abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72731851
Het vorige deel: Het grote kleine babietjestopic 215

Babietjes
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 15-09-2009 12:41:59 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72732005
Gelukkig Vicky! Jullie wonen trouwens echt 3 straten van m'n schoonzus vandaan
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72732084
Wat grappig
volgende keer als jullie daar zijn moet je ff vtv brullen hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72732256
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:03 schreef Fuente het volgende:
Gelukkig Vicky! Jullie wonen trouwens echt 3 straten van m'n schoonzus vandaan
JAJA

elin zegt trouwens huhmeme HUHMEME als ze sip is.. ik vraag me af of ze mij daarmee aan wil duiden. ze stopt er ook pas mee als ik kom en niet als paps er is. zou wel leuk zijn Maar durf er nog niet echt vanuit te gaan.

en HIEP HIEP, wat leuk Ze komen nu echt in een fase dat je ze dingen aan kan leren he met mn dagdag en jij met je Hoera,

en zweefvliegje, volgens mij hebben jullie leuke lessen , ik zwem gewoon zelf met elin omdat ik niet zo'n klasjesfiguur ben
pi_72732425
Wat leuk Elin

BE, ik heb op eigen houtje de huisarts gebeld en die schreef meteen een verwijsbrief voor een kinderfysio, die komt aan huis voor babietjes, wel zo prettig. Ik vond het namelijk een naar idee dat als ik er niets aan zou doen, hij straks een scheef hoofd heeft. Dan vraagt die jongen zich ook af als ie 18 is waarom we daar niets aan gedaan hebben. Ik moet van de fysio Joep overdag op zijn rechter zij leggen, zo plat zijn hoofdje ook aan die kant af. Als ik hem namelijk op zijn rug leg om te slapen, dan valt zijn hoofd automatisch naar links. Zijn oren staan ook scheef door zijn voorkeurshouding. Ik zou gewoon eens een kinderfysio laten komen joh. Als het maar een hele lichte voorkeurshouding is dan zal zij of hij dat ook gewoon aangeven en weet je dat er niets aan de hand is. Beter nu ingrijpen met oefeningen, dan straks zo'n helm op.

Mikoxx, wat goed van Max En jij vroeg dat van die late fles toch? Dat heb ik 2 dagen geprobeerd en Joep slaapt prima door, het probleem is alleen dat hij met 4 flessen niet genoeg drinkt. Hij moet dan alle 4 de flessen helemaal leeg drinken en dat deed hij niet. Dus ben ik na 2 dagen gewoon weer de fles om 23.00 gaan geven en nu eet hij weer wel voldoende.

Miss_sly en Tessie, hoe gaat het met de temperatuur? zijn ze alweer wat opgeknapt?
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 14 september 2009 @ 16:18:54 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_72732468
Volgens mij heb je ook voor kinderfysio geen verwijsbrief nodig, ik heb toen op aanraden van het CB gebeld en heb nooit een verwijzing hoeven regelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72732546
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:18 schreef Troel het volgende:
Volgens mij heb je ook voor kinderfysio geen verwijsbrief nodig, ik heb toen op aanraden van het CB gebeld en heb nooit een verwijzing hoeven regelen
Dat kan goed hoor. Maar dat heeft met je verzekering te maken. Bij mij was het zo dat als ik iemand koos die bij het vgz was aangesloten, dan hoefde ik geen verwijzing te hebben. Maar ik wilde iemand die niet bij het vgz was aangesloten en dan moest ik wel een verwijzing hebben.
  maandag 14 september 2009 @ 16:22:53 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72732576
Ik hoefde ook geen verwijsbrief te hebben Als de kinderfysio maar als zodanig geregistreerd staat.
Make love, not war ☮
  maandag 14 september 2009 @ 16:27:32 #9
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72732702
Wat goed van Max Mikoxx heeft Tygo het ook volgehouden tot nu toe??

Hier echt een drama de afgelopen dagen weet niet zo goed wat ik met ze aan moet.
Ze krijsen echt af en toe moord en brand. En Robin is s'nachts behoorlijk in de weer.
Hij houd met alweer 3 nachten elk uur wakker ben zo ongeveer op het eind van mijn latijntje.
Morgen alles naar de creche ik ga maar eens bijslapen.

Wat zou dit kunnen zijn iemand ideeen???
Ze krijgen nog 4x een fles van 230 die altijd opgaan. Ze willen s'nachts ook geen fles maar zijn gewoon heeeel erg onrustig.
pi_72732745
Ik heb ook gewoon de fysiotherapeut gebeld.
Volgens mij is fysiotherapie iets waarvoor je zowiezo geen doorverwijzing meer nodig hebt.

Maar bij ons adviseerde de verloskundige het ook, omdat Guus scheef voor de uitgang had gelegen en ook nog eens de met de vacuum geboren was. Laterna had ie ook last van een voorkeurshouding.
Ben toen best geschrokken hoe snel zo'n hoofdje 'scheef' groeit.
  maandag 14 september 2009 @ 16:29:29 #11
248986 MamaNik
pi_72732768
Mikoxx, ik had het er met Wennie29 over om een keer af te spreken met de tweelingen.
Lijkt je dat wat??? Andere mensen die het leuk vinden om ook te meeten zijn natuurlijk dan ook welkom!!
pi_72732927
Dit was vrij zwemmen Diaan, samen met iemand van de zwangerschapsgym geen babyzwemmen. Er was bijna niemand. Maar het was gezellig en de kids hebben genoten. Seb sliep bijna toen we thuis waren dus heb ik een extra rondje gereden met de auto Nu ligt hij heerlijk te slapen in zijn bedje. Ik ga op donderdagochtend om half tien babyzwemmen in een groep. Die tijd is prima voor Seb want dan is hij op zijn fitst (is dat een woord?) En mama kan dan lekker wakker worden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72733146
Ja ik vind het ook echt genieten Kleurdoos En dat koppie erbij

Mamanik, het klinkt een beetje als een sprongetje misschien? Hier is het soms nachten (en dagen ) brullen en ineens weer over. Of tandjes?

En zwemmen met baby's
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72733275
ja zwemmen is echt Het leukste is wel dat ik hem op de kant zet en hij zich dan zo voorover laat vallen in het water en lachen dat ie dan doet.
  maandag 14 september 2009 @ 16:50:45 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72733427
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:38 schreef mikoxx het volgende:
In het topic 'kinderzaken in het nieuws' staat een artikel over voorkeurshouding, afgeplatte hoofdjes en helmpjes. Misschien interessant?

Oh ja, vergeet ik helemaal: Max heeft vannacht ook doorgeslapen Jipeiieajeee!
Ik ga meteen even kijken, thanks!
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:42 schreef miss_sly het volgende:
als er verder geen klachten zijn, zal een osteopaat zich alleen met e voorkeurshouding bezighouden, lijkt me. En fysio lijkt me invasiever, is een minder zachte behandelmethode dan osteo, volgens mij. en een osteopaat is toch ook een fysio? onze wel iig.

maar sowieso moet je doen waar je je zelf het beste bij voelt, natuurlijk
Zo zie je maar, ik heb er dus totaal geen kaas van gegeten, nooit geweten iig dat een osteo ook een fysio is.
Tessie, wat jij zegt is ook wel een slimme idd, gewoon even bellen.
Fuente ook bedankt voor de uitleg, ik wist dat dus niet, dat het minder invasief is...

Huup, wat een toeval zeg, dat jij er ook over aan het denken ben. Ik wacht denk ik het cb bezoek volgende week maandag wel even af, dat weekje zal hem echt geen permanent vervormd hoofd opleveren...

Ik wilde nog iets zeggen, maar ik ben het spontaan kwijt... Sasha staat naast me te mopperen/huilen omdat hij per se op schoot wil.

Oh ja, ik weet hte weer... dat op de buik liggen Diaan, was dat dan om de houding te corrigeren of om het hoofdje te ontlasten. Het laatste snap ik idd wel, maar dan nog zou ik het fijn vinden dat áls er iets vast zit in het nekje omdat los te maken zeg maar.

Nou ja goed, vooralsnog heeft hij nog een prachtig rond bolleke hoor, dus ik wacht het wel af tot maandag.
Wel fijn om jullie meningen en ervaringen te lezen.
pi_72733620
Toen we net voor zijn vorige fles zijn temperatuur opnamen, was die ineens 36.5 Een heel stuk lager dus, en ook lager dan normaal. Snap er niks meer van. Maar hij spuugt nog steeds wel veel. Hij ligt nu te slapen en heeft tijdens het slapen (nou ja, hij werd er natuurlijk wel wakker van) al 4 keer gespuugt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 14 september 2009 @ 17:00:47 #17
114177 Diaan73
pi_72733680
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet hte weer... dat op de buik liggen Diaan, was dat dan om de houding te corrigeren of om het hoofdje te ontlasten. Het laatste snap ik idd wel, maar dan nog zou ik het fijn vinden dat áls er iets vast zit in het nekje omdat los te maken zeg maar.
Het was om de houding te corrigeren en meer kracht te krijgen achterin de nek. Bij Lennon zat er niets vast in de nek. Maar groot gelijk dat je eerst even bezoek aan cb afwacht hoor. Het cb bij ons had zelf een voorkeur voor kinderfysio. Zij meten ook het een en ander en komen ze bij je thuis. Ze kijkt ook hoe je baby beweegt.

Lekker hoor dat zwemmen. Ik wil ook steeds met Lennon, maar het komt er niet van. Hij slaapt smorgens nog erg graag en om dan met hem in het water te liggen.. en het is ook mijn enige dag dat ik wat langer kan slapen, als Lennon nl. weer slaapt, kruip ik ook nog even het bed in. De andere dagen moet ik of werken of Twan naar school brengen.
Make love, not war ☮
pi_72733698
temp is lager als ze net geslapen hebben en hoger na een fles
maar die temperaturen zijn zo wisselvallig als wat. elin kan zo een paar dagen 36.5 hebben en dan weer 37.5 en dan is ze prima in orde
  maandag 14 september 2009 @ 17:16:29 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72734090
Tessie, een lage temp kan ook als iemand ziek is.
Maar zoals kd al zegt, een temperatuur is niet heilig.
Hou het gewoon bij en in de gaten en als je het echt niet vertrouwd, gewoon even bellen met de huisarts/hap... better safe than sorry!

Sterkte met alle kindjes die niet helemaal lekker zijn, ik las in het andere topic een aantal postjes met zieke kindjes...
pi_72734248
ik breek even een tikkie in ivm de voorkeurshouding selene had het ook heel erg (scheef hoofdje en al). daar zijn we wel mee naar de kinderfysio geweest, maar meer dan we al deden (speeltjes wisselen zodat ze steeds ook moest draaien en aktief spelletjes doen) was niet nodig. naar ik begreep van de fysio is het zaak om daar vroeg mee te beginnen. de een is hardnekkiger dan de ander, maar er is zat aan te doen hoor. bij selene was het met een maand of 8 helemaal weg en haar hoofdje niet meer skeef.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72734265
Tot nu toe was het elke keer als we zijn temperatuur opnamen gewoon 37.2 dus was even verbaast. Maar hij is nog wel gewoon vrolijk, en hij drinkt zijn fles ook wel helemaal op. Alleen meer huilen en vaker spugen. Maar goed, Lief en ik zijn ook allebei grieperig, dus misschien heeft ie daar ook gewoon wat last van. Hij is ook een beetje verkouden volgens mij.

Is het trouwens nu eigenlijk wel de bedoeling dat de naam van de dochter van Huup in de OP staat?
pi_72734702
Ja dat vroeg ik me ook af. In het votige topic stond ie ook.
Heb de OP gekopieerd met foon.
Kon ook de link van het vorige topic er niet in krijgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72734824
eerst stond er D'shontay dus denk wel dat iemand m daarna weer heeft aangepast
pi_72734946
Wat leuk, ELin en Merel aan het babbelen
En kindjes lekker aan het zwemmen, lijkt me ook zoo leuk!

temp van Senna was nog wat verhoogd, 37,1 na het slapen. Ze lijkt wel warm, maar nu minder hangerig en ligt nu lekker te babbelen in de box. Maar ze heeft een hele steady temp van 36,8 vanaf dag 2 dus die verhoogde temp is wel raar. Ik doe gewoon bij iedere verschoning even de thermometer er in vandaag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72735586
tvp, gaan net eten

Iris ligt steeds langer rustig te kijken in de box, leuk.
Fake it till you make it...
pi_72736181
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:45 schreef miss_sly het volgende:
Wat leuk, ELin en Merel aan het babbelen
En kindjes lekker aan het zwemmen, lijkt me ook zoo leuk!

temp van Senna was nog wat verhoogd, 37,1 na het slapen. Ze lijkt wel warm, maar nu minder hangerig en ligt nu lekker te babbelen in de box. Maar ze heeft een hele steady temp van 36,8 vanaf dag 2 dus die verhoogde temp is wel raar. Ik doe gewoon bij iedere verschoning even de thermometer er in vandaag
ahjoh dat is toch helemaal niet nodig.. ook al is haar 'normale temp. 36.8 dan hoef je je alsnog tot 38 graden niet druk te maken hoor

vanaf 37.5 is verhoging en kan er iets mis zijn maar alles wat tussen de 36.5 en 37.5 zit is heeeeeel normaal
  maandag 14 september 2009 @ 18:27:01 #27
114177 Diaan73
pi_72736231
De huisarts zegt dat baby's ook erg schommelen in temp. Tot 38.5 à 39 graden hoef je je geen zorgen te maken, aldus onze invalhuisarts.
Make love, not war ☮
pi_72736409
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:36 schreef Vicky het volgende:
Ja dat vroeg ik me ook af. In het votige topic stond ie ook.
Heb de OP gekopieerd met foon.
Kon ook de link van het vorige topic er niet in krijgen
ja hoor dat klopt

D'shontay was een running gag en leuk voor het moment, maar ik heb niet verzonnen dat ik mn meiske zo zou gaan noemen hier en ik vind het ook geen porum, dus dan maar liever nog met haar naam in de OP.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72736551
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:27 schreef Diaan73 het volgende:
De huisarts zegt dat baby's ook erg schommelen in temp. Tot 38.5 à 39 graden hoef je je geen zorgen te maken, aldus onze invalhuisarts.
39 ook niet ?
Elin zit wel eens op 37.6 of 37.7 t hoogst dat ze heeft gehad is 38.3 na de prikjes
  maandag 14 september 2009 @ 18:39:56 #30
114177 Diaan73
pi_72736623
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

39 ook niet ?
Elin zit wel eens op 37.6 of 37.7 t hoogst dat ze heeft gehad is 38.3 na de prikjes
Nee, zij zei toen 39 graden of hoger. Omdat het zulke kleine lichaampjes zijn, kan de temp. soms snel oplopen. Lennon heeft toch al regelmatig boven 38.5 gehad, vooral door de tanden....
Make love, not war ☮
pi_72737300
Geen idee of het hier al besproken is, maar een tijdje terug las ik dat iemand een slaapzak wilde gaan vermoorden, zodat deze met baby en al in het autostoeltje zou passen. Vanmiddag zag ik bij hans van die kant-en-klare slaapzakken hangen, met een gat op de plek van het autostoelriempje. 15 euro voor de zomerse variant en 25 euro voor de dikkere. Ik dacht, ik meld het maar even.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72737605
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:03 schreef YPPY het volgende:
Geen idee of het hier al besproken is, maar een tijdje terug las ik dat iemand een slaapzak wilde gaan vermoorden, zodat deze met baby en al in het autostoeltje zou passen. Vanmiddag zag ik bij hans van die kant-en-klare slaapzakken hangen, met een gat op de plek van het autostoelriempje. 15 euro voor de zomerse variant en 25 euro voor de dikkere. Ik dacht, ik meld het maar even.
thanks! Dan ga ik er maar eens zo eentje halen
zagen ze er een beetje okay uit? die winterse...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72737737
Hoi lieve mama's en babies
Ben nog niet helemaal bijgelezen.
Net terug van een weekend in duitsland waar mijn vriend moest werken.
Ik ben echt helemaal gaar en Kobus ook.
Voor het eerst zo'n lange autorit. (De auto is onderdeel van de act die mijn lief heeft dus we gebruiken hem alleen daarvoor. Verder gaan we met het ov.)

Dit vond Kobus van autorijden:

Maar het werd nog zieliger toen ik mijn snel geknutselde 'oordoppen' opdeed. de auto is 37 jaar oud en maakt bijbehorende herrie dus ik wilde zijn oortjes een beetje beschermen:

En hier staan ook nog zijn muggebultjes op. Ik moest aan Leander zijn grote bulten denken, maar gelukkig bleven ze klein. Ik heb er echt zoveel doodgeslagen en dan nog....

Voorlopig blijven we weer even thuis hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72738282
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:17 schreef oeke het volgende:
Hoi lieve mama's en babies
Ben nog niet helemaal bijgelezen.
Net terug van een weekend in duitsland waar mijn vriend moest werken.
Ik ben echt helemaal gaar en Kobus ook.
Voor het eerst zo'n lange autorit. (De auto is onderdeel van de act die mijn lief heeft dus we gebruiken hem alleen daarvoor. Verder gaan we met het ov.)

Dit vond Kobus van autorijden:
[ afbeelding ]

Maar het werd nog zieliger toen ik mijn snel geknutselde 'oordoppen' opdeed. de auto is 37 jaar oud en maakt bijbehorende herrie dus ik wilde zijn oortjes een beetje beschermen:
[ afbeelding ]

En hier staan ook nog zijn muggebultjes op. Ik moest aan Leander zijn grote bulten denken, maar gelukkig bleven ze klein. Ik heb er echt zoveel doodgeslagen en dan nog....

Voorlopig blijven we weer even thuis hoor.
dat snoetje

pi_72739149
hahaha Kobus wat een heerlijk ventje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 september 2009 @ 20:04:17 #36
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72739431
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:03 schreef YPPY het volgende:
Beetje stom misschien, maar hans.....?? (kan er geen winkel van maken)
pi_72739587
Hans Textiel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 14 september 2009 @ 20:11:22 #38
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72739663
Ah, oke, die is hier in de stad ook aanwezig, dank!
Hoe is t bij jullie Vicky?

Vergeet t bijna te vermelden: De jongens zijn vandaag precies 3 maanden Toch een vermelding waard! Het gaat ook echt al stukken beter hier, zo fijn. Ik zag er best tegenop om vandaag weer alleen te zijn (manlief had afgelopen week vakantie), maar t ging echt goed! Dat geeft vertrouwen....
pi_72739854
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:11 schreef mikoxx het volgende:
Ah, oke, die is hier in de stad ook aanwezig, dank!
Hoe is t bij jullie Vicky?

Vergeet t bijna te vermelden: De jongens zijn vandaag precies 3 maanden Toch een vermelding waard! Het gaat ook echt al stukken beter hier, zo fijn. Ik zag er best tegenop om vandaag weer alleen te zijn (manlief had afgelopen week vakantie), maar t ging echt goed! Dat geeft vertrouwen....
Op zich gaat het wel goed. Alleen Tess is onwijs aan het kloten met d'r fles. Ik krijg er de schijt van. Ze gaan geen van allen meer leeg. Elke fles blijft minstens 70 cc inzitten...

Gefeli met de 3 maanden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 14 september 2009 @ 20:18:05 #40
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72739916
Ze had toch spruw? Is dat nog niet over?
Hier gaan ook lang niet alle flessen leeg trouwens, soms maar de helft! En de fles van 23u is hier drama, die willen ze niet. Gelukkig slapen ze er wel om
pi_72740212
ik zie nog wel 2 plekjes achterin d'r keel iztten. maar of dat van de spruw is??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72740268
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef huuphuup het volgende:

[..]

thanks! Dan ga ik er maar eens zo eentje halen
zagen ze er een beetje okay uit? die winterse...
Niet wauwiewauwie, maar voor in het donker prima. En de andere waren beige en bruin, beetje erg standaard, maar bij zoiets gaat het meer om de functie. Ik vond het al heel wat dat ze iets hadden.

De wintervariant leek me trouwens wel erg warm. Ik zou eerder de dunne nemen en dan een extra dekentje, zodat je er makkelijker een laagje vanaf haalt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72740359
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:26 schreef YPPY het volgende:

[..]

Niet wauwiewauwie, maar voor in het donker prima. En de andere waren beige en bruin, beetje erg standaard, maar bij zoiets gaat het meer om de functie. Ik vond het al heel wat dat ze iets hadden.
haha dat is waar, functionaliteit is belangrijker
maar bedankt voor de tip, zo'n ding is inderdaad handig om te hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 14 september 2009 @ 20:57:39 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72741650
Ik heb daar idd vorig jaar een slaapzak voor 'aangepast'.
Gewoon een heel groot knoopsgat maken aan de voor en achterkant op kruis hoogte zodat de sluiting er doorheen past. Werkt als een tierelier.
Fijn dat er nu ook iemand van een fabrikant op dat idee gekomen is. Kan je je kindje tenminste slapend uit de auto vissen en geijk in zijn bedje leggen.

Ik zal eens kijken bij de 'hans' bij ons. Eentje extra kan geen kwaad en in Oscar zijn maatje heb ik er nog geen.
  maandag 14 september 2009 @ 21:05:17 #45
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72742021
Merel die hoera doet en Elin die zwaait lief!

Ach gossie Kobus in de auto

Mikoxx, hoera ze zijn alweer 3 maanden! En fijn dat de dag goed ging zonder je man.

Ik ga ook eens even kijken voor slaapzakjes met gat bij hans. Best handig lijkt me.
  maandag 14 september 2009 @ 21:08:31 #46
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72742186
Leuk hè, die kindjes die hoera doen! Maarten doet het ook, hij doet dan zijn handjes omhoog (of één handje, dat is natuurlijk ook nog een optie). We zijn al druk aan het oefenen voor zijn 1e verjaardag (al duurt het nog 8 weken).

Maarten is gelukkig niet meer koortsig of ziek geworden. Lekker voor hem hoor! Voor de zekerheid (als het toch de tandjes zijn) chamodent gehaald...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72742271
Ik moest gister zo lachen om Tess..
Ze moest in bad dus we hadden haar wakker gemaakt. Ligt ze in het bad, gaapt een keer heel diep en "zegt" HE HE...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 14 september 2009 @ 21:16:48 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72742600
Wat worden al die kindjes al weer groot met woordjes zeggen enzo.

Oeke, zitten er ook echt oordopjes in? Of is het meer als demping zo?
pi_72742977
Isis is alweer bijna een jaar! Wat gaat de tijd hard (hoe cliché, maar zo waar)!
pi_72743051
BE, nee, ik heb dat bandje van tricotstof genaaid en op de plek van de oren 6 laagjes flanel genaaid. Zo dempt het een beetje dacht ik/hoop ik.

Je hoort altijd van baby's die rustig worden van autorijden, nou Ko heeft wel wat geslapen maar vooral ook boos naar zijn vader gekeken en gehuild en naar mij gekeken met zo'n gezichtsuitdrukking van 'mama, wat doe je me aan?'

Tess, lekker he, in bad?
pi_72743070
Ahw Oeke

Vicky, grappig als ze dat soort dingen doen.
pi_72744715
Haha Kobus

Wij hadden het eerste 'ik kan me overal aan optrekken' incidentje: was bij een ex-collega op bezoek, wij gingen op een gegeven moment roken op het balkon en M. nieuwsgierig als ze is trok zich op aan de knip Sta je dan op 3 hoog zonder telefoon of wat dan ook met een hysterisch kind binnen (waarom rook ik ook alweer ).
Gelukkig kwam er net een meneer van de woningbouw aanrijden en die heeft met een kartonnetje ( ) de voordeur opengekregen! Al met al heeft het nog geen 10 minuten geduurd, maar ik ben een jaar of 10 ouder.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72745936
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:54 schreef geppie het volgende:
Haha Kobus

Wij hadden het eerste 'ik kan me overal aan optrekken' incidentje: was bij een ex-collega op bezoek, wij gingen op een gegeven moment roken op het balkon en M. nieuwsgierig als ze is trok zich op aan de knip Sta je dan op 3 hoog zonder telefoon of wat dan ook met een hysterisch kind binnen (waarom rook ik ook alweer ).
Gelukkig kwam er net een meneer van de woningbouw aanrijden en die heeft met een kartonnetje ( ) de voordeur opengekregen! Al met al heeft het nog geen 10 minuten geduurd, maar ik ben een jaar of 10 ouder.

Op het moment zelf is het vast niet om te lachen hoor maar ik kan er nu toch even smakelijk om lachen
pi_72747653
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:13 schreef Raissa het volgende:

[..]

Op het moment zelf is het vast niet om te lachen hoor maar ik kan er nu toch even smakelijk om lachen
Ik nu ook wel hoor, maar ik had het wel even spaans benauwd. Ik voelde me zó schuldig, omdat ik zo'n stomme peuk ging roken
pi_72748844
Geppie
Kobus! ohhh die is echt om op te vreten, wat een heerlijk koppie
Tweeling alweer drie maanden
Elin
En zieke kindjes

Huup, moeten we dan A. blijven zeggen of mogen we nu ook 'gewoon' haar prachtige naam gebruiken?

Hier kon ik mij vandaag mooi voorbereiden op de dag die vast wel komen gaat dat mijn kindje pijn heeft. Ik zat op de bank en gaf haar de fles, met mijn glas wijn op de leuning. Springt onze kat ineens vanuit het niets op de leuning, glas om, allemaal koude wijn over mijn meisje heen. Grote schrik natuurlijk, en ohhh dat is echt het zieligste huiltje van allemaal En dan was dit dus alleen maar schrik en geen pijn, maar ik moest er zelf al bijna van huilen
goede reminder ook om écht geen warme dranken in de buurt te houden zo... ok, de kat kan niet zomaar een beker thee omgooien, maar toch...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 14 september 2009 @ 23:20:37 #56
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72750431
haha Geppie, het overkomt je in ieder geval nooit meer denk ik

Ah Innepin, zielig voor Willow.. en ook voor jou! Dat allereerste schrik of pijnhuiltje.. . Alhoewel.. ik heb het nog steeds als ze schrikt of pijn heeft

Bodpa, gaat het al beter met poepen bij je zoon>
  maandag 14 september 2009 @ 23:25:07 #57
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72750704
Wij zijn vanmiddag nog snel naar de drogist geweest om een flesje Infacol te halen. Hij heeft nu twee voedingen 'met' gehad en het lijkt tot nu toe wel te werken. Verder geef ik tussendoor een speentje (dank voor de tip Marlies!) voor de zuigbehoefte en de voedingen zijn daardoor weer netjes terug naar om de circa drie uur. Het is natuurlijk nog vroeg dag om nu al te juichen maar ik hoop dat het zo doorzet. Hij heeft nog wel een paar krampjes gehad, maar niet meer zo gruwelijk als eerder. Er wordt in ieder geval niet meer hartverscheurend gegild.
Over een uurtje doen we de laatste voeding voor vandaag, eens kijken wat de nacht dan gaat brengen.

Oeke, wat is Kobus toch een schatje he. Zelfs als hij sjacherijnig is met zijn oorkleppen op

Geppie! jullie zullen wel even gezweet hebben daar op dat balkon! (en lekkere goede sloten, als ze met een kartonnetje open gaan....)

Innepin, we hebben hier al in de zwangerschap afgesproken dat er geen thee wordt gedronken met Thomas op schoot. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en zeker als je huisdieren hebt. Ik ga ook een thermoskan kado vragen voor mijn verjaardag, dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren met de theepot.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 15 september 2009 @ 07:31:59 #58
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72756089
Geppie, ik zou ook erg geschrokken zijn zeg, opgesloten op het balkon

En Innepin en Wllow ook zo geschrokken Ik zet sowieso nooit dranken op de bankleuning neer, maar nu Maarten er is, kijk ik heel erg uit met drinken bij hem in de buurt. Hij grijpt ook naar alles wat in zijn buurt komt dus dan is het drinken zo om...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72756162
Och Geppie dan sta je id ook wel even te kijken
en arme willow ..

Hier gisteren een stofzuigerfeestje, Huilen! ik heb r op alle manieren al kennis laten maken met de stofzuiger en tot voor kort ging het prima maar gisteren trok ze het echt niet. Alleen toen ik r op mijn rug knoopte met doek ging het even goed

Ze is trouwens nog steeds een schorre kraai, t klinkt keischattig maar vraag me af of ze ook keelpijn heeft. ze drinkt verder wel goed en heeft geen verhoging.
pi_72756737
Agossi, willow! Wilde jullie kat je nu al wijn voeren? Dat zal zeker schrikken zijn geweest.

Ik hoop dat het doorzet Cara! Ik geloof wel dat je infacol dan ook echt een week moet blijven geven om resultaat te zien. En uiteindelijk gaat het echt een keer over. Wat bij Joep trouwens ook echt extreem goed hielp was de draagdoek. Als ik hem daarin deed was hij stil, maar het vervelend vond ik zelf dat hij dan altijd gelijk ging slapen... en aangezien die krampjes altijd van 18.00 tot 23.00 waren was ik dan heel bang dat hij om 23.00 uur niet meer wilde slapen.

Hihi die Tess

Kobus! wat hebben je ouders nu weer verzonnen kerel? Autorijden?

Geppie, wat een schrik! Goed dat het met een sisser is afgelopen
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:47:55 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72758052
Geppie! Ik zou echt zo in de stress zitten!

Ca.ra fijn dat de infacol lijkt te werken!

Wij hebben vanmiddag de nieuwe gehoortest maar Oscar is nog steeds super-verkouden. Ik ga hem wel nog wat zoutoplossing geven voor we gaan, maar ik vrees dat het vandaag ook niet echt gaat lukken. Ik ben benieuwd.
_Bar_ heeft Roy het al overnieuw gedaan?
pi_72758165
a gossie, wat neu dat Oscar nog steeds zo verkouden is... Hoe gaat het met de spruw?
Jeetje Geppie, dat is ff flink schrikken zeg! Ik zou ook behoorlijk in de stress schieten!
Ca.ra, fijn dat de infacol helpt!
Frups, hoe isset eigenlijk met Danique, heeft ze nog van die aanvallen gehad?

De fles van gisteravond ging op 30cc na op, maar die van vanmorgen was weer prut. Toen er nog 60 cc inzat ben ik maar gestopt. Ze moet nu eigenlijk weer een fles, maar ligt zo lekker te slapen in de box...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72758683
Kobus, wat heb je toch een lieve en zorgzame mama
Ik vind die zelfgemaakte geluidsdempers echt geweldig!

Ca.ra, hopelijk is de nacht beter gegaan. Speentjes zijn voor de ouders vaak een crime, maar voor kleintjes met veel zuigbehoefte brengt het zoveel rust en voldoening. Tenminste, zolang ze die krengen niet uitspugen of kwijtraken
Toby heeft er ook een, die zoog mijn pinken er zowat af en wilde steeds maar weer aan de borst waarbij hij dan meer sabbelde dan dronk. Zuigbehoefte dus.

Innepin, erg he als je kleintje zo schrikt. En inderdaad: "wat als??"
Vorige week legde ik Toby na het verschonen even op Devin's bed, die moest namelijk ook een schone luier. Daarna kroop hij lekker naast Toby, deken erbij en knuffelen en giechelen maar

Ik foto's maken natuurlijk en reagerde daardoor net iets te laat toen Devin zijn vrachtwagen aan zijn broertje wilde laten zien. BOEM! tegen Toby's hoofd aan dus. Gelukkig niks ernstigs behalve een baby en mama die zich rotschrokken, dat maakte grote broer weer aan het schrikken en zo had ik 2 hartsverscheurend huilende kleintjes op schoot om te troosten.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:18:02 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72758782
Lief Kersjes! Hier kwam Sasha Oscar zijn speelgoed-motor brengen toen Oscar heel hard aan het huilen was, om te troosten.

Vicky, de spruw is een heel stuk minder, maar nog niet helemaal weg, even aankijken dus.
Drinken gaat wel nog steeds netjes en zonder al te veel geklik en loslaten dus we zien wel even.
pi_72758953
Elin, schorre kraai

Wij hebben voor de tweede achtereenvolgende nacht een k** nacht gehad. Kan niet anders zeggen. alles bij elkaar zijn we er wel 10 keer uit geweest denk ik Seb heeft zoals normaal rond achten zijn papfles en daarna om half drie en om kwart over zes een fles gehad en allebei leeg en daarna nog brullen omdat hij op is.
Waaaaarom altijd op de dagen dat ik moet werken
pi_72759210
Ah Willow en Elin, allebei geschrokken. Ik durfde tot voor kort niet eens te niezen als ik haar vast had omdat ze zo hartverscheurend ging huilen van de schrik.

Lieve foto Kersjes!

En Seb 10 keer eruit wat een energie kleine man! Hopelijk komt mama de dag een beetje door, sterkte!
pi_72759312
ahw Estrys vervelend zeg

Geppie

Devin en Sasha als grote lieve broers

Innepin ahw wat een schrik, zowel voor Willow als voor jou
hoe gaat het nu met de voedingen en het uitvissen wat werkt enzo? werkt t?
En over de naam mja ik twijfel nog steeds, maar voorlopig gaat het wel best zo met A. en meisje vind ik, dus gebruik ik nog maar niet haar hele naam.

Ze begint hier steeds meer en vaker haar gezichtsuitdrukkingen te oefenen enzo, zo leuk om te zien
vanmorgen heeft ze drie kwartier naast mn lief in ons bed gelegen, naar elkaar kijken en gekke bekken trekken enzo. Zo schattig om mn lief zo verliefd te zien kijken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72759352
Geppie, dat had Devin ook altijd
Manlief heeft hooikoorts, die durfde op een gegeven moment amper bij de pasgeboren Devin in de buurt te komen omdat die zo enorm schrok van zijn harde genies.
Heeft Toby geen last van, die kan heel goed tegen lawaai

Estrys, sterkte met het doorkomen van de dag. Slopend hoor, zeker als je nog je kop erbij moet houden ook.
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:59:04 #69
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72759916
Toch weer krampjes vannacht, maar niet meer zo erg als eerst. Ik heb hem wel een hele tijd bij mij in bed gehad, dat is de enige manier om hem dan een beetje te troosten. Maar we wachten gewoon rustig af, de Infacol moet ook een beetje een kans krijgen natuurlijk en het lijkt voorlopig in ieder geval minder erg.

Het speentje uitspugen kan irritant worden ja, maar ik heb liever dat hij op een speentje zuigt dan op zijn duim. Beter voor zijn kaak en makkelijker af te leren later. En hij houdt het speentje vaak zelf tegen met een handje, heel schattig. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72759942
Estys, wat vervelend zeg

Huup, wat klinkt dat heerlijk . Samen gekke bekken trekken

Ik moet zo naar de ka op controle. Ze gaan geloof ik weer naar het ruisje van een bloedvat luisteren, of het nu weg is. Ik hoop het zo! En stiekem hoop ik ook dat ze hem gaan wegen.

Vicky, in oei ik groei stond dat ze het sprongetje van 19 weken al ruim van te voren aan voelen komen en dat je kindje dan wel 5 tot 6 (!!!) weken vantevoren al hangerig kan zijn, slecht wil eten ect. Joep wordt deze week 19 weken en ineens gaan zijn flessen beter op dan al die weken hiervoor! Ik weet niet echt of ik in die sprongetjes moet geloven... maar ik vind het nu wel toevallig!
pi_72759959
seilram, tis idd wel heel toevallig.. al geloof ik niet in die sprongetjes hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72759983
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:59 schreef Ca.ra het volgende:
Het speentje uitspugen kan irritant worden ja, maar ik heb liever dat hij op een speentje zuigt dan op zijn duim. Beter voor zijn kaak en makkelijker af te leren later. En hij houdt het speentje vaak zelf tegen met een handje, heel schattig. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Overdag, alleen als hij in je zicht is, dan kun je proberen om een spuugdoekje door het ringetje van het speentje te halen. Dan is ie iets zwaarder en blijft ie net wat beter zitten. Maar dat mag dus alleen als je in de buurt bent.
pi_72760030
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:00 schreef Vicky het volgende:
seilram, tis idd wel heel toevallig.. al geloof ik niet in die sprongetjes hoor
Ja dat vind ik dus ook! Aan de ene kant heb ik zoiets van hoe kun je nou vantevoren weten wanneer een kindje hangerig gaat worden? en alle kindjes die dus 19 weken oud zijn, die huilen meer. Daar heb ik wel een hard hoofd in. Maar het is een feit dat Joep al weken aan het morrelen is met zijn fles en in de week dat hij 19 weken oud is, gaat ie ineens als een pittbull aan die fles hangen!
pi_72760051
Nu heb ik vanmorgen Leander weer wakker gemaakt omdat ie zo lang sliep Hij had gister om 20:00 de laatste fles gehad en was vanmorgen om 6 uur nog niet wakker En toen was ie dus poepie chaggie
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72760162
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:01 schreef seilram het volgende:

[..]

Overdag, alleen als hij in je zicht is, dan kun je proberen om een spuugdoekje door het ringetje van het speentje te halen. Dan is ie iets zwaarder en blijft ie net wat beter zitten. Maar dat mag dus alleen als je in de buurt bent.
Tess slaapt op die manier, speentje aan een spuugdoek.. zo deden ze het ook in het ziekenhuis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72760177
MeNicole, wat een slaapkopje

Hier ligt er ook al een vanaf 7 uur te pitten
Ongelooflijk, 's nachts komt hij echt elke 2 uur en nu kan hij ineens wel 4 uur achtereen slapen!!
pi_72760224
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:03 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook! Aan de ene kant heb ik zoiets van hoe kun je nou vantevoren weten wanneer een kindje hangerig gaat worden? en alle kindjes die dus 19 weken oud zijn, die huilen meer. Daar heb ik wel een hard hoofd in. Maar het is een feit dat Joep al weken aan het morrelen is met zijn fles en in de week dat hij 19 weken oud is, gaat ie ineens als een pittbull aan die fles hangen!
nou ben benieuwd of dat gaat bebeuren...
Ik ben al weer tevreden met de fles net... Er is 40cc in blijven zitten.

Ohhhh dat kleine grietje kan zoooo ondeugend kijken.. ja nu al..
Ze zit in de wipper en als ik haar aankijk gaat ze heel ondeugend liggen lachen.. En mevrouw blaast de hele dag door bellen. Dan ben je ff bezig hoor je ineens PFFFRRTTT en dan vliegen de sptters in het rond.
Dat wordt wat als ze groente/fruithappen mag gaan krijgen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72760291
Mila is ook schor.. En snotterig.. Heb niet het idee dat ze er last van heeft maar het klinkt zo zielig
pi_72760461
BE ik hoop dat de gehoortest vandaag gewoon wel lukt bij Oscar!

Veel snotterende en spugende baby's, hier ook nog steeds erg verkouden.

Geppie wat zal je geschokken zijn zeg! Jemig ik denk dat ik gek zou worden!

Kersjes wat een leuke foto! Gezellig zo samen de twee broers

MeNicole ook al zo'n slaapkop!

Finn heeft best nog wel wat last gehad van de prikjes, maar gelukkig geen temp. boven de 38. Gister en vandaag heeft hij van half 12 tot 8 's ochtends geslapen, heerlijk!! Het zal vast niet lang duren, dus ik geniet er maar even van!
Sinds een weekje is de spiegel hier een groot succes! Ik kwam met Finn naar beneden en onderaan de trap hangt een spiegel en ik was even met mijn haar bezig en toen begon hij via de spiegel naar mij te lachen Sindsdien stoppen we steeds even bij de spiegel als we naar beneden komen
pi_72760507
Arme Mila, hopelijk wordt ze niet ziek!

Cara, ik zat net te denken hoe ik dat een paar maanden terug deed met dat spuugdoekje... Ik frotte ook de uiteinden van het doekje onder zijn romper, bij zijn schouders. Anders was ie het speentje weer zo kwijt.

Zei ik net iets over als een pittbull aan die fles hangen laat meneer gewoon 80 cc staan!
pi_72760546
Oei Geppie, daar zullen jullie wel even raar hebben staan te kijken op het balkon.

Zielig is dat als ze zo schrikken, Ko is inderdaad weleens geschrokken van een nies van mij, huilen!

Huup, weet je wat ik ook heel leuk vond om te doen,met camera erboven hangen en gewoon heel veel foto's maken zodat je al die verschillende uitdrukkingen hebt vast gelegd.

Hoe kun je een baby laten wennen aan een speen? Ko wil hem echt niet. Duwt hem eruit met zijn tong en trekt een enorm vies gezicht als hij alleen al voelt dat het een speen is. Hij begint nu op zijn vingers te zuigen en ik ben bang dat dat gaat ontaarden in duimen...

Tjee, vergeet ik helemaal de knappe jongens van Kersjes! En de gehoortest van Oscar, hoop dat het goed gaat!
pi_72760750
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef oeke het volgende:
Oei Geppie, daar zullen jullie wel even raar hebben staan te kijken op het balkon.

Zielig is dat als ze zo schrikken, Ko is inderdaad weleens geschrokken van een nies van mij, huilen!

Huup, weet je wat ik ook heel leuk vond om te doen,met camera erboven hangen en gewoon heel veel foto's maken zodat je al die verschillende uitdrukkingen hebt vast gelegd.

Hoe kun je een baby laten wennen aan een speen? Ko wil hem echt niet. Duwt hem eruit met zijn tong en trekt een enorm vies gezicht als hij alleen al voelt dat het een speen is. Hij begint nu op zijn vingers te zuigen en ik ben bang dat dat gaat ontaarden in duimen...

Tjee, vergeet ik helemaal de knappe jongens van Kersjes! En de gehoortest van Oscar, hoop dat het goed gaat!
niet denk ik.. of blijven proberen. Tess wil 'm alleen maar tijdens het inslapen en anders ook niet.. Het enige dat ze wel de hele dag wil zijn die 2 vingers
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72760795
Oeke misschien een andere speen proberen? Er zijn verschillende vormen van spenen. Misschien vind ie deze niet fijn!!
pi_72760799
Oeke hier hetzelfde probleem, op het cb zeiden ze misschien wat melk op de speen doen, maar hier werkt dat niet en blijft hij stug de speen uitspugen

edit: Ik heb ook al verschillende spenen gekocht, maar het is allemaal zonde van het geld geweest hier
pi_72760839
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:29 schreef MeNicole2 het volgende:
Oeke misschien een andere speen proberen? Er zijn verschillende vormen van spenen. Misschien vind ie deze niet fijn!!
of dat

We hebben bij Tess diverse spenen geprobeerd..
Nuby, Avent, Difrax en Bibi. Alleen de Bibi wordt geaccepteerd...

bluh... mijn hele wipper staat scheef.. geen idee wat er met dat ding gebeurd is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72760982
Hm, gaan we vandaag eens op zoek naar wat spenen. Alhoewel ik bang ben dat ik een eigenwijsje heb net als FTA. We hebben nu een Difrax speen.

Pfft, hij gaat soms zelfs kokhalzen van die speen!

Is Amber erin gaan zitten misschien?
pi_72761013
dat ging Tess ook Oeke! Volgens mij omdat het speentjesgedeelte wat langer is dan die van Bibi...

Amber is er wel eens in gaan zitten, maar miet recentelijk volgens mij.
M meot er vanavond maar evennaar kijken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72761020
Ik geloof niet dat een speen duimen voorkomt. Seb heeft een speen maar steekt zijn duim erbij En als zijn speen uit zijn mond is gegaan in bed dan duimt hij alsnog.
pi_72761068
hehe ja dat gebeurd hier inderdaad ook oeke, maar dat doet hij ook als hij zijn vingers te enthousiast in zijn mond stopt

Ik heb de Difrax, Bibi, etos eigen merk en nog eentje geprobeerd maar helaas...

Ik vind dat Finn nu zo op zijn vader begint te lijken zo mooi om te zien dat ze met bepaalde gezichts uitdrukkingen zo veel op elkaar lijken! en stiekem vind ik het ook wel heel erg jammer dat hij niks van mij lijkt te hebben
pi_72761106
Weet je dat Ko dat ook doet? Dan ligt hij aan de borst maar dan moet zijn duim er ook nog bij!

Ga ik de Bibi kopen. Als Tess dat ook deed zal het daar misschien wel aan liggen.
pi_72761183
FTA, dat is hier ook, een kopietje van papa. Maar nu kom ik af en toe mensen tegen die vinden dat hij op mij lijkt! En ik hoor ook vaak dat ze met periodes op de een dan wel op de ander lijken. Dus misschien komt het nog....
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:50:47 #92
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72761487
Thomas wil ook alleen maar de speen van Bibi, en dan de dental daarvan.

Het zonnetje komt door nu, na de volgende voeding gaan we naar de stad lopen om een kadootje te kopen voor mijn Opa die jarig is. Hij is zo'n trotse overgrootvader nu, daqt vond ik heel vertederend om te zien. Dat is wel leuk van het krijgen van het eerste achterkleinkind. Thomas zal altijd de eerste blijven en dat is toch wel speciaal.
pi_72761664
Ik ben benieuwd dan Oeke!

Leuk is dat het Ca.ra, Finn is voor iedereen het eerste kleinkind en achtekleinkind en dat vind ik ook wel leuk Mijn opa is inderdaad ook zo trots, helaas heeft hij Finn pas 1x gezien. Hij is ernstig ziek (kanker) en Finn en ik zijn al een tijdje verkouden dus we kunnen niet langs.
pi_72761718
Allebei mijn oma,s leven ook nog en ik vind het erg leuk dat ze dat nog mee maken.
pi_72761827
Ik had nog een klein vraagje weet iemand waneer die berg wegaat ?
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:50 #96
248986 MamaNik
pi_72761903
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef Joshua. het volgende:
Ik had nog een klein vraagje weet iemand waneer die berg wegaat ?
Dat kan heel lang duren hoor, bij Milan was alles pas weg rond toen die anderhalf was.
Maar volgens mij is het heel verschillend. Mijn 2 jongste hebben het nu ook weer maar niet zo
erg als bij Milan dus ben benieuwd hoelang het nu duurt
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:07:32 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72761945
Joshua, onze jongens hebben het nog steeds wel een klein beetje, die zijn nu ruim 13 weken.

Volgens mij is het flessen-niet-leeg-maak-tijd ofzo. Hier gaan de flessen ook amper leeg. Gisteravond dronk Max opeen 220 cc!! (20 cc van Tygo opgedronken ), vanmorgen om 7u en 11u laat hij beide keren 80cc staan. Irritant! Maar goed, op een gegeven moment laten ze gewoon de melk uit het mondje lopen, dus tja, dan krijg ik er ook echt niet meer in hoor!

Ik heb trouwens te vroeg gejuichd gister, vannacht was meneertje weer wakker om 4 uur
pi_72762043
Oke ik wist niet dat dat zo lang zou gaan duren.
Joshua is nu ruim 7 maanden en hij zit nog helemaal onder de berg.
Wij gaan er vanuit dat het nog steeds berg is.
In ieder geval bedankt voor je antwoordt.
pi_72762084
Seb heeft ook nog een beetje berg, is nu 8,5 maand. Je gaat het minder zien omdat hij wat meer haar krijgt nu.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:14:14 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72762126
Hihi Geppie Op dat moment idd niet echt om te lachen, maar t is een leuk verhaal!
pi_72762594
Joshua, Opzich kan je de berg gewoon laten zitten. Ik neem aan dat je baby er geen last van heeft.
Maar wat je ook kan doen is wat babyolie op de berg doen en dat laten inwerken. Grote kans dat de berg dan loslaat. (en op het CB zeiden ze er ook nog eens bij dat je het er dan na 1,5 uur af kan gaan krabben, maar dat vind ik wel zo zielig!)
Lianne is nu bijna 7 maanden en heeft het ook nog steeds. Ik laat het mooi zitten, ze heeft er geen last van.

Enne, Oeke en FTA, waarom willen jullie je kindjes aan de speen hebben dan
Zo goed is dat helemaal niet voor ze hoor, dan hebben ze iets wat ze op den duur moeten afleren.
Je hoeft niet perse bang te zijn dat ze gaan duimen, want er zijn zat kindjes die geen van beide doen.
Op het net staan natuurlijk wel weer tig tegenstrijdige adviezen of duimen nou "beter is" of een speen nou "beter is". Ik weet het niet, ik weet alleen dat Lianne geen speen wil en wel duimt, maar dat doet ze alleen als ze moe is.

Oeh en Geppie, wauw dat is schrikken zeg! Stiekem moest ik lachen, maar als ik op dat moment in jouw schoenen had gestaan zou ik goed in paniek zijn denk ik!

Estrys, bleh, niks aan zo'n nacht! Heeft hij overdag minder dan anders gedronken ofzo? Hopelijk kan je je ogen openhouden op je werk vandaag en krijg je vannacht een betere nachtrust!
pi_72762617
Waar ik erg aan moest wennen was dat vroege opstaan.
Zoals in het weekend sliepen wij altijd uit.
Ik denk dat ik er nooit aan kan wennen ik zit nu om 6.00 uur al beneden.
In het weekend kan mijn vriend altijd wel de hele dag slapen dat mis ik wel eens.
Toen julie net een kindje kregen hadden julie daar ook geen moeite mee.
Maar voor de rest zijn we erg blij met hem ondanks het vroege opstaan.
pi_72762866
Guus is 7 maanden en heeft ook nog een beetje Berg.
Maar heeft ie geen last van, dus ik doe er verder ook niets aan.

Joshua, als Guus zo vroeg wakker wordt, dan pakken we hem meestal nog lekker bij ons in bed.
Dat kan vaak nog een uurtje 'slaap' schelen. Hoef je niet extra op te staan. Of moet ie om 6.00 uur ook eten??
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:46:33 #104
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72762911
Joepie Mijn Joepje hoeft niet meer terug naar de ka! Heupen zien er goed uit en ruisje is niet meer te horen
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:47 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72762988
Hoera voor Joep
pi_72763010
Oh Geppie Wat zal je geschrokken zijn!
En Innepin en Willow ook al zo geschrokken. Gelukkig was het inderdaad geen thee.
Devin en Oscar zulke lieve grote broers, zo schattig!
voor Joep!

Ik lees hier steeds maar van kindjes die hun flessen niet leegdrinken. Ik heb hier het tegenovergestelde. Graeme drinkt zijn fles altijd in 1 keer leeg en gaat daarna huilen. Gelukkig niet zo lang, en als hij een boertje heeft gelaten is het ook altijd wel over, maar ik vind het zo raar. Kan me echt niet voorstellen dat hij huilt omdat hij te weinig krijgt, want hij krijgt gewoon 180/6. En hij spuugt ook regelmatig, dan zou je toch juist denken dat hij teveel krijgt. Maar als ik dan de fles niet helemaal geef (al is het maar 10ml wat ik niet geef) dan gaat hij pas écht hard huilen
pi_72763087
Zweefvliegje, het lijkt me gewoon wel fijn.Nu wil hij vaak op onze pink zuigen en dat is helemaal geen probleem hoor, maar hij begint nu ook op zijn hand/vinger/duim te zuigen. Het is toch moeilijker om mee te stoppen en slecht voor tanden en kaakontwikkeling enzo.
Eerlijk gezegd wilde ik ook geen speen, daarom hebben we het ook best laat aangeboden. Maar als hij toch ergens op wil zuigen dan misschien liever een speen.
Ook omdat je dan zo'n mooi afscheidsritueel met de speen kan doen als Storm heeft gedaan.

Goh, Joshua, kunnen jullie het anders niet een beetje afwisselen? Mijn vriend neemt Ko in de ochtend vaak bij zich omdat ik in de nacht eruit moet om hem te voeden. Dan kan ik een beetje doorslapen. Vooral in het weekend.

voor Joep! Wat goed en fijn!

Tessie, dat doet Kobus ook! Maar dan met de borst. Dat je ziet dat hij geen pap meer kan zeggen, hem eraf halen, huilen en protesteren en dan een boertje en dan is het over. Is de muur alweer interessanter
pi_72763096
Tessie hier ook zo'n vreetkoppie hoor. Als ik hem tussendoor wil laten boeren moet je hem horen. Echt met zo'n hele hoor gil zeg maar. Daarom hier ook maar zonder boeren. Doet ie aan het eind wel.
pi_72763174
Het probleem is ook nog ik geef nog borstvoeding dus hij kan er niet eerder uit.
En hij heeft de hele week nog gewerkt en ik niet.
pi_72763229
Joshua kun je dan niet 1 voeding afkolven en die door hem laten geven? Scheelt misschien, dan kun jij ook uitslapen

Joep!! goed man!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72763265
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:56 schreef Joshua. het volgende:
Het probeem is ook ik geef nog borstvoeding en dat kan hij niet geven.
Dat geef ik ook. Maar als hij gedronken heeft kan toch iemand anders hem wel even nemen? Er zitten toch wel wat uurtjes tussen de voedingen zodat jij even kunt slapen?

Ik neem hem inderdaad ook vaak in bed. Scheelt weer wat, slapen we alledrie nog even door.
pi_72763267
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:50 schreef tessie het volgende:
Oh Geppie Wat zal je geschrokken zijn!
En Innepin en Willow ook al zo geschrokken. Gelukkig was het inderdaad geen thee.
Devin en Oscar zulke lieve grote broers, zo schattig!
voor Joep!

Ik lees hier steeds maar van kindjes die hun flessen niet leegdrinken. Ik heb hier het tegenovergestelde. Graeme drinkt zijn fles altijd in 1 keer leeg en gaat daarna huilen. Gelukkig niet zo lang, en als hij een boertje heeft gelaten is het ook altijd wel over, maar ik vind het zo raar. Kan me echt niet voorstellen dat hij huilt omdat hij te weinig krijgt, want hij krijgt gewoon 180/6. En hij spuugt ook regelmatig, dan zou je toch juist denken dat hij teveel krijgt. Maar als ik dan de fles niet helemaal geef (al is het maar 10ml wat ik niet geef) dan gaat hij pas écht hard huilen
Kan het zijn dat hij moet huilen omdat hij moet stoppen met zuigen? Dat doet Seb namelijk ook, na een boertjes is hij daar wel weer overheen.

Wij nemen Seb ook vaak bij ons in bed, wat meestal resulteert in een slagveld, waarbij wij hem aan het tegenhouden zijn omdat hij zo over je heen klimt en van het bed af wil kruipen Of je krijgt een vuistslag of een voet in je gezicht lekker, nog een uurtje snoozen
pi_72763383
Ik weet het niet Estrys.. want een speentje wil hij dan niet. Maar ja daar is hij dan natuurlijk ook te hard voor aan het huilen. Maar wel fijn om te horen dat er dus ook nog andere kindjes zijn die dat doen. Blijkbaar is het toch niet zo heel raar dan
pi_72763414
Ik neem hem nooit meer mee naar bed toe want hij is er een keer uigevallen per ongeluk ik ben me wild gesrokken.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:08:19 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72763474
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij nemen Seb ook vaak bij ons in bed, wat meestal resulteert in een slagveld, waarbij wij hem aan het tegenhouden zijn omdat hij zo over je heen klimt en van het bed af wil kruipen Of je krijgt een vuistslag of een voet in je gezicht lekker, nog een uurtje snoozen
Hihi... klinkt gezellig Estrys!

Lijkt me ook zo gezellig...! We liggen nu ook wel eens gezellig met z'n viertjes in het 'grote bed', maar als ze een beetje groter zijn, lekker televisie kijken bij papa en mama in bed, of papa stiekem wakker maken
pi_72763572
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:53 schreef oeke het volgende:
Zweefvliegje, het lijkt me gewoon wel fijn.Nu wil hij vaak op onze pink zuigen en dat is helemaal geen probleem hoor, maar hij begint nu ook op zijn hand/vinger/duim te zuigen. Het is toch moeilijker om mee te stoppen en slecht voor tanden en kaakontwikkeling enzo.
Eerlijk gezegd wilde ik ook geen speen, daarom hebben we het ook best laat aangeboden. Maar als hij toch ergens op wil zuigen dan misschien liever een speen.
Ook omdat je dan zo'n mooi afscheidsritueel met de speen kan doen als Storm heeft gedaan.
Ja mooi heh, een speentje op de post, ik heb het ook gelezen en ik vond het zo mooi om te zien!
En ik snap je ook wel hoor, bij jou gaat het eigenlijk hetzelfde als bij ons, Lianne heeft ook een grote zuigbehoefte maar wil geen speen en ik heb ook verschillenden geprobeerd. Alleen toen gaf ik dat aan bij het CB ("ik zie altijd kindjes met een speen, maar de mijne wil niet!") en toen vroegen ze aan me of het soms moest dat Lianne aan de speen ging, en daar had ik niet echt een antwoord op.. want als ze iets niet wil, waarom zou ik het haar dan toch opdringen? Maarja, nu duimt ze dus en ik ben ook bang dat dat lastiger wordt om af te leren.
Zelf duimde ik ook en ben ik gestopt toen m'n eerste tandje eruit ging. Hopelijk komt het hier niet zo ver

Hier trouwens een kindje die alleen nog maar in de onderstaande houding wil slapen, is dat normaal?:

pi_72763681
Toen je eerste tandje eruit ging Zweefvliegje? Respect! Ik duimde zelfs met beugel nog vrolijk verder, volgens mij ben ik op m'n 14e ofzo pas gestopt
Lotte!
Noah!
pi_72763718
Nee hoor!!!!

Zo ligt die van ons altijd!!
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:17:08 #119
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72763727
Hahahaha zweefvliegje Geen idee of het normaal is, maar ik vind het er wel scheetig uit zien!

Graeme, kleine veelvraat
pi_72763743
@Zweefvliegje: hihi, wat een lekkere slaaphouding! Mijn ex liet me een keer zien dat hij zo sliep als kind. Exact zo, compleet met duim!
Je hebt trouwens wel gelijk, misschien is het een idee fixe van mij, niet duimen, maar wel een speen en moet ik het gewoon laten gaan.

Allemaal wilde kindjes in bed, dubbel genieten dus dat ons jonkie nu nog graag rustig ligt te chillen in ons bed.
pi_72763843
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee hoor!!!!

[ afbeelding ]

Zo ligt die van ons altijd!!
Hihi
pi_72763867
wat schattig die slaaphouding zo

A. is nog zo klein en slaapt nog zo veel, die leggen we vaak na de ochtendvoeding gewoon terug in bed en met een beetje mazzel slaapt ze dan gerust weer verder tot een uur of 10/11
Moet ik mn wekker nog zetten ook om er op een redelijke tijd uit te komen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72763883
De wipper is niet kapot...... hij stond gewoon scheef

Net voor Tess andere spenen gehaald voor op de fles.. M van Difrax. Misschien dat dat helpt.. Misschien is het speentje wel te klein..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72763908
Huup Leander gaat na de eerste fles ook gewoon weer naar bed. Die slaapt dan weer door tot de volgende fles
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:26:35 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72763984
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Enne, Oeke en FTA, waarom willen jullie je kindjes aan de speen hebben dan
Zo goed is dat helemaal niet voor ze hoor, dan hebben ze iets wat ze op den duur moeten afleren.
Je hoeft niet perse bang te zijn dat ze gaan duimen, want er zijn zat kindjes die geen van beide doen.
Op het net staan natuurlijk wel weer tig tegenstrijdige adviezen of duimen nou "beter is" of een speen nou "beter is". Ik weet het niet, ik weet alleen dat Lianne geen speen wil en wel duimt, maar dat doet ze alleen als ze moe is.
Kinderen hebben een natuurlijke zuigbehoefte, ook buiten de momenten dat ze eten.
Het ene kindje heeft het wat sterker dan de ander en om te voorkomen dat je non-stop met je pink aan je kind vast zit is een speen een hele goede oplossing.
Kijk, als een kind niet wil, wil het niet... dwingen zou onzin zijn, maar Oscar heeft hem af en toe echt even nodig en zijn duimpje vinden (en vasthouden) lukt nog niet.

De kraam-mevrouw vertelde hier ook dat dat zuigen ook wel degelijk een functie schijnt te hebben ivm darmpjes/krampjes oid. (Ik heb het niet letterlijk onthouden. )

Sasha heeft een speentje gehad in het begin (alleen in bed/box etc. en alleen als het nodig was) en die bepaalde zelf met 6 maanden dat hij hem niet meer hoefde.
Oscar heeft nu ook een speentje en we zijn weer van plan om die alleen maar te geven als het nodig is en wat later (na een maand of 3 ofzo) echt alleen bij slaapjes (bed/box/wandelwagen/auto) en verder niet.
Dat scheelt sowieso al de helft van het afleren, nl. niet de hele dag door.
pi_72764022
Kobus sliep tot nog niet zo lang geleden ook na de eerste voeding weer door, tot hij ineens heel fris en vrolijk was tussen 7 en 10 uur ongeveer. Dan wil hij pas weer slapen. Dan neemt mijn lief hem dus vaak zodat ik nog een uurtje kan slapen.

Ko heeft trouwens het grijpen ontdekt. Maar niet een speeltje of spuuglapje ofzo, maar mijn haar! Hij is sterk!
pi_72764041
Die slaapfoto's , die billetjes

*sluipt topic weer uit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72764057
Tess krijgt rond 6.00 uur een fles en ligt dan voor 7.00 uur weer in bed. De ene keer slaapt ze tot halof 10, de andere keer tot half 9...

Leuk he dat grijpen Oeke.. Tess heeft mijn haar ook ontdekt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:30:11 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72764089
Oh, en voor Joep zijn heupjes!
pi_72764158
Het is inderdaad schattig dat grijpen, wel jammer dat ik nog steeds zoveel haar verlies en dat ik de haren dus steeds tussen zijn vingertjes weg moet peuteren, waarbij er nog meer uit mijn hoofd getrokken wordt...

Ik vind het zo leuk als hij zijn dekentje vasthoudt, of je vinger en hem dan in zijn mond wil proppen.
pi_72764162
Hier ook zo´n buikslaper
pi_72764245

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72764466
Hoera voor Joep

Pfffff, eindelijk tijd voor lunch. En volgens mij heb ik ook nog niet gedronken vandaag
Maar het is gelukt hoor: mijn eerste dag alleen thuis met de jongens en ze doen het allebei nog
Zijn zelfs allebei gebadderd en liggen nu eindelijk te slapen.
Best pittig hoor, ik heb Toby vandaag ook een paar keer even moeten laten huilen omdat ik met grote broer bezig was
Wat dat betreft heb ik best medelijden met een volgend kindje, die exlclusieve aandacht die je voor de eerste had... dat lukt gewoon niet meer. Wist ik natuurlijk heus wel van te voren maar ik heb er toch al wat traantjes om moeten laten. Hoewel Toby echt niks te kort komt hoor, het is gewoon af en toe zo'n schuldgevoel dat de kop opsteekt.
pi_72764508
Buikliggertjes
pi_72764571
Ja dat aandacht verdelen vond ik in het begin ook moeilijk. Wie moet wanneer maar even wachten! Maar gelukkig werd het met de dag makkelijker!!
pi_72764751
Hier ook buikslapers

Sara
Merel
Ukje
pi_72764804
Goh, al die buikslapertjes Als ik meneer op zijn buik leg gaat hij huilen als het hem te lang duurt!
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:55:08 #138
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72764882
Lekker slapen op je buik is goed en lief.

Hier ook geen speen. Toen ze een week of 12 was wilde ze hem helemaal niet meer en ging ze verder met sabbelen op oren of label van een knuffelkonijn. Dat doet ze nog steeds in bed. Ze wordt ook helemaal blij als ze konijn ziet liggen als ze naar bed gaat

Heeft er iemand nog een ultieme tip om nagels te knippen? Dochter valt niet meer zo snel in slaap op schoot en wakker is het in mijn eentje echt geen doen.
pi_72764948
helaas niet Grasjes. Ik knip ze bij Tess als ze net de fles op heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72764965
hier vooral een buikhangertje

bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook )

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72765020
Zweefvliegje, Finn wil meestal van 20.00 uur tot 23.00 uur aan de borst sabbelen en als het niet mag is het bal tenzij pappa hem vermaakt. Aangezien mijn vriend binnenkort avond diensten gaat werken, leek het mij wel fijn als ik af en toe ook even iets anders kan doen dan Finn tevreden stellen. Maar helaas hij wil de speen niet dus dan gaat het over.

Wat lief al die foto's op de buik, dat durf ik niet zo goed hoor!
pi_72765029
Grasjes, nagels afbijten
Vinden ze vaak nog leuk ook.
pi_72765073
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:

bij papa op de buik dan het liefst. uuuuren kan ze zo liggen. (hij trouwens ook )

[ afbeelding ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72765160
oh huup wat een mooie foto!
Zo ligt Finn inderdaad ook graag.
pi_72765482
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Geppie! Ik zou echt zo in de stress zitten!

Ca.ra fijn dat de infacol lijkt te werken!

_Bar_ heeft Roy het al overnieuw gedaan?
Denk dat je mij door de war haalt met Kersjes ofzo, want Roy hoefde geen nieuwe test.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72765521
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Kersjes het volgende:
Grasjes, nagels afbijten
Vinden ze vaak nog leuk ook.
Dat vindt Mila dus echt doodeng "die vingers horen in mijn mond mam, niet in de jouwe "
pi_72765529
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:42 schreef Kersjes het volgende:
Buikliggertjes
en...

Knap stel Huup!
pi_72765594
nagels knippen tijdens het eten (moet je wel met tweeen zijn) In mijn eentje begin ik er niet eens meer aan
pi_72765684
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:37 schreef huuphuup het volgende:
Innepin ahw wat een schrik, zowel voor Willow als voor jou
hoe gaat het nu met de voedingen en het uitvissen wat werkt enzo? werkt t?
Het gaat best goed! Bv komt niet echt snel op gang helaas, ik kolf meestal nog steeds maar 50cc, maar goed, ze krijgt in elk geval genoeg binnen nu, en ook op de borstvoeding 's nachts slaapt ze wel een paar uur. Nu zoeken we alleen nog een ritme waar zij het ook mee eens is (wij hadden bedacht voeding om een uur of tien, en dan als D. thuiskomt uit werk om 1 uur, half 2 nog een flesje zodat ze lekker doorslaapt, maar ze wil dan steeds niet wakker worden Dus daar moeten we nog even wat uitproberen.)

Ohh Devin & Toby Wat een lieve foto Kersjes!
Sasha ook al zo'n lieve grote broer
Hoera voor Joep
Schattige buikslapertjes Lekker opgefrummeld
pi_72765766
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:57 schreef huuphuup het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie foto!
pi_72766396
Fijn dat het beter gaat nu Innepin en hopelijk snel ook een ritme waar jullie allemaal blij mee zijn

Hmm hier even een moment
net bij het verschonen zag ik dat A.'s naveltje aan het bloeden is?
het is niet veel bloed ofzo, maar haar hele naveltje is wel bebloed voor zover ik kon zien, het lijkt een beetje open ofzo? Navelstompje is er na vijf dagen al vanaf gevallen.
Iemand enig idee wat ik hiermee moet? Moet ik dit in de gaten houden of iemand bellen ofzo? Of afdekken of of of of ehm...

help ze hebben de handleiding laten zitten bij de bevalling
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72766495
ff in de gaten houden Huup. Eventueel een gaasje erop leggen of het naveltje schoonmaken een gaasje met afgekoeld gekookt water.
Tess dr naveltje heeft ook even gebloed, maar dat was ook snel weer over.

Nou de M-speen is geen succes. Dat gaat dus echt veel te snel...
Er is weer 70cc over. Daarstraks was het 110 maar door dr in de wipper te zetten met haar gezicht naar me toe is er toch nog 40cc ingegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72766526
Mila Ze heeft natuurlijk ook gelijk. Bij Devin bijt ik nog altijd zijn nagels af, knippen heb ik nooit gedurfd met zo'n beweeglijk ventje. Toby z'n nagels vijl ik, voor zover dat gaat.

Hmmm, op een snel bezoekje aan de huisarts na heb ik Toby nog nooit alleen gelaten. Nu heb ik donderdagmiddag een begrafenis. Ik overweeg hem te voeden voor we van huis gaan en hem aldaar in de draagdoek te doen, hij kan dan rustig 2 uur achter elkaar slapen. Maar ja, zul je net zien dat hij het tijdens de dienst op een krijsen zet.... Bovendien ga ik met mijn ouders en die vinden de draagdoek sowieso al een verschrikking, zijn er ook geen voorstander van dat Ik Toby meeneem. Maar ik ben de verse mama, geef bv en vind dat een 3 weken oude baby nog zoveel mogelijk bij mama hoort te zijn, ik ga hem anders veel te veel missen!
Moeilijk..... Wat zouden jullie doen?
pi_72766527
piet had dat ook volgens mij huup, althans, dat was toen een beetje aan het ontsteken/irriteren. de CB-arts heeft het toen 'aangestipt' met iets om 't dicht te maken, ik weet niet meer precies hoe/wat.
pi_72766626
Bv op verzoek, zondag en gisteren besloot Roy dat hij meer wilde gaan drinken, met als gevolg dat meneertje nu weer aldoor aan het spugen is.
Hij loopt echt letterlijk over, het komt zelfs ook uit zijn neusje.
En verkleedpartijtjes houden ook niet op.

Maar last but not least Roy gaf mij daarstraks toch een mooie lieve Lach (geen stuipje, maar een echte)

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor de nacontrolle, alles prima in orde, op een ander probleempje na.

Kersjes ik zou een oppas zoeken.
Gewoon voor je eigen gevoel bij de dienst.
anders ga je misschien onderbewust aldoor denken wat nou als hij wakker word, enz enz.
pi_72766648
Nog even op het uitslapen terug te komen.
Laast was de kleine een nacht uit logeren en denkje lekker uit te kunnen slapen.
Helaas ging dat niet door de volgende ochtend ging de telefoon om 9.00 uur was het mijn oma om me te feliciteren omdat ik jarig was.
Mijn oma ging er vanuit dat ik tegenwoordig toch vroeg mijn bed uit ben vanwege de kleine.
Dan baal je wel.
pi_72766822
Kersjes.. moeilijk! Als jij zelf Toby liever meeneemt meot je dat gewoon doen!
Niema nd kan jou verplichten je kind bij een oppas te brengen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72766852
joshua, 9 uur IS toch uitslapen tegenwoordig?
pi_72766922
nou idd.. ik zou graag tot 9.00 uur willen slapen als de kindjes er niet zijn..
Ik redt het tot een uurtje of half 7.. stomme biologische klok...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72766996
kersjes, hoe erg zou je het vinden om tijdens de dienst even naar buiten te moeten lopen met Toby? ik bedoel, ik weet niet precies wat jouw relatie tot de overledene is, maar is dat misschien een optie? en anders voor dat uurtje (of hoe lang duurt de dienst?) iemand vinden die heel dichtbij met Toby in draagdoek op je wil wachten. gaat je partner ook mee? kan die evt mee als oppas voor Toby? of wordt hij ook geacht bij de dienst te zijn.
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:03:39 #161
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72767025
Vind ik ook hoor... en hij is pas 3 weken oud. Ik weet niet of de begrafenis is van iemand die heel dicht bij je stond? Anders zou je natuurlijk een beetje achterin kunnen gaan zitten met Toby en dan kan je evt even weglopen mocht hij wel gaan huilen.

Nagels afbijten hmm, denk niet dat het die gaat worden ik vind het wel een grappige tip! (Weet niet eens hoe ik mijn eigen nagels af zou moeten bijten, nooit gedaan)
Zal het eens onder het eten proberen vanavond!
pi_72767052
Ach gossie al die buikslapertjes met hun kontjes omhoog.

Huup Dewi heeft af en toe ook nog een beetje nagebloed. Dit zat altijd in de luier, maar niet echt veel.
Als je er geen goed gevoel bij hebt VK of CB bellen hoor.

Hier had m'n meisje de afgelopen 2 dagen een sprongetje. Het dametje wilde vooral bezig zijn met op haar buikje te liggen met het hoofdje fier in de lucht en omrol oefeningen. Zo niet of het lukte niet goed resulteerde dit in behoorlijke driftbuien.
Ook dronk ze slechter/hangerig/slecht slapen en sjacherijnig.
Maar ze kan nu heel goed haar hoofdje in de lucht houden zonder dat het instort. En gewoon plat op haar buik liggend. Ze is er erg trots op en lacht er veel bij. Gelukkig maar, want ze is nu weer goed gemutst.

Nu even bijlezen. Ik heb veel gemist geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Urla op 15-09-2009 15:11:26 ]
pi_72767066
Huup het zou misschien een stukje wild vlees nog kunnen zijn wat aan het bloeden is? Finn heeft dat ook en wij zijn nu zoals bixister als zei 4x bij het cb geweest om het te laten aanstippen met een of ander nitraat goedje. Voelen ze niks van, maar zolang dat wildvlees er zit kan het naveltje nooit genezen.

Kersjes de oma van mijn vriend is overleden toen Finn 2 weken was. Wij vonden het te ver rijden voor zo'n kleintje (2uur) maar als het dichterbij was geweest waren we er gewoon heen gegaan met Finn in de draagdoek. Je zou eventueel achterin kunnen gaan zitten, zodat je weg kan als je merkt dat Toby onrustig gaat worden.
pi_72767390
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:59 schreef bixister het volgende:
joshua, 9 uur IS toch uitslapen tegenwoordig?
Vind je dat uitslapen.
pi_72767458
Kersjes. Lastig. Ik zou zo'n kleintje idd niet lang alleen laten en evt achterin gaan zitten zodat je evt in nood naar buiten kunt. Wat iedereen zo'n beetje zegt.

Ach Bar wat naar dat Roy zo spuugd. En die eerste lachjes zijn echt smelt momenten.

Nageltjes knippen moet hier eigenlijk ook gebeuren. Ik denk dat ik ook maar een afbijtpoging ga doen. Nagelknipschaartje ziet er zo groot en eng uit in verhouding met haar vingertjes.
pi_72767493
Bij Leander laten de randjes van de nageltjes vanzelf los Dan kan ik het randje er zo afhalen
pi_72767597
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:
Bij Leander laten de randjes van de nageltjes vanzelf los Dan kan ik het randje er zo afhalen
Dat is bij sommige wel zo, maar nog niet allemaal. Ze had gisteren een krasje op haar wang gemaakt.
Het kan best wel scherp zijn.
pi_72767688
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:16 schreef Urla het volgende:
Kersjes. Lastig. Ik zou zo'n kleintje idd niet lang alleen laten en evt achterin gaan zitten zodat je evt in nood naar buiten kunt. Wat iedereen zo'n beetje zegt.

Ach Bar wat naar dat Roy zo spuugd. En die eerste lachjes zijn echt smelt momenten.

Nageltjes knippen moet hier eigenlijk ook gebeuren. Ik denk dat ik ook maar een afbijtpoging ga doen. Nagelknipschaartje ziet er zo groot en eng uit in verhouding met haar vingertjes.
Heb je geen babynagelschaartje?

Pfff het heeft 45 minuten geduurd.. maar de fles is leeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72767815
Hier pulk ik de nageltjes eraf, vaak laat het dan al wat los en dan, kan ik het er voorzichtig afpulken.
pi_72767988
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

Heb je geen babynagelschaartje?

Pfff het heeft 45 minuten geduurd.. maar de fles is leeg...
Jawel, maar ben gewoon een schijterd.
pi_72768039
thnx voor de tips voor het naveltje.

ik schrok er een beetje van haha bloed enzo = eng. En het naveltje was zo mooi helemaal goed ingeplopt enzo al dus ik had het ook niet verwacht. Nouja ach, haar kansen om Kumari te worden zijn iig verkeken
Ik moet donderdag naar het cb dus dan zal ik het eventueel gelijk voorleggen.

En over nageltjes, ik heb nu nog van die papiervijltjes, iets anders mag nog niet hier maar ik kreeg het advies om dat na de voeding te doen, als ze helemaal aan het wegzakken is enzo na haar eten. Misschien is dat iets voor de hele kleintjes met iets oudere baby's lijkt het me ook eng hoor, dat knippen/vijlen enzo gebeuren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72768371
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:52 schreef _Bar_ het volgende:Maar last but not least Roy gaf mij daarstraks toch een mooie lieve Lach (geen stuipje, maar een echte)

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor de nacontrolle, alles prima in orde, op een ander probleempje na.

Wat voor probleempje Bar?
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:51:34 #173
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72768552
Huup, wat een mooie foto van je 2 liefjes!

Grasjes, ik doe het stiekem als ie in zijn bed ligt merkt ie niks van!

Kersjes, wat jij zei over die aandacht... daar maak ik me nu soms al druk om! en ik heb er nog maar 1 en ben nog lang niet zwanger van nummer 2.

Jammer Vicky dat de m speen te snel gaat. Bij Joep ging dat ook, maar die at toen 3 voedingen achter elkaar alles op! Tot hij door had dat hij langerzamer moest zuigen Hij eet trouwens ook inderdaad soms nog een beetje zittend in zijn wipstoel.

Roy, wat vervelend kereltje. Hou het wel binnen eej.

Innepin, fijn dat ze goed eet! Nu hopen dat er snel een goed ritme voor jullie saampjes komt!
pi_72768648
Bloed is ook eng huup ik heb geen advies, maar gelukkig zijn hier een hoop ervaren mama's met geruststellingen
en lol @ kumari... Willow was de eerste week ongesteld, die mag ook al niet

Fijn dat alles goed was bar!
hier vanmorgen voor t eerst bij het cb geweest. 4370g en 55,5 cm nu, en dat was prima zeiden ze dus dat geloof ik dan maar
pi_72768806
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef innepin het volgende:
Bloed is ook eng huup ik heb geen advies, maar gelukkig zijn hier een hoop ervaren mama's met geruststellingen
en lol @ kumari... Willow was de eerste week ongesteld, die mag ook al niet

Fijn dat alles goed was bar!
hier vanmorgen voor t eerst bij het cb geweest. 4370g en 55,5 cm nu, en dat was prima zeiden ze dus dat geloof ik dan maar
raar is dat he... ik vond het zo'n stom gezicht.. baby van een paar dagen oud die ongesteld is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72769035
(breekt even in)
@ Kersjes, ik weet niet wat je relatie tot de overledene is, daar voorop gesteld. Maar ik heb zelf twee begrafenissen georganiseerd en van erg dichtbij beleefd (mijn ouders) en dat zijn zaken die heel emotioneel zijn, heel persoonlijk en heel erg intiem. Ik voelde me op die tijden heel dicht verbonden met mijn ouders en vond het dus prettig dat de zaal zich stil hield, het was míjn moment met mijn ouders. Ik had het heel verdrietig gevonden om in die belangrijke gebeurtenis voor het verwerken, gestoord te worden door een huilend kind, dat mijns inziens niets op de begrafenis te zoeken heeft. (Wij wilden ook nadrukkelijk ook alleen erg naasten erbij hebben. ) Dus als je relatie ten opzichte van de overledene niet heel nauw is, zou ik de kleine thuislaten. Het duurt tenslotte maar een uurtje ook. En je kan ook eventueel aan de meest naaste van de overledene vragen wat zij ervan vinden.
pi_72769047
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

raar is dat he... ik vond het zo'n stom gezicht.. baby van een paar dagen oud die ongesteld is..
Of Mila heeft dat niet gehad óf we hebben het gewoon gemist
pi_72769075
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:05 schreef Raissa het volgende:

[..]

Amber volgens mij ook niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72769110
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:46 schreef mrien het volgende:

[..]

Wat voor probleempje Bar?
hoort eigenlijk ik het moedertopic, maar het blaasprobleem gaat gewoon door helaas, ben nog steeds behoorlijk incontinent
pi_72769212
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:05 schreef Raissa het volgende:

[..]

A. heeft dat ook niet gehad hoor
t hoeft niet, kan wel.

Ze had wel wat uraat maar das wat anders; zag er wel ook gek uit toch omdat het toch een beetje roodachtig is.

Bar wat rot
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72769220
Buikslaapfotootjes . Hier zwaar protest als we haar op haar buik leggen...

Innepin, dat nog even wakker maken voor een voeding probeerden wij ook bij Iris. Die probeerden we dan tussn 11 en 12 nog even wakker te maken, maar daar trapte mevrouw niet in of ze meldde zich op dezelfde tijd als wanneer we haar vanaf 9 uur lieten slapen. Dus dat laatste doen we nu maar...
En dan zelf ook naar bed, zodat je nog wat uurtjes meepakt...

Kers, lastig. Ik zou hem lekker in de doek doen en eventueel het zaaltje uit als hij onrustig wordt. Of kijken of je iemand hebt die met Toby buiten het zaaltje wil wachten?

Iris drinkt als ze goed wakker is gewoon tot ze overloopt en dan het liefst nog meer... mama blijft wassen en 's nachts valt ze in slaap en lijkt het beter te gaan, komt er wel eens een mondje terug, maar geen hele golven...

Nageltjes knippen heb ik nog niet gedaan bij Iris, randjes laten nog vanzelf los zeg maar.
Bij Mirte was het eerst altijd een soort gevecht (en ik heb 1 keer in haar vinger geknipt ). Tegenwoordig gaat ze er rustig voor zitten, maar ja als je bijna 2 bent dan kan je dat natuurlijk ook al heel goed .
pi_72769394
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:10 schreef Nijna het volgende:

.

Iris drinkt als ze goed wakker is gewoon tot ze overloopt en dan het liefst nog meer... mama blijft wassen en 's nachts valt ze in slaap en lijkt het beter te gaan, komt er wel eens een mondje terug, maar geen hele golven...
Dat doet roy hier dus ook.
het blokvoeden leek wat te helpen, maar toen besloot Roy regeldagen er tegenaan te gooien en nu beginnen we weer van voor af aan

Moet jij Iris ook wel eens uit bed halen omdat ze het spugen niet uit hun mondje krijgen?
Hier is het bijna elke nacht al prijs geweest, dat je ineens Roy hoort rochelen, zuchten.piepen.
Dan hem eruit halen en flink mee helpen door op het rugje te kloppen zodat het er in 1 keer allemaal uit komt zetten.
wat resulteerd in elke dag het beddegoed wassen, en een schrik reactie bij de ouders
pi_72769486
Ah Nijna met hetzelfde probleem, een eigenwijs kindje dus Ik denk dat ik het vanavond idd maar zo ga proberen, eens kijken hoe laat ze komt zonder dat laatste flesje. Wel jammer, want het zou qua timing en teamwork ideaal zijn ik leg haar om tien, elf uur in bed, dan ga ik slapen, D. komt om 1u thuis en geeft haar een flesje, ik slaap door tot een uur of zes als ze zich meldt. Maar ideale plaatjes werken niet bij eigenwijze baby's

Raissa, daar hoef je toch geen voor te doen Ik vond het nou niet bepaald bijzonder dat ze ongesteld was, vooral een beetje raar (gelukkig wist ik dat het kon, anders schrik je je rot volgens mij ). Ze kreeg na een week of anderhalf ook ineens opgezwollen borstjes trouwens Schijnt ook allemaal normaal te zijn. en dat wist ik dan weer niet, dus daar schrok ik wel van!
pi_72769515
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:17 schreef innepin het volgende:
Ah Nijna met hetzelfde probleem, een eigenwijs kindje dus Ik denk dat ik het vanavond idd maar zo ga proberen, eens kijken hoe laat ze komt zonder dat laatste flesje. Wel jammer, want het zou qua timing en teamwork ideaal zijn ik leg haar om tien, elf uur in bed, dan ga ik slapen, D. komt om 1u thuis en geeft haar een flesje, ik slaap door tot een uur of zes als ze zich meldt. Maar ideale plaatjes werken niet bij eigenwijze baby's

Raissa, daar hoef je toch geen voor te doen Ik vond het nou niet bepaald bijzonder dat ze ongesteld was, vooral een beetje raar (gelukkig wist ik dat het kon, anders schrik je je rot volgens mij ). Ze kreeg na een week of anderhalf ook ineens opgezwollen borstjes trouwens Schijnt ook allemaal normaal te zijn. en dat wist ik dan weer niet, dus daar schrok ik wel van!
Nee, het is niet bijzonder maar ik heb wel vaak het idee dat we toch wel veel hebben gemist van die eerste weken..!
pi_72769551
Oh zo.. Dat is wel jammer ja
pi_72770313
Ooh nageltjes knippen Ik vind dat dus ook echt super eng, Graeme blijft zijn handjes bewegen als ik dat doe, zelfs als hij slaapt. En ik heb dus ook al 1 keer in zn vinger geknipt
pi_72770753
Innepin, je kan afspreken dat hij probeert of ze wakker wil worden, maar als ze niet wil dan doe je daar natuurlijk niks aan. Ideaal zou wel ideaal zijn, maar ik heb inmiddels zo'n vermoeden dat veel kindjes daar niet in meegaan...
pi_72772139
hehehe kindjes wakker maken, niet voor de late voeding in elk geval
Normaal word Roy gemakkelijk wakker als je hem verlegd of verschoond ed.
tot we besloten hadden op een avond om hem wakker te gaan maken voor een voeding om 23.00 uur.
Nou we konden doen wat we wilden, dus verschonen, zachtjes tegen Roy praten, kietelen, onder zijn voeten wrijven, tegen m'n borst aanleggen.
Maar niets zorgde ervoor dat meneertje wakker werd
pi_72778098
OMG moeder aller spuitluiers hier Het zat echt tot in d'r oksels
pi_72778866
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef innepin het volgende:
OMG moeder aller spuitluiers hier Het zat echt tot in d'r oksels
nomnomnom hihi
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72779928
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:20 schreef Grasjes het volgende:

Bodpa, gaat het al beter met poepen bij je zoon>

Wat lief dat je daar naar vraagt! Huisarts kwam met het advies om zijn poepgaatje in te smeren met vaseline, ook een beetje aan de binnenkant (met de thermometer). Smeren met sudocreme was niet handig van mij, dat droogt de boel alleen maar uit (zei dok). Twee of drie dagen proberen, hielp dat niet, dan aan de lactulose.

Ik ben de afgelopen dagen een beetje van de wereld geweest, enorme buikpijn, verdenking blinde darmontsteking (dat is het niet) maar van mijn man begreep ik dat het een stuk beter gaat. Repelsteel grijpt niet meer naar zijn billen en huilt niet bij het poepen!
pi_72780914
Wat fijn voor Repelsteeltje! En beterschap bodpa.

De begrafenis is van een goede vriend van mijn ouders. Ik ken hem ook al jaren, we vierden de (Joodse) feestdagen vaak bij hun thuis. Ik begrijp Pyttpytt wel maar ik denk toch dat Toby met me meegaat. In de draagdoek en dan idd wel een beetje achterin gaan zitten. Ben sowieso van plan me wat afzijdig te houden, ik ben daar immers niet om mijn pasgeboren baby te showen aan alle vrienden van mijn ouders (in de doek zie je toch vrijwel niks van hem) maar om de overledende en zijn familie te respecteren. Vind het erg verdrietig dat hij er niet meer is
Trouwens, mijn moeder had niet anders verwacht en vindt het draagdoekplan zelfs uitstekend!
pi_72782500
@Kersjes, wat een geweldig lieve foto zeg! En huup! Die van Lief en A, smelt. Kun je zo aan de muur hangen. Of een ansichtkaart van maken. Of meedoen aan fotowedstrijden, of ... of... nouja, prachtige foto dus.

Jeemig, wat een goeie slaperd hebben jullie gebakken, MeNicole.

@Joshua: Mijn zoon is 9 maanden, ook nog steeds berg. Maar wat Estrys zegt is waar, als het haar wat langer wordt valt het minder op.

Hoera voor Joep!

@Zweefvliegje: Die van ons slaapt ook zo, ik vind het wel een schattig gezicht. Hij slaapt zo in, 's morgens ligt hij vaak anders.

Grasjes, ik knip zijn nageltjes als hij slaapt. Haakjes bijt ik af.

Bixis: dat aanstippen doen ze met zilvernitraat. Geeft wel vlekken in kleding.

Dewi houdt haar hoofd omhoog! Knap hoor!

Kersjes: de familie en vrienden vinden het vast erg fijn als je er bij bent.
pi_72782740
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Even wat meningen peilen.
Oscar lijkt een behoorlijke voorkeur voor links te ontwikkelen. Ligt echt vrijwel altijd die kant op met zijn hoofdje en zelfs als ik hem in zijn slaap de andere kant op wil draaien lijkt het alsof hij tegen werkt.
Ik heb hem nu, als hij in de box ligt tussen zo'n drie-hoekskussen-ding liggen om er maar voor te zorgen dat dat koppie niet scheef wordt (jaja, dat gebeurt niet binnen een dag, I know ) maar zelfs dan probeert hij nog over de andere kant te kijken.

Volgende week maandag moeten we voor het eerst naar het cb. Zal ik afwachten tot dan en dan aan hen een 'verwijzing' naar een fysio vragen oid? Of kan ik gewoon op eigen houtje een fysio bellen?
Of beter een ostheopaat...
Er is nog niks aan de hand nu hoor, qua koppie, maar ik wil gewoon niet dat de spieren aan een kant stijver worden en dat het dan alleen maar meer 'behandeling' nodig heeft straks.
Ik ben op de een of andere manier echt als de dood voor een afgeplat of scheef koppie, dat wil ik echt heel erg graag voorkomen.
BE... ik lees hier niet zo vaak, maar hier MOET is gewoon even op reageren!

Bas heeft door zijn 'voorkeurshouding' een afgeplat hoofdje gekregen. Het cb zag er de ernst niet van in... maar voor ons voelde het niet goed. Onze beste vrienden hadden een KISS kindje, en zij herkenden wat dingetjes bij Bas die zij ook bij hun dochter hebben gezien. Wij mochten van het cb 'ter geruststelling' wel naar een kinderfysio, ze zouden een verwijsbrief sturen. Ik had echter al een afspraak gemaakt bij een manueel therapeut. Daar konden we al vrij snel terecht...

Zij constateerde vrijwel onmiddelijk KISS...Enkele kenmerken die voor Bas golden; kunstverlossing (hij is geboren met de vacuümpomp), hoog gillen (omdat hij dus gewoon pijn had), één borst niet goed pakken en natuurlijk; de voorkeurshouding. Bas is hiervoor behandeld en het ging echt zó snel beter! Na de tweede behandeling hadden wij echt al een ander kind! En na 5 behandelingen waren wij klaar. Bas zijn hoofdje is nog steeds niet helemaal rond, maar is erg goed bijgetrokken.

Inmiddels zijn we weer met een nieuwe serie behandelingen bezig, omdat hij last had van zijn nek... maar al met al was de manueel therapeut voor ons echt een 'wondermiddel'!

Hiermee wil ik niet zeggen nat Oscar ook KISS heeft natuurlijk, maar wel dat -in ons geval geen fysio maar een manueel therapeut- therapie heel veel goeds kan doen!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_72782856
hier morgen eens het één en ander opschrijven hoe Roy een beetje in elkaar steekt, wel zo makkelijk voor opa en oma morgen.

Innepin
Nu weer heerlijk babie fris?
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:52:57 #196
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72783418
Bodpa, wat fijn dat zo'n simpele oplossing de truc is voor repelsteeltje! Beterschap voor jou ook!

Innepin, heerlijk zo'n luier. Ze kan het maar beter kwijt zijn he

Ik heb haar nageltjes geknipt toen ze net bijna in slaap viel op mijn armen. Ben 1,5 hand verder haha toen dacht ze heee, wat heb jij voor interessants En ik heb ook een keer in haar vingertje geknipt Voelde me zo'n slechte moeder. Zij huilen, ik huilen. Heeft weken geduurd voor ik zonder zweet en trilhanden het nog een keer aandurfde

Hier ook nog berg trouwens. Doe er niet zoveel aan, behalve een beetje pielen als ze eens rustig bij me zit.

Hoort slecht eten ook bij tandjes krijgen? Ik heb al een week voor niks gekookt en potjes wil ze ook niet... Verder gaat het eten prima, alleen avondeten is 4 hapjes en madame is klaar.
pi_72785217
Ik doe nog even mee aan de buikslapersgalerij

En Kersjes : doen wat je hart je ingeeft.... En je niks aantrekken van wat anderen een verschrikking vinden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_72785502
dan doe ik ook mee!
maar zo ligt ze nooit meer, altijd foetushouding

dinsdag 15 september 2009 @ 23:57:55 #199
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72789116
Vraagje, zijn er bij spruw altijd witte plekjes op de tong te zien? Onze jongens drinken nu een aantal dagen heel slecht de fles, wij dachten dat ze afgeleid werden door het minste of geringste en daarom de fles loslieten. Ze drinken heeeeeel onrustig, laten steeds de fles los en laten dus veel staan (zonet zelfs maar 20cc gehad!), ook huilen ze erg als ze een slok nemen. Al een paar dagen ook een klikkend geluid bij het drinken. Het lijkt ook steeds erger te worden. En nu?
pi_72792722
Nee dat hoeft niet mikoxx. Het kan ook zijn het de tong wat witter is dus alsof er melk op de tong zit of dat er helemaal niks te zien is. Zoals jij het beschrijft lijkt het inderdaad wel op spruw. Ik zou even een afspraak maken bij de huisarts. Soms als je het aan de telefoon al uitlegd krijg je direct een recept, andere artsen willen zelf ook even kijken.
pi_72792787
De eerste spuitluier is hier een feit. Alleen wel een beetje jammer dat ik hem net aan het verschonen was en er op dat moment precies geen luier voor zat en ik het uit reflex probeerde tegen te houden met mn hand
pi_72792811
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:
dan doe ik ook mee!
maar zo ligt ze nooit meer, altijd foetushouding

[ afbeelding ]
och Elin
Seb ligt uberhaupt niet meer de laatste drie nachten Hij snottert wat af, steeds als hij niest van die grote klodders. iemand nog ontbijten?
pi_72793139
Al die buikslapende kindjes Zo ligt Senna ook het liefst, dus dat wordt vast ook een buikslapertje. NU alleen nog maar onder begeleiding

Beterschap voor Seb, arme knul
  woensdag 16 september 2009 @ 09:34:31 #204
114177 Diaan73
pi_72793490
Estrys, helpt neusspray niet? Zielig hoor... beterschap En julllie sterkte met de slapeloze nachten.

Wat nagels knippen betreft, ik moet wel bijna elke week de nagels knippen van Lennon. Hij zit gewoon bij mij op schoot en kijkt interessant mee. Vooralsnog geen probleem dus. in het begin heb ik wel 1x in zn pink geknipt, hij gaf geen krimp maar ik zag opeens wat bloed aan zn pink.. pleister erop en klaar

Lennon kruipt, nou ja beweegt zich op de buik achteruit. Gisteren bij mn ouders lag hij op het vloerkleed en zat op een gegeven moment vast onder de tafel. Verder draaide hij rondjes op zn buik. Bij ons thuis is het wat lastiger omdat wij houten vloer en geen vloerkleed hebben. Moet toch eens zien of ik meer ruimte voor hem op de grond kan creëren.
Make love, not war ☮
pi_72793538
neusspray, ik ben volgens mij nog niet helder genoeg geweest 's nachts om dat te bedenken Het staat notabene op mn nachtkastje. Vannacht eens proberen
pi_72793770
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Al die buikslapende kindjes Zo ligt Senna ook het liefst, dus dat wordt vast ook een buikslapertje. NU alleen nog maar onder begeleiding

Beterschap voor Seb, arme knul
Ik heb in Thijs zijn eigen bed een Aerosleep, nu nog zover komen dat ik hem daar in leg
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  woensdag 16 september 2009 @ 09:55:22 #207
114177 Diaan73
pi_72793940
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:37 schreef Estrys het volgende:
neusspray, ik ben volgens mij nog niet helder genoeg geweest 's nachts om dat te bedenken Het staat notabene op mn nachtkastje. Vannacht eens proberen
Als Lennon verkouden is, doe ik altijd even sprayen voordat hij 's avonds naar bed gaat.
Make love, not war ☮
pi_72793956
Ow McLaura, slaapt Thijs ook nog niet in zijn eigen bed? Senna slaapt ook nog in haar wiegje en een deel van de tijd bij mij Vind het zo gezellig nog, wil haar helemaal niet zo ver weg hebben.

Trouwens, die Aerosleep is helemaal niet zo goed als er wordt beweerd he. Dat is toch dat matras tegen wiegendood?

Ik denk trouwens dat Senna misschien vorige week een sprongetje heeft gemaakt ofzo, en daardoor zo hangerig en huilerig was. Ze is ineens zo anders. Ze is veel helderder, maakt goed oogcontact, begint tegen je te vertellen, brabbelt lekker op haar gemakje in de box tegen de figuurtjes van de mobile
pi_72794107
Wij hebben ook een aerosleep in zowel de wieg als in zn ledikant. Maar ik was dan ook een gemakkelijke prooi voor de verkoopster Hoewel ik wel merk dat hij in zijn wieg niet zo zweet en als hij op mij/in ons bed/in de box heeft liggen slapen vaak wel, dus is het in elk geval nog ergens goed voor

edit: de verkoopster heeft trouwens niet beweerd dat het zou helpen tegen wiegendood. Ze heeft wel gedemonstreerd hoe hij op zo'n aerosleep wel adem kan halen als zn neus in het matras gedrukt ligt en op een gewoon matras niet meer Maar waar het nou precies allemaal voor is weet ik eigenlijk niet eens

Wat een leuk sprongetje miss
pi_72794209
ow ja en dan nog een vraag: ze ligt nu in de box, gekleed in een rompertje met korte mouw, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken, maar ze heeft koude handjes en koude wangetjes. Is het hier dan te koud en moet ik al de verwarming aanzetten? Ik vind het her zelf niet koud, maar ik ga haar natuurlijk binnen ook geen wantjes en muts aandoen
pi_72794271
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef miss_sly het volgende:
ow ja en dan nog een vraag: ze ligt nu in de box, gekleed in een rompertje met korte mouw, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken, maar ze heeft koude handjes en koude wangetjes. Is het hier dan te koud en moet ik al de verwarming aanzetten? Ik vind het her zelf niet koud, maar ik ga haar natuurlijk binnen ook geen wantjes en muts aandoen
Dat heeft Joep ook heel vaak! Heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht of ik daar iets aan moest doen
pi_72794385
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Ow McLaura, slaapt Thijs ook nog niet in zijn eigen bed? Senna slaapt ook nog in haar wiegje en een deel van de tijd bij mij Vind het zo gezellig nog, wil haar helemaal niet zo ver weg hebben.
Hij lag wel in zijn eigen bed, maar laatst hadden we een logeetje en is Thijs weer bij ons gekomen en lekker gebleven. Hij mag nu bij ons blijven tot hij om kan rollen
quote:
Trouwens, die Aerosleep is helemaal niet zo goed als er wordt beweerd he. Dat is toch dat matras tegen wiegendood?
Sja, ik vind 'tegen wiegendood' een gewaagde uitspraak, want dan zou de kans 0% moeten worden en dat kan niemand garanderen. Feit is wel dat het veiliger is dan een gewoon matras, mits goed gebruikt (en dus ook met een Aerosleep matrasovertrek).

Thijs heeft idd ook een sprongetje gehad, met hetzelfde resultaat als Senna
pi_72794411
Hebben julie dat ook dat je alle baby kleertjes bewaren voor eventueel een tweede.
Wij hebben tot nu toe nog alles bewaart.
pi_72794413
quote:
Hier hetzelfde hoor, volgens mij kan het geen kwaad, en als ze het vervelend vindt hoor je het wel;)
pi_72794422
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:13 schreef Joshua. het volgende:
Hebben julie dat ook dat je alle baby kleertjes bewaren voor eventueel een tweede.
Wij hebben tot nu toe nog alles bewaart.
Nee, ik geef alles weg.
pi_72794476
Ik heb wel zoiets er mankeert toch niks aan het het scheelt dan toch wel tegen die tijd een hoop geld.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:16:45 #217
114177 Diaan73
pi_72794512
Ik heb begrepen dat ze beter wat koude handjes/voetjes kunnen hebben dan te warm. Lennon heeft ook wel vaak koude handjes. Wat Senna aan heeft, lijkt mij voldoende. Het is natuurlijk wel zo dat wij meer bewegen en de kindjes meestal minder.

Joshua, ik heb van Twan veel weggegeven aan mn schoonzusje voor haar zoon(s), daar komt af en toe weer wat van terug. Nu bewaar ik wel dingen van Twan die ik echt graag wil houden voor Lennon, maar aangezien er bijna 7 jaar tussenzit, weet ik niet of ik het tzt nog mooi vind om Lennon aan te doen.
Make love, not war ☮
pi_72794535
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef Joshua. het volgende:
Ik heb wel zoiets er mankeert toch niks aan het het scheelt dan toch wel tegen die tijd een hoop geld.
Ja, maar ik ben met IVF zwanger geworden en weet niet of ik dat allemaal nog een keer wil. En sowieso niet binnen een paar jaar.
pi_72794620
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben met IVF zwanger geworden en weet niet of ik dat allemaal nog een keer wil. En sowieso niet binnen een paar jaar.
Dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal als je met IVF zwanger bent geraakt.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:22:42 #220
114177 Diaan73
pi_72794690
Ow en wat betreft de kleertjes van Lennon... die bewaar ik trouwens nog wel. Ik weet niet of wij ooit voor nog een kindje gaan ook zeer moeizaam en met IUI zwanger geworden van Lennon, maar ik kan er nog geen afstand van doen
Make love, not war ☮
pi_72794805
Wat vervelend allemaal dat julie zo lastig zwanger zijn geraakt.
Blij dat het toch allemaal gelukt is.
Bij mij was het zo ik had een eileider en was aan de pil en kwam erachter met 24 weken.
pi_72794870
Joshua, ik bewaar ook alles. Ik geef het gewassen aan mijn moeder zij strijkt het en bewaart het, omdat ik hier weinig opbergruimte heb.
pi_72794916
Ik heb zelf veel dingen van iemand gekregen dus dat gaat weer door naar een ander. Maar wij hebben in onze omgeving bijna niemand met kinderen en die wel kinderen hebben hebben meisjes. Ik heb ook heel veel van een tweedehands kleidingbeurs, ik ga tzt ook weer een hoop verkopen op een tweedehands beurs, vang ik er nog een klein zakcentje voor (die ik dan weer helemaal opmaak op diezelfde beurs ) Voor nu bewaar ik de leukste dingen nog even voor een evt tweede
pi_72795082
De Aerosleep is trouwens wel handig ivm spugen / doorlekken etc. Het matrasje blijft schoon, je gooit het hele zwikkie in de wasmachine en je hebt weer een fris bed
pi_72795144
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:30 schreef Estrys het volgende: ik ga tzt ook weer een hoop verkopen op een tweedehands beurs, vang ik er nog een klein zakcentje voor (die ik dan weer helemaal opmaak op diezelfde beurs )
Ga ik ook doen met het dure spul (Lief, Z8, etc.) Om het idd dan snel weer uit te geven
pi_72796073
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:12 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hij lag wel in zijn eigen bed, maar laatst hadden we een logeetje en is Thijs weer bij ons gekomen en lekker gebleven. Hij mag nu bij ons blijven tot hij om kan rollen
[..]

Sja, ik vind 'tegen wiegendood' een gewaagde uitspraak, want dan zou de kans 0% moeten worden en dat kan niemand garanderen. Feit is wel dat het veiliger is dan een gewoon matras, mits goed gebruikt (en dus ook met een Aerosleep matrasovertrek).

dit is naar mijn mening ook wel een gewaagde uitspraak feit is wel dat het nogal een smak geld is
pi_72796246
hahaha Estrys dat is zeker een feit
en verder moet iedereen qua matrasjes maar gewoon doen wat hem/haar goeddunkt. Kwaad kunnen ze niet die matrasjes, behalve voor je bankrekening en verder weet ik wat ik ervan vind en das voor mij genoeg.

Kleertjes, de stapel 50 heb ik hier al de kast uitgemikt en nog een week of 2 of 3 ofzo en dan kan 56 er achteraan geloof ik.
Ik ben niet zo van het bewaren. Ik bewaar haar eerste setje en het allereerste dingetje dat ik kocht toen ik zwanger was. Dat heeft emotionele waarde. Voor een eventuele tweede bewaar ik alleen de dingen die ik nu echt heel heel erg leuk vind. De rest gaat de verkoop in
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72796361
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

dit is naar mijn mening ook wel een gewaagde uitspraak feit is wel dat het nogal een smak geld is
Veiliger dan een gewoon matras, maar geen garantie dat er niks gebeurt. Tsja....

Een smak geld is relatief, 65 euro is voor de één een smak, en voor de ander niet.
pi_72796365
Ik hoop dat ik die kleertjes niet meer kan gebruiken voor een tweede want ik wil ook een A.
pi_72796391
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:
en verder moet iedereen qua matrasjes maar gewoon doen wat hem/haar goeddunkt.
Precies.
pi_72796431
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:
Kleertjes, de stapel 50 heb ik hier al de kast uitgemikt en nog een week of 2 of 3 ofzo en dan kan 56 er achteraan geloof ik.
Ja, wat gaan ze hard hè, die kleine wurmpies! Thijs heeft geen 50 aangekund, en 56 is nu plaats aan het maken voor 62. Alleen echt grootvallende shirts en broeken kan hij nog aan.
pi_72796700
Ik heb alle kleertjes die niet meer passen nog steeds achterin de kast liggen. Ik weet ook niet waar ik ze moet laten eigenlijk, wil ze niet wegdoen want ik hoop dat we nog een tweede kindje krijgen.
En een aerosleep waren wij ook van plan te kopen, we hadden zelfs het beddengoed er al voor. Maar dat hebben we later, na wat meer research toch maar weer terug gebracht.
Hoe doen degenen met de buikslapertjes dat eigenlijk? Laten jullie je baby's gewoon op de buik slapen?
Graeme wil overdag dus echt alleen maar op zijn buik slapen, dus daarom laat ik hem nu gewoon in de huiskamer slapen want ik durf hem echt niet alleen te laten op zijn buik.
pi_72796772
Bijdeweg: Wat leuk dat je actief meepost Joshua!
pi_72796875
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef tessie het volgende:
Ik heb alle kleertjes die niet meer passen nog steeds achterin de kast liggen. Ik weet ook niet waar ik ze moet laten eigenlijk, wil ze niet wegdoen want ik hoop dat we nog een tweede kindje krijgen.
En een aerosleep waren wij ook van plan te kopen, we hadden zelfs het beddengoed er al voor. Maar dat hebben we later, na wat meer research toch maar weer terug gebracht.
Hoe doen degenen met de buikslapertjes dat eigenlijk? Laten jullie je baby's gewoon op de buik slapen?
Graeme wil overdag dus echt alleen maar op zijn buik slapen, dus daarom laat ik hem nu gewoon in de huiskamer slapen want ik durf hem echt niet alleen te laten op zijn buik.
Vanaf dat Seb drie maanden was liet ik hem op zijn buik slapen, anders sliep hij niet. Ik heb het toen met de huisarts over gehad en die zei dat wanneer ze hun hoofd al op kunnen tillen het niet zo erg is. Hij ging weleens huilen omdat hij wakker werd en niet wist wat hij met zijn hoofd moest doen
pi_72797045
Ik heb pas een hele berg kleertjes uitgezocht om te verkopen, maar had bij heel veel dingen toch dat ik ze voor een eventuele tweede wilde bewaren. Toen ik uiteindelijk met mijn zorgvuldig geselecteerde stapeltje naar beneden kwam, haalde mijn man er nog een stuk of vijf dingen uit. "Die bewaren we toch nog ! Stond hem zo leuk! "

We hebben zo'n boek met liedjes voor Repelsteel gekocht. Hij staat er nu op mee te dansen, beetje wiegen met zijn billen. Heel erg kjoet!
pi_72797092
hij kan toch nog niet lopen of wel bodpa?
pi_72797106
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:31 schreef bodpa09 het volgende:
Bijdeweg: Wat leuk dat je actief meepost Joshua!
Inderdaad

@Tessie, ik heb geen idee, ik zou haar voor mn gevoel geloof ik ook niet alleen laten slapen dan, maar dat is meer gevoelsmatig omdat je overal het nadrukkelijke advies krijgt om ze op de rug te leggen. Ik krijg bijna het gevoel dat ik mn kind mishandel als ik haar op haar buik leg haha. En dat terwijl wij met zn drietjes vroeger thuis vanaf dag 1 echte buikslapers waren. Volgens mn moeder waren we met geen stok in een andere houding in slaap te krijgen, dus ze liet het maar zo.

Estrys haha; nou dan doe jij hierna een A. bakken, dan wil ik wel een Seb
deal?

McLaura ja het groeien gaat hard!
Hoewel ik moet zeggen dat ik van tevoren nooit verwacht had dat ze in maat 50 zou kunnen, maar das de schuld van mn moeder haha. Ik heb nooit in maat 50 gepast (4100 gram bij geboorte ) dus mn moeder had al gezegd dat ik daar toch echt niet vanuit moest gaan. Maar het heeft toch nog een week of 3 wel gepast. Valt me alles mee.
Maat 56 zit voorlopig nog prima maar ik merk wel nu al dat het per merk enorm verschilt inderdaad. En ook van hetzelfde merk lijkt het soms nog te verschillen hoe groot iets is. Rompertje wat ruim zit in mt 56 is geen garantie voor een ruim tshirt in dezelfde maat heb ik geleerd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72797162
Mexx valt altijd erg klein

JIj een Seb ik een A. lijkt me een deal! Wanneer?
pi_72797190
Huup, Kersjes en Flower wat voor mooie fotos, echt prachtig!

En ook een voor alle buikslaperfotos, ook oh zo schattig. Grappige is hier, dat Jair op zijn zij slaapt en al een paar keer op zijn buik draaide en dan heel hard gaat huilen. Ik denk dan waarom draait hij niet gewoon terug, maar dat gebeurt dan niet.

Beterschap voor Seb.

Fijn dat de nieuwe moeders en kindjes het zo goed doen.

Ik kan beter ook helemaal niet meer drinken of eten met Jair op mijn schoot. Hij wil alles hebben. Hij grijpt zo het brood of een pannekoek van mijn bord.

C.ara wat betreft krampjes vonden wij naast infacol de cosi-bag echt een geweldige oplossing (tenminste als je thuis een magnetron hebt). Het is een kruik, die je in de magnetron opwarmt en die de warmte lang vasthoudt en daardoor erg prettig is.

Eventjes twee vraagjes. Jair is vaak onrustig met rondkijken en praten tijdens het drinken. Soms valt me dat erg tegen, zeker als ik wat haast heb. Ik probeer hem dan nog een tijdje door te laten drinken. Op een gegeven moment hou ik dan wel op omdat ik denk misschien dat hij gewoon genoeg heeft gehad. Ik heb dat probleem ook als ik in onze slaapkamer voed. Alleen al het feit, dat ik iets eet of drink of zelfs als ik niets doe leidt hem af. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt, tips of trucs?

Nog een tweede vraagje. Jair is de laatste dagen niet op zijn top. Hij slaapt niet zo goed ook als hij heel moe is en vaak is hij heel rustig maar als wij weglopen huilt hij weer. Hij speelt ook met ons en zijn leidsters op het kdv. Ik zag het vanmorgen. Hij begon te huilen zodra hij in de box werd gelegd. Zodra de box opengaat en vooral hij op de arm wordt genomen is er niks aan de hand. Wij denken dat het komt, doordat hij begrijpt. dat Mama en Papa/ leidsters kunnen weglopen. Hij lijkt wel met ons te spelen soms. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt. Wat is de beste omgang ermee. Hem soms laten huilen zodat hij leert zich even zelf te vermaken en niet verwent wordt of aanleert, dat als hij maar huilt wel iemand komt en hem oppakt? Of kun je hem beter geruststellen dat Mama er is: wel of niet met oppakken en gaat het vanzelf over?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72797221
oh en nog over kleertjes bewaren...

ik ken mezelf
ik raak erg snel uitgekeken op kleding en ik weet van mezelf nu al dat ik voor een volgend kindje, of het nou een jongetje of een meisje is, toch ook allemaal nieuwe dingetjes wil kopen. Dus tsja, dan kan ik het beter nu proberen te verkopen.
Practische dingen zoals witte rompertjes en ook wat roze rompers die ik mooi vind (voor als we nog een meid krijgen) bewaar ik wel, en zoals gezegd wat dingen die ik echt heel heel erg leuk vind.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72797316
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en nog over kleertjes bewaren...

ik ken mezelf
ik raak erg snel uitgekeken op kleding en ik weet van mezelf nu al dat ik voor een volgend kindje, of het nou een jongetje of een meisje is, toch ook allemaal nieuwe dingetjes wil kopen. Dus tsja, dan kan ik het beter nu proberen te verkopen.
Practische dingen zoals witte rompertjes en ook wat roze rompers die ik mooi vind (voor als we nog een meid krijgen) bewaar ik wel, en zoals gezegd wat dingen die ik echt heel heel erg leuk vind.
anders mag ik ze toch? voor mijn A.
pi_72797373
Tinuviel, mijn gevoel zegt het laatste. Aanleren dat het niet erg is dat mama weggaat, ze komt ook weer terug, ze is niet weg-weg. Ik had ergens gelezen dat kindjes inderdaad op een bepaald moment beseffen dat papa en mama ook echt weg kunnen gaan en dat ze dat eng vinden. Als je hem dan gewoon laat liggen maar even over zijn bolletje aait en tegen hem praat wordt hij daar dan ook al rustig van?
Lijkt me wel moeilijk zoiets.

Estrys ja leuk
ehm... niet meer dit jaar als je t niet erg vindt
Mijn lief wilde wel een tweede als A. anderhalf was, als in, dat het kind dan geboren zou worden. Ik heb hem even voorgerekend dat ik dan over een maand 8/9 alweer zwanger zou moeten zijn en toen vond ie het toch ook wel nog een beetje te vroeg haha. Het was nog niet helemaal aangekomen dat ik dan ook weer 9 maanden zwanger zou moeten zijn enzo
maar ik hoop toch eigenlijk wel voor een brusje te kunnen zorgen als ze twee is ofzo misschien al. Dat lijkt me wel leuk. Kijken of het lukt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72797408
Tuniviel dat drink probleem herken ik maar al te goed.
Wat hier hielp, was om Thijs naar de slaapkamer te gaan, in bed te gaan liggen, het donker maken, geen radio-tv-mobiel-telefoon aan of binnen handbereik, het liefste trok ik ook nog het dekbed beetje over ons heen, en zelf ook niks zeggen.
Het is een moeilijke tijd hoor zodra ze alles gaan ontdekken, maar ook daar kom je weer uit, al kost het wat creativiteit en heel veel geduld.

Hier zit ik er beetje doorheen, hier gaat het even goed en daarna weer terug bij "af"
Ben weer aldoor aan het voeden geweest vanmorgen, gewoonweg elk uur, om 10 uur naar beneden gegaan, daar nog een keer gedronken, en toen werd het huilen gillen, het enige wat hielp om Roy rustig te krijgen was Roy dicht tegen me aan te houden en in de schommelstoel te gaan zitten en schommelen.
Toen viel hij in slaap, ben nog heel even door gaan schommelen en daarna hem in bed gelegd, en daar ligt hij nu al een half uurtje rustig te slapen.
Maar men wat kunnen ze je onzeker maken zeg.
Begin me echt steeds meer af te vragen of het niet bij mij ligt.
pi_72797500
kleertjes, ik moet zeggen zo is het wel leuk
Hebben eigenlijk na de eerste pakjes niks meer zelf hoeven aan te schaffen, en het geen wat we gekregen hebben is dan ook nog eens volledig onze smaak
Daarnaast heeft Roy aardig wat kleertjes van Thijs, Roy heeft een neef die 8 maand ouder is, dus al waar hij uitgroeid komt naar ons toe.
Dus dat is wel handig.
Tuurlijk schaffen we ook wel dingen aan, maar zeker niet veel in verhouding wat ik allemaal aanschafte voor Thijs

Hierna gaat alles op zolder en dan zien we wel.
pi_72797530
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef _Bar_ het volgende:
Wat hier hielp, was om Thijs naar de slaapkamer te gaan, in bed te gaan liggen, het donker maken, geen radio-tv-mobiel-telefoon aan of binnen handbereik, het liefste trok ik ook nog het dekbed beetje over ons heen, en zelf ook niks zeggen.
Het is een moeilijke tijd hoor zodra ze alles gaan ontdekken, maar ook daar kom je weer uit, al kost het wat creativiteit en heel veel geduld.

Hier zit ik er beetje doorheen, hier gaat het even goed en daarna weer terug bij "af"
Ben weer aldoor aan het voeden geweest vanmorgen, gewoonweg elk uur, om 10 uur naar beneden gegaan, daar nog een keer gedronken, en toen werd het huilen gillen, het enige wat hielp om Roy rustig te krijgen was Roy dicht tegen me aan te houden en in de schommelstoel te gaan zitten en schommelen.
Toen viel hij in slaap, ben nog heel even door gaan schommelen en daarna hem in bed gelegd, en daar ligt hij nu al een half uurtje rustig te slapen.
Nee joh Bar. Hij wordt toch ook stil als hij bij jou ligt? Dat klinkt wel helemaal lekker samen in de schommelstoel Vertrouw op jezelf. Je moet hem gewoon nog even leren kennen en dat komt snel hoor
pi_72797536
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:40 schreef Estrys het volgende:
hij kan toch nog niet lopen of wel bodpa?
Wel aan je handen, achter de loopwagen, langs tafel en andere meubelstukken. Los niet. Een hand is al best spooky, dan wil ie ook iets in zijn andere hand . Ik bedoelde dat ie op het muziekje danst, hij staat tegen de salontafel (groot woord voor zo'n 25 euro ding van Ikea ), boek op tafel , schudden met zijn billen en zwaaien met zijn armen, compleet met kniebuigingen. Dat heeft ie niet van mij hoor.

Wat denken jullie trouwens dat een eventuele tweede zou worden? Ik zie mezelf op de een of andere manier met twee jongens.
pi_72797561
Mijn kleine man heeft net zijn prikken gehad. Hij moest zo hard huilen. Gelukkig kon ie meteen daarna wel weer lachen Nu ligt ie lekker te slapen, heeft ie er ook geen last van.
Hij is nu 5555 gram . Qau lengte niet veel verandert. Nog steeds 60 cm. Hoofdomtrek is wel iets ana de kleine kant maar ja hij heeft gewoon een lekker fijn klein koppie
pi_72797583
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Wel aan je handen, achter de loopwagen, langs tafel en andere meubelstukken. Los niet. Een hand is al best spooky, dan wil ie ook iets in zijn andere hand . Ik bedoelde dat ie op het muziekje danst, hij staat tegen de salontafel (groot woord voor zo'n 25 euro ding van Ikea ), boek op tafel , schudden met zijn billen en zwaaien met zijn armen, compleet met kniebuigingen. Dat heeft ie niet van mij hoor.

Wat denken jullie trouwens dat een eventuele tweede zou worden? Ik zie mezelf op de een of andere manier met twee jongens.
Ik denk dat wij nog een Seb krijgen. Als een volgende net zo druk is kunnen we onze lol op
pi_72797653
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee joh Bar. Hij wordt toch ook stil als hij bij jou ligt? Dat klinkt wel helemaal lekker samen in de schommelstoel Vertrouw op jezelf. Je moet hem gewoon nog even leren kennen en dat komt snel hoor
Het "probleem"is dat Roy als we hem niet vast houden en mee schommelen, of mee op de bank gaan liggen, het nergens echt 10 min volhoud, zonder van het huilen gillen te maken.
zodra we hem vervolgens oppakken, is meneer gelijk stil.
Dus wij weten het soms echt niet waar we verstandig aan doen.
en ja samen in die stoel is fijn is intiem, je ziet Roy volledig ontspannen en in slaap vallen, en daar doe je het voor.
En ik hoop het dat we elkaar snel door gaan krijgen.
vind het nu maar lastig.
pi_72797812
Vervelend Bar maar het ligt zeker niet aan jou hoor! Roy wil gewoon dicht bij jullie zijn. Niet handig, maar je doet niets fout lijkt me. Is een draagdoek of iets dergelijks anders geen optie? Dan heb je wel je handen vrij. Al is het maar om binnenshuis wat dingetjes voor elkaar te krijgen.

Bodpa ik heb geen idee voor een tweede. Mn lief zou voor een tweede graag een jongetje krijgen omdat hij het liefst van alles wat heeft haha. Maar eigenlijk maakt het hem (en mij ook) niets uit. Ik denk ook dat we van alles wat krijgen en dat we met drie kindjes eindigen uiteindelijk. Maar hoe en wat dat weet k niet

Ach Estrys, kunnen ze elkaar de hersens inslaan bezig houden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72797830
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:42 schreef Tinuviel het volgende:

Eventjes twee vraagjes. Jair is vaak onrustig met rondkijken en praten tijdens het drinken. Soms valt me dat erg tegen, zeker als ik wat haast heb. Ik probeer hem dan nog een tijdje door te laten drinken. Op een gegeven moment hou ik dan wel op omdat ik denk misschien dat hij gewoon genoeg heeft gehad. Ik heb dat probleem ook als ik in onze slaapkamer voed. Alleen al het feit, dat ik iets eet of drink of zelfs als ik niets doe leidt hem af. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt, tips of trucs?

Nog een tweede vraagje. Jair is de laatste dagen niet op zijn top. Hij slaapt niet zo goed ook als hij heel moe is en vaak is hij heel rustig maar als wij weglopen huilt hij weer. Hij speelt ook met ons en zijn leidsters op het kdv. Ik zag het vanmorgen. Hij begon te huilen zodra hij in de box werd gelegd. Zodra de box opengaat en vooral hij op de arm wordt genomen is er niks aan de hand. Wij denken dat het komt, doordat hij begrijpt. dat Mama en Papa/ leidsters kunnen weglopen. Hij lijkt wel met ons te spelen soms. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt. Wat is de beste omgang ermee. Hem soms laten huilen zodat hij leert zich even zelf te vermaken en niet verwent wordt of aanleert, dat als hij maar huilt wel iemand komt en hem oppakt? Of kun je hem beter geruststellen dat Mama er is: wel of niet met oppakken en gaat het vanzelf over?
Yup, zeker herkenbaar. Het is een faaaase, maarja daar heb je nu niks aan. Het heeft idd mee te maken dat Jair de wereld ontdekt en die veel interessanter vindt dan zijn fles. Op het cb zeiden ze dat je z'n fles interessant kunt maken door er bijvoorbeeld sliertjes aluminiumfolie aan te hangen. Bij ons werkte dat niet. Voor het raam staan bood meer soelaas. Kletsen idem dito, hele verhalen vertelde hij tegen de fles. We stopten dan even en probeerden het tien minuutjes later weer.

Dat tweede klinkt best als een sprongetje trouwens. Ik denk dat ik hem niet zou oppakken (behalve als hij erg overstuur is), maar wel even met hem knuffel in de box.
pi_72797900
Ik moet er echt nog niet aan denken, een tweede.. Grote kans ook dat er uberhaupt nooit een tweede komt hier, manlief wilde eigenlijk helemaal geen kinderen namelijk.. Maar kleertjes wegdoen kan ik toch nog niet Ik heb een hoop gekregen van een collega van mn moeder als doorgeefkleertjes en die kleertjes geef ik dus weer door, maar alle andere dingen zie ik mezelf nog wel een paar jaar minstens bewaren
pi_72797996
shit...

waarom kijk ik dan ook op die website

ik moet deze hebben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72798037
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:02 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Bar maar het ligt zeker niet aan jou hoor! Roy wil gewoon dicht bij jullie zijn. Niet handig, maar je doet niets fout lijkt me. Is een draagdoek of iets dergelijks anders geen optie? Dan heb je wel je handen vrij. Al is het maar om binnenshuis wat dingetjes voor elkaar te krijgen.

Bodpa ik heb geen idee voor een tweede. Mn lief zou voor een tweede graag een jongetje krijgen omdat hij het liefst van alles wat heeft haha. Maar eigenlijk maakt het hem (en mij ook) niets uit. Ik denk ook dat we van alles wat krijgen en dat we met drie kindjes eindigen uiteindelijk. Maar hoe en wat dat weet k niet

Ach Estrys, kunnen ze elkaar de hersens inslaan bezig houden
Seb is zo'n goedzak als zijn vader volgens mij. Die maakt zich niet zo druk over andere kinderen die speelgoed afpakken en zo. Een meisje daarintegen zal dan zeker net zo'n bitch worden als haar moeder, met bijten en zo vroeger he
pi_72798058
Ik had van Mikael al alles bewaard en dat heeft nu Leander aan. Maar nu gaat ook alles weg. Alleen rompers en nieuw gekregen bewaar ik. De rest gaat nu allemaal weg. Dan is het door 2 kindjes gedragen en dat vind ik best. We willen over een jaar of 3 er best nog een bij maar dan word dat toch een meisje en dan hebben we aan deze kleren toch niks meer
pi_72798072
wat een leuke site! Je wordt bedankt hoor, voor het posten daarvan

Wat een lief winkeltje
pi_72798089
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:07 schreef huuphuup het volgende:
shit...

waarom kijk ik dan ook op die website

ik moet deze hebben
mag Seb dan komen spelen? Kunnen ze samen winkeltje spelen, of anders wij en dat de kids wat anders gaan doen
pi_72798139
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb is zo'n goedzak als zijn vader volgens mij. Die maakt zich niet zo druk over andere kinderen die speelgoed afpakken en zo. Een meisje daarintegen zal dan zeker net zo'n bitch worden als haar moeder, met bijten en zo vroeger he
hahaha
klinkt als mijn moeder, die mepte andere kindjes met een tasje ofzo? of waren het schoentjes? ik weet het niet meer
ze was in ieder geval de baas altijd hahaha.

@Chan jaaaa die site is echt erg. pff... ik heb van mn ouders een poppewagentje gekregen (die met roze dekentje) voor A. als kraamkado. Superleuk <3 maar er zat dus een kaartje bij met dat webadres erop. Ik wist wel dat ik niet moest kijken
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72798204
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

mag Seb dan komen spelen? Kunnen ze samen winkeltje spelen, of anders wij en dat de kids wat anders gaan doen
jaaaa! leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72798229
Ik heb de te kleine kleertjes van Tess nu in een doos gedaan. Weet nog niet wat ik ermee ga doen...
Kan het nu nog niet over mij hart verkrijgen om ze weg te doen...

Tinu, Tess drinkt ook zo verschrikkelij onrustig. Ze heeft net weer 60cc laten staan. Heb al een andere speen op de fles gedaan maar dat heeft ook niet geholpen.
De enige manier om er nog iets in te krijgen is om haar in de wipper te zetten en dan d'r hoofd tegen te houden met mijn handen en maar met d'r te kletsen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72798655
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:13 schreef Vicky het volgende:
Ik heb de te kleine kleertjes van Tess nu in een doos gedaan. Weet nog niet wat ik ermee ga doen...
Kan het nu nog niet over mij hart verkrijgen om ze weg te doen...

Tinu, Tess drinkt ook zo verschrikkelij onrustig. Ze heeft net weer 60cc laten staan. Heb al een andere speen op de fles gedaan maar dat heeft ook niet geholpen.
De enige manier om er nog iets in te krijgen is om haar in de wipper te zetten en dan d'r hoofd tegen te houden met mijn handen en maar met d'r te kletsen..
En als je der met haar rug tegen je buik aanzet en dan tv laat kijken? Zo doe ik met Leander wel eens als ie niet wil. Dan drinkt ie zo de fles leeg!!
pi_72798683
Helpt ook niet, al geprobeerd..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72798873
heel dom misschien Vicky gewoon weg niet zoveel honger?
pi_72798905
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
Tinuviel, mijn gevoel zegt het laatste. Aanleren dat het niet erg is dat mama weggaat, ze komt ook weer terug, ze is niet weg-weg. Ik had ergens gelezen dat kindjes inderdaad op een bepaald moment beseffen dat papa en mama ook echt weg kunnen gaan en dat ze dat eng vinden. Als je hem dan gewoon laat liggen maar even over zijn bolletje aait en tegen hem praat wordt hij daar dan ook al rustig van?
Lijkt me wel moeilijk zoiets.

Overdag is het thuis nog wel eens op te lossen doordat hij ons ziet. Maar s' avonds of s'nachts is het meer een probleem. Misschien hebben wij het zelf ook niet goed aangepakt omdat wij hem de laatste nachten wel eens bij ons in bed hebben genomen. Gisternacht voldeed gewoon een beetje aaien over zijn hoofdje. Hij was toch moe genoeg om weer te gaan slapen. Eergisteren kwam er ook bij dat hij kramp had of hem poep dwars zat. Als wij hem bij ons in bed nemen wordt het voor ons soms moeilijk slapen. Hij wipt met zijn handjes en kletst soms wat af.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72799056
Tinuviel, Jair krijgt bv toch?
Een goede tip die ik destijds kreeg toen Devin hetzelfde doormaakte was tijdens het voeden, en ALLEEN tijdens het voeden een ketting te dragen met grote, opvallende kralen eraan. Het liefst van plastic, glimmend en in verschillende kleuren, kan de kleine tijdens het drinken lekker naar kijken en mee spelen. Ik had toen bij de Zeeman een grote bus kralen gehaald en zelf een ketting geregen. Werkte prima

Bar, het is ook zo moeilijk soms Hier min of meer hetzelfde en dat kan je af en toe flink onzeker maken. Persoonlijk zou ik echt nergens zijn zonder de draagdoek, vind het echt een uitkomst.

Chan, die spuitluier
Moet er nu opnieuw behangen worden of valt het nog mee?
pi_72799086
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef _Bar_ het volgende:

Bedankt voor je tip -bar. Ik zal het proberen met donker maken. Soms is het zoals reeds gezegd al genoeg dat hij mij ziet. Met drie maanden had hij dit niet pas nu.
Het ligt echt niet aan jou _bar met Roy. Waarschijnlijk heeft hij gewoon behoefte aan veel mamawarmte en -veiligheid. Niet onzeker laten maken.

Bodpa ik geef bv. Misschien kan ik mijn borsten met aluminium folie verzieren
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72799153
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Kersjes het volgende:
Tinuviel, Jair krijgt bv toch?
Een goede tip die ik destijds kreeg toen Devin hetzelfde doormaakte was tijdens het voeden, en ALLEEN tijdens het voeden een ketting te dragen met grote, opvallende kralen eraan. Het liefst van plastic, glimmend en in verschillende kleuren, kan de kleine tijdens het drinken lekker naar kijken en mee spelen. Ik had toen bij de Zeeman een grote bus kralen gehaald en zelf een ketting geregen. Werkte prima

Dankje kersjes. Dat is nog eens een creatieve oplossing. Ga ik zeker proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72799198
quote:
Wangetjes en handjes zijn niet echt de graadmeter of Senna het warm heeft of niet.
Als ze in haar nekje prettig aanvoeld dan zit het wel goed!
Tenzij ze natuurlijk blauwe handen heeft ofzo, maar dan heb je dat snel genoeg door.

Even mijn vraag uit het vorige topic in herhaling; Vicky, wat bedoelde jij met "tandjespoep". Wat is daar anders aan dan "normale" poep?
Ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen. Ze zit sinds gisteren de hele tijd met haar tong schuin op de plek waar haar linkerondertand door moet komen. Als ze zit te brabbelen klinkt dat heel raar!
Ze kwijlt dus ook meer en ze poept ook vaker dan anders.
Maar het kan ook net zo goed nog maanden duren, ik heb al een keer eerder aan tandjes gedacht en toen kwam er ook niks.
pi_72799238
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:43 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Wangetjes en handjes zijn niet echt de graadmeter of Senna het warm heeft of niet.
Als ze in haar nekje prettig aanvoeld dan zit het wel goed!
Tenzij ze natuurlijk blauwe handen heeft ofzo, maar dan heb je dat snel genoeg door.

Even mijn vraag uit het vorige topic in herhaling; Vicky, wat bedoelde jij met "tandjespoep". Wat is daar anders aan dan "normale" poep?
Ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen. Ze zit sinds gisteren de hele tijd met haar tong schuin op de plek waar haar linkerondertand door moet komen. Als ze zit te brabbelen klinkt dat heel raar!
Ze kwijlt dus ook meer en ze poept ook vaker dan anders.
Maar het kan ook net zo goed nog maanden duren, ik heb al een keer eerder aan tandjes gedacht en toen kwam er ook niks.
Zuur ruikende poep, dunne poep
pi_72799243
Tandenpoep is poep met een hele aparte, beetje zurige geur. ALthans, zo was het bij Amber.

Bar, zou ook best kunnen hoor, maar voorheen dronk ze alle flessen tot de laatste druppel toe leeg en nu laat ze over de hele dag soms ruim 200 cc staan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72799274
zo'n zure yoghurt lucht, heeft Seb ook alleen nog geen tandje in zicht, volgens mij
pi_72799303
dan zal ik er eens werk van maken de draagdoek die nu hier ligt vind roy veel te warm.
bij scoonzus ligt m'n andere doek.
pi_72799398
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Bodpa ik geef bv. Misschien kan ik mijn borsten met aluminium folie verzieren
Oeps...
Wel sexy trouwens
pi_72799400
Hmm, ja, zoiets, zo ruikt het wel wat.
Maarja, nu maar wachten tot ze doorkomen. Gisternacht was ze ineens helemaal in paniek, huilen maar zonder haar ogen open te doen. Maar wel 25 minuten ontroostbaar.
Ik dacht dat ze pijn had ofzo, maar ik heb echt geen idee.. ze huilt namelijk niet zo vaak.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:01:30 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72799773
Ik snap er niks meer van hoor Gisteravond een groot drama met drinken, huilen, krijsen en we kregen het er gewoon niet in. Dus maar weggelegd, de een met een halve fles en de ander met 20 cc ofzo. We waren erop voorbereid dat dat een nachtvoeding ging worden...........slapen ze gewoon tot 7 uur!
Gisteravond dachten we aan spruw, omdat het onrustig drinken wel een beetje een hoogtepunt bereikte, maar vanmorgen dronken ze allebei weer rustig (om 7u en om 11u). Fles niet leeg, maar wel aanvaardbaar. Nu twijfel ik dus of ik de ha nog zal bellen of dat ik het nog even aan ga kijken. Wat denken jullie? Er zijn trouwens nog steeds geen witte puntjes oid zichtbaar in het mondje en vanmorgen huilden ze ook niet meer tijdens het drinken. Max dronk nog wel onrustig, maar niet zo extreem als gisteravond. Irritant!
  woensdag 16 september 2009 @ 13:03:16 #276
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72799828
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:42 schreef Tinuviel het volgende:
Huup, Kersjes en Flower wat voor mooie fotos, echt prachtig!

Aha, hoe oud is Jair? Want ik herken het zeker
  woensdag 16 september 2009 @ 13:07:13 #277
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72799946
Ik lees hier tips bij onrustig drinken als: tv aan, radio aan, kletsen etc. Wij dachten juist dat we het stil moesten maken, dus tv uit etc. En NIET praten. En da's best saai, want we zitten natuurlijk regelmatig tegelijk te voeden en dan mag je dus niks zeggen Maar goed, stilte lijkt hier niet zo te helpen, misschien toch de afleiding eens proberen dan.
Tandenpoep klinkt niet fijn Ik vind het nu al zo stinken soms!
pi_72800074
klassieke muziek wilt ook nog wel eens helpen Mikoxx.
Kreeg ik Thijs mee rustig en momenteel Roy ook, die ligt nu in de box te kijken naar zijn mobiel terwijl die bach aan het spelen is
  woensdag 16 september 2009 @ 13:14:06 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72800167
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:10 schreef _Bar_ het volgende:
klassieke muziek wilt ook nog wel eens helpen Mikoxx.
Kreeg ik Thijs mee rustig en momenteel Roy ook, die ligt nu in de box te kijken naar zijn mobiel terwijl die bach aan het spelen is
*check* hebben wij dezelfde mobiel, met een olifant, giraf en zebra eraan?
pi_72800233
Aerosleep hebben wij ook. Wij hebben toen we het matras voor het ledikant kochten staan twijfelen tussen een matras waar je de hoes vanaf kon ritsen om te wassen of een aerosleep dekje icm een matras zonder afristbare hoes. Toen kwamen we ongeveer op hetzelfde uit qua prijs. Ik vind het wel handig dat je het zo ff in de wasmachine kan kieperen. We hebben het niet zozeer om de veiligheid gekocht.

Huup, gaaf, die hadden we op de peuterspeelzaal. Heb je een handige opa ofzo in de buurt die het leuk vindt om zoiets te maken... . Want het is nog best een smak geld, aan de andere kant, A is nog niet zo groot dat ze ermee kan spelen, kan je mooi nog ff sparen, hihi.

Kleertjes, ik heb nog best veel van Mirte wat Iris nu draagt. Toen Mirte groter werd heb ik wat dingen die haar toch niet stonden of die ik eigenlijk achteraf niet zo leuk vond verkocht of weggegeven. Ondanks dat er hier heel waarschijnlijk geen derde komt, kan ik het toch nog niet wegdoen ofzo. Dus het gaat netjes gewassen in een doos op zolder. Wie weet kan ik er nog eens iemand blij mee maken...
  woensdag 16 september 2009 @ 13:42:40 #281
114177 Diaan73
pi_72801096
Wij hebben ook bij die aerosleep staan kijken, uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik de hoeslakens met van die gaatjes, niet mooi vond... en bij Twan ook altijd normaal matrasje gehad en dat ging ook prima.

MIkoxx, dat had Lennon vandeweek ook, niets gedronken van de laatste fles, wij ons voorbereid op een onrustige nacht, en wel de hele nacht doorgeslapen. Ook erg vreemd. Ik heb soms het gevoel dat Lennon slechter slaapt als hij teveel heeft gehad.

Vicky, een 3 standen speen dan? De m-speen is idd wel weer een stuk groter.

Tinuviel, Lennon heeft dat soms ook... ik laat hem toch wel eventjes liggen omdat hij ook moet leren dat hij af en toe even alleen moet liggen. Ik zeg dan wel tegen hem dat ik bijv. even naar de keuken ga en zo terugkom oid.

Lennon eet nu al 5 dagen achter elkaar brood gewoon een plakje met wat boter, hoe simpel kan het zijn. En hij vindt thee erg lekker.
Make love, not war ☮
pi_72801127
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef mikoxx het volgende:

[..]

*check* hebben wij dezelfde mobiel, met een olifant, giraf en zebra eraan?
ueuhmmm 3 fel gekleude diertjes lijkt op een paard ezel en schaap.
in elk geval dezelde als miss_sly
  woensdag 16 september 2009 @ 13:47:30 #283
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72801246
Dag babietjes-topic. Isis was gisteren jarig, dus wij schuiven een stukje op. En al schreef ik hier al een tijd amper meer, omdat ik nog altijd soms moeite heb met het verschil in tempo waarmee Isis zich t.o.v. andere babies hier ontwikkelt, ik las nog wel mee. Tot in het dreumessentopic.
pi_72801288
Isis wat vliegt de tijd toch
  woensdag 16 september 2009 @ 13:48:59 #285
114177 Diaan73
pi_72801291
Isis nog van harte gefelciteerd met je verjaardag en veel plezier in het dreumestopic!! 1 jaar alweer!!
Make love, not war ☮
pi_72801575
Doeidoei Isis, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Diaan, ik heb een 3 standenspeen gehaald nu..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72801578
Isis nog van harte!

Over poep gesproke, Tyler heeft diaree. Al heeel veel in de luier en er naast. Is hij net schoon geboend, komt er nog meer.Net water Hij was al onrustig de hele morgen, zal er wel mee te maken hebben.
Tegenwoordig doet hij helemaal niet meer aan avondeten.
Doen jullie nu trouwens nog tshrts aan, of longsleeve? Vind ik wel lastig met dit weer, wat hij aan moet.
Zn leuke tshirts zijn nu officieel te klein. Maar betekent wel dat hij goed groeit. Maat 74 nu en broekjes 68. Net zn zus, die heeft broekjes ook altijd een maat kleiner.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:03:51 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72801791
Hier had tandenpoep ook een hele andere structuur dan de gewone poep. Bijne een soort van slijmerige draden erin.

Jojo en Isis!

Jose, bedankt voor je postje.
Ik had mezelf sowieso al voorgenomen om toch volgende week, na het consult bij het cb een fysio of osteo te bellen. Dat het hoofdje nog niet plat is is leuk, maar dat probeer ik nou juist te voorkomen, plus dat het gewoon echt heel duideljik is dat hij zijn hoofdje minder goed naar rechts kan draaien.
In je KISS beschrijving herken in Oscar trouwens totaal niet. Een zoetere rustigere baby vind je bijna niet.

Huup, zijn onze kindjes ergens onzichtbaar met elkaar verbonden ofzo? Ik heb jou al een paar keer zien zeggen 'hey, dat hebben wij hier ook' en nu zie ik jouw naveltjes post staan: ik ben gisteren naar het inloopspreekuur van het CB gegaan omdat het naveltje dus maar nat en vies blijft. Niet ineens, dat is hier eig. van het begin af aan al. We doen er steeds een gaasje overheen zodat zijn kleertjes niet vies worden en verder was het afwachten zei de wvk. En idd, als het nou vies werd of ging ruiken, dan even eerder langs komen dan de afspraak die we al hadden staan.
Het cb verwees me dus door naar de huisarts omdat zij op het inloopspreekuur niet meer aanstippen (met zilvernitraat doen ze dat trouwens).
Ik naar de huisarts vanochtend, maar die hadden dus geen zilvernitraat in huis, de apotheek ernaast nog gebeld, die hadden het ook niet. Dan moest het besteld worden en zou het vrijdag of maandag worden... Ik heb maandag een afspraak bij het cb dus we hebben het maar even laten gaan.

Ik wist zelf trouwens niet dat het niet op zou kunnen drogen als er wild vlees zat, ik dacht altijd dat daar ook gewoon huid overheen zou groeien. Iig is het nu echt een beetje viezig met een klein beetje pus enzo dus nu maar even een paar dagen goed schoon houden en dan maandag aan laten stippen.
pi_72801834
Wat gaat het snel hier! Leuk!

Isis, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
pi_72801865
BE, hoe was de oortjestest? Of heb ik daar overheen gelezen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72801929
Ik geloof dat ik me ook maar eens meld hier!

Mag ik jullie voorstellen aan Lars :

Geboren op mama's verjaardag, 11 sept. 2895 gram, 51 cm
Lars heeft een raketlancering meegemaakt, want hij is geboren na een bevalling van 26 min.
Gelukkig gaat het heel goed met hem!
Ik geef borstvoeding, en dat loopt lekker.
Gister was hij voor het eerst gegroeid, en vandaag weer, dus dat gaat mooi. De verwachting is toch wel dat hij morgen weer over zijn geboortegewicht is.
Lars is een heel rustig en tevreden mannetje (nog wel haha) hij slaapt veel.
We maken hem meestal wakker voor voeding na 3 uur.

Het is vooral ontzettend genieten hier!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 16 september 2009 @ 14:09:01 #292
114177 Diaan73
pi_72801967
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef Vicky het volgende:
Doeidoei Isis, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Diaan, ik heb een 3 standenspeen gehaald nu..
HOpelijk gaat het daarmee beter... ik vind hem ideaal. Achteraf had ik nooit een m-speen moeten halen.

Karin, van harte gefeliciteerd met Lars. En wat een lieverd
Make love, not war ☮
pi_72802005
Welkom Karin en Lars
Hij lijkt echt op Meike hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72802192
welkom Lars
pi_72802297
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:03 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Aha, hoe oud is Jair? Want ik herken het zeker
Hij is nu 7,5 maanden dus echt in de ontdekker en er-op-uit fase. Voor zover ik weet is er geen echt ontwikkelingssprongetje op deze leeftijd. Weet iemand toevallig of en wanneer er na 6 maanden nog regeldagen zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72802342
Welkom Lars, wat ben jij een mooi jongetje
En je moet zeker uitrusten van die snelle bevalling dat je zoveel slaapt!
pi_72802369
Welkom kleine ijsbeer !
pi_72802431
Regeldagen regelen die kleintjes toch helemaal zelf?
Als dat zo is, dan lijkt het mij niet vreemd tuniviel.
pi_72802461
Welkom Lars!
pi_72802464
wisseling van de wacht!
Dag Isis en Jojo

Welkom Lars wat lijkt hij op Meike zo zeg! <3 mooi mannetje.

BE haha, nouja, na die pretecho's op dezelfde dag en die uitgerekende datum op dezelfde dag (en toen weer niet) zou je het haast gaan denken he?
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding. Stom dat ze daar niet meer aanstippen! En muf van mezelf ook, ik was vanmorgen nog bij de dokter maar heb daar niet over haar naveltje gevraagd, t zat zo in mn hoofd om dat op het cb te doen dat ik het vergeten ben
Ik heb het wel met de huisarts over de voorkeurshouding gehad en dat bijvoorbeeld bedje andersom opmaken niet helpt. Zij vertelde dat een voorkeurshouding door de bevalling/zwangerschap met een week of 5/6/7 toch wel over moet zijn, zo niet dan wil ze ingrijpen. Ze vroeg me gelijk al of ik doorverwezen wilde worden maar ik wil ook nog even met het cb overleggen. De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')