abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73897766
Oeke, ik heb ook iets voor mijn tepels gekregen ja. Al waren ze er niet over uit of dat nou nodig was met de tepelhoedjes. Maar ik heb zelf zoiets van kwaad kan het niet, dus smeren maar. Driekus heeft daktarin en hij vindt het heel erg smerig geloof ik. Dat koppie toen we het gaven...en vakkundig naar buiten werken daarna. Grappig om te zien dat ie dat zo goed kan, zo heel sneaky.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73898004
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:28 schreef Lois het volgende:

[..]

mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr
Quotepost
pi_73898117
Wij hebben ook echt wel heel lang spruw gehad. En ik heb wel mijn tepels ingesmeerd en elke dag een minuut de hoedjes uitgekookt en keukenpapier gebruikt als spuuglap. Daktarin hielp goed.
Ko vond het erg lekker.
Doe je na elke voeding? Dan hoef je niet zoveel te doen en is het wat makkelijker voor hem om weg te krijgen, het plakt echt als de neten. En het is beter voor de spruw. Of slechter eigenlijk.
Hier hielp die creme op de tepels smeren trouwens meteen tegen het pijnlijke kriebelgevoel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:00:14 #129
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73898640
Ik vermoed dat wij ook spruw hebben. Thomas heeft nu een paar dagen een beetje witte uitslag op zijn tong. Of die weg te poetsen is weet ik niet, hij doet zijn mond niet lang genoeg open en ik heb geen zin (en durf niet) om hem open te wrikken daarvoor, maar ik heb wel het idee dat het meer wordt.
Sinds vandaag doen mijn tepels ook soort van zeer. Beetje branderig gevoel, klinkt dat bekend? En Thomas is ook heel veel met zijn tong aan het wriemelen (herhaaldelijk een beetje tong uitsteken) en drinkt vandaag lastiger, vaker loslaten tussendoor.
Vanavond ging ik toch weer twijfelen omdat hij in een keer wel goed door dronk, en ik zie mezelf al voor schut staan bij de huisarts morgen. waar een mens zich al niet druk over kan maken he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73900258
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:28 schreef Lois het volgende:

[..]

mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr

ik heb het nu drie keer gelezen, wat omschrijf je dat mooi.

Dat zijn dus precies de redenen waarom ik een beetje de drang voelde om foto's te maken. Zulke foto's krijg je niet zomaar, en dat gevoel, dat moment dat verdient het wel om vastgelegd te worden. P_iglet ik vind vooral die onderste foto echt heel erg mooi!
Duidelijk dus, ik ga binnenkort ook gewoon eens foto's maken. Ze vallen voor mij onder de categorie "foto's van de bevalling" geen foto's die je op een feestje even rond laat gaan (niet iedereen zit er immers op te wachten); maar ze zijn goud waard.

Vandaag kregen we vrienden langs en ze stonden dus onverwacht iets eerder voor de deur terwijl ik net beneden zat te voeden. En ik kon zien dat zij zich er toch flink ongemakkelijk bij voelden, maar uiteindelijk na een paar minuten was het over en merkte ik dat ze het voeden an sich los konden zien van ieuw ze zit in dr blote tetten!
gek is dat toch, dat het dan zo losgekoppeld raakt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:55:32 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73900604
Nouja als een kindje eenmaal aanligt is er eigenlijk toch ook niks te zien? Zeker niet als je een stretch hemdje ofzo aan hebt zodat je buik bedekt blijft.

Overigens Huup, gebruik je die borstvoedingsshirts die je gekocht hebt nu veel? Bij mij is het er door de vroege geboorte niet meer van gekomen om er een paar aan te schaffen. En ik vind het met een hemdje en gewone kleren eroverheen best gaan eigenlijk, dus het is er ook niet meer van gekomen. Ik ben wel benieuwd of ze gebruiksvriendelijker zijn zeg maar.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73903862
Bedankt voor je ervaringen p_iglet . Ben ik toch meer gerustgesteld nu.

Gisteren bij de Gastouder heeft ze na heel veel geduld en tegensputteren toch wat gedronken.
Ik had toch maar een Tommee Tippee aangeschaft en die accepteerde ze zonder meteen te gaan gillen.
Wel moet ik erbij zegen dat ze ook een spuugdoekje met mijn geur over haar hoofd had en onder haar neus en toen de fles erin. En na veel gesputter heeft ze toen iets gedronken.
Phoeh daar ben ik toch wel erg blij om. Vandaag neemt m'n man het weer over met oefenen.
Al is het maar 50ml wat ze drinkt dan zijn we al gelukkig. Ik werk de ochtenden dus zit ze 5 uur zonder live voeden max. Ik merk idd dat ze het bij mij inhaalt. Ze claimd mijn borst dan ook echt.

Meer dames en beebs met spruw. Wat een naar iets is dat toch....
pi_73904953
Spruwdames en beebs, hopelijk zijn jullie er snel af
Fake it till you make it...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:36:36 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73905156
Hee Urla wat fijn! Dat zal een hele opluchting voor jullie zijn.
Wij hebben hier ook vanaf het begin een tommy tippee fles gebruikt als Thomas afgekolfde melk kreeg, en dat accepteert hij tot nu toe gelukkig probleemloos. Dus ik ben tommy tippee fan
pi_73905692
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:55 schreef Ca.ra het volgende:
Nouja als een kindje eenmaal aanligt is er eigenlijk toch ook niks te zien? Zeker niet als je een stretch hemdje ofzo aan hebt zodat je buik bedekt blijft.

Overigens Huup, gebruik je die borstvoedingsshirts die je gekocht hebt nu veel? Bij mij is het er door de vroege geboorte niet meer van gekomen om er een paar aan te schaffen. En ik vind het met een hemdje en gewone kleren eroverheen best gaan eigenlijk, dus het is er ook niet meer van gekomen. Ik ben wel benieuwd of ze gebruiksvriendelijker zijn zeg maar.
Nee klopt hoor, er is ook niets te zien, maar ik merk toch dat er mensen zijn die zich er heel ongemakkelijk bij voelen. Misschien toch omdat het een heel intiem moment is tussen moeder en kind ofzo

Ik gebruik mijn voedingsshirts best veel ja
Ook vaak zat gewoon een hemdje wat goed omlaag te trekken is en een normaal shirt erboven hoor, dat werkt inderdaad ook gewoon. Maar als ik ergens heenga, bijvoorbeeld de stad ofzo, waar een kans is dat ik in het openbaar zal voeden dan heb ik toch liever iets aan waarmee je ietwat minder zichtbaar voedt zeg maar, en daar vind ik die shirtjes erg fijn voor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:02:51 #136
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73905832
Ik gebruik mijn oude buikbanden om niet halfnaakt te hoeven zitten
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73907451
Ca.ra. je omschrijving van je tepels klinkt bekend ja, een beetje jeukerig en branderig. De zalf helpt goed! En we kregen bij het spul voor Driekus een spuitje waarmee je 'makkelijk' 1 ml kon afmeten. Nou, ik wil niet zeuren, maar daar klopt dus niets van. Die aanduiding zit op de zuiger, niet op het spuitje zelf, dus zie er maar eens 1 ml van te maken. Gelukkig had ik nog een spuitje (steriel verpakt) liggen voor de konijnen. Heb het nu daar maar mee afgemeten en een streepje op het spuitje van Driekus gezet.
Vanochtend weer gewoon gevoed, vanacht heeft ie een fles gehad. Hij accepteert het allemaal, mooi! Wij hebben overigens Born Free flessen, op aanraden van de kraam.
En we hebben gisteravond maar weer eens foto's gemaakt:
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:12:26 #138
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73907685
Mooi klein mannetje, mef
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73907812
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Hee Urla wat fijn! Dat zal een hele opluchting voor jullie zijn.
Wij hebben hier ook vanaf het begin een tommy tippee fles gebruikt als Thomas afgekolfde melk kreeg, en dat accepteert hij tot nu toe gelukkig probleemloos. Dus ik ben tommy tippee fan
Ja, ik nu eigenlijk ook wel.
Er zit echt een aparte speen op ook. Had ik nog nooit gezien. Ziet er een beetje uit als een borst en er zitten ook ribbeltjes in.
De speen is volgens mij ook van ander materiaal ofzo.Hij voelt heel anders.

Hele mooie BV foto's trouwens.
Ik denk dat ik hubbie ook ga vragen om er nog een paar te fotograferen.
Lijkt me erg mooi voor later.
pi_73908072
mooie foto mef!

en wij gebruikten dus op aanraden van de kraam die tommy gevallen, omdat je daar het minste speen/tepelverwarring mee zou hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73908225
Die Born Free flessen waren voor ons juist goed omdat Driekus nogal hard zuigt. En ze schijnen ook speciaal voor borstvoedingskindjes te zijn. Ach, Driekus is natuurlijk een tepelhoedje gewend, dat maakt het ook makkelijker denk ik. Hij keek niet eens vreemd op van die fles, hapte gewoon meteen en drinken maar.
pi_73908328
Mefke en Ca.Ra...rot hoor, die spruw, ik ben ook blij dat wij erweer doorheen zijn, kost wat energie en wat was, maar mèn pas nu merk ik echt hoe zeer mijn eigen borst daardoor deden, het voeden is nu weer zoveel comfortabeler!

Nog even een kleine tip voor de mensen die net zo dom zijn als ik... Op een gegeven moment zit je zo in een flow van alles uitkoken en heet wassen dat ik t dat spuitje ook een minuutje uitgekookt heb, want die kwam immers ook in haar mondje vaak. Dat was dus niet zo handig, want daardoor paste het zuigertje er niet meer in
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73908590
Poppedein, bedankt voor de tip! Ik vroeg me namelijk al af of dat ook moest...
En kan iemand me misschien een linkje bezorgen over wat je nou wanneer en hoe moet wassen met spruw, kan het maar niet gevonden krijgen (ik ben vast scheel, ik gooi het maar op de hormonen).
pi_73909261
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Die Born Free flessen waren voor ons juist goed omdat Driekus nogal hard zuigt. En ze schijnen ook speciaal voor borstvoedingskindjes te zijn. Ach, Driekus is natuurlijk een tepelhoedje gewend, dat maakt het ook makkelijker denk ik. Hij keek niet eens vreemd op van die fles, hapte gewoon meteen en drinken maar.
Ik heb ze opgezocht en die is idd erg makkelijk ivm de luchtventiel die erin zit.
Dewi begon hier met flesjes van Avent zonder luchtventiel. Die zuupte ze zo leeg. Flesje trok praktisch vacuum.
Van de 1 op de andere dag begon ze de fles te weigeren.
Wat ik op borstvoeding.com las gebeurde dit weleens bij bv kindjes. Gewoon ineens een soort van omslagpunt rond 11/12 weken.

Dit is de Tommee Tippee trouwens. Ik vind het een erg aparte fles en speen.

Closer to Nature®
•Nabootsing van natuurlijke bewegingen bij borstvoeding
•Ultragevoelig antikoliekventiel
•Baby kan op dezelfde manier happen en drinken
•Gemakkelijk vast te houden
•Zachter en natuurlijker
•Verkrijgbaar in verpakkingen van twee stuk
Vergemakkelijken het combineren van borst - en flesvoeding. De speen bootst de natuurlijke vorm van de moederborst na.

Ze zijn deze week trouwens in de aanbieding bij het kruidvat voor 3,49 euro. Ook de spenen.
pi_73911941
die hebben wij ook ja
zat toen kado bij de luieremmer ofzo. Volgens de kraam voelde die speen voor je kindje bijna zoals de borst.

Ik vind dat toeschietreflex gebeuren zo idioot eerst nauwelijks gevoeld, toen bij het voeden. Nu af en toe als ik mn meisje door de babyfoon hoor en het is alweer een tijdje geleden dat ze gedronken heeft dan voel ik een tsr. Maar nu zat ik net foto's te kijken van in het begin en van deze foto krijg ik spontaan weer een tsr Bizar toch hoe de natuur dat allemaal geregeld heeft. en lang leve de zoogcompressen...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:32:38 #146
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_73914076
Als ik een toeschietreflex krijg terwijl er niet gedronken wordt(als ik een avondje weg ben ofzo), dan wordt ik eerst een beetje onpasselijk/misselijk, gewoon even niet lekker. Daarna gaan mijn tepels branden, en voel ik me gelijk weer beter. Rare jongens, die toeschietreflexen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:37:26 #147
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73914242
Ach dat bloederige mutsje ernaast ook wat gaat het toch hard he.
Thomas groeit ongeveer haaks op de curve, vandaag 59 centimeter en 6,4 kilo. Niet te geloven.

Ik heb ook nog een paar borstvoedingsfotos, van ongeveer 2 weken geleden maar ik durfde ze toen niet te plaatsen. Maar als jullie het ook 'allemaal' durven dan kan ik het ook wel.

En nog even knuffelen naderhand (met een duffe ochtendkop...)
*en weer weg*

[ Bericht 7% gewijzigd door Ca.ra op 22-10-2009 10:22:23 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:39:32 #148
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73914328
Oh en Urla, bedankt voor de aanbiedingstip! ik ga er meteen een paar bijhalen! (nouja, van de week een keer dan he)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:43:31 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73914476
Och, die foto's

Hier een oude van Devin op; vakantie, toen ruim 14 maanden oud

En deze 2 zijn van afgelopen maandag toen we naar Duinrell waren

Zie rechtsonderin

Borstvoeding gaat hier als de spreekwoordelijke tiet
Maar het wordt altijd zo'n geknoei, het lekt en spuit en na een voeding zit echt alles onder de melk (en ertussendoor eigenlijk ook ) Elke 2 dagen kan ik het beddegoed verschonen (Toby slaapt bij ons).
Nou ja, weegt niet op tegen de voordelen!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:47:47 #150
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73914633
Borstvoedingsfototopic!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')