abonnement Unibet Coolblue
pi_73387965
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50

    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII

    Deze OP is hier te vinden
  • pi_73388051
    Zondag half 2 komen wij aan!
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:39:58 #3
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_73388232
    Errrrg vroege TVP Mijn vriend en ik willen misschien volgend jaar kerst gaan en je hebt wat handige tips neergezet

    Edit: ik zie nu dat dit deel 50 is dus wie weet kan ik beter tegen die tijd aanschuiven voor deel 100
    pi_73388237
    Die scans van de snelle rondwandelingen, trouwens! Knappe jongen die in een dag het Metropolitan, het Guggenheim en het Museum of Natural History doorwandelt
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:44:43 #5
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73388344
    Maandagavond kom ik aan vanuit chicago. Ben benieuwd of NYC me net zo goed zal behagen als de plaats waar ik met veel plezier (kort) gewoond heb.
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:53:40 #6
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73388579
    Chicago is ook zeker een vette stad
    pi_73388580
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
    Zondag half 2 komen wij aan!
    Jammer van het weer voor je. Opeens omslag.
    pi_73388786
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    pi_73388849
    Wij gaan over twee weken een week, maar ik ben er nog helemaal niet zo mee bezig. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      maandag 5 oktober 2009 @ 13:26:16 #10
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_73389399
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:02 schreef Fargo het volgende:
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    StrikerZeljko geloof ik... Wie weet komt hij langs hier in dit topic!
    pi_73389908
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:53 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Jammer van het weer voor je. Opeens omslag.
    ja had het al gezien, dat wordt dikke kleren aan! maar maakt niet uit, na de 4 dagen NY gaan we naar Phoenix, daar is het +-30 graden
    pi_73392554
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:02 schreef Fargo het volgende:
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    Ah dat is een mooie TVP Wat wil je weten? Onlangs hebben wij via Priceline een hotel geboekt in NY en Washington voor in februari. Heel tevreden over!
    In NY Hotel Park Central geboekt voor ik geloof 90 dollar per nacht, wat normaal 125 dollar is. Bij 5 nachten scheelt dat toch.
    In Washington helemaal mooie deal gemaakt. Heel luxe hotel van rond de 150 dollar voor 70 dollar per nacht, keer 2 nachten ook een leuke besparing.

    * Nog 4,5 maand
    pi_73392799
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 15:22 schreef KellyPelly het volgende:

    [..]

    Ah dat is een mooie TVP Wat wil je weten? Onlangs hebben wij via Priceline een hotel geboekt in NY en Washington voor in februari. Heel tevreden over!
    In NY Hotel Park Central geboekt voor ik geloof 90 dollar per nacht, wat normaal 125 dollar is. Bij 5 nachten scheelt dat toch.
    In Washington helemaal mooie deal gemaakt. Heel luxe hotel van rond de 150 dollar voor 70 dollar per nacht, keer 2 nachten ook een leuke besparing.

    * Nog 4,5 maand
    Thnx voor je reactie! Ik heb me dit weekend een beetje ingelezen over Priceline en Hotwire en ben tot de ontdekking gekomen dat het behoorlijk kan schelen als je bijvoorbeeld voor zeven of acht nachten gaat (of vijf ook al, zoals in jouw geval). Waar ik een beetje benieuwd naar ben zijn de nadelen van een site als Priceline. Bij Hotwire ben ik zelf al tot de ontdekking gekomen dat het een voordeel is dat wanneer je gaat zoeken naar een aanbieding je al weet wat de prijs gaat zijn. Bij Priceline bestaat de mogelijkheid tot het tegen elkaar opbieden voor een mooi tarief, toch? Nadeel van Hotwire is dat je vantevoren niet weet om welk hotel het gaat, behalve dan dat je weet dat het om bijvoorbeeld een driesterrenhotel in, ik noem maar wat, de regio Madison Square Garden gaat. En bij Priceline weet je wel precies op welk hotel je biedt.
    pi_73393090
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 15:29 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    verhaal
    Nee bij Priceline weet je ook niet om welk hotel het gaat. Je kan alleen bieden op een bepaald gebied en het aantal sterren (wel een klein gebied, dus je komt niet zonder dat je het weet op een slechte locatie). Er is ook een forum (weet zo even de site niet, maar met google moet je er achter kunnen komen) waarop de hotels genoemd worden die priceline aanbiedt. Het zijn er niet zoveel, dus het blijft overzichtelijk. Wij hebben op 3sterren geboden en van tevoren die hotels bekeken. Er zat geen hotel bij waar wij niet terecht wilden komen, dus dan kan je de gok wagen.
      maandag 5 oktober 2009 @ 16:26:07 #15
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73394560
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:02 schreef Fargo het volgende:
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    Via Hotwire heb ik de hotels in Chicago en NYC geboekt. In chicago mooi 4* hotel aan de Michigan avenue voor $180 ipv 240 en in NYC een 3* hotel in t centrum voor 170 ipv 230.

    Goed gelukt dus. Ik heb alleen geen gebruik gemaakt van die 'bied'-functie.
    pi_73399868
    nog 11 nachtjes slapen!
    pi_73400165
    potverdrie wat gaan die topics snel
    en wij willen pas mei 2010 gaan
    what you see, is what you get!
    pi_73404288
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:02 schreef Fargo het volgende:
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    Hier ervaring met Priceline. Leuke kortingen mee bedongen! Nadeel is dat je dus niet weet waar je exact op biedt en dat alles non refundable is, annuleren gaat dus niet. Maar dat kan wellicht nog via je eigen annuleringsverzekering. Dat heb ik niet echt goed uitgezocht, omdat wij vlak voor vertrek pas hebben geboden op hotels.

    Voor meer info zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=15284 , daar staan ook links naar fora met andere biedingen zodat je je bod een beetje kunt bepalen. Wat mij opviel was dat ik bij een langere periode (bijv. 6 dagen NYC) nooit een bod geaccepteerd kreeg.
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:57:29 #19
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73404803
    Ontwijk het Portland Square hotel, de locatie vlakbij Times Square is goed, maar het hotel zelf is echt deprimerend slecht.

    Destijds voor hetzelfde geld in het Edison hotel geboekt, locatie is niet alles.

    W. Hotel is ook een aanrader
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73407609
    Even een vraagje. In de VS betalen jullie dan alles met creditcard of gewoon met betaalpas zoals in holland en cash pinnen?
    pi_73411371
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 21:53 schreef kreuk050 het volgende:
    Even een vraagje. In de VS betalen jullie dan alles met creditcard of gewoon met betaalpas zoals in holland en cash pinnen?
    Contant geld opnemen met pinpas als "zakgeld" (kleine uitgaven), en als ik uit eten ga enzo gewoon met credit card.
    pi_73416918
    Ok zo had ik het ook bedacht, dankjewel.
    pi_73416996
    Pinnen kost geld (zoals overal in het buitenland), en bij de ene bank betaal je meer dan bij de andere. Steeds 20 dollar pinnen schiet dus niet op, ik neem altijd iets meer op (100+).
    pi_73417014
    Yes, ik vertrek vrijdag! Dus ik kom nog even wat laatste tips meepikken hier.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_73417794
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 16:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

    [..]

    Via Hotwire heb ik de hotels in Chicago en NYC geboekt. In chicago mooi 4* hotel aan de Michigan avenue voor $180 ipv 240 en in NYC een 3* hotel in t centrum voor 170 ipv 230.

    Goed gelukt dus. Ik heb alleen geen gebruik gemaakt van die 'bied'-functie.
    Als je geen gebruik maakt van de biedfunctie, dan werken Hotwire en Priceline in feite volgens hetzelfde principe, nietwaar? Dan kun je zoeken op gewenste aankomst- en vertrekdatum en dan kun je vervolgens kiezen uit een aantal tarieven zonder dat je weet om welk hotel het nu exact gaat?
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:48:48 #26
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73418157
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 10:34 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Als je geen gebruik maakt van de biedfunctie, dan werken Hotwire en Priceline in feite volgens hetzelfde principe, nietwaar? Dan kun je zoeken op gewenste aankomst- en vertrekdatum en dan kun je vervolgens kiezen uit een aantal tarieven zonder dat je weet om welk hotel het nu exact gaat?
    dat klopt inderdaad! Voordeel is wel dat je 100% zekerheid hebt dat je iets hebt. Ik was een beetje kriegelig bij dat bieden dat je dadelijk op t laatste moment hoort dat het niet doorgaat, maar misschien heb ik ergens overheengelezen ofzo....
    pi_73419826
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:

    [..]

    dat klopt inderdaad! Voordeel is wel dat je 100% zekerheid hebt dat je iets hebt. Ik was een beetje kriegelig bij dat bieden dat je dadelijk op t laatste moment hoort dat het niet doorgaat, maar misschien heb ik ergens overheengelezen ofzo....
    Bij bieden heb je ook 100% zekerheid dat je wat hebt als je bod geaccepteerd wordt. Wij hebben dus wel geboekt met de biedfunctie en je krijgt gelijk een bevestiging dat je dat hotel geboekt hebt. De kosten worden ook al vrij snel van je CC afgeschreven, dus dat gaat hetzelfde als wanneer je de biedfunctie niet gebruikt.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:52:43 #28
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_73419827
    dat ik hier nog nooit ben geweest
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_73419904
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:52 schreef KellyPelly het volgende:

    [..]

    Bij bieden heb je ook 100% zekerheid dat je wat hebt als je bod geaccepteerd wordt. Wij hebben dus wel geboekt met de biedfunctie en je krijgt gelijk een bevestiging dat je dat hotel geboekt hebt. De kosten worden ook al vrij snel van je CC afgeschreven, dus dat gaat hetzelfde als wanneer je de biedfunctie niet gebruikt.
    Wat H-I-M bedoelt is (denk ik) dat je de kans loopt dat je een week vantevoren bijvoorbeeld ergens op biedt, waarna het bod niet geaccepteerd wordt en het risico bestaat dat je geen hotel kunt vinden, wat de nodige stress zou kunnen opleveren
    pi_73419942
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:55 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Wat H-I-M bedoelt is (denk ik) dat je de kans loopt dat je een week vantevoren bijvoorbeeld ergens op biedt, waarna het bod niet geaccepteerd wordt en het risico bestaat dat je geen hotel kunt vinden, wat de nodige stress zou kunnen opleveren
    Dat zou kunnen, maar je weet binnen 2 minuten of je bod geaccepteerd is, dus dat lijkt me niet zo'n probleem
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:07:26 #31
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73421740
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:55 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Wat H-I-M bedoelt is (denk ik) dat je de kans loopt dat je een week vantevoren bijvoorbeeld ergens op biedt, waarna het bod niet geaccepteerd wordt en het risico bestaat dat je geen hotel kunt vinden, wat de nodige stress zou kunnen opleveren
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef KellyPelly het volgende:

    [..]

    Dat zou kunnen, maar je weet binnen 2 minuten of je bod geaccepteerd is, dus dat lijkt me niet zo'n probleem
    A kijk, dat vroeg ik me dus af! Ik dacht dadelijk duurt dat 5 dagen, en dan heb je niks meer te zoeken!
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:40:46 #32
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73436369
    tvp, 7,5 week nog
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73437677
    Nog MOTHERFUCKING 4 dagen
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19:49 #34
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73437845
    TVP! Nog een kleine 2 maanden!!!!
    pi_73438408
    Woei, nog 8 maanden (vorige keer was 5 maanden geleden)
    pi_73444971
    Nog 44 dagen
    pi_73445757
    Nog 8 dagen
    O+ BlaBlub O+
    pi_73447917
    Heeft iemand ervaring met de taxis van Newark naar Manhattan? Zijn er daar op het vliegveld bepaalde taxi's die ik wel / niet moet pakken? Ik had begrepen dat de prijs zo tussen de 50 en 70 dollar ligt.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
      woensdag 7 oktober 2009 @ 09:40:56 #39
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73448428
    Nog twee weken en dan gaan we ook maar eens die kant op vliegen
    pi_73448451
    Nog 17 dagen!
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73452273
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 09:18 schreef SlaggY het volgende:
    Heeft iemand ervaring met de taxis van Newark naar Manhattan? Zijn er daar op het vliegveld bepaalde taxi's die ik wel / niet moet pakken? Ik had begrepen dat de prijs zo tussen de 50 en 70 dollar ligt.
    Waarom niet met de trein? Ik vond het leuke daarvan dat je ondergronds de stad binnen komt, het station uit loopt en dan opeens midden in de drukte van New York staat. Het verrassingseffect zeg maar

    Maar goed, aan komen rijden richting skyline heeft ongetwijfeld ook z'n charmes
      woensdag 7 oktober 2009 @ 12:11:51 #42
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73452700
    Nog 5 maanden
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73455474
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 11:58 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Waarom niet met de trein? Ik vond het leuke daarvan dat je ondergronds de stad binnen komt, het station uit loopt en dan opeens midden in de drukte van New York staat. Het verrassingseffect zeg maar

    Maar goed, aan komen rijden richting skyline heeft ongetwijfeld ook z'n charmes
    Dude je wilt toch niet met je koffers in de metro neem ik aan?

    BTW, 50-70 dollar voor een ritje van 25 min naar downtown is wel veel!!
    pi_73456429
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef kreuk050 het volgende:

    Dude je wilt toch niet met je koffers in de metro neem ik aan?
    Ik weet niet hoe jij reist dude, maar ik heb aan een kleine trolley genoeg hoor. En die sjouw ik zonder problemen de trein in ja (je hoeft niet met de metro, er gaan gewoon treinen met bagagerekken enzo, die stoppen op Penn).
    pi_73457056
    Hmm, ik heb geen kleine trolley maar een mega koffer, ga daarna nog 3 weken door naar california, vandaar...
    pi_73457360
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Ik weet niet hoe jij reist dude, maar ik heb aan een kleine trolley genoeg hoor. En die sjouw ik zonder problemen de trein in ja (je hoeft niet met de metro, er gaan gewoon treinen met bagagerekken enzo, die stoppen op Penn).
    Indeed, gaan wij ook zo doen. Nog 5 weken
    Iedereen is uniek, behalve ik.
    pi_73457635
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef kreuk050 het volgende:

    [..]

    Dude je wilt toch niet met je koffers in de metro neem ik aan?

    BTW, 50-70 dollar voor een ritje van 25 min naar downtown is wel veel!!
    Klopt anders wel!

    Met je koffers in de trein is goed te doen, maar met de metro? Echt niet
    pi_73457636
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef kreuk050 het volgende:

    [..]

    Dude je wilt toch niet met je koffers in de metro neem ik aan?

    BTW, 50-70 dollar voor een ritje van 25 min naar downtown is wel veel!!
    Ik heb een grote Samsonite van 80 liter en die ging zonder moeite mee de metro in. Echt geen centje pijn. Misschien een keer een trap gehad waarbij geen roltrap aanwezig was. Even tillen, nou ja...dat moet dan maar. Met je koffer de metro in is echt geen nachtmerrie. In de Airtrain en de metro heb je ruimte zat, ook voor je koffer.

    En het ritje naar downtown zal wel iets langer duren. het dubbele minstens als je vanaf JFK aan komt...
    pi_73457720
    Heb je dan zo'n invaliden-deur gebruikt? Want die grote koffer kan écht niet door het poortje. er overheen kan wel, maar hoe handig is dat Zeker als je nog veel andere bagage hebt.
    pi_73457800
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:54 schreef ColdFeet het volgende:
    Heb je dan zo'n invaliden-deur gebruikt? Want die grote koffer kan écht niet door het poortje. er overheen kan wel, maar hoe handig is dat Zeker als je nog veel andere bagage hebt.
    Geen enkele keer zo'n invalidendeur gebruikt. Koffer op zijn kant, onder het poortje door schuiven, metrokaartje er doorheen, zelf door het poortje en weer op weg.
    pi_73458680
    Ik ben ook gewoon met mijn trolley (vooruit, niet mega groot, kleding voor 9 dagen en twee klimaattypen (oost en westkust in mei)) in de metro geweest hoor, geen probleem. Weleens opgelet wat de New Yorkers zelf met de metro vervoeren?
    pi_73459244
    Kan het proberen met de metro, we moeten richting Central Park, moet je dan veel overstappen vanaf Newark? 70 dollar is te veel geld.
    pi_73459371
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:57 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Geen enkele keer zo'n invalidendeur gebruikt. Koffer op zijn kant, onder het poortje door schuiven, metrokaartje er doorheen, zelf door het poortje en weer op weg.
    Misschien ben ik verwend of onhandig, maar ik kreeg het niet voor elkaar, met een koffer, een kleine en een grote schoudertas en een laarzen-tas Wij zaten op minder dan een km vanaf Penn station en zijn erheen gelopen (en met de lift naar beneden, ja ).

    [ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 07-10-2009 15:55:56 ]
    pi_73459452
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 15:46 schreef kreuk050 het volgende:
    Kan het proberen met de metro, we moeten richting Central Park, moet je dan veel overstappen vanaf Newark? 70 dollar is te veel geld.
    70 dollar is een kleine 50 euro. Peanuts natuurlijk voor zo'n rit, zeker in New York.

    Bovendien snap ik niet dat het om dat soort tientjeswerk gaat, zeker gezien wat de hele reis je waarschijnlijk gaat kosten.
    pi_73460400
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 15:46 schreef kreuk050 het volgende:
    Kan het proberen met de metro, we moeten richting Central Park, moet je dan veel overstappen vanaf Newark? 70 dollar is te veel geld.
    Als ik me niet vergis: pendel-trein vanaf Newark, trein naar Penn Station en dan metro. Of vanaf Penn een klein half uurtje lopen (als je aan de zuidkant van Central Park zit). Maar twee keer overstappen is prima te doen hoor (die eerste keer moet je eigenlijk niet meetellen, dat is op een uitgestorven station met alleen Newark-passagiers ).
    pi_73461422
    Nou ben benieuwd, we gaan het proberen!! En 70 dollar is idd wel te doen...we kijken wel joh..
    pi_73470269
    Oh, en op Newark zit een 50's gethematiseerde eettent met lekkere warme appeltaart met slagroom Goed om te weten als je moet wachten op je vlucht
    pi_73474735
    Hmm I like warme appeltaart met slagroom
    pi_73475856
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 21:29 schreef Roy_T het volgende:
    Oh, en op Newark zit een 50's gethematiseerde eettent met lekkere warme appeltaart met slagroom Goed om te weten als je moet wachten op je vlucht
    Jammer dat ik terugvlieg vanaf kennedy
      donderdag 8 oktober 2009 @ 08:31:57 #60
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73477524
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 15:53 schreef ktnxbye het volgende:

    [..]

    70 dollar is een kleine 50 euro. Peanuts natuurlijk voor zo'n rit, zeker in New York.

    Bovendien snap ik niet dat het om dat soort tientjeswerk gaat, zeker gezien wat de hele reis je waarschijnlijk gaat kosten.
    op zich heb je gelijk, maar als je het makkelijk kan besparen is het toch zonde van de 50 euro
      donderdag 8 oktober 2009 @ 15:46:14 #61
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73489209
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:53 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Jammer van het weer voor je. Opeens omslag.
    vrij zonnig, 20 graden. Zie het probleem niet
    pi_73491068
    Nou volgens mij is er geen pijl op te trekken dat weer, soms is het 18 en de volgende dag 9 graden...right...
    pi_73493644
    weeronline.nl gaf vorige week temperaturen van 25 graden voor New York. Ik wilde m'n zomerjurkjes al bijna weer uit de kast trekken. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73497079
    Ah joh, neem gewoon een schone onderbroek mee en koop ter plekke de kleding die je bij het weer vindt passen
    pi_73499434
    Ja geld groeit op me rug
    pi_73501916
    Kan iemand een goede platenzaak aanraden daar?
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_73501960
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 20:40 schreef kreuk050 het volgende:
    Ja geld groeit op me rug
    Omgerekend vallen de prijzen erg mee. Als je nog nieuwe kleren nodig hebt, kun je ze net zo goed daar kopen
    pi_73510696
    Iemand tips om goedkoop Tommy Hilfiger of Ralph Lauren te scoren?
    pi_73511275
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 08:12 schreef ktnxbye het volgende:
    Iemand tips om goedkoop Tommy Hilfiger of Ralph Lauren te scoren?
    Macy's toch?
    pi_73511297
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 08:12 schreef ktnxbye het volgende:
    Iemand tips om goedkoop Tommy Hilfiger of Ralph Lauren te scoren?
    Jersey Gardens heeft veel TH, als ik me niet vergis.
    pi_73511622
    Wij gaan 25/11 - 2/12 voor het eerst naar NYC .

    26/11 is Thanksgiving. Alles dus gesloten :S. Wel is er de Macy's Thanksgiving Parade, waar we natuurlijk naar gaan kijken..

    Maar zijn er hier mensen wel eens meer met Thanksgiving geweest? Is echt alles gesloten? Wat is zo al aan te raden om te doen op zo'n dag?? Ik ga er eigenlijk van uit dat we ons geen dag zullen vervelen in NYC, maar Thanksgiving is natuurlijk wel erg belangrijk voor Amerikanen...
    pi_73514507
    Weet iemand wat de grootste en leukste bios is? En waar die zit? En een site met de films die draaien? Tnx
    pi_73514635
    Volgens mij heeft de Century 21 of hoe die tent ook heet (outlet bij Ground Zero daar) ook veel afgeprijsde merkkleding.

    Wat betreft bioscopen: wij zijn naar de Angelika geweest. maar dat is niet echt een standaard-bioscoop. Je hebt er wel een superleuk cafeetje bij
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:30:26 #74
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73514727
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 09:21 schreef elsterno het volgende:
    Wij gaan 25/11 - 2/12 voor het eerst naar NYC .

    26/11 is Thanksgiving. Alles dus gesloten :S. Wel is er de Macy's Thanksgiving Parade, waar we natuurlijk naar gaan kijken..

    Maar zijn er hier mensen wel eens meer met Thanksgiving geweest? Is echt alles gesloten? Wat is zo al aan te raden om te doen op zo'n dag?? Ik ga er eigenlijk van uit dat we ons geen dag zullen vervelen in NYC, maar Thanksgiving is natuurlijk wel erg belangrijk voor Amerikanen...
    Juist geniaal om op zo'n feestdag er te zijn, kun je wat echte Amerikaanse cultuur opsnuiven. Zou me totaal niet druk maken of er dingen open zijn. Gewoon rondlopen door de stad, zal genoeg te doen zijn

    Je vermaakt je toch ook op Koninginnedag, als alles dicht is?
    pi_73514788
    Wij willen in december 4 dagen naar New York gaan, we vertrekken dan op donderdag vroeg in de ochtend en komen vroeg in de middag aan in New York en op Zondagavond laat willen we weer terug vliegen. Wat vinden jullie NY-kenners daar nou van? Ik vertelde het onder meer aan mijn vader en tante en die verklaarde voor ons gek dat we maar zo kort willen gaan. Het is eigenlijk dat we op dit moment niet zoveel dagen kunnen wegblijven, maar wel erg graag even weg willen. Zouden jullie ook voor 4 dagen gaan of zeg je ga lekker een andere keer als je wat langer kan wegblijven?

    We willen tijdens onze korte reis graag de highlights van New York bekijken en natuurlijk ook wat winkelen
    pi_73514915
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:30 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Juist geniaal om op zo'n feestdag er te zijn, kun je wat echte Amerikaanse cultuur opsnuiven. Zou me totaal niet druk maken of er dingen open zijn. Gewoon rondlopen door de stad, zal genoeg te doen zijn

    Je vermaakt je toch ook op Koninginnedag, als alles dicht is?
    Ik maak me ook absoluut niet druk, vroeg me gewoon af wat de gemiddelde New Yorker op zo'n dag doet. Als ik even op films en series afga, moet ik er van uit gaan dat iedereen de hele dag thuis is en aan de kalkoen zit. Maar, ach natuurlijk zien we het daar wel! De Macy's Parade lijkt me sowieso geniaal .
    pi_73514971
    Rosey: wij zijn 10 dagen geweest en ik kwam helemaal moe thuis. Er is zo vreselijk veel te zien, je blijft van hot naar her rennen! Zeker als je nog wat musea wilt zien, is 4 dagen wel wat kort.

    Nou ja, het is ook net wat je leuk vindt; als jij alleen Empire State Building, Statue of Liberty, Ground Zero en Times Square wilt zien, red je het wel in 4 dagen. Maar Als je het leuk vindt om op zaterdagmiddag door Bleecker Street te juieren en bij een obscuur restaurantje in Chinatown te gaan eten, is vier dagen veel te weinig.
    pi_73515201
    Ik vrees dat ik mijn vriend sowieso geen musea in krijg Het gaat ons er nu een beetje om dat we graag weg willen en dat New York ons ontzettend leuk lijkt in December, waarschijnlijk gaan we dan inderdaad alleen voor The Statue of Liberty, Empire State Building e.d.

    Ik weet niet of ik wel naar Ground Zero zou willen eigenlijk. Wat vonden jullie van Ground Zero? Ik ben me wel een beetje aan het verdiepen in New York nu, maar Bleecker Street ken ik niet ?

    Ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat we het zo geweldig vinden dat we zeker nog een keer terug gaan en dan langer willen blijven
    pi_73515454
    Ik vond Ground Zero an sich niet zo bijzonder; het is één grote bouwput Wel realiseer je je, als je er staat, hoe hoog die gebouwen moeten zijn geweest, en wat de impact van de instortende torens was (de gebouwen staan nl echt dicht op elkaar in dat gebied!).

    Bleecker Street is een winkelstraat in Greenwich Village waar allemaal ontzettend leuke kleine winkeltjes en boetiekjes zitten.
    pi_73515625
    Misschien is het ook wel een plaats die je moet hebben gezien als je daar bent. Ik doe momenteel ook onderzoek naar Dark Tourism en daar valt Ground Zero natuurlijk ook onder, dus misschien toch maar langs gaan

    Is dat ver weg dan Bleecker Street? Want het klinkt wel heel leuk. Ik zet het op m'n To-Do-In-New-York-Lijstje
    pi_73525194
    Ik zou Ground Zero als eerste skippen maar that's just me.. Het is idd gewoon een bouwput. Maar goed, als je zelf die blabla erbij bedenkt en wat emotioneel aangelegd bent is 't misschien wel de moeite
    Ik vertrek morgen weer richting the city maar skip GZ deze keer iig.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:16:27 #82
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73526779
    3 dagen, je bent gek
    Echt zonde van je tijd en geld. Wacht dan ff tot je meer tijd hebt.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73527310
    woeehoeeeeee

    nu aan het kijken voor de zomervakantie...

    een maand naar nyc washington en boston en missc de niagra falls!!

    ik heb er sin an!!
    Be brave. Be kind.
    pi_73532420
    Er worden ook steeds meer complete citytrips van 4/5 dagen aangeboden bij reisbureau's naar New York!

    Maar als ik denk aan dat je bijvoorbeeld vertraging oploopt met vliegen, dan wordt het een nog korter tripje! Dat zou wel erg zijn..

    Op zich heb ik een ticket gevonden met goede aankomst en vertrektijden voor een leuk prijsje en wat betreft verblijf kan ik bij een kennis van familie verblijven waarschijnlijk dus qua kosten valt het wel mee, maar misschien ga ik toch maar proberen of we wat langer weg kunnen blijven van werk en studie!
    pi_73537965
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 21:18 schreef rosey het volgende:
    Er worden ook steeds meer complete citytrips van 4/5 dagen aangeboden bij reisbureau's naar New York!

    Maar als ik denk aan dat je bijvoorbeeld vertraging oploopt met vliegen, dan wordt het een nog korter tripje! Dat zou wel erg zijn..

    Op zich heb ik een ticket gevonden met goede aankomst en vertrektijden voor een leuk prijsje en wat betreft verblijf kan ik bij een kennis van familie verblijven waarschijnlijk dus qua kosten valt het wel mee, maar misschien ga ik toch maar proberen of we wat langer weg kunnen blijven van werk en studie!
    Een lang weekend NY is prima voor de mensen die er vaker komen en er gewoon heen willen voor wat clubben, goeie restaurants en winkels. Zelfs voor de toerist die niet perse alles hoeft te zien is het goed te doen, volgens mij. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee, vind het juist wel relaxt.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73541834
    Ik heb in 4 dagen alle major tourist spots gezien/gedaan m.u.v. de musea. Geen probleem. Wel van 's ochtends tot 's avonds onderweg, geen voeten over en (serieus!) een paar schoenen versleten.
    pi_73551125
    Nog 9 nachtjes slapen en dan ga ik ein-de-lijk naar New York! Ga samen met een vriend en we willen beide zo'n ¤600 vantevoren omwisselen voor $'s. Bij de ING blijkt dat het tarief daarvoor ¤16 p.p. (totaal ¤32-33) is!!

    Beetje veel lijkt me, of niet? Hoe deden jullie dat?
    pi_73551522
    Morgen naar NYC!!!

    DOEIIIII
    pi_73551527
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef JTB85 het volgende:
    Nog 9 nachtjes slapen en dan ga ik ein-de-lijk naar New York! Ga samen met een vriend en we willen beide zo'n ¤600 vantevoren omwisselen voor $'s. Bij de ING blijkt dat het tarief daarvoor ¤16 p.p. (totaal ¤32-33) is!!

    Beetje veel lijkt me, of niet? Hoe deden jullie dat?
    wat ik van de ervaren reizigers begrijp is dat je beter daar geld kan pinnen en klein beetje misschien meenemen als hand-money voor het begin
    what you see, is what you get!
    pi_73551569
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 17:11 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    wat ik van de ervaren reizigers begrijp is dat je beter daar geld kan pinnen en klein beetje misschien meenemen als hand-money voor het begin
    Precies, pin gewoon lekker daar, van tevoren wisselen is eigenlijk nooit goedkoper en enkel onhandig...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:49:16 #91
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73552372
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef JTB85 het volgende:
    Nog 9 nachtjes slapen en dan ga ik ein-de-lijk naar New York! Ga samen met een vriend en we willen beide zo'n ¤600 vantevoren omwisselen voor $'s. Bij de ING blijkt dat het tarief daarvoor ¤16 p.p. (totaal ¤32-33) is!!

    Beetje veel lijkt me, of niet? Hoe deden jullie dat?
    Pfff, 32 euro betalen op 1200 euro? 2,5%, niet echt schokkend lijkt me.
    Postbank/ING was altijd goedkoop(st) met wisselen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 10-10-2009 23:51:15 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73562788
    nog 6 dagen!! het begint echt te kriebelen nu

    hoe zit het met je mobiele telefoon daar?
    hoor van verschillende kanten dat dit problemen oplevert..

    ben niet van plan te bellen ofzo maar een smsje sturen naar het thuisfront is toch altijd wel fijn
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:50:42 #93
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73562879
    Moderne GSM werkt gewoon. Wel ff bij je provider checken of buitenland bellen geactiveerd is...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73563043
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 23:47 schreef Mip1988 het volgende:
    hoor van verschillende kanten dat dit problemen oplevert..
    Je hebt wel een hele antieke telefoon nodig om het problemen op te laten leveren. Alle telefoons in NL zijn als jaren triband- en dus geschikt voor de VS.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:56:15 #95
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73563061
    Even volgen. 30 januari 2010 ga ik naar New York. Zin in!
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_73563509
    TVP.. In juli/aug dit jaar geweest en wil nog steeds ieder moment terug
      zondag 11 oktober 2009 @ 00:11:03 #97
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73563559
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 00:09 schreef Intrepidity het volgende:
    TVP.. In juli/aug dit jaar geweest en wil nog steeds ieder moment terug
    Nice. Ik ga waarschijnlijk naar het Holiday Inn hotel. Iemand hier persoonlijke ervaring daarmee?
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_73570728
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 17:49 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Pfff, 32 euro betalen op 1200 euro? 2,5%, niet echt schokkend lijkt me.
    Postbank/ING was altijd goedkoop(st) met wisselen.
    GWK max 7.50 toch?
    pi_73570925
    Nou, zo antiek is mijn telefoon ook weer niet, heb 'm pas een jaar. Hij was wel gratis, van de Postbank, misschien is dat het probleem Het is een Samsung C150 en zodra ik de VS binnenkwam kon ie geen netwerk vinden, en zodra ik de VS weer verliet kwam ie weer tot leven. In Duitsland doet ie het prima trouwens, dus buitenland is wel geactiveerd, hij kan het alleen allemaal niet meer aan als ie de oceaan oversteekt.
    pi_73572074
    ik heb laatst een enorme rekening gemaakt in de VS... Bah Bah...
    dat ga ik volgend jaar anders doen...
    Be brave. Be kind.
    pi_73572986
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:31 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    GWK max 7.50 toch?
    Daar is de koers dan weer minder zodat het bij ING uiteindelijk wel voordeliger is. Het ging mij meer om het principe. Waar is zo'n tarief op gebaseerd als het bijv. bij GWK max. 7,50 is.
    pi_73574773
    Wij hebben geen dollars meegenomen. Op het vliegveld is een pinautomaat, gewoon meteen daar dollars pinnen en je bent klaar.
      zondag 11 oktober 2009 @ 15:17:56 #103
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73575941
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:45 schreef JTB85 het volgende:
    Daar is de koers dan weer minder zodat het bij ING uiteindelijk wel voordeliger is. Het ging mij meer om het principe. Waar is zo'n tarief op gebaseerd als het bijv. bij GWK max. 7,50 is.
    Postbank is 2% over de "echte" koers + 3,40 euro.

    Volgens GWK is 1 euro 1,37 dollar.
    Bij de postbank is 1 euro 1,44 dollar.

    Dollar: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.html
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73577214
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 15:17 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Postbank is 2% over de "echte" koers + 3,40 euro.

    Volgens GWK is 1 euro 1,37 dollar.
    Bij de postbank is 1 euro 1,44 dollar.

    Dollar: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.html
    Vandaag bij ING besteld (koers 1 euro = 1,42 dollar).
    pi_73577322
    Ik kon trouwens met mijn ASN-pas niet pinnen in de VS, terwijl het wel een wereldpas is. Gelukkig zorg ik altijd voor wat risicospreiding en had dus ook nog een ING-pas bij me, die het prima deed, en een creditcard.

    Als je dus een pas hebt van een iets minder kolossale bank, zorg dan voor backup.
    pi_73590825
    Geen Maestro bij ASN? Want dat werkt gewoon altijd volgens mij? Sowieso zorgen dat je een creditcard bij je hebt in de VS.
    pi_73593927
    Zijn er mensen veel buiten Manhattan geweest? Ik zit er aan te denken om eens een keertje naar Brighton Beach en Coney island te gaan als uitstapje. Iemand aanraders voor buurten op plekken elders in Queens of Brooklyn? Is er iets aan Staten Island?
    anonieme razernist
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:49:51 #108
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73595069
    Staten Island is weinig te beleven, vroegah had je daar een winkel van Wu-Tang Clan

    In Queens heb je Flushing Meadows, met de Unisphere (en die torens uit Men in Black):


    Bronx Zoo is wel geinig.

    In Brooklyn heb je de promenade / DUMBO, waar je super uitzicht op Manhattan hebt.
    Coney Island is leuk om een keer gezien te hebben, wij waren er een keer eind augustus, toen was het vrij dood Zijn er naar het NY Aquarium geweest, dat is er vlakbij.
    Wil in december een dagje door Brooklyn sjokken: Fulton Street Mall, Marcy Projects, Dyker Heights (kerstverlichting).

    En naar New Jersey: Newport Centre Mall, winkelcentrum met een Target ernaast en naar Mitsuwa (Japanse zooi in NJ, http://www.mitsuwa.com)
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 12 oktober 2009 @ 10:49:11 #109
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_73603586
    Nog drie weken en we zijn er.

    We komen net te laat toe om de halloween parade te zien, de marathon van new york zullen we wel meemaken.

    weet iemand nog een leuk restaurantje waar we nu met 9 man kunnen reserveren? Niet al te duur maar wel gezellig en goed van eten?
    pi_73605660
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 09:21 schreef elsterno het volgende:
    Wij gaan 25/11 - 2/12 voor het eerst naar NYC .

    26/11 is Thanksgiving. Alles dus gesloten :S. Wel is er de Macy's Thanksgiving Parade, waar we natuurlijk naar gaan kijken..

    Maar zijn er hier mensen wel eens meer met Thanksgiving geweest? Is echt alles gesloten? Wat is zo al aan te raden om te doen op zo'n dag?? Ik ga er eigenlijk van uit dat we ons geen dag zullen vervelen in NYC, maar Thanksgiving is natuurlijk wel erg belangrijk voor Amerikanen...
    Ik heb 4 maal een Thanksgiving meegemaakt, toen ik in NYC studeerde. Het is niet zo dat letterlijk alles gesloten is. Je kunt nog bij genoeg tentjes terecht om wat te eten, vooral in de toeristische gebieden. Voor wat betreft entertainment moet je jezelf wel voorbereiden. Ik heb 2 maal een Broadway show gezien, maar wel weken vooraf gereserveerd. Daarna nog wat gedronken, maar zelfs in de cafe's zijn bijna geen bezoekers, dus de eigenaar gooide zijn zaak om half twaalf al dicht. Er zijn ook aanmerkelijk minder metro's en taxi's.

    Ik zou dus nu iets boeken/plannen of het gewoon bij een rustige avond laten. Als je op 25/11 arriveert, zul je waarschijnlijk toch wat jetlag ervaren. De volgende dag is het openbare leven weer volop op gang gekomen.
    pi_73605714
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 12:09 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Ik heb 4 maal een Thanksgiving meegemaakt, toen ik in NYC studeerde. Het is niet zo dat letterlijk alles gesloten is. Je kunt nog bij genoeg tentjes terecht om wat te eten, vooral in de toeristische gebieden. Voor wat betreft entertainment moet je jezelf wel voorbereiden. Ik heb 2 maal een Broadway show gezien, maar wel weken vooraf gereserveerd. Daarna nog wat gedronken, maar zelfs in de cafe's zijn bijna geen bezoekers, dus de eigenaar gooide zijn zaak om half twaalf al dicht. Er zijn ook aanmerkelijk minder metro's en taxi's.

    Ik zou dus nu iets boeken/plannen of het gewoon bij een rustige avond laten. Als je op 25/11 arriveert, zul je waarschijnlijk toch wat jetlag ervaren. De volgende dag is het openbare leven weer volop op gang gekomen.
    Weet je misschien of 25 december vergelijkbaar is?
    anonieme razernist
    pi_73608046
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 12:10 schreef NoCigar het volgende:

    [..]

    Weet je misschien of 25 december vergelijkbaar is?
    Ik ging met Kerst altijd terug naar Nederland, dus ik weet het niet uit eigen ervaring. Ik vermoed echter dat 24 en 25 december vergelijkbaar zijn met Thanksgiving. Probeer maar eens een broadway show op die dagen te boeken (via bijv. ticketmaster.com). Normaal krijg je zo'n 30 - 40 mogelijkheden, maar voor Kerst en Thanksgiving zijn er een handjevol shows beschikbaar.
    pi_73612979
    Wat moet ik nu precies allemaal doen voor vertrek? Een visa waiver invullen (doe dat trouwens vandaag pas en we vliegen zondag, hebben we nu een probleem? En moet je daar ook iets van printen, want we hebben geen printer thuis), een formulier invullen met adres in Nederland en verblijfsgegevens in Amerika en dat op Schiphol afgeven, en is er dan verder nog iets? En een dan van te voren nog online inchecken.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73613220
    In het vliegtuig die waiver nog een keer invullen en je paspoort niet vergeten. Verder niks.
    pi_73613360
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 15:53 schreef Roy_T het volgende:
    In het vliegtuig die waiver nog een keer invullen en je paspoort niet vergeten. Verder niks.
    Thanks. . Als ik van te voren had geweten dat we een week later de sleutel van ons nieuwe huis zouden krijgen waren we waarschijnlijk niet gegaan. M'n hoofd loopt een beetje om van al het geregel.

    Moet ik ook iets printen of zo van de waiver die ik online invul? Anders moet ik dat even ergens anders gaan doen waar die mogelijkheid er is.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73613956
    Ze raden dat wel aan, maar mij werd er in mei niet om gevraagd. Voor de zekerheid zou ik wel het registratienummer even overschrijven.
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:18:48 #117
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73614111
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:14 schreef Roy_T het volgende:
    Ze raden dat wel aan, maar mij werd er in mei niet om gevraagd. Voor de zekerheid zou ik wel het registratienummer even overschrijven.
    Onzin, op de officiële website staat zelfs dat je niks hoeft uit te printen. De gegevens worden automatisch doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappijen
    pi_73614173
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:18 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Onzin, op de officiële website staat zelfs dat je niks hoeft uit te printen. De gegevens worden automatisch doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappijen
    Dat is helemaal prima.

    Bedankt allebei!
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73615243
    Iemand toevallig ervaring met het bezoeken van de campus van Columbia University? Kom je daar gemakkelijk op, om een keer een rondje campus te lopen? En raak je daar makkelijk in gesprek met studenten?

    (uiteraard niets leuker dan een houseparty meemaken, maar daarvoor moet je wel eerst weten waar je moet zijn )
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73615732
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:18 schreef Blik het volgende:

    Onzin, op de officiële website staat zelfs dat je niks hoeft uit te printen. De gegevens worden automatisch doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappijen
    Die waiver heeft helemaal niets, maar dan ook niets te maken met de luchtvaartmaatschappij. Het is puur voorbereidend werk voor de CBP in de VS. En op de ESTA site staat toch echt heel duidelijk "record your application number".
      maandag 12 oktober 2009 @ 17:22:42 #121
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73616220
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 17:07 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Die waiver heeft helemaal niets, maar dan ook niets te maken met de luchtvaartmaatschappij. Het is puur voorbereidend werk voor de CBP in de VS. En op de ESTA site staat toch echt heel duidelijk "record your application number".
    Ik had het over het uitprinten, dat is niet nodig. En of de waiver niks te maken heeft met de airline, daar is de website van ESTA heel duidelijk in:
    quote:
    You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines.
    Maar goed, dit is al de tweede keer dat ik in een NY-topic in discussie ga met iemand over ESTA. Dat lijkt me niet de bedoeling
    pi_73616921
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 17:22 schreef Blik het volgende:

    Ik had het over het uitprinten, dat is niet nodig.
    Dat heb je mij ook niet horen zeggen. Ik zei dat het aan te raden is, en dat je anders iig je nummer op moet schrijven.
    quote:
    En of de waiver niks te maken heeft met de airline, daar is de website van ESTA heel duidelijk in:
    My bad (ondanks dat de maatschappij niets met die informatie doet, en de waiver ook niet bedoeld is als maatregel voor de vliegmaatschappijen)
    pi_73617743
    quote:
    U kunt deze pagina voor uw eigen administratie afdrukken maar u hoeft geen exemplaar van uw reistoestemming te tonen om te kunnen vliegen.
    Dat staat er nu ik aan het einde ben gekomen met het invullen. Zover durfde ik eerst steeds niet te gaan omdat ik bang was iets te moeten printen terwijl dat niet kon, maar nu is het in ieder geval duidelijk.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73620117
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:53 schreef WillyML het volgende:
    Iemand toevallig ervaring met het bezoeken van de campus van Columbia University? Kom je daar gemakkelijk op, om een keer een rondje campus te lopen? En raak je daar makkelijk in gesprek met studenten?
    Ik heb daar 4 jaar gestudeerd. Je kunt het binnen terrein gewoon oplopen via de main gate (direkt bij de uitgang van MTA lijn 1 , station 118st. / Columbia). Sommige gebouwen zijn vrij toegankelijk, maar bij de meer interessante gebouwen zoals Butler Library moet je een studentenpas tonen.

    Ik raad je daarom aan om aan een officiele rondleiding mee te doen. Die worden gegeven door studenten zodat je in ieder geval aan 1 student je vragen kunt stellen.

    http://www.columbia.edu/about_columbia/visitor_info.html
    pi_73626277
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 18:13 schreef DevilsAndDust het volgende:

    Dat staat er nu ik aan het einde ben gekomen met het invullen. Zover durfde ik eerst steeds niet te gaan omdat ik bang was iets te moeten printen terwijl dat niet kon, maar nu is het in ieder geval duidelijk.
    Blij dat ik geen poep gepraat heb en mijn info over het printen dus wél klopte.
      maandag 12 oktober 2009 @ 21:51:23 #126
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73627816
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 21:24 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Blij dat ik geen poep gepraat heb en mijn info over het printen dus wél klopte.
    tja, zo kun je het natuurlijk ook lezen. Ik lees toch echt dat je het niet hoeft te uit te printen, maar dat de mogelijkheid er is voor jezelf. (wat redelijk onzinnig is, aangezien je er toch niks van hoeft te bewaren)
    pi_73631083
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 21:51 schreef Blik het volgende:

    tja, zo kun je het natuurlijk ook lezen. Ik lees toch echt dat je het niet hoeft te uit te printen, maar dat de mogelijkheid er is voor jezelf. (wat redelijk onzinnig is, aangezien je er toch niks van hoeft te bewaren)
    Jij probeert er steeds van te maken dat ik gezegd heb dat je dat ding moet printen, en dat is simpelweg niet waar Maar goed, non-discussie verder.
    pi_73631743
    Hm, ik wil eens naar LA, onderweg misschien toch even in NYC een tussenstop doen.
    full stops and exclamation marks
    pi_73632938
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 22:58 schreef krioro het volgende:
    Hm, ik wil eens naar LA, onderweg misschien toch even in NYC een tussenstop doen.
    Goed plan, zeker de moeite waard

    Tip: Neem een retour AMS - NY en NY - LA, en vooral geen enkeltje AMS - NY, enkeltje NY - LA en enkeltje LA - AMS. Dan ben je per definitie veel duurder uit.
    pi_73633219
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 23:26 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Goed plan, zeker de moeite waard

    Tip: Neem een retour AMS - NY en NY - LA, en vooral geen enkeltje AMS - NY, enkeltje NY - LA en enkeltje LA - AMS. Dan ben je per definitie veel duurder uit.
    In NYC ben ik al eens geweest, maar vind het zo'n toffe stad dat ik elke kans wil aangrijpen om er nog eens naar toe te gaan.

    Goede tip wel.
    full stops and exclamation marks
    pi_73635007
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 00:11 schreef HalvinCarris het volgende:

    [..]

    Nice. Ik ga waarschijnlijk naar het Holiday Inn hotel. Iemand hier persoonlijke ervaring daarmee?
    Welke Holiday Inn ga je? Ik zat op fifth ave 43rd street en die was werkelijk waar UITSTEKEND!
    Heerlijk ontbijt, prima kamers met heerlijke bedden en binnen no time stond je op Times Square.
    Echt een toplocatie!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:07:03 #132
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73637674
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 14:40 schreef Mackenzey het volgende:
    Wij hebben geen dollars meegenomen. Op het vliegveld is een pinautomaat, gewoon meteen daar dollars pinnen en je bent klaar.
    Kijk, dat zijn nog eens nuttige posts Zat me dat al een tijdje af te vragen namelijk. Is wel logisch, maar als je daar nog nooit geweest bent ....

    Aftellen is begonnen. Volgende week donderdag is het zover Nog meer mensen die naar Pennsylvania gaan?
    pi_73638040
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 08:07 schreef kL0j00h het volgende:

    Nog meer mensen die naar Pennsylvania gaan?
    De staat of één van de stations die zo heten (o.a. in NYC)?
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:54:40 #134
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73638216
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 18:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
    weeronline.nl gaf vorige week temperaturen van 25 graden voor New York. Ik wilde m'n zomerjurkjes al bijna weer uit de kast trekken. .
    DOEN!!!
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:21:21 #135
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73638696
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 08:43 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    De staat of één van de stations die zo heten (o.a. in NYC)?
    Haha scherp

    Hotel idd. Bij station Penn in de buurt
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 21:18 schreef rosey het volgende:
    Er worden ook steeds meer complete citytrips van 4/5 dagen aangeboden bij reisbureau's naar New York!
    Ja, en dan nog maar afvragen waar je zit met dat reisbureau. Beetje centraal of zit je hotel helemaal weg gestopt? Als je elke dag een (half) uur moet rijden voordat je een beetje in het centrum bent, ben je ook niet blij.

    Wij hadden ook bijna een hotel geboekt aan de hele andere kant van de stad. Uiteindelijk bij hotel Pennsylvania uitgekomen. Heerlijk centraal.
    pi_73639831
    Ik heb in mei in Jersey City in een hotel gezeten, net aan "de overkant" (met mooi uitzicht op Manhattan). Ik vond dat best te doen, zo op 1 halte afstand van "de andere overkant".
    pi_73645138
    Ik ga volgende week donderdag naar new york. Ik heb voor 5dagen hotel + vlucht 370euro betaald.
    Het hotel is Howard Johnson North Bergen in New Jersey, vlak bij de Lincoln Tunnel. Weet iemand wat de taxi ongeveer kost van JFK naar dit hotel.
    Ik heb ook ergens gelezen dat de taxi's 'snachts na het stappen niet naar dit hotel willen rijden, is dit waar?
    pi_73647003
    Niets is zo veranderlijk als het weer maar dit ziet er natuurlijk wel goed uit. Hopelijk blijft het zo. Ben er van 19 tot 27 okt!
    http://www.zoover.co.uk/u(...)ew-york-city/weather
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:14:17 #139
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73647083
    Weet iemand trouwens hoe het zit met uitgaan in NY? Kan je gewoon alcohol krijgen? Ben zelf 18 jaar oud.
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:16:04 #140
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73647147
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:14 schreef HalvinCarris het volgende:
    Weet iemand trouwens hoe het zit met uitgaan in NY? Kan je gewoon alcohol krijgen? Ben zelf 18 jaar oud.
    Ik gok 21+, en aangezien ze in de US redelijk streng zijn wordt het dus een alcoholvrij tripje

    Je kunt je zelfs afvragen of je wel binnenkomt in de uitgaanstenten, vaak in ieder geval niet
    pi_73647330
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:14 schreef HalvinCarris het volgende:
    Weet iemand trouwens hoe het zit met uitgaan in NY? Kan je gewoon alcohol krijgen? Ben zelf 18 jaar oud.
    Dan kan je dat wel vergeten, het nuttigen van alcohol bedoel ik.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:24:47 #142
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73647397
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:16 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ik gok 21+, en aangezien ze in de US redelijk streng zijn wordt het dus een alcoholvrij tripje

    Je kunt je zelfs afvragen of je wel binnenkomt in de uitgaanstenten, vaak in ieder geval niet
    Oh

    Dat is minder. Gelukkig gaan we met een groep van ruim 40 studenten dus komt het wel goed met het vermaak dacht ik zo
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_73647403
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:14 schreef HalvinCarris het volgende:
    Weet iemand trouwens hoe het zit met uitgaan in NY? Kan je gewoon alcohol krijgen? Ben zelf 18 jaar oud.
    Dat wordt inderdaad een alcoholvrije vakantie en het zal bij sommige clubs lastig zijn om binnen te komen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:43:12 #144
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73647920
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:16 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ik gok 21+, en aangezien ze in de US redelijk streng zijn wordt het dus een alcoholvrij tripje

    Je kunt je zelfs afvragen of je wel binnenkomt in de uitgaanstenten, vaak in ieder geval niet
    Maar je kunt wel rustig een gun kopen , dat scheelt
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:01 #145
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73647972
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:43 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Maar je kunt wel rustig een gun kopen , dat scheelt
    Oh serieus? Dan kom ik alsnog die club binnen
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_73648011
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:14 schreef HalvinCarris het volgende:
    Weet iemand trouwens hoe het zit met uitgaan in NY? Kan je gewoon alcohol krijgen? Ben zelf 18 jaar oud.
    Vorig jaar 2 weken voordat ik 21 werd 8 dagen naar Washington geweest. Op onze tussenstop op JFK bij een cafe'tje (misschien hier wel bekend: Irish Pub in de Delta vleugel, met uitzicht op de landingsbaan) een biertje proberen te drinken. Totaal geen probleem geweest, had helemaal geen ID nodig.
    Maar toen ik in de loop van die week bij een supermarkt, 24/7 en een chinees buurtsupertje een sixpack bud light wilde halen werd het me toch wel duidelijk dat ze erg streng zijn in de VS. Overal ID nodig en helaas toen geen bier meegekregen (dat iemand anders het daarna voor me haalde doet niet ter zake )
    Echter, er was wel op de hoek van het appartementencomplex waar ik toen verbleef een Ierse pub, waar ze ook totaal niet moeilijk deden over het nuttigen van alcohol onder de 21.

    Het KAN dus erg lastig zijn met binnenkomen/nuttigen van alcohol, maar het hoeft niet persé!

    In ieder geval wel veel plezier gewenst! Hier nog 11 dagen wachten!
    ----> Est. 1913 <----
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:58:09 #147
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_73648316
    iemand al ervaringen met santos party house?

    en coney island of ellis island, is dat de moeite?
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:18:31 #148
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73648977
    Misschien dat het al besproken is, maar iemand nog een tip voor uitgaan? En dan naar een club waar ze techno draaien of zo?

    Heb uiteraard wel gegoogled, maar niet echt iets kunnen vinden. Alleen info met plaatjes, maar dan proef je geen sfeer.

    En naast techno/club, hou ik ook erg van hiphop en reggae. Dus zulke tips zijn ook goed

    Hardrock en zo , maak je mij niet blij mee.
    pi_73649038
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:47 schreef WillyML het volgende:

    Het KAN dus erg lastig zijn met binnenkomen/nuttigen van alcohol, maar het hoeft niet persé!
    In een reguliere kroeg/club wel. Daar vragen ze écht wel om je ID.
    pi_73649113
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 15:18 schreef kL0j00h het volgende:
    Misschien dat het al besproken is, maar iemand nog een tip voor uitgaan? En dan naar een club waar ze techno draaien of zo?

    Heb uiteraard wel gegoogled, maar niet echt iets kunnen vinden. Alleen info met plaatjes, maar dan proef je geen sfeer.

    En naast techno/club, hou ik ook erg van hiphop en reggae. Dus zulke tips zijn ook goed

    Hardrock en zo , maak je mij niet blij mee.
    Check de OP
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:29:02 #151
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73649350
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 15:22 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Check de OP
    Heb ik uiteraard gedaan. OP is super hoor , maar geen antwoord op mijn vraag. Info qua uitgaan is een beetje beperkt. Ik doel meer op ervaring van mensen die zeggen: daar moet je zeker even gaan kijken.
    pi_73649489
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 15:29 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Heb ik uiteraard gedaan. OP is super hoor , maar geen antwoord op mijn vraag. Info qua uitgaan is een beetje beperkt. Ik doel meer op ervaring van mensen die zeggen: daar moet je zeker even gaan kijken.
    Ok, dan kan ik verder weinig helpen, de quote die in de OP staat is al uit een oude post van mij

    Staan in ieder geval een stuk op wat namen in.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73649742
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:11 schreef JTB85 het volgende:
    Niets is zo veranderlijk als het weer maar dit ziet er natuurlijk wel goed uit. Hopelijk blijft het zo. Ben er van 19 tot 27 okt!
    http://www.zoover.co.uk/u(...)ew-york-city/weather
    Dat zou inderdaad super zijn! Wij zijn er van 18 t/m 25 oktober.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 07:04:27 #154
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73703461
    Ik ben er op 20/21 oktober

    Helaas maar 1 nachtje, maar wil deze keer ook iets van Washington DC zien
    The line is a dot to you!
    pi_73704054
    Hoe ga je van NYC naar Washington DC kepler? Ik ga dat volgend jaar juni ook doen, en ik denk met de trein. Korter en goedkoper dan vliegen. Ga jij wel vliegen?
    pi_73704458
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 08:34 schreef Roy_T het volgende:
    Hoe ga je van NYC naar Washington DC kepler? Ik ga dat volgend jaar juni ook doen, en ik denk met de trein. Korter en goedkoper dan vliegen. Ga jij wel vliegen?
    Ik ben afgelopen zomer met de trein geweest, 8 uur sochtends met de trein gegaan en om een uur of 12 s'avonds waren we weer terug uit DC Treinreisje is ongeveer 2,5 uur heen en 2,5 terug. Is prima te doen, hoewel ik geloof dat een vliegreisje ongeveer even duur is (al moet je dan wel erg goed zoeken naar een goedkope vlucht). Maar met het vliegtuig ben je met alles er bij langer onder weg volgensmij
    pi_73704944
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 15:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Dat zou inderdaad super zijn! Wij zijn er van 18 t/m 25 oktober.
    Devil, ik ben na vandaag vermoedelijk tot na het weekend niet meer online, dus ik wil jullie bij deze alvast een geweldige vakantie wensen. Maak er wat van, geniet ervan en kom veilig weer terug aub

    pi_73705819
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:39 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Devil, ik ben na vandaag vermoedelijk tot na het weekend niet meer online, dus ik wil jullie bij deze alvast een geweldige vakantie wensen. Maak er wat van, geniet ervan en kom veilig weer terug aub

    Aww, dank je wel! Ik hoop ook dat we veilig weer terug komen. . Als we dat zijn kom je maar snel weer een keer langs voor een avondje zuipen en gesprekken op niveau! .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73708926
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 10:19 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Als we dat zijn kom je maar snel weer een keer langs voor een avondje zuipen en gesprekken op niveau! .
    Een vrouw naar mijn hart
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 03:56:04 #160
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73738153
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 08:34 schreef Roy_T het volgende:
    Hoe ga je van NYC naar Washington DC kepler? Ik ga dat volgend jaar juni ook doen, en ik denk met de trein. Korter en goedkoper dan vliegen. Ga jij wel vliegen?
    Goede vraag Ik denk gewoon met de trein, wel zo makkelijk. Dan kom je midden in Manhattan aan
    The line is a dot to you!
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 04:26:59 #161
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73738202
    Hmm trein is aardig prijzig. 79 dollar

    Ik heb nu een bus gevonden voor 20 dollar, met gratis WiFi

    https://www.nydcexpress.com/default.aspx

    Scheelt een boel geld
    The line is a dot to you!
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:57:21 #162
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73744040
    Jep, wij pakken ook de bus
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73744145
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 04:26 schreef kepler het volgende:
    Hmm trein is aardig prijzig. 79 dollar

    Ik heb nu een bus gevonden voor 20 dollar, met gratis WiFi

    https://www.nydcexpress.com/default.aspx

    Scheelt een boel geld
    Maar de trein is een stuk korter onderweg en een stuk comfortabeler.. Ik zou het persoonlijk niet doen
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:35:56 #164
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73745156
    Knicks tickets zijn in de aanbieding!
    Net kaartjes gehaald voor $20, die normaal $78 kosten.

    http://www.ticketmaster.com/promo/mo3j7i
    Kaartjes kiezen uit vak "Special Offers and Promotions". En vul code DECLARE in (ipv DLEE)
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73745341
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 04:26 schreef kepler het volgende:
    Hmm trein is aardig prijzig. 79 dollar

    Ik heb nu een bus gevonden voor 20 dollar, met gratis WiFi

    Scheelt een boel geld
    39 hele euro's op een reis naar de VS... scheelt dat echt zoveel?
    pi_73750868
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 12:41 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    39 hele euro's op een reis naar de VS... scheelt dat echt zoveel?
    59 dollar pp en dus 118 dollar als je met zn tweeën bent. Je bent maar een uurtje langer onderweg, dus dat is snel verdiend! Bovendien zie je ook nog wat als je met de bus gaat
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:23:57 #167
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_73750998
    en ziet de bus er nog vrij comfortbale uit.
    pi_73751237
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 15:23 schreef Beregd het volgende:
    en ziet de bus er nog vrij comfortbale uit.
    www.boltbus.com
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:26:35 #169
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73756694
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 12:35 schreef matthijst het volgende:
    Knicks tickets zijn in de aanbieding!
    Net kaartjes gehaald voor $20, die normaal $78 kosten.

    http://www.ticketmaster.com/promo/mo3j7i
    Kaartjes kiezen uit vak "Special Offers and Promotions". En vul code DECLARE in (ipv DLEE)
    Ze spelen meestal op woensdag en wij gaan van donderdag tot dinsdag volgende week. Béétje jammer Maar goed, genoeg andere dingen te doen natuurlijk
    pi_73758317
    Wij zijn een paar weken terug van NYC naar Washington gegaan, met de Bolt bus. Was echt prima! Luxe lederen, ruime stoelen, wifi, stopcontact bij je stoel. Echt comfortabel! En supergoedkoop, wij hebben 15 dollar pp betaald!
    pi_73760163
    Waar vetrekt die bus in NYC?
    pi_73760277
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 20:03 schreef Roy_T het volgende:
    Waar vetrekt die bus in NYC?
    Vanuit een straat vlakbij Penn Station.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:08:14 #173
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73772590
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 12:41 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    39 hele euro's op een reis naar de VS... scheelt dat echt zoveel?
    Ja, ik ga ook niet alleen naar de VS
    Heb al veel meer landen achter de rug en 40 euro is dan best veel

    Sowieso, 40 euro uitsparen door een uurtje langer te reizen. Dat is toch weer 1 keer lekker eten in NYC
    The line is a dot to you!
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:08:09 #174
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73773897
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 09:08 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ja, ik ga ook niet alleen naar de VS
    Heb al veel meer landen achter de rug en 40 euro is dan best veel

    Sowieso, 40 euro uitsparen door een uurtje langer te reizen. Dat is toch weer 1 keer lekker eten in NYC
    Heb je gelijk in. Maar als ik in NY ben, wil ik optimaal genieten. Wij zijn daar maar 6 dagen (en de meeste mensen gaan maar een korte periode) en als ik dan een uur langer kan genieten voor 40 euro, dan doe ik dat graag. Bovendien als ik een uur met openbaar vervoer moet, ben ik gelijk een stuk minder vrolijk.

    Nee, dan betaal ik graag 40 euro. Maar goed, dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:56:10 #175
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_73780418
    Vliegtickets in FEBRUARI zijn erg goedkoop ¤300,- a.i. retour. Zie www.govolo.nl of ebookers.nl of vliegtickets.nl/vliegwinkel.nl. Data bijv. 9 tot 17 februari. Je vliegt met AA/Iberia/BA.

    Verder is het handig om met het boeken rekening te houden dat Newark erg onhandig is, JFK of LGA is beter (lees goedkoper, LGA is het beste, voor $2,- ben je met de bus zo op de plaats van bestemming). Voordeel van vliegen op LGA is dat de rijen ook beduidend minder zijn. LGA vlieg je op met een indirecte vlucht van United, US Airways en Delta. Continental/American Airlines geven JFK.

    Misschien handig in OP goedkope periodes neer te zetten?
    :O
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:53:46 #176
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_73788173
    Ik ga 21 nov voor de 5e keer NYC aandoen Thanksgiving parade meemaken en tussendoor ook nog 3 dagen Chicago
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:59:31 #177
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73788346
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 20:53 schreef Slappe_hap het volgende:
    Ik ga 21 nov voor de 5e keer NYC aandoen Thanksgiving parade meemaken en tussendoor ook nog 3 dagen Chicago
    Wow, vet hoor
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:13:16 #178
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73788774
    Iemand toevallig bij Jersey Gardens geweest na geland te zijn, of voor vertrek? Wil d'r ff snel heen als we aankomen (vertrekken namelijk vanaf JFK), maar hoe zit dat met die shuttlebus erheen? Kan je daar je koffers op meenemen? En is het mogelijk ergens je bagage op te slaan?

    @Rotter: Newark vind ik juist wel relaxt, minder druk dan JFK en dichterbij, sneller in Manhattan, lijkt het.
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:30:29 #179
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_73789279
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 12:35 schreef matthijst het volgende:
    Knicks tickets zijn in de aanbieding!
    Net kaartjes gehaald voor $20, die normaal $78 kosten.

    http://www.ticketmaster.com/promo/mo3j7i
    Kaartjes kiezen uit vak "Special Offers and Promotions". En vul code DECLARE in (ipv DLEE)
    Thnx dude!

    Nav je tip heb ik net ook 2 tickets besteld voor de Knicks vs Phoenix Suns op 1dec.

    Ik zit in section 330 voor $20 per ticket. Wel belachelijke hoge extra charges komen er bij zeg ;-)

    Waar zit jij voor dat geld?
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:57:03 #180
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_73790015
    wij gaan naar de knicks tegen de cavaliers
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:13:51 #181
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73790385
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 21:30 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Thnx dude!

    Nav je tip heb ik net ook 2 tickets besteld voor de Knicks vs Phoenix Suns op 1dec.

    Ik zit in section 330 voor $20 per ticket. Wel belachelijke hoge extra charges komen er bij zeg ;-)

    Waar zit jij voor dat geld?
    Vak 305, zelfde wedstrijd, precies aan de andere kant als jullie
    Charges zijn echt overdreven idd
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 18 oktober 2009 @ 00:16:08 #182
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_73793868
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 22:13 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Vak 305, zelfde wedstrijd, precies aan de andere kant als jullie
    Charges zijn echt overdreven idd
    Haha geinig, ik zal ff naar je zwaaien

    Ik hoop dat er ook nog zo'n mooie aanbieding komt voor een New York Rangers wedstrijd, die kaartjes zijn normaal nl vrij prijzig.
      zondag 18 oktober 2009 @ 09:48:36 #183
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73798750
    Wij gaan de dag ervoor naar de Rangers, tegen de Penguins, die schijnen goed te zijn
    IJshockey zegt me niks, maar leek me wel cool om een keer zo'n wedstrijd mee te maken...
    Nu de Knicks zo goedkoop zijn toch ook maar daarheen.
    Hockeytix waren $124pp.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73798794
    Net teruggekomen van weekje. 5,5 uur duurde de retourvlucht maar.
    pi_73799217
    vertel vertel vertel!!!
    Be brave. Be kind.
      zondag 18 oktober 2009 @ 12:20:06 #186
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_73801052
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 09:48 schreef matthijst het volgende:
    Wij gaan de dag ervoor naar de Rangers, tegen de Penguins, die schijnen goed te zijn
    IJshockey zegt me niks, maar leek me wel cool om een keer zo'n wedstrijd mee te maken...
    Nu de Knicks zo goedkoop zijn toch ook maar daarheen.
    Hockeytix waren $124pp.
    Oeh dat is vrij prijzig ja.. Ik heb precies hetzelfde: Ik heb niks met ijshockey maar lijkt me wel leuk om een keer mee te maken. $124 pp gaat me echt iets te ver voor 2 uurtjes vermaak.
      maandag 19 oktober 2009 @ 20:53:48 #187
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_73858261
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 09:53 schreef jmac het volgende:
    Net teruggekomen van weekje. 5,5 uur duurde de retourvlucht maar.
    Circa 1.000 km/u dus. de Straalstroom zal ongetwijfeld geholpen hebben. In mijn geval duurde de heenreis 8 uur, de terugreis 7 uur. (Retour Amsterdam - Newark)
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      maandag 19 oktober 2009 @ 20:58:49 #188
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_73858475
    Over Newark gesproken: het betreffende vliegveld ontbeert een metroverbinding met New York City, dus vervoer van Newark naar plaats van bestemming is duurder en niet linea recta. Mijns inziens is bv. John F Kennedy Airport beduidend beter in dat opzicht.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      maandag 19 oktober 2009 @ 22:18:20 #189
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73862093
    Shuttle, $68 voor twee personen retour.
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:34:37 #190
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73870338
    Laatste dag werken vandaag, morgen uitslapen , koffers pakken en donderdag is het zover
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:01:45 #191
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73870683
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 20:58 schreef Demarest het volgende:
    Over Newark gesproken: het betreffende vliegveld ontbeert een metroverbinding met New York City, dus vervoer van Newark naar plaats van bestemming is duurder en niet linea recta. Mijns inziens is bv. John F Kennedy Airport beduidend beter in dat opzicht.
    Wij zijn op La Guarida (heen) gevlogen, dat was echt ideaal! Nog geen 20 minuten in de taxi om in hartje manhattan in hotel te komen (57 street).

    Verder vond ik de highlight van NYC toch wel de Comic Strip Live. Echt een geniale comedy club waar o.a. chris rock en david chapelle groot zijn geworden. 3 uur lang een spervuur aan comedians die stuk voor stuk heel goed waren, ook leuk voor mensen die normaal niet van stand-up en improv houden.
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:30:32 #192
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73871144
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 12:20 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Oeh dat is vrij prijzig ja.. Ik heb precies hetzelfde: Ik heb niks met ijshockey maar lijkt me wel leuk om een keer mee te maken. $124 pp gaat me echt iets te ver voor 2 uurtjes vermaak.
    Dat kan echt wel goedkoper hoor. Wij hebben vorig jaar 40$ betaald pp. Kan zijn dat het aan de wedstrijd ligt, maar check gewoon eens www.stubhub.com
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73871877
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 12:35 schreef matthijst het volgende:
    Knicks tickets zijn in de aanbieding!
    Net kaartjes gehaald voor $20, die normaal $78 kosten.

    http://www.ticketmaster.com/promo/mo3j7i
    Kaartjes kiezen uit vak "Special Offers and Promotions". En vul code DECLARE in (ipv DLEE)
    Thanks voor de tip! Gelijk kaarten besteld. Met de huidige dollarkoers, 44 Euro in totaal . Wilde aanvankelijk naar de New York Knicks - Orlando Magic, maar voor dit geld is de New York Knicks - Phoenix Suns een betere optie .
    pi_73872531
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 08:34 schreef kL0j00h het volgende:
    Laatste dag werken vandaag, morgen uitslapen , koffers pakken en donderdag is het zover
    Netjes! Hier nog werken t/m vrijdag, dan koffers pakken en zaterdag vliegen! Hoelang ga je?

    Iemand toevallig die volgende week er is, en van plan is om naar het Rock & Roll Benefit Concert (In MSG) te gaan? Donderdag o.a. met Bruce Springsteen, Simon & Garfunkel en Stevie Wonder en vrijdag o.a. met U2, Eric Clapton en Aretha Franklin. Kaarten (uiteraard) uitverkocht maar via internet wordt er nog wel het één en ander aangeboden (rond de $250-300). Wel prijzig, maar toch wel super om mee te maken lijkt me.

    Even kijken of wij daarnaar toe gaan...Zo ja, is het dan slimmer om kaarten via internet vooraf te kopen (via Ebay o.i.d.) of kan je het het beste bij MSG proberen? Wat zou goedkoper zijn?
    ----> Est. 1913 <----
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:48:37 #195
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73874266
    Wij gaan 6 dagen, hotel pensilvania (van donderdag tot dinsdag)

    Wat betreft dat concert, tja ... klinkt leuk.. maar zoveel heb ik niet met die artiesten. En dan vind ik 2 a 300 euro best veel geld.

    Misschien dat we even gaan buurten en als er kaarten van rond de 100 euro zijn is het misschien een optie.

    Hoe lang gaan jullie eigenlijk?
    pi_73880091
    Zo, net geboekt voor 8 dagen in Februari.

    Rechtstreekse vlucht met KLM.
    +
    Hotel in Manhattan
    www.hotel31.com

    Voor 665,- P.P.

    http://www.expedia.nl/pub/agent.dll?qscr=cmsh
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:03:37 #197
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73880328
    Zit nu in de bus richting NYC!
    The line is a dot to you!
    pi_73881243
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 15:03 schreef kepler het volgende:
    Zit nu in de bus richting NYC!
    Dat is nog eens wat anders dan Zuid-Spanje met de bus!

    Geintje, veel plezier!
    pi_73881392
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 15:03 schreef kepler het volgende:
    Zit nu in de bus richting NYC!
    Wel een amfibische bus hoop ik? Het schijnt nogal nat te zijn op de atlantische oceaan deze tijd van het jaar..
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:38:33 #200
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73881509
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 15:31 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Dat is nog eens wat anders dan Zuid-Spanje met de bus!

    Geintje, veel plezier!
    Het is ook maar 4 uur
    The line is a dot to you!
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:40:28 #201
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73881572
    Ik kom trouwens vanaf Washington DC
    The line is a dot to you!
    pi_73882151
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 11:48 schreef kL0j00h het volgende:
    Wij gaan 6 dagen, hotel pensilvania (van donderdag tot dinsdag)

    Wat betreft dat concert, tja ... klinkt leuk.. maar zoveel heb ik niet met die artiesten. En dan vind ik 2 a 300 euro best veel geld.

    Misschien dat we even gaan buurten en als er kaarten van rond de 100 euro zijn is het misschien een optie.

    Hoe lang gaan jullie eigenlijk?
    Van zaterdag tot zaterdag (zaterdags terug, zondag landen op Schiphol)
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73882276
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 15:40 schreef kepler het volgende:
    Ik kom trouwens vanaf Washington DC
    Ah, dat scheelt Veel plezier!
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:00:59 #204
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73882429
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 15:56 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    Ah, dat scheelt Veel plezier!
    Yup Jammergenoeg heb ik maar 1 nachtje in New York. Vanavond een vriend opzoeken om morgen om 18u vertrekt mn vlucht alweer
    The line is a dot to you!
    pi_73883357
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 20:58 schreef Demarest het volgende:
    Over Newark gesproken: het betreffende vliegveld ontbeert een metroverbinding met New York City, dus vervoer van Newark naar plaats van bestemming is duurder en niet linea recta. Mijns inziens is bv. John F Kennedy Airport beduidend beter in dat opzicht.
    In dat opzicht wel, maar er zijn meer opzichten Ik reis bijvoorbeeld liever van een vliegveld met de schaal van Newark dan van JFK. Stuk overzichtelijker en vooral sneller te navigeren. Dat is die ene overstap me wel waard.
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:09:15 #206
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_73893650
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 14:55 schreef Zon het volgende:
    Zo, net geboekt voor 8 dagen in Februari.

    Rechtstreekse vlucht met KLM.
    +
    Hotel in Manhattan
    www.hotel31.com

    Voor 665,- P.P.

    http://www.expedia.nl/pub/agent.dll?qscr=cmsh
    Hotel 31 is een goede keuze, ik zat er vorig jaar. Het is vrij basic maar wel erg schoon. Zelfs de gedeelde badkamers zijn spotless
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:15:33 #207
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_73893954
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 10:11 schreef elsterno het volgende:

    [..]

    Thanks voor de tip! Gelijk kaarten besteld. Met de huidige dollarkoers, 44 Euro in totaal . Wilde aanvankelijk naar de New York Knicks - Orlando Magic, maar voor dit geld is de New York Knicks - Phoenix Suns een betere optie .
    Haha, strak is de MSG helemaal afgeladen met (gierige) Hollanders (including me) tijdens die wedstrijd
    pi_73894203
    Alle toeristen zitten in de 300/400 klasse

    Ik raad iedereen altijd de 300-vakken aan. Vanaf daar zie je alles nog ZEER goed en je betaalt gewoon redelijke prijs. 400 moet je niet doen.
    pi_73896164
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 21:09 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Hotel 31 is een goede keuze, ik zat er vorig jaar. Het is vrij basic maar wel erg schoon. Zelfs de gedeelde badkamers zijn spotless
    Ja, las ook alleen maar goede reviews op tripadvisor.

    Een mooie locatie en niet duur!
    pi_73928329
    Ik zit net te kijken voor het reserveren van de toegangskaarten voor the statue of liberty, met kroontoegang, maar die zijn dus uitverkocht. Het is dan toch wel zo dat als ik daar op een ochtend vroeg heen ga ik ze wellicht nog kan bemachtigen?

    Is het eigenlijk wel de moeite om de kroon in te gaan? Want kaarten voor het lichaam van het beeld zijn nog wel beschikbaar.. en hoe lang duurt ongeveer zo'n boottocht en bezoek aan het eiland en het beeld?
      woensdag 21 oktober 2009 @ 21:44:38 #211
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73929238
    Voordeel van de kroon is dat er maar 30 per uur in mogen, 3 groepen van 10, en je dus geen rijen hebt als het goed is
    Haters everywhere but I don't really care.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 23:22:17 #212
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_73933619
    Was weer geniaal

    New York blijft toch echt fantastisch, ook als je maar 1 dag gaat
    The line is a dot to you!
    pi_73941546
    Nog 2 nachtjes en dan op naar New York, hopen dat de Yankees vannacht de 4-1 maken tegen LA en dan staan ze volgende week in de World Series. Alhoewel ik het ook niet erg zal vinden als LA terug komt tot 3-2 of 3-3, want zaterdag/zondag de beslissende match in een NY Pub kijken met alleen maar NY Yankees fans heeft ook wel wat.

    Zin in!
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73941837
    ik ben van plan om in de zomervakantie een road trip langs de eastcoast te doen.
    Eeen vriend van mij gaat op stage in Myrtle beach
    Be brave. Be kind.
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:21:14 #215
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:42:49 #216
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74001318
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Slappe_hap het volgende:
    Empire State of Mind
    Pfffffff, hoe dope wil je het hebben, Jay-Z in MSG.
    Hele concert staat hier, legaal, streaming:
    http://nahright.com/news/(...)answer-the-call-msg/
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:08:14 #217
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74002196
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 22:42 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Pfffffff, hoe dope wil je het hebben, Jay-Z in MSG.
    Hele concert staat hier, legaal, streaming:
    http://nahright.com/news/(...)answer-the-call-msg/
    Heel vet, thnx! Ik heb Jay-z een keer in de HMH gezien en dat was ook geweldig. Fade To Black is ook een goede dvd om te hebben

    Ik hoop echt dat er nog een goed hiphop concert komt tussen 21 nov en 4 dec, want vooralsnog staat er alleen een concert van DMX in de BB King bar gepland
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 06:44:48 #218
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74007984
    Zit nu in Hotel Pennsylvania, gaan zo ff een club opzoeken. Het is hier nu 00:45 uur en hebben nog steeds last van de jetlag. Gisteren om 22 uur op bed na lang wakker geweest te zijn, 3 uur 's nachts wakker.
    Niet meer kunnen slapen en de straat op gegaan. Vanavond rond 20 uur steak gegeten en daarna ff gaan liggen en net weer wakker. Ik vind het allemaal prima, maakt hier toch niet zoveel uit hoe laat je bezig bent. Nou ga... ga maar eens kijken of die andere mafkees klaar is..

    Tjoh!
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:55:40 #219
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74008915
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 23:08 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Heel vet, thnx! Ik heb Jay-z een keer in de HMH gezien en dat was ook geweldig. Fade To Black is ook een goede dvd om te hebben

    Ik hoop echt dat er nog een goed hiphop concert komt tussen 21 nov en 4 dec, want vooralsnog staat er alleen een concert van DMX in de BB King bar gepland
    Hehe, mooi, smaken verschillen, ik zou graaaaaaaaaaag DMX een keer live zien...
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:12:02 #220
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74011327
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 09:55 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Hehe, mooi, smaken verschillen, ik zou graaaaaaaaaaag DMX een keer live zien...
    Ik was vroeger ook wel fan maar de laatste jaren heeft ie amper wat gedaan dus vraag me af of dat concert wat gaat worden..
    pi_74011355
    net terug van een fantastische week in the Big Apple

    -reisverslag volgt-
    pi_74015479
    Ik wil ooook naar New York.. *gaat ff rondsnuffelen in dit topic

    Is februari trouwens een beetje fijne periode om te gaan? Niet te druk lijkt me, maar wel frisjes
    steck bratwurst in dein sauerkraut :)
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:00:05 #223
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74018196
    Ben 2x in februari geweest, ik vind het wel mooi dan, precies zoals je zegt: niet druk, nog wel koud.
    Wij hebben 1x sneeuw gehad toen we weggingen. Sneeuw in NY
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74020422
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 15:15 schreef wormtrein het volgende:
    Ik wil ooook naar New York.. *gaat ff rondsnuffelen in dit topic

    Is februari trouwens een beetje fijne periode om te gaan? Niet te druk lijkt me, maar wel frisjes
    Ik zal je laten weten hoe het was als ik terug ben.
    pi_74045982
    Vrijdag 16 okt:
    's Avonds aangekomen op JFK, prima vlucht gehad met de KLM. (Boeing 777 met entertainment-system met keuze uit ontzettend veel films, tv-series en muziek echt top!) Door de douane gegaan, onze koffers lagen al op de band dus dat was allemaal prima geregeld. Met de airtrain ($5) naar Jamaica station gegaan om op de metro over te stappen en onze weg naar het hotel te vervolgen ($27 voor een weekkaart). Voor wie een goedkoop hotel zoekt: Sleep Inn Brooklyn. Prima kamer met eigen badkamer, inclusief ontbijt. Ligt wat achteraf in Brooklyn, eerste keer dat we door de buurt liepen vonden we het wel wat onwennig, maar het is een prima buurt, niks geen narigheid gezien ook niet 's avonds/'s nachts dus geen problemo. 10 minuten lopen vanaf 49 street station, lijn N of R.


    Zaterdag 17 okt:
    Vroeg opgestaan om Manhattan in te trekken. Boven gekomen bij Wall Street. En eigenlijk was dit een beetje een tegenvaller.. Saaie grijze straat, enige bezienswaardigheid is de Stock Exchange. Vervolgens naar Ground Zero getrokken. Op het eerste gezicht gewoon een bouwput. We hebben een rondje er omheen gelopen, en uiteindelijk de memorial centre in gegaan. Dit vond ik echt ontzettend indrukwekkend. Een aanrader voor een ieder. Vooral die muur met de aanplakbiljetten van vermiste mensen was echt heel erg indrukwekkend. Daarna een rondleiding gedaan (¤10 pp) met iemand die een familielid had verloren bij de aanslagen. De tour opzich is niet boeiend, je kunt ook op eigen houtje het Finicial Centre gebouw ingaan om uitzicht op de bouwput te hebben, maar de verhalen die ze vertelde hebben echt een enorme indruk achtergelaten. Op deze manier voelt het ook meer dan alleen een bouwput, maar een plek met een geschiedenis.

    Vervolgens met de sub naar de Brooklyn bridge getrokken. Leuk om overheen te lopen, prachtig uitzicht op Manhattan. Tip: loop in Brooklyn naar het Empire-Fulton Ferry parkje links van de bridge, perfecte spot voor foto's.

    Als laatst die dag Grand Central station en de NY Public Library aangedaan. Zeer mooie bieb, leuk voor de boekenfreaks.


    Zondag 18 okt:
    Met de sub naar Times Sq. gegaan. Leuk om hier te staan. Hele tijd rondgelopen, winkels bezocht en langs de Broadway theater gegaan. Koffie gedronken bij het Hard Rock Cafe, erg cool, wel duur. Hangen veel spullen zoals gitaren van bekende artiesten en platinum platen etc.
    Daarna een kerkdienst bezocht in Times Sq. Church. In één woord: GE-WEL-DIG! Ik ben zelf niet gelovig, maar dit is echt een belevenis. Het is een soort oud theater, en het zit vol met mensen van allerlei afkomsten. Het doek ging open, het koor begon te zingen en de band begon te spelen. De mensen stonden in een mum van tijd op en begon uit volle borst mee te zingen en te swingen. Je moet niet raar opkijken als er iemand tijdens de preek opstaat en spontaan uit volle borst 'Haleluja!' roept en de hele zaal meedoet. Wat zijn kerkdiensten in Nederland een saaie boel zeg vergeleken hierbij! Het leek af en toe meer op een popconcert dan een kerkdienst, de mensen gaan helemaal los hier. Elke zondag om 10, 15 en 18u zijn er diensten.

    Nog volledig in de hogere sferen na de kerkdienst leek het ons een goed idee om Top of the Rock aan te doen. Het was lekker rustig, totaal niet hoeven wachten (zondagmiddag uur of 17). Prachtig uitzicht, hele mooie foto's kunnen maken



    Maandag 19 okt:
    Hele ochtend/middag geshopt rond Fifth Av. Wat is alles toch heerlijk goedkoop nu de dollar zo laag staat . Paar schoenen op de kop getikt voor $60 (hier te koop voor zo'n ¤100) en wat kleding gekocht. Paradijs voor de shoppers onder ons dus.. Ook St. Patrick's Cathedral nog binnengelopen. Best bizar zo'n mooie kerk midden tussen de hoge gebouwen .


    Onze weg hierna vervolgens naar Central Park. Zo mooi . Plus dat het heerlijk weer was (graad of 18!). Lekker gepicknickt in het zonnetje en gewandeld.


    Dinsdag 20 okt:
    's Ochtends vroeg naar de Empire State Building gegaan. Ik vond het eigenlijk een minder mooi uitzicht dan vanaf Top of the Rock. Lower Manhattan is dan wel beter te zien vanaf hier, maar het zicht naar Uptown was niet zo bijzonder. Ik zou in het vervolg aanraden om 1 van beide te doen, en dan zou mijn keuze Top of the Rock zijn. Bovendien vond ik de mannetjes voor de ingang die je vanalles aan willen smeren erg irritant, en alle reclame en prul-aansmeer-praktijken zoals het verplicht op de foto gaan en de Skyride attractie verpesten het allemaal een beetje. Ook was het hier behoorlijk druk (kan natuurlijk het tijdstip zijn) maar 7 keer in de rij staan (kaartjes kopen, x-ray controle, kaartjes controle, lift omhoog, nogmaals een lift omhoog, lift omlaag, nogmaals ligt omlaag) vond ik toch wat te veel van het goede!
    Hierna zijn we naar Macy's gegaan om nog wat te shoppen en zijn we langs de Flatiron gelopen (puur voor de foto, valt verder weinig te zien). Daarna de sub naar Greenwich genomen om een restaurantje uit te zoeken, erg leuke buurt wel.
    's Avonds stond de NBA game op het programma: NY Knicks vs. Boston Celtics @ Madison Sq. Garden. Van tevoren kaarten online gekocht op Ticketco en zelf uitgeprint, werkte prima we konden zo doorlopen. Wat een belevenis! Echt zo gaaf, geweldige sfeer en wat een stadion zeg! Spannende wedstrijd ook (108-103). Publiek werd ook leuk vermaakt in de pauzes. Absoluut aan te raden voor een ieder!



    Woensdag 21 okt:
    Met de sub naar de Bronx gegaan om naar de Bronx Zoo te gaan. Ik vond het zelf alleen al een belevenis om met de sub door de Bronx te rijden aangezien die daar bovengronds gaat kun je veel zien. De dierentuin is absoluut de moeite waard, echt prachtig. Hokjes en tralies zijn hier allang verleden tijd, de dieren zitten in ruime verblijven. Trek er wel een dag voor uit: Het is enorm groot! Ook het gevoel even uit de grote stad te zijn is wel even lekker vond ik.
    Tip: op woensdag is de toegang een zelf te bepalen gift.


    Donderdag 22 okt:
    Lekker gechilled in Battery Park en de ferry naar Liberty Island genomen. Wist helaas niet van het feit dat er maar beperkt bezoek werd toegelaten tot de kroon, dus dat was wel een domper om te ontdekken dan we er niet in konden.. Mooi uitzicht op lower Manhattan vanaf hier. Daarna doorgegaan naar Ellis Island. Trek voor dit alles wel een paar uur uit, erg snel gaat het allemaal niet en verwacht rijen voor de kaartjes verkoop, tassencontrole en de ferry.
    Hierna doorgegaan naar China Town en nog wat geshopt bij Century 21.


    Vrijdag 23 okt:
    Vertrek vanaf JFK . Leuk detail: Na een tijd taxiën stonden we in de wachtrij om op te stijgen, werd het vliegveld dicht gegooid vanwege een VIP vlucht. Ik zei nog voor de grap: Misschien is het Obama wel. Word er even later omgeroepen dat het idd om Obama ging . Uurtje vertraging dus, maar wel met een goeie reden dacht ik zo .


    Helaas hebben we dus de musea over moeten slaan vanwege tijdgebrek, ik had wel graag naar het Guggenheim en Metropolitan gegaan.. En dat we de kroon van Lady Liberty niet in konden was jammer. Verder echt een top week gehad, ik ga er zeker nog eens naar terug!

    Tot slot nog enkele algemene tips:
    -Neem een pen mee in het vliegtuig voor de imigratie forms.
    -Het water droogt je huid ontzettend uit; neem hydraterende creme oid mee.
    -Vergeet je verloopstekker niet.
    -Neem genoeg geld mee!!
    pi_74047699
    Gaaf verslag, zeer herkenbaar
      zondag 25 oktober 2009 @ 17:53:00 #227
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74048954
    Iemand weleens bij Grimaldi's geweest? Dat zou helemaal de shit zijn? Sfeer etc is echt leuk en ik ben blij dat ik daar een keer geweest ben, maar de pizza vond ik niet echt bijzonder of zo. Heb in Italie lekkerder pizza's gegeten. Maar goed, die kunnen we ook weer weg strepen van het lijstje

    Verder is het hier best vermakelijk. Gelukkig is het vandaag heerlijk weer. Dat was gisteren en eergisteren helaas niet zo.

    American Museum of Natural History zijn we net ook geweest. Die space show is echt helemaal te gek. Dus als iemand daar heen gaat, zeker een ticket voor de space show erbij nemen

    Nou, ga weer de stad in , laterz.
      zondag 25 oktober 2009 @ 20:20:04 #228
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74054083
    Update, mocht er iemand in hotel Pennsylvania zijn, dan moet je voor de gein is bij de hoofd ingang gaan staan. Daar staat echt een lollig mannetje de taxi's te regelen. Hij zit elke taxi driver af te bekken die te lang stil staat, behalve als hij er 1 nodig heeft. Dan is hij ineens poes lief. En elke keer als hij fooi heeft gekregen dan zit hij zijn geld te tellen. Haha, echt vermakelijk. Maar dat kan ook zijn omdat ik net uit een pub kom. weet niet wat het is maar 2 bud biertjes (die krijg je zo ongeveer in vaasjes hier) stijgen aardig naar mijn hoofd.

    Ben mezelf aan het vermaken want mijn neef ligt boven op bed te slapen. Weet niet wat hij heeft maar veel hoesten en hij voelt zich wazig. Ga zo maar eens kijken hoe het is. De kamer meisjes hebben hier sinds vandaag mondkapjes op. Maar het zal allemaal wel.

    Wel veel leuke mensen tegen gekomen uit verschillende wereld delen, beetje slap ouwehoeren en zo. Wat een stad echt geweldig.
    pi_74055502
    have fun!!
    Be brave. Be kind.
      zondag 25 oktober 2009 @ 21:19:40 #230
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74057474
    Gaat goed komen Dadelijk gaan we naar pier 6. Weet niet wat we gaan doen, maar mijn neef heeft daar een verassing voor me. Ben erg benieuwd. Vanavond naar Empire state building en daarna downtown.

    Als ik terug ben post ik hier het hele verslag.

    Bye
      maandag 26 oktober 2009 @ 02:02:10 #231
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74067122
    Dikke WAUW!!!! Bovenop de Empire State Building geweest. Uitkijken over New York. Niet normaal. Dit is na de geboorte van mijn zoontje 1 van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. I love NYC! Maar het wordt nog gekker, als verassing heeft mijn neef een helicopter vlucht over NY geregeld. Dat gaan we morgen om 9:30 uur doen. Daarna terug naar mijn grote liefdes (vrouw en zoontje) in Nederland!


    Tip: Mocht iemand naar ESB gaan, koop een expresskaart. Dit scheelt een paar uur in de rij staan en je kunt overal doorlopen. Was geloof ik 9 dollar duurder. Dus bijna niets. Maar dit is vast al eerder besproken hier. Dit klopt niet meer. Het is een stuk duurder. We hebben niet goed gekeken. Maar wel de moeite waard als je al dagen op pad bent en je voelt je voeten bijna nier meer

    [ Bericht 8% gewijzigd door kL0j00h op 26-10-2009 12:31:33 ]
    pi_74068286
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 02:02 schreef kL0j00h het volgende:


    Tip: Mocht iemand naar ESB gaan, koop een expresskaart. Dit scheelt een paar uur in de rij staan en je kunt overal doorlopen. Was geloof ik 9 dollar duurder. Dus bijna niets. Maar dit is vast al eerder besproken hier.
    Ik weet niet waar jij 9 dollar vandaan haalt maar volgens de site van ESB is dat toch een stuk meer. 48 dollar voor een express ticket tegenover 22 dollar voor een normale.

    Zie: https://tickets.esbnyc.com/
    pi_74070142
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 02:02 schreef kL0j00h het volgende:
    Tip: Mocht iemand naar ESB gaan, koop een expresskaart. Dit scheelt een paar uur in de rij staan en je kunt overal doorlopen. Was geloof ik 9 dollar duurder. Dus bijna niets. Maar dit is vast al eerder besproken hier.
    Je slaat alleen de kassa-rij over. Daarna sta je evengoed in de rij voor het maken van een foto en daarna de liften. Als je 'overal' kon doorlopen dan was het gewoon rustig op dat tijdstip en had je bij de kassa ook kunnen doorlopen.

    Een betere tip is om de 'top of the rock' te bezoeken i.p.v. het ESB.
    pi_74070158
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 10:15 schreef jaco het volgende:

    [..]
    Een betere tip is om de 'top of the rock' te bezoeken i.p.v. het ESB.
    Dat dus ja, het scheelt een paar meter in hoogte, maar daar voor terug krijg je wel een korte rij, de ruimte bovenaan, en een mooi uitzicht op zowel het ESB als central park
      maandag 26 oktober 2009 @ 11:15:15 #235
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_74071784
    Duizenden mensen een uur laten wachten omdat de president moet opstijgen/landen.

    Wat een onzin .
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:18:14 #236
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74073749
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 10:15 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Je slaat alleen de kassa-rij over. Daarna sta je evengoed in de rij voor het maken van een foto en daarna de liften. Als je 'overal' kon doorlopen dan was het gewoon rustig op dat tijdstip en had je bij de kassa ook kunnen doorlopen.
    Hoe kom je daarbij? Overal mochten we doorlopen. Ben je niet in de war met een New York pas?
    Overal waar we kwamen met de pas mochten we gelijk door lopen. We kwamen elke keer aan de andere kant uit van de lift waardoor we direct de lift in mochten. Soms liep er zelfs een medewerker mee om plaats te maken en ons door te sluisen. Leek wel of we belangrijke figuren waren Nee, het was allemaal wat overdreven maar we vonden het niet erg. We hebben van een gast in een pub (die woont hier) te horen gekregen dat ESB het vetste is, dus vandaar dat we daarvoor gekozen hebben.

    En het was wel druk. Tenminste denk ik, was mijn eerste keer daar. De eerste rijen beneden stonden al vol en ik hoorde iemand klagen al ongelooflijk lang in de rij te staan en die waren nog niet op een kwart. En we waren er 's avonds. Maar maakt verder niet uit, het was geweldig.

    [ Bericht 5% gewijzigd door kL0j00h op 26-10-2009 12:26:24 ]
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:28:32 #237
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74074036
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 08:35 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    Ik weet niet waar jij 9 dollar vandaan haalt maar volgens de site van ESB is dat toch een stuk meer. 48 dollar voor een express ticket tegenover 22 dollar voor een normale.

    Zie: https://tickets.esbnyc.com/
    Op het bordje in het gebouw stond 39 dollar voor volwassen.

    EDIT: Oh ik zie het al, maar half gelezen haha. Waarschijnlijk zagen we de prijzen van senior staan. (Althans mijn neef, die zei dat gelezen te hebben). Het is dus een stuk duurder. Nou ja , lekker belangrijk... had echt niet in die rij willen staan. Maar mijn tip van 9 euro klopt dus niet. Mijn excusses , ik heb mijn post aangepast
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:32:50 #238
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74074129
    Ga je wel foto's plaatsen Klojooh?

    Ik denk dat wij zowel Top of the Rocks gaan doen en het ESB, de ene in de ochtend en de andere s'avonds!

    Maareuh dat van die mondkapjes in het Pennsylvania hotel vind ik dan toch weer wat minder om te lezen....
      maandag 26 oktober 2009 @ 12:41:24 #239
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74074349
    Haha, ja om het te zien is ook wat minder Maar vandaag was het weer niet zo Dus maak je maar geen zorgen, als het echt erg is dan laten ze het wel weten hier.

    Wij gaan vanavond om 23:00 uur alweer terug

    Maar ik heb gelukkig een reden dat het niet zo erg is, dan zie ik mijn vrouw en zoontje weer Wat mis ik die zeg. Ben maar 6 dagen we geweest, maar het lijkt wel maand.

    Zal zeker foto's plaatsen komt helemaal goed. Heel veel plezier Starlie en de rest die gaat.

    Wij gaan straks die helicopter vlucht maken, echt zin in Wat een verassing van mijn neef zeg.
      maandag 26 oktober 2009 @ 17:16:29 #240
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_74083299
    Die helikoptervlucht schijnt fenomenaal te zijn, alhoewel zeer prijzig.

    Als ik weer een trip naar New York onderneem ga ik qua hotelkamers toch mikken op (relatief) goedkoop en functioneel zonder poespas. Gedurende mijn verblijf aldaar van enkele dagen in april jongstleden bivakkeerde ik in een 4-sterrenhotel bezuiden Central Park, wat uiteraard een zeer prijzig gebeuren is. De volgende keer is de Upper West Side interessant (wat duurder richting Columbus Circle, wat goedkoper richting Harlem), en wellicht is Brooklyn een optie. Hotel Carter is weliswaar een goedkoop hotel bezuiden Central Park (zoals in de OP beschreven) maar het schijnt daar geen zuivere koffie te zijn.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      maandag 26 oktober 2009 @ 17:33:10 #241
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74083871
    Helicoptervlucht is echt super, met de lage dollar valt het ook wel mee, al is het alleen al om een keer mee te maken hoe zon ding vliegt
    http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=4
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74093273
    135 dollar pp toch aardig aan de prijs voor 8 minuten?
      maandag 26 oktober 2009 @ 22:06:15 #243
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74093846
    Wij zijn inderdaad ook met Liberty tours geweest. We waren de eerste dag te laat omdat we op de verkeerde pier stonden Maar gelukkig deden ze helemaal niet moeilijk (mijn neef had in NL al online geld over gemaakt) en konden we vandaag met een andere vlucht mee. Maar echt ongelooflijk zeg. Echt geweldig. Het is echt de moeite. Wij waren 11 minuten onderweg. Prachtig.
    pi_74094128
    Ook weer terug van een geweldige week! Eens kijken of ik nog ongeveer weet wat we allemaal gedaan hebben...

    Zondag 18 oktober:
    Via Zürich met Swiss Air gevlogen. Ook hier een geweldig persoonlijk entertainmentsysteem en zoveel eten gekregen dat we er bijna misselijk van werden... maaltijden, ijsjes, muffins, chocolaatjes, zo'n beetje om het half uur drinken.
    Met een taxi naar het hotel gegaan (als we hadden geweten hoe gemakkelijk het met de metro zou zijn, hadden we dat gedaan, maar we waren echt te moe om nog weerstand te bieden aan het gemak van een taxi). Het hostel viel eerst even behoorlijk tegen, maar na een goede nacht slaap op het toch goede bed viel dat bij daglicht ook allemaal wel mee. Om de hoek zat een diner waar we al snel onze vaste ontbijtplek van hebben gemaakt en de metro was ook dichtbij. Met een goede 10 minuten was je al behoorlijk downtown.

    Maandag 19 oktober:
    Meteen maar onze reden om naar New York te komen bezocht: het MoMA. Vooral voor mijn kunstminnende vriend geweldig, ik was er iets sneller doorheen. Maar hoe dan ook erg mooi. Daarna zijn we een beetje in de buurt gaan rondkijken, op Fifth Av en zo. Geshopt bij Victoria's Secret. .

    Dinsdag 20 oktober:
    's Ochtends naar het American Museum of National History geweest. Ook erg mooi, maar veel te groot voor mijn nu al protesterende voeten. Je moet gewoon een paar onderwerpen uitzoeken die je wilt bezoeken. Daarna door het park naar het Guggenheim gelopen, waar momenteel een Kandinsky-expositie is. Wel onderin beginnen voor de ontwikkeling in zijn werk, al meenden we dat dat niet Wrights bedoeling was?

    Woensdag 21 oktober:
    Vandaag stond downtown op het programma. Met de gratis ferry naar Staten Island langs het Vrijheidsbeeld gevaren (en met de omgaande boot weer terug ) en over de Brooklyn Bridge gelopen. Niet helemaal naar de overkant, want ik werd een beetje panisch van de hoogte en het geschud. . Wel een erg mooie buurt, langs het water. Door Chinatown en Little Italy weer noordwaarts gelopen.

    Donderdag 22 oktober:
    Wat een héérlijke dag! Boeken meegenomen en in Central Park gaan liggen, waar het bijna te heet was om in de zon te zijn. 's Avonds naar het ESB gegaan, rond zonsondergang. Van binnenkomen tot boven staan heeft ongeveer een uur geduurd, maar we begrepen al dat dat vrij rustig was. Geweldig uitzicht! Daarna gegeten bij Ruby Tuesday op Times Square, lekker!

    Vrijdag 23 oktober:
    We zijn de dag begonnen bij het voormalige WTC. We zijn niet in de herdenkingshal of zo geweest, maar alleen het gat zien is al behoorlijk indrukwekkend. Daarna ook naar Century 21 gegaan, want ik zag al de hele week mensen rondlopen met tassen daarvan. Viel behoorlijk tegen, wat een vreselijk lelijke winkel.
    Verder nog wat rondgelopen in SoHo en zo (geweldige winkel: www.anthropologie.com). 's Avonds naar een film geweest in AMC op Times Square. Waardeloze film (New York, I Love you), maar het was toch leuk om in New York een film over New York te zien.

    Zaterdag 24 oktober:
    Bronx Zoo! Supermooie dierentuin, alleen een beetje jammer van het slechte weer die dag. Maar ach, met een paraplu overleef je dat ook wel weer. De reis ernaartoe was al een 'belevenis', ik voelde me hoe verder we kwamen steeds blonder worden. Absoluut geen nare sfeer ervaren, overigens.

    Zondag 25 oktober:
    De laatste dag. We moesten om 11 uur uitchecken en konden onze koffers wel bij het hostel laten staan, maar wilden dus niet meer al te ver uit de richting gaan voor we ons naar JFK moesten gaan begeven. Aangezien het weer prachtig weer was heeft mijn vriend zich met een boek en z'n iPod naar Central Park begeven, en ik ben naar een nail salon gegaan om m'n nagels te laten doen. Die dingen vind je op elke hoek van de straat en een manicure kost echt niets.
    We zouden om 10 uur 's avonds vliegen en vertrokken al vrij vroeg naar JFK, zodat we daar op ons gemak konden eten en zo. We bleken alleen te hebben gemist dat de vertrektijd naar voren was geschoven, dus we werden uiteindelijk door een zenuwachtig iemand van het vliegveld opgehaald en waren de laatste twee die het vliegtuig instapten. Terwijl we al 4 uren van te voren op het vliegveld waren. . Oeps. .

    De avonden hebben we allemaal lekker in pubs en zo doorgebracht met een biertje. Ik was 's avonds steeds behoorlijk afgepeigerd, dus we hebben het nooit erg laat gemaakt.

    De unlimited metrokaart moet je ook inderdaad zeker kopen, zoals iemand boven mij al zei. Hoop gemak voor 27 dollar.

    Ik wil verder nog even kwijt hoe ontzettend vriendelijk en attent de New Yorkers zijn! We hebben zoveel hartelijke gesprekken gevoerd met totaal onbekenden op straat of in restaurants, en we hoefden maar even met een kaart in onze handen te staan of er stond al iemand bij je die vroeg of je verdwaald was en hulp nodig had. In het begin reageerden we daar een beetje wantrouwend op, maar ze bedoelen het écht gewoon goed en zijn ontzettend hulpvaardig. Ook in de metro hebben meermalen mannen hun plek aan mij afgestaan als het druk was, zonder dat ik daarom vroeg.

    We hebben echt een geweldige week gehad!
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:33:52 #245
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74098878
    Paar foto's van mijn dag in NY







    Ook een mooi verhaaltje over de vriendelijkheid van de (meeste) New Yorkers. Ik ging 's avonds rond een uurtje of 12 weer terug naar mijn hostel, maar ik ging met een vriend mee in een andere metro. Dat station is net een stukje meer naar het westen van Manhatten, maar vanwege het simpele wegennet weet ik dat ik 113th street gewoon zou moeten kunnen uitlopen naar mijn hostel vanaf het station. Helaas kwam ik op een gegeven moment een park tegen, terwijl ik nog niet bij mijn hostel was (Nee geen Central Park )
    Ik was me even aan het orienteren waar ik dan precies was (had ook geen kaart bij me ); komt er een vrouwtje naar me toe: You look a bit lost, where do you need to go? Ik uitleggen waar ik heen moet. Zegt ze dat ik door het park heen moet, maar ik zag er niet uit als een New Yorker en ik moest dus maar om het park heen lopen
    The line is a dot to you!
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:17:40 #246
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_74099650
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 00:33 schreef kepler het volgende:
    Paar foto's van mijn dag in NY

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Ook een mooi verhaaltje over de vriendelijkheid van de (meeste) New Yorkers. Ik ging 's avonds rond een uurtje of 12 weer terug naar mijn hostel, maar ik ging met een vriend mee in een andere metro. Dat station is net een stukje meer naar het westen van Manhatten, maar vanwege het simpele wegennet weet ik dat ik 113th street gewoon zou moeten kunnen uitlopen naar mijn hostel vanaf het station. Helaas kwam ik op een gegeven moment een park tegen, terwijl ik nog niet bij mijn hostel was (Nee geen Central Park )
    Ik was me even aan het orienteren waar ik dan precies was (had ook geen kaart bij me ); komt er een vrouwtje naar me toe: You look a bit lost, where do you need to go? Ik uitleggen waar ik heen moet. Zegt ze dat ik door het park heen moet, maar ik zag er niet uit als een New Yorker en ik moest dus maar om het park heen lopen
    Fraaie foto's, vooral de eerste!
    Ligt 113th Street niet (deels) in Harlem? Hoe was de buurt rondom je hostel? Harlem is lange tijd een lugubere achterbuurt geweest, maar de omstandigheden lijken er inmiddels wat te verbeteren.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 02:42:24 #247
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74100146
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ook weer terug van een geweldige week! Eens kijken of ik nog ongeveer weet wat we allemaal gedaan hebben...
    Veel dingen zijn herkenbaar Klinkt goed allemaal. Ziet er uit als een leuke week. Eeg leuk verslag trouwens
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:55:06 #248
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74101466
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
    We hebben echt een geweldige week gehad!
    Ik lees het. Tof hoor! Ik ben ook benieuwd naar foto's .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:58:25 #249
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74101524
    mooi verslagje / foto's, ik ben zeer benieuwd (nog 4 dagen)

    oiok leuk, we haddenb kaarten besteld voor de knicks tegen de cavaliers, hebben die nu shaquille o'neil gekocht
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:48:01 #250
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74102524
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 08:58 schreef Beregd het volgende:
    mooi verslagje / foto's, ik ben zeer benieuwd (nog 4 dagen)

    oiok leuk, we haddenb kaarten besteld voor de knicks tegen de cavaliers, hebben die nu shaquille o'neil gekocht
    O'neal, yup. En Lebron James....
    Mooie wedstrijd heb je dan te pakken!!!
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:49:17 #251
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74102558
    twas wel 112 dollar, maar voor een keer mag dat.
    pi_74102981
    Leuk, DaD!! Krijg ook veel zin om te gaan!!
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:16:07 #253
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74103228
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ook weer terug van een geweldige week! Eens kijken of ik nog ongeveer weet wat we allemaal gedaan hebben...

    Zaterdag 24 oktober:
    Bronx Zoo! Supermooie dierentuin, alleen een beetje jammer van het slechte weer die dag. Maar ach, met een paraplu overleef je dat ook wel weer. De reis ernaartoe was al een 'belevenis', ik voelde me hoe verder we kwamen steeds blonder worden. Absoluut geen nare sfeer ervaren, overigens.
    Is dat echt de moeite, die bronx zoo, helemaal anders dan andere zoos? mijn vriendin wil er graag heen?
    Is het te doen op een namiddag of heb je echt een hele dag nodig?
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:52:05 #254
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74104259
    Bronx Zoo kan ook wel in een middagje. Mooie vond ik de rit erheen met de metro, en zon kabelbaantje in de zoo
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74110802
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 10:16 schreef Beregd het volgende:

    [..]

    Is dat echt de moeite, die bronx zoo, helemaal anders dan andere zoos? mijn vriendin wil er graag heen?
    Is het te doen op een namiddag of heb je echt een hele dag nodig?
    Wij waren er rond een uur of 12 en moesten ons haasten om voor 5 uur (sluitingstijd) eruit te zijn. Dat lag vooral aan het feit dat het zo ruim is, gewoon met rondlopen kun je al heel lang zoet zijn. De hele zoo was trouwens in Halloweenstijl gebracht (net als de rest van de stad), erg leuk!
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:22:52 #256
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_74110840
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 01:17 schreef Demarest het volgende:

    [..]

    Fraaie foto's, vooral de eerste!
    Ligt 113th Street niet (deels) in Harlem? Hoe was de buurt rondom je hostel? Harlem is lange tijd een lugubere achterbuurt geweest, maar de omstandigheden lijken er inmiddels wat te verbeteren.
    Het schijnt hartstikke veilig te zijn, behalve als je door een park heen loopt

    Columbia University zit er ook in de buurt, en dat helpt wel in de veiligheid
    The line is a dot to you!
    pi_74115725
    www.anthropologie.com

    geweldige winkel ofniej?
    heb er 3 jurken gekocht... echt heeerlijk
    1 afgeprijsd van 200 naar 50 dollar!!
    Be brave. Be kind.
    pi_74126320
    TVP, volgende week woensdag ga ik ook!
      woensdag 28 oktober 2009 @ 08:28:47 #259
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74138473
    Beter voor je Ben sinds gistermiddag terug. Helemaal te gek, moet nog wel een paar dagen bij komen. Heel veel plezier daar. Mijn verslag komt eraan.
    pi_74138979
    Goed je weer terug te zien, DaD!
    pi_74175956
    Ik kom er ook net vandaan.... Ben er helaas maar 2 dagen geweest, wel veel gezien

    We kwamen 's avonds aan op JFK, hebben de bus gepakt naar Penn Station en moesten ff lopen naar Centrale bus halte.... We stapten uit de bus, genoten van de omgeving en keken rond en er kwam al een neger op ons aflopen, super vriendelijk waar we heen moesten en hoe alles super uitleggen.. Helemaal mooi begin... Met de bus naar New Jersey gegaan (daar was ons hotel) en daar ook super ontvangen (aardige amerikanen allemaal)... Daar lekker geslapen en volgende dag vroeg op.... Eerst ff daar op zoek naar een nieuwe camera dus hebben we eerst alles rond 5th afgelopen... Uiteindelijk camera gekocht en toen hebbem we alles in 2 dagen afgelopen....
    Dag 1: Empire State, alle winkelsstraten rond 5th, MoMa, Central Park, Natural History Museum, Top of the rock (rockafeller), MET, Time square en Hard rock
    Dag 2: City hall, Downtown, Twin towers, Statue of liberty ferry, China town, Little ilaty, Bij CBS geweest, helaas was tour al over, Central Station, Gugenheim, Madam Tussue ff, was gratis en daarna wederom weer time square... langs Giants stadium gereden
    Dag 3 terug met taxi.... Langs Yankee stadium, Mets stadium en nog een NFL stadion gereden.. erg groots
    Helaas was 2 dagen echt veel te weinig, maar voor ons doen hebben we veel gezien.... Ondanks die metro moet je toch erg veel lopen
    O+ BlaBlub O+
    pi_74175967
    Ik ga komend jaar ook, weet nog niet zeker of ik in de lente of zomer ga.
    pi_74177677
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 08:34 schreef MINDSICK het volgende:
    Ik ga komend jaar ook, weet nog niet zeker of ik in de lente of zomer ga.
    Ik zou de lente doen, in de zomer kan het er echt vies warm zijn!
    pi_74177895
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 09:58 schreef conleche het volgende:

    [..]

    Ik zou de lente doen, in de zomer kan het er echt vies warm zijn!
    Dat inderdaad. Tenzij je langer wilt blijven (paar weekjes ofzo) of er alleen heen gaat voor wat uitgaan/shopping, etc. De zomer is namelijk prima als je gewoon kunt relaxen, voor het sightseeing is het dan vies warm inderdaad.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:54:19 #265
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74181335
    Pffff ,sinds dinsdag thuis en nog steeds helemaal gaar..... Verslag komt volgende week wel
    pi_74182518
    Ik ben ook net terug van 4 dagen New York, wat een vette stad is dat.
    Wij hadden een auto gehuurd en reden daarmee overal naar toe in Manhatten, alle hotspots gezien. We heel erg veel geshopt, de komende jaar hoef ik geen kleding meer te kopen. Wij hebben ook elke nacht gefeest, wat gewoon super was. De New Yorkers zijn super aardig en heel erg open, daar kunnen wij wel wat van leren.
    pi_74183084
    En dan steeds de auto ergens zien te parkeren Fouadi
    pi_74183601
    't Is wel weer eens wat anders. Ik neem zelf gewoon de hele dag taxi's (raak je aan gewend als je zelf geen auto hebt in Londen) of loop. Waarschijnlijk ben ik dan iets goedkoper uit dan een auto huren en heb ik minder gedoe met parkeren.

    Man, ik heb zo'n zin om weer eens te gaan. Laatste keer al iets van een jaar geleden...

    Nog goeie nieuwe clubs Fouadi?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 29 oktober 2009 @ 14:20:31 #269
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74186863
    Taxi rules big time in NY! Kost echt bijna niets. Instappen is 2,50 dollar. Haha lachertje. In Nederland ben je 7,50 euro kwijt als je de deur open doet. Veel met de voet, metro (weekkaart) en taxi gedaan. Echt prima te doen.

    Hier een paar foto's van onze week:






    Vanaf Empire State Building


    Vanuit ons hotel (Pennsylvania)


    Met de achterste heli hebben we een vlucht gemaakt

    Meer foto's op facebook

    Dit zijn mijn (amateur ) foto's. Mijn neef is fotograaf (website) en die heeft binnenkort zijn foto's klaar.
    Dan zal ik een paar van zijn foto's posten hier.
    pi_74193490
    De auto parkeren was geen probleem, door de weeks na 7pm en het hele weekend mag het gewoon gratis op straat. Parkeer plek vinden was makkelijker dan in Amsterdam. Wij waren met 3 mensen, dus alle kosten werden gedeeld, uiteindelijk viel het wel mee met de kosten. Maar de metro is natuurlijk goedkoper als je hotel in manhatten hebt, maar dat hadden wij niet. Als een auto hebt, heb je veel meer vrijheid, vooral 's nachts.
    Er zijn heel veel goede clubs, wij zijn naar Marquee, Pink Elephant en Cain geweest.
    Niet al te groot, maar wel zeer trendy.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 17:20:36 #271
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74194018
    Leuke foto's Klojooh!! Hoe was het hotel??
      donderdag 29 oktober 2009 @ 17:34:19 #272
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74194447
    erg mooie foto's

    (overmorgen )
    pi_74194476
    gave foto's hoor
    en wij hebben pas plannen voor mei volgend jaar
    en als ik dit dan nu allemaal telkens zie.....
    what you see, is what you get!
    pi_74194988
    Toffe foto's! (Geldt voor allen, Mip1988, kepler, kL0j00h). Krijg steeds gelijk weer zin om te gaan als ik foto's bekijk.

    Verder eens met dat het in de zomer onaangenaam warm kan worden en dat taxi/metro/lopen makkelijk is.

    [ Bericht 17% gewijzigd door krioro op 29-10-2009 17:59:07 ]
    full stops and exclamation marks
    pi_74195137
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:05 schreef Fouadi het volgende:
    De auto parkeren was geen probleem, door de weeks na 7pm en het hele weekend mag het gewoon gratis op straat. Parkeer plek vinden was makkelijker dan in Amsterdam. Wij waren met 3 mensen, dus alle kosten werden gedeeld, uiteindelijk viel het wel mee met de kosten. Maar de metro is natuurlijk goedkoper als je hotel in manhatten hebt, maar dat hadden wij niet. Als een auto hebt, heb je veel meer vrijheid, vooral 's nachts.
    Er zijn heel veel goede clubs, wij zijn naar Marquee, Pink Elephant en Cain geweest.
    Niet al te groot, maar wel zeer trendy.
    Nog dezelfde als waar ik heen ging, gelukkig. Maar 's avonds met de auto lijkt me ellende, moet iemand dan de Bob spelen op vakantie? Ik liever niet, maar misschien hadden jullie een vaste chauffeur die niet dronk?

    Cain vond ik altijd erg relaxed, hoewel ik ook van naar Marquee ging. Pink Elephant zelden, alleen als vrienden daar toevallig waren.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:27:27 #276
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74213349
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:20 schreef Starlie het volgende:
    Leuke foto's Klojooh!! Hoe was het hotel??
    Ja goed hoor. Helemaal niets mis mee. Verwacht geen super luxe kamer, maar om te slapen om even in terug te trekken is het prima. Echt niets mis mee. Erg aardige kamer meisjes, elke dag schone handdoeken, mooi opgemaakt bed. Helemaal goed. Ik legde elke dag 5 dollar op de handdoeken. Is niet veel, maar ze waarderen dat enorm daar.

    Verder heb ik een video gemaakt van 10 minuten maar youtube upload maar 5 minuten. Echt irritant. Ik moet nog even uitzoeken waarom dat is, maar hier is vast deel 1 (binnenkort post ik de rest, dit is meer de intro)

    pi_74216949
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 08:27 schreef kL0j00h het volgende:

    Ik legde elke dag 5 dollar op de handdoeken. Is niet veel, maar ze waarderen dat enorm daar.
    Normale fooi, niet echt weinig Handig lijstje van CNN: http://money.cnn.com/pf/features/lists/tipping/ (ja, sommige zaken lijken bizar voor ons... "tip no less than 10% if service was poor" )
    pi_74217191
    Elke dag 5 dollar ik vind dat wel veel hoor
    pi_74218026
    Ik had ook echt geen idee hoeveel ik de dame bij de nagelsalon moest tippen. Het was 15 dollar en ik heb 17,50 gegeven, dus ik zat redelijk ok zie ik in dat lijstje. .

    Overigens stond op zo'n beetje elke rekening de tip al inclusief.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:50:27 #280
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74218637
    Roy_T: Dat is een handig lijstje. Wij hebben maar wat gedaan Soms was een taxi zo goedkoop, dat we 10 dollar gaven als het 6 dollar was. Met het idee in ons hoofd dat we in NL waarschijnlijk rond de 20 euro kwijt waren geweest voor hetzelfde stuk.
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 11:09 schreef Bulletdodger het volgende:
    Elke dag 5 dollar ik vind dat wel veel hoor
    Mwa, over hoeveel Euro heb je het dan? 3,50 of zo?
    pi_74219117
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 17:56 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Nog dezelfde als waar ik heen ging, gelukkig. Maar 's avonds met de auto lijkt me ellende, moet iemand dan de Bob spelen op vakantie? Ik liever niet, maar misschien hadden jullie een vaste chauffeur die niet dronk?

    Cain vond ik altijd erg relaxed, hoewel ik ook van naar Marquee ging. Pink Elephant zelden, alleen als vrienden daar toevallig waren.

    Ja klopt, dit waren erg leuke en relaxte clubs, je hebt er nog veel meer, alleen dan moet je daar wonen om alles echt uit te zoeken.
    De bob spelen was geen probleem, ik drink nooit alcohol, dus das makkelijk.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:09:33 #282
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74219297
    Ik had ook graag een auto gehuurd , maar dan om wat buitenwijken van NY te bezoeken. Vanuit het vliegtuig zagen we mooie wijken. Maar ja, 6 dagen zijn zo om en als we zagen hoe gekkenhuis het was op straat hadden we zoiets van: Dat komt de volgende keer wel
    pi_74219539
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 12:04 schreef Fouadi het volgende:

    [..]

    Ja klopt, dit waren erg leuke en relaxte clubs, je hebt er nog veel meer, alleen dan moet je daar wonen om alles echt uit te zoeken.
    De bob spelen was geen probleem, ik drink nooit alcohol, dus das makkelijk.
    Als je niet drinkt, wordt het inderdaad een stuk makkelijker. Ik heb ooit een week of 10 in NY gezeten voor werk en ging er daarna regelmatig weer heen voor werk, zodoende heb ik in die tijd aardig wat clubs leren kennen en de stad een keer anders kunnen bekijken. Op zich heb je een aantal goeie al gehad, de clubs die je noemde zijn ook niet bepaald toeristisch op zich.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:32:05 #284
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74219988
    Wij hebben de 2e nacht een uur bij Chielo (of zoiets) in de rij gestaan en bij de ingang kwamen we er achter dat mijn neef geen ID bij zich had. Damn it. Je komt er dan echt niet in hoor. Misschien als je een mooie dame bent, maar anders vergeet het maar.
    pi_74224823
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 11:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

    Overigens stond op zo'n beetje elke rekening de tip al inclusief.
    Is dat zo? Ik heb het nergens gezien, daar kun je bijvoorbeeld zelf een bedrag invullen op de bon bij "gratuity" als je met CC betaalt. Ben je niet in de war met de BTW of andere sales tax die apart op de bon komt (en vaak niet al verrekend is in de prijs op het menu/prijssticker)?
    pi_74226090
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 14:49 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Is dat zo? Ik heb het nergens gezien, daar kun je bijvoorbeeld zelf een bedrag invullen op de bon bij "gratuity" als je met CC betaalt. Ben je niet in de war met de BTW of andere sales tax die apart op de bon komt (en vaak niet al verrekend is in de prijs op het menu/prijssticker)?
    Zowel tax als tip stonden erop. Niet overal hoor, maar wel vaak. Je kon inderdaad wel bij het betalen met CC nog een bedrag invullen, maar dat was dan ook nog eens extra. Zo is het ons ook uitgelegd door een serveerster aan wie we vroegen hoe het nu precies zat.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:28:39 #287
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_74226181
    Als de standaard fooi accepteert laat je je toch wel naaien hoor. Gebruikelijk is dat ze standaard 15 tot 20 procent erbij doen bij grotere groepen. Of ze merken dat je buitenlander bent en dan proberen ze je op deze manier makkelijk geld uit de zak te troggelen.

    Been there, done that.
    pi_74226404
    Dus de standaard fooi is in veel gevallen hoger?
    anonieme razernist
    pi_74226496
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 11:02 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Normale fooi, niet echt weinig Handig lijstje van CNN: http://money.cnn.com/pf/features/lists/tipping/ (ja, sommige zaken lijken bizar voor ons... "tip no less than 10% if service was poor" )
    Op zich wel handig, maar hoe moet je een sommelier nog eens extra tippen? Hij rekent toch ook niet apart af?
    anonieme razernist
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:51:37 #290
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74226919
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Zowel tax als tip stonden erop. Niet overal hoor, maar wel vaak.
    Dat klopt inderdaad.Of er staat: Thank you
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:04:59 #291
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74236653
    mijn volgende post is een verslag. Morgenvroeg vertrekken we.

      vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:03:44 #292
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74241016
    Have fun
    pi_74270723
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:06 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dat inderdaad. Tenzij je langer wilt blijven (paar weekjes ofzo) of er alleen heen gaat voor wat uitgaan/shopping, etc. De zomer is namelijk prima als je gewoon kunt relaxen, voor het sightseeing is het dan vies warm inderdaad.

    Bedankt voor jullie reactie's! Het word de lente in dat geval. (:
      zondag 1 november 2009 @ 16:29:44 #294
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74281064
    Ik ga binnenkort dus voor de 5e keer naar NYC.

    Heb al erg veel gezien daar, vnl alle toeristische bezienswaardigheden.

    Hebben de kenners nog tips voor bijzondere activiteiten die ik daar kan ondernemen?
    pi_74284454
    Afgelopen dinsdag teruggekomen van 8 dagen NY (1ste keer VS). Er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik er niet aan heb teruggedacht. Wat een fantastische stad! Echt super!! De openheid, vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mensen daar hebben mij echt verbaasd. Prachtig om te zien en te ervaren.

    De vlucht met Swiss was perfect. Het weer was de hele week heerlijk. Elke dag zon (op donderdag zelfs 23C!) behalve zaterdag maar toen was ik toch in Woodbury. Hostel viel 100% mee, was netjes en zou ik de volgende keer weer doen. Elke dag vroeg op en laat naar bed zodat ik veel heb kunnen zien & doen. Handig dat ik vantevoren een dagprogramma had gemaakt. Natuurlijk ook veel geshopt! Hoe kan het prijsverschil qua kleding tussen VS en NL zó groot zijn trouwens? Iig ik ben de komende weken denk ik nog wel aan het nagenieten.


      zondag 1 november 2009 @ 18:36:58 #296
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_74284916
    Waar ben je wezen shoppen?
      zondag 1 november 2009 @ 18:45:16 #297
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74285168
    JTB85: Super foto's zeg

    Gunner: Ik heb aardig wat leuke kleding kunnen scoren bij JCPenny.
    Inderdaad, wat een prijsverschil met Nederland, belachelijk gewoon.
    pi_74285265
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef kL0j00h het volgende:
    Gunner: Ik heb aardig wat leuke kleding kunnen scoren bij JCPenny.
    Inderdaad, wat een prijsverschil met Nederland, belachelijk gewoon.
    Ook merken als Ralph Lauren en Tommy Hilfiger?
      zondag 1 november 2009 @ 18:59:33 #299
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74285648
    Oh, daar heb ik niet op gelet sorry. Ik kijk altijd naar wat ik leuk vind en niet naar merk of zo. Nike weet ik wel omdat ik een trainingsbroek voor chill avondjes thuis heb gekocht

    Maar kijk anders op de website:
    http://www.jcpenny.com

    Edit: Moet wel zeggen dat de site er minder uit ziet dan als je daar rond loopt. De site lijkt wel beetje wehkamp of zo En daar hebben ze ook hele afdelingen met aanbiedingen en zo.
    pi_74285808
    @ Klojooh
    Thanks! Vond ze zelf ook goed gelukt.

    @ Gunner
    Vooral een dagje naar Woodbury gaan voor aantrekkelijke prijzen. Veel winkels van verschillende merken (o.a. Tommy). Google de site even daar staan alle winkels. Voor de rest heb ik voornamelijk bij Macy's en Century 21 gehaald.
      zondag 1 november 2009 @ 21:16:26 #301
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74292258
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 18:47 schreef Bulletdodger het volgende:
    Ook merken als Ralph Lauren en Tommy Hilfiger?
    Macy's, Bloomingdales en bij Woodbury Outlet, of Jersey Gardens heb je die merken wel.
    Bij factory outlets hebben ze een "eigen" collectie bij Tommy: polo's voor $25-30, gebreide truien voor $50 meestal. Alle factory oulets van Tommy en RL hebben doorgaans ook dezelfde artikelen, omdat het niet "echt" een outlet is, maar meer en winkel met een standaard lijn.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74293636
    Verder in New York city LI
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')