abonnement Unibet Coolblue
pi_73667384
Dit is echt schandalig. Ik lees net op http://www.nos.nl/nosjour(...)0/13/131009_aow.html dat de AOW leeftijd omhoog gaat voor iedereen die jonger is dan 55 jaar.

Met andere woorden: de babyboomers ontspringen weer de dans. De mensen die opdraaien voor de vergrijzing, mogen straks veel later met pensioen.

Het wordt tijd dat mijn generatie ook maar es gaat dealen met de duivel en zijn ouwe moer. Links, rechts, rascistisch of communistisch: ik stem op de partij die de AOW het meest belast.
pi_73667469
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:36 schreef droom_econoom77 het volgende:
Dit is echt schandalig. Ik lees net op http://www.nos.nl/nosjour(...)0/13/131009_aow.html dat de AOW leeftijd omhoog gaat voor iedereen die jonger is dan 55 jaar.

Met andere woorden: de babyboomers ontspringen weer de dans. De mensen die opdraaien voor de vergrijzing, mogen straks veel later met pensioen.

Het wordt tijd dat mijn generatie ook maar es gaat dealen met de duivel en zijn ouwe moer. Links, rechts, rascistisch of communistisch: ik stem op de partij die de AOW het meest belast.
Heb jij wel ouders...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:39:07 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73667483
De babyboomers denken dat jongeren voor de kosten willen blijven opdraaien... 100.000 hoogopgeleide jongeren per jaar verlaten het land, da's dik een miljoen mensen tegen de tijd dat die leeftijd iets omhoog gaat... Wie denken ze dat er nog voor gaat betalen?
censuur :O
pi_73667537
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:39 schreef RemcoDelft het volgende:
De babyboomers denken dat jongeren voor de kosten willen blijven opdraaien... 100.000 hoogopgeleide jongeren per jaar verlaten het land, da's dik een miljoen mensen tegen de tijd dat die leeftijd iets omhoog gaat... Wie denken ze dat er nog voor gaat betalen?
Het vervelende voor ze, zijn de pensioengat als ze terugkomen...!
pi_73667610
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:38 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Heb jij wel ouders...
Tuurlijk. Maar wat heeft dat met geboortejaardiscriminatie te maken?
pi_73667684
Je kan bij 55 plus er al helemaal niet mee aan komen zetten dat de AOW leeftijd omhoog gaat, dat zeg ik als jongere. Nu kunnen mensen ook wel gaan zeuren en de schuld geven aan 55 plussers dat AOW leeftijd omhoog gaat, maar daarvoor moet je toch echt bij de regering zjin.

Dat TS dan maar gaat stemmen op de partij die de AOW het meest gaat belasten is ronduit asociaal en egoistisch en daarmee tref je ouderen die afhankelijk zijn van de AOW. Echt van als ik het niet krijg, dan een ander ook niet. Bah.

Teken overigens hier de petitie www.65blijft65.nl . Ik hoop dat de Nederlandse bevoking massaal in opstand komt tegen de verhoging. Dat Nederlanders dat waarschijnlijk toch niet gaan doen ligt voor een groot gedeelte aan een gebrek aan sociaal bewustzijn, zoals TS dat ook laat zien.
pi_73667752
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:40 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Het vervelende voor ze, zijn de pensioengat als ze terugkomen...!
Welnee. Als je zelf je pensioen verstandig regelt, ben je goedkoper uit.

En met verstandig bedoel ik: geen gekke financiéle producten die je niet begrijpt. Als je jong bent, doe je aan indexbeleggen, naarmate je ouder wordt gaat meer in onroerend goed. Toegegeven, het risico is dat de index niet groeit. Maar als de index niet groeit, zijn ook de pensioenfondsen faiiliet, alleen heb je als je zelf je pensioen regelt geen last van ongenode meeëters zoals babyboomers of bobo's in dure kantoorpanden.
pi_73667805
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:42 schreef droom_econoom77 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar wat heeft dat met geboortejaardiscriminatie te maken?
heul veul...zou jij na je 55e meer willen betalen voor je aow...?
pi_73667837
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:44 schreef rutger05 het volgende:
Je kan bij 55 plus er al helemaal niet mee aan komen zetten dat de AOW leeftijd omhoog gaat, dat zeg ik als jongere. Nu kunnen mensen ook wel gaan zeuren en de schuld geven aan 55 plussers dat AOW leeftijd omhoog gaat, maar daarvoer moet je toch echt bij de regering zjin.

Dat TS dan maar gaat stemmen op de partij die de AOW het meest gaat belasten is ronduit asociaal en egoistisch en daarmee tref je ouderen die afhankelijk zijn van de AOW. Echt van als ik het niet krijg, dan een ander ook niet. Bah.

Teken overigens hier de petitie www.65blijft65.nl . Ik hoop dat de Nederlandse bevoking massaal in opstand komt tegen de verhoging. Dat Nederlanders dat waarschijnlijk toch niet gaan doen ligt voor een groot gedeelte aan een gebrek aan sociaal bewustzijn, zoals TS dat ook laat zien.
Ik vind die verhogen geen probleem. Maar graag zonder discriminatie op grond van geboortejaar. Je kunt je geboortejaar evenmin kiezen als je huidskleur. Dus tot mijn 67ste werken vind ik niet erg, als de baten maar niet naar anderen gaan.
pi_73667899
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:48 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

heul veul...zou jij na je 55e meer willen betalen voor je aow...?
Nee, het feit dat ik ouders heb heeft geen bal te maken met het feit dat er in Nederland gediscrimineerd wordt op basis van geboortejaar: iedereen moet voor babyboomers lappen.
pi_73667991
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:44 schreef rutger05 het volgende:
Je kan bij 55 plus er al helemaal niet mee aan komen zetten dat de AOW leeftijd omhoog gaat, dat zeg ik als jongere. Nu kunnen mensen ook wel gaan zeuren en de schuld geven aan 55 plussers dat AOW leeftijd omhoog gaat, maar daarvoer moet je toch echt bij de regering zjin.

Dat TS dan maar gaat stemmen op de partij die de AOW het meest gaat belasten is ronduit asociaal en egoistisch en daarmee tref je ouderen die afhankelijk zijn van de AOW. Echt van als ik het niet krijg, dan een ander ook niet. Bah.

Teken overigens hier de petitie www.65blijft65.nl . Ik hoop dat de Nederlandse bevoking massaal in opstand komt tegen de verhoging. Dat Nederlanders dat waarschijnlijk toch niet gaan doen ligt voor een groot gedeelte aan een gebrek aan sociaal bewustzijn, zoals TS dat ook laat zien.
Flikker toch op zeg. Nu zijn er 6 werkende voor een AOW-er. Straks is zijn er slechts 2 werkende per AOW. De jongeren mogen dus 3x zoveel voor de AOW opbrengen en straks ook nog langer doorwerken. De babyboom generatie is de generatie die overal nog net alle voordelen weet mee te pakken, het is precies de grens van 55. Ik ken genoeg mensen van die generatie, ook familie. Het is schandalig wat die doen, vroeg stoppen met werken om daarna een boot te kopen en een beetje geld van hard werkend Nederland op te maken. Aan de andere kant vallen mijn ouders bijvoorbeeld net overal buiten, die mogen dan weer wel lekker door werken.

Als dit echt wordt doorgevoerd is echt de meest asociale oplossing. Voor mij gaat het niet uitmaken. Ik blijf niet in Nederland, en dat zouden veel meer mensen niet moeten doen. Ik vind het wel erg voor m'n ouders bijvoorbeeld, die kunnen niet zomaar meer weg.

Gewoon verhogen, per direct voor iedereen. Het is toch nodig. Het kabinet voert alleen nog dingen door in de toekomst, waardoor de mensen die er snel mee te maken hebben geen last hebben en stil blijven en nieuwe generaties voor alles mogen opdraaien.
pi_73668016
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:50 schreef droom_econoom77 het volgende:

[..]

Nee, het feit dat ik ouders heb heeft geen bal te maken met het feit dat er in Nederland gediscrimineerd wordt op basis van geboortejaar: iedereen moet voor babyboomers lappen.
Maar je geeft aan dat je een partij kiest dat veel belast op een AOW...
pi_73668075
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:53 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Flikker toch op zeg. Nu zijn er 6 werkende voor een AOW-er. Straks is zijn er slechts 2 werkende per AOW. De jongeren mogen dus 3x zoveel voor de AOW opbrengen en straks ook nog langer doorwerken. De babyboom generatie is de generatie die overal nog net alle voordelen weet mee te pakken, het is precies de grens van 55. Ik ken genoeg mensen van die generatie, ook familie. Het is schandalig wat die doen, vroeg stoppen met werken om daarna een boot te kopen en een beetje geld van hard werkend Nederland op te maken. Aan de andere kant vallen mijn ouders bijvoorbeeld net overal buiten, die mogen dan weer wel lekker door werken.

Als dit echt wordt doorgevoerd is echt de meest asociale oplossing. Voor mij gaat het niet uitmaken. Ik blijf niet in Nederland, en dat zouden veel meer mensen niet moeten doen. Ik vind het wel erg voor m'n ouders bijvoorbeeld, die kunnen niet zomaar meer weg.

Gewoon verhogen, per direct voor iedereen. Het is toch nodig. Het kabinet voert alleen nog dingen door in de toekomst, waardoor de mensen die er snel mee te maken hebben geen last hebben en stil blijven en nieuwe generaties voor alles mogen opdraaien.
Weer dat trieste gebash richting babyboomers die hun eigen AOW al lang en breed hebben betaald, ook voor de generatie voor de babyboomers die daar nooit aan heeft betaald.
pi_73668120
Schandalig! Echt heel erg schandalig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73668137
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef rutger05 het volgende:
Weer dat trieste gebash richting babyboomers die hun eigen AOW al lang en breed hebben betaald, ook voor de generatie voor de babyboomers die daar nooit aan heeft betaald.
Dat laatste is ook een van de domste besluiten ooit geweest, maar ze hebben nog vele malen minder aan de AOW betaald dan de 55- generatie. De verhouding van toen ken ik niet uit m'n hoofd, maar er waren toen veel meer werkende in vergelijking met ouderen.
pi_73668195
En weer ontsnapt de generatie die voor een groot deels schuldig is aan de gang van zaken de dans. Wat fijn he, zo'n kabinet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73668203
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Weer dat trieste gebash richting babyboomers die hun eigen AOW al lang en breed hebben betaald, ook voor de generatie voor de babyboomers die daar nooit aan heeft betaald.
Waarom wordt er dan nu een wet aangenomen, die ervoor zorgt dat babyboomers op hun 65ste met pensioen kunnen gaan, terwijl alle generaties na hen op hun 67ste met pensioen mogen gaan? Waarom dan die geboortejaardiscriminatie?
pi_73668243
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:56 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat laatste is ook een van de domste besluiten ooit geweest, maar ze hebben nog vele malen minder aan de AOW betaald dan de 55- generatie. De verhouding van toen ken ik niet uit m'n hoofd, maar er waren toen veel meer werkende in vergelijking met ouderen.
Wat jij dom noemt is sociaal, maar het is zoals ik al eerder opmerkte dat mensen steeds egoistischer worden.
pi_73668275
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat jij dom noemt is sociaal, maar het is zoals ik al eerder opmerkte dat mensen steeds egoistischer worden.
Wat jij sociaal noemt, noem ik diefstal.
pi_73668294
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:44 schreef rutger05 het volgende:
Teken overigens hier de petitie www.65blijft65.nl . Ik hoop dat de Nederlandse bevoking massaal in opstand komt tegen de verhoging. Dat Nederlanders dat waarschijnlijk toch niet gaan doen ligt voor een groot gedeelte aan een gebrek aan sociaal bewustzijn, zoals TS dat ook laat zien.
Wat een flauwekul-site. Enkele "argumenten" tegen AOW met 67:
quote:
Nu niets doen is de volgende generatie opzadelen met schulden.
De voorstanders beweren dat verhoging van de AOW-leeftijd een manier is om te besparen. Ik gaf net al aan dat de verhoging van de AOW-leeftijd waarschijnlijk geen geld op gaat leveren. Iets anders is dat we zorgvuldig moeten omgaan met de schatkist. En dat kan op vele manieren. Bijvoorbeeld door de JSF niet aan te schaffen. Of door aan de rijken een eerlijke bijdrage te vragen voor het financieren van de AWBZ en zorgpremies, door deze volledig inkomensafhankelijk te maken. Of door het beperken van de hypotheekrenteaftrek voor torenhoge hypotheken voor villa’s. Daar was de aftrek nooit voor bedoeld. Wel voor gewone mensen met gewone huizen en die aftrek wil de SP ook gewoon garanderen.

Als je het naast elkaar zet kiest het kabinet ervoor om mensen na hun 65ste door te laten werken om de subsidie op villabezit in stand te kunnen houden. Dat vind ik een hele pijnlijke constatering.
Je moet een zinvolle en rechtvaardige bezuiniging niet doen omdat er ook andere bezuinigingsmogelijkheden zijn!? Weet je wat: bezuinig toch gewoon op allebei! Scheelt nog meer schulden voor de toekomstige generatie.
quote:
Mensen hebben een hogere levensverwachting dan vroeger, langer doorwerken is dus normaal
Ik vind dit toch zo’n rare redenatie. Het is een groot goed dat we vanaf ons 65ste mogen genieten van onze oude dag, daar is hard voor gestreden. Dat door vooruitgang meer mensen langer kunnen genieten van hun oude dag is toch geen reden om er aan te tornen?
Jawel, dat is wel een reden om eraan te tornen, omdat je dan de situatie krijgt dat steeds minder werkenden voor steeds meer gepensioneerden moeten zorgen, en de lasten dus steeds groter worden.
pi_73668337
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat jij dom noemt is sociaal, maar het is zoals ik al eerder opmerkte dat mensen steeds egoistischer worden.
Heeft niets met egoisme te maken. Het is dom om geld naar een generatie te sluizen, die zelf niets betaald heeft. Vervolgens dat geld ook beloven aan de generatie die betaald heeft, maar daar niet bij nadenken dat die generatie met veel meer mensen is. Het is gewoon niet meer betaalbaar. Daar is dus echt niet over nagedacht.
pi_73668348
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:58 schreef droom_econoom77 het volgende:

[..]

Waarom wordt er dan nu een wet aangenomen, die ervoor zorgt dat babyboomers op hun 65ste met pensioen kunnen gaan, terwijl alle generaties na hen op hun 67ste met pensioen mogen gaan? Waarom dan die geboortejaardiscriminatie?
Kijk om je heen, wat voor studie doe je?...

Allemaal betaald...

Azijnpisser...
pi_73668356
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:58 schreef droom_econoom77 het volgende:

[..]

Waarom wordt er dan nu een wet aangenomen, die ervoor zorgt dat babyboomers op hun 65ste met pensioen kunnen gaan, terwijl alle generaties na hen op hun 67ste met pensioen mogen gaan? Waarom dan die geboortejaardiscriminatie?
Omdat deze mensen gezien hun leeftijd relatief gezien dicht bij de AOW leeftijd zijn en om dan de regels 'op het laatste moment' te veranderen zou wel bijzonder hard en asociaal zijn. Bovendien hebben deze mensen nog veel minder dan andere mensen kans om zelf nog genoeg te sparen om toch nog eerder te kunnen stoppen met werken.
pi_73668381
Kan iemand mij uitleggen waarom het voor de huidige generatie 55+ niet rechtvaardig is om langer te moeten werken, maar voor de toekomstige generaties wel?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_73668439
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:03 schreef Seneca het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het voor de huidige generatie 55+ niet rechtvaardig is om langer te moeten werken, maar voor de toekomstige generaties wel?
Ies nieuw...
pi_73668462
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:02 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Omdat deze mensen gezien hun leeftijd relatief gezien dicht bij de AOW leeftijd zijn en om dan de regels 'op het laatste moment' te veranderen zou wel bijzonder hard en asociaal zijn. Bovendien hebben deze mensen nog veel minder dan andere mensen kans om zelf nog genoeg te sparen om toch nog eerder te kunnen stoppen met werken.
Moet je over 20 jaar eens proberen te sparen als je voor al die babyboomers mag betalen, terwijl zij 4x per jaar op vakantie kunnen, een boot hebben etc etc. Gaat je niet lukken. De belastingdruk gaat in Nederland onhoudbaar hoog worden, dit zal de leegloop van hoogopgeleiden alleen maar gaan versnellen, want het is natuurlijk sociaal om die mensen er voor op te laten draaien.
pi_73668495
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat een flauwekul-site. Enkele "argumenten" tegen AOW met 67:
[..]

Je moet een zinvolle en rechtvaardige bezuiniging niet doen omdat er ook andere bezuinigingsmogelijkheden zijn!? Weet je wat: bezuinig toch gewoon op allebei! Scheelt nog meer schulden voor de toekomstige generatie.
[..]

Jawel, dat is wel een reden om eraan te tornen, omdat je dan de situatie krijgt dat steeds minder werkenden voor steeds meer gepensioneerden moeten zorgen, en de lasten dus steeds groter worden.
We hebben hier in Nederland tientallen miljarden verspild door de mislukte immigratiepolitiek en er volgen nog vele tientallen miljarden economische schade hierdoor. Zo is er nog veel geld dat hier in Nederland wordt verspild. De sociale zekerheden zijn al fors afgebroken en nu gaat het weer een stap verder. De mensen die nog net niet worden getroffen door deze asociale maatregel worden aangevallen door domme schapen die beter kunnen protesteren tegen de overheid, zodat deze asociale maatregel niet doorgaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 14-10-2009 00:19:44 ]
pi_73668532
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Moet je over 20 jaar eens proberen te sparen als je voor al die babyboomers mag betalen, terwijl zij 4x per jaar op vakantie kunnen, een boot hebben etc etc. Gaat je niet lukken. De belastingdruk gaat in Nederland onhoudbaar hoog worden, dit zal de leegloop van hoogopgeleiden alleen maar gaan versnellen, want het is natuurlijk sociaal om die mensen er voor op te laten draaien.
Echt. Die babyboomers kopen van die hoge AOW een boot en gaan 4 keer per jaar op vakantie.
pi_73668615
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:08 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Echt. Die babyboomers kopen van die hoge AOW een boot en gaan 4 keer per jaar op vakantie.
Wat een flauwekul...wat dacht je van een huis verkopen?...
pi_73668706
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ach we hebben hier in Nederland tientallen miljarden verspild door de mislukte immigratiepolitiek en er volgen nog vele tientallen miljarden economische schade hierdoor. Zo is er nog veel geld dat hier in Nederland wordt vverspild.
Agent: Meneer, u rijdt zonder licht.
Jij: Ja maar agent, die meneer daar reed door rood!
quote:
De sociale zekerheden zijn al fors afgebroken en nu gaat het weer een stap verder. De mensen die nog net niet worden getroffen door deze asociale maatregel worden aangevallen door domme schapen die beter kunnen protesteren tegen de overheid, zodat deze asociale maatregel niet doorgaat.
Wat is er asociaal aan het op peil houden van de arbeidsparticipatie, genomen over de bevolking als geheel?
pi_73668834
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Agent: Meneer, u rijdt zonder licht.
Jij: Ja maar agent, die meneer daar reed door rood!
[..]

Wat is er asociaal aan het op peil houden van de arbeidsparticipatie, genomen over de bevolking als geheel?
Laat de overheid bijvoorbeeld eerst, als het gaat om arbeidsparticipatie, maar wat gaan doen aan leeftijdsdicriminatie dat zes keer vaker voorkomt dan andere vormen van discriminatie, waardoor mensen die nog prima kunnen en willen werken buitenspel worden gezet.
pi_73669951
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Laat de overheid bijvoorbeeld eerst, als het gaat om arbeidsparticipatie, maar wat gaan doen aan leeftijdsdicriminatie dat zes keer vaker voorkomt dan andere vormen van discriminatie, waardoor mensen die nog prima kunnen en willen werken buitenspel worden gezet.
Muahaha, leeftijdsdiscriminatie toepassen door te discrimineren op leeftijd?

Ouderen komen moeilijker aan het werk omdat ze meer willen verdienen. Ze hebben meer ervaring, dat is een pluspunt, maar er zijn zoveel minpunten. Ze werken trager, passen moeilijker aan etc. Waar ik werk zie ik het ook, moet je eens aan een wat ouder iemand iets vragen, dan sta je je minuten lang kapot te ergeren omdat ze iets op de computer proberen te doen, maar niet op de goede manier. Even uitleggen hoe het moet, waar ze het kunnen vinden of dat soort dingen moet je ook niet proberen, want ze weten het allemaal beter. Ik vind het niet gek dat werkgevers liever voor een jonger iemand, of liever middelbaar iemand kiezen. (jeugdwerkloosheid is immers ook redelijk hoog)

Gewoon de markt een waarden laten bepalen, dat werkt ten minste.

Toevoeging: Meer willen verdienen wil iedereen, maar eigenlijk is het helemaal niet logisch dat je alleen maar vooruit moet willen gaan. Dit is dan een van de gevolgen als je het wel wil.
pi_73670834
Het komt dus eigenlijk hier op neer: men zag al jaren aankomen dat de AOW onbetaalbaar zou gaan worden, maar heeft consequent geweigerd hier iets te gaan doen. Nu puntje bij paaltje komt, en we met z'n allen moeten gaan inleveren om het toch betaalbaar te houden, vindt de oudere generatie dat ze hier van uitgesloten zou moeten zijn, omdat... Ja, waarom eigenlijk? Het kan niet zijn omdat ze hun hele leven al betaald hebben. Dat gaan wij ook, en zelfs nog veel langer. Het kan ook niet zijn omdat ze meer betaald hebben. Dat gaan wij ook, en zelfs nog meer. De enige reden die ik tot nu toe zie is dat de oudere generatie geen zin heeft om in te leveren, en dus de rekening maar doorschuift naar de jongeren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:16:58 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73670844
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Weer dat trieste gebash richting babyboomers die hun eigen AOW al lang en breed hebben betaald, ook voor de generatie voor de babyboomers die daar nooit aan heeft betaald.
NIEMAND betaald z'n eigen AOW... Dat geld is OP.
censuur :O
pi_73671428
Ik durf wel een weddenschap aan dat ik met mijn geboorte jaar 1970 pas op mijn 70e met pensioen kan/mag gaan.

Maar de verongelijkte oude lullen daar wordt ik een beetje ziek van dat ze vinden dat er nergens aan getornd mag worden. Die ingrepen in de wao zou wat mij betreft per heden zonder terug werkende kracht ingevoerd mogen worden.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 08:46:46 #36
262650 kitao
prikplaatje
pi_73671634
Protestanten gooien met steentjes naar het Binnenhof :

[ afbeelding ]
megalomaniac
  woensdag 14 oktober 2009 @ 08:58:43 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73671839
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Maar de verongelijkte oude lullen daar wordt ik een beetje ziek van dat ze vinden dat er nergens aan getornd mag worden. Die ingrepen in de wao zou wat mij betreft per heden zonder terug werkende kracht ingevoerd mogen worden.
^^ Mee eens. Het hele gewauwel over de AOW begon met de crisis, voor de crisis was het nodig om de leeftijd op te schuiven. Met deze 10 jarenplannen is de crisis om voor het ook maar iets bijdraagt.
censuur :O
pi_73671915
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik durf wel een weddenschap aan dat ik met mijn geboorte jaar 1970 pas op mijn 70e met pensioen kan/mag gaan.

Maar de verongelijkte oude lullen daar wordt ik een beetje ziek van dat ze vinden dat er nergens aan getornd mag worden. Die ingrepen in de wao zou wat mij betreft per heden zonder terug werkende kracht ingevoerd mogen worden.
Ik sluit me ook aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73671918
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik durf wel een weddenschap aan dat ik met mijn geboorte jaar 1970 pas op mijn 70e met pensioen kan/mag gaan.

Maar de verongelijkte oude lullen daar wordt ik een beetje ziek van dat ze vinden dat er nergens aan getornd mag worden. Die ingrepen in de wao zou wat mij betreft per heden zonder terug werkende kracht ingevoerd mogen worden.
Idd.
Een argument dat de hele tijd wordt aangehaald is immers dat de leeftijdsverwachting is gestegen. Nou, die is dus ook voor hen gestegen.
in a crowd you lose humanity
pi_73672199
En dan vergeten we ook nog even dat onze aardgasbaten ook nog flink gaan terug lopen in de komende tijd. Dat was toch ook nog eens 14.1 miljard euro op jaarbasis nu om gaten mee te dichten.

Nee wat zijn onze ouders toch sociaal dat ze met zijn allen nog met pre pensioen/ vut / bedenk een regel om met je 50e te stoppen zijn gegaan.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:22:27 #41
262650 kitao
prikplaatje
pi_73672285
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:39 schreef RemcoDelft het volgende:
De babyboomers denken dat jongeren voor de kosten willen blijven opdraaien... 100.000 hoogopgeleide jongeren per jaar verlaten het land, da's dik een miljoen mensen tegen de tijd dat die leeftijd iets omhoog gaat... Wie denken ze dat er nog voor gaat betalen?
De rest van Nederland begint al helemaal te beven nu een aantal papieren tijgertjes de creche verlaten.
Wat moet er van dit land worden zonder deze grote toekomstige leiders ?
Waren het er maar twee miljoen , dan hoeven bijvoorbeeld grote geldverslindende wegenuitbreidingen ook niet door te gaan.
.
megalomaniac
pi_73672327
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:22 schreef kitao het volgende:

[..]

De rest van Nederland begint al helemaal te beven nu een aantal papieren tijgertjes de creche verlaten.
Wat moet er van dit land worden zonder deze grote toekomstige leiders ?
Waren het er maar twee miljoen , dan hoeven bijvoorbeeld grote geldverslindende wegenuitbreidingen ook niet door te gaan.
.

Wat zie jij dan als oplossing voor de tekorten?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:31:48 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73672501
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat zie jij dan als oplossing voor de tekorten?
Ik gok dat-ie het PvdA-ideaal nastreeft: iedereen een uitkering, dan hoeft niemand meer te werken
censuur :O
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:48:54 #44
262650 kitao
prikplaatje
pi_73672856
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:

Wat zie jij dan als oplossing voor de tekorten?
Een Tsunami tot aan Wesel en dan goed met het theelepeltje roeren.
megalomaniac
pi_73672991
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:48 schreef kitao het volgende:

[..]

Een Tsunami tot aan Wesel en dan goed met het theelepeltje roeren.
En nu serieus...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73673063
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:39 schreef RemcoDelft het volgende:
De babyboomers denken dat jongeren voor de kosten willen blijven opdraaien... 100.000 hoogopgeleide jongeren per jaar verlaten het land, da's dik een miljoen mensen tegen de tijd dat die leeftijd iets omhoog gaat... Wie denken ze dat er nog voor gaat betalen?
Nog wel 100.000 hoog opgeleiden per jaar die emigreren.

Dit artikel heeft het er over dat toch echt 2/3 van de emigranten allochtonen zijn, en de populisitsche meute hier wil daar toch vanaf en gaat ervan uit dat deze niet hoog opgeleid zijn.
pi_73673845
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog wel 100.000 hoog opgeleiden per jaar die emigreren.

Dit artikel heeft het er over dat toch echt 2/3 van de emigranten allochtonen zijn, en de populisitsche meute hier wil daar toch vanaf en gaat ervan uit dat deze niet hoog opgeleid zijn.
Dat klopt, 2/3 is allochtoon, en de meesten daarvan zijn eerste-generatie-allochtoon. Als die emigreren dan is er dus netto geen effect.

Maar wat de overgebleven 1/3 autochtone emigranten betreft:
quote:
Recent onderzoek wijst uit dat autochtone emigranten waarschijnlijk kostbaar zijn voor de maatschappij. Ten eerste zijn deze emigranten relatief vaak tussen de 20 en 40 jaar oud (zie figuur, cijfers voor eerdere jaren leveren vergelijkbare resultaten op). De jaren waarin de emigranten substantieel zouden hebben bijgedragen aan de Nederlandse economie gaan dus verloren. Daarnaast zijn autochtonen die overwegen te emigreren, relatief vaak hoog opgeleid. De Nederlandse economie loopt dus ook nog een deel van de opbrengsten uit de (maatschappelijke) investeringen in onderwijs mis.
(bron: CPB)
pi_73674033
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat klopt, 2/3 is allochtoon, en de meesten daarvan zijn eerste-generatie-allochtoon. Als die emigreren dan is er dus netto geen effect.

Maar wat de overgebleven 1/3 autochtone emigranten betreft:
[..]

(bron: CPB)
Dan weten we ook nog eens dat 50% van de emigranten terug keren naar het beloofde nederland.

http://www.nu.nl/algemeen(...)-naar-nederland.html

Hoe zouden die precentages er precies uitzien, hoeveel is allochtoon en autochtoon van te terug keerders.

Ow even een wilders opmerking plaatsen emigreren voor hoog opgeleiden moet verboden worden, weet je wel hoeveel dat ons land wel niet kost. Ik plijt voor een hoog opgeleiden emigratie tax die gelijk staat aand e opleidings kosten.
pi_73674570
Het is wel zo dat als ze de AOW leeftijd nu al omhoog doen, dat dit enorme gevolgen heeft voor de werkloosheid omdat mensen langer blijven doorwerken en daarmee geen ruimte maken voor mensen die toetreden op de arbeidsmarkt. Dat is iets wat we juist in deze tijd niet kunnen gebruiken. Als je dat over een aantal jaren pas doet dan is dat effect veel minder omdat door de vergrijzing we gaan van 6 werkenden per AOWer naar twee, waardoor we dit effect opvangen.

Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk want het is straks niet meer betaalbaar. Mensen die vinden dat de AOW maar voor altijd op 65 moet blijven zijn IMO naïef. Het moet 1 van die enorme maatregelen zijn om de overheidstekorten terug te brengen en het terugbrengen van de immigratiekosten zou geen vangnet moeten zijn.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:10:04 #50
3542 Gia
User under construction
pi_73674944
Als de AOW leeftijd per jaar met een maandje of zo omhoog gaat, dan hebben de nu 55-jarigen er ook last van. Die moeten dan straks 10 maanden langer werken dan gepland.
Daarbij is dat wel de leeftijd die ook al op zijn/haar 15de is gaan werken. Ze hebben er dus al zo'n 40 jaar op zitten.

Zielig gedoe van die studentjes.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:17:23 #51
262650 kitao
prikplaatje
pi_73675224
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:55 schreef Dragorius het volgende:

En nu serieus...
Je stelt ook geen serieuze vraag. Dé oplossing is veel gevraagd.
Ten eerste : prestigeprojekten moet je niet uitvoeren indien je geen geld hebt.
Ik denk bijvoorbeeld aan HSL , Betuwe , Noord-Zuid , Defensie , kerncentrales , ruimtevaart , diverse snelwegen , vliegvelden , etc.
Ten tweede : uitkeringen beperken tot die mensen die het nodig hebben en die zonder die uitkering geen inwoning , voedsel en kleding hebben.
megalomaniac
pi_73675270
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:17 schreef kitao het volgende:

[..]

Je stelt ook geen serieuze vraag. Dé oplossing is veel gevraagd.
Ten eerste : prestigeprojekten moet je niet uitvoeren indien je geen geld hebt.
Ik denk bijvoorbeeld aan HSL , Betuwe , Noord-Zuid , Defensie , kerncentrales , ruimtevaart , diverse snelwegen , vliegvelden , etc.
Ten tweede : uitkeringen beperken tot die mensen die het nodig hebben en die zonder die uitkering geen inwoning , voedsel en kleding hebben.
Het was weldegelijk een serieuze vraag.
Maar die "projecten" leveren niet genoeg op, en hoe bepaal je welke uitkering "terecht" is en welke niet? Dat kost onzettend veel manuren, dus tijd, dus geld en zal dus meer kosten dan opleveren.

Of gaan we nu nogal off-topic?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73675407
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan weten we ook nog eens dat 50% van de emigranten terug keren naar het beloofde nederland.

http://www.nu.nl/algemeen(...)-naar-nederland.html

Hoe zouden die precentages er precies uitzien, hoeveel is allochtoon en autochtoon van te terug keerders.
Je ziet dat het beide kanten op vaak om een tijdelijk verblijf gaat. De allochtonen die emigreren zijn voor het grootste gedeelte zelf hierheen gekomen - gastarbeiders die terugkeren dus, precies zoals we graag willen. Van de autochtonen die weggaan komt een aanzienlijk deel ook weer terug, en wisten dat ook al van te voren, omdat ze als "expat" door hun Nederlandse werkgever tijdelijk worden uitgezonden naar het buitenland.

Maar blijft dus over dat zo'n 15.000 autochtonen per jaar emigreren en nooit meer terugkeren.
quote:
Ow even een wilders opmerking plaatsen emigreren voor hoog opgeleiden moet verboden worden, weet je wel hoeveel dat ons land wel niet kost. Ik plijt voor een hoog opgeleiden emigratie tax die gelijk staat aand e opleidings kosten.
Haha, ja.

Maar tegen die tijd hoop ik toch al wel weg te zijn. Ik heb eerder een paar jaar in het buitenland gewoond, en dat is me goed bevallen. Wegens omstandigheden zit ik nu weer in NL, als student, maar als ik afgestudeerd ben, dan ben ik weer weg hoor. Ik heb echt geen zin om me de pleuris te werken voor zo'n veel te duur VINEX-huisje en om de AOW met 65 voor de babyboomers te betalen terwijl ik zelf wss. tot m'n 70'ste door mag.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 11:29:05 ]
pi_73675941
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:10 schreef Gia het volgende:
Als de AOW leeftijd per jaar met een maandje of zo omhoog gaat, dan hebben de nu 55-jarigen er ook last van. Die moeten dan straks 10 maanden langer werken dan gepland.
Daarbij is dat wel de leeftijd die ook al op zijn/haar 15de is gaan werken. Ze hebben er dus al zo'n 40 jaar op zitten.

Zielig gedoe van die studentjes.
Er zijn er ook meer dan genoeg die eerst de eeuwige student hebben uitgehangen, tot hun 28e gestudeerd. Toen was zo lang studeren nog mogelijk zonder dat je met schulden kwam te zitten of de druk van een prestatiebeurs had. (mijn pa is daar een mooi voorbeeld van )

Maar zoals ook al in de regeling gesteld dat iedereen die 40 dienstjaren erop heeft zitten met pensioen mag gaan. Dan kunnen degene die op hun 15e zijn beginnen te werken alsnog met hun 55e met pensioen. Wat eigenlijk ook een vreemd iets is want je begint pas vanaf je 25e met pensioen afdracht, dus die mensen hebben ook 10 jaar minder premies betaald.

En dan wil ik het helemaal niet eens hebben over de mensen die al wat meer jaren met pensioen zijn gegaan en met een eindloon regeling vertrokken zijn.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:46:53 #55
262650 kitao
prikplaatje
pi_73676289
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:18 schreef Dragorius het volgende:

Het was weldegelijk een serieuze vraag.
Maar die "projecten" leveren niet genoeg op, en hoe bepaal je welke uitkering "terecht" is en welke niet? Dat kost onzettend veel manuren, dus tijd, dus geld en zal dus meer kosten dan opleveren.

Of gaan we nu nogal off-topic?
Belastingdienst weet nu toch ook hoeveel iemand bezit ?
Natuurlijk zal er veel geld in oude matrassen opgeborgen zijn , maar op het totaal is dat een schijntje.
Ieder huis en auto is geregistreerd in Nederland , stel iemand heeft een dure auto op zijn naam staan en heeft een aow-uitkering , dan komt er een knipperend rood lampje in de computer te staan.
Dag auto of dag uitkering , de keus is aan u.
megalomaniac
pi_73676411
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:46 schreef kitao het volgende:

[..]

Belastingdienst weet nu toch ook hoeveel iemand bezit ?
Natuurlijk zal er veel geld in oude matrassen opgeborgen zijn , maar op het totaal is dat een schijntje.
Ieder huis en auto is geregistreerd in Nederland , stel iemand heeft een dure auto op zijn naam staan en heeft een aow-uitkering , dan komt er een knipperend rood lampje in de computer te staan.
Dag auto of dag uitkering , de keus is aan u.
Dag privacy
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:56:05 #57
262650 kitao
prikplaatje
pi_73676595
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:49 schreef Dragorius het volgende:

Dag privacy
Niet serieus dus , zoals ik al zei.
Er verandert weinig met de huidige registraties aangaande bezit , daarom geef je waarschijnlijk ook geen antwoord op mijn vraag.
megalomaniac
pi_73677510
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:10 schreef Gia het volgende:
Als de AOW leeftijd per jaar met een maandje of zo omhoog gaat, dan hebben de nu 55-jarigen er ook last van. Die moeten dan straks 10 maanden langer werken dan gepland.
Daarbij is dat wel de leeftijd die ook al op zijn/haar 15de is gaan werken. Ze hebben er dus al zo'n 40 jaar op zitten.

Zielig gedoe van die studentjes.
Wat een onzin. De babyboomgeneratie had als eerste toegang tot hoger onderwijs. Zij KREGEN een studentenbeurs en hoefden niks te lenen. Hedendaagse studenten betalen hun studie grotendeels zelf. En betalen ook nog de staatsschuld af die babyboomers creéerden toen zij op staatskosten studeerden.
pi_73677722
En toch is het merkwaardig.

In dit land mag je niet discrimineren op basis van religie of levensovertuiging. Toch hebben mensen zelf behoorlijk veel invloed op de ideeen die zij aanhangen.

In dit land mag je niet discrimineren op basis van huidskleur. Toch kun je hierop tegenwoordig met allerlei crêmpjes enige invloed op uitoefenen.

In dit land mag je niet discrimineren op basis van geslacht. Maar in onze tijd laat menigeen zich ombouwen, dus zelfs je geslacht is een persoonlijke keuze.

Het enige wat je niet kunt kiezen, is je geboortejaar. Ben je eenmaal een jaartje ouder dan je buurman, dan zul je nooit meer een jaartje jonger dan hem worden. En hoe lost de overheid het pensioenprobleem op: wel, door middel van DISCRIMINATIE OP BASIS VAN GEBOORTEJAAR!!!.

Ik zou niet weten waarom geboortejaardiscriminatie wel mag, en die andere vormen van discriminatie niet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:37:23 #60
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73700221
Leuk weer, mijn vader is 53, werkt al sinds zijn 17e, is altijd net buiten alle mooie regelingetjes gevallen en mag nu dus ook nog eens twee jaar extra
Ook geen sig dus
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:52:05 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73700723
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:22 schreef Igen het volgende:

Ik heb echt geen zin om me de pleuris te werken voor zo'n veel te duur VINEX-huisje en om de AOW met 65 voor de babyboomers te betalen terwijl ik zelf wss. tot m'n 70'ste door mag.
Ik denk dat er weinig landen zijn waar je niét via de belastingen meebetaalt aan pensioenen voor ouderen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 00:01:52 #62
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73701006
In de NRC staat niets over een mogelijkheid om vóór je 65e een AOW-uitkering te krijgen:
quote:
AOW-overleg: maximaal dertig jaar zwaar werk

Gepubliceerd: 14 oktober 2009 20:03 | Gewijzigd: 14 oktober 2009 22:51

Door een onzer redacteuren
Den Haag, 14 okt. Werknemers mogen straks maximaal dertig jaar zwaar werk verrichten. De werkgever wordt verplicht de werknemer daarna alternatief lichter werk aan te bieden. Als dat niet lukt moet het bedrijf het mogelijk maken dat zo’n werknemer met 65 jaar toch met pensioen kan en zijn uitkering aanvullen.

Dat is een van de manieren waarop de coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie mensen met een zwaar beroep willen ontzien bij het doorvoeren van de leeftijdverhoging van de AOW naar 67 jaar.

Ook vandaag hebben de fractievoorzitters van de regeringspartijen in de Tweede Kamer en minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken, CDA) en staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken, PvdA) intensief onderhandeld.

Het kabinet, dat sinds maandag intensief onderhandelt, is dichtbij een akkoord over het optrekken van de AOW-leeftijd en hoopt er eind deze week uit te zijn. Op verschillende punten zijn de partijen het volgens ingewijden eens geworden. Zo worden 55-plussers ontzien. Iedereen die per 1 januari 2010 55 jaar is of ouder kan met 65 met pensioen. Mensen onder 55 jaar werken door tot 67 jaar. De AOW-leeftijd gaat tussen 2020 en 2026 diverse keren omhoog, zodat in 2026 tot 67 jaar wordt doorgewerkt. Het blijft mogelijk met 65 jaar op te houden, maar dan ontvangt iemand wel een lagere AOW-uitkering.

Het trekken van een grens bij 55 jaar is een van de manieren waarop de coalitiepartijen mensen met zware beroepen willen ontzien. Onder werknemers met een zwaar beroep worden niet alleen stratenleggers of bouwvakkers verstaan, maar ook een deel van de mensen die in de zorg werken of in het onderwijs.

Daarnaast wordt erover gesproken om mensen, die voor hun 65e jaar een arbeidsongeschiktheids- of werkloosheidsuitkering hebben als gevolg van hun zware beroep een aanvulling kunnen krijgen zodat ze niet in de bijstand terecht komen of gedwongen zijn hun eigen woning ‘op te eten’ ofwel te verkopen. Vooral PvdA en ChristenUnie hechten hieraan.

Onenigheid bestaat nog over de aanvullende pensioenen. Tegelijkertijd met de AOW-leeftijd wordt ook de leeftijd voor de aanvullende bedrijfspensioenen verhoogd. Dat levert vele miljarden op, die een welkome lastenverlichting betekenen voor werkgevers. Vooral de PvdA vindt, net als de vakbeweging, dat dit geld „niet in de zakken van de werkgevers” mag verdwijnen, melden ingewijden. Het zou bij voorbeeld gebruikt kunnen worden om pensioenen weer te indexeren ofwel de inflatie te corrigeren.

Morgen worden de onderhandelingen voortgezet.

De hoofdlijnen van het AOW-compromis

De AOW-leeftijd gaat in 2020 in één klap naar 66 jaar. Daarna gaat de leeftijdsgrens óf in zes stappen van twee maanden naar 67 in 2026 óf in één keer naar 67 in 2026. Ook wordt er nog gesproken over een variant waarbij de AOW-leeftijd in 2026 in één keer naar 67 gaat. Deze laatste optie is gemakkelijker uitvoerbaar met het oog op de aanvullende pensioenen.

Mensen die per 1 januari 2010 55 jaar of ouder zijn, ontspringen de dans in alle scenario’s die nu op tafel liggen. Door de grens te trekken bij 55 jaar hebben mensen die jonger zijn dan 55 volgens het kabinet nog genoeg tijd om zich voor te bereiden op langer doorwerken. Ook hebben zij nog genoeg tijd om te sparen om eerder te stoppen met werken.

Om werknemers met zware beroepen te ontzien, houdt iedereen die 40 of 45 jaar heeft gewerkt het recht om toch op 65-jarige leeftijd te stoppen. Maar wie daarvoor kiest, levert flink in: 16 procent minder AOW en twee jaar lang geen aanvullend pensioen. Deze maatregel moet werknemers prikkelen om langer door te werken.

Daarnaast moeten werkgevers en vakbonden in het voorstel samen zorgen dat mensen met zware beroepen aan het eind van hun carrière de mogelijkheid krijgen om zich om te scholen, zodat ze de laatste jaren voor pensioen lichter werk kunnen doen (en het op die manier dus volhouden tot hun 67ste).

In het voorstel schuift ook de leeftijd waarop de aanvullende pensioenen starten twee jaar op. Met het geld dat hiermee wordt bespaard, zouden de pensioenpremies omlaag kunnen en zouden de omscholingstrajecten voor oudere werknemers kunnen worden betaald.
Bron: NRC Handelsblad
pi_73701194
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:52 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig landen zijn waar je niét via de belastingen meebetaalt aan pensioenen voor ouderen.
Ik wil best meebetalen aan het pensioen voor de ouderen, dat is het probleem niet.

Het probleem is in de eerste plaats de baby-boom, die zorgt er eigenlijk automatisch voor dat je straks veel meer gepensioneerden hebt die door veel minder werkenden onderhouden moeten worden. Die werkenden moeten straks dus meer betalen, terwijl ze daar zelf niks aan overhouden.

Nu ja, dat is nou eenmaal pech gehad, niks aan te doen. Maar als dan ook nog eens de baby-boomgeneratie zelf allemaal of al met de VUT is of uiterlijk op de 65'ste met pensioen gaat, terwijl ze ervoor zorgen dat de volgende generatie die het sowieso zwaar krijgt wél tot 67 moet doorwerken, dát is wel een beetje een kutstreek.

En wat het al helemaal krom maakt, is dat tot deze maatregel besloten wordt onder het motto van het bestrijden van het eraan komende begrotingstekort. Terwijl juist door de verhoging van de AOW-leeftijd zo uit te stellen, de maatregel pas effect heeft als de crisis allang weer voorbij is.

Maar ja, ik weet ook wel dat in het buitenland ook niemand van nu op vandaag de pensioenleeftijd voor iedereen durft op te hogen... in Duitsland bijvoorbeeld wordt het pensioen met 67 net zo langzaam als hier ingevoerd. En omdat ze daar nauwelijks pensioenfondsen hebben maar bijna alles als omslagstelsel doen is het daar al helemaal een ramp met de vergrijzing.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 00:13:41 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:35:24 #64
3542 Gia
User under construction
pi_73704878
Ik blijf die verhoging een domme maatregel vinden. Die oudjes blijven banen bezet houden, veeeeel banen, waardoor straks jongere werknemers thuis komen te zitten. Zeker in de minder belastende beroepen zal een werkgever dan eerder kiezen voor de ervaring van de oudere werknemer.

Daarbij zullen uitkeringen als WW en WAO doorbetaald moeten gaan worden tot de 67.
Tegen de tijd dat wij, nu 45 jaar, die leeftijd bereiken, zijn ze er wel achter dat het een domme maatregel was, en wordt het teruggedraaid.
De jongste generatie zal dus weer eerder met pensioen kunnen. Alleen verwacht ik dat dat dan geen AOW meer zal zijn, maar een eigen opgebouwd/gespaard pensioen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:52:31 #65
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73705251
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:52 schreef freako het volgende:
Ik denk dat er weinig landen zijn waar je niét via de belastingen meebetaalt aan pensioenen voor ouderen.
Ik denk dat het er meer zijn dan je denkt!

Of de pensioenvoorzieningen in Zimbabwe zijn beter dan ik denk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73705805
Als iemand sterft bij 64 krijgt hij dan zijn geld terug ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:21:01 #67
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73705858
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:18 schreef kitao het volgende:
Als iemand sterft bij 64 krijgt hij dan zijn geld terug ?
Ligt eraan. Volgens mij is dat vroeg pensioen dus dan krijgen eventuele directe nabestaande (Alleen vrouw/ geregistreerd partner?) een percentage.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73705870
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Moet je over 20 jaar eens proberen te sparen als je voor al die babyboomers mag betalen, terwijl zij 4x per jaar op vakantie kunnen, een boot hebben etc etc. Gaat je niet lukken. De belastingdruk gaat in Nederland onhoudbaar hoog worden, dit zal de leegloop van hoogopgeleiden alleen maar gaan versnellen, want het is natuurlijk sociaal om die mensen er voor op te laten draaien.
En dat allemaal van ongeveer 1400 euro AOW-tje? Knap hoor als je dat voor elkaar krijgt.
pi_73705878
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef droom_econoom77 het volgende:

[..]

Wat een onzin. De babyboomgeneratie had als eerste toegang tot hoger onderwijs. Zij KREGEN een studentenbeurs en hoefden niks te lenen. Hedendaagse studenten betalen hun studie grotendeels zelf. En betalen ook nog de staatsschuld af die babyboomers creéerden toen zij op staatskosten studeerden.
Het gros van die mensen ging anders op hun 16de van school af en werken, nou niet doen alsof iedereen die rond 1950-60 geboren is tot zijn 30ste op kosten van de staat zat te studeren
pleased to meet you
pi_73705916
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gros van die mensen ging anders op hun 16de van school af en werken, nou niet doen alsof iedereen die rond 1950-60 geboren is tot zijn 30ste op kosten van de staat zat te studeren
Precies.
pi_73705941
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En dat allemaal van ongeveer 1400 euro AOW-tje? Knap hoor als je dat voor elkaar krijgt.
Hoe kom je erbij dat de AOW 1400 euro is ?
pleased to meet you
pi_73706013
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de AOW 1400 euro is ?
Hoeveel is het dan voor een echtpaar?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:30:46 #73
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73706141
In ieder geval niet genoeg voor een boot lijkt me Tenzij je je auto opgeeft.
Ook geen sig dus
pi_73706198
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoeveel is het dan voor een echtpaar?
ooh, echtpaar, als je beiden AOW ontvangt 680 pp., als je partner jonger is en werkt hetzelfde en als die niet werkt 1237 .. AOW voor een alleenstaande 975 .. alles met heffingstoeslagen
pleased to meet you
pi_73706379
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:32 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, echtpaar, als je beiden AOW ontvangt 680 pp., als je partner jonger is en werkt hetzelfde en als die niet werkt 1237 .. AOW voor een alleenstaande 975 .. alles met heffingstoeslagen
Dus is het wat ik schreef ongeveer 1400 euro. Mag je blij mee zijn dat je ervan kan eten en vaste lasten betalen.
pi_73706390
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:32 schreef moussie het volgende:

ooh, echtpaar, als je beiden AOW ontvangt 680 pp., als je partner jonger is en werkt hetzelfde en als die niet werkt 1237 .. AOW voor een alleenstaande 975 .. alles met heffingstoeslagen
En daar moet je 45 jaar aan meebetalen , zodat je 10 jaar een rotschijntje kunt ontvangen ?
als je mazzel hebt
megalomaniac
pi_73706449
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:39 schreef kitao het volgende:

[..]

En daar moet je 45 jaar aan meebetalen , zodat je 10 jaar een rotschijntje kunt ontvangen ?
als je mazzel hebt
Psstttt ! Voor de AOW hoef je niet te betalen. Als je geen inkomen hebt, betaal je geen premie maar krijg je wel AOW
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73706473
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:39 schreef kitao het volgende:

[..]

En daar moet je 45 jaar aan meebetalen , zodat je 10 jaar een rotschijntje kunt ontvangen ?
als je mazzel hebt
yup, en voor elk jaar dat je in het buitenland verblijft vanaf je 15de krijg je 2 percent aftrek
pleased to meet you
pi_73706520
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Psstttt ! Voor de AOW hoef je niet te betalen. Als je geen inkomen hebt, betaal je geen premie maar krijg je wel AOW
Psst, als je op je 15de bent begonnen met werken en je stopt op je 65ste heb je zelfs 50 jaar premie betaald
pleased to meet you
pi_73706525
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:48 schreef droom_econoom77 het volgende:

[..]

Ik vind die verhogen geen probleem. Maar graag zonder discriminatie op grond van geboortejaar. Je kunt je geboortejaar evenmin kiezen als je huidskleur. Dus tot mijn 67ste werken vind ik niet erg, als de baten maar niet naar anderen gaan.
De babyboomers (dus niet de kinderen die geboren zijn in die tijd) Zijn al heel oud. Dus die 55ers hebben er net zomin om gevraagd.

Ik maak me werkelijk zorgen om dit land met dergelijke egoïsten. Je denkt echt eeuwig jong te blijven hè? Is het wel in je opgekomen dat jij misschien wel krakende gewrichten gaat krijgen op je 55e? Misschien zelfs je vingers niet meer fatsoenlijk kunt bewegen op je 40e?

En moussie? Dit zijn de bruto bedragen
quote:
Gehuwd of samenwonend (partner jonger dan 65 jaar)


¤ 1.011,64


¤ 56,71

Gehuwd of samenwonend (partner jonger dan 65 jaar zonder inkomen)


¤ 1.388,38


¤ 81,00

Let op

* De bedragen die hier genoemd worden, zijn volledige AOW-uitkeringen. Als u pas later in Nederland bent komen wonen of een aantal jaren in het buitenland heeft gewoond, is uw uitkering waarschijnlijk lager.
* De genoemde bedragen zijn bruto maandbedragen. De Sociale Verzekeringsbank (SVB) houdt belasting en premies in op het pensioen en ook de inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekering.
* De vakantietoeslag bouwt u per maand op en ontvangt u in mei.
* Naast het AOW-pensioen heeft iedere AOW’er recht op een tegemoetkoming. Deze AOW-tegemoetkoming is in 2009 bruto 36,45 euro per maand.
Dus voor degenen die terug naar Nederland willen komen om wel hier hun pensioen te innen, maar er niet aan mee hebben gedragen? Hebben pech. en voor jezelf maar hopen dat je genoeg zelf apart kunt leggen in dat andere land. Ik merk daar niet veel van dus denk niet echt aan je wanneer je oud bent. Of niet oud maar versleten bent op je vijftigste. Je in dat andere land je scheel betaalt voor een arts. Maar ja, dat is precies wat je wilde

[ Bericht 10% gewijzigd door Waterwereld op 15-10-2009 10:49:58 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_73706595
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

Psstttt ! Voor de AOW hoef je niet te betalen. Als je geen inkomen hebt, betaal je geen premie maar krijg je wel AOW
En ? Eerst 50 jaar inkomen vermijden om dan 10 jaar minimum AOW te kunnen opstrijken ?
Waar slaat dat nu weer op ?
megalomaniac
pi_73706696
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:

De babyboomers (dus niet de kinderen die geboren zijn in die tijd) Zijn al heel oud. Dus die 55ers hebben er net zomin om gevraagd.

Ik maak me werkelijk zorgen om dit land met dergelijke egoïsten. Je denkt echt eeuwig jong te blijven hè? Is het wel in je opgekomen dat jij misschien wel krakende gewrichten gaat krijgen op je 55e? Misschien zelfs je vingers niet meer fatsoenlijk kunt bewegen op je 40e?

En moussie? Dit zijn de bruto bedragen
We willen netto zien , aub. De rest is toch verloren geld.
megalomaniac
pi_73706759
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef kitao het volgende:

[..]

We willen netto zien , aub. De rest is toch verloren geld.
Mja, dan zal ik eerst moeten weten wat er allemaal af gaat. Mijn vader kreeg 5000 per maand vroeger en is meer dan de helft gezakt nu. ëén van de veel latere babyboomers (jaja, ik ben er één van drie)
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:54:33 #84
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73706810
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef kitao het volgende:
We willen netto zien , aub. De rest is toch verloren geld.
Volgens mij betaalde je toch alleen belasting als je aanvullend AOW (Pensioen) had?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:55:54 #85
3542 Gia
User under construction
pi_73706841
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:18 schreef kitao het volgende:
Als iemand sterft bij 64 krijgt hij dan zijn geld terug ?
Geld terug? Welk geld?
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Psst, als je op je 15de bent begonnen met werken en je stopt op je 65ste heb je zelfs 50 jaar premie betaald
Is het niet zo dat je pas vanaf je 25ste AOW premie moet afdragen? Meen eens zoiets gelezen te hebben.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:57:20 #86
3542 Gia
User under construction
pi_73706883
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:46 schreef kitao het volgende:

[..]

En ? Eerst 50 jaar inkomen vermijden om dan 10 jaar minimum AOW te kunnen opstrijken ?
Waar slaat dat nu weer op ?
Inkomen vermijden? Ooit van huisvrouwen gehoord???

't Was vroeger gebruikelijk dat vrouwen hun ontslag kregen als ze trouwden. Allemaal huisvrouwen die nu 60 + zijn en nooit betaald werk verricht hebben.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:00:29 #87
3542 Gia
User under construction
pi_73706942
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:

En moussie? Dit zijn de bruto bedragen
[..]

http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/

Gaat niet zoveel vanaf.
680 is dus netto.
pi_73706947
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Waterwereld het volgende:

Mja, dan zal ik eerst moeten weten wat er allemaal af gaat. Mijn vader kreeg 5000 per maand vroeger en is meer dan de helft gezakt nu. ëén van de veel latere babyboomers (jaja, ik ben er één van drie)
Had hij vier vrouwen ?
megalomaniac
pi_73707010
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

De babyboomers (dus niet de kinderen die geboren zijn in die tijd) Zijn al heel oud. Dus die 55ers hebben er net zomin om gevraagd.

Ik maak me werkelijk zorgen om dit land met dergelijke egoïsten. Je denkt echt eeuwig jong te blijven hè? Is het wel in je opgekomen dat jij misschien wel krakende gewrichten gaat krijgen op je 55e? Misschien zelfs je vingers niet meer fatsoenlijk kunt bewegen op je 40e?

En moussie? Dit zijn de bruto bedragen
[..]

Dus voor degenen die terug naar Nederland willen komen om wel hier hun pensioen te innen, maar er niet aan mee hebben gedragen? Hebben pech. en voor jezelf maar hopen dat je genoeg zelf apart kunt leggen in dat andere land. Ik merk daar niet veel van dus denk niet echt aan je wanneer je oud bent. Of niet oud maar versleten bent op je vijftigste. Je in dat andere land je scheel betaalt voor een arts. Maar ja, dat is precies wat je wilde
Ken je nagaan. Ik ging zelfs uit van bruto bedragen. Netto is het een stuk minder.
Het overblijvend bedrag is net niet te weinig om dood te gaan laat staan een boot en 4 keer per jaar met vakantie gaan.

volgens mij staren de meesten zich blind op de pensioen die boven op de AOW komt niet in de gaten hebbend dat pensioenen niets te maken hebben met de AOW.

Mensen die jaren een premie hebben betaald, dus een vrijwillige verzekeringspremie net zoals een brandverzekering krijgen uiteraard uitgekeerd bij het bereiken van de 65 jarige leeftijd. Uiteraard is de hoogte van de uitkering afhankelijk van de betaalde premie. Geen premie betaald=geen pensioen bovenop de AOW. Simpel is dat.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:03:12 #90
3542 Gia
User under construction
pi_73707022
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:00 schreef kitao het volgende:

[..]

Had hij vier vrouwen ?
5000 gulden loon, denk ik.

Tja, dat is zo'n 2500 euro nu. Daarvan de helft: 1300 euro, is dus inderdaad zo ongeveer de AOW.
pi_73707068
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:57 schreef Gia het volgende:
Inkomen vermijden? Ooit van huisvrouwen gehoord???

't Was vroeger gebruikelijk dat vrouwen hun ontslag kregen als ze trouwden. Allemaal huisvrouwen die nu 60 + zijn en nooit betaald werk verricht hebben.
Je moet het ook in de context zien van de opmerking van langetabbetje, die volgens mij suggereerde dat op slinkse wijze dit geld kan worden opgestreken.
Bij huisvrouwen en trouwen zorgt de partner voor inkomen , als het goed is , en dus ook voor de aow.
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:05:03 #92
3542 Gia
User under construction
pi_73707075
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ken je nagaan. Ik ging zelfs uit van bruto bedragen. Netto is het een stuk minder.

680 is netto. Hebben mijn ouders nu ook, beide.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:07:00 #93
3542 Gia
User under construction
pi_73707125
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:04 schreef kitao het volgende:

Bij huisvrouwen en trouwen zorgt de partner voor inkomen , als het goed is , en dus ook voor de aow.
Als één partner werkt, wordt er eenmalig AOW premie betaald, maar beide partners krijgen AOW.
Als er twee partners werken, wordt er twee maal AOW premie betaald, maar men krijgt nog steeds dezelfde AOW.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:09:19 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73707197
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:55 schreef Gia het volgende:
Is het niet zo dat je pas vanaf je 25ste AOW premie moet afdragen? Meen eens zoiets gelezen te hebben.
Iedereen die in Nederland loonbelasting en/of inkomstenbelasting (IB) betaalt en nog geen 65 jaar of ouder is, betaalt AOW-premie.

25 is aanvullend pensioen geloof ik...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73707227
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:03 schreef Gia het volgende:

[..]

5000 gulden loon, denk ik.

Tja, dat is zo'n 2500 euro nu. Daarvan de helft: 1300 euro, is dus inderdaad zo ongeveer de AOW.
Nee, was vijfduizend euro voor zijn pensioen Wel aanvullend gespaard geloof ik. En nog minder dan de helft overhouden.

A.O.W gaat gewoon uit van nettoloon.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_73707365
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:10 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Nee, was vijfduizend euro voor zijn pensioen Wel aanvullend gespaard geloof ik. En nog minder dan de helft overhouden.

A.O.W gaat gewoon uit van nettoloon.
Als je vader dat bedrag uitgekeerd kreeg zal hij ongetwijfeld een hoog salaris hebben gehad waardoor hij ook een flinke premie heeft betaald. Niks mis mee.
pi_73707435
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef SicSicSics het volgende:

Iedereen die in Nederland loonbelasting en/of inkomstenbelasting (IB) betaalt en nog geen 65 jaar of ouder is, betaalt AOW-premie.

25 is aanvullend pensioen geloof ik...
Ik wil afstand doen van mijn recht op AOW.
Krijg ik nu mijn geld terug ?

Ik emigreer op mijn oude dag naar Nieuw-Zeeland.
Wordt mijn aow toegestuurd ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:24:11 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73707671
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:17 schreef kitao het volgende:
Ik wil afstand doen van mijn recht op AOW.
Krijg ik nu mijn geld terug ?

Ik emigreer op mijn oude dag naar Nieuw-Zeeland.
Wordt mijn aow toegestuurd ?
Nee.

Ja. Onder voorwaarden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73707768
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:04 schreef kitao het volgende:

[..]

Je moet het ook in de context zien van de opmerking van langetabbetje, die volgens mij suggereerde dat op slinkse wijze dit geld kan worden opgestreken.
Bij huisvrouwen en trouwen zorgt de partner voor inkomen , als het goed is , en dus ook voor de aow.
Nee, dat bedoelde ik niet. Bedoelde alleen te zeggen dat vaak de fout wordt gemaakt de verbinding te maken tussen `AOW premies betalen´ en ´Hoogte AOW´. (Trouwens nu ook in het kabinetsoverleg).

Terwijl het principe van een volksverzekering (wat de AOW is) is, is dat iedereen (ongeacht hij of zij hier premie voor betaald) hiervoor verzekerd is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:32:29 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73707948
Netto is er dus niets besloten, en hebben minstens 3 komende kabinetten de kans om dit weer aan te passen...
censuur :O
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:37:08 #101
262650 kitao
prikplaatje
pi_73708092
Hoe groot was het aow gat in 2008 , dwz hoe groot was het verschil in inkomsten en uitgaven ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:37:56 #102
262650 kitao
prikplaatje
pi_73708121
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:24 schreef SicSicSics het volgende:
Nee.
Waarom niet ?
megalomaniac
pi_73708194
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:37 schreef kitao het volgende:
Hoe groot was het aow gat in 2008 , dwz hoe groot was het verschil in inkomsten en uitgaven ?
In onderstaand stukje staan geen uitgaven. Zouden op zich ook wel makkelijk te vinden zijn. Volgens mij is het nu nog niet dramatisch groot, maar je hoeft geen Einstein te zijn om in te zien dat het probleem in de toekomst groter gaat worden.

De opbrengsten uit AOW-premie neemt al jaren af, van 18,2 miljard euro in 2003, naar 17,5 in 2008 terwijl de uitgaven aan AOW juist stijgen. De verwachting is dat de premie-inkomsten zullen blijven dalen door de afnemende groep die de premies moet betalen. De uitgaven aan AOW zullen tot 2040 daarentegen stijgen naar 43 miljard euro op basis van gelijkblijvend prijspeil en AOW met 65 jaar. Nu al wordt de AOW betaald uit de belastingopbrengsten die alle belastingbetalers, ook 65-plussers betalen, dit zal naar verwachting alleen maar toenemen. Verdere fiscalisering van de AOW dus, daar was geen Bos-belasting voor nodig.

Juist vanwege de tegenstelling dalende inkomsten uit AOW-premie en stijgende AOW kosten en daardoor een steeds grotere hap uit de overheidsmiddelen is het plan van de verhoging AOW-leeftijd geboren. Wanneer de AOW-leeftijd in stappen verhoogd wordt naar 67 jaar zal dat tegen die tijd (2040) 4,2 miljard euro aan kosten schelen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:41:54 #104
262650 kitao
prikplaatje
pi_73708227
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

Nee, dat bedoelde ik niet. Bedoelde alleen te zeggen dat vaak de fout wordt gemaakt de verbinding te maken tussen `AOW premies betalen´ en ´Hoogte AOW´. (Trouwens nu ook in het kabinetsoverleg).

Terwijl het principe van een volksverzekering (wat de AOW is) is, is dat iedereen (ongeacht hij of zij hier premie voor betaald) hiervoor verzekerd is.
Waarom zou iemand die wel voldoende middelen heeft om voor zijn eigen oude dag te zorgen hieraan meebetalen ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:43:48 #105
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73708286
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:37 schreef kitao het volgende:
Waarom niet ?
Omdat het geen AOW_recht is, maar een AOW_plicht!

Iets met sociaal en stelsel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73708311
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:41 schreef kitao het volgende:

[..]

Waarom zou iemand die wel voldoende middelen heeft om voor zijn eigen oude dag te zorgen hieraan meebetalen ?
Tja, nu rommel je aan het principe van een volksverzekering. Hieraan betaal je mee, met de kans dat je daar nooit gebruik van zult maken. AWBZ bijvoorbeeld. Maar dat is een andere discussie dan de discussie hoe je AOW betaalbaar wilt houden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:45:32 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73708327
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:41 schreef kitao het volgende:
Waarom zou iemand die wel voldoende middelen heeft om voor zijn eigen oude dag te zorgen hieraan meebetalen ?
Waarom zou iemand die nooit ziek is wel zorgkosten betalen?

Waarom zou iemand die nooit arbeidsongeschikt is wel premie moeten betalen?

Waarom zou iemand die nooit over straat loopt wel moeten betalen voor lantaarnpalen?

Waarom moet iemand die achter in zijn tuin schijt wel rioolrecht betalen?

Waarom moet ik betalen voor de opvang van asielzoekers als ik al weet dat ik daar nooit tussen zal zitten?

[ Bericht 7% gewijzigd door SicSicSics op 15-10-2009 11:57:55 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:46:38 #108
262650 kitao
prikplaatje
pi_73708356
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

In onderstaand stukje staan geen uitgaven. Zouden op zich ook wel makkelijk te vinden zijn. Volgens mij is het nu nog niet dramatisch groot, maar je hoeft geen Einstein te zijn om in te zien dat het probleem in de toekomst groter gaat worden.

De opbrengsten uit AOW-premie neemt al jaren af, van 18,2 miljard euro in 2003, naar 17,5 in 2008 terwijl de uitgaven aan AOW juist stijgen. De verwachting is dat de premie-inkomsten zullen blijven dalen door de afnemende groep die de premies moet betalen. De uitgaven aan AOW zullen tot 2040 daarentegen stijgen naar 43 miljard euro op basis van gelijkblijvend prijspeil en AOW met 65 jaar. Nu al wordt de AOW betaald uit de belastingopbrengsten die alle belastingbetalers, ook 65-plussers betalen, dit zal naar verwachting alleen maar toenemen. Verdere fiscalisering van de AOW dus, daar was geen Bos-belasting voor nodig.

Juist vanwege de tegenstelling dalende inkomsten uit AOW-premie en stijgende AOW kosten en daardoor een steeds grotere hap uit de overheidsmiddelen is het plan van de verhoging AOW-leeftijd geboren. Wanneer de AOW-leeftijd in stappen verhoogd wordt naar 67 jaar zal dat tegen die tijd (2040) 4,2 miljard euro aan kosten schelen.
Miljoenennota : AOW 30 miljard euro aan uitgaven , begroot.
http://www.prinsjesdag200(...)n_en_werkgelegenheid
Maar waar staan de inkomsten voor de NL-staat hiervoor ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:59:00 #109
262650 kitao
prikplaatje
pi_73708777
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:45 schreef SicSicSics het volgende:

Waarom zou iemand die nooit ziek is wel zorgkosten betalen?
[omdat we geen mensen op straat willen zien sterven.
quote:
Waarom zou iemand die nooit arbeidsongeschikt is wel premie moeten betalen?
Wie is zo arbeidsongeschikt dat hij niet kan bellen , computeren of postzegels plakken ?
quote:
Waarom zou iemand die nooit over straat loopt wel moeten betalen voor lantaarnpalen?
Geen idee , ik heb die dingen daar niet neergezet.
quote:
Waarom moet iemand die achter in zijn tuin schijt wel rioolrecht betalen?
Je woont in een huis met een riool. Je beslist zelf om daar te gaan wonen of niet.
Onzin natuurlijk , iedereen ziet het nut daar van in.
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:04:27 #110
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73708948
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:41 schreef kitao het volgende:
Waarom zou iemand die wel voldoende middelen heeft om voor zijn eigen oude dag te zorgen hieraan meebetalen ?
Pffft, nou vooruit!

Omdat iedereen die dat niet kan betalen, in een collectief stelsel met alleen maar arme stumperds, het nog steeds niet kan betalen!

Even doortrekken naar de sterf_op_straat opmerking van jou.

Omdat we niet willen dat het straatbeeld verpest wordt door lelijke uitgemergelde bejaarden die met een bakkie en een stukje bordkarton hun 'pensioen' aan het verdienen zijn!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:08:04 #111
262650 kitao
prikplaatje
pi_73709049
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Pffft, nou vooruit!

Omdat iedereen die dat niet kan betalen, in een collectief stelsel met alleen maar arme stumperds, het nog steeds niet kan betalen!
Waarom kunnen zij het in die 15-67=52 jaar niet betalen ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:10:27 #112
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73709119
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:08 schreef kitao het volgende:
Waarom kunnen zij het in die 15-67=52 jaar niet betalen ?
DSB
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:13:18 #113
262650 kitao
prikplaatje
pi_73709213
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:10 schreef SicSicSics het volgende:
DSB
Ik ben je even kwijt. Die bank die omvalt ?
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:18:59 #114
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73709366
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef kitao het volgende:
Ik ben je even kwijt. Die bank die omvalt ?
Dat is 1 reden! (Verkeerde keuzes maken met je geld cq. goed denken te investeren (Vastgoed) maar alles kwijtraken omdat je 'opeens' teveel moet betalen.)

Maar er zijn legio redenen te verzinnen waarom het sociaal is om een AOW op te bouwen met z'n allen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:06:05 #115
3542 Gia
User under construction
pi_73710906
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland loonbelasting en/of inkomstenbelasting (IB) betaalt en nog geen 65 jaar of ouder is, betaalt AOW-premie.

25 is aanvullend pensioen geloof ik...
Zit dat bij de belasting inbegrepen, dan?

Voorbeeldje: mijn zoon van 17. Fulltime scholier, gaat 'wit' oppassen en krijgt dit bruto uitbetaald. Hij gaat straks een aangifteformulier invullen en krijgt dan mogelijk een naheffing. Zit hier dan die premie al in, of moet zijn werkgeefster dit apart betalen?

Overigens hoorde ik dat je op die leeftijd en voor dat bedrag, nauwelijks belasting hoeft te betalen. Gaat over pakweg 200 euro per maand.
pi_73711079
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Zit dat bij de belasting inbegrepen, dan?

Voorbeeldje: mijn zoon van 17. Fulltime scholier, gaat 'wit' oppassen en krijgt dit bruto uitbetaald. Hij gaat straks een aangifteformulier invullen en krijgt dan mogelijk een naheffing. Zit hier dan die premie al in, of moet zijn werkgeefster dit apart betalen?

Overigens hoorde ik dat je op die leeftijd en voor dat bedrag, nauwelijks belasting hoeft te betalen. Gaat over pakweg 200 euro per maand.
Hangt er vanaf, als je meer belasting moet betalen dan de heffingskorting dan betaal je belasting en premies volksverzekering.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:13:55 #117
3542 Gia
User under construction
pi_73711172
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:18 schreef SicSicSics het volgende:

Maar er zijn legio redenen te verzinnen waarom het sociaal is om een AOW op te bouwen met z'n allen.
Toch is er ook wel wat te zeggen voor Kitao's opmerking.

Als men de AOW afbouwt, dan krijgt iedereen die niet voor zijn eigen oude dag gezorgd heeft, óf verkeerd geïnvesteerd heeft, gewoon bijstand op zijn 65ste. De rest kan leven van wat hij/zij zelf gespaard heeft.
Zonder die AOW plicht zouden mensen van hun salaris veel meer over kunnen houden, waarvan ze dan een deel of alles kunnen sparen, beleggen of anderszins investeren.

Wie zijn hele leven niet werkt en leeft van de bijstand, kan dat na zijn 65ste ook nog wel.

In dat systeem, ieder voor zich dus (wat betreft de oude dag), kan iedereen zelf bepalen tot wanneer hij/zij werkt. Ik denk dat mensen veel eerder zullen stoppen met werken, om het gespaarde kapitaal op te consumeren, waardoor er meer banen vrijkomen en mensen uit de WW en bijstand kunnen.

Kijk, een vangnet als de bijstand, moet altijd blijven bestaan. Daarvoor mag dan iedere werkende meebetalen.

Overigens ben ik ook voorstander van het afschaffen of beperken van de HRA, studiefinanciering en kinderbijslag.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:14:39 #118
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73711203
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Zit dat bij de belasting inbegrepen, dan?

Voorbeeldje: mijn zoon van 17. Fulltime scholier, gaat 'wit' oppassen en krijgt dit bruto uitbetaald. Hij gaat straks een aangifteformulier invullen en krijgt dan mogelijk een naheffing. Zit hier dan die premie al in, of moet zijn werkgeefster dit apart betalen?

Overigens hoorde ik dat je op die leeftijd en voor dat bedrag, nauwelijks belasting hoeft te betalen. Gaat over pakweg 200 euro per maand.
Geen flauw idee! Ben geen belasting adviseur! Volgens mij is het een ingebouwd gedeelte van je IB. (17,9% voor 2009).

Instant edit:
AOW 17,90%
ANW 1,10%
AWBZ 12,15%

Totaal 31,15%

Google
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73711230
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:17 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik wil afstand doen van mijn recht op AOW.
Krijg ik nu mijn geld terug ?

Ik emigreer op mijn oude dag naar Nieuw-Zeeland.
Wordt mijn aow toegestuurd ?
1) Nee, je krijgt geen geld terug maar je kunt eventueel gemoedsbezwaarde worden, dan hoef je geen premie meer te betalen, maar bouw je vanaf dan ook geen AOW-rechten meer op.

2) Ja, als je dat graag wil kan dat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:16:21 #120
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73711263
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:15 schreef Montagui het volgende:
1) Nee, je krijgt geen geld terug maar je kunt eventueel gemoedsbezwaarde worden, dan hoef je geen premie meer te betalen, maar bouw je vanaf dan ook geen AOW-rechten meer op.

2) Ja, als je dat graag wil kan dat.
1) Kan dat wel joh!?!

Google:

Gelovigen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:19:25 #121
3542 Gia
User under construction
pi_73711370
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, als je meer belasting moet betalen dan de heffingskorting dan betaal je belasting en premies volksverzekering.
Met 200 euro per maand, zal dat denk ik wel meevallen.

Maar goed, we zien wel. Hij doet gewoon netjes aangifte.
pi_73711461
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

1) Kan dat wel joh!?!

Google:

Gelovigen...
Tja.... je moet wel aan een bepaalde voorwaarde voldoen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaard
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:21:51 #123
3542 Gia
User under construction
pi_73711466
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

1) Kan dat wel joh!?!

Google:

Gelovigen...
Ja, het kan, maar dat geldt dan wel voor alles, als ik het goed heb......

Je kunt niet alleen gemoedsbezwaarde zijn voor de AOW.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:25:34 #124
3542 Gia
User under construction
pi_73711600
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja.... je moet wel aan een bepaalde voorwaarde voldoen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaard
Maareh, je kunt dus je hele leven werken en sparen als gemoedsbezwaarde. (Sparen in een oude sok, dus, kluisje of zo.....) En vervolgens op je oude dag gebruik maken van de bijstand. Want daar heb je altijd recht op, toch? Daarnaast heb je dan die ouwe sok nog!

Tja, moet je niet intussen ziek worden of zo, hoewel......een ziekenhuis helpt je toch wel.
pi_73718336
Het lijkt me goed dat de AOW naar 67 gaat om de voorziening betaalbaar te houden. Ik vind het alleen een extreem slecht idee om die verhoging A) in één klap door te voeren en B) de volledige babyboomgeneratie te ontzien. Dat deugt van geen kanten.

Eerlijk zou zijn: AOW onmiddellijk fiscaliseren, zodat ouderen met genoeg draagkracht (vooral de rijkere ouderen) een belasting betalen over hun AOW. En dat dan koppelen aan een geleidelijke verhoging van de AOW-leeftijd met een maand per jaar of desnoods twee maanden per jaar, zodat je geleidelijk uitkomt op 67. Op die manier verdeel je de lasten het eerlijkst over jong en oud.

Als de regering het plan doorzet om de AOW ineens te verhogen en iedereen boven de 55 te ontzien, heeft dat invloed op mijn stemgedrag bij de volgende verkiezingen. Ik verruil de PvdA dan voor D66, want D66 heeft een veel beter idee voor de AOW. Partijen die beweren dat de AOW op 65 moet blijven (zoals de SP) zijn in mijn optiek wereldvreemd en sluiten hun ogen voor de realiteit.
pi_73718597
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:37 schreef kitao het volgende:
Hoe groot was het aow gat in 2008 , dwz hoe groot was het verschil in inkomsten en uitgaven ?
Op de website www.aownaar67.nl las ik dat er momenteel 9 miljard bij moet. Dat bedrag schiet de komende jaren enorm de hoogte in, want de babyboomers staan aan de vooravond van hun pensioen.

Geleidelijke verhoging, bijvoorbeeld vanaf 1-1-2011 zou ook meteen effect sorteren. Iemand die op die dag 56 is, werkt dan nog een maand of 9-10 langer door. In het huidige kabinetsplan gaan we pas iets merken van de AOW-leeftijdsverhoging vanaf 2020. Alle mensen die dan nog geen 65 zijn, moeten langer door. Maar tot 2020 is er geen enkel effect en dus ook geen enkele besparing. Dat terwijl de kosten des te hoger zullen zijn.

Kortom: kabinetsvoorstel snijdt tot 2020 niet in de kosten en heeft pas na 2020 effect.
D66-voorstel snijdt meteen in de kosten en heeft ook meteen effect.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:37:01 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73718652
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:29 schreef isogram het volgende:
Eerlijk zou zijn: AOW onmiddellijk fiscaliseren, zodat ouderen met genoeg draagkracht (vooral de rijkere ouderen) een belasting betalen over hun AOW. En dat dan koppelen aan een geleidelijke verhoging van de AOW-leeftijd met een maand per jaar of desnoods twee maanden per jaar, zodat je geleidelijk uitkomt op 67. Op die manier verdeel je de lasten het eerlijkst over jong en oud.
Nadeel hiervan is dat degenen die zelf gespaard hebben daarvoor gestraft worden, terwijl de verkwisters beloond worden...
censuur :O
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:39:05 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73718715
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:35 schreef isogram het volgende:

[..]
Geleidelijke verhoging, bijvoorbeeld vanaf 1-1-2011 zou ook meteen effect sorteren. Iemand die op die dag 56 is, werkt dan nog een maand of 9-10 langer door. In het huidige kabinetsplan gaan we pas iets merken van de AOW-leeftijdsverhoging vanaf 2020. Alle mensen die dan nog geen 65 zijn, moeten langer door. Maar tot 2020 is er geen enkel effect en dus ook geen enkele besparing. Dat terwijl de kosten des te hoger zullen zijn.

Kortom: kabinetsvoorstel snijdt tot 2020 niet in de kosten en heeft pas na 2020 effect.
Zoals ik eerder opmerkte: voor die tijd zijn er alweer 3 kabinetten aan de macht geweest! Dit is dan ook pure symboolpolitiek, en gaat ongetwijfeld weer veranderd worden. Op geen enkel ander vlak neemt het kabinet besluiten "voor over 12 jaar"!
censuur :O
pi_73719344
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nadeel hiervan is dat degenen die zelf gespaard hebben daarvoor gestraft worden, terwijl de verkwisters beloond worden...
Mwa, we hebben het hier over aanvullende pensioenen. De premies hiervoor heb je wel altijd afgetrokken, m.a.w., nooit AOW premies over betaald. Dan is het niet raar om de uitkering te belasten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73719775
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Nadeel hiervan is dat degenen die zelf gespaard hebben daarvoor gestraft worden, terwijl de verkwisters beloond worden...
Mensen met een minder riant pensioen zijn niet automatisch 'verkwisters'... - Als je nu te veel spaargeld hebt, heeft dat ook invloed op de hoeveelheid belasting die je betaalt, dus er verandert weinig. Ik zie niet echt een probleem.
pi_73722590
Het aow overleg is na een paar uur weer afgebroken. Valt me tegen van deze daatkrachtige coalitie,
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:49:41 #132
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73724848
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nadeel hiervan is dat degenen die zelf gespaard hebben daarvoor gestraft worden, terwijl de verkwisters beloond worden...
Dat staat me vreselijk tegen, maar de rekening bij de jongeren vind ik een nog onacceptabeler alternatief. Dus moet het maar.
Vampire Romance O+
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:21:20 #133
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73726073
quote:
Hogere AOW-leeftijd ook voor roze strippenkaart
ANP Gepubliceerd op 15 oktober 2009 17:59, bijgewerkt op 15 oktober 2009 18:07

DEN HAAG - De verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar vergt niet alleen een aanpassing van de Algemene Ouderdomswet. Het heeft ook gevolgen voor het goedkoper reizen voor ouderen in het openbaar vervoer met de roze strippenkaart, belastingwetgeving, het zorgstelsel, de sociale zekerheid, maar bijvoorbeeld ook de huurtoeslag.

Sinds in 1957 de oudedagsvoorziening werd ingevoerd, is de leeftijdsgrens van 65 jaar in allerlei regels opgedoken. Het kabinet hoopt vrijdag een besluit te nemen over hoe de AOW-leeftijd omhoog moet. Daarover overleggen minister Piet Hein Donner en staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) donderdag nog met fractievoorzitters van coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie in de Tweede Kamer.

Donner durfde afgelopen week nog geen inschatting te maken hoe ver het kabinetsbesluit over de AOW zal doorwerken in andere regels. Het wordt volgens hem een grote operatie. Om herhaling in de toekomst te voorkomen, is het idee om voortaan in regelgeving te spreken van de AOW-leeftijd in plaats van 65, 66 of 67 jaar.

Ook werkgevers en vakbonden hebben allerlei afspraken staan in cao's en voor aanvullende pensioenen, die gekoppeld zijn de 65e verjaardag. Verder is in de loop der jaren een speciale tak van dienstverleners ontstaan van uitzend- tot reisbureaus die zich richten op 65-plussers. Om nog maar te zwijgen over de kortingstarieven die musea, attractieparken en dierentuinen hanteren voor mensen van 65 jaar en ouder.
Dat kan nog veel gevolgen hebben zeg!
pi_73729896
Nieuwe AOW is rond
quote:
De coalitiepartijen zijn het nu ook eens over de details van de nieuwe AOW. In 2020 stijgt de pensioenleeftijd naar 66, en vijf jaar later naar 67.

Er komt een speciale regeling voor mensen met zware beroepen. Na 30 jaar gaan ze niet meer in de vervroegde AOW, maar moet de werkgever ervoor zorgen dat ze lichter werk krijgen. Mensen die op hun 23e of jonger zijn begonnen met werken, mogen wel op hun 65e stoppen, maar ze worden tot hun 67e deels gekort op hun uitkering.

Het akkoord was al zo'n beetje bekend en de vakbonden hebben aangegeven dat ze vooral problemen hebben met de regeling voor zware beroepen.
Dan kan komende week het land plat. Die links fascistische kabinet zuigt nu al de portemonnee van de ouderen en de toekomstige ouderen leeg en straks word men ook lichamelijk en geestelijk leeggezogen.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:51:59 #135
262650 kitao
prikplaatje
pi_73730434
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nadeel hiervan is dat degenen die zelf gespaard hebben daarvoor gestraft worden, terwijl de verkwisters beloond worden...
Geld moet rollen zeggen ze voor een goede economie.
Waarom sparen altijd beloond moet worden is me niet helemaal duidelijk.
megalomaniac
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:52:57 #136
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73730476
quote:
Wilders verwijt CDA, PvdA en ChristenUnie dat ze hun handtekening zetten onder een ‘botte afbraak van de AOW’. ‘Wij kiezen voor behoud van de AOW, wat ook kan als we de immigatie uit moslimlanden stoppen.’ Dat levert volgens de PVV voldoende besparingen op om de AOW-leeftijd op 65 jaar te houden.
pi_73731082
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:29 schreef isogram het volgende:
Het lijkt me goed dat de AOW naar 67 gaat om de voorziening betaalbaar te houden. Ik vind het alleen een extreem slecht idee om die verhoging A) in één klap door te voeren en B) de volledige babyboomgeneratie te ontzien. Dat deugt van geen kanten.
Helemaal mee eens. Het is stuitend te zien dat dit kabinet zelfs een in de kern goed idee om zeep kan helpen. Nu hebben we er de komende 11 jaar nog geen fuck aan en zo'n harde knip is veel oneerlijker dan een geleidelijke verhoging.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_73731128
Eerste reactie PVV-fractievoorzitter Wilders op AOW akkoord coalitie
quote:
De coalitiepartijen moeten zich dood schamen. Vandaag hebben zij hun handtekening gezet onder de botte afbraak van de AOW. De PVV zal zich met hand en tand verzetten tegen de asociale verhoging van de AOW-leeftijd. "Wij kiezen voor het behoud van de AOW wat ook kan als we de immigratie uit moslimlanden stoppen. Dat dit kabinet steeds meer immigranten toelaat en op de AOW wil bezuinigen is tekenend voor het morele verval van Balkenende en Bos" aldus Wilders.
Bron:
http://www.pvv.nl/

Voor de zoveelste keer laat de Partij voor de Vrijheid zien dat men geen one-issue partij meer is.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:17:59 #139
3542 Gia
User under construction
pi_73735641
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:51 schreef kitao het volgende:

[..]

Geld moet rollen zeggen ze voor een goede economie.
Waarom sparen altijd beloond moet worden is me niet helemaal duidelijk.
Niemand vraagt om een beloning! Alleen dient het niet bestraft te worden.

Spaargeld is loon wat overblijft. Loon is al belast geweest, dus dat spaargeld ook. Zet je het op de bank, en wordt het wat meer, dan betaal je over die rente belasting. In zoverre ben ik het ermee eens. Maar om belasting te gaan betalen op het moment dat je je spaargeld op wil maken, slaat nergens op.

Denk dat ik mijn spaargeld maar ga beleggen in sieraden en die thuis in een kluisje bewaar.
Niks beleggen, niks spaarpolis, gewoon de ouderwetse 'oude sok'.
pi_73736422
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:08 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het is stuitend te zien dat dit kabinet zelfs een in de kern goed idee om zeep kan helpen. Nu hebben we er de komende 11 jaar nog geen fuck aan en zo'n harde knip is veel oneerlijker dan een geleidelijke verhoging.
Plus dat de babyboomers hiermee gewoon worden ontzien (wat ook de bedoeling is geweest; de babyboomers zijn immers ook de enige groep die hier serieus tegenin gingen). Schandalig en extreem asociaal. We hebben immers al een onbetaalde rekening liggen van ± 500 miljard door het wanbeleid van de afgelopen decennia (staatschuld is gierend uit de klauwen gelopen - al ruim voor de kredietcrisis - terwijl er geen geld apart is gezet voor de kosten van de vergrijzing).
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 01:01:10 #141
3542 Gia
User under construction
pi_73736599
Ze hadden gewoon nooit het belastingstelsel moeten herzien. Gewoon de belastingtarieven van de vorige eeuw moeten handhaven. Dan was de AOW nu gewoon betaalbaar.
pi_73739673
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand vraagt om een beloning! Alleen dient het niet bestraft te worden.

Spaargeld is loon wat overblijft. Loon is al belast geweest, dus dat spaargeld ook. Zet je het op de bank, en wordt het wat meer, dan betaal je over die rente belasting. In zoverre ben ik het ermee eens. Maar om belasting te gaan betalen op het moment dat je je spaargeld op wil maken, slaat nergens op.

Denk dat ik mijn spaargeld maar ga beleggen in sieraden en die thuis in een kluisje bewaar.
Niks beleggen, niks spaarpolis, gewoon de ouderwetse 'oude sok'.
Over pensioenpremies wordt geen AOW premie geheven, m.a.w., je hebt het bij inleg afgetrokken voor heffingen van belasting en premies volksverzekeringen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73739682
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 01:01 schreef Gia het volgende:
Ze hadden gewoon nooit het belastingstelsel moeten herzien. Gewoon de belastingtarieven van de vorige eeuw moeten handhaven. Dan was de AOW nu gewoon betaalbaar.
Als je nou eens premies volksverzekeringen en belastingen los van elkaar zou zien
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73739815
'Laat het kabinet vallen'
quote:
DEN HAAG - De achterban van de Partij van de Arbeid is woedend over de verhoging van de AOW-leeftijd. Lokale en provinciale PvdA-politici vinden het zelfs reden om het kabinet te laten vallen

Diverse lokale en provinciale afdelingen vinden dat het AOW-besluit inzet zou moeten zijn van vervroegde verkiezingen, blijkt uit een rondgang van BNR Nieuwsradio langs alle PvdA-gewesten.

De regeringscoalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie werd het donderdagavond eens over een verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar.

Volgens het akkoord gaat de pensioenleeftijd in 2020 naar 66 jaar en in 2025 naar 67 jaar. Mensen die vroeg begonnen zijn met werken, worden ontzien. Als de AOW-leeftijd in 2020 op 66 jaar is gezet, kunnen mensen die de laatste vijftien jaren gewerkt hebben toch op hun 65e met pensioen. Het aantal benodigde dienstjaren loopt op tot 42 gewerkte jaren in 2047.
Wat mij betreft roept men een congres bij elkaar en sturen ze de huidige bewindslieden weg.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:02:44 #145
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73740662
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:19 schreef DikVoormekaar het volgende:
'Laat het kabinet vallen'
En dat helpt, voor een regeling die over 11 jaar ingaat?
censuur :O
pi_73740828
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat helpt, voor een regeling die over 11 jaar ingaat?
Je denkt toch niet dat de PvdA-babyboomachterban zo ver doordenkt? Als die 11 jaar in de toekomst zouden kijken waren er al lang maatregelen genomen .
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:21:47 #147
3542 Gia
User under construction
pi_73741127
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als je nou eens premies volksverzekeringen en belastingen los van elkaar zou zien
Waarom, wat maakt het uit, uit welk potje het betaald wordt.

Voorheen hadden we veel hogere belastingen en lagere premies, nu hebben we beduidend lagere belastingen en iets hogere premies.
Zou jij tevreden zijn als die premies omlaag gingen, maar de belasting weer terug naar het oude niveau?
pi_73741168
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom, wat maakt het uit, uit welk potje het betaald wordt.

Voorheen hadden we veel hogere belastingen en lagere premies, nu hebben we beduidend lagere belastingen en iets hogere premies.
Zou jij tevreden zijn als die premies omlaag gingen, maar de belasting weer terug naar het oude niveau?
Nee, maar de belastingherziening had op zich niet zoveel te maken met de premies volksverzekeringen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:44:24 #149
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_73741793
Jongere generatie => Betalen voor je studie (neem maar een lening)
Jongere generatie => Doorwerken tot 67 jaar
Jongere generatie => Dik betalen voor een eigen woning die BB met een premie A hebben gekocht.
Etc.

Ja echt social naar je kinderen toe...
pi_73742344
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:44 schreef fjs het volgende:
Jongere generatie => Betalen voor je studie (neem maar een lening)
Jongere generatie => Doorwerken tot 67 jaar
Jongere generatie => Dik betalen voor een eigen woning die BB met een premie A hebben gekocht.
Etc.

Ja echt social naar je kinderen toe...
Ik zie dat met alle respect anders.

Onze ouderen de babyboomers : hebben zich krom gewerkt om ons jongeren in welvaart te laten opgroeien
Betalen voor je studie is ook een motivatie om erna te gaan werken
: Velen zijn vanaf 16 jaar gaan werken , anderen vanaf 18 en vrijwel altijd
met zijn twee
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:33:23 #151
3542 Gia
User under construction
pi_73743315
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee, maar de belastingherziening had op zich niet zoveel te maken met de premies volksverzekeringen.
Jawel hoor, met de lagere belastingen konden ze het 'maken' om de premies te verhogen.

Give a bit, take a bit.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:43:25 #152
3542 Gia
User under construction
pi_73743616
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:44 schreef fjs het volgende:
Ja echt social naar je kinderen toe...
De staatsschuld is er al veel langer dan vandaag. Dat kun je ook niet de oudere generatie in de schoenen schuiven. Daarbij valt de staatsschuld in Nederland nog mee, als je dit vergelijkt met andere landen. Ook regeringsbeslissingen van destijds, kun je niet vergelijken met de huidige tijd.

In de jaren 60 was er een noodzaak voor hoger opgeleid personeel, daarom werd de stufi ingevoerd.
Men wilde het eigen woningbezit bevorderen en de drempel verlagen voor mensen, vandaar de premie A. Overigens zijn die premie A woningen over het algemeen gewone rijtjeswoningen. Voor een vrijstaand huis kreeg men echt die premie niet.

De huidige tijd is heel anders. Er zit een hoop hoogopgeleid volk gewoon thuis. Omdat ze lagere baantjes niet willen of niet krijgen, omdat ze te duur zijn. De noodzaak voor hoogopgeleiden is een stuk minder. Daarbij zijn er veel jongeren die studeren om maar student te zijn. Ze kiezen voor opleidingen waar ze vervolgens niets mee doen. En dat moet dan maar bekostigd worden?
Ik ben het wel eens met het afschaffen van de stufi. De student die leent, zal zeker wel een studie kiezen waar hij daarna zijn lening mee kan afbetalen. Dat die student dan niet meteen op zijn 26ste al een vrijstaand huis kan kopen, moet hij maar accepteren. Dan koop je dat maar op je 35ste.

Verder ben ik het nooit eens geweest met de HRA. Geen enkel ander land heeft dat! Gewoon afschaffen of beperken door middel van een schijvenstelsel.
Bijvoorbeeld:
Tot 200 000 volledige aftrek zoals het nu is.
Van 200 000 tot 350 000 halve aftrek
Van 350 000 tot 500 000 kwart aftrek.
Daarboven geen aftrek meer.

Maar helemaal afschaffen mag van mij ook. Evenals kinderbijslag, OV-jaarkaart en meer van dat soort cadeautjes.
pi_73744427
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

De staatsschuld is er al veel langer dan vandaag. Dat kun je ook niet de oudere generatie in de schoenen schuiven. Daarbij valt de staatsschuld in Nederland nog mee, als je dit vergelijkt met andere landen. Ook regeringsbeslissingen van destijds, kun je niet vergelijken met de huidige tijd.
Die 'oudere generatie' heeft de staatsschuld fors op laten lopen terwijl ze ondertussen een gasbel hebben verbrast en voorzieningen hebben laten verpauperen. En dat valt ze wel degelijk in de schoenen te schuiven.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:48:41 #154
3542 Gia
User under construction
pi_73745571
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:11 schreef justanick het volgende:

[..]

Die 'oudere generatie' heeft de staatsschuld fors op laten lopen terwijl ze ondertussen een gasbel hebben verbrast en voorzieningen hebben laten verpauperen. En dat valt ze wel degelijk in de schoenen te schuiven.
En jullie zijn nu al aan het zeuren dat dit niet jullie pakkie an is, dus straks zeuren mijn kleinkinderen weer dat jullie generatie er niks aan gedaan heeft.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:57:04 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73745883
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

De staatsschuld is er al veel langer dan vandaag. Dat kun je ook niet de oudere generatie in de schoenen schuiven.
Wie dan? De huidige kleuters
quote:
Daarbij valt de staatsschuld in Nederland nog mee, als je dit vergelijkt met andere landen.
Mwah, 't is ook maar iets van drie keer zo hoog als in Denemarken/Zweden, en dan zijn wij een land met enorme bodemschatten (gas).
quote:
Maar helemaal afschaffen mag van mij ook. Evenals kinderbijslag, OV-jaarkaart en meer van dat soort cadeautjes.
Schaf dan ook meteen even de subsidies op OV af... Treinkaartjes 2 keer zo duur, buskaartjes 5 (!!) keer zo duur... Oja, en natuurlijk de huursubsidie, kunstsubsidie, cultuursubsidie (met als toppunt musea met kaartjes van 1 euro en subsidie van 200 euro per kaartje), etc.! En natuurlijk ook de bijstand, maak er weer een vangnet van i.p.v. een hangmat!
Subsidies afschaffen is prima, eigen verantwoordelijkheid promoten ook. Maar iets zegt me dat jij hier geen voorstander van gaat zijn...
censuur :O
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:58:01 #156
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73745916
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

En jullie zijn nu al aan het zeuren dat dit niet jullie pakkie an is, dus straks zeuren mijn kleinkinderen weer dat jullie generatie er niks aan gedaan heeft.
Wacht even... Verschuil je je eigen tekortkomingen nu achter iets wat over 30 jaar nog moet gaan gebeuren? Babyboomers verzinnen werkelijk alles om zichzelf goed te praten!
censuur :O
pi_73745961
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:57 schreef RemcoDelft het volgende:


Schaf dan ook meteen even de subsidies op OV af... Treinkaartjes 2 keer zo duur, buskaartjes 5 (!!) keer zo duur... Oja, en natuurlijk de huursubsidie, kunstsubsidie, cultuursubsidie (met als toppunt musea met kaartjes van 1 euro en subsidie van 200 euro per kaartje), etc.! En natuurlijk ook de bijstand, maak er weer een vangnet van i.p.v. een hangmat!
Subsidies afschaffen is prima, eigen verantwoordelijkheid promoten ook. Maar iets zegt me dat jij hier geen voorstander van gaat zijn...
Wat je ook nog zou kunnen doen, is als iemand een uitkering krijgt (WW, WAO, of Studiefinanciering), geen AOW rechten laten opbouwen over deze inactieve periode, tenzij ze afstand doen van hun uitkering
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:02:36 #158
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73746077
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat je ook nog zou kunnen doen, is als iemand een uitkering krijgt (WW, WAO, of Studiefinanciering), geen AOW rechten laten opbouwen over deze inactieve periode, tenzij ze afstand doen van hun uitkering
En bijstand prestatiegebonden maken! Niet binnen 6 maanden werk ==> terugbetalen.
censuur :O
pi_73746795
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

Wat je ook nog zou kunnen doen, is als iemand een uitkering krijgt (WW, WAO, of Studiefinanciering), geen AOW rechten laten opbouwen over deze inactieve periode, tenzij ze afstand doen van hun uitkering
Wat een blachelijk idee. WAO is een oude dags bijstandsuitkering, die je mag bijvullen met een pensioen zonder dat je gekort wordt. Wanneer je de de WAO (die niet eens meer bestaat en nu WIA heet en een zelf af te sluiten verzekering is ) dan kun je daar vaak zelf niets aan doen en wordt je dan ook nog eens gekort na je 67e daarvoor.

AOW rechten bouw trouwens op van je 15e tot je 65e, ik ben benieuwd of dat dadelijk gaat lopen vanaf je 17 tot de 67e of gewoon over 52 jaar dan.

Verder ben ik ook heel benieuwd of we dadelijk minder pensioen premie moeten gaan betalen omdat we 2 jaar langer die premie moeten gaan voldoen.
pi_73747056
quote:
Wat een blachelijk idee. WAO is een oude dags bijstandsuitkering, die je mag bijvullen met een pensioen zonder dat je gekort wordt. Wanneer je de de WAO (die niet eens meer bestaat en nu WIA heet en een zelf af te sluiten verzekering is ) dan kun je daar vaak zelf niets aan doen en wordt je dan ook nog eens gekort na je 67e daarvoor.


WAO zitten nog wel een paar honderduizend mensen in zonder enige prikkel om weer eens aan het werk te gaan. Geloof er niks van dat die echt niks meer kunnen doen.
quote:
AOW rechten bouw trouwens op van je 15e tot je 65e, ik ben benieuwd of dat dadelijk gaat lopen vanaf je 17 tot de 67e of gewoon over 52 jaar dan

Verder ben ik ook heel benieuwd of we dadelijk minder pensioen premie moeten gaan betalen omdat we 2 jaar langer die premie moeten gaan voldoen
.

Ik neem even aan dat de opbouw van AOW gerekend blijft vanaf je 15e en JA, je gaat meer premie betalen voor een verzekering die afgekalfd wordt. Anders zou de maatregel ook niks besparen natuurlijk
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73747791
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:


Ik neem even aan dat de opbouw van AOW gerekend blijft vanaf je 15e en JA, je gaat meer premie betalen voor een verzekering die afgekalfd wordt. Anders zou de maatregel ook niks besparen natuurlijk
Tuurlijk zou die maatregel wel wat besparen namelijk 2 jaar minder uitbetalen. Eerst moest men je vanaf 65 en nu pas vanaf 67 uitbetalen. Laten we naar de statistiek kijken een man wordt gemiddeld 78. Dus voor deze maatregel moest men 13 jaar AOW uitbetalen en na deze maatregel nog maar 11 jaar, dat scheelt ook al bijna 20%.
pi_73748199
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk zou die maatregel wel wat besparen namelijk 2 jaar minder uitbetalen. Eerst moest men je vanaf 65 en nu pas vanaf 67 uitbetalen. Laten we naar de statistiek kijken een man wordt gemiddeld 78. Dus voor deze maatregel moest men 13 jaar AOW uitbetalen en na deze maatregel nog maar 11 jaar, dat scheelt ook al bijna 20%.
De AOW leeftijd van 65 jaar is dan ook uit een tijd waarop de gemiddelde leeftijd een flink stuk lager lag, zo uit mijn geheugen is de levensverwachting met pakweg 10 jaar gestegen.
pleased to meet you
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:06:29 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73748319
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk zou die maatregel wel wat besparen namelijk 2 jaar minder uitbetalen. Eerst moest men je vanaf 65 en nu pas vanaf 67 uitbetalen. Laten we naar de statistiek kijken een man wordt gemiddeld 78. Dus voor deze maatregel moest men 13 jaar AOW uitbetalen en na deze maatregel nog maar 11 jaar, dat scheelt ook al bijna 20%.
Kijken naar de gemiddelde leeftijd is niet realistisch, dan tel je iedereen die voor z'n 65e dood gaat ook mee. De gemiddelde 65-plusser zal dus ouder worden dan 78.
En de levensverwachting neemt nog steeds toe... Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de verhouding qua kosten ligt tussen AOW en medische kosten voor een bejaarde... Misschien is besparen op medische kosten wel veel voordeliger
censuur :O
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:16:48 #164
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_73748668
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

De staatsschuld is er al veel langer dan vandaag. Dat kun je ook niet de oudere generatie in de schoenen schuiven. Daarbij valt de staatsschuld in Nederland nog mee, als je dit vergelijkt met andere landen. Ook regeringsbeslissingen van destijds, kun je niet vergelijken met de huidige tijd.

In de jaren 60 was er een noodzaak voor hoger opgeleid personeel, daarom werd de stufi ingevoerd.
Men wilde het eigen woningbezit bevorderen en de drempel verlagen voor mensen, vandaar de premie A. Overigens zijn die premie A woningen over het algemeen gewone rijtjeswoningen. Voor een vrijstaand huis kreeg men echt die premie niet.

De huidige tijd is heel anders. Er zit een hoop hoogopgeleid volk gewoon thuis. Omdat ze lagere baantjes niet willen of niet krijgen, omdat ze te duur zijn. De noodzaak voor hoogopgeleiden is een stuk minder. Daarbij zijn er veel jongeren die studeren om maar student te zijn. Ze kiezen voor opleidingen waar ze vervolgens niets mee doen. En dat moet dan maar bekostigd worden?
Ik ben het wel eens met het afschaffen van de stufi. De student die leent, zal zeker wel een studie kiezen waar hij daarna zijn lening mee kan afbetalen. Dat die student dan niet meteen op zijn 26ste al een vrijstaand huis kan kopen, moet hij maar accepteren. Dan koop je dat maar op je 35ste.

Verder ben ik het nooit eens geweest met de HRA. Geen enkel ander land heeft dat! Gewoon afschaffen of beperken door middel van een schijvenstelsel.
Bijvoorbeeld:
Tot 200 000 volledige aftrek zoals het nu is.
Van 200 000 tot 350 000 halve aftrek
Van 350 000 tot 500 000 kwart aftrek.
Daarboven geen aftrek meer.

Maar helemaal afschaffen mag van mij ook. Evenals kinderbijslag, OV-jaarkaart en meer van dat soort cadeautjes.
Iets zegt mij dat jij je BB schaapjes al op het droge hebt
pi_73749220
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:


Kijken naar de gemiddelde leeftijd is niet realistisch, dan tel je iedereen die voor z'n 65e dood gaat ook mee. De gemiddelde 65-plusser zal dus ouder worden dan 78.
En de levensverwachting neemt nog steeds toe... Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de verhouding qua kosten ligt tussen AOW en medische kosten voor een bejaarde... Misschien is besparen op medische kosten wel veel voordeliger
Waarom zou het kijken naar de gemiddelde leeftijd die mensen worden niet realistisch zijn. Heb jij dan overlijdings percentages dat je deze statistiek verder kan nuanceren. De besparing die men haalt door mensen 2 jaar minder AOW te hoeven betalen zal als ik grof schat dan minimaal 10% bedragen ,maar zoals ik de statistiek intrepeteer waarschijnlijk 18% zijn.

En ja besparen op medische kosten zal nog veel meer opleveren. Wat denk je ervan om roken weer overal toe te staan dan hebben we ook een flinke groep die voortijdig gaat overlijden.

Het is gewoon de schuld van vieze CDA'er Klink dat de AOW niet meer betaalbaar is.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:46:47 #166
3542 Gia
User under construction
pi_73749702
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wie dan? De huidige kleuters
Mwa, waarom niet de Duitsers? Als die niet alles aan puin hadden geschoten, had het ook niet opnieuw opgebouwd hoeven te worden. Als Hitler de kinderbijslag niet bedacht had, waren er misschien niet zoveel baby's geboren. Vroeger kreeg je ook nog eens voor elk kind meer een hogere kinderbijslag. En studerend vanaf 16 jaar, dubbele, vanaf 18 jaar driedubbele. Allemaal de schuld van de Duitsers, dus.
quote:
Mwah, 't is ook maar iets van drie keer zo hoog als in Denemarken/Zweden, en dan zijn wij een land met enorme bodemschatten (gas).
Tuurlijk, er zijn er altijd die het nog beter doen, maar er zijn ook vele groten die het veel slechter doen. Alleen Nederland wil gewoon liefst bij de braafste kindjes van de klas horen.
quote:
Schaf dan ook meteen even de subsidies op OV af... Treinkaartjes 2 keer zo duur, buskaartjes 5 (!!) keer zo duur...
Nee, OV mag gewoon goedkoop zijn. Hier in brabant betaal je nu voor een hele maand bussen slechts 27 euro. Dat is goed te doen en mensen pakken nu makkelijker de bus. Het levert dus meer op, dan wanneer het duurder is. Dit zouden ze dus landelijk in moeten voeren.
Voor incidenteel busvervoer is er in een deel van brabant de mogelijkheid van een 45 strippenkaart. Een uur reizen kost dan slechts 90 cent. Mag wmb ook landelijk worden ingevoerd. En dan voor iedereen gelijk, jong en oud.
En dan een vergelijkbaar alternatief voor de trein.
quote:
Oja, en natuurlijk de huursubsidie, kunstsubsidie, cultuursubsidie (met als toppunt musea met kaartjes van 1 euro en subsidie van 200 euro per kaartje), etc.!
Ja, mag allemaal afgeschaft worden.
quote:
En natuurlijk ook de bijstand, maak er weer een vangnet van i.p.v. een hangmat!
helemaal mee eens. Ik ben ook voor volledige afschaf van de AOW. Mensen die altijd in de bijstand zitten en dus niet voor hun oude dag kunnen zorgen, blijven dan na hun 65ste ook maar gewoon in de bijstand.
Zit je in de schuldsanering, dan blijf je dus na je 65 in de schuldsanering.
quote:
Subsidies afschaffen is prima, eigen verantwoordelijkheid promoten ook. Maar iets zegt me dat jij hier geen voorstander van gaat zijn...
Je vergist je nogal
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:49:18 #167
3542 Gia
User under construction
pi_73749804
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk zou die maatregel wel wat besparen namelijk 2 jaar minder uitbetalen. Eerst moest men je vanaf 65 en nu pas vanaf 67 uitbetalen. Laten we naar de statistiek kijken een man wordt gemiddeld 78. Dus voor deze maatregel moest men 13 jaar AOW uitbetalen en na deze maatregel nog maar 11 jaar, dat scheelt ook al bijna 20%.
Daartegenover staat een WAO-er die ze nog 2 jaar lang een volledige WAO moeten doorbetalen.
Voor mij scheelt dat ongeveer 500 euro per maand, netto.

En ik vermoed dat er nog wel meer mensen tegen die tijd in de WIA zullen komen. Oude mensen krijgen nu eenmaal gebreken. Die paar kantoorpikkies vangen dat niet op.
pi_73749815
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:03 schreef moussie het volgende:

[..]

De AOW leeftijd van 65 jaar is dan ook uit een tijd waarop de gemiddelde leeftijd een flink stuk lager lag, zo uit mijn geheugen is de levensverwachting met pakweg 10 jaar gestegen.
Heb je daar satistiek van of is dat je dikke duim. En als dat klopt is het natuurlijk nog bizarder dat het niet per direct wordt ingevoerd ipv over 10 jaar, en de gehele top van de babyboom in de bevolkingspiramide dus wel nog TE VROEG met pensioen laat gaan.
pi_73750023
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Daartegenover staat een WAO-er die ze nog 2 jaar lang een volledige WAO moeten doorbetalen.
Voor mij scheelt dat ongeveer 500 euro per maand, netto.

En ik vermoed dat er nog wel meer mensen tegen die tijd in de WIA zullen komen. Oude mensen krijgen nu eenmaal gebreken. Die paar kantoorpikkies vangen dat niet op.
Uitkeringsgerechtigden uitsluiten van AOW-opbouw. Moet je kijken hoe snel ze weer aan het werk gaan
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73750058
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je daar satistiek van of is dat je dikke duim. En als dat klopt is het natuurlijk nog bizarder dat het niet per direct wordt ingevoerd ipv over 10 jaar, en de gehele top van de babyboom in de bevolkingspiramide dus wel nog TE VROEG met pensioen laat gaan.
Volgens mij werd er destijds bij de invoering van AOW (vijftiger jaren) uitgegaan dat de gemiddelde uitkering 9 jaar zou duren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:58:17 #171
3542 Gia
User under construction
pi_73750111
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:16 schreef fjs het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat jij je BB schaapjes al op het droge hebt
Nee, dus niet. Wij wonen in een gewoon rijtjes koophuis. Wij hebben wel wat overwaarde op ons huis. In elk geval genoeg dat we bij een daling in de huizenprijzen niet onder de hypotheekwaarde zullen geraken. Wij hebben straks een bedrijfspensioen van mijn man, die overigens een middelmatig kantoorbaantje heeft, en we hebben nog wat verzekeringen afgesloten, waarvoor wij dus ook maandelijks wat in moeten leveren.

Als men nu de opbouw van AOW zou stoppen en af zou gaan bouwen, krijgen wij dus 60 % AOW. Dat opgeteld bij wat we verder nog aan inkomsten zullen hebben, zullen wij niet op een houtje hoeven te bijten, of bij de bijstand aan hoeven te kloppen. Maar een cruise op de Stille Zuidzee zit er niet in.

Waar komt toch het idee vandaan dat onze generatie het allemaal zo goed heeft!! Het is juist de jongere generatie voor wie het allemaal niet opkan. Juist de 30-ers hebben 2 auto's voor de deur staan, gaan 3 keer per jaar op vakantie, hebben minimaal een caravan sommigen zelfs een camper en gaan zeker 2 keer per week uit eten of anders laten ze wel wat bezorgen.
Oh, oh, wat hebben ze het toch slecht!!
pi_73750567
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:58 schreef Gia het volgende:


Oh, oh, wat hebben ze het toch slecht!!
Tja, lekker 25 jaar WAO-uitkeringje trekken en toch met 65 jaar AOW mogen gaan genieten. Best erg hoor.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:15:59 #173
3542 Gia
User under construction
pi_73750745
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tja, lekker 25 jaar WAO-uitkeringje trekken en toch met 65 jaar AOW mogen gaan genieten. Best erg hoor.
Nou, ik geniet met volle teugen van de WAO. Want daar zit ik in omdat ik zo gezond, vitaal en gelukkig ben!!
Overigens krijg ik die WAO dan tot mijn 67ste, wat ik probably niet eens ga halen. Dus maak je daar maar niet zo ongerust over.

Trouwens, 25 jaar?
pi_73751008
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, ik geniet met volle teugen van de WAO. Want daar zit ik in omdat ik zo gezond, vitaal en gelukkig ben!!
Overigens krijg ik die WAO dan tot mijn 67ste, wat ik probably niet eens ga halen. Dus maak je daar maar niet zo ongerust over.

Trouwens, 25 jaar?
Je snapt het niet he ? De bezwaren die de jongere generatie heeft tegenover de babyboomgeneratie ?

- Nagenoeg levenslang een uitkering genieten. De WAO kwam je in o.b.v. klachten als ADHD, RSI, of gewoon ruzie met je baas. Dit kon je met een beetje goede wil stretchen tot een jaar of 25. Moet je zien wat er nu gebeurt als je richting de WIA drijft.
- De HRA stretchen tot het uiterste. Premie A, B, C of whatever koopwoningen en alles aflossingsvrij houden, en wee je gebeente als je het woord HRA maar in je mond neemt.
- VUT regelingen en pre pensioenen afschaffen, is goed want het is te duur, maar niet voor onze generatie.
- Nu dan weer het oprekken van de AOW leeftijd waar je-weet-wel-welke-generatie geen last van heeft.

En kom niet steeds met het gelul van "maar zij hebben het land opgebouwd", want dat was de generatie daarvoor.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73753306
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je daar satistiek van of is dat je dikke duim. En als dat klopt is het natuurlijk nog bizarder dat het niet per direct wordt ingevoerd ipv over 10 jaar, en de gehele top van de babyboom in de bevolkingspiramide dus wel nog TE VROEG met pensioen laat gaan.


En het zijn nou juist de ouderen uit de babyboomgeneratie die het minst hebben geprofiteerd van 'een goede start', veel medische verbeteringen zijn van een later tijdstip. Dus de gemiddelde levensverwachting bij de geboorte mag dan wel gestegen zijn, maar die verwachting kan je dus niet 1 op 1 op die oudere generatie projecteren.
pleased to meet you
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:01:50 #176
3542 Gia
User under construction
pi_73756121
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

En kom niet steeds met het gelul van "maar zij hebben het land opgebouwd", want dat was de generatie daarvoor.
Degenen die het land hebben opgebouwd, zijn ook degenen die 8 tot 15 kinderen kregen.

De generatie daarna, die jullie nu de BB noemen, kregen slechts 2,5 kind gemiddeld.

De generatie daarna, wij dus, kregen nog maar 1,5 kind gemiddeld. Dit om jullie generatie, zoveel mogelijk te kunnen geven.

Dat er nu een gigantisch grote generatie van 55 tot 70 jarigen is, ligt dus aan de vooroorlogse generatie.
Je kunt er als kind toch niets aan doen dat je 14 broers en zussen hebt! Je kunt er dan ook niets aan doen dat je met zovelen tegelijk 65 wordt. En ondanks het feit dat die generatie keihard gewerkt heeft en minimaal 36% belasting betaald heeft, mocht dat allemaal niet baten.

Deal with it.
pi_73756254
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:01 schreef Gia het volgende:
De generatie daarna, wij dus, kregen nog maar 1,5 kind gemiddeld. Dit om jullie generatie, zoveel mogelijk te kunnen geven.
Speciaal voor 'ons'? Wat lief van jullie!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:48:05 #178
3542 Gia
User under construction
pi_73763740
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Speciaal voor 'ons'? Wat lief van jullie!
Mwa, het aantal wordt omlaag gehaald door degenen die zo op hun luxe en vrijheid gesteld zijn dat ze liever geen kinderen willen. Dan heb je nog van die stellen die dat ene speciale kindje álles willen geven.
De rest neemt eigenlijk wel twee kinderen, uitzonderingen van 3 en 4 daargelaten. (En even niet kijken naar de nieuwe Nederlanders, die nemen er ook meer)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:04:27 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73764371
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Voor incidenteel busvervoer is er in een deel van brabant de mogelijkheid van een 45 strippenkaart. Een uur reizen kost dan slechts 90 cent. Mag wmb ook landelijk worden ingevoerd. En dan voor iedereen gelijk, jong en oud.
Leuk, dan draait de belastingbetaler op voor de kosten van OV... Dat de gebruiker weinig betaald zegt niet dat het daadwerkelijk zo weinig kost! Moet je je voorstellen, zo'n bus, buiten de spits, met 4 mensen a 90 cent per uur....
Subsidie zorgt simpelweg voor inefficiente systemen, en het OV is een heel mooi voorbeeld.
censuur :O
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:25:44 #180
3542 Gia
User under construction
pi_73775453
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leuk, dan draait de belastingbetaler op voor de kosten van OV... Dat de gebruiker weinig betaald zegt niet dat het daadwerkelijk zo weinig kost! Moet je je voorstellen, zo'n bus, buiten de spits, met 4 mensen a 90 cent per uur....
Subsidie zorgt simpelweg voor inefficiente systemen, en het OV is een heel mooi voorbeeld.
Het gaat hier in Brabant om een proef. Ben benieuwd naar de resultaten.
Mijn zoon moet vrijdags om half 3 's middags op school zijn. De bus zit dan soms gewoon vol.

Als OV goedkoper wordt, zullen meer mensen de auto laten staan. Dat betekent minder files, minder ongelukken, minder politie nodig op die plekken, enz.....

Maar even terug naar de AOW.
Had het er gisteren met mijn man over en kwam op het volgende afbouwidee.
Ben geen econoom, dus hoor graag de bezwaren.

Stel: Je stopt de opbouw per 1 januari 2010. Het percentage wat je dan opgebouwd hebt, krijg je op je 65ste, maar......dat percentage betaal je dan ook nog tot je 65ste. Daarnaast gaat voor iedereen de belasting iets omhoog, hoeveel?, dat zou berekend moeten worden.
Dus, iemand die nu 60 is betaalt nog 5 jaar lang 90 % AOW premie, iemand die nu 55 is, betaalt nog 10 jaar lang 80 % AOW-premie, iemand van 30 betaalt nog 35 jaar lang 30 % AOW premie. Oftewel, men betaalt nog waar hij/zij recht op heeft.
Iemand van nu 15 jaar oud, hoeft dit helemaal niet meer te betalen.

Lijkt me een vrij eerlijke methode om het af te bouwen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:32:41 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73775591
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:25 schreef Gia het volgende:
Mijn zoon moet vrijdags om half 3 's middags op school zijn.
Heeft-ie geen fiets?
quote:
Als OV goedkoper wordt, zullen meer mensen de auto laten staan.
Na 30 jaar autootje-pesten mag het toch wel duidelijk zijn dat het OV traag, duur, inefficient en klantonvriendelijk is... Denk niet dat dat ooit zal veranderen.
quote:
Stel: Je stopt de opbouw per 1 januari 2010. Het percentage wat je dan opgebouwd hebt, krijg je op je 65ste, maar......dat percentage betaal je dan ook nog tot je 65ste. Daarnaast gaat voor iedereen de belasting iets omhoog, hoeveel?, dat zou berekend moeten worden.
Dus, iemand die nu 60 is betaalt nog 5 jaar lang 90 % AOW premie, iemand die nu 55 is, betaalt nog 10 jaar lang 80 % AOW-premie, iemand van 30 betaalt nog 35 jaar lang 30 % AOW premie. Oftewel, men betaalt nog waar hij/zij recht op heeft.
Iemand van nu 15 jaar oud, hoeft dit helemaal niet meer te betalen.

Lijkt me een vrij eerlijke methode om het af te bouwen.
M.a.w. je wilt de huidige werkenden laten betalen voor iets waar ze zelf nooit aanspraak op mogen maken? Goed plan
censuur :O
pi_73775710
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:

Na 30 jaar autootje-pesten mag het toch wel duidelijk zijn dat het OV traag, duur, inefficient en klantonvriendelijk is... Denk niet dat dat ooit zal veranderen.
Het ov moet je mijns inzien niet vergelijken met een auto. De kwaliteit van ov is in de aflgeopen 30 jaar in ieder geval niet echt erop achteruit gegaan En de reistijden vooral van stad tot stad zijn vaak zeer goed te noemen. Aleen het natransport daarmee loop je vaak vertraging op.

Je wilt toch staks niet hebben dat alle met pensioen zijnde babyboomers elke dag een stukje gaan rijden en daarmee nog meer files veroorzaken.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:38:33 #183
3542 Gia
User under construction
pi_73775728
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heeft-ie geen fiets?
Jawel, maar aangezien de dienstplicht in Nederland is afgeschaft, laat ik hem echt niet met volle bepakking 18 kilometer fietsen. Beetje ondoenlijk. Daarbij kost de bus hem slechts 27 euro per maand.
Oh, die volle bepakking is een reistas met daarin een set kokskleren met schoenen met stalen neuzen, en soms ook een set serveerkleding met nette schoenen. Daarbij nog een schoudertas met de benodigde schoolboeken.
quote:
Na 30 jaar autootje-pesten mag het toch wel duidelijk zijn dat het OV traag, duur, inefficient en klantonvriendelijk is... Denk niet dat dat ooit zal veranderen.
Daarom moet dat ook goedkoper.
quote:
M.a.w. je wilt de huidige werkenden laten betalen voor iets waar ze zelf nooit aanspraak op mogen maken? Goed plan
Hoezo? Ze mogen er toch aanspraak op maken!! Je krijgt het percentage wat je tot nu toe hebt opgebouwd en je betaalt het percentage wat je tot nu toe hebt opgebouwd. Iemand van 30, krijgt dan straks dus 30 % AOW. Van die 70 % die hij dan vanaf nu niet meer hoeft te betalen, kan hij zichzelf bijverzekeren.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:47:54 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73775954
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, maar aangezien de dienstplicht in Nederland is afgeschaft, laat ik hem echt niet met volle bepakking 18 kilometer fietsen. Beetje ondoenlijk. Daarbij kost de bus hem slechts 27 euro per maand.
Oh, die volle bepakking is een reistas met daarin een set kokskleren met schoenen met stalen neuzen, en soms ook een set serveerkleding met nette schoenen. Daarbij nog een schoudertas met de benodigde schoolboeken.
Niks mis mee dus om daarmee te fietsen, een paar fietstassen doen wonderen. En als die bus hem slechts 27 euro kost, komt daar zo'n 100 euro van de belastingbetaler bij. Prima dat-ie daar voor kiest, maar dan moet je dus ook niet klagen dat de bus vol zit.
quote:
Daarom moet dat ook goedkoper.
Nogmaals: dat de gebruiker minder betaald zegt NIET dat het goedkoper is! Het zegt alleen dat anderen voor de kosten opdraaien...
censuur :O
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:31:46 #185
3542 Gia
User under construction
pi_73778479
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niks mis mee dus om daarmee te fietsen, een paar fietstassen doen wonderen. En als die bus hem slechts 27 euro kost, komt daar zo'n 100 euro van de belastingbetaler bij. Prima dat-ie daar voor kiest, maar dan moet je dus ook niet klagen dat de bus vol zit.
Waar heb ik het over klagen?
pi_73784949
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:01 schreef Gia het volgende:


De generatie daarna, wij dus, kregen nog maar 1,5 kind gemiddeld. Dit om jullie generatie, zoveel mogelijk te kunnen geven.
Dit geloof je zelf niet eens, Gia.
quote:
Dat er nu een gigantisch grote generatie van 55 tot 70 jarigen is, ligt dus aan de vooroorlogse generatie.
Je kunt er als kind toch niets aan doen dat je 14 broers en zussen hebt! Je kunt er dan ook niets aan doen dat je met zovelen tegelijk 65 wordt. En ondanks het feit dat die generatie keihard gewerkt heeft en minimaal 36% belasting betaald heeft, mocht dat allemaal niet baten.

Deal with it.
Wederom (voor de zoveelste keer) ga je niet in op de feiten, namelijk dat er een gruwelijk probleem ligt waar de BB-generatie zich niet op heeft voorbereid en waarvan de kosten consequent en structureel worden doorgeschoven. Want het is immers al decennia bekend dat er een hele generatie tegelijk de AOW in zou gaan. En dat de zorgkosten zouden gaan exploderen. Toch heeft die generatie een gasbel verbrast en de staatsschuld fors op laten lopen (100 miljard, gecorrigeerd voor inflatie). Terwijl ze tegelijkertijd diverse belangrijke onderdelen van dit land hebben laten verpauperen (onderwijs en infrastructuur, om maar even twee voorbeelden te noemen). En keihard gewerkt? Bullshit, die generatie gaat grofweg op 55 a 60 al met weet ik veel wat voor pensioenregeling, of ze gingen (gaan) via de WAO en de WW richting pensioen.

De kinderen van deze generatie vragen zich af waar dat geld is gebleven en waarom zijn alle achtergelaten puinhopen op moeten ruimen terwijl de BB'ers zelf (overdreven omschreven) in Spanje liggen te luieren op kosten van hun kinderen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:16:27 #187
3542 Gia
User under construction
pi_73788871
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:03 schreef justanick het volgende:

of ze gingen (gaan) via de WAO en de WW richting pensioen.

Wie zegt dat jijzelf niet op je 55ste in de WW of WIA zit?

Daarbij hebben ze niet om ontslag of invaliditeit gevraagd, of wel? Lekker in de WAO of WW. Nou, gezellig hoor!!
pi_73791325
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:16 schreef Gia het volgende:

Wie zegt dat jijzelf niet op je 55ste in de WW of WIA zit?

Daarbij hebben ze niet om ontslag of invaliditeit gevraagd, of wel? Lekker in de WAO of WW. Nou, gezellig hoor!!
En wederom draai je er omheen.
pi_74146071
Werken tot je 67e
http://www.werkentotje67e.nl/
is benieuwd naar de mening van de bevolking
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')