abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73418587
Wachten op het tweede streepje 155

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

28 oktober MinnieMin (02-2009)
29 oktober IslaBonita (12-2008)
30 oktober Borra (06-2009)
03 november kaatjejannie (10-2009)
05 november vrouwtje-theelepel (10-2009)
9 november Kolonia (04-2009)
13 november Soneal (07-2009)
13 november Koningin Juliana (03-2009)
14 november Nienna (06-2009)
14 november Mardis (08-2009)
16 november charmed_angel (09-2009)
17 november Ciscostar (12-2008)

suuzzz
prinseszondererwt (11-2007)
Mijsje (08-2007)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 18-10-2009 13:07:03 ]
pi_73418614
Ik heb erg pijn daar beneden. En het voelt als ongesteldheidspijn, dus ik denk dat ik ongesteld moet worden. Dan iets te vroeg inderdaad, maar dat heeft te maken met wat Soneal zei.

Krijg ook een beetje rugpijn, en die klachten heb ik altijd als ik ongesteld moet worden. Du sik ga nu even checken

Zo gecheckt: was bruin slijmie. Zag er vies uit Ga effe googlen

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 11:25:12 ]
pi_73424838
Succes charmed_angel. Becky hoe ging het, wat zei de dokter allemaal?
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_73425878
c_a al meer duidelijkheid?? Of zet het niet door?

Ik had tot vanmiddag wel het gevoel dat het raak was; vrijdag en zaterdag moeier dan moe, hele dagen misselijjk, daarna ook nog constipatie en maagzuur en eergisteren kreeg ik ineens een puistjesaanval alsof ik puber ben, maar na nog wat misselijkheid vanmorgen is het allemaal over.
Nergens meer last van. Heb ook het gevoel dat het deze cyclus niet gaat worden, maar goed m'n NOD is over ruim een week dus we zien wel.
pi_73426071
Humor trouwens, toen het vorige maand na een vaag tweede streepje de volgende dag loos ging hebben we op een gegeven moment een "mascotte" gekocht, een heel lief klein schattig knuffeltje wat we niet bij de Hema konden laten liggen.
We hebben m ook een naam gegeven, dus ik zal hem volgens de huidige OUD-trend Z. noemen

Anyway, ik lag dus vrijdag helemaal kapot van vermoeidheid zomaar overdag op bed TV te kijken en een beetje te lezen enzo, komt de slaapkamer binnen, bleek Z. half onder m'n kussen te liggen.....
Pakt ie Z. op, zegt ie: "je ligt Z. helemaal te pletten, je bent ook totaal ongeschikt als moeder hè"
pi_73426234
Soneal nee het zet niet door. Het blijft bruinige slijmie. Rugpijn is weg. Geen idee wat er aan de hand is.
12 Okt is mijn NOD, dus ben best wel een beetje zenuwachtig. Als ik niet ongi wordt, en vrijdag 16 okt nog steeds niet, dan ga ik testen.

Voor de rest geen klachten, alleen die gekke afscheiding. Afgelopen vrijdag wel misselijk geweest, maar geen link gelegd ofzo. Wel moe, dat wel. Maar niet moeier dan normaal.

Owja en hoofdpijn al heel de week, geen pijnlijke hoofdpijn, beetje zeurderig.

Z

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 15:37:09 ]
pi_73426534
Dan blijft het toch een kwestie van afwachten
Maar goed, wij kunnen met een paar dagen over tijd al testen, wat dat betreft zijn we een stuk sneller uit onzekerheid dan de generaties voor ons
pi_73426851
Ja rustig afwachten

Inderdaad ik ben blij dat we nu leven en niet vroeguh!
Als het goed is heb ik een druk weekend, dus dan denk ik er niet zoveel aan hoop ik
pi_73427609
Jullie maken het wel weer spannend zeg
pi_73428691
C-A, lekker spannend zo!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:01:43 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73429171
het is hier wel spannend zeg....
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef Soneal het volgende:
Dan blijft het toch een kwestie van afwachten
Maar goed, wij kunnen met een paar dagen over tijd al testen, wat dat betreft zijn we een stuk sneller uit onzekerheid dan de generaties voor ons
toch vraag ik me af hoe ze dat vroegah deden.. Ok je bent overtijd en dan geen zwangerschapstest die het kon bevestigen .. en hoe zat het met de vrouwen die gewoon ongesteld werden en toch zwanger waren.. Ik denk dat ik van de week eens ga polsen bij mijn oma.. Misschien dat zei daar een antwoord op heeft en anders google is your friend
Be happy with the little things in life
pi_73429422
Zie nu pas dat mijn NOD volgende week is...
hmmmz nergens last van behalve dat dit 2de dag is met last van maagzuur
pi_73429622
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:47 schreef Ciscostar het volgende:
Succes charmed_angel. Becky hoe ging het, wat zei de dokter allemaal?
over 3 weken moet ik terug komen voor een intakegesprek voor de rest is er niet zoveel gezegt!

dus ja nog maar even afwachten in de hoop dat ik voor me 12de week al een echo mag!!

het is weer erg spannend bij een paar dames
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:18:07 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73429726
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:08 schreef Ciscostar het volgende:
Zie nu pas dat mijn NOD volgende week is...
hmmmz nergens last van behalve dat dit 2de dag is met last van maagzuur
hihihihi... zou je het zomaar vergeten zijn.. dus voor jou is het ook spannend..

ik bekijk net nog een keer het lijstje, jullie gaan wat betreft NOD toch wel allemaal redelijk gelijk op... dus het is weer spannend hier
pi_73431892
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:18 schreef droomvrouwtje het volgende:

ik bekijk net nog een keer het lijstje, jullie gaan wat betreft NOD toch wel allemaal redelijk gelijk op... dus het is weer spannend hier
als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:02:38 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73432625
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef mijsje het volgende:

[..]

als je in een woning met allemaal vrouwen zit, gaan de cycli van die vrouwen op een gegeven moment gelijk lopen... fijn dat iedereen zich hier zo thuis voelt...
Ja maar je niet teveel thuis voelen hier he .. Het is wel de bedoeling dat je hier ook weer weggaat en naar Z&G verhuisd
pi_73432738
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef mijsje het volgende:

[..]

Bizar is dat he? Net als dat er in oorlogstijd meer jongetjes worden geboren dan meisjes
pi_73432915
droomvrouwtje ik ben eerst maar eens naar een ander topic doorgeschoven. ik hoop wel gauw aan te kunnen sluiten in Z&G...

CP, dat is inderdaad ook heel bizar... dat wist ik niet... zal wel te maken hebben met hoe het lichaam op oorlog reageert... (dan vooral bij de man, aangezien de man zorgt voor het geslacht van de baby...)
pi_73434353
Nog even een antwoord op de vraag van guess uit het vorige deel: mijn zus is zwanger. Dus vandaar dat het vervelend is dat ze "onze" naam op dr lijstje heeft staan

En hier te thuis gaan voelen is idd niet goed
Mijn eisprong moet deze week ergens gaan plaatsvinden, spannend Heb ovulatietesten gekocht, zodat i keen beetje weet hoe die cyclus in elkaar zit. Wordt een beetje gek van iedere keer die te late Hopelijk geeft het meer duidelijkheid.

Ohw ja mag ik ook in het lijstje? In het onderste lijstje, want weet geen nod. Ohw en begonnen in 08-2009. mijn dank hiervoor
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:01:45 #20
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73434787
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:06 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Bizar is dat he? Net als dat er in oorlogstijd meer jongetjes worden geboren dan meisjes
dat wist ik niet.. Wel bizar hoe je lichaam reageert op omgevingsfactoren

@mijsje.. Ik hoop natuurlijk dat je straks net als iedereen in dit topic, mee gaat naar Z&G...

Het lijstje mag wel leeg worden hoor.. Alhoewel ik denk dat het lijstje nooit leeg gaat zijn.. Er komen altijd weer andere die wachten op het 2e streepje..
pi_73435744
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:06 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat is idd heel apart hè, maar zo doet de natuur dat, om het verstoorde evenwicht weer te herstellen.

Hoewel ik daar ook nog een andere visie op heb: volgens mij maken mannen in stresssituaties meer mannelijke zaadjes aan, en mannen die sneller last van stress hebben ook.
Daardoor krijgen de minder stressgevoelige mannen (in mijn omgeving dan) vaker dochters dan zonen, maar je moet natuurlijk ook wel redelijk stressvrij zijn als je een dochter hebt, voor je het weet is dat kind 16 en staat er een opgeschoten pubertje voor de deur die verkering met haar wil

Disclaimer:
Bovenstaande is slechts mijn theorie, en ik ben niet gehinderd door enige wetenschappelijke kennis
pi_73438438
Ah, hier zitten jullie

Alvast even duimen voor de meiden van komende week
pi_73439588
Even een update wat betreft mijn bruinige afscheiding. Het is weg, geen rugpijn meer, en nog geen

Dus ik weet niet wat het geweest is, maar we zien het maandag wel

Druk weekend, vwoensdag en donderdag werken (mijn vaste baan), vrijdag schoonouders naar schiphol brengen, daarna eten klaarmaken en 's avonds even bij mijn lieve neefje langs Zaterdagmiddag, verjaardagsfeestje van wat ouder neefje. Zaterdagavond werken (vrijwillger *ahum* bij een feest van 70 man) En dan duurt tot 3 uur 's nachts. En zondag leren voor me werk (irritante cursus).

Ik geloof dat ik maandag maar vrij neem, want anders ben ik kapot!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:17:47 #24
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73439983
Spannend hoor C_A!
Hoewel ik er van overtuigd was dat het bij mij deze maand weer niet raak was vond ik het nu toch best wel weer spannend!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_73441035
Guess ik ben nog maar net begonnen en ik vind het al rete spannend Ook al denk ik niet dat het in 1 keer raak is. Maar je weet het nooit

Dus ik snap dat jij het ook weer spannend vind. We zijn er toch allemaal mee bezig, bewust en onbewust.
In het weekend denk ik er het minste aan. Op me werk is het soms rustig en dan ga ik toch vaker google-en en hier meelezen.
pi_73446489
dag mensen...

nou, ben nog steeds niet . wel een week over tijd. Heb 3 testen gedaan. alledrie negatief. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb alleen een minibeetje bruine afscheiding gehad...

Maak me best wel zorgen.

gr. m
pi_73447150
Wanneer ben je gestopt met de pil? En hoelang ben je al bezig?
pi_73447434
Pfff balen, ik wilde maandag vrij, maar helaas kan het niet. Er zijn al 2 andere vrij, en dat had ik even niet door.

En ik ben zo moe! Ik wil rust hebben! Hihihi. Even bijkomen
pi_73448139
Marike, wat vervelend dat je cyclus nu nog steeds niet is wat het moet zijn... Waarom bel je de huisarts niet even? als je aan de telefoon al uitlegt wat er aan de hand is, ms kunnen ze je dan al wel helpen...
pi_73448573
Vervelend Marike.
Kan het zijn dat je nog aan het ontpillen bent?
Weet je wel wanneer je eisprong is geweest?

Pfff, volgende week wordt het een F5-topic hier.
Wordt wel tijd dat er een paar dames doorschuiven naar Z&G, sommigen zitten hier al veel te lang.
Maar de nieuweren mogen ook gewoon door hoor.
pi_73448645
Erg vervelend Marike

Wordt idd heel spannend volgende week

Statistisch gezien zou je zeggen dat er met zoveel NOD's in een paar dagen iig een paar door zouden moeten naar Z&G, toch?!
* Soneal bekijkt het gewoon zo positief mogelijk
pi_73449097
Deze maand gaan er heel veel door naar Z&G Ik voel het... en duim hard door

Voor in de openingspost : Ik ben begonnen in 09-2009 Laat maar ik kon het nog zelf aanpassen, ik heb natuurlijk het topic geopend

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 10:09:39 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:41:23 #33
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73449910
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:08 schreef charmed_angel het volgende:
Deze maand gaan er heel veel door naar Z&G Ik voel het... en duim hard door

Voor in de openingspost : Ik ben begonnen in 09-2009 Laat maar ik kon het nog zelf aanpassen, ik heb natuurlijk het topic geopend
Een jaar na mij,hopelijk ben je dan al lang weg want zo lang wachten is echt helemaal niks

Zijn er hier meer die elke maand last hebben van erge pms,vanaf de eisprong tot aan de 1e dag van de menstruatie?Ik ben eigenlijk op zoek naar een homeopatisch middel of iets.wat kan helpen,ben benieuwd wat de gyn er volgende week over zegt.
pi_73453275
Succes dames weeer
pi_73455997
Ik vind dat altijd wel leuk zo'n spannende week hier, waarbij ik da natuurlijk wel hoop dat iedereen door mag naar een ander topic.

Hier nog niet zoveel te melden...
Tijdens de vruchtbare periode hebben we elke dag geklust. Eigenlijk niet eens om te klussen haha.
(echt waar, ik wil die pil nooit weer, mijn libido is omhooggeschoten!)
Verder heb ik alleen wat last van mijn darmen op het moment, verder nog niks.
Nog een week wachten...
pi_73456472
Ik zal deze week duimen voor alle NOD dames

@ Marike Ik ken jou situatie niet maar bij mij was het deze keer 3 weken later. En toen we aan het klussen waren voor ons eerste kindje was ik vaak overtijd. Meestal zodra ik een negatieve test had was ik ongesteld. Je lijf kan je soms goed foppen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:39:29 #37
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73460983
Dames ik kom voorlopig afscheid nemen van jullie (ja alweer) Had al eerder geschreven dat we gaan trouwen.. Vandaag gaan passen voor een trouwjurk.. Ik ging eigelijk met de intenties dit hoort erbij en ik bestel de jurk bij de otto (had daar eentje gezien waar ik ook zwanger in kon zijn) Maar bij de eerste jurk die ik aan had was die intentie helemaal weg, en was ik spontaan verliefd op de jurk en ja zwanger worden is dan echt geen optie, dus in overleg met mijn verloofde ga ik toch weer tijdelijk aan de pil (tot volgend jaar maart/april)

Ik zal wel af en toe nog komen om jullie aan te moedigen... Ik hoop echt dat jullie allemaal snel zwanger zullen zijn.. En wie weet tot volgend jaar in Z&G of het kleine babytjes topic.....
Het gaat jullie allemaal goed

Zou een modje mij uit het lijstje willen halen?? Alvast bedankt..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:53:54 #38
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73461382
Jij bent gewoon het vriendinnetje van TL

Ik leg de link nu pas... (klikte net voor het eerst op het linkje) Doe hem maar de groetjes van me...

Hier nog steeds geen wijzigingen overigens, ben nog niet bezig met het opnieuw starten. Mijn schoonvader is inmiddels overleden, dus we zijn met heel andere dingen bezig. Ik denk dat wij ook volgend jaar pas weer gaan beginnen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:58:27 #39
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73461504
ja klopt ben idd het vriendinnetje van TL.. ik zal hem de groetjes doen...

Het komt wel allemaal tegelijk he bij jullie Doe maar rustig aan.. Gun jullie zelf lekker de tijd wel fijn om weer wat van je te horen
pi_73461543
Je bent al een jaar bezig en nu stop je met proberen vanwege een jurk?
Seriously?
Nou ja, ik hoop dan dat je na je stop wel snel zwanger wordt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:04:42 #41
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73461675
nou een jaar bezig.. Ik heb een jaar geleden de pil de deur uit gedaan en wij vrijen niet heel regelmatig en eigelijk naar verhouding ook weinig deed ook geen ovutestjes, wilde de natuur zijn gang laten gaan.. En we hebben het een tijdje terug op een laag pitje gezet ivm niet hoogzwanger willen trouwen.. En ik moet echt keuzes maken, en het is heel erg dubbel, Maar als het goed is trouw ik maar 1x keer, en ik ken mezelf goed genoeg om te weten, dat als ik niet voor die jurk zou gaan ik hier spijt van ga krijgen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 50% gewijzigd door droomvrouwtje op 07-10-2009 17:13:52 ]
pi_73461745
Fluugs... waar jij allemaal doorheen moet dit jaar. Ongelofelijk. Veel sterkte met dit verlies.

Droomvrouwtje, mijn reactie is als die van Kolonia. Stoppen voor een jurk? Echt?
Nou ja, hopelijk is maart een goede tijd voor jullie.
pi_73461828
Lieve meiden,ik ga dit topic verlaten.Ik wil ook graag uit de openingspost. Wij hebben te horen gekregen dat we zonder de doktoren waarschijnlijk niet zwanger zullen worden omdat mijn man geen zaadcellen heeft. Er volgen nu onderzoeken naar de oorzaak. Het betekent niet dat we kinderloos blijven maar het wordt wel lastiger. Voor nu heb ik hier niets meer te zoeken,maar blijf wel meelezen en duimen voor jullie!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:14:57 #44
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73461936
Oh poezebeest balen meid Heel veel succes en sterkte.....
pi_73462087
Darn, leegloop hier maar helemaal op de verkeerde manier

Droomvrouwtje, wat een keuze, kan me wel voorstellen dat iemand die keuze maakt, kan me ook voorstellen dat anderen dat absoluut niet zouden doen. Misschien geeft het wel de rust die jullie nodig hebben en is het volgend jaar snel raak

Flugeltje, wat een jaar

Poezebeest sterkte
pi_73462243
Droomvrouwtje, veel plezier met het toeleve naar je trouwdag

Flugel, even een dikke

Poezebeest Ik weet gewoon even niet wat ik tegen je moet zeggen...
Een hele dikke knuffel en
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:32:52 #47
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73462386
Poezebeest, wat enorm klote is dat zeg.....

Gooit je ineens een flink stuk terug kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws. Ik snap dat het niet het einde hoeft te zijn, maar zo zal het vast wel even voelen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73462411
Poezebeest, wat waardeloos... Heel veel sterkte!
Kom je wel in het andere topic kletsen of even helemaal niet?
pi_73462510
Wat een vreselijk nieuws Poezebeest, sterkte

Flugeltje fijn dat je even weer wat van je laat horen. Even niet aan zwanger denken en hopelijk volgend jaar weer beginnen met een nieuwe start

Droomvrouwtje succes met de voorbereidingen van de trouwerij , ik kan het zelf niet helemaal begrijpen, maar iedereen moet het zelf natuurlijk weten.

Het wordt hier maar leeg in het topic.. geen nieuwe meiden die zich hier willen melden?
pi_73462790
Jullie zijn lief,het is inderdaad een aardige klap en ben er ook erg verdrietig om. Dit is toch niet wat je verwacht als je voor een korte lf naar de dokter gaat.
PZE; denk wel dat ik naar het andere topic kom, vind het toch fijn om over te hebben.
pi_73463005
Poezebeest, wat jammer zeg... maar hopelijk kan er toch nog wat aan gedaan worden via een omweg!
Droomvrouwtje, jammer dat je dit topic gaat verlaten. 't Is natuurlijk jouw keuze, dus ik hoop dat je een enorm fijne toeloop gaat hebben naar je trouwdag!

Hier is verder nog niet zo gek veel te melden. In de klusperiode hebben we goed geklust en nu maar afwachten. Ben benieuwd of ik weer een cyclus van 34 dagen heb. In dat geval is mijn NOD over een week, maar het zou dus goed ook al eerder kunnen zijn. Gisteren moest ik enorm veel plassen en vandaag voelde ik me een beetje misselijk bij het opstaan, maar het zou goed kunnen zijn dat ik dat mezelf gewoon aan zit te praten

Ben benieuwd of ik het geduld heb om tot volgende week te wachten met testen
pi_73463974
Flugel, fijn om je weer eens zelf te lezen, maar wat krijgen jullie een hoop op je dak op deze manier

poezebeest, ook voor jou echt naar nieuws kan me voorstellen dat dit een enorme klap is
heel veel succes met de onderzoeken, alles een plaatsje geven en het vinden van een vervolg die voor jullie prettig is

droomvrouwtje heel veel plezier met het voorbereiden van jullie huwelijk

en alle andere ik duim voor jullie

heb niet alles bijgelezen dus ik hoop niet dat ik iets belangrijks vergeten ben
pi_73464125
sterkte allemaal die het nodig hebben!!

Hier nog steeds niks. Ga vrijdag naar de dokter. Voel me wel al een tijdje raar in mijn buik., Voelt tussen kramp en misselijkheid in... heb ook ineens zin in varkensvlees en amandelen?? Daarnaast zere borsten (maar heb ik ook wel eens als ik ongesteld moet worden)Ook minder zin in eten. Zit onder de puistjes... Maar zie vorige post: al 3 keer negatief getest en inmiddels een week overtijd.
Ik ben in februari met de pil gestopt. in het begin was het onregelmatig, maar het was al weer een tijdje helemaal goed. Ik slik geen medicijnen: alleen foliumzuurpillen van de etos. Heb niet echt iets bijzonders gehad de afgelopen tijd, alleen beetje verkouden.

Wat kan dit nou toch zijn??????
pi_73467246
@poezebeest: jammer dat je dit topic gaat verlaten, veel succes en sterkte de komende tijd!
pi_73467448
Poezebeest wat vervelend dat je dit topic gaat verlaten Kan me voorstellen dat je er verdrietig van ben! Heel veel sterkte met alles! En hopelijk krijgen jullie toch gauw een kindje!

Droomvrouwtje, kan me voorstellen dat je als je trouwt het goed wil doen! Lijkt me een lastige keuze om te maken, maar gelukkig sta je er zelf helemal achter!!!

En ik ga duimen voor de rest!
pi_73468218
droomvrouwtje, ik vind het niet zo gek hoor. Zeker in combinatie met een tijdje afstand nemen in verband met zwangerwordendruk lijkt het me juist heel logisch. heel veel plezier met de voorbereidingen (en de dag zelf natuurlijk ).

marike, heb je getest met ochtendurine?
pi_73468422
heb niet altijd getest met ochtendurine...(eerste keer was voor de NOD, tweede keer was volgens mij wel in ochtend (ben niet zeker) en derde keer was savonds). zou dat het zijn?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:40:29 #58
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73468509
misschien heb ik dan wel een huwelijkscadeautje voor mijn aanstaande......

@marike.. Misschien toch ff langs de huisarts?? misschien dat hij je door kan verwijzen voor een echo....

voor de rest heel veel succes
pi_73468535
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:38 schreef marike77 het volgende:
heb niet altijd getest met ochtendurine...(eerste keer was voor de NOD, tweede keer was volgens mij wel in ochtend (ben niet zeker) en derde keer was savonds). zou dat het zijn?
Een vriendin van mij was al een week overtijd, maar geen positieve test. Ze testte steeds in de middag. Uiteindelijk heeft ze een test met haar eerste urine van de dag gedaan en die was positief.

Ik zeg niet dat het dat is (helaas ), maar het zou het kunnen zijn.
pi_73468710
ik durf nou niet meer.... ga morgen naar dokter en dan laat ik hem wel een goede test doen of zo. (bloed prikken dan of niet?)

vind het maar eng....
pi_73468798
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:47 schreef marike77 het volgende:
ik durf nou niet meer.... ga morgen naar dokter en dan laat ik hem wel een goede test doen of zo. (bloed prikken dan of niet?)

vind het maar eng....
Dat kan natuurlijk ook
pi_73469766
Ik was nieuwsgierig wat het 2e streepje zou zijn, vandaar mijn tussenstopje bij jullie.

B12 helpt bij PMS.

Mijn oudste wordt volgende week 21, dus een beetje vroeger is dat wel.
De testen waren destijds niet zo betrouwbaar als nu.
Bij mijn zoon was er 7 keer getest, door mezelf en door de ha.
Ik had de morning-afterpil gehad omdat een zwangerschap (na het knappen van een condoom) niet gepland was.
Na 3 maanden zwanger te zijn was op de echo duidelijk dat ik wel zwanger was.
Niet gepland, wel welkom.
Voor mijn dochter heb ik 2 miskramen gehad, moest ik een eierstok missen, bleek toen ze me opengehaald hadden niet nodig te zijn. Baarmoeder had een xtra wand. En zo was er nog wel wat aan de hand.

Moraal van mijn verhaal:
Lekker dooroefenen en probeer je er niet al te druk om te maken, suxxxxxes allemaal.
pi_73472247
Poezebeest; wat erg allemaal... Dit verwacht je zeker niet Sterkte en succes

Flugel:
pi_73472930
Flugel ik heb je gemist hier... Ik ben blij dat je weer wat opkrabbelt, maar kan me voorstellen dat je nog niet opnieuw begonnen bent. Gecondoleerd in ieder geval met je schoonvader. ik vind het heel naar dat je je zo vervelend hebt gevoeld de laatste tijd. Ik hoop op veel goed nieuws de komende tijd, jij hebt je portie wel al gehad...

ook hier nog een een voor Poezebeest...

ook nog een voor Droomvrouwtje... ik snap dat het moeilijk is om je wens uit te stellen, al is het voor het goede doel... meid, je wordt vast een prachtige bruid, en daarna een hele lieve prachtige moeder!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:28:11 #65
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73474573
Poezebeest wat ontzettend klote zeg Hele dikke knuffel en hopelijk kunnen ze jullie snel en goed helpen

droomvrouwtje,ik begrijp het ook allemaal niet zo goed en dat hoeft ook helemaal niet want iedereen doet de dingen (gelukkig) op zijn eigen manier.Maar wat ik eigenlijk wel raar vind is dat je weer aan de pil gaat,dan zit je staks weer met hele ontpil gedoe enzo!?!
Natuurlijk heel veel plezier met de voorbereidingen van jullie trouwdag,trouwen is zooooo leuk
pi_73478275
@Droomvrouwtje: Sorry dat ik je het gevoel heb gegeven dat je je moest verantwoorden, dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik snap je ook wel hoor, maar ik sta zelf heel anders in het leven. Zo ben ik getrouwd in een jurkje dat me nog geen ¤ 25,00 heeft gekost.
Ik hoop dat jullie een prachtige trouwdag hebben.

@Flugeltje: Meisje toch. Nu wordt het écht tijd dat jullie eens wind mee krijgen.

@Poezebeest: wat een naar nieuws zeg.
Hopelijk kunnen de heren en dames doktoren jullie snel helpen.

@Marike, vreemd hoor.
Ben benieuwd wat de HA morgen te zeggen heeft.
De post van -sabine- geeft wel weer hoop...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:07:41 #67
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73480751
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:28 schreef Guess. het volgende:
Poezebeest wat ontzettend klote zeg Hele dikke knuffel en hopelijk kunnen ze jullie snel en goed helpen

droomvrouwtje,ik begrijp het ook allemaal niet zo goed en dat hoeft ook helemaal niet want iedereen doet de dingen (gelukkig) op zijn eigen manier.Maar wat ik eigenlijk wel raar vind is dat je weer aan de pil gaat,dan zit je staks weer met hele ontpil gedoe enzo!?!
Natuurlijk heel veel plezier met de voorbereidingen van jullie trouwdag,trouwen is zooooo leuk
Ja klopt.. Ik was ook heel erg aan het twijfelen.. Maar ik slik de pil nu niet langer dan noodzakelijk.. Heb hier nog 5 strippen liggen, dus als die op zijn is het goed en stop ik ook meteen weer.. Het ontpillen viel gelukkig mee had meteen een regelmatige cyclus, alleen de hevigheid van de menstruatie was heel afwisselend.
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:25 schreef Kolonia het volgende:
@Droomvrouwtje: Sorry dat ik je het gevoel heb gegeven dat je je moest verantwoorden, dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik snap je ook wel hoor, maar ik sta zelf heel anders in het leven. Zo ben ik getrouwd in een jurkje dat me nog geen ¤ 25,00 heeft gekost.
Ik hoop dat jullie een prachtige trouwdag hebben.
Ik heb de jurk van mijn moeder gekregen (wat al zeer bijzonder is, nooit verwacht enzo botert niet helemaal tussen ons) en tja die mooie buik zou er echt niet in passen.. Aan de ene kant was ook geschrokken van de reactie aan de andere kant niet iedereen maakt de zelfde keuzes in het leven, dat is maar goed ook, dat zorgt gelukkig voor wat afwisseling enzo en maakt het leven niet zo saai
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:38 schreef mijsje het volgende:
ook nog een voor Droomvrouwtje... ik snap dat het moeilijk is om je wens uit te stellen, al is het voor het goede doel... meid, je wordt vast een prachtige bruid, en daarna een hele lieve prachtige moeder!
Dankjewel ...
Ook voor de rest dankjewel voor jullie reacties (welke het ook was) ik ga jullie toch wel missen hier hoor.. maar blijf natuurlijk wel duimen voor jullie en meelurken...

@marike ik hoop dat je bij de HA wat wijzer bent geworden

Voor poezebeest nog een keer een dikke knuffel en

En nu ga ik toch echt terug in lurkstand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73482032
voor poezebeest jeetjee....

ik ben gistere eindelijk ongesteld geworden...
mijn cyclus tot nu toe:
Ongesteld na stoppen met pil.
28 dagen,
43 dagen.

Hoe moet ik dan nu bedenken/berekenen wanneer ik vruchtbaar ben en eventueel ongesteld moet worden?
uit gaan van het gemiddelde of van die 43 dagen?
Help iemand?

voor de meiden die het bijna weten Succes!!
pi_73483184
suuz, daar ben ik ook wel benieuwd naar Ik denk dat je weinig kan berekenen omdat je niet weet of het de komende maand hetzelfde gaat. Bij mij ging het dus precies hetzelfde en het wordt iedere maand korter.
ik berekende vorige maand gewoon niets en gewoon veel sex hebben (maar dat werkte dus niet )
Deze maand heb ik wel ovulatietesten, zodat ik een beetje weet hoe en wat.
pi_73483206
Poezebeest, wat een slecht nieuws.... dat verwacht je echt niet bij zo'n eerste onderzoekje.. Ik hoop echt dat de artsen wat voor jullie kunnen betekenen en jullie in de toekomst een mooi babytje in jullie armen kunnen sluiten.. Veel sterkte en succes, ik blijf gewoon voor jou en je mannetje duimen.

Flugel wat een verdrietig nieuws.. je hebt echt al veel te veel op je bordje gekregen de laatste tijd..heel veel sterkte en blijf hoop houden dat er betere tijden komen!

Droomvrouwtje, ik wens je een zorgeloze tijd toe en een hele mooie bruiloft. Trouwen doe je maar 1 keer meid, dus doe waar jij je goed bij voelt!

Suuzzz, ik heb geen idee wanneer je vruchtbare periode zou moeten zijn. Ik zou zeggen, begin met de kortste cyclus (28 dagen) vanaf dag 10-12 te testen met ovulatietesten, en dan tot en met de eisprong van de langste cyclus, dus dag 34 (48-14) Dat is globaal hoor, niet iedere vrouw heeft een luteale fase van 14 dagen maar zo kom je erachter wanneer je ei springt. (je kunt ook die periode om de dag sexen maar daar moet je maar tijd en zin voor hebben...)
Toen ik jaren geleden stopte met de pil was ik een half jaar niet ongesteld en toen om de drie maanden. Toen ik stopte met vlees eten (op aanraden van een alternatief genezer) werd ik vrijwel meteen regelmatig ongesteld (zij ging er van uit dat ALLE hormonen invloed hebben op je cyclus, dus gewoon elimineren: Er zitten hormonen in vlees, melkprodukten en sommige medicijnen.) Misschien helpt dit voor je cyclus, en ik heb ook gelezen dat Vitex Agnus Castus (ook wel Chaste berry tree of Monnikspeper genoemd) je cyclus reguleert na het stoppen met de pil. (en vruchtbaarheid verhoogt!) Misschien het proberen waard? Is te krijgen bij De Tuinen. Het zit ook in de Etos zwanger worden pillen maar die dosering is erg laag. Ik gebruik het ook...maar ben nog niet zwanger helaas.
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar succes in ieder geval. Sorry voor de lap tekst dames!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_73485803
Suuzzz, ik zou ook vanaf ongeveer dag 10/12 beginnen te testen, en dan elke dag als je al een tweede ovustreepje begint te krijgen, en om de dag als je maar 1 streepje ziet... vanaf een tweede streepje dan ook elke dag. dan weet je het volgens mij het best...
pi_73486019
Gezellig dat je hier af en toe toch even komt kijken mijsje...
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_73486114
ik lees wel alles mee, en af en toe wil ik ook wel wat kletsen, maar gewoon niet meer zoveel over mezelf... (dat doe ik in het andere topic al, is anders zo dubbel... ) hier kijk ik voor jullie!
pi_73493564
bedankt voor alle (uitgebreide )reacties!
Misschien klinkt het stom...maar is het niet overdreven of beetje snel om al te beginnen met ovulatietesten?
Deden/doen jullie dat ook al vrij snel? Het is natuurlijk wel prettig om beetje te weten waar je aan toe bent. ik weet niet zo goed of ik dat al wel wil zeg omdat ik misschien nog even geduld moet hebben?
Naja zal der over nadenken:) Miepmiep,,,
pi_73493975
naja, het is niet overdreven als je graag wil weten waar je je op moet richten als je niet zeker weet hoe lang je cyclus deze keer zal zijn... ik kan me voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toebent... maar als je denkt, het hoeft nog niet, dan kun je daar ook even mee wachten.
het is anders dan wanneer je meteen begint met proberen en meteen ovutestjes gebruikt omdat je perse meteen zwanger moet zijn... (en ook dan is het aan jezelf om te beslissen om ze te gebruiken hoor, alleen dan leg je er meteen druk op, die er misschien niet hoeft te zijn... snap je?)
succes!
pi_73500079
Poezebeest en Flugeltje Sterkte en succes gewenst meiden!

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt met HA. Ik ben het wel een beetje beu nu. Er klopt bij mij echt niets van. Ik hoop dat ze me verder kan helpen...
pi_73504337
ik lurk ook regelmatig nog wel mee hoor dames, m'n duimen draaien ook voor jullie allemaal en ik hoop jullie allemaal snel te zien in z&g

en om jullie een hart onder de riem te steken ( zeg je dat zo?)
ik kwam vandaag een vriendin van me tegen die al geruime tijd bezig is met zwanger te worden ( zo rond een jaar) en het blijkt dat ze zonder hulp nu toch echt zwanger is
ik ben helemaal extra blij voor ze
maar zo zie je maar weer dat het dus toch kan

dus dames zet hem op
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:02:42 #78
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73505656
Altijd fijn om te horen dit soort nieuws,geeft ons de wat langer wachtende moed
Gaat het met jou allemaal goed Freubel?
pi_73505957
behalve dat ik echt steeds zo ontzettend moe ben, gaat het wel redelijk hoor
maar zit nu zo vol met happy zijn voor die vriendin dat ik me ineens helemaal top voel
hormonen zullen we maar zeggen
pi_73511855
@ Suuzzz wij zijn wel vrij snel begonnen met ovutesten maar ik ben dan ook zo'n oud wijf dat we niet zo gek veel tijd hebben, als het eind volgend jaar niet gelukt is zwanger te worden is het de bedoeling dat we ophouden met proberen.
Aan de andere kant geeft temperaturen en ovutesten behalve een stukje inzicht en "zekerheid" ook nogal wat druk; ten eerste wordt het dan al snel KvK ipv FvF en als het dan niet raak is dan frustreert dat misschien ook wat sneller, omdat je weet dat je wel op het juiste moment bezig was.
Maar goed, het even een maand of 2 a 3 monitoren dmv temperaturen en ovutesten geeft misschien wel het inzicht in je cyclus wat je nodig hebt.

@ MinnieMin verstandig dat je naar de HA gaat, ik hoop dat het je helpt inzicht te krijgen of anders te reguleren.

@ Freubelmuts wat een leuk nieuws en dat moe zijn is lastig, maar met een beetje mazzel gaat dat nog wel over, iig gewoon naar je lichaam luisteren en lekker rustig aan doen als het op de grens is.
En ja, het is "een hart onder de riem steken"
pi_73514592
Hoi dames,

Hoe is het met de aanstaande NOD-ers?
Het wordt een spannend weekje, dat is zeker.

Minniemin, goed dat je naar de huisarts gaat, ik kan me voorstellen dat je er nu zat van bent.
pi_73519498
Sorry tijdje niet geweest hier

@Poezebeest, Ik vind het erg balen zeg, ik wens je heel veel sterkte

@droomvrouwtje, Aan de een kant best zonde dat je nu stopt, zeker omdat je al een tijdje bezig ben. maar aan de andere kant je moet natuurlijk wel in je jurk passen. Dus jou tijd komt nog wel toch?? Je heb nu wel wat anders aan je hoofd,

@flugeltje , gecondoleerd meid. heel veel sterkte Neem de tijd voor jezelf, volgend jaar komt het allemaal goed

@Mardis, En al een in zicht? Ik hoop het niet voor je En anders wordt het erg spannend volgende week

@marike77 ben je al bij de huisarts geweest? Hoe was het?

Hoe gaat het met de rest? Die ik vergeten ben

Mijn nod is maandag, en mijn gevoel zegt echt dat het niet raak is. Ik ben dan niet teleurgesteld hoor, ik verwacht het namelijk nog niet, ik ben vorige maand pas gestopt. Voor de andere meiden blijf ik duimen hoor!
pi_73523691
Hoi meiden

Ik was even naar de huisarts geweest voor mijn knie maar meteen even over onze poging tot zwanger worden gehad.
Ik heb nu een vrij regelmatige cyclus van 35 dagen. Ik kan de eisprong dus tussen dag 18 en 24 verwachten. Het zaad van de man is het beste als je het om de 3 dagen doet.
Ze vroeg of ik al getempt had en of ik ook ovutestjes had geprobeert.

Heb 3 maanden mijn temp gedaan en er is geen pijl aan te trekken en die ovutestjes.. die geven al vanaf dag 5 een licht streepje, dit tot ongeveer 1.5 week voor menstruatie.. ook beetje vaag.
Omdat we in December een jaar bezig zijn, wil ze me graag in December terug zien.
Maar ze hoopt/denkt dat het misschien niet nodig is..

Wel fijn in ieder geval om te weten dat als niet lukt we in December welkom zijn en er dan aantal testjes gedaan worden.
pi_73525473
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Ciscostar het volgende:
Hoi meiden

Ik was even naar de huisarts geweest voor mijn knie maar meteen even over onze poging tot zwanger worden gehad.
Ik heb nu een vrij regelmatige cyclus van 35 dagen. Ik kan de eisprong dus tussen dag 18 en 24 verwachten. Het zaad van de man is het beste als je het om de 3 dagen doet.
Ze vroeg of ik al getempt had en of ik ook ovutestjes had geprobeert.

Heb 3 maanden mijn temp gedaan en er is geen pijl aan te trekken en die ovutestjes.. die geven al vanaf dag 5 een licht streepje, dit tot ongeveer 1.5 week voor menstruatie.. ook beetje vaag.
Omdat we in December een jaar bezig zijn, wil ze me graag in December terug zien.
Maar ze hoopt/denkt dat het misschien niet nodig is..

Wel fijn in ieder geval om te weten dat als niet lukt we in December welkom zijn en er dan aantal testjes gedaan worden.
Fijn dat ze je een beetje gerust heeft weten te stellen. Wat betreft die ovutestjes: Dat is bij iedereen zo hoor. Die zijn altijd licht positief. Er moet alleen minimaal een dag zijn, waarop dat niet is. En je weet niet wanneer of hoe laat. Als je een korte LH piek hebt, mis je hem gewoon. Dus ook dat wil niets zeggen ;-)

Hopelijk is het inderdaad lekker niet nodig in December!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:55:52 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73527741
Poezebeest ik heb je eruit gehaald, wat een rotbericht zeg.
Hopelijk lukt het met wat extra inspanning toch nog stel!

Droomvrouwtje, ook jou heb ik eruit gehaald, veel plezier met de voorbereidingen van jullie huwelijk!
pi_73528689
Nou dames, Helaas niet zwanger. Wat er wel aan de hand is is niet duidelijk. Bij inwendig onderzoek was alles goed. Afwachten tot ik ongesteld word dus.... Voel me lichamelijk niet echt ok....

pi_73531178
Marike, dat is naar... Ik hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen...
pi_73531189
Och marike, wat naar zeg. Hopelijk komen de dan snel... dan kun je verder.
pi_73533070
Marike, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, en dat je een beetje opknapt.
pi_73533499
Marike, wat vervelend, ik hoop dat je dan maar snel ongesteld wordt, want dit is ook niks.

Cisco, ook al zo'n lange cyclus...
Hier tot nu toe ook. Op zich niet erg, maar wel als je zwanger wilt worden. Dan is het minder leuk.
Heb jij ook een lange menstruatie?
pi_73541294
Vanmorgen uit nieuwsgierigheid toch maar een testje gedaan en helaas negatief. Misschien te vroeg getest (NOD op basis van de vorige cyclus van 34 dagen is pas op woensdag), maar anders toch gewoon niet zwanger en gaan we "vrolijk" door naar ronde 3.
pi_73541317
Marike, wat naar.
Ik kan me zo voorstellen dat je toch behoorlijke hoop had dat het raak was ondanks de negatieve testen.
Maar het lijkt er dus op dat je lichaam je gewoon voor de gek houdt.
Hopelijk word je snel ongesteld en knap je weer op.
pi_73541337
Ik zou zelf niet zo vroeg een test doen eigenlijk.
Een negatief resultaat zegt namelijk helemaal niets, maar geeft je wel een k*tgevoel.
Kans is groot dat je te vroeg hebt getest dus ik blijf gewoon voor je duimen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:46:18 #94
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73543206
Meiden, ik kwam even een paar 's voor jullie in de strijd gooien, ik denk aan jullie!

En Poezebeest, wat een schok om te lezen dat jij door bent naar het andere topic Heel erg veel sterkte, ik zal natuurlijk ook voor jou mee blijven duimen en ik hoop echt dat ik over een tijdje mee kan lezen met je zwangerschap in Z&G.. Dikke
3!
pi_73543507
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:54 schreef -Nienna- het volgende:
Marike, wat vervelend, ik hoop dat je dan maar snel ongesteld wordt, want dit is ook niks.

Cisco, ook al zo'n lange cyclus...
Hier tot nu toe ook. Op zich niet erg, maar wel als je zwanger wilt worden. Dan is het minder leuk.
Heb jij ook een lange menstruatie?
Nee.. 4 dagen soms 5 dagen.. valt mee dus

Marike balen
pi_73551264
inmiddels heel erg, dus er zal er wel ergens een niet zijn blijven plakken of zo...
pi_73555243
Marike, lijkt me wel fijn dat de duivels er nu toch zijn. Dan kun je iig verder.
pi_73563435
Marike, vervelend dat je nu heel erg ongesteld bent, maar inderdaad, net wat PZE zegt, je kunt iig verder.
pi_73567512
Mardis, dan kun je inderdaad wel veel te vroeg getest hebben...afwachten dus maar ;-)

Sinds gister heb ik af en toe heel lichtroze bij het afvegen.
Het is er niet altijd en ook echt heel licht, maar ik denk dus dat mijn menstruatie er aan zit te komen.
Donderdag pas NOD dus dan zou het deze keer wel veel eerder zijn dan de vorige keren.

Als ik dan toch ongesteld moet worden dan ook liever nu dan donderdag pas...want zaterdag gaan we een weekje op vakantie.
Ik blijf wel een klein beetje hopen dat het niet mijn menstruatie is.

Hoe is het met de andere dames?
pi_73567730
Gelukkig hoefde je niet al te lang meer te wachten op de Marike.
Hopelijk is je volgende poging wel goed raak.

Ik heb al sinds maandag spierpijn onderin mijn buik.
Verder voel ik me alsof ik ieder moment ongesteld kan worden, maar dat is veel te vroeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')