Hmm, een ICM in de stopper Enschede - Zwolle ?quote:Op donderdag 24 september 2009 09:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-Zwolle)
Gaat dat, qua aslast?quote:
Ook niet met vier bakjes reizigersmat?quote:Op donderdag 24 september 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dat misschien nog wel, maar qua rijtijden niet
Als het de 232 is kan ie nog 120 km/u en met het vermogen zit het ook wel goed ruim 3000 pkquote:Op donderdag 24 september 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dat misschien nog wel, maar qua rijtijden niet
quote:Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ik kan niet goed het nr zien
Heel scherp.quote:
Ik had het nummerbord niet gezien, toen ik me reactie neerzette zag ik hem in eens staanquote:
Je kunt het proberenquote:Op donderdag 24 september 2009 12:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook niet met vier bakjes reizigersmat?
Het is de RijnGouweLijn niet natuurlijk Eindeloos veel dekzand daarquote:
Klopt, ik zat ook in die trein.quote:Op donderdag 24 september 2009 09:46 schreef Crientj het volgende:
Even snel van twitter geplukt;
En weer eentje.. RT @NLspoorwegen: STORING: Deventer-Apeldoorn aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 11:30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kunnen twee dingen zijn geweest.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:03 schreef greavy het volgende:
Vandaag 2 Spurt treinen van Arriva gezien bij Zwijndrecht. Kwam vanuit Rotterdam.
Eenmaal een 2baks en een 3baks als ik me niet vergis.
Wat doen die treinen daarzo eigenlijk? Zie ze wel vaker richting Dordrecht rijden (komend uit richting Rotterdam)
Tering wat een uitgebreide TVP.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Offtopic gedreutel over TVP'en
Ok, als ik het goed begrepen heb word alleen tvpen niet gewaardeerd, mijn excuus dat heb ik de afgelopen maanden een aantal keer gedaan, sorry daarvoor. Met een fotootjes is het een en ander al verzacht begrijp ik.
Vanaf volgende week ben ik wederom voor onbepaalde tijd in parijs en als ik dan beperkt internet heb ontkom ik dus niet aan het af en toe neerzetten van een tvp. Voor een plaatje heb hiervoor enkel maar de beschikking over stationMarne La Vallee/Chessy, eenheidsworst. . Alvast sorry daarvoor, maar ik volg dit topic nu eenmaal graag. En heb eenmaal in parijs niet zoveel inbreng meer over nederlandse treinen.
Doet me denken aan die Duisburgse trams die in de jaren 1990 een lagevloersmiddenbak kregen, maar daarna beperkt werden tot 60 km/h.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Als het de 232 is kan ie nog 120 km/u en met het vermogen zit het ook wel goed ruim 3000 pk
is het daarin tegen de 242 dan kan ie maar 100 km/u maar heeft ie wel zo'n 1000 pk meer
Het is dus een 232
Maar een tram hoeft in principe ook helemaal niet harder dan 60 te kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doet me denken aan die Duisburgse trams die in de jaren 1990 een lagevloersmiddenbak kregen, maar daarna beperkt werden tot 60 km/h.
Technische onkunde.
In Duitsland wel, maar die trams rijden ook op trajecten waar ook sneltrams rijden en dat houdt op.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Is 60 niet hard genoeg voor een binnenstadstram dan?
Ik kwam vorige week uit op 10 minuten reistijdwinst (en dus 10 minuten vertraging). De trein kwam precies om 16:45 voor rijden op Amsterdam Centraal, vertraagd vertrokken dus. Bij Schiphol was de vertraging al 10 minuten. Dat moet wel snel verbeteren wil men klanten in de toekomst nog steeds extra kunnen laten betalen voor Fyra.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
Vijftien minuten of zo, in plaats van de beloofde twintig, dat kwam doordat:
- de trein om 10.44u pas werd voorgereden, de machinist vervolgens vergat de deuren te ontgrendelen;
- we dus al met minstens +2 vertrokken;
Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In Duitsland wel, maar die trams rijden ook op trajecten waar ook sneltrams rijden en dat houdt op.
Mijn stelregel is dat een tram:30 moet rijden in een voetgangerszone 50 in de bebouwde kom als de baan gedeeld wordt met overig verkeer 70 op maaiveld of een apart baanlichaam 80 wanneer het een sneltram betreft
IVW?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
en wie bepaalt het verschil tussen een tram en een sneltram? Dat kutding wat rondom Utrecht Centraal 3 keer stopt noemt zich bijvoorbeeld ook Sneltram.
In Berlijn in ieder geval niet, daar is de maximumsnelheid 60 of 70 (respectievelijk Klein- en Großprofil).quote:Op donderdag 24 september 2009 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.
In de metro wordt soms 80 km/u gehaald, maar vaak is het ook daar beperkt tot 60 km/u.
Ik ook. Ik heb er nog nooit in gezeten, en ik wil toch eens weten of alle verhalen kloppen.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
Ik vraag me dan af hoe dramatisch het is om "extreem langzaam" te rijden op "enkele kilometers".quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
Stap via de 1e klas in en bemachtig een zitplaats.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:27 schreef Crientj het volgende:
Dunno, maar had het ergens wel leuk gevonden.
Overigens háát ik het om te moeten reizen in de spits. Op de trap of grond zitten ische niet zo heel leuk.
Goed idee.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
zo lastig is het toch niet om een systeem te maken dat automatisch op het perron aankondigt hoe lang een trein is?
Ik heb het daar met een Duitse Huisgenoot over gehad, in Duitsland is er een hele waslijst waar trams zich aan moeten houden.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb in Duitsland wel eens meegekeken met de tram. En ook op mooie vrije trambanen zonder gelijkvloerse kruisingen gaat de tram niet harder dan 60 km/u, zelfs als 'ie wel harder kan.
In de metro wordt soms 80 km/u gehaald, maar vaak is het ook daar beperkt tot 60 km/u.
Wat is korter een VIRM-IV in de spits is gewoon te kort, maar 2 * VIRM-IV lijkt mij wel voldoende. In de goeie ouwe dagen kwam de machinist dat nog vertellen aan de mensen die buiten stonden .quote:Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef Crientj het volgende:
Misschien dat jij het ook hebt gehoord Flash, maar vanavond was dr op Utrecht Centraal een mededeling te horen voor reizigers die naar Den Bosch, Eindhoven & verder moesten.
Juist omdat die trein korter was dan gebruikelijk, en de trein daardoor nogal vol zat. Werd er door het personeel aangeraden om niet in te stappen en de volgende trein te pakken.
, tis jammer dat ik niet op 15 stond, ik had dolgraag willen zien hoe vol die trein was. En ook hoeveel mensen zich erin wilde gaan proppen. Zal niet zo erg zijn als in Japan, zo op dat filmpje van een paar topics terug.
Totaal niet geschikt voor reizigersvervoer. Heb je er ooit wel eens IN gezeten? En dat de deuren zich dan ook achter je sloten? Dat je het gevoel van verdoemenis bekruipt, alsof de deuren van de zwaarste gevangenispoort zich achter je hebben gesloten en je overgeleverd bent aan duivelse krachten. En dat blijkt wel als dat ding eenmaal gaat rijden. De téring, wat een foltering.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij de enige die het jammer vindt dat de A32 weggaat. Prachtige trams, maar inderdaad niet geschikt voor stationsafstanden van gemiddelde enkele kilometers, dan gaat het extreem langzaam.
Met de tram mag je zo hard als je wilquote:Op donderdag 24 september 2009 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het daar met een Duitse Huisgenoot over gehad, in Duitsland is er een hele waslijst waar trams zich aan moeten houden.
In Nederland val, let op , de tram onder de handkar wat verkeer betreft, en tram hoeft geen verlichting te voeren. We is het streven om Duitse maatstaven aan te houden, maar een tram heeft officieel geem maximum snelheid hier.
Doe ff normaal gast. Langer dan 18 km zit je er niet inquote:Op donderdag 24 september 2009 22:26 schreef knars het volgende:
Heb je er ooit wel eens IN gezeten? En dat de deuren zich dan ook achter je sloten? Dat je het gevoel van verdoemenis bekruipt, alsof de deuren van de zwaarste gevangenispoort zich achter je hebben gesloten en je overgeleverd bent aan duivelse krachten. En dat blijkt wel als dat ding eenmaal gaat rijden. De téring, wat een foltering.
Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
het is wel een marteling met stoeltjes die van knoerthard plastic zijn gemaakt en ieder schokje dat je 5x zo sterk voelt
Heb jij al eens in die tram gezeten dan?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koop dan een Audi Q7 en ga jekker in de file staan te kankeren of zo.
dat vraag je MIJ?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij al eens in die tram gezeten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |