toch vraag ik me af hoe ze dat vroegah deden.. Ok je bent overtijd en dan geen zwangerschapstest die het kon bevestigen .. en hoe zat het met de vrouwen die gewoon ongesteld werden en toch zwanger waren.. Ik denk dat ik van de week eens ga polsen bij mijn oma.. Misschien dat zei daar een antwoord op heeft en anders google is your friendquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef Soneal het volgende:
Dan blijft het toch een kwestie van afwachten
Maar goed, wij kunnen met een paar dagen over tijd al testen, wat dat betreft zijn we een stuk sneller uit onzekerheid dan de generaties voor ons
over 3 weken moet ik terug komen voor een intakegesprek voor de rest is er niet zoveel gezegt!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:47 schreef Ciscostar het volgende:
Succes charmed_angel. Becky hoe ging het, wat zei de dokter allemaal?
hihihihi... zou je het zomaar vergeten zijn.. dus voor jou is het ook spannend..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:08 schreef Ciscostar het volgende:
Zie nu pas dat mijn NOD volgende week is...![]()
hmmmz nergens last van behalve dat dit 2de dag is met last van maagzuur
als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik bekijk net nog een keer het lijstje, jullie gaan wat betreft NOD toch wel allemaal redelijk gelijk op... dus het is weer spannend hier
Ja maar je niet teveel thuis voelen hier hequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...
Bizar is dat he?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:06 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Bizar is dat he?Net als dat er in oorlogstijd meer jongetjes worden geboren dan meisjes
Dat is idd heel apart hè, maar zo doet de natuur dat, om het verstoorde evenwicht weer te herstellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:06 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Bizar is dat he?Net als dat er in oorlogstijd meer jongetjes worden geboren dan meisjes
Een jaar na mij,hopelijk ben je dan al lang weg want zo lang wachten is echt helemaal niksquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:08 schreef charmed_angel het volgende:
Deze maand gaan er heel veel door naar Z&GIk voel het... en duim hard door
Voor in de openingspost : Ik ben begonnen in 09-2009 Laat maar ik kon het nog zelf aanpassen, ik heb natuurlijk het topic geopend![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door droomvrouwtje op 07-10-2009 17:13:52 ]Be happy with the little things in life
Een vriendin van mij was al een week overtijd, maar geen positieve test. Ze testte steeds in de middag. Uiteindelijk heeft ze een test met haar eerste urine van de dag gedaan en die was positief.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:38 schreef marike77 het volgende:
heb niet altijd getest met ochtendurine...(eerste keer was voor de NOD, tweede keer was volgens mij wel in ochtend (ben niet zeker) en derde keer was savonds). zou dat het zijn?
Dat kan natuurlijk ookquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:47 schreef marike77 het volgende:
ik durf nou niet meer.... ga morgen naar dokter en dan laat ik hem wel een goede test doen of zo. (bloed prikken dan of niet?)
vind het maar eng....
Ja klopt.. Ik was ook heel erg aan het twijfelen.. Maar ik slik de pil nu niet langer dan noodzakelijk.. Heb hier nog 5 strippen liggen, dus als die op zijn is het goed en stop ik ook meteen weer.. Het ontpillen viel gelukkig mee had meteen een regelmatige cyclus, alleen de hevigheid van de menstruatie was heel afwisselend.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:28 schreef Guess. het volgende:
Poezebeest wat ontzettend klote zegHele dikke knuffel en hopelijk kunnen ze jullie snel en goed helpen
![]()
droomvrouwtje,ik begrijp het ook allemaal niet zo goed en dat hoeft ook helemaal niet want iedereen doet de dingen (gelukkig) op zijn eigen manier.Maar wat ik eigenlijk wel raar vind is dat je weer aan de pil gaat,dan zit je staks weer met hele ontpil gedoe enzo!?!
Natuurlijk heel veel plezier met de voorbereidingen van jullie trouwdag,trouwen is zooooo leuk![]()
Ik heb de jurk van mijn moeder gekregen (wat al zeer bijzonder is, nooit verwacht enzo botert niet helemaal tussen ons) en tja die mooie buik zou er echt niet in passen.. Aan de ene kant was ook geschrokken van de reactie aan de andere kant niet iedereen maakt de zelfde keuzes in het leven, dat is maar goed ook, dat zorgt gelukkig voor wat afwisseling enzo en maakt het leven niet zo saaiquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:25 schreef Kolonia het volgende:
@Droomvrouwtje: Sorry dat ik je het gevoel heb gegeven dat je je moest verantwoorden, dat was zeker niet mijn bedoeling.![]()
Ik snap je ook wel hoor, maar ik sta zelf heel anders in het leven. Zo ben ik getrouwd in een jurkje dat me nog geen ¤ 25,00 heeft gekost.![]()
Ik hoop dat jullie een prachtige trouwdag hebben.![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:38 schreef mijsje het volgende:
ook nog eenvoor Droomvrouwtje... ik snap dat het moeilijk is om je wens uit te stellen, al is het voor het goede doel... meid, je wordt vast een prachtige bruid, en daarna een hele lieve prachtige moeder!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
Fijn dat ze je een beetje gerust heeft weten te stellen. Wat betreft die ovutestjes: Dat is bij iedereen zo hoor. Die zijn altijd licht positief. Er moet alleen minimaal een dag zijn, waarop dat niet is. En je weet niet wanneer of hoe laat. Als je een korte LH piek hebt, mis je hem gewoon. Dus ook dat wil niets zeggen ;-)quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Ciscostar het volgende:
Hoi meiden
Ik was even naar de huisarts geweest voor mijn knie maar meteen even over onze poging tot zwanger worden gehad.
Ik heb nu een vrij regelmatige cyclus van 35 dagen. Ik kan de eisprong dus tussen dag 18 en 24 verwachten. Het zaad van de man is het beste als je het om de 3 dagen doet.
Ze vroeg of ik al getempt had en of ik ook ovutestjes had geprobeert.
Heb 3 maanden mijn temp gedaan en er is geen pijl aan te trekken en die ovutestjes.. die geven al vanaf dag 5 een licht streepje, dit tot ongeveer 1.5 week voor menstruatie.. ook beetje vaag.
Omdat we in December een jaar bezig zijn, wil ze me graag in December terug zien.
Maar ze hoopt/denkt dat het misschien niet nodig is..
Wel fijn in ieder geval om te weten dat als niet lukt we in December welkom zijn en er dan aantal testjes gedaan worden.
Nee.. 4 dagen soms 5 dagen.. valt mee dusquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:54 schreef -Nienna- het volgende:
Marike, wat vervelend, ik hoop dat je dan maar snel ongesteld wordt, want dit is ook niks.
Cisco, ook al zo'n lange cyclus...
Hier tot nu toe ook. Op zich niet erg, maar wel als je zwanger wilt worden. Dan is het minder leuk.
Heb jij ook een lange menstruatie?
Als ik vrijdag ook nog niet ongesteld ben, dan ga ik een test kopenquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:27 schreef Guess. het volgende:
CA ,spannend ik duim voor je ,wanneer wil je testen?
KJ,kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent,zou ik ook hebben,maar wat Isla zegt een 2e onderzoek kan wel helemaal goed zijn.
Haha ja voor ons wel handig maar ik denk dat er dan nog veel meer ongeplande zwangerschappen zouden ontstaan en veel meer ongewenste kinderen...quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef KoninginJuliana het volgende:
Isla, daar had ik nog nooit van gehoord. Bizar.
Pff, nog 6 dagen wachten. Een week duurt al lang, laat staan een hele maand. Kunnen we niet 1 dag in de week vruchtbaar zijn, zodat we 4 kansen in de maand hebben?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:45 schreef Kolonia het volgende:
Ik haak af, twee dagen te vroeg ongesteld geworden.![]()
Maar ik blijf F5-en voor de rest!![]()
Ik ga maar weer van 28 dagen uit, dus mag mijn nieuwe NOD naar 9 november? Thanks.
He balen zeg Koloniaquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:45 schreef Kolonia het volgende:
Ik ga maar weer van 28 dagen uit, dus mag mijn nieuwe NOD naar 9 november? Thanks.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:45 schreef Kolonia het volgende:
Klinkt netjes Borra. Zal pas over een paar daagjes zijn, denk ik...quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:31 schreef Borra het volgende:
Minniemin veel plezier met je mannetje, ik ga vanavond ook los![]()
Apart temperatuurkaartje heb je inderdaad...maar maak gebruik van je positieve test! bij mij gaat het nu wel redelijk in een constante lijn (36,5 of 36,6 graden), ik ben benieuwd wanneer de temperatuur omhoog springt, bij jou zal het waarschijnlijk niet lang meer duren
Wat jammer Nienna. Veel plezier dit weekend!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:18 schreef -Nienna- het volgende:
Kolonia, wat jammer!
CA, spannend, ik duim voor je!
Ik duim trouwens ook voor de andere dames hoor!!
Ik sla ook over, vandaag ongesteld geworden en bij mij dus 3 dagen te vroeg.
Cyclussen tot nu toe: 31-35-36-32, er valt dus nog geen pijl op te trekken helaas...
(voordeel nu is wel dat ik op vakantie niet ongesteld ben, zaterdag gaan we een weekje uitwaaien)
Ik ga maar weer uit van het gemiddelde van mijn 4 cyclussen, dat is 33 dagen.
Lief modje, mag mijn NOD naar 14 november?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef Guess. het volgende:
Onze afspraak op 15 oktober op de fertiliteits polis heb ik mogen afbellen en een nieuwe afspraak mogen maken op 4 november voor een echo.Na ruim 13 maanden is het hier dan zo ver....
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Guess wat goedquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef Guess. het volgende:
Onze afspraak op 15 oktober op de fertiliteits polis heb ik mogen afbellen en een nieuwe afspraak mogen maken op 4 november voor een echo.Na ruim 13 maanden is het hier dan zo ver....
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jaaa!! Van harte gefeliciteerd!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef Guess. het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Guess![]()
Brok in mijn keel
van harte gefeliciteerd
Ja dat weet ik redelijk zeker wel. Zaterdag nog getest. Temperatuur te laag. Maar wel echt alle tekenen van een eisprong. Kan niet missen bijna.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:15 schreef Soneal het volgende:
Nienna, wat jammer![]()
MinnieMin, weet je wel zeker dat je niet zwanger bent, dat kan ook een positieve ovutest geven.
Dan heb ik niks gezegdquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:07 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Ja dat weet ik redelijk zeker wel. Zaterdag nog getest. Temperatuur te laag. Maar wel echt alle tekenen van een eisprong. Kan niet missen bijna.
Nu nog de temperatuurtoename morgen of overmorgen...
ja weet je waarom ik dat vol houd? Omdat ik zelf denk dat het ontpillen isquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:21 schreef flugeltje het volgende:
Nou cisco, kom er maar in....
En ja, je hebt meldplicht(moet voor dit topic ook maar eens ingevoerd worden, vanaf drie dagen voor NOD ofzo
)
Spannend CA, knap dat je het 'niet testen' vol kunt houden.
Dat maakt het inderdaad lastiger...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:52 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja weet je waarom ik dat vol houd? Omdat ik zelf denk dat het ontpillen isDus verwacht zelf niet dat ik zwanger ben.
Mams gaat vandaag even 2 kruidvat testen kopen. (ik werk in een dorp, en wil neit dat straks heel het dorp het weet. dus ik kan het niet hier gaan halen) Misschien dat ik het morgenochtend wel doe dan
testen
HaHa ik moest lachen! Dank je en de rest van de dames ook natuurlijk!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:19 schreef Sjeen het volgende:
Guess., nagellakjesmonsterje, je bent gewoon zwanger!!! Proficiat
Je moet helemaal niks, behalve heerlijk met je hoofd in die andere wereld zitten. Je hebt het verdiendquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:40 schreef Guess. het volgende:
[..]
HaHa ik moest lachen! Dank je en de rest van de dames ook natuurlijk!
Ik duim voor de andere dames op het wachtbankje,dus kom er maar in,hopelijk veroorzaak ik hier (en in het andere wacht-topic) een streepjes regen!
En verder weet ik het even niet meer,zit helemaal met me hoofd in een andere wereldMoet weer even op aarde zien te komen
Afgesprokenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:26 schreef Kolonia het volgende:
Nienna.![]()
Volgende maand plassen we samen streepjes hoor.![]()
sorry, ffies aparte post van gemaakt..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:27 schreef KoninginJuliana het volgende:
Spannend dus.. Wanneer moet je ongesteld worden Soneal?
Ik verlies ook heel veel haar, sinds ik met de pil gestopt ben. Ik merk dat het nu wat minder wordt (gelukkig maar). Er is niets van te zien, heb ook een dikke bos, maar frustrerend is het wel.
Hier geen nieuws. Ik heb natuurlijk wel zoals elke maand allemaal 'symptomen' die ik me inbeeld, dus een spannende week weer.
Heee Cisco, nou moet ik 'm weer wijzigen..
Jammer ciscoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef Ciscostar het volgende:
Hier gisteravond/vanacht de![]()
![]()
Had ik wel verwacht, want ik voelde me precies als al die maanden hiervoor.
Paar dagen ervoor pijnlijke borsten en verder niks.
Nog 1 kans om zelf zwanger te worden en dan richting de dokter, mag daar vanaf december aankloppen.
Maar hopenlijk slaagt poging 11 gewoon, 10 is in ieder geval mislukt
wilde me felicitatie niet kruisen met mijn duivels
Ik kom er een deze dagen wel aan hoor,maar ik vind het zo raaaar nu daar te mogen gaan posten en ik hang hier al zo lang rond wil de andere dames niet in de "steek" laten,ze moeten gewoon allemaal meequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:46 schreef ymme het volgende:
Jeetje, balen Cisco.....
Guess, wanneer kom (durf) je naar Z&G of wacht je hier nog even mee?
Ah, hij is weer beter, precies op tijd, komt vast goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:35 schreef IslaBonita het volgende:
Ciscostar wat balen... Ik ga echt voor je duimen dat ronde 11 hem wordt! We gaan gelijk op, we zijn dezelfde maand begonnen en in december heb ik ook een afspraak staan bij de gyn. Laten we hopen dat we dat net zoals Tierr en Guess mogen afbellen.....![]()
Minniemin wat fijn dat er nu wat aan gedaan wordt. En hopelijk is het in de tussentijd gewoon raak!![]()
PZE, wat kun je er af en toe verdrietig van worden he? De tel mag je kwijt raken, maar hoop moet je blijven houden hoor!![]()
Koningin Juliana, Mardis, Charmed Angel, jullie houden het spannend! Ik duim nog even door!![]()
En Sonael, voor jou natuurlijk ook! Hoop dat dat haaruitval, hoe naar dan ook, een teken is van iets heel moois! (je weet maar nooit!)![]()
Ik ben weer lekkerbezig deze week, mijn ei moet nog springen. Mijn vent was wel een beetje ziekjes vorige week (verhoging) dus hoop dat het zijn zaadjes niet heeft aangetast..
Thanks Minniemin!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Ah, hij is weer beter, precies op tijd, komt vast goed![]()
*duim duim*
We wachten in ieder geval tot december/januari. Eerst moet de gyn naar dat congres geweest zijn en daarna ligt het eraan op wat voor termijn ik een afspraak kan krijgen en hoe het dan met m'n cyclus zit. Voorlopig nog niets dus voor mij... Ik wacht gewoon effe tot jij ook mee kuntquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:22 schreef mijsje het volgende:jij ook Flugel? Ik hoop zo op geluk nu voor jou! Ik gun het je zo!
Jammer CAquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:24 schreef charmed_angel het volgende:
Cisco jammer zeg!![]()
Vanochtend een test gedaan en die was negatief. Dus ik hoop dat ik snel ongesteld wordt, dan kunnen we weer verder
Dit is de 30ste dagquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jammer CA
Op hoeveel dagen zit je nu?
Tsja....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:42 schreef Kolonia het volgende:
En Soneal ook een negatieve test.
Jammer zeg.![]()
Je hebt niet te vroeg getest? Wanneer is / was je NOD?
Kruidvat testen had ik. Dus dan zal het daar wel aan liggenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:55 schreef clovertje het volgende:
Welke test had je dan CA?
Bij de ovulatietesten van de kruidvat had ik dat ook namelijk.
Mij leek dat als er uiteindelijk een streepje was dat dat goed was
Maar balen dat ie negatief was!
En Soneal ook een negatieve test, jammer zeg!!!
Ik Zou afgelopen maandag ongesteld moeten worden, en vanochtend getest.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:00 schreef IslaBonita het volgende:
Soneal en CA, balen!Maar misschien hebben jullie allebei te vroeg getest?
Ikke eerst in december naar huisarts.. niet meteen naar gynquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:35 schreef IslaBonita het volgende:
Ciscostar wat balen... Ik ga echt voor je duimen dat ronde 11 hem wordt! We gaan gelijk op, we zijn dezelfde maand begonnen en in december heb ik ook een afspraak staan bij de gyn. Laten we hopen dat we dat net zoals Tierr en Guess mogen afbellen.....![]()
Argh, jammer! En ook voor Soneal. Hopelijk inderdaad dan maar snel ongesteld. Niks is ook zo... eh... niks.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:24 schreef charmed_angel het volgende:
Cisco jammer zeg!![]()
Vanochtend een test gedaan en die was negatief. Dus ik hoop dat ik snel ongesteld wordt, dan kunnen we weer verder
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:59 schreef -Nienna- het volgende:
Mardis, dat had ik in het begin ook, maar nu was mijn cyclus ineens korter.
Ik kom even zwaaien![]()
Morgen en vrijdag ben ik niet online door verjaardagen en zaterdag gaan we op vakantie voor een week.
Ik blijf wel duimen voor de komende NOD's en degenen die zaterdag naar de Meet gaan, heel veel plezier!!
Jep. Voor jou ook zie ikquote:Op zondag 18 oktober 2009 13:13 schreef Borra het volgende:
KaatjeJannie welkom![]()
Koningin Juliana wat vreselijk balen, hopelijk voel je je naar een paar dagen weer wat beter en kun je er weer tegenaan voor de volgende ronde![]()
Minniemin zijn jouw wachtweken ook al begonnen?
Deze ronde begonnen met temperaturen. Ik vind het wel erg leuk om te zien hoe het loopt allemaal en wat Fertility Friend er allemaal voor grafiekjes mee maakt en analyses geeft. Mocht er een volgende ronde komen hou ik er toch weer mee op.. ik vind het toch te veel gedoe om elke ochtend rond hetzelfde tijdstip te temperaturen. Gisternacht lag ik om 2.45 uur in bed en de wekker ging om 7.40 uurHet is niet lekker wakker worden en het is lastig om weer in slaap te komen...
dit heb ik ook precies zo, alleen ik drink wel eens alcohol. (bij gelegenheden, niet zomaar tussendoor... al kan dat ook geen kwaad voor je weet dat je zwanger bent...)quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:12 schreef leonieke het volgende:
Tot ik zwanger was, heb ik altijd alles gegeten wat ik wou eten. Voor zover ik het altijd begrepen heb, kan het ook nog geen kwaad die eerste weken.
Ik vond dat het hele zwanger worden-gedoe nog een beetje leuk moest blijven. Je weet namelijk nooit hoe lang het zal duren. En als je dan echt alles al moet laten vanaf de eerste poging... waar houdt het dan op?
Ik moet nu wel zeggen dat ik sowieso niet rook en ook geen alcohol drink. Het ging bij mij dus voornamelijk over préparé en steak eten e.d.
dit maakt natuurlijk wel uit voor je curve... als je op verschillende tijden je temperatuur opneemt, heb je geen eerlijk beeld van je cyclus. als je de temp opneemt omdat je eerlijk wil weten wanneer je eisprong precies is, en als het voor een arts bedoeld is, moet je inderdaad op gelijke tijden tempen. (ik deed dat om 6 uur, ook in het weekend...) als je dan een dag per ongeluk te laat bent, merk je dat je die dag veel hoger uitkomt dan dat je in je curve gewend bent... hiermee wil ik niet zeggen dat jij het fout doet of anders moet doen Soneal, ik geef alleen aan in het algemeen dat het verstandig is om op gelijke tijden te tempen. er zitten nogal wat regeltjes aan als je voor het eggie moet tempen...quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:28 schreef Soneal het volgende:
Over het temperaturen: ik neem de temperatuur gewoon zodra ik wakker ben, en of dat nou om 7 uur of om 10 uur is maakt niet uit, ik ga er iig niet de wekker voor zetten![]()
Meestal is het trouwens wel ergens tussen 06.45 en 08.00. Het temperaturen went snel (net als het nemen van een foliumzuurpilletje) en ik vind het eigenlijk alleen lastig als ik om bijv. om 05.30 wakker wordt omdat ik nodig moet plassen.... maar dan temperatuur ik pas als ik daarna weer wakker geworden ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |