Dank voor je lieve reactie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:23 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Hmm je klinkt idd als iemand die maar doorgaat tot je er bij neer valt
Je bent zwanger en je moet accepteren dat dingen niet meer zo soepel gaan. Dus je rust pakken (langere pauze <= daar heb je recht op!) en gewoon vaker stoppen als het niet meer gaat.
Dat snapt iedereen en ook je werkgever. En als je te lang doorgaat dan heb je inderdaad kans dat ze (vk) straks zegt dat je moet stoppen met werken of dat je hele dagen plat moet gaan liggen.
Sterkte en ik ga er al vanuit dat je partner al de zware dingen voor je doet, maar ik bijv. laat K ook geen zware dingen meer tillen ed. Zij moeten rekening houden met jou en jij moet rekening houden met jezelf en je kindje.
goed ik ben 'maar' een papa dus ik maak een zwangerschap indirect mee![]()
Hebbes, gevonden....quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dank voor je lieve reactie.
Het ligt ook vooral aan mezelf hoor. Als ik niet zeg dat het niet meer gaat, weet mijn man (werkgever/vul maar in) dat ook niet.
En het ligt niet in mijn aard om te zeggen dat het niet meer gaat.
Maar nu kan ik er dus niet meer onderuit...
voorbeeldje: ik doe de afwas in 2 of 3 etappes omdat ik zo lang niet kan blijven staan achter de aanrecht. Ik vond dat 'normaal', maar de VK schrok daar dus van en zei dat dat absoluut níet normaal was, zwanger of niet...
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:53 schreef Incantrix het volgende:
Oh my, Asy, wat klinkt dat vréselijk bekend, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.. Ik kan 1001 dingen zeggen als goed advies, maar in the end is en blijft het gewoon goed klote (pardon my french) om toe te moeten geven dat de dingen niet meer gaan zoals ze zouden moeten. Lieverd, wat er ook gebeurt, ik hoop voor jou dat er snel rust in de tent komt en dat je je weg zal vinden hierin. Ik kan je in elk geval zeggen dat het bij mij wel degelijk een groot verschil maakt dat ik niet meer werk en dat ik nu heel erg goed weet dat dit voor mij de enige juiste weg was. Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk, als je je er eenmaal bij neer hebt gelegd, kun je gewoon niet anders dan concluderen dat het je goed doet en het je echt gelukkiger maakt. Op deze manier zal je (indien dit nog niet het geval is) misschien wel het plezier in je zwangerschap kwijtraken en als er íets is dat erg is, is dat het wel. Laat dat alsjeblieft niet gebeuren en kies voor jezelf, ga die drempel over, hoe hoog die ook is, ik beloof je met de hand op mijn hart dat er eenmaal óver die drempel groener gras is als je je nu voor kunt stellen.. Ok? Veel sterkte ermee Asy, als je wil/nodig hebt: mijn PM-box staat voor je open
Zou het?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef Troel het volgende:
En tegen de tijd dat je bijna moet bevallen, dan heb je door hoe
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Amen
En ik denk dat jouw verhaal hier voor meerdere dames geldt, including moi! Waarom is voor jezelf kiezen vaak een van de moeilijkste dingen die er zijn, terwijl het eigenlijk het allermakkelijkst zou moeten zijn...
Ja, ik geef nu de dingen echt heel makkelijk uit de hand en vind het zelfs niet eens moeilijk meer om mensen voor me te laten lopen. Overigens is het wel zo dat ik dat wel weer snel kwijt wil als ik zelf wel weer dingen kan doen.quote:
-insert lama toetergeluid -quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Het ligt ook vooral aan mezelf hoor. Als ik niet zeg dat het niet meer gaat, weet mijn man (werkgever/vul maar in) dat ook niet.
voorbeeldje: ik doe de afwas in 2 of 3 etappes omdat ik zo lang niet kan blijven staan achter de aanrecht. Ik vond dat 'normaal', maar de VK schrok daar dus van en zei dat dat absoluut níet normaal was, zwanger of niet...
Ja dus.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:53 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik ben trouwens de laatste weken een soort van labiel. Ik slaap slecht, heb rare dromen en voel me op willekeurige momenten rusteloos of depri. Het lijkt wel alsof ik mijn portie hormonale veranderingen nu in 1 keer over me heen krijg. Stom, want ik heb het nu op mijn nieuwe opdracht op werk best wel naar mijn zin en privé heb ik ook geen zorgen. Herkent iemand dit?
De blaadjes van de klimop zijn idd spannendquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:37 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ja dus.....
lang verhaal, blaat en delete
Edit: FF anders, was een enorme zeikpost
euhm ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:50 schreef Lijnloos het volgende:
Hoe zou het met het-is-mij zijn inmiddels? Wie had er ook alweer sms-contact met haar? Al nieuws?
En Martine hoe gaat het bij jou? Maag alweer een beeje tot rust?
Oowh Asyquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga strakjes de bekkentherapeut bellen om te vragen mij zodanig te helpen dan ik in en rond het huis kan functioneren. Afgesproken met manlief om a.s. vrijdag bij mijn collega's aan te kaarten dat het echt niet meer gaat en dat ik per 29 okt ophou. Dan kan ik met een gerust hart afspraken afronden en overdragen.
Ik denk dat het veel afhangt van het feit of je klachten hebt of niet. Ik doe ook nog al het werk in het huishouden wat ik vroeger deed (behalve dan misschien bakken drank in de koffer van de auto steken) maar heb momenteel nog geen klachten (behalve dan misschien eens een verdwaalde hoge bloeddruk). Gras hebben we nog niet, enkel een hoop onkruid.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:56 schreef lily het volgende:
Wat is er trouwens mis met grasmaaien?
mannenwerk? not!
Ik vind dat leuk en ook wel ontspannend eigenlijk. En het ruikt lekker!
Ik ben dan wel zwanger maar ik heb totaal geen (bekken/rug/heup)klachten dus ik grasmaai gewoon lekker door hoor
Helemaal mee eens hoor! Mannenwerk?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:56 schreef lily het volgende:
Wat is er trouwens mis met grasmaaien?
mannenwerk? not!
Ik vind dat leuk en ook wel ontspannend eigenlijk. En het ruikt lekker!
Ik ben dan wel zwanger maar ik heb totaal geen (bekken/rug/heup)klachten dus ik grasmaai gewoon lekker door hoor
nope, gewoon bekkenklachten. niks scheef / schuin / gekanteld, gewoon verrot en verweekt tot in de oneindigheidquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:48 schreef lily het volgende:
Davinia, heb jij een vorm van Ischias?
en je tip betreffende Antagel neem ik ook even mee (nooit van gehoord trouwens)
Even over de griepprikken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef lily het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het nu zit met de (mexicaanse) griepprik?
Er is half september besloten door de rijksoverheid dat vrouwen die 4 maanden of langer zwanger zijn een vaccinatie krijgen aangeboden.
Heeft iemand dit al gedaan? Of iets van gehoord?
http://www.grieppandemie.(...)0gezonde%20zwangeren
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
De blaadjes van de klimop zijn idd spannend![]()
ik had de originele post nog gelezen
Ik hoorde hier in de omgeving (via clienten van me) dat er begin november brieven uit gaan voor het halen van de Mex griep. Ze zijn nu eerst bezig met de gewone griepprikken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef lily het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het nu zit met de (mexicaanse) griepprik?
Er is half september besloten door de rijksoverheid dat vrouwen die 4 maanden of langer zwanger zijn een vaccinatie krijgen aangeboden.
Heeft iemand dit al gedaan? Of iets van gehoord?
http://www.grieppandemie.(...)0gezonde%20zwangeren
Ik vind het zo'n lief liedje, mijn moeder zong het wel eens voor mijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef DaviniaHR het volgende:
twinkly, het stekelvarkentje-liedje is nu wel mn geuzenlied geworden. toen eli heel klein was en hij moest huilen of ik wilde hem in slaap zingen, ging ik dat liedje zingen. kende hij dan toch al
Samen met mij hardlopen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef Asyniur het volgende:
Davinia, dank voor je lieve post![]()
En tips om de dag om te krijgen zijn welkom!
ik heb dus bekkenklachten en ischias...
Over het algemeen een behoorlijk zwaar karwei, maar ik ken dan ook alleen maar die ouderwetse krengen waar mijn opa zijn veldje mee deed. En er was iets met tuinieren en zwanger zijn wat niet samen ging en Asy heeft last van der bekken waardoor het niet goed is. Maar goed, ik heb slechts planten in potten en geen gras (en heb hooikoorts, vooral van gemaaid gras).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:15 schreef lily het volgende:
Het was ook meer een reactie naar Faja die zei dat je grasmaaien beter aan mannen kon overlaten en zeker als je zwanger was
Ja leukquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Samen met mij hardlopen?
Nee, ik weet het niet,zit er zelf ook een beetje mee steeds... Kan je lang zitten oid? Dan kan je misschien gaan foto's plakken?
Vandaag doe ik iig heel rustig aan, want zonet na het boodschappen doen was ik druk aan het uitpakken (bukken, rekken, rondlopen dus) en harde buik: ik dacht: 'ja logisch' en ging er gewoon mee door.
En toen werd het een hele pijnlijke harde buik. Ik moest echt even stilstaan en langzaam uitademenDus ik ben weer braaf, luister naar mijn lijf en doe vandaag niks meer wat niet noodzakelijk is.
Yayquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja leuk![]()
Ik kan niks lang staan al helemaal niet. Lopen in fatsoenlijk tempo en liggen gaan me nog het beste af.
Foto's inplakken: ja daar kwam mijn lief ook al mee alleen moeten eerst nog foto's worden uitgezocht en afgedrukt en opgehaald en ik moet nog een album om ze in te plakken![]()
Zooo herkenbaar dat laatste stukje ook...
Wat zijn we toch een paar kreupele bij elkaar
dat gaat niet want C schijf van laptop is vol en daardoor is er geen ruimte meer om foto's te openen en te bekijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Yay
Nu, dan begin je rustig aan met wat uitzoeken van foto's? En je kan een album gaan scoren! (ik doe het in toffe versierde multomappen met fotopapierGoedkoop, leuk en als je na een jaar nog een paar foto's vindt waarvan je denkt 'heuj,die moesten er nog tussen' dan kan dat gewoon
Wat lief!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef DaviniaHR het volgende:
faja, over dat tuinieren, volgens mij kan er die parasiet van rood vlees in de grond zitten dus daarom moet je goed je handen wassen als je getuinierd hebt. zoiets was het.
asy, heb je een laptop? dan kan het uitzoeken van de foto's lekker languit op de bank je foto's doen.
ik heb zo'n ding (20 of 25 euro bij de mycom) dichtgevouwen eronder liggen, dus dan wordt de warmte van de laptop goed afgevoerd, en oververhitten we niet.
[ afbeelding ]
ik zal je zo mn dagindeling pm'en
amaranta, hoe ist nu bij jou? ben je nog op werk, of lig je thuis voor pampus op de bank?
oh, en het toppunt van "gotspe" (hoe zeg je dat in goed nederlands?)
gister waren we nog op een huwelijksfeest (ik had het huwelijk zelf al gelaten voor wat het was, en we zijn maar het halve feest geweest, maar dat terzijde) en er was best harde muziek met bas enzo. dus madam hiero wordt wakker, en ik houd mn hard erop, beetje voelen of ze het niet heel vervelend vindt, en anderzijds een beetje troost of zo, komt er een mevrouw naar me toe:
"voel je het kindje?"
"ja, ze is wakker geworden van de muziek en k wil ff zeker weten dat ze het niet vervelend vindt"
"oh wat leuk!" en ze komt zo met dr hand naar me toe, en probeert mijn hand weg te duwen, zodat zij kon voelen!![]()
die hand heb ik dus weggeslagen en iets gemompeld in de trant van "mijn buik, afblijven", maar ik zat wel even echt van
![]()
hoe durf je!
weer voer voor mijn weblog
sorry, herken het niet. Sjors is soms eventjes druk, daarnet bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef mama_papa het volgende:
Ymme een stickerFijn!
Ik kom weer even met een vraag hoor:
Mijn kleine meid is zo ontzettend druk in mijn buik! De hele dag door eigelijk...Ook als ik bezig ben, maar behalve als ik echt heel druk ben dan is ze rustig, verder is het echt heel veel geschop. Op zich harstikke fijn, aangezien ik zo weet dat alles goed zit met mn moppie, maar aan de andere kant krijg ik volgens mij daardoor zoveel harde buiken..
Wat mijn vraag dus is: is het echt normaal dat de kleine zó ontzettend druk is dat het af en toe best pijnlijk is als ze schopt. Je ziet echt heel duidelijk als ik mijn shirt omhoog doe dat ze zit te schoppen. Ze wil lijkt het wel ook niks op mijn buik hebben, als er een kussen of laptop tegen ligt schopt ze er best hard tegen![]()
Nu ben ik benieuwd of meerdere dames dit hebben![]()
Ook bij de 2 laatste echo's heeft ze flink tegen het apparaat geschopt en de meiden zeiden al jeetje wat heb jij een wiebeltje zeg!
Ik heb bij 8 weken bloed laten prikken en nu bij 20 weken weer.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef amaranta het volgende:
Ymme, had je bloed laten prikken? Hoeveel weken ben je nu? Ik hoor daar veel verschillende verhalen over. Ikzelf heb bij 28 wk lagen prikken en gisteren op de gym hoorde ik veel vrouwen over 24 wk praten.
Grappig dat dat bij elke VK dan toch anders is, en daar dus geen richtlijnen echt voor zijn. Ik geloof dat ik nu op ijzer ofzo was geprikt. Wat het ook was het geod (7,5)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb bij 8 weken bloed laten prikken en nu bij 20 weken weer.
Ik ben nu 22+4. (elke zondag een week verder).
En nu moet ik rond de 30 weken nog een laatste maal bloed laten prikken.
Ja dat heb ik inderdaad vaker gehoord, maar al zeg ik het zelf ik doe niet echt heel veel of druk op een dag. Doe juist nu ik zwanger ben rustig aan. Ik werk thuis, dus ik kan op elk moment op de bank met mn benen in de luchtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
sorry, herken het niet. Sjors is soms eventjes druk, daarnet bijvoorbeeld.
Zowel Eva en nu ok Sjors waren heel rustig in de buik (zo rustig dat ik er bang van werd bij Eva)
Harde buiken is ook écht een signaal van je lichaam dat je te veel doet dus wellicht als je wat rustiger aan gaat doen, dan gaat je meissie ook rustiger doen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Grappig dat dat bij elke VK dan toch anders is, en daar dus geen richtlijnen echt voor zijn. Ik geloof dat ik nu op ijzer ofzo was geprikt. Wat het ook was het geod (7,5)
Schijnbaar niet echt he. Ik heb laten prikken met 12 weken en 28.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
natuurlijk zijn daar wel richtlijnen voor. er zijn toch verschillende redenen om geprikt te worden, al dan niet op indicatie
Check! Vanaf een week of 16 voelde ik d'r, een week of 2 erna voelde vriend d'r ook en vanaf een week of 19-20 kon je het ook van de buitenkant al zien (placenta achterwand). daarna duurde het niet lang meer of het ging soms zo heftig dat het pijn deed (en dus ook nog doet). Bewegende baby's voelen zich goed!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef mama_papa het volgende:
Ymme een stickerFijn!
Ik kom weer even met een vraag hoor:
Mijn kleine meid is zo ontzettend druk in mijn buik! De hele dag door eigelijk...Ook als ik bezig ben, maar behalve als ik echt heel druk ben dan is ze rustig, verder is het echt heel veel geschop. Op zich harstikke fijn, aangezien ik zo weet dat alles goed zit met mn moppie, maar aan de andere kant krijg ik volgens mij daardoor zoveel harde buiken..
Wat mijn vraag dus is: is het echt normaal dat de kleine zó ontzettend druk is dat het af en toe best pijnlijk is als ze schopt. Je ziet echt heel duidelijk als ik mijn shirt omhoog doe dat ze zit te schoppen. Ze wil lijkt het wel ook niks op mijn buik hebben, als er een kussen of laptop tegen ligt schopt ze er best hard tegen![]()
Nu ben ik benieuwd of meerdere dames dit hebben![]()
Ook bij de 2 laatste echo's heeft ze flink tegen het apparaat geschopt en de meiden zeiden al jeetje wat heb jij een wiebeltje zeg!
In het begin van de zwangerschap wordt het standaardlab geprikt: bloedgroep, irr as, hep B, HIV, lues, Hb en MCV. Rond 30 weken (dus ook bij 28 wkn als het zo uitkomt) wordt het ijzer nogmaals herhaald. In het 2e trimester kan er op suiker geprikt worden. Allemaal volgens richtlijnen en standaarden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Schijnbaar niet echt he. Ik heb laten prikken met 12 weken en 28.
Ik hoor van Ymme dus, 8 weken, 20 weken en 30.
Gisteren op de gym hoorde ik dus 24.
Er is dus niet echt een richtlijn wat betreft prikken op/rond zoveel wk. Net zoals bijvoorbeeld de 20 weken echo
Dat je op indicatie wordt geprikt staat daar toch los van dan? Dit gaat toch om standaard prikken zoals ijzer en suiker?
Nee zo bedoelde ik het niet. Ik was verbaasd over het verschil in wk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
In het begin van de zwangerschap wordt het standaardlab geprikt: bloedgroep, irr as, hep B, HIV, lues, Hb en MCV. Rond 30 weken (dus ook bij 28 wkn als het zo uitkomt) wordt het ijzer nogmaals herhaald. In het 2e trimester kan er op suiker geprikt worden. Allemaal volgens richtlijnen en standaarden.
Edit: volgens mij komen de hormonsters een beetje opgespeeld. ik bedoel het niet kwaad. maar het schoot me even een beetje verkeerd alsof je wilde zeggen dat ze maar wat aanklooien ofzo
En de babykleertjes dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:49 schreef amaranta het volgende:
Davinia, Evas kamer is wit met groen. Daar kan een jongensaap en een meisjesaap in logeren.
Ook wit met groen hahaha. Nee daar doe ik geen uitspraken over.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:22 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
En de babykleertjes dan?
Volgende week weer afspraak bij de vlos en dan krijg ik weer zo'n fijn lab-formuliertje mee om bloed te laten prikken. das dus met 29 wk (dus ongeveer 30, het hangt er niet zo precies om, lijkt me).
wupwup, die verhalen van jou zijn ook echt
gister kreeg ik hem ook "weet je zeker dat het een meisje is, want mss dachten ze wel dat het de navelstreng was"... nou mevr, we hebben een 3d foto van dr onderkant, met de navelstreng netjes rond dr knie gevouwen, ik geloof dat het een meisje wordt. *stilte*
Ik wil wel maar Puk vind t nog te gezellig in mn buik.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:36 schreef Lijnloos het volgende:
Martine, ik denk dat men er vanuit gaat dat jij al niet meer zwanger bent... (doe es bevallen!)
oh jee, nou...begin maar alvast hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef CrazyPrincess het volgende:
.. of als iemand zich op een verbale manier lastig valt in mijn zwangere leven. Zijn ze helemaal betoeterd
Ik ben al een heel repertoire aan het bedenkenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:22 schreef lily het volgende:
[..]
oh jee, nou...begin maar alvast hoor
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef CrazyPrincess het volgende:
Als ik het zo lees ga ik nu al een aantal zinnen bedenken die ik ga zeggen als er iemand met z'n tengels aan mijn buik komt (ik denk dat ik de persoon in kwestie sowieso eens goed aan d'r borsten of kruis ga voelen) of als iemand zich op een verbale manier lastig valt in mijn zwangere leven. Zijn ze helemaal betoeterd
En daar gaat mijn ranja, over het scherm van de laptop heenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
daar willen we dan wel graag het filmpje van zien
the revenge of the preggiesquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
daar willen we dan wel graag het filmpje van zien
Dat spreekt voor zich als je alles van woezel en wip hebt!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:53 schreef ymme het volgende:
Ik heb hoogst waarschijnlijk een nieuwe hobby gevonden om mijn tijd door te komen.
Heb zojuist een borduurpakket besteld. Met een geboortetegel. Van woezel en pip natuurlijk
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:54 schreef ymme het volgende:
[..]
En daar gaat mijn ranja, over het scherm van de laptop heen*proest* .
HEb je het niet het badsetje van bebejou?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:57 schreef ymme het volgende:
Niet alles. Boxkleed, en speeljes voor baby. En een kapstokje voor aan de kinderkamer deur.
Oh en 2 grote knuffels die in een hoek komen te staan.
Nee hoor, het is een kamer met 4 hoekenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:59 schreef amaranta het volgende:
Hebben de knuffels straf omdat ze in de hoek moeten? Arme knuffels
Woezel en pip!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:53 schreef ymme het volgende:
Ik heb hoogst waarschijnlijk een nieuwe hobby gevonden om mijn tijd door te komen.
Heb zojuist een borduurpakket besteld. Met een geboortetegel. Van woezel en pip natuurlijk
Dat zou ook helemaal sneu zijn, moeten ze in de hoek, vallen ze ook nogquote:
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat zou ook helemaal sneu zijn, moeten ze in de hoek, vallen ze ook nog
Vorige zwangerschap:
'weten jullie al wat het wordt?'
TARA: we hopen een baby, maar als het een konijn wordt eten we hem op met kerst![]()
Mensen kijken dan best raar
Kun je je niet laten helpen aan die afwijking danquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:28 schreef Tan het volgende:
Ik heb echt helemaal niks met Woezel en PipMAar ik hou ook niet van Winnie the Pooh en andere typische babykamerthema's
Snap overigens wel heel goed dat anderen het wél leuk vinden hoor - ik heb zelf gewoon een afwijking. Excuus voor deze nutteloze bijdrage, ben in een nutteloze bui vandaag
![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Vorige zwangerschap:
TARA: we hopen een baby, maar als het een konijn wordt eten we hem op met kerst![]()
Die noteer ik vast in mijn boekje met slimme antwoordenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Vorige zwangerschap:
Dat zeiden wij ook 'altijd'. Althans: wij hopen op een babietje maar een konijntje is ook leukquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Vorige zwangerschap:
Waarom heb jij er zoveel en waarom zijn de jouwe zo ontzettend duidelijk ? Onze foto's van de echo zijn echt een stuk minder duidelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef becky27 het volgende:
Ik heb vandaag mijn laatste 3d gehad, hier de plaatjes van de afgelopen zes weken, de ontwikkeling van embryo naar foetus. Als iemand het te veel vind dan haal ik ze weer weg hoor!
Privileges he!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:15 schreef harley het volgende:
[..]
Waarom heb jij er zoveel en waarom zijn de jouwe zo ontzettend duidelijk ? Onze foto's van de echo zijn echt een stuk minder duidelijk.
heh, wat vervelend nouquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:17 schreef becky27 het volgende:
Ik ben proefkonijn geweest voor een onderzoek met 3d echo, vandaar.
Wat een verschil tussen week 7 en 8quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef becky27 het volgende:
sow heej, weer een nieuw topic wat zo'n beetje al weer vol zit!
BJ, wat goed dat je presentatie goed ging fijn!
Incantrix, lekker druk dagje dus. Smakelijk.
Harley, welkom!
CP, ik kijk ook op van het geborduur en gepunnik, zal eens op zoek naar een leuk patroontje.
Freecell, hier nog niemand geweest die vroeg of we het willen weten. En anders is het gewoon ja.
Verder weer ff ego, vind het heel lastig om op iedereen te reageren, het zijn er zoveel. Wat me op viel dat ik de bovenste twee dames nog niet gezien heb toch? En martine alleen vanochtend?
Ik heb vandaag mijn laatste 3d gehad, hier de plaatjes van de afgelopen zes weken, de ontwikkeling van embryo naar foetus. Als iemand het te veel vind dan haal ik ze weer weg hoor!
7 weken
[ afbeelding ]
8 weken
[ afbeelding ]
9 weken
[ afbeelding ]
10 weken
[ afbeelding ]
11 weken
[ afbeelding ]
12 weken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
goh dat is ergquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:17 schreef becky27 het volgende:
[..]
Privileges he!![]()
Ik ben proefkonijn geweest voor een onderzoek met 3d echo, vandaar.
Klussen? Dan moet je hier zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:05 schreef IslaBonita het volgende:
Goedemorgen dames, sorry dat ik zo maar even binnen kom vallen...ik ben nog steeds wachtende op een tweede streepje, maar ik vroeg me dus iets af, en ik kan dat dus beter aan de zwangere dames vragen...
Ik zit momenteel in mijn klusweek. Mijn HA zei dat om de dag klussen beter is, maar ik lees veel op internet dat als het zaad van de man goed is (van mijn man is goed, niet geweldig, maar normaal) dat elke dag beter is. Ik wil graag weten, wat was jullie succesformule die maand dat je zwanger werd? Om de dag of elke dag?
Alvast bedankt voor jullie reacties!(en sterkte!)
Thanx dat ik ook nog deel uit mocht maken van je postquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef Incantrix het volgende:
[lap tekst]
Sc0rpi0n, ik kan je helaas niet helpen..
Whaha, tuurlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:13 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Thanx dat ik ook nog deel uit mocht maken van je post
Die is echt heel erg grappig eigenlijk. Die kendeik nog nietquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef Incantrix het volgende:
...@ TARA, whaha, die móest ik even aan mijn lief vertellen
Hiero zijn we qua bijdehante opmerkingen niet veel verder gekomen dan op "Ennuhm, hebben jullie er nou lang over gedaan om zwanger te raken?" te antwoorden met "mneuh, een minuutje of 5"
Inkopper van de eeuw..
...
Hoe doe je het toch steeds. Die lappen met tekst.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef Incantrix het volgende:
Asy, Wat knap van je dat je dit besluit hebt genomen, daar is veel moed voor nodigSterkte met het verwerken van dit 'verlies', want dat is dit wel degelijk. En ondanks dat ik het mailtje van je man (is dat al gewend, trouwens? Je mán!
) wel even met opgetrokken wenkbrauwen las v.w.b. het grasmaaien (gek meisje toch
) is ook dat zeer bekend hoor.. Ik vond het ooit eens tijd worden dat al die dozen met crap de babykamer uitgehaald werden omdat het allemaal niet snel genoeg ging naar mijn zin (werkte toen net halve dagen) dus heb ik al die zooi het kamertje uitgesleept. Lief was natuurlijk zéér verbaasd toen hij thuiskwam: met diezelfde opgetrokken wenkbrauwen kreeg ik ook de vraag wie dat nou toch gedaan had. Ik heb maar gezegd dat Loki (één van de katten) zo lief was geweest om dat te doen voor mij, maar vervolgens 3 dagen niet kunnen lopen verried de boel eigenlijk ook wel een beetje
Enniewee, ik dwaal af, ik vind het machtig stoer van je dat je deze beslissing hebt genomen. En nu is het niet van harte, ik weet het.. Maar let maar op hoeveel je ervan zal opknappen: daar kan geen receptje van de arts tegenop
Faja, JEUJ! De wél goedgekeurde box in kant-en-klare staat en niet zo veel pijn bij de peut! Daar doe ik eenvoor..
IslaBonita, beetje mosterd na de maaltijd denk ik, maar hiero was het ongeveer om de dag en eventueel extra naar behoefte
Martine, wat fijn dat je zo'n goede nacht hebt gedraaid! Lekker rondgescharreld op de markt vandaag?Klinkt alsof je een goed dagje erop hebt zitten en ik ben érg benieuwd naar je eerste pakje
Lily, ik heb besloten de prik, indien ik opgeroepen zou worden, niet te gaan halen. Ik ben 4 december uitgerekend en ben dusdanig beperkt in mijn doen en laten dat ik niet denk dat ik veel op risico-plekken zal komen, dus ik hou het hier maar bij. Des te meer omdat de meningen hierover zo verdeeld zijn.. Ik ken 2 mensen die onderzoek naar dergelijke virussen doen en de ene raad het me absoluut aan en de andere raad het me absoluut af en zo gaat heb met alle informatiebronnen. Ik vind het dus goed zo..
Davinia..voor jou, het is en blijft vechten tegen de bierkaai he? Ik vind het echt heel wat dat jij ook nog een kleintje hebt rondlopen hoor, echt! Groot respect voor jou, ik ben echt in mijn eentje al nauwelijks bij machte om me staande te houden in bepaalde situaties, laat staan als je al een koter hebt
Wel leuk voor Eli dat het zwembad en de kinderboerderij in elk geval wel op het programma stonden, al kan ik me erg goed voorstellen dat je dat véél liever zelf had gedaan.. we meeten dan misschien niet, maar je weet de krakkies-en-mikkies-crew wel te vinden als je het ff kwijt moet he? Althans, bij mij mag je altijd je hart uitstorten hoor
Ennuhm, ik heb nu kauwtabletjes gekregen van de VK en als die niet helpen ga ik jouw Antagel proberen, die heb ik zien staan inderdaad
De naam is in elk geval genoteerd alhier, thnx
En wat het ijzer betreft: best fijn inderdaad, ik had het me stiekum wel eens half-half bedacht, maar nooit gedacht dat dat echt iets zou zijn bij mij. Wie weet kan ik binnenkort dus weer wat gemakkelijker zonder mijn middagtukjes
En dámn, dat méns zeg! Waat haalt ze het ranzige lef vandaan??
Ik vind Vlindurs oplossing wel heel geweldig inderdaad, whaha! Vraag me alleen af of ik niet te verbouwereerd zou zijn om zoiets te bedenken, maar ik ben nu wel gewaarschuwd voor dergelijke ongewenste intimiteiten
![]()
Keshet, ik maak uit de post van Davinia op dat je te maken hebt met flauwvallen, wat vervelend! Is dit iets nieuws voor jou of ben je er altijd al gevoeliger voor en komt het nu vaker voor? Bij mij is het ook een tijdje heel erg geweest maar het is gelukkig wel weer weggetrokken. Ik had in die tijd ook een erg lage bloeddruk en ben toen wat meer zoute dingen en dropjes gaan eten (rookvlees en cup-a-soupjes tussendoor en dus dropjes) en niet te hevig fysiek inspannen dus. Ik hoop voor je dat je het snel onder controle krijgt, het is niet echt vertrouwenwekkend zo he?
DJRandall,voor je stickert en succes met het gesprek dat je nu aan zal moeten gaan. Zie je ertegenop?
Ymme ook weer een stickertjeEn ook aan het borduren geslagen, leuk! Ik kom er tot nu toe nog wel uit met mijn bestaande hobby's (sterker nog: ik voer nauwelijks iets uit, heb nog geen boek ingekeken sinds ik thuis zit zelfs, heel bizar
) maar ik zit er sterk aan te denken een boek aan te schaffen waarin staat hoe je moet haken ofzo. Veel plezier met je borduurwerkje, ga je het wel showen als het af is?
Amaranta, pfff, ben blij voor je dat je dag zo goed is gegaan, had er eerlijkgezegd een hard hoofd in. Sorry daarvoorHoop dat je snel helemaal geen last meer zal hebben
Mama_papa, die van mij is ook zo'n ongelooflijke bewegerd, al is het iets minder sinds hij is gedraaid.. Het is er overigens niet minder pijnlijk van, hij weet me met regelmaat flink te raken zullen we maar zeggen. Of ik er ook harde buiken van krijg weet ik alleen niet zo goed, ik voel ze bijna nooit.
Lijnloos, een proefdrukje, leuk! Wij gaan binnenkort ook ons bestand insturen voor de proefdruk, ik vind het echt heel spannendBen benieuwd wat je
ervan zal vinden
BJ, wat fijn dat het goed is gegaanFijn dat je nu een paar dagen vrij hebt om bij te komen, heb je nog plannen of staat er vooral überchillen op het programma?
Troelvoor het speldenkussengevoel..
Whehe, Vlindur, je bent mijn heldZulke dingen bedenk ik toch nooit, haha!
@ TARA, whaha, die móest ik even aan mijn lief vertellen
Hiero zijn we qua bijdehante opmerkingen niet veel verder gekomen dan op "Ennuhm, hebben jullie er nou lang over gedaan om zwanger te raken?" te antwoorden met "mneuh, een minuutje of 5"
Inkopper van de eeuw..
Harley, wat leuk, welkom hier! Ik wens je dame een voorspoedige zwangerschap en veel geluk jullie saampjes
Becky, neenee, laten staan!! Want ooohhhh, zó mooi! Wat naar om proefkonijn te zijn zeg, jemig wat geweldig om dat verloop zo te zien
Sc0rpi0n, ik kan je helaas niet helpen..
Pfiew, nou, als ik nu nog iemand ben vergeten: hele erge sorry, maar ik ga zo lekker mijn bedje inHeb in elk geval mijn best weer eens gedaan
Nee joh, slechts 3 wasmanden vol. En dat is dan alleen maat 50 en 56 he. Harry mag het eerste half jaar niet groeien van Asy.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:35 schreef Asyniur het volgende:
Ow en Ca.ra en Thomas waren heel gezellig en nu hebben ze saampjes een draagdoek ingepikt geleend. Thomas viel bijna meten in slaap in de doek![]()
En we hebben gezwijmeld bij de echo DVD van Harry en bij de babykleertjes die ik heb...
dat zijn er helemaal niet veel![]()
Nou dat dus, maar toen bedacht ik me dat dát geen goed idee was en dan mijn man begin er nu net een beetje aan te wennenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef Incantrix het volgende:
Asy, Wat knap van je dat je dit besluit hebt genomen, daar is veel moed voor nodigSterkte met het verwerken van dit 'verlies', want dat is dit wel degelijk. En ondanks dat ik het mailtje van je man (is dat al gewend, trouwens? Je mán!
) wel even met opgetrokken wenkbrauwen las v.w.b. het grasmaaien (gek meisje toch
) is ook dat zeer bekend hoor.. Ik vond het ooit eens tijd worden dat al die dozen met crap de babykamer uitgehaald werden omdat het allemaal niet snel genoeg ging naar mijn zin (werkte toen net halve dagen) dus heb ik al die zooi het kamertje uitgesleept. Lief was natuurlijk zéér verbaasd toen hij thuiskwam: met diezelfde opgetrokken wenkbrauwen kreeg ik ook de vraag wie dat nou toch gedaan had. Ik heb maar gezegd dat Loki (één van de katten) zo lief was geweest om dat te doen voor mij, maar vervolgens 3 dagen niet kunnen lopen verried de boel eigenlijk ook wel een beetje
Enniewee, ik dwaal af, ik vind het machtig stoer van je dat je deze beslissing hebt genomen. En nu is het niet van harte, ik weet het.. Maar let maar op hoeveel je ervan zal opknappen: daar kan geen receptje van de arts tegenop
Niet waar! Er zit ook maatje 62 bijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:21 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Nee joh, slechts 3 wasmanden vol. En dat is dan alleen maat 50 en 56 he. Harry mag het eerste half jaar niet groeien van Asy.
Even bijlezen tijdens het voedenEn nou krijg ik volgende keer ZEKER geen koekje meer he?
Wij krijgen gewoon een leuk kleintje...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:36 schreef amaranta het volgende:
Asy dus veel kleren in maatje 50./56 haha. Ik vind het zo lastig, voor hetzelfde geld is Sjors een reuze baby en past maat 50/56 na een week al niet meer. Dus ikben nog voorzichtig.
Ik lag om 8 uur al in bed gisteren en heb na die slapeloze nacht uiteraard goed gslapen. Ik betaal nu wel tol. MIjn rug zit weer ramvast.
Hoesten gaat al beter, die noscapine hoestdrank is echt een wondermiddel!
Fijne dag allemaal.
oh wacht, mijn nieuwe jurk van de prenatal is nu al stuk, gewoon helemaal opgengescheurd, ga er zeker wel mee terug.
Mijn zoon was met zijn 8 pond en 53 cm niet bepaald klein maar heeft nog best een tijd maat 56 aan gehad.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:36 schreef amaranta het volgende:
ohohohohbecky die fotos! Jemig.
Harley welkom.
Lily een goede nacht! Super, en morgen lekker vrij!
Asy dus veel kleren in maatje 50./56 haha. Ik vind het zo lastig, voor hetzelfde geld is Sjors een reuze baby en past maat 50/56 na een week al niet meer. Dus ikben nog voorzichtig.
Ik lag om 8 uur al in bed gisteren en heb na die slapeloze nacht uiteraard goed gslapen. Ik betaal nu wel tol. MIjn rug zit weer ramvast.
Hoesten gaat al beter, die noscapine hoestdrank is echt een wondermiddel!
Fijne dag allemaal.
oh wacht, mijn nieuwe jurk van de prenatal is nu al stuk, gewoon helemaal opgengescheurd, ga er zeker wel mee terug.
Ik heb toen we aan het verhuizen waren de vloer geveegd, ik was toen ongeveer 20 weken, dat was ook niet zo slim bleek de dagen ernaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:47 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou dat dus, maar toen bedacht ik me dat dát geen goed idee was en dan mijn man begin er nu net een beetje aan te wennendan waarschijnlijk terecht pissig zou worden.
Dus toen ben ik maargras gaan maaien![]()
en op dat moment ging dat ook wel, maar de rekening krijg je pas achteraf gepresenteerd...
Veel succes dan! Ik ben benieuwd! Wel balen joh..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:11 schreef martine1984 het volgende:
net ff gebeld met de vk, moet om 10 uur ff langs komen... we zullen t zien
You're welcomequote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:53 schreef ymme het volgende:
Alweer een prachtpost!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall,voor je stickert en succes met het gesprek dat je nu aan zal moeten gaan. Zie je ertegenop?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef becky27 het volgende:
sow heej, weer een nieuw topic wat zo'n beetje al weer vol zit!
BJ, wat goed dat je presentatie goed ging fijn!
Incantrix, lekker druk dagje dus. Smakelijk.
Harley, welkom!
CP, ik kijk ook op van het geborduur en gepunnik, zal eens op zoek naar een leuk patroontje.
Freecell, hier nog niemand geweest die vroeg of we het willen weten. En anders is het gewoon ja.
Verder weer ff ego, vind het heel lastig om op iedereen te reageren, het zijn er zoveel. Wat me op viel dat ik de bovenste twee dames nog niet gezien heb toch? En martine alleen vanochtend?
7 weken
[ afbeelding ]
8 weken
[ afbeelding ]
9 weken
[ afbeelding ]
10 weken
[ afbeelding ]
11 weken
[ afbeelding ]
12 weken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nou... ik ben al heel m'n leven burgelijk en tuttig dan...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
En wordt iedereen zo burgelijk na een tweede streepje? Naaien, borduren, punniken misschien?
Dan weet ik het vast en kan ik mijn man waarschuwen.
Da's ook ellendig, 'k weet hoe je je voelt. Wel fijn dat je er zo terecht kanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:03 schreef martine1984 het volgende:
moguh dames,
ff een ego post...
Een verrotte nacht achter de rug, tig keer wakker geweest. Nu heb ik rug pijn en t gevoel alsof er een olifant boven op mn buik zit. Zometeen maar ff naar de VK bellen of ze een extra bloeddruk check kan doen... voel me best beroerd.
Maar Puk zit nog in zn babyhuis....
Wij zijn gewoon trendsettersquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef mijsje het volgende:
[..]
nou... ik ben al heel m'n leven burgelijk en tuttig dan...altijd met handwerkfrutsels bezig... (nu met letterplank) dus daar hoef je echt geen 2e streepje voor te hebben...
Wow wat goed!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Incantrix het volgende:
Nou zeg, moeten jullie nou zien wie er net haar bed uitgerold komt!Ik ben vannacht één keertje wakker geweest om te plassen en moest toen een maagzuurtabletje en heb daarna prinsheerlijk liggen slapen tot 7. Even ontbeten met lief want toen had ik gierende honger en zo weer teruggegaan en doorgeslapen
Ja, het gaat wel wennen? Jij werkt nu ook minder toch? Had je dat ook dat je in het begin eigenlijk baalde dat het zo ver moest komen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Dj Randall; wat fijn dat het gesprek op je werk zo goed is gegaan! en wat zal je opgelucht zijn!
ik heb 2 weken geleden ook zo;n gesprek gevoerd en ben nog steeds erg blij met het resultaat.....
@Martine; succes bij de VK!
dikkevoor de slechte slapers hier......
en ik ben vandaag 29 weken zwanger![]()
wat gaat de tijd toch snel ineens!
ik heb net eens ff een wasje met baby beddengoed in de wasmachine gedaan... *nesteldrang i quess?*
@trix; vandaag met mams de stad in, maar die komt pas na de middag hoor, dus nu lekker rustig aan doen, beetje internetten, mijn blog bijwerken, babywasjes doenen aan het einde van de middag komt mijn vader ook nog ff langs met de boormachine, om 2 planken te bevestigen en om de klamboe op te hangen
en zo wordt ons babykamertje steeds meer af
![]()
misschien vanavond of morgen nog wel ff updatefoto's
Wow, lekker geslapen dus! Dat is beter. Het is heerlijk weer buiten, wel koud, maar heerlijk!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Incantrix het volgende:
Nou zeg, moeten jullie nou zien wie er net haar bed uitgerold komt!Ik ben vannacht één keertje wakker geweest om te plassen en moest toen een maagzuurtabletje en heb daarna prinsheerlijk liggen slapen tot 7. Even ontbeten met lief want toen had ik gierende honger en zo weer teruggegaan en doorgeslapen
Ik denk dat ik vandaag maar eens op de fiets stap en een bakje thee ga halen bij mijn ouders, wel lekker om zomaar even iets te gaan doen
...allemaal lieve berichtjes naar lieve dames.....
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:45 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon trendsetters![]()
kekek
Owhquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:03 schreef martine1984 het volgende:
Meiden thanks voor de lieve reacties![]()
Mn bloed druk is te hoog 150/100 en heb eiwit in mn urine.. dus ben overgedragen aan de gyn. Thuis bevallen zit er niet meer in helaas. Moet om 12 uur in t ziekenhuis zijn en volgens de vk dikke kans dat ik moet blijven en er niet vandaan kom zonder beeb. Ze verwacht zelfs dat ze de bevalling zullen inleiden.
Ik meld me dus wel weer als de kleine man geboren is
Oe, dat is vast wel even schrikken. Maar misschien ook wel een opluchting dat je nu min of meer weet waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:03 schreef martine1984 het volgende:
Meiden thanks voor de lieve reacties![]()
Mn bloed druk is te hoog 150/100 en heb eiwit in mn urine.. dus ben overgedragen aan de gyn. Thuis bevallen zit er niet meer in helaas. Moet om 12 uur in t ziekenhuis zijn en volgens de vk dikke kans dat ik moet blijven en er niet vandaan kom zonder beeb. Ze verwacht zelfs dat ze de bevalling zullen inleiden.
Ik meld me dus wel weer als de kleine man geboren is
Sorry dat ik het niet helemaal meer weet, ben wat vergeetachtig! Maar hoe zat het nou bij jou? Jij werkt in de zorg, maar maakte teveel uren? En nu werk je halve dagen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
@DjRandall; ik vond het nog het allerallermoeilijkst om aan mezelf toe te geven dat ik het gewoon echt niet meer trok....
en ik voel me nu ook totaal niet schuldig ofzo... mijn teamleider heeft me er een goed gevoel over gegeven..
en ik merk echt dat ik weer kan genieten van het zwanger zijn...![]()
Ik werk inderdaad in de zorg (op de intensive care in het ziekenhuis), erg boeiend, maar ook enorm zwaar werk. En ik werkte fulltime en raakte daar totaal van uitgeput...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Oe, dat is vast wel even schrikken. Maar misschien ook wel een opluchting dat je nu min of meer weet waar je aan toe bent.
Zet hem op he meid, binnenkort heb jij je prachtige kleine in je armen
[..]
Sorry dat ik het niet helemaal meer weet, ben wat vergeetachtig! Maar hoe zat het nou bij jou? Jij werkt in de zorg, maar maakte teveel uren? En nu werk je halve dagen?
Ja, nu weet ik het weer. Vond het toen al zo knap dat je een stapje terug (of eigenlijk dus vooruit) hebt gedaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Ik werk inderdaad in de zorg (op de intensive care in het ziekenhuis), erg boeiend, maar ook enorm zwaar werk. En ik werkte fulltime en raakte daar totaal van uitgeput...
(en had best vaak harde buiken, hield veel vocht vast en kwam gewoon niet aan bijkomen toe).
Ik heb 2 weken geleden een gesprek gehad met mijn teamleider en heb, in overleg, besloten om minder dagen te gaan werken; dus werk nu 67%. (das 3 dagen per week, maar ik kan ze goed verspreiden aangezien ik natuurlijk ook weekenden werk)
en mijn teamleider was erg aardig, en gaf ook aan, dat als dat nog teveel is; ik het moet aangeven en we dan kijken hoe we verder gaan....
Mijjn vriendin die in april is bevallen kwam bij mij aan met dit ding als cadeau. Vond ook echt dat je die moest hebben, omdat ze zo handig zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef Incantrix het volgende:
BJ, dat was ook mijn plan, heb 'm toch maar even aangevraagd nu bleek dat ze stoppen met van die dames langssturen om je zooi te verkopenEn bij de Hema hebben ze een wikkeldoekje van ¤ 7,= die echt superlief is en mijn twee reeds bevallen vriendinnen hebben zonder dat ze het van elkaar wisten die doek aangeraden omdat 'ie zo makkelijk is. Ik heb wel 2 badcapes, maar deze erbij is misschien toch wel handig, dus denk dat ik 'm maar ga halen voor die zeven euro. Het is deze, overigens, en dan de multi-print (je ziet het niet zo goed, maar die lichtblauwe dingetjes erop zijn giraf-jes)
Nee, en op aanraden van mijn moeder ga ik vanmiddag ook echt gewoon even contact opnemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, zijn jouw krampen nou minder geworden?
Heerlijk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:35 schreef Poppejans het volgende:
Voordat ik ga bijlezen eerst even een ego post
IK HEB VERLOF!!!![]()
![]()
![]()
Raar hoor!
Ik snap het ook niet helemaal, maar geloof dat het iets met verzekering te maken heeft. Vind het ook niet zo erg, hoef ik ook niet naar arbo....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, fijn dat je zo’n goed gesprek had! Ik snap alleen niet waarom je niet de ziektewet ingaat, want dat lijkt me goedkoper voor je werkgever, maar heel fijn iig!Succes met het wennen aan de nwe situatie
Ik hoop dat de gyn iets voor je kan doen, en dat ze iig wel eventjes voelt of het wat oplevert ja of neequote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, en op aanraden van mijn moeder ga ik vanmiddag ook echt gewoon even contact opnemen.
Ik heb gelukkig veel lieve mensen om me heen die me bijstaan waar nodig, dat scheeltquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik hoop dat de gyn iets voor je kan doen, en dat ze iig wel eventjes voelt of het wat oplevert ja of nee![]()
Ik kan me voorstellen dat jij helemaal niet meer aan je rust toekomt zo, toch?
Wat fijn Poppejans, geniet ervan!!![]()
Hier (nog) geen oproep, maar ik haal hem ook niet. Gewone griep heb ik ook nooit *afklopt* + ik niet meer werk en dus veel minder in contact met heel veel mensen ben(werk in de zorg)+ ik het toch niet zo vertrouw dat het echt wel 100% veilig is v mijn nog ongeboren baby.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:56 schreef Tan het volgende:
Ik kreeg trouwens gister de Mex.griepprikoproep. Ik vind het nog steeds moeilijk, maar ik haal hem niet. Denk ikJullie?
Neequote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Freecell, weet je nog hoe dat topic heet?
Dat is wel heerlijk! Je hebt tenslotte ook nog een kleintje rondlopen, volgens mij is het dan echt wel een stuk zwaarderquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig veel lieve mensen om me heen die me bijstaan waar nodig, dat scheelt
Ik heb een fase gehad in de zwangerschap dat ik het fijn vond om me voor te stellen hoe de bevalling zou zijn, met name het moment dat de baby op je wordt gelegd. Ssserpente postte toen ook een filmpje van een badbevalling dat erg ontroerend was.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:55 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg steeds een emotioneel gevoel als ik aan de bevalling denk en dat druk ik dan snel wegEeks!! Ook bij de films van bevallingen die we keken op de cursus liet ik de emoties niet doordringen.
Ik meende gelezen te hebben dat ze jou niet langer dan 37 weken door zouden laten lopen. Heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, en op aanraden van mijn moeder ga ik vanmiddag ook echt gewoon even contact opnemen.
ja, dat was ook zo, maar omdat ze al zo aan het krampen was,dachten ze dat het kind eerdaags vanzelf zou komen, dus hebben ze gecancelled.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat ze jou niet langer dan 37 weken door zouden laten lopen. Heb ik dat verkeerd begrepen?
Volgens mij zit er bij nieuwe kleren een vuilafstotend laagje er op. Dan blijft het mooier in de winkel. Dus dat zou je er wel af moeten wassen, maar ik weet het ook niet zeker.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog even een vraag stellen? Ik weet dat de meeste vrouwen driftig aan het wassen slaan net voor de bevalling. Is het echt nodig om nieuwe kleertjes en nieuw beddengoed eerst te wassen? Ik weet dat er vroeger stijfsel in die spullen zat, maar is dat tegenwoordig ook nog zo? Volgens mijn schoonmoeder niet.
Er wordt nog wel een middeltje gebruikt dat ervoor zorgt dat de kleding in de winkel minder snel vies wordt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog even een vraag stellen? Ik weet dat de meeste vrouwen driftig aan het wassen slaan net voor de bevalling. Is het echt nodig om nieuwe kleertjes en nieuw beddengoed eerst te wassen? Ik weet dat er vroeger stijfsel in die spullen zat, maar is dat tegenwoordig ook nog zo? Volgens mijn schoonmoeder niet.
Ah, bedankt voor de reminder! Ik had een proefdruk besteld via geboortepost.nl en ik vind het jammer dat op de achterkant de link naar de site en een getallenreeks staan. Ook vind ik het lettertype op de envelop niet mooi.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
maar kwaliteit is prima, best een aanrader, dus voor de mensen die nog aan de slag gaan;
www.poobies.com
bij poobies staat er ook (met minilettertjes) op de achterkant www.poobies.com (maar wel heeeeel klein).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor de reminder! Ik had een proefdruk besteld via geboortepost.nl en ik vind het jammer dat op de achterkant de link naar de site en een getallenreeks staan. Ook vind ik het lettertype op de envelop niet mooi.
Hoe zit dat met poobies?
Dankjewel, maar mijn vraag is wel beantwoord!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Claudia en BJ: We hebben een speciaal topic voor geboortekaarten: Geboortekaartjes deel 13
Wanneer ga je met verlof? Rond 7 november? Dat duurt niet zo heel lang meer! Nog even doorzetten!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben zo toen aan alleen maar alles babyklaar maken, maar moet het gewoon nog een paar weekjes uitstellen.
Ja, inderdaad de 7equote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wanneer ga je met verlof? Rond 7 november? Dat duurt niet zo heel lang meer! Nog even doorzetten!
De laatste twee weken werken vond ik vrij zwaar. In plaats van af te bouwen op het werk moest ik nog als een gek vanalles doen. Ik heb nu precies een week verlof en ik vind het geweldig.Het is erg fijn om de tijd te kunnen nemen voor het babyklaar maken van je huishouden én je hoofd.
Dat was ik, maar ik ga zaterdag zelf even kijken, heb al min of meer besloten het niet te doen, mijn oude boxkleed is wat verwassen, maar eigenlijk nog heel goed. Ik ga wel even kijken ook voor die andere bosdieren spulletjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet meer wie geïnteresseerd was in het boxkleed met de bosdieren erop van de Prénatal. Ik heb het kleed inmiddels binnen en ik vind het een prima ding (al begrijp ik wel dat iemand anders van mening kan zijn dat het kleed een beetje een verwassen indruk maakt). Mocht er behoefte aan zijn, dan kan ik wel een foto maken.
Zal ik even doen, bedankt voor de tip, ik mis inderdaad soms hele dag(del)en aan topics omdat ik dan geen tijd heb om alles terug te lezenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef WupWup het volgende:
Tan, misschien moet je even dit (en misschien vorig) topic teruglezen, want we hebben het zojuist over de griepprik gehadIk ga 'm in ieder geval niet halen.
Muppetquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef WupWup het volgende:
Nou verder met de was en dan vanavond heel hard doen alsof ik niet teveel heb gedaan![]()
Fijn dat je goed geslapen hebt!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Incantrix het volgende:
Asy, haha, wij zijn best een beetje van hetzelfde laken een pak misschien. Overigens heb ik er nu wel een heel vaag beeld bij van jou in je trouwjurk (zo zie ik je voor me want zo'n foto heb ik gezien) met een bolle buik op zo'n klein tractor-maaier-dingetje
Zo eentje uit the Straight Story zeg maar
En echt, zo veel kleertjes? Hoe híp!! Ik moet dus nog flínk shoppen, ik hoor het al, ik heb véél te weinig
Het is vast ook heel gauw de 7e! Het is mij iig zoooo snel gegaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja, inderdaad de 7e. Goed geteld
.
Maar heb gelukkig nog een week herfstvakantie tussendoor, dus hoef eigenlijk nog maar twee weekjes. Ik herinner me van vorige keer ook idd dat je die laatste weekjes echt toe bent aan alleen maar baby dit, baby dat.
Maar ik red het wel hoor, hoop gewoon dat meneertje lekker blijft zitten tot alles klaar is.
Daarom wil ik ook inderdaad wel alles wassen, ook knuffeltjesquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb wel alles gewassen Claudia, in week 38 ongeveer. Vond het wel lekker fris eigenlijk. Beddengoed rook naar de verpakking en de kleertjes zijn toch ook door andere mensen vast gehouden, hebben in de winkel verpakt gezeten enzo. Voor mezelf doe ik het niet, maar ik vond het nu wel lekker hoor, je eigen geurtje eraan
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Morretje het volgende:
Vandaag eerste afspraak bij vk gehad.
Knipperend lampje gezien
Jaaaaah!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Morretje het volgende:
Knipperend lampje gezien
Wat super!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Morretje het volgende:
Knipperend lampje gezien
Nee, dat had je goed begrepen. De week daarna werd het echter al 38 weken en toen heb ik gezegd, dan wil ik gewoon een datum hebben, want dit geeft mij enkel onrust. Die datum heb ik en daar ben ik ook nog niet overheen. Wel vanmiddag dus naar het ziekenhuis omdat ik vocht verloor en ik even bang was dat het vruchtwater was. Dat was het gelukkig niet (en ja, nu weet ik wel dat ik zo'n eendenbek heb gehad, het deed me overigens geen pijn!) Ze hebben daarna getoucheerd en al die krampen doen gelukkig wel wat, dus daar ben ik wel heel blij om.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat ze jou niet langer dan 37 weken door zouden laten lopen. Heb ik dat verkeerd begrepen?
Ja, ik grapte al tegen mijn moeder dat als ik Bert goed zou aanslingeren, de kleine misschien alsnog wel op mijn favoriete datum geboren zou worden (=morgen)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:50 schreef Lijnloos het volgende:
Jeuj, Troel gaat het spannend maken!
(ben een beetje into the oneliners... in mijn hoofd passen even niet meer zinnetjes geloof ik.)
Succesquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, ik grapte al tegen mijn moeder dat als ik Bert goed zou aanslingeren, de kleine misschien alsnog wel op mijn favoriete datum geboren zou worden (=morgen)
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, ik grapte al tegen mijn moeder dat als ik Bert goed zou aanslingeren, de kleine misschien alsnog wel op mijn favoriete datum geboren zou worden (=morgen)
Ik heb er ook geen last van, mijn vriend welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:19 schreef lily het volgende:
Ik heb helemaal geen last van hormonen, huilbuien, emotioneel zijn of onredelijk gedrag. Ik huil eigenlijk zelden of nooit.
In alledrie de zwangerschappen niet.
Wel merk ik de laatste tijd dat ik een wat korter lontje heb naar mijn kinderen (helaas)
hahaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:22 schreef becky27 het volgende:
Ik heb er ook geen last van, mijn vriend wel
Serieus?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:18 schreef freecell het volgende:
Haha Leonieke, namen vergeten kan echt knullig zijn hè?
Ik heb je fruitsapje gemist geloof ik?
Ik ben wel sneller emotioneelMaar ik jank eigenlijk alleen waar TARA bij is of alleen. Vrijwel nooit met anderen erbij
Checkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:19 schreef lily het volgende:
Ik heb helemaal geen last van hormonen, huilbuien, emotioneel zijn of onredelijk gedrag. Ik huil eigenlijk zelden of nooit.
In alledrie de zwangerschappen niet.
Wel merk ik de laatste tijd dat ik een wat korter lontje heb naar mijn kinderen (helaas)
Ik ookquote:
Ja, klopt, met een iéts positievere instelling over het zwanger zijn had ik bij de eerste waarschijnlijk geen 9 maanden gekotst en nu bij de tweede geen bekkeninstabiliteit gehadquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:28 schreef becky27 het volgende:
Snap ik! Ik vind dat mijn vriend overdrijft, mijn collega's hebben er 8 weken geen last van gehad, en die zie ik de hele dag, vriend alleen s avonds laat. Huilbuien bij echo's of het horen van het hartje of ander soortige emo momenten heb ik ook niet gehad. Ben niet misselijk, alleen moe als ik thuis kom, maar dat sport ik er weer vanaf voor mijn gevoel (hoewel ik nu niet meer sport, moet nog iets verzinnen), kortom alle kwalen van het zwanger zijn zitten tussen je oren als je er vatbaar voor bent. En niet tussen de mijne
Heb je het al tegen iedereen verteld?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
Om de zwangerschap heb ik ook nog geen traan gelaten. Maar om de meest onnozele dingen voel ik tranen branden achter m'n ogen
En dan heb ik nog een ventje van 14 maanden. Die 'aaaaaah!' doet en me dan knuffeltquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
Om de zwangerschap heb ik ook nog geen traan gelaten. Maar om de meest onnozele dingen voel ik tranen branden achter m'n ogen
Iedereen wist het al op de dag dat ik getest heb. Kon het moeilijk achterhouden voor alle mensen die al zo lang met ons mee hebben geleefd. Iedereen wist ook van de terugplaatsingquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Heb je het al tegen iedereen verteld?
Ik heb in het begin ook niet geweend tot mijn schoonmoeder, moeder en zus zaten te snotteren toen we het nieuws vertelden. Zien wenen, doet bij mij nog altijd wenen
Ben ik blij dat ik dat nu niet heb. Denk dat ik dan hele dagen aan het janken zou zijn hoe schattig hij wel niet isquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:40 schreef freecell het volgende:
[..]
En dan heb ik nog een ventje van 14 maanden. Die 'aaaaaah!' doet en me dan knuffelt
Dweil me op!
Mja, dat is ook wel waar. Was bij ons anders omdat ik al gezegd had dat de poging niet gelukt was. Achteraf toch positief getest en toen hebben we het nog een tijdje verzwegenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:43 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Iedereen wist het al op de dag dat ik getest heb. Kon het moeilijk achterhouden voor alle mensen die al zo lang met ons mee hebben geleefd. Iedereen wist ook van de terugplaatsing
Misschien komt het juist wel omdat het hele zwangerschapgebeuren wel zo klinisch is (geweest) bij me dat ik daar nu juist niet zo emotioneel van word. Ik weet het niet.
Ligt vast daaraan!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, klopt, met een iéts positievere instelling over het zwanger zijn had ik bij de eerste waarschijnlijk geen 9 maanden gekotst en nu bij de tweede geen bekkeninstabiliteit gehad
nu juistquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:51 schreef leonieke het volgende:
Nu al?
Zo vroeg in de zwangerschap?
Gaat bandenpijn dan echt zo vlug over? Als in: eventjes neerzitten en rusten en dan kun je er weer tegenaan?
Ik voelde me ook niet beledigd, maar het was wel een beetje een boude uitspraak van jequote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:52 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ligt vast daaraan!![]()
![]()
Tuurlijk niet, ik wil niemand tegen het hoofd stoten hoor.
Serieus, ik loop al sinds week 11 in positiekleding omdat mijn broeken niet meer dicht kondenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:08 schreef leonieke het volgende:
Hmz, maar dat legt zo de nadruk op het feit dat ik zwanger ben en dat vermijd ik eigenlijk liever
Ik ga zien we het dit weekend zal geven als ik moet schoonmaken. Als het weer pijn doet, moet ik echt eens gaan overwegen om misschien wat andere kledij te kopen (maar ik kan nog in al mijn gewone kleren en dat vind ik ook wel fijn eigenlijk)
Was ook meer cynisch bedoeld hoor. Ik probeer juist die zogenoemde kwaaltjes als die hormonen te bannen maar ze zijn er wel (volgens mijn vriendquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:12 schreef freecell het volgende:
[..]
nu juist
En het gaat idd snel over
[..]
Ik voelde me ook niet beledigd, maar het was wel een beetje een boude uitspraak van je
Zo vroeg? Mens je bent halverwege je zwangerschap!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:51 schreef leonieke het volgende:
Nu al?
Zo vroeg in de zwangerschap?
Gaat bandenpijn dan echt zo vlug over? Als in: eventjes neerzitten en rusten en dan kun je er weer tegenaan?
Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwensquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:16 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik vind dat je alleen nog maar zwangerder toont in positiekledij en op het werk is er een vrouwelijke collega waarbij het zwanger worden niet echt lukt.
Ik vind het al ambetant als mensen over mij beginnen als ze er bij is, laat staan dat ik dan nog eens "te koop ga lopen" met mijn buik.
En... dan moet ik ook nog eens gaan shoppen![]()
![]()
Neenee, ik bedoelde het eigenlijk als reactie op CP die nu al weet wat bandenpijn is en ik er vandaag misschien de eerste keer last heb van gehad.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zo vroeg? Mens je bent halverwege je zwangerschap!
Aan de andere kant: als je gewone kleding nog lekker zit...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwens) omdat het bij iemand anders allemaal niet zo wil.
Je mag je buik best laten zien hoor
Ik had er vandeweek al last vanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:08 schreef leonieke het volgende:
Hmz, maar dat legt zo de nadruk op het feit dat ik zwanger ben en dat vermijd ik eigenlijk liever
Ik ga zien we het dit weekend zal geven als ik moet schoonmaken. Als het weer pijn doet, moet ik echt eens gaan overwegen om misschien wat andere kledij te kopen (maar ik kan nog in al mijn gewone kleren en dat vind ik ook wel fijn eigenlijk)
Ja, maar ja... ik vind het gewoon een beetje ambetant voor haar omdat ik weet dat ze het wel 'fijn' vond dat ze niet alleen was met problemen om zwanger te worden. Niet dat ze het fijn vond dat we naar fertiliteit moesten ofzo, maar dan had ze iemand om af en toe eens haar hart te kunnen tegen luchten, die wist wat het betekende, ...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwens) omdat het bij iemand anders allemaal niet zo wil.
Je mag je buik best laten zien hoor
Azo, tja het kan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Neenee, ik bedoelde het eigenlijk als reactie op CP die nu al weet wat bandenpijn is en ik er vandaag misschien de eerste keer last heb van gehad.
Ik heb het voordeel dat ik alleen maar lage broeken heb die sowieso al onder mijn buik komenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als je gewone kleding nog lekker zit...
ik pas er ook allang niet meer in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |