Ik denk dat het veel afhangt van het feit of je klachten hebt of niet. Ik doe ook nog al het werk in het huishouden wat ik vroeger deed (behalve dan misschien bakken drank in de koffer van de auto steken) maar heb momenteel nog geen klachten (behalve dan misschien eens een verdwaalde hoge bloeddruk). Gras hebben we nog niet, enkel een hoop onkruid.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:56 schreef lily het volgende:
Wat is er trouwens mis met grasmaaien?
mannenwerk? not!
Ik vind dat leuk en ook wel ontspannend eigenlijk. En het ruikt lekker!
Ik ben dan wel zwanger maar ik heb totaal geen (bekken/rug/heup)klachten dus ik grasmaai gewoon lekker door hoor
Helemaal mee eens hoor! Mannenwerk?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:56 schreef lily het volgende:
Wat is er trouwens mis met grasmaaien?
mannenwerk? not!
Ik vind dat leuk en ook wel ontspannend eigenlijk. En het ruikt lekker!
Ik ben dan wel zwanger maar ik heb totaal geen (bekken/rug/heup)klachten dus ik grasmaai gewoon lekker door hoor
nope, gewoon bekkenklachten. niks scheef / schuin / gekanteld, gewoon verrot en verweekt tot in de oneindigheidquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:48 schreef lily het volgende:
Davinia, heb jij een vorm van Ischias?
en je tip betreffende Antagel neem ik ook even mee (nooit van gehoord trouwens)
Even over de griepprikken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef lily het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het nu zit met de (mexicaanse) griepprik?
Er is half september besloten door de rijksoverheid dat vrouwen die 4 maanden of langer zwanger zijn een vaccinatie krijgen aangeboden.
Heeft iemand dit al gedaan? Of iets van gehoord?
http://www.grieppandemie.(...)0gezonde%20zwangeren
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
De blaadjes van de klimop zijn idd spannend![]()
ik had de originele post nog gelezen
Ik hoorde hier in de omgeving (via clienten van me) dat er begin november brieven uit gaan voor het halen van de Mex griep. Ze zijn nu eerst bezig met de gewone griepprikken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef lily het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het nu zit met de (mexicaanse) griepprik?
Er is half september besloten door de rijksoverheid dat vrouwen die 4 maanden of langer zwanger zijn een vaccinatie krijgen aangeboden.
Heeft iemand dit al gedaan? Of iets van gehoord?
http://www.grieppandemie.(...)0gezonde%20zwangeren
Ik vind het zo'n lief liedje, mijn moeder zong het wel eens voor mijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef DaviniaHR het volgende:
twinkly, het stekelvarkentje-liedje is nu wel mn geuzenlied geworden. toen eli heel klein was en hij moest huilen of ik wilde hem in slaap zingen, ging ik dat liedje zingen. kende hij dan toch al
Samen met mij hardlopen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef Asyniur het volgende:
Davinia, dank voor je lieve post![]()
En tips om de dag om te krijgen zijn welkom!
ik heb dus bekkenklachten en ischias...
Over het algemeen een behoorlijk zwaar karwei, maar ik ken dan ook alleen maar die ouderwetse krengen waar mijn opa zijn veldje mee deed. En er was iets met tuinieren en zwanger zijn wat niet samen ging en Asy heeft last van der bekken waardoor het niet goed is. Maar goed, ik heb slechts planten in potten en geen gras (en heb hooikoorts, vooral van gemaaid gras).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:15 schreef lily het volgende:
Het was ook meer een reactie naar Faja die zei dat je grasmaaien beter aan mannen kon overlaten en zeker als je zwanger was
Ja leukquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Samen met mij hardlopen?
Nee, ik weet het niet,zit er zelf ook een beetje mee steeds... Kan je lang zitten oid? Dan kan je misschien gaan foto's plakken?
Vandaag doe ik iig heel rustig aan, want zonet na het boodschappen doen was ik druk aan het uitpakken (bukken, rekken, rondlopen dus) en harde buik: ik dacht: 'ja logisch' en ging er gewoon mee door.
En toen werd het een hele pijnlijke harde buik. Ik moest echt even stilstaan en langzaam uitademenDus ik ben weer braaf, luister naar mijn lijf en doe vandaag niks meer wat niet noodzakelijk is.
Yayquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja leuk![]()
Ik kan niks lang staan al helemaal niet. Lopen in fatsoenlijk tempo en liggen gaan me nog het beste af.
Foto's inplakken: ja daar kwam mijn lief ook al mee alleen moeten eerst nog foto's worden uitgezocht en afgedrukt en opgehaald en ik moet nog een album om ze in te plakken![]()
Zooo herkenbaar dat laatste stukje ook...
Wat zijn we toch een paar kreupele bij elkaar
dat gaat niet want C schijf van laptop is vol en daardoor is er geen ruimte meer om foto's te openen en te bekijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Yay
Nu, dan begin je rustig aan met wat uitzoeken van foto's? En je kan een album gaan scoren! (ik doe het in toffe versierde multomappen met fotopapierGoedkoop, leuk en als je na een jaar nog een paar foto's vindt waarvan je denkt 'heuj,die moesten er nog tussen' dan kan dat gewoon
Wat lief!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef DaviniaHR het volgende:
faja, over dat tuinieren, volgens mij kan er die parasiet van rood vlees in de grond zitten dus daarom moet je goed je handen wassen als je getuinierd hebt. zoiets was het.
asy, heb je een laptop? dan kan het uitzoeken van de foto's lekker languit op de bank je foto's doen.
ik heb zo'n ding (20 of 25 euro bij de mycom) dichtgevouwen eronder liggen, dus dan wordt de warmte van de laptop goed afgevoerd, en oververhitten we niet.
[ afbeelding ]
ik zal je zo mn dagindeling pm'en
amaranta, hoe ist nu bij jou? ben je nog op werk, of lig je thuis voor pampus op de bank?
oh, en het toppunt van "gotspe" (hoe zeg je dat in goed nederlands?)
gister waren we nog op een huwelijksfeest (ik had het huwelijk zelf al gelaten voor wat het was, en we zijn maar het halve feest geweest, maar dat terzijde) en er was best harde muziek met bas enzo. dus madam hiero wordt wakker, en ik houd mn hard erop, beetje voelen of ze het niet heel vervelend vindt, en anderzijds een beetje troost of zo, komt er een mevrouw naar me toe:
"voel je het kindje?"
"ja, ze is wakker geworden van de muziek en k wil ff zeker weten dat ze het niet vervelend vindt"
"oh wat leuk!" en ze komt zo met dr hand naar me toe, en probeert mijn hand weg te duwen, zodat zij kon voelen!![]()
die hand heb ik dus weggeslagen en iets gemompeld in de trant van "mijn buik, afblijven", maar ik zat wel even echt van
![]()
hoe durf je!
weer voer voor mijn weblog
sorry, herken het niet. Sjors is soms eventjes druk, daarnet bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef mama_papa het volgende:
Ymme een stickerFijn!
Ik kom weer even met een vraag hoor:
Mijn kleine meid is zo ontzettend druk in mijn buik! De hele dag door eigelijk...Ook als ik bezig ben, maar behalve als ik echt heel druk ben dan is ze rustig, verder is het echt heel veel geschop. Op zich harstikke fijn, aangezien ik zo weet dat alles goed zit met mn moppie, maar aan de andere kant krijg ik volgens mij daardoor zoveel harde buiken..
Wat mijn vraag dus is: is het echt normaal dat de kleine zó ontzettend druk is dat het af en toe best pijnlijk is als ze schopt. Je ziet echt heel duidelijk als ik mijn shirt omhoog doe dat ze zit te schoppen. Ze wil lijkt het wel ook niks op mijn buik hebben, als er een kussen of laptop tegen ligt schopt ze er best hard tegen![]()
Nu ben ik benieuwd of meerdere dames dit hebben![]()
Ook bij de 2 laatste echo's heeft ze flink tegen het apparaat geschopt en de meiden zeiden al jeetje wat heb jij een wiebeltje zeg!
Ik heb bij 8 weken bloed laten prikken en nu bij 20 weken weer.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef amaranta het volgende:
Ymme, had je bloed laten prikken? Hoeveel weken ben je nu? Ik hoor daar veel verschillende verhalen over. Ikzelf heb bij 28 wk lagen prikken en gisteren op de gym hoorde ik veel vrouwen over 24 wk praten.
Grappig dat dat bij elke VK dan toch anders is, en daar dus geen richtlijnen echt voor zijn. Ik geloof dat ik nu op ijzer ofzo was geprikt. Wat het ook was het geod (7,5)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb bij 8 weken bloed laten prikken en nu bij 20 weken weer.
Ik ben nu 22+4. (elke zondag een week verder).
En nu moet ik rond de 30 weken nog een laatste maal bloed laten prikken.
Ja dat heb ik inderdaad vaker gehoord, maar al zeg ik het zelf ik doe niet echt heel veel of druk op een dag. Doe juist nu ik zwanger ben rustig aan. Ik werk thuis, dus ik kan op elk moment op de bank met mn benen in de luchtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
sorry, herken het niet. Sjors is soms eventjes druk, daarnet bijvoorbeeld.
Zowel Eva en nu ok Sjors waren heel rustig in de buik (zo rustig dat ik er bang van werd bij Eva)
Harde buiken is ook écht een signaal van je lichaam dat je te veel doet dus wellicht als je wat rustiger aan gaat doen, dan gaat je meissie ook rustiger doen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Grappig dat dat bij elke VK dan toch anders is, en daar dus geen richtlijnen echt voor zijn. Ik geloof dat ik nu op ijzer ofzo was geprikt. Wat het ook was het geod (7,5)
Schijnbaar niet echt he. Ik heb laten prikken met 12 weken en 28.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
natuurlijk zijn daar wel richtlijnen voor. er zijn toch verschillende redenen om geprikt te worden, al dan niet op indicatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |