quote:Dow Jones Transportation Average
The Dow Jones Transportation Average is a U.S. stock market index of the transportation sector, and is the most widely recognized gauge of the American transportation sector. It is the oldest stock index still in use, even older than its better-known relative, the Dow Jones Industrial Average (DJIA).
The index is a running average of the stock prices of twenty transportation corporations:
* Alexander & Baldwin, Inc. (ALEX) (marine transportation)
* AMR Corporation (AMR) (airlines)
* Burlington Northern Santa Fe Corp. (BNI) (railroads)
* C.H. Robinson Worldwide, Inc. (CHRW) (trucking)
* Con-Way, Inc. (CNW) (trucking)
* Continental Airlines, Inc. (CAL) (airlines)
* CSX Corp. (CSX) (railroads)
* Expeditors International (EXPD) (delivery services)
* FedEx Corporation (FDX) (delivery services)
* GATX Corp. (GMT) (business support services)
* JB Hunt Transport Services, Inc. (JBHT)(trucking)
* JetBlue Airways Corp. (JBLU) (airlines)
* Landstar System, Inc. (LSTR) (trucking)
* Norfolk Southern Corp. (NSC) (railroads)
* Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG) (marine transportation)
* Ryder System, Inc. (R) (transportation services)
* Southwest Airlines, Inc. (LUV) (airlines)
* Union Pacific Corp. (UNP) (railroads)
* United Parcel Service, Inc. (UPS) (delivery services)
* YRC Worldwide Inc. (YRCW) (trucking)
Er is een verschil tussen industrial en transportation, zoals je ook in de eerste post kan zien.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:58 schreef beertenderrr het volgende:
[n00bvraag]De dow jones is dus opgedeeld in verschillende segmenten, dat samen weer de dow jones index representeert?Zo ja, dan geldt dit vast ook voor alle andere indices [/n00bvraag]
Net op BNR: in augustus zijn er 15k werklozen bijgekomen en over de laatste 6 maanden gemiddeld 12k per maand. Maw: de werkeloosheid stijgt alleen nog maar sneller en sneller...quote:In de periode juni tot en met augustus zaten in Nederland gemiddeld 386.000 mensen zonder werk. Dat komt neer op 5 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder was dat nog 3,8 procent, zo heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag gemeld.
Vergeleken met de vorige periode van drie maanden zijn er 15.000 werklozen bijgekomen. Het afgelopen halfjaar steeg de werkloosheid met gemiddeld ongeveer 12.000 per maand.
In een jaar tijd zijn er 96.000 werklozen bijgekomen. De toename komt voor twee derde voor rekening voor mannen. Wel is de werkloosheid volgens het CBS onder vrouwen met 5,4 procent nog altijd hoger dan die onder mannen (4,7 procent). Een jaar geleden lagen die percentages op 4,6 voor vrouwen en 3,1 voor mannen.
Dat is wat ik heb gedaan, Stoploss 328. Ik verkoop het of vandaag nog (winst=winst) of ik kijk het even aan.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
315 zou toch de top zijn, volgens velen?
Dan is shorten met een redelijk hoge stop-loss (330 ofzo) sowieso winstgevend.
M'n handen jeuken...
Boven 313 mag je shorten...wel uitkijken morgen met expiratie.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:48 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Ik heb TomTom longs eruit verkocht en SS331 en SS325 gekocht...
Van mij mag de boel klappen nu
Zo zult gij nooit rijk worden...quote:Op donderdag 17 september 2009 13:07 schreef Mendeljev het volgende:
Lekker blijven zitten op je cash zou ik zeggen
330 kunnen we de komende weken ook nog gaan pakken, topje staat er m.i. op dit moment nog niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
315 zou toch de top zijn, volgens velen?
Dan is shorten met een redelijk hoge stop-loss (330 ofzo) sowieso winstgevend.
M'n handen jeuken...
Ik denk ook niet dat de absolute top er nu staat. Echter verwacht ik wel wat daling richting expiratie (310 en lager).quote:Op donderdag 17 september 2009 13:18 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
330 kunnen we de komende weken ook nog gaan pakken, topje staat er m.i. op dit moment nog niet.
En waarom zou de boel nu eigenlijk gaan klappen? Als er straks goede 3e kwartaal cijfers komen zie ik de boel echt niet klappen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:48 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Ik heb TomTom longs eruit verkocht en SS331 en SS325 gekocht...
Van mij mag de boel klappen nu
Wat voorspellen jullie als gevolg van dit nieuwsbericht?quote:De fusie tussen ABN Amro en Fortis staat op losse schroeven.
Om de fusie mogelijk te maken, moet ABN Amro de Hollandsche Bank-Unie afstoten, anders geeft eurocommissaris Neelie Kroes geen toestemming wegens valse concurrentie.
Minister Bos heeft de Tweede Kamer laten weten dat de vergevorderde onderhandelingen met Deutsche Bank op niets zijn uitgelopen. Volgens hem konden de partijen het niet eens worden over de prijs en de voorwaarden voor de overname.
Eisen
De onderhandelaars hadden van Kroes tot zaterdag de tijd gekregen om een akkoord te bereiken. Er is nog geen andere gegadigde voor de HBU.
Bos gaat nu samen met de Europese Commissie kijken of andere ABN-onderdelen wel verkocht kunnen worden, om zo tegemoet te komen aan de eisen van Kroes.
Bron: NOS
quote:S&P may cut $578 billion in corporate CDOs
* On Thursday September 17, 2009, 3:13 pm EDT
NEW YORK (Reuters) - Standard & Poor's may downgrade around $578 billion of collateralized debt obligations backed by corporate debt as a result of changes the rating agency is making to the way it rates the deals, S&P said on Thursday.
S&P is changing its criteria for rating CDOs after being criticized for awarding high ratings to risky deals that in many cases have lost all, or most of their value.
Losses from the deals, portfolios of debt sliced into pieces of varying risk and return, helped spark the financial crises that caused the downfall of Lehman Brothers (Other OTC:LEHMQ.PK - News) and American International Group (NYSE:AIG - News).
Corporate deals backed by credit default swaps, contracts that are used to insure against a borrower's default, are likely to be cut by four notches on average, S&P said in a statement.
The top pieces of these deals currently rated AAA are likely to be cut by two to three notches while junior AAA-rated deals are expected to be cut by four notches, the rating agency said.
Around 4,790 CDO tranches will be placed on review for downgrade when the rating agency implements the changes, which will include new stress tests, concentration limits and minimum capital levels, S&P said.
Deals backed by corporate bonds are likely to be cut by three notches on average, with the most senior AAA-rated pieces likely to be cut by one-to-two notches, S&P said.
S&P said it will adjust the ratings in light of the new criteria over the coming months.
(Reporting by Karen Brettell; Editing by Andrea Ricci)
Die cijfers zullen zeker niet meevallen. Om 2 redenen;quote:Op donderdag 17 september 2009 19:20 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En waarom zou de boel nu eigenlijk gaan klappen? Als er straks goede 3e kwartaal cijfers komen zie ik de boel echt niet klappen.
One-year high is inderdaad weer aangetikt. Alleen deze keer is er geen stormvloed van nuchtere Hollanders die even snel een tripje naar the states makenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:01 schreef RvLaak het volgende:
Dollar ondertussen op 1,4749 btw...
Tja, geld is op en een lening kunnen ze niet meer krijgenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
One-year high is inderdaad weer aangetikt. Alleen deze keer is er geen stormvloed van nuchtere Hollanders die even snel een tripje naar the states maken
quote:Op donderdag 17 september 2009 23:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tja, geld is op en een lening kunnen ze niet meer krijgen
shorts gesloten voor expi....quote:Op donderdag 17 september 2009 12:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Boven 313 mag je shorten...wel uitkijken morgen met expiratie.
Denk dat je nog wel een kans krijgt om ze te verkopen maandag op 310 ofzo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:27 schreef Rapaille het volgende:
Helaas mijn turbo shorts niet verkocht. Was vanochtend te druk aan het werk en in de middag viel het wat tegen.
Die serieuze daling gaat zeker komen. Alleen je kunt nooit precies zeggen wanneer. Persoonlijk denk ik niet te lang meer. Maar er zit nog wel wat kruit in het vat om een stuk hoger te komen. Op dit moment is het puur speculatief, dus alles kan mogelijk zijn. Puts op lange termijn gaan je zeker winst opleveren, alleen als je nog een (tijdelijke) voortzetting verwacht van de stijging, is het natuurlijk voor het rendement beter op een hoger moment puts te kopen.quote:Op zondag 20 september 2009 16:46 schreef poleova het volgende:
Ben nieuw, maar niet nieuw op de beurs
wat denken jullie van een put optie op de aex?
velen verwachten toch een serieuze daling he ?
Ik denk dat er nog teveel geld aan de zijlijn staat zodat elke verkoopgolf wordt opgevangen door de vraagzijde.quote:Op zondag 20 september 2009 16:46 schreef poleova het volgende:
Ben nieuw, maar niet nieuw op de beurs
wat denken jullie van een put optie op de aex?
velen verwachten toch een serieuze daling he ?
Een verkoopgolf kan je niet opvangen, hoe graag je het ook wil. Nog maar minder dan 2 maanden voordat de top er staatquote:Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog teveel geld aan de zijlijn staat zodat elke verkoopgolf wordt opgevangen door de vraagzijde.
Ik gok dat 't nog een heel pak langer zal duren dan men hier telkens met veel_ loopt te verkondigen. Ik schat zeker 4 tot 6 maand voor 't naar beneden gaat (ook al zal het dan niet meer zo snel stijgen zoals de afgelopen maanden).
Van die voorspelling die in je sig staat komt vooralsnog weinig terecht. Of gaat het de komende week beginnen?quote:Op zondag 20 september 2009 18:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Een verkoopgolf kan je niet opvangen, hoe graag je het ook wil. Nog maar minder dan 2 maanden voordat de top er staat
Het lijkt meer op van die grappig bedoelde zinnen aan de muur van een kroeg 'morgen gratis bier'.quote:Op zondag 20 september 2009 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Van die voorspelling die in je sig staat komt vooralsnog weinig terecht. Of gaat het de komende week beginnen?
Volgens de EW theorie zijn we idd bijna klaar met de correctie op de grote daling. Ik verwacht ook een top rond 320-330 ofzo. In november kan er wel 40punten af.quote:Op zondag 20 september 2009 18:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Een verkoopgolf kan je niet opvangen, hoe graag je het ook wil. Nog maar minder dan 2 maanden voordat de top er staat
Ik hoop dat iedereen zo gaat denken dan kunnen we weer fors dalenquote:Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik gok dat 't nog een heel pak langer zal duren dan men hier telkens met veel_ loopt te verkondigen. Ik schat zeker 4 tot 6 maand voor 't naar beneden gaat (ook al zal het dan niet meer zo snel stijgen zoals de afgelopen maanden).
Leuk, leuk.quote:Op zondag 20 september 2009 21:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen zo gaat denken dan kunnen we weer fors dalen
Er staat niet meer geld langs de zijlijn dan toen de AEX onder de 200 stond of boven de 600. De waardering van aandelen heeft niks te maken met geld dat langs de een of andere zijlijn staat.quote:Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog teveel geld aan de zijlijn staat zodat elke verkoopgolf wordt opgevangen door de vraagzijde.
Maar daar is wel een enorme verwatering in, er worden immers per jaar een aantal bedrijven op de beurs opgedoekt, en zo zijn er ook bedrijven die meer aandelen los laten. Zo kun je misschien toch spreken van meer geld in de markt.quote:Op zondag 20 september 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er staat niet meer geld langs de zijlijn dan toen de AEX onder de 200 stond of boven de 600. De waardering van aandelen heeft niks te maken met geld dat langs de een of andere zijlijn staat.
Alles wat er gebeurt is dat tussen verkoper en koper geld de ene kant en aandelen de andere kant opgaan. De hoeveelheid aandelen en geld "langs de zijkant" blijft exact gelijk bij een transactie.
De mensen geloven dat aandelen steeds meer waard zijn. In maart geloofde men dat een aandeel ING 3 euro waard is, nu gelooft men dat een aandeel ING 11 euro waard is. Dat geloof is het enige dat wezenlijk verandert. Waarom verandert dat geloof? Door sentiment. Niet door goede berichten, want die zijn er niet zoveel geweest.
Het sentiment is dus beter geworden, met andere woorden: men gelooft dat een aandeel ING in de toekomst 4x meer gaat opbrengen dan men in maart geloofde. Dat kan zo zijn, dat kan ook niet zo zijn.
Zoals de beurzen gereageerd hebben, verwacht men dat de crisis ongekend snel weer voorbij zal gaan. Ik verwacht dat, om diverse redenen, niet. Een stand van 260-280 had ik veel reeeler gevonden.
Hoe kan er nu ooit meer verkocht worden dan gekocht??! Ieder aandeel dat verkocht wordt moet toch ook weer door iemand gekocht worden? En daarom kan er ook geen geld langs de kant staan. Dat geld verandert alleen, in ruil voor de aandelen, van eigenaar.quote:Op zondag 20 september 2009 23:11 schreef Tobey het volgende:
[..]
Maar daar is wel enorme verwatering in, er worden immers per jaar bedrijven op de beurs opgedoekt, en zo zijn er ook bedrijven die meer aandelen los laten. Zo kun je toch spreken misschien toch spreken van meer geld in de markt.
Ik denk dat het zo zit, correct me if im wrongAls de beurs naar beneden gaat, krijg je het idee, dat mensen uitstappen en dus voor het gevoel met het geld 'langs de zijkant' staan. Maar op de vraag waarom gaat de beurs naar beneden, is domweg omdat er meer verkocht wordt dan gekocht... en na een poos van daling, denken de meesten dat 'omdat iedereen is uitgestapt' er shitload aan geld aan de zijkant staat. Dat is ook zo, maar dat wil niet zeggen dat er meer geld in komt, het zorgt alleen voor een stijging.
Banken moeten nog altijd heel veel cash ophalen om overheden terug te betalen. Een manier om dat te doen is via aandelenemissies. Dan geven ze extra aandelen uit en het geld dat ze ophalen gebruiken ze om de staat terug te betalen.quote:RBS overweegt aandelenuitgifte'
Uitgegeven: 20 september 2009 14:17
Laatst gewijzigd: 20 september 2009 14:17
LONDEN - De Britse bank Royal Bank of Scotland (RBS) overweegt voor miljarden ponden nieuwe aandelen uit te geven. Daarmee wil de bank voorkomen dat het belang van de Britse overheid in het bedrijf stijgt.
Dat schreef de krant Sunday Times zondag.
RBS vertilde zich evenals Fortis aan de overname van ABN Amro en kwam verder in de problemen door de financiële crisis.
De Britse overheid nationaliseerde RBS en heeft 70 procent van de aandelen in handen.
Ik bedoelde dat er qua hoeveelheid mensen meer de verkoop knop indrukten dan de koop knop. Zodat er een daling kan ontstaan. Beetje domme verwarring met meer verkopen dan kopen.quote:Op zondag 20 september 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kan er nu ooit meer verkocht worden dan gekocht??! Ieder aandeel dat verkocht wordt moet toch ook weer door iemand gekocht worden? En daarom kan er ook geen geld langs de kant staan. Dat geld verandert alleen, in ruil voor de aandelen, van eigenaar.
Na een poos van daling is helemaal niet "iedereen uitgestapt" Er zijn nog net zoveel aandelen en aandelenbezitters als eerst! Dat blijft altijd gelijk (emissies en aandeleninkopen uitgezonderd, maar het gaat om het principe)
Hoe zit dat eigenlijk met de derivaten handel? Had ooit ergens eens gelezen dat die de laatste jaren schuin omhoog ging qua netto waarde van de markt. Dus dat de totale hoeveelheid geld wat er in de markt zit elk jaar behoorlijk omhoog ging.quote:Op zondag 20 september 2009 23:22 schreef LXIV het volgende:
Wat we nu wel gaan krijgen is dit:
[..]
Banken moeten nog altijd heel veel cash ophalen om overheden terug te betalen. Een manier om dat te doen is via aandelenemissies. Dan geven ze extra aandelen uit en het geld dat ze ophalen gebruiken ze om de staat terug te betalen.
Nu is er maar een beperkte hoeveelheid geld in de markt (mensen kunnen natuurlijk wel switchen van sparen naar beleggen).
Ik denk dat het deze keer juist veel pensioenfondsen en banken zijn geweest die op de bodem van de markt verkochten. Puur omdat ze dat "moesten" vanwege allerlei interne regels mbt garanties e.d.. En handelaren natuurlijk. De particulier blijft juist vaak braaf zitten waar hij zit.quote:Op zondag 20 september 2009 23:25 schreef Tobey het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er qua hoeveelheid mensen meer de verkoop knop indrukten dan de koop knop. Zodat er een daling kan ontstaan. Beetje domme verwarring met meer verkopen dan kopen.
Maar ik denk dat het ik het wel oneens ben met je over het aantal aandelenbezitters. Tijdens een crisis, gaat vooral de kleine man uit de beurs waardoor de hoeveelheid aandelenbezitters wel daalt. De anderen krijgen domweg een grotere pluk onder handen. Bijna iedereen die ik kende ging uit de beurs toen hij zo knapte. En wie zijn eigenlijk de aandelen bezitters op het moment dat een aandeel zo verpieterd wordt? Van 20 dollar naar 1 dollar bijv. Natuurlijk blijft het hoeveelheid aandelen hetzelfde, maar wie wil dat nog hebben? En waarom zouden mensen dat soort spul nog willen kopen? Puur speculatief toch?
Dat is geen echt maar fictief geld. Ik kan jou beloven om 1 miljoen aandelen X op datum Y voor bedrag Z van je te kopen zonder dat ik dat geld werkelijk heb.quote:Op zondag 20 september 2009 23:27 schreef Tobey het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met de derivaten handel? Had ooit ergens eens gelezen dat die de laatste jaren schuin omhoog ging qua netto waarde van de markt. Dus dat de totale hoeveelheid geld wat er in de markt zit elk jaar behoorlijk omhoog ging.
Was er in februari een reden om te duiken dan?quote:Op zondag 20 september 2009 23:05 schreef Tobey het volgende:
[..]
Leuk, leuk.Ik denk dat dat wel meevalt. Beurzen kunnen nog wel een tijdje omhoog. Er is geen reden waarom komende week de sprong naar beneden moet worden gezocht ..
of heeft iemand daar een beter idee over?
Uh, in Januari daalden de markten als nooit te voren wat gewoon doorsijpelde naar februari. De economische cijfers waren historisch slechter dan ooit en als het goed is kwam de Amerikaanse regering met een groot bail out plan in midden februari, waar desastreus slecht op werd gereageerd.quote:Op zondag 20 september 2009 23:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was er in februari een reden om te duiken dan?
In mijn optiek is dit gewoon een correctie op de forse daling die we dit jaar en vorig jaar oktober hebben gehad. Rond mid oktober verwacht ik een begin van de daling..... Mochten we medio december op 360+ staan heb ik het natuurlijk volledig verkeerd gezien![]()
Ik heb mijn shorts vandaag verkocht. Ik denk eraan om morgen weer long in te stappen voor korte termijn (eind deze week). Het zal voorlopig wel allemaal tussen de 305-315 blijven.quote:Op maandag 21 september 2009 11:53 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Ik ben blij dat ik me Shorts gehouden heb...
Shorts op de aex of een aandeel? Heb het idee dat de beurs vooral naar beneden gaat vanwege arcelor.quote:Op maandag 21 september 2009 11:53 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Ik ben blij dat ik me Shorts gehouden heb...
Kun je makkelijk volgen op:quote:Op maandag 21 september 2009 12:22 schreef Tobey het volgende:
[..]
Shorts op de aex of een aandeel? Heb het idee dat de beurs vooral naar beneden gaat vanwege arcelor.
Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steedsquote:Op zondag 20 september 2009 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Van die voorspelling die in je sig staat komt vooralsnog weinig terecht. Of gaat het de komende week beginnen?
Was het maar een grappig bedoelt zinnetje..quote:Op zondag 20 september 2009 21:28 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Het lijkt meer op van die grappig bedoelde zinnen aan de muur van een kroeg 'morgen gratis bier'.
Op de AEX...quote:Op maandag 21 september 2009 12:22 schreef Tobey het volgende:
Shorts op de aex of een aandeel? Heb het idee dat de beurs vooral naar beneden gaat vanwege arcelor.
Je had toch "half september" gezegd?quote:Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steeds
Nee heb zelf altijd het gevoel gehad dat het pas in oktober ging gebeuren, en daar lijkt het nog steeds op..quote:Op maandag 21 september 2009 13:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je had toch "half september" gezegd?
Kan zijn, maar je hebt die sig al meer dan een maand als ik het goed heb.quote:Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steeds
Nou en, als ik enkele maanden had neergezet hadden mensen lopen zeiken omdat ze enkele maanden niet als 2 maanden zien.. Wat kunnen mensen op zijn tijd zeuren zeg, als ik denk dat de top is gezet zeg ik dat wel...quote:Op maandag 21 september 2009 13:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kan zijn, maar je hebt die sig al meer dan een maand als ik het goed heb.
Het is natuurlijk ook vragen om problemen, met een sig waar in staat dat er een CRASH(!) aanstaande is waar in alle financials zullen worden genationaliseerd. Er zal een crash komen, maar ik zie niet in waarom de financials zullen worden genationaliseerd... dat feest gebeurt niet nog een keer, daar is het geld domweg niet voor.quote:Op maandag 21 september 2009 13:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nou en, als ik enkele maanden had neergezet hadden mensen lopen zeiken omdat ze enkele maanden niet als 2 maanden zien.. Wat kunnen mensen op zijn tijd zeuren zeg, als ik denk dat de top is gezet zeg ik dat wel...
Niet nationaliseren betekend het failliet van ons systeem, kan ook gebeuren maar dan zijn we nog veel verder van huis.quote:Op maandag 21 september 2009 14:06 schreef Tobey het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vragen om problemen, met een sig waar in staat dat er een CRASH(!) aanstaande is waar in alle financials zullen worden genationaliseerd. Er zal een crash komen, maar ik zie niet in waarom de financials zullen worden genationaliseerd... dat feest gebeurt niet nog een keer, daar is het geld domweg niet voor.
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.quote:If OPS is greater than reported EPS, earnings are of a high quality because the company is generating more cash than is reported on the income statement.
If OPS is less than reported EPS, it means that the company is generating less cash than is represented by reported EPS. In this case, EPS is of low quality because it does not reflect the negative operating results of the company and overstates the actual (cash) operating results.
Helaas, het schijnt te zijn dat de olie omgekeerd-evenredig met de dollar stijgt/daaltquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:40 schreef BattleCow het volgende:
Dollar op 1.48
Dat betekent dat olie goedkoper moet worden.. maar natuurlijk gaan we weer richting de 1.45 voor een liter diesel
Krijgen we dan ook insiders-tips?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 2 week en ik heb mijn financiële bureau incl. BB etc. weer voor mn neus. YAY!
Tot dan blijf ik erg ver van de markt vandaan.
Ik zal iig. meer actief zijn hier, tips is wat andersquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook insiders-tips?![]()
Zal zeker interessant worden om te lezen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal iig. meer actief zijn hier, tips is wat andersEn ja, daar zal ook info tussen zitten, geen insider tips maar meer smeuïge verhalen van vrienden die naast me zitten achter hun eigen terminal die op hun smoel zijn gelopen of ergens goed geld mee hebben lopen verdienen.
Dan zal ik dus ook weer wat externe info kunnen geven als daar om gevraagd wordt. (bijv. de eod data van goud van vroeger tot nu, of welke fondsen zich inkopen of uitkopen bij bepaalde aandelen)
Een aandeel is goed om te kopen als de K/W verhouding ok is. Cashflow zegt niets over hoe goed een aandeel geprijsd is. Als die site beweert korte termijn voorspellingen te kunnen doen op basis van cashflow moeten ze ook de recenste cashflow informatie hebben. Aangezien de markt niet over deze informatie beschikt kun je dat beschouwen als een edge en kun je waarschijnlijk ook je voordeel mee doenquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vond laatst een site die claimde dat er gezien kan worden wanneer er sprake is van een goed aandeel als je de operating cashflow per aandeel vergelijkt met de winst per aandeel (OPS vs EPS).
[..]
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.
Is dit niet gewoon onderdeel van 'value investing' of fundamentele analyse?quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vond laatst een site die claimde dat er gezien kan worden wanneer er sprake is van een goed aandeel als je de operating cashflow per aandeel vergelijkt met de winst per aandeel (OPS vs EPS).
[..]
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |