abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72797830
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:42 schreef Tinuviel het volgende:

Eventjes twee vraagjes. Jair is vaak onrustig met rondkijken en praten tijdens het drinken. Soms valt me dat erg tegen, zeker als ik wat haast heb. Ik probeer hem dan nog een tijdje door te laten drinken. Op een gegeven moment hou ik dan wel op omdat ik denk misschien dat hij gewoon genoeg heeft gehad. Ik heb dat probleem ook als ik in onze slaapkamer voed. Alleen al het feit, dat ik iets eet of drink of zelfs als ik niets doe leidt hem af. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt, tips of trucs?

Nog een tweede vraagje. Jair is de laatste dagen niet op zijn top. Hij slaapt niet zo goed ook als hij heel moe is en vaak is hij heel rustig maar als wij weglopen huilt hij weer. Hij speelt ook met ons en zijn leidsters op het kdv. Ik zag het vanmorgen. Hij begon te huilen zodra hij in de box werd gelegd. Zodra de box opengaat en vooral hij op de arm wordt genomen is er niks aan de hand. Wij denken dat het komt, doordat hij begrijpt. dat Mama en Papa/ leidsters kunnen weglopen. Hij lijkt wel met ons te spelen soms. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt. Wat is de beste omgang ermee. Hem soms laten huilen zodat hij leert zich even zelf te vermaken en niet verwent wordt of aanleert, dat als hij maar huilt wel iemand komt en hem oppakt? Of kun je hem beter geruststellen dat Mama er is: wel of niet met oppakken en gaat het vanzelf over?
Yup, zeker herkenbaar. Het is een faaaase, maarja daar heb je nu niks aan. Het heeft idd mee te maken dat Jair de wereld ontdekt en die veel interessanter vindt dan zijn fles. Op het cb zeiden ze dat je z'n fles interessant kunt maken door er bijvoorbeeld sliertjes aluminiumfolie aan te hangen. Bij ons werkte dat niet. Voor het raam staan bood meer soelaas. Kletsen idem dito, hele verhalen vertelde hij tegen de fles. We stopten dan even en probeerden het tien minuutjes later weer.

Dat tweede klinkt best als een sprongetje trouwens. Ik denk dat ik hem niet zou oppakken (behalve als hij erg overstuur is), maar wel even met hem knuffel in de box.
pi_72797900
Ik moet er echt nog niet aan denken, een tweede.. Grote kans ook dat er uberhaupt nooit een tweede komt hier, manlief wilde eigenlijk helemaal geen kinderen namelijk.. Maar kleertjes wegdoen kan ik toch nog niet Ik heb een hoop gekregen van een collega van mn moeder als doorgeefkleertjes en die kleertjes geef ik dus weer door, maar alle andere dingen zie ik mezelf nog wel een paar jaar minstens bewaren
pi_72797996
shit...

waarom kijk ik dan ook op die website

ik moet deze hebben
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72798037
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:02 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Bar maar het ligt zeker niet aan jou hoor! Roy wil gewoon dicht bij jullie zijn. Niet handig, maar je doet niets fout lijkt me. Is een draagdoek of iets dergelijks anders geen optie? Dan heb je wel je handen vrij. Al is het maar om binnenshuis wat dingetjes voor elkaar te krijgen.

Bodpa ik heb geen idee voor een tweede. Mn lief zou voor een tweede graag een jongetje krijgen omdat hij het liefst van alles wat heeft haha. Maar eigenlijk maakt het hem (en mij ook) niets uit. Ik denk ook dat we van alles wat krijgen en dat we met drie kindjes eindigen uiteindelijk. Maar hoe en wat dat weet k niet

Ach Estrys, kunnen ze elkaar de hersens inslaan bezig houden
Seb is zo'n goedzak als zijn vader volgens mij. Die maakt zich niet zo druk over andere kinderen die speelgoed afpakken en zo. Een meisje daarintegen zal dan zeker net zo'n bitch worden als haar moeder, met bijten en zo vroeger he
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_72798058
Ik had van Mikael al alles bewaard en dat heeft nu Leander aan. Maar nu gaat ook alles weg. Alleen rompers en nieuw gekregen bewaar ik. De rest gaat nu allemaal weg. Dan is het door 2 kindjes gedragen en dat vind ik best. We willen over een jaar of 3 er best nog een bij maar dan word dat toch een meisje en dan hebben we aan deze kleren toch niks meer
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72798072
wat een leuke site! Je wordt bedankt hoor, voor het posten daarvan

Wat een lief winkeltje
pi_72798089
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:07 schreef huuphuup het volgende:
shit...

waarom kijk ik dan ook op die website

ik moet deze hebben
mag Seb dan komen spelen? Kunnen ze samen winkeltje spelen, of anders wij en dat de kids wat anders gaan doen
pi_72798139
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:08 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb is zo'n goedzak als zijn vader volgens mij. Die maakt zich niet zo druk over andere kinderen die speelgoed afpakken en zo. Een meisje daarintegen zal dan zeker net zo'n bitch worden als haar moeder, met bijten en zo vroeger he
hahaha
klinkt als mijn moeder, die mepte andere kindjes met een tasje ofzo? of waren het schoentjes? ik weet het niet meer
ze was in ieder geval de baas altijd hahaha.

@Chan jaaaa die site is echt erg. pff... ik heb van mn ouders een poppewagentje gekregen (die met roze dekentje) voor A. als kraamkado. Superleuk <3 maar er zat dus een kaartje bij met dat webadres erop. Ik wist wel dat ik niet moest kijken
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72798204
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

mag Seb dan komen spelen? Kunnen ze samen winkeltje spelen, of anders wij en dat de kids wat anders gaan doen
jaaaa! leuk
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72798229
Ik heb de te kleine kleertjes van Tess nu in een doos gedaan. Weet nog niet wat ik ermee ga doen...
Kan het nu nog niet over mij hart verkrijgen om ze weg te doen...

Tinu, Tess drinkt ook zo verschrikkelij onrustig. Ze heeft net weer 60cc laten staan. Heb al een andere speen op de fles gedaan maar dat heeft ook niet geholpen.
De enige manier om er nog iets in te krijgen is om haar in de wipper te zetten en dan d'r hoofd tegen te houden met mijn handen en maar met d'r te kletsen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72798655
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:13 schreef Vicky het volgende:
Ik heb de te kleine kleertjes van Tess nu in een doos gedaan. Weet nog niet wat ik ermee ga doen...
Kan het nu nog niet over mij hart verkrijgen om ze weg te doen...

Tinu, Tess drinkt ook zo verschrikkelij onrustig. Ze heeft net weer 60cc laten staan. Heb al een andere speen op de fles gedaan maar dat heeft ook niet geholpen.
De enige manier om er nog iets in te krijgen is om haar in de wipper te zetten en dan d'r hoofd tegen te houden met mijn handen en maar met d'r te kletsen..
En als je der met haar rug tegen je buik aanzet en dan tv laat kijken? Zo doe ik met Leander wel eens als ie niet wil. Dan drinkt ie zo de fles leeg!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72798683
Helpt ook niet, al geprobeerd..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72798873
heel dom misschien Vicky gewoon weg niet zoveel honger?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72798905
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
Tinuviel, mijn gevoel zegt het laatste. Aanleren dat het niet erg is dat mama weggaat, ze komt ook weer terug, ze is niet weg-weg. Ik had ergens gelezen dat kindjes inderdaad op een bepaald moment beseffen dat papa en mama ook echt weg kunnen gaan en dat ze dat eng vinden. Als je hem dan gewoon laat liggen maar even over zijn bolletje aait en tegen hem praat wordt hij daar dan ook al rustig van?
Lijkt me wel moeilijk zoiets.

Overdag is het thuis nog wel eens op te lossen doordat hij ons ziet. Maar s' avonds of s'nachts is het meer een probleem. Misschien hebben wij het zelf ook niet goed aangepakt omdat wij hem de laatste nachten wel eens bij ons in bed hebben genomen. Gisternacht voldeed gewoon een beetje aaien over zijn hoofdje. Hij was toch moe genoeg om weer te gaan slapen. Eergisteren kwam er ook bij dat hij kramp had of hem poep dwars zat. Als wij hem bij ons in bed nemen wordt het voor ons soms moeilijk slapen. Hij wipt met zijn handjes en kletst soms wat af.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72799056
Tinuviel, Jair krijgt bv toch?
Een goede tip die ik destijds kreeg toen Devin hetzelfde doormaakte was tijdens het voeden, en ALLEEN tijdens het voeden een ketting te dragen met grote, opvallende kralen eraan. Het liefst van plastic, glimmend en in verschillende kleuren, kan de kleine tijdens het drinken lekker naar kijken en mee spelen. Ik had toen bij de Zeeman een grote bus kralen gehaald en zelf een ketting geregen. Werkte prima

Bar, het is ook zo moeilijk soms Hier min of meer hetzelfde en dat kan je af en toe flink onzeker maken. Persoonlijk zou ik echt nergens zijn zonder de draagdoek, vind het echt een uitkomst.

Chan, die spuitluier
Moet er nu opnieuw behangen worden of valt het nog mee?
.... met gevoel voor drama....
pi_72799086
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef _Bar_ het volgende:
Tuniviel dat drink probleem herken ik maar al te goed.
Wat hier hielp, was om Thijs naar de slaapkamer te gaan, in bed te gaan liggen, het donker maken, geen radio-tv-mobiel-telefoon aan of binnen handbereik, het liefste trok ik ook nog het dekbed beetje over ons heen, en zelf ook niks zeggen.
Het is een moeilijke tijd hoor zodra ze alles gaan ontdekken, maar ook daar kom je weer uit, al kost het wat creativiteit en heel veel geduld.

Hier zit ik er beetje doorheen, hier gaat het even goed en daarna weer terug bij "af"
Ben weer aldoor aan het voeden geweest vanmorgen, gewoonweg elk uur, om 10 uur naar beneden gegaan, daar nog een keer gedronken, en toen werd het huilen gillen, het enige wat hielp om Roy rustig te krijgen was Roy dicht tegen me aan te houden en in de schommelstoel te gaan zitten en schommelen.
Toen viel hij in slaap, ben nog heel even door gaan schommelen en daarna hem in bed gelegd, en daar ligt hij nu al een half uurtje rustig te slapen.
Maar men wat kunnen ze je onzeker maken zeg.
Begin me echt steeds meer af te vragen of het niet bij mij ligt.
Bedankt voor je tip -bar. Ik zal het proberen met donker maken. Soms is het zoals reeds gezegd al genoeg dat hij mij ziet. Met drie maanden had hij dit niet pas nu.
Het ligt echt niet aan jou _bar met Roy. Waarschijnlijk heeft hij gewoon behoefte aan veel mamawarmte en -veiligheid. Niet onzeker laten maken.

Bodpa ik geef bv. Misschien kan ik mijn borsten met aluminium folie verzieren
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72799153
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Kersjes het volgende:
Tinuviel, Jair krijgt bv toch?
Een goede tip die ik destijds kreeg toen Devin hetzelfde doormaakte was tijdens het voeden, en ALLEEN tijdens het voeden een ketting te dragen met grote, opvallende kralen eraan. Het liefst van plastic, glimmend en in verschillende kleuren, kan de kleine tijdens het drinken lekker naar kijken en mee spelen. Ik had toen bij de Zeeman een grote bus kralen gehaald en zelf een ketting geregen. Werkte prima

Dankje kersjes. Dat is nog eens een creatieve oplossing. Ga ik zeker proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72799198
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef miss_sly het volgende:
ow ja en dan nog een vraag: ze ligt nu in de box, gekleed in een rompertje met korte mouw, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken, maar ze heeft koude handjes en koude wangetjes. Is het hier dan te koud en moet ik al de verwarming aanzetten? Ik vind het her zelf niet koud, maar ik ga haar natuurlijk binnen ook geen wantjes en muts aandoen
Wangetjes en handjes zijn niet echt de graadmeter of Senna het warm heeft of niet.
Als ze in haar nekje prettig aanvoeld dan zit het wel goed!
Tenzij ze natuurlijk blauwe handen heeft ofzo, maar dan heb je dat snel genoeg door.

Even mijn vraag uit het vorige topic in herhaling; Vicky, wat bedoelde jij met "tandjespoep". Wat is daar anders aan dan "normale" poep?
Ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen. Ze zit sinds gisteren de hele tijd met haar tong schuin op de plek waar haar linkerondertand door moet komen. Als ze zit te brabbelen klinkt dat heel raar!
Ze kwijlt dus ook meer en ze poept ook vaker dan anders.
Maar het kan ook net zo goed nog maanden duren, ik heb al een keer eerder aan tandjes gedacht en toen kwam er ook niks.
pi_72799238
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:43 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Wangetjes en handjes zijn niet echt de graadmeter of Senna het warm heeft of niet.
Als ze in haar nekje prettig aanvoeld dan zit het wel goed!
Tenzij ze natuurlijk blauwe handen heeft ofzo, maar dan heb je dat snel genoeg door.

Even mijn vraag uit het vorige topic in herhaling; Vicky, wat bedoelde jij met "tandjespoep". Wat is daar anders aan dan "normale" poep?
Ik verdenk Lianne er namelijk van dat ze tandjes gaat krijgen. Ze zit sinds gisteren de hele tijd met haar tong schuin op de plek waar haar linkerondertand door moet komen. Als ze zit te brabbelen klinkt dat heel raar!
Ze kwijlt dus ook meer en ze poept ook vaker dan anders.
Maar het kan ook net zo goed nog maanden duren, ik heb al een keer eerder aan tandjes gedacht en toen kwam er ook niks.
Zuur ruikende poep, dunne poep
pi_72799243
Tandenpoep is poep met een hele aparte, beetje zurige geur. ALthans, zo was het bij Amber.

Bar, zou ook best kunnen hoor, maar voorheen dronk ze alle flessen tot de laatste druppel toe leeg en nu laat ze over de hele dag soms ruim 200 cc staan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72799274
zo'n zure yoghurt lucht, heeft Seb ook alleen nog geen tandje in zicht, volgens mij
pi_72799303
dan zal ik er eens werk van maken de draagdoek die nu hier ligt vind roy veel te warm.
bij scoonzus ligt m'n andere doek.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72799398
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Bodpa ik geef bv. Misschien kan ik mijn borsten met aluminium folie verzieren
Oeps...
Wel sexy trouwens
pi_72799400
Hmm, ja, zoiets, zo ruikt het wel wat.
Maarja, nu maar wachten tot ze doorkomen. Gisternacht was ze ineens helemaal in paniek, huilen maar zonder haar ogen open te doen. Maar wel 25 minuten ontroostbaar.
Ik dacht dat ze pijn had ofzo, maar ik heb echt geen idee.. ze huilt namelijk niet zo vaak.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:01:30 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72799773
Ik snap er niks meer van hoor Gisteravond een groot drama met drinken, huilen, krijsen en we kregen het er gewoon niet in. Dus maar weggelegd, de een met een halve fles en de ander met 20 cc ofzo. We waren erop voorbereid dat dat een nachtvoeding ging worden...........slapen ze gewoon tot 7 uur!
Gisteravond dachten we aan spruw, omdat het onrustig drinken wel een beetje een hoogtepunt bereikte, maar vanmorgen dronken ze allebei weer rustig (om 7u en om 11u). Fles niet leeg, maar wel aanvaardbaar. Nu twijfel ik dus of ik de ha nog zal bellen of dat ik het nog even aan ga kijken. Wat denken jullie? Er zijn trouwens nog steeds geen witte puntjes oid zichtbaar in het mondje en vanmorgen huilden ze ook niet meer tijdens het drinken. Max dronk nog wel onrustig, maar niet zo extreem als gisteravond. Irritant!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')