abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73659749
Vorige deel:
Zwangerschap en geboorte deel 576

10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
08 mei 2010: Keshet
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 14-10-2009 08:46:46 ]
pi_73660042
Hoe zou het met het-is-mij zijn inmiddels? Wie had er ook alweer sms-contact met haar? Al nieuws?

En Martine hoe gaat het bij jou? Maag alweer een beeje tot rust?
pi_73660846
Terug vind papa
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:14:37 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73660945
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:23 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Hmm je klinkt idd als iemand die maar doorgaat tot je er bij neer valt
Je bent zwanger en je moet accepteren dat dingen niet meer zo soepel gaan. Dus je rust pakken (langere pauze <= daar heb je recht op!) en gewoon vaker stoppen als het niet meer gaat.

Dat snapt iedereen en ook je werkgever. En als je te lang doorgaat dan heb je inderdaad kans dat ze (vk) straks zegt dat je moet stoppen met werken of dat je hele dagen plat moet gaan liggen.

Sterkte en ik ga er al vanuit dat je partner al de zware dingen voor je doet, maar ik bijv. laat K ook geen zware dingen meer tillen ed. Zij moeten rekening houden met jou en jij moet rekening houden met jezelf en je kindje.

goed ik ben 'maar' een papa dus ik maak een zwangerschap indirect mee
Dank voor je lieve reactie.
Het ligt ook vooral aan mezelf hoor. Als ik niet zeg dat het niet meer gaat, weet mijn man (werkgever/vul maar in) dat ook niet.
En het ligt niet in mijn aard om te zeggen dat het niet meer gaat.
Maar nu kan ik er dus niet meer onderuit...
voorbeeldje: ik doe de afwas in 2 of 3 etappes omdat ik zo lang niet kan blijven staan achter de aanrecht. Ik vond dat 'normaal', maar de VK schrok daar dus van en zei dat dat absoluut níet normaal was, zwanger of niet...
pi_73661667
asy!
En wat een lief advies inderdaad van Skorpion!
pi_73662121
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Terug vind papa
Hebbes, gevonden....

Asyniur, jeetje wat heftig. Maar wel goed dat iemand jou nu wel even de waarheid vertelt. Jij schiet er ook niets mee op om maar door te gaan. Daar heb je jezelf het meeste mee.
Een dikke voor jou meid!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:53:08 #7
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73662548
Oh my, Asy, wat klinkt dat vréselijk bekend, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.. Ik kan 1001 dingen zeggen als goed advies, maar in the end is en blijft het gewoon goed klote (pardon my french) om toe te moeten geven dat de dingen niet meer gaan zoals ze zouden moeten. Lieverd, wat er ook gebeurt, ik hoop voor jou dat er snel rust in de tent komt en dat je je weg zal vinden hierin. Ik kan je in elk geval zeggen dat het bij mij wel degelijk een groot verschil maakt dat ik niet meer werk en dat ik nu heel erg goed weet dat dit voor mij de enige juiste weg was. Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk, als je je er eenmaal bij neer hebt gelegd, kun je gewoon niet anders dan concluderen dat het je goed doet en het je echt gelukkiger maakt. Op deze manier zal je (indien dit nog niet het geval is) misschien wel het plezier in je zwangerschap kwijtraken en als er íets is dat erg is, is dat het wel. Laat dat alsjeblieft niet gebeuren en kies voor jezelf, ga die drempel over, hoe hoog die ook is, ik beloof je met de hand op mijn hart dat er eenmaal óver die drempel groener gras is als je je nu voor kunt stellen.. Ok? Veel sterkte ermee Asy, als je wil/nodig hebt: mijn PM-box staat voor je open
3!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:00:46 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_73662914
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het ligt ook vooral aan mezelf hoor. Als ik niet zeg dat het niet meer gaat, weet mijn man (werkgever/vul maar in) dat ook niet.
voorbeeldje: ik doe de afwas in 2 of 3 etappes omdat ik zo lang niet kan blijven staan achter de aanrecht. Ik vond dat 'normaal', maar de VK schrok daar dus van en zei dat dat absoluut níet normaal was, zwanger of niet...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73663337
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:53 schreef Incantrix het volgende:
Oh my, Asy, wat klinkt dat vréselijk bekend, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.. Ik kan 1001 dingen zeggen als goed advies, maar in the end is en blijft het gewoon goed klote (pardon my french) om toe te moeten geven dat de dingen niet meer gaan zoals ze zouden moeten. Lieverd, wat er ook gebeurt, ik hoop voor jou dat er snel rust in de tent komt en dat je je weg zal vinden hierin. Ik kan je in elk geval zeggen dat het bij mij wel degelijk een groot verschil maakt dat ik niet meer werk en dat ik nu heel erg goed weet dat dit voor mij de enige juiste weg was. Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk, als je je er eenmaal bij neer hebt gelegd, kun je gewoon niet anders dan concluderen dat het je goed doet en het je echt gelukkiger maakt. Op deze manier zal je (indien dit nog niet het geval is) misschien wel het plezier in je zwangerschap kwijtraken en als er íets is dat erg is, is dat het wel. Laat dat alsjeblieft niet gebeuren en kies voor jezelf, ga die drempel over, hoe hoog die ook is, ik beloof je met de hand op mijn hart dat er eenmaal óver die drempel groener gras is als je je nu voor kunt stellen.. Ok? Veel sterkte ermee Asy, als je wil/nodig hebt: mijn PM-box staat voor je open
Amen

En ik denk dat jouw verhaal hier voor meerdere dames geldt, including moi! Waarom is voor jezelf kiezen vaak een van de moeilijkste dingen die er zijn, terwijl het eigenlijk het allermakkelijkst zou moeten zijn...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:10:42 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_73663459
En tegen de tijd dat je bijna moet bevallen, dan heb je door hoe
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73664782
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef Troel het volgende:
En tegen de tijd dat je bijna moet bevallen, dan heb je door hoe
Zou het?
pi_73665520
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Amen

En ik denk dat jouw verhaal hier voor meerdere dames geldt, including moi! Waarom is voor jezelf kiezen vaak een van de moeilijkste dingen die er zijn, terwijl het eigenlijk het allermakkelijkst zou moeten zijn...
Dit dus.

Maar ik ken het ook goed: je wilt niet lastig zijn voor anderen, je wilt niet als een profiteur overkomen, je wilt het toonbeeld van een sterke vrouw zijn. En ondertussen loop je jezelf gigantisch voorbij

Ik ben trouwens de laatste weken een soort van labiel. Ik slaap slecht, heb rare dromen en voel me op willekeurige momenten rusteloos of depri. Het lijkt wel alsof ik mijn portie hormonale veranderingen nu in 1 keer over me heen krijg. Stom, want ik heb het nu op mijn nieuwe opdracht op werk best wel naar mijn zin en privé heb ik ook geen zorgen. Herkent iemand dit?
pi_73665701
Asy, je moet echt goed op je zelf letten en je grenzen aangeven. En ja dat is voor sommigen behoorlijk moeilijk. Ik ben er ook eentje die maar door gaat maar ik weet inmiddels wel dat als ik niet aangeef tot hier en niet verder dat een ander het niet voor mij doet. En je moet na je bevalling ook nog voor een kindje zorgen en als je je nu voorbij loopt dan zit je straks met de gebakken peren. Ik ben ook gestopt met werken, loop bij de fysio en baal dat ik amper iets kan doen in het huishouden maar je partner kan net zo makkelijk even de stofzuiger door de toko halen, de boodschappen in en uit de auto tillen etc. Het is misschien moeilijk om soms afhankelijk te zijn van anderen en je baalt misschien als een stekker dat je minder moet werken of je voelt je schuldig tegenover collega's dat het niet meer gaat en je misschien wel helemaal moet stoppen met werken maar je voelt je tegenover je zelf nog vele malen schuldiger als je straks echt niet meer je ene voet voor de andere kan zetten.

Echt waar, ik baal enorm als ik zie wat voor puinzooi 2 kleine kinderen in een halve dag van mijn huis kunnen maken, ik baal dat ik niet even lekker met mijn dochter naar de speeltuin kan omdat het te ver lopen is, tegenover mijn man dat ik niet even de was weg kan strijken (of ik moet er bij gaan zitten maar dat is ook niet altijd even prettig) en ik voel me schuldig tegenover mijn werkgever omdat zij nu naar een uitzendkracht moet zoeken en die in moet werken om mijn taken over te kunnen nemen maar ik weet dat ik verga van de pijn en dat ik straks veel verder van huis ben (ook na de bevalling met herstellen) als ik niet rustiger aan doe. En helaas betekent dat dat ik me nu stierlijk verveel thuis en amper de deur uit kom maar ik weet wel dat ik het doe voor me zelf, het kindje in mijn buik en die 2 bengels thuis.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:01:03 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_73665864
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:38 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Zou het?
Ja, ik geef nu de dingen echt heel makkelijk uit de hand en vind het zelfs niet eens moeilijk meer om mensen voor me te laten lopen. Overigens is het wel zo dat ik dat wel weer snel kwijt wil als ik zelf wel weer dingen kan doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73666382
Oh lieve Asy wat vreselijk zonde zo. Maar het is goed zo, je bent terug gefloten en luisteren nu naar wat je lichaam van je vraagt en vooral naar ons en naar je VK, je moet nog langer mee hoor!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73667052
quote:

[..]

-insert lama toetergeluid -
Nofi maar een beetje man merkt/ziet/hoort (/ruikt ? ) aan je dat je het niet meer trekt en dat het allemaal niet meer zo soepel gaat. Vanavond klaagde K over haar rug, dus toen heb ik haar helpen uitkleden, haar onder een warme douche gezet en haar pyjama in de badkamer neergelegd. Verder wilde ze nog een filmpje (The ugly truth) kijken op bed en dat had ik ook al klaar gezet voor haar. Om niet veel later (lees 30min) te gaan slapen

Ik snap niet dat je man niet de afwas doet voor je. Of kookt hij? Bij ons is het Zij kookt en Ik was af (zet sommige dingen in de vaatwasser).

Zie dit niet als een verwijt naar je man hoor, want jij moet natuurlijk eerder aangeven als dingen niet meer gaan.
♥ K, N, R en F ♥
pi_73667420
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:53 schreef octopussy het volgende:

[..]
Ik ben trouwens de laatste weken een soort van labiel. Ik slaap slecht, heb rare dromen en voel me op willekeurige momenten rusteloos of depri. Het lijkt wel alsof ik mijn portie hormonale veranderingen nu in 1 keer over me heen krijg. Stom, want ik heb het nu op mijn nieuwe opdracht op werk best wel naar mijn zin en privé heb ik ook geen zorgen. Herkent iemand dit?
Ja dus.....
lang verhaal, blaat en delete

Edit: FF anders, was een enorme zeikpost
pi_73668480
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja dus.....
lang verhaal, blaat en delete

Edit: FF anders, was een enorme zeikpost
De blaadjes van de klimop zijn idd spannend
ik had de originele post nog gelezen
♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:16:09 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_73668778
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:50 schreef Lijnloos het volgende:
Hoe zou het met het-is-mij zijn inmiddels? Wie had er ook alweer sms-contact met haar? Al nieuws?

En Martine hoe gaat het bij jou? Maag alweer een beeje tot rust?
euhm ik
ja goed enzo onder controle ziekenhuis waren de laatste berichten
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_73670137
Goedenacht dames. Ik ben net voor het slapen gaan gruwelijk door mijn rug gegaan, kan soms moeizaam ademen en lggen is ook geen pretje meer. Heb net een dik half uur onder de douche gestaan en nu ben ik maa in bed gaan zitten. Net een paracetamol op. Ga het even aankijken. Kan ook niet zomaar naar de hap gaan want ik kan waarschijnlijk niet eens autorijden. En om nou mijn ouders uyt bed te trommelen zogdat ze op de kleine kunnen letten terwijl mijn man me brengt is ook nog niet nodig.

Dus daar zit ik dan, met tranen brandend achter mijn ogen over de post van skorpion. Ik mocht willen dat mijn lief een kwart zo zorgzaam was. Die heeft me net gewoon vierkant uit zitten lachen. Vlgens mij denkt hij dat ik me aanstel, maar was het maa zo. Dan sliep ik nu.

Ik wil liggn maa ik heb ech gruwelijk veel pijn. Echt....
  woensdag 14 oktober 2009 @ 03:03:32 #21
95408 Incantrix
pi_73670539
Ow bah, Amaranta, da's echt niet goed Hopelijk slaap je ondertussen, als je maar geen vreselijk onderbroken nacht hebt.. voor jou! Misschien heeft je lief niet door hoe erg het is? Wel dikke bluh dat hij je uitlachte, denk dat ik daar niet zo vriendelijk op gereageerd zou hebben..

Sc0rpi0n, je bent zo lief voor jouw K., supergeweldig om te lezen!

Misshobje, thnx dat je het ff laat weten!

DJRandall, mag best als je het kwijt moet hoor!

Ennuhm, nouja, hiero maagzuur en telkens plassen, happy happy joy joy! Zo maar weer kijken hoe ver ik kom met de oogjes dicht
3!
pi_73670682
Au au au. Dit is niet fijn. De pijn is er nog steeds en even heftig. Lopen gaat maar ik waggel, Bep. Bewegingen doen echt heel veel pijn.
Ademen gaat gelukkig weer maarals ik hoest ga ik echt door een hel.

Vraag me af hoe ik straks op m'n werk moet komen. Zal wel een collega bellen, en als het niet gaat gs ik wel weer naar huis.

Pfff wat kan een mens pijn hebben:(
pi_73670683
Zittend slapen is overigens een beetje gelukt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 05:16:47 #24
95408 Incantrix
pi_73670692
Weet je zeker dat je überhaupt wel gaat werken? Dit klinkt echt niet goed, ik zou je krachten niet gebruiken om op je werk, maar bij de dokter (ofzo) te komen!
3!
pi_73670706
Tja, ik weet het nIet. Ik zal min baas straks bellen. Dokter zal toch niks zinnigs zeggen. Het zal wel een flinke kneuzing zijn. Ik voelde het ook knakken gisteren. Naar denk juist dat het beter is om in beweging te blijven.
pi_73670707
Maar jij dus ook wakker, ben je mooi klaar mee. Is je magzuur al gezakt?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 06:05:46 #27
95408 Incantrix
pi_73670713
Mjah, bewegen an sich is meestal wel beter idd, maar ik vraag me dan af of je werk de plek is om in beweging te blijven in het kader van forceren en te veel willen Tenminste, zo werkt dat bij mij in elk geval

Mjah, ik heb de optie 'slapen' maar opgegeven voor vandaag, het werkt gewoon niet Word idd vooral gillend gek van dat maagzuur nu, rennies werken niet, zuivel helpt niet, zittend/meer rechtop slapen doet zeer aan rug en heup enz. enz. Moet vanmiddag toch naar de VK, dan vraag ik wel of dit alles is dat ertegen te doen valt.. En och, op dít moment ben ik nog niet moe, tegen de tijd dat dat komt ben ik waarschijnlijk al een flink eind op weg met mijn walvis-klasje
3!
pi_73670716
Daar dus ook geen pretje.
Wat bedoel je met walvisklas?
pi_73670737
quote:

[..]

Oowh Asy Maar zien ze dan niet aan je dat je gezichtsuitdrukking veranderd, en als je thuis de afwas doet dan ziet je man toch wel dat je steeds gaat zitten? Hulde voor je vk dat ze erdoorheen prikte. Jeetje je bent nog maar net over de helft joh Ik hoop dat je vanaf nu veel hulp krijgt, het heel rustig aan zult doen en dat dat helpt.

Jeetje Amaranta, dat klinkt echt niet goed! Hoe kwam het dat je zo door je rug ging? Het lijkt me beter dat je vandaag heel rustig aan doet en niet gaat werken hoor

Ik ben ook zo, ik kan nu makkelijk praten, ik had het "geluk" dat ik niet meer door kon gaan omdat mijn contract niet verlengd werd. En dan nog heb en had ik tijdens het koken vaak dat ik er een stoel bij pak.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 14 oktober 2009 @ 06:35:33 #30
95408 Incantrix
pi_73670738
Neuh Maar het had erger gekund, werken hoef ik niet

Oww, sorry, woensdagochtend doe ik altijd zwangerschapszwemmen, is heel fijn!
3!
pi_73670789
amaranta, dat klinkt niet fijn zeg
ik hoop maar dat de pijn vandaag en beetje zakt (lees weggaat)

en Asyniur, in 3 etappes afwassen klinkt ook niet best...

nou ja, veel succes maar allemaal vandaag en ik lees jullie later
pi_73670853
jeetje wat een leed hier op de vroege ochtend...

@Asy; ik denk dat je inmiddels genoeg goede adviezen van de andere dames hier hebt gehad... maar idd denk aan jezelf en kies voor jezelf. Hoe moeilijk dat ook mag zijn...
en verder natuurlijk heel veel sterkte en een dikke

@Amaranta; bah door je rug gegaan, wat naar zeg! hoop dat je toch snel op een of andere manier ergens terecht kan om geholpen te worden...
voor jou natuurlijk ook veel sterkte en een dikke

en Trixje is ook weer aan het nachtbraken... arme jij.....

arme dames...

en ik wil niet klagen, maar heb ook beroerd geslapen en moet straks presenteren en heb dr nu helemaaaaal geen zin in .... komt vast wel goed... maar toch ff een beetje zenuwachtig.

@Vlindur; vandaag 29 weken
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:19:10 #33
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73670854
Asy succes en doe het echt wat rustiger aan!
Voor iedereen die het verder nodig heeft:
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_73670896
Goedemorgen,

Wat vervelend te lezen dat er zoveel meiden met pijn zijn

Asy, als spuit 11 wil ik toch nog even zeggen: Let goed op jezelf en soms lijkt het achteruitgang, maar blijkt het achteraf toch echt vooruitgang: wat minder hoeft niet slecht te zijn

Amaranta, auw! Ik hoop dat het snel zakt, maar een dagje rust lijkt me geen overbodige luxe!

Incantrix, wat kun je het toch altijd mooi verwoorden maar balen dat je zelf toch weer aan het nachtbraken bent geslagen. Rustig aan!

BJ, ik zal voor je duimen met de presentatie. Slecht slapen van te voren helpt inderdaad niet maar je hebt het zo goed voorbereid, dat ga je gewoon super doen!

Vlindur; vandaag alweer 29 weken

Hier weer opschieten voor het werk. Het is pas woensdag maar goed, nog een paar dagen en dan een druk weekend. Heb ik zin in!
pi_73670905
Hoe het kwam, ik had dus een enorme hoestbui en ineens, krak, schoot het erin.
liggen is niet fijn maar ik merkdat gewoon zitten goed gaat.
Ik loop alleen een beetje scheef.
Heb even met baas overleg gehad. Ik ga het proberen, als het niet gaat mag ik meteen naar huis. Er is een stagiaire dus die draait de groep vandaag.

Collega komt me zo ophalen want ik durf zelf geen auto te rijden.

Man vindt het voglens mij niet leuk dat ik toch ga werken. Maar hij zei, je meot het zelf weten. Nouja, ik probeer het. Ik weet nu al dat als ik thujis blijf zitten, dat ik dus de hele dag aan het janken ben en dat de pijn alleen maar meer gaat worden.

BeesieJen, heel veel succes voor straks!

Inca, veel plezier bij je walrusjes dan.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:39:26 #36
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73670927
Amaranta! Knakken is toch niet goed! Ga aub toch even naar de huisarts; als hij niks raars vindt dan is dat helaas zo, maar misschien kan hij je meteen even doorsturen naar een fysiotherapeut!

Asy: Denk goed aan jezelf en aan je kindje in je buik! Aangeven dat het niet meer lukt is geen zwaktebod he! Erkennen dat iets níet lukt is veel moeilijker dan doormodderen soms!
Je hebt niet alleen jezelf om aan te denken, de kleine in je buik heeft minstens net zoveel te zeggen. Als die nu kon praten zou er vast gezegd worden: "Mama, wil je het even wat rustiger doen? Dat is voor mij ook wel zo fijn!"

Met mij gaat 't goed op wat spontane flauwvalsessies na.
Deze week ben ik even halve dagen aan het werk; even mijn lichaam de kans geven om te wennen aan de nieuwe situatie.

Lieve modjes, volgens mij is er de vorige keer overheen gelezen maaaar: Mag mijn datum op 08-05-2010?
Dank u!

EDIT: Ik heb vannacht toch zo apart gedroomd! Ik droomde dat ik samen met mijn zoon (?) door de plassen aan het stampen was en dat we de grootste lol hadden! Daarna gingen we een softijsje kopen, want het is altijd weer voor softijs! Dat had 'ie van mij! Ik werd helemaal verliefd wakker.
A grand adventure has begun.
pi_73671141
BJ succes met je presentatie, ik zal voor je duimen Komt vast goed, door de adrenaline word je wel weer wakker
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 14 oktober 2009 @ 08:06:48 #38
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73671148
Beessie-Jen succes vandaag!
A grand adventure has begun.
pi_73671197
Amarante, op je rug... wat lijkt me dat kloterig zeg... hopelijk wordt het snel wat minder en als het niet gaat echt naar huis gaan hoor! (Jij bent toch lerares? Lijkt me niet het makkelijkste beroep als je door je rug bent gegaan).

BJ, heel veel succes met presenteren, ik duim mee hoor, zet hem op!

Keshet, pas je op? Met flauwvallen is niet goed hoor... goed dat je rustiger aan doet even.

Troel hoest met jou eigenlijk? Is het gerommel weer gezakt? Of doe jij ook tanden op elkaar en doorbikkelen?

MissHobje, thanks!! Blijft spannend dus. Nou, wens haar maar succes/sterkte van mij/ons!

Hier vannacht echt als in coma geslapen... was ook wel redelijk gaar weer dus dan wil het wel. Nu weer aanwezig op mijn werk... lekker suf internetten
pi_73671449
Goedemorgen

Even snel bijgelezen en een dikke kus voor Asy en Octo (ja octo, klinkt héél bekend, gisteravond wel een uur brullen om alles en niks )
  woensdag 14 oktober 2009 @ 08:54:24 #41
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73671770
Troel, is de baby er al?

Oh, en sorry maar overduidelijk, ik ben dus niet bijgelezen .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:06:54 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73671999
Dank je voor alle lieve reacties.
Mailtje van mijn man:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga strakjes de bekkentherapeut bellen om te vragen mij zodanig te helpen dan ik in en rond het huis kan functioneren. Afgesproken met manlief om a.s. vrijdag bij mijn collega's aan te kaarten dat het echt niet meer gaat en dat ik per 29 okt ophou. Dan kan ik met een gerust hart afspraken afronden en overdragen.
pi_73672113
Asyniur grasmaaien?!!?!?! FOEI!!!
Goed dat je nu echt de knoop doorgehakt hebt en je collega's in gaat lichten dat je echt moet stoppen
pi_73673119
Asy, het gras maaien Daar heb je mannen voor hoor, zeker als je zwanger bent. Zware dingen kan je het beste uitbesteden. En ook al ben je normaliter iemand die maar door blijft gaan zonder te zeuren of klagen, je mag best laten zien/merken dat iets je te veel is. Het zou niet zo ver moeten komen dat een 3e het uit je moet trekken. Blijven praten met je partner voorkomt misverstanden en overbelasting van jou.

Amaranta, maak even een afspraak bij de dokter, laat hem even kijken naar dat knakje wat je voelde. Beter een keer te veel gekeken dat een keer te weinig en dat je nog een week lang zittend moet slapen. En je man heeft wel gelijk, beter even je rust pakken dan aan het werk gaan. Met rust ben je misschien met 2 dagen wel weer genoeg hersteld om te kunnen werken. En wat dan nog als je een huikbui krijgt en het je te veel wordt. Ik had vorige week zo een pijn dat ik ook een flink potje heb liggen janken in bed. En weet je wat, het lucht wel even op.

BJ, succes met je presentatie vandaag.

Troel, hoe gaat het er mee?

MissHobje, doe je het-is-mij de groeten en beterschap wensen van ons hier?

Hier staat de box De nieuwe box heeft mijn man gisteren nog even in elkaar gezet, onze dochter vroeg er speciaal om met de boodschap "dat kan mijn broertje er alvast aan wennen dat we straks een baby krijgen".
En de manueel therapeut heeft me maandag gelukkig een stuk minder pijn gedaan waardoor het nu wel verlichting geeft, mits ik niks geks doe en me rustig houdt.
pi_73673190
Goedemorgen dames, sorry dat ik zo maar even binnen kom vallen...ik ben nog steeds wachtende op een tweede streepje, maar ik vroeg me dus iets af, en ik kan dat dus beter aan de zwangere dames vragen...
Ik zit momenteel in mijn klusweek. Mijn HA zei dat om de dag klussen beter is, maar ik lees veel op internet dat als het zaad van de man goed is (van mijn man is goed, niet geweldig, maar normaal) dat elke dag beter is. Ik wil graag weten, wat was jullie succesformule die maand dat je zwanger werd? Om de dag of elke dag?
Alvast bedankt voor jullie reacties!(en sterkte!)
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_73673206
Asy, denk dat dat de enige goede beslissing is op dit moment, hoe vervelend je het misschien ook vindt.

Faja, fijn dat de manueel therapeut lijkt te helpen. Maar ook jij: RUSTIG AAN!

Isla, 100% weet ik het niet (wanneer het precies verwerkt is) maar we denken het pinkerweekend dus dan was het iedere dag. Toch schijnt om de dag voldoende te zijn hoor, maar bij ons was het puur toeval dat het elke dag was.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:09:16 #47
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73673248
goedemorgend...

tvp

sorry dat ik verder niet reageer...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:14:39 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73673356
tis een elektrische grasmaaier

IslaBonita, in de vruchtbare periode om de dag en als we zin hadden elke dag. En verder gewoon wanneer je zin hebt...
pi_73673509
Isla, bij ons is het een weekje om de dag geweest wat uiteindelijk (na een jaar maar op de gok wat klussen) de doorslag/doorbraak heeft gegeven...
pi_73673645
Asy, goed dat je de keuze hebt gemaakt om te stoppen met werken... want wat jij beschrijft is niet normaal en al helemaal niet goed voor je Aan jezelf en je kleintje denken... en de rest zoekt t zelf maar uit.

Amaranta Klinkt niet lekker... doe je voorzichtig?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze Puk is in 1 lucky shot verwekt... 1 keer geen condoom was voldoende voor ons. Hij is echt een kadootje zeg maar.

Ik heb een hele goede nacht gehad sinds tijden... mn lief heeft een plank tussen mn matrassen geschoven waardoor mn bed een stuk steviger is. Straks ga ik ff fruit halen op de markt en nog ff wat dingetjes in het huishouden. Heb er zin in vandaag Ow ja puk zit nog vrolijk te trappelen in mn buik
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:42:26 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_73674057
Bijna middag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73674238
Bedankt voor de reacties dames... Ik ga maar weer aan de slag vanavond.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_73674502
Wat is er trouwens mis met grasmaaien?

mannenwerk? not!
Ik vind dat leuk en ook wel ontspannend eigenlijk. En het ruikt lekker!
Ik ben dan wel zwanger maar ik heb totaal geen (bekken/rug/heup)klachten dus ik grasmaai gewoon lekker door hoor
pi_73674868
Gelukkig hebben wij maar een stukje gras van 1,5 bij 1,5 en 2 Cavia's die heel graag grasmaaien...

Troel, hoest nou?
pi_73675018
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:56 schreef lily het volgende:

mannenwerk? not!
Ik ben dan wel zwanger maar ik heb totaal geen (bekken/rug/heup)klachten dus ik grasmaai gewoon lekker door hoor
Ik denk dat het veel afhangt van het feit of je klachten hebt of niet. Ik doe ook nog al het werk in het huishouden wat ik vroeger deed (behalve dan misschien bakken drank in de koffer van de auto steken) maar heb momenteel nog geen klachten (behalve dan misschien eens een verdwaalde hoge bloeddruk). Gras hebben we nog niet, enkel een hoop onkruid.
pi_73675160
Het was ook meer een reactie naar Faja die zei dat je grasmaaien beter aan mannen kon overlaten en zeker als je zwanger was
pi_73675948
Weet iemand eigenlijk hoe het nu zit met de (mexicaanse) griepprik?

Er is half september besloten door de rijksoverheid dat vrouwen die 4 maanden of langer zwanger zijn een vaccinatie krijgen aangeboden.

Heeft iemand dit al gedaan? Of iets van gehoord?

http://www.grieppandemie.(...)0gezonde%20zwangeren
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:39:01 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73675994
Jullie zijn lief!
Vanochtend is schoonvader met eli gaan babyzwemmen, heb vanaf de rand gekeken. en dan die andere dames vragen "gaat het niet meer?" pfff
Nu zijn ze naar de kinderboerderij, kan ik ff rustig liggen.
En dat op mn mamadag
Naja, morgen zal het wel weer beter gaan, hoop ik.
Het irritantst is dan nog dat het een week goed gaat (echt pijnloos kunnen lopen en zo), je doet niks anders dan normaal en het zakt er zó weer in!
Dat vind ik moeilijk te accepteren.
Het enige wat ik dus kan doen is het erger maken (door teveel activiteit), en dit soort dagen zijn dus kennelijk niet of nauwelijks te voorkomen...
Nog 11 wk en 3 dagen! Dan heb ik voor de rest van mij leven het mooiste en liefste meisje dat ooit geworpen is rond de jaarwisseling 2009 / 2010!

amaranta, wordt sjors dan een meisjesaap?
qua uitzet waren we hier voor 90 euro helemaal klaar. (rompers (hadden we vorige keer geleend), spenen, aankleedkussen, aankleedkussenhoezen, dan ben je er wel al bijna, geloof ik idd)
excl. babykamer en meisjeskleding, uiteraard.

asy, wel goed dat je van de vlos op je donder hebt gehad, maar oh zo vervelend! Dikke voor jou! en dan nog een paar!
verder sluit ik me aan bij asy! de drempel is heel hoog, maar het geeft zo veel rust!
Verder denk ik mss nu te praktisch, maar als je toch wil blijven werken, zou ik zeggen: leef bij de klok. koop een stopwatch en ga jezelf timen. Als je stopwatch afgaat, ga je een tijdje rusten. Anders weet je zeker dat je jezelf voorbij loopt.
Geldt ook voor thuis, trouwens, daar kan je jezelf ook voorbij lopen
Wellicht dat je het op die manier net wat beter kunt volhouden, of gecontroleerd afbouwen, dan zien de mensen dat je echt heel erg je best doet, en hoef je je daar niet schuldig over te voelen.
Als je bang bent om je te vervelen, ik heb nog wel tips. (ik heb het nog nooit zo druk gehad! naja, met iedere 1,5u een uur plat kan je ook niet zoveel, maar dan verveel je je ook niet )

octopussy, het rare dromen hoort echt bij zwangerschap. Is niet iets om je zorgen over te maken, gewoon je hoofd die dingen nog verwerkt of zo. Let wel op dat je niet teveel deprimomenten hebt, trouwens!
gezien de andere responsen, was er dus meer hormonaal gedrag ter geruststelling even en anekdote uit de vorige zwangerschap:
op een avond was ik enorm hormonaal aan het janken (moeder dood, zal nooit haar kleinkind zien, boehoehoe ellende en zo) en PR wil me troosten en begint het te zingen. Nou, prima, tot de regel "je bent een stekelvarkentje, maar trek het je niet aan"
Toen ben ik helemaal over de zeik gegaan: " boehoehoe, ik ben geen steeheeheekelvarkentjuuhuuhuuu!"
En toch is het goedgekomen

Scorpion, niet alle mannen zijn zo opmerkzaam. Of niet alle vrouwen willen toegeven dat ze pijn hebben. PR ziet het aan me, en ik roep zo nu en dan iets (gewoon ff ventileren) en als het echt niet gaat, ga ik gewoon een potje tegen hem staan janken. PR is echt heel lief voor me, probeert mee te denken, werkt nu voor de tweede dag thuis, helemaal en zo.
Maar andere mannen denken mss, "tsja, hoort erbij", of "wat voor moeite is dat nou, even de afwas?" of "je bent de hele dag thuis en nog is het een puinzooi, kan je niet even schoonmaken?" Die kunnen zich er gewoon weinig bij voorstellen.
Verder niet erg, maar je moet als vrouw wel zelf ook aangeven wat je wel en niet kan, (je zegt ook zelf dat K klaagde over haar rug, daar reageerje dan op. Had je zelf opgemerkt dat ze last had van haar rug? Vrouwen kunnen goed toneelspelen, hoor!) en je man moet er wel voor openstaan.
Voor de goede orde, uit je posts blijkt wel dat je ontzettend meeleeft met je vrouw en dat is heel leuk en fijn om te lezen. Ze heeft geluk met jou!

hee, aramanta, wat ontzettend naar zeg! en wat lomp dat je man je uitlacht!
Heb je hem nog subtel uitgelegd dat je het niet kon waarderen?

Incantrix, ANTAGEL! Onwijs goor, maar werkt als een tiet tegen maagzuur!

BJ, succes met je presentatie!

keshet, flauwvallen? das nie goed! Heeft Bar ook gehad. Ik weet niet wat zij eraan deed om het over te laten gaan.

Asy, das wel een lieve mail van je man. Het is ook moeilijk voor hem, natuurlijk.

Faja, fijn dat de manueel therapeut nu wel heeft geholpen ipv erger gemaakt!

isla, bij ons was het 1 keer, want ik had een dubbele ooronsteking rond die dagen, en voelde me eventjes goed, en hebben we toch een kleine poging gewaagd...
is geen aanrader trouwens, dubbele oorontsteking

lily, ik heb geen oproep gehad voor die griepprik.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73676225
Wat een post, Davinia (ik lees m zo even..)

Nou, ik stel mijn vraag hierboven en ik hoor de post binnenvallen. Ik ga net kijken en er ligt dus post van onze huisarts met informatie over de griepprikken. Gewoon 1 minuut na mijn vraag hier

Ik kan zonder afspraak een vaccinatie halen. Je moet dus 2 keer gaan staat er; de eerste op 23 november en de tweede 14 december...

hmm, ik weet niet zo wat ik er mee moet...
pi_73676298
Wij hebben geen gras, maar ik heb wel een man die al begint te niezen als hij gras ziet
Als je zwanger bent zonder klachten kan je gewoon lekker grasmaaien Alleen met rug en bekkenklachten zou ik het niet doen.
pi_73676336
Davinia, heb jij een vorm van Ischias?

en je tip betreffende Antagel neem ik ook even mee (nooit van gehoord trouwens)
pi_73676387
Isla, bij ons was het één keer iets minder veilig dan anders
pi_73676452
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:56 schreef lily het volgende:

mannenwerk? not!
Helemaal mee eens hoor! Mannenwerk? Maar als je al last van je bekken hebt lukt het echt niet, voor grasmaaien moet je nog meer kracht zetten dan voor stofzuigen. En stofzuigen doe ik al niet meer, auch!! Ik vind de vaatwasser inpakken al een hel. Dus daarom mag Anysiur van mij geen grasmaaien

Awh Davinia *knuffel* En van dat liedje moet ik nu ook huilen, zelfs als ik niet denk dat ik een stekelvarken ben
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:54:16 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73676551
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:48 schreef lily het volgende:
Davinia, heb jij een vorm van Ischias?

en je tip betreffende Antagel neem ik ook even mee (nooit van gehoord trouwens)
nope, gewoon bekkenklachten. niks scheef / schuin / gekanteld, gewoon verrot en verweekt tot in de oneindigheid

twinkly, het stekelvarkentje-liedje is nu wel mn geuzenlied geworden. toen eli heel klein was en hij moest huilen of ik wilde hem in slaap zingen, ging ik dat liedje zingen. kende hij dan toch al

[ Bericht 20% gewijzigd door DaviniaHR op 14-10-2009 11:59:31 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:58:41 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73676674
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef lily het volgende:

Er is half september besloten door de rijksoverheid dat vrouwen die 4 maanden of langer zwanger zijn een vaccinatie krijgen aangeboden.

Even over de griepprikken.
Ik krijg ieder jaar al de 'gewone' griepprik (astma). Ieder jaar ben ik er dan 2 dagen even ziek van (griep) en dan heb ik nergens last meer van.
Van de week kreeg ik een oproep en ik dacht: toch even bellen met de huisarts. Deze raadde mij af de prik te komen halen en ook de oproep voor de Mexicaanse griepprik voorbij te laten gaan kristische noot: deze man heeft mij nooit gezien, ik zit altijd bij de andere huisartsen (i.o.)
Echter, ik werk in de zorg en daar heeft de vakgroep verpleeghuisartsen zojuist het advies afgegeven om wel te vaccineren en dan zeker de risicogroepen!
Manlief heeft op internet gezocht en daar spreekt alles elkaar tegen. Het Duitse leger wil alleen een aangepast vaccin.
Gisteren VK gevraagd. Die doet geen duidelijke uitspraak. Wat ze wel aangaf, is dat je verzwakt virus krijgt ingespoten en als je al verzwakt bent (dus niet goed in je vel zit) je een grotere kans hebt om er ziek van te worden. Overigens hebben alle medici nog geen oproep gehad om zich te laten vaccineren (zei VK) terwijl dat eigenlijk al had gemoeten.
Kortom de geleerden zijn er zelf eigenlijk niet over uit.

Ik heb in elk geval samen met mijn man besloten om me niet te laten vaccineren.
pi_73676692
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

De blaadjes van de klimop zijn idd spannend
ik had de originele post nog gelezen

Enfin, hier terug van de verloskundige. Halve sticker voor moi!
Bloeddruk was goed, hartje was goed. Kortom, het belangrijkste, mijn kindje, is goed!
Maar, heb aangegeven dat ik het niet meer trek op het werk. Moet nu gaan praten met de baas en een oplossing zoeken. Of hij moet me iets te doen geven, of ik ga (gedeeltelijk) de ziektewet in.
pi_73676733
Hm, oke. Bedankt voor de info, Asyniur
Ik denk dat ik het ook maar aan me voorbij laat gaan
pi_73677001
Over die mexicaanse griep vaccinatie, ik heb ook een oproep gehad om te gaan, maar ik zit zwaar te twijfelen.
Ik ben van mezelf al nooit ziek en heb de afgelopen dagen een zeer klein verkoudheidje gehad, daar waar ik normaalgesproken dan vaak wel 2 weken snipverkouden ben.

Ik ben juist bang dat het meer schade doet dan goed, als ik me nu al nauwelijks ziek voel.
pi_73677061
Ik geloof ook niet dat ik die griepprik wil. Ik heb nog nooit griep gehad. Ik snap wel dat mijn weerstand nu lager kan zijn, maar dan nog. Maar ik heb nog tot half december om erover na te denken
pi_73677174
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef lily het volgende:

Ik hoorde hier in de omgeving (via clienten van me) dat er begin november brieven uit gaan voor het halen van de Mex griep. Ze zijn nu eerst bezig met de gewone griepprikken.

Ik denk overigens dat ik hm niet ga halen. Stiekem hoop ik dat de uitnodiging pas wat later komt zodat ik al bevallen ben, dan hoef ik geen keus te maken voor wel of geen vaccinatie.
pi_73677175
Davinia wat een post Wat lief van je schoonvader dat hij met eli is gaan zwemmen, maar balen voor jou dat het je zelf niet lukt momenteel

Lily, over de griepprik... ik heb geen oproep gehad maar als ik die wel krijg dan ga ik hem niet halen. Heb nog nooit een griepprik gehaald en ben er ook niet van overtuigd dat je de dans ontspringt als je wel hebt gehad. Vind het een groter risico om ziek te worden van de prik zelf. Maar ja ik ben dan ook al bijna zwanger af.

DJrandal een halve sticker heel goed dat je aan je zelf denkt, want jij en je kindje komen op plaats 1
pi_73677186
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef DaviniaHR het volgende:
twinkly, het stekelvarkentje-liedje is nu wel mn geuzenlied geworden. toen eli heel klein was en hij moest huilen of ik wilde hem in slaap zingen, ging ik dat liedje zingen. kende hij dan toch al
Ik vind het zo'n lief liedje, mijn moeder zong het wel eens voor mij

Ik heb nog geen vaccinatiebrief gehad, maar ik wil ook geen vaccinatie, wat mij betreft is er nog niet genoeg onderzoek naar gedaan. Als ik echt ziek word dan wil ik wel virusremmers als paracetamol niet voldoende werkt tegen de koorts.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:25:49 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73677478
Davinia, dank voor je lieve post
En tips om de dag om te krijgen zijn welkom!

ik heb dus bekkenklachten en ischias...
pi_73677755
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef Asyniur het volgende:
Davinia, dank voor je lieve post
En tips om de dag om te krijgen zijn welkom!

ik heb dus bekkenklachten en ischias...
Samen met mij hardlopen?

Nee, ik weet het niet,zit er zelf ook een beetje mee steeds... Kan je lang zitten oid? Dan kan je misschien gaan foto's plakken?

Vandaag doe ik iig heel rustig aan, want zonet na het boodschappen doen was ik druk aan het uitpakken (bukken, rekken, rondlopen dus) en harde buik: ik dacht: 'ja logisch' en ging er gewoon mee door.
En toen werd het een hele pijnlijke harde buik. Ik moest echt even stilstaan en langzaam uitademen Dus ik ben weer braaf, luister naar mijn lijf en doe vandaag niks meer wat niet noodzakelijk is.
pi_73677800
Martine, ik denk dat men er vanuit gaat dat jij al niet meer zwanger bent... (doe es bevallen!)

hier nog geen oproep gezien maar zolang men er zelf nog niet uit is wat nu het beste is en ik bijna nooit ziek ben laat ik me ook niet vaccineren. Ik zie het wel hoor...

DjRandall, praten met je baas lijkt me sowieso een goed idee, maar wel lastig denk ik gezien jouw situatie daar...
pi_73678497
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:15 schreef lily het volgende:
Het was ook meer een reactie naar Faja die zei dat je grasmaaien beter aan mannen kon overlaten en zeker als je zwanger was
Over het algemeen een behoorlijk zwaar karwei, maar ik ken dan ook alleen maar die ouderwetse krengen waar mijn opa zijn veldje mee deed. En er was iets met tuinieren en zwanger zijn wat niet samen ging en Asy heeft last van der bekken waardoor het niet goed is. Maar goed, ik heb slechts planten in potten en geen gras (en heb hooikoorts, vooral van gemaaid gras).

[ Bericht 3% gewijzigd door Faja-Lobi op 14-10-2009 13:18:31 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:02:28 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73678597
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Samen met mij hardlopen?

Nee, ik weet het niet,zit er zelf ook een beetje mee steeds... Kan je lang zitten oid? Dan kan je misschien gaan foto's plakken?

Vandaag doe ik iig heel rustig aan, want zonet na het boodschappen doen was ik druk aan het uitpakken (bukken, rekken, rondlopen dus) en harde buik: ik dacht: 'ja logisch' en ging er gewoon mee door.
En toen werd het een hele pijnlijke harde buik. Ik moest echt even stilstaan en langzaam uitademen Dus ik ben weer braaf, luister naar mijn lijf en doe vandaag niks meer wat niet noodzakelijk is.
Ja leuk
Ik kan niks lang staan al helemaal niet . Lopen in fatsoenlijk tempo en liggen gaan me nog het beste af.
Foto's inplakken: ja daar kwam mijn lief ook al mee alleen moeten eerst nog foto's worden uitgezocht en afgedrukt en opgehaald en ik moet nog een album om ze in te plakken

Zooo herkenbaar dat laatste stukje ook...

Wat zijn we toch een paar kreupele bij elkaar
pi_73678612
Over de griepprik, is was er eerst heilig van overtuigd om hem gewoon te gaan halen en dan ook die voor de mexicaanse griep maar zeker die voor de mexicaanse griep is nog niet echt uitgebreid getest en je hebt geen idee wat je in je lichaam laat spuiten wat evt gevolgen kan hebben voor je kind dus ik denk dat ik ondanks dat ik tot de risico groep behoor (astma) hem oversla dit jaar.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:05:06 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73678675
En wat ik steeds vergeet te 'zeggen': dames, letten jullie ook een beetje op jezelf!
pi_73678745
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja leuk
Ik kan niks lang staan al helemaal niet . Lopen in fatsoenlijk tempo en liggen gaan me nog het beste af.
Foto's inplakken: ja daar kwam mijn lief ook al mee alleen moeten eerst nog foto's worden uitgezocht en afgedrukt en opgehaald en ik moet nog een album om ze in te plakken

Zooo herkenbaar dat laatste stukje ook...

Wat zijn we toch een paar kreupele bij elkaar
Yay

Nu, dan begin je rustig aan met wat uitzoeken van foto's? En je kan een album gaan scoren! (ik doe het in toffe versierde multomappen met fotopapier Goedkoop, leuk en als je na een jaar nog een paar foto's vindt waarvan je denkt 'heuj,die moesten er nog tussen' dan kan dat gewoon
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:11:17 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73678891
faja, over dat tuinieren, volgens mij kan er die parasiet van rood vlees in de grond zitten dus daarom moet je goed je handen wassen als je getuinierd hebt. zoiets was het.

asy, heb je een laptop? dan kan het uitzoeken van de foto's lekker languit op de bank je foto's doen.
ik heb zo'n ding (20 of 25 euro bij de mycom) dichtgevouwen eronder liggen, dus dan wordt de warmte van de laptop goed afgevoerd, en oververhitten we niet.

ik zal je zo mn dagindeling pm'en

amaranta, hoe ist nu bij jou? ben je nog op werk, of lig je thuis voor pampus op de bank?

oh, en het toppunt van "gotspe" (hoe zeg je dat in goed nederlands?)
gister waren we nog op een huwelijksfeest (ik had het huwelijk zelf al gelaten voor wat het was, en we zijn maar het halve feest geweest, maar dat terzijde) en er was best harde muziek met bas enzo. dus madam hiero wordt wakker, en ik houd mn hard erop, beetje voelen of ze het niet heel vervelend vindt, en anderzijds een beetje troost of zo, komt er een mevrouw naar me toe:
"voel je het kindje?"
"ja, ze is wakker geworden van de muziek en k wil ff zeker weten dat ze het niet vervelend vindt"
"oh wat leuk!" en ze komt zo met dr hand naar me toe, en probeert mijn hand weg te duwen, zodat zij kon voelen! die hand heb ik dus weggeslagen en iets gemompeld in de trant van "mijn buik, afblijven", maar ik zat wel even echt van hoe durf je!

weer voer voor mijn weblog
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:15:58 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73679035
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Yay

Nu, dan begin je rustig aan met wat uitzoeken van foto's? En je kan een album gaan scoren! (ik doe het in toffe versierde multomappen met fotopapier Goedkoop, leuk en als je na een jaar nog een paar foto's vindt waarvan je denkt 'heuj,die moesten er nog tussen' dan kan dat gewoon
dat gaat niet want C schijf van laptop is vol en daardoor is er geen ruimte meer om foto's te openen en te bekijken. En manlief heeft het op dit moment even druk met de zaak dus die geeft geen prioriteit aan het ruimen van de C schijf en nee ik kan het niet want onze C schijf wordt niet gebruikt als opslag maar alleen voor programma's enzo dus hij moet echt zelf kijken waar zonder gevaar gesnoeid kan worden)
En album scoren kan ook nog niet want dan moet ik te ver rijden met de auto en dat gaat niet

Maar dadelijk komt Ca.ra op visite met Thomas.
Draagdoeken passen en kletsen Kan Harry mooi weer Thomas schoppen...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:19:46 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73679169
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef DaviniaHR het volgende:
faja, over dat tuinieren, volgens mij kan er die parasiet van rood vlees in de grond zitten dus daarom moet je goed je handen wassen als je getuinierd hebt. zoiets was het.

asy, heb je een laptop? dan kan het uitzoeken van de foto's lekker languit op de bank je foto's doen.
ik heb zo'n ding (20 of 25 euro bij de mycom) dichtgevouwen eronder liggen, dus dan wordt de warmte van de laptop goed afgevoerd, en oververhitten we niet.
[ afbeelding ]

ik zal je zo mn dagindeling pm'en

amaranta, hoe ist nu bij jou? ben je nog op werk, of lig je thuis voor pampus op de bank?

oh, en het toppunt van "gotspe" (hoe zeg je dat in goed nederlands?)
gister waren we nog op een huwelijksfeest (ik had het huwelijk zelf al gelaten voor wat het was, en we zijn maar het halve feest geweest, maar dat terzijde) en er was best harde muziek met bas enzo. dus madam hiero wordt wakker, en ik houd mn hard erop, beetje voelen of ze het niet heel vervelend vindt, en anderzijds een beetje troost of zo, komt er een mevrouw naar me toe:
"voel je het kindje?"
"ja, ze is wakker geworden van de muziek en k wil ff zeker weten dat ze het niet vervelend vindt"
"oh wat leuk!" en ze komt zo met dr hand naar me toe, en probeert mijn hand weg te duwen, zodat zij kon voelen! die hand heb ik dus weggeslagen en iets gemompeld in de trant van "mijn buik, afblijven", maar ik zat wel even echt van hoe durf je!

weer voer voor mijn weblog
Wat lief!
En dat laptopding ga ik even onthouden. Kan mijn lief mooi gaan scoren dan...

Jemig, das ook brutaal! Heb je bij haar terug gevoeld?
pi_73679206
je kan toch ook een album bestellen bij bijv de hema en die thuis af laten leveren.
pi_73679267
Das iig gezellig
pi_73679653
Nou ja zeg Davinia wat brutaal. Moet je eens in haar vetkwabben knijpen!! Pff

Net zijn hier een po, bedklossen en een rugsteun geleverd... Het wordt net echt zo
pi_73679869
Ik heb weer een stickertje

Bloeddruk was super. Bloeduitslagen waren ook goed.
Baarmoeder groeit goed. Onze jongen ook.

Tijdens het luisteren naar het hartje, was meneer het er alleen even niet mee eens.
Ik voelde hem al flink trappelen in mijn buik en zo ineens, bammmm en flinke knal precies op de microfoon. En een bult op mijn buik Hij is nu al lekker eigenwijs. Ik hou ervan.

Gewicht niet gewogen, want de batterij was voor mij leeg gegaan en ze moest snel even de stad nog in voor nieuwe. Naja, vind ik niet zo heel erg hoor
pi_73680995
Zo, ben weer thuis
Het is best goed gegaan .Heb de hele ochtend op een stoel gezeten en wat achterstallig werk ingehaald.
Stagiaire heeft de hele dag les gegeven.
Pijn is aanwezig maar te handlen. In beweging blijven is toch wel goed. Kan steeds verder draaien en bukken dus gaat de goede kant op.

Straks komt er een vriendin langs en dan vraag ik of ze aub de was voor me op wil vouwen. En vanavond ga ik toch naar zw.zwemmen, al is het maar vanwege het warme water.

Bedklossen, ieksdepieks. Ons bed kan niet op klossen, dus dat wordt weer verhogen met een matras op het matras.

Davinia, lijkt me ook niet zo leuk, langs de kant kijken, en dan die mamas die commentaar geven. snap dat je ff baalde.

Ymme, had je bloed laten prikken? Hoeveel weken ben je nu? Ik hoor daar veel verschillende verhalen over. Ikzelf heb bij 28 wk lagen prikken en gisteren op de gym hoorde ik veel vrouwen over 24 wk praten.

Asy, je hubbie is gewoon bezorgd. Lief toch. En hij is bang voor je hormooontjes

En knuffel voor de rest, ben het ff kwijt.
pi_73681388
Davinia wat bijdehand Ik begon al bijna te denken dat dat soort mensen niet bestonden, want ik kwam ze niet tegen. Nou waren we van het weekend op een verjaardag en bingo hoor: 'Hoe ver ben je? Nou ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ze laten je zo tot 43 weken lopen. Behalve de huisarts, zij werd wél geholpen.' Ehh... ok, ook hallo ? 'Krijg je een meisje? Nou, dat is toch wel een echte jongetjesbuik eigenlijk. Ja, je moet er maar niet op rekenen, want de buurvrouw dacht ook dat ze een jongen zouden krijgen en dat bleek toch maar een meisje.' (Denk de dramatische toon en ernstige gezichten er bij.) Ik ben niet vaak zó blij geweest dat er andere visite binnenkwam en heb me dan ook maar gauw met hen bezig gehouden. Man, man, ze bestaan echt!
pi_73681411
Noem me maar koppig, maar ik heb besloten om niet naar de HA te gaan. Ik ben er maandag geweest en toen had ik ook rug klachten, en toen zei ze al, ja van het hoesten kan het heel veel pijn doen.
Dus als ik bel dan krijg ik toch hetzelfde te horen.
Dr is gewoon een spiertje verkeerd en dat moet vanzelf genezen. Zolang ik blijf hoesten gaat dat toch niet gebeuren helaas.
pi_73681834
Davinia, Evas kamer is wit met groen. Daar kan een jongensaap en een meisjesaap in logeren.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:57:03 #92
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73682042
Ymme een sticker Fijn!

Ik kom weer even met een vraag hoor:

Mijn kleine meid is zo ontzettend druk in mijn buik! De hele dag door eigelijk...Ook als ik bezig ben, maar behalve als ik echt heel druk ben dan is ze rustig, verder is het echt heel veel geschop. Op zich harstikke fijn, aangezien ik zo weet dat alles goed zit met mn moppie, maar aan de andere kant krijg ik volgens mij daardoor zoveel harde buiken..
Wat mijn vraag dus is: is het echt normaal dat de kleine zó ontzettend druk is dat het af en toe best pijnlijk is als ze schopt. Je ziet echt heel duidelijk als ik mijn shirt omhoog doe dat ze zit te schoppen. Ze wil lijkt het wel ook niks op mijn buik hebben, als er een kussen of laptop tegen ligt schopt ze er best hard tegen
Nu ben ik benieuwd of meerdere dames dit hebben
Ook bij de 2 laatste echo's heeft ze flink tegen het apparaat geschopt en de meiden zeiden al jeetje wat heb jij een wiebeltje zeg!
pi_73682137
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef mama_papa het volgende:
Ymme een sticker Fijn!

Mijn kleine meid is zo ontzettend druk in mijn buik! De hele dag door eigelijk...Ook als ik bezig ben, maar behalve als ik echt heel druk ben dan is ze rustig, verder is het echt heel veel geschop. Op zich harstikke fijn, aangezien ik zo weet dat alles goed zit met mn moppie, maar aan de andere kant krijg ik volgens mij daardoor zoveel harde buiken..
Wat mijn vraag dus is: is het echt normaal dat de kleine zó ontzettend druk is dat het af en toe best pijnlijk is als ze schopt. Je ziet echt heel duidelijk als ik mijn shirt omhoog doe dat ze zit te schoppen. Ze wil lijkt het wel ook niks op mijn buik hebben, als er een kussen of laptop tegen ligt schopt ze er best hard tegen
Ook bij de 2 laatste echo's heeft ze flink tegen het apparaat geschopt en de meiden zeiden al jeetje wat heb jij een wiebeltje zeg!
sorry, herken het niet. Sjors is soms eventjes druk, daarnet bijvoorbeeld.
Zowel Eva en nu ok Sjors waren heel rustig in de buik (zo rustig dat ik er bang van werd bij Eva)

Harde buiken is ook écht een signaal van je lichaam dat je te veel doet dus wellicht als je wat rustiger aan gaat doen, dan gaat je meissie ook rustiger doen?
pi_73682150
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef amaranta het volgende:

Ymme, had je bloed laten prikken? Hoeveel weken ben je nu? Ik hoor daar veel verschillende verhalen over. Ikzelf heb bij 28 wk lagen prikken en gisteren op de gym hoorde ik veel vrouwen over 24 wk praten.

Ik heb bij 8 weken bloed laten prikken en nu bij 20 weken weer.
Ik ben nu 22+4. (elke zondag een week verder).

En nu moet ik rond de 30 weken nog een laatste maal bloed laten prikken.
pi_73682266
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb bij 8 weken bloed laten prikken en nu bij 20 weken weer.
Ik ben nu 22+4. (elke zondag een week verder).

En nu moet ik rond de 30 weken nog een laatste maal bloed laten prikken.
Grappig dat dat bij elke VK dan toch anders is, en daar dus geen richtlijnen echt voor zijn. Ik geloof dat ik nu op ijzer ofzo was geprikt. Wat het ook was het geod (7,5)
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:08:33 #96
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73682380
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

sorry, herken het niet. Sjors is soms eventjes druk, daarnet bijvoorbeeld.
Zowel Eva en nu ok Sjors waren heel rustig in de buik (zo rustig dat ik er bang van werd bij Eva)

Harde buiken is ook écht een signaal van je lichaam dat je te veel doet dus wellicht als je wat rustiger aan gaat doen, dan gaat je meissie ook rustiger doen?
Ja dat heb ik inderdaad vaker gehoord, maar al zeg ik het zelf ik doe niet echt heel veel of druk op een dag. Doe juist nu ik zwanger ben rustig aan. Ik werk thuis, dus ik kan op elk moment op de bank met mn benen in de lucht Kleine boodschapjes doe ik alleen, maar de zware boodschappen helpt mn , verder doe ik wel het huishouden, maar ook gewoon rustig aan. Wassen, beetje opruimen, vaatwasser in en uitruimen. Dus ik denk dat het allemaal meevalt..
Snap gewoon niet dat die kleine zo druk is Hoor juist allemaal verhalen dat de dames het pas voelen als ze rustig gaan zitten of liggen..
pi_73682401
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Grappig dat dat bij elke VK dan toch anders is, en daar dus geen richtlijnen echt voor zijn. Ik geloof dat ik nu op ijzer ofzo was geprikt. Wat het ook was het geod (7,5)
natuurlijk zijn daar wel richtlijnen voor. er zijn toch verschillende redenen om geprikt te worden, al dan niet op indicatie
pi_73682499
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

natuurlijk zijn daar wel richtlijnen voor. er zijn toch verschillende redenen om geprikt te worden, al dan niet op indicatie
Schijnbaar niet echt he. Ik heb laten prikken met 12 weken en 28.
Ik hoor van Ymme dus, 8 weken, 20 weken en 30.
Gisteren op de gym hoorde ik dus 24.
Er is dus niet echt een richtlijn wat betreft prikken op/rond zoveel wk. Net zoals bijvoorbeeld de 20 weken echo

Dat je op indicatie wordt geprikt staat daar toch los van dan? Dit gaat toch om standaard prikken zoals ijzer en suiker?
pi_73682515
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef mama_papa het volgende:
Ymme een sticker Fijn!

Check! Vanaf een week of 16 voelde ik d'r, een week of 2 erna voelde vriend d'r ook en vanaf een week of 19-20 kon je het ook van de buitenkant al zien (placenta achterwand). daarna duurde het niet lang meer of het ging soms zo heftig dat het pijn deed (en dus ook nog doet). Bewegende baby's voelen zich goed!
pi_73682603
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schijnbaar niet echt he. Ik heb laten prikken met 12 weken en 28.
Ik hoor van Ymme dus, 8 weken, 20 weken en 30.
Gisteren op de gym hoorde ik dus 24.
Er is dus niet echt een richtlijn wat betreft prikken op/rond zoveel wk. Net zoals bijvoorbeeld de 20 weken echo

Dat je op indicatie wordt geprikt staat daar toch los van dan? Dit gaat toch om standaard prikken zoals ijzer en suiker?
In het begin van de zwangerschap wordt het standaardlab geprikt: bloedgroep, irr as, hep B, HIV, lues, Hb en MCV. Rond 30 weken (dus ook bij 28 wkn als het zo uitkomt) wordt het ijzer nogmaals herhaald. In het 2e trimester kan er op suiker geprikt worden. Allemaal volgens richtlijnen en standaarden.

Edit: volgens mij komen de hormonsters een beetje opgespeeld. ik bedoel het niet kwaad. maar het schoot me even een beetje verkeerd alsof je wilde zeggen dat ze maar wat aanklooien ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')