JAJAquote:Op maandag 14 september 2009 16:03 schreef Fuente het volgende:
Gelukkig Vicky! Jullie wonen trouwens echt 3 straten van m'n schoonzus vandaan
Dat kan goed hoor. Maar dat heeft met je verzekering te maken. Bij mij was het zo dat als ik iemand koos die bij het vgz was aangesloten, dan hoefde ik geen verwijzing te hebben. Maar ik wilde iemand die niet bij het vgz was aangesloten en dan moest ik wel een verwijzing hebben.quote:Op maandag 14 september 2009 16:18 schreef Troel het volgende:
Volgens mij heb je ook voor kinderfysio geen verwijsbrief nodig, ik heb toen op aanraden van het CB gebeld en heb nooit een verwijzing hoeven regelen
Ik ga meteen even kijken, thanks!quote:Op maandag 14 september 2009 13:38 schreef mikoxx het volgende:
In het topic 'kinderzaken in het nieuws' staat een artikel over voorkeurshouding, afgeplatte hoofdjes en helmpjes. Misschien interessant?
Oh ja, vergeet ik helemaal: Max heeft vannacht ook doorgeslapenJipeiieajeee!
Zo zie je maar, ik heb er dus totaal geen kaas van gegeten, nooit geweten iig dat een osteo ook een fysio is.quote:Op maandag 14 september 2009 13:42 schreef miss_sly het volgende:
als er verder geen klachten zijn, zal een osteopaat zich alleen met e voorkeurshouding bezighouden, lijkt me. En fysio lijkt me invasiever, is een minder zachte behandelmethode dan osteo, volgens mij. en een osteopaat is toch ook een fysio? onze wel iig.
maar sowieso moet je doen waar je je zelf het beste bij voelt, natuurlijk
Het was om de houding te corrigeren en meer kracht te krijgen achterin de nek. Bij Lennon zat er niets vast in de nek. Maar groot gelijk dat je eerst even bezoek aan cb afwacht hoor. Het cb bij ons had zelf een voorkeur voor kinderfysio. Zij meten ook het een en ander en komen ze bij je thuis. Ze kijkt ook hoe je baby beweegt.quote:Op maandag 14 september 2009 16:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet hte weer... dat op de buik liggen Diaan, was dat dan om de houding te corrigeren of om het hoofdje te ontlasten. Het laatste snap ik idd wel, maar dan nog zou ik het fijn vinden dat áls er iets vast zit in het nekje omdat los te maken zeg maar.
ahjoh dat is toch helemaal niet nodig.. ook al is haar 'normale temp. 36.8 dan hoef je je alsnog tot 38 graden niet druk te maken hoorquote:Op maandag 14 september 2009 17:45 schreef miss_sly het volgende:
Wat leuk, ELin en Merel aan het babbelen
En kindjes lekker aan het zwemmen, lijkt me ook zoo leuk!
temp van Senna was nog wat verhoogd, 37,1 na het slapen. Ze lijkt wel warm, maar nu minder hangerig en ligt nu lekker te babbelen in de box. Maar ze heeft een hele steady temp van 36,8 vanaf dag 2 dus die verhoogde temp is wel raar. Ik doe gewoon bij iedere verschoning even de thermometer er in vandaag
ja hoor dat kloptquote:Op maandag 14 september 2009 17:36 schreef Vicky het volgende:
Ja dat vroeg ik me ook af. In het votige topic stond ie ook.
Heb de OP gekopieerd met foon.
Kon ook de link van het vorige topic er niet in krijgen
39 ook nietquote:Op maandag 14 september 2009 18:27 schreef Diaan73 het volgende:
De huisarts zegt dat baby's ook erg schommelen in temp. Tot 38.5 à 39 graden hoef je je geen zorgen te maken, aldus onze invalhuisarts.
Nee, zij zei toen 39 graden of hoger. Omdat het zulke kleine lichaampjes zijn, kan de temp. soms snel oplopen. Lennon heeft toch al regelmatig boven 38.5 gehad, vooral door de tanden....quote:Op maandag 14 september 2009 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
39 ook niet?
Elin zit wel eens op 37.6 of 37.7 t hoogst dat ze heeft gehad is 38.3 na de prikjes
thanks! Dan ga ik er maar eens zo eentje halenquote:Op maandag 14 september 2009 19:03 schreef YPPY het volgende:
Geen idee of het hier al besproken is, maar een tijdje terug las ik dat iemand een slaapzak wilde gaan vermoorden, zodat deze met baby en al in het autostoeltje zou passen. Vanmiddag zag ik bij hans van die kant-en-klare slaapzakken hangen, met een gat op de plek van het autostoelriempje. 15 euro voor de zomerse variant en 25 euro voor de dikkere. Ik dacht, ik meld het maar even.
dat snoetjequote:Op maandag 14 september 2009 19:17 schreef oeke het volgende:
Hoi lieve mama's en babies![]()
Ben nog niet helemaal bijgelezen.
Net terug van een weekend in duitsland waar mijn vriend moest werken.
Ik ben echt helemaal gaar en Kobus ook.![]()
Voor het eerst zo'n lange autorit. (De auto is onderdeel van de act die mijn lief heeft dus we gebruiken hem alleen daarvoor. Verder gaan we met het ov.)
Dit vond Kobus van autorijden:
[ afbeelding ]
Maar het werd nog zieliger toen ik mijn snel geknutselde 'oordoppen' opdeed. de auto is 37 jaar oud en maakt bijbehorende herrie dus ik wilde zijn oortjes een beetje beschermen:
[ afbeelding ]
En hier staan ook nog zijn muggebultjes op.Ik moest aan Leander zijn grote bulten denken, maar gelukkig bleven ze klein. Ik heb er echt zoveel doodgeslagen en dan nog....
Voorlopig blijven we weer even thuis hoor.
Beetje stom misschien, maar hans.....?? (kan er geen winkel van maken)quote:Op maandag 14 september 2009 19:03 schreef YPPY het volgende:
Geen idee of het hier al besproken is, maar een tijdje terug las ik dat iemand een slaapzak wilde gaan vermoorden, zodat deze met baby en al in het autostoeltje zou passen. Vanmiddag zag ik bij hans van die kant-en-klare slaapzakken hangen, met een gat op de plek van het autostoelriempje. 15 euro voor de zomerse variant en 25 euro voor de dikkere. Ik dacht, ik meld het maar even.
Op zich gaat het wel goed. Alleen Tess is onwijs aan het kloten met d'r fles. Ik krijg er de schijt van. Ze gaan geen van allen meer leeg. Elke fles blijft minstens 70 cc inzitten...quote:Op maandag 14 september 2009 20:11 schreef mikoxx het volgende:
Ah, oke, die is hier in de stad ook aanwezig, dank!
Hoe is t bij jullie Vicky?
Vergeet t bijna te vermelden: De jongens zijn vandaag precies 3 maandenToch een vermelding waard! Het gaat ook echt al stukken beter hier, zo fijn. Ik zag er best tegenop om vandaag weer alleen te zijn (manlief had afgelopen week vakantie), maar t ging echt goed! Dat geeft vertrouwen....
Niet wauwiewauwie, maar voor in het donker prima. En de andere waren beige en bruin, beetje erg standaard, maar bij zoiets gaat het meer om de functie. Ik vond het al heel wat dat ze iets hadden.quote:Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef huuphuup het volgende:
[..]
thanks! Dan ga ik er maar eens zo eentje halen
zagen ze er een beetje okay uit?die winterse...
haha dat is waar, functionaliteit is belangrijkerquote:Op maandag 14 september 2009 20:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Niet wauwiewauwie, maar voor in het donker prima. En de andere waren beige en bruin, beetje erg standaard, maar bij zoiets gaat het meer om de functie. Ik vond het al heel wat dat ze iets hadden.
quote:Op maandag 14 september 2009 21:54 schreef geppie het volgende:
Haha Kobus![]()
Wij hadden het eerste 'ik kan me overal aan optrekken' incidentje: was bij een ex-collega op bezoek, wij gingen op een gegeven moment roken op het balkon en M. nieuwsgierig als ze is trok zich op aan de knipSta je dan op 3 hoog zonder telefoon of wat dan ook met een hysterisch kind binnen (waarom rook ik ook alweer
![]()
![]()
).
Gelukkig kwam er net een meneer van de woningbouw aanrijden en die heeft met een kartonnetje () de voordeur opengekregen! Al met al heeft het nog geen 10 minuten geduurd, maar ik ben een jaar of 10 ouder.
Ik nu ook wel hoor, maar ik had het wel even spaans benauwd. Ik voelde me zó schuldig, omdat ik zo'n stomme peuk ging rokenquote:Op maandag 14 september 2009 22:13 schreef Raissa het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op het moment zelf is het vast niet om te lachen hoor maar ik kan er nu toch even smakelijk om lachen
Overdag, alleen als hij in je zicht is, dan kun je proberen om een spuugdoekje door het ringetje van het speentje te halen. Dan is ie iets zwaarder en blijft ie net wat beter zitten. Maar dat mag dus alleen als je in de buurt bent.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:59 schreef Ca.ra het volgende:
Het speentje uitspugen kan irritant worden ja, maar ik heb liever dat hij op een speentje zuigt dan op zijn duim. Beter voor zijn kaak en makkelijker af te leren later. En hij houdt het speentje vaak zelf tegen met een handje, heel schattig. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Ja dat vind ik dus ook! Aan de ene kant heb ik zoiets van hoe kun je nou vantevoren weten wanneer een kindje hangerig gaat worden? en alle kindjes die dus 19 weken oud zijn, die huilen meer. Daar heb ik wel een hard hoofd in. Maar het is een feit dat Joep al weken aan het morrelen is met zijn fles en in de week dat hij 19 weken oud is, gaat ie ineens als een pittbull aan die fles hangen!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:00 schreef Vicky het volgende:
seilram, tis idd wel heel toevallig.. al geloof ik niet in die sprongetjes hoor
Tess slaapt op die manier, speentje aan een spuugdoek.. zo deden ze het ook in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:01 schreef seilram het volgende:
[..]
Overdag, alleen als hij in je zicht is, dan kun je proberen om een spuugdoekje door het ringetje van het speentje te halen. Dan is ie iets zwaarder en blijft ie net wat beter zitten. Maar dat mag dus alleen als je in de buurt bent.
nou ben benieuwd of dat gaat bebeuren...quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:03 schreef seilram het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus ook! Aan de ene kant heb ik zoiets van hoe kun je nou vantevoren weten wanneer een kindje hangerig gaat worden? en alle kindjes die dus 19 weken oud zijn, die huilen meer. Daar heb ik wel een hard hoofd in. Maar het is een feit dat Joep al weken aan het morrelen is met zijn fles en in de week dat hij 19 weken oud is, gaat ie ineens als een pittbull aan die fles hangen!
niet denk ik.. of blijven proberen. Tess wil 'm alleen maar tijdens het inslapen en anders ook niet.. Het enige dat ze wel de hele dag wil zijn die 2 vingersquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef oeke het volgende:
Oei Geppie, daar zullen jullie wel even raar hebben staan te kijken op het balkon.![]()
Zielig is dat als ze zo schrikken, Ko is inderdaad weleens geschrokken van een nies van mij, huilen!![]()
Huup, weet je wat ik ook heel leuk vond om te doen,met camera erboven hangen en gewoon heel veel foto's maken zodat je al die verschillende uitdrukkingen hebt vast gelegd.![]()
Hoe kun je een baby laten wennen aan een speen? Ko wil hem echt niet. Duwt hem eruit met zijn tong en trekt een enorm vies gezicht als hij alleen al voelt dat het een speen is. Hij begint nu op zijn vingers te zuigen en ik ben bang dat dat gaat ontaarden in duimen...
Tjee, vergeet ik helemaal de knappe jongens van Kersjes!En de gehoortest van Oscar, hoop dat het goed gaat!
of datquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:29 schreef MeNicole2 het volgende:
Oeke misschien een andere speen proberen? Er zijn verschillende vormen van spenen. Misschien vind ie deze niet fijn!!
Dat kan heel lang duren hoor, bij Milan was alles pas weg rond toen die anderhalf was.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef Joshua. het volgende:
Ik had nog een klein vraagje weet iemand waneer die berg wegaat ?
Dat geef ik ook. Maar als hij gedronken heeft kan toch iemand anders hem wel even nemen? Er zitten toch wel wat uurtjes tussen de voedingen zodat jij even kunt slapen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:56 schreef Joshua. het volgende:
Het probeem is ook ik geef nog borstvoeding en dat kan hij niet geven.
Kan het zijn dat hij moet huilen omdat hij moet stoppen met zuigen? Dat doet Seb namelijk ook, na een boertjes is hij daar wel weer overheen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:50 schreef tessie het volgende:
Oh GeppieWat zal je geschrokken zijn!
En Innepin en Willow ook al zo geschrokken. Gelukkig was het inderdaad geen thee.
Devin en Oscar zulke lieve grote broers, zo schattig!![]()
voor Joep!
Ik lees hier steeds maar van kindjes die hun flessen niet leegdrinken. Ik heb hier het tegenovergestelde. Graeme drinkt zijn fles altijd in 1 keer leeg en gaat daarna huilen. Gelukkig niet zo lang, en als hij een boertje heeft gelaten is het ook altijd wel over, maar ik vind het zo raar. Kan me echt niet voorstellen dat hij huilt omdat hij te weinig krijgt, want hij krijgt gewoon 180/6. En hij spuugt ook regelmatig, dan zou je toch juist denken dat hij teveel krijgt. Maar als ik dan de fles niet helemaal geef (al is het maar 10ml wat ik niet geef) dan gaat hij pas écht hard huilen
Hihi... klinkt gezellig Estrys!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij nemen Seb ook vaak bij ons in bed, wat meestal resulteert in een slagveld, waarbij wij hem aan het tegenhouden zijn omdat hij zo over je heen klimt en van het bed af wil kruipenOf je krijgt een vuistslag of een voet in je gezicht
lekker, nog een uurtje snoozen
![]()
Ja mooi heh, een speentje op de post, ik heb het ook gelezen en ik vond het zo mooi om te zien!quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:53 schreef oeke het volgende:
Zweefvliegje, het lijkt me gewoon wel fijn.Nu wil hij vaak op onze pink zuigen en dat is helemaal geen probleem hoor, maar hij begint nu ook op zijn hand/vinger/duim te zuigen. Het is toch moeilijker om mee te stoppen en slecht voor tanden en kaakontwikkeling enzo.
Eerlijk gezegd wilde ik ook geen speen, daarom hebben we het ook best laat aangeboden. Maar als hij toch ergens op wil zuigen dan misschien liever een speen.
Ook omdat je dan zo'n mooi afscheidsritueel met de speen kan doen als Storm heeft gedaan.![]()
Hihiquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee hoor!!!!
[ afbeelding ]
Zo ligt die van ons altijd!!
Kinderen hebben een natuurlijke zuigbehoefte, ook buiten de momenten dat ze eten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Enne, Oeke en FTA, waarom willen jullie je kindjes aan de speen hebben dan![]()
Zo goed is dat helemaal niet voor ze hoor, dan hebben ze iets wat ze op den duur moeten afleren.
Je hoeft niet perse bang te zijn dat ze gaan duimen, want er zijn zat kindjes die geen van beide doen.
Op het net staan natuurlijk wel weer tig tegenstrijdige adviezen of duimen nou "beter is" of een speen nou "beter is". Ik weet het niet, ik weet alleen dat Lianne geen speen wil en wel duimt, maar dat doet ze alleen als ze moe is.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:
hier vooral een buikhangertje![]()
bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook)
[ afbeelding ]
Denk dat je mij door de war haalt met Kersjes ofzo, want Roy hoefde geen nieuwe test.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Geppie!![]()
![]()
Ik zou echt zo in de stress zitten!
Ca.ra fijn dat de infacol lijkt te werken!
_Bar_ heeft Roy het al overnieuw gedaan?
Dat vindt Mila dus echt doodeng "die vingers horen in mijn mond mam, niet in de jouwequote:Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Kersjes het volgende:
Grasjes, nagels afbijten![]()
Vinden ze vaak nog leuk ook.
en...quote:
Het gaat best goed! Bv komt niet echt snel op gang helaas, ik kolf meestal nog steeds maar 50cc, maar goed, ze krijgt in elk geval genoeg binnen nu, en ook op de borstvoeding 's nachts slaapt ze wel een paar uur. Nu zoeken we alleen nog een ritme waar zij het ook mee eens is (wij hadden bedacht voeding om een uur of tien, en dan als D. thuiskomt uit werk om 1 uur, half 2 nog een flesje zodat ze lekker doorslaapt, maar ze wil dan steeds niet wakker wordenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Innepin ahw wat een schrik, zowel voor Willow als voor jou![]()
hoe gaat het nu met de voedingen en het uitvissen wat werkt enzo? werkt t?
Mooie foto!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:
hier vooral een buikhangertje![]()
bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook)
[ afbeelding ]
Vind je dat uitslapen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:59 schreef bixister het volgende:
joshua, 9 uur IS toch uitslapen tegenwoordig?
Dat is bij sommige wel zo, maar nog niet allemaal. Ze had gisteren een krasje op haar wang gemaakt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Bij Leander laten de randjes van de nageltjes vanzelf losDan kan ik het randje er zo afhalen
Heb je geen babynagelschaartje?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:16 schreef Urla het volgende:
Kersjes. Lastig. Ik zou zo'n kleintje idd niet lang alleen laten en evt achterin gaan zitten zodat je evt in nood naar buiten kunt. Wat iedereen zo'n beetje zegt.![]()
Ach Bar wat naar dat Roy zo spuugd. En die eerste lachjes zijn echt smelt momenten.![]()
Nageltjes knippen moet hier eigenlijk ook gebeuren.Ik denk dat ik ook maar een afbijtpoging ga doen. Nagelknipschaartje ziet er zo groot en eng uit in verhouding met haar vingertjes.
Jawel, maar ben gewoon een schijterd.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heb je geen babynagelschaartje?
Pfff het heeft 45 minuten geduurd.. maar de fles is leeg...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:52 schreef _Bar_ het volgende:Maar last but not least Roy gaf mij daarstraks toch een mooie lieve Lach![]()
(geen stuipje, maar een echte)
Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor de nacontrolle, alles prima in orde, op een ander probleempje na.
raar is dat he... ik vond het zo'n stom gezicht.. baby van een paar dagen oud die ongesteld is..quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef innepin het volgende:
Bloed is ook eng huupik heb geen advies, maar gelukkig zijn hier een hoop ervaren mama's met geruststellingen
en lol @ kumari... Willow was de eerste week ongesteld, die mag ook al niet
Fijn dat alles goed was bar!
hier vanmorgen voor t eerst bij het cb geweest. 4370g en 55,5 cm nu, en dat was prima zeiden ze dus dat geloof ik dan maar
quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
raar is dat he... ik vond het zo'n stom gezicht.. baby van een paar dagen oud die ongesteld is..
Amber volgens mij ook niet..quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:05 schreef Raissa het volgende:
[..]
Of Mila heeft dat niet gehad óf we hebben het gewoon gemist
hoort eigenlijk ik het moedertopic, maar het blaasprobleem gaat gewoon door helaas, ben nog steeds behoorlijk incontinentquote:
A. heeft dat ook niet gehad hoorquote:Op dinsdag 15 september 2009 16:05 schreef Raissa het volgende:
[..]
Of Mila heeft dat niet gehad óf we hebben het gewoon gemist
Dat doet roy hier dus ook.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:10 schreef Nijna het volgende:
.
Iris drinkt als ze goed wakker is gewoon tot ze overloopt en dan het liefst nog meer... mama blijft wassen en 's nachts valt ze in slaap en lijkt het beter te gaan, komt er wel eens een mondje terug, maar geen hele golven...
Nee, het is niet bijzonder maar ik heb wel vaak het idee dat we toch wel veel hebben gemist van die eerste weken..!quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:17 schreef innepin het volgende:
Ah Nijna met hetzelfde probleem, een eigenwijs kindje dusIk denk dat ik het vanavond idd maar zo ga proberen, eens kijken hoe laat ze komt zonder dat laatste flesje. Wel jammer, want het zou qua timing en teamwork ideaal zijn
ik leg haar om tien, elf uur in bed, dan ga ik slapen, D. komt om 1u thuis en geeft haar een flesje, ik slaap door tot een uur of zes als ze zich meldt. Maar ideale plaatjes werken niet bij eigenwijze baby's
![]()
Raissa, daar hoef je toch geenvoor te doen
Ik vond het nou niet bepaald bijzonder dat ze ongesteld was, vooral een beetje raar (gelukkig wist ik dat het kon, anders schrik je je rot volgens mij
). Ze kreeg na een week of anderhalf ook ineens opgezwollen borstjes trouwens
Schijnt ook allemaal normaal te zijn. en dat wist ik dan weer niet, dus daar schrok ik wel van!
![]()
nomnomnomquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef innepin het volgende:
OMG moeder aller spuitluiers hierHet zat echt tot in d'r oksels
![]()
Wat lief dat je daar naar vraagt! Huisarts kwam met het advies om zijn poepgaatje in te smeren met vaseline, ook een beetje aan de binnenkant (met de thermometer). Smeren met sudocreme was niet handig van mij, dat droogt de boel alleen maar uit (zei dok). Twee of drie dagen proberen, hielp dat niet, dan aan de lactulose.quote:Op maandag 14 september 2009 23:20 schreef Grasjes het volgende:
Bodpa, gaat het al beter met poepen bij je zoon>
BE... ik lees hier niet zo vaak, maar hier MOET is gewoon even op reageren!quote:Op maandag 14 september 2009 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Even wat meningen peilen.
Oscar lijkt een behoorlijke voorkeur voor links te ontwikkelen. Ligt echt vrijwel altijd die kant op met zijn hoofdje en zelfs als ik hem in zijn slaap de andere kant op wil draaien lijkt het alsof hij tegen werkt.
Ik heb hem nu, als hij in de box ligt tussen zo'n drie-hoekskussen-ding liggen om er maar voor te zorgen dat dat koppie niet scheef wordt (jaja, dat gebeurt niet binnen een dag, I know) maar zelfs dan probeert hij nog over de andere kant te kijken.
Volgende week maandag moeten we voor het eerst naar het cb. Zal ik afwachten tot dan en dan aan hen een 'verwijzing' naar een fysio vragen oid? Of kan ik gewoon op eigen houtje een fysio bellen?
Of beter een ostheopaat...
Er is nog niks aan de hand nu hoor, qua koppie, maar ik wil gewoon niet dat de spieren aan een kant stijver worden en dat het dan alleen maar meer 'behandeling' nodig heeft straks.Ik ben op de een of andere manier echt als de dood voor een afgeplat of scheef koppie, dat wil ik echt heel erg graag voorkomen.
och Elinquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:
dan doe ik ook mee!
maar zo ligt ze nooit meer, altijd foetushouding
[ afbeelding ]
Ik heb in Thijs zijn eigen bed een Aerosleep, nu nog zover komen dat ik hem daar in legquote:Op woensdag 16 september 2009 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Al die buikslapende kindjesZo ligt Senna ook het liefst, dus dat wordt vast ook een buikslapertje. NU alleen nog maar onder begeleiding
Beterschap voor Seb, arme knul
quote:Op woensdag 16 september 2009 09:37 schreef Estrys het volgende:
neusspray, ik ben volgens mij nog niet helder genoeg geweest 's nachts om dat te bedenkenHet staat notabene op mn nachtkastje. Vannacht eens proberen
Dat heeft Joep ook heel vaak! Heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht of ik daar iets aan moest doenquote:Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef miss_sly het volgende:
ow ja en dan nog een vraag: ze ligt nu in de box, gekleed in een rompertje met korte mouw, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken, maar ze heeft koude handjes en koude wangetjes. Is het hier dan te koud en moet ik al de verwarming aanzetten? Ik vind het her zelf niet koud, maar ik ga haar natuurlijk binnen ook geen wantjes en muts aandoen
Hij lag wel in zijn eigen bed, maar laatst hadden we een logeetje en is Thijs weer bij ons gekomen en lekker gebleven. Hij mag nu bij ons blijven tot hij om kan rollenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Ow McLaura, slaapt Thijs ook nog niet in zijn eigen bed? Senna slaapt ook nog in haar wiegje en een deel van de tijd bij mijVind het zo gezellig nog, wil haar helemaal niet zo ver weg hebben.
Sja, ik vind 'tegen wiegendood' een gewaagde uitspraak, want dan zou de kans 0% moeten worden en dat kan niemand garanderen. Feit is wel dat het veiliger is dan een gewoon matras, mits goed gebruikt (en dus ook met een Aerosleep matrasovertrek).quote:Trouwens, die Aerosleep is helemaal niet zo goed als er wordt beweerd he. Dat is toch dat matras tegen wiegendood?
Hier hetzelfde hoor, volgens mij kan het geen kwaad, en als ze het vervelend vindt hoor je het wel;)quote:Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef miss_sly het volgende:
ow ja en dan nog een vraag: ze ligt nu in de box, gekleed in een rompertje met korte mouw, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken, maar ze heeft koude handjes en koude wangetjes. Is het hier dan te koud en moet ik al de verwarming aanzetten? Ik vind het her zelf niet koud, maar ik ga haar natuurlijk binnen ook geen wantjes en muts aandoen
Nee, ik geef alles weg.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:13 schreef Joshua. het volgende:
Hebben julie dat ook dat je alle baby kleertjes bewaren voor eventueel een tweede.
Wij hebben tot nu toe nog alles bewaart.
Ja, maar ik ben met IVF zwanger geworden en weet niet of ik dat allemaal nog een keer wil. En sowieso niet binnen een paar jaar.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef Joshua. het volgende:
Ik heb wel zoiets er mankeert toch niks aan het het scheelt dan toch wel tegen die tijd een hoop geld.
Dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal als je met IVF zwanger bent geraakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:17 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben met IVF zwanger geworden en weet niet of ik dat allemaal nog een keer wil. En sowieso niet binnen een paar jaar.
Ga ik ook doen met het dure spul (Lief, Z8, etc.) Om het idd dan snel weer uit te gevenquote:Op woensdag 16 september 2009 10:30 schreef Estrys het volgende: ik ga tzt ook weer een hoop verkopen op een tweedehands beurs, vang ik er nog een klein zakcentje voor(die ik dan weer helemaal opmaak op diezelfde beurs
)
dit is naar mijn mening ook wel een gewaagde uitspraakquote:Op woensdag 16 september 2009 10:12 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hij lag wel in zijn eigen bed, maar laatst hadden we een logeetje en is Thijs weer bij ons gekomen en lekker gebleven. Hij mag nu bij ons blijven tot hij om kan rollen
[..]
Sja, ik vind 'tegen wiegendood' een gewaagde uitspraak, want dan zou de kans 0% moeten worden en dat kan niemand garanderen. Feit is wel dat het veiliger is dan een gewoon matras, mits goed gebruikt (en dus ook met een Aerosleep matrasovertrek).
Veiliger dan een gewoon matras, maar geen garantie dat er niks gebeurt. Tsja....quote:Op woensdag 16 september 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
dit is naar mijn mening ook wel een gewaagde uitspraakfeit is wel dat het nogal een smak geld is
Precies.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:
en verder moet iedereen qua matrasjes maar gewoon doen wat hem/haar goeddunkt.
Ja, wat gaan ze hard hè, die kleine wurmpies! Thijs heeft geen 50 aangekund, en 56 is nu plaats aan het maken voor 62. Alleen echt grootvallende shirts en broeken kan hij nog aan.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:
Kleertjes, de stapel 50 heb ik hier al de kast uitgemikt en nog een week of 2 of 3 ofzo en dan kan 56 er achteraan geloof ik.![]()
Vanaf dat Seb drie maanden was liet ik hem op zijn buik slapen, anders sliep hij niet. Ik heb het toen met de huisarts over gehad en die zei dat wanneer ze hun hoofd al op kunnen tillen het niet zo erg is. Hij ging weleens huilen omdat hij wakker werd en niet wist wat hij met zijn hoofd moest doenquote:Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef tessie het volgende:
Ik heb alle kleertjes die niet meer passen nog steeds achterin de kast liggen. Ik weet ook niet waar ik ze moet laten eigenlijk, wil ze niet wegdoen want ik hoop dat we nog een tweede kindje krijgen.
En een aerosleep waren wij ook van plan te kopen, we hadden zelfs het beddengoed er al voor. Maar dat hebben we later, na wat meer research toch maar weer terug gebracht.
Hoe doen degenen met de buikslapertjes dat eigenlijk? Laten jullie je baby's gewoon op de buik slapen?
Graeme wil overdag dus echt alleen maar op zijn buik slapen, dus daarom laat ik hem nu gewoon in de huiskamer slapen want ik durf hem echt niet alleen te laten op zijn buik.
Inderdaadquote:Op woensdag 16 september 2009 11:31 schreef bodpa09 het volgende:
Bijdeweg: Wat leuk dat je actief meepost Joshua!
anders mag ik ze toch? voor mijn A.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en nog over kleertjes bewaren...
ik ken mezelf
ik raak erg snel uitgekeken op kleding en ik weet van mezelf nu al dat ik voor een volgend kindje, of het nou een jongetje of een meisje is, toch ook allemaal nieuwe dingetjes wil kopen. Dus tsja, dan kan ik het beter nu proberen te verkopen.
Practische dingen zoals witte rompertjes en ook wat roze rompers die ik mooi vind (voor als we nog een meid krijgen) bewaar ik wel, en zoals gezegd wat dingen die ik echt heel heel erg leuk vind.
Nee joh Bar. Hij wordt toch ook stil als hij bij jou ligt? Dat klinkt wel helemaal lekker samen in de schommelstoelquote:Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef _Bar_ het volgende:
Tuniviel dat drink probleem herken ik maar al te goed.
Wat hier hielp, was om Thijs naar de slaapkamer te gaan, in bed te gaan liggen, het donker maken, geen radio-tv-mobiel-telefoon aan of binnen handbereik, het liefste trok ik ook nog het dekbed beetje over ons heen, en zelf ook niks zeggen.
Het is een moeilijke tijd hoor zodra ze alles gaan ontdekken, maar ook daar kom je weer uit, al kost het wat creativiteit en heel veel geduld.
Hier zit ik er beetje doorheen, hier gaat het even goed en daarna weer terug bij "af"
Ben weer aldoor aan het voeden geweest vanmorgen, gewoonweg elk uur, om 10 uur naar beneden gegaan, daar nog een keer gedronken, en toen werd het huilen gillen, het enige wat hielp om Roy rustig te krijgen was Roy dicht tegen me aan te houden en in de schommelstoel te gaan zitten en schommelen.
Toen viel hij in slaap, ben nog heel even door gaan schommelen en daarna hem in bed gelegd, en daar ligt hij nu al een half uurtje rustig te slapen.
Maar men wat kunnen ze je onzeker maken zeg.
Begin me echt steeds meer af te vragen of het niet bij mij ligt.
Wel aan je handen, achter de loopwagen, langs tafel en andere meubelstukken. Los niet. Een hand is al best spooky, dan wil ie ook iets in zijn andere handquote:Op woensdag 16 september 2009 11:40 schreef Estrys het volgende:
hij kan toch nog niet lopen of wel bodpa?
Ik denk dat wij nog een Seb krijgen. Als een volgende net zo druk is kunnen we onze lol opquote:Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Wel aan je handen, achter de loopwagen, langs tafel en andere meubelstukken. Los niet. Een hand is al best spooky, dan wil ie ook iets in zijn andere hand. Ik bedoelde dat ie op het muziekje danst, hij staat tegen de salontafel (groot woord voor zo'n 25 euro ding van Ikea
), boek op tafel , schudden met zijn billen en zwaaien met zijn armen, compleet met kniebuigingen. Dat heeft ie niet van mij hoor.
Wat denken jullie trouwens dat een eventuele tweede zou worden? Ik zie mezelf op de een of andere manier met twee jongens.
Het "probleem"is dat Roy als we hem niet vast houden en mee schommelen, of mee op de bank gaan liggen, het nergens echt 10 min volhoud, zonder van het huilen gillen te maken.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee joh Bar. Hij wordt toch ook stil als hij bij jou ligt? Dat klinkt wel helemaal lekker samen in de schommelstoelVertrouw op jezelf. Je moet hem gewoon nog even leren kennen en dat komt snel hoor
Yup, zeker herkenbaar. Het is een faaaase, maarja daar heb je nu niks aan. Het heeft idd mee te maken dat Jair de wereld ontdekt en die veel interessanter vindt dan zijn fles. Op het cb zeiden ze dat je z'n fles interessant kunt maken door er bijvoorbeeld sliertjes aluminiumfolie aan te hangen. Bij ons werkte dat niet. Voor het raam staan bood meer soelaas. Kletsen idem dito, hele verhalen vertelde hij tegen de fles. We stopten dan even en probeerden het tien minuutjes later weer.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:42 schreef Tinuviel het volgende:
Eventjes twee vraagjes. Jair is vaak onrustig met rondkijken en praten tijdens het drinken. Soms valt me dat erg tegen, zeker als ik wat haast heb. Ik probeer hem dan nog een tijdje door te laten drinken. Op een gegeven moment hou ik dan wel op omdat ik denk misschien dat hij gewoon genoeg heeft gehad. Ik heb dat probleem ook als ik in onze slaapkamer voed. Alleen al het feit, dat ik iets eet of drink of zelfs als ik niets doe leidt hem af. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt, tips of trucs?
Nog een tweede vraagje. Jair is de laatste dagen niet op zijn top. Hij slaapt niet zo goed ook als hij heel moe is en vaak is hij heel rustig maar als wij weglopen huilt hij weer. Hij speelt ook met ons en zijn leidsters op het kdv. Ik zag het vanmorgen. Hij begon te huilen zodra hij in de box werd gelegd. Zodra de box opengaat en vooral hij op de arm wordt genomen is er niks aan de hand. Wij denken dat het komt, doordat hij begrijpt. dat Mama en Papa/ leidsters kunnen weglopen. Hij lijkt wel met ons te spelen soms. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt. Wat is de beste omgang ermee. Hem soms laten huilen zodat hij leert zich even zelf te vermaken en niet verwent wordt of aanleert, dat als hij maar huilt wel iemand komt en hem oppakt? Of kun je hem beter geruststellen dat Mama er is: wel of niet met oppakken en gaat het vanzelf over?
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:02 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Barmaar het ligt zeker niet aan jou hoor! Roy wil gewoon dicht bij jullie zijn. Niet handig, maar je doet niets fout lijkt me. Is een draagdoek of iets dergelijks anders geen optie? Dan heb je wel je handen vrij. Al is het maar om binnenshuis wat dingetjes voor elkaar te krijgen.
Bodpa ik heb geen idee voor een tweede. Mn lief zou voor een tweede graag een jongetje krijgen omdat hij het liefst van alles wat heefthaha. Maar eigenlijk maakt het hem (en mij ook) niets uit. Ik denk ook dat we van alles wat krijgen en dat we met drie kindjes eindigen uiteindelijk. Maar hoe en wat dat weet k niet
Ach Estrys, kunnen ze elkaar de hersens inslaan bezig houden
mag Seb dan komen spelen? Kunnen ze samen winkeltje spelen, of anders wij en dat de kids wat anders gaan doenquote:Op woensdag 16 september 2009 12:07 schreef huuphuup het volgende:
shit...
waarom kijk ik dan ook op die website
ik moet deze hebben
hahahaquote:Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb is zo'n goedzak als zijn vader volgens mij. Die maakt zich niet zo druk over andere kinderen die speelgoed afpakken en zo. Een meisje daarintegen zal dan zeker net zo'n bitch worden als haar moeder, met bijten en zo vroeger he
jaaaa! leukquote:Op woensdag 16 september 2009 12:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
mag Seb dan komen spelen? Kunnen ze samen winkeltje spelen, of anders wij en dat de kids wat anders gaan doen
En als je der met haar rug tegen je buik aanzet en dan tv laat kijken? Zo doe ik met Leander wel eens als ie niet wil. Dan drinkt ie zo de fles leeg!!quote:Op woensdag 16 september 2009 12:13 schreef Vicky het volgende:
Ik heb de te kleine kleertjes van Tess nu in een doos gedaan. Weet nog niet wat ik ermee ga doen...
Kan het nu nog niet over mij hart verkrijgen om ze weg te doen...
Tinu, Tess drinkt ook zo verschrikkelij onrustig. Ze heeft net weer 60cc laten staan. Heb al een andere speen op de fles gedaan maar dat heeft ook niet geholpen.
De enige manier om er nog iets in te krijgen is om haar in de wipper te zetten en dan d'r hoofd tegen te houden met mijn handen en maar met d'r te kletsen..
Overdag is het thuis nog wel eens op te lossen doordat hij ons ziet. Maar s' avonds of s'nachts is het meer een probleem. Misschien hebben wij het zelf ook niet goed aangepakt omdat wij hem de laatste nachten wel eens bij ons in bed hebben genomen. Gisternacht voldeed gewoon een beetje aaien over zijn hoofdje. Hij was toch moe genoeg om weer te gaan slapen. Eergisteren kwam er ook bij dat hij kramp had of hem poep dwars zat. Als wij hem bij ons in bed nemen wordt het voor ons soms moeilijk slapen. Hij wipt met zijn handjes en kletst soms wat af.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
Tinuviel, mijn gevoel zegt het laatste. Aanleren dat het niet erg is dat mama weggaat, ze komt ook weer terug, ze is niet weg-weg. Ik had ergens gelezen dat kindjes inderdaad op een bepaald moment beseffen dat papa en mama ook echt weg kunnen gaan en dat ze dat eng vinden. Als je hem dan gewoon laat liggen maar even over zijn bolletje aait en tegen hem praat wordt hij daar dan ook al rustig van?
Lijkt me wel moeilijk zoiets.
Bedankt voor je tip -bar. Ik zal het proberen met donker maken. Soms is het zoals reeds gezegd al genoeg dat hij mij ziet. Met drie maanden had hij dit niet pas nu.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef _Bar_ het volgende:
Tuniviel dat drink probleem herken ik maar al te goed.
Wat hier hielp, was om Thijs naar de slaapkamer te gaan, in bed te gaan liggen, het donker maken, geen radio-tv-mobiel-telefoon aan of binnen handbereik, het liefste trok ik ook nog het dekbed beetje over ons heen, en zelf ook niks zeggen.
Het is een moeilijke tijd hoor zodra ze alles gaan ontdekken, maar ook daar kom je weer uit, al kost het wat creativiteit en heel veel geduld.
Hier zit ik er beetje doorheen, hier gaat het even goed en daarna weer terug bij "af"
Ben weer aldoor aan het voeden geweest vanmorgen, gewoonweg elk uur, om 10 uur naar beneden gegaan, daar nog een keer gedronken, en toen werd het huilen gillen, het enige wat hielp om Roy rustig te krijgen was Roy dicht tegen me aan te houden en in de schommelstoel te gaan zitten en schommelen.
Toen viel hij in slaap, ben nog heel even door gaan schommelen en daarna hem in bed gelegd, en daar ligt hij nu al een half uurtje rustig te slapen.
Maar men wat kunnen ze je onzeker maken zeg.
Begin me echt steeds meer af te vragen of het niet bij mij ligt.
Dankje kersjes. Dat is nog eens een creatieve oplossing. Ga ik zeker proberen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Kersjes het volgende:
Tinuviel, Jair krijgt bv toch?
Een goede tip die ik destijds kreeg toen Devin hetzelfde doormaakte was tijdens het voeden, en ALLEEN tijdens het voeden een ketting te dragen met grote, opvallende kralen eraan. Het liefst van plastic, glimmend en in verschillende kleuren, kan de kleine tijdens het drinken lekker naar kijken en mee spelen. Ik had toen bij de Zeeman een grote bus kralen gehaald en zelf een ketting geregen. Werkte prima![]()
Wangetjes en handjes zijn niet echt de graadmeter of Senna het warm heeft of niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef miss_sly het volgende:
Zuur ruikende poep, dunne poepquote:Op woensdag 16 september 2009 12:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Wangetjes en handjes zijn niet echt de graadmeter of Senna het warm heeft of niet.
Als ze in haar nekje prettig aanvoeld dan zit het wel goed!
Tenzij ze natuurlijk blauwe handen heeft ofzo, maar dan heb je dat snel genoeg door.
Even mijn vraag uit het vorige topic in herhaling; Vicky, wat bedoelde jij met "tandjespoep". Wat is daar anders aan dan "normale" poep?
Ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen. Ze zit sinds gisteren de hele tijd met haar tong schuin op de plek waar haar linkerondertand door moet komen. Als ze zit te brabbelen klinkt dat heel raar!
Ze kwijlt dus ook meer en ze poept ook vaker dan anders.
Maar het kan ook net zo goed nog maanden duren, ik heb al een keer eerder aan tandjes gedacht en toen kwam er ook niks.
Oeps...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Bodpa ik geef bv. Misschien kan ik mijn borsten met aluminium folie verzieren
Aha, hoe oud is Jair? Want ik herken het zekerquote:Op woensdag 16 september 2009 11:42 schreef Tinuviel het volgende:
Huup, Kersjes en Flower wat voor mooie fotos, echt prachtig!![]()
Eventjes twee vraagjes. Jair is vaak onrustig met rondkijken en praten tijdens het drinken. Soms valt me dat erg tegen, zeker als ik wat haast heb. Ik probeer hem dan nog een tijdje door te laten drinken. Op een gegeven moment hou ik dan wel op omdat ik denk misschien dat hij gewoon genoeg heeft gehad. Ik heb dat probleem ook als ik in onze slaapkamer voed. Alleen al het feit, dat ik iets eet of drink of zelfs als ik niets doe leidt hem af. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt, tips of trucs?
*check* hebben wij dezelfde mobiel, met een olifant, giraf en zebra eraan?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:10 schreef _Bar_ het volgende:
klassieke muziek wilt ook nog wel eens helpen Mikoxx.
Kreeg ik Thijs mee rustig en momenteel Roy ook, die ligt nu in de box te kijken naar zijn mobiel terwijl die bach aan het spelen is
ueuhmmm 3 fel gekleude diertjes lijkt op een paard ezel en schaap.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef mikoxx het volgende:
[..]
*check* hebben wij dezelfde mobiel, met een olifant, giraf en zebra eraan?
HOpelijk gaat het daarmee beter... ik vind hem ideaal. Achteraf had ik nooit een m-speen moeten halen.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef Vicky het volgende:
Doeidoei Isis, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Diaan, ik heb een 3 standenspeen gehaald nu..
Hij is nu 7,5 maanden dus echt in de ontdekker en er-op-uit fase. Voor zover ik weet is er geen echt ontwikkelingssprongetje op deze leeftijd. Weet iemand toevallig of en wanneer er na 6 maanden nog regeldagen zijn?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:03 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Aha, hoe oud is Jair? Want ik herken het zeker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |