abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72593642
Fok! Dieetclub #286: Verwijten elkaar het leplazarus!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.
Dieetclubmeeting #XXVII Samen naar de Sauna en meer!

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_72593865
Nog even een oude reactie uit topic 285
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, dat laatste, daar heb ik ook weleens aan gedacht: stel dat ik word aangereden, hoe moeten ze dan ooit Meneer waarschuwen?

Vind je zo'n armding handig?
Op het evenement waar ik deze vakantie was kon je dogtags laten maken.
Ik heb eentje gemaakt met mijn naam, gegevens en ICE nummers die ik aan mijn schoen kan hangen. Voorbeeld:

Mocht er iets gebeuren dan is het wel prettig dat ze weten wie ik ben, aangezien ik verder niets meeneem tijdens het lopen.
pi_72594243
Het sporten ging bij mij de afgelopen maand niet goed. Na de vakantie was ik helemaal uit mijn ritme en ben ik niet meer gaan sporten. Voordat ik er erg in had was ik een maand verder zonder sporten.

Maandag was ik het helemaal zat en heb ik mijzelf gedwongen om nu 2 weken heel streng te lijnen en extra te gaan sporten. Eens kijken of dat mij weer terug in het ritme brengt.

Maandag dus wezen fitnessen (75min) en vandaag weer een stuk wezen hardlopen (evy 12). Voor de zekerheid wel even 3 lessen teruggestapt, zodat het niet te zwaar zou zijn na een maand stilstaan.
Na het hardlopen voel ik mij altijd hartstikke goed en energiek, dus blij dat ik dat gedaan heb.

Het wordt tijd om die groene lijn (mijn gewicht) naar de 85kg te brengen, zoals mijn oorspronkelijk doel was per 1 mei. Blauwe lijn is trouwens mijn middelomvang.

[ Bericht 14% gewijzigd door dyna18 op 09-09-2009 20:23:08 ]
pi_72594980
Grappig hoe de lijnen redelijk parallel lopen dyna18.

Ik kom ook meeposten. Ik ben ooit al ruim 15 kilo kwijtgeraakt, en wil nu heel langzaam nog een kilo of 5-10 kwijt..

Ik doe het rustig aan, en ik zie wel waar het schip strand
pi_72595105
Dyna de grafieken man Inderdaad grappig te zien dat je middelomvang zo mee op en neer gaat met je gewicht.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72595864
Meeten ?? mmm beetje druk hier met allerlei zaken...

Dyna inderdaad grappig om te zien !
En Boadicea, welcom back ! Succes met de volgende kilo's !
pi_72597200
Het fijne van het meten van de middelomvang is dat bij het afvallen die gestaag daalt, terwijl mijn gewicht nog wel eens op en neer wil springen. Dus ipv dat je dan een baaldag hebt omdat je gewicht toch omhoog ging, bewijst een lagere middelomvang dat je toch op de goede weg bent.

Ik kan dus iedereen aanraden om naast je gewicht ook je middelomtrek te meten.
pi_72597421
Zijn er nog mensen die ook actief zijn op valtaf.ad.nl?
stuur me anders even een PB hier, dan geef ik je mijn profielnaam om te linken.
pi_72597789
ah, gevonden! Ik heb het momenteel zo druk dat stress voor het eerst in mijn leven lijkt te leiden tot minder eten!
Het gaat hier dus weer goed.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 9 september 2009 @ 23:16:35 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72601048
Ik heb vanavond eindelijk weer eens gesoftballed

Jaja, slechte TVP, ik weet 't
pi_72602469
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:50 schreef DarkElf het volgende:
deze

heb hem bij amazon besteld omdat de Engelse kookboeken een stuk goedkoper zijn dan Nederlandse, en dat ondanks de verzendkosten
Zo te zien ook in het NL te krijgen.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)001954470/index.html
pi_72603298
Na middernacht mag je toch gewoon TVP's plaatsen?
pi_72603336

2 maanden terug bedacht dat als mijn schoonzus geopereerd zou worden we dan beter ś middags warm zouden kunnen eten en ś avonds een maaltijdreep van wieght care mee zouden kunnen nemen om impulsieve mac donalds bezoekjes/ eten over slaan oid te voorkomen en vanavond is dat goed gekomen.

Vanmiddag soep gegeten (hele lekere tomatensoep) en vanavond onderweg naar t ziekenhuis (ze is gisteren weer opgenomen en vandaag geopereerd) de reep op en verder niet gezondigd oid. Fijn zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72603344
Nu tijd om te slapen iig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72605063
Die grafiek ziet er goed uit! Handig. Ik meet m'n omtrek niet, maar merk wel aan m'n riem en broeken dat dat in elk geval de goede kant op gaat. Ook als m'n gewicht op de weegschaal stil staat.

Vanavond volleybal. Moet over 10 minuten weg en ben pas om half 8 's avonds thuis, dan om 9 uur volleybal tot half 11. Het wordt een zwaar dagje.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_72605311
quote:
Op donderdag 10 september 2009 06:33 schreef Soempie het volgende:
Die grafiek ziet er goed uit! Handig. Ik meet m'n omtrek niet, maar merk wel aan m'n riem en broeken dat dat in elk geval de goede kant op gaat. Ook als m'n gewicht op de weegschaal stil staat.

Vanavond volleybal. Moet over 10 minuten weg en ben pas om half 8 's avonds thuis, dan om 9 uur volleybal tot half 11. Het wordt een zwaar dagje.
Daarom kan meeten toch ooit goede motivatie zijn
pi_72605758
ordinaire tvp
pi_72605972
Met je taille meten kan je wel smokkelen

Hebben jullie niet nog wat eettips? Bijv. producten die je nu in huis haalt.
Ik pak iedere middag op mijn werk een paar bekers Maggi opkikker rundvlees. Ook heb ik standaard 3% extra light mayo van Calve in huis en Total Griekse 0% vet yoghurt in kuipjes. Beiden lekker om sauzen te maken.
En i.p.v. gebakken aardappelen doe ik aardappelschijfjes zonder vet een half uur in de oven, beetje droog maar ik vind het wel lekkerder als gekookte aardappels.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72606071
Ik zorg dat ik meer fruit in huis heb. En in de koelkast ligt meestal ook een zak schoongemaakte worteltjes. Vooral bedoeld voor als ik 's avonds trek krijg.
pi_72606347
Hallo!
Ik meet mijn middelomtrek normaal niet, maar nu wel
Maakt mij wat minder stresserig over mijn gewicht, haha Het is heus allemaal buik.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 09:28:02 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72606671
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:43 schreef dyna18 het volgende:
Zijn er nog mensen die ook actief zijn op valtaf.ad.nl?
stuur me anders even een PB hier, dan geef ik je mijn profielnaam om te linken.
niet op AD, maar wel op valtaf. Onder dezelfde nick
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:49 schreef zesje het volgende:
Met je taille meten kan je wel smokkelen

Hebben jullie niet nog wat eettips? Bijv. producten die je nu in huis haalt.
Ik pak iedere middag op mijn werk een paar bekers Maggi opkikker rundvlees. Ook heb ik standaard 3% extra light mayo van Calve in huis en Total Griekse 0% vet yoghurt in kuipjes. Beiden lekker om sauzen te maken.
En i.p.v. gebakken aardappelen doe ik aardappelschijfjes zonder vet een half uur in de oven, beetje droog maar ik vind het wel lekkerder als gekookte aardappels.
Ik ben eeuwen geleden overgestapt op:

Veel lekkerder dan al dat 'echte' lightspul...
En verder inderdaad fruit en thee

Mijn lijstje van gisteren:
Ontbijt:2 sneden bruin, blueband, kipfilet, koffie met warme melk
Tussendoor: 1/2 chinese peer, 1 perzik, water
Lunch: 4 sneden bruin, blueband, rosbief, 1/4 plak kruidkoek, water, espresso met koffiemelk
Tussendoor: 2 sultana appel, 3/4 liter water, blikje cola light
Diner: beef palermo, rijst, sperzieboontjes, water
Tussendoor: bakje kwark met jam, thee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72606904
Hmm bij nader inzien denk ik dat mijn gewicht stabieler is dan mijn middelomvang aangezien ik regelmatig last heb van een opgezette buik vanwege mijn darmen.
  donderdag 10 september 2009 @ 09:53:56 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_72607162
Ik meet al tijden niet meer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72608179
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:41 schreef zesje het volgende:
Hmm bij nader inzien denk ik dat mijn gewicht stabieler is dan mijn middelomvang aangezien ik regelmatig last heb van een opgezette buik vanwege mijn darmen.
Dan meet je je bovenbenen toch? Of je bips? Ik heb 't zelfde met mijn buik. Gisteren pizza, vandaag zie ik eruit alsof ik halverwege een zwangerschap ben
pi_72608358
meeleespost
Ja doei.
pi_72608653
Morning, gelukkig niet zo verkouden meer maar wel gammel. Nou ja, ik haal weer adem, dat vind ik al heel wat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 10 september 2009 @ 13:56:15 #27
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72613201
je moet ergens mee beginnen he, DE

(Zo wat een slechte tvp )
Live life to the Ender :D
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 13:58:10 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72613253
Nog last van hoofdpijn Ender?
  donderdag 10 september 2009 @ 14:05:45 #29
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72613421
Nope, nog niet.... maar het is nog geen 15.30 a 15.45

Heb vandaag zomaar wel van die cup-a-soup kippenbouillon bij me. (Vriendinlief vroeg al of ik soms verkouden werd )
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 14:23:26 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72613858
Slim! Hoop dat het helpt

Vanavond weer volleybaltraining, zal een stuk beter gaan denk ik.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:29:17 #31
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72614053
Ik ook, heb net mijn muil al een tikkie teveel verhit.... maar ja, overleven we wel.

Vanavond ook weer trainen. Ik ben benieuwd. Train al een paar weken met pijn (lang verhaal), maar moet maar ff... ze vinden me nogal onmisbaar geloof ik
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 15:49:36 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72614403
Vertel dat lange verhaal eens

Ik ben blij dat mijn pijn weer weg is, volleyballen met compleet geblokkeerde schouders en nek is niet zo tof
pi_72622854
quote:
Op donderdag 10 september 2009 07:39 schreef Riann het volgende:

[..]

Daarom kan meeten toch ooit goede motivatie zijn
Ik mis iets.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 10 september 2009 @ 20:15:50 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_72622924
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:13 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik mis iets.
meten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72622968
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:15 schreef Troel het volgende:

[..]

meten
Wat stom van me. Ik was er echt niet op gekomen.

Zat al te kijken wie een meeting had voorgesteld.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:17:49 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_72622999
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat stom van me. Ik was er echt niet op gekomen.

Zat al te kijken wie een meeting had voorgesteld.
Ik heb er ook best lang over gedaan hoor Maar kon ook de link met de meetings echt niet leggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 september 2009 @ 20:18:09 #37
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72623005
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:56 schreef dyna18 het volgende:
Ik zorg dat ik meer fruit in huis heb. En in de koelkast ligt meestal ook een zak schoongemaakte worteltjes. Vooral bedoeld voor als ik 's avonds trek krijg.
ik heb tegenwoordig ook wortels in de koelkast ja!
zelfs op mijn werk

Morgenavond eens zien of ik eindelijk afgevallen ben....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72623065
Ik ben nerveus voor straks trouwens. Voor het eerst in drie jaar weer volleyballen. Hoop zo dat het een leuk team is. Opeens krijg ik de zenuwen als ik bedenk dat ik zo misschien in een team zit met reuzen van kerels, die heel hard smashen en waanzinnig goed kunnen volleyballen. Maargoed, aan de andere kant is het een recreanten team en spelen ze derde klasse. Ik ben gewoon bang dat ik alles verleerd ben en niet in de aanval mag, omdat ik natuurlijk veel kleiner ben dan een man. Spelverdelen trekt me alleen totaal niet, dus nouja..

pfffff, moest het even kwijt.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:20:19 #39
112545 Muck
pi_72623087
Spannend soempie!
Komt wel goed
pi_72623273
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:20 schreef Muck het volgende:
Spannend soempie!
Komt wel goed
Denk het ook wel.

Ik ga op het moment een beetje heen en weer tussen:

'Leuk! Nieuwe mensen ontmoeten, lekker volleyballen, gaat helemaal goedkomen!'

En

'Ohoh, straks zijn het allemaal van die lompe kerels en bak ik er geen zak van.'

Nouja, ik ga het eerste zinnetje maar herhalen onderweg ernaartoe.

Ik zweet nu al.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:48:43 #41
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72628930
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef Sjeen het volgende:
Vertel dat lange verhaal eens

Ik ben blij dat mijn pijn weer weg is, volleyballen met compleet geblokkeerde schouders en nek is niet zo tof
ik doe het stiekem toch in het kort. Ik zit nu op mobiel te kloten namelijk.

ik ben een paar weken geleden ten val gekomen met de racefiets. normaal al niet leuk, maar het toeval wilde dat we net de mont Ventoux op waren gefietst en we nog in de afdaling zaten.net begonnen eigenlijk. En toen een klapband en ik van de weg met hoge snelheid. een best gat in mijn knie welke gerepareerd is met 6 interne en 16 uitwendige hechtingen.

Naast wielrennen mag ik ook graag voetballen en ik keep al jaren in 1 van de plaatselijke selectieteams. En de 3de keeper is nogal drama, dus lopen ze me al weken te pushen om weer mee te doen. Dus train ik alweer 2 weken mee, alleen is de wond nog niet helemaal dicht. En begint mijn knie aan de buitenkant beurs en blauw te worden.

Maar, alles voor het team ;-)
pi_72631721
Is dit het topic waar ik moet zijn voor een aantal vragen die ik heb omtrent afvallen/hardlopen/een gezonde voeding?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:25:35 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_72631891
Nouja, of je hier echt moet zijn is maar de vraag, maar stel je vragen en dan merk je vanzelf of men een antwoord weet. In veel gevallen zal er wel antwoord komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72631927
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:17 schreef Rauw. het volgende:
Is dit het topic waar ik moet zijn voor een aantal vragen die ik heb omtrent afvallen/hardlopen/een gezonde voeding?
(Slanke) tips voor een goddelijk lichaam #6 zou ook nog kunnen, ik weet niet precies in welke doelgroep je valt?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72632074
Goed, ik ben dus een grote kerel,
1.90 en ruwweg 140kg (geen flauw idee wat m'n precieze gewicht is).
En heb afgelopen vrijdag (vorige week dus) Besloten mijn leven te gaan beteren.
Eerst zou ik alleen stoppen met Red bull drinken, maar ik zag mogelijkheden tot een algehele verbetering

Dus nu;
Geen "frisdranken" meer (op CrystalClear na maar dat is goed right?)
Geen erg vet eten meer (gegrilled vlees, rijst)
Geen tussendoortjes (op fruit na)
En; voor mij de grootste uitdaging; Geen Alcohol meer.

Dat gaat tot dusverre vrij goed op een stukje gebak na waar ik me nu al 36 uur schuldig over voel
Verder drink ik meer water, eet meer fruit en probeer wat meer te bewegen.

Nu heb ik op het internet een hardloopschema gevonden wat mij wel aantrekt (en wat ik ook wil gaan volgen)
Nu werkt het met allemaal intervals en dergelijke....

Nu was mijn vraag; Hoe nemen de hardlopers hier de tijd op?

De rest van het verhaal is eigenlijk meer een introtje op mezelf, voor als ik jullie misschien vaker wat wil vragen
pi_72632084
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

(Slanke) tips voor een goddelijk lichaam #6 zou ook nog kunnen, ik weet niet precies in welke doelgroep je valt?
In de onwijs zware jongens categorie, vanaf daar werd ik naar hier doorverwezen na het lezen van de OP
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:42:01 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_72632144
Tja, met het hardlopen kan ik je niet helpen. Heb je het schema van Evi te pakken? Dat wordt hier door veel mensen gebruikt

Wat betreft de rest:

gegrild vlees hoeft helemaal niet vet te zijn! Rijst idem dito Stoppen met frisdrank kan helpen, ik heb geen idee wat er in Crystal Clear zit Geen tussendoortjes (of de ongezonde vervangen door fruit) is een goede stap en tja die laatste, dat gaat je denk ik het meeste opleveren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 00:48:16 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72632227
Soempie, hoe was volleybal gegaan? Training ging hier best lekker eigenlijk, Heren 1 vond het vooral interessant om te zien geloof ik En ik heb me na de training netjes aan de spa blauw gehouden
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:48 schreef Ender_W het volgende:

[..]

ik doe het stiekem toch in het kort. Ik zit nu op mobiel te kloten namelijk.

ik ben een paar weken geleden ten val gekomen met de racefiets. normaal al niet leuk, maar het toeval wilde dat we net de mont Ventoux op waren gefietst en we nog in de afdaling zaten.net begonnen eigenlijk. En toen een klapband en ik van de weg met hoge snelheid. een best gat in mijn knie welke gerepareerd is met 6 interne en 16 uitwendige hechtingen.

Naast wielrennen mag ik ook graag voetballen en ik keep al jaren in 1 van de plaatselijke selectieteams. En de 3de keeper is nogal drama, dus lopen ze me al weken te pushen om weer mee te doen. Dus train ik alweer 2 weken mee, alleen is de wond nog niet helemaal dicht. En begint mijn knie aan de buitenkant beurs en blauw te worden.

Maar, alles voor het team ;-)
Auw! Hou je je lichaam wel een beetje in de gaten... erop
pi_72632284
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef Troel het volgende:
Tja, met het hardlopen kan ik je niet helpen. Heb je het schema van Evi te pakken? Dat wordt hier door veel mensen gebruikt

Wat betreft de rest:

gegrild vlees hoeft helemaal niet vet te zijn! Rijst idem dito Stoppen met frisdrank kan helpen, ik heb geen idee wat er in Crystal Clear zit Geen tussendoortjes (of de ongezonde vervangen door fruit) is een goede stap en tja die laatste, dat gaat je denk ik het meeste opleveren
Ik bedoelde ook dat ik wat meer rijst ging doen en grill ipv frituur en bak en braad.
Veel fruit eten is voor mij wel een winnende regel geworden... Vind het lekker en neemt m'n drang naar iets anders weg... Tis soms even zwaar om te zien hoe iemand anders een frikadel wegsnaait en hoe ik daar zit met m'n bakje meloen, maar ach.... dat gaat vast wennen

Stoppen met alcohol heb ik eerder geprobeerd, dat was voor 2 maanden goedgegaan, deze keer hoop ik het véél langer vol te houden, hoop ook dat ik een beetje steun krijg van vrienden ed

Nu het sporten nog goed on track krijgen.... En dan zie ik het wel gebeuren dat er een kilo over 30/40 af moet kunnen
pi_72632414
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

In de onwijs zware jongens categorie, vanaf daar werd ik naar hier doorverwezen na het lezen van de OP
dat is inderdaad niks voor je, sorry
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72633615
quote:
Goed, ik ben dus een grote kerel,
1.90 en ruwweg 140kg (geen flauw idee wat m'n precieze gewicht is).
En heb afgelopen vrijdag (vorige week dus) Besloten mijn leven te gaan beteren.
Eerst zou ik alleen stoppen met Red bull drinken, maar ik zag mogelijkheden tot een algehele verbetering

Dus nu;
Geen "frisdranken" meer (op CrystalClear na maar dat is goed right?)
Geen erg vet eten meer (gegrilled vlees, rijst)
Geen tussendoortjes (op fruit na)
En; voor mij de grootste uitdaging; Geen Alcohol meer.

Dat gaat tot dusverre vrij goed op een stukje gebak na waar ik me nu al 36 uur schuldig over voel
Verder drink ik meer water, eet meer fruit en probeer wat meer te bewegen.

Nu heb ik op het internet een hardloopschema gevonden wat mij wel aantrekt (en wat ik ook wil gaan volgen)
Nu werkt het met allemaal intervals en dergelijke....

De rest van het verhaal is eigenlijk meer een introtje op mezelf, voor als ik jullie misschien vaker wat wil vragen
crystal clear is niet erg nee zit niks in. En vlees grillen is juist wel goed want je bakt het niet in boter. Ik gebruik ook altijd PAM om de gril mee in te spuiten. Iemand bekend met PAM???

Ze verkopen het niet overal maar net als in helmond verkopen ze het in een natuurwinkel.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:20:00 #52
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72634026
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:48 schreef Sjeen het volgende:
Soempie, hoe was volleybal gegaan? Training ging hier best lekker eigenlijk, Heren 1 vond het vooral interessant om te zien geloof ik En ik heb me na de training netjes aan de spa blauw gehouden
[..]

Auw! Hou je je lichaam wel een beetje in de gaten... erop
dank je wel , maar sporten is gezond, hè?

gewoon niet laten kennen.

Maar de meeste heren vinden dames die sporten wel boeiend. Wij staan ook vaak bij onze dames te kijken als ze moeten spelen

@Rauw, 1 tip, zorg voor goed schoeisel. Het kost je een keertje een euro of 100 a 140 maar het scheelt zoveel gezeur. (Vooral omdat je wat zwaarlijvig bent) Ik ken het uit mijn eigen situatie, (ik woog ook ooit bijna 130 kg) en toen ik op goede schoenen ben gaan hardlopen had ik minder/geen last van enkels, pezen, knie etc.

@Rauw, tip 2 (schiet me ineens te binnen) zorg voor loopschema's die haalbaar zijn. Niet ineens 10 km willen hardlopen. Maar bouw op. Luister wel goed naar je lichaam en laat het herstellen. Ik heb op myasics wel goede schema's kunnen laten samenstellen. Daar kijk je naar een realistisch doel en hoe je dat in een bepaalde tijd kan halen.

en tip/opmerking 3: ik hou de tijd bij met een hartslagmeter. Deze houdt nog meer data bij en ik vind dat altijd wel leuk om te weten achteraf. Hoeveek kcal je hebt laten verdwijnen, wel deel daarvan vet is geweest etc. Hoe lang je er mee bezig bent geweest. Maar om te beginnen is zo'n simpel sporthorloge wel genoeg.
pi_72634206
goeiemorgen, ik ben weer minder verkouden dus ik ga zondag weer terug hardlopen.
wel een eerdere les die ik allang gelopen heb want het ging zo slecht dinsdag (wrs door die verkoudheid maar toch) dat mijn zelfvertrouwen even een deuk heeft gekregen

Vandaag weeg ik nog hetzelfde als vorige week vrijdag, frustrerend maar goed, je doet er niets aan en ik heb ook dropjes op voor mijn keel en hou dan vocht vast.. (doe ik sneld door die stomme nieren van mij) Kan t ook positief bekijken; ik ben niet aangekomen.

Maar goed we gaan door met goeie moed...

Vanavond eten we gegrild biefstukje met verschillende gegrilde groenten (paprika, ui, courgette en aubergine) en sinds een spray heb voor olijfolie gebruik ik echt veel minder ervan dus das ok. Verder strooi ik er nog wat pijnboompitjes op en gaan er voor de mr wat ovenfrietjes bij denk ik .

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 11-09-2009 08:59:46 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72634729
quote:
De goedkoopste tip voor timen van intervallen: keukenwekkertje van Blokker. Kost 2 euro, klein plat ding dat je in je hand kan houden en geeft een piepje als de tijd om is.
pi_72635046
Dordat ik met evy loop hoef ik zelf de tijd niet bij te houden, das wel ok.
en van mijn tmobile punten wil ik een sporthorloge nemen, met hartslagmeter, dus dan kan ik wat gerichter gaan lopen. Maar eerst ff doorsparen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 09:32:25 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72635165
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:20 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Maar de meeste heren vinden dames die sporten wel boeiend. Wij staan ook vaak bij onze dames te kijken als ze moeten spelen

-knip-
Zo gezond ja, ik heb er vorig jaar mijn pink mee gebroken Nee, serieus... Ik ben ook nogal geneigd om net een stap te ver te gaan wat sporten betreft. Inzet is prima, maar kijk uit dat je niet straks helemaal niet meer kunt sporten.

We hadden circuitje gisteren, een stuk of tien hoepels zigzag gelegd. Daar moesten we in springen, met twee voeten tegelijk... Kan me zo voorstellen dat dat best leuk uitzag
pi_72635229
Rauw: je hebt een pm met Evy informatie

en voor wat betreft DE: stilstaan als je zo je best doet is stom sta nu ook al 2 weken stil ondanks dat ik mezelf te pletter sport
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:38:30 #58
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635285
ghehe, pink uit de kom telt dat ook , das pas echt een lullige blessure, net als op een baksteen duiken (ook al eens gedaan, beetje veel rommel welke uit het veld omhoog kwam).

Ik wou dat ik het kunnen zien

Vanavond begint ook het dansseizoen weer, dat kan ik wel zonder blessures op te lopen....
pi_72635351
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:

en voor wat betreft DE: stilstaan als je zo je best doet is stom sta nu ook al 2 weken stil ondanks dat ik mezelf te pletter sport
nou ja aankomen is erger en van de week heb ik 2-3 dagen slecht gegeten.. wel dropjes en cafe noir en dan beknibbelen op de rest want ik had dat al op (ja I know, slaat nergens op maar goed)...

oh trouwens, mijn kuiten veranderen wel erg door dat hardlopen Dus blijkbaar gebeurt er wel een hoop in je lichaam door sporten...

en mijn kleren zitten een stuk ruimer dus das ook mooi. Nog even en mijn schoonmoeder kan aan de bak. Die woont weer in Nederland dus die kan dan best eens mijn kleding vermaken

[ Bericht 5% gewijzigd door DarkElf op 11-09-2009 09:47:27 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:53:09 #60
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635621
DE, niet vergeten dat je meer spiermassa krijgt door hardlopen? En dat is dan weer zwaarder als vet
pi_72635692
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef Ender_W het volgende:
DE, niet vergeten dat je meer spiermassa krijgt door hardlopen? En dat is dan weer zwaarder als vet
oh ja..

maar zwaarder sucks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72635781
Als je meer vet krijgt krijg je ook meer spiermassa omdat je spieren je gewicht moet dragen. Alleen die spieren zijn nog niet sterk. Zo hebben ze me dat ooit uit gelegd
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:00:21 #63
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635790
Maar een strakker lijf rouleert!!!

Niet teveel op gewicht letten, daar wordt je alleen maar gedemotiveerd van. Gewicht is een leidraad, het gaat om massa, omtrek en je eigen gevoel .... Vind ik dan.
pi_72635801
o ja en als je gaat afvallen breek je ook spieren af zolang je maar niet je sterke en goede spieren afbreekt. De balans tussen vet en spieren moet goed zijn.
pi_72635811
je hebt helemaal gelijk hoor maar de weegschaal is wel een valkuil voor veel mensen natuurlijk, ook voor mij blijkbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:05:37 #66
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635931
Maar daarom zijn wij er om je uit die valkuil te halen !
pi_72637064
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:20 schreef Ender_W het volgende:

[..]

@Rauw, 1 tip, zorg voor goed schoeisel. Het kost je een keertje een euro of 100 a 140 maar het scheelt zoveel gezeur. (Vooral omdat je wat zwaarlijvig bent) Ik ken het uit mijn eigen situatie, (ik woog ook ooit bijna 130 kg) en toen ik op goede schoenen ben gaan hardlopen had ik minder/geen last van enkels, pezen, knie etc.

@Rauw, tip 2 (schiet me ineens te binnen) zorg voor loopschema's die haalbaar zijn. Niet ineens 10 km willen hardlopen. Maar bouw op. Luister wel goed naar je lichaam en laat het herstellen. Ik heb op myasics wel goede schema's kunnen laten samenstellen. Daar kijk je naar een realistisch doel en hoe je dat in een bepaalde tijd kan halen.

en tip/opmerking 3: ik hou de tijd bij met een hartslagmeter. Deze houdt nog meer data bij en ik vind dat altijd wel leuk om te weten achteraf. Hoeveek kcal je hebt laten verdwijnen, wel deel daarvan vet is geweest etc. Hoe lang je er mee bezig bent geweest. Maar om te beginnen is zo'n simpel sporthorloge wel genoeg.

Ik heb een paar heel soepele Nike hardloopschoenen (ooit gekocht voor een paar maand fitness ) Daar ga ik het eerst op proberen.
Aan schema's heb ik dit gevonden;

Dit leek mij wel een reeel schema om aan te beginnen, of zie ik dat verkeerd?

http://www.kijkshop.nl/pr(...)rtslaghorloge-pm233/
Voldoet zo'n kijkshop ding?
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Rauw: je hebt een pm met Evy informatie

Thnx! Ik heb net even een stukje geluisterd maar weet niet of ik die muziek wel ga trekken, denk dat ik liever op m'n eigen muziek loop Maar ik neem het in overweging, het is natuurlijk wel super handig!

Weegschaal ga ik bewust niet op staan, ik ben bang dat dat een demotiverende factor word als blijkt dat ik iets zwaarder ben... Ik doe het lekker op gevoel en ik zie vanzelf de resultaten wel.
Plus ik hou me een XXL shirt bij de hand, als ik de XXL weer pas, dan geeft me dat wel een boost en ga ik door voor de XL
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:10:12 #68
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72637638
Zeker om mee te beginnen voldoet zo'n kijkshop apparaat.

Goede instelling, de matentheorie gebruik ik ook meestal. Eerst XXL+, nu XXL/XL, straks XL goed zittend. Vanwege mijn bouw zal ik niet snel kleiner komen dan een kleine XL/ruime L.
pi_72637769
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:10 schreef Ender_W het volgende:
Zeker om mee te beginnen voldoet zo'n kijkshop apparaat.

Goede instelling, de matentheorie gebruik ik ook meestal. Eerst XXL+, nu XXL/XL, straks XL goed zittend. Vanwege mijn bouw zal ik niet snel kleiner komen dan een kleine XL/ruime L.
Ik zal inderdaad ook nooit een M om m'n lijf krijgen, Misschien zelfs dat een XL al te veel van het goede is.
Maar niet geschoten is altijd mis
Het zal wel fijn zijn als ik weer eens een gemiddelde winkel in kan lopen, een broek en shirt uit de rekken kan trekken en dat het lekker zit
pi_72638379
de muziek is afgrijselijk slecht maar op den duur ben ik het van slechtheid gaan waarderen.

Evy die zegt dat ze 'fier op u is' maakt veel goed
Ja doei.
pi_72638408
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:48 schreef Sjeen het volgende:
De training was ontzettend leuk, maar wel heel zwaar! Ik zit nu ook met gigantische spierpijn, vanmorgen kon ik amper m'n bed uit komen en door m'n knieen gaan lukt dus echt niet meer. Maar wel goed om te voelen dat ik iets gedaan heb. En het team was zo leuk! Ik heb voorheen altijd in damesteams gespeeld, maar met de heren meedoen is zoveel leuker! Ze zijn allemaal heel vrolijk en van mijn leeftijd. En ze spelen derde klasse, maar als ik vergelijk met de dames 1 waar ik in heb gespeeld kunnen ze denk ik wel meekomen. Het net hangt ook hoger, dus ik moest wel even wennen met de aanval.

Haha, jullie heren 1. Toen ik 17 was speelden we vaak wedstrijden tegelijk met de heren 1 en dan kwamen ze achteraf vaak kijken. Denk dat ze het ook wel leuk vonden dat we in een soort bikinibroekjes speelden.

Even de rest bijlezen nu.
pi_72638430
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
de muziek is afgrijselijk slecht maar op den duur ben ik het van slechtheid gaan waarderen.

Evy die zegt dat ze 'fier op u is' maakt veel goed
Ik vind de muziek wel leuk.

Bloodhoundgang enzo.
pi_72638529
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:42 schreef DarkElf het volgende:

en mijn kleren zitten een stuk ruimer dus das ook mooi. Nog even en mijn schoonmoeder kan aan de bak. Die woont weer in Nederland dus die kan dan best eens mijn kleding vermaken
Oh, dat is handig! Ik doe de kleding die te groot wordt weg. Echt jammer soms, omdat er best nog leuke dingen tussen zitten.

Deze foto is van vorige week. Een week of 7 geleden zat die broek nog te strak.

En hoewel ik op de weegschaal ook geen verandering zie, of verandering omhoog, is die broek zo toch wel genoeg motivatie.
pi_72639634
Hoi !

Welkom Rauw ! Succes !

Hier ben ik 'terug' naar de dieetist geweest (telefonische afspraak), ik vind het te hard gaan (9 kilo in bijna 4 weken) Ik moet nu dus meer eten.....van 1500 kcal val ik zo razend af momenteel dat ik nu op de 1750 kcal moet gaan zitten. Voor mijn gevoel eet ik me tepletter nu. De dieetist gaf aan dat mijn lijf nu waarschijnlijk vanwege de eiwitten zo hard werkt. De balans zal wel komen verwacht ze. Moeilijk hoor, ik wil uiteraard graag van mijn kilo's af maar natuurlijk ook weer niet te snel... Het is erg motiverend om de kg te zien zakken maar ik wil er ook gezond bij blijven.
pi_72639877
Met 1750 kcal is het misschien ook makkelijker vol te houden. In elk geval toch goed nieuws toch? 9 kg in 4 weken is ook wel heel veel.
pi_72639950
Zo, wederom voldoening gehaald door te wandelen naar het station ipv met de auto. I actually start to like this
pi_72640401
Ja, he, als je er eenmaal goed inzit, in een ritme, dan gaat het steeds beter en voel je je er ook echt lekker bij. Mis je ook de beweging als het er niet van komt. Daarbij kan ik nu ook uitgebreid langs de chips en chocolade lopen in de supermarkt zonder iets mee te nemen. Dan loop ik echt zo de supermarkt uit:

Goed bezig Rauw!
pi_72641323
wauw soempie!

Ik heb hetzelfde met een rokje. En mijn spijkerbroek kan ik ook uitdoen zonder de knoop los te maken, die gooi ik morgen eens in de droger, kijken of ie wat krimpt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72641685
Zul je net zien dat hij in de lengte krimpt.
pi_72641787
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:45 schreef Soempie het volgende:
Zul je net zien dat hij in de lengte krimpt.
wrs ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 13:58:56 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72642101
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Oh, dat is handig! Ik doe de kleding die te groot wordt weg. Echt jammer soms, omdat er best nog leuke dingen tussen zitten.

[ afbeelding ]

En hoewel ik op de weegschaal ook geen verandering zie, of verandering omhoog, is die broek zo toch wel genoeg motivatie.
Coole foto Maar begrijp ik nou goed dat dit bij eenzelfde gewicht is?
pi_72642260
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Coole foto Maar begrijp ik nou goed dat dit bij eenzelfde gewicht is?
Nee, beetje onduidelijk. Ondertussen is er 8 kg af, vorige week en de week ervoor stond ik alleen wel stil en ging zelfs iets omhoog in gewicht. Maar aan de verschillende foto's kan ik zien dat er in die weken wel wat gebeurd is. Eigenlijk bedoelde ik dus te zeggen, dat je aan foto's ook veel kunt zien en niet per se aan de weegschaal.
pi_72642266
wat een verschil soempie!

ik heb vanochtend ook even mijn 'schrikbroek' aangetrokken, die dus 3 weken geleden nog echt rollade was en nu al wat minder strak zit nog even en dan kan ik hem gewoon weer aan
Ja doei.
pi_72642366
Hahaha, ja iedereen hier moet gewoon zo'n broek in huis hebben. Ik heb m'n stapel broeken ook op die volgorde gelegd: nu heb ik een broek aan die ik 3 weken geleden net nog niet aan kon. In de kast liggen wat lager op de stapel broeken die ik nu nog niet fatsoenlijk aan kan, maar hopelijk over een paar weken wel. Dan haal je moed uit zoiets, uit wat de weegschaal aangeeft, uit het sporten wat makkelijker gaat per keer, etc.
pi_72642385
de weegschaal is een teringlijer op het moment
Ja doei.
pi_72642442
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
de weegschaal is een teringlijer op het moment
denk aan de broek, denk aan de broek..
pi_72642453
ik wil gewoon zo graag weer onder de 70
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:35:33 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72643315
*aai Mo*
Ik heb ook zo'n broek! Een maat 38 heupbroek die ooit precies goed zat en nu al heeeel lang niet meer Maar die durf ik voorlopig nog niet

Mn BH zit wel losser! Ineens is het strakste haakje niet echt strak genoeg meer? Maar misschien is mn BH gewoon uitgelubberd

Weegschalen zijn klotedingen. Gewicht is zoiets onlogisch, maar toch kan dat kreng je dag maken of breken
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72643519
ik zou gewoon in mn vingers willen knippen en dan ineens helemaal puik eruit willen zien, naar mijn zin maar zo werkt het niet
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:19:03 #90
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72644858
Voel ik al een "ban-de-weegschaal-leve-de-centimeters" actie aankomen?
pi_72644917
nee
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:30:06 #92
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72645233
Het was te proberen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 15:36:31 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72645478
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef Ender_W het volgende:
Voel ik al een "ban-de-weegschaal-leve-de-centimeters" actie aankomen?
Nee helaas, ik hecht toch net even iets teveel waarde aan die weegschaal
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:41:37 #94
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72645651
Ik eigenlijk ook wel, maar moet toch eerst nieuwe baterijen halen
pi_72648662
Soempie: ziet er goed uit

Rauw succes ermee!

and I agree: de weegschaal sucks... ik ben na een dieettechnisch mislukt weekend vorige week nog steeds een kilo zwaarder ondanks een hele door de weeks mijn best doen En wat mis ik het hardlopen, is zo goed voor mijn energie, humeur en zelfvertrouwen en ojaaa ook voor mijn lijf. Dinsdag fysio.
pi_72649323
nou ja, meten is wel iets waar ik gelukkig van kan worden, want daar zie ik toch duidelijk vooruitgang
maar op de een of andere manier blijft de weegschaal zijn macht uitoefenen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72652647
Soempie Nice, zeg En Stout gaat ook lekker! Blij dat je lijf meewerkt, echt een geweldige motivatie voor je

Rauw, goed dat je bezig gaat met afvallen Toch zou ik je willen waarschuwen om uit te kijken met hardlopen. Je hebt behoorlijk overgewicht, als ik het goed lees, en als je dan snel gaat opbouwen zoals met Evy of het schema dat je toont, belast je je gewrichten echt behoorlijk. Misschien kun je beter beginnen met wat lichte inspanning? Of anders op z'n minst even langs de hardloopspecialist voor goed schoeisel.
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:22:26 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72653284
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze foto had ik helemaal gemist wat goed, soempie! En je ziet er al mooi slank uit voor zover ik dat kan zien!
pi_72663052
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:05 schreef ColdFeet het volgende:
Soempie Nice, zeg En Stout gaat ook lekker! Blij dat je lijf meewerkt, echt een geweldige motivatie voor je

Rauw, goed dat je bezig gaat met afvallen Toch zou ik je willen waarschuwen om uit te kijken met hardlopen. Je hebt behoorlijk overgewicht, als ik het goed lees, en als je dan snel gaat opbouwen zoals met Evy of het schema dat je toont, belast je je gewrichten echt behoorlijk. Misschien kun je beter beginnen met wat lichte inspanning? Of anders op z'n minst even langs de hardloopspecialist voor goed schoeisel.
Thnx voor het advies!
Denk dat dat wel goed gaat komen.

Lichte inspanning als in?
pi_72664571
Wandelen, fietsen, evt crosstrainer.

Lopen of fietsen in plaats van met de auto scheelt vaak al best wat, zeker icm minder snaaien enzo.

Nou ja, doe ermee wat je wilt natuurlijk, maar ik heb destijds een lelijke knieblessure opgelopen, en ik had beduidend minder overgewicht. Je conditie bouwt snel op met lopen, maar dat wil niet zeggen dat je spieren & gewrichten net zo hard meedoen
pi_72666417
Ik mag niet eens hardlopen van de huisarts, veel te belastend voor mijn gewrichten...ik kreeg het advies te gaan fietsen, wandelen en zwemmen en pas vanaf de 100 kilo of minder te proberen of het zonder pijn lukt zo nee dan nog wachten
pi_72667166
Bedankt voor de reacties.

Rauw, ook oppassen voor je schenen als je gaat rennen. Niet denken dat je 'even door de pijn heen moet'. En met wandelen komt je ook een heel eind. Voor de motivatie: http://cababbels.blogspot.com/2008/02/gewichtige-zaken.html

Is een blog van iemand van Fok zelfs.

Vanmiddag gaan m'n vriend en ik zwemmen. Heb nog steeds pijn in m'n spieren, dus zwemmen lijkt me wel lekker. En dan aan het eind in het warme bubbelbad.
pi_72667223
even het blog gelezen maar wauw wat een verandering..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 12 september 2009 @ 10:52:26 #104
248821 Rauw.
op je bord.
pi_72667983
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:57 schreef Soempie het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Rauw, ook oppassen voor je schenen als je gaat rennen. Niet denken dat je 'even door de pijn heen moet'. En met wandelen komt je ook een heel eind. Voor de motivatie: http://cababbels.blogspot.com/2008/02/gewichtige-zaken.html

Is een blog van iemand van Fok zelfs.

Vanmiddag gaan m'n vriend en ik zwemmen. Heb nog steeds pijn in m'n spieren, dus zwemmen lijkt me wel lekker. En dan aan het eind in het warme bubbelbad.
Hmmm inderdaad een erg goede motivatie om te blijven wandelen

't is allemaal wel een beetje het verhaal van mij,
van de een op andere dag gezonder gaan proberen te leven,
sportschool heb ik geen zin meer in door de vage trainingschema's die ze je aanmeten en de opgepompte types die er een sport van maken om je zo raar mogelijk aan te kijken. Fietsen heb ik een gruwelijke hekel aan.

Misschien naast het dikke half uur wat ik per dag wandel nog maar een (half)uurtje door het bos meepikken en het hardlopen (wat voor mij ook niet de makkelijkste stap is) maar een paar maandjes (kilo's) uitstellen.

Ik heb mezelf nu ook een soort van doel gesteld, ik wil weer fit genoeg zijn om na de winter (dus in april/mei) weer op de voetbalvelden te staan (om beweging te blijven pakken). En natuurlijk blijft het kleren kopen in de modieuzere zaken en het minder snel zweten ook een goede motivatie.
pi_72668949
Zo, die blog, da's een goed verhaal, zeg
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:11:54 #106
112545 Muck
pi_72681585
Hmpf, 2 ons afgevallen sinds vorige week....
Het is nog niet veel, maar goed ik ben in elk geval niet aangekomen dit keer
  Licht Ontvlambaar zondag 13 september 2009 @ 12:10:02 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72694657
Zo... anderhalf uur de allerkleinsten trainen is ook nog best intensief Maar wel leuk zo op zondagmorgen
pi_72703565
quote:
[...]
Goed dat je wat aan je gezondheid wil gaan doen.

Voor wat algemene info omtrend afvallen en gezond leven heb ik hier ooit wat neergeschreven:
Fok! Dieetclub #282: Hartslagmeters en Evy blijft populair
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:25 schreef dyna18 het volgende:
Ik wist niet helemaal of ik dit in een aparte post moest zetten of aan de OP kon toevoegen. Daarom hier maar als aparte post.

Ik ben nu iets meer dan een half jaar bezig met afvallen en ik heb in die tijd best wel veel geleerd. Mede omdat ik op school nauwelijks biology heb gehad, maar ook omdat het me niet echt interesseerde, wist ik bijna niets van voeding. Ja ik weet wat ik wel en niet lekker vind, maar van de inhoud van voeding, de voedingsstoffen, wist ik dus veel te weinig. Ook van sporten en energieverbranding door het lichaam wist ik maar weinig.
Om af te vallen zijn dat echter wel hele belangrijke dingen om vanaf te weten. Het helpt je om betere keuzes te maken en om op de juist manier met afvallen bezig te zijn. Daarom hier mijn lijst van belangrijkste dingen die ik geleerd heb.

Regels & Tips:
1) Regel 1: Om af te vallen is het nodig om je eetgedrag aan te passen.
2) Leer over voedsel: Om je eetgedrag blijvend aan te passen is kennis van voedsel nodig. Leer in ieder geval de basis van voedingsstoffen: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/
3) Kies voor gezond afvallen: Honger- en crashdieeeten zullen zelden voor de lange termijn werken. Gezond afvallen bestaat uit gezond eten, normale porties en matigen van slechte dingen.
3) Meten is weten: Hou bij hoeveel je eet op bijv. een site als http://www.valtaf.nl (mannen die niet van pastelkleurtjes houden kunnen http://www.valtaf.ad.nl gebruiken).
4) Meten is weten 2: Meet niet alleen je gewicht, maar ook je buikomtrek (met een meetlint). Je lichaam schommelt van nature een paar kilo in gewicht. Je buikomtrek is een goede graadmeter voor de gezondheid van je lichaamsbouw.
5) Meten is weten 3: Weeg je niet elke dag. Een goede richtlijn is 1x per week op een vast moment en tijdstip (bijv. maandagochtend).
6) Regel 2: Goed afvallen zonder sporten / bewegen bestaat niet.
7) Sport genoeg: Sport minstens 3 keer per week (of meer). Minder dan 3x sporten per week zorgt vaak voor tegenvallende resultaten.
8) Sport gericht op het verbranden van vet: Dat betekend lang bewegen met een lage intensiteit. De hartslag is hierbij 60% tot 70% van je maximum (ook wel bekend als zone 1). Stel hiervoor samen een sportprogramma op met een professional (dokter, afval-coach of fitness-instructeur)
9) Wie het sporten leuk vindt houdt het vol: Kies een sport / beweging die je leuk vindt en zorg voor afwisseling. Als je gaat fitnessen, doe dan bijv. ook 1x per week mee met een groepsles.
10) Regelmaat helpt om het vol te houden: Ga sporten op vaste momenten en zet die als afspraak vast je in agenda.

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen te weten te komen. Welk voedsel is nu zeer geschikt tijdens lijnen, welke sporten zijn goed voor afvallen, etc. 10 vond ik echter wel een mooi aantal, zonder meteen een heel boek te gaan vullen.
pi_72719027
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef Rauw. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit leek mij wel een reeel schema om aan te beginnen, of zie ik dat verkeerd?

http://www.kijkshop.nl/pr(...)rtslaghorloge-pm233/
Voldoet zo'n kijkshop ding?
[..]
Als je toch voor goedkoop gaat, heeft de AH er deze week ook 1 in de aanbieding (en nog wat andere hardloop spullen).
http://www.ah.nl/bonus/aanbiedingen.jsp?show=Diversen

Qua schema heb ik goede ervaringen met Evy. Moeilijk om te zeggen hoe goed het door jou geposte schema is. Wel valt mij op dat de sprong van 5min lopen naar 10min lopen een hele grote en zware sprong is. Evy bouwt dat wat geleidelijker op.
pi_72721472
Mogge !
Deze week -1.8...zoals ik eerder al schreef gaat dat veel te hard in mijn ogen. Gelukkig de laatste paar dagen maar 2 ons. Moet ik ook wel bekennen dat ik die zowat zittend heb doorgebracht ivm visite en cocondagje.
Ben benieuwd hoe het de komende week gaat met meer eten.

Hoe was jullie weegmoment ?
pi_72721559
Goeiemorgen, ik heb mij nog niet gewogen vanmorgen. Ik houd erg veel vocht vast op t moment (Niet eens zo heel raar gegeten maar blijkbaar toch meer zout bijv en dat is soms een issues door mijn nierprobleem) en dus doe ik mezelf dat niet aan omdat dat een heel vertekend beeld geeft

In t kader van low fat en zo, ga ik vanmiddag zelf kippenbouillon trekken en daarna kippennoedelsoep maken (genoeg voor 2 dagen) en nog bouillon invriezen, en dat allemaal met weinig zout natuurlijk

Morgen weer hardlopen hoop ik, dit weekend nog niet gedaan omdat ik nog steeds vrij weinig adem had en veel een dichte neus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 september 2009 @ 08:10:46 #112
112545 Muck
pi_72721656
Ik denk dat ik vanavond ga hardlopen.
Nu eerst wat in huis doen, dan college en dan door naar mijn werk.
Als ik nog enigzins aanspreekbaar ben vanavond, ic ik dus met evy naar buiten.
pi_72721941
dark elf, last lijkt me dat. Ik heb dat als ik van die kant en klare soep zooi eet... dat doe ik dus maar niet meer Ik vind trouwens zelfgemaakte soep ook veel lekkerder !
Kippensoep ben ik niet zo gek op, maar groentensoep des te meer.

Muck, ren ze !! Goed van je dat je na de drukke dag nog wilt rennen
pi_72722047
Kant en klare soep eet ik idd al heel lang niet meer, zelfgemaakt is zoveel smaakvoller én gezonder

Goed idee idd Muck hardlopen na een drukke dag, ook wel lekker om een fris hoofd te krijgen toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 14 september 2009 @ 09:05:23 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72722196
Zelfgemaakte soep We hebben vrijdag groentesoep gegeten. We rijden eens is de twee maanden naar Aubel, hier vlak over de grens. Daar is elke zondag streekmarkt, halen we veel, heel veel groente. Prei, paprika, courgette, bleekselderij, knolselderij, venkel, wortel etc. En dan gaan we de hele middag aan de slag met klein snijden, mengen, verpakken en invriezen. Altijd heerlijke vriesverse soepgroente! (met als gevolg dat ik die zakjes uit de supermarkt niet meer lust

Ik ben we op de weegschaal gaan staan vanmorgen, maar heb het maar weer vergeten Mijn darmen zijn nog niet terug in werkritme, dus die hebben even tijd nodig om op gang te komen...
  maandag 14 september 2009 @ 09:26:30 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_72722516
Ik had gisteren pastasaus zelf gemaakt van tomaten. Dat hebben we geweten
Berts darmen waren vannacht zo erg aan het overleggen dat ik de mijne mee konden genieten Het restje is daarom gebombardeerd tot kraamvrouw-restje (want het was heerlijk!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 09:37:11 #117
112545 Muck
pi_72722692
Inderdaad, het koppie leeg hollen, dan lekker douchen en naar bed. Heerlijk is dat
pi_72722898
quote:
Op maandag 14 september 2009 07:36 schreef Stout het volgende:
Hoe was jullie weegmoment ?
weer een mislukt weekend dieettechnisch. Ik merk dat de naderende herfst me nu al erg dwars zit alhoewel het nog best aardig weer is en dat ik naar troost eten grijp, koolhydraten m.n. Komt dat iemand bekend voor? Ik ben depressiegevoelig. Heb L-tryptofaan besteld als voedingssupplement omdat ik niet weer aan de antidepressiva wil en hoop dat dat iets voor me gaat doen. Dat en hardlopen zodra het weer kan.

Ik heb een vriendin die een BMI heeft van 50 en wil gaan hardlopen. Ze wandelt en fietst al iedere dag dus ze heeft wel al een basisconditie maar het lijkt me toch te belastend maar ik vind het ook erg moeilijk om het haar te gaan ontraden.
pi_72723001
verschil tussen wandelen/fietsen en hardlopen zijn de klappen die je gewrichten te verduren krijgen. Snelwandelen zou wel kunnen, maar dingen met sprongen oid zijn erg belastind voor de gewrichten in je benen.
pi_72725986
dat lijkt me echt veel te zwaar voor haar lichaam ...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 september 2009 @ 12:08:19 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_72726010
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:48 schreef zesje het volgende:

[..]

weer een mislukt weekend dieettechnisch. Ik merk dat de naderende herfst me nu al erg dwars zit alhoewel het nog best aardig weer is en dat ik naar troost eten grijp, koolhydraten m.n. Komt dat iemand bekend voor? Ik ben depressiegevoelig. Heb L-tryptofaan besteld als voedingssupplement omdat ik niet weer aan de antidepressiva wil en hoop dat dat iets voor me gaat doen. Dat en hardlopen zodra het weer kan.

Ik heb een vriendin die een BMI heeft van 50 en wil gaan hardlopen. Ze wandelt en fietst al iedere dag dus ze heeft wel al een basisconditie maar het lijkt me toch te belastend maar ik vind het ook erg moeilijk om het haar te gaan ontraden.
Als ze snel haar lichaam naar de kloten wil helpen moet ze dat zeker gaan doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Hoofdredactie Fotografie maandag 14 september 2009 @ 13:58:49 #122
95752 crew  Chell
Kluns
pi_72728823
@zesje: ik herken het wel, dat herfst en eten verhaal. Ik merk dat ik ook alweer iets meer naar koolhydraten ga grijpen, ondanks dat ik, gelukkig, zo goed als af ben van het fenomeen troost eten.

Ik zie er wel tegenop, herfst en winter. Niet bepaald mijn beste periode
pi_72729662
Als ik met mijn BMI van 41 al niet mag hardlopen......zou ik het met een BMI van 50 zeker niet doen...
Als advies zou ik zeggen dat ze even langs de huisarts of sportarts moet, die kunnen het beter bepalen dan wij
pi_72736959
Zo, gaat lekker, Stout!

Muck, pas jij ook op met hardlopen? Heb je goede schoenen, enzo?
pi_72737087
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:35 schreef Stout het volgende:
Als ik met mijn BMI van 41 al niet mag hardlopen......zou ik het met een BMI van 50 zeker niet doen...
Als advies zou ik zeggen dat ze even langs de huisarts of sportarts moet, die kunnen het beter bepalen dan wij
Op vakantie zat in onze reisgroep een huisarts en die vond het al geen goed idee dat ik hardloop/liep. En mijn BMI is 33 ofzo. Hij vond me "veel te zwaar" om hard te lopen en vond dat ik eerst maar eens flink moest afvallen voor ik weer ging hardlopen. Was wel een leuke vent, van hem kon ik dat wel hebben.

Maar het niet hardlopen vind ik eigenlijk wel vreselijk. Ik mis het gewoon heel erg. Vooral het gevoel er na, dat je goed bezig bent geweest en vorderingen maakt en het ontstressen. Ik heb afgelopen 2 winters ook heel weinig last gehad van een winterdip, door het hardlopen en zie nu dus een beetje op tegen een winter zonder hardlopen.

Ik val overigens wel af, momenteel. Het gaat extreem langzaam, ongeveer 2 ons per week, maar mijn gewicht daalt voor het eerst in maaaaanden. Met dit tempo kan ik in september 2010 misschien weer gaan hardlopen. (dan ben ik met dit tempo dus ongeveer 10kg kwijt)
***Levi was here***
  maandag 14 september 2009 @ 19:02:03 #126
112545 Muck
pi_72737261
Ik doe heel voorzichtig met hardlopen
Ik heb hele goede schoenen waar zelfs mijn fysiotherapeut tevreden over was.

Alleen denk ik niet dat er nog iets van hardlopen gaat komen vanavond, ik moet namelijk overwerken en het wordt denk ik wel half 11 voor ik thuis ben
pi_72742011
balen muck, half 11 thuis is zo wie zo niet leuk en al helemaal niet als je nog wilt rennen
pi_72744072
Zo, druk weekje achter de rug en eindelijk weer eens tijd om te reageren. Het was onze eerste schoolweek en dat is altijd wel behoorlijk hectisch.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben 7 ons kwijt. Natuurlijk niet superveel, maar ik ben er toch wel blij mee. Op naar de volgende 7 ons

Succes weer allemaal!
pi_72753622
Omdat ik de afgelopen maand zo verzaakt heb, ben ik deze 2 weken erg streng voor mijzelf.
Vandaag wezen fitnessen, waardoor ik de afgelopen 8 dagen er 5 ben wezen sporten. Woensdag en vrijdag staat weer hardlopen met Evy op het programma. Hopelijk kom ik dan eindelijk eens onder die 90kg.

Jullie ook allemaal veel succes.
pi_72756004
Dat is een mooi begin Fannetje, vooral met zo'n hectische week...

Ik ben na afgelopen weekend toch wat zwaarder, dus ik ga nu weer heel rustig door met netjes eten, dan zal het er hopelijk snel weer af zijn...
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:48:30 #131
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72758064
* Ender_W laat het sporten maar even zitten

De knie is weer helemaal dik, dus maar even rustig aan doen en goed op het eten letten.
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:49:30 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_72758089
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:44 schreef Fannetje het volgende:
Zo, druk weekje achter de rug en eindelijk weer eens tijd om te reageren. Het was onze eerste schoolweek en dat is altijd wel behoorlijk hectisch.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben 7 ons kwijt. Natuurlijk niet superveel, maar ik ben er toch wel blij mee. Op naar de volgende 7 ons

Succes weer allemaal!
IN een drukke week vind ik dat heel wat hoor! Succes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2009 @ 09:54:31 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72758208
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:48 schreef Ender_W het volgende:
* Ender_W laat het sporten maar even zitten

De knie is weer helemaal dik, dus maar even rustig aan doen en goed op het eten letten.
Da's niet fijn... Sterkte

Fannetje, netjes toch! Gewoon lekker zo doorgaan

Ik dek dat ik mijn eerste streven, ook 's avonds weer onder de 90, ergens deze week wel ga halen
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:12:43 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72758639
* Brighteyes steekt haar hoofd ook maar eens voorzichtig om de hoek...

3 weken na de bevalling zit ik op +1 á 2 kilo, zeer netjes, maar behalve dat ik die er nog af wil hebben moeten er nog minstens 20 af.
Ik heb besloten dat ik per 5k ga, dat lijkt me het makkelijkst te behappen. Oh, en wat ik echt heel, heel graag wil is mijn trouwring weer om. Die heb ik welgeteld 3 maanden gedragen en toen paste hij niet meer. Ik denk dat ik nog een kilo of 5-7 moet voor me dat gaat lukken, dus dat is een mooi eerste doel.

Hoe ik het ga doen? Zorgen dat ik meer verbrand dan ik eet.
Ik kan weer steeds wat langer wandelen, dus ik verheug me er nu al op om straks minimaal 3 keer in de week toch een uur te gaan wandelen. En verder gewoon gezond eten.
Ik heb me in de hele zwangerschap behoorlijk ingehouden om mijn totale aankomen zo veel mogelijk te beperken en dat is gelukt, maar nu ben ik dus na de bevalling aardig los gegaan om even in te halen met lekker ijs en chipjes (die had ik echt maanden niet meer op ) maar nu is het tijd om maar weer te stoppen daarmee, want wat wen je toch verschrikkelijk snel aan zoveel eten en snaaien tussendoor.

Maar goed, vooralsnog ben ik wel heel tevreden met mezelf. Net voor dat ik zwanger raakte was ik heel goed bezig met af vallen en stond ik op het punt om een maat kleinere broeken te kopen en 10 dagen na de bevalling ben ik de stad in gegaan en heb ik die broek in een maatje kleiner gekocht, en hij paste gewoon!

Zo... nu verder dus.
Ik ben gisteren al begonnen op te schrijven wat ik nou zo'n beetje eet op een dag en dat helpt ook wel heel erg.
En als het goed is mag ik over een week of 2-3 weer gaan zwemmen Als het me lukt ga ik dan 2 keer in de week een uurtje zwemmen. Heerlijk!
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:16:50 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_72758747
Ik heb er altijd zo'n hekel aan gehad om op te schrijven wat ik at Heb dat zo lang moeten doen voor anderen en dan kwam je weer bij de diëtiste en dan was het weer van "tja, eigenlijk kan ik hier niets verkeerds over zeggen"

Beide zwangerschappen heb ik het een tijdje gedaan om aan te geven hoe belachelijk veel ik at en dat ik toch bleef afvallen, dat was ook wel grappig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2009 @ 10:22:54 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72758902
BE

Ik schrijf ook alles op, gewoon omdat het helpt overzicht te houden. En ook omdat ik dan veel minder geneigd ben om iets te nemen, want dat blijf ik dus de hele week zien op mijn schema En ik heb met mezelf de afspraak om geen alcohol mee te nemen door de week. Dat leverde gisteren nog wel even commentaar op, was bij volleybal en na afloop netjes aan de spa blauw. Dat zijn ze niet van me gewend Gelukkig nam mijn beste vriendje het voor me op
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:27:13 #137
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72759014
ghehe, tot en met geklaag van mijn lief aan toe kan ik wel goed van de eveningsnacks afblijven. Gisteren vond ze het niet leuk dat ik geen hamka's wilde .
Dat gaat dus wel goed
pi_72759023
waarom vond zij het niet leuk dat JIJ geen Hamka's wilde?

en voor BE
Ja doei.
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:30:54 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72759120
Ik vond het veel makkelijker om vol te houden als ik hier 's ochtends postte wat ik die dag ging eten.
Nu is het wel ietsje lastiger want ik zit thuis nog 10 weken, dus ipv een plakje ontbijtkoek mee naar mijn werk (waar ik verder niks extra's heb liggen) ligt dat pak me hier toe te roepen zeg maar, maar vooralsnog heb ik goede moed. Ik wil echt zo graag.
En zoals mijn moeder zei: als je kan stoppen met roken, dan moet dit toch een eitje zijn...
Nou is dat niet helemaal waar, eten is overal en ook erg lekker terwijl roken gewoon serieus ranzig is. maar toch...
pi_72759306
Hoi BE Succes ..

Ik ga vandaag weer hardlopen, met ietwat dichte neus soms nog maar wie weet is het wel heel goed voor me.

Vanavond eten we stampot rauwe andijvie met gedroogde tomaatjes/ beetje spekjes en light kaas/pijnboompitjes en knoflook en t schijnt op die manier niet al te slecht te zijn. De rest van de week, gisteren ook, eten we allemaal heel low fat, low carb, low cal dus dit leek me geen probleem eigenlijk.

Ga wel 3 dagen weg met een vriendinnetje vanaf vrijdag maar zij eet heel weinig en lust weinig dus ik zie daar geen probleem in voor mij, tis niet alsof ik met een bourgondiër op stap ga ofzo. Alleen de wijn lusten we meestal wel

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 15-09-2009 10:45:21 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:42:42 #141
248821 Rauw.
op je bord.
pi_72759441
Updateje van mij;
Ik voel me super bij al dat gezonde doen!
Gisteren wel even gezondigd met een paar gebakken aardappels (nog geen halve portie, maar toch gezondigd), maar tussendoortjes/frisdrank/alcohol en een complete ongezonde maaltijd heb ik vanaf vrijdag de 4e niet meer gehad
Vanaf Oktober ga ik weer normale diensten in en dan kan het alleen maar beter worden.
Half 6 thuis, dus dan weer alle tijd om wat gezonds te koken en om vervolgens een behoorlijke ronde te gaan wandelen en dergelijke.
Vrienden doen er nog een beetje lacherig over jammergenoeg...
Maar m'n moeder let er wel op wat ze ophaalt bij de supermarkt en m'n collega's steunen me er ook wel in, zelfs m'n baas vraagt regelmatig hoe dat nu voelt, en probeert me te motiveren om door te zetten .

Verder wandel ik flink wat per dag, doordeweeks 'n 3 kwartier per dag (Als ik naar de C1000 ga voor wat avondeten haal ik wel een uur.
En zaterdags en zondags loop ik met gemak een uur, lekker mp3speler op en stappen maar .
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:49:04 #142
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72759624
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
waarom vond zij het niet leuk dat JIJ geen Hamka's wilde?

en voor BE
Omdat mijn lief daarom ook niet nam .
Als ik er vanaf kan blijven moet ze het ook kunnen volgens haar, aangezien ze ook een aantal kilo's kwijt wil (stuk of 4)
pi_72759650
nou, dan moet ze juist WEL blij zijn
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2009 @ 10:51:14 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72759686
Eens met MoBlo

En Rauw. Goed bezig! Laat die vrienden maar lekker lachen, strak ben jij degene die lacht
pi_72759828
Goh men wat zjn jullie allemaal goed bezig mannen, Rauw, Ender, Dyna

BE wat goed joh dat je niet bent aangekomen, veel succes
pi_72759833
Idd niets van aan trekken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:04:18 #147
248821 Rauw.
op je bord.
pi_72760057
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:51 schreef Sjeen het volgende:
Eens met MoBlo

En Rauw. Goed bezig! Laat die vrienden maar lekker lachen, strak ben jij degene die lacht
Zolang ik me er gezond bij voel zal ik me zeker ook niet uitgelachen voelen
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:43:30 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72761260
Rauw. goed bezig joh!
En je zal zien, als je straks lekker afgevallen bent willen ze allemaal van je weten hoe je dat gedaan hebt.
pi_72761700
ik geloof dat mijn afvalsnelheid (na de eerste paar kilo) nu 2 ons per week is ofzo , das wel héél langzaam zo doe ik een jaar over tien kilo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:23:31 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72762339
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef DarkElf het volgende:
ik geloof dat mijn afvalsnelheid (na de eerste paar kilo) nu 2 ons per week is ofzo , das wel héél langzaam zo doe ik een jaar over tien kilo.
*flauw* Hoe lang duurde het voordat ze er aan zaten, toch ook niet binnen een maand toch? */flauw*

Kan me voorstellen dat je dat wat te langzaam vindt idd. Mss even een plafonnetje? Irritant is dat, moet je echt even stevig op je kiezen bijten en jezelf gemotiveerd houden en dan gaat het daarna als het goed is weer sneller.
pi_72762433
I know, hoewel ik al jaren op hetzelfde gewicht zat is het er niet in 1 maand bijgekomen maar vrij geleidelijk. En ik moet ook rekening houden met het feit dat mijn lichaam nogal in de war is geweest al die jaren (stofwisseling door medicatie)... maar goed, we gaan 'vrolijk' door Ben allang blij dat ik geen doelen gesteld heb (met mijn medische history als reden) kan je nagaan hoe t dan zou tegenvallen ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:41:00 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72762744
Dat met dat medicijnengedoe is echt lastig idd, dan moet je lichaam idd zoeken naar hoe het ook al weer zat en werkte allemaal...
pi_72762761
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
Dat met dat medicijnengedoe is echt lastig idd, dan moet je lichaam idd zoeken naar hoe het ook al weer zat en werkte allemaal...
dat zal ook wel, dat zeiden ze ook maar dat vergeet ik nogal makkelijk blijkbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72763234
BE

Ik schreef in de vakantie ook alles op. Nu doe ik dat niet meer en het gaat nog steeds goed. De eerste week dat ik niet meer opschreef wat ik at was ik nog bang dat ik dan wel de fout in zou gaan, maar dat gebeurde niet. Toch mooi een stap dichterbij naar een andere manier van leven. Al durf ik nog steeds geen m&m's ofzo te pakken, omdat ik dan bang ben dat ik zo weer terugval. Echt wel een beetje een verlaving waar je van moet afkicken.

En gister had ik het even best moeilijk op het station. Ik moest een half uur op de trein wachten en iedereen liep met snacks. Uiteindelijk heb ik maar een kop koffie gehaald.

En net nieuwe schoenen gekocht als beloning dat ik 8 kg kwijt ben (eigenlijk was het de bedoeling bij elke 5 kg eraf iets leuks te kopen of doen, maar dat is er met 5 niet van gekomen).
pi_72763466
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:58 schreef DarkElf het volgende:
Is het niet ook zo dat als je wat langzamer gaat, dat het is omdat je een goed eetschema hebt en lekker beweegt? Je doet niet aan een crashdieet, waarbij je veel sneller zou gaan, maar wat niet gezond is. Je maakt enorm lekkere gezonde gerechten en bent goed bezig. Dat is pas echt je leven veranderen. Het is makkelijk vol te houden, je hoeft jezelf niet vanalles te ontzeggen en toch val je gestaag af en dat zonder dat je snel terugvalt in een oud patroon. Die kilo's die je kwijt raakt komen er in elk geval ook niet meer aan.

En over een tijdje gaat het vast weer even wat harder, dat weet ik zeker.
pi_72764687
ja je zal misschien wel gelijk hebben Dit is veel makkelijker vol te houden dan echt dieten/lijnen of wat dan ook.. dus tis logisch dat t dan langzamer gaat . Tis verleidelijk om er niet tevreden mee te zijn en rigoreuzere maatregelen te gaan nemen maar ik ben geloof ik echt niet in de wieg gelegd om echt te lijnen. Ik word er knalsjacherijnig van en ga snel smokkelen (ja ik heb een flink aanwezig smokkelgen ) .. Op deze manier eet ik van maandag-vrijdag heel netjes en gezond maar wel lekker en zaterdag en zondag sta ik mezelf iets meer toe Drink ook geen wijn door de weeks meer (daar hield ik wel van ) en dat scheelt wrs ook.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72771255
Ik heb het ook een week bijgehouden, daaraan had ik de eerst week veel houvast. Nu zit het in mijn hoofd En omdat ik me zoveel beter voel gaat het makkelijk en vanzelf. Ik weet wat ik kan en mag eten.
Nu nog bedenken hoe ik het morgen ga doen, ik ga chinezen met collega's
pi_72775379
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:42 schreef Rauw. het volgende:
Updateje van mij;
Ik voel me super bij al dat gezonde doen!
Gisteren wel even gezondigd met een paar gebakken aardappels (nog geen halve portie, maar toch gezondigd), maar tussendoortjes/frisdrank/alcohol en een complete ongezonde maaltijd heb ik vanaf vrijdag de 4e niet meer gehad
Vanaf Oktober ga ik weer normale diensten in en dan kan het alleen maar beter worden.
Half 6 thuis, dus dan weer alle tijd om wat gezonds te koken en om vervolgens een behoorlijke ronde te gaan wandelen en dergelijke.
Vrienden doen er nog een beetje lacherig over jammergenoeg...
Maar m'n moeder let er wel op wat ze ophaalt bij de supermarkt en m'n collega's steunen me er ook wel in, zelfs m'n baas vraagt regelmatig hoe dat nu voelt, en probeert me te motiveren om door te zetten .

Verder wandel ik flink wat per dag, doordeweeks 'n 3 kwartier per dag (Als ik naar de C1000 ga voor wat avondeten haal ik wel een uur.
En zaterdags en zondags loop ik met gemak een uur, lekker mp3speler op en stappen maar .
Goed bezig rauw.
Over het niet nemen van tussendoortjes. Afvallen betekent niet dat je niets meer mag eten. Men raad juist aan om vooral wel normaal te blijven eten, maak echter gezonde keuzes. Ook tussendoortjes zijn prima. De meeste goede voedingsschema's gaan ongeveer uit van 6 eet momenten op een dag.
bijvoorbeeld:
8 uur ontbijt
11 uur tussendoortje
12:30 lunch
16 uur tussendoortje
18:30 avondeten
20:30 tussendoortje

Voor tussendoortjes kies ik meestal fruit (appel, peer, etc), wortels (kant en klaar in de winkel wel te koop) of komkommer.
Wat ik dus wil zeggen. Ga het jezelf niet moeilijk maken door honger te lijden, dat hou je nooit lang vol. Blijf gewoon normaal eten, echter met normale porties en gezonde keuzes.

heb je trouwens mijn post die ik linkte gelezen?
pi_72775481
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:06 schreef Stout het volgende:
Ik heb het ook een week bijgehouden, daaraan had ik de eerst week veel houvast. Nu zit het in mijn hoofd En omdat ik me zoveel beter voel gaat het makkelijk en vanzelf. Ik weet wat ik kan en mag eten.
Nu nog bedenken hoe ik het morgen ga doen, ik ga chinezen met collega's
Ik kan vooral de mensen die beginnen met afvallen zeer zeker aanraden om alles op te schrijven wat ze eten en drinken. Hou dit bijv. bij op een site als http://valtaf.ad.nl
Het helpt je namelijk ten eerste om goed inzicht te krijgen over hoeveel je nou echt eet. Maar het helpt ook enorm om je te leren hoeveel alles nu werkelijk is. Vaak verkijk je je toch enorm op bepaald eten dat je niet door hebt wat erin zit. Oftewel het helpt je te leren over eten.
pi_72776234
net weer hardgelopen en t ging prima Niet zo hard als anders maar mijn hoofd ontplofte eens niet en ik had nog over zeg maar dus dit voelde heel goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:41:30 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_72776836
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Goed bezig rauw.
Over het niet nemen van tussendoortjes. Afvallen betekent niet dat je niets meer mag eten. Men raad juist aan om vooral wel normaal te blijven eten, maak echter gezonde keuzes. Ook tussendoortjes zijn prima. De meeste goede voedingsschema's gaan ongeveer uit van 6 eet momenten op een dag.
bijvoorbeeld:
8 uur ontbijt
11 uur tussendoortje
12:30 lunch
16 uur tussendoortje
18:30 avondeten
20:30 tussendoortje

Voor tussendoortjes kies ik meestal fruit (appel, peer, etc), wortels (kant en klaar in de winkel wel te koop) of komkommer.
Wat ik dus wil zeggen. Ga het jezelf niet moeilijk maken door honger te lijden, dat hou je nooit lang vol. Blijf gewoon normaal eten, echter met normale porties en gezonde keuzes.

heb je trouwens mijn post die ik linkte gelezen?
Honger lijden doe ik ook zeer zeker niet, ik doe ook nog wel tussendoortjes, maar geen ongezonde tussendoortjes meer.
Pak een paar druiven/banaan/ kiwi ipv een koek of wat chips.

Ik heb het gelezen inderdaad, thnx voor de tips. Op die manier had ik het zelf ook al ongeveer uitgezocht ...

Ik betrap mezelf er ook steeds vaker op dat ik het etiket met voedingswaarden en dergelijke ga uitpluizen, kom je soms leuke dingen tegen.
Ik zit overigens rond de 1700kcal per dag, dat is wel goed toch?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2009 @ 20:15:49 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72778557
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:08 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik kan vooral de mensen die beginnen met afvallen zeer zeker aanraden om alles op te schrijven wat ze eten en drinken. Hou dit bijv. bij op een site als http://valtaf.ad.nl
Het helpt je namelijk ten eerste om goed inzicht te krijgen over hoeveel je nou echt eet. Maar het helpt ook enorm om je te leren hoeveel alles nu werkelijk is. Vaak verkijk je je toch enorm op bepaald eten dat je niet door hebt wat erin zit. Oftewel het helpt je te leren over eten.
Ik vind die sites echt een drama... Honderdduizend verschillende broodsoorten, bruinbrood (aldi), bruin brood (AH), bruinbrood (blablabla), daar heb ik echt geen zin in. Ik heb ooit voor mijn studie een diskette van de Eetmeter gehad, moest voor Voedingsleer een week alles bijhouden. Dat vond ik al een crime, terwijl die een stuk minder uitgebreid is.

Nee, ik hou het liever bij in een simpel excelsheetje. Ik wil alleen weten wat ik eet, ik hoef geen complete analyse
pi_72787544
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:28 schreef DarkElf het volgende:
net weer hardgelopen en t ging prima Niet zo hard als anders maar mijn hoofd ontplofte eens niet en ik had nog over zeg maar dus dit voelde heel goed
Wat dat betreft is de herfst wel lekker

Dat langzaam gaan: ja, dat ken ik. Frustrerend Ik denk dat ik de afgelopen twee jaar gemiddeld ongeveer 700 gram per maand ben afgevallen. Echt niet veel, als ik dan zo'n Stout zie langswaaien met -1,8 kilo in een week, dan wil ik OOK! Anderzijds ben ik zeer tevreden met mijn huidige eet- en beweegpatroon. En dat zou jij ook moeten zijn met jezelf
pi_72792076
Coldfeet...ik snap dat het frustrerend is.

dat het bij mij behoorlijk snel gaat heeft waarschijnlijk te maken met een combinatie van factoren : bewegen (een uur per dag), mijn lijf die zich weer goed voelt zonder de stoffen waar ik ziek van werd. Dit gebeurde al jaren, eigenlijk zonder dat ik er erg in had. Door nu voor mijn lijf goede voeding te eten, gaat het afvallen waarschijnlijk snel. Plus dat ik nu echt netjes volhou, terwijl ik bij de vorige halfslachtige poging savonds nog los ging, heb ik dat nu niet.

Ik hoop voor je dat het straks iets sneller gaat..ik zie je niet in het lijstje op blz 1 staan, hoeveel wil je nog kwijt ?
pi_72794341
Stoutje, het was niet zuur bedoeld het is je van harte gegund, hoor! Jij hebt nog best een lange weg te gaan, en het is fijn dat je lijf er nu even de sokken inzet. En meer bewegen is super, dat moet je echt volhouden! Ik merkte ook dat het bij mij zoveel makkelijker ging, afvallen, toen ik meer ging bewegen En het is nog lekker ook: sporten, fietsen naar m'n werk, veel lopen...

Ik wil niet met m'n gewicht op fok Ik ben in de dieetclub begonnen met een BMI van 31, maar post tegenwoordig meer in Slank. BMI is nu 25; ik wil er nog 5-10 kilo af. Ik heb geen precieze streef. Beetje kijken hoe 'strak' ik word, en hoeveel moeite het kost... Ik wil niet veel minder gaan eten.
pi_72794999
Goeiemorgen , de weegschaal was weer vriendelijk vanmorgen

vandaag; niet sporten maar moet veel in huis doen dus das ook bewegen en vanavond eten we gebakken witvisje met een sinaasappel/zwarte olijven/cherrytomaatjes/basilicum salsa en das echt superslankfood
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72795402
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:10 schreef ColdFeet het volgende:
Stoutje, het was niet zuur bedoeld het is je van harte gegund, hoor! Jij hebt nog best een lange weg te gaan, en het is fijn dat je lijf er nu even de sokken inzet. En meer bewegen is super, dat moet je echt volhouden! Ik merkte ook dat het bij mij zoveel makkelijker ging, afvallen, toen ik meer ging bewegen En het is nog lekker ook: sporten, fietsen naar m'n werk, veel lopen...

Ik wil niet met m'n gewicht op fok Ik ben in de dieetclub begonnen met een BMI van 31, maar post tegenwoordig meer in Slank. BMI is nu 25; ik wil er nog 5-10 kilo af. Ik heb geen precieze streef. Beetje kijken hoe 'strak' ik word, en hoeveel moeite het kost... Ik wil niet veel minder gaan eten.
weet ik hoor, vind het gewoon sneu zeg maar dat het bij mij eigenlijk te hard gaat en bij jou dan niet zo vlot loopt...
Geeft niet hoor van je gewicht, maar nu heb ik een beetje een indicatie zeg maar.
Ze zeggen ook wel eens dat je lijf zelf een ideaal gewicht bepaald...zo komt mijn mams niet onder de 80 kg...wat ze ook probeert
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 september 2009 @ 11:50:59 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72797421
Net bij fysio geweest, mag over twee weken weer terug... Lekker hoor, is mijn onderrug in orde, doen m'n schouders en nek raar

Weegschaal was hier ook sympathiek, 1,1 kilo eraf sinds vorige week woensdag. Fijne kickstart zo En vandaag ga ik alles met de fiets doen
  woensdag 16 september 2009 @ 12:04:26 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72797878
Ik wil ook niet met mijn gewicht op FOK. Daarom heb ik een trucje toegepast voor het lijstje in de OP, want het is wel leuk om te zien hoeveel je afgevallen bent.

Hier gisteren heel de dag niet gezondigd en daar was ik heel blij mee. En het kostte niet eens heel veel moeite. Vandaag ook al weer op de goede weg. Gaat wel goed komen met mij denk ik zo. Komt vast ook wel omdat ik in mijn zwangerschap echt heel netjes heb gegeten en dat eig. nog wel heel erg gewend ben. En gewoon geen zooi meer in huis halen maar.
Manlief snackt het liefst met pringles en die vind ik gelukkig niet lekker, dus daar heb ik geen last van.
pi_72798039
Ik ga ook niet met mijn gewicht op Fok hoor, zie de toegevoegde waarde ook niet.
Ik weet hoeveel ik woog en ik weet hoeveel ik nu weeg en dat kan ik allemaal best onthouden dus daar heb ik geen lijstje voor nodig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72799524
maar wat maakt het uit als iemand jullie gewicht weet?
pi_72799607
sommige mensen zetten niet alles op internet

zelf ben ik er niet zo moeilijk over, maar kan me goed voorstellen dat mensen dat wel zijn. het is geen must om het te delen.. en ik kan me voorstellen dat je als je op je zwaarts zit, je dat niet met de hele wereld hoeft te delen wellicht 'later', als je op je streef zit en alles is gelukt, dat het dan wat makkelijk zal worden ofzo
Ja doei.
pi_72799663
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef Riann het volgende:
maar wat maakt het uit als iemand jullie gewicht weet?
Niets. Maar ik zie werkelijk niet in waarom ik alles over mezelf op internet zou zetten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 16 september 2009 @ 13:02:32 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72799807
Wat MB zegt...
Ik durf het al amper hardop te zeggen IRL dus dan liever al helemaal niet op FOK/internet waarvan je weet dat iemand het best op enig moment als valsigheid kan gebruiken.
Als ik straks weer een gezond BMI heb zal ik het mss wel doen, maar voor nu... neuh... Te schijterig.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 september 2009 @ 13:09:28 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72800023
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Wat MB zegt...
Ik durf het al amper hardop te zeggen IRL dus dan liever al helemaal niet op FOK/internet waarvan je weet dat iemand het best op enig moment als valsigheid kan gebruiken.
Als ik straks weer een gezond BMI heb zal ik het mss wel doen, maar voor nu... neuh... Te schijterig.
:p Ik kan het me prima voorstellen overigens Maar ja, ik heb toch aan haast alles schijt... Als iemand me belachelijk wil maken met mijn gewicht, moeten ze dat vooral doen. Ik weet wat ik waard ben, ook met dit gewicht
pi_72800187
zit zelf overigens ontzettend stil qua gewicht, nog steeds.. in 2 weken tijd geen onsje eraf dus, maar de broek die ik 3 weken geleden niet echt meer aan kon zit nu weer zo goed als gegoten dus dat is wel een goed teken
Ja doei.
pi_72800509
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

:p Ik kan het me prima voorstellen overigens Maar ja, ik heb toch aan haast alles schijt... Als iemand me belachelijk wil maken met mijn gewicht, moeten ze dat vooral doen. Ik weet wat ik waard ben, ook met dit gewicht
heb je ook helemaal gelijk in. Maar ikzelf bijvoorbeeld doe het daar niet eens voor maar gewoon omdat ik niet alles op internet gooi. Het zal mij een worst wezen wat anderen van me denken, daar ben ik allang overheen.. maar een soort van privacy is wel prettig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72800536
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
zit zelf overigens ontzettend stil qua gewicht, nog steeds.. in 2 weken tijd geen onsje eraf dus, maar de broek die ik 3 weken geleden niet echt meer aan kon zit nu weer zo goed als gegoten dus dat is wel een goed teken
Goed zo

Ik was vanmorgen in vergelijk met vrijdag 4 ons kwijt dus ik was ook tevree
(en dat ondanks de andijviestampot van gisteren die echt heel lekker was )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 september 2009 @ 13:39:44 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72800997
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:24 schreef DarkElf het volgende:

[..]

heb je ook helemaal gelijk in. Maar ikzelf bijvoorbeeld doe het daar niet eens voor maar gewoon omdat ik niet alles op internet gooi. Het zal mij een worst wezen wat anderen van me denken, daar ben ik allang overheen.. maar een soort van privacy is wel prettig.
Klinkt logisch
  woensdag 16 september 2009 @ 15:40:30 #180
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72805048
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

das de juiste instelling

* Ender_W baalt

Ik moet nu eens verzinnen hoe ik op gewicht kan blijven/af kan vallen zonder te bewegen. Nou ja, zo min mogelijk dan .
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Ze denkt een scheurtje in de patella. Maand rustig aan doen, als het dan nog steeds dik is terug en naar de orthopeed en een inwendig onderzoek. Ik mocht niet voetballen/keepen, maar ook niet teveel hardlopen. Fietsen mocht wel, maar niet te belastend (en die moet toch nog bij de fietsenmaker vandaan komen).
Wandelen vind ik echt verschrikkelijk.... iemand nog opties??
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 september 2009 @ 15:44:51 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72805216

Zwemmen misschien een optie? Maar dan geen schoolslag, best eigenlijk nog zo'n 'achtje' halen bij sportwinkel. Dat klem je tussen je benen en dan op je armen zwemmen. Of grondoefeningen, heb ooit in een ver verleden Calanatics oid gedaan, dat was nog best intensief
  woensdag 16 september 2009 @ 15:49:02 #182
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72805415
zwemmen, wordt je daar niet nat van? Is wel een optie, dat deed ik toch al zonder benen te gebruiken...

Calawatisdat? Dat ziet er eng uit.... de foto's dan .
  woensdag 16 september 2009 @ 15:50:04 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72805446
Zwemmen idd!
Of iets van aqua-joggen oid.

MoBlo, dat van die broek is wel heel tof, dat is dan iig nog een bevestiging dat het wel goed gaat.
  woensdag 16 september 2009 @ 16:54:36 #184
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72808337
verdikkie, ik bedenk met net dat het vast niet verstandig is om te zwemmen met een open wond.

Lijkt me ook niet zo fris
  woensdag 16 september 2009 @ 22:19:44 #185
4177 Jojogirl
pi_72822429
Zwemmen met open wond lijkt me inderdaad geen goed plan Ender. Zou helaas ook zo gauw niet weten wat je dan wel zou kunnen doen nu.

Grappig/interessant dat sommige mensen hun gewicht niet hier willen zeggen. Tenminste de motivaties erachter. Mij boeit het niet. Ook irl vertel ik het rustig. Om dan meestal de verbaasde reactie te krijgen "Huh weeg jij echt 84 kilo?". Kennelijk stellen de meeste mensen zich daar iemand bij voor die veel dikker is/lijkt dan ik

Vanavond weer heerlijk hardgelopen. Om de één of andere reden wiol het niet zo lukken met lang aan 1 stuk lopen de laatste tijd, dus ik heb nu maar bedacht om dan elke 10 minuten/1,5 km 100m te wandelen en dan in totaal langer te lopen. Zonet dus 6.4km gelopen en dat ging prima. Het was alleen al aardig donker en deze route ga ik dus voortaan alleen in het weekend lopen want hier en daar was geen straatverlichting. Oja, wel grappig: onderweg kwam me een donkere jongen tegemoet die riep "Ja goed zo, je bent mooi gebouwd, niets meer aan doen" Lachen en hardlopen tegelijk is best lastig
pi_72824727
Das een end zeg, klinkt als een goeie manier van lekker lopen
En donkere mannen waarderen vrouwelijke rondingenveel meer ja

En ach mijn gewicht, ik zeg online zoveel niet dus tis niet alsof ik alleen daar niets over zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72824852
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:19 schreef Jojogirl het volgende:
Grappig/interessant dat sommige mensen hun gewicht niet hier willen zeggen. Tenminste de motivaties erachter. Mij boeit het niet. Ook irl vertel ik het rustig. Om dan meestal de verbaasde reactie te krijgen "Huh weeg jij echt 84 kilo?". Kennelijk stellen de meeste mensen zich daar iemand bij voor die veel dikker is/lijkt dan ik
Nou ja, ik schaam me er gewoon een beetje voor Ik vind mezelf nog steeds wat te lomp/dikkig voor mijn lengte. Laat staan toen ik op z'n zwaarst was
pi_72824963
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:40 schreef Ender_W het volgende:
Wandelen vind ik echt verschrikkelijk.... iemand nog opties??
Kom ik even binnenvallen, heb zelf ook een tijdje lopen klooien met mn knie (meniscus) . Maar grondoefeningen (met gewichten) en bijv pilates/yoga zouden nog wel moeten kunnen zonder je knie teveel te belasten, ok het is misschien minder inspannend dan hardlopen/voetballen, maar beter dan niets .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 16 september 2009 @ 23:13:37 #189
4177 Jojogirl
pi_72825039
Het leek me van te voren ook ver, maar door die pauzes is het goed te behappen. En ik wil toch ooit een 10km lopen (liefst de CPC in Den Haag half maart), dus ik moet toch langzaam gaan uitbouwen.
pi_72829305
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:

Volgens mij heb ik m'n gewicht hier ook niet vermeld, maar ook omdat gewicht mensen vaak niet zoveel zegt. Als ik in m'n omgeving vertel hoe zwaar ik ben dan zijn ze altijd verbaasd/ geschokt: 'wat, neeee, zo zwaar ben je toch niet?' Dus als ik m'n gewicht hier vertel zullen sommigen meelezers misschien een olifant in gedachten hebben en dat heb ik toch liever niet.

Maar als ik 75 kg bereik dan geef ik wel een gil.
  donderdag 17 september 2009 @ 07:51:54 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72829361
Haha, ik gil mee Soempie!

Jojo, wat goed zeg!
  donderdag 17 september 2009 @ 08:05:16 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_72829446
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil ook niet met mijn gewicht op FOK. Daarom heb ik een trucje toegepast voor het lijstje in de OP, want het is wel leuk om te zien hoeveel je afgevallen bent.

Sowieso hoef je niet in het lijstje Als je je aanmeldt kan je zelf zien wat je vooruitgang is, zonder dat je in een lijstje hoeft te komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 september 2009 @ 08:27:41 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72829722
Echt? Nou ja goed, dit werkt ook, doe ik iig wel nog mee voor dat totaal gewicht helemaal onderin het lijstje.
pi_72829763
Goeiemorgen, de weegschaal was net zo vriendelijk als gisteren wat ik als een positief teken zie: meerdere dagen hetzelfde gewicht en dan weer naar beneden (dan heb ik meer een 'het is echt eraf' gevoel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72829926
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:19 schreef Jojogirl het volgende:

dat was dus ook mijn gedachten. Maar ja iedereen denkt verschillend
pi_72829959
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, ik schaam me er gewoon een beetje voor Ik vind mezelf nog steeds wat te lomp/dikkig voor mijn lengte. Laat staan toen ik op z'n zwaarst was
Daarvoor zit je ook in deze topicreeks. Ik zit hier ook omdat ik veelste zwaar ben voor mijn lengte.

De endocrinoloog heeft zelfs de bewoording morbide (als ik het goed schrijf) obesitas in een doorverwijsblad naar de chirurg eringezet.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 september 2009 @ 09:26:28 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72830739
Ik vind de BMI meter van valtaf trouwens wel retefrustrerend Ik zit net boven de 30 nu en dan staat er 'Je bent veel te zwaar!!!!' mooi in het rood... Ja joh? Goh, wist ik echt niet, ik kom voor mijn lol op valtaf

En inderdaad, als ik mensen vertel hoeveel ik weeg, dan geloven ze me niet...
pi_72830759
Ja dat vind ik ook zo'n vreselijk demotiverende rotterm: morbide obesitas echt zo van niks meer aan te doen je gaat dood. Terwijl het alleen wil zeggen dat mensen met een BMI van > 40 een verhoogd risico lopen om ziekten te krijgen die samenhangen met overgewicht.
pi_72830834
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:05 schreef DarkElf het volgende:
Das een end zeg, klinkt als een goeie manier van lekker lopen
En donkere mannen waarderen vrouwelijke rondingenveel meer ja

En ach mijn gewicht, ik zeg online zoveel niet dus tis niet alsof ik alleen daar niets over zeg
Niet enkel donkere mannen TBH

Mensen geloven trouwens ook niet dat ik tegen de 145 weeg
*al heb ik er stiekem hoop op dat ik nu rond standaard de 140 hang
pi_72830863
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:27 schreef zesje het volgende:
Ja dat vind ik ook zo'n vreselijk demotiverende rotterm: morbide obesitas echt zo van niks meer aan te doen je gaat dood. Terwijl het alleen wil zeggen dat mensen met een BMI van > 40 een verhoogd risico lopen om ziekten te krijgen die samenhangen met overgewicht.
Ik moet zeggen dat morbide obesitas eigenlijk wel een goede benaming is... Het klinkt extra eng, waardoor mensen het waarschijnlijk wel serieuzer gaan nemen.
pi_72831542
wrs wel ja, je schrikt er toch van
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72832104
nog maar 0.86 punt en dan heb ik geen morbide obesiats meer ! Ik schrik niet zo van termen maar ben toch blij dat ik dan die categorie uit ben... op naar de volgende
Rood blijf ik bij de BMI meters nog tot ik onder de 85 kilo zit....dat duurt nog ff
pi_72846233
les 12 gelopen van Evy, op t einde dus 4-4-5 rennen met steeds 3 minuten wandelen ertussen.
T ging niet hard, t was warm en het waaide maar ik het het gered zonder t gevoel dat ik helemaal kapot ging (al was de laatste minuut echt héél lang! )

Zo eens lekker douchen en eten, heb hongerrrrr
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72849776
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:49 schreef DarkElf het volgende:
les 12 gelopen van Evy, op t einde dus 4-4-5 rennen met steeds 3 minuten wandelen ertussen.
T ging niet hard, t was warm en het waaide maar ik het het gered zonder t gevoel dat ik helemaal kapot ging (al was de laatste minuut echt héél lang! )
Oeh, les 12! Was een paar dagen terug aan het luisteren wat er in de volgende lessen zou komen en bij die les had ik zoiets van: dat ik dat tegen die tijd goed kan lopen! Nu ben ik nog bij les 6.

Nou, ik zit wat soep te eten met broodjes. Kom net thuis en ga over een uurtje door naar volleybal. Daarna nog met z'n allen wat drinken.
pi_72850367
gezellig sportieve avond dus voor de boeg, leuk

Ja les 12, ik dacht we gaan het maar eens doen En achteraf valt het meer mee dan ik dacht hoor. Al ben ik nu wel, buiten fier , wat loom .. Deze les ga ik een paar keer doen want les 13 is wel een stapje verder meteen (3x5 rennen) dus eerst dit eens wat oefenen. Psychisch is les 13 nog ff té .

Ik ga 3 dagen met een vriendin naar de Ardennen morgen en neem mijn hardloopspullen mee , misschien kan ik zondag wel even les 10 of 11 doen als ik eraan denk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72850492
les 12! Hulde!

Ik heb lekker gesport vandaag met Mr. Mo

15 minuten schaats-step-ding
10 minuten fietsen
8 minuten traploopapparaat
krachttraining circuit met zo'n 10 apparaten, alle oefeningen 3 x 10 keer.
buikspieroefeningen op de grond
12 minuten tegen een helling van 15% lopen met 4,6km per uur

en net lekker 2 fajita's op van Ainsley
Ja doei.
pi_72850553
actieveling!

lekker zijn die fajita's! Die maken wij ook wel eens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 september 2009 @ 20:02:55 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72851203
Ik maak tegenwoordig altijd fajita's a la Coldfeet's man en die zijn echt zo gruwelijk lekker ook!
Ik heb gelijk zin om ze morgen te gaan maken.
pi_72851258
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik maak tegenwoordig altijd fajita's a la Coldfeet's man en die zijn echt zo gruwelijk lekker ook!
dat zijn die van Ainsley
Ja doei.
pi_72851301
Ainsley

(oeh binnenkort mag ik weer kookboeken van mezelf bestellen )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72851411
en ze zijn idd zó lekker. Ik had vandaag bijna een variant gemaakt, maar ik durfde nog niet zo goed.... misschien volgende keer: sinaasappelpartjes meebakken het leek me heerlijk iig maar ik wilde na al dat sporten wel even eerst zeker zijn van een goede maaltijd. Overigens vandaag met creme fraiche gegeten, omdat we de zure room vergeten waren te halen. Was ook erg lekker, overigens
Ja doei.
  donderdag 17 september 2009 @ 20:17:26 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72851789
En wat zijn jullie goed bezig met sporten enzo!!

Ik ging gisteren ´even' naar de stad lopen met Sasha in de wagen en Oscar in de draagdoek maar dat was net te ver gegrepen nog. Vandaag ineens weer last van bekken enzo. Dus dat dragen moeten we nog maar even voor de kleine stukjes houden en maar even gewoon zonder ballast wandelen.
pi_72851914
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:02 schreef Brighteyes het volgende:
Dat komt uit dat boek dat jij ook hebt, smartypants
Ik ben ook nog steeds fan. De bonenburgers uit dat boek zijn hier trouwens ook een groot succes

DE, ik mag even geen kookboeken meer Ik vind dat ik eerst uit ieder boek dat ik nog heb staan een aantal dingen moet hebben gemaakt Ik vrees trouwens ook dat ik failliet ben, na de vakantie
  donderdag 17 september 2009 @ 20:21:53 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72851956
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat zijn die van Ainsley

Heerlijk dan idd!

CF, jik heb dat recept dus echt in mijn schrit staan onder:Coldfeet's man.
pi_72852011
BE over dat sporten, jij hebt net een kind gehad lijkt me dat je lijf wel ff de tijd nodig moet hebben om te herstellen zoals je weet en wandelen is ook ok
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72852100
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat komt uit dat boek dat jij ook hebt, smartypants
Ik ben ook nog steeds fan. De bonenburgers uit dat boek zijn hier trouwens ook een groot succes

DE, ik mag even geen kookboeken meer Ik vind dat ik eerst uit ieder boek dat ik nog heb staan een aantal dingen moet hebben gemaakt Ik vrees trouwens ook dat ik failliet ben, na de vakantie
Failliet zal wel idd en je hebt zo'n 8000 kookboeken dus dan ben je nog wel ff bezig

Over Ainsley: ik ben fan van de spinaziesoep die erin staat, de linzensoep met citroenyoghurt, de kipburgers zijn ook zalig, de fajita's natuurlijk, de trim tiramisu en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen die zalig zijn én niet slecht voor je
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 september 2009 @ 20:25:30 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72852114
Ja, weet ik, maar ook voor die zwangerschap was evy te hoog gegrepen, dus die zijn wel op zijn plaats.
pi_72852152
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, weet ik, maar ook voor die zwangerschap was evy te hoog gegrepen, dus die zijn wel op zijn plaats.
nou tnx dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72852286
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Failliet zal wel idd en je hebt zo'n 8000 kookboeken dus dan ben je nog wel ff bezig

Over Ainsley: ik ben fan van de spinaziesoep die erin staat, de linzensoep met citroenyoghurt, de kipburgers zijn ook zalig, de fajita's natuurlijk, de trim tiramisu en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen die zalig zijn én niet slecht voor je
Die salade met geroosterde kip en sinaasappel is ook lekker En volgens mij heb ik uit dat boek echt 75% van de recepten gemaakt, en dan is niet bij veel boeken het geval

Ik moet m'n koffer gaan pakken, maar ik stel het steeds uit. En ik weet ook niet hoeveel ik moet pakken omdat ik veel wil shoppen
pi_72852345
lastig ja, niet te veel meenemen want je moet idd genoeg mee terug slepen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72852587
Oh ja ben nu bijna 6 kilo kwijt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72852693
DE! Wat goed!

en BE: dat komt allemaal wel weer als je helemaal hersteld bent. En dat het toen niet lukte, zegt niet dat het straks weer niet gaat lukken: in het verleden behaalde rendementen...
Ja doei.
  donderdag 17 september 2009 @ 20:41:50 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72852819
Dat is natuurlijk ook een waard!

CF, succes!
pi_72852847
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef DarkElf het volgende:
Wauw, je gaat echt als een trein Ondanks de dipjes gaat het dan toch best hard! Fijn

En ja, ik vind dat zoooo lastig pakken. Want ik weet natuurlijk ook nog helemaal niet wat ik wil kopen. Nou ja, een bikini bij VS, en een BH ook, denk ik.
pi_72852951
natuurlijk ben ik, als vrouw, niet snel tevreden. Bij de mr zié je echt dat ie afvalt, bij mij wordt mijn lichaam "alleen" steviger .. Bij mij zie je het volgens mij niet echt heel erg zo van " " maar goed... er gebeurt wel van alles .. dus ik zal niet meer zeuren (voor nu dan ff )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72853023
Wat zou ik kopen in NY? Schoenen ! Boeken! Toffe ingredienten en thee bijv..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72853356
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef DarkElf het volgende:
Wat zou ik kopen in NY? Schoenen ! Boeken! Toffe ingredienten en thee bijv..
Jah Jammer dat veel etenswaar als snel heel zwaar wordt Ik ga denk ik ook op laarzenjacht.

Maar we gaan natuurlijk eigenlijk voor de cultuur en musea

Natuurlijk wil je het liefst morgen in maatje 38, snap ik wel Maar na al die jaren van medicijngebruik is het volgens mij toch echt een meevaller dat je lijf wat meewerkt.
pi_72853462
laarzen, goed idee, die kan je aandoen op de terugweg. Net als je nieuwe ondergoed, je nieuwe pyama en andere kleren en anders geef je de mr wat aan... scheelt ruimte in de koffer

(I know I know maar goed, de mr valt in zijn gezicht erg af en ik niet zo, maar goed dat scheelt voor mij weer rimpels denk ik dan maar zo )

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 17-09-2009 21:05:14 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72853848
Huh, maar ergens is het wel goed dat je Mr echt goed afvalt nu. Want die zou acuut kappen met 'lijnen' als hij niet direct effect zag, volgens mij. Omdat 't nogal een... bourgondier is
pi_72854033
Dat denk ik ook ja. Ben ook echt trots op hem !
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72854303
Ik ben echt heel benieuwd! Naar jullie allebei, eigenlijk.
pi_72854351
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd! Naar jullie allebei, eigenlijk.
Over drie (?) weken zal je t zien, niet te veel verwachten van mij hoor
Tis allemaal heel subtiel. (mijn laarzen zitten bijvoorbeeld veel ruimer.. en dat soort dingetjes)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72854537
Sowieso is dat iets raars: de eerste 10 kilo ofzo ziet niemand het, en bij de twee kilo daarna word je ineens gebombardeerd met complimentjes
pi_72854693
Oh je kent het dus

T lijkt wel of het bij mij over de hele linie minder wordt, mijn ringen zitten heel ruim, mijn schoenen ook, mijn laarzen zitten ruimer, mijn broeken,... maar als je me ziet denk je niet meteen: zo!
Bij de mr is het zijn bourgondische voorkomen die eraan gaat Dat valt echt op dus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72856105
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:49 schreef DarkElf het volgende:

Zo eens lekker douchen en eten, heb hongerrrrr
Veel succes met 13,14,15... wees wel voorbereid, want die zijn weer een stukje zwaarder.
pi_72856137
I know, ik ga ook eerst een paar keer 12 doen voor t gevoel
Ik heb niet de drive om alle lessen achter elkaar te lopen, ik neem mijn tijd ...
das realistischer denk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 september 2009 @ 21:50:52 #237
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72856222
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef DarkElf het volgende:

6 kilo is heel veel! Wat goed!

Ik wiebel steeds 100-grammen heen en weer met soms een kilo naar boven of naar onder Dus ik heb veel rcespectz voor 6 kilo
pi_72856675
Tnx Maar jij bent een slankie! Dus dan is het wrs logisch dat t niet zo hard gaat toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 september 2009 @ 22:05:10 #239
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72856843
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:00 schreef DarkElf het volgende:
Tnx Maar jij bent een slankie! Dus dan is het wrs logisch dat t niet zo hard gaat toch?
Ik ben een schaduwslankie Mijn BMI zit rond de 25.05 - 25.12 ofzo dus technisch gezien zou ik zowel slankie als dieetclubbert kunnen zijn Im in the grey aaaarea

En dat het langzaam gaat is nie zo gek I guess, zie ik bij meer mensen! Maar bij yours truly gaat het niet zeer langzaam maar gestaag naar beneden, eerder met deinende golfbewegingen (Mijn week: "Jaaaaa, 1 kilo eraf!!! " paar dagen later: "hm weer een paar ons erbij". dag later: "en nog een paar". En dan ben je weer waar je begon, more or less )
pi_72856925
schaduwslankie

Ik ben nu 7 en een halve week bezig ofzo, en er is bijna 6 kilo af dus t gaat ook niet heel hard hier hoor, en de eerste kilo's gaat t snelst zeggen ze toch? Beter langzaam en zeker eraf dan snel en weer aankomen!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72865691
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef DarkElf het volgende:
schaduwslankie

Ik ben nu 7 en een halve week bezig ofzo, en er is bijna 6 kilo af dus t gaat ook niet heel hard hier hoor, en de eerste kilo's gaat t snelst zeggen ze toch? Beter langzaam en zeker eraf dan snel en weer aankomen!
Volgens mij ga je ook niet langzaam met 6 kg in ruim 7 weken. Erg netjes juist!

Zo, geen spierpijn vandaag! Dat is al een hele verbetering tov vorige week. En ik sta bij volleybal in de buitenaanval! Precies wat ik ook heel graag wil, alleen is het jammer dat ik zo klein ben en dus niet fatsoenlijk met m'n handen boven het net kom als ik moet blokken. Het net hangt toch wel een stuk hoger dan bij de damesteams.

Moet dus echt iets aan m'n sprongkracht doen, want het ziet er erg belachelijk uit nu. Alleen m'n vingers komen boven het net uit.

* Jaloers is.

Straks een uurtje fietsen en vanavond nog een les Evy. En dan hopelijk in het weekend een flink stuk wandelen in het bos.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 08:45:20 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72865896
Kom jij met je vingers boven het net als het op herenhoogte hangt? Knap Geloof niet dat mij dat lukt Maar goed, ik sta ook voornamelijk als setupper tegenwoordig en anders ook in de buitenaanval. Gister ging best lekker weer, al heb ik iets verkeerd gedaan en doet mijn pols nu pijn

DE, ik vind 6 kilo in 7 weken niet langzaam, wel lekker Ik denk niet dat ik dat tempo ga halen. Maar ach, ik mag niet echt klagen natuurlijk, ben nog maar net begonnen...
pi_72866007
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:14 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is dat iets raars: de eerste 10 kilo ofzo ziet niemand het, en bij de twee kilo daarna word je ineens gebombardeerd met complimentjes
Oh, gelukkig Ik dacht al dat het aan mij lag. Ben nu 8 kg kwijt en echt niemand zegt er iets van. Alleen m'n vriend ziet het. En ja, hij durft het wel te zeggen als hij er niks van ziet.
Hij is altijd te eerlijk.

Paar weken terug:

'Ik ben al een paar kg afgevallen!'
'Ja? Ik kan het nog niet echt zien...'

Maar nu ziet hij het dus wel en krijg ik veel complimentjes. Dus zo'n lompe hork is het nou ook weer niet.
pi_72866129
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:45 schreef Sjeen het volgende:
Kom jij met je vingers boven het net als het op herenhoogte hangt? Knap Geloof niet dat mij dat lukt Maar goed, ik sta ook voornamelijk als setupper tegenwoordig en anders ook in de buitenaanval. Gister ging best lekker weer, al heb ik iets verkeerd gedaan en doet mijn pols nu pijn
Negen van de tien keer zijn het net de eerste paar vingerkootjes. Gister kwam ik een keer net met de puntjes van m'n nagels boven het net uit, de aanvaller sloeg alleen aan mijn kant van het blok tegen de netrand en de bal viel aan zijn kant weer terug. Kreeg ik een schouderklopje van degene naast me: 'goed gedaan!'

Hopelijk gaat het weer beter met je pols als je de mini's weer mag trainen. Blessures zijn wel vervelend en soms ook erg hartnekkig.
pi_72866410
Goeiemorgen, hier ziet de mr het ook niet hoor. (hij ziet wel dat alles losser zit enzo maar echt het zien, nee) Maar mannen kijken volgens mij ook niet zo naar mensen als wij vrouwen dat doen En ik denk echt dat vrouwen over hun hele lichaam afvallen dus dan valt het ook niet zo snel op.

Hier bijna al mijn spullen ingepakt, je neemt best veel mee als je alleen met een vriendinnetje 3 dagen weggaat . En tis stralend weer dus we hebben geluk Om 12 uur komt ze me halen dus heb nog tijd zat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 09:18:21 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72866470
Soempie , goed gedaan toch... Vaak is de 'angst' om in een blok te slaan net even genoeg om je uit je concentratie te halen Spelen jullie ook al met de nieuwe spelregels? Je kunt bijna geen netfout meer maken tegenwoordig, wel praktisch voor dames Pols zal wel weer bijtrekken en bij de mini's is het toch voornamelijk nog vangen en gooien...

DE, lekker hoor, weekendje weg! Waar gingen jullie ook alweer heen?
pi_72866490
Ardennen

Volleybal is wel leuk alleen wel pijnlijk als je niet weet wat je doet. Vind het erg knap trouwens dat mensen ook zo hoog kunnen springen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 09:30:16 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72866707
Volleybal kan zo ongezond zijn Afgelopen jaar hebben twee van mijn teamgenoten een fikse knieblessure opgelopen tijdens een westrijd. En ik heb vorig jaar na carnaval mijn pink gebroken
pi_72866732
Klinkt als een leuke sport
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:43:40 #250
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72867014
maar kwam dat door het volleybal? Of de status na carnaval?

Zegt de man die niet kan fietsen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 09:52:20 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72867181
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:43 schreef Ender_W het volgende:

Zegt de man die niet kan fietsen
't was de donderdag na carnaval, geen effect meer dus... Ik had eigenlijk ook helemaal geen zin om te gaan trainen en dat had ik ook beter niet kunnen doen
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:28:36 #252
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72868035
Gevaarlijke sport, dat volleybal

Ik vind 6 kilo in 7,5 weken ook wel vrij rap, DarkElf! Maar des te beter Veel plezier in de Ardennen!
pi_72868238
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:43 schreef Ender_W het volgende:

Scherp.

Darkelf, veel plezier in de Ardennen!

Wat gaat de rest dit weekend doen?
pi_72868308
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:18 schreef Sjeen het volgende:
Soempie , goed gedaan toch... Vaak is de 'angst' om in een blok te slaan net even genoeg om je uit je concentratie te halen Spelen jullie ook al met de nieuwe spelregels? Je kunt bijna geen netfout meer maken tegenwoordig, wel praktisch voor dames Pols zal wel weer bijtrekken en bij de mini's is het toch voornamelijk nog vangen en gooien...
Ik heb eigenlijk geen idee wat de nieuwe regels zijn, maar ik neem aan dat ze wel gelden voor de wedstrijden. Toen ik ophield was net ingevoerd dat je de bal het net mocht raken bij de opslag. Dat geeft echt lullige situaties. Verder heb ik er nog niet naar gevraagd. Mag je nu ook het net aanraken dan?

Oh, even wat anders, ik heb mandarijnen. Had eerder nog geen lekkere gezien in de supermarkt, maar deze die ik nu heb zijn heel lekker en zonder pitjes. Kan me echt suf eten aan die dingen.
pi_72872443
Ok, ik ben om, heb Ainsley besteld, maar wel in het Nederlands.
Hier eindelijk weer hersteld van de bbq van 2 weken geleden. En ik wil hardlopen! Ga toch heeeel voorzichtig weer beginnen, het is zulk lekker weer
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:18:22 #256
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72872523
weekendplannen: sporten: Zondag reservekeeper (ofwel niets doen), fietsen: als mijn fiets klaar is vanavond en zondag, dansje wagen (ook sport)

voor de rest: geen plannen nog. Het huishouden doen denk ik.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 13:42:03 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72873274
Kozijnen schuren en lakken...
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 18 september 2009 @ 13:53:56 #258
95752 crew  Chell
Kluns
pi_72873668
Hmm fajita's...

*boek ook eens bekijken gaat*

Ben sowieso erg into het koken zonder pakjes en zakjes tegenwoordig. Ook omdat mijn geen smaakversterker (E621) eet. Nou was ik bij veel dingen al overtuigd van het nutteloze van pakjes, maar soms is de verleiding om ' makkelijk' te doen erg groot. Maar ja, als zij het kunnen maken, kan ik het ook. En vaak duurt het niet eens zoveel langer. Heb alleen wel een enorme voorraad kruiden onderhand
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:06:14 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72874060
Ik gebruik idd ook vrijwel geen pakjes en zakjes meer en ik merkte dat ik daar toen alleen al ook flink van af viel voor mijn zwangerschap. Niks geen wereldgerechten meer, gewoon zelf maken.
Er is een topic over in CUL met een hele berg recepten.
pi_72874264
ik zit weer onder de 70! eindelijk klinkt heel stom hier misschien, maargoed

morgen hebben we een familiedag van de familie van Rene en we moeten verzamelen op een Sportpark, dus hopelijk gaan we iets actiefs doen

Vanavond eet ik bij Vork, lekker vega eten, maar laat me lekker verrassen
Ga met de motor, dus kan ook nog eens niet drinken dus goed voor de lijn.

Rene wilde zondag weer gaan hardlopen, maar hij kon niet garanderen dat hij/we dan weer regelmatiger gingen lopen, en ik blijf niet elke keer weer les 18 opnieuw doen.. wil weer door naar serie 2, dus daar moeten we nog even over nadenken. Sport al 4 keer per week, dus wat dat betreft is dat ook wel genoeg natuurlijk..

en koken zonder pakjes is tof, al heb ik nog vaak genoeg smakeloze shit op talel gezet maar het verbetert
Ja doei.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 18 september 2009 @ 15:13:13 #261
95752 crew  Chell
Kluns
pi_72876507
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik idd ook vrijwel geen pakjes en zakjes meer en ik merkte dat ik daar toen alleen al ook flink van af viel voor mijn zwangerschap. Niks geen wereldgerechten meer, gewoon zelf maken.
Er is een topic over in CUL met een hele berg recepten.
Ik vind het grote nadeel van veel van die zakjes en pakjes dat er zoveel zout in zit. Dat was voor mij al reden om heel veel gewoon nooit te gebruiken. Ik gebruik echt amper zout, dus veel van die dingen vind ik ronduit goor. Mijn ex had er nogal een handje van om van alles met pakjes en zakjes te maken, tussen sommige van die gerechten proef je niet eens verschil!

Wereldgerechten gebruik ik heel soms nog wel. Ook omdat ik die namelijk stiekem soms lekkerder vindt dan het originele recept

Toevallig heb ik van de week ook fajita's gemaakt. Die maakte ik tot voor kort ook altijd nog met zo'n TexMex zakje. Heb laatst het zakje eens bestudeerd en gewoon zelf al die kruiden bij elkaar gemikt. Werkt prima

En dingen als taart uit een pakje vond ik altijd al suf

Welk boek van die Ainsley hadden jullie het overigens over? Of zijn ze gewoon allemaal leuk?
pi_72876725
Slanke recepten
Ja doei.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:22:26 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72876829
MoBlo! Gefeliciteerd met je 'onder de 70'

Chell, hier ook nauwelijks meer zout sinds Sasha met ons mee eet en dan ga je dat echt merken als je wel eens zo'n pakje eet.
Wij aten vrij vaak de burrito's van die wereldgerechten, maar sinds het recept van Ainsley (leuke man heb je CF ) heb ik het nooit meer anders gemaakt.
pi_72876991
Die burrito's zijn lekker dat sausje ik heb het nog steeds niet helemaal na kunnen maken
Ja doei.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:08:04 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72880069
Ik zeg het trouwens verkeerd, sinds die fajita's heb ik nooit meer de burrito's gegeten. Het is natuurlijk niet hetzelfde.
Oh, en ik ben ook nog steeds superblij dat ik dankzij FOK Patak's curry paste heb ontdekt.
Daar kan je ook echt lekkere, gezonde, dingen mee maken.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 17:26:05 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72880587
Ik ga wokken... Niet verantwoord, maar zo goed voor mijn humeur!
pi_72880674
Wokken kan zeer verantwoord zijn

kleine porties, veel groente, vis
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 september 2009 @ 17:31:01 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72880744
Dat zeg je goed... kan Vandaag effe niet
pi_72881760
Lekker Moblo onder de 70 Ik was vandaag ook weer helemaal blij want bijna 73 kg, mooi weer, voorzichtig hardgelopen, nieuwe kleren gekocht van Geisha
pi_72881816
ik volg een doe-het-zelf-dieet.

elke ochtond hero drinkontbijt 1 glas of een wasa cracker met magere kipfilet.

in de middag een muslie reep of een heldere kippesoep (zo een zakje) of een bruine boterhame met kipfilet .

in de avond pasta met zout en peper kip wit vis kool kabbeljauw enz enz of aardappels. zonder saus en natuurlijk een verse slank salade van de plaatselijke groeteboer.

en dan elke avond een half koffiekopje met japanse mix en een glaasje wijn.

Verder loop ik 3 keer in de week 1 uur hard.

Nu is mijn vraag is dit ook een beetje een goed dieet of niet? En aangezien ik niet altijd tijd heb om te koken eet ik ook wel eens een maaltijd salade (cesar magere kip met pasta en salade) van de appie hijn.
Is het eten van zo een salade ook goed?

En hebben jullie misschien nog andere tips wat ik ter afwisseling zou kunnen eten, wat ook erg gezond is.

alvast bedankt, kuidenkoekje
hamter
pi_72882228
Dat je niet omvalt Ik zou juist meer gaan eten, ik mis de vezels o.a.

Hoeveel weeg je? Hoeveel wil je kwijt? Hoe gezond wil je zijn als je op gewicht bent?
pi_72882284
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:08 schreef kuidenkoekje het volgende:
ik volg een doe-het-zelf-dieet.

elke ochtond hero drinkontbijt 1 glas of een wasa cracker met magere kipfilet.

in de middag een muslie reep of een heldere kippesoep (zo een zakje) of een bruine boterhame met kipfilet .

in de avond pasta met zout en peper kip wit vis kool kabbeljauw enz enz of aardappels. zonder saus en natuurlijk een verse slank salade van de plaatselijke groeteboer.

en dan elke avond een half koffiekopje met japanse mix en een glaasje wijn.

Verder loop ik 3 keer in de week 1 uur hard.

Nu is mijn vraag is dit ook een beetje een goed dieet of niet? En aangezien ik niet altijd tijd heb om te koken eet ik ook wel eens een maaltijd salade (cesar magere kip met pasta en salade) van de appie hijn.
Is het eten van zo een salade ook goed?

En hebben jullie misschien nog andere tips wat ik ter afwisseling zou kunnen eten, wat ook erg gezond is.

alvast bedankt, kuidenkoekje
Wat eet je weinig. Ik mis eigenlijk wat tussendoortjes bij je, die zijn volgens mij ook belangrijk om de verbranding op gang te houden. 6 keer per dag wat eten is dan volgens mij beter. En fruit? Afwisseling is ook goed.

Ik eet:

ontbijt: een boterham met gewoon beleg wat ik lekker vind, of twee beschuitjes, twee rijstwafels met beleg, brinta zonder suiker, yoghurt zonder suiker met bijvoorbeeld aardbeien.

Tussendoor: fruit, yoghurt, klein handje studentenhaver, ontbijtkoek of een rijstwafel

Lunch: 2, 3 of 4 boterhammen met lekker beleg, salade of soep

Tussendoor: zie eerder

Avondeten: wat ik maar wil, alleen de hoeveelheden zijn niet meer zo groot en ook de snackbar en dergelijke kom ik niet meer. In elk geval meestal iets met veel groenten.

En dan eventueel 's avonds nog iets tussendoor.

Voor mij werkt dit in elk geval nog.
pi_72882349
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:25 schreef omearos het volgende:
Dat je niet omvalt Ik zou juist meer gaan eten, ik mis de vezels o.a.

Hoeveel weeg je? Hoeveel wil je kwijt? Hoe gezond wil je zijn als je op gewicht bent?
ik weeg 76 ikmoet tussen de 71 wegen en 61 volgens me bmi.

Met dieet word ik niet echt zwak ofzo, alleen ben ik afentoe wat moe maar dan drink ik een halve redbull light.

IK doe het nu zo een 6 weken en ik heb niet echt een honger gevoel. Zelf vind ik het persoonlijk ook fijn dat ik in de avond gewoon een lekker wijntje kan drinken en een kleine snack.
Ben op deze manier al 10 kili verloren in de 6 weken. Dat is denk ook ook nog wel een beetje verantwoord.
hamter
pi_72882434
Vandaag bijvoorbeeld:

O: bakje yoghurt zonder suiker
T: 2 x mandarijn
L: 3 boterhamen, beleg: gekookt eitje en 20 + kaas en beker melk
T: appel
D: geen idee nog, iets met rijst
T: niks

Ik ga boodschappen doen voor het eten. Fijn weekend allemaal!
pi_72882472
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat eet je weinig. Ik mis eigenlijk wat tussendoortjes bij je, die zijn volgens mij ook belangrijk om de verbranding op gang te houden. 6 keer per dag wat eten is dan volgens mij beter. En fruit? Afwisseling is ook goed.

Ik eet:

ontbijt: een boterham met gewoon beleg wat ik lekker vind, of twee beschuitjes, twee rijstwafels met beleg, brinta zonder suiker, yoghurt zonder suiker met bijvoorbeeld aardbeien.

Tussendoor: fruit, yoghurt, klein handje studentenhaver, ontbijtkoek of een rijstwafel

Lunch: 2, 3 of 4 boterhammen met lekker beleg, salade of soep

Tussendoor: zie eerder

Avondeten: wat ik maar wil, alleen de hoeveelheden zijn niet meer zo groot en ook de snackbar en dergelijke kom ik niet meer. In elk geval meestal iets met veel groenten.

En dan eventueel 's avonds nog iets tussendoor.

Voor mij werkt dit in elk geval nog.

als tussedoortjes drink ik over de gehele dag 1 fles spa rood. zo een grote. Kauwgom en sigaretten
hamter
pi_72882596
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:30 schreef kuidenkoekje het volgende:

[..]

ik weeg 76 ikmoet tussen de 71 wegen en 61 volgens me bmi.

Met dieet word ik niet echt zwak ofzo, alleen ben ik afentoe wat moe maar dan drink ik een halve redbull light.

IK doe het nu zo een 6 weken en ik heb niet echt een honger gevoel. Zelf vind ik het persoonlijk ook fijn dat ik in de avond gewoon een lekker wijntje kan drinken en een kleine snack.
Ben op deze manier al 10 kili verloren in de 6 weken. Dat is denk ook ook nog wel een beetje verantwoord.
Ik ben ook bijna 10 kg kwijt in een week of 7, dus zo'n hongerdieet is echt niet nodig. Wat wil je gaan doen als je straks op je streefgewicht bent? Hetzelfde eetpatroon of toch anders? Want als je dan weer normaal gaat eten, zal je lichaam denk ik veel op gaan slaan. En nu breng je denk ik ook je stofwisseling in de war. Maar ik heb er niet echt verstand van, dus even afwachten wat anderen zeggen.

Redbull wil ik je echt afraden. Het maagslijmvlies van mn vriend is beschadigd, omdat hij weinig at overdag en dan wel redbull nam. En veel gekruid at, veel zout enz.

Kijk in elk geval nog eens kritisch naar je dieet.
pi_72882622
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:34 schreef kuidenkoekje het volgende:

[..]

als tussedoortjes drink ik over de gehele dag 1 fles spa rood. zo een grote. Kauwgom en sigaretten
Dat zijn toch geen tussendoortjes.

Ik drink ook de hele dag door water of thee, maar dat telt niet natuurlijk. En kauwgom en sigaretten slik je niet door.
pi_72882911
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben ook bijna 10 kg kwijt in een week of 7, dus zo'n hongerdieet is echt niet nodig. Wat wil je gaan doen als je straks op je streefgewicht bent? Hetzelfde eetpatroon of toch anders? Want als je dan weer normaal gaat eten, zal je lichaam denk ik veel op gaan slaan. En nu breng je denk ik ook je stofwisseling in de war. Maar ik heb er niet echt verstand van, dus even afwachten wat anderen zeggen.

Redbull wil ik je echt afraden. Het maagslijmvlies van mn vriend is beschadigd, omdat hij weinig at overdag en dan wel redbull nam. En veel gekruid at, veel zout enz.

Kijk in elk geval nog eens kritisch naar je dieet.
Met red bull ben ik heel voorzichtig hoor. Misschien dat ik in de laatste 6 weken welgeteld 3 blikjes op heb haha.

Dit is mijn manier zoals ik nu eet. Ik ga nooit meer naar de snack. Als ik op streefgewicht zit blijf ik zo eten. Alleen dan ga ik een keer uit eten in de week.(dan leer je uit eten ook extra waarderen.). Maar geen vet eten meer voor mij ik mis het ook niet. Het is ook niet dat ik honger lijdt hoor. Maar als ik er zelf naar kijk heb ik ook wel eens het idee dat het wat weinig is.
hamter
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:00:19 #279
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72883228
Kuidenkoekje: het lijkt er idd op dat je te weinig eet - kijk je wel uit? Want je sport ook goed! Als je dan niet genoeg binnenkrijgt kan je lichaam je vet op gaan slaan e.d. *ervaringsdeskundige*

De mensen in het slanktopic wezen me al op het bestaan van het BMR (Basaal Metabolisme), aan de hand daarvan kun je kijken hoeveel kcal je MINIMAAL nodig hebt om te functioneren in totale rust. Als je ook sport mag je daar dus nog ongeveer 200 kcal boven zitten. Hier kun je het berekenen:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.asp

Excuses als je dit al weet, maar voor het geval dat! Voor mij was het een eye-opener, ik had van mams geleerd dat afvallen = weinig eten.
pi_72883452
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kuidenkoekje: het lijkt er idd op dat je te weinig eet - kijk je wel uit? Want je sport ook goed! Als je dan niet genoeg binnenkrijgt kan je lichaam je vet op gaan slaan e.d. *ervaringsdeskundige*

De mensen in het slanktopic wezen me al op het bestaan van het BMR (Basaal Metabolisme), aan de hand daarvan kun je kijken hoeveel kcal je MINIMAAL nodig hebt om te functioneren in totale rust. Als je ook sport mag je daar dus nog ongeveer 200 kcal boven zitten. Hier kun je het berekenen:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.asp

Excuses als je dit al weet, maar voor het geval dat! Voor mij was het een eye-opener, ik had van mams geleerd dat afvallen = weinig eten.
ik krijg alleen NaN te zien het probleem is dat ik echt vol zit door mijn eten. oke dat ik in het weekend geen bier kan drinken, of ff tijdens me lunch op werk een broodje kan halen bij de v&d (gegrild broodje met roomkaas en zalm en mozzerella. Dat mis ik wel.
hamter
pi_72884288
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:50 schreef kuidenkoekje het volgende:

[..]

Met red bull ben ik heel voorzichtig hoor. Misschien dat ik in de laatste 6 weken welgeteld 3 blikjes op heb haha.

Dit is mijn manier zoals ik nu eet. Ik ga nooit meer naar de snack. Als ik op streefgewicht zit blijf ik zo eten. Alleen dan ga ik een keer uit eten in de week.(dan leer je uit eten ook extra waarderen.). Maar geen vet eten meer voor mij ik mis het ook niet. Het is ook niet dat ik honger lijdt hoor. Maar als ik er zelf naar kijk heb ik ook wel eens het idee dat het wat weinig is.
Je lichaam went er ook aan, maar volgens mij is het niet gezond. Je krijgt denk ik veel te weinig binnen aan bepaalde voedingsstoffen. En af en toe zo'n broodje bij de v&d is echt niks mis mee. Het gaat me dus niet alleen om de hoeveelheden, maar ook om wat je eet. Ik neem aan dat je toch graag gezond wilt eten en het niet alleen om het afvallen gaat. In elk geval denk je er over na en mensen kunnen je hier vast wat goede tips en informatie geven.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:44:14 #282
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72884886
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef kuidenkoekje het volgende:

[..]

ik krijg alleen NaN te zien het probleem is dat ik echt vol zit door mijn eten. oke dat ik in het weekend geen bier kan drinken, of ff tijdens me lunch op werk een broodje kan halen bij de v&d (gegrild broodje met roomkaas en zalm en mozzerella. Dat mis ik wel.
Je moet puntjes gebruiken, geen komma's! Dat had ik in het begin ook! Met puntjes krijg je geen NaN.

Als je niet zoveel op krijgt als je binnen móet krijgen, kun je ook gezonde dingen eten die rijk zijn aan kcals, zoals nootjes (vooral amandelen schijnen goed te zijn) of avocado. Wel vet, maar goeie vetjes!
pi_72898559
Hi di hi !
even melden dat de eerste 10 kilo eraf zijn !!

Heb die BMR gedaan, ik zou 2500 kcal moeten eten met 1x sporten....om op gewicht te blijven.
Ik eet nu 1750 dus netjes
pi_72907517
Mooi hoor Stout
pi_72912412
Mooi zo Stout
pi_72925092
Dank jullie !! Op naar de volgende 10 !!

Veel plezier bij de meet voor de mensen die gaan vandaag !
  zondag 20 september 2009 @ 12:04:07 #287
248821 Rauw.
op je bord.
pi_72928015
Goedemorgen!
Still strong and going hier, ik begin wat vaker zelf te koken (vaak érg lekker en naar mijn idee niet slecht, ondanks ik niet zo'n chef ben). Loop erg veel en geniet daarvan! Voel mezelf een stuk flexibeler en levendiger alhoewel ik nog geen idee heb of ik überhaupt afgevallen ben (weet geen startgewicht, en ook niet wat ik nu weeg).
Doch had ik een paar vraagjes over voeding;
Is mosterd acceptabel om te eten? Aangezien ik toch wel een beetje saus mis zo af en toe.

Nutella - is het slecht voor af en toe?

Is het waar dat kruidiger eten helpt bij afvallen? (en zo ja, welke kruiden zijn echt lekker en gezond?)

Hoe kun je het beste ontbijten? De een zegt 600 caloriën de ander zegt een bakje Yoghurt en een peer.

Iemand trouwens een site met lekkere en gezonde gerechten?
pi_72937422
FF wat antwoorden, ik weet ze niet allemaal :

*mosterd vind ik acceptabel omdat ik er hooguit een theelepel van gebruik, geen potten vol
*Nutella vind ik minder maar voor af en toe moet het vast kunnen, zeker als je er beschaafd mee omgaat
*Ontbijten wordt mijn aangeraden ong. 300 kcal te eten, maar ik ben een vrouw. Misschien kun je je vraag voorleggen aan een online dieetist ?
*site met lekkere en gezonde gerechten : smulweb heeft veel recepten, zelf heb ik ook wel wat recepten, dus pm maar ff met wat je lekker vind en anders heb ik weer een leuke opdracht voor mijn leerlingen (die zijn handiger in zoeken dan ik)

Succes ! Ga je nog op een weegschaal staan of ga je vooral op je gevoel af ?
  zondag 20 september 2009 @ 16:56:06 #289
248821 Rauw.
op je bord.
pi_72938143
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:36 schreef Stout het volgende:
FF wat antwoorden, ik weet ze niet allemaal :

*mosterd vind ik acceptabel omdat ik er hooguit een theelepel van gebruik, geen potten vol
*Nutella vind ik minder maar voor af en toe moet het vast kunnen, zeker als je er beschaafd mee omgaat
*Ontbijten wordt mijn aangeraden ong. 300 kcal te eten, maar ik ben een vrouw. Misschien kun je je vraag voorleggen aan een online dieetist ?
*site met lekkere en gezonde gerechten : smulweb heeft veel recepten, zelf heb ik ook wel wat recepten, dus pm maar ff met wat je lekker vind en anders heb ik weer een leuke opdracht voor mijn leerlingen (die zijn handiger in zoeken dan ik)

Succes ! Ga je nog op een weegschaal staan of ga je vooral op je gevoel af ?
Ik begin stukje bij beetje wel benieuwd te worden of het ook wat voeten in de aarde heeft wat ik nu doe maar blijf het eerst op gevoel doen.
Ik vind een goed gevoel toch het voornaamste ipv te kicken op de cijfertjes.

Cijfertjes komen wel als ik het gevoel heb dat ik maar eens moet kijken wat ik weeg
pi_72942479
De ene is de ander ook niet hé... zonder die cijfertjes zou het voor mij een stuk moeilijker zijn om resultaat te zien. Dat komt ook omdat er zo heel veel afmoet, dan zie je het zelf toch minder snel, de cijfertjes vertellen me het Tuurlijk merk ik 10 kg nu wel in mijn kleding maar nog niet zo van dat alles afzakt en zo (oke, wel veel inmiddels )
pi_72957546
Resultaat van week 5... -1.2 ! totaal nu min 10.4 op naar de volgende 20 pakjes boter
pi_72964027
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:04 schreef Rauw. het volgende:
Doch had ik een paar vraagjes over voeding;

• Mosterd lijkt me prima kunnen als smaakmaker
  • Nutella is puur suiker & vet, vgl gewone jam is 35 kcal en nutella 80 kcal voor 1 boterham
  • Nog nooit gehoord dat kruidiger eten zou helpen met afvallen (wel van heet eten maar da's heel beperkt)
  • Ontbijt, ik denk ergens tussen peer & yoghurt en 600 kcal in. Het voedingscentrum raadt aan met een graanproduct te ontbijten dus een boterham of een zuivelproduct met granen
  • Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
    pi_72964731
    Na twee weken erg streng zijn in sporten en eten (al is dat laatste niet helemaal gelukt) ging de weegschaal weer in beweging (en de goede kant op ).
    1 a 1,5 cm buikomvang eraf en 1,5kg omlaag.
    pi_72964906
    Ik vond een interessant plaatje trouwens.
      Licht Ontvlambaar maandag 21 september 2009 @ 13:30:03 #295
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_72964943
    Ik heb me afgelopen weekend nergens aan gehouden... nou ja, vrijdag en zaterdag dan. Soms gaat de behoefte aan comfortfood boven de wens om af te vallen. En vandaag weer netjes in het gareel...
      maandag 21 september 2009 @ 14:37:23 #296
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_72967113
    Maar dat moet toch ook kunnen?

Heb van het weekend wel erg lekker gekookt, maar geen idee hoe "onverstandig" het was. Maar het was erg lekker
    Te weten Rosevalaardappelen met kruiden en grof zeezout uit de oven, brocolli, en gevulde kipfilet, voorzien van cajunkruiden en bacon. (vulling: créme fraiche, spaanse peper, kastanjechampignons en gebroken pijnboompitten.)

En ook inderdaad, vandaag weer verstandig doen
    pi_72967990
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 14:37 schreef Ender_W het volgende:
    Maar dat moet toch ook kunnen?

Heb van het weekend wel erg lekker gekookt, maar geen idee hoe "onverstandig" het was. Maar het was erg lekker
    Te weten Rosevalaardappelen met kruiden en grof zeezout uit de oven, brocolli, en gevulde kipfilet, voorzien van cajunkruiden en bacon. (vulling: créme fraiche, spaanse peper, kastanjechampignons en gebroken pijnboompitten.)

En ook inderdaad, vandaag weer verstandig doen
    Als je nou de bacon en creme fraiche had weggelaten of vervangen hoefde je niet af te vragen hoe onverstandig het was

Ik probeer zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken, bijv door op mijn ceaser salad vandaag de witte saus weg te laten.
      maandag 21 september 2009 @ 15:58:08 #298
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_72969473
    ach, de eerste en enige uitspatting van de afgelopen maand. Toch netjes. En ik vind dat het leven wel leuk moet blijven. En dit helpt mee. Ik denk toch ook dat het wel meeviel, aangezien ik er met ontbijt/lunch al rekening mee had gehouden.
    pi_72971236
    Hola a todos!! De Ardennen was heel leuk, gezellig en lekker warm met veel zon
    Ondanks 4 x uit eten (3 lunch en 1 diner en wat snaaien) maar 4 ons erbij ... dus we gaan nu weer braaf in t ritme verder.

De mr maakt nu voor zometeen viskoekjes van Ainsley, low fat en en daarna ga ik naar Spaanse les! (we hebben vakantiestop gehad, vanavond weer beginnen)

Bye!
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_72973986
    Succes met ritme krijgen
    Hier vandaag snel moeten eten (moet zo weg) en de heren hadden de keus al laten vallen op patat, dus ik heb maar snel ff salade gemaakt voor mezelf (met wat frietjes)
    pi_72977020
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 13:28 schreef dyna18 het volgende:
    Ik vond een interessant plaatje trouwens.
    [ afbeelding ]
    Hmmm... volgens dat plaatje val ik in de 2de categorie "overgewicht" (eerste oranje vlak). Valt dus blijkbaar nog wel mee.
    ***Levi was here***
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')