abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 14:34:52 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038088

Hier alweer deel 183 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag, tijdens de introductieperiode bedraagt deze ¤ 2,- per rit (¤ 64 voor een maandkaart), per 7 oktober zal dit omhooggaan naar maarliefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost dan maarliefst ¤ 224,-, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73038131
tvp
  woensdag 23 september 2009 @ 14:36:27 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038133
Ik sloot met:
Ik weet niet of ik 't de toeslag waard vind na de introductieperiode. Ik bedoel: het is leuk en je bent lekker snel in Rotjeknor, maar dat ding rijdt in de praktijk maar 140 (volgens mijn GPS) en het uitzicht is grote delen van het traject een glazen geluidsscherm dan wel een betonnen wand.

Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 14:37:18 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038154
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Heracles25 het volgende:
tvp
Of je voegt ff wat nuttigs toe in plaats van dat lullige ge-tvp. Zie ook bookmarks bovenin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 14:38:35 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73038194
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Duvel het volgende:
Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Kijk, dat is wat je als reiziger wilt zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73038432


Morgen mn camera halen, kan ik betere foto's maken.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:55:10 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73038656
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:47 schreef Crientj het volgende:


Morgen mn camera halen, kan ik betere foto's maken.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:57:49 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73038742
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kijk, dat is wat je als reiziger wilt zien
Is dat zo? Af en toe een conducteur waar je een praatje mee kan maken is natuurlijk leuk, maar in principe hoeven ze alleen maar een keer je kaartje te controleren, verder heb je er niet zo veel mee te maken. En je kunt ook andersom zien: voor zeven euro extra per rit mogen ze ook wel erg vriendelijk zijn
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73038868
Dat stukje van de A32 tram op de RGL mag bijna de OP uitgeflikkerd worden
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 15:06:18 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_73039029
Dag treinvriendjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73039092
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Duvel het volgende:
Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Is het dan niet juist een NADEEL dat de rit korter duurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 15:39:38 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73040006
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het dan niet juist een NADEEL dat de rit korter duurt?
Ik hoef niet met ze te gaan zitten koffieleuten, maar eens wat anders dan de gemiddelde NSR conducteur is ook wel eens leuk. Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.

Overigens: er zijn natuurlijk ook wel leuke NSR HC's, alleen heb ik het idee dat het percentage zuur daar hoger is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73040011
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Heracles25 het volgende:
tvp
Dat mag niet.


............................
  Redactie Sport woensdag 23 september 2009 @ 15:43:31 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73040096
Nog wat plaatjes van afgelopen maand toen ik het noorden bezocht:

Plan V 965
Voorop de sneltrein uit Emmen, te Zwolle


ICM 4089
Wachten op spoor 2 te Zwolle


GTW Arriva 316
Stoptrein naar Groningen, te Groningen Noord


ICM 4232
Intercity naar Schiphol, te Groningen

De rest staat op trein.dennistd.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73040473
TerugVindPlaatje:


Op 12 en 13 september reed NMBS stoomloc 29.013 Gent-Ronse en Gent-Geraardsbergen.
We zien haar hier vlak na het vertrek te Scheldewindeke
pi_73041670
Als iedereen opeens foto's gaat posten doe ik mee!


DD-AR als sneltrein van Amsterdam naar Breda, nabij Lisse.


VIRM als sneltrein van Amsterdam naar Den Haag Centraal, tussen Nieuw-Vennep en Leiden.


Thalys opweg naar Parijs raast langs de A44 bij Abbenes.


SGMm 2946 is samen met een 2-delig vriendje opweg van Haarlem naar Den Haag.


Ik heb geen verstand van goederentreinen... Maar het is er wel één!



Een met graffati besmeurde Plat T opweg door de bollenstreek naar Haarlem.

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 23-09-2009 16:56:01 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 16:33:04 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73041701
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 16:37:23 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_73041852




[ Bericht 34% gewijzigd door Guppy op 23-09-2009 16:44:02 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73041974
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Duvel het volgende:
Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.
Wauw. Net zin an

Hebben ze geen lekkere blonde chicks en zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73042923
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw. Net zin an

Hebben ze geen lekkere blonde chicks en zo?
Ach die dikke met snor die ik op de Benelux trof was ook altijd een vriendelijke.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:22:50 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73044829
Vanochtend in de Benelux met Belgenrijtuigen was ook wel tof... al het personeel was Belgs en dat klinkt schattig. "Wij komen aan te Schiephol, de luchthaven." Ook werd alles in 3 talen omgeroepen, inclusief aansluitingen en dat er nog geen spoor vrij was in Den Haag.

Overigens, Fyra-tip: als je in oktober nog een maand lang wil rondkarren met Fyra: koop een maandtoeslagkaart met een ingangsdatum uiterlijk 6 oktober. Dan reis je nog een maand tegen het introductietarief. Een maandkaart kost dan ¤ 64,-. Vanaf 7 oktober kost die ¤ 236,80
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 18:34:24 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73045157
Een locje op IJsland

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73045301
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben wel benieuwd waar je die Syntus gefotografeerd hebt
pi_73045524
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw. Net zin an

Hebben ze geen lekkere blonde chicks en zo?
D'r loopt wel een lekkere blonde MILF rond
pi_73047142
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:22 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend in de Benelux met Belgenrijtuigen was ook wel tof... al het personeel was Belgs en dat klinkt schattig. "Wij komen aan te Schiephol, de luchthaven." Ook werd alles in 3 talen omgeroepen, inclusief aansluitingen en dat er nog geen spoor vrij was in Den Haag.

Overigens, Fyra-tip: als je in oktober nog een maand lang wil rondkarren met Fyra: koop een maandtoeslagkaart met een ingangsdatum uiterlijk 6 oktober. Dan reis je nog een maand tegen het introductietarief. Een maandkaart kost dan ¤ 64,-. Vanaf 7 oktober kost die ¤ 236,80
Mwoa, ik doe die HSL wel een keer met de Thalys als ik toch eens naar Parijs moet of zo. Als ze dit soort tarieven serieus gaan menen kunnen ze de tent wel sluiten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 19:57:03 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73047986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, ik doe die HSL wel een keer met de Thalys als ik toch eens naar Parijs moet of zo. Als ze dit soort tarieven serieus gaan menen kunnen ze de tent wel sluiten
Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73048129
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?

Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73048281
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?

Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
pi_73048335
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 20:26:20 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73048994
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?
Vijftien minuten of zo, in plaats van de beloofde twintig, dat kwam doordat:
- de trein om 10.44u pas werd voorgereden, de machinist vervolgens vergat de deuren te ontgrendelen;
- we dus al met minstens +2 vertrokken;
- wie bij Riekerpolder aansluiting tegen een rood sein aan liepen;
- de overgang van 1500V naar 25kV bij Hoofddorp niet soepel verliep;
- we de hele tijd 140 reden in plaats van 160.

De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos" maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 20:27:07 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73049039
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:50 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73049584
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos" maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Ik heb met Fyra al eens iets van +40 gehad. 20 minuten langer dus dan met de klassieke IC. Dat was op de eerste dag.

Overigens, die railcatering. Volgens mij lopen er twee mannen rond: een lange dunne grijsharige en een wat kleinere. De grijze zegt heel zacht "goedemiddag, railcatering", de ander zegt meestal niks.

De hoofdconducteur trainmanager is ook wel vriendelijk ja. Zelfs nog een praatje met eentje gehad over de ticketprijzen enzo.

Trouwens niet over de scheve verhouding afstand/tariefeenheden + toeslag. Je wordt sowieso al opgelicht en dan betaal je daarbovenop nóg eens een toeslag.

Afzetters.
pi_73049664
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73054233
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Doet me terugdenken aan Henk die een tweede hypotheek diende te nemen om zijn kopje Albron TravelCatering koffie te kunnen betalen. Bielzenblues! Het hele fyra geneuzel zou Pathuis voor maanden materiaal opleveren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 22:32:12 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73054318
Arriva is ook lekker bezig. In Groningen staan nu twee gloednieuwe treinstellen stil, omdat ze één stempeltje van de Duitse IVW nog niet hebben. Dat kunnen ze alleen in Leeuwarden bij Voith krijgen, maar daar is momenteel geen plaats voor de treinstellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73054674
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.

De reis is in de volgende delen te verdelen:

Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u

Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.

Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.

Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.

Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.

[ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 23-09-2009 22:46:52 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 23:11:17 #37
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73055735
tvp!
  woensdag 23 september 2009 @ 23:26:18 #38
136283 knars
Teethgrinder
pi_73056298
Dat HSL Zuid wordt gebashd is toch niet meer dan logisch? Er is een klein deel opgeleverd waar bijna niemand iets aan heeft en wat er vervolgens geleverd wordt is tov de prijs die je er voor moet betalen een aanfluiting.

Als ik het nodig zou hebben om snel van Rotterdam naar Schiphol te karren, en ik zou er geen cent meer voor hoeven te betalen dan een normale reis, dan zou ik er laaiend enthousiast over zijn (ook al kloppen de reiseenheden dan niet meer). Maar ik heb niets aan dit stuk voor m'n woon-werkverkeer, ik ga geen belachelijke prijzen betalen voor die paar minuten extra in een prio bak ipv een Thalys, laat staan een ICE. En voor de V250 wil ik een vergoeding krijgen op m'n ritprijs voor ik in dat foeilelijke ding stap.

Dat laatste principe zou trouwens ook op Plan T of DD-AR moeten gelden: geld terug bij oncomfortabele klotetrein, ipv geld terug bij vergoeding.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:39:10 #39
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73056777
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
pi_73056944
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit. En met een SGMm / virm is gewoon wat luxer. Ook niks mis mee

En die V250, tja ik vind hem ook wel wat hebben
pi_73057568
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik hoef niet met ze te gaan zitten koffieleuten, maar eens wat anders dan de gemiddelde NSR conducteur is ook wel eens leuk. Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.

Overigens: er zijn natuurlijk ook wel leuke NSR HC's, alleen heb ik het idee dat het percentage zuur daar hoger is.
Is dat ook niet omdat NSHS conducteurs meer normale mensen zien dan NSR conducteurs. In de NSR treinen zit iedereen ook mensen die niet normaal kunnen communiceren. NSHS treinen zijn eigenlijk voor de wat meer zakelijker reizen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_73057612
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.

De reis is in de volgende delen te verdelen:

Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u

Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.

Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.

Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.

Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.
ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 september 2009 @ 00:10:18 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73057816
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.
Ligt het aan jou en/of aan mij of gebeurt er niets als we op de rails zijn?
pi_73057867
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:43 schreef Heracles25 het volgende:
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit.
Precies, zo is het. Iedereen heeft z´n eigen meningen over/ ervaringen met de HSL. Niets mis mee.
pi_73058093
tvp
Ik zwaai naar dieren.
pi_73058300

Vertrek HST 1046 te Amsterdam Centraal.


IC ´Benelux´ 9248 komt binnen te Rotterdam Centraal.


Rotterdam Centraal met Thalys, DD-AR en V-IRM.

En dan nog iets grappigs. Na aankomst op Schiphol en voor vertrek met de Pimpel van 16.49u heb ik op een groot scherm in de stationshal onderstaand bericht geplaatst.


Socios meldt bij Meetingpoint dat ´ie op Schiphol is gearriveerd en zo weer vertrekt.
  donderdag 24 september 2009 @ 07:20:41 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73059963
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-09-2009 07:28:04 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 september 2009 @ 08:31:42 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73060470
NS Hispeed had de Fyra-naam nog niet moeten gaan voeren voor deze tijdelijke trein, het is te verwarrend vind ik.
  Redactie Sport donderdag 24 september 2009 @ 09:31:29 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73061327
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)

edit: waarom typ ik zwolle als ik apeldoorn bedoel?

[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 24-09-2009 09:43:29 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73061440
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)
pi_73061448
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-Zwolle)
Hmm, een ICM in de stopper Enschede - Zwolle ?
Hoe wil je dat gaan doen?
pi_73061542
Lyudmilla ervoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 24 september 2009 @ 09:43:52 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73061569
foutje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73061578
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Lyudmilla ervoor
Een wat ervoor ?
pi_73061625
Even snel van twitter geplukt;

En weer eentje.. RT @NLspoorwegen: STORING: Deventer-Apeldoorn aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 11:30
pi_73061664
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:44 schreef Heracles25 het volgende:

Een wat ervoor ?


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 september 2009 @ 12:53:27 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73066755
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gaat dat, qua aslast?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 12:56:15 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73066832
Dat misschien nog wel, maar qua rijtijden niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 september 2009 @ 12:57:11 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73066861
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dat misschien nog wel, maar qua rijtijden niet
Ook niet met vier bakjes reizigersmat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73067126
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dat misschien nog wel, maar qua rijtijden niet
Als het de 232 is kan ie nog 120 km/u en met het vermogen zit het ook wel goed ruim 3000 pk
is het daarin tegen de 242 dan kan ie maar 100 km/u maar heeft ie wel zo'n 1000 pk meer

Het is dus een 232
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 september 2009 @ 13:08:07 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73067170
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ik kan niet goed het nr zien
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Het is dus een 232
Heel scherp.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73067203
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:08 schreef Duvel het volgende:

[..]


[..]

Heel scherp.
Ik had het nummerbord niet gezien, toen ik me reactie neerzette zag ik hem in eens staan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 13:17:03 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73067431
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ook niet met vier bakjes reizigersmat?
Je kunt het proberen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73067783
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:53 schreef Duvel het volgende:
Gaat dat, qua aslast?
Het is de RijnGouweLijn niet natuurlijk Eindeloos veel dekzand daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73068245
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:46 schreef Crientj het volgende:
Even snel van twitter geplukt;

En weer eentje.. RT @NLspoorwegen: STORING: Deventer-Apeldoorn aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 11:30
Klopt, ik zat ook in die trein.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:25:50 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73075166
Offtopic gedreutel over TVP'en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:03:23 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73076400
Vandaag 2 Spurt treinen van Arriva gezien bij Zwijndrecht. Kwam vanuit Rotterdam.
Eenmaal een 2baks en een 3baks als ik me niet vergis.
Wat doen die treinen daarzo eigenlijk? Zie ze wel vaker richting Dordrecht rijden (komend uit richting Rotterdam)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 18:05:33 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73076475
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:03 schreef greavy het volgende:
Vandaag 2 Spurt treinen van Arriva gezien bij Zwijndrecht. Kwam vanuit Rotterdam.
Eenmaal een 2baks en een 3baks als ik me niet vergis.
Wat doen die treinen daarzo eigenlijk? Zie ze wel vaker richting Dordrecht rijden (komend uit richting Rotterdam)
Dat kunnen twee dingen zijn geweest.
1. De stellen zijn gewassen in Rotterdam
2. De stellen komen net van onderhoud terug uit Leidschendam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73080581
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Offtopic gedreutel over TVP'en

Ok, als ik het goed begrepen heb word alleen tvpen niet gewaardeerd, mijn excuus dat heb ik de afgelopen maanden een aantal keer gedaan, sorry daarvoor. Met een fotootjes is het een en ander al verzacht begrijp ik.

Vanaf volgende week ben ik wederom voor onbepaalde tijd in parijs en als ik dan beperkt internet heb ontkom ik dus niet aan het af en toe neerzetten van een tvp. Voor een plaatje heb hiervoor enkel maar de beschikking over stationMarne La Vallee/Chessy, eenheidsworst. . Alvast sorry daarvoor, maar ik volg dit topic nu eenmaal graag. En heb eenmaal in parijs niet zoveel inbreng meer over nederlandse treinen.
Tering wat een uitgebreide TVP.

Niet lullen, treintjes posten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 september 2009 @ 20:19:38 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73081023
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Als het de 232 is kan ie nog 120 km/u en met het vermogen zit het ook wel goed ruim 3000 pk
is het daarin tegen de 242 dan kan ie maar 100 km/u maar heeft ie wel zo'n 1000 pk meer

Het is dus een 232
Doet me denken aan die Duisburgse trams die in de jaren 1990 een lagevloersmiddenbak kregen, maar daarna beperkt werden tot 60 km/h.

Technische onkunde.
pi_73081218
Is 60 niet hard genoeg voor een binnenstadstram dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 september 2009 @ 20:25:03 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73081287
Wie ervaart nog meer problemen met de serie 2200, oftewel de Sneltrein Asd-Ddr-Bd? In de ochtendspits schijnen de treinen richting Bd met ernstige vertraging te rijden.

Een tekort aan DDM-stammen? 1800-locs die dienst weigeren? Wie komt het me zeggen?

Gelukkig dat de treinserie 6300 Hlm-Gvc in de ochtendspits van en naar Asd rijdt, hoef ik maar 9 minuten langer te wachten en ben ik slechts 8 minuten langer onderweg.
pi_73081327
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Doet me denken aan die Duisburgse trams die in de jaren 1990 een lagevloersmiddenbak kregen, maar daarna beperkt werden tot 60 km/h.

Technische onkunde.
Maar een tram hoeft in principe ook helemaal niet harder dan 60 te kunnen.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:26:48 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73081347
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Is 60 niet hard genoeg voor een binnenstadstram dan?
In Duitsland wel, maar die trams rijden ook op trajecten waar ook sneltrams rijden en dat houdt op.

Mijn stelregel is dat een tram:

  • 30 moet rijden in een voetgangerszone
  • 50 in de bebouwde kom als de baan gedeeld wordt met overig verkeer
  • 70 op maaiveld of een apart baanlichaam
  • 80 wanneer het een sneltram betreft

    Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
  • pi_73081457
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
    Vijftien minuten of zo, in plaats van de beloofde twintig, dat kwam doordat:
    - de trein om 10.44u pas werd voorgereden, de machinist vervolgens vergat de deuren te ontgrendelen;
    - we dus al met minstens +2 vertrokken;
    Ik kwam vorige week uit op 10 minuten reistijdwinst (en dus 10 minuten vertraging). De trein kwam precies om 16:45 voor rijden op Amsterdam Centraal, vertraagd vertrokken dus. Bij Schiphol was de vertraging al 10 minuten. Dat moet wel snel verbeteren wil men klanten in de toekomst nog steeds extra kunnen laten betalen voor Fyra.
    pi_73081466
    en wie bepaalt het verschil tussen een tram en een sneltram? Dat kutding wat rondom Utrecht Centraal 3 keer stopt noemt zich bijvoorbeeld ook Sneltram.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73081586
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    In Duitsland wel, maar die trams rijden ook op trajecten waar ook sneltrams rijden en dat houdt op.

    Mijn stelregel is dat een tram:

  • 30 moet rijden in een voetgangerszone
  • 50 in de bebouwde kom als de baan gedeeld wordt met overig verkeer
  • 70 op maaiveld of een apart baanlichaam
  • 80 wanneer het een sneltram betreft
  • Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.

    In de metro wordt soms 80 km/u gehaald, maar vaak is het ook daar beperkt tot 60 km/u.
      donderdag 24 september 2009 @ 20:32:40 #78
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73081610
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
    en wie bepaalt het verschil tussen een tram en een sneltram? Dat kutding wat rondom Utrecht Centraal 3 keer stopt noemt zich bijvoorbeeld ook Sneltram.
    IVW?
      donderdag 24 september 2009 @ 20:33:31 #79
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73081642
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:32 schreef Igen het volgende:

    [..]

    Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.

    In de metro wordt soms 80 km/u gehaald, maar vaak is het ook daar beperkt tot 60 km/u.
    In Berlijn in ieder geval niet, daar is de maximumsnelheid 60 of 70 (respectievelijk Klein- en Großprofil).
    pi_73082741
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
    Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
    Ik ook. Ik heb er nog nooit in gezeten, en ik wil toch eens weten of alle verhalen kloppen.
    pi_73082843
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
    Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
    Ik vraag me dan af hoe dramatisch het is om "extreem langzaam" te rijden op "enkele kilometers".
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73083352
    Misschien dat jij het ook hebt gehoord Flash, maar vanavond was dr op Utrecht Centraal een mededeling te horen voor reizigers die naar Den Bosch, Eindhoven & verder moesten.

    Juist omdat die trein korter was dan gebruikelijk, en de trein daardoor nogal vol zat. Werd er door het personeel aangeraden om niet in te stappen en de volgende trein te pakken.

    , tis jammer dat ik niet op 15 stond, ik had dolgraag willen zien hoe vol die trein was. En ook hoeveel mensen zich erin wilde gaan proppen. Zal niet zo erg zijn als in Japan, zo op dat filmpje van een paar topics terug.
    pi_73083578
    Ik denk dat het niet zo'n vaart gelopen heeft. Ik heb dat bandje ook al eens in Den Bosch gehoord "kortere treinen dan gebruikelijk, jammer, sorry, bla" vlak voordt er twaalf bakken dubbeldeks binnen kwam rijden. Soms draaien ze die bandjes ook voor de leut af

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73083658
    Dunno, maar had het ergens wel leuk gevonden.

    Overigens háát ik het om te moeten reizen in de spits. Op de trap of grond zitten ische niet zo heel leuk.
    pi_73083670
    En ik moet nogsteeds mn Amersfoort serie afmaken.
    Bleh, door al dat gesoep vandaag heb ik daar mooi geen zin in
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 21:28:07 #86
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73083692
    zo lastig is het toch niet om een systeem te maken dat automatisch op het perron aankondigt hoe lang een trein is?
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_73083810
    Er zijn nu ook perrons met kleurtegels, tegels met rijtuignummering en tegels waar op staat waar de trein stopt wanneer het met 1 of 2 treinstellen rijdt.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 21:43:51 #88
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73084233
    dat met rijtuignummering gaat vooral vanwege de internationale treinen zoals de Thalys
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_73084399
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 24 september 2009 @ 21:47:56 #90
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73084406
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:27 schreef Crientj het volgende:
    Dunno, maar had het ergens wel leuk gevonden.

    Overigens háát ik het om te moeten reizen in de spits. Op de trap of grond zitten ische niet zo heel leuk.
    Stap via de 1e klas in en bemachtig een zitplaats.

    Zo eenvoudig mogelijk.
      donderdag 24 september 2009 @ 21:49:11 #91
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73084456
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
    zo lastig is het toch niet om een systeem te maken dat automatisch op het perron aankondigt hoe lang een trein is?
    Goed idee.

    Ik wilde toch al digitale CTA's.
      donderdag 24 september 2009 @ 21:59:21 #92
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73084820
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:32 schreef Igen het volgende:

    [..]

    Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.

    In de metro wordt soms 80 km/u gehaald, maar vaak is het ook daar beperkt tot 60 km/u.
    Ik heb het daar met een Duitse Huisgenoot over gehad, in Duitsland is er een hele waslijst waar trams zich aan moeten houden.

    In Nederland val, let op , de tram onder de handkar wat verkeer betreft, en tram hoeft geen verlichting te voeren. We is het streven om Duitse maatstaven aan te houden, maar een tram heeft officieel geem maximum snelheid hier.
    pi_73085566
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef Crientj het volgende:
    Misschien dat jij het ook hebt gehoord Flash, maar vanavond was dr op Utrecht Centraal een mededeling te horen voor reizigers die naar Den Bosch, Eindhoven & verder moesten.

    Juist omdat die trein korter was dan gebruikelijk, en de trein daardoor nogal vol zat. Werd er door het personeel aangeraden om niet in te stappen en de volgende trein te pakken.

    , tis jammer dat ik niet op 15 stond, ik had dolgraag willen zien hoe vol die trein was. En ook hoeveel mensen zich erin wilde gaan proppen. Zal niet zo erg zijn als in Japan, zo op dat filmpje van een paar topics terug.
    Wat is korter een VIRM-IV in de spits is gewoon te kort, maar 2 * VIRM-IV lijkt mij wel voldoende. In de goeie ouwe dagen kwam de machinist dat nog vertellen aan de mensen die buiten stonden .

    Maar ik weet wel dat je behoorlijk wat mensen kwijt kan een in 2*VIRM VI+VI, gok 1400 man in een keer met staanplaatsen. Laat staan als je het helemaal vol propt...
    pi_73085857
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]
    Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
    Totaal niet geschikt voor reizigersvervoer. Heb je er ooit wel eens IN gezeten? En dat de deuren zich dan ook achter je sloten? Dat je het gevoel van verdoemenis bekruipt, alsof de deuren van de zwaarste gevangenispoort zich achter je hebben gesloten en je overgeleverd bent aan duivelse krachten. En dat blijkt wel als dat ding eenmaal gaat rijden. De téring, wat een foltering.

    Ik kan me niet voorstellen dat er reizigers op de RGL zijn die er rouwig om zijn dat er weer echte treinen gaan rijden ipv die plastic zweetkaasbakken in jostivingerverfkleurtjes.
    pi_73085914
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]

    Ik heb het daar met een Duitse Huisgenoot over gehad, in Duitsland is er een hele waslijst waar trams zich aan moeten houden.

    In Nederland val, let op , de tram onder de handkar wat verkeer betreft, en tram hoeft geen verlichting te voeren. We is het streven om Duitse maatstaven aan te houden, maar een tram heeft officieel geem maximum snelheid hier.
    Met de tram mag je zo hard als je wil
    dag
    pi_73085951
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:26 schreef knars het volgende:

    Heb je er ooit wel eens IN gezeten? En dat de deuren zich dan ook achter je sloten? Dat je het gevoel van verdoemenis bekruipt, alsof de deuren van de zwaarste gevangenispoort zich achter je hebben gesloten en je overgeleverd bent aan duivelse krachten. En dat blijkt wel als dat ding eenmaal gaat rijden. De téring, wat een foltering.
    Doe ff normaal gast. Langer dan 18 km zit je er niet in
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 22:31:46 #97
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73086037
    het is wel een marteling met stoeltjes die van knoerthard plastic zijn gemaakt en ieder schokje dat je 5x zo sterk voelt
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_73086083
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
    het is wel een marteling met stoeltjes die van knoerthard plastic zijn gemaakt en ieder schokje dat je 5x zo sterk voelt
    Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 24 september 2009 @ 22:34:59 #99
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_73086144
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.
    Heb jij al eens in die tram gezeten dan?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_73086165
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Heb jij al eens in die tram gezeten dan?
    dat vraag je MIJ?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 september 2009 @ 22:36:55 #101
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73086202
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.
    Je bent nogal geprikkeld vandaag. Betaal jij m trouwens?
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 24 september 2009 @ 22:42:03 #102
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_73086361
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    dat vraag je MIJ?
    Ik quote jou, ja. Ik ben het namelijk wel met Knars eens dat het een onding is voor de diensten waar ie nu wordt ingezet. Hij mag 80km/u op spoor dat gebouwd is op pudding en heeft gestoffeerde planken waar de rugleuning in een rechte hoek met de zitting staat zo ongeveer. Ik vind het geen succes, zelfs om er 18 km in te zitten, wat best lang is voor een tramlijn.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_73086398
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
    [ afbeelding ]
    Euj! Mijn trein terug vanuit Antwerpen.
      Redactie Sport donderdag 24 september 2009 @ 22:43:33 #104
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_73086400
    Zo, ff wat plaatjes van vandaag:


    ICMm 4066
    Geen dienst te Enschede


    BR186 2816
    B-Cargo-Traxx op weg om Volvo-onderdelen te halen in Zweden, te Almelo de Riet


    ICM 4241
    Voorop de intercity naar Den Haag, te Almelo de Riet


    ICMm 4069
    Stoptrein naar Apeldoorn, te Almelo de Riet


    BR189 189 097
    Met containers onderweg van de Maasvlakte naar het Tsjechische Melnik, te Almelo de Riet


    LINT 41/H 37
    Onderweg naar Oldenzaal, te Hengelo


    CTA's Extra trein naar Nijverdal
    Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo


    CTA's Stoptrein Hengelo-Apeldoorn via Voorburg
    Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo

    De rest staat hier
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      donderdag 24 september 2009 @ 22:44:24 #105
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73086424
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:28 schreef Peter het volgende:

    [..]

    Met de tram mag je zo hard als je wil
    Elektronische begrenzing.
    pi_73086515
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:43 schreef dennistd het volgende:
    Zo, ff wat plaatjes van vandaag:

    [ afbeelding ]
    ICMm 4066
    Geen dienst te Enschede

    [ afbeelding ]
    BR186 2816
    B-Cargo-Traxx op weg om Volvo-onderdelen te halen in Zweden, te Almelo de Riet

    [ afbeelding ]
    ICM 4241
    Voorop de intercity naar Den Haag, te Almelo de Riet

    [ afbeelding ]
    ICMm 4069
    Stoptrein naar Apeldoorn, te Almelo de Riet

    [ afbeelding ]
    BR189 189 097
    Met containers onderweg van de Maasvlakte naar het Tsjechische Melnik, te Almelo de Riet

    [ afbeelding ]
    LINT 41/H 37
    Onderweg naar Oldenzaal, te Hengelo

    [ afbeelding ]
    CTA's Extra trein naar Nijverdal
    Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo

    [ afbeelding ]
    CTA's Stoptrein Hengelo-Apeldoorn via Voorburg
    Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo

    De rest staat hier
    Buffeltjes.
    pi_73086651
    Almelo de riet

    welke mooie plaatjes, ik neem aan dat ze ook digitale cta's in hengelo gaan plaatsen? Dat hele station word verbouwd
      donderdag 24 september 2009 @ 22:56:42 #108
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_73086849
    Zojuist een erg vriendelijke conducteur gehad in de Benelux


    "Goedenavond, uw vervoersbewijs alstublieft"
    *geeft retourtje Roosendaal-Grens - Antwerpen
    "Okay... en heeft u ook nog een vervoersbewijs voor het Nederlandse stukje tot Roosendaal wat wij zometeen gaan rijden?"
    Oh.. ik wilde eigenlijk precies op de grens uitstappen
    "Dat kan ook, als u dat wilt meneer. Als u uitstappen met 140 km/h prettig vindt"

    pi_73087035
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:36 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Je bent nogal geprikkeld vandaag. Betaal jij m trouwens?
    Nee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73087148
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:42 schreef Duvel het volgende:
    Ik quote jou, ja. Ik ben het namelijk wel met Knars eens dat het een onding is voor de diensten waar ie nu wordt ingezet. Hij mag 80km/u op spoor dat gebouwd is op pudding en heeft gestoffeerde planken waar de rugleuning in een rechte hoek met de zitting staat zo ongeveer. Ik vind het geen succes, zelfs om er 18 km in te zitten, wat best lang is voor een tramlijn.
    Dat is zo ja. Dat zijn de feiten. Ik heb dat traject ook gereden, in die tram ja. Lang geleden al. En meerdee keren sindsdien. En er is idd wel wat beters denkbaar
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_73087345
    Kijken jullie wel eens Rail Away?

    Van de EO

    Ik wel ik heb er zelfs dvd's van


    Zo ontspannend na een dag bullshit op mijn werk.

      donderdag 24 september 2009 @ 23:14:48 #112
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73087508
    quote:
    Oorzaak Tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht rijden geen treinen door een aanrijding.
    Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
    Reisadvies
    Zojuist gespot op ns.nl

    En wie heeft nu weer wat fout gedaan

    Meer informatie is HIER te vinden..
    2 goederentreinen opelkaar gebotst
      donderdag 24 september 2009 @ 23:23:04 #113
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_73087769
    Ik heb dag in, dag uit in dat pleurisding gezeten en die hele gefaalde introductie meegemaakt. Het was FAIL-fiësta. Genoeg trams of sneltrams die ik wel te pruimen vind hoor, die bommetjes van de RET of het RSR materiaal kan ik best blij van worden. Maar die A32 is echt niets. Ooit in de zomer in dat ding gezeten? In de spits? Hel! Je zit gewoon in een magnetronnetje.
    18 minuten als het meezit ja. Vaak duurde de rit toch iets langer door falen van de tram, de tegentram, de wissels, de seinen, de remmen, de begrenzers, de weetikveelwats.

    Rail Away Europa dvd box is overigens in de aanbieding bij V&D prijzencircus
      donderdag 24 september 2009 @ 23:25:15 #114
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_73087864
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:43 schreef dennistd het volgende:
    Zo, ff wat plaatjes van vandaag:

    [ afbeelding ]
    CTA's Extra trein naar Nijverdal
    Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo

    [ afbeelding ]
    CTA's Stoptrein Hengelo-Apeldoorn via Voorburg
    Deze CTA had gewoon de stoptrein naar Zwolle aan moeten geven, te Hengelo

    De rest staat hier
    Die CTA's waar Voorburg als IC station nog op staat
      donderdag 24 september 2009 @ 23:25:22 #115
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73087870
    Zojuist op RTV Rijnmond teletekst gezien dat het gaat om 2 goederentreinen en een pasagierstrein.

    Regio Rotterdam Rijnmond slaat nu helemaal op hol, volg even de P2000 nu..

    Scenario GRIP-1 is geactiveerd.
    Uitrukbericht staat in de communicator.

    Pagina's groot in de P2000 melder.
    pi_73087969
    edit: hopelijk rijdt alles morgen weer normaa
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 24 september 2009 @ 23:31:04 #117
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73088065
    Zal wel niet. Schijnt grote ravage te zijn.
    Alle hulpdiensten uit de regio zijn opgepiept, en in de P2000 zijn de berichten afgeschermd, dus kan je het niet goed volgen
      donderdag 24 september 2009 @ 23:32:01 #118
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73088094
    Eh ik lees dit topic door en het gaat best hard, en ik mer wat frustratie bij Knars..
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 22:26 schreef knars het volgende:

    Ik kan me niet voorstellen dat er reizigers op de RGL zijn die er rouwig om zijn dat er weer echte treinen gaan rijden ipv die plastic zweetkaasbakken in jostivingerverfkleurtjes.
    Bedankt, ik ga met een glimlach naar bed

    Had trouwens een opmerking van fles kunnen zijn
    pi_73088117
    fles is onschu;ldig
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 24 september 2009 @ 23:33:14 #120
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73088196
    is er nou echt ECHT wat aan de hand?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 24 september 2009 @ 23:37:41 #122
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73088265
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
    is er nou echt ECHT wat aan de hand?
    Lijkt er wel op, de P2000 monitor blijft maar doorjengelen.
      donderdag 24 september 2009 @ 23:38:15 #123
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
      donderdag 24 september 2009 @ 23:39:36 #124
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73088328
    quote:
    Vriendin liep net buiten toen het gebeurde. Knal en vuurbal, onderdelen door de lucht heen
    Aldus dat ene twitter linkje die ik net postte.
      donderdag 24 september 2009 @ 23:41:07 #125
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73088461
    Een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail meldt dat het ongeval plaatsvond op een flyover. Er zouden wagons van de flyover naar beneden gevallen zijn. Een reizigerstrein is op de gevallen wagons ingereden. Het is niet bekend of er gewonden gevallen zijn.


    Heavy shit
      donderdag 24 september 2009 @ 23:47:21 #127
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_73088536
    En er zijn explosies geweest..
      donderdag 24 september 2009 @ 23:49:22 #128
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73088631
    Dus bij die flyover bij barendrecht noord
    pi_73088635
    Maar na het zien van die foto vraag ik me af, er ligt toch geen spoorweg over dat viaduct? Hoe kan daar een trein afgereden zijn?
    hula
    pi_73088743
    Er is een wagon van een fly over af gevallen als ik het goed begrijp..maar hoe en waar?
    pi_73088800


    Zie die ERS loc, tering

    Zal die loc nou naar beneden gevallen zijn? Want ik kan het plaatje niet plaatsen
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:00:51 #134
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73088875
    *http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/09/art000001CA3D5E6562A5F7.html

    *http://mobypicture.com/?xxprty
    pi_73088918
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 23:57 schreef Heracles25 het volgende:
    [ afbeelding ]

    Zie die ERS loc, tering

    Zal die loc nou naar beneden gevallen zijn? Want ik kan het plaatje niet plaatsen
    Zo grappig vind ik het er niet echt uitzien trouwens
    Ik zwaai naar dieren.
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:03:38 #136
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73088941
    Passagierstrein schijnt de benelux te zijn.

    Bron RTV rijnmond.

    ( Er staat ook nog een dubbeldekker in de buurt stil)
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 00:05:34 #137
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73088976
    Het zal ook eens een keer niet he dat er wat met de Benelux is
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:06:26 #138
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_73088991
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
    Het zal ook eens een keer niet he dat er wat met de Benelux is
    Idd, en weer een stam én een loc minder
    pi_73089008
    Botsing onder het viaduct van de A15, snelweg afgesloten.
    Kennelijk kwam 1 trein vanaf de fly-over, aangezien daar wat afgedondert is.. De ander kwam dus van de andere kant, 2 passagierstreinen zijn (wat NOS zegt) optijd voor de botsing stil gezet..
    dag
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:10:26 #140
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_73089059
    Er is 1 dode, waarschijnlijk is het de machinist die bekneld zit/zat
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
    pi_73089158
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 00:10 schreef SpeedyRich het volgende:
    Er is 1 dode, waarschijnlijk is het de machinist die bekneld zit/zat
    Niet zo gek, aangezien die ganze cabine van die 6400 in elkaar zit.


    hula
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:16:33 #142
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_73089163
    post ik al zo lang in deze topicreeks dat ik Fles' vocabulaire over heb genomen?
    Frustraties over de A32 zijn oud, maar zitten erg diep. Gelukkig mag ik nu dagelijks DD-AR'en
    pi_73089208
    Wat duidelijkheid:

    Volgens spoorbeheerder ProRail zijn bij Barendrecht twee goederentreinen op elkaar gebotst, waarbij "een of meer wagons op een zijspoor terecht zijn gekomen''. Een passagierstrein reed daar vervolgens tegenaan.

    Maar er word ook gesproken over een fly over?
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:20:22 #144
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73089214
    Het herstel zal dagen vergen.

    En ik moet straks weer kilometers afleggen in Zuid-Holland.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 00:21:31 #145
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73089244
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 00:16 schreef knars het volgende:
    post ik al zo lang in deze topicreeks dat ik Fles' vocabulaire over heb genomen?
    Frustraties over de A32 zijn oud, maar zitten erg diep. Gelukkig mag ik nu dagelijks DD-AR'en
    Volgens mij zat de vroegere derde klasse in treinen nog beter dan een DD-AR doet
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:27:40 #146
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73089340
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 00:21 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Volgens mij zat de vroegere derde klasse in treinen nog beter dan een DD-AR doet
    Ik moet het bijna elke dag doen met een DDM-stam.
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:28:32 #147
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_73089357
    Ik denk dat de derde klasse best wel te vergelijken is met een combinatie van het discomfort van de A32, al het foute van DD-AR en de coachopstelling van de gereviseerde PlanT
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:30:57 #148
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_73089386
    DDM, DD-AR - beiden bagger.

    Sneu trouwens van die crash. Op die foto's ziet het er goed kapot uit. Tegenstrijdige berichten overigens over mcn, hopelijk zijn de berichten dat er geen doden zijn waar. Maar oei, die loc..
    pi_73089421
    Die NS Cargo lok die heeft achter die 6415 gezeten? Die zit echt flink dubbel
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:38:30 #150
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_73089515
    quote:
    Aanrijding Barendrecht, do 24 sep
    Rotterdam↔Dordrecht

    Door een aanrijding rijden er tussen
    Rotterdam Centraal en Dordrecht geen
    treinen.

    Vertraging: meer dan 60 minuten.

    Reisadvies:
    * Doorgaande reizigers tussen Den Haag/
    Rotterdam en Eindhoven kunnen
    omreizen via Utrecht.
    * Doorgaande reizigers tussen
    Roosendaal/Breda en Utrecht/Amsterdam
    kunnen omreizen via Den Bosch.
    Prognose:
    * Onbekend.
    Bron: www.acturail.nl

    Wat een ellende daar zeg... hopelijk is er geen dode, en kan ProRail het snel allemaal weer gefixt te krijgen. Ik heb echter het vermoeden dat dat nog wel even gaat duren...

    Wel toeval dat ik morgen vrij heb genomen, anders had ik daar morgen langs moeten rijden. Nu blijf ik dus lekker lang in bed liggen...
      vrijdag 25 september 2009 @ 00:39:30 #151
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_73089534
    Herstel: er is wel een dode gevallen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')