abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 19:57:03 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73047986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, ik doe die HSL wel een keer met de Thalys als ik toch eens naar Parijs moet of zo. Als ze dit soort tarieven serieus gaan menen kunnen ze de tent wel sluiten
Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73048129
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?

Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73048281
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?

Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
pi_73048335
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 20:26:20 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73048994
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?
Vijftien minuten of zo, in plaats van de beloofde twintig, dat kwam doordat:
- de trein om 10.44u pas werd voorgereden, de machinist vervolgens vergat de deuren te ontgrendelen;
- we dus al met minstens +2 vertrokken;
- wie bij Riekerpolder aansluiting tegen een rood sein aan liepen;
- de overgang van 1500V naar 25kV bij Hoofddorp niet soepel verliep;
- we de hele tijd 140 reden in plaats van 160.

De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos" maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 20:27:07 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73049039
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:50 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73049584
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos" maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Ik heb met Fyra al eens iets van +40 gehad. 20 minuten langer dus dan met de klassieke IC. Dat was op de eerste dag.

Overigens, die railcatering. Volgens mij lopen er twee mannen rond: een lange dunne grijsharige en een wat kleinere. De grijze zegt heel zacht "goedemiddag, railcatering", de ander zegt meestal niks.

De hoofdconducteur trainmanager is ook wel vriendelijk ja. Zelfs nog een praatje met eentje gehad over de ticketprijzen enzo.

Trouwens niet over de scheve verhouding afstand/tariefeenheden + toeslag. Je wordt sowieso al opgelicht en dan betaal je daarbovenop nóg eens een toeslag.

Afzetters.
pi_73049664
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73054233
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Doet me terugdenken aan Henk die een tweede hypotheek diende te nemen om zijn kopje Albron TravelCatering koffie te kunnen betalen. Bielzenblues! Het hele fyra geneuzel zou Pathuis voor maanden materiaal opleveren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 22:32:12 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73054318
Arriva is ook lekker bezig. In Groningen staan nu twee gloednieuwe treinstellen stil, omdat ze één stempeltje van de Duitse IVW nog niet hebben. Dat kunnen ze alleen in Leeuwarden bij Voith krijgen, maar daar is momenteel geen plaats voor de treinstellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73054674
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.

De reis is in de volgende delen te verdelen:

Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u

Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.

Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.

Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.

Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.

[ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 23-09-2009 22:46:52 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 23:11:17 #37
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73055735
tvp!
  woensdag 23 september 2009 @ 23:26:18 #38
136283 knars
Teethgrinder
pi_73056298
Dat HSL Zuid wordt gebashd is toch niet meer dan logisch? Er is een klein deel opgeleverd waar bijna niemand iets aan heeft en wat er vervolgens geleverd wordt is tov de prijs die je er voor moet betalen een aanfluiting.

Als ik het nodig zou hebben om snel van Rotterdam naar Schiphol te karren, en ik zou er geen cent meer voor hoeven te betalen dan een normale reis, dan zou ik er laaiend enthousiast over zijn (ook al kloppen de reiseenheden dan niet meer). Maar ik heb niets aan dit stuk voor m'n woon-werkverkeer, ik ga geen belachelijke prijzen betalen voor die paar minuten extra in een prio bak ipv een Thalys, laat staan een ICE. En voor de V250 wil ik een vergoeding krijgen op m'n ritprijs voor ik in dat foeilelijke ding stap.

Dat laatste principe zou trouwens ook op Plan T of DD-AR moeten gelden: geld terug bij oncomfortabele klotetrein, ipv geld terug bij vergoeding.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:39:10 #39
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73056777
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
pi_73056944
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit. En met een SGMm / virm is gewoon wat luxer. Ook niks mis mee

En die V250, tja ik vind hem ook wel wat hebben
pi_73057568
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik hoef niet met ze te gaan zitten koffieleuten, maar eens wat anders dan de gemiddelde NSR conducteur is ook wel eens leuk. Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.

Overigens: er zijn natuurlijk ook wel leuke NSR HC's, alleen heb ik het idee dat het percentage zuur daar hoger is.
Is dat ook niet omdat NSHS conducteurs meer normale mensen zien dan NSR conducteurs. In de NSR treinen zit iedereen ook mensen die niet normaal kunnen communiceren. NSHS treinen zijn eigenlijk voor de wat meer zakelijker reizen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_73057612
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.

De reis is in de volgende delen te verdelen:

Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u

Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.

Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.

Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.

Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.
ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 september 2009 @ 00:10:18 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73057816
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.
Ligt het aan jou en/of aan mij of gebeurt er niets als we op de rails zijn?
pi_73057867
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:43 schreef Heracles25 het volgende:
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit.
Precies, zo is het. Iedereen heeft z´n eigen meningen over/ ervaringen met de HSL. Niets mis mee.
pi_73058093
tvp
Ik zwaai naar dieren.
pi_73058300

Vertrek HST 1046 te Amsterdam Centraal.


IC ´Benelux´ 9248 komt binnen te Rotterdam Centraal.


Rotterdam Centraal met Thalys, DD-AR en V-IRM.

En dan nog iets grappigs. Na aankomst op Schiphol en voor vertrek met de Pimpel van 16.49u heb ik op een groot scherm in de stationshal onderstaand bericht geplaatst.


Socios meldt bij Meetingpoint dat ´ie op Schiphol is gearriveerd en zo weer vertrekt.
  donderdag 24 september 2009 @ 07:20:41 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73059963
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-09-2009 07:28:04 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 september 2009 @ 08:31:42 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73060470
NS Hispeed had de Fyra-naam nog niet moeten gaan voeren voor deze tijdelijke trein, het is te verwarrend vind ik.
  Redactie Sport donderdag 24 september 2009 @ 09:31:29 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73061327
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)

edit: waarom typ ik zwolle als ik apeldoorn bedoel?

[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 24-09-2009 09:43:29 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73061440
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')