abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69283544
Fok! Dieetclub #281: You better run!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic (welk topic? tijd voor een nieuwe meet?).

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

[ Bericht 33% gewijzigd door dyna18 op 23-05-2009 12:25:53 ]
pi_69283667
tvp
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:32:55 #3
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_69284172
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:19 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik had de Polar FT80 gekocht.
Om dit soort output grafiekjes te kunnen maken heb je ook de FlowLink nodig.
Dat is een soort USB platform die het horloge uitleest.

In de renteshop van de ING zit bij de FT80 de Flowlink erbij.
De FT40 kan ook met de flowlink overweg, maar daar is hij optioneel, dus moet je hem dan los kopen.
Dank je wel Ik zit niet bij de ING, maar ik heb wel nog wat verjaardagsgeld liggen dat op een goede/leuke bestemming zit te wachten (en ik ben in maart jarig, kun je nagaan... Ik heb blijkbaar alles wat mijn hartje begeert )

Hoe werkt die Flowlink? Ik zag een soort vierkantje, moet je daar je horloge opleggen? Of heb je een (soort van) usb ingangetje waar je het insteekt? En hoe maak je die grafiekjes? Heb je daar speciale software voor nodig? Is het gebruik erg lastig? (maw kan een PC-newbie als ik daar ook mee overweg? )
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_69284964
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:32 schreef Droeke het volgende:

[..]

Dank je wel Ik zit niet bij de ING, maar ik heb wel nog wat verjaardagsgeld liggen dat op een goede/leuke bestemming zit te wachten (en ik ben in maart jarig, kun je nagaan... Ik heb blijkbaar alles wat mijn hartje begeert )

Hoe werkt die Flowlink? Ik zag een soort vierkantje, moet je daar je horloge opleggen? Of heb je een (soort van) usb ingangetje waar je het insteekt? En hoe maak je die grafiekjes? Heb je daar speciale software voor nodig? Is het gebruik erg lastig? (maw kan een PC-newbie als ik daar ook mee overweg? )
Je kunt hem inderdaad ook in andere shops kopen, door op Polar FT80 te zoeken kom je wel bij een aantal winkels terecht gericht op hartslagmeters. Trouwens altijd fijn als je weet dat je tevreden bent met wat je hebt .

De flowlink ziet er een beetje uit als een bekeronderlegger . Deze sluit je via USB aan op je computer. Je legt het horloge erop en deze wordt dan automatisch uitgelezen door de computer.

Op de computer moet je de software van polar installeren. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van het horloge worden uitgelezen en op de website https://www.polarpersonaltrainer.com/ worden geupload.
De software kun je hier downloaden: https://www.polarpersonal(...)/WebSync_1_2_0_4.exe

Met je eigen account log je dan in op de website, waar je eenvoudig je geuploade training kan terugzien. De grafiekjes zijn daar al voor je aangemaakt inclusief alle detailgegevens van de training. Dit hoef je dus niet zelf meer te doen en werkt eenvoudig.

Wat heb je hiervoor nodig:
- Polar hartslagmeter MET Flowlink ondersteuning
- Flowlink pad
- Account op de website (gratis)
- Polar software geinstalleerd op je PC

Let op: niet alle hartslagmeters ondersteunen de Flowlink. Kijk dus bij de features of deze ondersteuning aanwezig is. De populaire modellen FT40, FT60 en FT80 ondersteunen dit in ieder geval. Simpelere modellen zoals FS1, F4 en F7 echter NIET!

Trouwens ik vind het leuk om mensen hiermee te helpen. Zelf ben ik door het aanschaffen van de hartslagmeter weer helemaal enthousiast geworden om weer goed met het sporten bezig te zijn. Ik vind het leuk om dat enthousiasme ook aan jullie over te dragen. Stel dus gerust je vragen.
pi_69285675
Ik zou op mijn gps nog een hardslagmeter kunnen aansluiten, maar ik vind het nog niet zo nodig..

rene90, een andere ondergrond zou ik graag proberen, ware het niet dat ik ondertussen al een week of 3 thuiszit met overbelaste knieën, en ik mijzelf voorlopig nog niet zie hardlopen..

Vanavond is er een themaskate, waar ik heel graag bij wil zijn... Ik ga het dus proberen om mee te doen. Hopen dat ik er niet teveel spijt van krijg.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_69300604
Ik hoop dat het goed gaat! Naderhand ijs erop?
pi_69303972
Wat moet ik me voorstellen bij een themaskate?
Sanity is (not) statistical
pi_69309780
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:46 schreef Maeghan het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een themaskate?
Nou het idee is dat er een thema is, en dat je je kleding daar op aanpast...

Dit keer was het thema sprookjes, en ik ben als een 1001 nacht dame geweest.. Ik had een simpele rok gemaakt, topje gepimpt en van die voile om mijn helm heen en als doek..

Het ging lekker, mijn knieen zijn nu warm en plakkerig van de bescherming, maar ik ga er zo nog wel even wat ijs op doen...
Het voelt niet echt dik ofzo, dus ik hoop dat dat zo blijft..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_69310034
Ok, dan klopte mijn eerste ingeving wel. Ik zou er nooit aan mee doen, maar ik wil best foto's zien =P

Over foto's gesproken, ik heb net m'n vakantiefoto's bekeken. M'n vriend heeft me nogal wat keer stiekem gefotografeerd. Normaalgesproken duik ik altijd weg, dus ik heb nooit foto's van mezelf. En wat me opvalt is dat ik mezelf helemaal niet zo dik vind als ik denk dat ik ben. Als ik naar die foto's kijk, dan denk ik niet 'jezus, wat een moddervet wijf'. Nee, gewoon iemand die in het huidige straatbeeld totaal niet opvalt. Ja, ok, dun ben ik niet, ik ben niet gek of blind, maar het valt echt heel erg mee vergeleken met hoe ik mezelf normaal altijd 'zie'.
pi_69318444
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:11 schreef Maeghan het volgende:
Ok, dan klopte mijn eerste ingeving wel. Ik zou er nooit aan mee doen, maar ik wil best foto's zien =P

Over foto's gesproken, ik heb net m'n vakantiefoto's bekeken. M'n vriend heeft me nogal wat keer stiekem gefotografeerd. Normaalgesproken duik ik altijd weg, dus ik heb nooit foto's van mezelf. En wat me opvalt is dat ik mezelf helemaal niet zo dik vind als ik denk dat ik ben. Als ik naar die foto's kijk, dan denk ik niet 'jezus, wat een moddervet wijf'. Nee, gewoon iemand die in het huidige straatbeeld totaal niet opvalt. Ja, ok, dun ben ik niet, ik ben niet gek of blind, maar het valt echt heel erg mee vergeleken met hoe ik mezelf normaal altijd 'zie'.
Dat is wel fijn
Ik had juist het omgekeerde, in mijn hoofd was ik niet zo dik maar als ik dan foto's zag was ik dat zeker wel. Maarja had ook een BMI Van 35+
Nu zou ik eigenlijk bijna die foto's op de koelkast plakken voor wat extra motivatie voor de laatste kilos
pi_69318672
Maeghan, Groningen stad! #340 - Ik haat figuurzagen. hier kan je een foto vinden van een van de mensen die mee was..
pi_69319771
Joepie joepie joepie ik heb nu de volledige 14 kg eraf gehaald! Ik ben blij

Alleen balen, ik heb al een maand last van mn rug dus sporten zit er nu even niet in... maandag naar de dokter, hopelijk kan het snel gefixed worden.
Tralalalaaa
pi_69319895
O hier zijn jullie gebleven
Vandaag naar de sauna alwaar ik ongetwijfeld zal gaan genieten van badderen, zon en een heerlijke bittergarnituur. Fijn zonovergoten weekend allemaal!
Btw waar is Isabeau toch? Alles wel goed met je Isa?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_69321629
Ik wist niet helemaal of ik dit in een aparte post moest zetten of aan de OP kon toevoegen. Daarom hier maar als aparte post.

Ik ben nu iets meer dan een half jaar bezig met afvallen en ik heb in die tijd best wel veel geleerd. Mede omdat ik op school nauwelijks biology heb gehad, maar ook omdat het me niet echt interesseerde, wist ik bijna niets van voeding. Ja ik weet wat ik wel en niet lekker vind, maar van de inhoud van voeding, de voedingsstoffen, wist ik dus veel te weinig. Ook van sporten en energieverbranding door het lichaam wist ik maar weinig.
Om af te vallen zijn dat echter wel hele belangrijke dingen om vanaf te weten. Het helpt je om betere keuzes te maken en om op de juist manier met afvallen bezig te zijn. Daarom hier mijn lijst van belangrijkste dingen die ik geleerd heb.

Regels & Tips:
1) Regel 1: Om af te vallen is het nodig om je eetgedrag aan te passen.
2) Leer over voedsel: Om je eetgedrag blijvend aan te passen is kennis van voedsel nodig. Leer in ieder geval de basis van voedingsstoffen: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/
3) Kies voor gezond afvallen: Honger- en crashdieeeten zullen zelden voor de lange termijn werken. Gezond afvallen bestaat uit gezond eten, normale porties en matigen van slechte dingen.
3) Meten is weten: Hou bij hoeveel je eet op bijv. een site als http://www.valtaf.nl (mannen die niet van pastelkleurtjes houden kunnen http://www.valtaf.ad.nl gebruiken).
4) Meten is weten 2: Meet niet alleen je gewicht, maar ook je buikomtrek (met een meetlint). Je lichaam schommelt van nature een paar kilo in gewicht. Je buikomtrek is een goede graadmeter voor de gezondheid van je lichaamsbouw.
5) Meten is weten 3: Weeg je niet elke dag. Een goede richtlijn is 1x per week op een vast moment en tijdstip (bijv. maandagochtend).
6) Regel 2: Goed afvallen zonder sporten / bewegen bestaat niet.
7) Sport genoeg: Sport minstens 3 keer per week (of meer). Minder dan 3x sporten per week zorgt vaak voor tegenvallende resultaten.
8) Sport gericht op het verbranden van vet: Dat betekend lang bewegen met een lage intensiteit. De hartslag is hierbij 60% tot 70% van je maximum (ook wel bekend als zone 1). Stel hiervoor samen een sportprogramma op met een professional (dokter, afval-coach of fitness-instructeur)
9) Wie het sporten leuk vindt houdt het vol: Kies een sport / beweging die je leuk vindt en zorg voor afwisseling. Als je gaat fitnessen, doe dan bijv. ook 1x per week mee met een groepsles.
10) Regelmaat helpt om het vol te houden: Ga sporten op vaste momenten en zet die als afspraak vast je in agenda.

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen te weten te komen. Welk voedsel is nu zeer geschikt tijdens lijnen, welke sporten zijn goed voor afvallen, etc. 10 vond ik echter wel een mooi aantal, zonder meteen een heel boek te gaan vullen.
pi_69322082
Lijkt me inderdaad beter in een losse post dan in de OP Dyna

En inderdaad waar is Isa.....zat vanmorgen nog in haar fobo te lurken.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:58:33 #16
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_69322329
Misschien is Isa weer even Fok!moe. Heeft ze wel vaker een periode last van geloof ik.

Ik was ook ff weg. Afgelopen anderhalve week helemaal niet gesport, eerst te verkouden en m'n softballtoernooi verregend, woensdag kon ik de hele dag niks omdat ik eerst bij de oogarts zat, toen meteen gelaserd moest omdat ik een scheurtje in m'n netvlies had en vervolgens m'n linkerlens niet in mocht. Donderdag naar de Achterhoek afgereisd om m'n nieuwe neefje te bewonderen en gisteren moest ik werken en was manlief 's avonds weg, dus kwam er ook niets van sporten. Vanavond dus maar lekker hardlopen. Als het lutk want ik ging straks ff rennen met Finn en toen deed m'n knie gek
pi_69322721
Dat klinkt als een drukke week Jojogirl..

Isa was volgens mij al een hele tijd dieetclubmoe, en zit verder ook weinig op fok geloof ik..

Ik heb vandaag ook weinig last van mijn knieen. De last die ik heb komt doordat ik overmoedig lekker zomerse schoenen met hakje aandeed... Was niet verstandig, dus ik moet straks even op zoek naar iets zonder hakjes wat ook een beetje luchtig is...
pi_69323298
Ik heb kleding bij engelse webshops gekocht en voor rokken heb ik daar gewoon maat 44 nodig
(nouja misschien 42 maar ik wil niet dat rokken in mijn taille zitten)
30 kilo geleden had ik gewoon deze maat.......
pi_69323361
Ik zit dit week-end op een lan party.
Echter wel actief, met veel DDR spelen
pi_69332044
TVP

Ik moet ook afvallen, en ben van plan om woensdag met modifast te beginnen (jaahaa crash dieeten zijn slecht) en dat uiterlijk 2 weken vol houden, en daarna consequent opletten met wat ik eet en natuurlijk sporten (waarschijnlijk joggen in het park en een beetje voetballen).
Ik word over een maand 21 en hoop dan 10 kilo lichter te zijn..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69334063
tvp

Als mijn longen het toestaan ga ik dinsdag weer beginnen met Evy1, maar dan op het tempo van
pi_69334341
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:52 schreef omearos het volgende:
tvp

Als mijn longen het toestaan ga ik dinsdag weer beginnen met Evy1, maar dan op het tempo van
het is echt rotweer volgens mij als je last van je longen hebt.... Ik hoop dat je weer kan beginnen..
pi_69335560
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:49 schreef MoneyTalks het volgende:

Ik hoop het ook voor je, maar leg je de lat misschien niet een béétje te hoog?
pi_69336803
quote:
TVP

Ik moet ook afvallen, en ben van plan om woensdag met modifast te beginnen (jaahaa crash dieeten zijn slecht) en dat uiterlijk 2 weken vol houden, en daarna consequent opletten met wat ik eet en natuurlijk sporten (waarschijnlijk joggen in het park en een beetje voetballen).
Ik vind het goed van je dat je wat aan je gezondheid wil doen. Echter vind ik het geen goed idee om met een crash dieet zo'n enorm gewicht in zo'n korte tijd te willen afvallen. Dat is erg ongezond voor je lichaam, zorgt voor enorm honger lijden tijdens deze weken en erger nog, vaak treed een jojo effect op waarbij binnen korte tijd je gewicht weer omhoog schiet.

Ik zou je willen aanraden om gezond af te gaan vallen. Maak hiervoor een plan van tussen de halve en 1kg per week afvallen.
pi_69337727
quote:
TVP

En dan op je 22e weer 30 kilo zwaarder?
Goed idee
Kom op je bent oud genoeg om wel slimmer met je lichaam om te gaan toch?
pi_69344695
Dag dikke dames. Ik meld me weer even bij jullie. Jaar of 4 geleden kilo of 20 afgevallen. Deze er de afgelopen 4 jaar weer aangevroten, dus het moet weer omlaag. Iig die 20 er af en dan is er nog wel speling voor meer draf, maaaaar rustig beginnen.

Ik zit nu even in een periode waarin ik wen aan het niet meer te pas en te onpas vreterij naar binnen duwen. Daarna stap ik over op yoghurt/fruit overdag en dan 's avonds wat de pot schaft met de balans van 1-vlees, 2-aardappels(oid), 3-groenten, naar 1-groenten, 2-vlees, 3-aardappels.

Dat was vorige keer redelijk succesvol icm veel bewegen. Dus dat zal ik ook op moeten gaan pakken. Heb ik nog even geen concreet plan voor, maar komt tijd, komt raad!

Doel: -20 Bereikt: -1.8

[ Bericht 1% gewijzigd door DancingPhoebe op 24-05-2009 11:31:47 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_69346334
Welcome Back DancingPhoebe ik herinner je naam nog wel
Succes!
pi_69346406
DancingPhoebe, welkom terug, en succes!

Wat ik me wel afvraag is of je dan overdag niet te streng voor jezelf bent? Beter rustig afvallen en nog wat meer dan alleen yoghurt/fruit mogen eten overdag, dan nu snel afvallen, en dan straks heel veel moeite hebben om op gewicht te blijven...
pi_69346472
Hoe ben je inderdaad de vorige keer het gewicht kwijtgeraakt? Als dit op dezelfde manier als nu is, zou je er goed aan doen om je etenspatroon op een normale manier aan te passen zodat je het wel volhoud
pi_69346751
Bedankt!

Ik ben overdag niet echt streng hoor. Yoghurt met muesli vult als een malle, dus de honger is dan icm fruit als tussendoortje afgedekt. Blijft over de lekkere trek en daar geef ik gewoon af en toe aan toe, alleen niet meer continu.

En Miss_S, de vorige keer was het geen kwestie van niet kunnen volhouden. Ik was er op een gegeven moment gewoon weer klaar mee.

Ik ben een vreetkont. Ik houd van lekker eten, ik hou van snoepen, ik hou van schranzen. Daardoor zitten die 20 kilo er nu weer aan. Ik kan geen lekkere dingen afsaan. En als ik heeeel eerlijk ben wil ik dat eik ook niet. Ik heb gewoon te veel plezier aan eten.

Wel eet ik te vaak, te veel van dingen die eik niet eens zo lekker zijn. Dat wil ik wel graag afleren, maar dat heeft meer met mn algehele psychologische toestand te maken, maar dat is voor later zorg. Eerst maar eens weer wat gewicht er af.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_69346918
Hey Phoebs, die kilo's zijn denk ik ook gedeeltelijk van het stoppen met roken denk ik he?

Zou het echt zo slecht zijn om 2 weken modifast te doen en even je lichaam te overvallen en een kick start te maken? Ik moet ook erg de verleiding weerstaan om niet een tandje strenger te gaan omdat ik nu op een kilo per maand zit en dat wel erg weinig vind. Aan de andere kant mag ik niet klagen dat ik een half jaar na het stoppen met roken op -1 kilo zit.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_69347481
Nee, niet eens zesje! Daar ben ik niet noemenswaardig van aangekomen. Dat is er gewoon geleidelijk weer bijgepakt.

Ik denk dat 2 weken modifast op zich niet slecht is, maar verwachten dat je in een maand 10 kilo kunt afvallen, is wel redelijk onrealistisch om dat gezond te doen.

Een kilo per maand is niet veel, maar het is ook niet omhoog. In aanmerking genomen dat je ook nog even gestopt bent met roken is het toch fijn! Maar ik snap het wel hoor. Ik ga mezelf niet allemaal lekkers ontzeggen voor een kilo per maand
pi_69348362
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

En Miss_S, de vorige keer was het geen kwestie van niet kunnen volhouden. Ik was er op een gegeven moment gewoon weer klaar mee.
En wat is precies het verschil tussen die twee dingen?
pi_69348466
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:10 schreef zesje het volgende:
Hey Phoebs, die kilo's zijn denk ik ook gedeeltelijk van het stoppen met roken denk ik he?

Zou het echt zo slecht zijn om 2 weken modifast te doen en even je lichaam te overvallen en een kick start te maken? Ik moet ook erg de verleiding weerstaan om niet een tandje strenger te gaan omdat ik nu op een kilo per maand zit en dat wel erg weinig vind. Aan de andere kant mag ik niet klagen dat ik een half jaar na het stoppen met roken op -1 kilo zit.
Als ik zo kijk naar wat jij so far bent afgevallen, is dat toch een heel goed resultaat? Zoveel hoef je niet meer kwijt, waarom zou je je haasten met allemaal nare modifast-shakes en honger en crashen, als je blijkbaar met goede aanpassingen in je eetpatroon en een verstandig sportregime je kilootjes ook wel kwijtraakt?
Is dat gewoon om in je hoofd van het 'bezig met afvallen'-gevoel af te komen?

Ik val ook zo op dat tempo af. Ben er zelf juist wel tevreden over
pi_69348541
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En wat is precies het verschil tussen die twee dingen?
Tja daar kun je idd een discussie over voeren, maar ik was op dat moment niet bezig met "het ontwikkelen van een gezondere leefstijl en daardoor af te vallen en op gewicht te blijven" ik was bezig met kilo's kwijt raken. Dat was gelukt en daar hield ik mee op.

Die gezonde leefstijl is niet mijn ding, ik wil alleen voorkomen dat ik uit mn voegen (en alle acceptabele kledingmaten) knap
pi_69349034
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tja daar kun je idd een discussie over voeren, maar ik was op dat moment niet bezig met "het ontwikkelen van een gezondere leefstijl en daardoor af te vallen en op gewicht te blijven" ik was bezig met kilo's kwijt raken. Dat was gelukt en daar hield ik mee op.

Die gezonde leefstijl is niet mijn ding, ik wil alleen voorkomen dat ik uit mn voegen (en alle acceptabele kledingmaten) knap
Dus nu ga je eigenlijk weer voor hetzelfde resultaat als toen?
Je weet toch wel dat het jojo effect nog slechter voor je gezondheid is dan gewoon overgewicht?
pi_69349065
Ja ik ga voor hetzelfde resultaat als toen. En ja dat weet ik inderdaad.
pi_69349613
Misschien is het een idee om een plan te maken wat je gaat doen als je op je streef bent. Een plan met ruimte voor lekker eten enzo, maar bijvoorbeeld ook met een bovengrens qua gewicht zodat het afvallen daarna niet weer lang duurt maar juist meer een dagje opletten oid wordt.
pi_69350353
teeveepee
pi_69350361
Ja dat was vorige keer de bedoeling idd. Het niet meer zo ver op laten lopen. Maar toen zat ik even (mgigihgih 4 jaar) in een fuckitall fase en kon het me niet zo veel schelen.

Hopelijk gaat dat beter als het er nu af is!
pi_69352019
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Als ik zo kijk naar wat jij so far bent afgevallen, is dat toch een heel goed resultaat? Zoveel hoef je niet meer kwijt, waarom zou je je haasten met allemaal nare modifast-shakes en honger en crashen, als je blijkbaar met goede aanpassingen in je eetpatroon en een verstandig sportregime je kilootjes ook wel kwijtraakt?
Is dat gewoon om in je hoofd van het 'bezig met afvallen'-gevoel af te komen?

Ik val ook zo op dat tempo af. Ben er zelf juist wel tevreden over
ColdFeet dat weet ik ook wel, het gaat de goede kant op en mag niet klagen want ben mijn hele volwassen leven nog nooit zo goed bezig geweest als nu qua eetpatroon & sport en hoef nog maar een paar kilo's maar ja gewoon fanatiek he en resultaat willen zien en ongeduldig.

Dat bezig met afvallen gevoel heb ik trouwens wel nodig maar dan wil ik wel resultaat zien. Ik bedoel als ik door de supermarkt loop en mijn karretje vollaad met rauwkost en 0% vet yoghurtjes en de kaas, chips, worst en chocolade voorbijloop voel ik me wel eens heel zielig en mijn beloning is dan dat die weegschaal weer wat lagers aangeeft de dag erna. Als dat weken aan een stuk niet gebeurt dan kan ik me daar wel eens ongelukkig over voelen.
pi_69355214
Helpt het dan niet om je meer te richten op gezonder eten in plaats van afvallen? Ik ben op het moment helemaal niet goed op weg qua gewicht, er gaat geen gram af en als er al wat af gaat, is dat nadat ik het er eerst aangegeten heb, dus schiet het nog niet op. Maar ik voel me wel veel beter omdat ik niet meer zo veel snoep. Als ik dat wel doe, voel ik me meteen dikker en zwaarder, ook al is dat misschien niet zo, en maak ik me ook meer zorgen om m'n gezondheid. Snoepen doe ik tegenwoordig met ongezouten noten, vers of gedroogd fruit, of een Evergreen crunchy. Van noten of druiven word je ook niet dun, maar het is in ieder geval gezonder dan chocola of chips. Ook voel ik het meer als een verandering in m'n eetpatroon die ik echt vol kan houden en niet zo erg als een strijd die ik maar niet kan winnen en die m'n hele leven voort zal blijven slepen. Van je best doen om jezelf alles te ontzeggen en niet afvallen word je inderdaad heel erg moedeloos.
pi_69364296
@zesje, ik herken het ook stiekem wel, hoor Heb ook weleens zo'n Cambridge-dieet overwogen, gewoon omdat het zo fijn snel gaat, dan.
pi_69368571
MoneyTalks we wilden je trouwens niet hier wegjagen. Het is al heel goed dat je wat gezonder wil leven. En het liefst natuurlijk op een gezonde manier dat bereiken.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:16:07 #45
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_69374772
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:07 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Je kunt hem inderdaad ook in andere shops kopen, door op Polar FT80 te zoeken kom je wel bij een aantal winkels terecht gericht op hartslagmeters...-enz
Dank je Dyna18, voor je uitgebreide info-post!

Dit weekend een beetje zitten wikken en wegen en ben toch voor de Polar FT80 gegaan. Ik heb hem vandaag besteld (hopelijk heb ik hem dan woensdag in huis!)... Ik ben echt benieuwd wat ie allemaal kan en ik hoop dat het een stimulans wordt om minimaal 3x per week te sporten. Ik ben namelijk een alles-of-niets mens (ik noem sporten pas sporten als ik erna helemaal voor dood op de bank lig ). Door de hartslagmeter te gebruiken en het sporten te analyseren, hoop ik dat ik me niet overtrain en zo het sporten leuk blijf vinden...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_69374852
is er een apart topic voor mannen die ook wel wat motivatie kunnen gebruiken, of is dat hier ook gewoon toegestaan?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:33:37 #47
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69375315
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:18 schreef ftt1989 het volgende:
is er een apart topic voor mannen die ook wel wat motivatie kunnen gebruiken, of is dat hier ook gewoon toegestaan?
Er zitten hier ook mannen. Alleen kletsen de dames wat meer.
Je bent iig van harte welkom!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69375735
dan zal ik eerst maar is beginnen met wat over mezelf te vertellen en de rede dat ik hier ben.

Ik ben een jongeman van 19 jaar, 1,70 meter lang en weeg 73 kilo.

In verhouding dus redelijk zwaar, de huisarts heeft voor mij dan ook berekend dat mijn bmi rond de 25,5 ligt en dat is toch wel even te hoog. Het verhoogde gewicht komt voornamelijk door veel gewrichtsklachten in het verleden, er is sinds korte tijd artrose bij mij geconstateerd, maar ik loop de afgelopen 5 jaar al rond met klachten en ben hier ook meerdere keren aan geopereerd.

Maar er schijnt licht aan de horizon, ik krijg nu nieuwe injecties in mijn enkels en ik voel me als herboren, de pijn is weg en ik kan weer doen wat ik wil. Waaronder dus afvallen.

Ik wil ongeveer 8 kilo afvallen, zodat ik daarna wat spiermassa op kan gaan bouwen.

Ik let zeer strak op mijn voeding maar zijn er nog dingen die ik echt specifiek moet doen?

Wat betreft beweging, ik heb mijn beschikking tot: Een hometrainer, een stepapparaat, een roeiapparaat, gewichten en een zwembad. Dit is allemaal aan huis dus dat is in principe ideaal.

Maar ik zit er voornamelijk mee, dat mijn conditie zo verschrikkelijk slecht is, hoe kan ik die nou het beste opbouwen?

zo heel verhaal, maar dan weten jullie een beetje wie jullie voor je hebben!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:57:02 #49
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69375996
ftt1989, wat kun je allemaal wel en niet qua sport? Kan me voorstellen dat, gezien de artrose niet alle sporten geschikt zijn. Ik denk dat ze hometrainer een goed begin is om conditie op te bouwen.

En wat eet je zoal? En heb je al bedacht of je er iets aan gaat aanpassen en zo ja, wat?

In ieder geval veel succes!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69376248
contactsporten zijn "not done" voor mij, dus voetbal enz. gaat niet. Maar ook hardlopen gaat niet vanwege de constante klap op de enkels bij het neerzetten van de voet.

als ik naar gisteren kijk:

ontbeten met een bruine boterham met kipfilet.

rond 11 uur 250 gram aardbeien en een banaan.

rond 2en 2 bruine broodjes, 1 met kaas, 1 kipfilet.

om 7 uur normaal avond gegeten met een "pasta peso" met rucola, pijnboompitten, pesto, wat parmezaanse kaas. redelijk simpel dus.

rond 10en nog een banaan.

Opzich eet ik redelijk normaal geloof ik, alleen kwam ik in het verleden regelmatig in de verleiding om dan 's avonds laat nog naar de snackbar te gaan of bijvoorbeeld de mac. deze gewoonte heb ik nu afgeschafd

Tevens dronk ik in het verleden redelijk veel, gemiddeld zo'n 15 tot 20 glazen per week. Dit heb ik ook sterk terug gebracht. Ik drink eigenlijk nog maar af en toe.

Ik heb er vertrouwen in, en bedankt voor je succeswens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')