Moet je over 20 jaar eens proberen te sparen als je voor al die babyboomers mag betalen, terwijl zij 4x per jaar op vakantie kunnen, een boot hebben etc etc. Gaat je niet lukken. De belastingdruk gaat in Nederland onhoudbaar hoog worden, dit zal de leegloop van hoogopgeleiden alleen maar gaan versnellen, want het is natuurlijk sociaal om die mensen er voor op te laten draaien.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat deze mensen gezien hun leeftijd relatief gezien dicht bij de AOW leeftijd zijn en om dan de regels 'op het laatste moment' te veranderen zou wel bijzonder hard en asociaal zijn. Bovendien hebben deze mensen nog veel minder dan andere mensen kans om zelf nog genoeg te sparen om toch nog eerder te kunnen stoppen met werken.
We hebben hier in Nederland tientallen miljarden verspild door de mislukte immigratiepolitiek en er volgen nog vele tientallen miljarden economische schade hierdoor. Zo is er nog veel geld dat hier in Nederland wordt verspild. De sociale zekerheden zijn al fors afgebroken en nu gaat het weer een stap verder. De mensen die nog net niet worden getroffen door deze asociale maatregel worden aangevallen door domme schapen die beter kunnen protesteren tegen de overheid, zodat deze asociale maatregel niet doorgaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een flauwekul-site. Enkele "argumenten" tegen AOW met 67:
[..]
Je moet een zinvolle en rechtvaardige bezuiniging niet doen omdat er ook andere bezuinigingsmogelijkheden zijn!? Weet je wat: bezuinig toch gewoon op allebei! Scheelt nog meer schulden voor de toekomstige generatie.
[..]
Jawel, dat is wel een reden om eraan te tornen, omdat je dan de situatie krijgt dat steeds minder werkenden voor steeds meer gepensioneerden moeten zorgen, en de lasten dus steeds groter worden.
Echt. Die babyboomers kopen van die hoge AOW een boot en gaan 4 keer per jaar op vakantie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Moet je over 20 jaar eens proberen te sparen als je voor al die babyboomers mag betalen, terwijl zij 4x per jaar op vakantie kunnen, een boot hebben etc etc. Gaat je niet lukken. De belastingdruk gaat in Nederland onhoudbaar hoog worden, dit zal de leegloop van hoogopgeleiden alleen maar gaan versnellen, want het is natuurlijk sociaal om die mensen er voor op te laten draaien.
Wat een flauwekul...wat dacht je van een huis verkopen?...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Echt. Die babyboomers kopen van die hoge AOW een boot en gaan 4 keer per jaar op vakantie.
Agent: Meneer, u rijdt zonder licht.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ach we hebben hier in Nederland tientallen miljarden verspild door de mislukte immigratiepolitiek en er volgen nog vele tientallen miljarden economische schade hierdoor. Zo is er nog veel geld dat hier in Nederland wordt vverspild.
Wat is er asociaal aan het op peil houden van de arbeidsparticipatie, genomen over de bevolking als geheel?quote:De sociale zekerheden zijn al fors afgebroken en nu gaat het weer een stap verder. De mensen die nog net niet worden getroffen door deze asociale maatregel worden aangevallen door domme schapen die beter kunnen protesteren tegen de overheid, zodat deze asociale maatregel niet doorgaat.
Laat de overheid bijvoorbeeld eerst, als het gaat om arbeidsparticipatie, maar wat gaan doen aan leeftijdsdicriminatie dat zes keer vaker voorkomt dan andere vormen van discriminatie, waardoor mensen die nog prima kunnen en willen werken buitenspel worden gezet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Agent: Meneer, u rijdt zonder licht.
Jij: Ja maar agent, die meneer daar reed door rood!
[..]
Wat is er asociaal aan het op peil houden van de arbeidsparticipatie, genomen over de bevolking als geheel?
Muahaha, leeftijdsdiscriminatie toepassen door te discrimineren op leeftijd?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Laat de overheid bijvoorbeeld eerst, als het gaat om arbeidsparticipatie, maar wat gaan doen aan leeftijdsdicriminatie dat zes keer vaker voorkomt dan andere vormen van discriminatie, waardoor mensen die nog prima kunnen en willen werken buitenspel worden gezet.
NIEMAND betaald z'n eigen AOW... Dat geld is OP.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Weer dat trieste gebash richting babyboomers die hun eigen AOW al lang en breed hebben betaald, ook voor de generatie voor de babyboomers die daar nooit aan heeft betaald.
^^ Mee eens. Het hele gewauwel over de AOW begon met de crisis, voor de crisis was het nodig om de leeftijd op te schuiven. Met deze 10 jarenplannen is de crisis om voor het ook maar iets bijdraagt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Maar de verongelijkte oude lullen daar wordt ik een beetje ziek van dat ze vinden dat er nergens aan getornd mag worden. Die ingrepen in de wao zou wat mij betreft per heden zonder terug werkende kracht ingevoerd mogen worden.
Ik sluit me ook aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik durf wel een weddenschap aan dat ik met mijn geboorte jaar 1970 pas op mijn 70e met pensioen kan/mag gaan.
Maar de verongelijkte oude lullen daar wordt ik een beetje ziek van dat ze vinden dat er nergens aan getornd mag worden. Die ingrepen in de wao zou wat mij betreft per heden zonder terug werkende kracht ingevoerd mogen worden.
Idd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik durf wel een weddenschap aan dat ik met mijn geboorte jaar 1970 pas op mijn 70e met pensioen kan/mag gaan.
De rest van Nederland begint al helemaal te beven nu een aantal papieren tijgertjes de creche verlaten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:39 schreef RemcoDelft het volgende:
De babyboomers denken dat jongeren voor de kosten willen blijven opdraaien... 100.000 hoogopgeleide jongeren per jaar verlaten het land, da's dik een miljoen mensen tegen de tijd dat die leeftijd iets omhoog gaat... Wie denken ze dat er nog voor gaat betalen?
Wat zie jij dan als oplossing voor de tekorten?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:22 schreef kitao het volgende:
[..]
De rest van Nederland begint al helemaal te beven nu een aantal papieren tijgertjes de creche verlaten.
Wat moet er van dit land worden zonder deze grote toekomstige leiders ?
Waren het er maar twee miljoen , dan hoeven bijvoorbeeld grote geldverslindende wegenuitbreidingen ook niet door te gaan.
.
Ik gok dat-ie het PvdA-ideaal nastreeft: iedereen een uitkering, dan hoeft niemand meer te werkenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat zie jij dan als oplossing voor de tekorten?
Een Tsunami tot aan Wesel en dan goed met het theelepeltje roeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Dragorius het volgende:
Wat zie jij dan als oplossing voor de tekorten?
En nu serieus...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:48 schreef kitao het volgende:
[..]
Een Tsunami tot aan Wesel en dan goed met het theelepeltje roeren.
Nog wel 100.000 hoog opgeleiden per jaar die emigreren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:39 schreef RemcoDelft het volgende:
De babyboomers denken dat jongeren voor de kosten willen blijven opdraaien... 100.000 hoogopgeleide jongeren per jaar verlaten het land, da's dik een miljoen mensen tegen de tijd dat die leeftijd iets omhoog gaat... Wie denken ze dat er nog voor gaat betalen?
Dat klopt, 2/3 is allochtoon, en de meesten daarvan zijn eerste-generatie-allochtoon. Als die emigreren dan is er dus netto geen effect.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog wel 100.000 hoog opgeleiden per jaar die emigreren.
Dit artikel heeft het er over dat toch echt 2/3 van de emigranten allochtonen zijn, en de populisitsche meute hier wil daar toch vanaf en gaat ervan uit dat deze niet hoog opgeleid zijn.
(bron: CPB)quote:Recent onderzoek wijst uit dat autochtone emigranten waarschijnlijk kostbaar zijn voor de maatschappij. Ten eerste zijn deze emigranten relatief vaak tussen de 20 en 40 jaar oud (zie figuur, cijfers voor eerdere jaren leveren vergelijkbare resultaten op). De jaren waarin de emigranten substantieel zouden hebben bijgedragen aan de Nederlandse economie gaan dus verloren. Daarnaast zijn autochtonen die overwegen te emigreren, relatief vaak hoog opgeleid. De Nederlandse economie loopt dus ook nog een deel van de opbrengsten uit de (maatschappelijke) investeringen in onderwijs mis.
Dan weten we ook nog eens dat 50% van de emigranten terug keren naar het beloofde nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt, 2/3 is allochtoon, en de meesten daarvan zijn eerste-generatie-allochtoon. Als die emigreren dan is er dus netto geen effect.
Maar wat de overgebleven 1/3 autochtone emigranten betreft:
[..]
(bron: CPB)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |