abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72762594
Joshua, Opzich kan je de berg gewoon laten zitten. Ik neem aan dat je baby er geen last van heeft.
Maar wat je ook kan doen is wat babyolie op de berg doen en dat laten inwerken. Grote kans dat de berg dan loslaat. (en op het CB zeiden ze er ook nog eens bij dat je het er dan na 1,5 uur af kan gaan krabben, maar dat vind ik wel zo zielig!)
Lianne is nu bijna 7 maanden en heeft het ook nog steeds. Ik laat het mooi zitten, ze heeft er geen last van.

Enne, Oeke en FTA, waarom willen jullie je kindjes aan de speen hebben dan
Zo goed is dat helemaal niet voor ze hoor, dan hebben ze iets wat ze op den duur moeten afleren.
Je hoeft niet perse bang te zijn dat ze gaan duimen, want er zijn zat kindjes die geen van beide doen.
Op het net staan natuurlijk wel weer tig tegenstrijdige adviezen of duimen nou "beter is" of een speen nou "beter is". Ik weet het niet, ik weet alleen dat Lianne geen speen wil en wel duimt, maar dat doet ze alleen als ze moe is.

Oeh en Geppie, wauw dat is schrikken zeg! Stiekem moest ik lachen, maar als ik op dat moment in jouw schoenen had gestaan zou ik goed in paniek zijn denk ik!

Estrys, bleh, niks aan zo'n nacht! Heeft hij overdag minder dan anders gedronken ofzo? Hopelijk kan je je ogen openhouden op je werk vandaag en krijg je vannacht een betere nachtrust!
pi_72762617
Waar ik erg aan moest wennen was dat vroege opstaan.
Zoals in het weekend sliepen wij altijd uit.
Ik denk dat ik er nooit aan kan wennen ik zit nu om 6.00 uur al beneden.
In het weekend kan mijn vriend altijd wel de hele dag slapen dat mis ik wel eens.
Toen julie net een kindje kregen hadden julie daar ook geen moeite mee.
Maar voor de rest zijn we erg blij met hem ondanks het vroege opstaan.
pi_72762866
Guus is 7 maanden en heeft ook nog een beetje Berg.
Maar heeft ie geen last van, dus ik doe er verder ook niets aan.

Joshua, als Guus zo vroeg wakker wordt, dan pakken we hem meestal nog lekker bij ons in bed.
Dat kan vaak nog een uurtje 'slaap' schelen. Hoef je niet extra op te staan. Of moet ie om 6.00 uur ook eten??
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:46:33 #104
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72762911
Joepie Mijn Joepje hoeft niet meer terug naar de ka! Heupen zien er goed uit en ruisje is niet meer te horen
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:47 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72762988
Hoera voor Joep
pi_72763010
Oh Geppie Wat zal je geschrokken zijn!
En Innepin en Willow ook al zo geschrokken. Gelukkig was het inderdaad geen thee.
Devin en Oscar zulke lieve grote broers, zo schattig!
voor Joep!

Ik lees hier steeds maar van kindjes die hun flessen niet leegdrinken. Ik heb hier het tegenovergestelde. Graeme drinkt zijn fles altijd in 1 keer leeg en gaat daarna huilen. Gelukkig niet zo lang, en als hij een boertje heeft gelaten is het ook altijd wel over, maar ik vind het zo raar. Kan me echt niet voorstellen dat hij huilt omdat hij te weinig krijgt, want hij krijgt gewoon 180/6. En hij spuugt ook regelmatig, dan zou je toch juist denken dat hij teveel krijgt. Maar als ik dan de fles niet helemaal geef (al is het maar 10ml wat ik niet geef) dan gaat hij pas écht hard huilen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72763087
Zweefvliegje, het lijkt me gewoon wel fijn.Nu wil hij vaak op onze pink zuigen en dat is helemaal geen probleem hoor, maar hij begint nu ook op zijn hand/vinger/duim te zuigen. Het is toch moeilijker om mee te stoppen en slecht voor tanden en kaakontwikkeling enzo.
Eerlijk gezegd wilde ik ook geen speen, daarom hebben we het ook best laat aangeboden. Maar als hij toch ergens op wil zuigen dan misschien liever een speen.
Ook omdat je dan zo'n mooi afscheidsritueel met de speen kan doen als Storm heeft gedaan.

Goh, Joshua, kunnen jullie het anders niet een beetje afwisselen? Mijn vriend neemt Ko in de ochtend vaak bij zich omdat ik in de nacht eruit moet om hem te voeden. Dan kan ik een beetje doorslapen. Vooral in het weekend.

voor Joep! Wat goed en fijn!

Tessie, dat doet Kobus ook! Maar dan met de borst. Dat je ziet dat hij geen pap meer kan zeggen, hem eraf halen, huilen en protesteren en dan een boertje en dan is het over. Is de muur alweer interessanter
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72763096
Tessie hier ook zo'n vreetkoppie hoor. Als ik hem tussendoor wil laten boeren moet je hem horen. Echt met zo'n hele hoor gil zeg maar. Daarom hier ook maar zonder boeren. Doet ie aan het eind wel.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72763174
Het probleem is ook nog ik geef nog borstvoeding dus hij kan er niet eerder uit.
En hij heeft de hele week nog gewerkt en ik niet.
pi_72763229
Joshua kun je dan niet 1 voeding afkolven en die door hem laten geven? Scheelt misschien, dan kun jij ook uitslapen

Joep!! goed man!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72763265
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:56 schreef Joshua. het volgende:
Het probeem is ook ik geef nog borstvoeding en dat kan hij niet geven.
Dat geef ik ook. Maar als hij gedronken heeft kan toch iemand anders hem wel even nemen? Er zitten toch wel wat uurtjes tussen de voedingen zodat jij even kunt slapen?

Ik neem hem inderdaad ook vaak in bed. Scheelt weer wat, slapen we alledrie nog even door.
pi_72763267
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:50 schreef tessie het volgende:
Oh Geppie Wat zal je geschrokken zijn!
En Innepin en Willow ook al zo geschrokken. Gelukkig was het inderdaad geen thee.
Devin en Oscar zulke lieve grote broers, zo schattig!
voor Joep!

Ik lees hier steeds maar van kindjes die hun flessen niet leegdrinken. Ik heb hier het tegenovergestelde. Graeme drinkt zijn fles altijd in 1 keer leeg en gaat daarna huilen. Gelukkig niet zo lang, en als hij een boertje heeft gelaten is het ook altijd wel over, maar ik vind het zo raar. Kan me echt niet voorstellen dat hij huilt omdat hij te weinig krijgt, want hij krijgt gewoon 180/6. En hij spuugt ook regelmatig, dan zou je toch juist denken dat hij teveel krijgt. Maar als ik dan de fles niet helemaal geef (al is het maar 10ml wat ik niet geef) dan gaat hij pas écht hard huilen
Kan het zijn dat hij moet huilen omdat hij moet stoppen met zuigen? Dat doet Seb namelijk ook, na een boertjes is hij daar wel weer overheen.

Wij nemen Seb ook vaak bij ons in bed, wat meestal resulteert in een slagveld, waarbij wij hem aan het tegenhouden zijn omdat hij zo over je heen klimt en van het bed af wil kruipen Of je krijgt een vuistslag of een voet in je gezicht lekker, nog een uurtje snoozen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72763383
Ik weet het niet Estrys.. want een speentje wil hij dan niet. Maar ja daar is hij dan natuurlijk ook te hard voor aan het huilen. Maar wel fijn om te horen dat er dus ook nog andere kindjes zijn die dat doen. Blijkbaar is het toch niet zo heel raar dan
pi_72763414
Ik neem hem nooit meer mee naar bed toe want hij is er een keer uigevallen per ongeluk ik ben me wild gesrokken.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:08:19 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72763474
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij nemen Seb ook vaak bij ons in bed, wat meestal resulteert in een slagveld, waarbij wij hem aan het tegenhouden zijn omdat hij zo over je heen klimt en van het bed af wil kruipen Of je krijgt een vuistslag of een voet in je gezicht lekker, nog een uurtje snoozen
Hihi... klinkt gezellig Estrys!

Lijkt me ook zo gezellig...! We liggen nu ook wel eens gezellig met z'n viertjes in het 'grote bed', maar als ze een beetje groter zijn, lekker televisie kijken bij papa en mama in bed, of papa stiekem wakker maken
pi_72763572
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:53 schreef oeke het volgende:
Zweefvliegje, het lijkt me gewoon wel fijn.Nu wil hij vaak op onze pink zuigen en dat is helemaal geen probleem hoor, maar hij begint nu ook op zijn hand/vinger/duim te zuigen. Het is toch moeilijker om mee te stoppen en slecht voor tanden en kaakontwikkeling enzo.
Eerlijk gezegd wilde ik ook geen speen, daarom hebben we het ook best laat aangeboden. Maar als hij toch ergens op wil zuigen dan misschien liever een speen.
Ook omdat je dan zo'n mooi afscheidsritueel met de speen kan doen als Storm heeft gedaan.
Ja mooi heh, een speentje op de post, ik heb het ook gelezen en ik vond het zo mooi om te zien!
En ik snap je ook wel hoor, bij jou gaat het eigenlijk hetzelfde als bij ons, Lianne heeft ook een grote zuigbehoefte maar wil geen speen en ik heb ook verschillenden geprobeerd. Alleen toen gaf ik dat aan bij het CB ("ik zie altijd kindjes met een speen, maar de mijne wil niet!") en toen vroegen ze aan me of het soms moest dat Lianne aan de speen ging, en daar had ik niet echt een antwoord op.. want als ze iets niet wil, waarom zou ik het haar dan toch opdringen? Maarja, nu duimt ze dus en ik ben ook bang dat dat lastiger wordt om af te leren.
Zelf duimde ik ook en ben ik gestopt toen m'n eerste tandje eruit ging. Hopelijk komt het hier niet zo ver

Hier trouwens een kindje die alleen nog maar in de onderstaande houding wil slapen, is dat normaal?:

pi_72763681
Toen je eerste tandje eruit ging Zweefvliegje? Respect! Ik duimde zelfs met beugel nog vrolijk verder, volgens mij ben ik op m'n 14e ofzo pas gestopt
Lotte!
Noah!
pi_72763718
Nee hoor!!!!

Zo ligt die van ons altijd!!
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:17:08 #119
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72763727
Hahahaha zweefvliegje Geen idee of het normaal is, maar ik vind het er wel scheetig uit zien!

Graeme, kleine veelvraat
Niet mieten! Door gieten!
pi_72763743
@Zweefvliegje: hihi, wat een lekkere slaaphouding! Mijn ex liet me een keer zien dat hij zo sliep als kind. Exact zo, compleet met duim!
Je hebt trouwens wel gelijk, misschien is het een idee fixe van mij, niet duimen, maar wel een speen en moet ik het gewoon laten gaan.

Allemaal wilde kindjes in bed, dubbel genieten dus dat ons jonkie nu nog graag rustig ligt te chillen in ons bed.
pi_72763843
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee hoor!!!!

[ afbeelding ]

Zo ligt die van ons altijd!!
Hihi
pi_72763867
wat schattig die slaaphouding zo

A. is nog zo klein en slaapt nog zo veel, die leggen we vaak na de ochtendvoeding gewoon terug in bed en met een beetje mazzel slaapt ze dan gerust weer verder tot een uur of 10/11
Moet ik mn wekker nog zetten ook om er op een redelijke tijd uit te komen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72763883
De wipper is niet kapot...... hij stond gewoon scheef

Net voor Tess andere spenen gehaald voor op de fles.. M van Difrax. Misschien dat dat helpt.. Misschien is het speentje wel te klein..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72763908
Huup Leander gaat na de eerste fles ook gewoon weer naar bed. Die slaapt dan weer door tot de volgende fles
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:26:35 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72763984
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Enne, Oeke en FTA, waarom willen jullie je kindjes aan de speen hebben dan
Zo goed is dat helemaal niet voor ze hoor, dan hebben ze iets wat ze op den duur moeten afleren.
Je hoeft niet perse bang te zijn dat ze gaan duimen, want er zijn zat kindjes die geen van beide doen.
Op het net staan natuurlijk wel weer tig tegenstrijdige adviezen of duimen nou "beter is" of een speen nou "beter is". Ik weet het niet, ik weet alleen dat Lianne geen speen wil en wel duimt, maar dat doet ze alleen als ze moe is.
Kinderen hebben een natuurlijke zuigbehoefte, ook buiten de momenten dat ze eten.
Het ene kindje heeft het wat sterker dan de ander en om te voorkomen dat je non-stop met je pink aan je kind vast zit is een speen een hele goede oplossing.
Kijk, als een kind niet wil, wil het niet... dwingen zou onzin zijn, maar Oscar heeft hem af en toe echt even nodig en zijn duimpje vinden (en vasthouden) lukt nog niet.

De kraam-mevrouw vertelde hier ook dat dat zuigen ook wel degelijk een functie schijnt te hebben ivm darmpjes/krampjes oid. (Ik heb het niet letterlijk onthouden. )

Sasha heeft een speentje gehad in het begin (alleen in bed/box etc. en alleen als het nodig was) en die bepaalde zelf met 6 maanden dat hij hem niet meer hoefde.
Oscar heeft nu ook een speentje en we zijn weer van plan om die alleen maar te geven als het nodig is en wat later (na een maand of 3 ofzo) echt alleen bij slaapjes (bed/box/wandelwagen/auto) en verder niet.
Dat scheelt sowieso al de helft van het afleren, nl. niet de hele dag door.
pi_72764022
Kobus sliep tot nog niet zo lang geleden ook na de eerste voeding weer door, tot hij ineens heel fris en vrolijk was tussen 7 en 10 uur ongeveer. Dan wil hij pas weer slapen. Dan neemt mijn lief hem dus vaak zodat ik nog een uurtje kan slapen.

Ko heeft trouwens het grijpen ontdekt. Maar niet een speeltje of spuuglapje ofzo, maar mijn haar! Hij is sterk!
pi_72764041
Die slaapfoto's , die billetjes

*sluipt topic weer uit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72764057
Tess krijgt rond 6.00 uur een fles en ligt dan voor 7.00 uur weer in bed. De ene keer slaapt ze tot halof 10, de andere keer tot half 9...

Leuk he dat grijpen Oeke.. Tess heeft mijn haar ook ontdekt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:30:11 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72764089
Oh, en voor Joep zijn heupjes!
pi_72764158
Het is inderdaad schattig dat grijpen, wel jammer dat ik nog steeds zoveel haar verlies en dat ik de haren dus steeds tussen zijn vingertjes weg moet peuteren, waarbij er nog meer uit mijn hoofd getrokken wordt...

Ik vind het zo leuk als hij zijn dekentje vasthoudt, of je vinger en hem dan in zijn mond wil proppen.
pi_72764162
Hier ook zo´n buikslaper
pi_72764245

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72764466
Hoera voor Joep

Pfffff, eindelijk tijd voor lunch. En volgens mij heb ik ook nog niet gedronken vandaag
Maar het is gelukt hoor: mijn eerste dag alleen thuis met de jongens en ze doen het allebei nog
Zijn zelfs allebei gebadderd en liggen nu eindelijk te slapen.
Best pittig hoor, ik heb Toby vandaag ook een paar keer even moeten laten huilen omdat ik met grote broer bezig was
Wat dat betreft heb ik best medelijden met een volgend kindje, die exlclusieve aandacht die je voor de eerste had... dat lukt gewoon niet meer. Wist ik natuurlijk heus wel van te voren maar ik heb er toch al wat traantjes om moeten laten. Hoewel Toby echt niks te kort komt hoor, het is gewoon af en toe zo'n schuldgevoel dat de kop opsteekt.
.... met gevoel voor drama....
pi_72764508
Buikliggertjes
pi_72764571
Ja dat aandacht verdelen vond ik in het begin ook moeilijk. Wie moet wanneer maar even wachten! Maar gelukkig werd het met de dag makkelijker!!
pi_72764751
Hier ook buikslapers

Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72764804
Goh, al die buikslapertjes Als ik meneer op zijn buik leg gaat hij huilen als het hem te lang duurt!
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:55:08 #138
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72764882
Lekker slapen op je buik is goed en lief.

Hier ook geen speen. Toen ze een week of 12 was wilde ze hem helemaal niet meer en ging ze verder met sabbelen op oren of label van een knuffelkonijn. Dat doet ze nog steeds in bed. Ze wordt ook helemaal blij als ze konijn ziet liggen als ze naar bed gaat

Heeft er iemand nog een ultieme tip om nagels te knippen? Dochter valt niet meer zo snel in slaap op schoot en wakker is het in mijn eentje echt geen doen.
pi_72764948
helaas niet Grasjes. Ik knip ze bij Tess als ze net de fles op heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72764965
hier vooral een buikhangertje

bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook )

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72765020
Zweefvliegje, Finn wil meestal van 20.00 uur tot 23.00 uur aan de borst sabbelen en als het niet mag is het bal tenzij pappa hem vermaakt. Aangezien mijn vriend binnenkort avond diensten gaat werken, leek het mij wel fijn als ik af en toe ook even iets anders kan doen dan Finn tevreden stellen. Maar helaas hij wil de speen niet dus dan gaat het over.

Wat lief al die foto's op de buik, dat durf ik niet zo goed hoor!
pi_72765029
Grasjes, nagels afbijten
Vinden ze vaak nog leuk ook.
pi_72765073
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:

bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook )

[ afbeelding ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72765160
oh huup wat een mooie foto!
Zo ligt Finn inderdaad ook graag.
pi_72765482
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Geppie! Ik zou echt zo in de stress zitten!

Ca.ra fijn dat de infacol lijkt te werken!

_Bar_ heeft Roy het al overnieuw gedaan?
Denk dat je mij door de war haalt met Kersjes ofzo, want Roy hoefde geen nieuwe test.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72765521
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Kersjes het volgende:
Grasjes, nagels afbijten
Vinden ze vaak nog leuk ook.
Dat vindt Mila dus echt doodeng "die vingers horen in mijn mond mam, niet in de jouwe "
pi_72765529
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:42 schreef Kersjes het volgende:
Buikliggertjes
en...

Knap stel Huup!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72765594
nagels knippen tijdens het eten (moet je wel met tweeen zijn) In mijn eentje begin ik er niet eens meer aan
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72765684
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Innepin ahw wat een schrik, zowel voor Willow als voor jou
hoe gaat het nu met de voedingen en het uitvissen wat werkt enzo? werkt t?
Het gaat best goed! Bv komt niet echt snel op gang helaas, ik kolf meestal nog steeds maar 50cc, maar goed, ze krijgt in elk geval genoeg binnen nu, en ook op de borstvoeding 's nachts slaapt ze wel een paar uur. Nu zoeken we alleen nog een ritme waar zij het ook mee eens is (wij hadden bedacht voeding om een uur of tien, en dan als D. thuiskomt uit werk om 1 uur, half 2 nog een flesje zodat ze lekker doorslaapt, maar ze wil dan steeds niet wakker worden Dus daar moeten we nog even wat uitproberen.)

Ohh Devin & Toby Wat een lieve foto Kersjes!
Sasha ook al zo'n lieve grote broer
Hoera voor Joep
Schattige buikslapertjes Lekker opgefrummeld
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72765766
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie foto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')