abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73418587
Wachten op het tweede streepje 155

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

28 oktober MinnieMin (02-2009)
29 oktober IslaBonita (12-2008)
30 oktober Borra (06-2009)
03 november kaatjejannie (10-2009)
05 november vrouwtje-theelepel (10-2009)
9 november Kolonia (04-2009)
13 november Soneal (07-2009)
13 november Koningin Juliana (03-2009)
14 november Nienna (06-2009)
14 november Mardis (08-2009)
16 november charmed_angel (09-2009)
17 november Ciscostar (12-2008)

suuzzz
prinseszondererwt (11-2007)
Mijsje (08-2007)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 18-10-2009 13:07:03 ]
pi_73418614
Ik heb erg pijn daar beneden. En het voelt als ongesteldheidspijn, dus ik denk dat ik ongesteld moet worden. Dan iets te vroeg inderdaad, maar dat heeft te maken met wat Soneal zei.

Krijg ook een beetje rugpijn, en die klachten heb ik altijd als ik ongesteld moet worden. Du sik ga nu even checken

Zo gecheckt: was bruin slijmie. Zag er vies uit Ga effe googlen

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 11:25:12 ]
pi_73424838
Succes charmed_angel. Becky hoe ging het, wat zei de dokter allemaal?
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_73425878
c_a al meer duidelijkheid?? Of zet het niet door?

Ik had tot vanmiddag wel het gevoel dat het raak was; vrijdag en zaterdag moeier dan moe, hele dagen misselijjk, daarna ook nog constipatie en maagzuur en eergisteren kreeg ik ineens een puistjesaanval alsof ik puber ben, maar na nog wat misselijkheid vanmorgen is het allemaal over.
Nergens meer last van. Heb ook het gevoel dat het deze cyclus niet gaat worden, maar goed m'n NOD is over ruim een week dus we zien wel.
pi_73426071
Humor trouwens, toen het vorige maand na een vaag tweede streepje de volgende dag loos ging hebben we op een gegeven moment een "mascotte" gekocht, een heel lief klein schattig knuffeltje wat we niet bij de Hema konden laten liggen.
We hebben m ook een naam gegeven, dus ik zal hem volgens de huidige OUD-trend Z. noemen

Anyway, ik lag dus vrijdag helemaal kapot van vermoeidheid zomaar overdag op bed TV te kijken en een beetje te lezen enzo, komt de slaapkamer binnen, bleek Z. half onder m'n kussen te liggen.....
Pakt ie Z. op, zegt ie: "je ligt Z. helemaal te pletten, je bent ook totaal ongeschikt als moeder hè"
pi_73426234
Soneal nee het zet niet door. Het blijft bruinige slijmie. Rugpijn is weg. Geen idee wat er aan de hand is.
12 Okt is mijn NOD, dus ben best wel een beetje zenuwachtig. Als ik niet ongi wordt, en vrijdag 16 okt nog steeds niet, dan ga ik testen.

Voor de rest geen klachten, alleen die gekke afscheiding. Afgelopen vrijdag wel misselijk geweest, maar geen link gelegd ofzo. Wel moe, dat wel. Maar niet moeier dan normaal.

Owja en hoofdpijn al heel de week, geen pijnlijke hoofdpijn, beetje zeurderig.

Z

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 15:37:09 ]
pi_73426534
Dan blijft het toch een kwestie van afwachten
Maar goed, wij kunnen met een paar dagen over tijd al testen, wat dat betreft zijn we een stuk sneller uit onzekerheid dan de generaties voor ons
pi_73426851
Ja rustig afwachten

Inderdaad ik ben blij dat we nu leven en niet vroeguh!
Als het goed is heb ik een druk weekend, dus dan denk ik er niet zoveel aan hoop ik
pi_73427609
Jullie maken het wel weer spannend zeg
pi_73428691
C-A, lekker spannend zo!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:01:43 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73429171
het is hier wel spannend zeg....
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef Soneal het volgende:
Dan blijft het toch een kwestie van afwachten
Maar goed, wij kunnen met een paar dagen over tijd al testen, wat dat betreft zijn we een stuk sneller uit onzekerheid dan de generaties voor ons
toch vraag ik me af hoe ze dat vroegah deden.. Ok je bent overtijd en dan geen zwangerschapstest die het kon bevestigen .. en hoe zat het met de vrouwen die gewoon ongesteld werden en toch zwanger waren.. Ik denk dat ik van de week eens ga polsen bij mijn oma.. Misschien dat zei daar een antwoord op heeft en anders google is your friend
Be happy with the little things in life
pi_73429422
Zie nu pas dat mijn NOD volgende week is...
hmmmz nergens last van behalve dat dit 2de dag is met last van maagzuur
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_73429622
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:47 schreef Ciscostar het volgende:
Succes charmed_angel. Becky hoe ging het, wat zei de dokter allemaal?
over 3 weken moet ik terug komen voor een intakegesprek voor de rest is er niet zoveel gezegt!

dus ja nog maar even afwachten in de hoop dat ik voor me 12de week al een echo mag!!

het is weer erg spannend bij een paar dames
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:18:07 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73429726
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:08 schreef Ciscostar het volgende:
Zie nu pas dat mijn NOD volgende week is...
hmmmz nergens last van behalve dat dit 2de dag is met last van maagzuur
hihihihi... zou je het zomaar vergeten zijn.. dus voor jou is het ook spannend..

ik bekijk net nog een keer het lijstje, jullie gaan wat betreft NOD toch wel allemaal redelijk gelijk op... dus het is weer spannend hier
pi_73431892
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:18 schreef droomvrouwtje het volgende:

ik bekijk net nog een keer het lijstje, jullie gaan wat betreft NOD toch wel allemaal redelijk gelijk op... dus het is weer spannend hier
als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:02:38 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73432625
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef mijsje het volgende:

[..]

als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...
Ja maar je niet teveel thuis voelen hier he .. Het is wel de bedoeling dat je hier ook weer weggaat en naar Z&G verhuisd
pi_73432738
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef mijsje het volgende:

[..]

Bizar is dat he? Net als dat er in oorlogstijd meer jongetjes worden geboren dan meisjes
pi_73432915
droomvrouwtje ik ben eerst maar eens naar een ander topic doorgeschoven. ik hoop wel gauw aan te kunnen sluiten in Z&G...

CP, dat is inderdaad ook heel bizar... dat wist ik niet... zal wel te maken hebben met hoe het lichaam op oorlog reageert... (dan vooral bij de man, aangezien de man zorgt voor het geslacht van de baby...)
pi_73434353
Nog even een antwoord op de vraag van guess uit het vorige deel: mijn zus is zwanger. Dus vandaar dat het vervelend is dat ze "onze" naam op dr lijstje heeft staan

En hier te thuis gaan voelen is idd niet goed
Mijn eisprong moet deze week ergens gaan plaatsvinden, spannend Heb ovulatietesten gekocht, zodat i keen beetje weet hoe die cyclus in elkaar zit. Wordt een beetje gek van iedere keer die te late Hopelijk geeft het meer duidelijkheid.

Ohw ja mag ik ook in het lijstje? In het onderste lijstje, want weet geen nod. Ohw en begonnen in 08-2009. mijn dank hiervoor
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:01:45 #20
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73434787
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:06 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Bizar is dat he? Net als dat er in oorlogstijd meer jongetjes worden geboren dan meisjes
dat wist ik niet.. Wel bizar hoe je lichaam reageert op omgevingsfactoren

@mijsje.. Ik hoop natuurlijk dat je straks net als iedereen in dit topic, mee gaat naar Z&G...

Het lijstje mag wel leeg worden hoor.. Alhoewel ik denk dat het lijstje nooit leeg gaat zijn.. Er komen altijd weer andere die wachten op het 2e streepje..
pi_73435744
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:06 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat is idd heel apart hè, maar zo doet de natuur dat, om het verstoorde evenwicht weer te herstellen.

Hoewel ik daar ook nog een andere visie op heb: volgens mij maken mannen in stresssituaties meer mannelijke zaadjes aan, en mannen die sneller last van stress hebben ook.
Daardoor krijgen de minder stressgevoelige mannen (in mijn omgeving dan) vaker dochters dan zonen, maar je moet natuurlijk ook wel redelijk stressvrij zijn als je een dochter hebt, voor je het weet is dat kind 16 en staat er een opgeschoten pubertje voor de deur die verkering met haar wil

Disclaimer:
Bovenstaande is slechts mijn theorie, en ik ben niet gehinderd door enige wetenschappelijke kennis
pi_73438438
Ah, hier zitten jullie

Alvast even duimen voor de meiden van komende week
pi_73439588
Even een update wat betreft mijn bruinige afscheiding. Het is weg, geen rugpijn meer, en nog geen

Dus ik weet niet wat het geweest is, maar we zien het maandag wel

Druk weekend, vwoensdag en donderdag werken (mijn vaste baan), vrijdag schoonouders naar schiphol brengen, daarna eten klaarmaken en 's avonds even bij mijn lieve neefje langs Zaterdagmiddag, verjaardagsfeestje van wat ouder neefje. Zaterdagavond werken (vrijwillger *ahum* bij een feest van 70 man) En dan duurt tot 3 uur 's nachts. En zondag leren voor me werk (irritante cursus).

Ik geloof dat ik maandag maar vrij neem, want anders ben ik kapot!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:17:47 #24
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73439983
Spannend hoor C_A!
Hoewel ik er van overtuigd was dat het bij mij deze maand weer niet raak was vond ik het nu toch best wel weer spannend!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_73441035
Guess ik ben nog maar net begonnen en ik vind het al rete spannend Ook al denk ik niet dat het in 1 keer raak is. Maar je weet het nooit

Dus ik snap dat jij het ook weer spannend vind. We zijn er toch allemaal mee bezig, bewust en onbewust.
In het weekend denk ik er het minste aan. Op me werk is het soms rustig en dan ga ik toch vaker google-en en hier meelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')