Kan je beter proberen rond de 316-318 voor de aex denk, dan is er op KT een terugval te verwachten.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:55 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Oke, ik ga het weer short aex proberen nu...
Wat voor aanwijzingen heb je hiervoor?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:17 schreef Vandergeld het volgende:
Kan je beter proberen rond de 316-318 voor de aex denk, dan is er op KT een terugval te verwachten.
Elliott Wave analyse, we zijn bezig met het afronden van een 5 wave sinds de 286 waarbij we niet hoger gaan komen dan 322 op KT omdat dan golf 3 de kortste is wat nooit het geval is. Binnenkort dus een topje te verwachten, met daarna een correctie. Deze correctie dient boven de 303 te blijven om het bullish plaatje voor de komende weken niet te verstorenquote:Op woensdag 23 september 2009 13:28 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Wat voor aanwijzingen heb je hiervoor?
Tsja, als ik het zo zie zou dit inderdaad kunnen, maarja, hij kan ook een neerwaartse beweging gaan maken...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elliott Wave analyse, we zijn bezig met het afronden van een 5 wave sinds de 286 waarbij we niet hoger gaan komen dan 322 op KT omdat dan golf 3 de kortste is wat nooit het geval is. Binnenkort dus een topje te verwachten, met daarna een correctie. Deze correctie dient boven de 303 te blijven om het bullish plaatje voor de komende weken niet te verstoren
[ afbeelding ]
Fuck off. Hij draagt iets bij, jij bent gewoon nutteloos.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:38 schreef dramatiek het volgende:
Hey vandergeld, leg je ook tarrotkaarten?
We zitten in een uptrend, die bestaat uit 5 golven. Golf 1,3,5 hiervan zijn impulsief en tellen zelf ook 5 golven. We zitten nu in golf 3, en deze dient dus 5 golven te hebben en dat is nog niet te tellen. Dus nog een kleine stoot omhoog blijft het voorkeursscenario.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Tsja, als ik het zo zie zou dit inderdaad kunnen, maarja, hij kan ook een neerwaartse beweging gaan maken...
JIj denkt dat we nu in golf 3 van C zitten toch? Dan krijgen we idd morgen of vrijdag het eind van 5 van 3 te zien. Daarna kleine shortpositie voor golf 4 van C.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
We zitten in een uptrend, die bestaat uit 5 golven. Golf 1,3,5 hiervan zijn impulsief en tellen zelf ook 5 golven. We zitten nu in golf 3, en deze dient dus 5 golven te hebben en dat is nog niet te tellen. Dus nog een kleine stoot omhoog blijft het voorkeursscenario.
ow een fan...quote:Op woensdag 23 september 2009 17:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Fuck off. Hij draagt iets bij, jij bent gewoon nutteloos.
Ik ga niet shorten, wacht op een nieuw long instapmoment. Dat heeft mijn voorkeur vanwege de risk/reward verhouding.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
JIj denkt dat we nu in golf 3 van C zitten toch? Dan krijgen we idd morgen of vrijdag het eind van 5 van 3 te zien. Daarna kleine shortpositie voor golf 4 van C.
Het maakt niet uit wat jij nutteloos vind of niet, het gaat erom waar je rendement mee kunt halen. Met EW lukt mij dit goed, dus maak ik er gebruik van..quote:Op woensdag 23 september 2009 18:59 schreef dramatiek het volgende:
[..]
ow een fan...![]()
Ik vind het projecteren van wetmatigheden nutteloos. Weet ook niet of geen bijdrage beter is dan een nutteloze bijdrage. Al ben ik het ermee eens dat die bijdrages voor jou en voor anderen misschien nuttig kunnen zijn. Zal me in het vervolg weerhouden van commentaar.
Wat nou als de beurs zich niet aan jouw EW houdt? Wat doe je dan? Trek je dan nieuwe lijntjes?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat jij nutteloos vind of niet, het gaat erom waar je rendement mee kunt halen. Met EW lukt mij dit goed, dus maak ik er gebruik van..
dan zet ie de cijfers andersquote:Op woensdag 23 september 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat nou als de beurs zich niet aan jouw EW houdt? Wat doe je dan? Trek je dan nieuwe lijntjes?
Ben echt serieus geīnteresseerd in de antwoorden, aangezien jij zo veel geloof hecht aan deze methode.
Dan zit ik fout met mijn patroon en neem afstand tot de markt. Dan maak ik een nieuwe analyse en vooruit met de geit weer.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat nou als de beurs zich niet aan jouw EW houdt? Wat doe je dan? Trek je dan nieuwe lijntjes?
Ben echt serieus geīnteresseerd in de antwoorden, aangezien jij zo veel geloof hecht aan deze methode.
In het geval van VdG wel. Aangezien golf 3 nooit de kortste golf is, kan golf 5 in principe max 322 zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:58 schreef edwinh het volgende:
[..]
dan zet ie de cijfers anders, ik geloof ook wel in waves alleen ik denk niet dat je voorspellen kunt waar deze gaat bijvoorbeeld gaat toppen
En als de markt zich daar dan ook niet aan houdt? Blijf je je stappen herhalen?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:02 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dan zit ik fout met mijn patroon en neem afstand tot de markt. Dan maak ik een nieuwe analyse en vooruit met de geit weer.
Wat bedoel je met dat de beurzen maar blijven zakken? Ik ga voorlopig er van uit dat we de komende jaren hard zakken richting de 1000 van de DOWquote:Op woensdag 23 september 2009 21:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En als de markt zich daar dan ook niet aan houdt? Blijf je je stappen herhalen?
Er zijn een aantal mensen hier die het einde van het huidige financiële systeem hebben voorspeld. Oa ik. Of dit gebeurt of niet, het lijkt voor steeds meer economen duidelijk dat aan de fundamenten niets is gedaan. Een nieuwe crash lijkt onvermijdelijk.
Wat nou als het niet bij alleen een crash blijft en de markt maar blijft zakken? Blijf je dan alsmaar doorgaan met het herbekijken?
Ik doel eigenlijk op dat het zakken/stijgen (we zitten nu in een crash/depressie, vandaar dat ik zakken pak als voorbeeld) in 1 rechte lijn. Dus zonder enige vorm van correctie.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat de beurzen maar blijven zakken? Ik ga voorlopig er van uit dat we de komende jaren hard zakken richting de 1000 van de DOW
Oh, ja, ik heb wat verkocht.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Arcee het volgende:
Wow, waarom stort WS zo in?
omdat ben zijn geld eruit trekt ik ga morgen short denk ik met opties ergens in december of maartquote:
Had je dan beter vandaag kunnen doen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:58 schreef edwinh het volgende:
ik ga morgen short denk ik
geen nood, ik zit al 5 weken short op ING en heb maar 10 euro verloren per contractquote:Op woensdag 23 september 2009 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had je dan beter vandaag kunnen doen.
Beleggers verwachten dat alle mogelijke goede nieuws nu zo ongeveer geweest is?quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Arcee het volgende:
Je krijgt uitbetaald wat er geboden wordt. Mits het bod aanvaardt is, door minimaal xx% van de aandeelhouders uiteraard.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:10 schreef ruben3123 het volgende:
Weet eigenlijk iemand hoe het gaat met overnames? Als bijvoorbeeld USG wordt overgenomen door Adecco of Super de Boer door Jumbo BV. Gaan dan de aandelen USG en Super de Boer gewoon van de beurs af en krijg je gewoon de laatste waarde uitbetaalt?
quote:Op woensdag 23 september 2009 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had je dan beter vandaag kunnen doen.
Een paar maanden geleden waren we niet verbaasd als de beurs 5% daalde, en nu spreken we alweer over instorten als de koers met 1% tijd. Geeft wel aan hoe we er nu voor staan denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Arcee het volgende:
quote:Op woensdag 23 september 2009 21:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat de beurzen maar blijven zakken? Ik ga voorlopig er van uit dat we de komende jaren hard zakken richting de 1000 van de DOW
Cool, 2 theorieën die elkaar tegenspreken... Beide gebasseerd op TA, als ik me het goed herinner... Ben benieuwd wie er gelijk krijgt.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:32 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Een paar maanden geleden waren we niet verbaasd als de beurs 5% daalde, en nu spreken we alweer over instorten als de koers met 1% tijd. Geeft wel aan hoe we er nu voor staan denk ik.
Af en toe heb je eens een dipje. Niks bijzonders volgens mij. De algemene trend is nog steeds omhoog. Ik dacht een paar maanden geleden dat er nog wel eens een flinke daling zou kunnen komen, terug naar de 200. Maar die kans acht ik nu heel erg klein.
Nee, ik doe niks met TA. Geloof er niet in.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:12 schreef RvLaak het volgende:
Cool, 2 theorieën die elkaar tegenspreken... Beide gebasseerd op TA, als ik me het goed herinner... Ben benieuwd wie er gelijk krijgt.
Als je kijkt naar de fundamentele ontwikkelingen moet je toch net een nieuwe 'crash' of in ieder geval flinke daling voorzien.... En sentiment tja dat kan zo omslaan.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:02 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Nee, ik doe niks met TA. Geloof er niet in.
Ik kijk naar fundamentele ontwikkelingen en sentiment in de markt.
Zou mooi in het plaatje passen mochten de Europese beurzen nu nog een hoger topje plaatsen, hierbij hoeft Wall Street dit niet te doen, want die hebben al een 5 wave afgerond.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:47 schreef Vandergeld het volgende:
Er lijkt wat discrepantie te zijn ontstaan tussen de US indices en de Europese, daarom heb ik de helft van mijn calls 300 okt verkocht aan 15.30, inkoop was 5.65.
Zo in de loop van de dag lijkt het erop dat dit het weleens zou kunnen worden... vanmorgen had ik deze verwachting in ieder geval niet...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:43 schreef Vandergeld het volgende:
Elliott Wave analyse, we zijn bezig met het afronden van een 5 wave sinds de 286 waarbij we niet hoger gaan komen dan 322 op KT omdat dan golf 3 de kortste is wat nooit het geval is. Binnenkort dus een topje te verwachten, met daarna een correctie. Deze correctie dient boven de 303 te blijven om het bullish plaatje voor de komende weken niet te verstoren
[ afbeelding ]
ik heb ook shorts maart 2010 gekocht, MT 24. P, denk niet dat ik ze afdek met een puttspread.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:03 schreef Vandergeld het volgende:
Rest calls aex 300 okt verkocht voor 15.35, wel een erg grote kans nu dat correctie is begonnen.
Dat tientje had je eruit gehad binnen 15 minutenquote:Op donderdag 24 september 2009 16:11 schreef Sloggi het volgende:
Toch jammer dat die sprinters niet meer gratis zijn. Ik had nu best voor twee- of driehonderd euro willen kopen.
Als je op het goede moment instapt wel jaquote:Op donderdag 24 september 2009 16:21 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Dat tientje had je eruit gehad binnen 15 minuten
Fonds: AEX Index Sprinter Short 325,00quote:Op donderdag 24 september 2009 16:25 schreef Sloggi het volgende:
Als je op het goede moment instapt wel ja.
Ben ook van plan calls te halen exp. oktober, vind de daling tot nu toe iets te weinig. rond 305 punten haal ik de calls.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:25 schreef Vandergeld het volgende:
Call 320 aex gekocht aan 3.00, US indices kunnen zelfs correctie al hebben afgerond!
Koop opties, dan heb je maar 3 euro transactiekosten. Vergeet niet dat de keer dat je verkoopt ook geld als een transactie dus ben je in totaal 20 euro kwijt aan transactiekosten. Bij opties maar 6 euro per contract.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:38 schreef Sloggi het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk het minimumbedrag om te kopen om ervoor te zorgen dat je genoeg rendement haalt? Als ik voor 100 euro koop heb ik 10 procent aan transactiekosten. Niet echt aantrekkelijk dus. Wat zou jullie minimumbedrag zijn?
En ik neem aan dat een koop van twee verschillende sprinters tegelijk geldt als twee aparte transacties?
jah eerst goed inlichten anders ben je snel van je centen af, min. bedrag, check naar een andere broker, binck heeft bij opties min. 11 euro, daar moet je dus niet wezen , ga naar todays broker geen min.bedragquote:Op donderdag 24 september 2009 16:41 schreef Sloggi het volgende:
Zijn opties niet een stuk ingewikkelder?
Persoonlijk vind ik opties niet ingewikkeld dan sprinters, De hefboom is meestal wel een stuk groter als bij sprinters. Gewoon even in verdiepen en de optie constructie is makkelijker dan die lijkt.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:41 schreef Sloggi het volgende:
Zijn opties niet een stuk ingewikkelder?
wat starters aan woonlasten betalen is extreem veel, dat drukt de economie ergquote:Op donderdag 24 september 2009 17:47 schreef LXIV het volgende:
De Nederlandse huizenmarkt is onveranderd slecht, maar daar trekt de beurs zich niks van aan. Als de huizenverkopen in de VS tegenvallen zakken de koersen als een plumpudding.
Toch hebben die Nl-se huizenprijzen uiteindelijk veel meer invloed op onze eigen economie. De VS na-apen is alles wat ze op het Damrak kunnen.
Ik vind het eigenlijk ook raar dat de euro indices WS zo 1op1 volgen. De lagere dollar hebben een aantal bedrijven ook behoorlijk last van.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:47 schreef LXIV het volgende:
De Nederlandse huizenmarkt is onveranderd slecht, maar daar trekt de beurs zich niks van aan. Als de huizenverkopen in de VS tegenvallen zakken de koersen als een plumpudding.
Toch hebben die Nl-se huizenprijzen uiteindelijk veel meer invloed op onze eigen economie. De VS na-apen is alles wat ze op het Damrak kunnen.
Goh, echt? Dat is elke dag zo.:')quote:Amsterdamse beurs volgt Wall Street
24 september 2009, 16:35 uur | FD.nl
Met nog iets minder dan een uur te gaan staat de Amsterdamse beurs op verlies. De AEX-index volgde Wall Street. Toen de Amerikaanse beurzen hoger openden steeg de AEX, maar nadat Wall Street wegzakte, dook ook Amsterdam in de rode cijfers.
Sentiment kan inderdaad zo omslaan, dat maakt het ook zo lastig te beoordelen. en mee te nemen in je investeringsoverwegingen. Maar het is wel een heel belangrijke factor, vind ik.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:20 schreef piepeloi55 het volgende:
Als je kijkt naar de fundamentele ontwikkelingen moet je toch net een nieuwe 'crash' of in ieder geval flinke daling voorzien.... En sentiment tja dat kan zo omslaan.
Maar je geeft hopelijk toch wel toe dat er 0,0 aan de fundamenten is verbetert?quote:Op donderdag 24 september 2009 22:18 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Sentiment kan inderdaad zo omslaan, dat maakt het ook zo lastig te beoordelen. en mee te nemen in je investeringsoverwegingen. Maar het is wel een heel belangrijke factor, vind ik.
http://www.telegraph.co.u(...)into-depression.htmlquote:Spain tips into depression
Spain is sliding into a full-blown economic depression with unemployment approaching levels not seen since the Second Republic of the 1930s and little chance of recovery until well into the next decade, according to a clutch of reports over recent days.
By Ambrose Evans-Pritchard
Published: 10:28PM BST 24 Sep 2009
Bull run is over: Spain is sliding into a full-blown economic depression akin to that seen in the 1930s Photo: AP
The Madrid research group RR de Acuņa & Asociados said the collapse of Spain's building industry will cause the economy to contract for the next three years, with a peak to trough loss of over 11pc of GDP. The grim forecast is starkly at odds with claims by premier Jose Luis Zapatero, who still says Spain's recession will be milder than elsewhere in Europe.
RR de Acuņa said the overhang of unsold properties on the market, or still being built, has reached 1,623,000 . This dwarfs annual demand of 218,000, and will take six or seven years to clear. The group said Spain's unemployment will peak at around 25pc, comparable to the worst chapter of the Great Depression.
Spanish workers typically receive 50pc to 60pc of their former pay for eighteen months after losing their job. Then the guillotine falls. Spain's parliament has rushed through a law guaranteeing ¤420 a month for long-term unemployed, but this will not prevent a social crisis if the slump drags on.
Separately, UBS said unemployment will reach 4.8m and may go as high as 5.4m if the job purge in the service sector gathers pace. There is the growing risk of a "Lost Decade" akin to Japan's malaise after the Nikkei bubble.
Roberto Ruiz, the bank's Spain strategist, said salaries must fall by 10pc in real terms to regain lost competitiveness, replicating the sort of wage squeeze seen in Germany after reunification.
There is no sign yet that either Spanish trade unions or the Zapatero government are ready for such draconian measures. Talks between the unions and Spain's industry federation (CEOE) broke down in acrimony in July.
Mr Ruiz said the construction sector will shrink from 18pc of GDP at the peak of the boom to around 5pc, making it unlikely that there will be any significant recovery before 2012. Even then growth will be "slow, weak, and fragile".
The Spanish government can do little to cushion the downturn. "The room for manouvre in fiscal policy has been exhausted," said Mr Ruiz.
The rocketing cost of jobless benefits has added 3pc of GDP to the budget deficit. Mr Zapatero has ordered all ministries to cut 8pc of discretionary spending to help plug the gap left by collapsing tax revenues. The axe is likely to fall on research and big projects such as high-speed railways.
The root cause of Spain's trouble is that it joined monetary union before its economy was ready. EMU halved Spanish interest rates almost overnight. Real rates were minus 2pc for much of this decade. Combined private and corporate debt reached 230pc of GDP, funded by French and German savings.
The credit boom masked a steady decline in productivity over the last decade. Spain's unit labour costs have risen by about 30pc compared to Germany.
The Bank of Spain made heroic efforts to counter the effects of the bubble by forcing banks to put aside extra reserves, known as dynamic provisioning, but the sheer scale of the problem has washed over the defences.
Spain no longer has the escape valve of devaluation to claw back market share. It cannot resort to emergency monetary stimulus – as Switzerland, Britain, the US, and Japan are doing to prevent the onset of debt deflation. Prices are already falling at a rate of 1.2pc.
Jamie Dannhauser from Lombard Street Research said Spain is bearing the full brunt of the European Central Bank's restrictive monetary policy, which has caused private sector credit in the eurozone to shrink over the last six months.
The latest ECB data shows that 60pc of Spanish firms have seen access to credit fall so far this year. Most say they have been denied their full request for loans or credit lines.
Mr Dannhauser said Spain faces the same sort of boom-bust headache as Britain. The big difference is that Spain cannot let the exchange rate take the strain. "It is going to be very hard for them to sort this out in a currency union."
For the time being, an odd calm prevails across the Iberian peninsular. There are no street riots, even though youth unemployment has reached 38pc. It is hard to imagine anything like the bloody uprising by Asturian miners in 1934, the last time so many people were without jobs.
Local communities have started to issue scrip currency known as "moneda social", based on reflation experiments tried by Austrian cantons in 1932 and more recently by Argentina. Yet few blame the crisis on the effects of the euro. There is a near total backing for EMU, in contrast to France and Germany where a small but vocal minority has never accepted the wisdom of Europe's one-size-fits-all system.
Membership of the EU and the euro is inextracably linked in Spain's collective mind to the country's re-emergence as a modern, dynamic European power after the stultifying isolation of the Franco dictatorship. It would take a major trauma to test that bond.
Da's de eerste die het toegeeft dan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:47 schreef Dave7 het volgende:
aww die foto... lieve koetjes![]()
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)into-depression.html
Spanje, een van de landen met de hoogste handelstekorten van de wereld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:47 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Niet alleen Spanje, maar de gehele Westerse wereld zit over enkele jaren in een van de diepste depressies ooit.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:47 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Waarom komt GS altijd met selladviezen voor Fugro, terwijl ze koersdoelen omhoog bijstellen die ver boven het huidige koersniveau staat?quote:MARKET TALK: Fugro koersdoel verhoogd naar EUR58 - GS
AMSTERDAM (Dow Jones)--Goldman Sachs verhoogt het koersdoel van Fugro naar EUR58,00 van EUR37,00 en handhaaft het sell-advies. Daarnaast verhoogt de zakenbank de raming voor de winst per aandeel voor 2010 naar EUR2,74 van EUR2,25. Omstreeks 10.30 uur noteert het aandeel 1,6% hoger op EUR39,30 (PBU)
Fundamenteel is er wel degelijk een hele boop verbetert. Waar het allemaal mee begon, het probleem van sub prime leningen, is boven water, afgeboekt en ligt nu achter ons. Ook de grote paniek na het omvallen van Lehman Brothers is voorbij. Dat waren twee cruciale zaken die (samen met nog een aantal andere dingen) voor de grote crash hebben gezorgd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:37 schreef RvLaak het volgende:
Maar je geeft hopelijk toch wel toe dat er 0,0 aan de fundamenten is verbetert?
Leuk goedkoop vakantiehuisje om op te knappen in Barcelona? Anders een knus appartementje misschien?quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:47 schreef Dave7 het volgende:
[..]
de Sub prime crisis is door de media altijd naar voren gebracht alsof het een heel groot deel van de huizenmarkt betrof. Dat is in feite niet waar. Binnenkort loopt bij de option arm hypotheken de teaser rente af, en gaan ze een hogere rente moeten betalen. De option arm hypotheken zijn in feite maar iets beter als de subprime hypotheken en veel mensen die hun baan hebben verloren zitten met zo een hypotheek.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:41 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Fundamenteel is er wel degelijk een hele boop verbetert. Waar het allemaal mee begon, het probleem van sub prime leningen, is boven water, afgeboekt en ligt nu achter ons. Ook de grote paniek na het omvallen van Lehman Brothers is voorbij. Dat waren twee cruciale zaken die (samen met nog een aantal andere dingen) voor de grote crash hebben gezorgd.
Dat hebben we nu dus achter ons, wat overigens niet wil zeggen dat alle problemen over zijn. Nu komt het erop aan om goed om te gaan met de enorme schulden die zijn gemaakt. Maar als dat goed verloopt dat betekent dat op zijn hoogst een minder sterke groei, en geen crash tot onder de 200 voor de AEX.
Maar goed, dat is mijn mening.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:41 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Fundamenteel is er wel degelijk een hele boop verbetert. Waar het allemaal mee begon, het probleem van sub prime leningen, is boven water, afgeboekt en ligt nu achter ons. Ook de grote paniek na het omvallen van Lehman Brothers is voorbij. Dat waren twee cruciale zaken die (samen met nog een aantal andere dingen) voor de grote crash hebben gezorgd.
Dat hebben we nu dus achter ons, wat overigens niet wil zeggen dat alle problemen over zijn. Nu komt het erop aan om goed om te gaan met de enorme schulden die zijn gemaakt. Maar als dat goed verloopt dat betekent dat op zijn hoogst een minder sterke groei, en geen crash tot onder de 200 voor de AEX.
Maar goed, dat is mijn mening.
uhm, foutje?quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:46 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Leuk goedkoop vakantiehuisje om op te knappen in Barcelona? Anders een knus appartementje misschien?![]()
Dat denkik ookquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:16 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Niet alleen Spanje, maar de gehele Westerse wereld zit over enkele jaren in een van de diepste depressies ooit.
Klopt maar er ligt nog een GAP open tussen 1075-1100 van vorig jaar oktober. Ik verwacht dat we deze nog wel even gaan dichten. Daarnaast denk ik dat dit wave 5 is en die moet ons hoger brengen dan Wave 3 (1080).quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:18 schreef edwinh het volgende:
de koers loopt bijna nooit tot in de punte van de wegde we kunnen wellicht nog wat opveren maar dat moet dan wel snel gebeuren, wat ik overigens niet zie. ik denk dat we de top zon beetje gezet hebben.
Jij bent ook al voorstander van de Elliott wave?quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt maar er ligt nog een GAP open tussen 1075-1100 van vorig jaar oktober. Ik verwacht dat we deze nog wel even gaan dichten. Daarnaast denk ik dat dit wave 5 is en die moet ons hoger brengen dan Wave 3 (1080).
Vanaf steun toch alweer 5punten omhoog hoor.
Ja ik heb wat artikelen van Bob Prechter gelezen en vind het een interessante theorie. Het is niet zo dat ik uitsluitend op EW handel hoor, maar wel een handig middel om de grote bewegingen te spotten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij bent ook al voorstander van de Elliott wave?
Dat vind ik ook van alle MA's. Ik kan het alleen niet gebruiken om er een voordeel mee te behalen. Hands down voor de mensen die dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:19 schreef M.Melandri het volgende:
maar wel een handig middel om de grote bewegingen te spotten.
Ik zie EW met name als iets interessants, meer ook niet. Sinds het gedeeltelijk berust op subjectiviteit zul je gewoon veel verschillen zien qua resultaat. En dan is het lastiger om te zeggen of een bepaald systeem werkt. Je kunt het natuurlijk wel als 1 van de vele systemen gebruiken om meer inzicht te krijgen om te kijken welke richting het op zal gaan. Maar ik zelf gebruik EW niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja ik heb wat artikelen van Bob Prechter gelezen en vind het een interessante theorie. Het is niet zo dat ik uitsluitend op EW handel hoor, maar wel een handig middel om de grote bewegingen te spotten.
Hoe kijk jij tegen EW aan?
Dat andere mensen het wel kunnen zegt niet dat het werktquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat vind ik ook van alle MA's. Ik kan het alleen niet gebruiken om er een voordeel mee te behalen. Hands down voor de mensen die dat wel kunnen.
Ik was een beetje sarcastisch. Het lijkt me namelijk uberhaupt scheef als je met een indicator die lagged een voorspellende waarde kunt creeren.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat andere mensen het wel kunnen zegt niet dat het werkt. Een trade op een MA heeft relatief gezien niet een veel hogere kans dan een kop of munt spel.
Maar, iets hoeft niet voorspellend te zijn, om goed geld op te leveren. Er zijn al veel TA's door de strontmolen gegaan vanwege hun erg lage succes rate percentage. Maar dat wil niet zeggen dat het geen geld oplevert.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:20 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik was een beetje sarcastisch. Het lijkt me namelijk uberhaupt scheef als je met een indicator die lagged een voorspellende waarde kunt creeren.
je vergeet de maandelijkse 5 ¤ voor koersabo euronext beurzenquote:Op donderdag 24 september 2009 16:49 schreef edwinh het volgende:
[..]
jah eerst goed inlichten anders ben je snel van je centen af, min. bedrag, check naar een andere broker, binck heeft bij opties min. 11 euro, daar moet je dus niet wezen , ga naar todays broker geen min.bedragwat verspreid kopen mogelijk maakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |