Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, ik doe die HSL wel een keer met de Thalys als ik toch eens naar Parijs moet of zo. Als ze dit soort tarieven serieus gaan menen kunnen ze de tent wel sluiten
het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?
Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
Vijftien minuten of zo, in plaats van de beloofde twintig, dat kwam doordat:quote:Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?
Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Ik heb met Fyra al eens iets van +40 gehad. 20 minuten langer dus dan met de klassieke IC. Dat was op de eerste dag.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos"maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Doet me terugdenken aan Henk die een tweede hypotheek diende te nemen om zijn kopje Albron TravelCatering koffie te kunnen betalen. Bielzenblues!quote:Op woensdag 23 september 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit. En met een SGMm / virm is gewoon wat luxer. Ook niks mis meequote:Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Is dat ook niet omdat NSHS conducteurs meer normale mensen zien dan NSR conducteurs. In de NSR treinen zit iedereen ook mensen die niet normaal kunnen communiceren. NSHS treinen zijn eigenlijk voor de wat meer zakelijker reizenquote:Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik hoef niet met ze te gaan zitten koffieleuten, maar eens wat anders dan de gemiddelde NSR conducteur is ook wel eens leuk. Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.
Overigens: er zijn natuurlijk ook wel leuke NSR HC's, alleen heb ik het idee dat het percentage zuur daar hoger is.
ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijnquote:Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?
Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.
De reis is in de volgende delen te verdelen:
Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u
Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.
Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.
Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.
Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.
Ligt het aan jou en/of aan mij of gebeurt er niets als we op de rails zijn?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?
Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.
Precies, zo is het. Iedereen heeft z´n eigen meningen over/ ervaringen met de HSL. Niets mis mee.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:43 schreef Heracles25 het volgende:
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit.
Fout.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Nee, geef mij maar DM'90.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
quote:Op donderdag 24 september 2009 09:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |