abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72850217
Ik denk dat we de top hebben gezien! 4000 op de transportation, nu sideways de komende paar weken, of dik omlaag......

3,959.54
-54.90 (-1.37%) zo gaat 'ie goed!
pi_72855799

Ik heb em binnen misschien snap ik na het lezen wat meer van dit topic

edit: kwam net een interessant stukje tegen.
quote:
De fusie tussen ABN Amro en Fortis staat op losse schroeven.
Om de fusie mogelijk te maken, moet ABN Amro de Hollandsche Bank-Unie afstoten, anders geeft eurocommissaris Neelie Kroes geen toestemming wegens valse concurrentie.

Minister Bos heeft de Tweede Kamer laten weten dat de vergevorderde onderhandelingen met Deutsche Bank op niets zijn uitgelopen. Volgens hem konden de partijen het niet eens worden over de prijs en de voorwaarden voor de overname.

Eisen
De onderhandelaars hadden van Kroes tot zaterdag de tijd gekregen om een akkoord te bereiken. Er is nog geen andere gegadigde voor de HBU.

Bos gaat nu samen met de Europese Commissie kijken of andere ABN-onderdelen wel verkocht kunnen worden, om zo tegemoet te komen aan de eisen van Kroes.

Bron: NOS
Wat voorspellen jullie als gevolg van dit nieuwsbericht?

[ Bericht 29% gewijzigd door beertenderrr op 17-09-2009 21:53:06 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72858600
quote:
S&P may cut $578 billion in corporate CDOs

* On Thursday September 17, 2009, 3:13 pm EDT

NEW YORK (Reuters) - Standard & Poor's may downgrade around $578 billion of collateralized debt obligations backed by corporate debt as a result of changes the rating agency is making to the way it rates the deals, S&P said on Thursday.

S&P is changing its criteria for rating CDOs after being criticized for awarding high ratings to risky deals that in many cases have lost all, or most of their value.

Losses from the deals, portfolios of debt sliced into pieces of varying risk and return, helped spark the financial crises that caused the downfall of Lehman Brothers (Other OTC:LEHMQ.PK - News) and American International Group (NYSE:AIG - News).

Corporate deals backed by credit default swaps, contracts that are used to insure against a borrower's default, are likely to be cut by four notches on average, S&P said in a statement.

The top pieces of these deals currently rated AAA are likely to be cut by two to three notches while junior AAA-rated deals are expected to be cut by four notches, the rating agency said.

Around 4,790 CDO tranches will be placed on review for downgrade when the rating agency implements the changes, which will include new stress tests, concentration limits and minimum capital levels, S&P said.

Deals backed by corporate bonds are likely to be cut by three notches on average, with the most senior AAA-rated pieces likely to be cut by one-to-two notches, S&P said.

S&P said it will adjust the ratings in light of the new criteria over the coming months.

(Reporting by Karen Brettell; Editing by Andrea Ricci)
pi_72859755
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:20 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En waarom zou de boel nu eigenlijk gaan klappen? Als er straks goede 3e kwartaal cijfers komen zie ik de boel echt niet klappen.
Die cijfers zullen zeker niet meevallen. Om 2 redenen;
1) De "goede" cijfers van Q2 waren enkel overheidsingrijpen, kostenbesparingen en voorraad-effecten. Eenmalige zaken dus, niets wat duurzaam is
2) De verwachtingen zijn te hoog. Die kunnen nooit waargemaakt worden.

Onthoud dat er bijzonder weinig bedrijven waren die in Q2 omzetgroei hadden. Bijna alle bedrijven hadden omzetdaling. Het "positieve" was bijna exclusief dat de daling niet zo hard ging als verwacht. Men legt dat positief uit.

Ik vind dat bijzonder dom. Als iemand 100 euro heeft en daar wordt 50 euro van gejat, is die persoon niet blij. Als de dag erna "slechts" 20 euro gejat wordt, gaat die persoon echt niet blij worden dat er minder gejat wordt. Het geld is en blijft weg.
pi_72859794
Dollar ondertussen op 1,4749 btw...
pi_72860256
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:01 schreef RvLaak het volgende:
Dollar ondertussen op 1,4749 btw...
One-year high is inderdaad weer aangetikt. Alleen deze keer is er geen stormvloed van nuchtere Hollanders die even snel een tripje naar the states maken
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_72860556
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

One-year high is inderdaad weer aangetikt. Alleen deze keer is er geen stormvloed van nuchtere Hollanders die even snel een tripje naar the states maken
Tja, geld is op en een lening kunnen ze niet meer krijgen
pi_72865807
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, geld is op en een lening kunnen ze niet meer krijgen
.
pi_72865910
Ik heb het idee dat sommige fondsen flink overgewaardeerd zijn en dat het nog gaat klappen. Zou wel een paar puts willen kopen, maar heb geen idee welk fonds of in welke termijn ik mijn optie moet kiezen. Dacht zelf aan randstad, is namelijk toch wel hard gestegen en is dan een sector die wel aan de beurt is bij een flinke daling. Wat denken jullie?
pi_72866201
Super de boer + 20%!!
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_72867503
Jumbo kan beter plus overnemen, dan heb ik fatsoenlijke groente op loopafstand.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_72867602
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Boven 313 mag je shorten...wel uitkijken morgen met expiratie.
shorts gesloten voor expi....
pi_72867707
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:03 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Super de boer + 20%!!
Jumbo doet bod op Super de Boer
pi_72872079
Dalingen zijn op dit moment nog steeds niks meer dan correcties op de stijgende trend, pas rond de 330 ga ik me eerste puts aanschaffen. Mijn calls okt 300 gaan er waarschijnlijk rond de 320-325 eruit.
pi_72872804
ik sta nog steeds gelijk op de Shorts die ik gister heb aangeschaft...
pi_72875657
Wat gaat Amerika zo doen?
pi_72876131
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:50 schreef m0m0 het volgende:
Wat gaat Amerika zo doen?
Kan eerst nog wat lager, maar zal later op de dag herstellen m.i.
pi_72877149
klaar voor de booster naar boven.

Stel het nog zolang mogelijk uit, maar om 5 voor vier gaan alle aandeel opties eruit van sept.
pi_72877596
Neej joh, winst nemen die hap, kelderen die zooi
pi_72882682
Zo het is weer tijd om wat te verdienen na 3 weken vakantie in france, de laatste 2 weken had ik geen internet en was min of meer van de buitenwereld afgesloten( geen fatsoenlijke TV en geen internet ) tot mijn verbazing zie ik dat de beurs gestegen is, hier had ik al eeen beetje op gehoopt.

gr. edwin

is Selang ook alweer terug?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72886713
Helaas mijn turbo shorts niet verkocht. Was vanochtend te druk aan het werk en in de middag viel het wat tegen.
pi_72887676
tvp
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72891854
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:27 schreef Rapaille het volgende:
Helaas mijn turbo shorts niet verkocht. Was vanochtend te druk aan het werk en in de middag viel het wat tegen.
Denk dat je nog wel een kans krijgt om ze te verkopen maandag op 310 ofzo.
pi_72937775
Ben nieuw, maar niet nieuw op de beurs
wat denken jullie van een put optie op de aex?

velen verwachten toch een serieuze daling he ?
Joh832
pi_72938420
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:46 schreef poleova het volgende:
Ben nieuw, maar niet nieuw op de beurs
wat denken jullie van een put optie op de aex?

velen verwachten toch een serieuze daling he ?
Die serieuze daling gaat zeker komen. Alleen je kunt nooit precies zeggen wanneer. Persoonlijk denk ik niet te lang meer. Maar er zit nog wel wat kruit in het vat om een stuk hoger te komen. Op dit moment is het puur speculatief, dus alles kan mogelijk zijn. Puts op lange termijn gaan je zeker winst opleveren, alleen als je nog een (tijdelijke) voortzetting verwacht van de stijging, is het natuurlijk voor het rendement beter op een hoger moment puts te kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')