abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72919957
Het vorige deel: Het grote kleine babietjestopic 217

Babietjes
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-09-2009 21:38:34 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72919966
Even een tvp
pi_72920050
Raissa, lijkt me zeker wel een gevalletje dokter/HAP bellen en langsgaan!

Bar, wat rot dat het met Roy overdag zo moeizaam gaat. Ik herken het wel hoor, was hier ook een tijdje en dat kan heel naar en vermoeiend zijn. Heb je wel een beetje hulp en steun? En doe je het zelf ook nog een beetje rustig aan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72920108
naja raissa wat maf, als dat kleintje suffig is en niet plast en koorts! heeft
waarom wil ze niet?
pi_72920113
Ik doe wel rustig aan, maar echt de rust momenten zijn schaars.
en het huishouden laat ik nu overdag ook echt aan het moment over.
Gelukkig neemt in de avonden en in de weekenden Papa het over zeg maar, zodat ik weer wat rust krijg.
Nu Roy eten geven en dan samen naar bed.
pi_72920142
Bar
pi_72920154
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:21 schreef Kleurdoos het volgende:
naja raissa wat maf, als dat kleintje suffig is en niet plast en koorts! heeft
waarom wil ze niet?
Omdat ze zeker weet dat het tandjes zijn want de wangetjes gloeien
pi_72920219
Ik denk dat bij zulke hoge temperaturen de wangetjes wel willen gloeien ja
pi_72920306
pff idd
pi_72920334
Wat erg Raissa Kan je haar ook niet overhalen om gewoon voor de zekerheid even te bellen, alleen om te vragen of het wel normaal is dat hij/zij van de tandjes zo´n hoge koorts krijgt? Alleen bellen is geen moeite toch.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72920387
die kinderliedjes he.... Dat kan echt niet. Ik mooi cd met liedjes opgezet voor jesse. En dan krijg je: ik zag 2 beren broodjes smeren. Dat gaat nog wel maar verderop zongen ze : ik zag 2 poezen samen douchen haha
pi_72920404
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat bij zulke hoge temperaturen de wangetjes wel willen gloeien ja
Gisteren pasten mijn schoonouders op Evi toen DuchessX en ik even een moment voor onszelf namen (winkelen en kleding kopen ). Evi lag lekker in de box in haar slaapzakje met als kleding een rompertje er daar overheen een pakje. Normaal gezien ideaal voor haar, maar mijn schoonmoeder dacht dat het wel eens koud kon zijn voor haar en deed de achterdeur en raam dicht om het binnen wat warmer te krijgen. Dat was nou net niet de bedoeling want Evi's kleding e.d. was precies aangepast op die ventilatie. Toen wij thuis kwamen bleek later dat haar temperatuur was opgelopen tot 37,4 graden Celsius, terwijl deze normaal ergens rond de 36,8 is.
Gelukkig is haar temperatuur binnen 2 uur al weer gezakt nadat wij haar kleding e.d. aangepast hadden op de warmte.
Even uitleg geven aan schoonmoeders dus

Overigens was het leuk om te zien hoe mijn schoonvader trots de kinderwagen voortduwde toen zij gingen wandelen
pi_72924642
Bar wat kunnen die kleintjes intensief zijn he?

En Huup kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Is het verder toch nog goed gegaan vannacht?

Lekker om even samen weg te kunnen Juup!

Hier nog steeds gemodder met de kolf en bijvoeding. We kijken het nu samen met de kraamhulp aan tot en met maandag en nemen dan een beslissing of we doorgaan met de bv. Ik wil deze keer namelijk echt kunnen genieten van ons meiske. Bij Linde was de eerste maand meer een soort overlevingsperiode en die was voor ons allemaal uhhh 'niet echt geweldig'.
  zondag 20 september 2009 @ 07:29:09 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72924709
Stiemie nog van harte gefeliciteerd met jullie Esmee!! Balen dat het niet lukt met borstvoeding.

Raissa wat raar dat ze niet naar de hap wil. Hoe is het afgelopen? En volgens mij hoort zo'n hoge koorts helemaal niet bij tandjes, dan kan er sprake zijn van iets verhoging.
Make love, not war ☮
pi_72924864
Balen dat het niet lukt met de bv Stiemie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 september 2009 @ 08:32:37 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72924907
he bah raissa, hoe is het afgelopen ??

alle zieke kindjes beterschap

stieme welkom en gefeliciteerd met esmee sterkte met de bv. heb je al tepelhoedjes geprobeerd??

stomme vraag misschien; maar ik verschoonde net jan's luier (zoals elke ochtend pas na zijn papfles, omdat we weten dat hij nog moet poepen) en de plas inzijn luier was gewoon normaal qua hoeveelheid, maar het was een beetje (geel? beetje ondefineerbare kleur) gekleurd .. kwam dat nou doordat hij gepoept had, of moet ik me zorgen maken en ermee langs de ha(p) ?? tis me nog niet eerder opgevallen. Meneer is gisteren een uurtje later dan normaal naar bed gegaan, opa kwam terug van vakantie, en die hebben we verwelkomd. grote vreugde bij allebei toen ze elkaar weer zagen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_72925004
Ja Juup, grootouders moeten ook veel leren, zeker bij de eerste. En het trotse en liefdevolle vind ik ook echt geweldig om te zien

Raissa, hoe s het afgelopen? Zijn ze nog overtuigd dat iig bellen toch wel raadzaam was?

Stiemie wat rot dat het zo loopt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je er een termijn aan hangt dathet moet lopen, want genieten van Esmee is natuurlijk hartstikke belangrijk! Toch zou ik, als het maandag nog niet lekker loopt, een afspraak maken met een lactatiekundige. Ik had ook een kraam met veel bv-ervaring, maar ze was toch echt geen lactactiekundige en dat is toch echt een groot verschil. Geef het een of twee dagen extra en maak een afspraak; wellicht dat die je wel kan helpen en het straks lekker loopt.
Sterkte iig
pi_72925012
Is hij suf, ziekig, koortsig, anders-dan-anders, DJMO? Zo niet, dan zou ik me zelf niet zo veel zorgen maken.
Urine kan alle kleuren hebben, afhankelijk van hoe geconcentreerd het is, of het gemengd is met ontlasting en wat je hebt gegeten.
Heeft hij niet toevallig bietjes of veel worteltjes op?

Stof voor de HAP lijkt het me sowieso niet, het is toch niet spoedeisend?
pi_72925277
Senna is vandaag 2 maanden

[cliché]
Wat gaat het ongelofelijk hard!
[/cliché]
pi_72925287
Raissa, ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen. Het klinkt echt niet goed..

Stiemie
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 september 2009 @ 09:42:02 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72925311
niets van dat alles owlet, ik dacht wel dat het het wat geoncentreerder was dan anders (zijn urine that is) en wat heeft hij gisteren gegeten, potje fruit aardbeien/bessen en een potje pasta + zuiveltoetje. maar hij is gewoon normaal ik houd het wel even in de gaten, als het zo blijft of erger wordt, dan kaart ik het dinsdag even aan bij de ha, heb toch al een afspraak staan dan. thnx iig
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_72925370
Huup, hoe is het gegaan met je meisje vannacht? Hopelijk heeft ze niet meer gspuugd.
En wat een temperaturen bij jullie in huis! Det me een beetje denken aan hier. Geweldig dat iemand van de bovenburen het zo koud heeft en de verwarming dag en nacht aan heeft staan, nu hebben we al een paar weken in elke kamer hier in huis een gloeiend hete verwarmngsbuis lopen. Gratis sauna

Raissa Link hoor, heeft niemand de ouders ooit verteld over richtlijnen bij zieke baby's ofzo??

Stiemie, ik hoop dat jullie eruit komen. Ik wens jullie een relaxte kraamtijd toe (en de periode daarna natuurlijk ook). Is het met de juiste begeleiding inclusief bv? Hartstikke mooi! Stap je uiteindelijk toch volledig over op kv? Ook mooi, zolang je mooie Esmee maar genoeg drinken binnenkrijgt en jij gerustgesteld bent en van d'r kan genieten. Dat is het belangrijkste van alles

Bar
Hier juist andersom: Toby slaapt overdag nu heel veel, is amper wakker te krijgen of houden en doet vervolgens de hele avond en nacht bijna niks anders dan huilen en drinken

Vanmiddag hebben we een feestje dat mijn ouders voor hun vrienden geven ter gelegenheid van de geboorte van Toby. om hem te introduceren bij hun vriendenkring zeg maar.
.... met gevoel voor drama....
pi_72925594
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Senna is vandaag 2 maanden

[cliché]
Wat gaat het ongelofelijk hard!
[/cliché]
jeej, gaat idd hard zeg
pi_72925678
Miss Sly, alweer 2 maanden!!

DJMO, klinkt als een mooi weerzien van opa en kleinzoon<3

Toby,een welkomsfeestje vandaag, veel plezier!

Hier nog steeds een erg verkouden jongetje die de hele nacht op mijn borst heeft liggen slapen. We gaan zo maar een eind wandelen, lekker warm ingepakt, hij vind de rechtophouding het fijnst. Voor het slijm in zijn keeltje. Af en toe huilt hij zo zielig. Moeilijk hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72925711
Oeke, wat zielig zeg Wandelen is dan in ieder geval wel even lekker!

Merel is nog steeds van slag. Gisteravond nog veel gehuild en nog een tijdje bij ons beneden gezeten. Ik dacht dat ze misschien wel samen met mij zou willen slapen in ons bed, maar dat was echt geen succes, toch maar in d'r eigen bedje.
Vanmorgen lag ze binnen uur nadat ze uit bed was weer in bed, en nog steeds huilt ze om het kwartier en paar minuutjes..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72925768
Ach, arme Ko Even lekker wandelen in de frisse buitenlucht enlekker rechtop doet hem misschien wel goed idd. Het is lekker weer en autovrije zondag, dus geniet er van

En Mereltje, arm kind, zo onrustig. Hoop dat ze gauw weer tot rust komt, Fuente!
pi_72926236
Kobus Achossie toch.
Merel nog steeds onrustig
Jeetje Raïssa... hoe is het afgelopen? Heb je ze kunnen overtuigen?
Senna twee maanden

Bar Ik herken het wel hoor. Ik had er de eerste weken last van, nu is het wat rustiger in huis, maar pff als je kindje echt niet stil te krijgen is, is het ook zo vermoeiend.

Ik ben best jaloers op de kindjes die goed slapen trouwens Wij dachten nét een beetje een ritme gevonden te hebben, met één voeding om een uur of vijf 's nachts nog... maar vannacht was het ineens 23.45 - 3.00 - 6.45 - 9.30. Muhhhh. Waar is de handleiding waar in staat hoe je je kindje door kan laten slapen?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72926272
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:49 schreef innepin het volgende:
Kobus Achossie toch.
Merel nog steeds onrustig
Jeetje Raïssa... hoe is het afgelopen? Heb je ze kunnen overtuigen?
Senna twee maanden

Bar Ik herken het wel hoor. Ik had er de eerste weken last van, nu is het wat rustiger in huis, maar pff als je kindje echt niet stil te krijgen is, is het ook zo vermoeiend.

Ik ben best jaloers op de kindjes die goed slapen trouwens Wij dachten nét een beetje een ritme gevonden te hebben, met één voeding om een uur of vijf 's nachts nog... maar vannacht was het ineens 23.45 - 3.00 - 6.45 - 9.30. Muhhhh. Waar is de handleiding waar in staat hoe je je kindje door kan laten slapen?
uuuuuuh ik zou tekenen voor die drinktijden
pi_72926444
ow innepin, dat is hier ook nog steeds regelmatig hoor. Het komt steeds vaker voor dat ze langer slaapt 's nachts, maar dat kan ook ineens weer anders zijn. AFgelopen nacht kwam ze hier ook om een uur of 2 en wilde daarna niet meer slapen. Heb haar dus bij me genomen en toen heeft ze de rest van de nacht met regelmaat even wat gedronken.

Het blijven toch kleine babietjes zonder handleiding die nog zoveel moeten leren en zoveel indrukken opdoen, dat ze nog zo druk zijn met van alles, dat regelmaat nog niet aan de orde is. Komt vanzelf...ooit

Ow ja, en zo slecht vind ik die tijden ook nog niet eens. Ruim 3 uur iedere keer, dat is toch hartstikke netjes voor zo'n kleintje
  zondag 20 september 2009 @ 11:03:03 #30
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72926501
Stiemie en Esmee, welkom hier Succes met de borstvoeding en wat iemand hierboven al zei, ga op je eigen gevoel af en als dat stoppen is, so be it en anders idd nog de lactatiekundige erbij halen. Misschien is het wel een heel simpele tip om beter aan te leggen zodat Esmee wel melk binnenkrijgt?

Beterschap voor Kobus en Merel

Vrijdag had ik de schrik van mijn leven, Maarten lag in zijn wippertje en ik was even in de schuur. Lag hij er ineens naast op zijn buik en huilen... bultje op zijn voorhoofd... Ik had geen flauw idee hoe hij dat gedaan had maar W. was gisteren ook buiten met Maarten en die heeft gezien hoe hij het deed: Maarten draait zich op zijn zij en dan op zijn buik en daarna wil hij gewoon kruipend van zijn wipper afgaan.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72926923
Mama in kwestie is nu naar de HAP, eindelijk.
  zondag 20 september 2009 @ 11:28:59 #32
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72927089
Hèhè....gelukkig maar Raissa
pi_72927258
Geen idee Innepin als jij die gevonden hebt, maak je dan een copy ervan en stuur je hem naar me op aub
Hier snachts wel gelukkig een "door"slaper al een paar dagen normaal om half 6, en vanmorgen werden we wakker om 06.30.

Hier vanmorgen uit even geen weg er meer in zien, een flesje melk gemaakt, vanaf half 7, toen een uurtje later half 8 en daarna zaten er maar half uurtjes tussen de voedingen....
En tussendoor gewoon echt niet te genieten, en wij maar blijven zoeken, cinababy druppels gegeven, enz enz.
Heb nu gewoon al 1,5 uur tussen de voeding zitten en voel nu gewoon m'n borsten tot rust komen.

En nu ligt hij ook even lekker te slapen, welliswaar in ons bed en wij beneden, maar het is al even stil.

De draagdoek hebben we ook al geprobeerd en dat lijkt wel wat te werken maar het vele drinken blijft.
Net snachts en de eerste ochtendvoeding hebben we een tevreden Roy.

Stieme ik hoop dat het snel beterd en van harte met jullie dochter Esmee.
pi_72927349
Bar zijn er geen regeldagen rond 6 weken en is Roy da tniet ongeveer?

Gelukkig Raissa!
pi_72927400
Ja die zijn er, maar ik neem voorzichtig aan dat die niet al bijna 3 weken duren...
Het speelt al vanaf toen eigenlijk, alleen toen zocht ik er nog niet zoveel achter.

En roy is idd 6 weken sinds vrijdag.

We gaan nu in elk geval even lekker een frisse neus halen langs de zeedijk
pi_72927702
hihi
ik had net 'het consultatiebureau' opstaan (RTL4) en elin ligt steeds dubbel om alle kindjes die ze ziet
dus misschien toch maar eens een speelafspraak fixen en r handjes op r rug plakken
pi_72928152
Marie Das schrikken!
Bar, dat lijkt me erg zwaar zeg.. Hopelijk gaat het snel beter en laat Roy wat meer tijd tussen de voedingen.
Senna al 2 maanden! En Graeme is vandaag 3 maanden
Innepin, vermoeiend he! Ook al willen andere kindjes misschien snachts wel nog vaker drinken, het blijft vermoeiend om steeds onderbroken nachten te hebben. Ik hoop dat Willow snel lekker doorslaapt.
Arme Kobus, hopelijk is hij snel weer helemaal beter.
En Merel ook nog steeds van slag. Sneu hoor.
Wat lief dat Elin zo moet lachen om de andere kindjes! Wie weet is de knijp faaaase al voorbij?

Graeme wil nog steeds niet overdag in zijn eigen bed slapen. Langer dan 5 minuten lukt het niet, dan gaat hij weer huilen. En dan biljf ik dus elke 5 minuten naar boven lopen om hem te troosten en dan is het weer 5 minuutjes redelijk stil en dan begint hij weer. Zo krijgt hij echt te weinig slaap en ik word er zelf ook gestresst van. Weet echt niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Hij kan toch niet beneden (op zijn buik ook nog!) blijven slapen. En straks op de creche weet ik ook niet hoe ze dat dan gaan doen. Snachts gaat het wel prima. Hij krijgt om 22 uur zijn laatste fles en dan slaapt hij wel in zijn eigen bed tot 6 uur (en dan wel op zijn rug!)
pi_72928311
wat leuk kleurdoos

Raissa gelukkig maar dat ze nu naar de HAP is. Ik zou geloof ik sowieso bellen, ook als het wel van de tandjes komt, zulke hoge koorts vind k doodeng.

Senna alweer twee maanden!! wat gaat het hard inderdaad. mijn dame is aanstaande vrijdag precies 1 maand oud en ik vind het ook keihard gaan.

Met Amélie gaat het weer prima geloof ik. Ze was gisteravond enorm hangerig, ietsjes suffig ook wel maar om 10 uur wilde ze toch nog wel wat drinken. Toen heb ik haar op haar bedje gelegd en ben vlak erna zelf ook gaan slapen. Vanmorgen om 6.15 schoten mn lief en ik ineens allebei overeind van een huiltje van haar had ze gewoon doorgeslapen van 10 tot 6 ik schrok me t apelazerus... vind dat een beetje engig nog, beetje lang voor zo'n kleintje. Maar ik ga er vanuit dat het een stuiptrekking is en vanavond weer gewoon om 1 uur en 5 uur. wel lekker overigens want ik kon de slaap goed gebruiken

oh en ze lacht naar lief en naar mij. Yay <3 zo leuk
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72928500
Fijn dat ze weer wat opgeknapt is en gelijk nog een nachtje heeft doorgeslapen. Mocht je nog twijfelen over een ingedeukte fontanel, kijk dan even naar het huidje. Als je bijv het velletje van haar arm omhoog tilt moet het weer gelijk netjes omlaag gaan. Mocht het daarintegen omhoog blijven staan en dat in combinatie met een ingedeukte fontanel kan het wijzen op uitdroging. Je kan ook het tongetje voelen of in de gaten houden of ze genoeg traantjes produceert. Uitdroging kan zo snel gaan bij die kleintjes. Onze kleine man was 4 maanden toen hij 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen met uitdroging. Dat ging binnen 24 uur van niks naar uitgedroogd.
  zondag 20 september 2009 @ 12:27:46 #40
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72928680
Leuk he Kleurdoos. Hier ook een die helemaal gek is van andere kinderen, vooral van haar zus.

Tessie, Daryl is nu bijna 10 maanden en zij wil overdag ook niet in haar bed slapen, heeft ze ook nooit gewild. Ze valt altijd beneden in de wandelwagen in slaap. Nu leg ik haar vaak wel over zodra ze slaapt, maar soms lukt dat niet en wordt ze wakker. Op het kdv slaapt ze ook meestal gewoon in de groep. Dus in de box of in een bedje wat ze in de groep zetten. Toen ze jonger was had ik altijd de kinderwagen met bak in de kamer staan en sliep ze daarin, ook op het kdv. 's nachts sliep ze altijd zonder problemen in haar bed en sliep ze ook door. Ik heb me er dus maar gewoon bij neergelegd. Het scheelt misschien dat het bij mijn oudste precies zo was, dus ik had het ook wel een beetje verwacht.

Hier nog een grappig filmpje terwijl ze in bad zit.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72928748
Aahh een lachende Amelie! Dat vraagt om een foto

En traantjes zeggen toch niks bij zo´n kleintje? Graeme heeft ook haast nooit traantjes als hij huilt. Is volgens mij maar 1 of 2 keer gebeurt..
pi_72928894
SheWolf, fijn om te horen dat Daryl dat ook doet en je oudste ook al! Op zich is het denk ik ook niet zo´n probleem aangezien hij snachts wel normaal slaapt.
Alleen hier is het nog wel extra lastig, omdat Graeme dus dan ook alleen op zijn buik wil. En ik weet net of ze dat op het KDV ook wel willen/mogen doen....

Wat een lief filmpje in bad! Zo leuk, zo´n kleine in zo´n groot bad. En die lieve blije geluidjes aan het eind, cute!
pi_72928912
Oei Marie, dat was ff schrikken!
Beterschap voor Kobusje
Mereltje, och meisje toch.. zo van slag!
Innepin, het komt echt goed
Tessie, fijn dat het spugen minder is.
Huupje, fijn dat het weer beter gaat met je meisje!En een lachende Amelie, dat vraagt om een foto
Raissa, goed dat de mams nu naar de HAP is.. Hoop dat de koorts snel weg is.
Senna al weer 2 maanden..
Leuk fimpje van Daryl!
Traantjes zeggen volgens mij idd niks. Tess huilt al met tranen vanaf datz e een week of 4 was.

Tess blijft een zooitje maken van de fles. De ene keer drinkt ze 'm bijna leeg, de andre keer blijft er gewoon 70cc in staan.. Nou ik vind het wel prima. Vanmorgen was ze lekker aan het lurken, laat een boer en begint ineens te spugen. 2 flinke golven... Ach ze is nog steeds gezellig. Volgens mij wordt het een dondersteen, want ze kan nu al heel ondeugend lachen

Normaal krijgt Tess om 6.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 en 22.00 een fles. Gisterochtend werd ze alleen pas om 7.00 wakker Vanmorgen was het weer 5.30.
Slapen gaat hier eigenlijk hartstikke goed. Overdag bijna zonder problemen, ''s avonds is het ff mekkeren/piepen maar na een aai over haar bol isset meestal wel goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72929283
Kleurdoos, hier in het buurtcentrum is eens in de week een inloopspeelochtend voor kleintjes. Vlak na Devin's 1e verjaardag begonnen we ernaartoe te gaan zodat hij met andere kindjes kon spelen, elke keer 2 uurtjes plezier Misschien dat er bij jullie in de buurt ook zoiets is?

Daryl in bad Weinig haartjes heeft zo nog, of is het al eens geknipt?

Lachende baby's, lief! Kan niet wachten tot we hier het eerste lachje krijgen. Voorlopig houdt meneer het nog bij stuipjes.
pi_72929352
Oh ja, zowel mijn baby als ik zitten onder de puisten
De ellendige kant van die hormonen, buhh.
pi_72929529
Ja ik heb nog geen camera in de buurt gehad bij het lachen binnenkort maar es proberen.

En idd Tessie, zo klein hebben ze nog geen tranen dacht ik? Ze heeft in elk geval nog nooit met echte tranen gehuild. Ik dacht dat dat pas na 6 of 8 weken ofzo kon.

Ahw She-wolf wat een leuk filmpje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 20 september 2009 @ 12:54:17 #47
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72929557
Oh, Kersjes, dat is irritant. Dat hebben we hier ook gehad en ging gelukkig vanzelf over...

Vicky, wat fijn dat het slapen zo goed gaat! Kan het niet zijn dat ze gewoon genoeg heeft aan iets minder cc's? Hier gaan de flessen ook bijna nooit meer leeg, en ze zijn verder hartstikke vrolijk en blij. Maak me er dus maar niet te veel zorgen over. Vanmorgen lagen ze in de box en waren ze echt gericht aan het 'slaan' naar de speeltjes die erin hangen Dat was echt voor t eerst! En lachen!!!! hihi..
pi_72929589
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:53 schreef huuphuup het volgende:
Ja ik heb nog geen camera in de buurt gehad bij het lachen binnenkort maar es proberen.

Dat "probleem" hebben wij ook En elke keer als de camera(s) aan staan dan houdt zij haar mond krampachtig dicht
pi_72929692
Mikoxx, dat zou best kunnen hoor. Ik blijft gewoon steeds dezelfde hvh aanbieden. Gaat ie leeg, prima, gaat ie niet leeg.. jammer dan..

Lief he dat gerichte slaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 september 2009 @ 13:15:37 #50
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72930268
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:46 schreef Kersjes het volgende:

Daryl in bad Weinig haartjes heeft zo nog, of is het al eens geknipt?

Ze heeft wel haar, maar dat is zo licht, bijna wit. Maar niet genoeg om al eens geknipt te hebben. En als het nat is, dan blijft er helemaal niks meer van over.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72930474
dat badfilmpje
ik heb elin nu sinds een week in de douchebak met stop ipv in r badje of in een badstoeltje oid
kan ze lekker rondkruipen, spartelen e.d terwijl ze braf haar hoofd boven water houdt, zo makkelijk ineens!

en huup, een doorslaper fijn man..en schrikken idd
kersjes! ik zal eens rondkijken of hier ook zoiets is..
pi_72930781
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Kleurdoos het volgende:
hihi
ik had net 'het consultatiebureau' opstaan (RTL4) en elin ligt steeds dubbel om alle kindjes die ze ziet
dus misschien toch maar eens een speelafspraak fixen en r handjes op r rug plakken

ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 20 september 2009 @ 14:05:41 #53
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72931892
Jeetje wat gaan jullie weer snel, nog niet echt bijgelezen zo even doen.

Gister hadden manlief en ik de hele dag een bruiloft, dus Milan naar schoonouders en de tweeling naar mijn ouders. Had het wel even moeilijk om de kleintjes achter te laten voor hun eerste logerpartij.

Vanochtend konden wij dus even lekker uitslapen, maar toen ik wakker was gelijk gebeld hoe het ging.

Viggo was om 3 uur wakker toen is mijn moeder met hem naar beneden gegaan en samen op de bank gaan liggen toen ging die weer slapen. 4 uur begon Robin ook ook mee naar beneden en op de andere bank op zijn buik verder geslapen nog wel een paar keer wakker voor speentje en zo en toen uiteindelijk om 7 uur fles gedronken. Ze hebben het dus geweten
Dus ik zij al dat hebben wij elke nacht!

Milan ging prima, die was pas om 7.30 uur wakker! Dat doet die bij ons echt NOOIT!!!

En Robin en Viggo zijn vandaag alweer 4 maanden!!

nu bijlezen
pi_72932550
haha MamaNik ze zullen het weten inderdaad dubbel zoveel werk, een tweeling lijkt me.

Ik zei het net van die lachjes en prompt werd mevrouwtje wakker voor een voeding niet handig want er komt visite over een uur die haar per se vast wilde houden en ik had net gezegd dat ze om 3 uur wel wakker zou zijn. Nu slaapt ze weer

maarrrr... het is gelukt!
okay, bijna dan, mijn telefooncamera is elke keer net te traag met de foto maken haha, maar dit was een goeie gok, hoewel ik wel net ietsjes te vroeg was.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72932882
pi_72932964
Wat mooi En wat past haar naam toch goed bij haar
pi_72933961
Die lach Prachtig meisje heb je toch Huup!

En dat badfilmpje is ook te schattig gewoon.

Raissa fijn dat de moeder toch naar de hap wil gaan. Vond het maar een erg eng verhaal zo.

We hebben ons meisje vanmorgen voor het eerst in bad gedaan. Dat vond ze echt zo lekker. Ze ontspande zelfs zo dat het eerste badje meteen verschoond kon worden omdat ze erin poepte

En de kogel is door de kerk. Na 2 dagen kolven op de zachtste stand met de kolf, blijf ik enorme last hebben en is de totale opbrengst 5 ml in totaal. Dat gaat echt niet opschieten zo. Na overleg met verloskundige en kraamzorg (en de ervaringen van de borstvoedingstijd met Linde) hebben we besloten om over te stappen op kunstvoeding. Erg jammer en een grote moeilijke stap voor mij want ik had zo graag gewild dat het zou lukken Maar genieten van Esmee en Linde staat nu gewoon voorop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 20-09-2009 16:11:38 ]
pi_72935085
Haha Esmee lekker hoor

Stiemie
Ik hoop dat je voor jezelf gewoon rust hebt nu en dat je inderdaad kunt genieten van je twee mooie meiden. Om maar weer even in cliche's te vervallen, het gaat zo snel allemaal en genieten is zo belangrijk
Jammer van de borstvoeding maar je meisjes staan inderdaad voorop
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72936779
Ahh huup mooi lachebekje Willow houdt niet van de camera, als ze m ziet stopt ze met lachen
Stiemie Wat huup zegt, daar sluit ik mij bij aan.
pi_72936859
Esmee, heerlijk ontspannend zo'n bad hahaha.
Stiemie, wat jammer dat het niet wil lukken met de bv, je hebt het wel geprobeerd in elk geval .
Moeilijke stap, maar een mama die kan genieten is ook erg belangrijk.
Fake it till you make it...
pi_72939686
Oh Amelie! Ze is zo mooi en zo lief met zo´n klein vooorzichtig lachje!

Graeme zit steeds te lachen naar onze trouwfoto die op canvas boven de bank hangt, echt zo cute
pi_72941009
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:37 schreef tessie het volgende:
Oh Amelie! Ze is zo mooi en zo lief met zo´n klein vooorzichtig lachje!

Graeme zit steeds te lachen naar onze trouwfoto die op canvas boven de bank hangt, echt zo cute
ahw wat schattig haha en ondertussen blijft Graeme zich maar afvragen waarom papa en mama toch maar steeds zo naar hem zitten te lachen vanaf die plek
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72941259
Ik krijg net deze foto van mn schoonmams toegemaild en ik zie nu dat het net is of ze hier ook een beetje lacht ze lijkt iig ondeugend te kijken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72941957
Lieve foto van een trotse mama

volgens mij heeft Tess de 5e ziekte. Ze heeft overal rode vlekjes. Kan de koorts van van de week verklaren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72942392
Oh Huup, je meiske is zoooo.... meiske Wat mooi!
Stiemie, hopelijk wordt het nu wat rustiger voor jullie
Vicky, zo klinkt het idd wel! Hopelijk knapt ze nu snel op!

Mereltje lachebek

Ze is weer een beetje bijgetrokken, vandaag nog veel gehuild, maar na haar laatste slaapje weer vrolijk
Sara
Merel
Ukje
pi_72943846
Ah lieve foto van jullie saampjes Huup! Als mijn schoonmoeder een foto maakt, staat alleen Graeme erop. Misschien nog net een stukje van mijn been, buik of arm ofzo, maar verder niet hoor

Wat een leuk filmpje van Merel! Dat lachen is zooo leuk!

Jeetje Vicky, het zit jullie echt niet mee he!
pi_72944376
Ahw Merel superleuk!
Wat fijn dat ze weer vrolijk is

haha Tessie das ook nie leuk
mijn schoonfamilie is echt de photosquad zeg met zn drietjes. En dan alledrie met zo'n grote camera met dikke lens erop enzo en iedere drie seconde foto's maken haha. Ik hou niet zo van foto's eigenlijk, vind het altijd moeilijk om mezelf een houding te geven dan maar aan de andere kant, doordat ze zoveel foto's maken zit er regelmatig wel wat leuks tussen dat er dan ook 800 niet-leuke tussenzitten laten we maar even in t midden

Amélie is net in het grote bad geweest met papa! Ze had vanmiddag weer flink gespuugd en het zat in dr haartjes enzo, maar omdat er binnen tien minuutjes visite zou komen hadden we maar besloten om haar vanavond in bad te doen. Ze hebben lekker gebadderd met die paarse fles badschuim van natusan, waar je lekker van gaat slapen. En ze ligt nu inderdaad helemaal frisgewassen en rozig in bed. En volgens mij werkt het voor paps ook wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72944538
oehh lavendelbadje
en wat lekker dat ze met papa in bad geweest is! Ik wil ook een bad...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72945148
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:07 schreef Vicky het volgende:
oehh lavendelbadje
en wat lekker dat ze met papa in bad geweest is! Ik wil ook een bad...
ben foto aan t uploaden naar facebook ze vond het zo lekker
het is jammer dat het teveel gedoe is (en teveel op de waterrekening kost ) om iedere morgen of avond een bad vol te laten lopen, anders zou ik best zo dagelijks met haar in bad willen <3

morgen komt de fysiotherapeute en stiekem ben ik een beetje zenuwachtig
ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen en ik hoop heel heel erg dat ze zegt dat het allemaal wel meevalt en dat we alleen wat hele simpele dingetjes hoeven te doen en dat het dan over is ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72945371
ga zo ff je FB kijken

Ik ga duimen dat het meevalt en dat ze met een paar behandelingetjes klaar is!

Heb een fototje van Tess d'r buikie gemaakt met d'r rode vlekjes.

Kreeg ze niet helemaal duidelijk op de foto..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72946043
Ah Stiemie, wat balen!
Heel herkenbaar ook. Want wij gaan hier ook over op kunstvoeding.
Lars wil gewoon niks meer van mijn borst weten. Hij wordt zo ontzettend boos en verdrietig als ik hem wil aanleggen, wat dan ook vervolgens niet lukt.
Hij drinkt veel te weinig, heeft soms wel 6 uur tussen de voedingen zitten.
Het is 1 grote marteling waarbij het voor hem heel erg frustrerend is, maar voor mij ook.
Ik zit de hele dag en nacht met hem te knooien om er maar wat in te krijgen.
Gister de knoop doorgehakt, we gaan over op de fles. Ik had nog een boel gekolfde melk, dus dat hebben we eerst in een flesje gedaan en aangeboden. Nou mijn hart brak. Klein vriendje leek zo gelukkig eindelijk eens lekker te kunnen drinken. Dronk zijn flesje lekker leeg en is tevreden. De luiers zijn nu ook veel zwaarder, dus hij drinkt nu ook meer als toen ik hem nog aan de borst had. Mijn voorraad gekolfde melk is nu bijna op (nog 1 flesje) en dan is het bv-tijdperk voorbij. Maar oh het doet me wel zeer hoor.
Maar ik zie kolven en dat in een flesje geven ook niet zitten, dus we doen het maar zo. Meike heeft ook fv gehad, en ze doet het ook prima. Ik heb vantevoren ook gezegd dat als het niet zou lukken we er geen drama's of toestanden van gingen maken, dus het is gewoon klaar nu.

Max en Tygo aan de mep, haha, leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72946134
Balen Karin dat het niet lukt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72946914
Stiemie en Karin balen dat de bv niet lukt.

Vicky hoe is het nu met je meiske?

Tyler heeft vandaag wel 7x gepoept. 2x weinig, de rest heel veel. Arm mannetje. Ook veel gespuugd.
We waren bij mijn ouders en natuurlijk geen extra kleertjes mee ...
De laatste fles maar voor de helft op, hij viel meteen in slaap. Hopelijk heeft hij er geen last van verder en is hij morgen weer fris en vrolijk.
pi_72946991
Tess slaapt..
De laatste avonden is het weer piepen voordat ze gaat slapen... zal wel weer een fase zijn..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72947298
Karin, jammer dat het niet wil. Maar een tevreden mannetje is ook wat waard .

Tess aan de vlekjes... . Beterschap!

Iris is gisteren met mij in bad geweest . Volgens mij zitten we op de overgang van 7 naar 6 voedingen, dan zijn het er weer 7 dan weer 6.
Ze heeft steeds wel een week tussen 2 poepluiers zitten en zo tegen de tijd dat er weer een zou moeten komen heb ik de indruk dat ze er toch wel last van heeft... .
Vandaag ook weer mopper de mopper en huilen.
Overigens kan ze ook heel leuk lachen en dat doet ze steeds vaker, soms met geluid
pi_72947448
ik zal Roy eens met Iris laten praten hoor, qua poepluiers
hier elke dag wel een poepluier of 5

Tess meisje beterschap en dat je maar snel weer de oude bent

Stieme en Karin alles voor jullie kindje hoor

Huup wat een prachtig dochter heb je toch!

Miss_Sly fijn dat er rust lijkt te komen bij jullie allemaal.
pi_72947694
Tess beterschap! Hopelijk knap je snel weer op.

Karin wat jammer zeg. En wat herkenbaar wat je schrijft over die dubbele gevoelens.

Bij Linde heb ik 4 maanden alles gekolft, maar dat gaat nu bij Esmee echt niet lukken aangezien Linde hier ook nog rondloopt. En ik had echt gedacht dat het deze keer gewoon zou gaan lukken Nou ja de flesjes gaan goed leeg en we hebben er nu al een heel ander, tevreden kindje voor teruggekregen. Dat is ook heel wat waard
pi_72947936
Fijn dat Esmee iig zo tevreden is zo.
Kolven schijnt idd ook niet voor iedereen weggelegd te zijn, maar wel jammer dat dat ook niet goed lukt.

Ik hoop dat Lars ook zo tevreden is op de kv. In het zkh hebben ze hem snachts een keer bijgevoed met kv, maar toen spuugde hij daar behoorlijk van. Maar goed, dat was ook de 2e nacht van zijn leventje, misschien was hij toen nog wel een beetje in de warrie van de lancering van de dag ervoor.
We zullen het zien vanavond.
pi_72948341
Ah hopen dat de flesvoeding dan goed gaat lukken! Morgen gaat hier de gehuurde kolf terug en dan is het echt afgesloten.

Dinsdag komt de verloskundige en als Esmee dan goed op gewicht is, mogen we lekker naar buiten.
  zondag 20 september 2009 @ 21:36:12 #80
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72948820
Karin en Stiemie (nou ja, Lars en Esmee dus) over de kv... Fijn dat jullie die keuze hebben kunnen maken, meiden!

Hier voel ik me een beetje ontaard... Maarten is uit logeren bij mijn ouders, die passen morgen een dagje op omdat ik een keer een maandag werk en dan donderdag vrij ben. Maar ja, nu is Maarten dus ver weg (= uur rijden naar mijn ouders) en ik zit hier "alleen"...
pi_72948840
Pfft, ik heb alles gelezen maar mijn hoofd is te leeg om op alles te reageren. Behalve Stiemie en Karin, jammer dat de bv niet gelukt is, maar voor relaxte gelukkige mama's en blije baby's is veel meer te zeggen, hoor!

Tess en Merel ook een:

En Huup, komt vast goed morgen!

Ko is zo zielig! Keelpijn heeft hij en zo verkouden dat drinken moeilijk gaat vanwege geen adem kunnen halen. We hadden zo'n zuigdingetje van de Hema, maar dat werkt niet echt, dus nu zuig ik af en toe zijn neusje leeg met mijn mond Het helpt maar even, dan zit hij alweer verstopt.

Neusspray mag maar 3 keer per dag. Het is gewoon even kl*te allemaal. Hij kan niet goed slapen omdat zijn neus dicht zit en dan verslikt hij zich of zijn keel doet zo'n pijn dat het lijkt of hij stikt.
Bedje is iets verhoogd aan het hoofdeinde maar of het helpt...

ik had hem net in de doek, rechtop is fijner en hij kreeg weer zo'n stik aanval, toen het voorbij was leunde hij hard huilend achterover en keek me aan alsof hij wou zeggen mama, help me nou!
Nu ligt hij in bed, af en toe te hoesten. Maar hij slaapt.
  zondag 20 september 2009 @ 21:38:02 #82
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72948920
Och Kobusje
Oeke, is een halve ui bij zijn bedje niet iets?
pi_72948974
Och Ko'tje toch!!
Heb je ook een ui onder zijn bedje liggen? En hij is toch al 3 maanden geweest? Misschien morgen ff een badje doen met Slaapzacht Eucalyptus van Zwitsal en hij mag ook babyluuf.

[ Bericht 21% gewijzigd door Vicky op 20-09-2009 21:45:32 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72949013
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:06 schreef Nijna het volgende:

Iris is gisteren met mij in bad geweest . Volgens mij zitten we op de overgang van 7 naar 6 voedingen, dan zijn het er weer 7 dan weer 6.
Ze heeft steeds wel een week tussen 2 poepluiers zitten en zo tegen de tijd dat er weer een zou moeten
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:09 schreef _Bar_ het volgende:
ik zal Roy eens met Iris laten praten hoor, qua poepluiers
hier elke dag wel een poepluier of 5

Hier eens in de 5 a 6 dagen een poepluier, misschien komt het door de flesvoeding?
pi_72949147
Bar geeft bv..
Tess poept momenteel 1 of 2x per dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72949165
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:39 schreef Vicky het volgende:
Och Ko'tje toch!!
Heb je ook een ui onder zijn bedje liggen? En hij is toch al 3 maanden geweest? Misschien morgen ff een badje doen met Slaapzacht Eucalyptus van Zwitsal en volgens mij mag hij ook al babyluuf.
Wat is babyluuf?

Een ui ga ik zo nog even snijden! Dat hadden we wel gedaan maar lief vond het zo heftig ruiken gister dat hij het weer weghaalde.
pi_72949255

soort vicks maar dan voor babietjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72949286
Oh arme Kobus Heel veel beterschap!

Huup succes morgen met de fysiotherapeut! En wat een super lieve foto van jou samen met je meisje

Stiemie en Karin wat jammer dat de bv niet gelukt is

Hier een hangerig jongetje al een paar dagen, maar het lijkt nu weer wat beter te gaan Het bewijs dat hij goed groeit is nu wel geleverd in elk geval, hij begint eindelijk echt uit maatje 50 te groeien
pi_72949324
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:36 schreef Marie79 het volgende:
Karin en Stiemie (nou ja, Lars en Esmee dus) over de kv... Fijn dat jullie die keuze hebben kunnen maken, meiden!

Hier voel ik me een beetje ontaard... Maarten is uit logeren bij mijn ouders, die passen morgen een dagje op omdat ik een keer een maandag werk en dan donderdag vrij ben. Maar ja, nu is Maarten dus ver weg (= uur rijden naar mijn ouders) en ik zit hier "alleen"...
lekker toch opzich, zelf een beetje tijd voor jezelf.

Hier is Roy afgelopen woensdag al bij de oppas geweest
Niet vanwege werk ofzo nee omdat papa en mama op stap gingen
pi_72949419
Oh, dank je voor de tip Vicky, ik ga het morgen meteen halen.

Huup die foto van jouw en Esmee is inderdaad superlief!
pi_72949504
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:42 schreef Vicky het volgende:
Bar geeft bv..
Ik geef momenteel een rommeltje
Echt er klopt niks meer van ben het regelmaat ook echt kwijt.
pi_72949564
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ik geef momenteel een rommeltje
Echt er klopt niks meer van ben het regelmaat ook echt kwijt.
komt vast weer goed!

Ik heb een klein krengetje.. Bij mij drinkt Tess zeer slecht, bij M. drinkt ze d'r flessen zo goed als leeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 september 2009 @ 21:54:42 #93
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72949753
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:46 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

lekker toch opzich, zelf een beetje tijd voor jezelf.

Hier is Roy afgelopen woensdag al bij de oppas geweest
Niet vanwege werk ofzo nee omdat papa en mama op stap gingen
Het is zeker wel even lekker, maar toch een beetje dat lege gevoel... Ik geniet er zeker wel van hoor, wat later morgen de wekker en morgenmiddag zie ik hem weer!
pi_72949839
ik begrijp je wel hoor Marie het is ook raar morgenmiddag mag je hem weer platknuffelen.
  zondag 20 september 2009 @ 22:16:18 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72950934
Oeke, Oscar is ook al 2 weken flink snotterig hier en wij gebruiken zoutoplossing voor in zijn neusje. Daar zit geen limiet aan, mag gewoon voor elke voeding etc.
We hebben de kant en klare van Daro, daar zitten handige spuitflesjes bij, kan je makkelijk mee druppelen.

Gewoon verkrijgbaar bij de drogist, mss is dat ook wat voor jullie?
pi_72951606
Dankjewel BE, ga ik morgen ook eens naar kijken.
pi_72952706
Stiemie en Karin, jammer dat de bv niet lukt, maar jullie kindjes hebben natuurlijk veel meer aan blije, ontspannen mama's

oeke en Ko

Marie, wat lijkt me dat raar. Kan me er echt iets bij voorstellen! Het is zoo morgenmiddag

Bar, misschien Roy behalve wil drinken ook gewoon veel mamahonger heeft en graag bij je isl. En voordeel van bv is dat je niet per se 6 voedingen ofzo moet geven. Als hij maar genoeg binnenkrijgt, teveel kan niet dus daar hoef je je geen zorgen over te maken

Senna wilde vandaag overdag weer niet slapen. Afgelopen dagen iedere keer wel, maar dat was of in de doek of als ik met haa rop bed ging liggen 's middags. Nu slaapt ze al, doodmoe.

Vandaag een keer of 5 dat ze zo'n hele enge paniekaanval had. Dan lag e in de box en begon ineens uit het niets echt hysterisch te gillen, heel anders dan welk ander huiltje dan ook. Ze heeft dan haar armpjes en beentjes ook heel erg strak gespannen staan en een hysterische paniekblik in haar ogen. Echt heel eng en naar om te zien en ik weet niet waar het vandaan komt of wat ik eraan kan doen.
  zondag 20 september 2009 @ 23:01:28 #98
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72953211
Stiemie, gefeliciteerd met Esmee! Jammer dat de bv niet is gelukt, maar wel fijn voor jezelf dat je de knoop hebt doorgehakt.

Marie, lijkt me ook een raar idee dat je dan alleen thuis bent. Gelukkig is het maar 1 nachtje

Huuphuup, wat een lieve foto van je mooie meisje!

Karin, balen dat het ook bij jou niet is gelukt met bv.

Arme Kobus die zo verkouden is!

MissSly, ach gos Senna. Wat zielig zeg. Hielp het wel als je haar vasthield?

Mijn meisje is gisteren voor het eerst zelf gaan zitten op precies 9 maanden oud. Heel beheerst ging ze gewoon zitten vanuit ligstand.
pi_72953714
Wat knap van je meisje, Grasjes

Ik pak haar natuurlijk iedere keer meteen op, en ze laat zich wel degelijk troosten. Hoe eerder ik erbij ben, hoe sneller ze zich laat troosten. Een keer zat ik op de bank en moest ik naar de box en toen duurde het langer. Een andere keer legde ik haar net neer en begon het meteen, dus had ik haar meteen weer vast en was ze ook snel getroost. Ik vind het zo'n naar gezicht en ik voel me dan zo verdrietig en rot en ik kan het niet oplossen of voorkomen want ik heb geen idee waar het vandaan komt.
  zondag 20 september 2009 @ 23:17:20 #100
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_72953842
Och lieve Oek, wat naar toch! Een kusje voor Ko! Zielig toch altijd zeg, zieke kleintjes.
  zondag 20 september 2009 @ 23:18:40 #101
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_72953917
Och jeetje, wat eng miss Sly! Zou het kunnen zijn dat ze voor het eerst begint te dromen ofzo, en dat dat misschien heel heftig voor haar is? Geen idee hoor, maar ik kan me bij Juul ook nog wel zoiets herinneren volgens mij, alsof er ineens een 'laagje bewustzijn' bij kwam. Of is ze wakker als ze zo in paniek raakt? Sterkte ermee!
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:43 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat is babyluuf?

Een ui ga ik zo nog even snijden! Dat hadden we wel gedaan maar lief vond het zo heftig ruiken gister dat hij het weer weghaalde.
Is ook goor ja. Zeker aangezien jullie er dan meteen OOK in liggen.
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 23:20:41 #102
5428 crew  miss_sly
pi_72953992
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:18 schreef renzell het volgende:

[..]

Is ook goor ja. Zeker aangezien jullie er dan meteen OOK in liggen.
Is ook vies, maar het helpt wel echt ik wilde daar ook nooit aan, heb een hekel aan uien, maar toen ik zwanger was en ook geen medicijnen ervoor kon gebruiken, heb ik het toch ook maar eens gedaan en werkelijk, het werkt!
pi_72957413
och wat zielig voor Senna

Vanmiddag hebben we de echo voor Tess d'r heupjes..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72957633
omg wat een kutnacht
vriendlief is zelfs naar de bank vertrokken
mevrouw deed hazeslaapjes van 10! minuten
pi_72957651
oei, das niet zo prettig KD!
Kan je vandaag niet af en toe een beetje bijslapen??

hoe isset met je zusje?

Ik ga ff een foto crossposten hoor.. vind 'm zo leuk en lief

Mijn kleine lachebekkie O +
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72957669
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:00 schreef Vicky het volgende:
oei, das niet zo prettig KD!
Kan je vandaag niet af en toe een beetje bijslapen??

hoe isset met je zusje?

Ik ga ff een foto crossposten hoor.. vind 'm zo leuk en lief
[ afbeelding ]
Mijn kleine lachebekkie O +
wat een lolbroek ze krijgt steeds meer fijne trekjes in r gezichtje..niet zo babybabybaby
(en sterkte met de echo straks)

hier eh niet bijslapen..wil zo graag naar de jaarmarkt vandaag
(verhaal van mijn zusje niet meegekregen ? .. niet zwanger! nooit geweest! (zwangerschapstest gejat van haar schoonzus die wel zwanger is waarschijnlijk.
pi_72957680
oei.. ja dan wordt het lastig bijslapen..

Het babybaby is er idd helemaal af bij Tess...

Het einde van je zusje heb ik neit meegekregen.. jeetje zeg, wat triest van d'r!! Hele huis op stelten, diverse instanties ingeschakeld en eigenlij kvoor jan L*L
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72957695
nou, nogal! zelfs in een crisisopvang gezeten! ik heb r iig niet meer gesproken sinds ik t weet en dat hou ik nog even zo
  maandag 21 september 2009 @ 08:09:01 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72957709
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:03 schreef Kleurdoos het volgende:
(verhaal van mijn zusje niet meegekregen ? .. niet zwanger! nooit geweest! (zwangerschapstest gejat van haar schoonzus die wel zwanger is waarschijnlijk.
ooh! Dat meen je niet... Ik heb het ook gemist (het einde dan). Wat zullen jullie kwaad zijn geweest! (en opgelucht)
pi_72957749
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Kleurdoos op 21-09-2009 08:35:12 ]
pi_72957752
ik haal t zo weer weg
pi_72957808
Jeutje KD, dat had ik ook nog niet meegekregen!
Sara
Merel
Ukje
pi_72957946
Oh wat zielig voor Senna dat ze zo in paniek raakt

KD dat meen je niet! Oh en veel plezier op de jaarmarkt en hopelijk kom je vannacht wel aan slapen toe!

Timo heeft hele erge diarree nu en ik maak me uiteraard meteen vreselijke zorgen. Ik heb de huisarts meteen maar even gebeld, die belt me vanmiddag terug..
pi_72958012
Bar, als we ze nou een beetje laten middelen, hebben we er allebei 1 of 2 per dag .

Stiemie, wat lekker dat Esmee zo tevreden is!

Oeke, wat voor neusspray gebruik je dat het maar 3 keer per dag mag? Ik dacht dat gewone zoutoplossing vaker mocht...
Arme Ko, knap maar gauw weer op mannetje!

Juup, Iris krijgt borstvoeding en poept dus ook weinig .

Tess, kleine rebel... bij mama zit er gewoon hetzelfde in de fles hoor
Vicky, succes met de echo! Leuke lachfoto!

Miss_sly, dat lijkt me naar.

KD, wat een nacht...

Chan, beterschap voor Timo
pi_72958241
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:39 schreef Chan het volgende:
Oh wat zielig voor Senna dat ze zo in paniek raakt

KD dat meen je niet! Oh en veel plezier op de jaarmarkt en hopelijk kom je vannacht wel aan slapen toe!

Timo heeft hele erge diarree nu en ik maak me uiteraard meteen vreselijke zorgen. Ik heb de huisarts meteen maar even gebeld, die belt me vanmiddag terug..
diaree? geef je fv of bv?
want ik weet eigenlijk ook niet het verschil tussen bvpoep en fvpoep?
bpoep ziet er iig altijd diareeachtig uit..gele natte dunne zure luiers

maar sterkte

en Nijna, dat zegt weinig
Ei had soms wel 8 poepluiers op een dag
pi_72958690
Lachebekkie Tess
En ik zag ook lieve Amelie en Merel langskomen, nice!

Chan, gewoon lekker vaak aanleggen als je vermoedt dat hij diarree heeft. Zolang hij nog goede plasluiers heeft hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Maar da's natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan

Oeke, heeft de ui geholpen?

Karin en Stiemie, hopelijk breekt er nu gauw een rustigere periode voor jullie aan nu het hele geklooi van de bv die niet goed lukt en het kolven voorbij is. Geniet van jullie kleintjes, Lars en Esmee hebben veel meer aan relaxte mama's dan aan stress en verdriet

Grasjes, wat knap van je meisje!

Arme Senna... Inderdaad misschien dromen/ verwerken? Of groeipijn??

Het feestje van gister was leuk
Goed weer, dus lekker in de versierde tuin kunnen zitten. Ondanks dat er een aantal mensen niet geweest zijn vanwege het overlijden van die vriend die van de week begraven is was het erg gezellig. Sommige aanwezigen kennen mij al vanaf dat ik Toby's leeftijd heb! Veel eten, leuke kado's gekregen en Toby heeft zich goed gedragen. Hij wilde wel vaak drinken en heeft nog een poos in de draagdoek bij me geslapen. Toch wel druk voor hem geloof ik. En oh ja, mijn eerste slokjes alcohol sinds laaaaaange tijd: champagne
pi_72960581
Ik kwam er van de week achter dat we een kloon hebben gemaakt van Leander zijn papa!!

Ik liet de foto van R als baby aan mijn moeder zien en die zei: Jemig wat voor oud pakje heeft Leander daar dan aan
Haha R helemaal trost natuurlijk!!

Krijg Leander er niet helemaal op zoals R erop staat maar kijk
Zelfde manier van haargroei, zelfde gezichtsuitdrukking. Gewoon alles!!

[ Bericht 15% gewijzigd door MeNicole2 op 21-09-2009 11:52:49 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72960615
Ik heb er net bijna een hele fles ingkregen... nou ja. op 20 cc na dan
En nu ligt de kleine dame voor pampus in de wipper...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72960813
Tess lieve foto , enne wel je flesjes leegdrinken he ook bij mama, zelfs bij mama !!!

Chan laat Timo maar lekker drinken.
Kobus dat je neusje maar snel weer open mag zijn.
Grasjes wat goed van je dochter

Senna niet zo heftig dromen hoor

pffff een nacht achter de rug van een uur slapen een half uur voeden...
geloof dat Roy meelift op onze beroerdheid (beide papa en mama snip verkouden en grieperig)
pi_72960862
oei das een pittig nachtje Bar!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 september 2009 @ 11:12:13 #121
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72961156
Wat een leuke foto's!

Fijn Vicky dat Tess zo lekker gegeten heeft.

Een voor de mama's met een slechte nacht.

Hier ook een snip verkouden papa, hoop dat ie Joep niet aansteekt. Bah, morgen weer werken na 19 weken bij mijn kereltje te zijn geweest.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72962101
Nijna, de dokter zei 3 x maar op de handleiding staat 3 - 6 keer, dus we hebben het wat vaker gedaan.

Ui onder het bed hielp wel, denk ik.

Miss, wat zielig dat Senna zo in paniek kan zijn. Hier hebben we wel gehad dat Ko af en toe ineens heel bang keek en ook ging huilen. Het enige wat je kunt doen is vasthouden denk ik. Maar het breekt je hart.
Denk dat het inderdaad met een nieuw bewustzijn te maken heeft.

Kleurdoos, dat had ik ook even niet mee gekregen. Lekker zeg!

Kersjes, Champagne!

meNicole, wat lijken ze op elkaar zeg!

moeilijk Seilram.

Ko vind de Bibi speen lekker!
En hij is heel boos dat hij ziek is. Huilen, schreeuwen en echt heel chagerijnig kijken. Ik heb de Luuf gehaald en ik denk dat we hem zo in bad doen en dan lekker insmeren.
pi_72962201
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Vicky het volgende:
oei das een pittig nachtje Bar!
Ja acht, kon toch al niet zo lekker slapen doordat alles bij mij ook dicht zat,dus opzich is het niet zo heel erg
Vond het sneu voor Roy, omdat hij echt al een dikke week snachts lekker slaapt, en nu dus aldoor wakker werd, en toch best wel honger ook had

Vandaag maar beetje rustig aan doen met z'n 3tjes
pi_72962933
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:

Ik bedoelde dat ze net als het kind van Juup, ook weinig poept , niet dat t door de bv zo weinig is .
8 op een dag hoef ik er dan ook weer niet, maar iets vaker dan ze nu doet zou volgens mij voor haarzelf ook wel prettig zijn, want het lijkt vaak net als er weer ongeveer een week voorbij is dat ze huileriger enzo is en last heeft van iets...
pi_72963236
Goh wat lief zijn jullie allemaal, ik moet er gewoon van huilen. Het voelt zo dubbel nog.
Lars heeft gisteravond voor het eerst kv gehad, en dat ging goed.
Hij heeft er goed op geslapen.

Stiemie (of anderen die het weten) hoeveel geef jij in de fles?
Ik had Icare gebeld, die zeiden 65 cc met ruim 2 schepjes. Maar dat is zo lastig te realiseren.
Hoe zouden jullie dat doen?
  maandag 21 september 2009 @ 12:32:30 #126
114177 Diaan73
pi_72963448
Karin en Stiemie wat jammer (voor jullie) dat jullie over moet gaan naar flesvoeding. Wat betreft je vraag Karin: 65 is erg lastig te maken. Ik zou gewoon 60 maken met 2 schepjes. Kijken hoe dat gaat. Heeft hij er te weinig aan, dan kun je 90 maken met 3 schepjes en dan drinkt Lars gewoon wat hij nodig heeft. Ik zou zelf niet gaan "klooien" met ruim of dat soort termen.
Make love, not war ☮
  maandag 21 september 2009 @ 12:38:21 #127
248986 MamaNik
pi_72963606
Karin, wat balen als je zo graag bv wil geven en je nu op kv zit, maar je moet maar zo denken Lars heeft meer aan een ontspannen moeder dan aan een gestreste moeder.

Hoe zwaar is Lars?? Anders kan je gewoon de regel gebruiken van 150 ml per kg lichaamsgewicht en dat verdelen over het aantal voedingen wat hij krijgt.
Wij deden dan altijd 60 met 2 of 75 met 2 1/2 en anders wordt het 90 met 3. 15 ml is een half schepje zo bouwden wij het een beetje op.

Ik ben helemaal into de kv met de tweeling ben ondertussen een wandelde vraagbaak daarover ook bij vriendinnen mocht je iets willen weten dan weet je me te vinden
pi_72963742
Balen Seilram, all good things come to an end... Alvast veel succes morgen!

Oeke, hier ook 2 fans van Bibi-spenen. Hopelijk knapt Kobus wat op van zijn badje, ziekjes zijn is ook helemaal niet leuk
  maandag 21 september 2009 @ 12:51:30 #129
114177 Diaan73
pi_72963934
Lennon is ook Bibi-spenen fan Hij wil ook geen andere soort speen. ik vind die van de Difrax veel stoerder

voor de zieke kindjes.

miss_sly, hoe gaat het vandaag met Senna?
Make love, not war ☮
pi_72964984
Goeiemiddag allemaal! Telkens als ik ontdek dat er weer een nieuw babietjestopic is geopend moet ik weer 3 pagina's verder lezen, pfff!

In iedergeval welkom Stiemie met Esmee, mooi meisje met een mooie naam!
Wat naar dat je wel BV wilde gaan geven maar dat het niet zo gaat als je wilt. En voor Karin hetzelfde verhaal. Maar genieten is vooral belangrijk, dus dan maar KV en daar worden ze heus net zo groot en sterk van!

Vicky vanmiddag echo van Tess' heupjes, hopelijk is alles gewoon goed! Wat een mooi lachebekje is ze trouwens!
En Huup met nog zo'n mooi lachebekje, kwam bij jouw vandaag de fysio niet langs voor de houding van A.?
pi_72965442
Onrustig beebje hier en ik was juist zelf even heel erg hard toe aan een uurtje tijd voor mezelf . Maar als Iris straks eindelijk (hopelijk) slaapt dan moet Mirte weer uit bed, dus geen mama-tijd vandaag.
pi_72965656
Wat een lieve reacties allemaal zeg Zoals Karin al zegt het blijft erg moeilijk om je erbij neer te leggen, maar de reacties helpen wel enorm.

Karin wij geven nu 50 ml per voeding. 65 ml is trouwens 60 ml met 2 schepjes erbij toch?

Esmee is echt zo'n tevreden meisje nu ze kv krijgt, het is echt zo'n verschil met de kraamtijd van Linde.
pi_72965919
Wat fijn dat Esmee en Lars het zo fijn doen nu! Goede beslissing dus

huup, hoe was de fysio?

Vicky succes met de echo.

Bar pittige nacht idd. Beterschap

Senna heeft geen paniekaanvallen meer gehad. Vandaag weer slecht met slapen, maar nu ligt ze uitgeteld in een of andere vage manier opgekruld in mijn arm te slapen in mijn arm zo schattig, ik schoot helemaal vol
rond half 5 komt er kraamvisite, maar zowel Senna als ik zijn nog niet eens aangekleed; zoveel gesoebat vanaf dat ze wakker was totdat ze weer sliep dat we daar nog niet aan toegekomen zijn even kijken wanneer ze wakker wordt en hopen dat ze niet te vroeg komen, voor schaap thuis is (schoonouders en oom en tante van schaap ontvang ik liever niet in pyjamajasje ).
pi_72965952
he miss wat eng en ook wel sneu als Senna dan zo paniekerig huilt gelukkig dat ze zich wel goed laat troosten.

En Bar wat een nacht!

Kers, fijn dat het feestje zo leuk was

Hier is idd vanmorgen de fysio langs geweest voor de voorkeurshouding. Alle gewrichtjes zitten goed in de kommen gelukkig en haar ruggegraatje liep nog recht. De heupjes moeten in de gaten gehouden worden maar het was volgens haar niet direct noodzakelijk om er een echo van te maken, gewoon bij het cb laten controleren was genoeg.
En verder hebben we een set oefeningen opgekregen die we met haar moeten gaan doen, simpele oefeningen wel hoor, goed te doen enzo. En volgende week komt ze weer langs om te zien hoe het gegaan is enzo.
Het komt er eigenlijk op neer dat ze de laatste paar maanden zwangerschap steeds in dezelfde houding met haar hoofd/nek in mn bm heeft gezeten waardoor de ene kant spiertjes in haar nek iets strakker en korter is, daarom trekt ze haar hoofdje naar die kant want de andere kant op kost teveel moeite. Dus met die oefeningen gaan we die andere kant een beetje trainen en wat soepeler maken, is de bedoeling.

En nu ligt ze heel hard te knetteren door de babyfoon omg...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72966437
gelukkig Huup dat het eigenlijk met simpele oefeningen goed moet komen.
Geniet maar fijn zo samen van de babygym

Miss_sly appart he in wat voor houdingen die kleintjes soms kunnen slapen.
En jullie vinden vast wel een moment om jullie om te kleden

Nijna, hopelijk morgen wel een mama momentje
  maandag 21 september 2009 @ 14:31:48 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72966942
zo ik heb weer even tijd om bij te lezen en te reageren. Welkom Lars en Esmee en Toby en alle andere beebs die ik vergeten ben die tjdens mijn vakantie zijn geboren!

Morris is een beetje ziek, had een luchtweginfectie. En zijn oortjes zijn een beetje rood, maar nog niet ontstoken. Flesjes gaan er met moeite in. Maar goed, het gaat alweer wat beter.

Vrijdag bij het cb was meneer 7,2 kilo en 67 cm!
Geen wonder dus dat hij zowat geen kleren meer had die hij past.

En gisteren is hij zomaar op zijn buik gerold op bed. Hij was er zo van van slag dat ie meteen begon te brullen!

De vakantie was helemaal top. Ik vond het zo leuk om met die kleine man al lekker eruit te zijn. Vliegen ging prima, het was echt helemaal ok!
Ik zal snel wat foto's in het topic zetten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_72967084
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is ook Bibi-spenen fan Hij wil ook geen andere soort speen. ik vind die van de Difrax veel stoerder

voor de zieke kindjes.

miss_sly, hoe gaat het vandaag met Senna?
idd! Elin wil ook alleen bibi terwijl ik de difraxjes zo cute vond
  maandag 21 september 2009 @ 14:40:15 #138
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72967214
Wat gaat Morris hard! En wat fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad!

Ach, miss_sly, anders trek je snel een jogging broek aan kan ook prima toch?!

Karin, welkom hier! Ik heb helemaal gemist dat jij al bevallen bent geloof ik

Huup, fijn dat de fysio is geweest. Toch een geruststelling dat het niets ernstigs is... nou ja, ernstig in de zin van iets blijvends ofzo, if joe snep wat i mien. Ik vond die oefeningen doen altijd best gezellig.

Dank voor de sterke wensen Komt vast goed morgen, maar zal wel even wennen zijn.
pi_72967387
Tess d'r heupjes zijn helemaal goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72967392
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:36 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

idd! Elin wil ook alleen bibi terwijl ik de difraxjes zo cute vond
Willow ook
pi_72967512
Tess ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72967630
Mijn eerste post hier...

Ik ben al een tijdje aan het meelezen, met name in dit topic omdat ik een zoontje van 10 weken heb. Het is fijn om jullie verhalen te lezen en omdat ik zoveel herken heb ik toch maar besloten om me te registreren zodat ik ook af en toe kan reageren! En misschien een vraagje te stellen....

Huuphuup: ik ben toevallig vandaag ook bij de kinderfysio geweest met hetzelfde probleem. Bij ons werd ook gezegd dat het komt omdat hij in een bepaalde houding heeft gezeten in de baarmoeder. Ze vond de afplatting wel erg, maar we moeten ook oefeningen doen. En volgende week gaat ze kijken of er een wervel scheef zit.

Zijn er nog mensen die de ervaring hebben dat de oefeningen helpen? Mijn zoontje heeft nl wel een erg sterke voorkeur.
  maandag 21 september 2009 @ 14:57:11 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72967709
Tichi, welkom hier!

Morris wil dan weer alleen Difrax spenen, maar wel een slag groter dan bij zijn leeftijd hoort. Hij houdt van een mondje vol.
voor Tess! Gelukkig maar!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 21 september 2009 @ 14:58:19 #144
248986 MamaNik
pi_72967740
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:46 schreef innepin het volgende:

[..]

Willow ook
Robin en Viggo ook! wat is het toch dat die Bibi de voorkeur hebben?
pi_72967984
voor Tess haar heupjes!

Iris gaat ook voor bibi . Waarom maakt difrax die spenen niet gewoon wat korter, volgens mij is dat het euvel namelijk... of bibi moet leukere schildjes maken .
  maandag 21 september 2009 @ 15:13:41 #146
248986 MamaNik
pi_72968203
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:06 schreef Nijna het volgende:
voor Tess haar heupjes!

Iris gaat ook voor bibi . Waarom maakt difrax die spenen niet gewoon wat korter, volgens mij is dat het euvel namelijk... of bibi moet leukere schildjes maken .
En waarom vind niet iemand een speen uit die bij pasgeborenen gewoon in hun mond blijft zitten zodat je niet elke 10 sec die speen opnieuw erin moet stoppen diegene die dat uitvind ik volgens mij echt multimiljonair.
pi_72968316
Tess goedzo!

Spenen? Ik heb hier alleen die ene die in die doos zat? i love mama ofzo staat erop? Ze hoeft hem maar heel af en toe, geen pijl op te trekken eigenlijk maar voorlopig vindt ze die wel goed geloof ik. Die met die leuke plaatjes heb ik ook gezien zitten erg toffe tussen

Tichi welkom!
ik weet uiteraard niet of de oefeningen hier heel erg aan gaan slaan maar tegen mij is wel gezegd dat het schedeltje nog heel erg zacht is en dat zoiets erg snel af kan platten, maar dus ook weer erg snel recht kan trekken. De fysio komt ook volgende week weer terug om te zien of ze al resultaat merkt enzo ook. Dus ik denk dat een weekje consequent die oefeningetjes doen al wel verschil zal maken voor de lengte en stijfheid van het nekspiertje. Als het goed is, is daarmee uiteindelijk al de helft gewonnen, als je kindje daarna soepel op allebei de kanten draait met t koppie dan is het makkelijker om die afplatting verder aan te pakken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72968345
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:13 schreef MamaNik het volgende:

[..]

En waarom vind niet iemand een speen uit die bij pasgeborenen gewoon in hun mond blijft zitten zodat je niet elke 10 sec die speen opnieuw erin moet stoppen diegene die dat uitvind ik volgens mij echt multimiljonair.

maar hoe...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72968400
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

maar hoe...
Duct tape... ?
pi_72968546
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:21 schreef tichi het volgende:

[..]

Duct tape... ?

hahaha

das bijna nog erger dan dat ene meisje met dr speen met etherische eauliejen erin, zodat de baby de etherische eauliejen inhaleert en rustig wor...
je kon zien dat die juryvoorzitter daar idd van schrok. En ik hoop niet dat dat meiske met dat idee kwam omdat dat bij haar thuis zo gebruikt wordt ofzo kan nooit goed zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72968631
Huup, dat heb ik ook gezien. Volgens mij was ze ook nog zeer verbaasd dat het geen goed idee was... ;-).

Speen met een elastiekje om het hoofd vastzetten net zoals je bij een masker doet met carnaval ;-)...
Duct tape en secondelijm lijkt me ook weer zo wat...
  maandag 21 september 2009 @ 15:40:53 #152
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_72968946
Vicky, die rode vlekken/vlekjes bij Tess kunnen ook van de koorts komen (zonder dat het vijfde of zesde ziekte hoeft te zijn). Het is dan een doorgeschoten reaktie van het lichaam op hetgeen de koorts veroorzaakt heeft. Is hier ook eens gebeurd.

Mijn zoon "leest" mee, ziet de smilies en zegt: "Hee Pekmen, waar zijn de witte stipjes, zijn die al opgegeten?" bij deze smiley
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 21 september 2009 @ 16:12:02 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72969857
Weer goedgekeurd bij het cb. De scores: Max 60 cm en 5555 gram, Tygo 60,5 cm en 5425 gram. Jihaa! Alles primadeprima, helemaal volgens de curve. Over het niet leegdrinken van de flessen hoeven we ons helemaal geen zorgen te maken, ze groeien goed en blijkbaar hebben ze dan genoeg gehad.
Prikken waren wel weer vervelend, de vorige keer kregen ze aan t begin vd avond verhoging en later koorts, we zullen zien hoe t deze keer zal gaan. Zetpil hebben we in huis *check*.
Vanaf nu mogen we ook lekker naar t zwembad met de mannen, drie keer raden wat wij komend weekend gaan doen

Zo nu maar eens even bijlezen. Ik zie dat t bij jullie nog steeds niet helemaal lekker gaat Vicky? Tess nog steeds niet fit?
  maandag 21 september 2009 @ 16:12:42 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72969879
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:29 schreef Nijna het volgende:

Speen met een elastiekje om het hoofd vastzetten net zoals je bij een masker doet met carnaval ;-)...
Duct tape en secondelijm lijkt me ook weer zo wat...
Wij hebben er een knuffeltje aan vastgemaakt. Dat werkt (meestal )
  maandag 21 september 2009 @ 16:16:03 #155
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72969988
Karin ! Je kiest voor Lars en dat doen alle mama's die het beste met hun kindje voor hebben, vergeet dat niet!

Stiemie, balen dat het niet lukt, maar.... (zie boven)
  maandag 21 september 2009 @ 16:22:13 #156
248986 MamaNik
pi_72970217
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:21 schreef tichi het volgende:

[..]

Duct tape... ?
Had zelf ook al bedacht dat die 2 gaatjes in een bibi speen er ook niet voor niks zitten, klein elastiekje leek mijzelf ook al een goede optie toen. Vooral met de 2 jongens pff heb hele slijtplekken in mijn houten vloer zitten van het heen en weer lopen van mijn bed naar de wiegen van de jongens
pi_72970229
hier de speen van avent maar dan wel met lichte tegendruk van mama of papa
pi_72970251
Welkom Tichi.

Memmel mag lekker shoppen voor Morris
Beter gezegd "moet", zo'n kleintje in slechts een luier... da's toch veel te koud nu!

Miss_Sly, soms heb je van die dagen... Aankleden heeft dan totaal niet de prioriteit.

Huup, hopelijk slaan de oefeningen aan. Zolang Amelie het maar niet vervelend vindt is het niet erg toch?

Hoera voor Tess d'r heupjes!

Hier een zeer onrustig kleintje. Misschien toch nog vanwege de drukte van gister?
  maandag 21 september 2009 @ 16:37:54 #159
114177 Diaan73
pi_72970794
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:58 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Robin en Viggo ook! wat is het toch dat die Bibi de voorkeur hebben?
Ik denk dat ze gewoon het lekkerst zuigen

Tichi, welkom hier!!

Vicky en Huup wat fijn dat alles goed is
Make love, not war ☮
  maandag 21 september 2009 @ 16:42:30 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72970986
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon het lekkerst zuigen

Goh, gek eigenlijk he? Hier ook bibi
  maandag 21 september 2009 @ 16:45:44 #161
114177 Diaan73
pi_72971082
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:42 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Goh, gek eigenlijk he? Hier ook bibi
Het mondstukje sluit wel beter aan dan die van de Difrax vind ik... misschien zit het ook deels daarin. Lennon gebruikt nu trouwens het ringetje aan de speen ook om op te bijten. Al heeft hij in bed een speen zonder zo'n ringetje. Hij speelt er ook mee en wil hem dan bij mij in de mond doen

Wat fijn dat alles goed was op cb met Robin en Vigo En ze groeien echt lekker!! Geen zorgen meer maken dus over dat ze te weinig drinken.

Memmel, Moris is ook lekker gegroeid zeg. Hij is bijna net zo zwaar als Lennon....
Make love, not war ☮
pi_72971486
ik heb vandaag nieuwe zootjes voor r gekocht
heel mooi antraciet
pi_72971608
Zootjes?

Graeme vind alle speentjes wel goed eigenlijk, zolang het maar zo´n kersvorm is en niet die dental. Meestal heeft hij die van Difrax. Daar zitten ook 2 gaatjes in het schildje, je zou er haast elastiekjes door doen en dan zo achter de oortjes he
  maandag 21 september 2009 @ 17:30:50 #165
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72972655
Een dikke voor de heupjes van Tess.

Hier geen spenen. Het duimen is ineens ook stukken minder dan vorige week. Af en toe wel een vinger in zijn mond, maar niet meer 24/7 zeg maar. Hij is wel vreselijk aan het kwijlen zeg. Ik blijf vegen met een spuugdoekje

Welkom Tichi! En nog gefeliciteerd

En de tweeling zo goed gegroeid!!

Ow en moet nog even iets vertellen. Joep kan zichzelf op zijn zij gooien

[ Bericht 8% gewijzigd door seilram op 21-09-2009 17:52:01 ]
pi_72973483
Mikoxx, ik hoop dat je jongens geen koorts krijgen dit keer. Lucas had er, bij zijn eerste prikjes, ook erg last van. Fijn dat ze zo lekker groeien!

Ook heel fijn dat Tess' d'r heupjes goed zijn!

Leuk, die zootjes, KD, is dat voor als ze echt beginnen te lopen?

Joepie voor Joep!
pi_72974188
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:54 schreef tichi het volgende:
Mikoxx, ik hoop dat je jongens geen koorts krijgen dit keer. Lucas had er, bij zijn eerste prikjes, ook erg last van. Fijn dat ze zo lekker groeien!

Ook heel fijn dat Tess' d'r heupjes goed zijn!

Leuk, die zootjes, KD, is dat voor als ze echt beginnen te lopen?

Joepie voor Joep!
ook..en lekker warm met sokken voor in de draagdoek
pi_72974681
Oh leuk die zootjes!
Joep! wat knap!
En natuurlijk ook nog voor Tess en Welkom voor Tichi!

Wij doen sinds een paar dagen johannesbroodpitmeel door Graeme zn voeding omdat hij zoveel spuugde en dat helpt ook heel goed. Maar nu poept hij ineens 3 keer per dag, ipv 1 keer per dag. En zijn poep is ook heel dun en echt heel erg geel en het stinkt Echt zo´n zure kots lucht Is dat normaal met Johannesbroodpitmeel?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 september 2009 @ 18:34:49 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72974699
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:45 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het mondstukje sluit wel beter aan dan die van de Difrax vind ik... misschien zit het ook deels daarin. Lennon gebruikt nu trouwens het ringetje aan de speen ook om op te bijten. Al heeft hij in bed een speen zonder zo'n ringetje. Hij speelt er ook mee en wil hem dan bij mij in de mond doen

Wat fijn dat alles goed was op cb met Robin en Vigo En ze groeien echt lekker!! Geen zorgen meer maken dus over dat ze te weinig drinken.

Memmel, Moris is ook lekker gegroeid zeg. Hij is bijna net zo zwaar als Lennon....
hier ook bibi spenen, en dat speentje zonder ring is speciaal om te slapen, maar ik heb ze liever mét ring, die verdwijnen minder snel achter het bedje

straks even bijleven, jouw post sprong er even uit voor mij

pi_72975381
Joep, wat goed!

Vicky, wat fijn dat Tess haar heupjes in orde zijn!

Huup, gelukkig is alles in principe goed, en moet het met simpele oefeningen te verhelpen zijn. Fijn!

Tessie, wat fijn dat hij niet meer spuugt, vervelend van de poep. Misschien een overgangsding?

Welkom Lucas en mama.

Ehm, ik ben vast veel vergeten....

Veel dank voor alle tips.
De ui, de babyluuf hebben geholpen denk ik. Ko protesteerde hevig tegen de Luuf maar daarna viel hij in een lange slaap en dat heeft hem goed gedaan.

Vanochtend ook een Bibi speen gekocht, nav een tip van Vicky, en dat is de bom! Meneer geniet ervan, we hoefden hem net rond te dragen of wat ook, gewoon relaxed liggen met de speen en naar zijn handjes kijken en weer in slaap gevallen!
Hij ademt nog wel zwaar, maar volgens mij hebben we het ergste gehad.
Waren we eindelijk van de spruw af wordt meneer verkouden.
pi_72976823
Fijn dat de luuf aanslaat Oeke!
En een voor de Bibispeen

Wat goed van Joep!!
Welkom Tichi!
Fijn dat ie niet meer spuugt Tessie. Ik herken het niet hor van de JPM.. bij Amber hadden we juist poepproblemen erdoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 september 2009 @ 19:52:28 #172
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72977598
Welkom Tichi!

Oeke, wat fijn dat Kobus weer aan de beterende hand is...! En erg fijn dat de speen helpt.. Heb je de doos van Prenatal niet gehad? Daar zat nl een bibspeen in (bij mij tenminste wel). Wij hebben een speen zonder ring, wat is eigenlijk het voordeel van een ring aan de speen??

Wij gaan komend weekend zwemmen Ben benieuwd hoe ze t vinden. Iemand nog tips voor een 1e keer?
  maandag 21 september 2009 @ 19:54:31 #173
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72977685
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:54 schreef tichi het volgende:

Zonet 37.8 en 37.6, valt nog mee dus. Ze hebben goed gedronken en liggen nu weer lekker in bed.
Zijn er trouwens mensen met ervaring met de forte voeding? Wij mogen t M. gaan geven in de laatste fles, omdat hij zo slecht doorslaapt sinds vier weken. Wij dachten te beginnen met 3 scheppen omneo en 3 scheppen forte.
pi_72977733
Leuk Mikoxx!! Heb eigenlijk maar 1 "tip": blijf niet te lang in het water. Een kwartiertje is meestal al genoeg. Kijk goed naar handjes en lipjes. Worden ze blauw, ga dan het water uit en kleed ze aan.

En een ring aan een speen maakt het wat makkelijker om er een spenenketting aan vast te maken.. verder zie ik eigenlijk geen voor/nadelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 september 2009 @ 20:03:33 #175
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72978043
Oeke, wat fijn dat de Luuf wat oplucht. Naar zeg, zo'n kleintje wat snip verkouden is. Beterschap voor hem!

Mikoxx, wat Vicky zegt. Niet te lang en voorzicht laten kennis maken met het water. Langzaam erin.

Dank voor alle juichen Ik zit hem ook aan te moedigen om verder te rollen, maar dan kijkt ie me aan alsof ik zot ben
pi_72978209
Leuk Mikoxx, zwemmen! Dat wilde ik ook gaan doen, maar ik wacht nog maar een weekje. Ik hoop wel dat hij dan nog in zijn leuke zwempakje past.

Fijn dat de jongens geen hoge koorts hebben! Wat zijn ze lekker gegroeid trouwens.

Die speen hadden we ook, maar die vond hij niet fijn, dus weggegooid en een difrax speen gekocht. Nou, daar vond hij ook niets aan. En nu hij al 15 weken is vind hij de bibi speen toch wel lekker.
pi_72978862
Het bleek de 6de ziekte te zijn trouwens! Dus, maar goed, geloof dat het nu weer beter gaat.

Met Mila gaat alles goed, ze is zo lief en leuk en schattig
pi_72979271
We hadden net weer een poepluier , ze had een beginnetje gemaakt, maar dat zat allemaal zo vast geplakt (althans zo zag het eruit) dat er niks meer verder uit kwam... dus even gepoetst en toen kwam er nog meer. Ze lijkt ook weer wat rustiger nu.
  maandag 21 september 2009 @ 20:39:01 #179
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72979631
'gepoetst'?? Wel fijn dat t een beetje op gang lijkt te komen nu, Nijna.

Thnx voor de zwemtips! Ik laat jullie weten hoe t was hoor! Oh, en op de arm houden of in de zwemring (en dan vasthouden natuurlijk )?
pi_72979744
lekker op de arm houden!
zwemring is pas leuk als ze veel ouder zijn!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72979805
gezellig zwemmen met je kindertjes Mikoxx
  maandag 21 september 2009 @ 21:06:57 #182
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72980883
Heerlijk zwemmen Mikoxx!
Wij gaan binnenkort wel weer eens denk ik! ('k hoop volgend weekend)

Maarten heeft het erg goed gedaan bij mijn ouders, ik was zelf weer erg blij hem te zien vanmiddag en nu ligt hij lekker in zijn eigen bedje te slapen! Hij was erg moe vanavond toen we om 19.00 gingen rijden naar huis, maar na een uur in de auto was hij nog steeds klaarwakker dus meteen een flesje en toen slapen...
pi_72981019
gelukkig is hij weer thuis marie
pi_72981771
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

diaree? geef je fv of bv?
want ik weet eigenlijk ook niet het verschil tussen bvpoep en fvpoep?
bpoep ziet er iig altijd diareeachtig uit..gele natte dunne zure luiers

maar sterkte

Ik geef bv en ik vond het er inderdaad ook altijd als diarree uitzien, maar dit was zo dun als water met een kleurtje.. Maar ik wist dat het kon gebeuren vanwege de vaccinatie die hij vorige week gehad heeft.. De huisarts zei dat we het vandaag mochten aankijken en als het morgen nog niet weg is moet ik weer bellen.. Behalve dan als hij helemaal leeg zou lopen vandaag, dan meteen weer bellen, maar sinds de waterluier van vanmorgen heeft hij niet meer gepoept gelukkig.
pi_72982314
he Chan dat lijkt me toch wel schrikken hoor.
Fijn dat je morgen eventueel terug mag bellen naar de dokter, en ook prettig dat Timo niet nogmaals gepoept heeft. Hopelijk was het een eenmalige uitspatting (hihi )

Enne, doe es nieuwe Timo-foto's?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 september 2009 @ 21:42:09 #186
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72982459

[ Bericht 37% gewijzigd door Hi_flyer op 22-09-2009 09:42:59 ]
pi_72983223
Iets om de speen in de mond te houden tijdens het slapen is al eens het beste idee van Nederland geweest: Het is een knuffel-je-speen.

pi_72983314
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:39 schreef mikoxx het volgende:
'gepoetst'?? Wel fijn dat t een beetje op gang lijkt te komen nu, Nijna.

Thnx voor de zwemtips! Ik laat jullie weten hoe t was hoor! Oh, en op de arm houden of in de zwemring (en dan vasthouden natuurlijk )?
Gepoetst als in schoongeveegd met billendoekjes .
Ze heeft nu zo'n beetje maandag als poepdag...

Leuk zwemmen, je kan de zwemring meenemen en dan kijken wat je prettiger vindt, ik vond op de arm leuker toen Mirte nog zo'n ukkie was en later met van die zwembandjes om de armen.
Die ring hebben we maar 1 of 2 keer gebruikt.
  maandag 21 september 2009 @ 22:02:00 #189
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_72983380
Hier ook een speen aan een knuffel vastgemaakt. Dan valt ie niet zo snel uit bed en hoef je dus niet midden in de nacht te liggen graaien onder het ledikantje, en hij kan hem zelf ook beter terug vinden in bed.
Ideaal!

Een aap heeft niet voor niets een staart.
pi_72983487
hahaha krijtlijk wat schattig

mijn meiske is nog niet groot genoeg voor van die knuffelgevallen. (vind ik tenminste, ik vind het eng om zulke dingen dicht bij haar te leggen.)
En het maakt weinig uit eigk want ze kan het toch nog niet vastpakken en knuffelen
Maar ik vind die optie van krijtlijk wel erg leuk
en die van het beste idee vind ik op de kop van een lintworm lijken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72983575
Mijn uk kan nog niet eens een speeltje vastpakken, dus een knuffel met speen naar de mond toe brengen vereist veeeeeeeels te veel hand-oog coordinatie.
pi_72983669
Vreselijk lelijk ding die knuffel-je-speen

Mikoxx wat een mooie scores! Wow! Ze groeien lekker he! En hopelijk krijgen ze niet teveel last van de prikken.
En lekker zwemmen dit weekend, waar ga je heen?
Volgens mij hadden wij Meike wel in de ring gedaan, dat vond ze prettiger als op de arm. Je kunt natuurlijk beide proberen. Bij Meike deden we na het zwemmen vaak een badjasje aan, meteen lekker warm.
En foto's maken he!

Miss Sly is het nog gelukt om in de kleren te zijn voor de visite er was?

Men wat een emotionele wanhoop ben ik toch op het moment, gaat nergens over.
Het ene moment huil ik om het gedoe met de bv, het volgende moment ben ik weer zo gelukkig met mijn kleine ventje dat ik daar weer om moet huilen. pfffff
pi_72983699
Het is ook niet zo dat ze echt gaan knuffelen met de knuffel je speen. De bedoeling is dat die knuffel blijft liggen op 1 plaats waardoor de speen in de mond blijft. Hij is ook zwaarder onderaan.
pi_72983707
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:38 schreef huuphuup het volgende:
he Chan dat lijkt me toch wel schrikken hoor.
Fijn dat je morgen eventueel terug mag bellen naar de dokter, en ook prettig dat Timo niet nogmaals gepoept heeft. Hopelijk was het een eenmalige uitspatting (hihi )

Enne, doe es nieuwe Timo-foto's?
Als ik er rationeel naar kijk dan is er eigenlijk weinig aan de hand, maar sja met de voorgeschiedenis in mijn achterhoofd is het gewoon allemaal heel eng en erg schrikken inderdaad.. Ik sta constant op scherp bij elke druppel die zn lijfje verlaat, bang dat ie uitdroogt.. maar goed, we zullen er doorheen moeten en als het goed is, duurt het nog maar een paar dagen voordat de eerste vaccinatie helemaal achter de rug is.. En dan is het alweer bijna tijd voor de tweede..

Timo-foto'tje van vanmiddag, hij was met papa aan het spelen en keek heel geconcentreerd en lachte telkens
pi_72983861
Chan, wat ziet hij er goed uit! In je zwangerschap waren ze toen toch steeds bang dat hij niet goed groeide? Mooi ventje hoor, lekker koppie!
pi_72983956
Ah wat issie leuk Chan! Kan me goed voorstellen dat je het nu extra eng vind. Gelukkig is het bij die ene dunnepoepluier gebleven en heeft hij er verder niet zoveel last van, en van de volgende ook niet.
pi_72983970
ah gos wat een mannetje en dat lachen!
smelt je lief niet helemaal als hij dat ziet? B. kun je opvegen als ze naar hem lacht dat wordt wat als ze twee is en dr zin wil hebben

Begrijpelijk hoor dat je toch een beetje extra bezorgd bent. Ook al kun je het rationaliseren, het blijft een eng idee. Hopelijk is het snel over
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72984625
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Men wat een emotionele wanhoop ben ik toch op het moment, gaat nergens over.
Het ene moment huil ik om het gedoe met de bv, het volgende moment ben ik weer zo gelukkig met mijn kleine ventje dat ik daar weer om moet huilen. pfffff
Ik ben ook gestopt met bv omdat het niet goed ging. Ook een heleboel gerommel en vanalles geprobeerd. Uiteindelijk na 5 weken gaan afbouwen en na 6 weken was het klaar. Ik was er ook heel verdrietig over, maar het was uiteindelijk echt zo'n opluchting! Ik kon daarna echt genieten en was veel minder gestresst.

Ik hoop ook echt dat het voor jou ook zo wordt en dat je er snel vrede mee hebt!
  maandag 21 september 2009 @ 22:32:41 #199
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_72984793
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:04 schreef huuphuup het volgende:
hahaha krijtlijk wat schattig

mijn meiske is nog niet groot genoeg voor van die knuffelgevallen. (vind ik tenminste, ik vind het eng om zulke dingen dicht bij haar te leggen.)
En het maakt weinig uit eigk want ze kan het toch nog niet vastpakken en knuffelen
Maar ik vind die optie van krijtlijk wel erg leuk
en die van het beste idee vind ik op de kop van een lintworm lijken
Daar heb je wel gelijk in, ik had de eerste maanden de speen er ook niet aan vast zitten. Toen zat aap nog vastgeklemd tussen het matrasje en de zijkant van de wieg zodat hij hem niet per ongeluk op zijn gezicht zou krijgen.

Ik hoor hier ook eigenlijk helemaal niet thuis, mijn zoontje is al bijna 18 mnd.
pi_72984799
Chan wat een lekker ventje heb je zeg!

Pff hier gisterenavond kraamtranen Alles, maar dan ook alles was reden voor tranen. Ben blij dat het voorbij is. En Esmee heeft na de voeding van 20 uur een plakmomentje. Dan wil ze alleen maar bij papa en mama liggen

Met zwemmen gebruikten we hier wel een zwemring. Anders had ik na een kwartiertje echt een lamme arm. Linde vond het overigens altijd zo leuk als ze haar dan tussen ons in heen en weer lieten drijven.
pi_72986825
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:58 schreef Estrys het volgende:
Iets om de speen in de mond te houden tijdens het slapen is al eens het beste idee van Nederland geweest: Het is een knuffel-je-speen.

[ afbeelding ]
Helpt voor geen meter hier.
pi_72987120
hehe nu een msn gesprek met mn moeder over hoe ik was als baby
*slaan
*bijten
*schreeuwen/gillen
*met flessen gele vla smijten
*complete banen behang lostrekken
*spijlen uit t bedje trappen
etc.

En ik vind elin al driftig.. ben benieuwd wat dat me gaat brengen
pi_72987273
met barbiebenen alsnog de deuren openkrijgen waar ze de deurklink uithaalde ;')
hoe vindingrijk is dat
pi_72987750
Als ik mijn zin niet kreeg als baby, ging ik zó lang en zó driftig huilen dat ik stopte met adem halen en flauw viel
En als ik nu al zie hoe snel Graeme pissig is, hoop ik niet dat ie ook zo wordt
  maandag 21 september 2009 @ 23:54:18 #205
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72988062
MissSly, ging het verder nog goed vanavond met Senna? En nog op tijd aangekleed

Karin en Stiemie, kraamtranen zijn echt niet leuk maar vooral niet inhouden en lekker laten gaan.
Fijn dat Lars lekker geslapen heeft op kv. En Esmee die ook lekker tevreden is nu met de kv. Tevreden kindjes hebben is gewoon een fijnere start voor het gezin

Chan, wat een lief ventje is Timo zeg! Lekkere bolle wangetjes

Vicky, wat kijkt Tess weer blij lief! Gelukkig gaat het nu beter.

Kersjes, lekker champagne Fijn dat Toby zo lief was gisteren. Hoop indrukken natuurlijk voor hem.

Welkom Tichi!

Ik ben de rest even een beetje kwijt geloof ik..
Isis wilde vanavond haar laatste fles niet en nu word ze de hele tijd een beetje wakker. Als ik dan denk, ik ga haar halen, dan ligt ze weer te slapen. Niet handig
  maandag 21 september 2009 @ 23:57:07 #206
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72988145
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef tessie het volgende:
Als ik mijn zin niet kreeg als baby, ging ik zó lang en zó driftig huilen dat ik stopte met adem halen en flauw viel
En als ik nu al zie hoe snel Graeme pissig is, hoop ik niet dat ie ook zo wordt
Dat deed ik ook als peuter dan! Vooral in de supermarkt en andere openbare plekken Hoop niet dat mijn dochter straks zoiets gaat doen.
pi_72990423
Mijn zusje ook! tot we dat negeerden en toen stopte ze ermee
pi_72990536
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:20 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Helpt voor geen meter hier.
hie ook niet. Ik heb een spuugdoekje aan de speen zitten.

Pff ik ben verwend hoor. Tess wad vanmorgen ineens om 4.50 wakker ipv om 6 uur en nu ben ik op
maaaaaaar de fles van gister 22.00 en die van vabmorgen gingen HELEMAAL leeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72991277
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:28 schreef Kleurdoos het volgende:
hehe nu een msn gesprek met mn moeder over hoe ik was als baby
*slaan
*bijten
*schreeuwen/gillen
*met flessen gele vla smijten
*complete banen behang lostrekken
*spijlen uit t bedje trappen
etc.

En ik vind elin al driftig.. ben benieuwd wat dat me gaat brengen
Mwah.... ik hoop voor jou dat ze niet in alles op jou lijkt
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_72991653
Karin, fijn he die hormonen .

Chan, wat een leuke Timo foto .

Huup, twee en dr zin wil hebben... dat lukt al veel eerder hoor. Mirte windt papa al maanden om haar vingertjes door te lachen of op een andere manier schattig te doen, je lacht je rot.

Tichi, fijn dat je nu toch echt kan genieten!

Stiemie, ook kraamtranen

KD, slim met babiebenen deuren open krijgen...!

Vicky, lekker lege flessen!

Ik heb Iris vanmorgen een shirtje 62 aangetrokken, want die 56 die ik uit de kast had gepakt was echt te kort... Gelukkig hebben we nog een paar wat langere shirtjes... maar ik denk dat we zo langzamerhand toch richting 62 gaan... Heb nog een leuk fleecejasje liggen wat mijn moeder gemaakt had voor Mirte, is ook maat 62, maar dan moet het wel ff frisser worden, anders kan Iris het niet eens aan... (of ik moet 's morgens vroeg in de kou naar buiten gaan, hahaha)
pi_72991789
Karin Timo werd inderdaad tijdens de zwangerschap in de gaten gehouden ivm een groeiachterstand, maar daar is nu niks meer van terug te zien inderdaad

Huup hoe was het eigenlijk met de fysio? Of heb ik dat helemaal over het hoofd gezien? Oh en ik denk dat hij mij straks beter om zn vingers kan vinden dan zn papa hoor, ik ben daar nogal gevoelig voor geloof ik

Iris alweer maat 62! Timo is net uit maat 50 gegroeid We hebben wel van de week maatje 62 ingeslagen in de stad, want erg lang zal het niet meer duren voordat hij dat ook past
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:22:44 #212
114177 Diaan73
pi_72991929
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:56 schreef oeke het volgende:
4
Waren we eindelijk van de spruw af wordt meneer verkouden.
Welkom in de wereld van baby's en moeders. Zo gaat het vaak... is het ene voorbij is het andere er al.

Wat een lieve foto van Timo

Lennon pakt tegenwoordig zelf zn speen, zowel in bed als beneden. Hij gebruikt de ring dus om op te bijten.
Make love, not war ☮
pi_72992018
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:22 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van baby's en moeders. Zo gaat het vaak... is het ene voorbij is het andere er al.

Wat een lieve foto van Timo

Lennon pakt tegenwoordig zelf zn speen, zowel in bed als beneden. Hij gebruikt de ring dus om op te bijten.
Elin ook idd..wat scheelt dat een hoop tijd zeg
net als het zelf gaan zitten..echt zo ontzettend makkelijk.. ik kan r nu overal kwijt zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze omvalt en ze vermaakt zichzelf gewoon een stuk beter nu ze mobiel is
pi_72992020
Thijs en ik gaan vanaf volgende week zwemmen, en hij heeft de coolste zwembroek ever

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:37 #215
114177 Diaan73
pi_72992059
Helaas kan Lennon nog niet alleen gaan zitten... maar hij kruipt tegenwoordig wel op zn buik achteruit de door kamer Hij begint mobieler te worden. Het is wel zo als je hem neerzet op de bank, hij gerust blijft zitten en gaat spelen... ideaal. Al hou ik het natuurlijk wel in de gaten

Ik had evt. donderdag willen gaan zwemmen, maar ik ben nu zelf erg verkouden en grieperig, lijkt me geen slim plan om dan te gaan zwemmen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:32:28 #216
248986 MamaNik
pi_72992092
Chan wat een leukerdje is Timo!

En ideaal dat Lennon zijn speen zelf pakt! Kan niet wachten tot de dag dat dat hier gebeurd, kan me niet meer zo goed herinneren van Milan, die was ineens speen af! Dat is eigenlijk nog beter.

Zwemmen ook pas gedaan met mijn kleintjes echt zooo cute die kleine billetjes in zo'n zwembroekje!
Na een kwartiertje 20 minuten hadden ze het wel al koud, dus lekker weer aangekleed en helemaal uitgeteld in de cosi liggen slapen terwijl grote broer nog ruim een uur in het zwembad heeft gespeeld toen.
pi_72992205
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had evt. donderdag willen gaan zwemmen, maar ik ben nu zelf erg verkouden en grieperig, lijkt me geen slim plan om dan te gaan zwemmen.
Als ik alleen verkouden ben, ga ik wel zwemmen. Dat werkt juist wel om de boel wat los te krijgen. Maar met koorts weer niet natuurlijk.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:39:39 #218
114177 Diaan73
pi_72992227
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:38 schreef McLaura het volgende:

[..]

Als ik alleen verkouden ben, ga ik wel zwemmen. Dat werkt juist wel om de boel wat los te krijgen. Maar met koorts weer niet natuurlijk.
Het loopt nu vooral en ik moet erg niezen en hoesten en ben ook nog kortademig... niet de meest ideale omstandigheden om alleen met Lennon te gaan zwemmen.
Make love, not war ☮
pi_72992335
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:39 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het loopt nu vooral en ik moet erg niezen en hoesten en ben ook nog kortademig... niet de meest ideale omstandigheden om alleen met Lennon te gaan zwemmen.
Nee, dan niet idd. Ik ga in een babyzwemgroep en hoop dat het leuk is!
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:52:55 #220
114177 Diaan73
pi_72992468
Ik wil ook wel in een groep zwemmen, maar dan moet je elke week komen en dat ga ik niet redden. Ik wil gewoon 1x per 2 weken op de donderdag, dan ben ik alleen met Lennon en lekker de tijd. De andere donderdag is Twan bij ons en moet ik altijd rekening houden met school. Het zwembad in Enschede moet je ook per maand betalen en niet per keer. En dat vind ik zonde eigenlijk. Hengelo is net weer te ver weg...
Make love, not war ☮
pi_72992486
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
Helaas kan Lennon nog niet alleen gaan zitten... maar hij kruipt tegenwoordig wel op zn buik achteruit de door kamer Hij begint mobieler te worden. Het is wel zo als je hem neerzet op de bank, hij gerust blijft zitten en gaat spelen... ideaal. Al hou ik het natuurlijk wel in de gaten

oeh dat hoef ik hier niet te proberen.stil zitten is niet haar sterkste kant
hier trouwens ook eerst achteruit en vrij vlot daarna zat ze op handen en knietjes en kroop. Ze heeft t buikschuiven(tijgeren) een beetje overgeslagen
En nu gaan we op broeken-voor-moeders-jacht
alles zakt van mn kont af. en nu zie ik er zwaar slutty uit met zo'n uitpoppende string
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:04:26 #222
114177 Diaan73
pi_72992748
Ik vind het heerlijk en ideaal dat Lennon redelijk kan blijven zitten zonder zich te vervelen. Afgelopen weekend heeft mn neefje van 3 bij ons gelogeerd en die ging van de hak op de tak, gek werden we ervan. We zijn het ook helemaal niet gewend, ook Twan is redelijk rustig en kan zichzelf natuurlijk al heel goed redden.

Succes met broekenjacht... ik ga binnenkort ook maar eens. Ik pas nog steeds niet in mn oude broeken maar wat ik nu aan heb, heb ik al zo lang aan, ik ben er wel klaar mee.
Make love, not war ☮
pi_72993000
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:27 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Elin ook idd..wat scheelt dat een hoop tijd zeg
net als het zelf gaan zitten..echt zo ontzettend makkelijk.. ik kan r nu overal kwijt zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze omvalt en ze vermaakt zichzelf gewoon een stuk beter nu ze mobiel is
Stilzitten, wat is dat? Seb kan inderdaad ook al een tijdje goed zitten zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij om gaat vallen. Het handige is dat je hem zo op de grond kan zetten op visite en zo. Eerst moest je altijd een kleed of iets .
Alleen nou gaat hij dus overal staan maar soms nog niet zo stevig dus nou moet ik daar weer steeds achteraan. Want op de meest onmogelijke plaatsen gaat hij dus staan Het gaat nu zo: "neeee Seb dat gaat n.. euhm wel" En dan niet meer weten hoe hij moet gaan zitten, soms laat hij zich dan weer gewoon op zijn kont vallen en mama's hart slaat een keer over Echt soms kost het me 10 jaar van mij leven

En het gekke is wel: ik was als baby echt niet zo druk en manlief kon zo een hele middag in zijn eentje op de grond zitten en spelen zonder een kik te geven.
pi_72993112
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ik wil ook wel in een groep zwemmen, maar dan moet je elke week komen en dat ga ik niet redden. Ik wil gewoon 1x per 2 weken op de donderdag, dan ben ik alleen met Lennon en lekker de tijd. De andere donderdag is Twan bij ons en moet ik altijd rekening houden met school. Het zwembad in Enschede moet je ook per maand betalen en niet per keer. En dat vind ik zonde eigenlijk. Hengelo is net weer te ver weg...
Ik heb dan idd de luxe om wel elke week te kunnen, zeker nu ik zelf niet meer ga sporten op maandagavond.
pi_72993237
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nee, dan niet idd. Ik ga in een babyzwemgroep en hoop dat het leuk is!
Op welke dag ga je? Ik meende me ergens te herinneren dat je uit de buurt kwam..
pi_72993373
haha Estrys, misschien is dat het wel, min en min is plus he dus misschien is rustig en rustig wel druk?

Oooh broeken shoppen! Ik wil ook! Mn zwangerschapsbroeken passen niet meer, heel vervelend, en ik heb nu 1 spijkerbroek die wel past. Verder had ik alles de kast uit gemieterd wegens heel oud en vaak ook een beetje kapot. Maarja resultaat is dat ik nu maar 1 broek heb
had handiger geweest als ik er van tevoren over na had gedacht...
Ik ga denk ik over een maand ofzo een broek kopen. Nu val ik nog steeds af en ik merk ook dat mn buikhuid nog steeds aan het terugplooien is dus nog maar eventjes afwachten. anders vind k et zonde van mn geld haha, de gierigheid
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72993398
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:26 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Op welke dag ga je? Ik meende me ergens te herinneren dat je uit de buurt kwam..
Dinsdagavond om 7 uur, bij Anky in de Blauwe Golf
pi_72993441
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:15 schreef Estrys het volgende:
Stilzitten, wat is dat? Seb kan inderdaad ook al een tijdje goed zitten zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij om gaat vallen. Het handige is dat je hem zo op de grond kan zetten op visite en zo. Eerst moest je altijd een kleed of iets .
Alleen nou gaat hij dus overal staan maar soms nog niet zo stevig dus nou moet ik daar weer steeds achteraan. Want op de meest onmogelijke plaatsen gaat hij dus staan Het gaat nu zo: "neeee Seb dat gaat n.. euhm wel" En dan niet meer weten hoe hij moet gaan zitten, soms laat hij zich dan weer gewoon op zijn kont vallen en mama's hart slaat een keer over Echt soms kost het me 10 jaar van mij leven

En het gekke is wel: ik was als baby echt niet zo druk en manlief kon zo een hele middag in zijn eentje op de grond zitten en spelen zonder een kik te geven.
Hier een beetje van hetzelfde, haha!
Lianne heeft 3 dagen lang niet geweten hoe ze van staan naar zitten moest, dat heeft haar een blauwe wang opgeleverd en mij grijze haren Ownee, zo oud was ik nou ook weer niet!
Nu weet ze alleen nog niet hoe ze weer moet gaan zitten als ze zich heeft opgetrokken aan het salontafeltje. Daar heeft ze geen spijlen om zich te laten zakken.
Verder pakt ze alles wat los en vast zit, dus ik moet wel constant achter haar aan hobbelen, want ze kruipt overal heen, en ook nog eens met grote snelheid!
Verder "wacht" ik nog steeds op tandjes, er zijn wel wat symptomen maar ik zie/voel nog niks.
Maarja, als ze eenmaal komen wens ik vast dat ze ze niet kreeg

Kleurdoos, val je nog steeds af? Ik meende dat jij ergens rond de 50kg was en 1.80m?
Ik weeg hetzelfde -was eerst 57- maar ben "maar 1.64". Alleen ik blijf ook afvallen en niks past me meer. Gek word ik ervan! En dat terwijl ik echt wel goed eet.
pi_72993477
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:31 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga denk ik over een maand ofzo een broek kopen. Nu val ik nog steeds af en ik merk ook dat mn buikhuid nog steeds aan het terugplooien is dus nog maar eventjes afwachten. anders vind k et zonde van mn geld haha, de gierigheid
Ik heb een Cars van 29 euro gekocht, daar kon ik me geen buil aan vallen
pi_72993509
Leuk McLaura!! Veel plezier vanavond dan maar!
Ik zit ook bij Anky, maar dan op maandagochtend. Ze hadden geen plek in de avonden toen ik begon 5 maanden geleden dus toen heb ik het maar zo gehouden.
pi_72993513
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb een Cars van 29 euro gekocht, daar kon ik me geen buil aan vallen
dat vind ik ook zonde als ie na twee weken al niet meer goed zit
echt, gierigheid alom hier ik geef mn geld dan liever aan andere dingen uit en dan wacht ik wel ietsje langer met t kopen van een broek.

Kom gewoon niet buiten op dagen dat mn broek in de was zit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:38:01 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72993534
Geslaagd voor de gehoortest! 3 keer is scheepsrecht blijkbaar.
Oscar is nog steeds behoorlijk verkouden maar met deze methode met draden en plakkertjes lukte het dus wel!

Gisteren bij het CB ook goedgekeurd verder, 57cm en 5490gram.
Naveltje moest idd aangestipt worden maar was te onrustig dus nu donderdag terug en dan stippen ze het dan aan.

Nieuw kuurtje voor de spruw aangevraagd, die gaan we straks halen. Op zich valt het nog wel mee, maar Oscar is een tikkie aan het rommelen met zijn flessen dus we zijn nu half over op voeding voor hongerige babietjes en dat is net wat dikker dus nu moet hij wel heel hard werken om het uit de fles te krijgen en dat is met een spruwmondje niet fijn.
Oh, en vrijwel geen last meer van zijn darmpjes op dit moment. Beetje extra water doet wonderen.
pi_72993621
yay voor Oscar en BE!!
das wel heel veel goed nieuws in 1 post.

hoewel de spruw natuurlijk niet fijn is maar ik hoop dat het met t nieuwe kuurtje snel over is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:46:39 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72993778
Even een flinke update idd.
Ik kom echt bijna niet aan internetten toe. Iig niet als Sasha ook thuis is.
Nu is het zijn kdv dagje en Oscar ligt lekker te slapen dus ik kan eventjes rondkijken.
pi_72993968
Ohh BE wat fijn dat ie geslaagd is
pi_72994085
Wat fijn BE! Nu nog die spruw, helaas.
Grappig dat Oscar al best groot is qua maten maar op die Eindhoven foto's zo'n klein schattig prupke is.
pi_72994169
BE Ik wilde nog even zeggen Oscar is echt
pi_72995416
BE fijn dat Oscar geslaagd is voor de hoortest!

Tyler kan best zijn speen pakken, maar doet dat gewoon niet 's nachts. Dan ligt de speen voor zn neus, te moe ofzo. Dus denk dat spuugdoek oid erdoor niet helpt. In het ziekenhuis deden ze er ook altijd een spuugdoek kort of lang door.
pi_72995593
BE , fijn dat Oscars oortjes goed zijn!! Volgens mij valt erdan een enorme last van je schouders!
Balen dat de spruwnog niet weg is. Hopelijk wel na het volgende kuurtje. Tess blijft maar 2 blaartjes op haar bovenlip houden. Ga denk ik maar voo flesje 3. Had tegen M al gezegd dat we dat gentiaan violet kunnen proberen maar dat wil ie niet... Hj wil niet te veel 'rommelen' met vanalles en nog wat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72996671
Hier lijkt het sprongetje weer weg te zijn. Of het ligt gewoon aan het feit dat ie na half 9 geen fles meer krijgt? Hij slaapt nu in ieder geval weer zoals ie altijd deed. Van uur of 9 tot uur of 6. Eindelijk want hij was niet te genieten de afgelopen par dagen. Hij wilde niet eten en verder wilde ie ook helemaal niks. Nu is mijn vrolijke mannetje weer zichzelf
pi_72996830
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:37 schreef Zweefvliegje het volgende:
Leuk McLaura!! Veel plezier vanavond dan maar!
Ik zit ook bij Anky, maar dan op maandagochtend. Ze hadden geen plek in de avonden toen ik begon 5 maanden geleden dus toen heb ik het maar zo gehouden.
Het was ook wel heel toevallig geweest als we bij elkaar in de groep zouden zitten!

Ik begin trouwens volgende week dinsdag, vanavond gaat Thijs naar de fotograaf die de buikfoto's ook heeft gemaakt.
pi_72996988
Ik had het vorige week toch over dat kindje met geen contact maken enzo? Vandaag is ze naar de ka geweest en waarschijnlijk hoort ze toch niet (goed). Ze reageerde op de meeste tonen helemaal niet. Af en toe wel maar nu moeten ze volgende week voor nog een test om verder te kijken. Kun je ziend at die gehoortest die ze krijgen ook niet alles zegt
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:27:09 #243
248986 MamaNik
pi_72997055
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier lijkt het sprongetje weer weg te zijn. Of het ligt gewoon aan het feit dat ie na half 9 geen fles meer krijgt? Hij slaapt nu in ieder geval weer zoals ie altijd deed. Van uur of 9 tot uur of 6. Eindelijk want hij was niet te genieten de afgelopen par dagen. Hij wilde niet eten en verder wilde ie ook helemaal niks. Nu is mijn vrolijke mannetje weer zichzelf
Gelukkig!! Hier zijn we er nog niet helemaal van af volgens mij Flessen gaan eigenlijk wel goed op, maar ze hebben een humeurtje pff en s'nachts veeeeel wakker. Vanacht heb ik weer elk uur voorbij zien komen, toen de 1 uiteindelijk weer goed ging slapen begon de ander :S maar voel me eigenlijk wel fit vandaag, ben alleen thuis want alles is naar de creche en had me voorgenomen om wat te gaan slapen. Maar eigenlijk helemaal geen zin in
pi_72997754
Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom! Lief!

Wat leuk al die zwemmende kindjes. Ben ook van plan binnenkort eens te gaan, maar het lijkt me wel veel gedoe. Leuk zwembroekje McLaura!

Mijn kleding is op dit moment echt een ramp. Wil ook niks nieuws kopen, want ik ben vast heeeel snel die 10 kilo kwijt die ik nog moet en dan zou het zonde zijn van het geld...

Goed nieuws over Oscar

Lucas heeft vannacht voor het eerst een groot deel van de nacht met zijn hoofd naar zijn niet-voorkeurshouding gelegen! En heeft ook al een paar weken maat 62, ik heb 68 al klaarliggen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:57:12 #245
114177 Diaan73
pi_72999822
Mc Laura ik had eerder dat broekje helemaal niet gezien, maar Lennon heeft dezelfde, check:

begin mei 2009)

eind juli

Ik wou dat het zwemmen hier ook 's avonds was...

Oscar, wat goed zeg en wat ben je lekker gegroeid.
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:15:34 #246
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73000478
Ohw... cute die kindjes in zwembroek Doen jullie dat zwembroekje over de zwemluier heen?

BE, wat fijn dat het zo goed gaat zeg! Flinke updat idd

Hier ook maat 62 en 68 ligt ook klaar. Ik vind het trouwens soms een groot verschil tussen verschillende merken hoor. Sommige dingen passen ze nog in 56 en sommige zijn in 62 al aan de kleine kant. Lastig is dat!

Karin, wat fijn dat Lars zo tevreden is nu! Dat is toch heel wat waard. En, snotterdesnotter lekker verder, alle tranen die zijn gehuild ben je kwijt moet je maar denken
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:18:20 #247
114177 Diaan73
pi_73000568
Ik doe inderdaad het zwembroekje over de zwemluier heen. Broekje is anders veel te groot.

Ik vind ook dat er een groot verschil is tussen de kledingmaten... eigenlijk zou Lennon nu 74 moeten hebben, sommige dingen zijn dat ook maar 68 past vaak ook nog prima. Het is erg merk afhankelijk. H&M valt altijd groot, ik heb nu een jas in maat 68 gekocht en die zit nog ruim. Ik had graag 74 willen hebben, maar die hadden ze niet in de kleur die ik wilde hebben en de 68 was bijna even groot als de 74.
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:21:22 #248
248986 MamaNik
pi_73000666
Dat vind ik nou ook met die merken, ze zitten nu echt met alles in 62 maar soms wordt dat al te klein van een bepaald merk en moeten ze eigenlijk naar 68! Maar ik heb echt nog heel veel dingen 62 die ze nog nooit hebben aangehad : ( Ik geef ze niks meer te eten

Blijf kopen voor de mannen ( he wat rot )
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:38:31 #249
114177 Diaan73
pi_73001256
Wat zonde van die kleren... maar het is nooit erg om weer te gaan kopen al vind ik het wel lastig soms. Ik zie nu allemaal leuke dingen voor tzt evt. in de winter... maar dan weet ik niet goed welke maat en ik "ben bang" dat het er niet meer is als ik het nodig heb. Heb nu dan ook maar een heel cool vest gekocht, maat 80 in de hoop dat Lennon die aan kan in de winter. Hij zal zeker niet te klein zijn. Ik bedenk me nu eigenlijk dat ik ook een heel cool shirt had gekocht, maar niet weet waar ik die heb gelaten.
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:43:34 #250
114177 Diaan73
pi_73001423
Over shoppen gesproken... vanaf a.s. donderdag beginnen de mama mazzeldagen bij de Prenatal, op alles 20% korting. Ik weet nog dat wij vorig jaar op zo mazzeldag een heleboel hebben gekocht voor Lennon... o.a. bedje, matras enz. Time flies.... morgen is hij alweer 8 maanden....
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:06:32 #251
248986 MamaNik
pi_73002202
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
Over shoppen gesproken... vanaf a.s. donderdag beginnen de mama mazzeldagen bij de Prenatal, op alles 20% korting. Ik weet nog dat wij vorig jaar op zo mazzeldag een heleboel hebben gekocht voor Lennon... o.a. bedje, matras enz. Time flies.... morgen is hij alweer 8 maanden....
Dit soort tips houd ik van! Is het ook op kleding???
En zonde ja van de kleding, daarom staat er alweer heeel veel in vraag&aanbod en marktplaats.
Men een beetje "merkengeil" en sommige dingen hebben ze echt maar 2 of 3x aangehad maar jaaaa
alles wat ik weer verkoop van dat geld kunnen we weer nieuw kopen en het is bijna weer 1 oktober!
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:10:03 #252
114177 Diaan73
pi_73002328
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:06 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Dit soort tips houd ik van! Is het ook op kleding???
En zonde ja van de kleding, daarom staat er alweer heeel veel in vraag&aanbod en marktplaats.
Men een beetje "merkengeil" en sommige dingen hebben ze echt maar 2 of 3x aangehad maar jaaaa
alles wat ik weer verkoop van dat geld kunnen we weer nieuw kopen en het is bijna weer 1 oktober!
Ja, het is ook op kleding, op alles behalve boeken.

Je hebt ook erg leuke kleding, helaas te klein voor Lennon.

Ik vind merken ook wel leuk, ik ben dol op Name it en Esprit. Ook Prenatalkleding koop ik vaak. Moet zeggen dat Esprit de laatste weinig maar weinig leuks heeft. Wijk af en toe ook uit naar de Hema, daar hebben ze soms ook leuke kleding.
Make love, not war ☮
pi_73002763
Sorry voor de offtopic vraag, maar ik heb dus echt HEUL VEUL kleding in maatjes 62 en 68 waar Lianne uit is gegroeid. Maar als ik niet alles in 1 koop verkoop maar losse dingen, dan is het toch best duur voor de koper? Stel nou dat ik voor elk shirtje 1 euro ex. verzenden vraag, dan zit je toch zo weer op 5 euro aan verzendkosten of mis ik iets?
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:20:18 #254
248986 MamaNik
pi_73002764
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:10 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja, het is ook op kleding, op alles behalve boeken.

Je hebt ook erg leuke kleding, helaas te klein voor Lennon.

Ik vind merken ook wel leuk, ik ben dol op Name it en Esprit. Ook Prenatalkleding koop ik vaak. Moet zeggen dat Esprit de laatste weinig maar weinig leuks heeft. Wijk af en toe ook uit naar de Hema, daar hebben ze soms ook leuke kleding.
Ja heb laatst de kast van de oudste bijna 21/2 ook uitgemest maar dat was ik allemaal zo snel kwijt maar dat is dan ook gelijk 92 98 en 104 sommige dingen al. Dus dat is dan weer erg groot voor Lennon op de groei zeg maar.

Ik koop altijd spijkerbroeken van Vingino, super broeken. En voorderest veel Mexx Noppies voor de kleintjes McGregor, Benneton (name it vind ik leuk maar verkopen ze hier niet in de buurt) soms Pointer laatst 2 shirts voor de tweeling gekocht van DKNY
Weet niet waar je vandaan komt natuurlijk maar Coccinelle in rotterdam en den haag heeft zo veel leuks maar zooooo duur maar soms kan ik me niet inhouden vind het zooo schattig voor de kindjes allemaal.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:21:15 #255
248986 MamaNik
pi_73002813
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Sorry voor de offtopic vraag, maar ik heb dus echt HEUL VEUL kleding in maatjes 62 en 68 waar Lianne uit is gegroeid. Maar als ik niet alles in 1 koop verkoop maar losse dingen, dan is het toch best duur voor de koper? Stel nou dat ik voor elk shirtje 1 euro ex. verzenden vraag, dan zit je toch zo weer op 5 euro aan verzendkosten of mis ik iets?
Ik verkoop alles via internet, maar 1 shirtje kan in een A5 enveloppe nog makkelijk door de brievenbus dus dan ben je maar 88 cent verzendkosten kwijt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:30:11 #256
114177 Diaan73
pi_73003214
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:20 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Ja heb laatst de kast van de oudste bijna 21/2 ook uitgemest maar dat was ik allemaal zo snel kwijt maar dat is dan ook gelijk 92 98 en 104 sommige dingen al. Dus dat is dan weer erg groot voor Lennon op de groei zeg maar.

Ik koop altijd spijkerbroeken van Vingino, super broeken. En voorderest veel Mexx Noppies voor de kleintjes McGregor, Benneton (name it vind ik leuk maar verkopen ze hier niet in de buurt) soms Pointer laatst 2 shirts voor de tweeling gekocht van DKNY
Weet niet waar je vandaan komt natuurlijk maar Coccinelle in rotterdam en den haag heeft zo veel leuks maar zooooo duur maar soms kan ik me niet inhouden vind het zooo schattig voor de kindjes allemaal.
Nou dat is helaas nog echt te groot voor Lennon. Ik heb mezelf voorgenomen niet meer te veel vooruit te kopen omdat ik het vaak tegen de tijd dat hij het aankan, niet meer zo leuk vind.

Maar dat zijn echt dure merken dat geef ik er niet voor uit hoor, ze groeien er zo snel uit. Ik kijk trouwens
vaak niet zo zeer naar het merk maar hoe het eruit ziet, ik wil graag en vooral stoere kleding. Ik ga trouwens voor Twan heel vaak naar de WE, erg stoere jongenskleding vind ik ze daar hebben.
Make love, not war ☮
pi_73003341
BE wat fijn dat Oscar geslaagd is voor de gehoortest!

MamaNik in Rotterdam zit ook een outlet van coccinelle!!

Finn's naveltje hoeft niet meer aangestipt te worden, die is nu helemaal netjes! Hij heeft momenteel weer erg last van ik denk krampjes. Steeds tijdens het drinken na een minuut of 3 begint hij heel hard te huilen en te overstrekken. Even in de gaten houden, want hij drinkt daardoor ook weer minder.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:51:13 #258
248986 MamaNik
pi_73004518
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:30 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou dat is helaas nog echt te groot voor Lennon. Ik heb mezelf voorgenomen niet meer te veel vooruit te kopen omdat ik het vaak tegen de tijd dat hij het aankan, niet meer zo leuk vind.

Maar dat zijn echt dure merken dat geef ik er niet voor uit hoor, ze groeien er zo snel uit. Ik kijk trouwens
vaak niet zo zeer naar het merk maar hoe het eruit ziet, ik wil graag en vooral stoere kleding. Ik ga trouwens voor Twan heel vaak naar de WE, erg stoere jongenskleding vind ik ze daar hebben.
Erg he! soms schaam ik me ook wel een beetje! Maar ja ik verkoop ook echt weer alles.
Wat voor maat draag Lennon nu?? Heb nog bakken met kleding staan van Milan, maar vind ik denk ik niet meer leuk voor de tweeling omdat ik ze toch vaak een beetje in het zelfde stijltje kleed.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:04:57 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73005333
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:24 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik had het vorige week toch over dat kindje met geen contact maken enzo? Vandaag is ze naar de ka geweest en waarschijnlijk hoort ze toch niet (goed). Ze reageerde op de meeste tonen helemaal niet. Af en toe wel maar nu moeten ze volgende week voor nog een test om verder te kijken. Kun je ziend at die gehoortest die ze krijgen ook niet alles zegt
Het zegt wel wat. Namelijk dat de oortjes van dat kindje op het moment van de test wel op de geluidjes reageerde. Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keertje minder kan worden...

De mevrouw die hier was vanochtend zei dat ook nog eens specifiek. Niet omdat Oscar niet door de eerdere tests heen kwam, maar gewoon in het algemeen, voor alle kindertjes, dat je als ouder altijd alert moet blijven op dat soort dingen, dat ze nog wel goed horen/reageren etc. etc.
pi_73006022
haha Diaan, dat doe ik ook altijd, zwembroekje over de zwemluier. Op babyzwemmen zwemmen de meeste met alleen een zwemluier aan. Vragen ze aan mij waarom ik die zwembroek aandoe. Nou gewoon omdat zwembroekjes zooooo cute zijn Seb heeft er drie
pi_73006138
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het zegt wel wat. Namelijk dat de oortjes van dat kindje op het moment van de test wel op de geluidjes reageerde. Maar dat wil niet zeggen dat het niet alsnog een keertje minder kan worden...

De mevrouw die hier was vanochtend zei dat ook nog eens specifiek. Niet omdat Oscar niet door de eerdere tests heen kwam, maar gewoon in het algemeen, voor alle kindertjes, dat je als ouder altijd alert moet blijven op dat soort dingen, dat ze nog wel goed horen/reageren etc. etc.
De oren test heeft ook te maken met het feit of kinderen later spraak kunnen ontwikkelen. Althans, dat wrd bij ons op het cb verteld
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:38:42 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73007239
Ja, maar dat is logisch. Als je niet kan horen zal je nooit klanken na kunnen bootsen. En dat is toch het begin van spreken.
pi_73007369
das waar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73007986
Vind het alleen zo raar dat dan de oren in een paar weken van goed naar heel erg slecht gaan!!
pi_73008897
ik dacht dat er met die gehoortest enkel gemeten werd of het oor fysiek in staat is om te horen. Dus of alles er zit en het trommelvliesje en de haartjes de trillingen doorgeven enzo. Als dat zo is dan is er met het oor an sich niets mis. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat het geluid niet doorgegeven wordt naar de hersentjes enzo.

Ik vind die maten van prenatal zo gek haar jasje maat 56 heeft ze nog steeds aan met omgeslagen mouwtjes, die kan ze nog wel even dragen ook (mits het niet te koud wordt ervoor). Maar ze heeft nu wel al jurkjes en shirtjes maat 62 aan en die zitten goed verder. Broekjes zelfde verhaal, de ene keer lijkt iets groter te vallen dan de andere keer.
Verschillen tussen winkels had ik wel verwacht maar binnen dezelfde winkel is nieuw voor me
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73009697
Zoals Huup de gehoortest uitlegt, had ik het ook begrepen. Echt alleen dat het oor in staat is om te horen, verder zegt het niks.

En die maten die zo verschillend vallen vind ik ook irritant! Helemaal als het binnen 1 winkel is.
pi_73010182
Helemaal eens met die stomme maten. Heb een leuk sweatshirt van Imps en Elfs, mt 68, nu al zit het te strak. 1 keer aangehad.
Ik vind trouwens maar weinig echt leuk. Wat ik wel heel leuk vind is dat mijn moeder veel heeft bewaard, en dat is dus van 1974-1982 aan kleertjes. Veel is niet mooi meer hoor, elastiek vergaan, wol verdroogt, maar wonderlijk veel is nog goed, veel shirtjes van de Hema in seventies look dus!

Ik liep zondag over een kunst en cultuurmarkt en toen werd ik aangesproken door mensen die babygebarentaal promoten. Heeft iemand er al eens van gehoord?

Het idee is dat je al vroeg begint met gebaren voor eten, mama, papa etc en dat je dan dus vanaf 6 maanden al kunt communiceren met je baby.
Omdat dove ouders dit doen met hun kinderen zijn ze erachter gekomen dat baby's al heel vroeg met gebaren kunnen communiceren. Hoe grappig is dat?
Ik vond het wel leuk, dus ik ga denk ik zo'n boekje bestellen, kost maar 7, 95 dus dat is het geld niet.
Oja, dit is de website: www.babygebaren.nl
pi_73010478
Ik heb er wel eens van gehoord Oeke. Lijkt me ook wel interessant om te doen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73010709
Die kleertjes van Prenatal en dan vooral de babyshirtjes lijken hier altijd met elke wasbeurt breder en korter te worden... .
Bij de grotere maten vind ik het tot nu toe wel meevallen.

Oeke, ik heb een boek:"Gebaren met je baby" van het Nederlands Gebarencentrum. Mijn moeder heeft het aangeschaft en mij in de handen gedrukt, maar toen was Mirte al ruim een half jaar.
Op zich staan er wel duidelijke platen in, misschien dat ik er met Iris meer mee ga doen.
pi_73011683
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:16 schreef Estrys het volgende:
haha Diaan, dat doe ik ook altijd, zwembroekje over de zwemluier. Op babyzwemmen zwemmen de meeste met alleen een zwemluier aan. Vragen ze aan mij waarom ik die zwembroek aandoe. Nou gewoon omdat zwembroekjes zooooo cute zijn Seb heeft er drie
Bij ons hoeven ze geen zwemluier aan, dus Thijs mag met zijn minibillen in zijn Hemazwembroek
pi_73012586
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:02 schreef Nijna het volgende:
Die kleertjes van Prenatal en dan vooral de babyshirtjes lijken hier altijd met elke wasbeurt breder en korter te worden... .
Bij de grotere maten vind ik het tot nu toe wel meevallen.

dus toch! Ik dacht al dat ik gek was, dat ik het niet goed gezien had hahaha, korter en breder idd

Dat van die gebaren heb ik ook wel eens gelezen ja! Was het alweer vergeten. Maar eens kijken op die website. Op zich lijkt het me wel wat om zo te kunnen communiceren met je kindje.

Oh Oeke wat leuk van die kleertjes van je moeder!
Ik vind zoveel dingen leuk haha maar ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om een midden te vinden tussen wat mn lief leuk vindt en wat ik leuk vind. Meestal komt het wel overeen maar zijn smaak is wat meer ingetogen zeg maar, het hoeft niet zo fel enzo voor hem terwijl ik sommige dingen wel leuk vind. Maar tot nu toe lukt het prima met kleertjes kopen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73012869
De maten van de prenatal zijn raar idd!

Leuk die babygebaren, nooit zo bij stilgestaan, maar het is wel logisch eigenlijk dat baby;s sneller gebaren kunnen gebruiken dan kunnen praten.

Voor de fv-moeders: iemand ervaring met babies die meer dan een liter op een dag willen drinken? Ik heb het cb al gebeld, maar die bellen niet terug . Ik dacht zelf aan forte-voeding. Is het voldoende om dat dan gedeeltelijk te mengen met gewone voeding?
pi_73013372
Hier ook ruzie met de kleertjes van de Prenatal..

Oeke wat leuk vintage babykleren Mijn mams kwam gister met het mooiste cadeau ever: mijn oude poppenwagen, die eerst ook nog eens háár poppenwagen was, heeft ze stiekem bewaard op zolder... Ze gaat m op laten knappen en dan krijgt Willow 'm Het is echt zo'n prachtige ouderwetse wagen zoals deze maar dan als poppenwagen en in wit met roze Zo gaaf
pi_73013519
Wat gaaf! Echt heel erg leuk. Straks loopt je kleine meisje daarachter.
pi_73013593
I know
Mijn moeder heeft 'm ooit van haar oma gekregen... we hebben helemaal geen erfstukken of wat dan ook in de familie, maar deze gaat dus zo generaties mee *smelt*

Overigens heb ik het idee dat Willow in één dag ineens veel meer kan Ze kijkt je langer aan, blijft langer wakker, lacht nóg meer en kijkt echt naar haar speelgym en vermaakt zich er zelfs even mee (ipv gewoon in de rondte staren ).
pi_73013997
Ooooh wat leuk Innepin zo'n poppenwagen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73014061
Prenatal weet je inderdaad vaak niet wat je eraan hebt, alhoewel het mij opvalt dat de kleertjes meestal wat klein vallen. H&M daarentegen valt altijd groot. Maar dat heb is met de kleding voor volwassenen daar ook meestal zo!

Oeke, ik zit te denken om zo'n cursus te gaan doen over die babygebaren. Maar misschien koop ik eerst ook alleen maar een boekje, ik moet nog even zien, maar ik geloof zeker dat je dan eerder met je kind kan communiceren.

MeNicole, dus toch waarschijnlijk een gehoorprobleem, dat is vervelend zeg! Ik ben benieuwd wat eruit komt volgende week.
pi_73014824
@ Oeke,

Die babygebarencursus leek me ook wel wat, heb zelf geprobeerd om vijf andere stellen enthousiast te krijgen, want ze geven ook babygebaar-ware (vergelijkbaar met Tupperware) parties bij mensen thuis. Dan zit je niet zo aan de zaterdagen vast. Maar niet genoeg gegadigden kunnen vinden.
pi_73015528
oh wat jammer bodpa! Ik zou wel intresse hebben in zo'n avond denk ik. Als je in de buurt woont, sign me up
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73015690
Ik woon daar waar je kaas, stroopwafels en kaarsen kunt kopen. En pijpen, maar da's van vroegâh.
pi_73015797
lol

oooh dan moeten we BE ook zover krijgen dan zitten we al op drie
ik ben best bereid om daarheen te komen voor een meet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:59:58 #282
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73015829
Oeh Innepin, leuk die poppenwagen!! En heel bijzonder!

Bodpa, lijkt me ook leuk hoor Wanneer zijn baby's daar te oud voor eigenlijk?

Isis heeft weer koorts en nu ook vlekjes op haar billen en dijbenen... Ze eet ook niet en totaal maar 400 cc gedronken vandaag denk ik. Ik heb al gekeken bij kinderziektes maar weet het niet.. 6e ziekte misschien? Als ze morgen nog zo slecht drinkt en eet zal ik de ha maar weer eens bellen.
pi_73017694
Oeh... een fok-babygebaren bijeenkomst, dat klinkt ook goed. Geen idee vanaf- of tot hoe oud, onze zoon wordt 2 sep 10 maanden, het lijkt me sowieso leuk om te doen. Ik ga op onderzoek uit dames.

Hè vervelend Grasjes, ik word altijd best zenuwachtig als ze slecht drinken of eten in combinatie met koorts. Wil ze wel sabbelen aan een nat doekje?
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:47:03 #284
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73018100
Ze wil eigenlijk niks... Na 2 hapjes avondeten wel een half potje yoghurt met peer. Ze zal vanavond wel wakker worden en dan bied ik nog wel een fles aan. Gisternacht wilde ze die ook nog wel. Is het morgen nog zo dan bel ik idd wel, dan ben ik er echt niet meer gerust op.
pi_73018187
Hoe hoog is de koorts? Wel een fijn idee dat er in elk geval iets in zit, ik duim dat ze vanavond/vannacht wel drinkt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:51:16 #286
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73018287
Dank je!

38.8 was ze vanavond. Wel zo'n homeopathische zetpil gegeven, maar daarna ging ze natuurlijk poepen dus weet niet hoeveel daarvan is opgenomen.
pi_73018355
Oh...fijn is dat...
Kakt mevouw hem meteen uit.
pi_73018626
Wat goed dat Oscar geslaagd is voor de gehoortest!

Brrr, ben een beetje geradbraakt. Toby is erg verkouden en heeft de hele nacht afwisselend liggen huilen, drinken en luid ronkend liggen snurken. Tussen ons in, zijn eigen bed wil hij vooral 's nachts gewoon niet in slapen Jemig, wat een herrie kan zo'n kleintje produceren!
En vandaag is schijnbaar huildag ofzo, ik had de hele dag 2 ontevreden, hulerige jongetjes om me heen
We hebben vanmiddag wel ruim 2,5 uur liggen pitten met z'n 3en!! Schrokken om half 6 pas wakker van de telefoon.
Morgen voor het eerst naar het CB. Ben benieuwd wat de kleine papzak weegt
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:03:06 #289
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73018819
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:53 schreef bodpa09 het volgende:
Oh...fijn is dat...
Kakt mevouw hem meteen uit.
LOL ja, ze vond het niet grappig toen ik hem erin deed (had ze nog nooit gehad)

Kersjes, arme Toby, maar wel lekker dat jullie 3 heerlijk geslapen hebben vanmiddag.
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:06:16 #290
114177 Diaan73
pi_73018961
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:51 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Erg he! soms schaam ik me ook wel een beetje! Maar ja ik verkoop ook echt weer alles.
Wat voor maat draag Lennon nu?? Heb nog bakken met kleding staan van Milan, maar vind ik denk ik niet meer leuk voor de tweeling omdat ik ze toch vaak een beetje in het zelfde stijltje kleed.
Ach waarom zou je je schamen? Als je het mooi vindt, je hebt het geld ervoor (over) waarom niet dan? Lennon begint nu toch echt richting 74 te gaan, al heb ik al wel een vestje gekocht in maat 80.

Ik herken het idd van sommige Prenatalkleding dat ze wijd en kort worden, maar ook heel veel niet. Het is heel vreemd. Over het algemeen vind ik het toch wel goed eigenlijk. H&M heeft maar echt weinig leuks voor babyjongetjes.
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:07:50 #291
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73019026
Is het vandaag jengel-niet-lekker-zijn-dag ofzo?
Maarten was vandaag jengelig, hangerig, als je maar íets deed wat niet goed was in zijn ogen ging hij huilen... Om kwart voor 7 naar bed gebracht, niet slapen, dus om kwart voor 8 maar zijn flesje, wilde helemaal níet, tot half 9 geprobeerd, afwisselend bij me laten liggen. Toen maar naar bed gebracht en ik hoop dat hij het redt tot morgenochtend (en anders maar niet). Hij heeft wel goed avondeten gegeten dus daar zal het dan niet aan liggen...
pi_73019050
Oh, wat zielig Grasjes. Hopelijk is ze morgen weer beter.

Heftig Kersjes, zo'n nacht. En dan nog zo'n huildag erachteraan. Hopelijk kun je vannacht een beetje lekker slapen.

Volgens mij kan je dat gebarentaal met baby's doen tot wanneer je wil. Ze zei tegen mij dat het ook fijn was als je kind anderhalf/ twee jaar is en wel een beetje kan praten maar toch nog niet goed genoeg. Scheelde wat peuterdriftbuien volgens haar....

Ik wil ook wel meedoen met zo'n party. Lijkt me leuk.
pi_73019646
Mamanik, is toch heel normaal dat je je helemaal suf koopt aan babykleren? Ik doe ook niks anders hoor Heb net Willows garderobe vrijwel verdubbeld dankzij een gigantische zending van Kleurdoos . Stápels leuke kleertjes
pi_73020004
Grasjes, sterkte met Lucas....hopelijk issie snel weer de oude
Wel mooi dat hij een poos op zijn niet-voorkeurs-kant heeft gelegen!

Babygebaren, vind het zo knap dat je zulke ukkies dat al kan leren!
En handig is het ook wel lijkt me.

Kersjes, succes morgen bij het cb!

Vandaag zijn wij ook naar het cb geweest, even om te wegen.
Lars was sinds vrijdag 25 gram aangekomen. Niet echt geweldig dus.
Waarschijnlijk is hij in het weekend toen we zo met de bv liepen te knooien afgevallen, en nu moet hij dus weer de goede kant op gaan. We hoeven niet perse die 3 uur tussen de flessen te houden, als hij eerder komt mag hij eerder wat hebben. Hij moet nog een inhaalslag maken.
Vandaag heeft Lars vooral geslapen.....tussendoor gewekt voor voeding, en dan tukt meneertje weer verder.
Hopelijk doet hij dat vannacht ook.

Merkkleertjes, oeh vind ik ook altijd wel mooi. Maar ik heb het geld er niet voor over, ze zijn er zo snel weer uit. Voor Meike had ik vaak 1 setje per kledingmaat wat wat duurder was, en die kreeg ze dan extra vaak aan.
pi_73020671
oeh babygebarenmeet in kaasstad.. count me in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73021093

Wat grappig, lukt het misschien toch, maar dan via dit forum! Ik woon idd in die Groene Hartstad waar BE (dacht ik) ook woont. Als alle liefhebbers mij nou ff PM-en, en zeggen welke dagen uit zouden komen, dan
benader ik die babygebaren mevouw.

Hier trouwens ook een zeer dwars en huilerig mannetje vandaag, maar de kinderboerderij en later de speeltuin deden wonderen. Hij heeft dat buiten zijn en ronddarren echt nodig, word ie een stuk rustiger van. Merk jij dat ook aan Seb, Estrys? Soms doet ie nog niet eens zo veel, kijkt ie alleen maar naar de andere kindjes, maar ik heb daarna altijd een veel gezeglijker kind in huis.

Beterschap aan alle zieke kindjes en sterkte, ook voor alle moeders van huilerige kindjes.
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:07:29 #297
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73021599
Karin, ik ben niet de moeder van Lucas Fijn dat je niet per se 3 uur tussen de voedingen hoeft te houden nu.

Bodpa, lijkt me erg leuk zo'n meet, maar denk dat het mij toch iets te duur is op dit moment.
Heb even de website gecheckt
Kinderboerderij vind ik zelf heel leuk! We wonen nog niet zo lang waar we nu wonen en gingen laatst op zoek naar DE kinderboerderij... wat een teleurstelling was dat zeg. Nog geen geit gezien en Isis is zo gek op dieren. Volgende keer maar naar een dierenboederij waar ik wel weet wat er te zien valt.
pi_73021620
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:47 schreef oeke het volgende:
Helemaal eens met die stomme maten. Heb een leuk sweatshirt van Imps en Elfs, mt 68, nu al zit het te strak. 1 keer aangehad.
Ik vind trouwens maar weinig echt leuk. Wat ik wel heel leuk vind is dat mijn moeder veel heeft bewaard, en dat is dus van 1974-1982 aan kleertjes. Veel is niet mooi meer hoor, elastiek vergaan, wol verdroogt, maar wonderlijk veel is nog goed, veel shirtjes van de Hema in seventies look dus!

Ik liep zondag over een kunst en cultuurmarkt en toen werd ik aangesproken door mensen die babygebarentaal promoten. Heeft iemand er al eens van gehoord?

Het idee is dat je al vroeg begint met gebaren voor eten, mama, papa etc en dat je dan dus vanaf 6 maanden al kunt communiceren met je baby.
Omdat dove ouders dit doen met hun kinderen zijn ze erachter gekomen dat baby's al heel vroeg met gebaren kunnen communiceren. Hoe grappig is dat?
Ik vond het wel leuk, dus ik ga denk ik zo'n boekje bestellen, kost maar 7, 95 dus dat is het geld niet.
Oja, dit is de website: www.babygebaren.nl
Wat ik kwa kleding ook heel leuk vind is dat mijn moeder zelf dingen heeft gebreid voor Jair.

Wij hebben van die babygebarentaal gehoord en vonden dat een erg goed idee. Wij hebben een boek gekocht met gebaren en doen het zo vaak mogelijk. Volgens mij moeten wij het nog vaker doen of moeten wij nog eventjes doorgaan want onze zoon bootst het nog niet na.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 23 september 2009 @ 00:02:07 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73026057
Hey Bodpa, een stadsgenote, wat leuk!
pi_73028299
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:22 schreef innepin het volgende:
Mamanik, is toch heel normaal dat je je helemaal suf koopt aan babykleren? Ik doe ook niks anders hoor Heb net Willows garderobe vrijwel verdubbeld dankzij een gigantische zending van Kleurdoos . Stápels leuke kleertjes

ik kocht me eerst ook suf tot ik de snelheid waarmee ze groeide bemerkte
nu koop ik liever speelgoed en goede basiskledingstukken.
speelgoed is loeiduur maar je kan er langer mee.
Heb liever dat ze fijn kan spelen dan dat ze er weer hartstikke schattig uitziet (3 uur lang..want met rapley houd je vrijwel niets schoon, zelfs met slab)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')