abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72802934
Het vorige deel: Het grote kleine babietjestopic 216

Babietjes
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Ik sloot hiermee af:
quote:
Welkom Karin en Lars. Wat ben jij lief Lars. En een mooier verjaardagscadeau voor je mama had je niet kunnen bedenken.

Van harte gefeliciteerd Isis, doei en tot later in het dreumestopic.
Hopelijk heb ik het zo goed gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 16-09-2009 14:55:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72802976
Mijn kleine Leander is zo zielig Hij moet steeds zo huilen. Hij moet van ellende soms even lachen. Dikke tranen en dan zo'n hele grote lach tussendoor en dan weer verder huilen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72802982
Helemaal Tinuviel!

ik herhaal Karin's post even omdat ik Lars zo'n mooi ventje vind
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik geloof dat ik me ook maar eens meld hier!

Mag ik jullie voorstellen aan Lars :

Geboren op mama's verjaardag, 11 sept. 2895 gram, 51 cm
Lars heeft een raketlancering meegemaakt, want hij is geboren na een bevalling van 26 min.
Gelukkig gaat het heel goed met hem!
Ik geef borstvoeding, en dat loopt lekker.
Gister was hij voor het eerst gegroeid, en vandaag weer, dus dat gaat mooi. De verwachting is toch wel dat hij morgen weer over zijn geboortegewicht is.
Lars is een heel rustig en tevreden mannetje (nog wel haha) hij slaapt veel.
We maken hem meestal wakker voor voeding na 3 uur.

Het is vooral ontzettend genieten hier!
En ik herhaal mn eigen post ook nog even
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
wisseling van de wacht!
Dag Isis en Jojo

Welkom Lars wat lijkt hij op Meike zo zeg! <3 mooi mannetje.

BE haha, nouja, na die pretecho's op dezelfde dag en die uitgerekende datum op dezelfde dag (en toen weer niet) zou je het haast gaan denken he?
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding. Stom dat ze daar niet meer aanstippen! En muf van mezelf ook, ik was vanmorgen nog bij de dokter maar heb daar niet over haar naveltje gevraagd, t zat zo in mn hoofd om dat op het cb te doen dat ik het vergeten ben
Ik heb het wel met de huisarts over de voorkeurshouding gehad en dat bijvoorbeeld bedje andersom opmaken niet helpt. Zij vertelde dat een voorkeurshouding door de bevalling/zwangerschap met een week of 5/6/7 toch wel over moet zijn, zo niet dan wil ze ingrijpen. Ze vroeg me gelijk al of ik doorverwezen wilde worden maar ik wil ook nog even met het cb overleggen. De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803009
En Isis is jarig geweest en verhuisd nu door naar het dreumestopic
dagdag Isis! tot het volgende topic!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803024
ik herhaal mijn post niet hoor

ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72803053
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:

ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
Als je eens minder in de fles doet dan. Gewoon eerst 60//3? En als ze dat opheeft nieuwe maken?
pi_72803099
zou kunnen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72803176
Jojogirl gefeliciteerd met Isis! Al 1 jaar

Karin en Lars, welkom. Mooi mannetje
Wat vindt Meike van haar nieuwe broertje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 september 2009 @ 14:51:04 #9
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72803273
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn kleine Leander is zo zielig Hij moet steeds zo huilen. Hij moet van ellende soms even lachen. Dikke tranen en dan zo'n hele grote lach tussendoor en dan weer verder huilen.
Ach gossie dikke knuffel voor Leander.
Make love, not war ☮
pi_72803340
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding.

De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?

Bij ons zeiden ze dat het goed was er recht voor te staan zodat hij ook kon voelen wanneer zijn hoofdje recht stond. Dus niet alleen maar de ene of de andere kant op maar ook vooruit.
Ik vind het zo'n gedoe met die voorkeurshouding. Ko heeft het ook, wij naar de kinderfysio, maar alles wat we daar te horen kregen was hetzelfde, op de buik leggen, naar het licht toe leggen, met verschonen in het midden etc. Je blijft er maar mee bezig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72803443
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:

jah maar ik had keiveel geschreven en ineens was het de eennalaatste post en was t topic dicht.

kun je niet naar het nummer van het cb bellen voor advies over die flessen ofzo? Misschien dat je de voeding kunt verdelen over meer flessen per dag? dus minder voeding per keer en dan meer flessen?
Ik weet eigks niet of dat wel mag trouwens
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803540
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jah maar ik had keiveel geschreven en ineens was het de eennalaatste post en was t topic dicht.

kun je niet naar het nummer van het cb bellen voor advies over die flessen ofzo? Misschien dat je de voeding kunt verdelen over meer flessen per dag? dus minder voeding per keer en dan meer flessen?
Ik weet eigks niet of dat wel mag trouwens
heb al een paar keer gebeld naar het cb maar daar hebben ze ook niet meer tips dan idd voeding verdelen en meer flessen met minder geven.. MAARRRRRRR... Tess is heel erg gebaat bij regelmaat en als ik meer flessen met minder ga geven is het opgebouwde "ritme" helemaal weg en dan krijg ik ellende hier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72803776
Misschien idd het voorstel van MeNicole volgen Vicky. Wellicht drinkt Tess de fles wel op als er minder in zit. Of een grotere speen, die het drinken wat makkelijker maakt?

Ik ga toch nog eens vragen of iemand weet of en wanneer er nog regeldagen zijn na 6 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72803781
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef oeke het volgende:

[..]

Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?
[ afbeelding ]

Bij ons zeiden ze dat het goed was er recht voor te staan zodat hij ook kon voelen wanneer zijn hoofdje recht stond. Dus niet alleen maar de ene of de andere kant op maar ook vooruit.
Ik vind het zo'n gedoe met die voorkeurshouding. Ko heeft het ook, wij naar de kinderfysio, maar alles wat we daar te horen kregen was hetzelfde, op de buik leggen, naar het licht toe leggen, met verschonen in het midden etc. Je blijft er maar mee bezig.
ahw Kobus wat een schattige foto!

A. trekt haar beentjes ook zo omhoog maar ze laat ze vervolgens ook helemaal wijd uit elkaar vallen zeg maar, echt plat op het aankleedkussen of haar bedje. Ik weet niet of dat erger is of niet maar het was voor de kraam en voor de intake mevrouw van het cb genoeg reden om er aantekening van te maken en te zeggen dat het in de gaten gehouden moest worden. Maar mijn moeder en zusje hebben allebei hypermobiele gewrichten en hebben meerdere operaties gehad daarvoor enzo dus ik gok dat het extra in de gaten gehouden wordt omdat het wellicht ook aan het gewricht kan liggen.

En over die voorkeurshouding mja, het gaat hier ook onbewust heel erg, das vervelend. We hebben het bedje nu andersom opgemaakt, en bij stimulatie enzo kijkt ze wel de andere kant op en als we haar dan neerleggen kijkt ze op zich wel de "goede" kant op, maar zodra ze echt in slaap valt dan klapt dat hoofdje zo weer om op de voorkeurskant. Tot nu echt iedere nacht. En hoe vaak ik ook ga kijken, ze ligt altijd op die kant. Ik hoop dat ik dat duidelijk kan krijgen, als het over een week of 2/3 nog niet werkt al die tips, dat er dan gewoon meer ingrijpen nodig is.
Het is net wat BE zegt eigenlijk, ik ga niet zitten afwachten tot haar hoofd inderdaad afgeplat is om dan te horen van goh verrek idd, het is nu wel plat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803866
Oh ja het cb en flessenadvies
Leander heeft de laatste fles vaak al om 20:00 uur en slaapt dna door tot een uur of 06:00. Maar nu vinden ze hem op het cb dar nog te klein voor. Of we moeten hem om 23:00 wakker maken voor een fles, al drinkt ie maar 10 cc als ie maar iets drinkt, of we moeten hem om 04:00 wakker maken omdat ie niet meer dan 8 uur achter elkaar mag slapen.En als we hem dan wel om 23:00 wakker maken dan om 07:00 ook weer wakker maken want ja die 8 uur Zijn wij nou zo stom dat ik dat niet wil? Dan moet ik dus 2 keer mijn kind wakker maken omdat zij vinden dat hij nog niet door mag slapen. Zit ie lekker in een ritme moet je dat weer aan gaan passen en dan bij de volgende afspraak kijken ze verder want dna mag ie wel die 8 uur
pi_72803873
Oooh, wat een lieve kleine Lars
En zo attent ook, mama had zich geen mooier verjaardagskado kunnen voorstellen!

Arme Leander, zo huilerig van de prikjes.

Hier ook gedoe met een voorkeurshouding. We hebben besloten het nog heel even aan te kijken en zelf proberen er iets aan te doen, de dingen die jullie zelf ook al genoemd hebben. En anders maar naar de osteopaat.

Weet je wanneer ik echt wegsmelt? Als hij na of tijdens het drinken met rood en bezweet hoofdje van de inspanning in slaap valt, de melkdruppels nog aan zijn kin en wangen hangend en zijn haartjes helemaal door de war
Ik noem hem tegenwoordig kleine papzak, die bolle wangetjes van hem zijn zo heerlijk
.... met gevoel voor drama....
pi_72803974
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef Tinuviel het volgende:
Misschien idd het voorstel van MeNicole volgen Vicky. Wellicht drinkt Tess de fles wel op als er minder in zit. Of een grotere speen, die het drinken wat makkelijker maakt?

Ik ga toch nog eens vragen of iemand weet of en wanneer er nog regeldagen zijn na 6 maanden?
ik weet het niet, probeer het even in het bv-topic anders, er zijn wel wat mama's hier die langer doorvoeden of hebben gevoed dan de 6 maanden, die weten het misschien wel.

Ik heb wel gelezen dat je kindje ook een regeldag kan inlassen als moeders ziek zijn, erg vermoeid of als moeders ongesteld zijn of moeten worden. Geen idee waarom kindjes dat doen maar misschien is dat bij jou van toepassing?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72804053
Hier had Elodie ook een afgeplat hoofdje. Maar toen ik het op het cb liet zien vonden ze het niks, er waren ergere gevallen... Maar ja, ik wou ook niet wachten tot het erg was, dus heb ik er een tijdje echt op gelet dat ze zoveel mogelijk naar de andere kant keek. Ik had toen niet het gevoel dat het veel hielp, ze draaide ook altijd terug. Maar uiteindelijk is het idd wel goed gekomen. Ze heeft niet zo een rond bolletje als haar broer had, maar op zich is er niet veel scheefs meer aan te zien.

Ofwel overdreef ik, zoals ze zeiden...
Ik weet het niet.
pi_72804128
Huup en als je een opgerolde hydrofiel luier onder haar rug legt zodat ze een heel klein beetje schuin ligt zodat ze niet op der goeie kant kan gaan liggen? Dat moesten we toen met Mikael doen!!
pi_72804289
Tjee, zo plat neerleggen dat doet Ko niet nee. Ik hoop dat alles toch gewoon goed is want operaties enzo klinkt niet fijn.

Over die voorkeurshouding, ik weet niet zo goed wat we verder nog kunnen doen. We zijn 2 keer naar de kinderfysio gegaan en alles was goed bij Ko. Nekspieren waren aan beide kanten goed ontwikkeld. Hij slaapt nu ook wel eens op zijn andere kant maar echt veel niet. Dan draai ik zijn hoofd weleens naar de 'goede' kant.
Ik vind het een heel moeilijk iets. Krijg er erg het gevoel van dat er zo weinig te doen is. Alleen een half jaar met een helm op lopen.

Trouwens, ik zocht die foto op en moest even slikken, dat rompertje past hij allang niet meer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72804333
tinuviel, volgens mijn oei, ik groei boek is er idd een sprongetje bij 6 maanden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 september 2009 @ 15:23:16 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72804382
Huup... je raadt het wrsch al... Oscar kijkt hier ook idd stug naar links terwijl wij rechts staan met aankleden enzo.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef Vicky het volgende:
BE, hoe was de oortjestest? Of heb ik daar overheen gelezen?
Nee, dat heb ik ook nog niet gepost, ben gisteren niet meer hier geweest geloof ik.
De test is weer mislukt, mede omdat Oscar heel hard aan het snurken was door al het snot.
Nu worden we van de week gebeld en komt er dus iemand thuis controleren/meten. Dat gaat dan met een paar plakkers op zijn lijfje en dan kijken ze naar de hersengolven en dan maakt de verkoudheid verder niet uit.

Bar, ik dacht echt dat jij het was. SOrry!
Kersjes, waren jullie het dan met de mislukte oortjes-test?

[ Bericht 42% gewijzigd door BE op 16-09-2009 15:36:20 ]
pi_72804649
Balen dat de test mislukt is. Hoop dattie volgende week wel lukt!

Tess heeft ook de voorkeur voor links....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72804740
BE lekker door de test aan het snurken Oscar haha lekker mannetje <3
mja ze ligt idd stug naar de muur te kijken heel vaak hier haha nouja ik ga het morgen eens voorleggen allemaal. Ik ben in elk geval blij dat mijn huisarts gelijk met de termijn van die 6 weken ongeveer kwam en dat als er dan geen verbetering was dat zij ingrepen dan sowieso noodzakelijk vond. Ze heeft zelf ook drie jonge kindjes begreep ik dus wellicht scheelt dat iets in het inlevingsvermogen?

BM mja dat idee heb ik dus ook wel haha dat ik me enorm aanstel. Maar van de andere kant, liever zo dan andersom toch? Dat je denkt goh had ik me toch maar wat meer druk erom gemaakt.

Oeke aaahw haha kleine Ko is zo klein ineens niet meer.
Ik zal eens proberen of ik een foto kan maken van haar beentjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 15:36:26 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72804867
BM, volgens mij kan je daar niet echt snel over overdrijven hoor.
Hier dus helemaal nog geen plat hoofdje, maar hij ligt dus echt wel altijd met zijn koppie naar links. Ook als ik hem zo vast heb dat hij over rechts naar mij moet kijken met de fles, ook gewoon tijdens het liggen in de box etc. etc.
Als we zijn koppie naar rechts proberen te draaien dan lijkt het alsof hij tegen werkt. Iig lukt het niet zijn koppie net zo ver naar rechts te draaien als dat hij zelf naar links doet.

Nou ja goed, we kijken het wel gewoon even aan hier verder nog. Heb wel van het cb al een formulier mee met de dingen waar we aan zouden kunnen denken:
- In bed idd zelf het hoofdje goed leggen als het kindje slaapt
- In bed zorgen dat het kindje zich naar de niet-vk-kant moet draaien om naar het licht te kijken
- bij het aankleden idd het kindje zo op het aankl-ussen leggen dat hij naar de niet-vk-kant oet draaien om jou te zien. Dit kan je afwisselen met recht liggen zodat het kindje ook voelt dat wat het is om recht te liggen. (Wij verschonen beneden eigenlijk altijd op deze manier, dus die afwisseling is er bij ons iig wel.)
- Op schoot je kindje zo houden dat jouw gezicht en je stem zich aan de niet-vk-kant bevinden
- bij het voeden, als je bv geeft kan je een kant normaal geven zodat het kindje met de niet-vk-kant naar jou toe draait, als de voorkeur hardnekkig is zou je de andere kant in de rugby houding moeten voeden. Bij flesvoeding kan je je kindje voor elke fles zo houden dat hij naar de niet-vk-kant moet draaien om jou te zien/te horen. Evt. kan je je kindje ook op je knieen leggen met het hoofdje in het midden.
- bij het dragen: wanneer je de baby tegen je aan houdt met zijn hoofdje tegen je schouder dan zo leggen dat hij naar de niet-vk-kant kijkt (dat lukt hier dus niet, stijfkoppie weigert gewoon )
- als u de baby op de arm draat, dan afwisselen of zo dragen dat het hoofdje naar de niet vk-kant draait
- dit geldt ook voor als u het kind in een draagdoek of draagzak draagt
- in het wipstoeltje of de maxicosi: het stoeltje zo plaatsen dat hij naar de niet-vk-kant moet draaien om jou te zien
- in de box: speeltjes recht boven het kindje of aan de niet-vk-kant hangen
- het kindje zo leggen dat hij naar de niet-vk-kant moet draaien om jou te zien
- kindje op zijn buik leggen, als u in de buurt bent, dat stimuleert de schouder-motoriek

En in het kader van de achterlijke dingen die je je in je hoofd kan halen ben ik zelfs al eens extra mijn tanden gaan poetsen. Maar dat hielp niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')