Goeie!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het moedermelknetwerk niet wat voor je dan, als je graag wilt dat Jochem bv krijgt en het jou niet volledig lukt?
Ja, maar bijkomend probleem met Ruben was dat hij echt niet goed aanhapte enzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:56 schreef Ticootje het volgende:
Troel, dat was bij Ruben ook al zo hè?
Vervelend joh!
Ooowh Troel..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar bijkomend probleem met Ruben was dat hij echt niet goed aanhapte enzo.
Ik zit er echt gewoon helemaal doorheen. Ben nu al de hele dag bezig met kolven en ik heb zeker niet te klagen over mijn productie, maar hij blijft maar om meer vragen. Ondanks de bijvoeding dus. Uiterlijk 1 uur was de afgelopen voeding, maar hij kwam al om 12 uur en ik sliep eigenlijk nog niet eens van de kolfbeurt daarvoor. Heb om 12 uur dus maar aangelegd, maar ik heb zelf gewoon compleet geen energie en ben als de dood om in slaap te vallen en toen hij dus net weer kwam, heb ik maar gewoon een flesje gegeven. Met pijn in mijn hart, maar ik kon het gewoon niet aan om hem weer aan te leggen![]()
Nu dus net een flinke kolfbeurt achter de rug en ik kan gewoon niet stoppen met janken omdat ik mezelf vind opgeven, maar op deze manier trek ik dat gewoon niet. Voor morgen overdag staat er dus behoorlijk wat bv-bijvoeding klaar in de koelkast en vannacht kolf ik wel, maar bied ik enkel kv aan, in de hoop dat hij dan wel wat binnenkrijgt.
Maar het zal morgen een leuke dag worden, kraamtranen en misschien wel nu al de keuze moeten maken te stoppen.
Och meissie, maar je komt zelf al zolang energie (en vitamines etc) tekort!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zit er echt gewoon helemaal doorheen. Ben nu al de hele dag bezig met kolven en ik heb zeker niet te klagen over mijn productie, maar hij blijft maar om meer vragen. Ondanks de bijvoeding dus. Uiterlijk 1 uur was de afgelopen voeding, maar hij kwam al om 12 uur en ik sliep eigenlijk nog niet eens van de kolfbeurt daarvoor. Heb om 12 uur dus maar aangelegd, maar ik heb zelf gewoon compleet geen energie en ben als de dood om in slaap te vallen en toen hij dus net weer kwam, heb ik maar gewoon een flesje gegeven. Met pijn in mijn hart, maar ik kon het gewoon niet aan om hem weer aan te leggen![]()
Nu dus net een flinke kolfbeurt achter de rug en ik kan gewoon niet stoppen met janken omdat ik mezelf vind opgeven, maar op deze manier trek ik dat gewoon niet. Voor morgen overdag staat er dus behoorlijk wat bv-bijvoeding klaar in de koelkast en vannacht kolf ik wel, maar bied ik enkel kv aan, in de hoop dat hij dan wel wat binnenkrijgt.
Maar het zal morgen een leuke dag worden, kraamtranen en misschien wel nu al de keuze moeten maken te stoppen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Och meissie, maar je komt zelf al zolang energie (en vitamines etc) tekort!
Doe jezelf dit gewoon niet aan en stop 'gewoon'. Dan voelen jullie je allebei een snel stuk beter.![]()
ik ben echt wel pro-borstvoeding maar niet ten koste van alles![]()
wat zij zegt, troel!
Kun je misschien overleggen met een lactatiekundige?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:40 schreef Ca.ra het volgende:
Ik twijfel of ik deze nou hier moet zetten of toch in het babytjestopic, maar goed. Omdat het er vanochtend over ging hier maar verder.
We zijn inmiddels terug van het ziekenhuis. De klachten waren volgens de kinderarts niet duidelijk en kunnen komen van de reflux of van een pylorushypertrofie. Om het wat duidelijker te krijgen heb ik hem daar gevoed waarna hij geobserveerd is. En je raad t al: heerlijk slapen, niks gespuugd, niet gehuild. Ik voelde me zo'n sufferd toen he. Maar ik heb lekker even mijn hart mogen luchten bij Asy en ook het personeel van het ziekenhuis was heel lief. Er is urine verzameld voor een kweek, want schijnbaar kan een urineweginfectie bij een kindje ook zorgen voor extra spugen.
Nu dus weer thuis, en we moeten de voeding in gaan dikken met JBPM, wat meer zantac geven en verder afwachten. Als de klachten door de reflux komen dan moet het minder worden of gelijk blijven. Als het inderdaad een pylorushypertrofie is dan zal het spugen de komende tijd erger worden. Verder maar wat aanklooien met slaaphouding en dergelijke om te zien of het dan beter gaat. Dus met de voeten richting raam leggen ipv met hoofd richting raam, dat soort dingen.
Aan de ene kant voelt het zo suf dat hij zich in het ziekenhuis zo voorbeelding gedroeg (wat doe ik dan thuis fout?) maar aan de andere kant ben ik blij dat het in ieder geval niet zeker een pylorushypertrofie is, want dan zou hij geopereerd moeten worden en dat heb ik natuurlijk ook niet graag.
Dan maar even ontopic: Zijn er andere borstvoedingsmoeders die jbpm geven en zo ja hoe doen jullie dat? Ik heb zonet maar gemixt met de afgekolfde melk van vanochtend. Maar ik zie mezelf 's nachts geen flesjes warm maken. Een papje ervan maken en met een lepeltje geven na de voeding, werkt dat een beetje? (lijkt me namelijk lastig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ca.ra en ik vroegen ons vanmiddag nog af: komt het ooit goed?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:57 schreef Ticootje het volgende:
Praat me niet van joekels tijdens de borstvoedingsperiode![]()
Ik heb echt voor de spiegel gestaan "wat moet ik hiermee?" en "Komt dit nog goed?"
Hahaha een tijdje terug ging het er in de SC over dat ik zulke joekels had.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:04 schreef huuphuup het volgende:
pvoesss wat een tieten!
scuzi my words, ik bedoel het positief hoor.
Mooie foto's trouwens
Gek is dat toch hoe dat zo kan veranderen. Ik ben nu wel gewend aan mn "nieuwe" cupmaat maar als ik mezelf soms in een glimps zie dan denk ik ook van
Ik ben benieuwd of het weer teruggaat naar mn normale maat.
ik moet nu vandaag gaan shoppen voor 75H. De 75G snijdtquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben opgehouden bij F. Groter weigerde ik te passen, ik vrotte ze daar wel in. Ik heb de bh nog steeds, Jezus wat een ding!
Thanksquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ben blij te lezen dat de boel weer terugkrimpt na bv...
Ik vond dat ik al meer dan genoeg had voor ik zwanger was, nu 2 cupmaten meer
Succes miss
lol ik moest lachenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ca.ra en ik vroegen ons vanmiddag nog af: komt het ooit goed?Maw krijg je uiteindelijk je 'oude' cupmaat weer terug of moeten we er mee leren leven dat we nu een bos hout voor de deur hebben waar je niet meer om heen kan
![]()
Ze hadden geen 75H, maar wel een 80Gquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik moet nu vandaag gaan shoppen voor 75H. De 75G snijdt![]()
Als ik ooit stuwing krijg dan val ik voorover![]()
En is dat dan ongeveer de maat die je voorheen ook had?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
lol ik moest lachen
Ik ging een cupmaat en omvangmaat na 9 maand volledige bv achteruit, van een d cup naar een mooie c cup.
en nu zit ik daar volgens mij nog steeds in, heb niet het gevoel dat m'n bh's niet meer voldoende ondersteunen of juist groter zijn.
Ee fatsoenlijke thermoskan kan dat natuurlijk ook. Ik gebruikte die voorheen bij B ook om gekolfde melk in te doen op mijn werkquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Miss_Sly misschien wat laat... maar ik heb pas een soort van koeltasje voor flesjes gekocht bij de prenatal. Hierin had ik melk voor Finn mee naar de begravenis van mijn opa en na 3,5 uur was de melk nog koud!
dit is de maat die ik overgehouden heb van nadat thijs stopte met de bv.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
[..]
En is dat dan ongeveer de maat die je voorheen ook had?
Dat is zo maar daar passen denk ik niet alle flesjes in? Deze is breed genoeg om de meeste flesjes in te doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:18 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ee fatsoenlijke thermoskan kan dat natuurlijk ook. Ik gebruikte die voorheen bij B ook om gekolfde melk in te doen op mijn werkEn dat ga ik deze keer weer doen.
Ja okee dat kan ook, maar ik had geen zin om alles over te moeten gieten niet zo handig op een begravenis, dus gewoon de melk in het flesje en daarna in dat tasje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:13 schreef RockabeIIa het volgende:
flesjes erin? Ik goot gewoon de melk erin...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk taalt hij er niet meer naar (was bij de vorige voedingen die er af gingen zo) maar mócht hij morgenvroeg wel 'mama mama, die hap!' gaan doen op een heel zielige manier dan weet ik niet of ik bij m'n standpunt blijf
![]()
Die fotoquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:21 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heeft Leander er nog om gevraagd?
Senna![]()
Jelief,voor jou en Emma bij de afsluiting van deze periode.
Mijn uitzicht tijdens het voeden:
[ afbeelding ]
Je weet het nooitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Die fotoserieus, te leuk!
En Senna met dat handje
Allebei smelterig
En nee, hij heeft vannacht ronduit beroerd geslapen en toen hij wakker werd haalde TARA hem uit bed, zette hem op de grond en hij rende zoals gewoonlijk naar mij toe.
IPV het standaard 'hap? DIE?' was het nu: 'Hai!'
Dus ik hoefde niet eens nee te zeggen![]()
Zou hij het gisteren begrepen hebben toen ik na het voeden zei: zo, en nu is het op!
Ik geloof dat de meeste kindjes colostrum en nog niet rijpe melk idd niet lekker vinden. Het schijnt nogal geconcentreerd te zijn?quote:
Ow, ik eigenlijk ook niet hoor. Maar Fons wel...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:10 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben alleen zelf niet zo van het echte langvoeden
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:14 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ow, ik eigenlijk ook niet hoor. Maar Fons wel...
Hem echt gaan verbieden zou ik me ook rot over voelen. Dus ja, we zien wel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]hahaha
ja das wel het nadeel ja, hoe groter het kindje, hoe meer de beslissing ook bij het kind komt te liggenen das nie altijd even makkelijk afbouwen dan.
Nuja zolang het voor allebei prima werkt is het goed.
Weet ik eigenlijk nog nietquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:17 schreef Jore het volgende:
Mrien ook al aan het afbouwen, succes ermee! Hoe voelt het voor jou?
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef freecell het volgende:
Ik heb hem heel erg laten schrikken als hij dat deed
Heel hard *BLAAAAA* oid brullen. Hij heeft het daarna niet vaak meer gedaan.
van de schrik is het eerder huilen. En dan met het mondje wijd openquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.
Ja, 's ochtends en 's avonds. In de zomervakantie (eind juli tot half augustus) dronk ze nog meerdere keren (voor ze ging slapen sowieso). Toen was ze 14 maanden ongeveer. Na de zomervakantie ben ik daarmee gestopt en overgegaan op alleen 's ochtends en 's avonds.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.
Mrien sinds de zomer 2 keer per dag voeden, was dat sóchtends vroeg en s'avonds?
Maar jij zat ook te lezen! Wel opletten hè?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:54 schreef DaviniaHR het volgende:![]()
Melkfest!
![]()
[ afbeelding ]
Al kijkt amélie er leuker bij
quote:Nutrilon babyvoeding
Meer weten over borstvoeding en jouw baby. Lees er hier alles over!
www.Nutriciakindervoeding.nl
dat is vrij simpel, geld. Van wie zou die reclame af moeten komen? En wie gaat het betalen? Als je ziet hoeveel reclame de kunstvoedingsindustrie maakt, dan moet je een behoorlijke som geld meenemen om dat alleen al te kunnen evenaren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef cattie het volgende:
Ik weet het, ik vind het triest. Waarom nou geen borstvoedingsreclame? Of eens goede reclame over kolven e.d.?
zo even meegenomen vanuit het AP topic, sorry maar ik vond het daar offtopic om een vraag te stellenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:27 schreef p_iglet het volgende:
[..]
zoekend rondhappen, op handjes sabbelen, sabbel geluidjes maken, herhaaldelijk tongetje naar buiten doen.
Wisselt per kind, maar er zijn zeer zeker wel signalen van honger voordat ze gaan huilen.
4 minuten is wel erg weinig voor een pasgeboren baby. Voelde je of ze ook echt dronk? Voelde je haar slikken? Als ze wakker wordt kun je haar sowieso direct aanleggen (om de 3 uur is denk ik als minimum meegeven, vaker voeden mag hoor!) en anders zeker zorgen dat ze om 12 uur goed wakker wordt om te drinken. Beetje onder het voetje kietelen ofzo.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef Rubey het volgende:
Even een snel vraagje... ik moet vanavond nog twee voedingen doen, 1 rond 9 en 1 rond 12 uur. Omdat ze om negen uur nog niet wakker was hebben we haar wakker gemaakt en aangelegd. Maar na een minuut of vier waarin ze wel goed gedronken heeft is ze in diepe slaap gevallen. Kan ik dit nu als een voeding tellen?
Liz is vrij licht en in het ziekenhuis hebben ze daar nogal een punt van gemaakt met wegen voor en na elke voeding. Vanmorgen bleek dat ze was aangekomen en we naar huis mogen, maar het heeft het zelfvertrouwen geen goed gedaan. Productie gaat gelukkig wel goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |