Dan meet ik voor dat ik naar de wc ga. Dat half uurtje maakt minder uit dan je bed uitgaan hoor. Het is gewoon belangrijk om het in elk geval de eerste maand(en) dat je temperatuurt een beetje nauwkeurig te doen. Na een tijdje ken je je cyclus en dan kun je kleine onregelmatigheden heel goed uitleggen voor jezelf.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:10 schreef Soneal het volgende:
Over het algemeen lig ik wel rond dezelfde tijd in bed hoor, maar het wil wel een keer wat later (of wat eerder) worden
Ik heb fertilityfriend nav een eerdere post in dit topic gevonden gelijk m'n cycli van het hele jaar ingevuld, en de temperatuur vanaf deze maand.... ook geen ovulatie gevonden overigens (wel met de ovutest) maar ik denk dat een griepje net rond dat moment, en de daarbij ingenomen ibu de boel ook wat vertekend heeft![]()
In principe meet ik vrijwel altijd rond 07.00 uur, maar dat is meer omdat ik rond die tijd wakker word.
Maar als je altijd om 07.00 uur meet, je wordt een keer om 06.30 wakker en moet naar de wc.... wanneer meet je dan? Om 07.00 terwijl je er al uit en in beweging bent geweest, of om 06.30 voor je naar de wc gaat?
Ik heb ook 12 stuks besteld. Gewoon even kijken hoe het werkt, ik had de laatste keer een cyclus van 32 dagen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:36 schreef MinnieMin het volgende:
Robin_Scherbatsky:
Wat betreft ovulatietesten maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welk merk je gebruikt. Ik gebruik de testen van Sensitest.nl. Gewoon de dipsticks. Lekker goedkoop. Wanneer je ze gebruikt is een beetje afhankelijk van de lengte en (on)regelmatigheid van je cyclus. Volgens mij begin je bij een gewone regelmatige 28 dagen durende cyclus op dag 11. Voor een cyclus die langer duurt tel je per dag een dag erbij. (Dus duurt hij 29, dan op dag 12, 30 dagen op dag 13 etc.) De mijne is zo onregelmatig dat ik altijd op dag 11 begin en dan doortest tot aan ovulatie.
precies, dat deed ik ookquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dan meet ik voor dat ik naar de wc ga. Dat half uurtje maakt minder uit dan je bed uitgaan hoor. Het is gewoon belangrijk om het in elk geval de eerste maand(en) dat je temperatuurt een beetje nauwkeurig te doen. Na een tijdje ken je je cyclus en dan kun je kleine onregelmatigheden heel goed uitleggen voor jezelf.
Op een van deze tweede streepjesquote:
Ik snap wel dat het voor jou heel anders is, het is hier nog een beetje hopen dat het raak is, met tempen als hulpmiddel, en dan heeft het een andere prioriteit dan wanneer je in de MMM zitquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
[..]
precies, dat deed ik ook
ik snap je wel hoor soneal, maar als je echt iets wil aflezen van je cyclus, moet het inderdaad zo strikt. als je een keer wat eerder opstaat of er zijn andere omstandigheden die nacht (erg laat naar bed of 's nachts eruit om naar de wc te gaan) moet je dat ook even vermelden bij die dag...
kies je ervoor om dat niet te doen, dat is prima, maar dan is je cyclus ook niet heel erg duidelijk af te lezen, dus kort door de bocht: dan weet je nog weinig... maar je moet het gewoon doen zoals jij vindt dat je het moet doen hoor! dat voelt altijd voor jezelf nog het best!
dat wordt lastig op mijn werkquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:38 schreef mijsje het volgende:
ovutesten kun je beter niet in de ochtend doen, beter in de middag...
Werkt ook prima hoor, zo lang je maar niet heel veel drinkt de uurtjes vlak van te voren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat wordt lastig op mijn werkIk ben pas om 18:00 uur thuis
quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Werkt ook prima hoor, zo lang je maar niet heel veel drinkt de uurtjes vlak van te voren.
Shit... ik drink altijd 2 liter water/thee op mijn werk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Werkt ook prima hoor, zo lang je maar niet heel veel drinkt de uurtjes vlak van te voren.
wat leuk dat jullie voor een kleintje gaanquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:59 schreef kaatjejannie het volgende:
hier doen we het gewoon nog even zonder testen en dergelijke ( alleen de zwangerschapstest bij overtijd natuurlijk wel)
Wat apart dat jij zo je eisprong voelt ChilllayD. Ik voel het nooit. Ik weet dat ik hem ongeveer een dezer dagen moet hebben. Ik merk nu wel dat ik bewuster ben van mijn lijf. Probeer het wel te voelen.
Donequote:Op maandag 19 oktober 2009 18:39 schreef Mardis het volgende:
Ik zie dat mijn NOD verkeerd in de OP staat, het moet 18 november zijn, niet 14 november. Kan iemand dat even veranderen? Tnx!
Klinkt wel goedquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef ChilllayD het volgende:
Ik sta bijna in de fik........![]()
Vanochtend alweer zo hoog, 37.01.
Als ik 's middags of 's avonds voor de grap temp heb ik een ruime 37.5 hahaha.
(gisteravond zelfs 37.75)![]()
Heb het ook zo heet![]()
![]()
6 dagen na mijn eisprong overigens.
Oh dat klinkt wel positief. Spannend voor je.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef ChilllayD het volgende:
Ik sta bijna in de fik........![]()
Vanochtend alweer zo hoog, 37.01.
Als ik 's middags of 's avonds voor de grap temp heb ik een ruime 37.5 hahaha.
(gisteravond zelfs 37.75)![]()
Heb het ook zo heet![]()
![]()
6 dagen na mijn eisprong overigens.
Eeeh niet echt...jij wel danquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:11 schreef prinseszondererwt het volgende:
Cisco, gekke vraag maar heb je misschien iets anders dan anders gedaan in de slaapkamer? Ik had deze maand namelijk hetzelfde.
Daling zet soms een paar dagen voor de ongesteldheid al in. Eigenlijk zodra het progesterongehalte lager wordt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:40 schreef ChilllayD het volgende:
ik durf er nog niets van te denken hahaha![]()
Ze zeggen toch ook dat je temp. pas daalt als je ongi eraan komt?
Als ik sommige grafiekjes bekijk zie ik soms wel veel vroegere dalingen.
Heb jeuk aan mijn tepels, laag raar aanwezig gevoel in mijn buik. Zal mijn baarmoeder zijn.
Maarja, ook pas net (sinds 29-9) gestopt met de pil, dus kan ontpillen zijn met klachten. Toch
Dat helpt dus niet om die beelden die ik in mijn hoofd heb te laten verdwijnenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stel je er niet teveel van voor hoor.
Ja ik weet het, ontpillen kan dus heel erg NIET fijn zijn. Daar hou ik het ook netjes opquote:Ow en ChillayD die klachten die jij omschrijf had ik ook, bij mij kwam het door het ontpillen. maar ik hoop voor je dat het iets anders is! Ik duim
Tja. Net als alle andere maanden denk ik weer eens dat het gelukt isquote:
Dat kan ik hier als ongekroonde koningin van het ontpillen alleen maar beamenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:12 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ontpillen kan dus heel erg NIET fijn zijn. Daar hou ik het ook netjes op
dan valt het resultaat op NOD en later altijd mee
Nou, ik ben begin februari gestopt met de pil dit jaar. Mijn eerste cyclus duurde 69 dagen, tweede 34 dagen, derde 51 dagen, vierde 37 dagen, de huidige vijfde zit al op 63 dagen, maar zal dinsdag sowieso wel eindigen (al dan niet met een zwangerschapquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:11 schreef ChilllayD het volgende:
Wat heb jij dan meegemaakt direct na het stoppen (vanaf dag 1) met het stoppen met de pil?
(ehhh, in het kort?)
Zo erg wilde ik je nou ook weer niet afremmen. De eerste cyclus had ik geen eisprong, vermoed ik. De keren dat ik overduidelijk een eisprong had, werd ik 14 dagen later precies netjes ongesteld. Dus pas hele late eisprongquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:46 schreef ChilllayD het volgende:
Wow![]()
Misschien klinkt het wel wat onaardig om te zeggen, maar ik heb op dag 13 mijn eisprong gehad. Dit is dag 13, die ik ging tellen vanaf ongi dag 1 na het stoppen met de pil....... er van uitgaande (hopelijk) dat mijn cyslus dus deze maand 27 dagen is. Omdat ik immers een eisprong heb gehad en niet te kort ook.
Tenzij jij nu zou zeggen dat je ook (zeker de 1e keer) een eisprong hebt gehad maar geen ongi. Dat zou dan alleen een compleet andere ''kwaal'' zijn....... Ik ga er van uit dat ik ongi ga worden omdat ik een overduidelijke eisprong heb gehad......
Wel naar hoor, lange cyclussen waar je geen ruk mee kunt. Al die klachten, pffffffff
13 jaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:02 schreef ChilllayD het volgende:
haha oke gelukkig maar![]()
Ja, ik heb 100% zeker een eisprong gehad.
Ik gebruik de Persona (omwille van menstruatieklachten in het verleden en het afwachten van een eisprong). deze gaf de ochtend voor mijn eisprong een enorm dikke positieve ovulatietest aan én 's avonds een enorme eisprong. Die was niet te missen hoor, hahahaha (au). Ik ben er 100% van overtuigd.
Nu vallen de klachten vandaag wel weer ''redelijk' mee. Leuk, zo'n vrouwenlijf![]()
Ik heb overigens 10 jaar de pil geslikt.
En jij?
Dat heb ik eigenlijk nog niet eerder gehoord. Juist wel dat het de eerste maand echt een rotzooi is...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:23 schreef ChilllayD het volgende:
Inderdaad, dat weet ik heel goed![]()
Ik doe braaf elke ochtend op hetzelfde tijdstip.
Laat ik hopen dat het de 2e en de 3e maand, etc. ook netjes blijft gaan dan. (of helemaal niet)![]()
Soms lees ik wel eens dat de eerste maand '' :netjes'' gaat door het pilgebruik.
Althans, volgens mij is dat ook niet direct uit je lijf verdwenen, but who knows![]()
Daar ben ik eind juli inderdaad mee begonnen. En sindsdien dus gelukkig ook altijd een ei gehadquote:Maarja, dan lees je jou ervaring en zie je dat het dus ook echt totaal niet goed kan gaan.
Lijkt me wel vervelend. Doe je ook iets van ovutesten om je ei te vinden?
Zwanger willen worden blijkt inderdaad niet heel goedkoop te zijn, hahaha. Maar op de een of andere vage manier, denk ik dat het dit keer écht raak is...quote:Ik zou dat wel prettig vinden, al ben je dan wel weer erg lang (en duur uit) met een lange cyclus.
Dan weet je ook niet waar je moet beginnen
Gelukkig wel hè? We laten ons ook veel te gek makenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:32 schreef Borra het volgende:
Minniemin ik herken je verhaal wel van de nieuwelingen...elke keer dacht ik dat het raak was en ging ik van alles over mogelijke symptonen opzoeken op internet.. dit wordt wel steeds iets minder, maar ja je wil zo graag he
. Maar goed het kan nog wel heel lang duren. Vorige week met een collega geluncht en die was na 6 jaar eindelijk zwanger, ik ben zo blij voor haar
Ze is nog maar 7 weken zwanger maar ze was zo blij dat ze het toch al ging vertellen want ze had al twee echo's gehad die goed waren en het was nog nooit zo lang goed gegaan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:36 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Gelukkig wel hè? We laten ons ook veel te gek maken
Wauw, dat is wel echt geweldig zeg! Na 6 jaar. Jeetje. Dan heb je wel iets te vieren! (Bij korter proberen ook natuurlijk, maar je snapt wel wat ik bedoel)
Ik snap in haar geval wel, dat ze dan niet kan wachten. Toch?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:47 schreef Borra het volgende:
[..]
Ze is nog maar 7 weken zwanger maar ze was zo blij dat ze het toch al ging vertellen want ze had al twee echo's gehad die goed waren en het was nog nooit zo lang goed gegaan.
Minniemin ik hoop het zo voor jou.. ik blijf voor je duimen.
Ik heb vanavond weer een feestje en denk toch dat ik een glaasje wijn ga drinken. Heb op internet gelezen dat het niet zo'n kwaad kan als je nog niets weet.. en mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben.. (ik heb ongesteldheidsgevoel, heel klein beetje bruinverlies gehad, mijn borsten zijn nog gevoelig en mijn temp nog hoog), de vorige rondes heb ik niets meer gedronken na mijn ovulatie... daar gaan mijn principes![]()
IslaBonita hoe is het??
Ik snap haar zeker..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:53 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Ik snap in haar geval wel, dat ze dan niet kan wachten. Toch?
Ik heb vorige week nog americain filet gegeten en een heerlijke carpaccio![]()
Mijn temperatuur is ook weer lekker gestegen vandaag... Ben wel bang voor teleurstelling hoor. Ik wil natuurlijk eigenlijk helemaal niet naar de gyn in november. Dus ik ben bang dat ik mezelf weer iets aan het aanpraten ben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Borra: Afleiding? Nee... maar kan het nu echt goed gebruiken![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:53 schreef Incantrix het volgende:
Ikke wel hoorZo zag het eerste tweede streepje er bij mij ook uit! (En met je mijn pens nu eens zien
)
Dat lijkt me een goeie dealquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:57 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Dank jullie wel meiden!
![]()
Even terug in kalmte modus: Als dinsdag ClearBlue het met ons eens is, ga ik het pas echt geloven...
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:01 schreef Borra het volgende:
De kans zit er nu natuurlijk dik in dat je dinsdag de gyn kunt afbellen, voorzichtig gefeliciteerd
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Waarvoor wedden dat je je echt niet helemaal lam gaat zuipen vanavond?Of een avondje trippen op een vage boom-boomparty
Ik haal je dus gewoon uit de OP hoor!
Jaja, tuuk kan er van alles mis nog. Maar wat een heerlijk gevoel om zo'n streepje te zien verschijnen hè?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:03 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
[..]Ze zeggen dat zo vroeg er nog van alles mis kan gaan... Zo voor de NOD. Dus ik ben nog voorzichtig...
![]()
Ik geniet me rottig vandaag. Inderdaad een geweldig gevoel...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jaja, tuuk kan er van alles mis nog. Maar wat een heerlijk gevoel om zo'n streepje te zien verschijnen hè?
Gewoon genieten meis! Ik zie meiden met dit soort streepjes vaker moeder worden dan ongesteld
Midstream van sensitest. Ik heb ook nog een dipstick gebruikt, iets lichter streepje dan de midstream. Maar het was er welquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:13 schreef Borra het volgende:
Wat is dat voor test die je hebt gebruikt Minniemin? ik ga nog niet testen en wacht nog even tot mijn NOD.. ik heb wel de goedkoopste Kruitvat test (2 voor 5 euro) liggen... wat zijn je symptonen tot nog toe?
Dan moet je eigenlijk effe gaan winkelen en daar stralend rondlopen met je eigen geheimpjequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:22 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Ik geniet me rottig vandaag. Inderdaad een geweldig gevoel...![]()
Ik blijf ook hoop houden, vooralsnog doen we gewoon aan fun-neuken en dat bevalt ook wel goedquote:Meid, ik hoop echt, dat het voor jou ook komt op het moment dat je er helemaal klaar voor bent, en het helemaal goed is en blijft!
[..]
De winkels zijn al dicht...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan moet je eigenlijk effe gaan winkelen en daar stralend rondlopen met je eigen geheimpje
Niets mis mee, helemaal nietsquote:Ik blijf ook hoop houden, vooralsnog doen we gewoon aan fun-neuken en dat bevalt ook wel goed
Jij dacht dus precies hetzelfde als ikquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Soneal mag ik es zien? Ik ben nl expert in het doen van zwangerschapstesten met ovulatietestjes![]()
Nee, dat heb ik vanmiddag al met moeite gedaanquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:50 schreef flugeltje het volgende:
soneal zit nu op de wc nog een paar druppels eruit te persen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |