Dat weet je zeker? Dat gaan echt mensen vergetenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:26 schreef James1988 het volgende:
Het omschakelen van 25 kV naar 1,5 kV of 3 kV moet de machinist zelf doen, langs het spoor staan borden met daarop indicators dat er van bovenleidingspanning gewisseld gaat worden.
Je kunt via NSHispeed.nl een reis boeken, maar het makkelijkste is om gewoon uit de automaat een kaartje "Rotterdam - Schiphol" te kopen én de extra toeslag van ¤1.50 via de Fyra Toeslag knop. Als je zowel een vervoersbewijs als toeslag hebt, is er niks wat je nog tegenhoudt om over de HSL te reizenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:24 schreef Brembo het volgende:
Hoe zit het nou met de HSL-zuid kan je er als doodnormale sterveling al een ritje op maken tegen de natuurlijk extra bedragen want ik vind er niks over op de NS site.
Nope, heb tijdens de proefrit met de machinist gepraat, en die liet zien dat hij voor NL-25kV moet kiezen en dan wordt automatisch ECTS ingeschakeld en vv.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:22 schreef SpeedyRich het volgende:
He een nieuw Topic.
OT:
De treinbeinvloeding gaat dat automatisch over van het ene(ATB-EG) naar het naar het andere(ECTS level 2)en vica versa ?
Daar gaan ze nog problemen mee krijgen idd.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:26 schreef James1988 het volgende:
Het omschakelen van 25 kV naar 1,5 kV of 3 kV moet de machinist zelf doen, langs het spoor staan borden met daarop indicators dat er van bovenleidingspanning gewisseld gaat worden.
Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht).quote:Op woensdag 16 september 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet je zeker? Dat gaan echt mensen vergeten![]()
![]()
hendigquote:Op woensdag 16 september 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nope, heb tijdens de proefrit met de machinist gepraat, en die liet zien dat hij voor NL-25kV moet kiezen en dan wordt automatisch ECTS ingeschakeld en vv.
Jawel, dat weet ik welquote:Op woensdag 16 september 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht).
Dat zal na een steekvlam en een rookballet ook wel een beetje klaar zijn jaquote:Op woensdag 16 september 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar daar kan een bepaalde 1800-loc ook over meepraten, die bij Bad Bentheim ineens 15 kV ~16,7 Hz voor z'n kiezen kreeg. Ik denk niet dat we die nog rond gaan zien rijden.
Grappig, nooit gewetenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht).
Daartegen zijn wel beveiligingen opgenomen in het HS-circuit, alleen geeft het wel een klap.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar daar kan een bepaalde 1800-loc ook over meepraten, die bij Bad Bentheim ineens 15 kV ~16,7 Hz voor z'n kiezen kreeg. Ik denk niet dat we die nog rond gaan zien rijden.
Hoe kan dat nou man. Die hele lijn sodemietert bijna uit elkaar. En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele landquote:Op woensdag 16 september 2009 21:56 schreef Duvel het volgende:
Tussen Antwerpen en Brussel komt nooit een HSL geloof ik, de Belgen vinden het de moeite niet waard.
De drukst bereden verbinding van België is de NZV in Brussel, waar in de spits zo ongeveer iedere 3 minuten een trein op een willekeurig perron in Brussel Centraal staat. 5 jaar nadat het ding was opgeleverd zat hij al tjokvol en dat is altijd zo gebleven...quote:Op woensdag 16 september 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele land
Ja dat weet ik. Dat is overigens ook de drukst bereden verbinding ter wereld, las ik ergens. Maar qua verbindingen tussen grote steden is Antwerpen - Brussel met afstand het drukst bereden.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De drukst bereden verbinding van België is de NZV in Brussel, waar in de spits zo ongeveer iedere 3 minuten een trein op een willekeurig perron in Brussel Centraal staat. 5 jaar nadat het ding was opgeleverd zat hij al tjokvol en dat is altijd zo gebleven...
Belgen en infrastructuur
Te kort om tot een lekkere snelheid te komen, zeggen de Belgen. Maar in Nederland bouwen we 'n HSL voor kortere stukken.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou man. Die hele lijn sodemietert bijna uit elkaar. En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele land
Het is 48 km, dat is Ut - Ht ook. DAT kan in 29. Joe doe de mefs.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:09 schreef James1988 het volgende:
Toch knap, dat op een geheel viersporig traject het zo barstensvol zit. Het is een ritje van nog geen 50 minuten van Antwerpen Centraal naar Brussel Centraal.
Ja, maar dat draait geen 500 bogen door het land.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is 48 km, dat is Ut - Ht ook. DAT kan in 29. Joe doe de mefs.
Ja dus? Da's een aanlegfout. Je kan makkelijk een HSLlletje gaan aanleggen met minder bochten. Rij dan bijvoorbeeld 200 of zo desnoods, als het allemaal zo duur moet zijn. De lijn zelf is redelijk recht, het is niet zo dat je op eoa manier om Mechelen of Vilvoorde heen kanquote:Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar dat draait geen 500 bogen door het land.
Heb je wel eens ingezoomd op die lijn?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Lijn 25. Beetje een rare kronkel eigenlijk... die zou best wat rechter kunnen volgens mij.
Asd - Ut is ook een banaan. En kijk naar Harderwijk, compleet debiel inclusief maximaal verkante boog waar je met maar 110 doorheen mag. En zo zijn er nog legio voorbeelden. Kijk alleen al naar de HSL in Nederland.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt.
Zo is dat idd echt gegaanquote:Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Fles op dreefquote:Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt.
^^ wat zij zegtquote:Op donderdag 17 september 2009 06:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Pics or it didn't happen! Je snapt dat we je outfit willen zien natuurlijk
Uiteindelijk naar station Val d'Europe, daar zitten wat kantoren van Disney.quote:Op donderdag 17 september 2009 07:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
^^ wat zij zegt
Waar ga je zoal heen dan, Duckmans?
Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Mooie platen zug. Echt top!
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
quote:
it wasn't me, moest een tvp hebben en was op zoek naar high speed treinen in Polen en kwam deze tegenquote:Op donderdag 17 september 2009 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En nog een slechte ook. Haal dan minstens dat DB-logo op de neus weg.
En de nogal overtrokken reactie op spoorforum:quote:Zaterdag vindt er een afscheidsrit plaats met een plan T.
Deze rit zal waarschijnlijk gereden worden door de 531.
De geplande route is:
Ut
Apn (fotostop)
Ledn
Hlm (wellicht ook fotostop)
Utg
via de Zaanlijn naar
Awhv
Daarna wordt de Zaanstraat aangedaan, waar een line-up wordt gehouden. Na Amsterdam Centraal richting Utrecht Centraal, mogelijk niet via de rechtstreekse route.
Sommige mensenquote:Uitlekken dienstregeling/route gegevens door Somda !!
Na maanden van voorbereiding en geheimhouding, immers we waren bezig met een verrassingsrit voor onze betalende deelnemers, zijn heden de route- en fotostopgegevens door Somda bekend gemaakt !!!!
En juist de site eigenaar/beheerder van Somda geeft aan, dat op verzoek van een dienstregelingeigenaar nooit publicatie plaats vindt (mail hierover in bezit SF).
Toch blijkt Somda er een bepaald genoegen in vinden om andermans activiteiten grondig te bederven. Anders kunnen wij het niet uitleggen !
Wij, als SFA-team zijn hierover bijzonder ontstemd, en dat is nog zacht uitgedrukt !
Voor de tweede keer op rij, immers ook bij onze SGM rit gebeurde dit, vonden de plaatsers van de info het nodig ons Spoorforumfeestje te bederven.
Tijdens de voorbereidingen van de rit zijn een groot aantal site eigenaar, waaronder Somda, al vroegtijdig op de hoogte gesteld van onze plannen voor een afscheidsrit, met daarbij het dringende verzoek de dienstregeling, welke juridisch eigendom is van het Spoorforum, NSR, en NSC niet te verspreiden en/of openbaar te maken. Juridisch gezien is dit ook ingedekt, door een speciale tekst op de voorzijde van de aanschrijving.
Wat zijn nu de gevolgen van het openbaar maken van deze gegevens ? ?
Binnen het SFA team is de stemming totaal bedorven. Op het moment zijn we aan het bekijken of dit gevolgen heeft voor de uitvoering van de rit.
Het SFA team is gestopt met het regelen van bepaalde zaken, immers wij zijn nu helaas druk met iets anders (....), en dat zal in de uitvoering van de rit zeker merkbaar zijn. Echter, dat kan je naar onze mening de SF-organisatie niet verwijten..............
Immers als vrijwilligers doen wij alles in eigen tijd, en deze is ook bij ons beperkt.
Vanzelfsprekend heeft het lekken van deze bedrijfsgegevens gegevens nog verdere gevolgen, nog vanmiddag staat een gesprek met de KPLD op de agenda...........
Als SFA team vinden wij het bijzonder erg voor de deelnemers dat bijna alle verrassing van de rit er nu af is, voor vele toch het leuke van zo'n rit.
Tevens zal de aanweizigheid van niet-deelnemers op fotolokatie's gevolgen kunnen hebben voor onze betalende deelnemers, immers de SFA organsatie kan niet-deelnemers geen aanwijzingen geven zich te houden aan het draaiboek of het juist uitvoering van fotostops.
Tevens kan het "meelopen" van niet-deelnemers tot gevolg hebben dat bepaalde activiteiten op NSR/Nedtrain terreinen tijdens de rit moet worden stopgezet, omdat de organisatie hiervoor niet de verantwoordelijkheid op dat moment kan/wil dragen.
Willen jullie reageren, graag ! Immers het SFA team kan nu wel wat steun gebruiken !
Met groeten, SFA-team "Plan T afscheidsrit"
Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom eigenlijk, zodat andere niet betalende Spoorhobbyisten geen fotos kunnen maken?
Afscheidsritten of dat gedoe met die dienstregeling?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Rot toch op met dat trieste gedoe, ik dacht dat dat alleen in België gebeurde. Kansloos volk.
Andere hobbyisten dwarsbomen natuurlijk. Zo kinderachtig zijn ze wel. Gewoon maar niet willen begrijpen dat zoiets gewoon gebeurt, als je door de vrije frisse openbare buitenlucht gaat rijden. Mja, dan wind je je er maar over op, dat kanquote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef dennistd het volgende:
Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken?
Nee dat gezeik over geheimhouden.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Afscheidsritten of dat gedoe met die dienstregeling?
De voorgenomen route he, niet de dienstregeling. Het gaat werkelijk om minder dan niks.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:27 schreef Socios het volgende:
Haha, hoe triest.Boeiuh dat de dienstregeling op een andere site staat.
______!!11
En? Nog niet-betalende mensen langs de kant zien staan?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:21 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zat ik na die grote FOK!-meet nog in een Plan T. Die dienstregeling was gewoon bekend.
Het enige wat nu weg is, is het verrassings-element. Ja, jammer. Dat zal er heus niet toe leiden dat mensen nu massaal gaan annuleren hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef dennistd het volgende:
Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken?
Houd ons hier even op de hoogte. Thanks.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, ik denk dat ik vast een stoeltje en een bak popcorn pak
Men gaat er zelfs politiewerk van makenquote:nog vanmiddag staat een gesprek met de KPLD op de agenda...........
quote:Ik zal even uitleggen waarom deze dienstregeling is gepubliceerd:
Voorafgaand aan de afscheidsrit met SGM-II heb ik netjes aan spoorforum gevraagd of ik de rit mocht publiceren. Daar kwam na enig aandringen een onbeschofte, in hoofdletters geschreven, reactie op van meesterpeter. Diverse dreigementen aan mijn adres hebben mij toen doen besluiten om de dienstregeling te publiceren. Hierop werd ik om 11 uur 's avonds op mijn huistelefoon gebeld met nog meer dreigementen.
Voorafgaand aan de plan T rit kwam er wederom straffe taal in mijn mailbox terecht over eigenaarschap van de dienstregeling, KLPD en meer. Ik heb daarop alles in het werk gesteld de dienstregeling te achterhalen en dat is gelukt.
De enige echte reden van publicatie is dat meesterpeter blijkbaar niet fatsoenlijk kan communiceren. Als hij bij de vorige rit netjes en met fatsoenlijk taalgebruik via e-mail had gereageerd, was er toen èn nu niets aan de hand geweest.
Waar staat dat eigenlijk?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:48 schreef dennistd het volgende:
En de reactie van de somda-eigenaar:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)er+%28Spoorforum%29/quote:Op donderdag 17 september 2009 12:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waar staat dat eigenlijk?
Ik lees net dat de dienstregeling offline gaat als er weer normaal gecommuniceerd gaat worden, maar dan staat er wel een kopietje op fokquote:Op donderdag 17 september 2009 12:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)er+%28Spoorforum%29/
Ik heb wel wat beters te doenquote:Op donderdag 17 september 2009 13:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie gaat er aanstaande zaterdag illegaal fotos maken?![]()
Die gasten in die Plan T narren is leuker denk ik, sprekend uit ervaring met de proefsluiting.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen
Welnee, dat is kinderachtig en iedere zucht energie die je eraan besteedt is er een teveel. Die proefsluiting lijkt me tofquote:Op donderdag 17 september 2009 13:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die gasten in die Plan T narren is leuker denk ik, sprekend uit ervaring met de proefsluiting.
't Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, dat is kinderachtig en iedere zucht energie die je eraan besteedt is er een teveel. Die proefsluiting lijkt me tofOf is dat niet zo dan?
En verwacht ook niet dat die deuren tegelijk sluiten en opengaan zoals bij de plaatselijke Albert heijn, want dan zit ik zonder stroom.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.
Ja, ik verwacht ook niet dat dat ding klats boem in 3 seconden dichtklaptquote:Op donderdag 17 september 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
't Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt.
De Maeslantkering wordt één keer per jaar getest, en dat is de proefsluiting.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:28 schreef dennistd het volgende:
Wat is 'de proefsluiting' als ik vragen mag?
Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs.quote:De sluiting van de Maeslantkering wordt verwacht rond 14.50 uur. Dat kan een half uur eerder of later zijn; hoe lang het sluiten duurt is afhankelijk van det weer en de toestand van het water.
Hufters!quote:Op donderdag 17 september 2009 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs.
Maar ik weet lekker WEL al waar het isquote:Op donderdag 17 september 2009 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs.
De signatuurtjes van Utrecht Centraal en Arnhem kloppen nietquote:Op donderdag 17 september 2009 14:40 schreef bork het volgende:
Iets heel anders, deze pagina en ditto plaatje die zijn nieuw?
http://trein-kaart.nl/ m.a.w. compleet en correct?
wat is het verschil met de tariefeenhedenkaart op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)#tariefinformatie-id ?quote:Op donderdag 17 september 2009 14:40 schreef bork het volgende:
Iets heel anders, deze pagina en ditto plaatje die zijn nieuw?
http://trein-kaart.nl/ m.a.w. compleet en correct?
Weet ik niet maar die van de NS kende ik nietquote:Op donderdag 17 september 2009 14:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
wat is het verschil met de tariefeenhedenkaart op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)#tariefinformatie-id ?
De fotostop cartesiusweg mistquote:Op donderdag 17 september 2009 11:46 schreef dennistd het volgende:
Op spoorforum zijn ze een beetje boos omdat de 'dienstregeling' van hun plan T rit uitgelekt is via somda. Nouja, dienstregeling....
Somda:
[..]
En de nogal overtrokken reactie op spoorforum:
[..]
Sommige mensen![]()
Dat is echt een oninteressant terrein, tenzij ze het leegvegen en een line-up maken van al het overgebleven Plan T.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De fotostop cartesiusweg mist
Hoeveelrijd er eigenlijk nog rond?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is echt een oninteressant terrein, tenzij ze het leegvegen en een line-up maken van al het overgebleven Plan T.
Zeik niet, ik ben al 3 keer gegaan met dat ding, heb geen drol gehad...quote:Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs de Mueslirepen worden wegbezuinigd
Bij mij was het ook pas de 4de keer (vandaag) raakquote:Op donderdag 17 september 2009 17:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeik niet, ik ben al 3 keer gegaan met dat ding, heb geen drol gehad...
Er waren er ooit 31, de 501 is als eerste gesloopt, die week af van de 30 seriestellen. Ik denk dat er nu nog 20 rondrijden of zo?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoeveelrijd er eigenlijk nog rond?
Er waren er ooit eens 36 toch?
Iedere keer als ik instap hier is het toch wel weer prijs..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wie en voor hoeveel?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:14 schreef trainfreak het volgende:
Die 4609 is opgekocht door een privé-persoon, maar achtergelaten, net zoals die andere oude wagons die daar in de buurt staan.
De naam ken ik niet, maar hij heeft ook het station van Hombourg opgekocht (enkele km's van Montzen, waar zijn achtergelaten spul staat), en het uitbaat als taverne.quote:
WIKIquote:Station Homburg is een voormalig spoorwegstation langs spoorlijn 38 in Homburg, (Frans: Hombourg), een deelgemeente van de gemeente Plombières.
Na de sluiting van het station bleef het terrein er jarenlang verwaarloosd bij liggen totdat het in 1981 samen met ruim 1 kilometer spoorlijn werd verkocht aan een particulier die er een spoorwegmuseum wilde starten. Daartoe werd het gebouw gerestaureerd en de spoorlijn tot aan spoorlijn 24 te Montzen werd in 1999 opnieuw aangelegd door de eigenaar van het station. Tegenwoordig is het voormalige station ingericht als horecazaak.
Zojuist op de NS website gespotquote:Zutphen-Winterswijk
Vrijdag 18 September 09:58Oorzaak De beperkingen tussen Vorden en Winterswijk als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies Reizigers tussen Vorden en Winterswijk reizen via Utrecht Centraal.
Er zit daar een psychiatrische inrichting.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
al die noordhollanders zien t niet meer zitten dus
Dat ook.. bouw ze maar naast de HSLquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien was het handig geweest om niet zo veel van die instituten langs het spoor te bouwenHet spoor was er eerst. Geldt ook voor Vught, voor Beek, voor Ermelo....
Geen springer dit keer, een sjonnie + sjonnie bak die bij Heiloo tussen de spoorbomen is gereden, geen lichamelijk leed. Alleen de achterkant van zijn auto is geraakt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:17 schreef RubenK het volgende:
ALWEER iemand dood tussen alkmaar en uitgeestzal al wel de 3e keer zijn deze week...
Een hond?? Wordt een hele trein daarvoor stilgezet???quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe![]()
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.
Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
quote:De bekende treinserie Rail Away wordt voortaan uitgezonden in high definition. Dat heeft de EO bekendgemaakt. Rail Away, een tv-serie over markante spoor- lijnen in de wereld, bestaat dit seizoen tien jaar. Reden voor de EO om voortaan in extra goede kwaliteit uit te zenden. “De indrukwekkende beelden van de trein- reizen door verschillende landen en na- tuur komen nu nog dichterbij“, laat een woordvoerder van de omroep weten. De nieuwe Rail Away-serie is vanaf dinsdag 22 september te zien op Nederland 2.
If I need to? Yesquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je nog iets om VHS Casettes af te spelen?
Geen last van gehad vandaag met de HSL.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe![]()
Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal.
Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen.
Die dweilkar gaat dus echt toegelaten worden op het spoor, lijkt het...quote:AnsaldoBreda V250
De Ansaldo-Breda V250 heeft inmiddels een aantal testen afgewerkt
op Nederlandse bodem. De testen hadden betrekking op de integrale werking van de treinsystemen. Daarbij heeft de trein van AnsaldoBreda tijdens snelheidstesten op het HSL-tracé een snelheid van 278 km/uur bereikt. ERTMS-testen hebben met de V250 nog niet plaatsgevonden. HSA is nog in overleg met de leverancier om te komen tot een harde planning. Vooralsnog wordt de geleidelijke instroom van de V250 voorzien vanaf medio 2010.
Een deel wordt ik inderdaad ook liever niet meer geassocieerd, maar het probleem is dat dat juist de fanatiekste mensen zijn, en ze moeilijk kunt ontwijkenquote:Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
hondjequote:Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
een loslopende hond gewoonNiet eens een aanrijding met een hond
Flink op de tyfoon en dat beest springt echt wel weg hoor. En anders maar niet
quote:
quote:
Dank heren!!quote:Op woensdag 16 september 2009 23:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fraaie platen zug
Somda is meer voor Nederlandse zut (sorry). Dit was een festiviteit op Duits grondgebied (ook al doet Hoogstede vrij Nederlands klinken) en de organisatie was ook in Duitse handen. Een kennis van mij heeft me uitgenodigd een dagje hierheen te gaan, in combinatie met de twee andere goederentreinen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt?
Ook geen Rolandrail dusquote:Op donderdag 17 september 2009 08:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd.
Waarom komt het afval uit Tirol eigenlijk helemaal deze kant op?
Ze hebben het zelfs over de KPLD. Nu vraag ik me af wat een radiostationnetje in Mormonenstaat Utah ermee te maken heeft. Willen ze polygame massahuwelijken sluiten in die trein? Als ze het Korps Landelijke Politie Diensten bedoelen: Ik denk niet dat de SpoPo zich bezig houdt met auteursrechtenzaken. Ze kunnen vast beter terecht bij timmetje kuik van brein.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dit had ik nog niet eens gelezen![]()
[..]
Men gaat er zelfs politiewerk van makenNee, de politie ziet ze aankomen
![]()
Je kan nog beter de Miljoenennota lekken dan de dienstregeling van een afscheidsritMAN wat een paniek allemaal
Stront blijft drijven, hè?quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Over dat afscheidsritje:
ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag
een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren.
Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters
Nouja, aangezien ze al ruim 13 jaar niet meer in reizigersdienst rijden..quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
Alleen jammer dat hij zijn vinger over de liniaal had gehouden: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow–Saint_Petersburg_Railway#The_Tsar.27s_Fingerquote:Op woensdag 16 september 2009 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski".
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan?
No Shit!quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Klopt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht
Ehhh, ja die bovenstequote:Op zaterdag 19 september 2009 22:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug.
Ik denk dat je een Plan T bedoelt
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhh, ja die bovenste![]()
(nou sorry hoor)
die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Dat spul rijdt idd nog gewoon.quote:Op zondag 20 september 2009 06:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhh, ja die bovenste![]()
(nou sorry hoor)
die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol
Nee.quote:Op zondag 20 september 2009 08:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |