Ik heb hem net op youtube gezet, maar goed, die werkt ookquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:18 schreef Desunoto het volgende:
Hij is mooi![]()
![]()
Maar het filmpje doet het bij mij niet.![]()
Edit: hij doet het.Ik zat zo te wachten tot 'ie begon maar hij begon maar niet dus ik postte dit, en toen ging ik terug naar m'n andere tab en stond 'ie af te spelen. Leuk speelgoed.
![]()
Ja, Elco is toch al gek op katten hoor. Hij ruikt aan ze en hij likt ze, alleen vinden niet alle katten dat even leuk. Dus hij heeft al wel vier keer een bloedneus gehad van katten in de buurtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
Oh wat is Hummer cuuuuute!
En grappig, net als bij Boris in de auto, die brak ook uit zijn vervoersdoos en op schoot ging het goed
Vond Elco Hummer echt meteen al leuk?![]()
Wat een mooiequote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:29 schreef Xlarge het volgende:
Hij is heel leuk Senesta
En wat een naam![]()
Wij hebben ook een aantal jaar een Maine Coon gehad.
De leukste kat die ik ooit heb gehad, wanneer ik thuiskwam kwam hij tegen mijn knieen opstaan omdat hij wat te eten wou.
Ik vond het wel jammer dat hij niet zo groot werd, ik had hem graag 10 kilo zien worden.
Een paar jaar geleden werd hij helaas heel ziek aan zijn lever, waarna hij binnen een aantal dagen overleed.
[ afbeelding ]
Jij opperde toch dat je eventueel ook een tuigje kon gebruiken voor als je bijvoorbeeld naar de dierenarts moest?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:43 schreef Harajuku. het volgende:
Hè? Wat heb ik gedaan?
Jazz heb ik ook uit de koffer gehaald toen we hem ophaalden, maar hij kan nu prima in de koffer naar de dierenarts.
Ik ben nog niet met Boris naar de dierenarts geweestquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, Elco is toch al gek op katten hoor. Hij ruikt aan ze en hij likt ze, alleen vinden niet alle katten dat even leuk. Dus hij heeft al wel vier keer een bloedneus gehad van katten in de buurt![]()
Hummer begint al te spinnen als hij in de buurt komt en dan met zijn oogjes half dicht. Elco had alleen na de eerste nacht helemaal spierpijn. Van alle keren dat hij opstond als de kat een spier bewoog. De eerste nacht heeft die hond volgens mij geen oog dicht gedaan
Edit: Hoe ga jij met Borus naar de dierenarts dan? Want ik zie mezelf nog niet in de wachtkamer zitten tussen al die honden met de kat op schootHara opperde al een tuigje en ik had vandaag even gekeken maar ik heb er nog geen gezien waarvan ik dacht dat die nog een beetje confortabel zit.
Dat was langer geleden dan al zeker?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij opperde toch dat je eventueel ook een tuigje kon gebruiken voor als je bijvoorbeeld naar de dierenarts moest?Of verwar ik je nu met iemand anders?
Hij is een kilo of 7 geworden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een mooieHoe zwaar was deze dan?
Hummer was drie weken terug 2 kilo, tenminste volgens zijn entboekje. Zijn vader was 8 kilo.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:48 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben dit plaatje wel eens tegengekomen op het internet, ik weet alleen niet of het wellicht een hoax is.
[ afbeelding ]
Ik heb al Carnibest besteld, ik heb twee worsten van een kilo besteld van de kittenvoer. Ik ben heel benieuwd hoe hij het vind.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:46 schreef Harajuku. het volgende:
Royal Canin heeft overal voer voor,.
Denk dat je dan beter aan de Carnibest kunt hoor,.
Die heb ik bij zooplus besteld, maar ik denk dat de meeste dierenspeciaalzaken hem wel hebbenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Senes wat een leukerd![]()
Waar heb je het speeltje met die buis en bal vandaan die in het youtube filmpje te zien is?
Thnxquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:03 schreef Phedre77 het volgende:
Oh, hij is echt geweldig mooi. Prachtig beest.
Ik had begrepen dat er in Carnibest ook botten en spierweefsel zitquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:16 schreef Phedre77 het volgende:
Volgens mij moet je mest alleen vers vlees, zeker als het alleen zacht is (zoals worst) en geen botten en/of huid heeft, ook even denken aan het tandsteen en de gezondheid van tandvlees en tanden. Met brokjes hou je de tanden beter, omdat harde brokjes tandsteen tegengaan. Katten die alleen zacht vlees eten krijgen vaak enorm tandsteen, uiteindelijk rotte tanden, ziek tandvlees en een enorme stinkbek. Maar goed, ik weet niet zoveel van vers vlees voeren, anders dan uit blik (heb een kat zonder tandjes...).
Ik had deze post helemaal gemistquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:24 schreef nokwanda het volgende:
Hummer fan postInmiddels ook heel erge Elco-fan na al deze uitingen van liefde. Op een emotioneel incontinent moment zou ik er zomaar van zijn gaan huilen, zo schattig.
Kun je carnibest en RC niet combineren dan, om het het beste van alles mee te geven?
@Greys, dat ieder jaar inenten, daar zijn meningen inmiddels over verdeeld. Ik doe het niet. Ze hebben de basisentingen en daarna niet meer en ze zijn gezond. Ze komen niet buiten en als er een nieuwe kat komt heeft die ook de basisentingen gehad. Ik heb er verschillende dierenartsen naar gevraagd en ook daar zijn de meningen verdeeld. Mijn nieuwe DA vond het iig niet nodig in onze omstandigheden.
In blik en brokvoer zitten koolhydraten die veroorzaken het tandplak en dus ook tandsteen. In versvleesvoer zitten geen oolhydraten (tenzij je ook de hondenvarianten voert aan je kat dit kan trouwens gewoon als jouw kat dit eet). Dan kun je eraan denken om iets van gedroogdkipfilet of pensstaafjes te geven voor het knaagtandenpoetswerk. Ook kun je als je dit wil kippennekjes geven daar knagen ze het tandplak ook mee weg.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:16 schreef Phedre77 het volgende:
Volgens mij moet je mest alleen vers vlees, zeker als het alleen zacht is (zoals worst) en geen botten en/of huid heeft, ook even denken aan het tandsteen en de gezondheid van tandvlees en tanden. Met brokjes hou je de tanden beter, omdat harde brokjes tandsteen tegengaan. Katten die alleen zacht vlees eten krijgen vaak enorm tandsteen, uiteindelijk rotte tanden, ziek tandvlees en een enorme stinkbek. Maar goed, ik weet niet zoveel van vers vlees voeren, anders dan uit blik (heb een kat zonder tandjes...).
De dierenarts zei het ook ja, hij zei ook dat hij dacht dat de pupil niet helemaal recht stondquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:38 schreef Cat22 het volgende:
Lieve foto's! Is zijn ene pupil ook kleiner dan de andere of lijkt dat maar zo?
Wat ik me afvraag: hoe test je bij een kat of hij ziet met dat oog? Je kunt de pupilreactie testen met een lampje maar that's it denk ik. En dat zegt weinig over de kwaliteit van het gezichtsveld.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:45 schreef senesta het volgende:
[..]
De dierenarts zei het ook ja, hij zei ook dat hij dacht dat de pupil niet helemaal recht stond![]()
Waarschijnlijk is het nageltje in zijn oog best wat dieper in zijn oog gekomen en doordat daar een reactie op geweest is in het oog trekt gevormde littekenweefsel de pupil iets opzij. Het kan nog wel een half jaar duren voor we echt kunnen zien hoe het zal worden.
Het zag er op dit moment in ieder geval rustig uit en ook ziet hij gewoon met het oog en daar ben ik al blij mee![]()
Hij zei ook dat we waarschijnlijk pas over een half jaar echt kunnen zien hoe zijn oog zal blijven
Nee hoor, Hummer ligt hier op onze fatboyquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:52 schreef Qwea het volgende:
aaaaaaaah, heeft elco zn kussen nou afgestaan voor hummer?
Met een lampje inderdaad, maar hij reageert ook op dingetjes aan beiden kanten (heb ik ook getestquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: hoe test je bij een kat of hij ziet met dat oog? Je kunt de pupilreactie testen met een lampje maar that's it denk ik. En dat zegt weinig over de kwaliteit van het gezichtsveld.
Maar ach, ook al zag hij er niks mee... die kleintjes zijn zo flexibel, hebben er absoluut geen last van.![]()
[ervaring]En grote (mensen) ook niet [/ervaring]
Saampiesquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:26 schreef senesta het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het valt me wel op dat op foto's het kleurverschil in de ogen veel erger lijkt dan als je hem irl ziet.
Het gaat echt zo verbazend goed, gisteravond lagen ze gebroederlijk in de mand van Elco te ronkenquote:
Ik heb ook een paar weken een kitten, en had al een hond (wel een kleintje trouwens), en was er wel een beetje angstig voor of het goed zou gaan...quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Het gaat echt zo verbazend goed, gisteravond lagen ze gebroederlijk in de mand van Elco te ronken![]()
Wij hadden ook de mazzel dat Hummer is opgegroeid met een witte herder en dus niet schrok van een grote hond. Van de kant van Elco had ik al geen problemen verwacht, die is zo enorm relaxed met andere dieren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:02 schreef Lau. het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar weken een kitten, en had al een hond (wel een kleintje trouwens), en was er wel een beetje angstig voor of het goed zou gaan...
Maar ook hier gaat het super, ze slapen hier ook samen in de mand, op elkaar, naast elkaar, tegen elkaar
Ik heb die ook gekocht om te proberen. Nu gebruiken we het als "gezonde" snoepjes. Die van ons zijn er gek op namelijk, maar omdat die brokjes zo groot zijn, kunnen ze het niet makkelijk eten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:44 schreef senesta het volgende:
Ik zie dat ze van royal canin speciaal voer voor Coons hebben zelfs, met bescherming tegen hartaandoeningen?
Oh wat een mooiequote:Op maandag 12 oktober 2009 13:20 schreef athlonkmf het volgende:
We hebben ook een flnke rode coon
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb die ook gekocht om te proberen. Nu gebruiken we het als "gezonde" snoepjes. Die van ons zijn er gek op namelijk, maar omdat die brokjes zo groot zijn, kunnen ze het niet makkelijk eten.
Ze krijgen MC-brokjes voorlopig niet als hoofdvoer. Niet zolang ze hun 20kg brokjes nog niet op hebben.
Ik denk wel dat we het uiteindelijk als hoofdvoer gaan geven. 1 omdat ze er meer moeite moeten doen om te eten (kauwen) en dus beter voor hun gebit en gewicht, en 2 voor hun hart (al betwijfelen we of het idd echt zo beschermend werkt).quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:02 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh wat een mooie![]()
Ga je het wel als hoofdvoer geven uiteindelijk? Tot hoe lang hebben jullie kittenvoer gegeven?
lolquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Wij hadden ook de mazzel dat Hummer is opgegroeid met een witte herder en dus niet schrok van een grote hond. Van de kant van Elco had ik al geen problemen verwacht, die is zo enorm relaxed met andere dieren.
De konijnen lopen hier ook over hem heen
Haah jaquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:44 schreef boofer het volgende:
[..]
lol
Dit deed het hem. Een witte herder genaamd Bowie zeker. Laat me raden, je hebt Hummer zeker uit deventer? Je had zijn oogje eens moeten zien toen het net gebeurd was. Toen was het net een heksenkatje (twee totaal verschillende ogen). Ben blij dat zijn oogje geheeld is, ik was toendertijd een beetje bang dat hij blind zou zijn aan 1 oogje.
Hummer (stuk beter dan Nero:P) is wel een avontuurlijk ding, kon er altijd leuk mee spelen
Ja de verkleuring is al flink bijgetrokken. Het was eerst veel erger. Je zag ook gewoon een kras op het hoornvlies van het oog zitten toendertijd. Ik denk dat het tijdens het spelen is gebeurd, het was toendertijd al een lomperik. Van het nestje was hij ook de eerste die beneden kwam om de grote witte hond uit te checken en degene die het meest in mijn broek hing met zijn nageltjes.... Het gaat trouwens wel een flinke worden hoor, zijn vader is 12 kilo en zijn opa zelfs 16 kilo!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Haah jaklopt
Wat grappig!
Was de verkleuring van zijn oogje toen veel meer dan nu dan? Het ziet er nu wel heel mooi uit maar mijn dierenarts zei dat het nageltje er wel diep ingezeten heeft waarschijnlijk. Het ziet er nu erg mooi uit.
En het is inderdaad een avontuurlijk ding, vandaag nog twee keer uit de gordijnen moeten vissen
Mijn dierenarts zei dat het nog wel een half jaar kon duren voor we echt konden zien hoe het oog uiteindelijk zou worden. Maar als hij er verder geen last van heeft ben ik al blijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:39 schreef boofer het volgende:
[..]
Ja de verkleuring is al flink bijgetrokken. Het was eerst veel erger. Je zag ook gewoon een kras op het hoornvlies van het oog zitten toendertijd. Ik denk dat het tijdens het spelen is gebeurd, het was toendertijd al een lomperik. Van het nestje was hij ook de eerste die beneden kwam om de grote witte hond uit te checken en degene die het meest in mijn broek hing met zijn nageltjes.... Het gaat trouwens wel een flinke worden hoor, zijn vader is 12 kilo en zijn opa zelfs 16 kilo!
Ik heb trouwens zijn tante en neefje bij mij thuis wonen
Hier ook inderdaad absoluut de favoriet. En ik heb hem gekocht omdat ik hem bij jou had gezien, was een goede tip van jouquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Oeh, Senes, wat een leukerd! En kittenplezier is echt niet te evenaren, dus have fun de komende tijd.
Leuk dat je die buis ook hebt, het is echt een hit hè? Noah kijkt er niet zo veel meer naar om als in het begin, maar het is nog steeds z'n favoriete speeltje. Over het kittenvoer: ik zou er niet te lang mee doorgaan. Uiterlijk totdat hij gecastreerd is, anders worden ze echt te dik.
Ja, hij komt bij een cattery vandaanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:14 schreef Lois het volgende:
Hoe heb je deze maine coon gevonden Senes? Via een cattery?
Die tweede foto!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:57 schreef boofer het volgende:
Ik heb hier alleen maar foto's van het neefje van Hummer (zie hieronder). Zijn tante (directe familie, ook een pratertje) heeft kort haar en die heeft een nestje gehad met een andere kater van dezelfde cattery. De tante is een schildpadje en heeft toen een nestje gehad met daar in een grijze (al noemen de kattenkenners dit blauw om de een of andere reden), een zwarte en drie rode. Een van de rode is naar mijn ouders toe en lijkt nu sprekend op Hummer, ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden.
De grijze hebben we zelf gehouden.
Dragan jong:
[ afbeelding ]
puber Dragan. Zoals je ziet aan zijn houding was het een echt pubertje die alles beter wist:
[ afbeelding ]
en nu volwassen:
[ afbeelding ]
lol, hij ziet er wel een beetje uit als Maine Coon hoor, vind ik althans. En zo te zien heeft hij het ook erg naar zijn zin!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:41 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb een mislukte coon. Telt dat ook?
In het asiel zeiden ze dat het een coon was, maar ik twijfel nogal. Hij heeft de kleur van Dragan als kitten met dat zilver, iets donkerdere snoet en witte voetjes (meer als een pointed), de lange kraag. Maar ook een andere vacht met zijdeachtige dunnere haren en hij is klein en maar een paar kilo.
Dit is hem, Merlijn (samen met Kay)
[ afbeelding ]
Die tweede foto!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:57 schreef boofer het volgende:
Ik heb hier alleen maar foto's van het neefje van Hummer (zie hieronder). Zijn tante (directe familie, ook een pratertje) heeft kort haar en die heeft een nestje gehad met een andere kater van dezelfde cattery. De tante is een schildpadje en heeft toen een nestje gehad met daar in een grijze (al noemen de kattenkenners dit blauw om de een of andere reden), een zwarte en drie rode. Een van de rode is naar mijn ouders toe en lijkt nu sprekend op Hummer, ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden.
De grijze hebben we zelf gehouden.
Dragan jong:
[ afbeelding ]
puber Dragan. Zoals je ziet aan zijn houding was het een echt pubertje die alles beter wist:
[ afbeelding ]
en nu volwassen:
[ afbeelding ]
Op de eerste pagina van de Cattery-website staat inderdaad een foto met daarop een kat, die nogal op Dragan lijkt, en de witte hond die jij ook al eerder noemde. De gelijkenis kan ook wel kloppen want, dat is de vader van Draganquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:26 schreef senesta het volgende:
@boover, staat Dragan toevallig ook op de site van de Fokker waar ik Hummer vandaan heb?
lol, dat is vechten tegen de bierkaai hoor. Als ze ergens niet mogen liggen, dan is het natuurlijk het beste plekje waar ze juist moeten liggen. Ik heb niet eens bijgehouden hoevaak ik de kat uit de hondenmand heb gehaald omdat hij de hond wegdrukte. Ligt de kat languit in de hondenmand, en dan zie je die zielige hond op een klein stukje helemaal ineengedoken ernaast liggen...quote:Hummer schijnt bedacht te hebben dat de mand van Elco een prima slaapoptie is, en ondanks dat Elco inmiddels zelfs al een keer bovenop hem is gaan zitten (40 Kilo!!) blijft hij gewoon terug gaan. Ik haal hem er trouwens uit hoor als ik het zie, ik vind dat Elco ook gewoon recht op zijn eigen plekje heeft.
Ik heb ergens gelezen dat de rangorde bij katten helemaal niet zo vaststaand is. Als één van de katten ziek is zakt hij ook meteen in rang en is ook zo weer terug als hij zich beter voelt. Ik las ook dat je kan zien wie de hoogste is in rangorde gewoon aan wie het hoogste zit. De laagste in rang zitten op de grond.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Zelfs Zorro speelt met de buis. Alleen is Rossi zo jaloers dat die hem wegjaagd. Gisteren liet Zorro zich zelfs uit de krabpaal jagen. Om vervoglens al klagend daar het huis te lopen. Ik vind dit wel een beetje zorgelijk aangezien Zorro eigenlijk de baas is. Iemand hier ervaring hoe wij hier mee om kunnen gaan? We geven Zorro al zoveel mogelijk aandacht en halen Rossi van bed als hij er ligt omdat hij hem echt aanvalt waardoor Zorro boos wegloopt.
Wat vind ik dat toch prachtige dierenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
Rossi een van onze coons
[ afbeelding ]
En Fire onze andere coon die op dit moment een beetje ziekjes is
[ afbeelding ]
En Zorro onze oudste coon.
Ze zijn nu iets meer als een jaar oud, maar nog net zo ondeugend als toen ze klein waren. Vanochtend heb ik nog een plant omgekeerd van de tafel moeten plukken. Er zat meer aarde op de heren dan in de pot.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:26 schreef senesta het volgende:
@boover, staat Dragan toevallig ook op de site van de Fokker waar ik Hummer vandaan heb?
Ook zo'n buis! Vinden ze hem allemaal leuk F_R?
MvA83, wat een mooie CoonsHoe oud zijn ze?
Hummer schijnt bedacht te hebben dat de mand van Elco een prima slaapoptie is, en ondanks dat Elco inmiddels zelfs al een keer bovenop hem is gaan zitten (40 Kilo!!) blijft hij gewoon terug gaan. Ik haal hem er trouwens uit hoor als ik het zie, ik vind dat Elco ook gewoon recht op zijn eigen plekje heeft.
Nee, ik zit niet op KPquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Locusta het volgende:
Hey! @ TS, zit je ook op KP? kattenplaza
Wel heeeeel toevallig dat ik twee hummer-de-maine-coon-topics voorbij zie komen over dezelfde kat![]()
Of zit ik nou helemaal verkeerd?![]()
De foto's doen het niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:38 schreef senesta het volgende:
Hummertje die inmiddels al ruim drie kilo weegt, is dat een goed gewicht voor 18 weken?
Hangjongere![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik stop alweer
Forum Opties | |
---|---|