abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74215475
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha

ja das wel het nadeel ja, hoe groter het kindje, hoe meer de beslissing ook bij het kind komt te liggen en das nie altijd even makkelijk afbouwen dan.

Nuja zolang het voor allebei prima werkt is het goed.
Hem echt gaan verbieden zou ik me ook rot over voelen. Dus ja, we zien wel.
pi_74215822
Even een korte vraag. Mijn mannetje van 9 maanden krijgt nog bv. De laatste tijd laat hij tekenen zien van het tanden krijgen, maar er is nog niets doorgebroken. Hij heeft mij de laatste tijd bij het drinken af en toe in de borst gebeten. Na ja het is meer een soort kauwen met zijn kaken. Hoe kan ik daarmee het beste omgaan? Elke keer dat hij dat doet loskoppelen en opnieuw aanleggen? Hoe kan ik hem leren, dat dat niet mag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:13:29 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_74217327
Direct loskoppelen en ook auw roepen schijnt te helpen, maar heb het zelf nooit ervaren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74219811
Ik heb hem heel erg laten schrikken als hij dat deed
Heel hard *BLAAAAA* oid brullen. Hij heeft het daarna niet vaak meer gedaan.
pi_74221849
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:17 schreef Jore het volgende:
Mrien ook al aan het afbouwen, succes ermee! Hoe voelt het voor jou?
Weet ik eigenlijk nog niet Ook maar kijken of ze vanavond bijvoorbeeld accepteert zonder drinken naar bed te gaan als ik haar in bed leg.
Op zich vind ik het wel prima hoor, ze is nu 16 maanden en dronk sinds de zomer nog maar 2x per dag. Maar het daadwerkelijk stoppen, tja..dat weet ik dan eigenlijk ook weer niet
Dubbel dus nog

Terwijl ik helemaal niet van plan was om zo "lang" te blijven voeden
pi_74223058
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef freecell het volgende:
Ik heb hem heel erg laten schrikken als hij dat deed
Heel hard *BLAAAAA* oid brullen. Hij heeft het daarna niet vaak meer gedaan.
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.

Mrien sinds de zomer 2 keer per dag voeden, was dat sóchtends vroeg en s'avonds?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74223109
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.
van de schrik is het eerder huilen. En dan met het mondje wijd open
pi_74223236
Als ze beet, riep ik hard "au" en dan zette ik haar rechtop zodat ze een seconde of 10 niet meer kon drinken. Meestal was het aan het einde van een voeding, dus dan hoefde ze helemaal niet meer, alleen nog wat hangen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74223267
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Mrien sinds de zomer 2 keer per dag voeden, was dat sóchtends vroeg en s'avonds?
Ja, 's ochtends en 's avonds. In de zomervakantie (eind juli tot half augustus) dronk ze nog meerdere keren (voor ze ging slapen sowieso). Toen was ze 14 maanden ongeveer. Na de zomervakantie ben ik daarmee gestopt en overgegaan op alleen 's ochtends en 's avonds.
Nu slaan we 's ochtends weleens over als het erg druk is, maar dat accepteert ze wel. 's avonds is meer het probleem denk ik, alhoewel het zaterdagavond (toen ik er niet was) en gisteravond erg goed ging.
pi_74223547
Bedankt voor de tips. 'Auw' roepen deed ik ook heel automatisch zelf wel. Maar ik ga proberen hem rechtop te zetten en/ of een keertje hard laten schrikken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74224767

ik moest hier zo om lachen
handig! loslaten precies op het moment van de tsr
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:54:30 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74225002
Melkfest!

Al kijkt amélie er leuker bij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74225069
hahaha die oogjes dicht tegen al het toeschietgeweld ook
geweldig!

en ik zie jip&janneke op de achtergrond!! *op verlanglijstje zet*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74225186

Herkenbaar!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:15:11 #265
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74225727
Ah, heel herkenbaar. Het gebeurt nu soms nog steeds dat ze loslaat tijdens de tsr, als ze bijvoorbeeld eigenlijk niet zo'n honger had. Dan verdwijnt die hele tsr zo haar nek in...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:30:36 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74226260
Melkmuiltjes!
Of met een mond vol loslaten en dan maar laten lopen...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:41:22 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_74230445
Bij Jochem kwam het van de week gewoon zijn neus uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74230593
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Melkfest!
[ afbeelding ]

Al kijkt amélie er leuker bij
Maar jij zat ook te lezen! Wel opletten hè?
pi_74231586
Mooie foto's, nog nooit gehad hier.
Vandaag besloten om te gaan stoppen met de borstvoeding, op ons gemakje en we zien wel hoe het loopt. Ik ben zo moe en er zo klaar mee dat ik de knoop maar heb doorgehakt.
Voel me gelijk wat rustiger in mn kop ook weer, hopelijk kan ik dan ook weer meer genieten.
Fake it till you make it...
pi_74235926
Heftige keuze Nijna. Hoe ga je stoppen? Doe je wel voorzichtig, dat je geen borstontsteking krijgt? Hoe voelt het voor jou, dat je deze beslissing hebt genomen? Sta je er helemaal 100% achter? Dan is het goed zo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:35:33 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74237754
Nijna, wat Yppy zegt met de aanvullende vraag of je hebt overwogen om borst en fles te geven. En als je er helemaal achter staat is het een goede beslissing!

Mike en ik zijn helemaal tevreden met hoe Emma(wij zijn) is gestopt. Emma gaat zonder vragen naar mama drinken naar bed. Mike zegt dathij het zo leuker vindt om haar naar bed te brengen, verhaaltje kusje en ze gaat slapen.
Mijn grote kleine meisje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74246021
Ik voel me opgelucht dat ik de knoop heb doorgehakt .
We gaan op ons dooie gemakje en dan zien we wel hoe het loopt. Ik las al dat je een voeding laat vallen en dan een paar dagen wacht en als het goed gaat dan kan je een volgende laten vallen.

Maar wel even een vraagje, we zijn van de week de laatste voeding kv gaan geven, zodat ik eerder naar bed kon. Maar is dat afbouwtechnisch wel handig? Op zich gaat het goed hoor, ze komt toch nog zeker 1 keer per nacht namelijk. Geen last van harde plekken ofzo, ook niet als ze maar 1 kant drinkt om en uur of half 4. Want ik geef meestal 2 borsten.
Heel globaal de tijden dat ze nu drinkt:

3.30
7.00
10.00
13.00
16.00
19.00
22.00

Het lijkt mij mooi als die nachtvoeding, waarvan ik voorlopig toch niet echt verwacht dat ze die laat vallen, nog bv blijft. Wel zo praktisch als dat zou lukken.
Maar iemand een suggestie qua volgorde van voeding om te vervangen door kv? Het CB gaf aan dat we beter eerst de voeding rond etenstijd konden laten vallen en wel de late bv geven. Maar omdat we al een dag of 4/5 zo bezig zijn vraag ik me af of je niet je lijf in de war brengt als je dat wisselt.
pi_74246492
Nijna, heb je 4/5 dagen geleden die laatste voeding laten vallen? Dan kun je die wel als afgebouwd beschouwen, heb je geen last van harde borsten? Dan zou je een volgende voeding kunnen afbouwen. Doe je het liever rustiger aan? Dan wacht je nog 2 dagen en dan bouw je de volgende voeding af. Dan zou je de voeding rond het eten kunnen laten vallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74251616
Ticootje, bedankt voor je antwoord
pi_74253383
uhm wel met de kanttekening dat je de voedingen een beetje gelijkmatig over de dag moet afbouwen.

Als ik het goed begrijp is de late voeding van 22.00 nu kv. Dan zou ik dus niet voor de voeding van 19.00 kiezen om nu te gaan afbouwen, maar voor die van 10.00 of 13.00 zodat je redelijk gelijkmatig over de dag afbouwt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')