abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68719389
En door!

Hardlopen de gekste

Vorige topic: FOK! Dieetclub #280 Sportieve typjes

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Ja doei.
pi_68719439
Motorbloempje, is het bij de Marikenloop niet toevallig zo dat er vlak voor de datum nog startbewijzen vrij komen? Dat is hier in Groningen met de 4 mijl altijd wel zo...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_68719440
Je was me net voor
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:54 schreef Daph_ het volgende:
omearos doe je ook aan de Marikenloop mee?
Yup. Ben benieuwd hoe dat gaat. Nijmegen is best heuvelachtig, dus ik zal niet sneller lopen dan in Enschede.
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:59 schreef teigan het volgende:

[..]

heb ik eigenlijk niet specifiek naar gevraagd, ik kan het proberen, maar zodra ik last krijg moet ik weer stoppen, zelfde verhaal voor skaten... En aangezien ik nu al last heb als ik hier in de portiek de trap afloop, zal het nog wel niet gaan..
Traplopen is ook erg zwaar voor je knieen, dus dat je daar last van krijgt is niet zo gek. Maar doe maar voorzichtig als je al elke dag last krijgt.
pi_68719479
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:08 schreef omearos het volgende:
Je was me net voor
[..]

Yup. Ben benieuwd hoe dat gaat. Nijmegen is best heuvelachtig, dus ik zal niet sneller lopen dan in Enschede.
[..]

Traplopen is ook erg zwaar voor je knieen, dus dat je daar last van krijgt is niet zo gek. Maar doe maar voorzichtig als je al elke dag last krijgt.
Leuk! Doe je de 5 of de 10?

MoBlo je kunt je nog inschrijven hoor!
quote:
Inschrijven nog mogelijk tot en met 14 mei
De voorinschrijving voor de Marikenloop is gesloten. Dit betekent niet dat je je niet meer zou kunnen inschrijven, integendeel, tot en met 14 mei (24.00uur) kun je je nog inschrijven via de zogenaamde "verlengde voorinschrijving". Inschrijven is nu wel duurder en je kunt geen treinkaartjes of T-shirts meer bestellen. Pasta-party kun je nog bestellen tot en met dinsdag 5 mei.
pi_68719510
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Leuk! Doe je de 5 of de 10?

MoBlo je kunt je nog inschrijven hoor!
[..]
5km, en jij?
pi_68719521
ik denk niet dat ik nu zomaar even de 5 km kan lopen na een tijd (na 7 heuvelen nagenoeg niet getrained ) niet lopen dus moet weer rustig aan opbouwen. Nou ja, denk dat ik 't wel zou redden, maar wil dan geen spierpijn overhouden aan die 5km en wil de 5km dan ook wel lopen harder dan 10km per uur
Ja doei.
pi_68719588
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:54 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Dat heb ik ook vrij regelmatig, zeker als ik niet warmgefietst heb (sportschool; loopband) of wanneer ik niet aan een (goede) warming-up heb gedaan voor het lopen. Je gaat je benen opeens veel zwaarder belasten en dat vinden je spieren niet altijd leuk.. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik lees de meeste dingen in het amateurhardloperstopic.

Bij mij gaat het trouwens over het algemeen vanzelf weg wanneer ik in een rustig tempo doorga met hardlopen. Als het échte kramp is dan stop ik wel altijd even. Gaat het écht niet meer, dan wandel ik gewoon naar huis.
Ik wandel altijd een paar minuutjes voor ik begin met Evy. Maar misschien moet ik nog een paar minuutjes meer wandelen.
Ik wil het opbouwen vooral heel voorzichtig doen, ben toch een kg of 10 zwaarder dan vorige keer dat ik hardliep. En ik heb momenteel wat last van mijn enkels, die zijn heel stram. Daardoor raken mijn onderbenen wat overbelast en krijg ik dus kramp. Al gaat het, nu ik weer regelmatig loop, weer een stuk beter.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_68719664
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:08 schreef omearos het volgende:
Je was me net voor
[..]

[..]

Traplopen is sowieso heel zwaar voor je benen. Zelfs toen ik 5km kon hardlopen was ik nog buitenadem en verkrampt als ik 3 etages met de trap had gedaan.
***Levi was here***
pi_68719667
ik weet niet hoeveel minuten hardlopen je nu bent (welke les dat is enzo) maar loop anders eerst een minuutje gewoon, daarna een minuutje hard, rekken, streken, minuutje wandelen en dan beginnen met de les? zo heb je EN 4 minuten (incl. rekken en strekken) langer bewegen en een goede warming up en zo misschien minder last van pijntjes?
Ja doei.
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:37:49 #10
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68720070
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik weet niet hoeveel minuten hardlopen je nu bent (welke les dat is enzo) maar loop anders eerst een minuutje gewoon, daarna een minuutje hard, rekken, streken, minuutje wandelen en dan beginnen met de les? zo heb je EN 4 minuten (incl. rekken en strekken) langer bewegen en een goede warming up en zo misschien minder last van pijntjes?
Les 13 was 2,3,5,5,5 minuten. Les 14 is 2,3,6,6,6 minuten, geloof ik.
Zal inderdaad eens proberen (nog) wat uitgebreider op te warmen.
***Levi was here***
pi_68720155
ik ben geen expert hoor maar zo zou ik het dan proberen. Als 't niet helpt, heb ik geen (andere) 'oplossing' voor je
Ja doei.
pi_68720219
TVPtje

@Levitation, warming up wat uitgebreider doen is wel aan te raden dan. En probeer anders eens een tempotje lager, of op gras te lopen bijv. Op gras lopen is wel zwaarder qua conditie, maar minder belastend voor je gewrichten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:56:02 #13
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68720479
TVP
pi_68720688
TVP
pi_68720711
tvp
Ja doei.
pi_68720761
Teigan, je komt heus niet aan als je twee weken niet sport, joh Gewoon proberen zo netjes mogelijk te eten, misschien in het weekend of op je vrije dag een rondje fietsen, als dat lukt, en er vooral niet wakker van liggen!
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:06:37 #17
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68720771
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:44 schreef rene90 het volgende:
TVPtje

@Levitation, warming up wat uitgebreider doen is wel aan te raden dan. En probeer anders eens een tempotje lager, of op gras te lopen bijv. Op gras lopen is wel zwaarder qua conditie, maar minder belastend voor je gewrichten.
Op zachte grond lopen vind ik juist belastender. Op zachte grond zet je vaak je voeten niet helemaal recht neer en dat vinden mijn spieren niet fijn. Maar ik heb ook wel een raar lijf.
En langzamer lopen gaat niet, dan loop ik volledig uit kadans. Nu loop ik eigenlijk langzamer dan mijn lijf eigenlijk wil, moet mezelf constant afremmen... Daarom dacht ik er over les 13 nog een keer te doen, zodat ik langzaam maar zeker weer naar een lekker tempo toe kan. Liep vorig jaar ongeveer 9km/u en dat vond ik een fijn tempo.
***Levi was here***
pi_68721281
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk niet dat ik nu zomaar even de 5 km kan lopen na een tijd (na 7 heuvelen nagenoeg niet getrained ) niet lopen dus moet weer rustig aan opbouwen. Nou ja, denk dat ik 't wel zou redden, maar wil dan geen spierpijn overhouden aan die 5km en wil de 5km dan ook wel lopen harder dan 10km per uur
Dan zou ik inderdaad overslaan Ik heb mijn 10 km van gisteren ook maar met een gemiddelde snelheid van ruim 8 km/u gelopen, maargoed ik heb 'm wel uitgelopen en daar gaat het mij eigenlijk meer om op dit moment
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 mei 2009 @ 10:26:25 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68721382
10 km Denk niet dat ik dat ooit zal kunnen... Anyway, ik vond les 9 dus een stuk makkelijker dan les 8, ben ik nu raar

Ik heb vandaag een luierdag, ben samen met Isa thuis en we hebben behalve de Lentebeurs vanavond helemaal niets op de planning
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_68721465
Ik mag straks voor drie kwartier naar eindhoven met de bus.
pi_68721499
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:26 schreef Sjeen het volgende:
10 km Denk niet dat ik dat ooit zal kunnen... Anyway, ik vond les 9 dus een stuk makkelijker dan les 8, ben ik nu raar

Ik heb vandaag een luierdag, ben samen met Isa thuis en we hebben behalve de Lentebeurs vanavond helemaal niets op de planning
tuurlijk ga je dat ooit kunnen! Evy 1 uitlopen en dan door met Evy 2 als ik 't kan, kan iedereen 't
Ja doei.
pi_68721544
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:23 schreef Daph_ het volgende:
Ik heb mijn 10 km van gisteren ook maar met een gemiddelde snelheid van ruim 8 km/u gelopen, maargoed ik heb 'm wel uitgelopen en daar gaat het mij eigenlijk meer om op dit moment
Daph, dat vind ik zoooo knap van je, men! 10 kilometer
Hebben jullie overigens gemerkt dat je makkelijker/sneller afvalt doordat je hardloopt? Zo ja dan moet dat bij mij nog komen denk ik. Ik ben nu ruim 2 weken bezig en een tikkie ongeduldig
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:32:22 #23
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68721574
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:28 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik mag straks voor drie kwartier naar eindhoven met de bus.
Gezellig! Waar moet je zijn in Ehv?
* Levi werkt in Eindhoven.
***Levi was here***
pi_68721586
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:26 schreef Sjeen het volgende:
Een gek mens ben je
Maar het hangt ook heel erg van het moment af vind ik
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68721590
Fontys, fliednerstraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')