abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:42:41 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73120471
Wachten op het tweede streepje deel 154

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:
12 oktober charmed_angel
13 oktober Guess. (09-2008
13 oktober Ciscostar (12-2008)
14 oktober Mardis (08-2009)
14 oktober Kolonia (04-2009)
15 oktober Nienna (06-2009)
18 oktober Koningin Juliana (03-2009)
28 oktober Poezebeest (03-2009)
29 oktober IslaBonita (12-2008)
30 oktober Borra (06-2009)
05 november vrouwtje-theelepel (10-2009)

suuzzz
MinnieMin (02-2009)
Droomvrouwtje (11-2008)
prinseszondererwt (11-2007)
Soneal
Mijsje (08-2007)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 05-10-2009 15:12:22 ]
pi_73120496
Isla; wat jammer dat de voortekenen van de er zijn, ondanks dat je wist dat de kans klein.

Minnie; wat stom dat de test negatief was en je ook nog niet ongesteld bent. Zit je nu precies 14 dagen na je eisprong? Als dat niet zo is kan het zijn dat je te vroeg hebt getest.

KJ; spannend is dat hè, mijn lief heeft ze afgelopen week ingeleverd, maar ik heb niet geholpen, vond ik toch wel een beetje raar. Maar weten dat hij het potje vol zit te maken is ook best gek....

Hier nog geen nieuws...
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:45:33 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73120511
En ik zei dus:
wat jammer dat er nog geen extra streepjes zijn verschenen...

pi_73121032
Helaas geen tweede streepje voor mij, vandaag zijn de gekomen. Mijn nieuwe NOD kan naar 30 oktober. Gister wel lekker van mijn biertje genoten op een feestje. We gaan weer vrolijk naar de volgende ronde.

Minniemin balen van de negatieve test, maar er is nog hoop.
IslaBonita, bruinverlies.. pff, hopelijk zet het niet door.
Poezebeest spannend, maandagochtend testen als er nog geen zijn?
Prinseszondererwt, hoe voel jij je? volgens mij wordt het ook weer spannend voor je de komende dagen.
pi_73121060
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:44 schreef Poezebeest het volgende:
Isla; wat jammer dat de voortekenen van de er zijn, ondanks dat je wist dat de kans klein.

Minnie; wat stom dat de test negatief was en je ook nog niet ongesteld bent. Zit je nu precies 14 dagen na je eisprong? Als dat niet zo is kan het zijn dat je te vroeg hebt getest.

KJ; spannend is dat hè, mijn lief heeft ze afgelopen week ingeleverd, maar ik heb niet geholpen, vond ik toch wel een beetje raar. Maar weten dat hij het potje vol zit te maken is ook best gek....

Hier nog geen nieuws...
Ik heb geen hele duidelijke eisprong gezien op testjes, en ook volgens het tempen kan het best iets later zijn geweest, dan fertility friend denkt. Ik heb ook een beetje het gevoel dat ik nu naar strohalmen grijp... Maar ja, temperatuur is nog steeds hoog, dus dat is op zich wel nog een hoopvol teken...

Ach ja, we zien het wel, even afwachten. Ik hou jullie op de hoogte. Mocht ik niet ongesteld worden, dan doen we over vier daagjes weer een testje.
pi_73121139
@Poezebeest: Wanneer ga je testen?

@Borra: balen, op naar de volgende ronde!
pi_73121288
Ik test op z'n vroegst pas dinsdag, dan is het 14 dagen na ovulatie. Ik ben veel te bang om voor die tijd negatief te testen.
pi_73121417
Jammer Borra.

Voor Minniemin blijf ik nog even duimen dat de test te vroeg was.
pi_73121932
Poezebeest, spannend tijd voor je
Succes met afwachten. En hopelijk voor jouw dinsdag een positieve test.

*duimt duimt duimt*
pi_73124183
Goedemiddag dames,
Wij zijn weer terug van vakantie, waarin er sprake was van over tijd, misselijkheid en van een heel ienie mini vaag schaduw-achtig tweede streepje, maar de volgende dag begon een menstruatie die meer weg had van een wervelstorm dan van wat anders.... zo heftig heb ik het nog maar weinig meegemaakt de afgelopen 30 jaar dus ik gok op een gevalletje afgekeurd of niet genoeg bisonkit.
Komt vast nog wel goed

Heb net even het updatetopic gelezen en doe dus in één keer de felicitaties voor Baldria, Freubelmuts (toch de handwas? ), CrazyPrincess en Morretje.

En dan ben ik nu even helemaal bijlezen
pi_73124462
@soneal
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_73126054
Thnx BJ
En weer bijgelezen, een voor de dames met
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:02 schreef IslaBonita het volgende:
Wat jammer Kolonia.... op naar de volgende ronde.
Jij bent toch een jaar of 36? Ik ben 35, probeer voor het eerst zwanger te raken, dus ik let extra op de dames van 35+, omdat we onze leeftijd al niet echt mee hebben.... Ik weet dat Soneal 40 is, maar verder? Zijn er nog meer dames boven de 35?
Ik was al 40+ en tijdens de vakantie ook nog jarig.... dus nu nog erger 40+
Mijn "voordeel" is gevoelsmatig echter wel dat het niet mijn eerste is, en hoewel mijn eerste al bijna volwassen is weet ik iig dat er bij mij geen sprake is van totale onvruchtbaarheid, als het niet lukt dan ligt het idd aan de leeftijd en niet aan het feit dat het sowieso al nooit gewerkt heeft (of het ligt dan helemaal niet aan mij maar dat is van een andere orde).

En dan nog even over "vroeger".... als ik nu al dat baby-spul bekijk dan voel ik me al bijna als mijn moeder toen mijn zusje en ik zwanger waren. Dat "dat was er in mijn tijd niet" gevoel steekt bij mij al de kop op (en als het lukt om zwanger te worden dan zal ik er vast nog wel een topic over openen, waarin alle moeders met recentere ervaring me even in het zwanger/moeder zijn in de 21ste eeuw mogen brengen).
In feite maakt het niets uit wat er "vroeger" allemaal wel of niet was; ik slikte bij mijn eerste ook geen foliumzuur omdat het simpelweg nog niet bekend was dat het nut had, inmiddels is het wel bekend, dus waarom zou je het risico nemen terwijl je weet dat je het risico kunt verkleinen? Omdat men in je moeders tijd nog niet wist dat het nut had??
pi_73126154
Jammer Soneal.
Maar ergens voelt het wel prettig dat het even raak is geweest, niet?
Dat geeft in ieder geval hoop dat het kán. Deed het bij mij tenminste.
pi_73126286
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:31 schreef Soneal het volgende:
Ik was al 40+ en tijdens de vakantie ook nog jarig.... dus nu nog erger 40+
Gefeli!

Is er veel verschil tussen 35+ en 40+ wat betreft kansen?
Ik dacht dat dat nog wel meeviel en dat alleen eerste menstruatie, 35 en de overgang echte grenzen waren.
Nou ja, boeit ook niet: je moet gewoon goede timing en geluk hebben. Leeftijd is alleen belangrijk voor de statistieken, niet voor jezelf.
  zaterdag 26 september 2009 @ 22:06:32 #15
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73135739
Balen voor degene die ongi zijn geworden
Ik had gisteren een positieve ovu-test dus daar zijn we weer goed gebruik van aan het maken
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_73139031
Jammer Minnie...

Borra, het gaat hier idd weer richting nod. Ik denk zaterdag. Probeer er niet teveel aan te denken.

Guess, have fun!
pi_73142498
Borra op naar de volgende ronde

Bij minniemin toch nog een beetje spannend al die onzekerheid met toch een negatieve test

soneal welkom terug van vakantie, een warrige met schaduw streepjes enzo
wel gefeliciteerd nog met je verjaardag

guess succes en veel plezier

poezebeest hoe is het nu bij jou? En met de andere dames?
pi_73142769
Ow hier zijn jullie
pi_73145319
voor de dames die geen 2e streepje hebben deze maand.
Hier nog zo'n 3 dagen te gaan...
pi_73145926
Hej meiden... ik dacht ik laat ook maar even van me horen.
Hier nog 2 weken wachten nog tot de dag.. dus nog niks te melden

Ik leef nog.. maar wel ontzettend druk met werk en andere verplichtingen in het weekend.
Gelukkig wel tijd af en toe voor een heerlijke vrijpartij

Voor alle streepjes dames
Voor de negatieve testen en duivels
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_73145947
ik ben nog steeds in duimstand hoor

bij mij duurt het nog ongeveer een week denk ik! voel niks..
pi_73149193
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:42 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Gefeli!

Is er veel verschil tussen 35+ en 40+ wat betreft kansen?
Ik dacht dat dat nog wel meeviel en dat alleen eerste menstruatie, 35 en de overgang echte grenzen waren.
Nou ja, boeit ook niet: je moet gewoon goede timing en geluk hebben. Leeftijd is alleen belangrijk voor de statistieken, niet voor jezelf.
Thnx

Ik denk dat het wel uitmaakt trouwens; naar mate je ouder wordt worden je eitjes ook ouder, en kwalitatief steeds minder, ik denk dat dat ook een van de redenen is dat het risico op een kindje met Down zo snel groter wordt naar mate je ouder bent (en zeker als je 40+ bent)... maar ik ben geen wetenschapper, dus dat ik denk dat het een van de oorzaken is heeft geen enkele wetenschappelijke waarde

Hoe dan ook: het risico op een kindje met een afwijking mag dan groter zijn dan wanneer je midden twintig bent, de kans dat je een gezond kind krijgt is ook nog steeds vele malen groter dan de kans dat het kind niet gezond is.

* Soneal duimt met Becky mee
pi_73151043
Wat jammer dat er nog geen nieuwe tweede streepjes zijn.
Een voor alle dames die een nieuwe rond in gaan en ook voor de dames waarvoor de spannende tijden weer aanbreken.
pi_73155095
Even snel tussendoor, hier nog steeds geen nieuws, begin nu wel al een beetje te hyperen, het zou toch niet?!?!
  zondag 27 september 2009 @ 18:37:18 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73155168
spannend!!!

mijn duimen draaien overuren hier
Be happy with the little things in life
pi_73155233
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:34 schreef Poezebeest het volgende:
Even snel tussendoor, hier nog steeds geen nieuws, begin nu wel al een beetje te hyperen, het zou toch niet?!?!
Wat spannend
pi_73155302
Spannend Poezebeest, ik duim voor je
pi_73157929
Oeh poezebeest! Dinsdag testen???
pi_73158453
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:42 schreef Borra het volgende:
Spannend Poezebeest, ik duim voor je
Ik ook
pi_73158662
Poezebeest, spannend hoor ook hier draaien m'n duimen mee!
pi_73161625
Hello lady's!

Wat spannend is het toch allemaal! Ik leef met jullie mee
Ben dus weer terug van mijn heerlijke vakantietje Was heel erg fijn.
Maar niet ongesteld geworden Voor de zekerheid toch nog een testje(een 1 euro dipstick) gedaan gistere, maar deze was ook negatief
Vind het echt balen dat ik nu dus niet regelmatig ongesteld of zwanger ben!!
Ik kan nix anders doen dan afwachten.....en regelmatig sexen voor de zekerheid...
Naja...

En even voor allemaal:
pi_73161803
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:25 schreef suuzzz het volgende:
Hello lady's!

Maar niet ongesteld geworden Voor de zekerheid toch nog een testje(een 1 euro dipstick) gedaan gistere, maar deze was ook negatief
Ik kan nix anders doen dan afwachten.....en regelmatig sexen voor de zekerheid...
Naja...

En even voor allemaal:
Bah, da's wel echt balen zeg. Zowel de negatieve test als de onregelmatige cyclus
pi_73162174
Bah suuzz, dat schiet niet op. Een helpt misschien een ieniminiebeetje...
pi_73162404
Help wel een beetje Dankjewel!!!!
pi_73162517
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:34 schreef Poezebeest het volgende:
Ik hoop het zo voor je.
Ik laat mijn duimen weer wat overuren maken hoor
pi_73166154
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:25 schreef suuzzz het volgende:
Hello lady's!

Naja...

En even voor allemaal:
Vervelend Suuzzz. Hopelijk heb je snel meer zekerheid!

Hier nog steeds niets. Geen nieuws verder...
pi_73167550
Poezebeest, ik blijf aan je denken hoor, ik hoop dat het gauw dinsdag is voor je, dat morgen maar snel voorbij mag gaan...
pi_73171542
hoop dat dit helpt
pi_73171585
Mogen is het dinsdag poezebeest.... jeetje, wat spannend!! Ik duim voor je!!
pi_73172127
Ik duim ook mee!
Morgen mijn eisprong als het goed is Volgens de kalender.... Maar het gaat de eerste keer toch niet lukken denk ik
pi_73172168
Oeh tis weer spannend hier!! Ik duim mee!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73172413
Poezebeest spannend! Ik duim mee voor jou!
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:29 schreef charmed_angel het volgende:
Ik duim ook mee!
Morgen mijn eisprong als het goed is Volgens de kalender.... Maar het gaat de eerste keer toch niet lukken denk ik
Joh gewoon blijven hopen hoor. Hier beide keren meteen bij de eerste poging zwanger
pi_73172631
Oeh, even duimen voor Poezebeest:
pi_73172678
Mijn duimen draaien hier ook vol op !!

Poezebeest, wat maak je het spannend
pi_73173861
Even een vraagje voor de dames die duidelijk hun eisprong kunnen voelen.
Hoe lang voel je dat?

Ik heb sinds gisteravond een stekende pijn rechts onderin en dat is er nu nog.
Heb ik nog nooit eerder gevoeld, dus vroeg me af of dat mijn ei kon zijn of voel je dat dan veel korter?
pi_73174280
Poezebeest, spannend Ik duim voor je!

Suuz vervelend is dat he!

Nou hier geen nieuws hehe, is weer wachten op de klusdagen
pi_73174312
Borra en Soneal, jammer!
Minniemin en Suuuz... wat vervelend, die onzekerheid... toch blijf ik duimen voor jullie!

Poezebeest je houdt het spannend! Zou weer echt zo'n verhaal zijn: manlief levert zaad in omdat het niet wil lukken...en dan....streepjes?!!!! Ik duim megahard door!

Nienna ik voel mijn eisprong niet altijd maar wat jij beschrijft klopt wel. Het duurt meestal een halfuur tot een uur bij mij maar het schijnt een paar uur en zelfs een dag aan te kunnen houden. Goed teken dus!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_73174532
niena, ik voel hem ook duidelijk als een steek. Kan bij mij echt een paar dagen zelfs aanhouden. Beetje vaag spierpijnachtig gevoel.

Ondanks lurk-mode toch even een berichtje.
Ik voel me al een week raar. Ovulatiegevoel terwijl ik 2 weken terug ovulatie had (idee mijn baarmoeder te voelen), superemotioneel (gister inglorious bastards gezien, vond hem zo vies en gewelddadig dat ik moest janken heb ik echt nooit. Ben al paar dagen misselijk, brandend maagzuur....) Ik zou vandaag ongesteld moeten worden. Nog niks gezien....

erg vaag.... . maar goed. we zien wel....
pi_73175158
Marike klinkt goed! Of ehm, nouja.... Spannend in ieder geval!

Mijn menstruatie is nog niet echt doorgebroken, maar verwacht hem any minute. Zere boobs, af en toe nieuw&oud bloed, temp-verlaging en vooral harstikke emo. Was van het weekend bij mn ouders, vertelde mn schoonzusje dat ze 10 weken zwanger was maar net een miskraam had gehad. Zij en mijn broer waren niet echt bezig, ze hadden te horen gekregen dat het waarschijnlijk niet of niet snel zou lukken bij hen (medisch probleem) dus was zij alvast gestopt met anticonceptie. Twee maanden later was ze zwanger, maar ging helaas mis. Ik vond het heel erg voor haar, maar zij was er heel nuchter onder omdat ze nog niet echt bezig waren. Ze heeft nog steeds zoiets van: als het niet lukt is het ook goed, want allebei hebbenze nooit echt zeker geweten of ze kinderen willen. Toch was ze wel een beetje emo (en ik ook) maar toen zei mijn moeder iets heel raars tegen mij: Dat het niet leuk zou zijn voor haar als ik nu zwanger zou zijn/worden, en dat dat maar even moest wachten...Mijn ouders weten niet dat we bezig zijn, al 10 maanden! Waar slaat dat nou op? Wij willen het ZO graag maar nu moet ik ook maar niet zwanger raken? Het viel echt even koud op mijn dak. Ik dacht: je hebt je zin hoor, ik ben nog steeds niet zwanger! Moest echt even janken thuis. Ben blij dat ik dit verhaal aan jullie kwijt kan..
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_73175196
Ondanks alle lieve posters die voor me duimen vanmorgen toch de op bezoek.

Het is heel dubbel, van de ene kant de enorme teleurstelling omdat ik toch wel hoop had, van de andere kant een fijn gevoel dat ik geen tussentijds bloedverlies had en mijn luteale fase gewoon 13 dagen was.
Op naar ronde 9 alweer en ik ga deze maand de onderzoeken in en stiekem had ik gehoopt dat dat niet nodig zou zijn want zie er wel een beetje tegen op

Modje; mag mijn NOD naar 28 oktober? Alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')