abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72938952
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:46 schreef poleova het volgende:
Ben nieuw, maar niet nieuw op de beurs
wat denken jullie van een put optie op de aex?

velen verwachten toch een serieuze daling he ?
Ik denk dat er nog teveel geld aan de zijlijn staat zodat elke verkoopgolf wordt opgevangen door de vraagzijde.

Ik gok dat 't nog een heel pak langer zal duren dan men hier telkens met veel _ loopt te verkondigen. Ik schat zeker 4 tot 6 maand voor 't naar beneden gaat (ook al zal het dan niet meer zo snel stijgen zoals de afgelopen maanden).
pi_72940373
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog teveel geld aan de zijlijn staat zodat elke verkoopgolf wordt opgevangen door de vraagzijde.

Ik gok dat 't nog een heel pak langer zal duren dan men hier telkens met veel _ loopt te verkondigen. Ik schat zeker 4 tot 6 maand voor 't naar beneden gaat (ook al zal het dan niet meer zo snel stijgen zoals de afgelopen maanden).
Een verkoopgolf kan je niet opvangen, hoe graag je het ook wil. Nog maar minder dan 2 maanden voordat de top er staat
pi_72941280
Ik bedoel dat de verkopen in evenwicht staan met de aankopen.
En ja, er komt big shit deze kant uit, maar nee, ik denk niet dat 't zo snel is.
pi_72947824
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:00 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Een verkoopgolf kan je niet opvangen, hoe graag je het ook wil. Nog maar minder dan 2 maanden voordat de top er staat
Van die voorspelling die in je sig staat komt vooralsnog weinig terecht. Of gaat het de komende week beginnen?
pi_72948412
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Van die voorspelling die in je sig staat komt vooralsnog weinig terecht. Of gaat het de komende week beginnen?
Het lijkt meer op van die grappig bedoelde zinnen aan de muur van een kroeg 'morgen gratis bier'.

pi_72949802
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:00 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Volgens de EW theorie zijn we idd bijna klaar met de correctie op de grote daling. Ik verwacht ook een top rond 320-330 ofzo. In november kan er wel 40punten af.
pi_72949920
quote:

[..]

Ik hoop dat iedereen zo gaat denken dan kunnen we weer fors dalen
  zondag 20 september 2009 @ 23:05:02 #58
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72953363
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik hoop dat iedereen zo gaat denken dan kunnen we weer fors dalen
Leuk, leuk. Ik denk dat dat wel meevalt. Beurzen kunnen nog wel een tijdje omhoog. Er is geen reden waarom komende week de sprong naar beneden moet worden gezocht ..

of heeft iemand daar een beter idee over?
  zondag 20 september 2009 @ 23:06:04 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72953398
quote:

[..]

Er staat niet meer geld langs de zijlijn dan toen de AEX onder de 200 stond of boven de 600. De waardering van aandelen heeft niks te maken met geld dat langs de een of andere zijlijn staat.

Alles wat er gebeurt is dat tussen verkoper en koper geld de ene kant en aandelen de andere kant opgaan. De hoeveelheid aandelen en geld "langs de zijkant" blijft exact gelijk bij een transactie.

De mensen geloven dat aandelen steeds meer waard zijn. In maart geloofde men dat een aandeel ING 3 euro waard is, nu gelooft men dat een aandeel ING 11 euro waard is. Dat geloof is het enige dat wezenlijk verandert. Waarom verandert dat geloof? Door sentiment. Niet door goede berichten, want die zijn er niet zoveel geweest.
Het sentiment is dus beter geworden, met andere woorden: men gelooft dat een aandeel ING in de toekomst 4x meer gaat opbrengen dan men in maart geloofde. Dat kan zo zijn, dat kan ook niet zo zijn.

Zoals de beurzen gereageerd hebben, verwacht men dat de crisis ongekend snel weer voorbij zal gaan. Ik verwacht dat, om diverse redenen, niet. Een stand van 260-280 had ik veel reeeler gevonden.
The End Times are wild
  zondag 20 september 2009 @ 23:11:54 #60
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72953617
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er staat niet meer geld langs de zijlijn dan toen de AEX onder de 200 stond of boven de 600. De waardering van aandelen heeft niks te maken met geld dat langs de een of andere zijlijn staat.

Alles wat er gebeurt is dat tussen verkoper en koper geld de ene kant en aandelen de andere kant opgaan. De hoeveelheid aandelen en geld "langs de zijkant" blijft exact gelijk bij een transactie.

De mensen geloven dat aandelen steeds meer waard zijn. In maart geloofde men dat een aandeel ING 3 euro waard is, nu gelooft men dat een aandeel ING 11 euro waard is. Dat geloof is het enige dat wezenlijk verandert. Waarom verandert dat geloof? Door sentiment. Niet door goede berichten, want die zijn er niet zoveel geweest.
Het sentiment is dus beter geworden, met andere woorden: men gelooft dat een aandeel ING in de toekomst 4x meer gaat opbrengen dan men in maart geloofde. Dat kan zo zijn, dat kan ook niet zo zijn.

Zoals de beurzen gereageerd hebben, verwacht men dat de crisis ongekend snel weer voorbij zal gaan. Ik verwacht dat, om diverse redenen, niet. Een stand van 260-280 had ik veel reeeler gevonden.
Maar daar is wel een enorme verwatering in, er worden immers per jaar een aantal bedrijven op de beurs opgedoekt, en zo zijn er ook bedrijven die meer aandelen los laten. Zo kun je misschien toch spreken van meer geld in de markt.

Ik denk dat het zo zit, correct me if im wrong Als de beurs naar beneden gaat, krijg je het idee, dat mensen uitstappen en dus voor het gevoel met het geld 'langs de zijkant' staan. Maar op de vraag waarom gaat de beurs naar beneden, is domweg omdat er meer verkocht wordt dan gekocht.,. en na een poos van daling, denken de meesten dat 'omdat iedereen is uitgestapt' er veel aan geld aan de zijkant staat. Dat is ook zo, maar dat wil niet zeggen dat er meer geld in komt, het zorgt alleen voor een stijging.
  zondag 20 september 2009 @ 23:14:06 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72953710
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:11 schreef Tobey het volgende:

[..]

Maar daar is wel enorme verwatering in, er worden immers per jaar bedrijven op de beurs opgedoekt, en zo zijn er ook bedrijven die meer aandelen los laten. Zo kun je toch spreken misschien toch spreken van meer geld in de markt.

Ik denk dat het zo zit, correct me if im wrong Als de beurs naar beneden gaat, krijg je het idee, dat mensen uitstappen en dus voor het gevoel met het geld 'langs de zijkant' staan. Maar op de vraag waarom gaat de beurs naar beneden, is domweg omdat er meer verkocht wordt dan gekocht... en na een poos van daling, denken de meesten dat 'omdat iedereen is uitgestapt' er shitload aan geld aan de zijkant staat. Dat is ook zo, maar dat wil niet zeggen dat er meer geld in komt, het zorgt alleen voor een stijging.
Hoe kan er nu ooit meer verkocht worden dan gekocht??! Ieder aandeel dat verkocht wordt moet toch ook weer door iemand gekocht worden? En daarom kan er ook geen geld langs de kant staan. Dat geld verandert alleen, in ruil voor de aandelen, van eigenaar.

Na een poos van daling is helemaal niet "iedereen uitgestapt" Er zijn nog net zoveel aandelen en aandelenbezitters als eerst! Dat blijft altijd gelijk (emissies en aandeleninkopen uitgezonderd, maar het gaat om het principe)
The End Times are wild
  zondag 20 september 2009 @ 23:22:09 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72954054
Wat we nu wel gaan krijgen is dit:
quote:
RBS overweegt aandelenuitgifte'
Uitgegeven: 20 september 2009 14:17
Laatst gewijzigd: 20 september 2009 14:17
LONDEN - De Britse bank Royal Bank of Scotland (RBS) overweegt voor miljarden ponden nieuwe aandelen uit te geven. Daarmee wil de bank voorkomen dat het belang van de Britse overheid in het bedrijf stijgt.

Dat schreef de krant Sunday Times zondag.

RBS vertilde zich evenals Fortis aan de overname van ABN Amro en kwam verder in de problemen door de financiële crisis.

De Britse overheid nationaliseerde RBS en heeft 70 procent van de aandelen in handen.
Banken moeten nog altijd heel veel cash ophalen om overheden terug te betalen. Een manier om dat te doen is via aandelenemissies. Dan geven ze extra aandelen uit en het geld dat ze ophalen gebruiken ze om de staat terug te betalen.
Nu is er maar een beperkte hoeveelheid geld in de markt (mensen kunnen natuurlijk wel switchen van sparen naar beleggen). Die hoeveelheid geld moet dan over een groter aantal aandelen verspreid worden. Als veel bedrijven dit de komende zes maanden gaan doen dan moet er of meer spaargeld naar de beurs, of de koersen gaan automatisch omlaag. (Dat wil niet zeggen dat de marktkapitalisatie (koers*aantal aandelen) omlaag gaat, die zal mogelijk gewoon stijgen.
The End Times are wild
  zondag 20 september 2009 @ 23:25:44 #63
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72954214
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kan er nu ooit meer verkocht worden dan gekocht??! Ieder aandeel dat verkocht wordt moet toch ook weer door iemand gekocht worden? En daarom kan er ook geen geld langs de kant staan. Dat geld verandert alleen, in ruil voor de aandelen, van eigenaar.

Na een poos van daling is helemaal niet "iedereen uitgestapt" Er zijn nog net zoveel aandelen en aandelenbezitters als eerst! Dat blijft altijd gelijk (emissies en aandeleninkopen uitgezonderd, maar het gaat om het principe)
Ik bedoelde dat er qua hoeveelheid mensen meer de verkoop knop indrukten dan de koop knop. Zodat er een daling kan ontstaan. Beetje domme verwarring met meer verkopen dan kopen.

Maar ik denk dat het ik het wel oneens ben met je over het aantal aandelenbezitters. Tijdens een crisis, gaat vooral de kleine man uit de beurs waardoor de hoeveelheid aandelenbezitters wel daalt. De anderen krijgen domweg een grotere pluk onder handen. Bijna iedereen die ik kende ging uit de beurs toen hij zo knapte. En wie zijn eigenlijk de aandelen bezitters op het moment dat een aandeel zo verpieterd wordt? Van 20 dollar naar 1 dollar bijv. Natuurlijk blijft het hoeveelheid aandelen hetzelfde, maar wie wil dat nog hebben? En waarom zouden mensen dat soort spul nog willen kopen? Puur speculatief toch?
  zondag 20 september 2009 @ 23:27:31 #64
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72954286
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:22 schreef LXIV het volgende:
Wat we nu wel gaan krijgen is dit:
[..]

Banken moeten nog altijd heel veel cash ophalen om overheden terug te betalen. Een manier om dat te doen is via aandelenemissies. Dan geven ze extra aandelen uit en het geld dat ze ophalen gebruiken ze om de staat terug te betalen.
Nu is er maar een beperkte hoeveelheid geld in de markt (mensen kunnen natuurlijk wel switchen van sparen naar beleggen).
Hoe zit dat eigenlijk met de derivaten handel? Had ooit ergens eens gelezen dat die de laatste jaren schuin omhoog ging qua netto waarde van de markt. Dus dat de totale hoeveelheid geld wat er in de markt zit elk jaar behoorlijk omhoog ging.
  zondag 20 september 2009 @ 23:28:14 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72954321
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:25 schreef Tobey het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat er qua hoeveelheid mensen meer de verkoop knop indrukten dan de koop knop. Zodat er een daling kan ontstaan. Beetje domme verwarring met meer verkopen dan kopen.

Maar ik denk dat het ik het wel oneens ben met je over het aantal aandelenbezitters. Tijdens een crisis, gaat vooral de kleine man uit de beurs waardoor de hoeveelheid aandelenbezitters wel daalt. De anderen krijgen domweg een grotere pluk onder handen. Bijna iedereen die ik kende ging uit de beurs toen hij zo knapte. En wie zijn eigenlijk de aandelen bezitters op het moment dat een aandeel zo verpieterd wordt? Van 20 dollar naar 1 dollar bijv. Natuurlijk blijft het hoeveelheid aandelen hetzelfde, maar wie wil dat nog hebben? En waarom zouden mensen dat soort spul nog willen kopen? Puur speculatief toch?
Ik denk dat het deze keer juist veel pensioenfondsen en banken zijn geweest die op de bodem van de markt verkochten. Puur omdat ze dat "moesten" vanwege allerlei interne regels mbt garanties e.d.. En handelaren natuurlijk. De particulier blijft juist vaak braaf zitten waar hij zit.

De stijging komt ook voor een groot deel door banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen die een deel van hun bezit weer terugkochten.
The End Times are wild
  zondag 20 september 2009 @ 23:28:47 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72954340
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:27 schreef Tobey het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met de derivaten handel? Had ooit ergens eens gelezen dat die de laatste jaren schuin omhoog ging qua netto waarde van de markt. Dus dat de totale hoeveelheid geld wat er in de markt zit elk jaar behoorlijk omhoog ging.
Dat is geen echt maar fictief geld. Ik kan jou beloven om 1 miljoen aandelen X op datum Y voor bedrag Z van je te kopen zonder dat ik dat geld werkelijk heb.
The End Times are wild
pi_72954378
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:05 schreef Tobey het volgende:

[..]

Leuk, leuk. Ik denk dat dat wel meevalt. Beurzen kunnen nog wel een tijdje omhoog. Er is geen reden waarom komende week de sprong naar beneden moet worden gezocht ..

of heeft iemand daar een beter idee over?
Was er in februari een reden om te duiken dan?

In mijn optiek is dit gewoon een correctie op de forse daling die we dit jaar en vorig jaar oktober hebben gehad. Rond mid oktober verwacht ik een begin van de daling..... Mochten we medio december op 360+ staan heb ik het natuurlijk volledig verkeerd gezien

[ Bericht 22% gewijzigd door M.Melandri op 20-09-2009 23:34:56 ]
  zondag 20 september 2009 @ 23:43:29 #68
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72954856
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:29 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Was er in februari een reden om te duiken dan?

In mijn optiek is dit gewoon een correctie op de forse daling die we dit jaar en vorig jaar oktober hebben gehad. Rond mid oktober verwacht ik een begin van de daling..... Mochten we medio december op 360+ staan heb ik het natuurlijk volledig verkeerd gezien
Uh, in Januari daalden de markten als nooit te voren wat gewoon doorsijpelde naar februari. De economische cijfers waren historisch slechter dan ooit en als het goed is kwam de Amerikaanse regering met een groot bail out plan in midden februari, waar desastreus slecht op werd gereageerd.

En de hele maand februari stond vol met plannen met de Amerikaanse regering om deze crisis te redden waarop continu op werd gereageerd met dalingen van grote aard.
pi_72958570
Goedemorgen!
Wat zal deze week brengen... ? We zijn in ieder geval rood begonnen...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_72961602
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:29 schreef henkway het volgende:
stabilisatie
op -1% atm...
pi_72962403
Ik ben blij dat ik me Shorts gehouden heb...
pi_72962830
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:53 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Ik heb mijn shorts vandaag verkocht. Ik denk eraan om morgen weer long in te stappen voor korte termijn (eind deze week). Het zal voorlopig wel allemaal tussen de 305-315 blijven.
  maandag 21 september 2009 @ 12:22:16 #74
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72963164
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:53 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Shorts op de aex of een aandeel? Heb het idee dat de beurs vooral naar beneden gaat vanwege arcelor.
pi_72964164
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:22 schreef Tobey het volgende:

[..]

Shorts op de aex of een aandeel? Heb het idee dat de beurs vooral naar beneden gaat vanwege arcelor.
Kun je makkelijk volgen op:

http://www.behr.nl/Beurs/aex.html
pi_72964362
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steeds
pi_72964388
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:28 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Het lijkt meer op van die grappig bedoelde zinnen aan de muur van een kroeg 'morgen gratis bier'.

Was het maar een grappig bedoelt zinnetje..
pi_72964506
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:22 schreef Tobey het volgende:
Op de AEX...
pi_72964973
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Je had toch "half september" gezegd?
pi_72965113
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je had toch "half september" gezegd?
Nee heb zelf altijd het gevoel gehad dat het pas in oktober ging gebeuren, en daar lijkt het nog steeds op..
pi_72965767
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Kan zijn, maar je hebt die sig al meer dan een maand als ik het goed heb.
pi_72965827
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan zijn, maar je hebt die sig al meer dan een maand als ik het goed heb.
Nou en, als ik enkele maanden had neergezet hadden mensen lopen zeiken omdat ze enkele maanden niet als 2 maanden zien.. Wat kunnen mensen op zijn tijd zeuren zeg, als ik denk dat de top is gezet zeg ik dat wel...
  maandag 21 september 2009 @ 14:06:50 #83
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72966082
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:59 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nou en, als ik enkele maanden had neergezet hadden mensen lopen zeiken omdat ze enkele maanden niet als 2 maanden zien.. Wat kunnen mensen op zijn tijd zeuren zeg, als ik denk dat de top is gezet zeg ik dat wel...
Het is natuurlijk ook vragen om problemen, met een sig waar in staat dat er een CRASH(!) aanstaande is waar in alle financials zullen worden genationaliseerd. Er zal een crash komen, maar ik zie niet in waarom de financials zullen worden genationaliseerd... dat feest gebeurt niet nog een keer, daar is het geld domweg niet voor.
pi_72966623
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:06 schreef Tobey het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook vragen om problemen, met een sig waar in staat dat er een CRASH(!) aanstaande is waar in alle financials zullen worden genationaliseerd. Er zal een crash komen, maar ik zie niet in waarom de financials zullen worden genationaliseerd... dat feest gebeurt niet nog een keer, daar is het geld domweg niet voor.
Niet nationaliseren betekend het failliet van ons systeem, kan ook gebeuren maar dan zijn we nog veel verder van huis.
pi_72967304
Vanochtend Gamma holding en unit 4 gekocht

Heft elkaar aardig op
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_72970193
Ik heb me shorts verkocht...net onder de 310
Ik denk dat ik deze week de ontwikkelingen even afwacht voor ik weer iets aankoop.
pi_72978773
Ik hou van rollercoasterstocks!

http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:DSTI

'T jeukt verschrikkelijk om op SELL te drukken en uit te stappen met een oké rendement.
Had 't nochtans gekocht om 't te zien vertienvoudigen (death or glory zeg maar).

Hm...
Dilemma .

[ Bericht 39% gewijzigd door tony_clifton- op 21-09-2009 20:32:20 ]
pi_72980612
Okay, moment is weg anyway
pi_72992706
Ik vond laatst een site die claimde dat er gezien kan worden wanneer er sprake is van een goed aandeel als je de operating cashflow per aandeel vergelijkt met de winst per aandeel (OPS vs EPS).
quote:
If OPS is greater than reported EPS, earnings are of a high quality because the company is generating more cash than is reported on the income statement.

If OPS is less than reported EPS, it means that the company is generating less cash than is represented by reported EPS. In this case, EPS is of low quality because it does not reflect the negative operating results of the company and overstates the actual (cash) operating results.
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72997406
Dollar op 1.48

Dat betekent dat olie goedkoper moet worden.. maar natuurlijk gaan we weer richting de 1.45 voor een liter diesel
pi_72997607
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:40 schreef BattleCow het volgende:
Dollar op 1.48

Dat betekent dat olie goedkoper moet worden.. maar natuurlijk gaan we weer richting de 1.45 voor een liter diesel
Helaas, het schijnt te zijn dat de olie omgekeerd-evenredig met de dollar stijgt/daalt
pi_73004637
Nog 2 week en ik heb mijn financiële bureau incl. BB etc. weer voor mn neus. YAY!
Tot dan blijf ik erg ver van de markt vandaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73004989
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 2 week en ik heb mijn financiële bureau incl. BB etc. weer voor mn neus. YAY!
Tot dan blijf ik erg ver van de markt vandaan.
Krijgen we dan ook insiders-tips?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 15:59:08 ]
pi_73005717
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Krijgen we dan ook insiders-tips?
Ik zal iig. meer actief zijn hier, tips is wat anders En ja, daar zal ook info tussen zitten, geen insider tips maar meer smeuïge verhalen van vrienden die naast me zitten achter hun eigen terminal die op hun smoel zijn gelopen of ergens goed geld mee hebben lopen verdienen.

Dan zal ik dus ook weer wat externe info kunnen geven als daar om gevraagd wordt. (bijv. de eod data van goud van vroeger tot nu, of welke fondsen zich inkopen of uitkopen bij bepaalde aandelen)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73006065
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal iig. meer actief zijn hier, tips is wat anders En ja, daar zal ook info tussen zitten, geen insider tips maar meer smeuïge verhalen van vrienden die naast me zitten achter hun eigen terminal die op hun smoel zijn gelopen of ergens goed geld mee hebben lopen verdienen.

Dan zal ik dus ook weer wat externe info kunnen geven als daar om gevraagd wordt. (bijv. de eod data van goud van vroeger tot nu, of welke fondsen zich inkopen of uitkopen bij bepaalde aandelen)
Zal zeker interessant worden om te lezen.

Bvd
pi_73007343
idd... bvd!
pi_73017023
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73021033
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vond laatst een site die claimde dat er gezien kan worden wanneer er sprake is van een goed aandeel als je de operating cashflow per aandeel vergelijkt met de winst per aandeel (OPS vs EPS).
[..]

Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.
Een aandeel is goed om te kopen als de K/W verhouding ok is. Cashflow zegt niets over hoe goed een aandeel geprijsd is. Als die site beweert korte termijn voorspellingen te kunnen doen op basis van cashflow moeten ze ook de recenste cashflow informatie hebben. Aangezien de markt niet over deze informatie beschikt kun je dat beschouwen als een edge en kun je waarschijnlijk ook je voordeel mee doen

Overigens tegenstrijdig met de volledig efficiente markt maar ik geloof nog altijd dat insiderinformatie wel van invloed is
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2009 @ 10:34:00 #99
4530 crew  Crazy Harry
pi_73031584
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef beertenderrr het volgende:
[..]

Is dit niet gewoon onderdeel van 'value investing' of fundamentele analyse?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_73032197
Oke, ik ga het weer short aex proberen nu...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')