Pfft.. da's al bijna zwaarder dan mijn birmaan van 14 (jaar!).. die woog de laatste keer bij de DA iets van 3300 gram...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:38 schreef senesta het volgende:
Hummertje die inmiddels al ruim drie kilo weegt, is dat een goed gewicht voor 18 weken?
Neeeee, niet stoppen.. Te liev!quote:En nu stop ik wel weer even![]()
![]()
en mooier. Zou hem zo in coma komen knuffen. Wat een lekker beestquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:56 schreef senesta het volgende:
Hij lijkt trouwens wel steeds rooier te worden
Wat word je ook moe van spelen hè.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:22 schreef senesta het volgende:
Het speelt, het eet, en het.....
[ afbeelding ]
Wat zijn ze mooiquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:37 schreef athlonkmf het volgende:
Nou laat ik ook maar weer mee doen:
Kitty: SPAARTAAAAA!!!
[ afbeelding ]
Whatch mean, no tuna today?
[ afbeelding ]
Introducing big sis Penny:
[ afbeelding ]
Tijd voor wintervacht trouwens. Hun witte snorharen worden vervangen door zwarte![]()
Ik ben ook echt zo verliefd, hij is zoooo leukquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:35 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en mooier. Zou hem zo in coma komen knuffen. Wat een lekker beest
Spelen alle kittens zo fel trouwens? Niet naar ons hoor maar hij gaat hier af en toe door het huis alsof de duivel hem op de hielen zitquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat word je ook moe van spelen hè.
Die bovenste!!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:38 schreef senesta het volgende:
Hummertje die inmiddels al ruim drie kilo weegt, is dat een goed gewicht voor 18 weken?
Hangjongere![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let niet op de ramen, samara was ze aan het schoonmaken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu stop ik wel weer even![]()
![]()
Het (quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:35 schreef senesta het volgende:
Nee, ik zit niet op KPMaar ik had wel rondgeneust op het Maine Coon forum en daar waarde ook een creme Maine Coon kitten rond die ook Hummer heette dus wellicht dat die ook op KP rondhuist
Joa, is normaal hoor. Jazz heeft ook nog elke dag zijn gekke uurtje en die gaat precies zoals jij t beschrijft. Springt van stoel naar stoel en raakt die stoelen amper aan. Dan in één stoel plat blijven liggen tot hij weet dat ik weet dat ie daar is, en dan springt/rent ie weer verderquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat zijn ze mooi![]()
Komen ze wel eens buiten? Ik ben op zoek naar een tuigje![]()
[..]
Ik ben ook echt zo verliefd, hij is zoooo leuk![]()
[..]
Spelen alle kittens zo fel trouwens? Niet naar ons hoor maar hij gaat hier af en toe door het huis alsof de duivel hem op de hielen zitGrote ogen, oren opzij, springend en soms zelfs gewoon in de leuning van de bank bijten. Om vervolgens rustig ergens te gaan zitten wassen en te gaan slapen alsof er noooooit wat gebeurd is
*bevestigt*quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Joa, is normaal hoor. Jazz heeft ook nog elke dag zijn gekke uurtje en die gaat precies zoals jij t beschrijft. Springt van stoel naar stoel en raakt die stoelen amper aan. Dan in één stoel plat blijven liggen tot hij weet dat ik weet dat ie daar is, en dan springt/rent ie weer verder.
En daarna inderdaad wassen"Wat, ik deed niets."
Kan best.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:56 schreef senesta het volgende:
Hij lijkt trouwens wel steeds rooier te worden
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:37 schreef athlonkmf het volgende:
Nou laat ik ook maar weer mee doen:
Kitty: SPAARTAAAAA!!!
[ afbeelding ]
Hoe gaat het met Fire nu?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vond het al niet echt cremekleurig. Maar goed mensen veranderen vaak ook van haarkleur dus bij katten kan dat ook.
Jup, Maine Coons kunnen echt zo groot worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:48 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Hij is een kilo of 7 geworden.
Ook was hij voor een Maine Coon niet al te groot.
Maar gelukkig nog wel groot genoeg om mensen te verbazen die nog nooit zo'n kat hadden gezien![]()
Ze kunnen zoals je ongetwijfeld weet behoorlijk groot worden.
Ik ben dit plaatje wel eens tegengekomen op het internet, ik weet alleen niet of het wellicht een hoax is.
[ afbeelding ]
Ze zijn ook echt leukquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:54 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Jup, Maine Coons kunnen echt zo groot worden.
Later als ik m'n eigen stekkie heb wil ik er 2.
Ik heb hier thuis en vroeger in A'dam nooit minder dan 3 katten gehad, op het moment zijn het er 5.
Ik ben dus een behoorlijke kattenliefhebber en de foksters van onze hond hadden er 3
Sinds een paar jaar terug ben ik helemaal Coon-fan
Hihi daarom zei ik ook kúnnen wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Ze zijn ook echt leuk![]()
Maar ook Main Coons komen in grote en minder grote versies.
Ik las laatst zelfs over broertjes waarvan de één vijf kilo werd en de andere acht kilo. Dus zelfs op één nest kun je er niet veel over zeggen.
Maar het karakter en uiterlijk op zich vind ik al geweldig
Huh.. Wat?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn ouders hebben huin tuin met schrikdraad afgezet. Rossi was niet echt bang die held liep gewoon de rest achterna. Snowy deed dat ook de 1e keer dat hij uit logeren was. Terwijl Zorro in het begin echt bang was en Fire moest er ook niets van hebben totdat Zorro hem accepteerde toen week hij niet meer van zijn zijde ookal ging Zorro de tuin in.
Is dat topic over wat de opties zijn er ooit nog gekomen? Eigenlijk moet ik dat aan Hara vragen. Die was daarmee bezig, maar die heeft nu mss minder tijd door studie en het modschap.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:52 schreef senesta het volgende:
Hummer is van de week aan een tuigje even buiten in de tuiin geweest, hij vond het spannend maar wel erg interessant ook. Hij kende het gevoel van gras onder zijn pootjes nog niet denk ik, hij trok zijn pootjes bij elke stap zo hoog op dat het er wel erg grappig uitzag.
We zijn nog aan het nadenken over hoe we de tuin catproof gaan maken, misschien dat we ook wel een ren gaan maken. We twijfelen nog. Mooi dat Fire ook goed gaat nu.
Ik wacht nog op het stuk van Greys.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is dat topic over wat de opties zijn er ooit nog gekomen? Eigenlijk moet ik dat aan Hara vragen. Die was daarmee bezig, maar die heeft nu mss minder tijd door studie en het modschap.
Een tip, als je wilt dat je je coon zichzelf schoonmaakt, moet je de vacht een beetje nat maken door met natte handen er over te gaan. Dan gaan ze zichzelf weer likken om jouw "likwerk" af te maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:10 schreef heartwork het volgende:
Ook heeft hij heel af en toe weleens een natte broek (diarree aan zn konthaar).. Man o man, wat is dat een goor karwei om het schoon te krijgen haha. Maar dan kijkt hij je weer zo lief aan en dan vergeet je het (bijna) gelijk.
Regelmatig diarree is toch niet goed hè.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:39 schreef MvA83 het volgende:
Onze coon heeft ook regelmatig diarree.. Wat wij altijd doen is het gewoon voorzichtig wegknippen met een schaar voor zover het kan en zn poten onder de kraan... En dan issie weer schoon..
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voerenquote:Op zondag 8 november 2009 13:32 schreef heartwork het volgende:
Misschien heeft hij wormen of geef je hem verkeerd voer.
Wij gaven onze katten eerst gewoon brokken die in de aanbieding waren (felix, huismerk, coc... nog iets, purina) maar sinds een jaar overgestapt op whiskas en bijna nooit meer last van diarree/scheten.
(Ook al zijn de users op kattenfora totaal niet te spreken over whiskas, bij ons gaat het hartstikke goed).
Maar wat dan wel?quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad, persoonlijk, nooit whiskas voeren
Ik voer Royal Canine, ik heb carnibest geprobeerd, al meerdere keren, maar meneer weigertquote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.
Ik wil gewoon brokjes voeren
Orijen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
En kom aub niet aan met carnibest of barf, want dat lijkt wel het enige wat ik ze kan voeren wat helemaal geweldig is.
Er zijn genoeg topics hierover.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
Maar dat is toch niet zo moeilijk zelf uit te zoeken? Ga eens naar een kattenforum of vraag aan de dierenarts naar tips voor goed voer.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef heartwork het volgende:
Maar wat dan wel?
Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.quote:Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics hierover.
Orijen is qua brokjes nog de beste (heel veel vlees), maar helaas lusten mijn coontjes het niet zo. Komt waarschijnlijk omdat het zo hard, klein en plat is. Hebben ze moeite om het op te pikken en te bijten.
Dus maar gewoon Royal Canin. Hiervan lijkt indoor het beste voor ze, maar ze vinden het minder lekker dan exigent of Maine Coon. Als de 7kg exigent op is, dan gaan ze over op MaineCoon brokjes.
Deze eten ze nu als snoepjes. Heel groot, dus moeten ze kauwen, en heel lekker volgens hun
We hebben ook Hills geprobeerd, ook goed, maar ze vinden RC lekkerder. Van RC krijgen ze wel een mooie glanzende en zachte vacht. En al maanden geen diaree meer. (de vorige keer diaree kregen ze omdat ik ze indoor long hair gaf. Goed voor haarballen, maar is nogal laxerend)
Tip: 1x (of meer) een gratis probeerpakket? http://www.royalcanin.nl/voedingsadvies/index.php (vrij verborgen link)
Dus:
hoofdvoer: RC exigent
gezonde snack: RC Maine Coon
minder gezonde, maar wel nuttige snack: Temptations anti-haarbal van whiskas (max 2/dag)
1x per week: pure vlees natvoer. Shiny Cat of Cosmo Thai.
Jammer want het voer is meestal niet alleen goedkoper via internet, maar ook met bestellen lang niet zoveel gedoe als je denktquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[...]
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Die exigent is gemixed met orijen zodat zij toch de orijen eten, en misschien kunnen overstappen. En zelfs als exigent meer granen heeft, dan nog is het veel minder zoutig dan whiskas (ooit wel eens de brokjes geproeft?)quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef heartwork het volgende:
[..]
Heb je die ingredienten lijst van RC Exigent weleens bekeken? dan kun je echt nog beter whiskas voeren.
Ik zag net op kattenplaza ook iemand de ingredientenlijst van deze RC verpakking opsommen. nou.. mn konijn zou er blij mee zijn, maar mn kat?!
RC Exigent Samenstelling:
Maïsglutenvoer, pluimvee meel, maïs, rijst, dierlijke vetten, dierlijke eiwitten (gehydroliseerd), lignocellulose, mineralen, plantaardige *, gist, bietenpulp, soja-olie, bernagie-olie, natriumfosfaat, fructo-oligosachariden (FOS), eipoeder, DL-methionine, L-lysine , peper-extract, polyfenolen (uit groene thee en druiven), taurine.
* LIP: Geselecteerde, licht verteerbare eiwitten met hoge biologische waarde.
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=26&t=85616&start=0
Dan moet je je maar gewoon whiskas blijven voeren als je dat prima vind. Na een paar maanden zal ze wel wennen aan whiskas en misschien minder diaree hebben. Misschien vind je broekpoepjes minder gedoequote:Het voer van de Lidl heb ik geprobeerd, maar daar liet hij steeds scheten van (en de kattenbak MEURDE!.. niet te zuinig).
Het voer van Orijen ben ik nog nooit tegen gekomen en online bestellen vind ik een beetje te veel gedoe.
Misschien kan ik dat nog even navragen bij mn dierenwinkel.
Wat ik zeg jaquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Phedre77 het volgende:
Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Kun je later dierenartskosten betalen om de orgaantjes nog wat langer gaande te houden. Goed voer is gewoon beter en vanzelf (vaak) duurder, maar en? Het voer dat Mickey hier krijgt is best een boel duur, maar daar heeft hij ook maar heel weinig van nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |