abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73835019
Wachten op het tweede streepje 156

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

03 november kaatjejannie (10-2009)
05 november vrouwtje-theelepel (10-2009)
09 november Kolonia (04-2009)
13 november Soneal (07-2009)
13 november Koningin Juliana (03-2009)
14 november Nienna (06-2009)
16 november charmed_angel (09-2009)
17 november Ciscostar (12-2008)
18 november Mardis (08-2009)
27 november IslaBonita (12-2008)

suuzzz
prinseszondererwt (11-2007)
Mijsje (08-2007)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 29-10-2009 13:27:22 ]
pi_73835075
KoninginJuliana wat jammer zeg. Ken je die reclame? Komt wel goed schatje
pi_73835449
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:10 schreef Soneal het volgende:
Over het algemeen lig ik wel rond dezelfde tijd in bed hoor, maar het wil wel een keer wat later (of wat eerder) worden
Ik heb fertilityfriend nav een eerdere post in dit topic gevonden gelijk m'n cycli van het hele jaar ingevuld, en de temperatuur vanaf deze maand.... ook geen ovulatie gevonden overigens (wel met de ovutest) maar ik denk dat een griepje net rond dat moment, en de daarbij ingenomen ibu de boel ook wat vertekend heeft

In principe meet ik vrijwel altijd rond 07.00 uur, maar dat is meer omdat ik rond die tijd wakker word.

Maar als je altijd om 07.00 uur meet, je wordt een keer om 06.30 wakker en moet naar de wc.... wanneer meet je dan? Om 07.00 terwijl je er al uit en in beweging bent geweest, of om 06.30 voor je naar de wc gaat?
Dan meet ik voor dat ik naar de wc ga. Dat half uurtje maakt minder uit dan je bed uitgaan hoor. Het is gewoon belangrijk om het in elk geval de eerste maand(en) dat je temperatuurt een beetje nauwkeurig te doen. Na een tijdje ken je je cyclus en dan kun je kleine onregelmatigheden heel goed uitleggen voor jezelf.
pi_73835843
Robin_Scherbatsky:

Van harte welkom op ons bankje. Ik hoop dat je snel aan de wandel kunt naar het Z&G topic. (Zwanger & Gezellig, o nee, Zwangerschap & Geboorte topic ). Zoals Soneal al aangaf moet je foliumzuur bij voorkeur nu al gaan slikken. Het heeft een weekje of 6 nodig om te werken.

Wat betreft ovulatietesten maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welk merk je gebruikt. Ik gebruik de testen van Sensitest.nl. Gewoon de dipsticks. Lekker goedkoop. Wanneer je ze gebruikt is een beetje afhankelijk van de lengte en (on)regelmatigheid van je cyclus. Volgens mij begin je bij een gewone regelmatige 28 dagen durende cyclus op dag 11. Voor een cyclus die langer duurt tel je per dag een dag erbij. (Dus duurt hij 29, dan op dag 12, 30 dagen op dag 13 etc.) De mijne is zo onregelmatig dat ik altijd op dag 11 begin en dan doortest tot aan ovulatie.

Zodra je teststreep donkerder is dan je controlestreep dan zal je ovulatie binnen een uurtje of 36 plaatsvinden. Oftewel: Tijd om in actie te komen

Persona is eigenlijk bedoeld om niet zwanger te worden. Doet verder eigenlijk hetzelfde als een ovulatietest en kan dus ook om juist wel zwanger te worden gebruikt worden. Alleen bekijkt Persona niet alleen het LH-gehalte, maar ook E3G (Oestrogeenafbraakproduct). En ovulatietestjes meten dus alleen het LH-gehalte.
LH staat voor luteiniserend hormoon en stuurt o.a. de eirijping en eisprong aan.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Ik denk wel dat je je in het hele begin nog niet moet blindstaren op dit soort dingen hoor. Ga eerst maar gewoon lekker seksen en ervan genieten. Misschien heb je dit gedoe (met alle respect, ik gebruik het zelf immers ook na een half jaar natuurlijk proberen) helemaal niet nodig.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 19 oktober 2009 @ 11:09:39 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73836573
Op wat voor streepje wachten jullie?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_73836992
Het tweede streepje
pi_73837200
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:36 schreef MinnieMin het volgende:
Robin_Scherbatsky:

Wat betreft ovulatietesten maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welk merk je gebruikt. Ik gebruik de testen van Sensitest.nl. Gewoon de dipsticks. Lekker goedkoop. Wanneer je ze gebruikt is een beetje afhankelijk van de lengte en (on)regelmatigheid van je cyclus. Volgens mij begin je bij een gewone regelmatige 28 dagen durende cyclus op dag 11. Voor een cyclus die langer duurt tel je per dag een dag erbij. (Dus duurt hij 29, dan op dag 12, 30 dagen op dag 13 etc.) De mijne is zo onregelmatig dat ik altijd op dag 11 begin en dan doortest tot aan ovulatie.
Ik heb ook 12 stuks besteld. Gewoon even kijken hoe het werkt, ik had de laatste keer een cyclus van 32 dagen.
Dus kan ik gewoon op dag 13 of 14 beginnen? Ik heb er toch 12
pi_73837652
Welkom Robin_Scherbatsky.
Hopelijk mag je snel door naar Z&G.

Vervelend dat je eisprong zo pijnlijk is ChilllayD.
Aan de andere kant kun je dan wel fijn besparen op de ovutestjes.

Wat duurt het lang voordat we hier weer kunnen juichen zeg.
Misschien moeten we actief in het rammelaarstopic gaan werven.
pi_73838394
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:21 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dan meet ik voor dat ik naar de wc ga. Dat half uurtje maakt minder uit dan je bed uitgaan hoor. Het is gewoon belangrijk om het in elk geval de eerste maand(en) dat je temperatuurt een beetje nauwkeurig te doen. Na een tijdje ken je je cyclus en dan kun je kleine onregelmatigheden heel goed uitleggen voor jezelf.
precies, dat deed ik ook
ik snap je wel hoor soneal, maar als je echt iets wil aflezen van je cyclus, moet het inderdaad zo strikt. als je een keer wat eerder opstaat of er zijn andere omstandigheden die nacht (erg laat naar bed of 's nachts eruit om naar de wc te gaan) moet je dat ook even vermelden bij die dag...
kies je ervoor om dat niet te doen, dat is prima, maar dan is je cyclus ook niet heel erg duidelijk af te lezen, dus kort door de bocht: dan weet je nog weinig... maar je moet het gewoon doen zoals jij vindt dat je het moet doen hoor! dat voelt altijd voor jezelf nog het best!
pi_73838433
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:09 schreef Paul het volgende:
Op wat voor streepje wachten jullie?
Op een van deze tweede streepjes

* Soneal vermoedt dat Paultjuhhh zich nu helemaal kapot schrikt
pi_73838559
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:

[..]

precies, dat deed ik ook
ik snap je wel hoor soneal, maar als je echt iets wil aflezen van je cyclus, moet het inderdaad zo strikt. als je een keer wat eerder opstaat of er zijn andere omstandigheden die nacht (erg laat naar bed of 's nachts eruit om naar de wc te gaan) moet je dat ook even vermelden bij die dag...
kies je ervoor om dat niet te doen, dat is prima, maar dan is je cyclus ook niet heel erg duidelijk af te lezen, dus kort door de bocht: dan weet je nog weinig... maar je moet het gewoon doen zoals jij vindt dat je het moet doen hoor! dat voelt altijd voor jezelf nog het best!
Ik snap wel dat het voor jou heel anders is, het is hier nog een beetje hopen dat het raak is, met tempen als hulpmiddel, en dan heeft het een andere prioriteit dan wanneer je in de MMM zit
Overigens voel ik m meestal ook wel, het is alleen net dat beetje extra, net als een ovutest.
pi_73838682
Nog even over die ovulatietesten, moet je 's ochtends testen? Of kan het ook 's avonds of overdag?
pi_73839367
ovutesten kun je beter niet in de ochtend doen, beter in de middag...
pi_73839957
Ik kan inderdaad goed besparen op ovu-testen hahahaha.
Alleen wel handig om te weten wanneer hij eraan komt.
Ik had 's ochtends een positieve test en 's avonds knalde mijn ei
pi_73842096
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:38 schreef mijsje het volgende:
ovutesten kun je beter niet in de ochtend doen, beter in de middag...
dat wordt lastig op mijn werk Ik ben pas om 18:00 uur thuis
pi_73842957
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:47 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

dat wordt lastig op mijn werk Ik ben pas om 18:00 uur thuis
Werkt ook prima hoor, zo lang je maar niet heel veel drinkt de uurtjes vlak van te voren.
pi_73845561
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef MinnieMin het volgende:

[..]

Werkt ook prima hoor, zo lang je maar niet heel veel drinkt de uurtjes vlak van te voren.
pi_73847593
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef MinnieMin het volgende:

[..]

Shit... ik drink altijd 2 liter water/thee op mijn werk.

Hmzzz dan toch maar rond een uur of 1 doen, dan maar op mijn werk
pi_73852995
Hallo dames!

Welkom aan de nieuwelingen! Hopelijk zijn jullie hier maar kort!

Ik zie dat mijn NOD verkeerd in de OP staat, het moet 18 november zijn, niet 14 november. Kan iemand dat even veranderen? Tnx!

Ik zit inmiddels op dag 5 van mijn nieuwe cyclus en de ongesteldheid is zo goed als voorbij. Ik heb via internet ovulatietestjes gekocht en ga daar op dag 14 mee beginnen. Ik verwacht mijn ei eigenlijk pas op dag 20, maar ben wel benieuwd of dat inderdaad klopt.
Ik zie dat je het beste 's middags kan testen.... dat zal voor mij toch ook 's avonds worden; op m'n werk is het ECHT niet handig

Groetjes weer!
pi_73853730
hier doen we het gewoon nog even zonder testen en dergelijke ( alleen de zwangerschapstest bij overtijd natuurlijk wel )

Wat apart dat jij zo je eisprong voelt ChilllayD. Ik voel het nooit. Ik weet dat ik hem ongeveer een dezer dagen moet hebben. Ik merk nu wel dat ik bewuster ben van mijn lijf. Probeer het wel te voelen.
*poef* nu is het weg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 oktober 2009 @ 19:08:44 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73854065
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:59 schreef kaatjejannie het volgende:
hier doen we het gewoon nog even zonder testen en dergelijke ( alleen de zwangerschapstest bij overtijd natuurlijk wel )

Wat apart dat jij zo je eisprong voelt ChilllayD. Ik voel het nooit. Ik weet dat ik hem ongeveer een dezer dagen moet hebben. Ik merk nu wel dat ik bewuster ben van mijn lijf. Probeer het wel te voelen.
wat leuk dat jullie voor een kleintje gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73862497
Ik kon er dus echt niet omheen... pfieeeeeew
Ik wist niet wat er gebeurde daar laag onderin mijn buik. Enorme steken, krampen, een bepaalde druk.
Duurde zeker 2 uur.... en op een gegeven moment kreeg ik de slappe lach, van die steken.
Tijdens het lachen werd het nog erger... ja toen moest ik dus nog harder lachen

Ik dacht, is dit een eisprong????
Maar diezelfde ochtend een hele dikke vette positieve test, een ei-teken op de Persona en erna een enorme temp. verhoging!! Kon niet missen.
pi_73874539
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:39 schreef Mardis het volgende:
Ik zie dat mijn NOD verkeerd in de OP staat, het moet 18 november zijn, niet 14 november. Kan iemand dat even veranderen? Tnx!
Done
pi_73880938
Robin welkom!
Omdat mijn cyclus 35 dagen is, kan ik hem tussen dag 18 en 24 verwachten mijn eisprong.. Dus ga niet bij dag 12 dan al testen, maar bij 14 a 15
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_73895863
Welkom Kaatjejannie en Robin
Hopelijk zijn jullie gauw weer weg!

Ik vind het wel spannend worden deze week haha. Heb nu het idee dat er meer kans op een zwangerschap is dan vorige maand. Geen idee waarom ,misschien omdat ik nu weet dat er een eisprong geweest is en wanneer.
Ben benieuwd dus. Heb wel t idee dat ikwat meer krampjes enzo heb dan normaal, maar dat zit denk ik tussen mijn oren Heb met mezelf afgesproken dat ik maandag pas mag testen mocht ik nog niet ongesteld zijn zondag. Kijken of ik het volhou. In ieder geval ben ik dan lekker op vakantie

ChillayD fijn dat je je eisprong zo duidelijk voelt, dat scheelt een hoop onzekerheid over wanneer die nou is! Hopelijk met een goed resultaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')