En daar moet je 45 jaar aan meebetalen , zodat je 10 jaar een rotschijntje kunt ontvangen ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:32 schreef moussie het volgende:
ooh, echtpaar, als je beiden AOW ontvangt 680 pp., als je partner jonger is en werkt hetzelfde en als die niet werkt 1237 .. AOW voor een alleenstaande 975 .. alles met heffingstoeslagen
Psstttt ! Voor de AOW hoef je niet te betalen. Als je geen inkomen hebt, betaal je geen premie maar krijg je wel AOWquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:39 schreef kitao het volgende:
[..]
En daar moet je 45 jaar aan meebetalen , zodat je 10 jaar een rotschijntje kunt ontvangen ?
als je mazzel hebt
yup, en voor elk jaar dat je in het buitenland verblijft vanaf je 15de krijg je 2 percent aftrekquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:39 schreef kitao het volgende:
[..]
En daar moet je 45 jaar aan meebetalen , zodat je 10 jaar een rotschijntje kunt ontvangen ?
als je mazzel hebt
Psst, als je op je 15de bent begonnen met werken en je stopt op je 65ste heb je zelfs 50 jaar premie betaaldquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Psstttt ! Voor de AOW hoef je niet te betalen. Als je geen inkomen hebt, betaal je geen premie maar krijg je wel AOW
De babyboomers (dus niet de kinderen die geboren zijn in die tijd) Zijn al heel oud. Dus die 55ers hebben er net zomin om gevraagd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:48 schreef droom_econoom77 het volgende:
[..]
Ik vind die verhogen geen probleem. Maar graag zonder discriminatie op grond van geboortejaar. Je kunt je geboortejaar evenmin kiezen als je huidskleur. Dus tot mijn 67ste werken vind ik niet erg, als de baten maar niet naar anderen gaan.
Dus voor degenen die terug naar Nederland willen komen om wel hier hun pensioen te innen, maar er niet aan mee hebben gedragen? Hebben pech. en voor jezelf maar hopen dat je genoeg zelf apart kunt leggen in dat andere land. Ik merk daar niet veel van dus denk niet echt aan je wanneer je oud bent. Of niet oud maar versleten bent op je vijftigste. Je in dat andere land je scheel betaalt voor een arts. Maar ja, dat is precies wat je wildequote:Gehuwd of samenwonend (partner jonger dan 65 jaar)
¤ 1.011,64
¤ 56,71
Gehuwd of samenwonend (partner jonger dan 65 jaar zonder inkomen)
¤ 1.388,38
¤ 81,00
Let op
* De bedragen die hier genoemd worden, zijn volledige AOW-uitkeringen. Als u pas later in Nederland bent komen wonen of een aantal jaren in het buitenland heeft gewoond, is uw uitkering waarschijnlijk lager.
* De genoemde bedragen zijn bruto maandbedragen. De Sociale Verzekeringsbank (SVB) houdt belasting en premies in op het pensioen en ook de inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekering.
* De vakantietoeslag bouwt u per maand op en ontvangt u in mei.
* Naast het AOW-pensioen heeft iedere AOW’er recht op een tegemoetkoming. Deze AOW-tegemoetkoming is in 2009 bruto 36,45 euro per maand.
En ? Eerst 50 jaar inkomen vermijden om dan 10 jaar minimum AOW te kunnen opstrijken ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Psstttt ! Voor de AOW hoef je niet te betalen. Als je geen inkomen hebt, betaal je geen premie maar krijg je wel AOW
We willen netto zien , aub. De rest is toch verloren geld.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:
De babyboomers (dus niet de kinderen die geboren zijn in die tijd) Zijn al heel oud. Dus die 55ers hebben er net zomin om gevraagd.
Ik maak me werkelijk zorgen om dit land met dergelijke egoïsten. Je denkt echt eeuwig jong te blijven hè? Is het wel in je opgekomen dat jij misschien wel krakende gewrichten gaat krijgen op je 55e? Misschien zelfs je vingers niet meer fatsoenlijk kunt bewegen op je 40e?
En moussie? Dit zijn de bruto bedragen
Mja, dan zal ik eerst moeten weten wat er allemaal af gaat. Mijn vader kreeg 5000 per maand vroeger en is meer dan de helft gezakt nu. ëén van de veel latere babyboomersquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef kitao het volgende:
[..]
We willen netto zien , aub. De rest is toch verloren geld.
Volgens mij betaalde je toch alleen belasting als je aanvullend AOW (Pensioen) had?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef kitao het volgende:
We willen netto zien , aub. De rest is toch verloren geld.
Geld terug? Welk geld?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:18 schreef kitao het volgende:
Als iemand sterft bij 64 krijgt hij dan zijn geld terug ?
Is het niet zo dat je pas vanaf je 25ste AOW premie moet afdragen? Meen eens zoiets gelezen te hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Psst, als je op je 15de bent begonnen met werken en je stopt op je 65ste heb je zelfs 50 jaar premie betaald
Inkomen vermijden? Ooit van huisvrouwen gehoord???quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:46 schreef kitao het volgende:
[..]
En ? Eerst 50 jaar inkomen vermijden om dan 10 jaar minimum AOW te kunnen opstrijken ?
Waar slaat dat nu weer op ?
http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Had hij vier vrouwen ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Waterwereld het volgende:
Mja, dan zal ik eerst moeten weten wat er allemaal af gaat. Mijn vader kreeg 5000 per maand vroeger en is meer dan de helft gezakt nu. ëén van de veel latere babyboomers(jaja, ik ben er één van drie)
Ken je nagaan. Ik ging zelfs uit van bruto bedragen. Netto is het een stuk minder.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:44 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
De babyboomers (dus niet de kinderen die geboren zijn in die tijd) Zijn al heel oud. Dus die 55ers hebben er net zomin om gevraagd.
Ik maak me werkelijk zorgen om dit land met dergelijke egoïsten. Je denkt echt eeuwig jong te blijven hè? Is het wel in je opgekomen dat jij misschien wel krakende gewrichten gaat krijgen op je 55e? Misschien zelfs je vingers niet meer fatsoenlijk kunt bewegen op je 40e?
[..]
Dus voor degenen die terug naar Nederland willen komen om wel hier hun pensioen te innen, maar er niet aan mee hebben gedragen? Hebben pech. en voor jezelf maar hopen dat je genoeg zelf apart kunt leggen in dat andere land. Ik merk daar niet veel van dus denk niet echt aan je wanneer je oud bent. Of niet oud maar versleten bent op je vijftigste. Je in dat andere land je scheel betaalt voor een arts. Maar ja, dat is precies wat je wilde
5000 gulden loon, denk ik.quote:
Je moet het ook in de context zien van de opmerking van langetabbetje, die volgens mij suggereerde dat op slinkse wijze dit geld kan worden opgestreken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:57 schreef Gia het volgende:
Inkomen vermijden? Ooit van huisvrouwen gehoord???
't Was vroeger gebruikelijk dat vrouwen hun ontslag kregen als ze trouwden. Allemaal huisvrouwen die nu 60 + zijn en nooit betaald werk verricht hebben.
680 is netto. Hebben mijn ouders nu ook, beide.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ken je nagaan. Ik ging zelfs uit van bruto bedragen. Netto is het een stuk minder.
Als één partner werkt, wordt er eenmalig AOW premie betaald, maar beide partners krijgen AOW.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:04 schreef kitao het volgende:
Bij huisvrouwen en trouwen zorgt de partner voor inkomen , als het goed is , en dus ook voor de aow.
Iedereen die in Nederland loonbelasting en/of inkomstenbelasting (IB) betaalt en nog geen 65 jaar of ouder is, betaalt AOW-premie.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:55 schreef Gia het volgende:
Is het niet zo dat je pas vanaf je 25ste AOW premie moet afdragen? Meen eens zoiets gelezen te hebben.
Nee, was vijfduizend euro voor zijn pensioenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
5000 gulden loon, denk ik.
Tja, dat is zo'n 2500 euro nu. Daarvan de helft: 1300 euro, is dus inderdaad zo ongeveer de AOW.
Als je vader dat bedrag uitgekeerd kreeg zal hij ongetwijfeld een hoog salaris hebben gehad waardoor hij ook een flinke premie heeft betaald. Niks mis mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:10 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Nee, was vijfduizend euro voor zijn pensioenWel aanvullend gespaard geloof ik. En nog minder dan de helft overhouden.
A.O.W gaat gewoon uit van nettoloon.
Ik wil afstand doen van mijn recht op AOW.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen die in Nederland loonbelasting en/of inkomstenbelasting (IB) betaalt en nog geen 65 jaar of ouder is, betaalt AOW-premie.
25 is aanvullend pensioen geloof ik...
Nee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:17 schreef kitao het volgende:
Ik wil afstand doen van mijn recht op AOW.
Krijg ik nu mijn geld terug ?
Ik emigreer op mijn oude dag naar Nieuw-Zeeland.
Wordt mijn aow toegestuurd ?
Nee, dat bedoelde ik niet. Bedoelde alleen te zeggen dat vaak de fout wordt gemaakt de verbinding te maken tussen `AOW premies betalen´ en ´Hoogte AOW´. (Trouwens nu ook in het kabinetsoverleg).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:04 schreef kitao het volgende:
[..]
Je moet het ook in de context zien van de opmerking van langetabbetje, die volgens mij suggereerde dat op slinkse wijze dit geld kan worden opgestreken.
Bij huisvrouwen en trouwen zorgt de partner voor inkomen , als het goed is , en dus ook voor de aow.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |