abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73387965
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

Initial fare.............$2.50

Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

Reviews van hotels in New York

[url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII

Deze OP is hier te vinden
  • pi_73388051
    Zondag half 2 komen wij aan!
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:39:58 #3
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_73388232
    Errrrg vroege TVP Mijn vriend en ik willen misschien volgend jaar kerst gaan en je hebt wat handige tips neergezet

Edit: ik zie nu dat dit deel 50 is dus wie weet kan ik beter tegen die tijd aanschuiven voor deel 100
    pi_73388237
    Die scans van de snelle rondwandelingen, trouwens! Knappe jongen die in een dag het Metropolitan, het Guggenheim en het Museum of Natural History doorwandelt
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:44:43 #5
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73388344
    Maandagavond kom ik aan vanuit chicago. Ben benieuwd of NYC me net zo goed zal behagen als de plaats waar ik met veel plezier (kort) gewoond heb.
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:53:40 #6
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73388579
    Chicago is ook zeker een vette stad
    pi_73388580
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:32 schreef kreuk050 het volgende:
    Zondag half 2 komen wij aan!
    Jammer van het weer voor je. Opeens omslag.
    pi_73388786
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    pi_73388849
    Wij gaan over twee weken een week, maar ik ben er nog helemaal niet zo mee bezig. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      maandag 5 oktober 2009 @ 13:26:16 #10
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_73389399
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:02 schreef Fargo het volgende:
    Hebben hier mensen ervaringen met het boeken van hotels via Priceline en Hotwire?
    StrikerZeljko geloof ik... Wie weet komt hij langs hier in dit topic!
    pi_73389908
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:53 schreef jmac het volgende:

[..]

ja had het al gezien, dat wordt dikke kleren aan! maar maakt niet uit, na de 4 dagen NY gaan we naar Phoenix, daar is het +-30 graden
    pi_73392554
    quote:
    Ah dat is een mooie TVP Wat wil je weten? Onlangs hebben wij via Priceline een hotel geboekt in NY en Washington voor in februari. Heel tevreden over!
    In NY Hotel Park Central geboekt voor ik geloof 90 dollar per nacht, wat normaal 125 dollar is. Bij 5 nachten scheelt dat toch.
    In Washington helemaal mooie deal gemaakt. Heel luxe hotel van rond de 150 dollar voor 70 dollar per nacht, keer 2 nachten ook een leuke besparing.

* Nog 4,5 maand
    pi_73392799
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 15:22 schreef KellyPelly het volgende:

[..]

Ah dat is een mooie TVP Wat wil je weten? Onlangs hebben wij via Priceline een hotel geboekt in NY en Washington voor in februari. Heel tevreden over!
    In NY Hotel Park Central geboekt voor ik geloof 90 dollar per nacht, wat normaal 125 dollar is. Bij 5 nachten scheelt dat toch.
    In Washington helemaal mooie deal gemaakt. Heel luxe hotel van rond de 150 dollar voor 70 dollar per nacht, keer 2 nachten ook een leuke besparing.

* Nog 4,5 maand
    Thnx voor je reactie! Ik heb me dit weekend een beetje ingelezen over Priceline en Hotwire en ben tot de ontdekking gekomen dat het behoorlijk kan schelen als je bijvoorbeeld voor zeven of acht nachten gaat (of vijf ook al, zoals in jouw geval). Waar ik een beetje benieuwd naar ben zijn de nadelen van een site als Priceline. Bij Hotwire ben ik zelf al tot de ontdekking gekomen dat het een voordeel is dat wanneer je gaat zoeken naar een aanbieding je al weet wat de prijs gaat zijn. Bij Priceline bestaat de mogelijkheid tot het tegen elkaar opbieden voor een mooi tarief, toch? Nadeel van Hotwire is dat je vantevoren niet weet om welk hotel het gaat, behalve dan dat je weet dat het om bijvoorbeeld een driesterrenhotel in, ik noem maar wat, de regio Madison Square Garden gaat. En bij Priceline weet je wel precies op welk hotel je biedt.
    pi_73393090
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 15:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

verhaal
    Nee bij Priceline weet je ook niet om welk hotel het gaat. Je kan alleen bieden op een bepaald gebied en het aantal sterren (wel een klein gebied, dus je komt niet zonder dat je het weet op een slechte locatie). Er is ook een forum (weet zo even de site niet, maar met google moet je er achter kunnen komen) waarop de hotels genoemd worden die priceline aanbiedt. Het zijn er niet zoveel, dus het blijft overzichtelijk. Wij hebben op 3sterren geboden en van tevoren die hotels bekeken. Er zat geen hotel bij waar wij niet terecht wilden komen, dus dan kan je de gok wagen.
      maandag 5 oktober 2009 @ 16:26:07 #15
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73394560
    quote:
    Via Hotwire heb ik de hotels in Chicago en NYC geboekt. In chicago mooi 4* hotel aan de Michigan avenue voor $180 ipv 240 en in NYC een 3* hotel in t centrum voor 170 ipv 230.

Goed gelukt dus. Ik heb alleen geen gebruik gemaakt van die 'bied'-functie.
    pi_73399868
    nog 11 nachtjes slapen!
    pi_73400165
    potverdrie wat gaan die topics snel
    en wij willen pas mei 2010 gaan
    what you see, is what you get!
    pi_73404288
    quote:
    Hier ervaring met Priceline. Leuke kortingen mee bedongen! Nadeel is dat je dus niet weet waar je exact op biedt en dat alles non refundable is, annuleren gaat dus niet. Maar dat kan wellicht nog via je eigen annuleringsverzekering. Dat heb ik niet echt goed uitgezocht, omdat wij vlak voor vertrek pas hebben geboden op hotels.

Voor meer info zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=15284 , daar staan ook links naar fora met andere biedingen zodat je je bod een beetje kunt bepalen. Wat mij opviel was dat ik bij een langere periode (bijv. 6 dagen NYC) nooit een bod geaccepteerd kreeg.
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:57:29 #19
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73404803
    Ontwijk het Portland Square hotel, de locatie vlakbij Times Square is goed, maar het hotel zelf is echt deprimerend slecht.

Destijds voor hetzelfde geld in het Edison hotel geboekt, locatie is niet alles.

W. Hotel is ook een aanrader
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_73407609
    Even een vraagje. In de VS betalen jullie dan alles met creditcard of gewoon met betaalpas zoals in holland en cash pinnen?
    pi_73411371
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 21:53 schreef kreuk050 het volgende:
    Even een vraagje. In de VS betalen jullie dan alles met creditcard of gewoon met betaalpas zoals in holland en cash pinnen?
    Contant geld opnemen met pinpas als "zakgeld" (kleine uitgaven), en als ik uit eten ga enzo gewoon met credit card.
    pi_73416918
    Ok zo had ik het ook bedacht, dankjewel.
    pi_73416996
    Pinnen kost geld (zoals overal in het buitenland), en bij de ene bank betaal je meer dan bij de andere. Steeds 20 dollar pinnen schiet dus niet op, ik neem altijd iets meer op (100+).
    pi_73417014
    Yes, ik vertrek vrijdag! Dus ik kom nog even wat laatste tips meepikken hier.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_73417794
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 16:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Via Hotwire heb ik de hotels in Chicago en NYC geboekt. In chicago mooi 4* hotel aan de Michigan avenue voor $180 ipv 240 en in NYC een 3* hotel in t centrum voor 170 ipv 230.

Goed gelukt dus. Ik heb alleen geen gebruik gemaakt van die 'bied'-functie.
    Als je geen gebruik maakt van de biedfunctie, dan werken Hotwire en Priceline in feite volgens hetzelfde principe, nietwaar? Dan kun je zoeken op gewenste aankomst- en vertrekdatum en dan kun je vervolgens kiezen uit een aantal tarieven zonder dat je weet om welk hotel het nu exact gaat?
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:48:48 #26
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73418157
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 10:34 schreef Fargo het volgende:

[..]

Als je geen gebruik maakt van de biedfunctie, dan werken Hotwire en Priceline in feite volgens hetzelfde principe, nietwaar? Dan kun je zoeken op gewenste aankomst- en vertrekdatum en dan kun je vervolgens kiezen uit een aantal tarieven zonder dat je weet om welk hotel het nu exact gaat?
    dat klopt inderdaad! Voordeel is wel dat je 100% zekerheid hebt dat je iets hebt. Ik was een beetje kriegelig bij dat bieden dat je dadelijk op t laatste moment hoort dat het niet doorgaat, maar misschien heb ik ergens overheengelezen ofzo....
    pi_73419826
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

dat klopt inderdaad! Voordeel is wel dat je 100% zekerheid hebt dat je iets hebt. Ik was een beetje kriegelig bij dat bieden dat je dadelijk op t laatste moment hoort dat het niet doorgaat, maar misschien heb ik ergens overheengelezen ofzo....
    Bij bieden heb je ook 100% zekerheid dat je wat hebt als je bod geaccepteerd wordt. Wij hebben dus wel geboekt met de biedfunctie en je krijgt gelijk een bevestiging dat je dat hotel geboekt hebt. De kosten worden ook al vrij snel van je CC afgeschreven, dus dat gaat hetzelfde als wanneer je de biedfunctie niet gebruikt.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:52:43 #28
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_73419827
    dat ik hier nog nooit ben geweest
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_73419904
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:52 schreef KellyPelly het volgende:

[..]

Bij bieden heb je ook 100% zekerheid dat je wat hebt als je bod geaccepteerd wordt. Wij hebben dus wel geboekt met de biedfunctie en je krijgt gelijk een bevestiging dat je dat hotel geboekt hebt. De kosten worden ook al vrij snel van je CC afgeschreven, dus dat gaat hetzelfde als wanneer je de biedfunctie niet gebruikt.
    Wat H-I-M bedoelt is (denk ik) dat je de kans loopt dat je een week vantevoren bijvoorbeeld ergens op biedt, waarna het bod niet geaccepteerd wordt en het risico bestaat dat je geen hotel kunt vinden, wat de nodige stress zou kunnen opleveren
    pi_73419942
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:55 schreef Fargo het volgende:

[..]

Wat H-I-M bedoelt is (denk ik) dat je de kans loopt dat je een week vantevoren bijvoorbeeld ergens op biedt, waarna het bod niet geaccepteerd wordt en het risico bestaat dat je geen hotel kunt vinden, wat de nodige stress zou kunnen opleveren
    Dat zou kunnen, maar je weet binnen 2 minuten of je bod geaccepteerd is, dus dat lijkt me niet zo'n probleem
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:07:26 #31
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_73421740
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:55 schreef Fargo het volgende:

[..]

quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef KellyPelly het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar je weet binnen 2 minuten of je bod geaccepteerd is, dus dat lijkt me niet zo'n probleem
    A kijk, dat vroeg ik me dus af! Ik dacht dadelijk duurt dat 5 dagen, en dan heb je niks meer te zoeken!
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:40:46 #32
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73436369
    tvp, 7,5 week nog
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73437677
    Nog MOTHERFUCKING 4 dagen
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19:49 #34
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73437845
    TVP! Nog een kleine 2 maanden!!!!
    pi_73438408
    Woei, nog 8 maanden (vorige keer was 5 maanden geleden)
    pi_73444971
    Nog 44 dagen
    pi_73445757
    Nog 8 dagen
    O+ BlaBlub O+
    pi_73447917
    Heeft iemand ervaring met de taxis van Newark naar Manhattan? Zijn er daar op het vliegveld bepaalde taxi's die ik wel / niet moet pakken? Ik had begrepen dat de prijs zo tussen de 50 en 70 dollar ligt.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 09:40:56 #39
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73448428
    Nog twee weken en dan gaan we ook maar eens die kant op vliegen
    pi_73448451
    Nog 17 dagen!
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73452273
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 09:18 schreef SlaggY het volgende:
    Heeft iemand ervaring met de taxis van Newark naar Manhattan? Zijn er daar op het vliegveld bepaalde taxi's die ik wel / niet moet pakken? Ik had begrepen dat de prijs zo tussen de 50 en 70 dollar ligt.
    Waarom niet met de trein? Ik vond het leuke daarvan dat je ondergronds de stad binnen komt, het station uit loopt en dan opeens midden in de drukte van New York staat. Het verrassingseffect zeg maar

Maar goed, aan komen rijden richting skyline heeft ongetwijfeld ook z'n charmes
      woensdag 7 oktober 2009 @ 12:11:51 #42
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73452700
    Nog 5 maanden
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73455474
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 11:58 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Waarom niet met de trein? Ik vond het leuke daarvan dat je ondergronds de stad binnen komt, het station uit loopt en dan opeens midden in de drukte van New York staat. Het verrassingseffect zeg maar

Maar goed, aan komen rijden richting skyline heeft ongetwijfeld ook z'n charmes
    Dude je wilt toch niet met je koffers in de metro neem ik aan?

BTW, 50-70 dollar voor een ritje van 25 min naar downtown is wel veel!!
    pi_73456429
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef kreuk050 het volgende:

Ik weet niet hoe jij reist dude, maar ik heb aan een kleine trolley genoeg hoor. En die sjouw ik zonder problemen de trein in ja (je hoeft niet met de metro, er gaan gewoon treinen met bagagerekken enzo, die stoppen op Penn).
    pi_73457056
    Hmm, ik heb geen kleine trolley maar een mega koffer, ga daarna nog 3 weken door naar california, vandaar...
    pi_73457360
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij reist dude, maar ik heb aan een kleine trolley genoeg hoor. En die sjouw ik zonder problemen de trein in ja (je hoeft niet met de metro, er gaan gewoon treinen met bagagerekken enzo, die stoppen op Penn).
    Indeed, gaan wij ook zo doen. Nog 5 weken
    Iedereen is uniek, behalve ik.
    pi_73457635
    quote:

[..]

Klopt anders wel!

Met je koffers in de trein is goed te doen, maar met de metro? Echt niet
    pi_73457636
    quote:

[..]

Ik heb een grote Samsonite van 80 liter en die ging zonder moeite mee de metro in. Echt geen centje pijn. Misschien een keer een trap gehad waarbij geen roltrap aanwezig was. Even tillen, nou ja...dat moet dan maar. Met je koffer de metro in is echt geen nachtmerrie. In de Airtrain en de metro heb je ruimte zat, ook voor je koffer.

En het ritje naar downtown zal wel iets langer duren. het dubbele minstens als je vanaf JFK aan komt...
    pi_73457720
    Heb je dan zo'n invaliden-deur gebruikt? Want die grote koffer kan écht niet door het poortje. er overheen kan wel, maar hoe handig is dat Zeker als je nog veel andere bagage hebt.
    pi_73457800
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:54 schreef ColdFeet het volgende:
    Heb je dan zo'n invaliden-deur gebruikt? Want die grote koffer kan écht niet door het poortje. er overheen kan wel, maar hoe handig is dat Zeker als je nog veel andere bagage hebt.
    Geen enkele keer zo'n invalidendeur gebruikt. Koffer op zijn kant, onder het poortje door schuiven, metrokaartje er doorheen, zelf door het poortje en weer op weg.
    pi_73458680
    Ik ben ook gewoon met mijn trolley (vooruit, niet mega groot, kleding voor 9 dagen en twee klimaattypen (oost en westkust in mei)) in de metro geweest hoor, geen probleem. Weleens opgelet wat de New Yorkers zelf met de metro vervoeren?
    pi_73459244
    Kan het proberen met de metro, we moeten richting Central Park, moet je dan veel overstappen vanaf Newark? 70 dollar is te veel geld.
    pi_73459371
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:57 schreef Fargo het volgende:

[..]

Geen enkele keer zo'n invalidendeur gebruikt. Koffer op zijn kant, onder het poortje door schuiven, metrokaartje er doorheen, zelf door het poortje en weer op weg.
    Misschien ben ik verwend of onhandig, maar ik kreeg het niet voor elkaar, met een koffer, een kleine en een grote schoudertas en een laarzen-tas Wij zaten op minder dan een km vanaf Penn station en zijn erheen gelopen (en met de lift naar beneden, ja ).

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 07-10-2009 15:55:56 ]
    pi_73459452
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 15:46 schreef kreuk050 het volgende:
    Kan het proberen met de metro, we moeten richting Central Park, moet je dan veel overstappen vanaf Newark? 70 dollar is te veel geld.
    70 dollar is een kleine 50 euro. Peanuts natuurlijk voor zo'n rit, zeker in New York.

Bovendien snap ik niet dat het om dat soort tientjeswerk gaat, zeker gezien wat de hele reis je waarschijnlijk gaat kosten.
    pi_73460400
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 15:46 schreef kreuk050 het volgende:
    Als ik me niet vergis: pendel-trein vanaf Newark, trein naar Penn Station en dan metro. Of vanaf Penn een klein half uurtje lopen (als je aan de zuidkant van Central Park zit). Maar twee keer overstappen is prima te doen hoor (die eerste keer moet je eigenlijk niet meetellen, dat is op een uitgestorven station met alleen Newark-passagiers ).
    pi_73461422
    Nou ben benieuwd, we gaan het proberen!! En 70 dollar is idd wel te doen...we kijken wel joh..
    pi_73470269
    Oh, en op Newark zit een 50's gethematiseerde eettent met lekkere warme appeltaart met slagroom Goed om te weten als je moet wachten op je vlucht
    pi_73474735
    Hmm I like warme appeltaart met slagroom
    pi_73475856
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 21:29 schreef Roy_T het volgende:
    Oh, en op Newark zit een 50's gethematiseerde eettent met lekkere warme appeltaart met slagroom Goed om te weten als je moet wachten op je vlucht
    Jammer dat ik terugvlieg vanaf kennedy
      donderdag 8 oktober 2009 @ 08:31:57 #60
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73477524
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 15:53 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

70 dollar is een kleine 50 euro. Peanuts natuurlijk voor zo'n rit, zeker in New York.

Bovendien snap ik niet dat het om dat soort tientjeswerk gaat, zeker gezien wat de hele reis je waarschijnlijk gaat kosten.
    op zich heb je gelijk, maar als je het makkelijk kan besparen is het toch zonde van de 50 euro
      donderdag 8 oktober 2009 @ 15:46:14 #61
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73489209
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:53 schreef jmac het volgende:

[..]

vrij zonnig, 20 graden. Zie het probleem niet
    pi_73491068
    Nou volgens mij is er geen pijl op te trekken dat weer, soms is het 18 en de volgende dag 9 graden...right...
    pi_73493644
    weeronline.nl gaf vorige week temperaturen van 25 graden voor New York. Ik wilde m'n zomerjurkjes al bijna weer uit de kast trekken. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_73497079
    Ah joh, neem gewoon een schone onderbroek mee en koop ter plekke de kleding die je bij het weer vindt passen
    pi_73499434
    Ja geld groeit op me rug
    pi_73501916
    Kan iemand een goede platenzaak aanraden daar?
    pi_73501960
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 20:40 schreef kreuk050 het volgende:
    Ja geld groeit op me rug
    Omgerekend vallen de prijzen erg mee. Als je nog nieuwe kleren nodig hebt, kun je ze net zo goed daar kopen
    pi_73510696
    Iemand tips om goedkoop Tommy Hilfiger of Ralph Lauren te scoren?
    pi_73511275
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 08:12 schreef ktnxbye het volgende:
    Macy's toch?
    pi_73511297
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 08:12 schreef ktnxbye het volgende:
    Jersey Gardens heeft veel TH, als ik me niet vergis.
    pi_73511622
    Wij gaan 25/11 - 2/12 voor het eerst naar NYC .

26/11 is Thanksgiving. Alles dus gesloten :S. Wel is er de Macy's Thanksgiving Parade, waar we natuurlijk naar gaan kijken..

Maar zijn er hier mensen wel eens meer met Thanksgiving geweest? Is echt alles gesloten? Wat is zo al aan te raden om te doen op zo'n dag?? Ik ga er eigenlijk van uit dat we ons geen dag zullen vervelen in NYC, maar Thanksgiving is natuurlijk wel erg belangrijk voor Amerikanen...
    pi_73514507
    Weet iemand wat de grootste en leukste bios is? En waar die zit? En een site met de films die draaien? Tnx
    pi_73514635
    Volgens mij heeft de Century 21 of hoe die tent ook heet (outlet bij Ground Zero daar) ook veel afgeprijsde merkkleding.

Wat betreft bioscopen: wij zijn naar de Angelika geweest. maar dat is niet echt een standaard-bioscoop. Je hebt er wel een superleuk cafeetje bij
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:30:26 #74
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73514727
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 09:21 schreef elsterno het volgende:
    Wij gaan 25/11 - 2/12 voor het eerst naar NYC .

26/11 is Thanksgiving. Alles dus gesloten :S. Wel is er de Macy's Thanksgiving Parade, waar we natuurlijk naar gaan kijken..

Maar zijn er hier mensen wel eens meer met Thanksgiving geweest? Is echt alles gesloten? Wat is zo al aan te raden om te doen op zo'n dag?? Ik ga er eigenlijk van uit dat we ons geen dag zullen vervelen in NYC, maar Thanksgiving is natuurlijk wel erg belangrijk voor Amerikanen...
    Juist geniaal om op zo'n feestdag er te zijn, kun je wat echte Amerikaanse cultuur opsnuiven. Zou me totaal niet druk maken of er dingen open zijn. Gewoon rondlopen door de stad, zal genoeg te doen zijn

Je vermaakt je toch ook op Koninginnedag, als alles dicht is?
    pi_73514788
    Wij willen in december 4 dagen naar New York gaan, we vertrekken dan op donderdag vroeg in de ochtend en komen vroeg in de middag aan in New York en op Zondagavond laat willen we weer terug vliegen. Wat vinden jullie NY-kenners daar nou van? Ik vertelde het onder meer aan mijn vader en tante en die verklaarde voor ons gek dat we maar zo kort willen gaan. Het is eigenlijk dat we op dit moment niet zoveel dagen kunnen wegblijven, maar wel erg graag even weg willen. Zouden jullie ook voor 4 dagen gaan of zeg je ga lekker een andere keer als je wat langer kan wegblijven?

We willen tijdens onze korte reis graag de highlights van New York bekijken en natuurlijk ook wat winkelen
    pi_73514915
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Juist geniaal om op zo'n feestdag er te zijn, kun je wat echte Amerikaanse cultuur opsnuiven. Zou me totaal niet druk maken of er dingen open zijn. Gewoon rondlopen door de stad, zal genoeg te doen zijn

Je vermaakt je toch ook op Koninginnedag, als alles dicht is?
    Ik maak me ook absoluut niet druk, vroeg me gewoon af wat de gemiddelde New Yorker op zo'n dag doet. Als ik even op films en series afga, moet ik er van uit gaan dat iedereen de hele dag thuis is en aan de kalkoen zit. Maar, ach natuurlijk zien we het daar wel! De Macy's Parade lijkt me sowieso geniaal .
    pi_73514971
    Rosey: wij zijn 10 dagen geweest en ik kwam helemaal moe thuis. Er is zo vreselijk veel te zien, je blijft van hot naar her rennen! Zeker als je nog wat musea wilt zien, is 4 dagen wel wat kort.

Nou ja, het is ook net wat je leuk vindt; als jij alleen Empire State Building, Statue of Liberty, Ground Zero en Times Square wilt zien, red je het wel in 4 dagen. Maar Als je het leuk vindt om op zaterdagmiddag door Bleecker Street te juieren en bij een obscuur restaurantje in Chinatown te gaan eten, is vier dagen veel te weinig.
    pi_73515201
    Ik vrees dat ik mijn vriend sowieso geen musea in krijg Het gaat ons er nu een beetje om dat we graag weg willen en dat New York ons ontzettend leuk lijkt in December, waarschijnlijk gaan we dan inderdaad alleen voor The Statue of Liberty, Empire State Building e.d.

Ik weet niet of ik wel naar Ground Zero zou willen eigenlijk. Wat vonden jullie van Ground Zero? Ik ben me wel een beetje aan het verdiepen in New York nu, maar Bleecker Street ken ik niet ?

Ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat we het zo geweldig vinden dat we zeker nog een keer terug gaan en dan langer willen blijven
    pi_73515454
    Ik vond Ground Zero an sich niet zo bijzonder; het is één grote bouwput Wel realiseer je je, als je er staat, hoe hoog die gebouwen moeten zijn geweest, en wat de impact van de instortende torens was (de gebouwen staan nl echt dicht op elkaar in dat gebied!).

Bleecker Street is een winkelstraat in Greenwich Village waar allemaal ontzettend leuke kleine winkeltjes en boetiekjes zitten.
    pi_73515625
    Misschien is het ook wel een plaats die je moet hebben gezien als je daar bent. Ik doe momenteel ook onderzoek naar Dark Tourism en daar valt Ground Zero natuurlijk ook onder, dus misschien toch maar langs gaan

Is dat ver weg dan Bleecker Street? Want het klinkt wel heel leuk. Ik zet het op m'n To-Do-In-New-York-Lijstje
    pi_73525194
    Ik zou Ground Zero als eerste skippen maar that's just me.. Het is idd gewoon een bouwput. Maar goed, als je zelf die blabla erbij bedenkt en wat emotioneel aangelegd bent is 't misschien wel de moeite
    Ik vertrek morgen weer richting the city maar skip GZ deze keer iig.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:16:27 #82
    28167 matthijst
    pi_73526779
    3 dagen, je bent gek
    Echt zonde van je tijd en geld. Wacht dan ff tot je meer tijd hebt.
    pi_73527310
    woeehoeeeeee

nu aan het kijken voor de zomervakantie...

een maand naar nyc washington en boston en missc de niagra falls!!

ik heb er sin an!!
    Be brave. Be kind.
    pi_73532420
    Er worden ook steeds meer complete citytrips van 4/5 dagen aangeboden bij reisbureau's naar New York!

Maar als ik denk aan dat je bijvoorbeeld vertraging oploopt met vliegen, dan wordt het een nog korter tripje! Dat zou wel erg zijn..

Op zich heb ik een ticket gevonden met goede aankomst en vertrektijden voor een leuk prijsje en wat betreft verblijf kan ik bij een kennis van familie verblijven waarschijnlijk dus qua kosten valt het wel mee, maar misschien ga ik toch maar proberen of we wat langer weg kunnen blijven van werk en studie!
    pi_73537965
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 21:18 schreef rosey het volgende:
    Er worden ook steeds meer complete citytrips van 4/5 dagen aangeboden bij reisbureau's naar New York!

Maar als ik denk aan dat je bijvoorbeeld vertraging oploopt met vliegen, dan wordt het een nog korter tripje! Dat zou wel erg zijn..

Op zich heb ik een ticket gevonden met goede aankomst en vertrektijden voor een leuk prijsje en wat betreft verblijf kan ik bij een kennis van familie verblijven waarschijnlijk dus qua kosten valt het wel mee, maar misschien ga ik toch maar proberen of we wat langer weg kunnen blijven van werk en studie!
    Een lang weekend NY is prima voor de mensen die er vaker komen en er gewoon heen willen voor wat clubben, goeie restaurants en winkels. Zelfs voor de toerist die niet perse alles hoeft te zien is het goed te doen, volgens mij. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee, vind het juist wel relaxt.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73541834
    Ik heb in 4 dagen alle major tourist spots gezien/gedaan m.u.v. de musea. Geen probleem. Wel van 's ochtends tot 's avonds onderweg, geen voeten over en (serieus!) een paar schoenen versleten.
    pi_73551125
    Nog 9 nachtjes slapen en dan ga ik ein-de-lijk naar New York! Ga samen met een vriend en we willen beide zo'n ¤600 vantevoren omwisselen voor $'s. Bij de ING blijkt dat het tarief daarvoor ¤16 p.p. (totaal ¤32-33) is!!

Beetje veel lijkt me, of niet? Hoe deden jullie dat?
    pi_73551522
    Morgen naar NYC!!!

DOEIIIII
    pi_73551527
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef JTB85 het volgende:
    Nog 9 nachtjes slapen en dan ga ik ein-de-lijk naar New York! Ga samen met een vriend en we willen beide zo'n ¤600 vantevoren omwisselen voor $'s. Bij de ING blijkt dat het tarief daarvoor ¤16 p.p. (totaal ¤32-33) is!!

wat ik van de ervaren reizigers begrijp is dat je beter daar geld kan pinnen en klein beetje misschien meenemen als hand-money voor het begin
    what you see, is what you get!
    pi_73551569
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 17:11 schreef IV_Xample het volgende:

[..]

wat ik van de ervaren reizigers begrijp is dat je beter daar geld kan pinnen en klein beetje misschien meenemen als hand-money voor het begin
    Precies, pin gewoon lekker daar, van tevoren wisselen is eigenlijk nooit goedkoper en enkel onhandig...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:49:16 #91
    28167 matthijst
    pi_73552372
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef JTB85 het volgende:

Pfff, 32 euro betalen op 1200 euro? 2,5%, niet echt schokkend lijkt me.
    Postbank/ING was altijd goedkoop(st) met wisselen.

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 10-10-2009 23:51:15 ]
    pi_73562788
    nog 6 dagen!! het begint echt te kriebelen nu

hoe zit het met je mobiele telefoon daar?
    hoor van verschillende kanten dat dit problemen oplevert..

ben niet van plan te bellen ofzo maar een smsje sturen naar het thuisfront is toch altijd wel fijn
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:50:42 #93
    28167 matthijst
    pi_73562879
    Moderne GSM werkt gewoon. Wel ff bij je provider checken of buitenland bellen geactiveerd is...
    pi_73563043
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 23:47 schreef Mip1988 het volgende:
    hoor van verschillende kanten dat dit problemen oplevert..
    Je hebt wel een hele antieke telefoon nodig om het problemen op te laten leveren. Alle telefoons in NL zijn als jaren triband- en dus geschikt voor de VS.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:56:15 #95
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73563061
    Even volgen. 30 januari 2010 ga ik naar New York. Zin in!
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_73563509
    TVP.. In juli/aug dit jaar geweest en wil nog steeds ieder moment terug
      zondag 11 oktober 2009 @ 00:11:03 #97
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_73563559
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 00:09 schreef Intrepidity het volgende:
    TVP.. In juli/aug dit jaar geweest en wil nog steeds ieder moment terug
    Nice. Ik ga waarschijnlijk naar het Holiday Inn hotel. Iemand hier persoonlijke ervaring daarmee?
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_73570728
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 17:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Pfff, 32 euro betalen op 1200 euro? 2,5%, niet echt schokkend lijkt me.
    Postbank/ING was altijd goedkoop(st) met wisselen.
    GWK max 7.50 toch?
    pi_73570925
    Nou, zo antiek is mijn telefoon ook weer niet, heb 'm pas een jaar. Hij was wel gratis, van de Postbank, misschien is dat het probleem Het is een Samsung C150 en zodra ik de VS binnenkwam kon ie geen netwerk vinden, en zodra ik de VS weer verliet kwam ie weer tot leven. In Duitsland doet ie het prima trouwens, dus buitenland is wel geactiveerd, hij kan het alleen allemaal niet meer aan als ie de oceaan oversteekt.
    pi_73572074
    ik heb laatst een enorme rekening gemaakt in de VS... Bah Bah...
    dat ga ik volgend jaar anders doen...
    Be brave. Be kind.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')