Ik heb hem net op youtube gezet, maar goed, die werkt ookquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:18 schreef Desunoto het volgende:
Hij is mooi![]()
![]()
Maar het filmpje doet het bij mij niet.![]()
Edit: hij doet het.Ik zat zo te wachten tot 'ie begon maar hij begon maar niet dus ik postte dit, en toen ging ik terug naar m'n andere tab en stond 'ie af te spelen. Leuk speelgoed.
![]()
Ja, Elco is toch al gek op katten hoor. Hij ruikt aan ze en hij likt ze, alleen vinden niet alle katten dat even leuk. Dus hij heeft al wel vier keer een bloedneus gehad van katten in de buurtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
Oh wat is Hummer cuuuuute!
En grappig, net als bij Boris in de auto, die brak ook uit zijn vervoersdoos en op schoot ging het goed
Vond Elco Hummer echt meteen al leuk?![]()
Wat een mooiequote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:29 schreef Xlarge het volgende:
Hij is heel leuk Senesta
En wat een naam![]()
Wij hebben ook een aantal jaar een Maine Coon gehad.
De leukste kat die ik ooit heb gehad, wanneer ik thuiskwam kwam hij tegen mijn knieen opstaan omdat hij wat te eten wou.
Ik vond het wel jammer dat hij niet zo groot werd, ik had hem graag 10 kilo zien worden.
Een paar jaar geleden werd hij helaas heel ziek aan zijn lever, waarna hij binnen een aantal dagen overleed.
[ afbeelding ]
Jij opperde toch dat je eventueel ook een tuigje kon gebruiken voor als je bijvoorbeeld naar de dierenarts moest?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:43 schreef Harajuku. het volgende:
Hè? Wat heb ik gedaan?
Jazz heb ik ook uit de koffer gehaald toen we hem ophaalden, maar hij kan nu prima in de koffer naar de dierenarts.
Ik ben nog niet met Boris naar de dierenarts geweestquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, Elco is toch al gek op katten hoor. Hij ruikt aan ze en hij likt ze, alleen vinden niet alle katten dat even leuk. Dus hij heeft al wel vier keer een bloedneus gehad van katten in de buurt![]()
Hummer begint al te spinnen als hij in de buurt komt en dan met zijn oogjes half dicht. Elco had alleen na de eerste nacht helemaal spierpijn. Van alle keren dat hij opstond als de kat een spier bewoog. De eerste nacht heeft die hond volgens mij geen oog dicht gedaan
Edit: Hoe ga jij met Borus naar de dierenarts dan? Want ik zie mezelf nog niet in de wachtkamer zitten tussen al die honden met de kat op schootHara opperde al een tuigje en ik had vandaag even gekeken maar ik heb er nog geen gezien waarvan ik dacht dat die nog een beetje confortabel zit.
Dat was langer geleden dan al zeker?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij opperde toch dat je eventueel ook een tuigje kon gebruiken voor als je bijvoorbeeld naar de dierenarts moest?Of verwar ik je nu met iemand anders?
Hij is een kilo of 7 geworden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een mooieHoe zwaar was deze dan?
Hummer was drie weken terug 2 kilo, tenminste volgens zijn entboekje. Zijn vader was 8 kilo.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:48 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben dit plaatje wel eens tegengekomen op het internet, ik weet alleen niet of het wellicht een hoax is.
[ afbeelding ]
Ik heb al Carnibest besteld, ik heb twee worsten van een kilo besteld van de kittenvoer. Ik ben heel benieuwd hoe hij het vind.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:46 schreef Harajuku. het volgende:
Royal Canin heeft overal voer voor,.
Denk dat je dan beter aan de Carnibest kunt hoor,.
Die heb ik bij zooplus besteld, maar ik denk dat de meeste dierenspeciaalzaken hem wel hebbenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Senes wat een leukerd![]()
Waar heb je het speeltje met die buis en bal vandaan die in het youtube filmpje te zien is?
Thnxquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:03 schreef Phedre77 het volgende:
Oh, hij is echt geweldig mooi. Prachtig beest.
Ik had begrepen dat er in Carnibest ook botten en spierweefsel zitquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:16 schreef Phedre77 het volgende:
Volgens mij moet je mest alleen vers vlees, zeker als het alleen zacht is (zoals worst) en geen botten en/of huid heeft, ook even denken aan het tandsteen en de gezondheid van tandvlees en tanden. Met brokjes hou je de tanden beter, omdat harde brokjes tandsteen tegengaan. Katten die alleen zacht vlees eten krijgen vaak enorm tandsteen, uiteindelijk rotte tanden, ziek tandvlees en een enorme stinkbek. Maar goed, ik weet niet zoveel van vers vlees voeren, anders dan uit blik (heb een kat zonder tandjes...).
Ik had deze post helemaal gemistquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:24 schreef nokwanda het volgende:
Hummer fan postInmiddels ook heel erge Elco-fan na al deze uitingen van liefde. Op een emotioneel incontinent moment zou ik er zomaar van zijn gaan huilen, zo schattig.
Kun je carnibest en RC niet combineren dan, om het het beste van alles mee te geven?
@Greys, dat ieder jaar inenten, daar zijn meningen inmiddels over verdeeld. Ik doe het niet. Ze hebben de basisentingen en daarna niet meer en ze zijn gezond. Ze komen niet buiten en als er een nieuwe kat komt heeft die ook de basisentingen gehad. Ik heb er verschillende dierenartsen naar gevraagd en ook daar zijn de meningen verdeeld. Mijn nieuwe DA vond het iig niet nodig in onze omstandigheden.
In blik en brokvoer zitten koolhydraten die veroorzaken het tandplak en dus ook tandsteen. In versvleesvoer zitten geen oolhydraten (tenzij je ook de hondenvarianten voert aan je kat dit kan trouwens gewoon als jouw kat dit eet). Dan kun je eraan denken om iets van gedroogdkipfilet of pensstaafjes te geven voor het knaagtandenpoetswerk. Ook kun je als je dit wil kippennekjes geven daar knagen ze het tandplak ook mee weg.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:16 schreef Phedre77 het volgende:
Volgens mij moet je mest alleen vers vlees, zeker als het alleen zacht is (zoals worst) en geen botten en/of huid heeft, ook even denken aan het tandsteen en de gezondheid van tandvlees en tanden. Met brokjes hou je de tanden beter, omdat harde brokjes tandsteen tegengaan. Katten die alleen zacht vlees eten krijgen vaak enorm tandsteen, uiteindelijk rotte tanden, ziek tandvlees en een enorme stinkbek. Maar goed, ik weet niet zoveel van vers vlees voeren, anders dan uit blik (heb een kat zonder tandjes...).
De dierenarts zei het ook ja, hij zei ook dat hij dacht dat de pupil niet helemaal recht stondquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:38 schreef Cat22 het volgende:
Lieve foto's! Is zijn ene pupil ook kleiner dan de andere of lijkt dat maar zo?
Wat ik me afvraag: hoe test je bij een kat of hij ziet met dat oog? Je kunt de pupilreactie testen met een lampje maar that's it denk ik. En dat zegt weinig over de kwaliteit van het gezichtsveld.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:45 schreef senesta het volgende:
[..]
De dierenarts zei het ook ja, hij zei ook dat hij dacht dat de pupil niet helemaal recht stond![]()
Waarschijnlijk is het nageltje in zijn oog best wat dieper in zijn oog gekomen en doordat daar een reactie op geweest is in het oog trekt gevormde littekenweefsel de pupil iets opzij. Het kan nog wel een half jaar duren voor we echt kunnen zien hoe het zal worden.
Het zag er op dit moment in ieder geval rustig uit en ook ziet hij gewoon met het oog en daar ben ik al blij mee![]()
Hij zei ook dat we waarschijnlijk pas over een half jaar echt kunnen zien hoe zijn oog zal blijven
Nee hoor, Hummer ligt hier op onze fatboyquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:52 schreef Qwea het volgende:
aaaaaaaah, heeft elco zn kussen nou afgestaan voor hummer?
Met een lampje inderdaad, maar hij reageert ook op dingetjes aan beiden kanten (heb ik ook getestquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: hoe test je bij een kat of hij ziet met dat oog? Je kunt de pupilreactie testen met een lampje maar that's it denk ik. En dat zegt weinig over de kwaliteit van het gezichtsveld.
Maar ach, ook al zag hij er niks mee... die kleintjes zijn zo flexibel, hebben er absoluut geen last van.![]()
[ervaring]En grote (mensen) ook niet [/ervaring]
Saampiesquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:26 schreef senesta het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het valt me wel op dat op foto's het kleurverschil in de ogen veel erger lijkt dan als je hem irl ziet.
Het gaat echt zo verbazend goed, gisteravond lagen ze gebroederlijk in de mand van Elco te ronkenquote:
Ik heb ook een paar weken een kitten, en had al een hond (wel een kleintje trouwens), en was er wel een beetje angstig voor of het goed zou gaan...quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Het gaat echt zo verbazend goed, gisteravond lagen ze gebroederlijk in de mand van Elco te ronken![]()
Wij hadden ook de mazzel dat Hummer is opgegroeid met een witte herder en dus niet schrok van een grote hond. Van de kant van Elco had ik al geen problemen verwacht, die is zo enorm relaxed met andere dieren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:02 schreef Lau. het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar weken een kitten, en had al een hond (wel een kleintje trouwens), en was er wel een beetje angstig voor of het goed zou gaan...
Maar ook hier gaat het super, ze slapen hier ook samen in de mand, op elkaar, naast elkaar, tegen elkaar
Ik heb die ook gekocht om te proberen. Nu gebruiken we het als "gezonde" snoepjes. Die van ons zijn er gek op namelijk, maar omdat die brokjes zo groot zijn, kunnen ze het niet makkelijk eten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:44 schreef senesta het volgende:
Ik zie dat ze van royal canin speciaal voer voor Coons hebben zelfs, met bescherming tegen hartaandoeningen?
Oh wat een mooiequote:Op maandag 12 oktober 2009 13:20 schreef athlonkmf het volgende:
We hebben ook een flnke rode coon
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb die ook gekocht om te proberen. Nu gebruiken we het als "gezonde" snoepjes. Die van ons zijn er gek op namelijk, maar omdat die brokjes zo groot zijn, kunnen ze het niet makkelijk eten.
Ze krijgen MC-brokjes voorlopig niet als hoofdvoer. Niet zolang ze hun 20kg brokjes nog niet op hebben.
Ik denk wel dat we het uiteindelijk als hoofdvoer gaan geven. 1 omdat ze er meer moeite moeten doen om te eten (kauwen) en dus beter voor hun gebit en gewicht, en 2 voor hun hart (al betwijfelen we of het idd echt zo beschermend werkt).quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:02 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh wat een mooie![]()
Ga je het wel als hoofdvoer geven uiteindelijk? Tot hoe lang hebben jullie kittenvoer gegeven?
lolquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Wij hadden ook de mazzel dat Hummer is opgegroeid met een witte herder en dus niet schrok van een grote hond. Van de kant van Elco had ik al geen problemen verwacht, die is zo enorm relaxed met andere dieren.
De konijnen lopen hier ook over hem heen
Haah jaquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:44 schreef boofer het volgende:
[..]
lol
Dit deed het hem. Een witte herder genaamd Bowie zeker. Laat me raden, je hebt Hummer zeker uit deventer? Je had zijn oogje eens moeten zien toen het net gebeurd was. Toen was het net een heksenkatje (twee totaal verschillende ogen). Ben blij dat zijn oogje geheeld is, ik was toendertijd een beetje bang dat hij blind zou zijn aan 1 oogje.
Hummer (stuk beter dan Nero:P) is wel een avontuurlijk ding, kon er altijd leuk mee spelen
Ja de verkleuring is al flink bijgetrokken. Het was eerst veel erger. Je zag ook gewoon een kras op het hoornvlies van het oog zitten toendertijd. Ik denk dat het tijdens het spelen is gebeurd, het was toendertijd al een lomperik. Van het nestje was hij ook de eerste die beneden kwam om de grote witte hond uit te checken en degene die het meest in mijn broek hing met zijn nageltjes.... Het gaat trouwens wel een flinke worden hoor, zijn vader is 12 kilo en zijn opa zelfs 16 kilo!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Haah jaklopt
Wat grappig!
Was de verkleuring van zijn oogje toen veel meer dan nu dan? Het ziet er nu wel heel mooi uit maar mijn dierenarts zei dat het nageltje er wel diep ingezeten heeft waarschijnlijk. Het ziet er nu erg mooi uit.
En het is inderdaad een avontuurlijk ding, vandaag nog twee keer uit de gordijnen moeten vissen
Mijn dierenarts zei dat het nog wel een half jaar kon duren voor we echt konden zien hoe het oog uiteindelijk zou worden. Maar als hij er verder geen last van heeft ben ik al blijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:39 schreef boofer het volgende:
[..]
Ja de verkleuring is al flink bijgetrokken. Het was eerst veel erger. Je zag ook gewoon een kras op het hoornvlies van het oog zitten toendertijd. Ik denk dat het tijdens het spelen is gebeurd, het was toendertijd al een lomperik. Van het nestje was hij ook de eerste die beneden kwam om de grote witte hond uit te checken en degene die het meest in mijn broek hing met zijn nageltjes.... Het gaat trouwens wel een flinke worden hoor, zijn vader is 12 kilo en zijn opa zelfs 16 kilo!
Ik heb trouwens zijn tante en neefje bij mij thuis wonen
Hier ook inderdaad absoluut de favoriet. En ik heb hem gekocht omdat ik hem bij jou had gezien, was een goede tip van jouquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Oeh, Senes, wat een leukerd! En kittenplezier is echt niet te evenaren, dus have fun de komende tijd.
Leuk dat je die buis ook hebt, het is echt een hit hè? Noah kijkt er niet zo veel meer naar om als in het begin, maar het is nog steeds z'n favoriete speeltje. Over het kittenvoer: ik zou er niet te lang mee doorgaan. Uiterlijk totdat hij gecastreerd is, anders worden ze echt te dik.
Ja, hij komt bij een cattery vandaanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:14 schreef Lois het volgende:
Hoe heb je deze maine coon gevonden Senes? Via een cattery?
Die tweede foto!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:57 schreef boofer het volgende:
Ik heb hier alleen maar foto's van het neefje van Hummer (zie hieronder). Zijn tante (directe familie, ook een pratertje) heeft kort haar en die heeft een nestje gehad met een andere kater van dezelfde cattery. De tante is een schildpadje en heeft toen een nestje gehad met daar in een grijze (al noemen de kattenkenners dit blauw om de een of andere reden), een zwarte en drie rode. Een van de rode is naar mijn ouders toe en lijkt nu sprekend op Hummer, ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden.
De grijze hebben we zelf gehouden.
Dragan jong:
[ afbeelding ]
puber Dragan. Zoals je ziet aan zijn houding was het een echt pubertje die alles beter wist:
[ afbeelding ]
en nu volwassen:
[ afbeelding ]
lol, hij ziet er wel een beetje uit als Maine Coon hoor, vind ik althans. En zo te zien heeft hij het ook erg naar zijn zin!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:41 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb een mislukte coon. Telt dat ook?
In het asiel zeiden ze dat het een coon was, maar ik twijfel nogal. Hij heeft de kleur van Dragan als kitten met dat zilver, iets donkerdere snoet en witte voetjes (meer als een pointed), de lange kraag. Maar ook een andere vacht met zijdeachtige dunnere haren en hij is klein en maar een paar kilo.
Dit is hem, Merlijn (samen met Kay)
[ afbeelding ]
Die tweede foto!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:57 schreef boofer het volgende:
Ik heb hier alleen maar foto's van het neefje van Hummer (zie hieronder). Zijn tante (directe familie, ook een pratertje) heeft kort haar en die heeft een nestje gehad met een andere kater van dezelfde cattery. De tante is een schildpadje en heeft toen een nestje gehad met daar in een grijze (al noemen de kattenkenners dit blauw om de een of andere reden), een zwarte en drie rode. Een van de rode is naar mijn ouders toe en lijkt nu sprekend op Hummer, ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden.
De grijze hebben we zelf gehouden.
Dragan jong:
[ afbeelding ]
puber Dragan. Zoals je ziet aan zijn houding was het een echt pubertje die alles beter wist:
[ afbeelding ]
en nu volwassen:
[ afbeelding ]
Op de eerste pagina van de Cattery-website staat inderdaad een foto met daarop een kat, die nogal op Dragan lijkt, en de witte hond die jij ook al eerder noemde. De gelijkenis kan ook wel kloppen want, dat is de vader van Draganquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:26 schreef senesta het volgende:
@boover, staat Dragan toevallig ook op de site van de Fokker waar ik Hummer vandaan heb?
lol, dat is vechten tegen de bierkaai hoor. Als ze ergens niet mogen liggen, dan is het natuurlijk het beste plekje waar ze juist moeten liggen. Ik heb niet eens bijgehouden hoevaak ik de kat uit de hondenmand heb gehaald omdat hij de hond wegdrukte. Ligt de kat languit in de hondenmand, en dan zie je die zielige hond op een klein stukje helemaal ineengedoken ernaast liggen...quote:Hummer schijnt bedacht te hebben dat de mand van Elco een prima slaapoptie is, en ondanks dat Elco inmiddels zelfs al een keer bovenop hem is gaan zitten (40 Kilo!!) blijft hij gewoon terug gaan. Ik haal hem er trouwens uit hoor als ik het zie, ik vind dat Elco ook gewoon recht op zijn eigen plekje heeft.
Ik heb ergens gelezen dat de rangorde bij katten helemaal niet zo vaststaand is. Als één van de katten ziek is zakt hij ook meteen in rang en is ook zo weer terug als hij zich beter voelt. Ik las ook dat je kan zien wie de hoogste is in rangorde gewoon aan wie het hoogste zit. De laagste in rang zitten op de grond.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Zelfs Zorro speelt met de buis. Alleen is Rossi zo jaloers dat die hem wegjaagd. Gisteren liet Zorro zich zelfs uit de krabpaal jagen. Om vervoglens al klagend daar het huis te lopen. Ik vind dit wel een beetje zorgelijk aangezien Zorro eigenlijk de baas is. Iemand hier ervaring hoe wij hier mee om kunnen gaan? We geven Zorro al zoveel mogelijk aandacht en halen Rossi van bed als hij er ligt omdat hij hem echt aanvalt waardoor Zorro boos wegloopt.
Wat vind ik dat toch prachtige dierenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
Rossi een van onze coons
[ afbeelding ]
En Fire onze andere coon die op dit moment een beetje ziekjes is
[ afbeelding ]
En Zorro onze oudste coon.
Ze zijn nu iets meer als een jaar oud, maar nog net zo ondeugend als toen ze klein waren. Vanochtend heb ik nog een plant omgekeerd van de tafel moeten plukken. Er zat meer aarde op de heren dan in de pot.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:26 schreef senesta het volgende:
@boover, staat Dragan toevallig ook op de site van de Fokker waar ik Hummer vandaan heb?
Ook zo'n buis! Vinden ze hem allemaal leuk F_R?
MvA83, wat een mooie CoonsHoe oud zijn ze?
Hummer schijnt bedacht te hebben dat de mand van Elco een prima slaapoptie is, en ondanks dat Elco inmiddels zelfs al een keer bovenop hem is gaan zitten (40 Kilo!!) blijft hij gewoon terug gaan. Ik haal hem er trouwens uit hoor als ik het zie, ik vind dat Elco ook gewoon recht op zijn eigen plekje heeft.
Nee, ik zit niet op KPquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Locusta het volgende:
Hey! @ TS, zit je ook op KP? kattenplaza
Wel heeeeel toevallig dat ik twee hummer-de-maine-coon-topics voorbij zie komen over dezelfde kat![]()
Of zit ik nou helemaal verkeerd?![]()
De foto's doen het niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:38 schreef senesta het volgende:
Hummertje die inmiddels al ruim drie kilo weegt, is dat een goed gewicht voor 18 weken?
Hangjongere![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik stop alweer
Pfft.. da's al bijna zwaarder dan mijn birmaan van 14 (jaar!).. die woog de laatste keer bij de DA iets van 3300 gram...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:38 schreef senesta het volgende:
Hummertje die inmiddels al ruim drie kilo weegt, is dat een goed gewicht voor 18 weken?
Neeeee, niet stoppen.. Te liev!quote:En nu stop ik wel weer even![]()
![]()
en mooier. Zou hem zo in coma komen knuffen. Wat een lekker beestquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:56 schreef senesta het volgende:
Hij lijkt trouwens wel steeds rooier te worden
Wat word je ook moe van spelen hè.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:22 schreef senesta het volgende:
Het speelt, het eet, en het.....
[ afbeelding ]
Wat zijn ze mooiquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:37 schreef athlonkmf het volgende:
Nou laat ik ook maar weer mee doen:
Kitty: SPAARTAAAAA!!!
[ afbeelding ]
Whatch mean, no tuna today?
[ afbeelding ]
Introducing big sis Penny:
[ afbeelding ]
Tijd voor wintervacht trouwens. Hun witte snorharen worden vervangen door zwarte![]()
Ik ben ook echt zo verliefd, hij is zoooo leukquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:35 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en mooier. Zou hem zo in coma komen knuffen. Wat een lekker beest
Spelen alle kittens zo fel trouwens? Niet naar ons hoor maar hij gaat hier af en toe door het huis alsof de duivel hem op de hielen zitquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat word je ook moe van spelen hè.
Die bovenste!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:38 schreef senesta het volgende:
Hangjongere![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let niet op de ramen, samara was ze aan het schoonmaken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu stop ik wel weer even![]()
![]()
Het (quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:35 schreef senesta het volgende:
Nee, ik zit niet op KPMaar ik had wel rondgeneust op het Maine Coon forum en daar waarde ook een creme Maine Coon kitten rond die ook Hummer heette dus wellicht dat die ook op KP rondhuist
Joa, is normaal hoor. Jazz heeft ook nog elke dag zijn gekke uurtje en die gaat precies zoals jij t beschrijft. Springt van stoel naar stoel en raakt die stoelen amper aan. Dan in één stoel plat blijven liggen tot hij weet dat ik weet dat ie daar is, en dan springt/rent ie weer verderquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat zijn ze mooi![]()
Komen ze wel eens buiten? Ik ben op zoek naar een tuigje![]()
[..]
Ik ben ook echt zo verliefd, hij is zoooo leuk![]()
[..]
Spelen alle kittens zo fel trouwens? Niet naar ons hoor maar hij gaat hier af en toe door het huis alsof de duivel hem op de hielen zitGrote ogen, oren opzij, springend en soms zelfs gewoon in de leuning van de bank bijten. Om vervolgens rustig ergens te gaan zitten wassen en te gaan slapen alsof er noooooit wat gebeurd is
*bevestigt*quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Joa, is normaal hoor. Jazz heeft ook nog elke dag zijn gekke uurtje en die gaat precies zoals jij t beschrijft. Springt van stoel naar stoel en raakt die stoelen amper aan. Dan in één stoel plat blijven liggen tot hij weet dat ik weet dat ie daar is, en dan springt/rent ie weer verder.
En daarna inderdaad wassen"Wat, ik deed niets."
Kan best.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:56 schreef senesta het volgende:
Hij lijkt trouwens wel steeds rooier te worden
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:37 schreef athlonkmf het volgende:
Nou laat ik ook maar weer mee doen:
Kitty: SPAARTAAAAA!!!
[ afbeelding ]
Hoe gaat het met Fire nu?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vond het al niet echt cremekleurig. Maar goed mensen veranderen vaak ook van haarkleur dus bij katten kan dat ook.
Jup, Maine Coons kunnen echt zo groot worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:48 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Hij is een kilo of 7 geworden.
Ook was hij voor een Maine Coon niet al te groot.
Maar gelukkig nog wel groot genoeg om mensen te verbazen die nog nooit zo'n kat hadden gezien![]()
Ze kunnen zoals je ongetwijfeld weet behoorlijk groot worden.
Ik ben dit plaatje wel eens tegengekomen op het internet, ik weet alleen niet of het wellicht een hoax is.
[ afbeelding ]
Ze zijn ook echt leukquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:54 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Jup, Maine Coons kunnen echt zo groot worden.
Later als ik m'n eigen stekkie heb wil ik er 2.
Ik heb hier thuis en vroeger in A'dam nooit minder dan 3 katten gehad, op het moment zijn het er 5.
Ik ben dus een behoorlijke kattenliefhebber en de foksters van onze hond hadden er 3
Sinds een paar jaar terug ben ik helemaal Coon-fan
Hihi daarom zei ik ook kúnnen wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Ze zijn ook echt leuk![]()
Maar ook Main Coons komen in grote en minder grote versies.
Ik las laatst zelfs over broertjes waarvan de één vijf kilo werd en de andere acht kilo. Dus zelfs op één nest kun je er niet veel over zeggen.
Maar het karakter en uiterlijk op zich vind ik al geweldig
Huh.. Wat?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn ouders hebben huin tuin met schrikdraad afgezet. Rossi was niet echt bang die held liep gewoon de rest achterna. Snowy deed dat ook de 1e keer dat hij uit logeren was. Terwijl Zorro in het begin echt bang was en Fire moest er ook niets van hebben totdat Zorro hem accepteerde toen week hij niet meer van zijn zijde ookal ging Zorro de tuin in.
Is dat topic over wat de opties zijn er ooit nog gekomen? Eigenlijk moet ik dat aan Hara vragen. Die was daarmee bezig, maar die heeft nu mss minder tijd door studie en het modschap.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:52 schreef senesta het volgende:
Hummer is van de week aan een tuigje even buiten in de tuiin geweest, hij vond het spannend maar wel erg interessant ook. Hij kende het gevoel van gras onder zijn pootjes nog niet denk ik, hij trok zijn pootjes bij elke stap zo hoog op dat het er wel erg grappig uitzag.
We zijn nog aan het nadenken over hoe we de tuin catproof gaan maken, misschien dat we ook wel een ren gaan maken. We twijfelen nog. Mooi dat Fire ook goed gaat nu.
Ik wacht nog op het stuk van Greys.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is dat topic over wat de opties zijn er ooit nog gekomen? Eigenlijk moet ik dat aan Hara vragen. Die was daarmee bezig, maar die heeft nu mss minder tijd door studie en het modschap.
Een tip, als je wilt dat je je coon zichzelf schoonmaakt, moet je de vacht een beetje nat maken door met natte handen er over te gaan. Dan gaan ze zichzelf weer likken om jouw "likwerk" af te maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:10 schreef heartwork het volgende:
Ook heeft hij heel af en toe weleens een natte broek (diarree aan zn konthaar).. Man o man, wat is dat een goor karwei om het schoon te krijgen haha. Maar dan kijkt hij je weer zo lief aan en dan vergeet je het (bijna) gelijk.
Regelmatig diarree is toch niet goed hè.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voerenquote:Op zondag 8 november 2009 13:32 schreef heartwork het volgende:
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.
Wij gaven onze katten eerst gewoon brokken die in de aanbieding waren (felix, huismerk, coc... nog iets, purina) maar sinds een jaar overgestapt op whiskas en bijna nooit meer last van diarree/scheten.
(Ook al zijn de users op kattenfora totaal niet te spreken over whiskas, bij ons gaat het hartstikke goed).
Maar wat dan wel?quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voeren
Ik voer Royal Canine, ik heb carnibest geprobeerd, al meerdere keren, maar meneer weigertquote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.
Ik wil gewoon brokjes voeren
Orijen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.
Er zijn genoeg topics hierover.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
Maar dat is toch niet zo moeilijk zelf uit te zoeken? Ga eens naar een kattenforum of vraag aan de dierenarts naar tips voor goed voer.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
Maar wat dan wel?
Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.quote:Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics hierover.
Orijen is qua brokjes nog de beste (heel veel vlees), maar helaas lusten mijn coontjes het niet zo. Komt waarschijnlijk omdat het zo hard, klein en plat is. Hebben ze moeite om het op te pikken en te bijten.
Dus maar gewoon Royal Canin. Hiervan lijkt indoor het beste voor ze, maar ze vinden het minder lekker dan exigent of Maine Coon. Als de 7kg exigent op is, dan gaan ze over op MaineCoon brokjes.
Deze eten ze nu als snoepjes. Heel groot, dus moeten ze kauwen, en heel lekker volgens hun
We hebben ook Hills geprobeerd, ook goed, maar ze vinden RC lekkerder. Van RC krijgen ze wel een mooie glanzende en zachte vacht. En al maanden geen diaree meer. (de vorige keer diaree kregen ze omdat ik ze indoor long hair gaf. Goed voor haarballen, maar is nogal laxerend)
Tip: 1x (of meer) een gratis probeerpakket? http://www.royalcanin.nl/voedingsadvies/index.php (vrij verborgen link)
Dus:
hoofdvoer: RC exigent
gezonde snack: RC Maine Coon
minder gezonde, maar wel nuttige snack: Temptations anti-haarbal van whiskas (max 2/dag)
1x per week: pure vlees natvoer. Shiny Cat of Cosmo Thai.
Jammer want het voer is meestal niet alleen goedkoper via internet, maar ook met bestellen lang niet zoveel gedoe als je denktquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[...]
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Die exigent is gemixed met orijen zodat zij toch de orijen eten, en misschien kunnen overstappen. En zelfs als exigent meer granen heeft, dan nog is het veel minder zoutig dan whiskas (ooit wel eens de brokjes geproeft?)quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[..]
Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.
Ik zag net op kattenplaza ook iemand de ingredientenlijst van deze RC verpakking opsommen. nou.. mn konijn zou er blij mee zijn, maar mn kat?!
RC Exigent Samenstelling:
Maïsglutenvoer, pluimvee meel, maïs, rijst, dierlijke vetten, dierlijke eiwitten (gehydroliseerd), lignocellulose, mineralen, plantaardige *, gist, bietenpulp, soja-olie, bernagie-olie, natriumfosfaat, fructo-oligosachariden (FOS), eipoeder, DL-methionine, L-lysine , peper-extract, polyfenolen (uit groene thee en druiven), taurine.
* LIP: Geselecteerde, licht verteerbare eiwitten met hoge biologische waarde.
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=26&t=85616&start=0
Dan moet je je maar gewoon whiskas blijven voeren als je dat prima vind. Na een paar maanden zal ze wel wennen aan whiskas en misschien minder diaree hebben. Misschien vind je broekpoepjes minder gedoequote:Het voer van de Lidl heb ik geprobeerd, maar daar liet hij steeds scheten van (en de kattenbak MEURDE!.. niet te zuinig).
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Wat ik zeg jaquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Phedre77 het volgende:
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Kun je later dierenartskosten betalen om de orgaantjes nog wat langer gaande te houden. Goed voer is gewoon beter en vanzelf (vaak) duurder, maar en? Het voer dat Mickey hier krijgt is best een boel duur, maar daar heeft hij ook maar heel weinig van nodig.
Wat een geweldig stelquote:Op woensdag 11 november 2009 09:33 schreef senesta het volgende:
Thnx Hara, hij word ook steeds mooier vind ik![]()
Hij is overigens ook nog steeds dikke maatjes met Elco, ze zoeken elkaar steeds op. Ze verstaan elkaar alleen niet altijdElco gooit zijn kluif naar de kat die dan miauwend dekking zoekt in plaats van de mee te spelen met de kluif
En als de kat aan het spingen en gek doen is komt Elco meestal vertwijfeld naast me zitten met een heel groot vraagteken boven zijn hoofd.
Maar in de tussentijd....:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen dat hoofd van Elco is best zwaar
[ afbeelding ]
Ik denk erover om mettertijd een Coontje erbij te nemen. Ik had al een cattery en setje op het oog maar werd door anderen erop gewezen dat de ouderdieren niet getest werden op PL en HCM. Na wat inlezen bedacht ik me dat ik me misschien wel op de lijst laat zetten van de rasvereniging voor een herplaatser. Iemand daar ervaring mee?
AAAAHHHWWWWWquote:Op woensdag 11 november 2009 09:33 schreef senesta het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen dat hoofd van Elco is best zwaar
[ afbeelding ]
Wow, wat machtig om te zien samenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:33 schreef senesta het volgende:
Thnx Hara, hij word ook steeds mooier vind ik![]()
Hij is overigens ook nog steeds dikke maatjes met Elco, ze zoeken elkaar steeds op. Ze verstaan elkaar alleen niet altijdElco gooit zijn kluif naar de kat die dan miauwend dekking zoekt in plaats van de mee te spelen met de kluif
En als de kat aan het spingen en gek doen is komt Elco meestal vertwijfeld naast me zitten met een heel groot vraagteken boven zijn hoofd.
Hij heeft inderdaad flinke stappers jaquote:Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef nokwanda het volgende:
Voor een jonge kat heeft ie echt machtige poten. Zoveel verschil zit er niet tussen zijn klauw en de poot van Elco. Toch een grote hond.
Wauw, wat een beauty op die onderste foto!quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wacht maar tot hij echt volwassen word... Dan word zijn vacht ook veel groter!
Dit was 1 van onze mainecoons nog in Juni:
[ afbeelding ]
En dit in Augustus (dat is ook de tijd dat ze het meeste haar hebben, gek genoeg!)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Regelmatig diarree is toch niet goed hè.
Deze had ik helemaal niet gezienquote:Op zondag 29 november 2009 04:21 schreef chaussie het volgende:
Hierbij 2 foto's van Hummer's opa![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hangjongere he?quote:Op zondag 29 november 2009 09:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
Rossi in standje charmant.
We willen wel een hele hoop foto's he?quote:Op donderdag 3 december 2009 23:17 schreef Logician het volgende:
Ja mijn witte is destijds gestolen, m.a.w deze gaat NOOIT naar buiten zonder lijntje
Wat een koppie he?![]()
Coontjes zijn lief, wat leuk dat je er volgend jaar 1 bij krijgt!![]()
Ben zo blij, helemaal hyper nu!
Een coontje met stamboom, netjes geent en dergelijke zit meestal tussen de 450 en de 600 euro. Je zal ze iets goedkoper en iets duurder tegen kunnen komen maar ik denk dat de meeste gewoon tussen deze bedragen in zitten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:45 schreef BrandX het volgende:
mag ik een vraag stellen?Wat kost zo'n Coon nou als je er eentje zou willen aanschaffen?
ah okquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Een coontje met stamboom, netjes geent en dergelijke zit meestal tussen de 450 en de 600 euro. Je zal ze iets goedkoper en iets duurder tegen kunnen komen maar ik denk dat de meeste gewoon tussen deze bedragen in zitten.
Is ook zo, en het voordeel bij een cattery is vaak, al zul je daar echt op moeten letten ook als koper, dat de ouderdieren getest zijn op een aantal vervelende ziektes en gebreken zoals HCM, PKD, PL, Felv En Fiv (http://www.mainecoon.nl/nl/demainecoon/gezondheid.php).quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
ah ok. valt me op zich nog mee dan. Zeker niet goedkoop, maar voor honden van een fatsoenlijke fokker ben je soms makkelijk meer kwijt.
Ja eigenlijk was Remmelt 600, maar mede door zijn afwijking 300, als zouden we hem dan alsnog gekozen hebben want juist dat schele is waar wij verliefd op zijn gewordenquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Een coontje met stamboom, netjes geent en dergelijke zit meestal tussen de 450 en de 600 euro. Je zal ze iets goedkoper en iets duurder tegen kunnen komen maar ik denk dat de meeste gewoon tussen deze bedragen in zitten.
Hij schijnt dus 10wk te zijn, volgens zijn paspoort. Nu heb ik gelukkig de ervaring als kitten pleeggezin.quote:Op zondag 6 december 2009 14:51 schreef senesta het volgende:
Guus en Remmelt zijn beiden prachtig. Ik vind het schele wel meevallen ook hoor, het is wel heel erg vertederend.
Hoe oud is Remmelt nu want hij lijkt nog zo klein voor 13 weken. Maar ik kreeg Hummer later dus misschien dat ik me gewoon verkijk hoor.
Guus is bang voor Remmelt, en Remmelt trekt zich er niets van aan en volgt hem op de voetquote:Op zondag 6 december 2009 14:50 schreef Ewelina het volgende:
Logician, wat een beauty's en wat is de kitten lief!Gaat het goed samen met Guus?
Ja ik ook, dus was wel verbaasd, maar alle gegevens kloppen wel dus dat scheelt.quote:Op zondag 6 december 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht dat cattery's standaard 13 weken aanhielden?
quote:Op donderdag 31 december 2009 23:22 schreef Bouke-p het volgende:
Ze kunnen zoals t hoort bij Coons ontzettend boos kijkenFrench is een behoorlijk eigenwijs mormel en Kelly is gewoon niet boos te krijgen.
Allemaal die kant op kijkenquote:
Ja gaat ontzettend hard. Wat een mooi beestje trouwen zo witquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah Romey alweer een jaar wat gaat het snel he?
[ afbeelding ]
Rossi
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:36 schreef Chanty het volgende:
Coontopic![]()
![]()
Onze coon Romey is vandaag precies een jaar
Zal na een nachtje slapen eens wat nieuwe foto's maken
Op deze foto werden we toen op slag verliefd op d'r
Hier hadden we haar net een dag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen met haar broers
[ afbeelding ]
Inmiddels is ze de 5 kilo gepasseerd
Lijkt idd sprekend! Eergister maar weer eens een poging gedaan French en Kelly te kammen. Kelly is vorige week bij een trimster geweest, het beestje heeft zo'n moeilijke vacht dat er bijna niet tegen te kammen is. gelukkig is het de trimster wel gelukt en hoefde ze niet geschoren te worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:01 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
Zorro lijkt op Kelly
Wij blijven hopen dat alles met Rossi oke is. hij heeft mij vandaag wel aangevallen. 2 krassen op mijn gezicht
Het is slopend als je niet weet wat er mis is, ik duimquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:01 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
Zorro lijkt op Kelly
Wij blijven hopen dat alles met Rossi oke is. hij heeft mij vandaag wel aangevallen. 2 krassen op mijn gezicht
Dozen, checkquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:15 schreef Bouke-p het volgende:
Zijn jullie katten ook ze gek op dozen? Die van ons wel, daar vechten ze gewoon om.
Pfoeh spannend zeg.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Woensdag krijgt Rossi een buikecho. De DA heeft gebeld dat ze toch verdenkingen met FIP heeft. Ze gaf ook aan dit bij Snowy altijd gedacht te hebben maar dit is er nooit helemaal uitgekomen. Hopelijk heeft hij gewoon een darminfectie oid.
Kut sterkte ik hoop dat ze het mis hebbenquote:Op maandag 4 januari 2010 18:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Woensdag krijgt Rossi een buikecho. De DA heeft gebeld dat ze toch verdenkingen met FIP heeft. Ze gaf ook aan dit bij Snowy altijd gedacht te hebben maar dit is er nooit helemaal uitgekomen. Hopelijk heeft hij gewoon een darminfectie oid.
Hoe merk je dat dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kut sterkte ik hoop dat ze het mis hebben
Onze vorige kat is aan FIP overleden, maar dan de droge variant
Ze zijn beiden dodelijk. Alleen met de natte variant zie je het aankomen, met de droge weet je niet wat er loos is totdat het beestje bijna dood is. Wij hebben destijds weken lang gezocht naar wat er aan de hand is met Bounty want het kon vanalles zijn. Uiteindelijk bleek het het ergste te zijn. Ik hoop dat jullie lange zoektocht leidt tot een postief resultaat. Moed houdenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Voor zover ik weet is de natte variant snel dodelijk en zit er veel vocht in de buik. De droge variant is minder snel dodelijk. Maar precies weet ik het niet en ik wil het denk ik nog niet weten.
Ik ga heel hard voor jullie duimen donderdag..quote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat is hummer al groot en wat is hij mooi.
Rossi wil ook altijd helpen.
donderdag wordt hij geopereerd
quote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Spannend, wat mankeert er nu precies?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Rossi heeft ook een eigen topic, daarin staat wat meer achtergrondinfo denk ik: Kitten Rossi is er.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Spannend, wat mankeert er nu precies?
En wat een joekel Hummer, echte grote coonkater
Dank je, had het topic gelukkig al gevondenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Rossi heeft ook een eigen topic, daarin staat wat meer achtergrondinfo denk ik: Kitten Rossi is er.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:38 schreef Chanty het volgende:
Oeh het kerstdiner voor 2010 is gearriveerd?
We hadden eerder twee konijnen, die waren steeds samen. Maar omdat er ééntje pas is doodgegaan en we geen tweede meer willen vonden we dat hem dan wat vaker hier in huis lekker rond moesten laten lopen en Elco vind het allemaal geen probleem maar de reactie van Hummer was even afwachten.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:31 schreef NanKing het volgende:
Toffe foto's.
Wat een leuk knijn ook.
Hahahaha, nou we waren er wel een beetje bang voor dat het zijn jachtinstinct zou triggeren maar hij was eerder gewoon stomverbaastquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:38 schreef Chanty het volgende:
Oeh het kerstdiner voor 2010 is gearriveerd?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:43 schreef NanKing het volgende:
Mijn katten waren altijd als de dood voor mijn nijn. Die sloeg ze gewoon op de bakkes.
Wat liefquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:30 schreef senesta het volgende:
Wat is dit?!
Het is geen hond, duidelijk geen kat, en het lijkt ook niet op mijn blikopeners......![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En toen sprong hij in mijn kattenbak![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hopelijk blijft dat zo en gaat hij hem als speelmaatjes zienquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Hahahaha, nou we waren er wel een beetje bang voor dat het zijn jachtinstinct zou triggeren maar hij was eerder gewoon stomverbaast
Zeldaquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Knijntjewat een mooierd! Hoe heet ie?
Mwa, kan me niet voorstellenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:08 schreef senesta het volgende:
[..]
ZeldaHet konijn is van dochterlief, ons andere konijn was van zoonlief en die had hem Link genoemd :
![]()
Ik heb wel het vermoeden dan zoonlief iets te maken had met de naamskeuze van het konijn van dochterlief hoor
Ga ik doenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mwa, kan me niet voorstellen![]()
Als er nog meer leuke konijn+poes+hond foto's komen, moet je ze ook maar eens komen delen in het centrale konijnentopic!
Geweldig!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:30 schreef senesta het volgende:
Wat is dit?!
Het is geen hond, duidelijk geen kat, en het lijkt ook niet op mijn blikopeners......![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En toen sprong hij in mijn kattenbak![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook echt besmet met het Maine Coon virusquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Geweldig!
Echt, ik wil ook een Coon. Al ben ik ook zeer gelukkig met mijn andere langharige mormels waar ook wat Coon inzit. Maar als ik een nieuwe kat neem, wordt het een Coon.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:56 schreef senesta het volgende:
Oh Loveless, ik had je nog een linkje beloofd naar een foto van het kitten dat als alles goed gaat bij ons komt wonen.
Dit is het linkje en het is het bovenste kleine meneertje: Buffalo
Hij is nu 3,5 week oud![]()
Zwart tabby, rood wit en creme met wit. Overleden was pikzwart, zoek wel ff kittenfotosquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:48 schreef senesta het volgende:
Wauw wat een mooie foto's![]()
Wat voor kleurtjes zijn de rest?
Wauw! Mooie kop heeft ie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:39 schreef Providentia het volgende:
ik heb 4 rasechte Coons met stamboomhad er 5, Zorro is overleden met 1,5 jaar aan FIP
![]()
Oudste is van 2004
Dan 1 van 2005
Dan 2 halfzusjes van 2006
heb op dit moment alleen ff fotos van de oudste:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooiequote:Op woensdag 3 februari 2010 15:39 schreef Providentia het volgende:
ik heb 4 rasechte Coons met stamboomhad er 5, Zorro is overleden met 1,5 jaar aan FIP
![]()
Oudste is van 2004
Dan 1 van 2005
Dan 2 halfzusjes van 2006
heb op dit moment alleen ff fotos van de oudste:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Heeft dat urretje nou al een naam?quote:Op zondag 14 februari 2010 10:09 schreef senesta het volgende:
Ik heb nieuwe muurdecoratie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zometeen gaan we kijken bij ons nieuwe poezenkind:
[ afbeelding ]
5,5 week inmiddels
Jazeker, het gaat Dodge wordenquote:Op zondag 14 februari 2010 10:43 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heeft dat urretje nou al een naam?
We hebben echt zo'n leuke middag gehad, we gaan over een weekje of drie als het kan weer kijkenquote:Op zondag 14 februari 2010 20:30 schreef Ingetje79 het volgende:
Senes, wat een schatjes![]()
En Samara, wat een bekkie zeg
Nee hoor, die rode is niet de vader, de ouders staan hier:quote:Op zondag 14 februari 2010 20:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat een dotje zeg. En wat duurt dat wachten nog lang he?
Is die rode de vader? Dan kunnen jullie vast kracht oefeningen gaan doen om Dodge later te tillen.
Jack is 9,5 kilo, dat is wel flink hoor, ook voor een Maine Coon, en hij is 2,5 en een open kater dus nog niet uitgegroeit ookquote:Op zondag 14 februari 2010 20:36 schreef Ingetje79 het volgende:
Gaat Hummertje net zo groot worden als Jack?
Jaquote:Op zondag 14 februari 2010 20:57 schreef Cat22 het volgende:
Wat een lekker bekkie heeft Dodge.En Jack!
Wat een reus!
![]()
Het aftellen zal nu nog moeilijker zijn denk ik he Senes?
Ja, hij is inderdaad al groot hequote:Op zondag 14 februari 2010 21:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat heb jij trouwens al een grote zoon Senes!![]()
Hoe oud is Joey?
Wilde ik ook net vragenquote:Op zondag 14 februari 2010 21:38 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat heb jij trouwens al een grote zoon Senes!![]()
Hoe oud is Joey?
*Senes is opgericht in '76...rekent terug....quote:Op zondag 14 februari 2010 21:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, hij is inderdaad al groot heHij word 22 februari twaalf
Dank je welquote:Op zondag 14 februari 2010 22:30 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
*Senes is opgericht in '76...rekent terug....
Je was er vroeg bij![]()
![]()
Mooie jongen
Hoe oud is Samara?quote:Op zondag 14 februari 2010 22:37 schreef senesta het volgende:
[..]
Dank je welJa, ik was best een behoorlijk jonge moeder inderdaad
Prachtigquote:Op maandag 15 februari 2010 13:05 schreef Patapon het volgende:
Wat een heerlijke coons!
Dit zijn mijn dames Aiko en Kaida (toen 8 maanden)
[ afbeelding ]
Aiko (11 maanden)
[ afbeelding ]
Kaida (11 maanden)
[ afbeelding ]
Kaida heeft een ingedeukte borstkast, die blijft dus in ontwikkeling wat achter maar doet in gewicht niet onder haar zus!
O wauwquote:Op maandag 15 februari 2010 13:05 schreef Patapon het volgende:
Wat een heerlijke coons!
Dit zijn mijn dames Aiko en Kaida (toen 8 maanden)
[ afbeelding ]
Aiko (11 maanden)
[ afbeelding ]
Kaida (11 maanden)
[ afbeelding ]
Kaida heeft een ingedeukte borstkast, die blijft dus in ontwikkeling wat achter maar doet in gewicht niet onder haar zus!
Ja he?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:15 schreef PiperMaru het volgende:
Wat een guitig kopje! Echt zo'n permanent verbaasde blik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |