Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steedsquote:Op zondag 20 september 2009 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Van die voorspelling die in je sig staat komt vooralsnog weinig terecht. Of gaat het de komende week beginnen?
Was het maar een grappig bedoelt zinnetje..quote:Op zondag 20 september 2009 21:28 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Het lijkt meer op van die grappig bedoelde zinnen aan de muur van een kroeg 'morgen gratis bier'.
Op de AEX...quote:Op maandag 21 september 2009 12:22 schreef Tobey het volgende:
Shorts op de aex of een aandeel? Heb het idee dat de beurs vooral naar beneden gaat vanwege arcelor.
Je had toch "half september" gezegd?quote:Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steeds
Nee heb zelf altijd het gevoel gehad dat het pas in oktober ging gebeuren, en daar lijkt het nog steeds op..quote:Op maandag 21 september 2009 13:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je had toch "half september" gezegd?
Kan zijn, maar je hebt die sig al meer dan een maand als ik het goed heb.quote:Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Er staat komende weken stijging? In dat gedeelte zitten we nog steeds
Nou en, als ik enkele maanden had neergezet hadden mensen lopen zeiken omdat ze enkele maanden niet als 2 maanden zien.. Wat kunnen mensen op zijn tijd zeuren zeg, als ik denk dat de top is gezet zeg ik dat wel...quote:Op maandag 21 september 2009 13:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kan zijn, maar je hebt die sig al meer dan een maand als ik het goed heb.
Het is natuurlijk ook vragen om problemen, met een sig waar in staat dat er een CRASH(!) aanstaande is waar in alle financials zullen worden genationaliseerd. Er zal een crash komen, maar ik zie niet in waarom de financials zullen worden genationaliseerd... dat feest gebeurt niet nog een keer, daar is het geld domweg niet voor.quote:Op maandag 21 september 2009 13:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nou en, als ik enkele maanden had neergezet hadden mensen lopen zeiken omdat ze enkele maanden niet als 2 maanden zien.. Wat kunnen mensen op zijn tijd zeuren zeg, als ik denk dat de top is gezet zeg ik dat wel...
Niet nationaliseren betekend het failliet van ons systeem, kan ook gebeuren maar dan zijn we nog veel verder van huis.quote:Op maandag 21 september 2009 14:06 schreef Tobey het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vragen om problemen, met een sig waar in staat dat er een CRASH(!) aanstaande is waar in alle financials zullen worden genationaliseerd. Er zal een crash komen, maar ik zie niet in waarom de financials zullen worden genationaliseerd... dat feest gebeurt niet nog een keer, daar is het geld domweg niet voor.
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.quote:If OPS is greater than reported EPS, earnings are of a high quality because the company is generating more cash than is reported on the income statement.
If OPS is less than reported EPS, it means that the company is generating less cash than is represented by reported EPS. In this case, EPS is of low quality because it does not reflect the negative operating results of the company and overstates the actual (cash) operating results.
Helaas, het schijnt te zijn dat de olie omgekeerd-evenredig met de dollar stijgt/daaltquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:40 schreef BattleCow het volgende:
Dollar op 1.48
Dat betekent dat olie goedkoper moet worden.. maar natuurlijk gaan we weer richting de 1.45 voor een liter diesel
Krijgen we dan ook insiders-tips?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 2 week en ik heb mijn financiële bureau incl. BB etc. weer voor mn neus. YAY!
Tot dan blijf ik erg ver van de markt vandaan.
Ik zal iig. meer actief zijn hier, tips is wat andersquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook insiders-tips?![]()
Zal zeker interessant worden om te lezen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal iig. meer actief zijn hier, tips is wat andersEn ja, daar zal ook info tussen zitten, geen insider tips maar meer smeuïge verhalen van vrienden die naast me zitten achter hun eigen terminal die op hun smoel zijn gelopen of ergens goed geld mee hebben lopen verdienen.
Dan zal ik dus ook weer wat externe info kunnen geven als daar om gevraagd wordt. (bijv. de eod data van goud van vroeger tot nu, of welke fondsen zich inkopen of uitkopen bij bepaalde aandelen)
Een aandeel is goed om te kopen als de K/W verhouding ok is. Cashflow zegt niets over hoe goed een aandeel geprijsd is. Als die site beweert korte termijn voorspellingen te kunnen doen op basis van cashflow moeten ze ook de recenste cashflow informatie hebben. Aangezien de markt niet over deze informatie beschikt kun je dat beschouwen als een edge en kun je waarschijnlijk ook je voordeel mee doenquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vond laatst een site die claimde dat er gezien kan worden wanneer er sprake is van een goed aandeel als je de operating cashflow per aandeel vergelijkt met de winst per aandeel (OPS vs EPS).
[..]
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.
Is dit niet gewoon onderdeel van 'value investing' of fundamentele analyse?quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vond laatst een site die claimde dat er gezien kan worden wanneer er sprake is van een goed aandeel als je de operating cashflow per aandeel vergelijkt met de winst per aandeel (OPS vs EPS).
[..]
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee klinkt het allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn. Op basis hiervan kan namelijk een (volgens de site) goede voorspelling gedaan worden wat het aandeel op de korte termijn gaat doen.
Kan je beter proberen rond de 316-318 voor de aex denk, dan is er op KT een terugval te verwachten.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:55 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Oke, ik ga het weer short aex proberen nu...
Wat voor aanwijzingen heb je hiervoor?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:17 schreef Vandergeld het volgende:
Kan je beter proberen rond de 316-318 voor de aex denk, dan is er op KT een terugval te verwachten.
Elliott Wave analyse, we zijn bezig met het afronden van een 5 wave sinds de 286 waarbij we niet hoger gaan komen dan 322 op KT omdat dan golf 3 de kortste is wat nooit het geval is. Binnenkort dus een topje te verwachten, met daarna een correctie. Deze correctie dient boven de 303 te blijven om het bullish plaatje voor de komende weken niet te verstorenquote:Op woensdag 23 september 2009 13:28 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Wat voor aanwijzingen heb je hiervoor?
Tsja, als ik het zo zie zou dit inderdaad kunnen, maarja, hij kan ook een neerwaartse beweging gaan maken...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elliott Wave analyse, we zijn bezig met het afronden van een 5 wave sinds de 286 waarbij we niet hoger gaan komen dan 322 op KT omdat dan golf 3 de kortste is wat nooit het geval is. Binnenkort dus een topje te verwachten, met daarna een correctie. Deze correctie dient boven de 303 te blijven om het bullish plaatje voor de komende weken niet te verstoren
[ afbeelding ]
Fuck off. Hij draagt iets bij, jij bent gewoon nutteloos.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:38 schreef dramatiek het volgende:
Hey vandergeld, leg je ook tarrotkaarten?
We zitten in een uptrend, die bestaat uit 5 golven. Golf 1,3,5 hiervan zijn impulsief en tellen zelf ook 5 golven. We zitten nu in golf 3, en deze dient dus 5 golven te hebben en dat is nog niet te tellen. Dus nog een kleine stoot omhoog blijft het voorkeursscenario.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Tsja, als ik het zo zie zou dit inderdaad kunnen, maarja, hij kan ook een neerwaartse beweging gaan maken...
JIj denkt dat we nu in golf 3 van C zitten toch? Dan krijgen we idd morgen of vrijdag het eind van 5 van 3 te zien. Daarna kleine shortpositie voor golf 4 van C.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
We zitten in een uptrend, die bestaat uit 5 golven. Golf 1,3,5 hiervan zijn impulsief en tellen zelf ook 5 golven. We zitten nu in golf 3, en deze dient dus 5 golven te hebben en dat is nog niet te tellen. Dus nog een kleine stoot omhoog blijft het voorkeursscenario.
ow een fan...quote:Op woensdag 23 september 2009 17:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Fuck off. Hij draagt iets bij, jij bent gewoon nutteloos.
Ik ga niet shorten, wacht op een nieuw long instapmoment. Dat heeft mijn voorkeur vanwege de risk/reward verhouding.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
JIj denkt dat we nu in golf 3 van C zitten toch? Dan krijgen we idd morgen of vrijdag het eind van 5 van 3 te zien. Daarna kleine shortpositie voor golf 4 van C.
Het maakt niet uit wat jij nutteloos vind of niet, het gaat erom waar je rendement mee kunt halen. Met EW lukt mij dit goed, dus maak ik er gebruik van..quote:Op woensdag 23 september 2009 18:59 schreef dramatiek het volgende:
[..]
ow een fan...![]()
Ik vind het projecteren van wetmatigheden nutteloos. Weet ook niet of geen bijdrage beter is dan een nutteloze bijdrage. Al ben ik het ermee eens dat die bijdrages voor jou en voor anderen misschien nuttig kunnen zijn. Zal me in het vervolg weerhouden van commentaar.
Wat nou als de beurs zich niet aan jouw EW houdt? Wat doe je dan? Trek je dan nieuwe lijntjes?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat jij nutteloos vind of niet, het gaat erom waar je rendement mee kunt halen. Met EW lukt mij dit goed, dus maak ik er gebruik van..
dan zet ie de cijfers andersquote:Op woensdag 23 september 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat nou als de beurs zich niet aan jouw EW houdt? Wat doe je dan? Trek je dan nieuwe lijntjes?
Ben echt serieus geïnteresseerd in de antwoorden, aangezien jij zo veel geloof hecht aan deze methode.
Dan zit ik fout met mijn patroon en neem afstand tot de markt. Dan maak ik een nieuwe analyse en vooruit met de geit weer.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat nou als de beurs zich niet aan jouw EW houdt? Wat doe je dan? Trek je dan nieuwe lijntjes?
Ben echt serieus geïnteresseerd in de antwoorden, aangezien jij zo veel geloof hecht aan deze methode.
In het geval van VdG wel. Aangezien golf 3 nooit de kortste golf is, kan golf 5 in principe max 322 zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:58 schreef edwinh het volgende:
[..]
dan zet ie de cijfers anders, ik geloof ook wel in waves alleen ik denk niet dat je voorspellen kunt waar deze gaat bijvoorbeeld gaat toppen
En als de markt zich daar dan ook niet aan houdt? Blijf je je stappen herhalen?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:02 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dan zit ik fout met mijn patroon en neem afstand tot de markt. Dan maak ik een nieuwe analyse en vooruit met de geit weer.
Wat bedoel je met dat de beurzen maar blijven zakken? Ik ga voorlopig er van uit dat we de komende jaren hard zakken richting de 1000 van de DOWquote:Op woensdag 23 september 2009 21:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En als de markt zich daar dan ook niet aan houdt? Blijf je je stappen herhalen?
Er zijn een aantal mensen hier die het einde van het huidige financiële systeem hebben voorspeld. Oa ik. Of dit gebeurt of niet, het lijkt voor steeds meer economen duidelijk dat aan de fundamenten niets is gedaan. Een nieuwe crash lijkt onvermijdelijk.
Wat nou als het niet bij alleen een crash blijft en de markt maar blijft zakken? Blijf je dan alsmaar doorgaan met het herbekijken?
Ik doel eigenlijk op dat het zakken/stijgen (we zitten nu in een crash/depressie, vandaar dat ik zakken pak als voorbeeld) in 1 rechte lijn. Dus zonder enige vorm van correctie.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat de beurzen maar blijven zakken? Ik ga voorlopig er van uit dat we de komende jaren hard zakken richting de 1000 van de DOW
Oh, ja, ik heb wat verkocht.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Arcee het volgende:
Wow, waarom stort WS zo in?
omdat ben zijn geld eruit trekt ik ga morgen short denk ik met opties ergens in december of maartquote:
Had je dan beter vandaag kunnen doen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:58 schreef edwinh het volgende:
ik ga morgen short denk ik
geen nood, ik zit al 5 weken short op ING en heb maar 10 euro verloren per contractquote:Op woensdag 23 september 2009 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had je dan beter vandaag kunnen doen.
Beleggers verwachten dat alle mogelijke goede nieuws nu zo ongeveer geweest is?quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Arcee het volgende:
Je krijgt uitbetaald wat er geboden wordt. Mits het bod aanvaardt is, door minimaal xx% van de aandeelhouders uiteraard.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef ruben3123 het volgende:
Weet eigenlijk iemand hoe het gaat met overnames? Als bijvoorbeeld USG wordt overgenomen door Adecco of Super de Boer door Jumbo BV. Gaan dan de aandelen USG en Super de Boer gewoon van de beurs af en krijg je gewoon de laatste waarde uitbetaalt?
quote:Op woensdag 23 september 2009 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had je dan beter vandaag kunnen doen.
Een paar maanden geleden waren we niet verbaasd als de beurs 5% daalde, en nu spreken we alweer over instorten als de koers met 1% tijd. Geeft wel aan hoe we er nu voor staan denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Arcee het volgende:
quote:Op woensdag 23 september 2009 21:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat de beurzen maar blijven zakken? Ik ga voorlopig er van uit dat we de komende jaren hard zakken richting de 1000 van de DOW
Cool, 2 theorieën die elkaar tegenspreken... Beide gebasseerd op TA, als ik me het goed herinner... Ben benieuwd wie er gelijk krijgt.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:32 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Een paar maanden geleden waren we niet verbaasd als de beurs 5% daalde, en nu spreken we alweer over instorten als de koers met 1% tijd. Geeft wel aan hoe we er nu voor staan denk ik.
Af en toe heb je eens een dipje. Niks bijzonders volgens mij. De algemene trend is nog steeds omhoog. Ik dacht een paar maanden geleden dat er nog wel eens een flinke daling zou kunnen komen, terug naar de 200. Maar die kans acht ik nu heel erg klein.
Nee, ik doe niks met TA. Geloof er niet in.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:12 schreef RvLaak het volgende:
Cool, 2 theorieën die elkaar tegenspreken... Beide gebasseerd op TA, als ik me het goed herinner... Ben benieuwd wie er gelijk krijgt.
Als je kijkt naar de fundamentele ontwikkelingen moet je toch net een nieuwe 'crash' of in ieder geval flinke daling voorzien.... En sentiment tja dat kan zo omslaan.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:02 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Nee, ik doe niks met TA. Geloof er niet in.
Ik kijk naar fundamentele ontwikkelingen en sentiment in de markt.
Zou mooi in het plaatje passen mochten de Europese beurzen nu nog een hoger topje plaatsen, hierbij hoeft Wall Street dit niet te doen, want die hebben al een 5 wave afgerond.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:47 schreef Vandergeld het volgende:
Er lijkt wat discrepantie te zijn ontstaan tussen de US indices en de Europese, daarom heb ik de helft van mijn calls 300 okt verkocht aan 15.30, inkoop was 5.65.
Zo in de loop van de dag lijkt het erop dat dit het weleens zou kunnen worden... vanmorgen had ik deze verwachting in ieder geval niet...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:43 schreef Vandergeld het volgende:
Elliott Wave analyse, we zijn bezig met het afronden van een 5 wave sinds de 286 waarbij we niet hoger gaan komen dan 322 op KT omdat dan golf 3 de kortste is wat nooit het geval is. Binnenkort dus een topje te verwachten, met daarna een correctie. Deze correctie dient boven de 303 te blijven om het bullish plaatje voor de komende weken niet te verstoren
[ afbeelding ]
ik heb ook shorts maart 2010 gekocht, MT 24. P, denk niet dat ik ze afdek met een puttspread.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:03 schreef Vandergeld het volgende:
Rest calls aex 300 okt verkocht voor 15.35, wel een erg grote kans nu dat correctie is begonnen.
Dat tientje had je eruit gehad binnen 15 minutenquote:Op donderdag 24 september 2009 16:11 schreef Sloggi het volgende:
Toch jammer dat die sprinters niet meer gratis zijn. Ik had nu best voor twee- of driehonderd euro willen kopen.
Als je op het goede moment instapt wel jaquote:Op donderdag 24 september 2009 16:21 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Dat tientje had je eruit gehad binnen 15 minuten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |