Dat geef ik ook. Maar als hij gedronken heeft kan toch iemand anders hem wel even nemen? Er zitten toch wel wat uurtjes tussen de voedingen zodat jij even kunt slapen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:56 schreef Joshua. het volgende:
Het probeem is ook ik geef nog borstvoeding en dat kan hij niet geven.
Kan het zijn dat hij moet huilen omdat hij moet stoppen met zuigen? Dat doet Seb namelijk ook, na een boertjes is hij daar wel weer overheen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:50 schreef tessie het volgende:
Oh GeppieWat zal je geschrokken zijn!
En Innepin en Willow ook al zo geschrokken. Gelukkig was het inderdaad geen thee.
Devin en Oscar zulke lieve grote broers, zo schattig!![]()
voor Joep!
Ik lees hier steeds maar van kindjes die hun flessen niet leegdrinken. Ik heb hier het tegenovergestelde. Graeme drinkt zijn fles altijd in 1 keer leeg en gaat daarna huilen. Gelukkig niet zo lang, en als hij een boertje heeft gelaten is het ook altijd wel over, maar ik vind het zo raar. Kan me echt niet voorstellen dat hij huilt omdat hij te weinig krijgt, want hij krijgt gewoon 180/6. En hij spuugt ook regelmatig, dan zou je toch juist denken dat hij teveel krijgt. Maar als ik dan de fles niet helemaal geef (al is het maar 10ml wat ik niet geef) dan gaat hij pas écht hard huilen
Hihi... klinkt gezellig Estrys!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij nemen Seb ook vaak bij ons in bed, wat meestal resulteert in een slagveld, waarbij wij hem aan het tegenhouden zijn omdat hij zo over je heen klimt en van het bed af wil kruipenOf je krijgt een vuistslag of een voet in je gezicht
lekker, nog een uurtje snoozen
![]()
Ja mooi heh, een speentje op de post, ik heb het ook gelezen en ik vond het zo mooi om te zien!quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:53 schreef oeke het volgende:
Zweefvliegje, het lijkt me gewoon wel fijn.Nu wil hij vaak op onze pink zuigen en dat is helemaal geen probleem hoor, maar hij begint nu ook op zijn hand/vinger/duim te zuigen. Het is toch moeilijker om mee te stoppen en slecht voor tanden en kaakontwikkeling enzo.
Eerlijk gezegd wilde ik ook geen speen, daarom hebben we het ook best laat aangeboden. Maar als hij toch ergens op wil zuigen dan misschien liever een speen.
Ook omdat je dan zo'n mooi afscheidsritueel met de speen kan doen als Storm heeft gedaan.![]()
Hihiquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee hoor!!!!
[ afbeelding ]
Zo ligt die van ons altijd!!
Kinderen hebben een natuurlijke zuigbehoefte, ook buiten de momenten dat ze eten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Enne, Oeke en FTA, waarom willen jullie je kindjes aan de speen hebben dan![]()
Zo goed is dat helemaal niet voor ze hoor, dan hebben ze iets wat ze op den duur moeten afleren.
Je hoeft niet perse bang te zijn dat ze gaan duimen, want er zijn zat kindjes die geen van beide doen.
Op het net staan natuurlijk wel weer tig tegenstrijdige adviezen of duimen nou "beter is" of een speen nou "beter is". Ik weet het niet, ik weet alleen dat Lianne geen speen wil en wel duimt, maar dat doet ze alleen als ze moe is.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:
hier vooral een buikhangertje![]()
bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook)
[ afbeelding ]
Denk dat je mij door de war haalt met Kersjes ofzo, want Roy hoefde geen nieuwe test.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Geppie!![]()
![]()
Ik zou echt zo in de stress zitten!
Ca.ra fijn dat de infacol lijkt te werken!
_Bar_ heeft Roy het al overnieuw gedaan?
Dat vindt Mila dus echt doodeng "die vingers horen in mijn mond mam, niet in de jouwequote:Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Kersjes het volgende:
Grasjes, nagels afbijten![]()
Vinden ze vaak nog leuk ook.
en...quote:
Het gaat best goed! Bv komt niet echt snel op gang helaas, ik kolf meestal nog steeds maar 50cc, maar goed, ze krijgt in elk geval genoeg binnen nu, en ook op de borstvoeding 's nachts slaapt ze wel een paar uur. Nu zoeken we alleen nog een ritme waar zij het ook mee eens is (wij hadden bedacht voeding om een uur of tien, en dan als D. thuiskomt uit werk om 1 uur, half 2 nog een flesje zodat ze lekker doorslaapt, maar ze wil dan steeds niet wakker wordenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Innepin ahw wat een schrik, zowel voor Willow als voor jou![]()
hoe gaat het nu met de voedingen en het uitvissen wat werkt enzo? werkt t?
Mooie foto!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:
hier vooral een buikhangertje![]()
bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook)
[ afbeelding ]
Vind je dat uitslapen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:59 schreef bixister het volgende:
joshua, 9 uur IS toch uitslapen tegenwoordig?
Dat is bij sommige wel zo, maar nog niet allemaal. Ze had gisteren een krasje op haar wang gemaakt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Bij Leander laten de randjes van de nageltjes vanzelf losDan kan ik het randje er zo afhalen
Heb je geen babynagelschaartje?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:16 schreef Urla het volgende:
Kersjes. Lastig. Ik zou zo'n kleintje idd niet lang alleen laten en evt achterin gaan zitten zodat je evt in nood naar buiten kunt. Wat iedereen zo'n beetje zegt.![]()
Ach Bar wat naar dat Roy zo spuugd. En die eerste lachjes zijn echt smelt momenten.![]()
Nageltjes knippen moet hier eigenlijk ook gebeuren.Ik denk dat ik ook maar een afbijtpoging ga doen. Nagelknipschaartje ziet er zo groot en eng uit in verhouding met haar vingertjes.
Jawel, maar ben gewoon een schijterd.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heb je geen babynagelschaartje?
Pfff het heeft 45 minuten geduurd.. maar de fles is leeg...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:52 schreef _Bar_ het volgende:Maar last but not least Roy gaf mij daarstraks toch een mooie lieve Lach![]()
(geen stuipje, maar een echte)
Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor de nacontrolle, alles prima in orde, op een ander probleempje na.
raar is dat he... ik vond het zo'n stom gezicht.. baby van een paar dagen oud die ongesteld is..quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef innepin het volgende:
Bloed is ook eng huupik heb geen advies, maar gelukkig zijn hier een hoop ervaren mama's met geruststellingen
en lol @ kumari... Willow was de eerste week ongesteld, die mag ook al niet
Fijn dat alles goed was bar!
hier vanmorgen voor t eerst bij het cb geweest. 4370g en 55,5 cm nu, en dat was prima zeiden ze dus dat geloof ik dan maar
quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
raar is dat he... ik vond het zo'n stom gezicht.. baby van een paar dagen oud die ongesteld is..
Amber volgens mij ook niet..quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:05 schreef Raissa het volgende:
[..]
Of Mila heeft dat niet gehad óf we hebben het gewoon gemist
hoort eigenlijk ik het moedertopic, maar het blaasprobleem gaat gewoon door helaas, ben nog steeds behoorlijk incontinentquote:
A. heeft dat ook niet gehad hoorquote:Op dinsdag 15 september 2009 16:05 schreef Raissa het volgende:
[..]
Of Mila heeft dat niet gehad óf we hebben het gewoon gemist
Dat doet roy hier dus ook.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:10 schreef Nijna het volgende:
.
Iris drinkt als ze goed wakker is gewoon tot ze overloopt en dan het liefst nog meer... mama blijft wassen en 's nachts valt ze in slaap en lijkt het beter te gaan, komt er wel eens een mondje terug, maar geen hele golven...
Nee, het is niet bijzonder maar ik heb wel vaak het idee dat we toch wel veel hebben gemist van die eerste weken..!quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:17 schreef innepin het volgende:
Ah Nijna met hetzelfde probleem, een eigenwijs kindje dusIk denk dat ik het vanavond idd maar zo ga proberen, eens kijken hoe laat ze komt zonder dat laatste flesje. Wel jammer, want het zou qua timing en teamwork ideaal zijn
ik leg haar om tien, elf uur in bed, dan ga ik slapen, D. komt om 1u thuis en geeft haar een flesje, ik slaap door tot een uur of zes als ze zich meldt. Maar ideale plaatjes werken niet bij eigenwijze baby's
![]()
Raissa, daar hoef je toch geenvoor te doen
Ik vond het nou niet bepaald bijzonder dat ze ongesteld was, vooral een beetje raar (gelukkig wist ik dat het kon, anders schrik je je rot volgens mij
). Ze kreeg na een week of anderhalf ook ineens opgezwollen borstjes trouwens
Schijnt ook allemaal normaal te zijn. en dat wist ik dan weer niet, dus daar schrok ik wel van!
![]()
nomnomnomquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef innepin het volgende:
OMG moeder aller spuitluiers hierHet zat echt tot in d'r oksels
![]()
Wat lief dat je daar naar vraagt! Huisarts kwam met het advies om zijn poepgaatje in te smeren met vaseline, ook een beetje aan de binnenkant (met de thermometer). Smeren met sudocreme was niet handig van mij, dat droogt de boel alleen maar uit (zei dok). Twee of drie dagen proberen, hielp dat niet, dan aan de lactulose.quote:Op maandag 14 september 2009 23:20 schreef Grasjes het volgende:
Bodpa, gaat het al beter met poepen bij je zoon>
BE... ik lees hier niet zo vaak, maar hier MOET is gewoon even op reageren!quote:Op maandag 14 september 2009 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Even wat meningen peilen.
Oscar lijkt een behoorlijke voorkeur voor links te ontwikkelen. Ligt echt vrijwel altijd die kant op met zijn hoofdje en zelfs als ik hem in zijn slaap de andere kant op wil draaien lijkt het alsof hij tegen werkt.
Ik heb hem nu, als hij in de box ligt tussen zo'n drie-hoekskussen-ding liggen om er maar voor te zorgen dat dat koppie niet scheef wordt (jaja, dat gebeurt niet binnen een dag, I know) maar zelfs dan probeert hij nog over de andere kant te kijken.
Volgende week maandag moeten we voor het eerst naar het cb. Zal ik afwachten tot dan en dan aan hen een 'verwijzing' naar een fysio vragen oid? Of kan ik gewoon op eigen houtje een fysio bellen?
Of beter een ostheopaat...
Er is nog niks aan de hand nu hoor, qua koppie, maar ik wil gewoon niet dat de spieren aan een kant stijver worden en dat het dan alleen maar meer 'behandeling' nodig heeft straks.Ik ben op de een of andere manier echt als de dood voor een afgeplat of scheef koppie, dat wil ik echt heel erg graag voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |