Ja je mag ik geloof de fysio zovaak oproepen als je wilt, maar na die minuut tussen de games moet je gewoon weer beginnen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 02:07 schreef Bevin het volgende:
Is er trouwens een limiet van oproepen van zo'n fysiotherapeut?
Idd. Zo onsportief om Gonzalez niet netjes op zn forehand aan te spelen zegquote:Op vrijdag 11 september 2009 02:19 schreef Bevin het volgende:
Wat een boutballen slaat Nadal trouwens, Rare spin hele tijd en dan ook nog die wind, lekker voor je tegenstander
Kan je beter nu je wekker zetten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 02:32 schreef TheGeneral het volgende:
Ja, wat nu. Zet de wekker wel over 1,5 uur. Als ze dan nog niet spelen draai ik me weer om.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 02:40 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Kan je beter nu je wekker zetten.
Om 18.30 ongeveer.quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:04 schreef northernlight81 het volgende:
Wanneer moet Clijsters de halve finale spelen?
SP#3?quote:
Setpoint drie.quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:08 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
SP#3?
Maar de finale is toch zaterdag? Zit daar ook weinig tijd tussen. Hopelijk weer een Belgische finale.
Daarom zijn de halve finales ook niet 's avonds en de finale wel. Ruim 24 uur rust dus.quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:08 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
SP#3?
Maar de finale is toch zaterdag? Zit daar ook weinig tijd tussen. Hopelijk weer een Belgische finale.
Dit is idd de kans om iig met een voorsprong te wisselen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:14 schreef Bevin het volgende:
Gonzalez staat nu duidelijk aan de goeie kant ivm de wind. Ben benieuwd naar die tie-break.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:28 schreef Ambrosius het volgende:
Nou, hoe lang zullen ze wachten tot de beslissing dat het vandaag niet meer uitgespeeld kan worden? Al bijna half 11 local time. Ik zet de wekker over een uur wel weer.
Om 18.30 begint Clijsters - Williams, daarna gelijk Nadal - Gonzo.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:55 schreef kevinoz het volgende:
Weet iemand wanneer precies de partij gespeeld word?
Heb gister de 1e set gezien, maar wat stond die gonzales geweldig uit te halen zeg echt prachtig.
is dat zo?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:29 schreef sven23456 het volgende:
grappig hoe iedereen (bijna) iedereen hier voor Gonzales..of eigenlijk anti-Nadal isin mijn ogen krijgen we als Gonzales van Nadal wint echt een ruk halve finale waarbij Del Potro Gonzales helemaal inmaakt
dat zou saai zijn zeg
naja ik zie ze allebei niet Del Potro verslaan maar bij Nadal heb je nog de hoop dat hij ineens een stuk beter speelt ...van Gonzales weten we wel ongeveer waar zijn top licht...maarja we zullen zienquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:34 schreef Szura het volgende:
[..]
is dat zo?![]()
Ik heb juist het gevoel dat Gonzalez eerder van Del Potro wint dan Nadal
Nee voor de zoveelste keer Nadal in een GS finale is spannend wil je zeggen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:29 schreef sven23456 het volgende:
grappig hoe iedereen (bijna) iedereen hier voor Gonzales..of eigenlijk anti-Nadal isin mijn ogen krijgen we als Gonzales van Nadal wint echt een ruk halve finale waarbij Del Potro Gonzales helemaal inmaakt
dat zou saai zijn zeg
Ik ben voor Nadal.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:29 schreef sven23456 het volgende:
dat zou saai zijn zeg
Dat sowieso. Gonzalez is altijd één van m'n favoriete spelers geweest.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:59 schreef TheGeneral het volgende:
En een aantal zijn denk ik ook niet anti-Nadal maar meer pro-Gonzalez
Eens. Gonzalez is ook al sinds lange tijd één van mijn favoriete spelers, Nadal gewoon niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:00 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat sowieso. Gonzalez is altijd één van m'n favoriete spelers geweest.
Maar ik heb het ook niet zo op Nadal, vind het niet zo'n symphatieke gast.
Hier kun je het per 3 uur bekijken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:18 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft iemand nog nieuws over het weer vandaag op de US Open? En is al bekend op welke tijden de halve finales van de heren en de finale van de dames morgen worden gespeeld ervan uitgaand dat alles vandaag kan worden afgewekt wat vandaag moet worden afgewerkt?
Lolll, Gonzo had met een beetje geluk al 2-0 voor gestaan, maar die onnodige fouten van hemquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:49 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee voor de zoveelste keer Nadal in een GS finale is spannend wil je zeggen.
Het is trouwens Gonzalez. We hebben het hier niet over Speedy he.
Whihi ja. Ik heb de afgelopen 2 dagen niet kunnen kijken helaas, dus stiekem vind ik het niet erg dat het vanavond verder gaat. Plus Williams - Clijsters, lijkt me ook een toffe wedstrijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:28 schreef Bevin het volgende:
[..]
Lolll, Gonzo had met een beetje geluk al 2-0 voor gestaan, maar die onnodige fouten van hem![]()
5 sets zou wel leuk zijn
Bedankt. Klinkt niet best.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:25 schreef APK het volgende:
[..]
Hier kun je het per 3 uur bekijken.
Ziet er uit of het de hele dag blijft regenen.
Als ie nu de finale haalt veegt Fed de vloer met hem aanquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:32 schreef Colplay het volgende:
Volgens mij is iedereen hier vooral anti-Nadal omdat hij wel bijna elke keer van Federer wint
Drie wedstrijden voor Gonzo zaterdag/zondagquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:32 schreef TheGeneral het volgende:
Vanavond 90% kans op regen.
http://www.sportweek.nl/t(...)rocent_kans_op_regen
Sowieso jaquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Als ie nu de finale haalt veegt Fed de vloer met hem aan![]()
Kans is wel heel groot ja, maar heb dat ook rond Wimbledon en Aus Open al eens gehoord en toen won Nadal ook. Qua mentaliteit is dat toch een beetje een Duitser, pas verslagen als hij het stadion uit is.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Als ie nu de finale haalt veegt Fed de vloer met hem aan![]()
Mij niet, zoiets moet juist bijzonder zijn. Nadal verdient het echt niet om nu ook al het Career Slam te halenquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:39 schreef Colplay het volgende:
[..]
Hoop eigenlijk dat Nadal het toernooi wint, lijkt me mooi om gewoon twee keer in een jaar iemand te hebben die een Career Slam binnen weet te halen.
Als Nadal hier in de finale van Federer wint kun je echt niet zeggen dat het onverdiend is. Op elke GS dan een keer van Federer gewonnen in de finale.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mij niet, zoiets moet juist bijzonder zijn. Nadal verdient het echt niet om nu ook al het Career Slam te halen
Ja, iedereen ziet Nadal steeds als de underdog...tegen Gonzalez, tegen DP, tegen Murray, tegen Federer. Maar uiteindelijk wint hij meestal gewoon. Het kan best zijn dat er voor Federer(s gevoel) heel; veel op het spel staat in een finale tegen Nadal. Als hij wint, maakt het voor veel critici zijn jaar waarschijnlijk vele overtuigender, omdat het anders net lijkt alsof hij RG en Wimbledon niet had gewonnen als hij in de finale tegen Nadal had gewonnen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:39 schreef Colplay het volgende:
[..]
Kans is wel heel groot ja, maar heb dat ook rond Wimbledon en Aus Open al eens gehoord en toen won Nadal ook. Qua mentaliteit is dat toch een beetje een Duitser, pas verslagen als hij het stadion uit is.
Ja, dat zou waarschijnlijk een unicum zijn vermoed ik.quote:Hoop eigenlijk dat Nadal het toernooi wint, lijkt me mooi om gewoon twee keer in een jaar iemand te hebben die een Career Slam binnen weet te halen.
Waarom niet? Als hij Federer in de finale verslaat, is dat toch gewoon volkomen terecht?quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mij niet, zoiets moet juist bijzonder zijn. Nadal verdient het echt niet om nu ook al het Career Slam te halen
Mjpd maakt geen schijn van kans tegen de mokerslagen van gonzales...quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:29 schreef sven23456 het volgende:
dat zou saai zijn zeg
Mjpd? Je bedoelt JMDP.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:48 schreef kevinoz het volgende:
[..]
Mjpd maakt geen schijn van kans tegen de mokerslagen van gonzales...
Maar laat hem eerst nog maar van Nadal winnen..
quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:48 schreef kevinoz het volgende:
[..]
Mjpd Gonzalez maakt geen schijn van kans tegen de mokerslagen van gonzales JMDP...
Niets raars aan. Afgebroken wedstrijden worden normaal gezien nooit als eerste geprogrammeerd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
Raar dat de organisatie eerst een damespartijtje laat afwerken voordat Nadal en Gonzales hun onderbroken wedstrijd mogen gaan afmaken.
Vind ik ook altijd vreemd. Ze kunnen alle hersteltijd die ze krijgen goed gebruiken lijkt mij.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
Raar dat de organisatie eerst een damespartijtje laat afwerken voordat Nadal en Gonzales hun onderbroken wedstrijd mogen gaan afmaken.
Het klopt dat ze het eigenlijk altijd doen zoals nu maar ik vind het altijd vreemd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niets raars aan. Afgebroken wedstrijden worden normaal gezien nooit als eerste geprogrammeerd.
Ik vind het eerder raar dat ze 1,5 uur later beginnen. Weet niet of het daar nu droog is, maar met een avond regen in het vooruitzicht kunnen ze deze 1,5 uur wellicht goed gebruiken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
Precies. In zo'n geval zouden ze imo ook wat meer naar de spelers mogen luisteren, op welk tijdstip van de dag zij willen spelen. Ook zijn zo ver in het toernooi natuurlijk genoeg mooie banen beschikbaar waar getennist kan worden zodat de rest niet wordt opgehouden. Natuurlijk kun je dan maar slechts 6000 toeschouwers toe laten maar dat moet in zo'n geval slechts bijzaak zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vind ik ook altijd vreemd. Ze kunnen alle hersteltijd die ze krijgen goed gebruiken lijkt mij.
Nee, anders hadden ze daar Nadal-Gonzo ook wel afgemaakt hè.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:26 schreef qonmann het volgende:
Hebben ze geen overdekt courtje daar ?
Da's waar, vroeg me meer af waarom ze er geen hebben, duur grapjequote:Op vrijdag 11 september 2009 18:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, anders hadden ze daar Nadal-Gonzo ook wel afgemaakt hè.
http://uk.reuters.com/article/idUKL611362220080906quote:U.S. Open looking to build a roof over main court
Sun Sep 7, 2008 12:04am BST
By Simon Cambers
NEW YORK (Reuters) - U.S. Open organisers are considering building a roof over its main court at the cost of around $100 million (56.5 million pounds), officials said on Saturday.
Het was toch wel heel lekker geweest als er nu gewoon een dak was zegquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Da's waar, vroeg me meer af waarom ze er geen hebben, duur grapje
[..]
http://uk.reuters.com/article/idUKL611362220080906
WATquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Da's waar, vroeg me meer af waarom ze er geen hebben, duur grapje
[..]
http://uk.reuters.com/article/idUKL611362220080906
Gaat om een verplaatsbaar dak met op de vier hoekpunten helicopters die boven het stadion blijven hangen tijdens de wedstrijd.quote:
Zijn ze helemaal gek geworden daarquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:37 schreef APK het volgende:
[..]
Gaat om een verplaatsbaar dak met op de vier hoekpunten helicopters die boven het stadion blijven hangen tijdens de wedstrijd.
Kan ook voor andere evenementen gebruikt worden.
Dat is daar niet iets van gisteren hequote:Op vrijdag 11 september 2009 18:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Zijn ze helemaal gek geworden daar
Dat weet niemand.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:49 schreef Colplay het volgende:
Maar hoe laat gaan we nou tennissen?
quote:12:35 PM
The first match is scheduled for 2:00 PM ET at the earliest. Stay tuned for updates.
US Open Web Team, USA
Oke tnxquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:51 schreef Szura het volgende:
2 pm op z'n vroegst meldt de site van de US Open....
Dat is 20:00
Dan gaat de finale naar maandag lijkt me.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:54 schreef APK het volgende:
Als ze de partij vandaag niet af kunnen maken kun je Nadal en Gonzalez wel afschrijven.
Zei ze ook niet zoiets als 'I uploaded the films naar my website.'quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:08 schreef Szura het volgende:
Yeah it's fun you know, to put video's online for the fans, you know.
Fans can stay updated you know, amazing you know.
Is me niet opgevallenquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:14 schreef APK het volgende:
[..]
Zei ze ook niet zoiets als 'I uploaded the films naar my website.'
Net bij de leukste wedstrijdenquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:53 schreef remlof het volgende:
Bevin, ranzig plaatje, mail maar voor een unban als het weekend is afgelopen.
Wat een gast is het tochquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:15 schreef Szura het volgende:
Hmm Edje heeft het nu zelfs over 21:00
[..]
Is me niet opgevallen![]()
Maar ik begon me wel steeds meer te ergeren aan dat "you know"![]()
Eén nachtbraker minder![]()
[..]
Net bij de leukste wedstrijden![]()
Oh, ik hoor alleen het geluid vanaf hier eigenlijk. Nou goed, ik heb 't gisteren toch gemist, dus.quote:
Ja, je kon der op wachten. Ze zijn blijkbaar toch een beetje in paniek, dat ze toch maar alle singles tegelijk laten spelen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:44 schreef kevin_ het volgende:
13:27
Scheduling update! It's still raining at the Open, but there have been some court changes. The resumption of the men's quarterfinal between Fernando Gonzalez and Rafael Nadal will now take place on Louis Armstrong Stadium. The women's semifinal between Caroline Wozniacki and Yanina Wickmayer has been moved to Grandstand. Here's hoping that the sun comes out and we get three simultaneously compelling singles matches!
Ja en dan zul je zien dat Eurosport voor een damespartij kiest hequote:Op vrijdag 11 september 2009 19:44 schreef kevin_ het volgende:
13:27
Scheduling update! It's still raining at the Open, but there have been some court changes. The resumption of the men's quarterfinal between Fernando Gonzalez and Rafael Nadal will now take place on Louis Armstrong Stadium. The women's semifinal between Caroline Wozniacki and Yanina Wickmayer has been moved to Grandstand. Here's hoping that the sun comes out and we get three simultaneously compelling singles matches!
Krijgen we vast weer een vrouwenpartij op Eurosport.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:45 schreef D.Pelizzon het volgende:
[..]
Ja, je kon der op wachten. Ze zijn blijkbaar toch een beetje in paniek, dat ze toch maar alle singles tegelijk laten spelen.
Carolinequote:Op vrijdag 11 september 2009 19:47 schreef APK het volgende:
[..]
Krijgen we vast weer een vrouwenpartij op Eurosport.
Dan denk ik nog altijd Kim - Serena hoorquote:
Wishfull thinkingquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Dan denk ik nog altijd Kim - Serena hoor
Dat mag ik toch niet hopen zeg. Ik hoop echt dat Eurosport voor die wedstrijd kiest. Kim kunnen we wel op Sporza zien. Wickmayer zal nergens te zien zijn of die wedstrijd moet erg lang duren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:52 schreef SC-Heerenveen01 het volgende:
Wel balen dat alles straks tegelijk is.
En Nadal-Gonzo is natuurlijk nergens te zien..
Allemaal tegelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:07 schreef kevin_ het volgende:
13:53
Here's the latest. Play will not begin before 2:30 p.m., at the earliest. Serena/Clijsters on Ashe, Nadal/Gonzalez on Armstrong, Wozniacki/Wickmayer on Grandstand. Come on sun!
Kut geen tennisers in een rolstoel vandaagquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:47 schreef kevin_ het volgende:
14:30
Ok, it looks like we're going to have to wait it out for another hour. Both women's semifinals and the rest of the Nadal/Gonzalez quarterfinal are now scheduled to resume at 3:30pm. Today's wheelchair singles and juniors doubles matches have all been cancelled.
Hier word ik niet blij vanquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:01 schreef SC-Heerenveen01 het volgende:
En weer een halfuurtje erbij. Not before 4pm nu.
Dat gaat op zich nog wel vrij snel, maar zolang het blijft regenen wordt het niks natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:23 schreef Tomaz het volgende:
Die beelden net op eurosport beloofden niet veel goeds... Weet niet hoe snel ze zo´n baan droog kunnen maken, maar dit gaat ´m niet worden denk...
Ergens op internet:quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:54 schreef Colplay het volgende:
Het wordt tijd voor een indoor GS-toernooi, want dit is echt helemaal niks.
er is weinig veranderdquote:De eerste woordjes Frans die ik als kind leerde, waren “il pleut”. Het was woensdagmiddag, begin juni, en ik installeerde me verwachtingsvol voor de tv. Roland Garros, leuk toernooi, vooral ook omdat mijn favoriet Ivan Lendl daar meestal goed voor de dag kwam. [Dat akkefietje met Michael Chang in 1989 heb ik uiteindelijk verdrongen.] Maar dan gebeurde het: je zag het center court, maar dat had niet die fraaie rode gravelkleur, maar was afgedekt met grijsachtig zeil. “Il pleut”, stond dan in beeld, soms wel urenlang. Het regent. En de NOS speelde dan van die Franse chansons als achtergrondmuziek.
Dat zei ikquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:54 schreef Colplay het volgende:
Het wordt tijd voor een indoor GS-toernooi, want dit is echt helemaal niks.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:08 schreef nightcowboy het volgende:
22:30..maar het schuift de hele tijd op..
Amaiquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:26 schreef nightcowboy het volgende:
Om jullie wat blijer te maken:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wat een dooddoenerquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:27 schreef qonmann het volgende:
Als alles volgens schema was gegaan was Caroline nu aan het spelen
nu beelden op ES. ziet er niet goed uit..quote:
3 uur 's nachtsquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:10 schreef Ambrosius het volgende:
Nou ja, om 22.00 zullen ze zeker Rafa-Gonzo nog laten beginnen en ik denk gewoon allemaal. Dat duurt nog 5 uur.
Oke, die hebben dus ook zondag de finale.. Ervan uitgaande dat Rafa - Gonzo nog vandaag kan en de halve finales morgen.. Anders gaat de mannenfinale naar maandag.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:12 schreef TheArt het volgende:
Damespartijen verschoven naar morgen.
Daar hebben we alleen in 2009 niks meer aanquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:39 schreef qonmann het volgende:
als het morgen ook regent neemt de kans op een dakje weer toe..
quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar hebben we alleen in 2009 niks meer aan.
Daar wacht ik dan nog maar op. Ik hoop wel dat ze dan zo snel mogelijk beginnen en niet pas om 02.00 NL time beginnen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:55 schreef Ambrosius het volgende:
Het schijnt dat ze rond 0.30 NL time een beslissing maken.
Dat weet niemand, laten we het gewoon afwachten..quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Daar wacht ik dan nog maar op. Ik hoop wel dat ze dan zo snel mogelijk beginnen en niet pas om 02.00 NL time beginnen.
Wanneer komen de halve finales bij de mannen als Gonzalez-Nadal vandaag niet kan worden afgemaakt?
quote:Op zaterdag 12 september 2009 00:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat weet niemand, laten we het gewoon afwachten..
Hmm, da's geen goed nieuws. Ben benieuwd of het al echt definitief is maar daar lijkt het dan wel een beetje op.quote:Op zaterdag 12 september 2009 00:24 schreef stefan92 het volgende:
In de schedule of play is de wedstrijd al verschoven naar morgen.
Waar heb je dat gezien?quote:
usopen.org had ik het van.quote:Op zaterdag 12 september 2009 00:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waar heb je dat gezien?![]()
Bronvermeldingen, mensen.
Slaap lekker.quote:
Arthur Ashe Stadiumquote:Op zaterdag 12 september 2009 00:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Slaap lekker.![]()
Is de OOP voor morgen al uit?
quote:
6 uurquote:Op zaterdag 12 september 2009 00:42 schreef northernlight81 het volgende:
Hoeveel is het tijdverschil?
Hier is het zes uur later.quote:Op zaterdag 12 september 2009 00:42 schreef northernlight81 het volgende:
Hoeveel is het tijdverschil?
Die hype die ze nou willen volgen inderdaadquote:
Waarom niet? Vind je het te verkiezen als ze het zo late en we mogelijk meerdere dagen geen tennis hebben?quote:
Snap ook niet waarom mensen geen dak willen hebben? Had gehoopt om gisteravond een hele avond toptennis te kunnen kijken, krijg je dit. Ik weet niet hoe laat ze maandag de finale spelen, maar waarschijnlijk moet ik die nu missen, terwijl ik zondagavond wel gewoon thuis ben. Finales horen gewoon op zondag gespeeld te worden. Wordt er minder goed gespeeld onder een dak dat mensen tegen zijn?quote:Op zaterdag 12 september 2009 07:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom niet? Vind je het te verkiezen als ze het zo late en we mogelijk meerdere dagen geen tennis hebben?
Ik vind het ook zonde. In wat je laatste vraag betreft: integendeel lijkt me. Als er een dak is, is er geen wind. En als er geen wind is, is de kwaliteit van het tennis hoger.quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:57 schreef Colplay het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom mensen geen dak willen hebben? Had gehoopt om gisteravond een hele avond toptennis te kunnen kijken, krijg je dit. Ik weet niet hoe laat ze maandag de finale spelen, maar waarschijnlijk moet ik die nu missen, terwijl ik zondagavond wel gewoon thuis ben. Finales horen gewoon op zondag gespeeld te worden. Wordt er minder goed gespeeld onder een dak dat mensen tegen zijn?
quote:Op zaterdag 12 september 2009 09:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het ook zonde. In wat je laatste vraag betreft: integendeel lijkt me. Als er een dak is, is er geen wind. En als er geen wind is, is de kwaliteit van het tennis hoger.
Sowieso ook: een van de meest ontwikkelde landen maar als er water op een baan staat, gaan ze hem met handdoeken droog maken.Waarom hebben ze geen grote blowers ofzo, in elk geval voor de hoofdbanen. Dit is toch geen gezicht.
![]()
Het is gewoon inherent aan outdoor tennis en het heeft voor mij ook wel wat om eens te moeten wachten. Één overdekt court waarop dan doorgegaan kan worden is dan leuk, maar natuurlijk puur voor de commercie. Dat het zo extreem wordt zoals nu komt ook 1x in de 50 jaar voor per toernooi en wat dan nog? Wie herinnert zich niet die Wimbledon-finale van 2001, die reeds fraaie zege is extra bijzonder omdat die finale op maandag werd gespeeld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:57 schreef Colplay het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom mensen geen dak willen hebben? Had gehoopt om gisteravond een hele avond toptennis te kunnen kijken, krijg je dit. Ik weet niet hoe laat ze maandag de finale spelen, maar waarschijnlijk moet ik die nu missen, terwijl ik zondagavond wel gewoon thuis ben. Finales horen gewoon op zondag gespeeld te worden. Wordt er minder goed gespeeld onder een dak dat mensen tegen zijn?
Who caresquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daarnaast is indoor spelen ineens iets heel anders dan outdoor, ik denk dat het niet voordelig zou zijn voor Nadal bijvoorbeeld.
Is dit een willekeurige reactie op een je posts over dames(tennis)?quote:
Nee. over het feit dat je je drukt maakt dat indoortennis wat anders is (eens in de 50 jaar gaat het voorkomen begrijp ik uit jouw post) en zelfs Nadal in de strijd gooit.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is dit een willekeurige reactie op een je posts over damestennis?
Ik maak me er niet druk om. Dat is juist het punt wat mij het minste tegen het hoofd stoot, maar wel een van de vaak gehoorde kritieken op de daken bij de Grand Slams.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee. over het feit dat je je drukt maakt dat indoortennis wat anders is (eens in de 50 jaar gaat het voorkomen begrijp ik uit jouw post) en zelfs Nadal in de strijd gooit.
OK , excuses, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om. Dat is juist het punt wat mij het minste tegen het hoofd stoot, maar wel een van de vaak gehoorde kritieken op de daken bij de Grand Slams.
Notitie voor mezelf: voortaan beter opletten.quote:
Heel goed van je dat je zo principieel bent, maar al jouw argumenten wegen wat mij betreft niet op tegen het moeten missen van bijvoorbeeld Gonzalez-Nadal omdat die wedstrijd tegelijk wordt gespeeld met een damespartij die de voorkeur krijgt van Eurosport.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is gewoon inherent aan outdoor tennis en het heeft voor mij ook wel wat om eens te moeten wachten. Één overdekt court waarop dan doorgegaan kan worden is dan leuk, maar natuurlijk puur voor de commercie. Dat het zo extreem wordt zoals nu komt ook 1x in de 50 jaar voor per toernooi en wat dan nog? Wie herinnert zich niet die Wimbledon-finale van 2001, die reeds fraaie zege is extra bijzonder omdat die finale op maandag werd gespeeld.
Kan je uitleggen waarom het zo anders is?quote:Daarnaast is indoor spelen ineens iets heel anders dan outdoor, ik denk dat het niet voordelig zou zijn voor Nadal bijvoorbeeld.
Ik ben niet principieel, ik vind het gewoon niets hebben. Dat het daarnaast ook puur voor de commercie is, is niet meer dan een feitelijke constatering.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heel goed van je dat je zo principieel bent
Dat is dan jouw mening, dat mag je vinden. Hoe vaak heb jij een dergelijke situatie al meegemaakt?quote:maar al jouw argumenten wegen wat mij betreft niet op tegen het moeten missen van bijvoorbeeld Gonzalez-Nadal omdat die wedstrijd tegelijk wordt gespeeld met een damespartij die de voorkeur krijgt van Eurosport.
Dat laatste gebeurt ook. Het is verder inherent aan outdoor tennis omdat het gewoon een onderdeel van het spel is als je outdoor speelt. Mentaal en fysiek scherp blijven na een onderbreking bijvoorbeeld of als je een paar uur moet wachten voordat je aan de bak moet.quote:En inherent aan outdoor tennis. Waarom? Je kan net zo goed zeggen dat het inherent is aan tennis in zijn algemeenheid dat het in droogte wordt gespeeld.
Dat klopt, maar dat heb je altijd en niet echt een relevante vergelijking als in dat je ineens indoor verder zou moeten.quote:Je hoort ook vaak mensen over competitievervalsing.. Maar stel dat Gonzalez-Nadal gisteren was gespeeld, en ze hadden vandaag en morgen weer gemoeten, was dat net zo goed competitievervalsing geweest.
[..]
Geen wind, geen extreme temperaturen, ballen stuiten anders, spel is wat sneller.quote:Kan je uitleggen waarom het zo anders is?
Tja, op zich heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gelezen dat het spelen zonder dak ook nadelen meebrengt. Ik zou juist graag horen wat het grote voordeel is van een dak, behalve dan dat het voor de commercie aantrekkelijker is.quote:Maar op zich is het geen ramp als het wat anders is, spelen met regenpauzes is ook anders dan spelen zonder regenpauzes.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:59 schreef wimderon het volgende:
Tja, op zich heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gelezen dat het spelen zonder dak ook nadelen meebrengt. Ik zou juist graag horen wat het grote voordeel is van een dak, behalve dan dat het voor de commercie aantrekkelijker is.
Jij doet steeds net alsof dat wanneer iets voor de commercie is, dat negatief is. Als wij nou met z'n allen (ok, jij niet) blijer worden van een maatregel, dan is dat toch een enorm goede maatregel..?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel, ik vind het gewoon niets hebben. Dat het daarnaast ook puur voor de commercie is, is niet meer dan een feitelijke constatering.
[..]
Dat is dan jouw mening, dat mag je vinden. Hoe vaak heb jij een dergelijke situatie al meegemaakt?
[..]
Dat laatste gebeurt ook. Het is verder inherent aan outdoor tennis omdat het gewoon een onderdeel van het spel is als je outdoor speelt. Mentaal en fysiek scherp blijven na een onderbreking bijvoorbeeld of als je een paar uur moet wachten voordat je aan de bak moet.
[..]
Dat klopt, maar dat heb je altijd en niet echt een relevante vergelijking als in dat je ineens indoor verder zou moeten.
[..]
Geen wind, geen extreme temperaturen, ballen stuiten anders, spel is wat sneller.
[..]
Tja, op zich heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gelezen dat het spelen zonder dak ook nadelen meebrengt. Ik zou juist graag horen wat het grote voordeel is van een dak, behalve dan dat het voor de commercie aantrekkelijker is.
Exact.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het grootste voordeel van een dak buiten commercie lijkt me redelijk simpel (en eerder genoemd): het schema. Als het in de eerste dagen regent kan dat meestal nog wel gecompenseerd worden (en helpt 1 baantje natuurlijk ook geen fuck met de tig wedstrijden), maar als het inderdaad in de latere dagen van het toernooi regent is dat toch de enige baan die echt gebruikt wordt. Zo kan Nadal gewoon zijn wedstrijd op donderdag spelen, ipv van drie wedstrijden achter elkaar. Daar zou hij ook nadeel van hebben.
Daarnaast is er inderdaad ook de "commercie": mensen die een zaterdag hebben vrijgehouden voor een finale en spannende halve finales kunnen die dan ook gewoon zien, qua televisie komt het goed uit. Waarom zou dat niet belangrijk zijn. Proftennis is nou eenmaal entertainment.
Indoortennis vs. Outdoortennis. Tja, het is anders en dat kan effect hebben. Maar goed, dat hebben factoren als warm of koud, wind of geen wind, zon of wolkendek, luchtvochtigheid e.d. ook. Er komt gewoon een extra factor bij: droog of regen (dus indoor). Zie niet in waardoor dit zo anders is dan die andere factoren.
Het kan dus handig zijn voor de tennissers en de fans. Zie het probleem niet zo.
Jullie worden blij omdat jullie tv-avondje niet verstoord wordt, maar denk je dat dat een reden is om er opeens een dak op te zetten? Zoals gezegd ben ik er dus geen voorstander van, dan ga ik het niet ineens wel een goede ontwikkeling vinden omdat anderen er wel blij van worden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij doet steeds net alsof dat wanneer iets voor de commercie is, dat negatief is. Als wij nou met z'n allen (ok, jij niet) blijer worden van een maatregel, dan is dat toch een enorm goede maatregel..?
Aha, en daar moeten ze 100+ jaar over nadenken? Dat die daken er puur en alleen voor de commercie lijkt me niet eens een punt van discussie maar gewoon een feit.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het grootste voordeel van een dak buiten commercie lijkt me redelijk simpel (en eerder genoemd): het schema. Als het in de eerste dagen regent kan dat meestal nog wel gecompenseerd worden (en helpt 1 baantje natuurlijk ook geen fuck met de tig wedstrijden), maar als het inderdaad in de latere dagen van het toernooi regent is dat toch de enige baan die echt gebruikt wordt. Zo kan Nadal gewoon zijn wedstrijd op donderdag spelen, ipv van drie wedstrijden achter elkaar. Daar zou hij ook nadeel van hebben.
Daarnaast is er inderdaad ook de "commercie": mensen die een zaterdag hebben vrijgehouden voor een finale en spannende halve finales kunnen die dan ook gewoon zien, qua televisie komt het goed uit. Waarom zou dat niet belangrijk zijn. Proftennis is nou eenmaal entertainment.
Indoortennis vs. Outdoortennis. Tja, het is anders en dat kan effect hebben. Maar goed, dat hebben factoren als warm of koud, wind of geen wind, zon of wolkendek, luchtvochtigheid e.d. ook. Er komt gewoon een extra factor bij: droog of regen (dus indoor). Zie niet in waardoor dit zo anders is dan die andere factoren.
Het kan dus handig zijn voor de tennissers en de fans. Zie het probleem niet zo.
Jaquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Jullie worden blij omdat jullie tv-avondje niet verstoord wordt, maar denk je dat dat een reden is om er opeens een dak op te zetten?
Nu toch wel live he?quote:
Vannacht om 2 uurquote:
Ik schakelde net over naar de Belg. Dacht leuk ze laten nog steeds het wielrennen zien. Na 2 minuten dacht ik zijn ze opnieuwe gestart ?quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Nu toch wel live he?![]()
Ik zit nog ff niet voor de tv
Umpire State Building staat er ook mooi bij vandaag.quote:
Je bedoelt de scheidsquote:
Nee? Want de laatste keer dat ik keek kreeg de ATP/ITF/USTA zijn geld omdat het entertainment verzorgt. Dus o.a. mijn tv-avontje (die verkopen ze aan eurosport etc.), de mensen die kaartjes voor bijvoorbeeld vrijdag of zaterdag hebben gekocht. Oke, er komt ook geld van sponsoren, maar die betalen natuurlijk alleen maar omdat ik die kolibrie-auto reclame kijk, of Sony Ericson zie staan en daar aan denk als ik nieuwe oortjes koop.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niet voor de mensen die erover gaan.
Waar zie je mij sponsoren noemen? Er wordt gewoon gekeken naar welke situatie het meeste geld in het laatje brengt. Of er op dat moment nou 0 mensen kijken of 6 miljard.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:17 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nee? Want de laatste keer dat ik keek kreeg de ATP/ITF/USTA zijn geld omdat het entertainment verzorgt. Dus o.a. mijn tv-avontje (die verkopen ze aan eurosport etc.), de mensen die kaartjes voor bijvoorbeeld vrijdag of zaterdag hebben gekocht. Oke, er komt ook geld van sponsoren, maar die betalen natuurlijk alleen maar omdat ik die kolibrie-auto reclame kijk, of Sony Ericson zie staan en daar aan denk als ik nieuwe oortjes koop.
Het is ook eerlijker als iedereen even fris aan elke wedstrijd begint, het hele toernooi ofwel outdoor ofwel indoor afgewerkt wordt, alle wedstrijden uit dezelfde ronde op hetzelfde moment beginnen of tenminste op dezelfde dag, enzovoorts, enzovoorts. Waarom gebeurt dat dan niet? Simpel, dat brengt minder geld in het laatje.quote:DAARNAAST is er natuurlijk ook nog het feit dat het eerlijker is voor de spelers als ze gewoon volgens het schema hun kwartfinales en halve finales kunnen afronden, maar dat terzijde.
Clijsters begint om 02.00 in de nacht.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:37 schreef bloodymary het volgende:
Op welke tijden spelen Clijsters en Woepie nou?
quote:Nadal hits into the net to drop the first point on serve but quickly recovers when Gonzalez sends a forehand wide - and not just wide but really, really wide. About two metres wide.
Je zou zeggen dat ze, ze laten spelen zodra het kan. Maar 2.00u is een mooie tijd vannacht om te kijken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:38 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Clijsters begint om 02.00 in de nacht.
Inderdaad zeg. Wat een to-ta-le afgang.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:36 schreef TheGeneral het volgende:
Ongelooflijk wat slecht zeg.. Het is een kwartfinale op een Grand Slam hoor Gonzalez.. Hij bakt er echt helemaal niks van.
Ik doe met je mee.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:46 schreef TheGeneral het volgende:
Dit is echt belachelijk.... Ik doe het niet graag, maar:
Gonzalez
quote:
Dat doet ie inderdaad waarschijnlijk omdat mensen dat leuk vinden, niet omdat ie gefrustreerd is ofzo.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Wat een to-ta-le afgang.
Ik vond Gonzalez altijd wel sympathiek maar sinds hij op die lijn ging zitten vind ik hem een zelfdzame minkukel (niet alleen omdat hij op die lijn ging zitten maar ook omdat hij zich steeds onuitstaanbaarder gedraagt. Hij denkt echt dat hij leuk is met dat kapotslaan van zijn rackets.![]()
![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |