Ik vind het ook zonde. In wat je laatste vraag betreft: integendeel lijkt me. Als er een dak is, is er geen wind. En als er geen wind is, is de kwaliteit van het tennis hoger.quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:57 schreef Colplay het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom mensen geen dak willen hebben? Had gehoopt om gisteravond een hele avond toptennis te kunnen kijken, krijg je dit. Ik weet niet hoe laat ze maandag de finale spelen, maar waarschijnlijk moet ik die nu missen, terwijl ik zondagavond wel gewoon thuis ben. Finales horen gewoon op zondag gespeeld te worden. Wordt er minder goed gespeeld onder een dak dat mensen tegen zijn?
quote:Op zaterdag 12 september 2009 09:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het ook zonde. In wat je laatste vraag betreft: integendeel lijkt me. Als er een dak is, is er geen wind. En als er geen wind is, is de kwaliteit van het tennis hoger.
Sowieso ook: een van de meest ontwikkelde landen maar als er water op een baan staat, gaan ze hem met handdoeken droog maken.Waarom hebben ze geen grote blowers ofzo, in elk geval voor de hoofdbanen. Dit is toch geen gezicht.
![]()
Het is gewoon inherent aan outdoor tennis en het heeft voor mij ook wel wat om eens te moeten wachten. Één overdekt court waarop dan doorgegaan kan worden is dan leuk, maar natuurlijk puur voor de commercie. Dat het zo extreem wordt zoals nu komt ook 1x in de 50 jaar voor per toernooi en wat dan nog? Wie herinnert zich niet die Wimbledon-finale van 2001, die reeds fraaie zege is extra bijzonder omdat die finale op maandag werd gespeeld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:57 schreef Colplay het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom mensen geen dak willen hebben? Had gehoopt om gisteravond een hele avond toptennis te kunnen kijken, krijg je dit. Ik weet niet hoe laat ze maandag de finale spelen, maar waarschijnlijk moet ik die nu missen, terwijl ik zondagavond wel gewoon thuis ben. Finales horen gewoon op zondag gespeeld te worden. Wordt er minder goed gespeeld onder een dak dat mensen tegen zijn?
Who caresquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daarnaast is indoor spelen ineens iets heel anders dan outdoor, ik denk dat het niet voordelig zou zijn voor Nadal bijvoorbeeld.
Is dit een willekeurige reactie op een je posts over dames(tennis)?quote:
Nee. over het feit dat je je drukt maakt dat indoortennis wat anders is (eens in de 50 jaar gaat het voorkomen begrijp ik uit jouw post) en zelfs Nadal in de strijd gooit.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is dit een willekeurige reactie op een je posts over damestennis?
Ik maak me er niet druk om. Dat is juist het punt wat mij het minste tegen het hoofd stoot, maar wel een van de vaak gehoorde kritieken op de daken bij de Grand Slams.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee. over het feit dat je je drukt maakt dat indoortennis wat anders is (eens in de 50 jaar gaat het voorkomen begrijp ik uit jouw post) en zelfs Nadal in de strijd gooit.
OK , excuses, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om. Dat is juist het punt wat mij het minste tegen het hoofd stoot, maar wel een van de vaak gehoorde kritieken op de daken bij de Grand Slams.
Notitie voor mezelf: voortaan beter opletten.quote:
Heel goed van je dat je zo principieel bent, maar al jouw argumenten wegen wat mij betreft niet op tegen het moeten missen van bijvoorbeeld Gonzalez-Nadal omdat die wedstrijd tegelijk wordt gespeeld met een damespartij die de voorkeur krijgt van Eurosport.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is gewoon inherent aan outdoor tennis en het heeft voor mij ook wel wat om eens te moeten wachten. Één overdekt court waarop dan doorgegaan kan worden is dan leuk, maar natuurlijk puur voor de commercie. Dat het zo extreem wordt zoals nu komt ook 1x in de 50 jaar voor per toernooi en wat dan nog? Wie herinnert zich niet die Wimbledon-finale van 2001, die reeds fraaie zege is extra bijzonder omdat die finale op maandag werd gespeeld.
Kan je uitleggen waarom het zo anders is?quote:Daarnaast is indoor spelen ineens iets heel anders dan outdoor, ik denk dat het niet voordelig zou zijn voor Nadal bijvoorbeeld.
Ik ben niet principieel, ik vind het gewoon niets hebben. Dat het daarnaast ook puur voor de commercie is, is niet meer dan een feitelijke constatering.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heel goed van je dat je zo principieel bent
Dat is dan jouw mening, dat mag je vinden. Hoe vaak heb jij een dergelijke situatie al meegemaakt?quote:maar al jouw argumenten wegen wat mij betreft niet op tegen het moeten missen van bijvoorbeeld Gonzalez-Nadal omdat die wedstrijd tegelijk wordt gespeeld met een damespartij die de voorkeur krijgt van Eurosport.
Dat laatste gebeurt ook. Het is verder inherent aan outdoor tennis omdat het gewoon een onderdeel van het spel is als je outdoor speelt. Mentaal en fysiek scherp blijven na een onderbreking bijvoorbeeld of als je een paar uur moet wachten voordat je aan de bak moet.quote:En inherent aan outdoor tennis. Waarom? Je kan net zo goed zeggen dat het inherent is aan tennis in zijn algemeenheid dat het in droogte wordt gespeeld.
Dat klopt, maar dat heb je altijd en niet echt een relevante vergelijking als in dat je ineens indoor verder zou moeten.quote:Je hoort ook vaak mensen over competitievervalsing.. Maar stel dat Gonzalez-Nadal gisteren was gespeeld, en ze hadden vandaag en morgen weer gemoeten, was dat net zo goed competitievervalsing geweest.
[..]
Geen wind, geen extreme temperaturen, ballen stuiten anders, spel is wat sneller.quote:Kan je uitleggen waarom het zo anders is?
Tja, op zich heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gelezen dat het spelen zonder dak ook nadelen meebrengt. Ik zou juist graag horen wat het grote voordeel is van een dak, behalve dan dat het voor de commercie aantrekkelijker is.quote:Maar op zich is het geen ramp als het wat anders is, spelen met regenpauzes is ook anders dan spelen zonder regenpauzes.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:59 schreef wimderon het volgende:
Tja, op zich heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gelezen dat het spelen zonder dak ook nadelen meebrengt. Ik zou juist graag horen wat het grote voordeel is van een dak, behalve dan dat het voor de commercie aantrekkelijker is.
Jij doet steeds net alsof dat wanneer iets voor de commercie is, dat negatief is. Als wij nou met z'n allen (ok, jij niet) blijer worden van een maatregel, dan is dat toch een enorm goede maatregel..?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel, ik vind het gewoon niets hebben. Dat het daarnaast ook puur voor de commercie is, is niet meer dan een feitelijke constatering.
[..]
Dat is dan jouw mening, dat mag je vinden. Hoe vaak heb jij een dergelijke situatie al meegemaakt?
[..]
Dat laatste gebeurt ook. Het is verder inherent aan outdoor tennis omdat het gewoon een onderdeel van het spel is als je outdoor speelt. Mentaal en fysiek scherp blijven na een onderbreking bijvoorbeeld of als je een paar uur moet wachten voordat je aan de bak moet.
[..]
Dat klopt, maar dat heb je altijd en niet echt een relevante vergelijking als in dat je ineens indoor verder zou moeten.
[..]
Geen wind, geen extreme temperaturen, ballen stuiten anders, spel is wat sneller.
[..]
Tja, op zich heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gelezen dat het spelen zonder dak ook nadelen meebrengt. Ik zou juist graag horen wat het grote voordeel is van een dak, behalve dan dat het voor de commercie aantrekkelijker is.
Exact.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het grootste voordeel van een dak buiten commercie lijkt me redelijk simpel (en eerder genoemd): het schema. Als het in de eerste dagen regent kan dat meestal nog wel gecompenseerd worden (en helpt 1 baantje natuurlijk ook geen fuck met de tig wedstrijden), maar als het inderdaad in de latere dagen van het toernooi regent is dat toch de enige baan die echt gebruikt wordt. Zo kan Nadal gewoon zijn wedstrijd op donderdag spelen, ipv van drie wedstrijden achter elkaar. Daar zou hij ook nadeel van hebben.
Daarnaast is er inderdaad ook de "commercie": mensen die een zaterdag hebben vrijgehouden voor een finale en spannende halve finales kunnen die dan ook gewoon zien, qua televisie komt het goed uit. Waarom zou dat niet belangrijk zijn. Proftennis is nou eenmaal entertainment.
Indoortennis vs. Outdoortennis. Tja, het is anders en dat kan effect hebben. Maar goed, dat hebben factoren als warm of koud, wind of geen wind, zon of wolkendek, luchtvochtigheid e.d. ook. Er komt gewoon een extra factor bij: droog of regen (dus indoor). Zie niet in waardoor dit zo anders is dan die andere factoren.
Het kan dus handig zijn voor de tennissers en de fans. Zie het probleem niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |