abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 september 2009 @ 14:34:52 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038088

Hier alweer deel 183 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag, tijdens de introductieperiode bedraagt deze ¤ 2,- per rit (¤ 64 voor een maandkaart), per 7 oktober zal dit omhooggaan naar maarliefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost dan maarliefst ¤ 224,-, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73038131
tvp
  woensdag 23 september 2009 @ 14:36:27 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038133
Ik sloot met:
Ik weet niet of ik 't de toeslag waard vind na de introductieperiode. Ik bedoel: het is leuk en je bent lekker snel in Rotjeknor, maar dat ding rijdt in de praktijk maar 140 (volgens mijn GPS) en het uitzicht is grote delen van het traject een glazen geluidsscherm dan wel een betonnen wand.

Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 14:37:18 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73038154
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Heracles25 het volgende:
tvp
Of je voegt ff wat nuttigs toe in plaats van dat lullige ge-tvp. Zie ook bookmarks bovenin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 14:38:35 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73038194
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Duvel het volgende:
Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Kijk, dat is wat je als reiziger wilt zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73038432


Morgen mn camera halen, kan ik betere foto's maken.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:55:10 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73038656
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:47 schreef Crientj het volgende:


Morgen mn camera halen, kan ik betere foto's maken.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:57:49 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73038742
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kijk, dat is wat je als reiziger wilt zien
Is dat zo? Af en toe een conducteur waar je een praatje mee kan maken is natuurlijk leuk, maar in principe hoeven ze alleen maar een keer je kaartje te controleren, verder heb je er niet zo veel mee te maken. En je kunt ook andersom zien: voor zeven euro extra per rit mogen ze ook wel erg vriendelijk zijn
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73038868
Dat stukje van de A32 tram op de RGL mag bijna de OP uitgeflikkerd worden
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 15:06:18 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_73039029
Dag treinvriendjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 september 2009 @ 15:08:13 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73039092
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Duvel het volgende:
Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR.
Is het dan niet juist een NADEEL dat de rit korter duurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 15:39:38 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73040006
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het dan niet juist een NADEEL dat de rit korter duurt?
Ik hoef niet met ze te gaan zitten koffieleuten, maar eens wat anders dan de gemiddelde NSR conducteur is ook wel eens leuk. Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.

Overigens: er zijn natuurlijk ook wel leuke NSR HC's, alleen heb ik het idee dat het percentage zuur daar hoger is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73040011
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef Heracles25 het volgende:
tvp
Dat mag niet.


............................
  Redactie Sport woensdag 23 september 2009 @ 15:43:31 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73040096
Nog wat plaatjes van afgelopen maand toen ik het noorden bezocht:

Plan V 965
Voorop de sneltrein uit Emmen, te Zwolle


ICM 4089
Wachten op spoor 2 te Zwolle


GTW Arriva 316
Stoptrein naar Groningen, te Groningen Noord


ICM 4232
Intercity naar Schiphol, te Groningen

De rest staat op trein.dennistd.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73040473
TerugVindPlaatje:


Op 12 en 13 september reed NMBS stoomloc 29.013 Gent-Ronse en Gent-Geraardsbergen.
We zien haar hier vlak na het vertrek te Scheldewindeke
pi_73041670
Als iedereen opeens foto's gaat posten doe ik mee!


DD-AR als sneltrein van Amsterdam naar Breda, nabij Lisse.


VIRM als sneltrein van Amsterdam naar Den Haag Centraal, tussen Nieuw-Vennep en Leiden.


Thalys opweg naar Parijs raast langs de A44 bij Abbenes.


SGMm 2946 is samen met een 2-delig vriendje opweg van Haarlem naar Den Haag.


Ik heb geen verstand van goederentreinen... Maar het is er wel één!



Een met graffati besmeurde Plat T opweg door de bollenstreek naar Haarlem.

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 23-09-2009 16:56:01 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 16:33:04 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73041701
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 16:37:23 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_73041852




[ Bericht 34% gewijzigd door Guppy op 23-09-2009 16:44:02 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 september 2009 @ 16:41:05 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73041974
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Duvel het volgende:
Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.
Wauw. Net zin an

Hebben ze geen lekkere blonde chicks en zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73042923
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw. Net zin an

Hebben ze geen lekkere blonde chicks en zo?
Ach die dikke met snor die ik op de Benelux trof was ook altijd een vriendelijke.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:22:50 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73044829
Vanochtend in de Benelux met Belgenrijtuigen was ook wel tof... al het personeel was Belgs en dat klinkt schattig. "Wij komen aan te Schiephol, de luchthaven." Ook werd alles in 3 talen omgeroepen, inclusief aansluitingen en dat er nog geen spoor vrij was in Den Haag.

Overigens, Fyra-tip: als je in oktober nog een maand lang wil rondkarren met Fyra: koop een maandtoeslagkaart met een ingangsdatum uiterlijk 6 oktober. Dan reis je nog een maand tegen het introductietarief. Een maandkaart kost dan ¤ 64,-. Vanaf 7 oktober kost die ¤ 236,80
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 18:34:24 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73045157
Een locje op IJsland

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73045301
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben wel benieuwd waar je die Syntus gefotografeerd hebt
pi_73045524
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw. Net zin an

Hebben ze geen lekkere blonde chicks en zo?
D'r loopt wel een lekkere blonde MILF rond
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 september 2009 @ 19:34:06 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73047142
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:22 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend in de Benelux met Belgenrijtuigen was ook wel tof... al het personeel was Belgs en dat klinkt schattig. "Wij komen aan te Schiephol, de luchthaven." Ook werd alles in 3 talen omgeroepen, inclusief aansluitingen en dat er nog geen spoor vrij was in Den Haag.

Overigens, Fyra-tip: als je in oktober nog een maand lang wil rondkarren met Fyra: koop een maandtoeslagkaart met een ingangsdatum uiterlijk 6 oktober. Dan reis je nog een maand tegen het introductietarief. Een maandkaart kost dan ¤ 64,-. Vanaf 7 oktober kost die ¤ 236,80
Mwoa, ik doe die HSL wel een keer met de Thalys als ik toch eens naar Parijs moet of zo. Als ze dit soort tarieven serieus gaan menen kunnen ze de tent wel sluiten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 19:57:03 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73047986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, ik doe die HSL wel een keer met de Thalys als ik toch eens naar Parijs moet of zo. Als ze dit soort tarieven serieus gaan menen kunnen ze de tent wel sluiten
Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 september 2009 @ 20:01:32 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73048129
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt hè, dat ding rijdt de hele tijd rond de 140 (volgens GPS), moet je daar nou echt zo veel voor bijbetalen?? Te gek voor woorden natuurlijk.
het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?

Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73048281
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?

Sowieso is dat binnendoorgekut natuurlijk funest voor je spoorkilometers
Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 september 2009 @ 20:07:30 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73048335
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja kut daar kwam ik dus ook laatst achter bij het invullen van m'n lijstje.. op die Detailkaart van de NS site is Shl - Rtd via de HSL net zo lang als via Leiden, Den Haag HS, etc.
Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 september 2009 @ 20:26:20 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73048994
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het zal de tijdwinst wel zijn. Hoeveel was die?
Vijftien minuten of zo, in plaats van de beloofde twintig, dat kwam doordat:
- de trein om 10.44u pas werd voorgereden, de machinist vervolgens vergat de deuren te ontgrendelen;
- we dus al met minstens +2 vertrokken;
- wie bij Riekerpolder aansluiting tegen een rood sein aan liepen;
- de overgang van 1500V naar 25kV bij Hoofddorp niet soepel verliep;
- we de hele tijd 140 reden in plaats van 160.

De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos" maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 20:27:07 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73049039
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar het is dus gewoon 20 km korter effectively.
Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:50 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73049584
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

De koffie kostte overigens 2 euro en was van het type "oplos" maar wel geserveerd door een aardige meneer. Wat een belevenissen, niet?
Ik heb met Fyra al eens iets van +40 gehad. 20 minuten langer dus dan met de klassieke IC. Dat was op de eerste dag.

Overigens, die railcatering. Volgens mij lopen er twee mannen rond: een lange dunne grijsharige en een wat kleinere. De grijze zegt heel zacht "goedemiddag, railcatering", de ander zegt meestal niks.

De hoofdconducteur trainmanager is ook wel vriendelijk ja. Zelfs nog een praatje met eentje gehad over de ticketprijzen enzo.

Trouwens niet over de scheve verhouding afstand/tariefeenheden + toeslag. Je wordt sowieso al opgelicht en dan betaal je daarbovenop nóg eens een toeslag.

Afzetters.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 september 2009 @ 20:45:07 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73049664
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eigenlijk wel dikke oplichting om je dan én voor te veel kilometers én een toeslag te laten betalen.
Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73054233
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meer dan dubbel tarief denk ik uiteindelijk. Helemaal van God los die lui. Een toeslag okee. Maar een toeslag die hoger is dan de ritprijs zelf?
Doet me terugdenken aan Henk die een tweede hypotheek diende te nemen om zijn kopje Albron TravelCatering koffie te kunnen betalen. Bielzenblues! Het hele fyra geneuzel zou Pathuis voor maanden materiaal opleveren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 september 2009 @ 22:32:12 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73054318
Arriva is ook lekker bezig. In Groningen staan nu twee gloednieuwe treinstellen stil, omdat ze één stempeltje van de Duitse IVW nog niet hebben. Dat kunnen ze alleen in Leeuwarden bij Voith krijgen, maar daar is momenteel geen plaats voor de treinstellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73054674
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.

De reis is in de volgende delen te verdelen:

Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u

Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.

Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.

Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.

Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.

[ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 23-09-2009 22:46:52 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 23:11:17 #37
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73055735
tvp!
  woensdag 23 september 2009 @ 23:26:18 #38
136283 knars
Teethgrinder
pi_73056298
Dat HSL Zuid wordt gebashd is toch niet meer dan logisch? Er is een klein deel opgeleverd waar bijna niemand iets aan heeft en wat er vervolgens geleverd wordt is tov de prijs die je er voor moet betalen een aanfluiting.

Als ik het nodig zou hebben om snel van Rotterdam naar Schiphol te karren, en ik zou er geen cent meer voor hoeven te betalen dan een normale reis, dan zou ik er laaiend enthousiast over zijn (ook al kloppen de reiseenheden dan niet meer). Maar ik heb niets aan dit stuk voor m'n woon-werkverkeer, ik ga geen belachelijke prijzen betalen voor die paar minuten extra in een prio bak ipv een Thalys, laat staan een ICE. En voor de V250 wil ik een vergoeding krijgen op m'n ritprijs voor ik in dat foeilelijke ding stap.

Dat laatste principe zou trouwens ook op Plan T of DD-AR moeten gelden: geld terug bij oncomfortabele klotetrein, ipv geld terug bij vergoeding.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:39:10 #39
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_73056777
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
pi_73056944
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit. En met een SGMm / virm is gewoon wat luxer. Ook niks mis mee

En die V250, tja ik vind hem ook wel wat hebben
pi_73057568
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik hoef niet met ze te gaan zitten koffieleuten, maar eens wat anders dan de gemiddelde NSR conducteur is ook wel eens leuk. Maar misschien hoort dat wel bij het Fyra-concept, dat ze alleen blije eikels aannemen daar.

Overigens: er zijn natuurlijk ook wel leuke NSR HC's, alleen heb ik het idee dat het percentage zuur daar hoger is.
Is dat ook niet omdat NSHS conducteurs meer normale mensen zien dan NSR conducteurs. In de NSR treinen zit iedereen ook mensen die niet normaal kunnen communiceren. NSHS treinen zijn eigenlijk voor de wat meer zakelijker reizen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_73057612
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.

De reis is in de volgende delen te verdelen:

Amsterdam Centraal - Schiphol, conventioneel traject/ snelheid: 14.45u - 15.00u
Vertrek Schiphol: 15.02u
Aansluiting HSL-traject: 15.08u
Begin tunnel onder ´Groene Hart´: 15.13u
Einde tunnel onder ´Groene Hart´: 15.16u
Binnenkomst agglomeraat Rotterdam: 15.23u
Aankomst Rotterdam Centraal: 15.28u

Tussen 15.08u en 15.23u constant met een snelheid van 160 km/u, dat zie en merk je toch echt vergeleken met normale intercitysnelheid en ook GPS gaf deze snelheid aan.

Even geluncht in Rotterdam en toen in no-time weer terug op Schiphol. En het wordt straks alleen nog maar sneller met de V250 en de Thalys.

Later volgen wat foto´s van vandaag zodra ik thuis ben.

Socios heeft gesproken vanuit ICM 4095.
ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 september 2009 @ 00:10:18 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73057816
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef Socios het volgende:
Het HSL-zuid gebash is weer begonnen lees ik?

Vandaag heb ik voor het eerst met Fyra gereisd (Vertrek 14.45u uit Amsterdam CS) en ben er dik tevreden over.
Ligt het aan jou en/of aan mij of gebeurt er niets als we op de rails zijn?
pi_73057867
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:43 schreef Heracles25 het volgende:
Ieder heeft gewoon zijn mening, als ik in een plan v / dd-ar zit heb ik het gevoel dat ik in een echte trein zit.
Precies, zo is het. Iedereen heeft z´n eigen meningen over/ ervaringen met de HSL. Niets mis mee.
pi_73058093
tvp
Ik zwaai naar dieren.
pi_73058300

Vertrek HST 1046 te Amsterdam Centraal.


IC ´Benelux´ 9248 komt binnen te Rotterdam Centraal.


Rotterdam Centraal met Thalys, DD-AR en V-IRM.

En dan nog iets grappigs. Na aankomst op Schiphol en voor vertrek met de Pimpel van 16.49u heb ik op een groot scherm in de stationshal onderstaand bericht geplaatst.


Socios meldt bij Meetingpoint dat ´ie op Schiphol is gearriveerd en zo weer vertrekt.
  donderdag 24 september 2009 @ 07:20:41 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73059963
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:03 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ik neem aan dat de fyra en de V250 toch de zelfde trein zijn
Fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-09-2009 07:28:04 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 september 2009 @ 08:31:42 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73060470
NS Hispeed had de Fyra-naam nog niet moeten gaan voeren voor deze tijdelijke trein, het is te verwarrend vind ik.
  Redactie Sport donderdag 24 september 2009 @ 09:31:29 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73061327
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef NordicBlue het volgende:
Wat is er zo erg aan die V250jes dan?
Met Plan T en DD-AR ben ik het mee eens, de meest luxe vorm van reizen in een stoptrein vind ik momenteel nog de SGMm.
Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)

edit: waarom typ ik zwolle als ik apeldoorn bedoel?

[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 24-09-2009 09:43:29 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73061440
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, geef mij maar DM'90.
Of nog beter, ICM in de 7000 (stopper Enschede-ZwolleApeldoorn)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')