abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73704463
Goedemorgen!

Hallo Troel! Jij ook nog hier?

Twinkly: bevallen valt best mee als je het eenmaal doet

Ik heb ergens tijdens mijn vorige zwangerschap een topic gemaakt over opmerkingen tijdens de zwangerschap Twee pareltjes: Ik, zwanger van L. en héél misselijk. Mevrouw (rond de vierde maand): succes met je zwangerschap en ik hoop dat het snel over is! Ik: ik hoop het niet Mevrouw:

En tegen mijn zus, zwanger van een tweeling:
'ow een tweeling? Wat leuk! Er stond vorige week ook een tweeling in de krant, ook dood!'
Mijn zus heeft haar lach weten in te houden tot ze in huis bij haar man was en heeft toen echt een kwartier zitten hikken

Vannacht zowaar wakker gelegen De kat begon te mauwen om 3:00 Doet ze de laatste tijd vaker.
Was op geen enkele manier te stoppen en het was echt hard (en de dag daarna krijg ik dan altijd de onderbuurman aan de deur ) En ik heb er tegen 3:30 een kop water overheen gegooid
Vervolgens hield de kat op, maar voelde ik me diep schuldig en sliep ik nog niet
Maar stiekem hoop ik dat ze het nou niet weer doet, want het begint vervelend te worden. Een uur wakker voor een baby is tot daar aan toe, maar 2 uur wakker door de kat is stom!
pi_73704516
net ff gebeld met de vk, moet om 10 uur ff langs komen... we zullen t zien
pi_73704542
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:11 schreef martine1984 het volgende:
net ff gebeld met de vk, moet om 10 uur ff langs komen... we zullen t zien
Veel succes dan! Ik ben benieuwd! Wel balen joh..
pi_73704642
Succes Martine! Hopelijk kan ze helpen om je wat beter te laten voelen!
pi_73705091
Martine, succes vandaag
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:53 schreef ymme het volgende:
Ik heb hoogst waarschijnlijk een nieuwe hobby gevonden om mijn tijd door te komen.

Heb zojuist een borduurpakket besteld. Met een geboortetegel. Van woezel en pip natuurlijk
You're welcome
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, voor je stickert en succes met het gesprek dat je nu aan zal moeten gaan. Zie je ertegenop?
Alweer een prachtpost!
Maar hier is de kogel door de kerk. Gisteren dus bij vk geweest en situatie besproken. Zij heeft mij min of meer verplicht een gesprek aan te gaan. En zei dat als het moelijk werd, mijn baas maar naar haar moest bellen. "Kan met niets schelen", zei ze nog.
Heb vanmorgen meteen een gesprek aangevraagd met mijn baas. Ik zag er wel heel erg tegenop!
Eigenlijk stonden we tien minuten later weer buiten en was ik verbaasd over mijn behaalde resultaten. Ik ga vanaf vandaag halve dagen werken en mijn baas betaald de rest gewoon door. Mocht dit niet gaan, kijken we weer verder. Hij vroeg wel of ik volgende week dinsdag langer wilde blijven i.v.m. een beurs waarvoor hij de deur uit moet. Dan kan ik rond een uur of 4 weg.
Dus geen ziektewet, maar gewoon halve dagen werken. Heb aangegeven dat het werken momenteel teveel negatieve energie kost, zeker omdat ik gewoon ook niets te doen heb. Hij kon me ook niets aanbieden qua werk, dus hij kwam zelf met dit voorstel.

Poe, aan de ene kant ben ik trots dat ik het gedaan heb. Aan de andere kant voelt het weer als falen en aanstelleritus... Maar op de langere duur zal ik vast wel blij zijn.
pi_73705153
Netjes hoor DJRandall... fijn dat het gesprek zo goed is gegaan! En ook wel lekker dat je nou niet als "ziek" te boek staat natuurlijk, hoewel dat met zwangerschap geloof ik nog geen fluti uitmaakt. Toch gefeliciteerd met je resultaat en stickert!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:56:24 #182
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73705344
@Becky wat een prachtige foto's... ik kreeg er gewoon tranen in mijn ogen van... zo mooi mooi mooi En zo waardevol ook voor je kleintje later, echt heel erg bijzonder.

@freecell, leuk hè zo'n kat, die van ons had ook zo'n periode. Je hoeft je niet schuldig te voelen voor een beetje water hoor, beter dan dat je er een rotschop tegenaan geeft.
Ik lig tegenwoordig wakker omdat ik moet plassen en daarna niet meer in slaap val (badkamer is zo koud en dan word ik te wakker, maar blijven liggen met een volle blaas werkt ook niet echt )

@Martine, ik hoop voor je dat het niet je bloeddruk is, de alternatieven dan zijn ook niet ideaal (verplichte rust enzo)

Ik kreeg trouwens gister de Mex.griepprikoproep. Ik vind het nog steeds moeilijk, maar ik haal hem niet. Denk ik Jullie?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:08:26 #183
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73705585
wow becky dat zijn duidelijke echo's.. leuk om te zien...

Harley welkom en proficiat voor jou en je vrouwtje...

voor de dames met een stickertje en weer goedgekeurd... ^ O ^

Marine succes.. je zit nu bij de vk...

Hier 5 uurtjes geslapen vannacht.. record van de laatste dagen... en het is ook weer wat rustiger rond voorwerk... aangenaam is dat.. kunnen we weer wat doen in het huishouden enzo...
pi_73705781
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef becky27 het volgende:
sow heej, weer een nieuw topic wat zo'n beetje al weer vol zit!

BJ, wat goed dat je presentatie goed ging fijn!

Incantrix, lekker druk dagje dus. Smakelijk.

Harley, welkom!

CP, ik kijk ook op van het geborduur en gepunnik, zal eens op zoek naar een leuk patroontje.

Freecell, hier nog niemand geweest die vroeg of we het willen weten. En anders is het gewoon ja.

Verder weer ff ego, vind het heel lastig om op iedereen te reageren, het zijn er zoveel. Wat me op viel dat ik de bovenste twee dames nog niet gezien heb toch? En martine alleen vanochtend?

Ik heb vandaag mijn laatste 3d gehad, hier de plaatjes van de afgelopen zes weken, de ontwikkeling van embryo naar foetus. Als iemand het te veel vind dan haal ik ze weer weg hoor!
7 weken
[ afbeelding ]
8 weken
[ afbeelding ]
9 weken
[ afbeelding ]
10 weken
[ afbeelding ]
11 weken
[ afbeelding ]
12 weken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wow wat een mooie echoserie! Blijf je deze echo's krijgen tot een bepaald aantal weken, of tot het eind van de zwangerschap? (wat een geluk dat je daaraan mee kon doen! )
pi_73705864
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
En wordt iedereen zo burgelijk na een tweede streepje? Naaien, borduren, punniken misschien?
Dan weet ik het vast en kan ik mijn man waarschuwen.
nou... ik ben al heel m'n leven burgelijk en tuttig dan... altijd met handwerkfrutsels bezig... (nu met letterplank) dus daar hoef je echt geen 2e streepje voor te hebben...
pi_73705876
@Dj Randall; wat fijn dat het gesprek op je werk zo goed is gegaan! en wat zal je opgelucht zijn!
ik heb 2 weken geleden ook zo;n gesprek gevoerd en ben nog steeds erg blij met het resultaat.....

@Martine; succes bij de VK!

dikke voor de slechte slapers hier......

en ik ben vandaag 29 weken zwanger
wat gaat de tijd toch snel ineens!

ik heb net eens ff een wasje met baby beddengoed in de wasmachine gedaan... *nesteldrang i quess?*

@trix; vandaag met mams de stad in, maar die komt pas na de middag hoor, dus nu lekker rustig aan doen, beetje internetten, mijn blog bijwerken, babywasjes doen en aan het einde van de middag komt mijn vader ook nog ff langs met de boormachine, om 2 planken te bevestigen en om de klamboe op te hangen en zo wordt ons babykamertje steeds meer af
misschien vanavond of morgen nog wel ff updatefoto's
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:27:49 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_73706057
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:03 schreef martine1984 het volgende:
moguh dames,

ff een ego post...

Een verrotte nacht achter de rug, tig keer wakker geweest. Nu heb ik rug pijn en t gevoel alsof er een olifant boven op mn buik zit. Zometeen maar ff naar de VK bellen of ze een extra bloeddruk check kan doen... voel me best beroerd.

Maar Puk zit nog in zn babyhuis....
Da's ook ellendig, 'k weet hoe je je voelt. Wel fijn dat je er zo terecht kan (lol, je zal inmiddels wel weer buiten staan, ik hoop echt dat ze wat voor je kan betekenen )

[ Bericht 11% gewijzigd door Troel op 15-10-2009 10:36:55 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73706556
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef mijsje het volgende:

[..]

nou... ik ben al heel m'n leven burgelijk en tuttig dan... altijd met handwerkfrutsels bezig... (nu met letterplank) dus daar hoef je echt geen 2e streepje voor te hebben...
Wij zijn gewoon trendsetters kekek

Succes bij de vk Martine Ik hoop echt dat ze iets voor je kan doen!!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:52:29 #189
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73706760
Nou zeg, moeten jullie nou zien wie er net haar bed uitgerold komt! Ik ben vannacht één keertje wakker geweest om te plassen en moest toen een maagzuurtabletje en heb daarna prinsheerlijk liggen slapen tot 7. Even ontbeten met lief want toen had ik gierende honger en zo weer teruggegaan en doorgeslapen

Ik denk dat ik vandaag maar eens op de fiets stap en een bakje thee ga halen bij mijn ouders, wel lekker om zomaar even iets te gaan doen

Lijnloos, welke serie kijk je? Ik ga binnenkort denk ik opnieuw beginnen aan de Soprano's, die heeft lief opnieuw voor me op de pc gezet Ik hóu van de Soprano's En fijn dat je lekker hebt geslapen joh!

Twinkly, leuk dat je zo'n leuke cursus-avond hebt gehad, maar wel balen dat het zo confronterend was! Ik ken het gevoel hoor, als ik aan de bevalling denk zit meteen mijn hart in mijn keel. De laatste tijd word ik er wel íets rustiger onder, maar het blijft eng he?

Lily, wat fijn, ook een goed nachtje!! Wel een lange dag werken inderdaad, maar dan volgt morgen wel de beloning Hoop dat je een makkelijk dagje aan het hebben bent!

Och Amaranta, supervervelend dat het nu weer helemaal vast zit.. En je jurk ook nog stuk, zéker teruggaan inderdaad

Asy, haha, wij zijn best een beetje van hetzelfde laken een pak misschien. Overigens heb ik er nu wel een heel vaag beeld bij van jou in je trouwjurk (zo zie ik je voor me want zo'n foto heb ik gezien ) met een bolle buik op zo'n klein tractor-maaier-dingetje Zo eentje uit the Straight Story zeg maar En echt, zo veel kleertjes? Hoe híp!! Ik moet dus nog flínk shoppen, ik hoor het al, ik heb véél te weinig

Goodmorning Troel

Martine, fijn dat je meteen terecht kon, ondertussen al terug? Ben benieuwd en duim dat het niet je bloeddruk is ofzo, dat lijkt me echt heel naar

Freecell, die úitspraken! Ennuhm, ja, ik kan me wel voorstellen dat je de kat zo hebt laten weten dat dit geen wenselijk gedrag is (en ik zou me net zo schuldig voelen denk ik), maar het is ook echt wel supervervelend op deze manier.. De mijne zijn erg doelbewust, zo lang ze geen honger hebben liggen ze te pitten óf hebben ze af en toe even speelkwartier, maar dat is voornamelijk rennen en dingen kapotmaken/omgooien

DJRandall, wat goed!! Dat is nog eens een fijne uitkomst, ik ben superblij voor je! Lekker je energie in andere dingen steken, hopla!!

Tan, ikke niet hoor! denk ik..

Luna, fijn dat je ook redelijk goed hebt geslapen en ff rust hebt. Scheelt vast

BJ, leuke plannen weer Ik ga strakjes misschien ook zoiets doen, mijn ouders wonen om de hoek van een grote winkelstraat hier en ik wil eigenlijk naar de Hema en de kruidvat even..
3!
pi_73706840
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Incantrix het volgende:
Nou zeg, moeten jullie nou zien wie er net haar bed uitgerold komt! Ik ben vannacht één keertje wakker geweest om te plassen en moest toen een maagzuurtabletje en heb daarna prinsheerlijk liggen slapen tot 7. Even ontbeten met lief want toen had ik gierende honger en zo weer teruggegaan en doorgeslapen
Wow wat goed!! Jij marmotje! Veel plezier bij je ouders!

Ik krijg steeds een emotioneel gevoel als ik aan de bevalling denk en dat druk ik dan snel weg Eeks!! Ook bij de films van bevallingen die we keken op de cursus liet ik de emoties niet doordringen.

BJ veel plezier met je mama in de stad!!! Niet teveel schattige rompertjes kopen he
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73706925
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Dj Randall; wat fijn dat het gesprek op je werk zo goed is gegaan! en wat zal je opgelucht zijn!
ik heb 2 weken geleden ook zo;n gesprek gevoerd en ben nog steeds erg blij met het resultaat.....

@Martine; succes bij de VK!

dikke voor de slechte slapers hier......

en ik ben vandaag 29 weken zwanger
wat gaat de tijd toch snel ineens!

ik heb net eens ff een wasje met baby beddengoed in de wasmachine gedaan... *nesteldrang i quess?*

@trix; vandaag met mams de stad in, maar die komt pas na de middag hoor, dus nu lekker rustig aan doen, beetje internetten, mijn blog bijwerken, babywasjes doen en aan het einde van de middag komt mijn vader ook nog ff langs met de boormachine, om 2 planken te bevestigen en om de klamboe op te hangen en zo wordt ons babykamertje steeds meer af
misschien vanavond of morgen nog wel ff updatefoto's
Ja, het gaat wel wennen? Jij werkt nu ook minder toch? Had je dat ook dat je in het begin eigenlijk baalde dat het zo ver moest komen?

29 weken en veel plezier in de stad! Lekker even shoppen, doet een mens goed!
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:52 schreef Incantrix het volgende:

Ik denk dat ik vandaag maar eens op de fiets stap en een bakje thee ga halen bij mijn ouders, wel lekker om zomaar even iets te gaan doen

...allemaal lieve berichtjes naar lieve dames.....

Wow, lekker geslapen dus! Dat is beter. Het is heerlijk weer buiten, wel koud, maar heerlijk!
pi_73707036
Meiden thanks voor de lieve reacties
Mn bloed druk is te hoog 150/100 en heb eiwit in mn urine.. dus ben overgedragen aan de gyn. Thuis bevallen zit er niet meer in helaas. Moet om 12 uur in t ziekenhuis zijn en volgens de vk dikke kans dat ik moet blijven en er niet vandaan kom zonder beeb. Ze verwacht zelfs dat ze de bevalling zullen inleiden.
Ik meld me dus wel weer als de kleine man geboren is
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:07:06 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_73707128
martine, heel veel succes. Wat een domper, maar het mooie is wel dat je je kindje wellicht sneller in je armen hebt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73707137
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wij zijn gewoon trendsetters kekek

Martine, heel veel succes! Ik hoop dat de bevalling voorspoedig zal gaan! jammer dat je niet thuis kan bevallen, maar dat je kan bevallen op zich, dat is al heel fijn!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:07:40 #195
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73707148
Twinkly, zo doe ik het ook zo ongeveer, een denkbeeldige bak zand komt een heel eind hoor.. Hoofd erin.. *ploef*

DJ, het rotgevoel wordt minder als je merkt dat het je goed doet.. Beloofd

En Martine, bah zeg!! Balen Wel heel erg spannend nu, dat is best plotseling! Zet 'm op alvast, en heel veel succes.. Ik zal aan je denken
3!
pi_73707175
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:03 schreef martine1984 het volgende:
Mn bloed druk is te hoog 150/100 en heb eiwit in mn urine.. dus ben overgedragen aan de gyn. Thuis bevallen zit er niet meer in helaas. Moet om 12 uur in t ziekenhuis zijn en volgens de vk dikke kans dat ik moet blijven en er niet vandaan kom zonder beeb. Ze verwacht zelfs dat ze de bevalling zullen inleiden.
Owh Jammer dat je niet meer thuis mag bevallen.
Maar je mannetje komt nu vast heel snel!!
Succes en zet 'm op!!!!!
pi_73707218
Martine, heel veel succes in het ziekenhuis, we zullen aan je denken!
pi_73707266
@DjRandall; ik vond het nog het allerallermoeilijkst om aan mezelf toe te geven dat ik het gewoon echt niet meer trok....
en ik voel me nu ook totaal niet schuldig ofzo... mijn teamleider heeft me er een goed gevoel over gegeven..
en ik merk echt dat ik weer kan genieten van het zwanger zijn...

@trixje, wat fijn dat je nog zo goed hebt kunnen slapen! en bedankt voor de reminder; ik moet nog bij de kruidvat een pakket ophalen
wat ga jij voor leuks bij de hema halen?

en Twinkly; ik weet niet of ik me kan inhouden; zie steeds meer leuke dingen... en moet ook nog even naar de prenatal

@Martine; heel veel succes in het ziekenhuis. Hoop dat je snel je beebje in je armen mag houden....
*duimt voor een verse beeb en een vlotte bevalling*
pi_73707274
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:03 schreef martine1984 het volgende:
Oe, dat is vast wel even schrikken. Maar misschien ook wel een opluchting dat je nu min of meer weet waar je aan toe bent.
Zet hem op he meid, binnenkort heb jij je prachtige kleine in je armen
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
@DjRandall; ik vond het nog het allerallermoeilijkst om aan mezelf toe te geven dat ik het gewoon echt niet meer trok....
en ik voel me nu ook totaal niet schuldig ofzo... mijn teamleider heeft me er een goed gevoel over gegeven..
en ik merk echt dat ik weer kan genieten van het zwanger zijn...
Sorry dat ik het niet helemaal meer weet, ben wat vergeetachtig! Maar hoe zat het nou bij jou? Jij werkt in de zorg, maar maakte teveel uren? En nu werk je halve dagen?
pi_73707481
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Oe, dat is vast wel even schrikken. Maar misschien ook wel een opluchting dat je nu min of meer weet waar je aan toe bent.
Zet hem op he meid, binnenkort heb jij je prachtige kleine in je armen
[..]

Sorry dat ik het niet helemaal meer weet, ben wat vergeetachtig! Maar hoe zat het nou bij jou? Jij werkt in de zorg, maar maakte teveel uren? En nu werk je halve dagen?
Ik werk inderdaad in de zorg (op de intensive care in het ziekenhuis), erg boeiend, maar ook enorm zwaar werk. En ik werkte fulltime en raakte daar totaal van uitgeput...
(en had best vaak harde buiken, hield veel vocht vast en kwam gewoon niet aan bijkomen toe).
Ik heb 2 weken geleden een gesprek gehad met mijn teamleider en heb, in overleg, besloten om minder dagen te gaan werken; dus werk nu 67%. (das 3 dagen per week, maar ik kan ze goed verspreiden aangezien ik natuurlijk ook weekenden werk)
en mijn teamleider was erg aardig, en gaf ook aan, dat als dat nog teveel is; ik het moet aangeven en we dan kijken hoe we verder gaan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')