Ja, nu weet ik het weer. Vond het toen al zo knap dat je een stapje terug (of eigenlijk dus vooruit) hebt gedaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Ik werk inderdaad in de zorg (op de intensive care in het ziekenhuis), erg boeiend, maar ook enorm zwaar werk. En ik werkte fulltime en raakte daar totaal van uitgeput...
(en had best vaak harde buiken, hield veel vocht vast en kwam gewoon niet aan bijkomen toe).
Ik heb 2 weken geleden een gesprek gehad met mijn teamleider en heb, in overleg, besloten om minder dagen te gaan werken; dus werk nu 67%. (das 3 dagen per week, maar ik kan ze goed verspreiden aangezien ik natuurlijk ook weekenden werk)
en mijn teamleider was erg aardig, en gaf ook aan, dat als dat nog teveel is; ik het moet aangeven en we dan kijken hoe we verder gaan....
Mijjn vriendin die in april is bevallen kwam bij mij aan met dit ding als cadeau. Vond ook echt dat je die moest hebben, omdat ze zo handig zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef Incantrix het volgende:
BJ, dat was ook mijn plan, heb 'm toch maar even aangevraagd nu bleek dat ze stoppen met van die dames langssturen om je zooi te verkopenEn bij de Hema hebben ze een wikkeldoekje van ¤ 7,= die echt superlief is en mijn twee reeds bevallen vriendinnen hebben zonder dat ze het van elkaar wisten die doek aangeraden omdat 'ie zo makkelijk is. Ik heb wel 2 badcapes, maar deze erbij is misschien toch wel handig, dus denk dat ik 'm maar ga halen voor die zeven euro. Het is deze, overigens, en dan de multi-print (je ziet het niet zo goed, maar die lichtblauwe dingetjes erop zijn giraf-jes)
Nee, en op aanraden van mijn moeder ga ik vanmiddag ook echt gewoon even contact opnemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, zijn jouw krampen nou minder geworden?
Heerlijk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:35 schreef Poppejans het volgende:
Voordat ik ga bijlezen eerst even een ego post
IK HEB VERLOF!!!![]()
![]()
![]()
Raar hoor!
Ik snap het ook niet helemaal, maar geloof dat het iets met verzekering te maken heeft. Vind het ook niet zo erg, hoef ik ook niet naar arbo....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, fijn dat je zo’n goed gesprek had! Ik snap alleen niet waarom je niet de ziektewet ingaat, want dat lijkt me goedkoper voor je werkgever, maar heel fijn iig!Succes met het wennen aan de nwe situatie
Ik hoop dat de gyn iets voor je kan doen, en dat ze iig wel eventjes voelt of het wat oplevert ja of neequote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, en op aanraden van mijn moeder ga ik vanmiddag ook echt gewoon even contact opnemen.
Ik heb gelukkig veel lieve mensen om me heen die me bijstaan waar nodig, dat scheeltquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik hoop dat de gyn iets voor je kan doen, en dat ze iig wel eventjes voelt of het wat oplevert ja of nee![]()
Ik kan me voorstellen dat jij helemaal niet meer aan je rust toekomt zo, toch?
Wat fijn Poppejans, geniet ervan!!![]()
Hier (nog) geen oproep, maar ik haal hem ook niet. Gewone griep heb ik ook nooit *afklopt* + ik niet meer werk en dus veel minder in contact met heel veel mensen ben(werk in de zorg)+ ik het toch niet zo vertrouw dat het echt wel 100% veilig is v mijn nog ongeboren baby.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:56 schreef Tan het volgende:
Ik kreeg trouwens gister de Mex.griepprikoproep. Ik vind het nog steeds moeilijk, maar ik haal hem niet. Denk ikJullie?
Neequote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Freecell, weet je nog hoe dat topic heet?
Dat is wel heerlijk! Je hebt tenslotte ook nog een kleintje rondlopen, volgens mij is het dan echt wel een stuk zwaarderquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig veel lieve mensen om me heen die me bijstaan waar nodig, dat scheelt
Ik heb een fase gehad in de zwangerschap dat ik het fijn vond om me voor te stellen hoe de bevalling zou zijn, met name het moment dat de baby op je wordt gelegd. Ssserpente postte toen ook een filmpje van een badbevalling dat erg ontroerend was.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:55 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg steeds een emotioneel gevoel als ik aan de bevalling denk en dat druk ik dan snel wegEeks!! Ook bij de films van bevallingen die we keken op de cursus liet ik de emoties niet doordringen.
Ik meende gelezen te hebben dat ze jou niet langer dan 37 weken door zouden laten lopen. Heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, en op aanraden van mijn moeder ga ik vanmiddag ook echt gewoon even contact opnemen.
ja, dat was ook zo, maar omdat ze al zo aan het krampen was,dachten ze dat het kind eerdaags vanzelf zou komen, dus hebben ze gecancelled.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat ze jou niet langer dan 37 weken door zouden laten lopen. Heb ik dat verkeerd begrepen?
Volgens mij zit er bij nieuwe kleren een vuilafstotend laagje er op. Dan blijft het mooier in de winkel. Dus dat zou je er wel af moeten wassen, maar ik weet het ook niet zeker.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog even een vraag stellen? Ik weet dat de meeste vrouwen driftig aan het wassen slaan net voor de bevalling. Is het echt nodig om nieuwe kleertjes en nieuw beddengoed eerst te wassen? Ik weet dat er vroeger stijfsel in die spullen zat, maar is dat tegenwoordig ook nog zo? Volgens mijn schoonmoeder niet.
Er wordt nog wel een middeltje gebruikt dat ervoor zorgt dat de kleding in de winkel minder snel vies wordt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog even een vraag stellen? Ik weet dat de meeste vrouwen driftig aan het wassen slaan net voor de bevalling. Is het echt nodig om nieuwe kleertjes en nieuw beddengoed eerst te wassen? Ik weet dat er vroeger stijfsel in die spullen zat, maar is dat tegenwoordig ook nog zo? Volgens mijn schoonmoeder niet.
Ah, bedankt voor de reminder! Ik had een proefdruk besteld via geboortepost.nl en ik vind het jammer dat op de achterkant de link naar de site en een getallenreeks staan. Ook vind ik het lettertype op de envelop niet mooi.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
maar kwaliteit is prima, best een aanrader, dus voor de mensen die nog aan de slag gaan;
www.poobies.com
bij poobies staat er ook (met minilettertjes) op de achterkant www.poobies.com (maar wel heeeeel klein).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor de reminder! Ik had een proefdruk besteld via geboortepost.nl en ik vind het jammer dat op de achterkant de link naar de site en een getallenreeks staan. Ook vind ik het lettertype op de envelop niet mooi.
Hoe zit dat met poobies?
Dankjewel, maar mijn vraag is wel beantwoord!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Claudia en BJ: We hebben een speciaal topic voor geboortekaarten: Geboortekaartjes deel 13
Wanneer ga je met verlof? Rond 7 november? Dat duurt niet zo heel lang meer! Nog even doorzetten!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben zo toen aan alleen maar alles babyklaar maken, maar moet het gewoon nog een paar weekjes uitstellen.
Ja, inderdaad de 7equote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wanneer ga je met verlof? Rond 7 november? Dat duurt niet zo heel lang meer! Nog even doorzetten!
De laatste twee weken werken vond ik vrij zwaar. In plaats van af te bouwen op het werk moest ik nog als een gek vanalles doen. Ik heb nu precies een week verlof en ik vind het geweldig.Het is erg fijn om de tijd te kunnen nemen voor het babyklaar maken van je huishouden én je hoofd.
Dat was ik, maar ik ga zaterdag zelf even kijken, heb al min of meer besloten het niet te doen, mijn oude boxkleed is wat verwassen, maar eigenlijk nog heel goed. Ik ga wel even kijken ook voor die andere bosdieren spulletjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet meer wie geïnteresseerd was in het boxkleed met de bosdieren erop van de Prénatal. Ik heb het kleed inmiddels binnen en ik vind het een prima ding (al begrijp ik wel dat iemand anders van mening kan zijn dat het kleed een beetje een verwassen indruk maakt). Mocht er behoefte aan zijn, dan kan ik wel een foto maken.
Zal ik even doen, bedankt voor de tip, ik mis inderdaad soms hele dag(del)en aan topics omdat ik dan geen tijd heb om alles terug te lezenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef WupWup het volgende:
Tan, misschien moet je even dit (en misschien vorig) topic teruglezen, want we hebben het zojuist over de griepprik gehadIk ga 'm in ieder geval niet halen.
Muppetquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef WupWup het volgende:
Nou verder met de was en dan vanavond heel hard doen alsof ik niet teveel heb gedaan![]()
Fijn dat je goed geslapen hebt!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Incantrix het volgende:
Nou zeg, moeten jullie nou zien wie er net haar bed uitgerold komt!Ik ben vannacht één keertje wakker geweest om te plassen en moest toen een maagzuurtabletje en heb daarna prinsheerlijk liggen slapen tot 7. Even ontbeten met lief want toen had ik gierende honger en zo weer teruggegaan en doorgeslapen
Asy, haha, wij zijn best een beetje van hetzelfde laken een pak misschien. Overigens heb ik er nu wel een heel vaag beeld bij van jou in je trouwjurk (zo zie ik je voor me want zo'n foto heb ik gezien) met een bolle buik op zo'n klein tractor-maaier-dingetje
Zo eentje uit the Straight Story zeg maar
En echt, zo veel kleertjes? Hoe híp!! Ik moet dus nog flínk shoppen, ik hoor het al, ik heb véél te weinig
Het is vast ook heel gauw de 7e! Het is mij iig zoooo snel gegaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja, inderdaad de 7e. Goed geteld
.
Maar heb gelukkig nog een week herfstvakantie tussendoor, dus hoef eigenlijk nog maar twee weekjes. Ik herinner me van vorige keer ook idd dat je die laatste weekjes echt toe bent aan alleen maar baby dit, baby dat.
Maar ik red het wel hoor, hoop gewoon dat meneertje lekker blijft zitten tot alles klaar is.
Daarom wil ik ook inderdaad wel alles wassen, ook knuffeltjesquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb wel alles gewassen Claudia, in week 38 ongeveer. Vond het wel lekker fris eigenlijk. Beddengoed rook naar de verpakking en de kleertjes zijn toch ook door andere mensen vast gehouden, hebben in de winkel verpakt gezeten enzo. Voor mezelf doe ik het niet, maar ik vond het nu wel lekker hoor, je eigen geurtje eraan
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Morretje het volgende:
Vandaag eerste afspraak bij vk gehad.
Knipperend lampje gezien
Jaaaaah!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Morretje het volgende:
Knipperend lampje gezien
Wat super!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Morretje het volgende:
Knipperend lampje gezien
Nee, dat had je goed begrepen. De week daarna werd het echter al 38 weken en toen heb ik gezegd, dan wil ik gewoon een datum hebben, want dit geeft mij enkel onrust. Die datum heb ik en daar ben ik ook nog niet overheen. Wel vanmiddag dus naar het ziekenhuis omdat ik vocht verloor en ik even bang was dat het vruchtwater was. Dat was het gelukkig niet (en ja, nu weet ik wel dat ik zo'n eendenbek heb gehad, het deed me overigens geen pijn!) Ze hebben daarna getoucheerd en al die krampen doen gelukkig wel wat, dus daar ben ik wel heel blij om.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat ze jou niet langer dan 37 weken door zouden laten lopen. Heb ik dat verkeerd begrepen?
Ja, ik grapte al tegen mijn moeder dat als ik Bert goed zou aanslingeren, de kleine misschien alsnog wel op mijn favoriete datum geboren zou worden (=morgen)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:50 schreef Lijnloos het volgende:
Jeuj, Troel gaat het spannend maken!
(ben een beetje into the oneliners... in mijn hoofd passen even niet meer zinnetjes geloof ik.)
Succesquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, ik grapte al tegen mijn moeder dat als ik Bert goed zou aanslingeren, de kleine misschien alsnog wel op mijn favoriete datum geboren zou worden (=morgen)
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, ik grapte al tegen mijn moeder dat als ik Bert goed zou aanslingeren, de kleine misschien alsnog wel op mijn favoriete datum geboren zou worden (=morgen)
Ik heb er ook geen last van, mijn vriend welquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:19 schreef lily het volgende:
Ik heb helemaal geen last van hormonen, huilbuien, emotioneel zijn of onredelijk gedrag. Ik huil eigenlijk zelden of nooit.
In alledrie de zwangerschappen niet.
Wel merk ik de laatste tijd dat ik een wat korter lontje heb naar mijn kinderen (helaas)
hahaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:22 schreef becky27 het volgende:
Ik heb er ook geen last van, mijn vriend wel
Serieus?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:18 schreef freecell het volgende:
Haha Leonieke, namen vergeten kan echt knullig zijn hè?
Ik heb je fruitsapje gemist geloof ik?
Ik ben wel sneller emotioneelMaar ik jank eigenlijk alleen waar TARA bij is of alleen. Vrijwel nooit met anderen erbij
Checkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:19 schreef lily het volgende:
Ik heb helemaal geen last van hormonen, huilbuien, emotioneel zijn of onredelijk gedrag. Ik huil eigenlijk zelden of nooit.
In alledrie de zwangerschappen niet.
Wel merk ik de laatste tijd dat ik een wat korter lontje heb naar mijn kinderen (helaas)
Ik ookquote:
Ja, klopt, met een iéts positievere instelling over het zwanger zijn had ik bij de eerste waarschijnlijk geen 9 maanden gekotst en nu bij de tweede geen bekkeninstabiliteit gehadquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:28 schreef becky27 het volgende:
Snap ik! Ik vind dat mijn vriend overdrijft, mijn collega's hebben er 8 weken geen last van gehad, en die zie ik de hele dag, vriend alleen s avonds laat. Huilbuien bij echo's of het horen van het hartje of ander soortige emo momenten heb ik ook niet gehad. Ben niet misselijk, alleen moe als ik thuis kom, maar dat sport ik er weer vanaf voor mijn gevoel (hoewel ik nu niet meer sport, moet nog iets verzinnen), kortom alle kwalen van het zwanger zijn zitten tussen je oren als je er vatbaar voor bent. En niet tussen de mijne
Heb je het al tegen iedereen verteld?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
Om de zwangerschap heb ik ook nog geen traan gelaten. Maar om de meest onnozele dingen voel ik tranen branden achter m'n ogen
En dan heb ik nog een ventje van 14 maanden. Die 'aaaaaah!' doet en me dan knuffeltquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
Om de zwangerschap heb ik ook nog geen traan gelaten. Maar om de meest onnozele dingen voel ik tranen branden achter m'n ogen
Iedereen wist het al op de dag dat ik getest heb. Kon het moeilijk achterhouden voor alle mensen die al zo lang met ons mee hebben geleefd. Iedereen wist ook van de terugplaatsingquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Heb je het al tegen iedereen verteld?
Ik heb in het begin ook niet geweend tot mijn schoonmoeder, moeder en zus zaten te snotteren toen we het nieuws vertelden. Zien wenen, doet bij mij nog altijd wenen
Ben ik blij dat ik dat nu niet heb. Denk dat ik dan hele dagen aan het janken zou zijn hoe schattig hij wel niet isquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:40 schreef freecell het volgende:
[..]
En dan heb ik nog een ventje van 14 maanden. Die 'aaaaaah!' doet en me dan knuffelt
Dweil me op!
Mja, dat is ook wel waar. Was bij ons anders omdat ik al gezegd had dat de poging niet gelukt was. Achteraf toch positief getest en toen hebben we het nog een tijdje verzwegenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:43 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Iedereen wist het al op de dag dat ik getest heb. Kon het moeilijk achterhouden voor alle mensen die al zo lang met ons mee hebben geleefd. Iedereen wist ook van de terugplaatsing
Misschien komt het juist wel omdat het hele zwangerschapgebeuren wel zo klinisch is (geweest) bij me dat ik daar nu juist niet zo emotioneel van word. Ik weet het niet.
Ligt vast daaraan!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, klopt, met een iéts positievere instelling over het zwanger zijn had ik bij de eerste waarschijnlijk geen 9 maanden gekotst en nu bij de tweede geen bekkeninstabiliteit gehad
nu juistquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:51 schreef leonieke het volgende:
Nu al?
Zo vroeg in de zwangerschap?
Gaat bandenpijn dan echt zo vlug over? Als in: eventjes neerzitten en rusten en dan kun je er weer tegenaan?
Ik voelde me ook niet beledigd, maar het was wel een beetje een boude uitspraak van jequote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:52 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ligt vast daaraan!![]()
![]()
Tuurlijk niet, ik wil niemand tegen het hoofd stoten hoor.
Serieus, ik loop al sinds week 11 in positiekleding omdat mijn broeken niet meer dicht kondenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:08 schreef leonieke het volgende:
Hmz, maar dat legt zo de nadruk op het feit dat ik zwanger ben en dat vermijd ik eigenlijk liever
Ik ga zien we het dit weekend zal geven als ik moet schoonmaken. Als het weer pijn doet, moet ik echt eens gaan overwegen om misschien wat andere kledij te kopen (maar ik kan nog in al mijn gewone kleren en dat vind ik ook wel fijn eigenlijk)
Was ook meer cynisch bedoeld hoor. Ik probeer juist die zogenoemde kwaaltjes als die hormonen te bannen maar ze zijn er wel (volgens mijn vriendquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:12 schreef freecell het volgende:
[..]
nu juist
En het gaat idd snel over
[..]
Ik voelde me ook niet beledigd, maar het was wel een beetje een boude uitspraak van je
Zo vroeg? Mens je bent halverwege je zwangerschap!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:51 schreef leonieke het volgende:
Nu al?
Zo vroeg in de zwangerschap?
Gaat bandenpijn dan echt zo vlug over? Als in: eventjes neerzitten en rusten en dan kun je er weer tegenaan?
Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwensquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:16 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik vind dat je alleen nog maar zwangerder toont in positiekledij en op het werk is er een vrouwelijke collega waarbij het zwanger worden niet echt lukt.
Ik vind het al ambetant als mensen over mij beginnen als ze er bij is, laat staan dat ik dan nog eens "te koop ga lopen" met mijn buik.
En... dan moet ik ook nog eens gaan shoppen![]()
![]()
Neenee, ik bedoelde het eigenlijk als reactie op CP die nu al weet wat bandenpijn is en ik er vandaag misschien de eerste keer last heb van gehad.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zo vroeg? Mens je bent halverwege je zwangerschap!
Aan de andere kant: als je gewone kleding nog lekker zit...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwens) omdat het bij iemand anders allemaal niet zo wil.
Je mag je buik best laten zien hoor
Ik had er vandeweek al last vanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:08 schreef leonieke het volgende:
Hmz, maar dat legt zo de nadruk op het feit dat ik zwanger ben en dat vermijd ik eigenlijk liever
Ik ga zien we het dit weekend zal geven als ik moet schoonmaken. Als het weer pijn doet, moet ik echt eens gaan overwegen om misschien wat andere kledij te kopen (maar ik kan nog in al mijn gewone kleren en dat vind ik ook wel fijn eigenlijk)
Ja, maar ja... ik vind het gewoon een beetje ambetant voor haar omdat ik weet dat ze het wel 'fijn' vond dat ze niet alleen was met problemen om zwanger te worden. Niet dat ze het fijn vond dat we naar fertiliteit moesten ofzo, maar dan had ze iemand om af en toe eens haar hart te kunnen tegen luchten, die wist wat het betekende, ...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Lieve, lieve Leonieke. jij bent zwanger, dat is fijn en dat hoef je niet 9 maanden lang krampachtig te verstoppen (bij voorbaat hopeloos trouwens) omdat het bij iemand anders allemaal niet zo wil.
Je mag je buik best laten zien hoor
Azo, tja het kan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Neenee, ik bedoelde het eigenlijk als reactie op CP die nu al weet wat bandenpijn is en ik er vandaag misschien de eerste keer last heb van gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |