Hopelijk heb ik het zo goed gedaan.quote:Welkom Karin en Lars. Wat ben jij lief Lars. En een mooier verjaardagscadeau voor je mama had je niet kunnen bedenken.
Van harte gefeliciteerd Isis, doei en tot later in het dreumestopic.
En ik herhaal mn eigen post ook nog evenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik geloof dat ik me ook maar eens meld hier!
Mag ik jullie voorstellen aanLars
:
Geboren op mama's verjaardag, 11 sept. 2895 gram, 51 cm
Lars heeft een raketlancering meegemaakt, want hij is geboren na een bevalling van 26 min.
Gelukkig gaat het heel goed met hem!
Ik geef borstvoeding, en dat loopt lekker.
Gister was hij voor het eerst gegroeid, en vandaag weer, dus dat gaat mooi. De verwachting is toch wel dat hij morgen weer over zijn geboortegewicht is.
Lars is een heel rustig en tevreden mannetje (nog wel haha) hij slaapt veel.
We maken hem meestal wakker voor voeding na 3 uur.
Het is vooral ontzettend genieten hier!![]()
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:wisseling van de wacht!
Dag Isis en Jojo![]()
![]()
Welkom Larswat lijkt hij op Meike zo zeg! <3 mooi mannetje.
BEhaha, nouja, na die pretecho's op dezelfde dag en die uitgerekende datum op dezelfde dag (en toen weer niet) zou je het haast gaan denken he?
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding. Stom dat ze daar niet meer aanstippen! En muf van mezelf ook, ik was vanmorgen nog bij de dokter maar heb daar niet over haar naveltje gevraagd, t zat zo in mn hoofd om dat op het cb te doen dat ik het vergeten ben![]()
Ik heb het wel met de huisarts over de voorkeurshouding gehad en dat bijvoorbeeld bedje andersom opmaken niet helpt. Zij vertelde dat een voorkeurshouding door de bevalling/zwangerschap met een week of 5/6/7 toch wel over moet zijn, zo niet dan wil ze ingrijpen. Ze vroeg me gelijk al of ik doorverwezen wilde worden maar ik wil ook nog even met het cb overleggen. De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Als je eens minder in de fles doet dan. Gewoon eerst 60//3? En als ze dat opheeft nieuwe maken?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:
ik herhaal mijn post niet hoor
ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
Ach gossiequote:Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn kleine Leander is zo zielig
Hij moet steeds zo huilen. Hij moet van ellende soms even lachen. Dikke tranen en dan zo'n hele grote lach tussendoor en dan weer verder huilen.
Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding.
De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
jah maar ik had keiveel geschrevenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:
ik herhaal mijn post niet hoor
ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
heb al een paar keer gebeld naar het cb maar daar hebben ze ook niet meer tips dan idd voeding verdelen en meer flessen met minder geven.. MAARRRRRRR... Tess is heel erg gebaat bij regelmaat en als ik meer flessen met minder ga geven is het opgebouwde "ritme" helemaal weg en dan krijg ik ellende hier.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jah maar ik had keiveel geschrevenen ineens was het de eennalaatste post en was t topic dicht.
kun je niet naar het nummer van het cb bellen voor advies over die flessen ofzo? Misschien dat je de voeding kunt verdelen over meer flessen per dag? dus minder voeding per keer en dan meer flessen?
Ik weet eigks niet of dat wel mag trouwens
ahw Kobusquote:Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef oeke het volgende:
[..]
Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?
[ afbeelding ]
Bij ons zeiden ze dat het goed was er recht voor te staan zodat hij ook kon voelen wanneer zijn hoofdje recht stond. Dus niet alleen maar de ene of de andere kant op maar ook vooruit.
Ik vind het zo'n gedoe met die voorkeurshouding. Ko heeft het ook, wij naar de kinderfysio, maar alles wat we daar te horen kregen was hetzelfde, op de buik leggen, naar het licht toe leggen, met verschonen in het midden etc. Je blijft er maar mee bezig.
ik weet het niet, probeer het even in het bv-topic anders, er zijn wel wat mama's hier die langer doorvoeden of hebben gevoed dan de 6 maanden, die weten het misschien wel.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef Tinuviel het volgende:
Misschien idd het voorstel van MeNicole volgen Vicky. Wellicht drinkt Tess de fles wel op als er minder in zit. Of een grotere speen, die het drinken wat makkelijker maakt?
Ik ga toch nog eens vragen of iemand weet of en wanneer er nog regeldagen zijn na 6 maanden?
Nee, dat heb ik ook nog niet gepost, ben gisteren niet meer hier geweest geloof ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef Vicky het volgende:
BE, hoe was de oortjestest? Of heb ik daar overheen gelezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |