abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72593642
Fok! Dieetclub #286: Verwijten elkaar het leplazarus!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.
Dieetclubmeeting #XXVII Samen naar de Sauna en meer!

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_72593865
Nog even een oude reactie uit topic 285
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, dat laatste, daar heb ik ook weleens aan gedacht: stel dat ik word aangereden, hoe moeten ze dan ooit Meneer waarschuwen?

Vind je zo'n armding handig?
Op het evenement waar ik deze vakantie was kon je dogtags laten maken.
Ik heb eentje gemaakt met mijn naam, gegevens en ICE nummers die ik aan mijn schoen kan hangen. Voorbeeld:

Mocht er iets gebeuren dan is het wel prettig dat ze weten wie ik ben, aangezien ik verder niets meeneem tijdens het lopen.
pi_72594243
Het sporten ging bij mij de afgelopen maand niet goed. Na de vakantie was ik helemaal uit mijn ritme en ben ik niet meer gaan sporten. Voordat ik er erg in had was ik een maand verder zonder sporten.

Maandag was ik het helemaal zat en heb ik mijzelf gedwongen om nu 2 weken heel streng te lijnen en extra te gaan sporten. Eens kijken of dat mij weer terug in het ritme brengt.

Maandag dus wezen fitnessen (75min) en vandaag weer een stuk wezen hardlopen (evy 12). Voor de zekerheid wel even 3 lessen teruggestapt, zodat het niet te zwaar zou zijn na een maand stilstaan.
Na het hardlopen voel ik mij altijd hartstikke goed en energiek, dus blij dat ik dat gedaan heb.

Het wordt tijd om die groene lijn (mijn gewicht) naar de 85kg te brengen, zoals mijn oorspronkelijk doel was per 1 mei. Blauwe lijn is trouwens mijn middelomvang.

[ Bericht 14% gewijzigd door dyna18 op 09-09-2009 20:23:08 ]
pi_72594980
Grappig hoe de lijnen redelijk parallel lopen dyna18.

Ik kom ook meeposten. Ik ben ooit al ruim 15 kilo kwijtgeraakt, en wil nu heel langzaam nog een kilo of 5-10 kwijt..

Ik doe het rustig aan, en ik zie wel waar het schip strand
pi_72595105
Dyna de grafieken man Inderdaad grappig te zien dat je middelomvang zo mee op en neer gaat met je gewicht.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72595864
Meeten ?? mmm beetje druk hier met allerlei zaken...

Dyna inderdaad grappig om te zien !
En Boadicea, welcom back ! Succes met de volgende kilo's !
pi_72597200
Het fijne van het meten van de middelomvang is dat bij het afvallen die gestaag daalt, terwijl mijn gewicht nog wel eens op en neer wil springen. Dus ipv dat je dan een baaldag hebt omdat je gewicht toch omhoog ging, bewijst een lagere middelomvang dat je toch op de goede weg bent.

Ik kan dus iedereen aanraden om naast je gewicht ook je middelomtrek te meten.
pi_72597421
Zijn er nog mensen die ook actief zijn op valtaf.ad.nl?
stuur me anders even een PB hier, dan geef ik je mijn profielnaam om te linken.
pi_72597789
ah, gevonden! Ik heb het momenteel zo druk dat stress voor het eerst in mijn leven lijkt te leiden tot minder eten!
Het gaat hier dus weer goed.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 9 september 2009 @ 23:16:35 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72601048
Ik heb vanavond eindelijk weer eens gesoftballed

Jaja, slechte TVP, ik weet 't
pi_72602469
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:50 schreef DarkElf het volgende:
deze

heb hem bij amazon besteld omdat de Engelse kookboeken een stuk goedkoper zijn dan Nederlandse, en dat ondanks de verzendkosten
Zo te zien ook in het NL te krijgen.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)001954470/index.html
pi_72603298
Na middernacht mag je toch gewoon TVP's plaatsen?
pi_72603336

2 maanden terug bedacht dat als mijn schoonzus geopereerd zou worden we dan beter ś middags warm zouden kunnen eten en ś avonds een maaltijdreep van wieght care mee zouden kunnen nemen om impulsieve mac donalds bezoekjes/ eten over slaan oid te voorkomen en vanavond is dat goed gekomen.

Vanmiddag soep gegeten (hele lekere tomatensoep) en vanavond onderweg naar t ziekenhuis (ze is gisteren weer opgenomen en vandaag geopereerd) de reep op en verder niet gezondigd oid. Fijn zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72603344
Nu tijd om te slapen iig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72605063
Die grafiek ziet er goed uit! Handig. Ik meet m'n omtrek niet, maar merk wel aan m'n riem en broeken dat dat in elk geval de goede kant op gaat. Ook als m'n gewicht op de weegschaal stil staat.

Vanavond volleybal. Moet over 10 minuten weg en ben pas om half 8 's avonds thuis, dan om 9 uur volleybal tot half 11. Het wordt een zwaar dagje.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_72605311
quote:
Op donderdag 10 september 2009 06:33 schreef Soempie het volgende:
Die grafiek ziet er goed uit! Handig. Ik meet m'n omtrek niet, maar merk wel aan m'n riem en broeken dat dat in elk geval de goede kant op gaat. Ook als m'n gewicht op de weegschaal stil staat.

Vanavond volleybal. Moet over 10 minuten weg en ben pas om half 8 's avonds thuis, dan om 9 uur volleybal tot half 11. Het wordt een zwaar dagje.
Daarom kan meeten toch ooit goede motivatie zijn
pi_72605758
ordinaire tvp
pi_72605972
Met je taille meten kan je wel smokkelen

Hebben jullie niet nog wat eettips? Bijv. producten die je nu in huis haalt.
Ik pak iedere middag op mijn werk een paar bekers Maggi opkikker rundvlees. Ook heb ik standaard 3% extra light mayo van Calve in huis en Total Griekse 0% vet yoghurt in kuipjes. Beiden lekker om sauzen te maken.
En i.p.v. gebakken aardappelen doe ik aardappelschijfjes zonder vet een half uur in de oven, beetje droog maar ik vind het wel lekkerder als gekookte aardappels.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72606071
Ik zorg dat ik meer fruit in huis heb. En in de koelkast ligt meestal ook een zak schoongemaakte worteltjes. Vooral bedoeld voor als ik 's avonds trek krijg.
pi_72606347
Hallo!
Ik meet mijn middelomtrek normaal niet, maar nu wel
Maakt mij wat minder stresserig over mijn gewicht, haha Het is heus allemaal buik.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 09:28:02 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72606671
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:43 schreef dyna18 het volgende:
Zijn er nog mensen die ook actief zijn op valtaf.ad.nl?
stuur me anders even een PB hier, dan geef ik je mijn profielnaam om te linken.
niet op AD, maar wel op valtaf. Onder dezelfde nick
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:49 schreef zesje het volgende:
Met je taille meten kan je wel smokkelen

Hebben jullie niet nog wat eettips? Bijv. producten die je nu in huis haalt.
Ik pak iedere middag op mijn werk een paar bekers Maggi opkikker rundvlees. Ook heb ik standaard 3% extra light mayo van Calve in huis en Total Griekse 0% vet yoghurt in kuipjes. Beiden lekker om sauzen te maken.
En i.p.v. gebakken aardappelen doe ik aardappelschijfjes zonder vet een half uur in de oven, beetje droog maar ik vind het wel lekkerder als gekookte aardappels.
Ik ben eeuwen geleden overgestapt op:

Veel lekkerder dan al dat 'echte' lightspul...
En verder inderdaad fruit en thee

Mijn lijstje van gisteren:
Ontbijt:2 sneden bruin, blueband, kipfilet, koffie met warme melk
Tussendoor: 1/2 chinese peer, 1 perzik, water
Lunch: 4 sneden bruin, blueband, rosbief, 1/4 plak kruidkoek, water, espresso met koffiemelk
Tussendoor: 2 sultana appel, 3/4 liter water, blikje cola light
Diner: beef palermo, rijst, sperzieboontjes, water
Tussendoor: bakje kwark met jam, thee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72606904
Hmm bij nader inzien denk ik dat mijn gewicht stabieler is dan mijn middelomvang aangezien ik regelmatig last heb van een opgezette buik vanwege mijn darmen.
  donderdag 10 september 2009 @ 09:53:56 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_72607162
Ik meet al tijden niet meer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72608179
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:41 schreef zesje het volgende:
Hmm bij nader inzien denk ik dat mijn gewicht stabieler is dan mijn middelomvang aangezien ik regelmatig last heb van een opgezette buik vanwege mijn darmen.
Dan meet je je bovenbenen toch? Of je bips? Ik heb 't zelfde met mijn buik. Gisteren pizza, vandaag zie ik eruit alsof ik halverwege een zwangerschap ben
pi_72608358
meeleespost
Ja doei.
pi_72608653
Morning, gelukkig niet zo verkouden meer maar wel gammel. Nou ja, ik haal weer adem, dat vind ik al heel wat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 10 september 2009 @ 13:56:15 #27
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72613201
je moet ergens mee beginnen he, DE

(Zo wat een slechte tvp )
Live life to the Ender :D
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 13:58:10 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72613253
Nog last van hoofdpijn Ender?
  donderdag 10 september 2009 @ 14:05:45 #29
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72613421
Nope, nog niet.... maar het is nog geen 15.30 a 15.45

Heb vandaag zomaar wel van die cup-a-soup kippenbouillon bij me. (Vriendinlief vroeg al of ik soms verkouden werd )
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 14:23:26 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72613858
Slim! Hoop dat het helpt

Vanavond weer volleybaltraining, zal een stuk beter gaan denk ik.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:29:17 #31
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72614053
Ik ook, heb net mijn muil al een tikkie teveel verhit.... maar ja, overleven we wel.

Vanavond ook weer trainen. Ik ben benieuwd. Train al een paar weken met pijn (lang verhaal), maar moet maar ff... ze vinden me nogal onmisbaar geloof ik
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 15:49:36 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72614403
Vertel dat lange verhaal eens

Ik ben blij dat mijn pijn weer weg is, volleyballen met compleet geblokkeerde schouders en nek is niet zo tof
pi_72622854
quote:
Op donderdag 10 september 2009 07:39 schreef Riann het volgende:

[..]

Daarom kan meeten toch ooit goede motivatie zijn
Ik mis iets.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 10 september 2009 @ 20:15:50 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_72622924
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:13 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik mis iets.
meten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72622968
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:15 schreef Troel het volgende:

[..]

meten
Wat stom van me. Ik was er echt niet op gekomen.

Zat al te kijken wie een meeting had voorgesteld.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:17:49 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_72622999
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat stom van me. Ik was er echt niet op gekomen.

Zat al te kijken wie een meeting had voorgesteld.
Ik heb er ook best lang over gedaan hoor Maar kon ook de link met de meetings echt niet leggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 september 2009 @ 20:18:09 #37
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72623005
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:56 schreef dyna18 het volgende:
Ik zorg dat ik meer fruit in huis heb. En in de koelkast ligt meestal ook een zak schoongemaakte worteltjes. Vooral bedoeld voor als ik 's avonds trek krijg.
ik heb tegenwoordig ook wortels in de koelkast ja!
zelfs op mijn werk

Morgenavond eens zien of ik eindelijk afgevallen ben....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72623065
Ik ben nerveus voor straks trouwens. Voor het eerst in drie jaar weer volleyballen. Hoop zo dat het een leuk team is. Opeens krijg ik de zenuwen als ik bedenk dat ik zo misschien in een team zit met reuzen van kerels, die heel hard smashen en waanzinnig goed kunnen volleyballen. Maargoed, aan de andere kant is het een recreanten team en spelen ze derde klasse. Ik ben gewoon bang dat ik alles verleerd ben en niet in de aanval mag, omdat ik natuurlijk veel kleiner ben dan een man. Spelverdelen trekt me alleen totaal niet, dus nouja..

pfffff, moest het even kwijt.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:20:19 #39
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72623087
Spannend soempie!
Komt wel goed
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72623273
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:20 schreef Muck het volgende:
Spannend soempie!
Komt wel goed
Denk het ook wel.

Ik ga op het moment een beetje heen en weer tussen:

'Leuk! Nieuwe mensen ontmoeten, lekker volleyballen, gaat helemaal goedkomen!'

En

'Ohoh, straks zijn het allemaal van die lompe kerels en bak ik er geen zak van.'

Nouja, ik ga het eerste zinnetje maar herhalen onderweg ernaartoe.

Ik zweet nu al.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:48:43 #41
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72628930
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef Sjeen het volgende:
Vertel dat lange verhaal eens

Ik ben blij dat mijn pijn weer weg is, volleyballen met compleet geblokkeerde schouders en nek is niet zo tof
ik doe het stiekem toch in het kort. Ik zit nu op mobiel te kloten namelijk.

ik ben een paar weken geleden ten val gekomen met de racefiets. normaal al niet leuk, maar het toeval wilde dat we net de mont Ventoux op waren gefietst en we nog in de afdaling zaten.net begonnen eigenlijk. En toen een klapband en ik van de weg met hoge snelheid. een best gat in mijn knie welke gerepareerd is met 6 interne en 16 uitwendige hechtingen.

Naast wielrennen mag ik ook graag voetballen en ik keep al jaren in 1 van de plaatselijke selectieteams. En de 3de keeper is nogal drama, dus lopen ze me al weken te pushen om weer mee te doen. Dus train ik alweer 2 weken mee, alleen is de wond nog niet helemaal dicht. En begint mijn knie aan de buitenkant beurs en blauw te worden.

Maar, alles voor het team ;-)
pi_72631721
Is dit het topic waar ik moet zijn voor een aantal vragen die ik heb omtrent afvallen/hardlopen/een gezonde voeding?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:25:35 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_72631891
Nouja, of je hier echt moet zijn is maar de vraag, maar stel je vragen en dan merk je vanzelf of men een antwoord weet. In veel gevallen zal er wel antwoord komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72631927
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:17 schreef Rauw. het volgende:
Is dit het topic waar ik moet zijn voor een aantal vragen die ik heb omtrent afvallen/hardlopen/een gezonde voeding?
(Slanke) tips voor een goddelijk lichaam #6 zou ook nog kunnen, ik weet niet precies in welke doelgroep je valt?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72632074
Goed, ik ben dus een grote kerel,
1.90 en ruwweg 140kg (geen flauw idee wat m'n precieze gewicht is).
En heb afgelopen vrijdag (vorige week dus) Besloten mijn leven te gaan beteren.
Eerst zou ik alleen stoppen met Red bull drinken, maar ik zag mogelijkheden tot een algehele verbetering

Dus nu;
Geen "frisdranken" meer (op CrystalClear na maar dat is goed right?)
Geen erg vet eten meer (gegrilled vlees, rijst)
Geen tussendoortjes (op fruit na)
En; voor mij de grootste uitdaging; Geen Alcohol meer.

Dat gaat tot dusverre vrij goed op een stukje gebak na waar ik me nu al 36 uur schuldig over voel
Verder drink ik meer water, eet meer fruit en probeer wat meer te bewegen.

Nu heb ik op het internet een hardloopschema gevonden wat mij wel aantrekt (en wat ik ook wil gaan volgen)
Nu werkt het met allemaal intervals en dergelijke....

Nu was mijn vraag; Hoe nemen de hardlopers hier de tijd op?

De rest van het verhaal is eigenlijk meer een introtje op mezelf, voor als ik jullie misschien vaker wat wil vragen
pi_72632084
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

(Slanke) tips voor een goddelijk lichaam #6 zou ook nog kunnen, ik weet niet precies in welke doelgroep je valt?
In de onwijs zware jongens categorie, vanaf daar werd ik naar hier doorverwezen na het lezen van de OP
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:42:01 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_72632144
Tja, met het hardlopen kan ik je niet helpen. Heb je het schema van Evi te pakken? Dat wordt hier door veel mensen gebruikt

Wat betreft de rest:

gegrild vlees hoeft helemaal niet vet te zijn! Rijst idem dito Stoppen met frisdrank kan helpen, ik heb geen idee wat er in Crystal Clear zit Geen tussendoortjes (of de ongezonde vervangen door fruit) is een goede stap en tja die laatste, dat gaat je denk ik het meeste opleveren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 00:48:16 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72632227
Soempie, hoe was volleybal gegaan? Training ging hier best lekker eigenlijk, Heren 1 vond het vooral interessant om te zien geloof ik En ik heb me na de training netjes aan de spa blauw gehouden
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:48 schreef Ender_W het volgende:

[..]

ik doe het stiekem toch in het kort. Ik zit nu op mobiel te kloten namelijk.

ik ben een paar weken geleden ten val gekomen met de racefiets. normaal al niet leuk, maar het toeval wilde dat we net de mont Ventoux op waren gefietst en we nog in de afdaling zaten.net begonnen eigenlijk. En toen een klapband en ik van de weg met hoge snelheid. een best gat in mijn knie welke gerepareerd is met 6 interne en 16 uitwendige hechtingen.

Naast wielrennen mag ik ook graag voetballen en ik keep al jaren in 1 van de plaatselijke selectieteams. En de 3de keeper is nogal drama, dus lopen ze me al weken te pushen om weer mee te doen. Dus train ik alweer 2 weken mee, alleen is de wond nog niet helemaal dicht. En begint mijn knie aan de buitenkant beurs en blauw te worden.

Maar, alles voor het team ;-)
Auw! Hou je je lichaam wel een beetje in de gaten... erop
pi_72632284
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef Troel het volgende:
Tja, met het hardlopen kan ik je niet helpen. Heb je het schema van Evi te pakken? Dat wordt hier door veel mensen gebruikt

Wat betreft de rest:

gegrild vlees hoeft helemaal niet vet te zijn! Rijst idem dito Stoppen met frisdrank kan helpen, ik heb geen idee wat er in Crystal Clear zit Geen tussendoortjes (of de ongezonde vervangen door fruit) is een goede stap en tja die laatste, dat gaat je denk ik het meeste opleveren
Ik bedoelde ook dat ik wat meer rijst ging doen en grill ipv frituur en bak en braad.
Veel fruit eten is voor mij wel een winnende regel geworden... Vind het lekker en neemt m'n drang naar iets anders weg... Tis soms even zwaar om te zien hoe iemand anders een frikadel wegsnaait en hoe ik daar zit met m'n bakje meloen, maar ach.... dat gaat vast wennen

Stoppen met alcohol heb ik eerder geprobeerd, dat was voor 2 maanden goedgegaan, deze keer hoop ik het véél langer vol te houden, hoop ook dat ik een beetje steun krijg van vrienden ed

Nu het sporten nog goed on track krijgen.... En dan zie ik het wel gebeuren dat er een kilo over 30/40 af moet kunnen
pi_72632414
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

In de onwijs zware jongens categorie, vanaf daar werd ik naar hier doorverwezen na het lezen van de OP
dat is inderdaad niks voor je, sorry
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72633615
quote:
Goed, ik ben dus een grote kerel,
1.90 en ruwweg 140kg (geen flauw idee wat m'n precieze gewicht is).
En heb afgelopen vrijdag (vorige week dus) Besloten mijn leven te gaan beteren.
Eerst zou ik alleen stoppen met Red bull drinken, maar ik zag mogelijkheden tot een algehele verbetering

Dus nu;
Geen "frisdranken" meer (op CrystalClear na maar dat is goed right?)
Geen erg vet eten meer (gegrilled vlees, rijst)
Geen tussendoortjes (op fruit na)
En; voor mij de grootste uitdaging; Geen Alcohol meer.

Dat gaat tot dusverre vrij goed op een stukje gebak na waar ik me nu al 36 uur schuldig over voel
Verder drink ik meer water, eet meer fruit en probeer wat meer te bewegen.

Nu heb ik op het internet een hardloopschema gevonden wat mij wel aantrekt (en wat ik ook wil gaan volgen)
Nu werkt het met allemaal intervals en dergelijke....

De rest van het verhaal is eigenlijk meer een introtje op mezelf, voor als ik jullie misschien vaker wat wil vragen
crystal clear is niet erg nee zit niks in. En vlees grillen is juist wel goed want je bakt het niet in boter. Ik gebruik ook altijd PAM om de gril mee in te spuiten. Iemand bekend met PAM???

Ze verkopen het niet overal maar net als in helmond verkopen ze het in een natuurwinkel.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:20:00 #52
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72634026
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:48 schreef Sjeen het volgende:
Soempie, hoe was volleybal gegaan? Training ging hier best lekker eigenlijk, Heren 1 vond het vooral interessant om te zien geloof ik En ik heb me na de training netjes aan de spa blauw gehouden
[..]

Auw! Hou je je lichaam wel een beetje in de gaten... erop
dank je wel , maar sporten is gezond, hè?

gewoon niet laten kennen.

Maar de meeste heren vinden dames die sporten wel boeiend. Wij staan ook vaak bij onze dames te kijken als ze moeten spelen

@Rauw, 1 tip, zorg voor goed schoeisel. Het kost je een keertje een euro of 100 a 140 maar het scheelt zoveel gezeur. (Vooral omdat je wat zwaarlijvig bent) Ik ken het uit mijn eigen situatie, (ik woog ook ooit bijna 130 kg) en toen ik op goede schoenen ben gaan hardlopen had ik minder/geen last van enkels, pezen, knie etc.

@Rauw, tip 2 (schiet me ineens te binnen) zorg voor loopschema's die haalbaar zijn. Niet ineens 10 km willen hardlopen. Maar bouw op. Luister wel goed naar je lichaam en laat het herstellen. Ik heb op myasics wel goede schema's kunnen laten samenstellen. Daar kijk je naar een realistisch doel en hoe je dat in een bepaalde tijd kan halen.

en tip/opmerking 3: ik hou de tijd bij met een hartslagmeter. Deze houdt nog meer data bij en ik vind dat altijd wel leuk om te weten achteraf. Hoeveek kcal je hebt laten verdwijnen, wel deel daarvan vet is geweest etc. Hoe lang je er mee bezig bent geweest. Maar om te beginnen is zo'n simpel sporthorloge wel genoeg.
pi_72634206
goeiemorgen, ik ben weer minder verkouden dus ik ga zondag weer terug hardlopen.
wel een eerdere les die ik allang gelopen heb want het ging zo slecht dinsdag (wrs door die verkoudheid maar toch) dat mijn zelfvertrouwen even een deuk heeft gekregen

Vandaag weeg ik nog hetzelfde als vorige week vrijdag, frustrerend maar goed, je doet er niets aan en ik heb ook dropjes op voor mijn keel en hou dan vocht vast.. (doe ik sneld door die stomme nieren van mij) Kan t ook positief bekijken; ik ben niet aangekomen.

Maar goed we gaan door met goeie moed...

Vanavond eten we gegrild biefstukje met verschillende gegrilde groenten (paprika, ui, courgette en aubergine) en sinds een spray heb voor olijfolie gebruik ik echt veel minder ervan dus das ok. Verder strooi ik er nog wat pijnboompitjes op en gaan er voor de mr wat ovenfrietjes bij denk ik .

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 11-09-2009 08:59:46 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72634729
quote:
De goedkoopste tip voor timen van intervallen: keukenwekkertje van Blokker. Kost 2 euro, klein plat ding dat je in je hand kan houden en geeft een piepje als de tijd om is.
pi_72635046
Dordat ik met evy loop hoef ik zelf de tijd niet bij te houden, das wel ok.
en van mijn tmobile punten wil ik een sporthorloge nemen, met hartslagmeter, dus dan kan ik wat gerichter gaan lopen. Maar eerst ff doorsparen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 09:32:25 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72635165
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:20 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Maar de meeste heren vinden dames die sporten wel boeiend. Wij staan ook vaak bij onze dames te kijken als ze moeten spelen

-knip-
Zo gezond ja, ik heb er vorig jaar mijn pink mee gebroken Nee, serieus... Ik ben ook nogal geneigd om net een stap te ver te gaan wat sporten betreft. Inzet is prima, maar kijk uit dat je niet straks helemaal niet meer kunt sporten.

We hadden circuitje gisteren, een stuk of tien hoepels zigzag gelegd. Daar moesten we in springen, met twee voeten tegelijk... Kan me zo voorstellen dat dat best leuk uitzag
pi_72635229
Rauw: je hebt een pm met Evy informatie

en voor wat betreft DE: stilstaan als je zo je best doet is stom sta nu ook al 2 weken stil ondanks dat ik mezelf te pletter sport
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:38:30 #58
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635285
ghehe, pink uit de kom telt dat ook , das pas echt een lullige blessure, net als op een baksteen duiken (ook al eens gedaan, beetje veel rommel welke uit het veld omhoog kwam).

Ik wou dat ik het kunnen zien

Vanavond begint ook het dansseizoen weer, dat kan ik wel zonder blessures op te lopen....
pi_72635351
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:

en voor wat betreft DE: stilstaan als je zo je best doet is stom sta nu ook al 2 weken stil ondanks dat ik mezelf te pletter sport
nou ja aankomen is erger en van de week heb ik 2-3 dagen slecht gegeten.. wel dropjes en cafe noir en dan beknibbelen op de rest want ik had dat al op (ja I know, slaat nergens op maar goed)...

oh trouwens, mijn kuiten veranderen wel erg door dat hardlopen Dus blijkbaar gebeurt er wel een hoop in je lichaam door sporten...

en mijn kleren zitten een stuk ruimer dus das ook mooi. Nog even en mijn schoonmoeder kan aan de bak. Die woont weer in Nederland dus die kan dan best eens mijn kleding vermaken

[ Bericht 5% gewijzigd door DarkElf op 11-09-2009 09:47:27 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:53:09 #60
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635621
DE, niet vergeten dat je meer spiermassa krijgt door hardlopen? En dat is dan weer zwaarder als vet
pi_72635692
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:53 schreef Ender_W het volgende:
DE, niet vergeten dat je meer spiermassa krijgt door hardlopen? En dat is dan weer zwaarder als vet
oh ja..

maar zwaarder sucks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72635781
Als je meer vet krijgt krijg je ook meer spiermassa omdat je spieren je gewicht moet dragen. Alleen die spieren zijn nog niet sterk. Zo hebben ze me dat ooit uit gelegd
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:00:21 #63
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635790
Maar een strakker lijf rouleert!!!

Niet teveel op gewicht letten, daar wordt je alleen maar gedemotiveerd van. Gewicht is een leidraad, het gaat om massa, omtrek en je eigen gevoel .... Vind ik dan.
pi_72635801
o ja en als je gaat afvallen breek je ook spieren af zolang je maar niet je sterke en goede spieren afbreekt. De balans tussen vet en spieren moet goed zijn.
pi_72635811
je hebt helemaal gelijk hoor maar de weegschaal is wel een valkuil voor veel mensen natuurlijk, ook voor mij blijkbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:05:37 #66
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72635931
Maar daarom zijn wij er om je uit die valkuil te halen !
pi_72637064
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:20 schreef Ender_W het volgende:

[..]

@Rauw, 1 tip, zorg voor goed schoeisel. Het kost je een keertje een euro of 100 a 140 maar het scheelt zoveel gezeur. (Vooral omdat je wat zwaarlijvig bent) Ik ken het uit mijn eigen situatie, (ik woog ook ooit bijna 130 kg) en toen ik op goede schoenen ben gaan hardlopen had ik minder/geen last van enkels, pezen, knie etc.

@Rauw, tip 2 (schiet me ineens te binnen) zorg voor loopschema's die haalbaar zijn. Niet ineens 10 km willen hardlopen. Maar bouw op. Luister wel goed naar je lichaam en laat het herstellen. Ik heb op myasics wel goede schema's kunnen laten samenstellen. Daar kijk je naar een realistisch doel en hoe je dat in een bepaalde tijd kan halen.

en tip/opmerking 3: ik hou de tijd bij met een hartslagmeter. Deze houdt nog meer data bij en ik vind dat altijd wel leuk om te weten achteraf. Hoeveek kcal je hebt laten verdwijnen, wel deel daarvan vet is geweest etc. Hoe lang je er mee bezig bent geweest. Maar om te beginnen is zo'n simpel sporthorloge wel genoeg.

Ik heb een paar heel soepele Nike hardloopschoenen (ooit gekocht voor een paar maand fitness ) Daar ga ik het eerst op proberen.
Aan schema's heb ik dit gevonden;

Dit leek mij wel een reeel schema om aan te beginnen, of zie ik dat verkeerd?

http://www.kijkshop.nl/pr(...)rtslaghorloge-pm233/
Voldoet zo'n kijkshop ding?
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Rauw: je hebt een pm met Evy informatie

Thnx! Ik heb net even een stukje geluisterd maar weet niet of ik die muziek wel ga trekken, denk dat ik liever op m'n eigen muziek loop Maar ik neem het in overweging, het is natuurlijk wel super handig!

Weegschaal ga ik bewust niet op staan, ik ben bang dat dat een demotiverende factor word als blijkt dat ik iets zwaarder ben... Ik doe het lekker op gevoel en ik zie vanzelf de resultaten wel.
Plus ik hou me een XXL shirt bij de hand, als ik de XXL weer pas, dan geeft me dat wel een boost en ga ik door voor de XL
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:10:12 #68
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72637638
Zeker om mee te beginnen voldoet zo'n kijkshop apparaat.

Goede instelling, de matentheorie gebruik ik ook meestal. Eerst XXL+, nu XXL/XL, straks XL goed zittend. Vanwege mijn bouw zal ik niet snel kleiner komen dan een kleine XL/ruime L.
pi_72637769
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:10 schreef Ender_W het volgende:
Zeker om mee te beginnen voldoet zo'n kijkshop apparaat.

Goede instelling, de matentheorie gebruik ik ook meestal. Eerst XXL+, nu XXL/XL, straks XL goed zittend. Vanwege mijn bouw zal ik niet snel kleiner komen dan een kleine XL/ruime L.
Ik zal inderdaad ook nooit een M om m'n lijf krijgen, Misschien zelfs dat een XL al te veel van het goede is.
Maar niet geschoten is altijd mis
Het zal wel fijn zijn als ik weer eens een gemiddelde winkel in kan lopen, een broek en shirt uit de rekken kan trekken en dat het lekker zit
pi_72638379
de muziek is afgrijselijk slecht maar op den duur ben ik het van slechtheid gaan waarderen.

Evy die zegt dat ze 'fier op u is' maakt veel goed
Ja doei.
pi_72638408
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:48 schreef Sjeen het volgende:
De training was ontzettend leuk, maar wel heel zwaar! Ik zit nu ook met gigantische spierpijn, vanmorgen kon ik amper m'n bed uit komen en door m'n knieen gaan lukt dus echt niet meer. Maar wel goed om te voelen dat ik iets gedaan heb. En het team was zo leuk! Ik heb voorheen altijd in damesteams gespeeld, maar met de heren meedoen is zoveel leuker! Ze zijn allemaal heel vrolijk en van mijn leeftijd. En ze spelen derde klasse, maar als ik vergelijk met de dames 1 waar ik in heb gespeeld kunnen ze denk ik wel meekomen. Het net hangt ook hoger, dus ik moest wel even wennen met de aanval.

Haha, jullie heren 1. Toen ik 17 was speelden we vaak wedstrijden tegelijk met de heren 1 en dan kwamen ze achteraf vaak kijken. Denk dat ze het ook wel leuk vonden dat we in een soort bikinibroekjes speelden.

Even de rest bijlezen nu.
pi_72638430
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
de muziek is afgrijselijk slecht maar op den duur ben ik het van slechtheid gaan waarderen.

Evy die zegt dat ze 'fier op u is' maakt veel goed
Ik vind de muziek wel leuk.

Bloodhoundgang enzo.
pi_72638529
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:42 schreef DarkElf het volgende:

en mijn kleren zitten een stuk ruimer dus das ook mooi. Nog even en mijn schoonmoeder kan aan de bak. Die woont weer in Nederland dus die kan dan best eens mijn kleding vermaken
Oh, dat is handig! Ik doe de kleding die te groot wordt weg. Echt jammer soms, omdat er best nog leuke dingen tussen zitten.

Deze foto is van vorige week. Een week of 7 geleden zat die broek nog te strak.

En hoewel ik op de weegschaal ook geen verandering zie, of verandering omhoog, is die broek zo toch wel genoeg motivatie.
pi_72639634
Hoi !

Welkom Rauw ! Succes !

Hier ben ik 'terug' naar de dieetist geweest (telefonische afspraak), ik vind het te hard gaan (9 kilo in bijna 4 weken) Ik moet nu dus meer eten.....van 1500 kcal val ik zo razend af momenteel dat ik nu op de 1750 kcal moet gaan zitten. Voor mijn gevoel eet ik me tepletter nu. De dieetist gaf aan dat mijn lijf nu waarschijnlijk vanwege de eiwitten zo hard werkt. De balans zal wel komen verwacht ze. Moeilijk hoor, ik wil uiteraard graag van mijn kilo's af maar natuurlijk ook weer niet te snel... Het is erg motiverend om de kg te zien zakken maar ik wil er ook gezond bij blijven.
pi_72639877
Met 1750 kcal is het misschien ook makkelijker vol te houden. In elk geval toch goed nieuws toch? 9 kg in 4 weken is ook wel heel veel.
pi_72639950
Zo, wederom voldoening gehaald door te wandelen naar het station ipv met de auto. I actually start to like this
pi_72640401
Ja, he, als je er eenmaal goed inzit, in een ritme, dan gaat het steeds beter en voel je je er ook echt lekker bij. Mis je ook de beweging als het er niet van komt. Daarbij kan ik nu ook uitgebreid langs de chips en chocolade lopen in de supermarkt zonder iets mee te nemen. Dan loop ik echt zo de supermarkt uit:

Goed bezig Rauw!
pi_72641323
wauw soempie!

Ik heb hetzelfde met een rokje. En mijn spijkerbroek kan ik ook uitdoen zonder de knoop los te maken, die gooi ik morgen eens in de droger, kijken of ie wat krimpt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72641685
Zul je net zien dat hij in de lengte krimpt.
pi_72641787
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:45 schreef Soempie het volgende:
Zul je net zien dat hij in de lengte krimpt.
wrs ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 13:58:56 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72642101
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Oh, dat is handig! Ik doe de kleding die te groot wordt weg. Echt jammer soms, omdat er best nog leuke dingen tussen zitten.

[ afbeelding ]

En hoewel ik op de weegschaal ook geen verandering zie, of verandering omhoog, is die broek zo toch wel genoeg motivatie.
Coole foto Maar begrijp ik nou goed dat dit bij eenzelfde gewicht is?
pi_72642260
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Coole foto Maar begrijp ik nou goed dat dit bij eenzelfde gewicht is?
Nee, beetje onduidelijk. Ondertussen is er 8 kg af, vorige week en de week ervoor stond ik alleen wel stil en ging zelfs iets omhoog in gewicht. Maar aan de verschillende foto's kan ik zien dat er in die weken wel wat gebeurd is. Eigenlijk bedoelde ik dus te zeggen, dat je aan foto's ook veel kunt zien en niet per se aan de weegschaal.
pi_72642266
wat een verschil soempie!

ik heb vanochtend ook even mijn 'schrikbroek' aangetrokken, die dus 3 weken geleden nog echt rollade was en nu al wat minder strak zit nog even en dan kan ik hem gewoon weer aan
Ja doei.
pi_72642366
Hahaha, ja iedereen hier moet gewoon zo'n broek in huis hebben. Ik heb m'n stapel broeken ook op die volgorde gelegd: nu heb ik een broek aan die ik 3 weken geleden net nog niet aan kon. In de kast liggen wat lager op de stapel broeken die ik nu nog niet fatsoenlijk aan kan, maar hopelijk over een paar weken wel. Dan haal je moed uit zoiets, uit wat de weegschaal aangeeft, uit het sporten wat makkelijker gaat per keer, etc.
pi_72642385
de weegschaal is een teringlijer op het moment
Ja doei.
pi_72642442
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
de weegschaal is een teringlijer op het moment
denk aan de broek, denk aan de broek..
pi_72642453
ik wil gewoon zo graag weer onder de 70
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:35:33 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72643315
*aai Mo*
Ik heb ook zo'n broek! Een maat 38 heupbroek die ooit precies goed zat en nu al heeeel lang niet meer Maar die durf ik voorlopig nog niet

Mn BH zit wel losser! Ineens is het strakste haakje niet echt strak genoeg meer? Maar misschien is mn BH gewoon uitgelubberd

Weegschalen zijn klotedingen. Gewicht is zoiets onlogisch, maar toch kan dat kreng je dag maken of breken
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72643519
ik zou gewoon in mn vingers willen knippen en dan ineens helemaal puik eruit willen zien, naar mijn zin maar zo werkt het niet
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:19:03 #90
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72644858
Voel ik al een "ban-de-weegschaal-leve-de-centimeters" actie aankomen?
pi_72644917
nee
Ja doei.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:30:06 #92
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72645233
Het was te proberen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 september 2009 @ 15:36:31 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72645478
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef Ender_W het volgende:
Voel ik al een "ban-de-weegschaal-leve-de-centimeters" actie aankomen?
Nee helaas, ik hecht toch net even iets teveel waarde aan die weegschaal
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:41:37 #94
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72645651
Ik eigenlijk ook wel, maar moet toch eerst nieuwe baterijen halen
pi_72648662
Soempie: ziet er goed uit

Rauw succes ermee!

and I agree: de weegschaal sucks... ik ben na een dieettechnisch mislukt weekend vorige week nog steeds een kilo zwaarder ondanks een hele door de weeks mijn best doen En wat mis ik het hardlopen, is zo goed voor mijn energie, humeur en zelfvertrouwen en ojaaa ook voor mijn lijf. Dinsdag fysio.
pi_72649323
nou ja, meten is wel iets waar ik gelukkig van kan worden, want daar zie ik toch duidelijk vooruitgang
maar op de een of andere manier blijft de weegschaal zijn macht uitoefenen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72652647
Soempie Nice, zeg En Stout gaat ook lekker! Blij dat je lijf meewerkt, echt een geweldige motivatie voor je

Rauw, goed dat je bezig gaat met afvallen Toch zou ik je willen waarschuwen om uit te kijken met hardlopen. Je hebt behoorlijk overgewicht, als ik het goed lees, en als je dan snel gaat opbouwen zoals met Evy of het schema dat je toont, belast je je gewrichten echt behoorlijk. Misschien kun je beter beginnen met wat lichte inspanning? Of anders op z'n minst even langs de hardloopspecialist voor goed schoeisel.
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:22:26 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72653284
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze foto had ik helemaal gemist wat goed, soempie! En je ziet er al mooi slank uit voor zover ik dat kan zien!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72663052
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:05 schreef ColdFeet het volgende:
Soempie Nice, zeg En Stout gaat ook lekker! Blij dat je lijf meewerkt, echt een geweldige motivatie voor je

Rauw, goed dat je bezig gaat met afvallen Toch zou ik je willen waarschuwen om uit te kijken met hardlopen. Je hebt behoorlijk overgewicht, als ik het goed lees, en als je dan snel gaat opbouwen zoals met Evy of het schema dat je toont, belast je je gewrichten echt behoorlijk. Misschien kun je beter beginnen met wat lichte inspanning? Of anders op z'n minst even langs de hardloopspecialist voor goed schoeisel.
Thnx voor het advies!
Denk dat dat wel goed gaat komen.

Lichte inspanning als in?
pi_72664571
Wandelen, fietsen, evt crosstrainer.

Lopen of fietsen in plaats van met de auto scheelt vaak al best wat, zeker icm minder snaaien enzo.

Nou ja, doe ermee wat je wilt natuurlijk, maar ik heb destijds een lelijke knieblessure opgelopen, en ik had beduidend minder overgewicht. Je conditie bouwt snel op met lopen, maar dat wil niet zeggen dat je spieren & gewrichten net zo hard meedoen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')