abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2009 @ 12:32:30 #126
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72963448
Karin en Stiemie wat jammer (voor jullie) dat jullie over moet gaan naar flesvoeding. Wat betreft je vraag Karin: 65 is erg lastig te maken. Ik zou gewoon 60 maken met 2 schepjes. Kijken hoe dat gaat. Heeft hij er te weinig aan, dan kun je 90 maken met 3 schepjes en dan drinkt Lars gewoon wat hij nodig heeft. Ik zou zelf niet gaan "klooien" met ruim of dat soort termen.
Make love, not war ☮
  maandag 21 september 2009 @ 12:38:21 #127
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72963606
Karin, wat balen als je zo graag bv wil geven en je nu op kv zit, maar je moet maar zo denken Lars heeft meer aan een ontspannen moeder dan aan een gestreste moeder.

Hoe zwaar is Lars?? Anders kan je gewoon de regel gebruiken van 150 ml per kg lichaamsgewicht en dat verdelen over het aantal voedingen wat hij krijgt.
Wij deden dan altijd 60 met 2 of 75 met 2 1/2 en anders wordt het 90 met 3. 15 ml is een half schepje zo bouwden wij het een beetje op.

Ik ben helemaal into de kv met de tweeling ben ondertussen een wandelde vraagbaak daarover ook bij vriendinnen mocht je iets willen weten dan weet je me te vinden
pi_72963742
Balen Seilram, all good things come to an end... Alvast veel succes morgen!

Oeke, hier ook 2 fans van Bibi-spenen. Hopelijk knapt Kobus wat op van zijn badje, ziekjes zijn is ook helemaal niet leuk
.... met gevoel voor drama....
  maandag 21 september 2009 @ 12:51:30 #129
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72963934
Lennon is ook Bibi-spenen fan Hij wil ook geen andere soort speen. ik vind die van de Difrax veel stoerder

voor de zieke kindjes.

miss_sly, hoe gaat het vandaag met Senna?
Make love, not war ☮
pi_72964984
Goeiemiddag allemaal! Telkens als ik ontdek dat er weer een nieuw babietjestopic is geopend moet ik weer 3 pagina's verder lezen, pfff!

In iedergeval welkom Stiemie met Esmee, mooi meisje met een mooie naam!
Wat naar dat je wel BV wilde gaan geven maar dat het niet zo gaat als je wilt. En voor Karin hetzelfde verhaal. Maar genieten is vooral belangrijk, dus dan maar KV en daar worden ze heus net zo groot en sterk van!

Vicky vanmiddag echo van Tess' heupjes, hopelijk is alles gewoon goed! Wat een mooi lachebekje is ze trouwens!
En Huup met nog zo'n mooi lachebekje, kwam bij jouw vandaag de fysio niet langs voor de houding van A.?
pi_72965442
Onrustig beebje hier en ik was juist zelf even heel erg hard toe aan een uurtje tijd voor mezelf . Maar als Iris straks eindelijk (hopelijk) slaapt dan moet Mirte weer uit bed, dus geen mama-tijd vandaag.
Fake it till you make it...
pi_72965656
Wat een lieve reacties allemaal zeg Zoals Karin al zegt het blijft erg moeilijk om je erbij neer te leggen, maar de reacties helpen wel enorm.

Karin wij geven nu 50 ml per voeding. 65 ml is trouwens 60 ml met 2 schepjes erbij toch?

Esmee is echt zo'n tevreden meisje nu ze kv krijgt, het is echt zo'n verschil met de kraamtijd van Linde.
pi_72965919
Wat fijn dat Esmee en Lars het zo fijn doen nu! Goede beslissing dus

huup, hoe was de fysio?

Vicky succes met de echo.

Bar pittige nacht idd. Beterschap

Senna heeft geen paniekaanvallen meer gehad. Vandaag weer slecht met slapen, maar nu ligt ze uitgeteld in een of andere vage manier opgekruld in mijn arm te slapen in mijn arm zo schattig, ik schoot helemaal vol
rond half 5 komt er kraamvisite, maar zowel Senna als ik zijn nog niet eens aangekleed; zoveel gesoebat vanaf dat ze wakker was totdat ze weer sliep dat we daar nog niet aan toegekomen zijn even kijken wanneer ze wakker wordt en hopen dat ze niet te vroeg komen, voor schaap thuis is (schoonouders en oom en tante van schaap ontvang ik liever niet in pyjamajasje ).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72965952
he miss wat eng en ook wel sneu als Senna dan zo paniekerig huilt gelukkig dat ze zich wel goed laat troosten.

En Bar wat een nacht!

Kers, fijn dat het feestje zo leuk was

Hier is idd vanmorgen de fysio langs geweest voor de voorkeurshouding. Alle gewrichtjes zitten goed in de kommen gelukkig en haar ruggegraatje liep nog recht. De heupjes moeten in de gaten gehouden worden maar het was volgens haar niet direct noodzakelijk om er een echo van te maken, gewoon bij het cb laten controleren was genoeg.
En verder hebben we een set oefeningen opgekregen die we met haar moeten gaan doen, simpele oefeningen wel hoor, goed te doen enzo. En volgende week komt ze weer langs om te zien hoe het gegaan is enzo.
Het komt er eigenlijk op neer dat ze de laatste paar maanden zwangerschap steeds in dezelfde houding met haar hoofd/nek in mn bm heeft gezeten waardoor de ene kant spiertjes in haar nek iets strakker en korter is, daarom trekt ze haar hoofdje naar die kant want de andere kant op kost teveel moeite. Dus met die oefeningen gaan we die andere kant een beetje trainen en wat soepeler maken, is de bedoeling.

En nu ligt ze heel hard te knetteren door de babyfoon omg...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72966437
gelukkig Huup dat het eigenlijk met simpele oefeningen goed moet komen.
Geniet maar fijn zo samen van de babygym

Miss_sly appart he in wat voor houdingen die kleintjes soms kunnen slapen.
En jullie vinden vast wel een moment om jullie om te kleden

Nijna, hopelijk morgen wel een mama momentje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 21 september 2009 @ 14:31:48 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72966942
zo ik heb weer even tijd om bij te lezen en te reageren. Welkom Lars en Esmee en Toby en alle andere beebs die ik vergeten ben die tjdens mijn vakantie zijn geboren!

Morris is een beetje ziek, had een luchtweginfectie. En zijn oortjes zijn een beetje rood, maar nog niet ontstoken. Flesjes gaan er met moeite in. Maar goed, het gaat alweer wat beter.

Vrijdag bij het cb was meneer 7,2 kilo en 67 cm!
Geen wonder dus dat hij zowat geen kleren meer had die hij past.

En gisteren is hij zomaar op zijn buik gerold op bed. Hij was er zo van van slag dat ie meteen begon te brullen!

De vakantie was helemaal top. Ik vond het zo leuk om met die kleine man al lekker eruit te zijn. Vliegen ging prima, het was echt helemaal ok!
Ik zal snel wat foto's in het topic zetten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_72967084
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is ook Bibi-spenen fan Hij wil ook geen andere soort speen. ik vind die van de Difrax veel stoerder

voor de zieke kindjes.

miss_sly, hoe gaat het vandaag met Senna?
idd! Elin wil ook alleen bibi terwijl ik de difraxjes zo cute vond
  maandag 21 september 2009 @ 14:40:15 #138
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72967214
Wat gaat Morris hard! En wat fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad!

Ach, miss_sly, anders trek je snel een jogging broek aan kan ook prima toch?!

Karin, welkom hier! Ik heb helemaal gemist dat jij al bevallen bent geloof ik

Huup, fijn dat de fysio is geweest. Toch een geruststelling dat het niets ernstigs is... nou ja, ernstig in de zin van iets blijvends ofzo, if joe snep wat i mien. Ik vond die oefeningen doen altijd best gezellig.

Dank voor de sterke wensen Komt vast goed morgen, maar zal wel even wennen zijn.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72967387
Tess d'r heupjes zijn helemaal goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72967392
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:36 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

idd! Elin wil ook alleen bibi terwijl ik de difraxjes zo cute vond
Willow ook
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72967512
Tess ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72967630
Mijn eerste post hier...

Ik ben al een tijdje aan het meelezen, met name in dit topic omdat ik een zoontje van 10 weken heb. Het is fijn om jullie verhalen te lezen en omdat ik zoveel herken heb ik toch maar besloten om me te registreren zodat ik ook af en toe kan reageren! En misschien een vraagje te stellen....

Huuphuup: ik ben toevallig vandaag ook bij de kinderfysio geweest met hetzelfde probleem. Bij ons werd ook gezegd dat het komt omdat hij in een bepaalde houding heeft gezeten in de baarmoeder. Ze vond de afplatting wel erg, maar we moeten ook oefeningen doen. En volgende week gaat ze kijken of er een wervel scheef zit.

Zijn er nog mensen die de ervaring hebben dat de oefeningen helpen? Mijn zoontje heeft nl wel een erg sterke voorkeur.
  maandag 21 september 2009 @ 14:57:11 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72967709
Tichi, welkom hier!

Morris wil dan weer alleen Difrax spenen, maar wel een slag groter dan bij zijn leeftijd hoort. Hij houdt van een mondje vol.
voor Tess! Gelukkig maar!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 21 september 2009 @ 14:58:19 #144
248986 MamaNik
pi_72967740
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:46 schreef innepin het volgende:

[..]

Willow ook
Robin en Viggo ook! wat is het toch dat die Bibi de voorkeur hebben?
pi_72967984
voor Tess haar heupjes!

Iris gaat ook voor bibi . Waarom maakt difrax die spenen niet gewoon wat korter, volgens mij is dat het euvel namelijk... of bibi moet leukere schildjes maken .
Fake it till you make it...
  maandag 21 september 2009 @ 15:13:41 #146
248986 MamaNik
pi_72968203
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:06 schreef Nijna het volgende:
voor Tess haar heupjes!

Iris gaat ook voor bibi . Waarom maakt difrax die spenen niet gewoon wat korter, volgens mij is dat het euvel namelijk... of bibi moet leukere schildjes maken .
En waarom vind niet iemand een speen uit die bij pasgeborenen gewoon in hun mond blijft zitten zodat je niet elke 10 sec die speen opnieuw erin moet stoppen diegene die dat uitvind ik volgens mij echt multimiljonair.
pi_72968316
Tess goedzo!

Spenen? Ik heb hier alleen die ene die in die doos zat? i love mama ofzo staat erop? Ze hoeft hem maar heel af en toe, geen pijl op te trekken eigenlijk maar voorlopig vindt ze die wel goed geloof ik. Die met die leuke plaatjes heb ik ook gezien zitten erg toffe tussen

Tichi welkom!
ik weet uiteraard niet of de oefeningen hier heel erg aan gaan slaan maar tegen mij is wel gezegd dat het schedeltje nog heel erg zacht is en dat zoiets erg snel af kan platten, maar dus ook weer erg snel recht kan trekken. De fysio komt ook volgende week weer terug om te zien of ze al resultaat merkt enzo ook. Dus ik denk dat een weekje consequent die oefeningetjes doen al wel verschil zal maken voor de lengte en stijfheid van het nekspiertje. Als het goed is, is daarmee uiteindelijk al de helft gewonnen, als je kindje daarna soepel op allebei de kanten draait met t koppie dan is het makkelijker om die afplatting verder aan te pakken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72968345
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:13 schreef MamaNik het volgende:

[..]

En waarom vind niet iemand een speen uit die bij pasgeborenen gewoon in hun mond blijft zitten zodat je niet elke 10 sec die speen opnieuw erin moet stoppen diegene die dat uitvind ik volgens mij echt multimiljonair.

maar hoe...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72968400
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

maar hoe...
Duct tape... ?
pi_72968546
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:21 schreef tichi het volgende:

[..]

Duct tape... ?

hahaha

das bijna nog erger dan dat ene meisje met dr speen met etherische eauliejen erin, zodat de baby de etherische eauliejen inhaleert en rustig wor...
je kon zien dat die juryvoorzitter daar idd van schrok. En ik hoop niet dat dat meiske met dat idee kwam omdat dat bij haar thuis zo gebruikt wordt ofzo kan nooit goed zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')