quote:De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.
Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.
De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
Ik vrees dat ik hier de spijker op z'n kop slaquote:Op donderdag 3 september 2009 15:05 schreef 49R het volgende:
Eigenlijk wel een goede ontwikkeling.
Jeugdzorg heeft laten zien wel degelijk in staat te zijn snel op de ontwikkelingen publiciteit in te kunnen springen.
Ik hoop het, maar vrees van niet... Tuig aanpakken is moeilijk, 1 meisje dat netjes volgens de regels wil werken is makkelijk aan te pakken.quote:Ik neem nu zonder meer aan dat Jeugdzorg alle tuig wat voor galg en rad opgroeit in onze kanswijken ook voortvarend gaat aanpakken, en subiet onder voogdij plaatst
Ik ben bang, zó bang... dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 3 september 2009 15:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik hier de spijker op z'n kop sla
[..]
Ik hoop het, maar vrees van niet... Tuig aanpakken is moeilijk, 1 meisje dat netjes volgens de regels wil werken is makkelijk aan te pakken.
Oftewel: koop een klein oud zeilbootje (5000 euro max.!), geef dat bootje aan zo'n relschoppertje, schop hem bij Vlissingen de sluis door, en wens hem veel plezier? Lijkt me een goedkope oplossingquote:Op donderdag 3 september 2009 15:30 schreef 49R het volgende:
[..]
Ik ben bang, zó bang... dat je gelijk hebt
Je bent wel erg begaan met het lot van dit kind. Eerst was het een blaag en nu reeds een verwend nest. Bespeur Proef ik iets van afgunst?quote:Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
Nog iets van dat verwend nest gehoord?
Jaloers dat jij vastzit aan je kutbaantje, je kutrelatie, je kutkind en je kuthuis en niet, zoals dat "verwende nest" vrij bent om te doen en laten wat je wilt zeker?quote:Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
Nog iets van dat verwend nest gehoord?
Ben ik even blij.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jaloers dat jij vastzit aan je kutbaantje, je kutrelatie, je kutkind en je kuthuis en niet, zoals dat "verwende nest" vrij bent om te doen en laten wat je wilt zeker?
Whahaha, ik wilde weer Blaag typen, maar dacht, kom laat ik voor iets anders gaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Je bent wel erg begaan met het lot van dit kind. Eerst was het een blaag en nu reeds een verwend nest. Bespeur Proef ik iets van afgunst?
Autist is geen belediging. Integendeel.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Whahaha, ik wilde weer Blaag typen, maar dacht, kom laat ik voor iets anders gaan.
Ik heb er hier nog meer gelezen.... morgen ga ik voor 'autistje' en dan wil ik daarmee niet de overige autisten in Nederland of waar dan ook beledigen.
Ben ik ook benieuwd naar. Zal toch wel? Waarom eigenlijk niet he?quote:Op donderdag 3 september 2009 17:57 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel 17... ben benieuwd of we dit topic nog te horen krijgen of Laura deze week idd in de schoolbanken zat.
quote:Op woensdag 2 september 2009 19:44 schreef Cerbie het volgende:
Vergeef me dat ik niet alle 16 topics door ga lezen, maar we moeten een minderjarige dus gewoon haar gang laten gaan in deze, ook al is de kans groot dat haar iets lelijks overkomt?
Ik dacht dat we als samenleving minderjarigen moesten beschermen tegen onverstandige, roekeloze of uit onervarenheid gemaakte beslissingen? Natuurlijk iedereen moet zijn eigen fouten maken om ervan te leren en je moet een kind niet tegen alles beschermen want dan groeit het nooit op. Maar een twee jaar lange zeiltocht rond de wereld is toch wel wat anders dan een blauwtje lopen op het schoolfeest.
Dat sfeertje wordt natuurlijk gevoed vanuit 2 kampen hequote:Op donderdag 3 september 2009 17:52 schreef Anarki het volgende:
Ik erger me aan het minachtende sfeertje dat express door sommige wordt neergezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
quote:Op donderdag 3 september 2009 18:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat sfeertje wordt natuurlijk gevoed vanuit 2 kampen he
Ik zet dat express neer iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
http://twitter.com/Born_to_Sailquote:Hoi allemaal ik wil nog even zeggen dat alles wat op LauraGuppy geschreven word komt niet van mijzelf. hellaas doet iemand zich voor als mij
Ik denk dat vrijwel alles wat ik heb gezegd over het zeilen makkelijk te controleren is op het internet, we hadden het ergens in het begin over het verschil in golven bvb, die ik beiden heb meegemaakt en daarom uit eerste hand het verschil ken .. ipv het op te zoeken wordt er nu betwijfeld of ik überhaupt gevaren heb .. en tja, dat gaat de hele tijd al zo.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:30 schreef Perico het volgende:
Ik heb overigens wel alle delen gelezen, de ene post van moussie die ik quootte had ik eruit gelicht omdat hij me was bijgebleven en er niet op gereageerd was. Maar ja, volgens moussie maakt dat niet uit, dan heb je gewoon niet goed gelezen.
Het is begrijpelijk, maar daarom niet minder stuitend gedrag als je vindt dat je als ervaringsdeskundige of als expert meer recht van spreken hebt dan anderen en "landrot-leken" diskwalificeert.
En daar komt dus het perspectief om de hoek kijken, waarmee ben je opgegroeid, wat is voor jou normaal .. als je van jongs af aan geleerd hebt hoe je je in het verkeer moet gedragen is dat ook wel gevaarlijk maar best te doen, als je uit een dorp in de rimboe komt is het levensgevaarlijk .. daar komt de opmerking over landrotten vandaan, het is een gevaar dat je niet kent en daarom anders benadert.quote:Het gaat namelijk niet eens meer om het zeilinzicht van Laura, maar meer om: heeft een 13 jarig meisje een goed beoordelingskader om 1001 beslissingen te nemen, en wat doet het met haar psyche en ontwikkeling om zo lang op zee en weg van huis te zijn, als normaliter een 13 jarige niet eens alleen op vakantie mag naar het buitenland (want, te gevaarlijk).
Natuurlijk gebeuren die dingen, wat dan ook je passie is (of noodzaak om van A naar B te komen) en hoe goed je ook voorbereid bent, dat zeg ik dan ook nergens, alleen dat de door haar gekozen route verhoudingsgewijs veilig is en zo genoemd wordt door een aantal zeilers die ik ken (voor hun zit er geen uitdaging aan) .. dus ja, ik vind dat de risico's overdreven worden, uitvergroot.quote:Verder hoef je horrorverhalen van solo zeezeilers niet te negeren. Die dingen gebeuren. Alleen maar zaken rooskleurig voorstellen als: "oww, is een pretroute, en een feestroute van Canarias tot Cariben", dat lijkt me niet juist. In het bergbeklimmen heb je ook zgn. "makkelijke" en "moeilijke" bergen, maar laat nou net een Poolse klimlegende op de makkelijkste achtduizender zijn verongelukt, bijvoorbeeld.
http://www.nauticlink.com(...)weer-de-wereld-rond/quote:Kuitenbrouwer over Laura Dekker: ‘Vader Dick wil ook weer de wereld rond’
Het eigenaardigste aan de zaak Laura Dekker vind ik dat we nooit iets van haar ouders vernemen. Zij woont bij haar vader; haar vader is aanwezig bij persconferenties, maar zegt nooit iets. Wij moeten het doen met haar advocaat, een ‘zeilvriend’ (vorige week in Knevel & Van den Brink) en Laura zelf. Haar ouders voelen zich blijkbaar niet verantwoordelijk voor haar, of in elk geval op een andere manier dan gebruikelijk. Ik kan me voorstellen dat je als ouder de indruk wilt vermijden dat jij de motor bent achter zo’n onderneming, maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden een verklaring af te leggen? Je zo angstvallig schuilhouden kan evengoed argwaan wekken. Is er iets te verbergen? Laura’s vader heet Dick, zoveel weten we. Ik googlede Dick Dekker. (HP/De Tijd)
Best eigenaardig inderdaad.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:56 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.nauticlink.com(...)weer-de-wereld-rond/
Inderdaad. De moeder durft waarschijnlijk niet eens iets te zeggen, bang dat ze dochter in het kielzog van haar vader tegen zich krijgt... maar waarom zwijgt die vader, juist degene die het voor haar op kan nemen.
Dat krijg je he, als ze voor een lagere opleiding gaanquote:Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
die spelling is om te huilen, ik kan me niet voorstellen dat dit wel de echte is?
Ik heb laatst nog een stukje uit de gelderlander aangehaald meen ik waar die vader het een en ander vertelde.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:56 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.nauticlink.com(...)weer-de-wereld-rond/
Inderdaad. De moeder durft waarschijnlijk niet eens iets te zeggen, bang dat ze dochter in het kielzog van haar vader tegen zich krijgt... maar waarom zwijgt die vader, juist degene die het voor haar op kan nemen.
Ja da's gissen natuurlijk. Maar geef de 'bijzondere' kindjes de kost die wel kunnen leren maar totaal niet kunnen spellen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
die spelling is om te huilen, ik kan me niet voorstellen dat dit wel de echte is?
Hoe kan jij nou toch de spelling van een wonderkindje begrijpen ..........quote:Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kind is bijna 14 en moet dan al spellen zoals iemand die de havo of hoger heeft?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een stukje uit de gelderlander aangehaald meen ik waar die vader het een en ander vertelde.
Maar nu zwijgt de vader nooit iets op persconferenties jaja, gewoon de dekkers afkraken is het, puur bashen
'No immediate comment.' Hij zou zijn dochter een groter plezier doen als hij nog een keer de pers te woord stond om te vertellen dat Laura het jammer vindt maar het goed opvat en gewoon weer naar school gaat.quote:Laura was out sailing Friday and did not attend the District Court hearing. Her father, Dick Dekker, was in court to hear the decision from the three judges, but made no immediate comment.
Spellen heb je onder de knie lijkt mij, als je van de lagere school komt.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:07 schreef Anarki het volgende:
[..]
Kind is bijna 14 en moet dan al spellen zoals iemand die de havo of hoger heeft?
Wederom bashen
Spelling en grammatica leer je op de lagere school. Tenzij je een waardeloze onderwijzer hebt of niet geïnteresseerd bent.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:07 schreef Anarki het volgende:
[..]
Kind is bijna 14 en moet dan al spellen zoals iemand die de havo of hoger heeft?
Wederom bashen
Stam plus t heb je dan toch al wel gehad?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:07 schreef Anarki het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Spellen heb je onder de knie lijkt mij, als je van de lagere school komt.
Wat ik daar lees zijn snelheidsfoutjes, en zoals jullie dat afkraken is puur bashen, geeft niet, ik volg jullie nu een paar dagen hier in dit topic en het is nooit positief geweest en dat zullen jullie ook niet worden waarschijnlijk.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Spelling en grammatica leer je op de lagere school. Tenzij je een waardeloze onderwijzer hebt of niet geïnteresseerd bent.
En achteraf ook geen stille tochten gaan houden, ze heeft toch zelf gekozen om te gaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:28 schreef Pek het volgende:
Laat het domme wicht toch lekker verzuipen joh, missen we niks aan
Stam + t heeft niets met snelheidsfoutjes te maken.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:15 schreef Anarki het volgende:
[..]
[..]
Wat ik daar lees zijn snelheidsfoutjes, en zoals jullie dat afkraken is puur bashen, geeft niet, ik volg jullie nu een paar dagen hier in dit topic en het is nooit positief geweest en dat zullen jullie ook niet worden waarschijnlijk.
Maar jaloezie en afkatten tja een vrouwending denk ik.
Dus ga jij ons maar zitten bashen i.p.v. inhoudelijk over het topic te posten. Makes sense.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:15 schreef Anarki het volgende:
[..]
[..]
Wat ik daar lees zijn snelheidsfoutjes, en zoals jullie dat afkraken is puur bashen, geeft niet, ik volg jullie nu een paar dagen hier in dit topic en het is nooit positief geweest en dat zullen jullie ook niet worden waarschijnlijk.
Ach er is niets meer te mieren, en dan maar zoeken naar dingen om af te kraken --> wie een hond wil slaan vindt altijd een stok in de buurt, en ja hoor....quote:Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef ValseNoot het volgende:
Op die Twitter kan ik me nog wel voorstellen, het gaat allemaal snel. Als ik aan het posten ben, zoek ik ook geen dingen op over tussenstreepjes, bijvoorbeeld, en je typt al gauw een fout.
Maar die website, dat vind ik wel erg. Zoiets zou je toch met aandacht moeten verzorgen, en goed moeten (laten) controleren.
Zelfde geldt voor "Zeilmeisje".
Honden slaan mag niet. Vastbinden op een bootje op de oceaan dan weer wel.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ach er is niets meer te mieren, en dan maar zoeken naar dingen om af te kraken --> wie een hond wil slaan vindt altijd een stok in de buurt, en ja hoor....
Jawel, over de laatste alinea in het Kuitenbrouwer stuk, valt nog heel wat te discusiërenquote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ach er is niets meer te mieren, en dan maar zoeken naar dingen om af te kraken --> wie een hond wil slaan vindt altijd een stok in de buurt, en ja hoor....![]()
![]()
Over die hellaas hoor je me dan ook niet. Maar stam + t heb je onder de knie of niet, van haar mogen we verwachten dat ze het onder de knie heeft.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef ValseNoot het volgende:
Op die Twitter kan ik me nog wel voorstellen, het gaat allemaal snel. Als ik aan het posten ben, zoek ik ook geen dingen op over tussenstreepjes, bijvoorbeeld, en je typt al gauw een fout.
quote:Maar die website, dat vind ik wel erg. Zoiets zou je toch met aandacht moeten verzorgen, en goed moeten (laten) controleren.
Zelfde geldt voor "Zeilmeisje".
Ook weer zo flauw van jou.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ach er is niets meer te mieren, en dan maar zoeken naar dingen om af te kraken --> wie een hond wil slaan vindt altijd een stok in de buurt, en ja hoor....![]()
![]()
Goed ik geef je gelijk dat een website toch minimaal een spellingchecker mag gebruiken als niet dat zelf niet kan.
Kortom, ik zou van haar beter verwachten, zoveel beter dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het de echte twitter is.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn natuurlijk wel de woorden van Kuitenbrouwer zelf, een mogelijkheid die hij ziet. Eerlijk gezegd zie ik die mogelijkheid ook, want pa is gezien de 'actie' op Laura's school niet vies van wat ophef en aandacht, maar of de beide zeilreizen gekoppeld zijn weten we (nog) niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jawel, over de laatste alinea in het Kuitenbrouwer stuk, valt nog heel wat te discusiëren
Wat ik begrijp is dat vader Dekker zo wordt neergezet dat hij zijn dochter gebruikt om geld binnen te halen om zijn kotter af te bouwen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jawel, over de laatste alinea in het Kuitenbrouwer stuk, valt nog heel wat te discusiëren
Kunnen ze veel beter een wedje opzetten:quote:Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Anarki het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat vader Dekker zo wordt neeregzet dat hij zijn dochter gebruikt om geld binnen te halen om zijn kotter af te bouwen.
Slim idee, maar of dat zo is....
Ohw jij kon je niet voorstellen dat het Laura was die 'spelling fouten maakt om te huilen' ...Gelukkig maarquote:Op donderdag 3 september 2009 19:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ook weer zo flauw van jou.
Ik zei:
[..]
Kortom, ik zou van haar beter verwachten, zoveel beter dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het de echte twitter is.
Ik wil ook niet beweren dat Kuitenbrouwer het bij het rechte eind heeft, maar er zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten? Ik hoop het niet, want dat zou wel heel kwalijk zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn natuurlijk wel de woorden van Kuitenbrouwer zelf, een mogelijkheid die hij ziet. Eerlijk gezegd zie ik die mogelijkheid ook, want pa is gezien de 'actie' op Laura's school niet vies van wat ophef en aandacht, maar of de beide zeilreizen gekoppeld zijn weten we (nog) niet.
Bedankt voor het plaatsen van het hele stuk trouwens.
Ik ben geen vrouwquote:Op donderdag 3 september 2009 19:15 schreef Anarki het volgende:
[..]
[..]
Of dat zo is kan niet bewezen worden, natuurlijk. Maar het is weer één van de vreemde puntjes in het verhaal. Daarnaast zijn hier al zoveel vreemde puntjes gesignaleerd, bijvoorbeeld het feit dat ze zelf de publiciteit hebben gezocht en vervolgens over de publiciteit klagen. Het feit bijvoorbeeld dat ze op de Laura-Dekker-site zelf (ik persoonlijk vind op een wat rellerige manier) de discussie aanzwengelen over het al dan niiet goed/afkeuren van het plan van Laura, en vervolgens klagen dat iedereen een mening heeft.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Anarki het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat vader Dekker zo wordt neergezet dat hij zijn dochter gebruikt om geld binnen te halen om zijn kotter af te bouwen.
Slim idee, maar of dat zo is....
Was jij dan ook zo erg aan het afkatten en jaloers?quote:
Dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd verbaast me niets --> het is toch een wonder als je op je 13e de wereld rond wil en ook nog eens kan zeilen (dat laatste zal ze binnenkort bewijzen).quote:Op donderdag 3 september 2009 19:43 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Of dat zo is kan niet bewezen worden, natuurlijk. Maar het is weer één van de vreemde puntjes in het verhaal. Daarnaast zijn hier al zoveel vreemde puntjes gesignaleerd, bijvoorbeeld het feit dat ze zelf de publiciteit hebben gezocht en vervolgens over de publiciteit klagen. Het feit bijvoorbeeld dat ze op de Laura-Dekker-site zelf (ik persoonlijk vind op een wat rellerige manier) de discussie aanzwengelen over het al dan niiet goed/afkeuren van het plan van Laura, en vervolgens klagen dat iedereen een mening heeft.
Het feit dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd, en daarnaast de constatering dat velen het meisje in allerlei aspecten nauwelijks middelmatig vinden.
En zo zijn er nog onnoembaar veel vreemde tegenstellingen op te noemen.
En als je dan eens gaat vergelijken met andere jongeren, die een ambitieuze zeildroom willen verwezenlijken .........
Ja, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.
Och, liever een hond met een stok slaan, dan dat hij door een giek van een boot af wordt geslagen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Anarki het volgende:
![]()
Maareh, ben jij toevallig Pa Dekkers? Geregistreerd op 30 augustus en alleen geïnteresseerd in dit topic? Of misschien ben je Laura zelf wel. Hoewel je als vrouw (meisje dus) het vrouwzijn niet af gaat kraken.quote:Goed ik geef je gelijk dat een website toch minimaal een spellingchecker mag gebruiken als niet dat zelf niet kan.
Het is dat ik persoonlijk wordt aangesproken ..quote:Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef Cerbie het volgende:
M'n post, wat doen jullie.
Wat is nou eigenlijk het probleem volgens de Laura-moet-gewoon-gaan kliek? Dat ze oud genoeg is om die keus zelf te maken en dat ze daarin onnodig geblokkeerd wordt?
De laatste keer dat ik keek was een 13-jarige minderjarig en behoor je minderjarigen voor ernstige fouten te behoeden. Zijn jullie / Moussie / serieus van mening dat dat kind op haar 13e mentaal sterk genoeg is om 2 jaar lang alleen op de oceaan rond te dobberen?
hehe, ik denk dat er maar een stille tocht wordt gehouden, en dat is voor Laura's droom, ik denk niet dat een rechter het risico durft te nemen en te zeggen 'ga maar', ik vermoed dat zelfs als een bevestiging komt dat zij het mentaal aan kan een rechter nog gaat beslissen dat het risico te groot is, onberekenbaar. Je zal het maar op je bord krijgen als het misgaat, dan is het de zoveelste foute beslissing die een kinderleven kost ..quote:En achteraf ook geen stille tochten gaan houden, ze heeft toch zelf gekozen om te gaan.
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, liever een hond met een stok slaan, dan dat hij door een giek van een boot af wordt geslagen.
Nee, ik hou alleen hier en daar een pleidooi.quote:[..]
Maareh, ben jij toevallig Pa Dekkers? Geregistreerd op 30 augustus en alleen geïnteresseerd in dit topic? Of misschien ben je Laura zelf wel. Hoewel je als vrouw (meisje dus) het vrouwzijn niet af gaat kraken.
Nou, volgens mij is het een heel gewone droom, hoor, voor een 13-jarige die goed kan zeilen om de wereld rond te willen ......quote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef Anarki het volgende:
[..]
[..]
--> het is toch een wonder als je op je 13e de wereld rond wil en ook nog eens kan zeilen
Ik heb nog geen pleidooi gezien. Ik zie je alleen vrouwen bashen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:55 schreef Anarki het volgende:
[..]
![]()
[..]
Nee, ik hou alleen hier en daar een pleidooi.
Nogmaals, het feit dat ze fantastisch kan zeilen bewijst nog niet dat ze ook 2 jaar lang alleen op een boot voor zichzelf kan zorgen. Als het mijn dochter was, zou ik haar dergelijke ideeën direct uit haar kop praten. Waarmee ik niet wil zeggen dat kinderen geen dromen mogen hebben, mag best, maar ze moeten wel een beetje reëel zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef Anarki het volgende:
[..]
Was jij dan ook zo erg aan het afkatten en jaloers?
[..]
Dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd verbaast me niets --> het is toch een wonder als je op je 13e de wereld rond wil en ook nog eens kan zeilen (dat laatste zal ze binnenkort bewijzen).
Een wonderkind heeft meestal een bijzonder talent, en zoals ieder mens vele manco's, maar ze is pas 13 bijna 14 jaar.
En onnoembaar veel tegenstellingen zul je altijd vinden of voorgeschoteld krijgen
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, het feit dat ze fantastisch kan zeilen bewijst nog niet dat ze ook 2 jaar lang alleen op een boot voor zichzelf kan zorgen. Als het mijn dochter was, zou ik haar dergelijke ideeën direct uit haar kop praten. Waarmee ik niet wil zeggen dat kinderen geen dromen mogen hebben, mag best, maar ze moeten wel een beetje reëel zijn.
Toen ik zielde op m'n 13e kon ik het ook aardig, maar ik wilde echt niet de wereld rond zeilen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:57 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is het een heel gewone droom, hoor, voor een 13-jarige die goed kan zeilen om de wereld rond te willen ......
Daar zullen er wel honderden van zijn in ons landje en honderdduizenden in Europa.
Mocht je wel de vader van Laura zijn, dan vind ik je onderschrift erg goed gekozen!quote:Op donderdag 3 september 2009 20:03 schreef Anarki het volgende:
[..]
Toen ik zielde op m'n 13e kon ik het ook aardig, maar ik wilde echt niet de wereld rond zeilen.
Zij is nu zover dat ze helemaal klaar is, dat is wel een wonder vind ik.
Pa houd zijn mond in de pers zodat de rechten op boek en verfilming van 'the girl that wasn't allowed to go sailing around the world' meer geld opbrengen? Als die attentie wil hebben, geld verdienen met haar reis om zijn bootje te kunnen bouwen, dan praat die toch juist wel met de media, in die lijn van redenering?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik wil ook niet beweren dat Kuitenbrouwer het bij het rechte eind heeft, maar er zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten? Ik hoop het niet, want dat zou wel heel kwalijk zijn.
Dat weten we dus nietquote:Op donderdag 3 september 2009 20:03 schreef Anarki het volgende:
[..]
Wachten op het hoogste bod werkt beter.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Pa houd zijn mond in de pers zodat de rechten op boek en verfilming van 'the girl that wasn't allowed to go sailing around the world' meer geld opbrengen? Als die attentie wil hebben, geld verdienen met haar reis om zijn bootje te kunnen bouwen, dan praat die toch juist wel met de media, in die lijn van redenering?
Weet ik niet, we horen niets van de man zelf. Zelfs toen hij met zijn boot niet meer op zijn eerdere plek mocht blijven liggen (want permanent bewoond), beklom hij niet zelf de barricades maar liet die klus opknappen door de toen 10-jarige Laura?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Pa houd zijn mond in de pers zodat de rechten op boek en verfilming van 'the girl that wasn't allowed to go sailing around the world' meer geld opbrengen? Als die attentie wil hebben, geld verdienen met haar reis om zijn bootje te kunnen bouwen, dan praat die toch juist wel met de media, in die lijn van redenering?
Het enige dat we weten is dat ze een bootje kan besturen en een vaag vrijblijvend plan voor de route heeft. Over haar overige kennis weten we helemaal niets.quote:
Ja maar dat is geen garantie dat ze het kan of wel soms?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:08 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ze zou allang vertrokken zijn meen ik te weten indien sommige instantie's niet...........
Ze zou in september vertrekken, na haar 14e verjaardag. Omdat steeds de eerste schooldag van 1 september werd genoemd nam iedereen aan dat dat tevens haar verjaardag zou zijn, maar dat blijkt 20 september te zijn. Misschien bestaat er ergens eoa richtlijn mbt de reis, waarvoor dat 14e levensjaar geldt?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:08 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ze zou allang vertrokken zijn meen ik te weten indien sommige instantie's niet...........
Ik twijfel niet aan haar kunnen, en mede door de manier waarop de reis is uitgestippeld enz weet ik zeker dat ze het aankan.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen garantie dat ze het kan of wel soms?
op wat .. het kind dat niet mocht gaan? Is dat iets waard dan? En dat terwijl die zijn mond open moet doen om zich in haar voordeel uit te laten .. want dan mag ze wel gaan, en dik poen voor zijn droom verdienen ..quote:Op donderdag 3 september 2009 20:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wachten op het hoogste bod werkt beter.
Ja, dat jij die droom nooit gehad hebt ..quote:Op donderdag 3 september 2009 20:03 schreef Anarki het volgende:
[..]
Toen ik zielde op m'n 13e kon ik het ook aardig, maar ik wilde echt niet de wereld rond zeilen.
Maar nu zou dat schema niet meer kloppen dus is het plan weer overboord (quote:Op donderdag 3 september 2009 20:11 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan haar kunnen, en mede door de manier waarop de reis is uitgestippeld enz weet ik zeker dat ze het aankan.
Volgens mij gaat het hier gewoon over de eventuele plannen van de vader van voor de beslissing van de rechter.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:12 schreef moussie het volgende:
[..]
op wat .. het kind dat niet mocht gaan? Is dat iets waard dan? En dat terwijl die zijn mond open moet doen om zich in haar voordeel uit te laten .. want dan mag ze wel gaan, en dik poen voor zijn droom verdienen ..
beetje tegenstrijdig?
volgens een twitter waarvan we dan maar in goed vertrouwen aannemen dat deze wel echt is?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze zou in september vertrekken, na haar 14e verjaardag. Omdat steeds de eerste schooldag van 1 september werd genoemd nam iedereen aan dat dat tevens haar verjaardag zou zijn, maar dat blijkt 20 september te zijn. Misschien bestaat er ergens eoa richtlijn mbt de reis, waarvoor dat 14e levensjaar geldt?
Een bootje besturen kan IEDEREENquote:Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het enige dat we weten is dat ze een bootje kan besturen en een vaag vrijblijvend plan voor de route heeft. Over haar overige kennis weten we helemaal niets.
Hoe weet je dat? Geef even een link, en dan niet naar het vage plan dat op haar site staat.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:16 schreef Anarki het volgende:
[..]
Een bootje besturen kan IEDEREEN, alleen zeilen is heel wat anders, en de details vd reis kennen we niet, maar geloof me dat is gerust goed uitgewerkt.
Nee GIA neh.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Gia het volgende:
Heb nog effe terug gekeken in het vorige topic, maar gezien de reacties van Anarki op bijvoorbeeld het woordje "Blaag", dat toch een topic lang in de titel heeft gestaan, krijg ik het vage gevoel dat we hier toch echt met Dick Dekker zelf te maken hebben.
Volgens die twitter idd.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens een twitter waarvan we dan maar in goed vertrouwen aannemen dat deze wel echt is?
Omdat de man zich moest verantwoorden voor de rechter.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Geef even een link, en dan niet naar het vage plan dat op haar site staat.
Je hebt dus geen link naar een gedegen uitgewerkt reisplan.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Omdat de man zich moest verantwoorden voor de rechter.
Maar je schijnt wel "akelig" veel te kennen van de route zonder dat het ergens te bevestigen is en we moeten je maar geloven....quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nee GIA neh.
Ik ben DIck Dekker niet, moet wel lachen om je.
Zolang er geen twitterlink op haar site staat ga ik ervan uit dat er paar mensen veel lol hebben met LauraGuppy of borntosail.quote:
Ach, ik weet nu tenminste zeker dat je niet Laura bent.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nee GIA neh.
Ik ben DIck Dekker niet, moet wel lachen om je.
En we moeten hem maar geloven dat Laura het aankan......quote:Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar je schijnt wel "akelig" veel te kennen van de route zonder dat het ergens te bevestigen is en we moeten je maar geloven....
Nee, ik denk dat de reis ook niet op internet staat.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt dus geen link naar een gedegen uitgewerkt reisplan.
Ik weet helemaal niets van de details van de reis enz.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar je schijnt wel "akelig" veel te kennen van de route zonder dat het ergens te bevestigen is en we moeten je maar geloven....
En heeft de rechter vervolgens nader inzicht in de voorbereidingen en veiligheidsmaatregelen geeist, dus die was nog niet overtuigd...quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Omdat de man zich moest verantwoorden voor de rechter.
Nee dus die zijn ze aan het uitwerken of in jip en janneke taal om het omzetten, zodat zelfs een leek deze kan begrijpen neem ik aan dan.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:22 schreef MOVO het volgende:
[..]
En heeft de rechter vervolgens nader inzicht in de voorbereidingen en veiligheidsmaatregelen geeist, dus die was nog niet overtuigd...
Hoe weet jij dat? Heb je inside-information?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:16 schreef Anarki het volgende:
[..]
Een bootje besturen kan IEDEREEN, alleen zeilen is heel wat anders, en de details vd reis kennen we niet, maar geloof me dat is gerust goed uitgewerkt.
Wat weet jij toch veel zeker. Leef je je zo in die mensen in of weet je meer dan wij.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:23 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nee dus die zijn ze aan het uitwerken of in jip en janneke taal om het omzetten, zodat zelfs een leek deze kan begrijpen neem ik aan dan.
Ja wel dus uit uitspraak:quote:Op donderdag 3 september 2009 20:23 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nee dus die zijn ze aan het uitwerken of in jip en janneke taal om het omzetten, zodat zelfs een leek deze kan begrijpen neem ik aan dan.
linkquote:Door middel van dit onderzoek wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven.
Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijnquote:Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef MOVO het volgende:
[..]
Zolang er geen twitterlink op haar site staat ga ik ervan uit dat er paar mensen veel lol hebben met LauraGuppy of borntosail.
Jij denkt dus echt dat die vader z'n dochter met een waterkaart en een kompas uitzwaait, zonder ook maar enig plan enz enz?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Heb je inside-information?
Je krabbelt al terug. Gisteren kwam je hier binnen met kritiek op bijna alle posters hier, nu geef je zelf ook aan dat je helemaal niet weet hoe de vork in de steel steekt. Beetje rare binnenkomer hoor.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:26 schreef Anarki het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt dat die vader z'n dochter met een waterkaart en een kompas uitzwaait, zonder ook maar enig plan enbz enz?
Hoe het allemaal is voorbereid dat weten alleen de dekkers.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Je krabbelt al terug. Gisteren kwam je hier binnen met kritiek op bijna alle posters hier, nu geef je zelf ook aan dat je helemaal niet weet hoe de vork in de steel steekt. Beetje rare binnenkomer hoor.
Maar waarom zou het bashen zijn als je het onverantwoord vindt dat eenvader zijn dochter niet wil ophalen in Engeland bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef Anarki het volgende:
[..]
Hoe het allemaal is voorbereid dat weten alleen de dekkers.
Maar ik ga ervan uit dat het een lange voorbereiding heeft gehad die wereldzeilreis van Laura.
En het bashen van pa dekker en z'n dochter, ach daar vielen mij er twee bij op.
Dat je vraagtekens hebt bij de verantwoording van vader dekker die zoals eerder gezegd niet met een vlaggetje stond te springen op de engelse kade, het duurt natuurlijk geen weken zo'n oversteek.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar waarom zou het bashen zijn als je het onverantwoord vindt dat eenvader zijn dochter niet wil ophalen in Engeland bijvoorbeeld?
Dat is toch ook gewoon onverantwoord? Lijkt me duidelijk.
Stel ze werd midden op zee ziek...wat had er dan gebeurd? Als ouders erbij zijn kan er tenminste doorgezeild worden.
Ik stel me zo voor:quote:Op donderdag 3 september 2009 20:23 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ze was toen 10.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:41 schreef Anarki het volgende:
[..]
Dat je vraagtekens hebt bij de verantwoording van vader dekker die zoals eerder gezegd niet met een vlaggetje stond te springen op de engelse kade, het duurt natuurlijk geen weken zo'n oversteek.
En stel dat ze ziek zou zijn geworden op zee, dan heeft ze een marifoon neem ik aan, maar ziek; een griepje --> gewoon doorzeilen...
Vader Dekker heeft gewoon een rotsvast vertrouwen in z'n dochter omdat hij haar beter kent dan wij haar kennen.
Infantiel gezegd, maar zou kunnenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor:
Laura heeft een plannetje om met een recreatief bootje 2 jaar rond de wereld zeilen. Omdat Laura moet huilen als ze heel lang alleen is op de boot zit heeft haar pappa een route getomtomd waar Laura niet langer dan 3 weken alleen is. Ook probeert hij allemaal vriendjes en vriendinnetjes te regelen die haar kunnen troosten als ze in de haven komt.
De reis is niet gevaarlijk want papa heeft een feestelijke pret-route gevonden waarbij heel veel bootjes achter elkaar zeilen met niet zo harde wind en niet zo hoge golven en mooi weer.Laura heeft ook zwemdiploma A én B. Haar bootje heeft een apparaat dat de getomtomde route van haar vader precies volgt en het bootje is niet lek.
Huiswerkmaken doet laura op een computertje die ook in haar bootje zit net als een radio en een hele dure telefoon waarmee je zonder beltegoed over de hele wereld kan bellen. Over twee jaar belt Laura haar Papa dat ze weer thuis komt eten.
Jij gaat ervan uit, de rechter niet zie deze post.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef Anarki het volgende:
[..]
Maar ik ga ervan uit dat het een lange voorbereiding heeft gehad die wereldzeilreis van Laura.
Vader Dekker heeft duidelijk andere prioriteiten.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:41 schreef Anarki het volgende:
[..]
Vader Dekker heeft gewoon een rotsvast vertrouwen in z'n dochter omdat hij haar beter kent dan wij haar kennen.
Maar ze heeft het gedaan en dat op haar tiende, WONDERLIJK !!!!quote:Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze was toen 10.
Al weet je hoe haar drol is opgesteld, op die leeftijd is het altijd onverantwoord.
Dan zou zij stilletjes ergens in september vertrokken zijn zonder al die media aandacht .. en was een van de verwijten niet dat er geen/onvoldoende sponsors waren? Vader zat te speculeren op haar behouden terugkomst over 2 jaar, in de hoop dat dat rechten gaat opleveren voor een boek/verfilming?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier gewoon over de eventuele plannen van de vader van voor de beslissing van de rechter.
Vlgs mij was het afgelopen mei, toen was ze dertien.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze was toen 10.
Al weet je hoe haar drol is opgesteld, op die leeftijd is het altijd onverantwoord.
De vader? Neh, té doorzichtig, die klopt natuurlijk lang niet zoveel geld uit iemands zakken als dochterlief.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou zij stilletjes ergens in september vertrokken zijn zonder al die media aandacht .. en was een van de verwijten niet dat er geen/onvoldoende sponsors waren? Vader zat te speculeren op haar behouden terugkomst over 2 jaar, in de hoop dat dat rechten gaat opleveren voor een boek/verfilming?
Tja, het is een mogelijkheid, dat wel, arm kind vanaf haar prilste jeugd geïndoctrineerd etc, want pa en zijn dromen .. maar zou die dan niet op voorhand sponsors hebben gezocht voor die reis, live on camera ed.?
De rechter gaat ervanuit dat ze alles goed hebben voorbereid, en dat wil hij dan ook graag even zien.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef MOVO het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit, de rechter niet zie deze post.
Wat een tearjerker! zeilversie van "the champ". Ik ga kijken!quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou zij stilletjes ergens in september vertrokken zijn zonder al die media aandacht .. en was een van de verwijten niet dat er geen/onvoldoende sponsors waren? Vader zat te speculeren op haar behouden terugkomst over 2 jaar, in de hoop dat dat rechten gaat opleveren voor een boek/verfilming?
Tja, het is een mogelijkheid, dat wel, arm kind vanaf haar prilste jeugd geïndoctrineerd etc, want pa en zijn dromen .. maar zou die dan niet op voorhand sponsors hebben gezocht voor die reis, live on camera ed.?
komt er ineens een derde twitter .. gupje .. wil de enige echte twitter even op staanquote:
Om te beginnen is het een vrouw ten tweede maak jij wel een hele creatieve vertaling.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:48 schreef Anarki het volgende:
[..]
De rechter gaat ervanuit dat ze alles goed hebben voorbereid, en dat wil hij dan ook graag even zien.
Ik denk dat je daar ook alle info vandaan hebt.. Ik heb trouwens nergens gezien dat je door een korte golfslag sneller overboord slaat, zoals je beweerd. Het is wel algemeen bekend dat je daar sneller zeeziek van wordt.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel alles wat ik heb gezegd over het zeilen makkelijk te controleren is op het internet, we hadden het ergens in het begin over het verschil in golven bvb, die ik beiden heb meegemaakt en daarom uit eerste hand het verschil ken .. ipv het op te zoeken wordt er nu betwijfeld of ik überhaupt gevaren heb .. en tja, dat gaat de hele tijd al zo.
[..]
Dus alle zeezeilers kennen het verkeer niet, en daarom wordt het er nooit mee vergeleken?quote:En daar komt dus het perspectief om de hoek kijken, waarmee ben je opgegroeid, wat is voor jou normaal .. als je van jongs af aan geleerd hebt hoe je je in het verkeer moet gedragen is dat ook wel gevaarlijk maar best te doen, als je uit een dorp in de rimboe komt is het levensgevaarlijk .. daar komt de opmerking over landrotten vandaan, het is een gevaar dat je niet kent en daarom anders benadert.
Dan moet zij de oceaan oversteken, neem ik aan?quote:En nogmaals, de langste periode dat zij alleen is is 3 weken en als ik het goed heb begrepen wordt zij overal opgevangen door bekenden van haar of van haar vader.
[..]
Je hebt duidelijk een zeer apart perspectief, en ik heb alleen jouw verklaring. Dat laat mij toch ernstig twijfelen.quote:Natuurlijk gebeuren die dingen, wat dan ook je passie is (of noodzaak om van A naar B te komen) en hoe goed je ook voorbereid bent, dat zeg ik dan ook nergens, alleen dat de door haar gekozen route verhoudingsgewijs veilig is en zo genoemd wordt door een aantal zeilers die ik ken (voor hun zit er geen uitdaging aan) .. dus ja, ik vind dat de risico's overdreven worden, uitvergroot.
Die was duidelijk zeer gedegen voorbereid, aan het verhaal van Laura zitten allerlei eigenaardigheden. Vandaar de ophef.quote:Ik persoonlijk vind bvb die oversteek die Mike Perham gemaakt heeft op zijn 14de veel gevaarlijker, dat stukje Atlantic is een stuk ruiger, en daar lees je dan van dat pa er wel achteraan zeilt maar midden in een storm is zijn kind toch alleen .. en die wordt dan weer wel geprezen hier, om zijn voorbereiding voor zijn wereldreis die die nu gemaakt heeft, oa dus die trip over de Atlantic, een kortere reis met meer risico is ineens wel goed op die leeftijd? Laura had niet naar Engeland moeten zeilen maar over de Atlantic, dan was het wel goed geweest?
Is ons zeilmeisje zo anders dan? Er groeien wel meer kinderen op in schippersfamilies die op jonge leeftijd al leren zeilen.quote:Waar het op neer komt is en blijft het perspectief mi, wat is voor jou normaal, met welke risico's heb jij leren omgaan ..
variaties op een themaquote:Op donderdag 3 september 2009 20:49 schreef MOVO het volgende:
[..]
Wat een tearjerker! zeilversie van "the champ". Ik ga kijken!
de rechter wil meer inzicht, dus het is niet klip en klaarquote:Op donderdag 3 september 2009 20:48 schreef Anarki het volgende:
[..]
De rechter gaat ervanuit dat ze alles goed hebben voorbereid, en dat wil hij dan ook graag even zien.
Maar ik heb gelijk en daar gaat het omquote:Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef MOVO het volgende:
[..]
Om te beginnen is het een vrouw ten tweede maak jij wel een hele creatieve vertaling.
Nee hoor, er rijzen terechte vragen omtrent het hele verhaal.. ik zie niet in wat daar 'bashen' aan is..quote:Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een stukje uit de gelderlander aangehaald meen ik waar die vader het een en ander vertelde.
Maar nu verteld de vader nooit iets op persconferenties jaja, gewoon de dekkers afkraken is het, puur bashen
Eerst zien en dan geloven, maar goed, we weten meer binnenkort.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
de rechter wil meer inzicht, dus het is niet klip en klaar
Nee jij denkt dat je gelijk hebt net als iedereen hier, we zullen het over een tijdje zien.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Maar ik heb gelijk en daar gaat het om
Moe wordt ik er wel van, vader dekker heeft echt wel die reis goed voorbereid, zoniet dan heeft ie twee weken de tijd om dat te doen en aan te tonen.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:53 schreef MOVO het volgende:
[..]
Nee jij denkt dat je gelijk hebt net als iedereen hier, we zullen het over een tijdje zien.
Snelheidsfoutjes? Als je een beetje goed bent in Nederlands, dan maak je hooguit een typefoutje..quote:Op donderdag 3 september 2009 19:15 schreef Anarki het volgende:
[..]
[..]
Of hij wou niet de aandacht op zijn bootje vestigen.. Vragen over hem en zijn achtergrond zouden er dan ook snel gekomen zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
oeps.. ik heb zijn dochter een 'blaag' genoemd in de topictitel.. My badquote:Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Gia het volgende:
Heb nog effe terug gekeken in het vorige topic, maar gezien de reacties van Anarki op bijvoorbeeld het woordje "Blaag", dat toch een topic lang in de titel heeft gestaan, krijg ik het vage gevoel dat we hier toch echt met Dick Dekker zelf te maken hebben.
Best tegenstrijdig allemaal he?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:07 schreef Leandra het volgende:
Maarreh.... een paar jaar geleden was er dus een actie om Laura, die wegens het illegaal bewonen van een boot kennelijk op de verkeerde school zat, op een school te houden waar ze dus eigenlijk niet op mocht zitten, en nu proberen ze Laura van een school te halen waar ze wel op mag zitten?!
Kennelijk woont ze dus wel officieel bij haar vader dan, blijft vaag waar de moeder in het hele verhaal is.
hij exploiteert zijn dochterquote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Best tegenstrijdig allemaal he?
En dan hebben we nu ook nog de droom van Dick Dekker erbij.
The plot thickens.
Dat staat zo vast als een huis. Toch zijn er ook ouders met een rotsvast vertrouwen in het talent, hun kind mee laten doen aan idols en stom verbaasd zijn als hun kind de risee van een uitzending wordt.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:41 schreef Anarki het volgende:
Dat is idd ook zo triest en gebeurt inmiddels zovaak dat ik me er al aan zit te ergeren dat kinderen onder de 16 mee mogen doen, simpelweg omdat hun ouders ze niet tegen het soort teleurstellingen beschermen waar ze nog niet mee van doen zouden moeten hebben.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat staat zo vast als een huis. Toch zijn er ook ouders met een rotsvast vertrouwen in het talent, hun kind mee laten doen aan idols en stom verbaasd zijn als hun kind de risee van een uitzending wordt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Laura geen talent heeft maar wel dat ouders dat talent nogal eens overschatten.
Nogmaals ik denk niet dat vader dekker Laura overschat.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat staat zo vast als een huis. Toch zijn er ook ouders met een rotsvast vertrouwen in het talent, hun kind mee laten doen aan idols en stom verbaasd zijn als hun kind de risee van een uitzending wordt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Laura geen talent heeft maar wel dat ouders dat talent nogal eens overschatten.
Ik denk dat vader Dekker zijn eigen agenda heeft.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nogmaals ik denk niet dat vader dekker Laura overschat.
Bij het overleven van zulke stormen niet, maar bij het navigeren en plotten van je koers wel.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Naar aanleiding van Laura, ben ik eens in het boek 'Zwaar weer zeilen' dat ik nog in de kast had staan gedoken. Hierin worden een groot aantal edities zeezeilwedstrijden en wedstrijden op de oceaan besproken waarin de windkracht 9 of groter was (oa de Fastnetrace van 1979 waarbij 16 doden vielen). Op de oceaan lopen bij windkracht 11 golven van tussen de 20 en 25 meter! Toch blijkt, verrassend genoeg, dat er geen enkele aanwijzing is dat veel zeezeil-ervaring een rol speelt bij het overleven van dergelijke stormen.
Dus we zeilen er gewoon omheen?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef Anarki het volgende:
[..]
Bij het overleven van zulke stormen niet, maar bij het navigeren en plotten van je koers wel.
Dus het is niet eens nódig om veel zeilervaring te hebben?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Naar aanleiding van Laura, ben ik eens in het boek 'Zwaar weer zeilen' dat ik nog in de kast had staan gedoken. Hierin worden een groot aantal edities zeezeilwedstrijden en wedstrijden op de oceaan besproken waarin de windkracht 9 of groter was (oa de Fastnetrace van 1979 waarbij 16 doden vielen). Op de oceaan lopen bij windkracht 11 golven van tussen de 20 en 25 meter! Toch blijkt, verrassend genoeg, dat er geen enkele aanwijzing is dat veel zeezeil-ervaring een rol speelt bij het overleven van dergelijke stormen.
even vanaf mijn telefoon *kan dus niet pm-enquote:Op donderdag 3 september 2009 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat vader Dekker zijn eigen agenda heeft.
in een noodsituatie nog adequaat kunnen handelen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef Anarki het volgende:
[..]
Bij het overleven van zulke stormen niet, maar bij het navigeren en plotten van je koers wel.
Dat is verstandiger.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus we zeilen er gewoon omheen?
dan valt die ene plus ook nog wegquote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus het is niet eens nódig om veel zeilervaring te hebben?
Pm-en spannend hoor met Lavenderr ?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
even vanaf mijn telefoon *kan dus niet pm-en* maar we weten dus ook nog niet wat de volgende stap wordt voor de dekkers of wel?
Daar zijn 2 dingen voor nodig: koelbloedig blijven en snel kunnen overzien wat oorzaak en gevolg zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
in een noodsituatie nog adequaat kunnen handelen.
Ja, heel lang, sinds mei, toen Pa Dekker zei dat ze eerst maar eens naar Engeland moest zeilen en dat ze dan wel eens verder konden zien.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef Anarki het volgende:
[..]
iemand moet voor me zorgen nu ik ziek benquote:Op donderdag 3 september 2009 21:39 schreef Anarki het volgende:
[..]
Pm-en spannend hoor met Lavenderr ?![]()
Maar de volgend estap, wie o wie ?
dus dat, waar hebben we het over zeg, tijdsbestek van niksquote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Ja, heel lang, sinds mei, toen Pa Dekker zei dat ze eerst maar eens naar Engeland moest zeilen en dat ze dan wel eens verder konden zien.
Maar je hebt gelijk, voor een dertienjarige is van mei tot augustus (toen ze de website maakten en het AD voor publiciteit benaderden) idd een heeeeele lange tijd.
beterschap dan maarquote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
iemand moet voor me zorgen nu ik ziek ben
Agossiepossie, ga ff lekker over de giek hangenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Enne verzorgt zij jou?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat is er nu precies fout aan het feit om op een goede wind te wachten dan wel om een storing heen te varen? Of stelt de prestatie een stuk minder voor wanneer je niet door een cycloon bent gezeild?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus we zeilen er gewoon omheen?
Nou.... 4 maanden op 13 levensjaren, dat staat al snel gelijk met een planning van 8 maanden van iemand die 26 isquote:Op donderdag 3 september 2009 21:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus dat, waar hebben we het over zeg, tijdsbestek van niks
misschien gaat het daar niet om maar om de ondenkbare situatie dat ze overvallen wordt door zeer slecht weer en er niet meer omheen kan varenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Wat is er nu precies fout aan het feit om op een goede wind te wachten dan wel om een storing heen te varen? Of stelt de prestatie een stuk minder voor wanneer je niet door een cycloon bent gezeild?
digitale bijstandquote:Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Enne verzorgt zij jou?
Anyway beterschap.
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien gaat het daar niet om maar om de ondenkbare situatie dat ze overvallen wordt door zeer slecht weer en er niet meer omheen kan varen
ja maar als het dan niet om de zeezeilervaring gaat, dan komt het dus aan op adequaat handelen. Kan Laura dat? Geen idee, maar ik zou de gok niet nemen met een 14-jarige.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??quote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.
jij verwoordt wat ik bedoelquote:Op donderdag 3 september 2009 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??
Dat is het punt niet. Jij doet het lijken alsof posters zeggen dat het uitstel juist goede promotie voor die vader zou kunnen zijn naar zijn eigen idee. Maar die posters hebben het over de periode vóór de uitspraak van de rechter.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar waarom moet Laura dat dan op haar dertiende doen? Als het toch hetzelfde blijft met 40 jaar ervaring?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Op die korte golfslag wordt je sneller uit je (aangepaste) evenwicht gebracht, het dode moment dat je soms hebt tussen 2 golven en de daaropvolgende is net iets hoger dan de voorgaande, de reactietijd is veel korter en met onvoldoende ervaring wordt je verrast door die hogere golf .. en tja, daar komt dan bij dat zeezeilers over het algemeen in een tuig zitten, vastgelijnd.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat je daar ook alle info vandaan hebt.. Ik heb trouwens nergens gezien dat je door een korte golfslag sneller overboord slaat, zoals je beweerd. Het is wel algemeen bekend dat je daar sneller zeeziek van wordt.
Heb je tevens een externe link waarin wordt gesproken over 'pretroutes' en 'feestroutes'?
Het is niet opvallend dat iedereen het maar heeft over die windstiltes die je gek kunnen maken, volgens Bezemer, terwijl diezelfde Bezemer even verderop in hetzelfde artikel zegt dat zij daar wel niet mee te maken zal krijgen, gezien de gekozen route?quote:Dus alle zeezeilers kennen het verkeer niet, en daarom wordt het er nooit mee vergeleken?
In de pers worden alleen de meest bizarre situaties genoemd, volgens jou?
Die is er, in hetzelfde artikel nog wel, maar die zegt dan weer dat zij het geld niet heeft om in de veilige jachthavens aan te leggen .. hij kan blijkbaar in haar portemonnee kijkenquote:Zou het geen nieuws zijn als er eentje zegt:'Nah, valt eigenlijk wel mee, op de pretroute is het prima te doen als je een beetje kan zeilen.'?
Gunstige winden wel, maar een stuk wisselvalliger dan die zuidelijke routequote:Dan moet zij de oceaan oversteken, neem ik aan?
Heb je daar ook pretroutes?
ach, zolang je jouw perspectief maar niet ziet als een vaststaand kader kan ik er mee leven .. waar zouden we zijn als mensheid als niemand die kaders, of moet ik het hokjes noemen, op de schop zat te nemen en te zeggen 'we kunnen meer dan dat'?quote:Je hebt duidelijk een zeer apart perspectief, en ik heb alleen jouw verklaring. Dat laat mij toch ernstig twijfelen.
Wat weet jij van de voorbereidingen van Mike Perham op 14-jarige leeftijd, van de ervaringen die hij op heeft gedaan voor die oversteek?quote:Die was duidelijk zeer gedegen voorbereid, aan het verhaal van Laura zitten allerlei eigenaardigheden. Vandaar de ophef.
Die hebben de passie dan niet om een wereldreis te willen maken .. dat je opgegroeid bent op het water wil niet automatisch zeggen dat je dat prettig vindt, laat staan ambities heeft om jezelf op dat vlak op de kaart te zetten. Zo heb je ook mensen die aan vaste wal opgroeien, met een affiniteit voor water, soms worden die dan op gegeven moment wedstrijd-solozeilers en benadrukken het gevaar, wat je allemaal kan meemaken .. maar dat houdt ze niet tegen om morgen weer in hun boot te stappen .. raraquote:Is ons zeilmeisje zo anders dan? Er groeien wel meer kinderen op in schippersfamilies die op jonge leeftijd al leren zeilen.
Ja, maar dan mogen de jongens en meisjes, college-zeilers, van 16 hier ook niet aan blootgesteld moeten worden. Daar hoor ik jullie dan weer niet over, immers hebben zij de perfecte voorbereiding.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??
Ja, waarom moeten anderen het op hun zestiende doen?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Maar waarom moet Laura dat dan op haar dertiende doen? Als het toch hetzelfde blijft met 40 jaar ervaring?
nou, die had, in tegenstelling tot Laura, wél alle zeebrevetten, om maar wat te noemenquote:Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat weet jij van de voorbereidingen van Mike Perham op 14-jarige leeftijd, van de ervaringen die hij op heeft gedaan voor die oversteek?
[..]
Maarruhhh, de Dekkertjeskliek zegt nou juist dat er geen stormen zullen zijn, en dat het navigeren en plotten van de koers ook helemaal geen probleem is, omdat ze gewoon mee kan zeilen met het konvooi van de honderden deelnemers aan het pretzeilen op de feestroute???quote:Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef Anarki het volgende:
[..]
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja, maar dan mogen de jongens en meisjes, college-zeilers, van 16 hier ook niet aan blootgesteld moeten worden. Daar hoor ik jullie dan weer niet over, immers hebben zij de perfecte voorbereiding.
Overzichtje van wat hij wanneer heeft behaald?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou, die had, in tegenstelling tot Laura, wél alle zeebrevetten, om maar wat te noemen
Ik dacht, maar dit is een aanname, dat meisjes altijd iets verder zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Dan laat ik het feit dat een kind opgroeit bij een vader, qua zelfstandigheid nog even buiten beschouwing.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.
Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden.
Meisjes lopen in de puberteit vaak wat voor op jongens, maar of dat nou werkelijk zo is of dat het vooral zo lijkt omdat ze al snel met make-upjes en andere uiterlijke zaken beginnen terwijl jongens dat vaak wat later belangrijk gaan vinden is het misschien meer een kwestie van "verder lijken" dan van "verder zijn"quote:Op donderdag 3 september 2009 22:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik dacht, maar dit is een aanname, dat meisjes altijd iets verder zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Dan laat ik het feit dat een kind opgroeit bij een vader, qua zelfstandigheid nog even buiten beschouwing.
Hier ben ik het zó mee eens.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.
Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden en het kind-zijn niet nog korter maken.
En toen was er geen contact met de media, geen site .. nada .. zonder al de media-aandacht zou er nog niet eens een lauradekker.nl zijn .. waar is die veronderstelling op gebaseerd? Pa heeft op voorhand geanticipeerd dat de tegenstand zo groot zou zijn dat het internationale belangstelling genereert, dus verkopen doet het, wat de uitkomst ook is?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Jij doet het lijken alsof posters zeggen dat het uitstel juist goede promotie voor die vader zou kunnen zijn naar zijn eigen idee. Maar die posters hebben het over de periode vóór de uitspraak van de rechter.
Perspectief .. dat was in deze volgens mij het springende punt . je wil een puber met een uitzonderlijke passie en talent in een hokje zetten .. daar hoor je me bezig te zijn en voor de rest .. sshhhhhhh ..quote:Op donderdag 3 september 2009 22:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meisjes lopen in de puberteit vaak wat voor op jongens, maar of dat nou werkelijk zo is of dat het vooral zo lijkt omdat ze al snel met make-upjes en andere uiterlijke zaken beginnen terwijl jongens dat vaak wat later belangrijk gaan vinden is het misschien meer een kwestie van "verder lijken" dan van "verder zijn"
Jongens zijn dan vaak nog bezig met "stoer" willen zijn, terwijl meisjes vooral "volwassen" willen overkomen.
Ik wil die gepassioneerde puber helemaal niet in een hokje zetten, ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan, het is een puber, laat haar lekker puber zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Perspectief .. dat was in deze volgens mij het springende punt . je wil een puber met een uitzonderlijke passie en talent in een hokje zetten .. daar hoor je me bezig te zijn en voor de rest .. sshhhhhhh ..
Ook dat.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wil die gepassioneerde puber helemaal niet in een hokje zetten, ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan, het is een puber, laat haar lekker puber zijn.
Als deze puber morgen roekeloos de straat oversteekt en wordt aangereden door een automobilist is de automobilist automatisch de verantwoordelijke in de aanrijding, puur op het feit dat het een puber van onder de 14 is....
Tegenwoordig kan iedere onbenul dat. Er zijn talloze hulpmiddelen die navigeren met GPS (compleet met computer), kaart en kompas erg eenvoudig maken. Sextanten zijn alleen nog maar in het museum te vinden.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef Anarki het volgende:
Om zware stormen te overleven in ieder geval niet volgens dat boek. Ik vond het ook een opvallende conclusie. Overigens zijn er wel nog veel meer andere aspecten waar je met ervaring wel verschil kunt maken. Koersvast voor de wind zeilen met flinke zeegang is iets waar je toch wel behoorlijke ervaring voor moet hebben. Je boot wil dan alle kanten op en het vereist goede stuurmanskunst om dan op koers te blijven.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
Dus het is niet eens nódig om veel zeilervaring te hebben?
Maar er omheen zeilen is niet altijd mogelijk. Hoewel er tegenwoordig behoorlijke goede weervoorspellingen zijn is het soms lastig om een storm van te voren aan te zien komen en welke koers die storm aflegt. Bij kleine stormen komt wel eens een abrubte wijziging van koers voor en dat kan het verschil maken tussen windkracht 6 en windkracht 9. Aan de andere kant zijn er grote depressies waarvan de koers en omvang vrij nauwkeurig te bepalen is, maar die simpelweg te groot zijn om er nog op tijd weg van te kunnen zeilen. Wel is het zo dat je door rekening te houden met de seizoenen het risico op stormen behoorlijk kan beperken. In de nov-mrt is de kans op storm op de noordelijke Atlantische-Oceaan gewoon groot. Ook tyfonen bij Japan en China komen alleen in bepaalde maanden voor.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef Anarki het volgende:
Dat is verstandiger.
De oversteek naar Engeland was eerder dit jaar. Ze was dus 13.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Anarki het volgende:
Maar ze heeft het gedaan en dat op haar tiende, WONDERLIJK !!!!
lauradekker.nl was wel al in de lucht voor er aan de bel getrokken is. Hij is tijdens de commotie even op 'under construction' gezet. Bij de eerste persberichten op 8 augustus staat de link vaak al vermeld.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
En toen was er geen contact met de media, geen site .. nada .. zonder al de media-aandacht zou er nog niet eens een lauradekker.nl zijn .. waar is die veronderstelling op gebaseerd? Pa heeft op voorhand geanticipeerd dat de tegenstand zo groot zou zijn dat het internationale belangstelling genereert, dus verkopen doet het, wat de uitkomst ook is?
Zou een gedegen survival training en zelf-ehbo zoals bijv. Mike Perham heeft gedaan verschil kunnen maken?quote:Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Om zware stormen te overleven in ieder geval niet volgens dat boek. Ik vond het ook een opvallende conclusie. Overigens zijn er wel nog veel meer andere aspecten waar je met ervaring wel verschil kunt maken.[..]
Ja, die hazenslaapjes, die zijn berucht. Kan iemand hallucinaties van krijgen.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:30 schreef MOVO het volgende:
En wil Bolkesteijn zijn visie op hazeslaapjes/flinke nachtrust tijdens het zeilen geven?
Is de gangbare afkorting niet TANSTAAFL trouwens?
Non-stop zeilen is in dit geval niet aan de orde.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, die hazenslaapjes, die zijn berucht. Kan iemand hallucinaties van krijgen.
Ieder mens heeft nachtrust nodig, het liefste 8 uur per nacht. En als je het dan moet doen met tukjes van 40 minuten, raak je helemaal van slag.
Nee?quote:Op donderdag 3 september 2009 23:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Non-stop zeilen is in dit geval niet aan de orde.
Sommige posters zijn stellig van mening dat op deze zogenoemde passaatroute dit niet van toepassing is omdat er zich geen grote vaart op deze route bevind en ze dus kunnen vertrouwen op hun eigen radar, kun je dat bevestigen of ontkennen?quote:Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, die hazenslaapjes, die zijn berucht. Kan iemand hallucinaties van krijgen.
Ieder mens heeft nachtrust nodig, het liefste 8 uur per nacht. En als je het dan moet doen met tukjes van 40 minuten, raak je helemaal van slag.
Nee, kan ik niet, weet domweg niet genoeg. Heb alleen wél heel goed gelezen wat ervaren zeezeilers vertelden en die vertelden stuk voor stuk dat dit een heel moeilijk probleem is. En die mensen geloof ik, dat zijn ervaringsdeskundigen.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef MOVO het volgende:
[..]
Sommige posters zijn stellig van mening dat op deze zogenoemde passaatroute dit niet van toepassing is omdat er zich geen grote vaart op deze route bevind en ze dus kunnen vertrouwen op hun eigen radar, kun je dat bevestigen of ontkennen?
Je wil haar anders wel met alle geweld in het hokje plaatsen van 'lekkere normale puber'quote:Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wil die gepassioneerde puber helemaal niet in een hokje zetten, ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan, het is een puber, laat haar lekker puber zijn.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een automobilist altijd automatisch verantwoordelijk bij aanrijdingen met een zwakkere verkeersdeelnemer, ongeacht leeftijdquote:Als deze puber morgen roekeloos de straat oversteekt en wordt aangereden door een automobilist is de automobilist automatisch de verantwoordelijke in de aanrijding, puur op het feit dat het een puber van onder de 14 is....
EHBO is denk ik wel handig. Kneuzingen, gebroken ribben en snijwonden komen nogal eens voor tijdens zwaar weer. Maar voorbereiding van de boot en zeewaardigheid zijn veruit het belangrijkst, en daarom is het denk ik ook wel verklaarbaar dat zeilervaring niet echt mee telt (natuurlijk is het niet zo dat de weekendzeiler op het Heegermeer zomaar de zee op kan).quote:Op donderdag 3 september 2009 23:25 schreef MOVO het volgende:
Zou een gedegen survival training en zelf-ehbo zoals bijv. Mike Perham heeft gedaan verschil kunnen maken?
Van die hazeslaapjes weet ik niks, en ik heb er eigenlijk ook nooit iemand over gehoord in mijn omgeving (niet dat ze niet bestaan, maar ik bedoel dat ik niemand ken die het zo doet). De meeste mensen die ik ken en die zeezeilen, doen dat met minstens een man of 4, in zo'n geval kun je makkelijk een rooster opstellen wie de wacht houdt en wie er kan slapen. Het lijkt mij overigens dat je op de hazeslaapjes wel kan trainen, ik heb wel een verhalen gelezen van mensen die 3 uur wakker zijn, dan een half uur slapen, dan weer 3 uur wakker zijn, half uur slapen. Er is een term voor zo'n slaaprooster, maar daar kan ik even niet op komen. Bedenk wel dat het uitzonderlijk is dat een storm langer dan 24 uur aanhoudt. Daarna is er weer meer gelegenheid voor goed en vooral rustig slapen. Het is geen enkel probleem om bij rustig weer (t/m windkracht 5) op volle zee het roer vast te zetten en met een paar zeilen op (maar niet onder maximaal tuig) rustig voort te zeilen terwijl je slaapt.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:30 schreef MOVO het volgende:
En wil Bolkesteijn zijn visie op hazeslaapjes/flinke nachtrust tijdens het zeilen geven?
TINSTAAFL is de variant waarin een dubbele ontkenning vermeden wordt. Ain't No wordt Is No, en TINSTAAFL ligt prettiger in de mond vind ik, dus vandaar.quote:Is de gangbare afkorting niet TANSTAAFL trouwens?
Wel, je kan midden op zee niet even de haven in.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Non-stop zeilen is in dit geval niet aan de orde.
Voor max 3 weken ja, niet de gehele reis.quote:Op vrijdag 4 september 2009 01:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel, je kan midden op zee niet even de haven in.
Kun je je nou eens voorstellen dat ze onderweg zeilvrienden/vriendinnen"jong en ouder" krijgt en dat de hele wereld meekijkt.+ konvooi van mensen achter /naast/boven haar.Als er op iemand gelet wordt is het wel op Laura Dekker,Laat die meid ,die behoorlijk is voorbereid.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook dat.
Ik gun een kind ook haar dromen, maar ook haar jeugd en puberteit thuis en met vrendinnen. 2 Jaar is erg lang om op die leeftijd weg te zijn en in je eentje op een zeilboot te zitten. En die 2 jaar kan ze nooit meer inhalen.
21 dagen 24 uur per dag vind ik aardig non-stop. Maar ze kan inderdaad wel een paar haven aan doen, dat is toch wel een groot voordeel. Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans.quote:Op vrijdag 4 september 2009 01:57 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Voor max 3 weken ja, niet de gehele reis.
Volgens mij is dit de crux waar het om gaat met Laura. Wat als ze in het midden of eind van de trip, als ze weet dat ze nog maar weer eens 2 weken of langer op open zee zit.. dat ze het dan niet meer ziet zitten, om overal voor verantwoordelijk te zijn en dat ze geen rust heeft. En dat als ze iets nalaat het onmiddellijk consequenties heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans.![]()
Dat is jouw conclusie en die staat nogal ver weg van wat ik schreef, ik schreef letterlijk: "ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan".quote:Op donderdag 3 september 2009 23:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Je wil haar anders wel met alle geweld in het hokje plaatsen van 'lekkere normale puber'
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.quote:Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een automobilist altijd automatisch verantwoordelijk bij aanrijdingen met een zwakkere verkeersdeelnemer, ongeacht leeftijd
Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Van die hazeslaapjes weet ik niks, en ik heb er eigenlijk ook nooit iemand over gehoord in mijn omgeving (niet dat ze niet bestaan, maar ik bedoel dat ik niemand ken die het zo doet). De meeste mensen die ik ken en die zeezeilen, doen dat met minstens een man of 4, in zo'n geval kun je makkelijk een rooster opstellen wie de wacht houdt en wie er kan slapen. Het lijkt mij overigens dat je op de hazeslaapjes wel kan trainen, ik heb wel een verhalen gelezen van mensen die 3 uur wakker zijn, dan een half uur slapen, dan weer 3 uur wakker zijn, half uur slapen. Er is een term voor zo'n slaaprooster, maar daar kan ik even niet op komen. Bedenk wel dat het uitzonderlijk is dat een storm langer dan 24 uur aanhoudt. Daarna is er weer meer gelegenheid voor goed en vooral rustig slapen. Het is geen enkel probleem om bij rustig weer (t/m windkracht 5) op volle zee het roer vast te zetten en met een paar zeilen op (maar niet onder maximaal tuig) rustig voort te zeilen terwijl je slaapt.
Edit: Dat heet 'polyphasic sleep'.
[..]
TINSTAAFL is de variant waarin een dubbele ontkenning vermeden wordt. Ain't No wordt Is No, en TINSTAAFL ligt prettiger in de mond vind ik, dus vandaar.
Maar je was dus niet alleen, groot verschil.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:37 schreef Casos het volgende:
[..]
Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.
En ik ben de 1e dagen toch zeeziek geworden en dan strontziek in zwaar komen. Grappig is dat als het echt nodig is, je de zeeziekte zo aan de kant zet, dat lukte mij iig. Schipper helpen met refen van de zeilen, alles nog eens nalopen, maar zodra klaar stort je weer in. Gelukkig kwam ik vrij snel in een bepaald ritme en had geen last meer van zeeziekte.
Klopt, maar vaak genoeg gesproken met zeilers die wel alleen waren en zij kwamen met deze tips.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
Hoi ik ben Dragorius en ik vraag me af hoelang deze reeks nog gaat duren
Tot ze alsnog mag wegzeilen (laten we het hopen van niet)
Tot ze naar school gaat (bevestigd dan he)
Tot ze de uitspraak hoort over 2 maanden
Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.
Sorry ben een beetje vervelend door de OLE!-griep
2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houdenquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.
Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
Kittens tellen zelfs dubbelquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:
[..]
2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden
Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:25 schreef Leandra het volgende:
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.
Bij iemand van 14 jaar of ouder maakt het uit of de zwakke verkeersdeelnemer schuldig is aan het ongeval.
Het is namelijk niet zo dat we allemaal maar ongegeneerd lopend of op de fiets door rood een voorangsweg kunnen oversteken omdat we nou toevallig geen auto zijn.
gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle mediaquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
Nee, en toen ze in 1997 een voorstel deden om het aan te passen (ook bij 14 jaar en ouder de automobilist volledig aansprakelijk stellen) leverde dat zoveel kritiek op dat het voorstel ingetrokken is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.
Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:04 schreef moussie het volgende:
[..]
gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
Heb je echt Mexicaanse griep? .. Heel veel beterschap!quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:
Hoi ik ben Dragorius en ik vraag me af hoelang deze reeks nog gaat duren
Tot ze alsnog mag wegzeilen (laten we het hopen van niet)
Tot ze de uitspraak hoort over 2 maanden
Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.
Sorry ben een beetje vervelend door de OLE!-griep
Ik denk dat er een mediastop is..quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.
Hahaha, anarchi lijkt dan op anarki, maar nee, ik ben geen familie of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heb je echt Mexicaanse griep? .. Heel veel beterschap!
Dit topic kan nog heel lang duren, misschien moeten we er een sticky 'fanfiction' topic van maken..
Hier vullen users zoveel zelf in.. Iedereen heeft zo zijn eigen beeld. En er is nog genoeg om over te praten. Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Alles over haar zusje die bij moeders woont.
Het verscheurde gezin en hoe het zover kon komen.
Laura's werkelijke beweegredenen (Misschien komt er wel een boekje 'Hoe overleef ik de Atlantische Oceaan' of 'Hoe overleef ik mijn zeilvader'.)
Waarom ze de hond wou meenemen, en of die dan ook aan een lijntje in de kajuit moet.
De eerste 4 jaren van haar leven aan boord.
Waarom vader buiten schot bleef, zowel bij de 'ik wil wonen in de haven' actie als bij de recente persconferenties.
Wat is de relatie tussen Moussie en het zeil'meisssie'?
Is de geheime identiteit van Anarki werkelijk Dick Dekker?
Waarom heeft Laura het over haar wereldreis en 'losbandig leven' ipv over een recordpoging?
Is zij een opstandige en boze puber die geëxploiteerd wordt door pa, en zich daarom van iedereen afkeert, door weg te willen zeilen?
Is er een cursus 'hoe zeil ik om piraten heen?'?
En er is vast nog veel meer te verzinnen!
Je staagt in de weg.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
De Fok!-zeilsoap
Met aangepaste woordenlijjsten, zoals "Scheerlijn je weg!!!"
Of "Ik hoop dat je landrot!"
Haha, kijk morgen weer.....naar SOAP!!!quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Alles over haar zusje die bij moeders woont.
Het verscheurde gezin en hoe het zover kon komen.
Laura's werkelijke beweegredenen (Misschien komt er wel een boekje 'Hoe overleef ik de Atlantische Oceaan' of 'Hoe overleef ik mijn zeilvader'.)
Waarom ze de hond wou meenemen, en of die dan ook aan een lijntje in de kajuit moet.
De eerste 4 jaren van haar leven aan boord.
Waarom vader buiten schot bleef, zowel bij de 'ik wil wonen in de haven' actie als bij de recente persconferenties.
Wat is de relatie tussen Moussie en het zeil'meisssie'?
Is de geheime identiteit van Anarki werkelijk Dick Dekker?
Waarom heeft Laura het over haar wereldreis en 'losbandig leven' ipv over een recordpoging?
Is zij een opstandige en boze puber die geëxploiteerd wordt door pa, en zich daarom van iedereen afkeert, door weg te willen zeilen?
Is er een cursus 'hoe zeil ik om piraten heen?'?
Nou, zoals Pa Dekker zich afzet tegen de wetten van het land, kun je haast wel van een anarchist spreken. Wat hij wil, moet gebeuren, wet of geen wet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef Anarki het volgende:
[..]
Hahaha, anarchi lijkt dan op anarki, maar nee, ik ben geen familie of iets dergelijks.
Nou je overdrijft hier wel een beetje erg, als iemand zijn dochter rond de wereld wil laten zeilen is het bijna een anarchist.... *proest* .quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, zoals Pa Dekker zich afzet tegen de wetten van het land, kun je haast wel van een anarchist spreken. Wat hij wil, moet gebeuren, wet of geen wet.
Mijn opmerking zag meer op het Perham/Watson vs Dekker gebeuren. 7 maanden vs 24 maanden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
21 dagen 24 uur per dag vind ik aardig non-stop. Maar ze kan inderdaad wel een paar haven aan doen, dat is toch wel een groot voordeel. Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans.Goed koken is er op een twee pits fornuisje niet bij.
Dat zeg ik niet, Dicky. Als iemand de wet aan zijn laars lapt en gewoon zijn zin door wil drijven zie ik dat als anarchie.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:53 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nou je overdrijft hier wel een beetje erg, als iemand zijn dochter rond de wereld wil laten zeilen is het bijna een anarchist.... *proest* .
Dicky LOLquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, Dicky. Als iemand de wet aan zijn laars lapt en gewoon zijn zin door wil drijven zie ik dat als anarchie.
Iemand die zijn 13-jarige dochter rond de wereld wil laten zeilen zie ik hooguit als gestoord en onverantwoordelijk.
Dit snap ik niet. Zo'n reis kost toch alleen maar geld. Hoe kan dat geld opleveren dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:05 schreef Anarki het volgende:
Als Laura eenmaal de wereld is rondgezeild en hij daar ook van meegeniet is niet erg in mijn ogen (denk aan zijn schip wat hij wil afbouwen).
Er wordt meer gewezen naar zijn voorgeschiedenis m.b.t. huisvesting waarbij hij zijn 10-jarige dochterje als pressiemiddel heeft gebruikt o.a.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:05 schreef Anarki het volgende:
[..]
Dicky LOL.
Hij wil gewoon dat de droom van zijn dochter Laura in vervulling gaat, dat de overheid zich bemoeit met het prive leven van mensen vind ik veel te ver gaan.
Dat Laura onderwijs moet hebben is prima, maar ook daar is aan gedacht.
Als Laura eenmaal de wereld is rondgezeild en hij daar ook van meegeniet is niet erg in mijn ogen (denk aan zijn schip wat hij wil afbouwen).
Een 13 jarige op een zeilboot de wereld rond laten varen zonder enige voorbereiding kwa route en voorzieningen is al een stuk onverantwoordelijker enz als de hele trip goed op poten zetten.
Volgens mij zijn we het station grappig nu inmiddels wel gepasseerd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Zo'n reis kost toch alleen maar geld. Hoe kan dat geld opleveren dan?
Daarbij is het wel duidelijk dat het jou alleen maar te doen is om het afbouwen van je bootje. Dat je dochter verkracht zou kunnen worden door piraten is van ondergeschikt belang. Geld, GELD, GEEEELD!!!!!!
Rustig maar Gia, niet zo kermen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Zo'n reis kost toch alleen maar geld. Hoe kan dat geld opleveren dan?
Daarbij is het wel duidelijk dat het jou alleen maar te doen is om het afbouwen van je bootje. Dat je dochter verkracht zou kunnen worden door piraten is van ondergeschikt belang. Geld, GELD, GEEEELD!!!!!!
Is niet grappig bedoeld. Ik denk echt dat Anarki Dick Dekker is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het station grappig nu inmiddels wel gepasseerd.
Dan beleef jij de werkelijkheid niet zoals alle anderen oftewel --> je hebt een psychosequote:Op vrijdag 4 september 2009 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Is niet grappig bedoeld. Ik denk echt dat Anarki Dick Dekker is.
*knipperdeknip*
Beroemd? Eerder berucht. Ze komt te boek staan als die meid die zich niet aan de wet wenste te houden. Andere landen staan hier ook niet achter. De meeste mensen vinden het een belachelijk idee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:14 schreef Anarki het volgende:
Na haar reis zou Laura zomaar beroemd kunnen worden, en daar valt altijd wel een slaatje uit te slaan, en wie houdt er nu niet van geld?
Nee, die psychose heeft Dick. Niet ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Dan beleef jij de werkelijkheid niet zoals alle anderen oftewel --> je hebt een psychose.
Maar wees gerust ik ben Dick Dekker echt niet.
Nou compleet doordraaien van een wereldreis lijkt me lichtelijk overdreven, en je weet zelf ook dat ze mentaal sterk is --> anders zeil je niet naar engeland toe in je uppie.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Beroemd? Eerder berucht. Ze komt te boek staan als die meid die zich niet aan de wet wenste te houden. Andere landen staan hier ook niet achter. De meeste mensen vinden het een belachelijk idee.
Nee, dat gaat geen kapitalen opleveren. Reken daar maar niet op.
En de kans is zelfs groot dat het kind het niet overleefd of compleet doordraait.
Antwoord op jouw vraag? Ik heb de vraag niet gezienquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
heb je al een antwoord op mijn vraag gevonden?
Dat heet een ander perspectief..quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Dan beleef jij de werkelijkheid niet zoals alle anderen oftewel --> je hebt een psychose.
Maar wees gerust ik ben Dick Dekker echt niet.
Nee, wat is dat voor onzin. Staat op verschillende sites dat hij al die zeebevretten heeft gehaaldquote:Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Overzichtje van wat hij wanneer heeft behaald?
Nee hoor, Nieuw-Zeeland staat er niet achter. Is verschillende keren op het nieuws geweest.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:31 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nou compleet doordraaien van een wereldreis lijkt me lichtelijk overdreven, en je weet zelf ook dat ze mentaal sterk is --> anders zeil je niet naar engeland toe in je uppie.
En andere landen, dat zijn meestal hoge functionarissen die formeel even laten weten hoe en wat, dus andere landen staan erook achter.
En de meeste mensen staan erook achter, als je van de meeste mensen je iets moet aantrekken dan....
De kans is zeer groot dat ze het wel overleeft...
Prostitutie is zo gewoon.. Als je haar wil exploiteren stop je je dochter in een levensgevaarlijke situatie en zoek je er sponsors voor.. Dat heeft wat meer cachet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, Nieuw-Zeeland staat er niet achter. Is verschillende keren op het nieuws geweest.
En dat de kans zeer groot is dat ze het wel overleeft kan zo zijn, maar dat houdt dus ook in dat er een kans is dat ze het níet overleeft, en ik zou als ik ouder van haar was die gok niet nemen.
Jij zou iedereen afraden om de wereld rond te zeilen omdat de kans dat je het niet overleeft aanwezig is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, Nieuw-Zeeland staat er niet achter. Is verschillende keren op het nieuws geweest.
En dat de kans zeer groot is dat ze het wel overleeft kan zo zijn, maar dat houdt dus ook in dat er een kans is dat ze het níet overleeft, en ik zou als ik ouder van haar was die gok niet nemen.
Zo werkt dat gewoon niet in Nederland, zeker niet als je 13 (bijna 14 whatever) bentquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Prima, maar er zijn mensen die van avontuur icm vrijheid houden.
Dat zullen we nog wel eens zien in geval van Lauraquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo werkt dat gewoon niet in Nederland, zeker niet als je 13 (bijna 14 whatever) bent
Nee, tuurlijk niet, maar wél elk meisje van dertien.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Jij zou iedereen afraden om de wereld rond te zeilen omdat de kans dat je het niet overleeft aanwezig is?
Want jij denkt dat ze alsnog weggaat voordat dat onderzoek er is geweest?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:01 schreef Anarki het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien in geval van Laura
Alsof elk meisje van dertien hetzelfde is, en dat is natuurlijk niet zoquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet, maar wél elk meisje van dertien.
Nee, ik heb goede hoop op de uitspraak vd rechtbank voor Laura en haar familie.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Want jij denkt dat ze alsnog weggaat voordat dat onderzoek er is geweest?
And how can you be so sure?
Die is pas in oktober/november en volgens experts is haar route dan niet meer veilig genoeg...quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:11 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nee, ik heb goede hoop op de uitspraak vd rechtbank voor Laura en haar familie.
O ja, dat is waar ook, die discussie is hier nog helemaal niet gevoerdquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:09 schreef Anarki het volgende:
[..]
Alsof elk meisje van dertien hetzelfde is, en dat is natuurlijk niet zo
Laura's hersenmassa is vast al volgroeid. Dat zou haar inderdaad bijzonder maken. Of een mutant. Hoe je het ook wil zienquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O ja, dat is waar ook, die discussie is hier nog helemaal niet gevoerd![]()
Er is vast een alternatieve route te bedenken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die is pas in oktober/november en volgens experts is haar route dan niet meer veilig genoeg...
Zo is het maar net, Dicky.. maar slecht voorbereid op wereldreis, geheel zelfstandig terwijl minderjarig, zich onttrekkend aan de leer- en schoolplicht.. Daar hebben sommige mensen niet geheel onterecht bezwaar tegen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:09 schreef Anarki het volgende:
[..]
Alsof elk meisje van dertien hetzelfde is, en dat is natuurlijk niet zo
Vast, maar die moet dan ook weer beoordeeld worden, en tegen die tijd is die route vast ook niet meer veilig.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Er is vast een alternatieve route te bedenken.
Zich ontrekkend aan school en leerplicht --> dat doet ze niet; ze zou in die twee jaar een havo opleiding doen meen ik te weten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo is het maar net, Dicky.. maar slecht voorbereid op wereldreis, geheel zelfstandig terwijl minderjarig, zich onttrekkend aan de leer- en schoolplicht.. Daar hebben sommige mensen niet geheel onterecht bezwaar tegen.
Ik denk dat ze gedeeltelijk een reptillian is, verbonden met de belangrijkste bloedlijnen van de grootste koninklijke huizen. Vandaar de reeds volgroeide hersenen.Haar vader is natuurlijk bij de Tempeliers en de Illuminatie.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Laura's hersenmassa is vast al volgroeid. Dat zou haar inderdaad bijzonder maken. Of een mutant. Hoe je het ook wil zien
Die aanvraag hiervoor was afgekeurd door de leerplichtambtenaar omdat ze alleen is en er daardoor geen garantie van onderwijs is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Anarki het volgende:
[..]
Zich ontrekkend aan school en leerplicht --> dat doet ze niet; ze zou in die twee jaar een havo opleiding doen meen ik te weten.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Anarki het volgende:
[..]
Er is vast een alternatieve route te bedenken.
Kom eens bij ons in BNW kijken, you'll fit right inquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gedeeltelijk een reptillian is, verbonden met de belangrijkste bloedlijnen van de grootste koninklijke huizen. Vandaar de reeds volgroeide hersenen.Haar vader is natuurlijk bij de Tempeliers en de Illuminatie.
Het idee komt van de Bilderberggroep die het wel een leuk experiment vonden.
De rechtbank zei al dat hij een ander perspectief had!
The hidden agendaquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gedeeltelijk een reptillian is, verbonden met de belangrijkste bloedlijnen van de grootste koninklijke huizen. Vandaar de reeds volgroeide hersenen.Haar vader is natuurlijk bij de Tempeliers en de Illuminatie.
Het idee komt van de Bilderberggroep die het wel een leuk experiment vonden.
De rechtbank zei al dat hij een ander perspectief had!
Nou dan zie ik haar kansen gerduceert tot erg weinig, want scholing is wel erg belangrijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die aanvraag hiervoor was afgekeurd door de leerplichtambtenaar omdat ze alleen is en er daardoor geen garantie van onderwijs is.
Nee hoor, echt nietquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Zijn jullie nou nog steeds bezig?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Zijn jullie nou nog steeds bezig?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nou dan zie ik haar kansen gerduceert tot erg weinig, want scholing is wel erg belangrijk.
"Rechtdoor naar school en kantoor"quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
die van huis naar school en weer terug
Ik kan het je nog sterker vertellen.. Ik ben een tijdje bij de Vrijmetselarij geweestquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kom eens bij ons in BNW kijken, you'll fit right in![]()
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan het je nog sterker vertellen.. Ik ben een tijdje bij de Vrijmetselarij geweest
Oh? Ik bespeur een ommekeerquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nou dan zie ik haar kansen gerduceert tot erg weinig, want scholing is wel erg belangrijk.
Nee Lavenderr nee.quote:
Zo is het precies. Daarbij zijn leer- en schoolplicht niet hetzelfde. Bij schoolplicht wordt bedoeld dat je daadwerkelijk een school bezoekt, zelfstudie voldoet niet aan die norm.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:37 schreef Anarki het volgende:
[..]
Nee Lavenderr nee.
Ik heb nergens gezegd dat scholing niet belangrijk is, maar ik dacht dat ze een soort van wereldschool zou volgen, maar er wordt gezegd dat ze dat niet mag daar ze niet onderwezen kan worden, en zichzelf niet mag onderwijzen of iets dergelijks.
Moet ik daar echt op ingaan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Anarki het volgende:
[..]
Zich ontrekkend aan school en leerplicht --> dat doet ze niet; ze zou in die twee jaar een havo opleiding doen meen ik te weten.
En slecht voorbereid? WIe zegt dat en waar staat dat?
Ja tuurlijkquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]Mag ik je PM'en?
BNW kan wel wat vers bloed gebruiken.....![]()
Maakt me niet uit wat er in de vorige 16 delen allemaal de revue is gepaseerd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moet ik daar echt op ingaan?De afgelopen 16 delen is de argumentatie daarvoor een keer of 500 de revue gepasseerd..
Maar omdat ze alleen op pad zou gaan kan ze geen onderwijs bij de wereldschool volgen en dat dáár nog geeneens aan is gedacht betekent al dat het project slecht voorbereid is.
En dat kun je bij zo'n riskante onderneming stomweg niet gebruiken. Vandaar de twijfel bij velen.
Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
Dat ze ondanks die afwijzing (die was er al veel eerder namelijk) er alsnog vandoor wou gaan is mijns insziens anders vrij onverantwoord en ondoordacht. Ergo > slecht voorbereid.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:46 schreef Anarki het volgende:
[..]
Maakt me niet uit wat er in de vorige 16 delen allemaal de revue is gepaseerd.
Dat het project slecht is voorbereid moet nog blijken en in het kader van het onderwijs dat ze op een bepaalde manier moet volgen, dat is de grootste barrière.
Het moet nog blijken dat er uberhaupt iets aan de voorbereiding is gedaan.. Ze heeft iig. de schijn tegen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:46 schreef Anarki het volgende:
[..]
Maakt me niet uit wat er in de vorige 16 delen allemaal de revue is gepaseerd.
Dat het project slecht is voorbereid moet nog blijken en in het kader van het onderwijs dat ze op een bepaalde manier moet volgen, dat is de grootste barrière.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
En dat neem jij zonder meer over?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nee, wat is dat voor onzin. Staat op verschillende sites dat hij al die zeebevretten heeft gehaald
Ik denk dat Dick haar inderdaad beter gewoon de prostitutie in kan douwen, dat levert meer geld op om zijn bootje af te maken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Prostitutie is zo gewoon.. Als je haar wil exploiteren stop je je dochter in een levensgevaarlijke situatie en zoek je er sponsors voor.. Dat heeft wat meer cachet.
Niet iedereen. Iemand die volwassen is, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Als die graag dat risico neemt, moet ie dat zelf weten. Een kind van 13 mag zoiets niet zelf beslissen. Net zomin als een kind van 13 mag gaan trouwen, omdat ze vindt dat ze daar aan toe is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Jij zou iedereen afraden om de wereld rond te zeilen omdat de kans dat je het niet overleeft aanwezig is?
In ieder geval 'not human'quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Laura's hersenmassa is vast al volgroeid. Dat zou haar inderdaad bijzonder maken. Of een mutant. Hoe je het ook wil zien
Scherp!!quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet iedereen. Iemand die volwassen is, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Als die graag dat risico neemt, moet ie dat zelf weten. Een kind van 13 mag zoiets niet zelf beslissen. Net zomin als een kind van 13 mag gaan trouwen, omdat ze vindt dat ze daar aan toe is.
Geen enkel kind van mij die 13 is, beslist zelf dat hij of zij de wereld rond gaat varen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:13 schreef Anarki het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?
We zijn idd allemaal individuen in NL, en er zullen ook best 13-jarigen zijn die probleemloos de Mercedes van papa van Schubbekutteveen naar Lutjebroek kunnen rijden, maar wil dat ook zeggen dat we de 13-jarige die dat kan, of denkt dat te kunnen, maar de kans moeten geven zijn rijbewijs te halen zodat het ook legaal kan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:13 schreef Anarki het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?
Nee, fout, geen enkel kind van 13 mag dit zelf beslissen. Eén of andere domme ouder, die zijn kind geweldig vindt, mag niet bepalen dat zijn dochter boven de wet staat.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:13 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking die je maakt niet kunnen, maar je kan zelf ook bedenken waarom die vergelijking niet kan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
We zijn idd allemaal individuen in NL, en er zullen ook best 13-jarigen zijn die probleemloos de Mercedes van papa van Schubbekutteveen naar Lutjebroek kunnen rijden, maar wil dat ook zeggen dat we de 13-jarige die dat kan, of denkt dat te kunnen, maar de kans moeten geven zijn rijbewijs te halen zodat het ook legaal kan?
Wie Laura al dan niet graag in huis wil hebben staat buiten kijf hier, maar aardig dat je zo over haar denkt en dit beeld wil neerzettenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, fout, geen enkel kind van 13 mag dit zelf beslissen. Eén of andere domme ouder, die zijn kind geweldig vindt, mag niet bepalen dat zijn dochter boven de wet staat.
Voor dit soort zaken bestaat de kinderbescherming. En blijf je daar tegenin gaan, dan wordt ze uit huis geplaatst, mogelijk in een kindertehuis, of bij moussie. Een andere pleegouder zal een dergelijk tegendraads kind niet graag in huis hebben.
Waarom niet? Omdat het kind anderen schade toe kan brengen??quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:24 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking die je maakt niet kunnen, maar je kan zelf ook bedenken waarom die vergelijking niet kan.
Ah, het Nederlandse publiek wenst op de hoogte gehouden te worden van mevrouw haar voorbereidingen en planningen. Waar zou ze dat doen? Het lijkt alsof sommige mensen vinden dat ze verantwoording schuldig is aan het Nederlandse publiek. Dat is ze natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
Situatie's overzien/inschatten dat hangt af van de ervaring die je hebt opgedaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat het kind anderen schade toe kan brengen??
Waarom denk je dat die kans groter is bij een 13-jarige??
Omdat ze situaties minder goed kunnen overzien dan volwassenen. En dat is nou net het probleem.
En dus zou een 13-jarige een uitstekende automobilist zou kunnen zijn als hij maar voldoende ervaring opdoet?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Anarki het volgende:
[..]
Situatie's overzien/inschatten dat hangt af van de ervaring die je hebt opgedaan.
Zeilen vergelijken met autorijden is appels met peren vergelijken Leandra.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dus zou een 13-jarige een uitstekende automobilist zou kunnen zijn als hij maar voldoende ervaring opdoet?
Moeten we ze dan maar de kans geven hun rijbewijs te halen?
Genoeg kinderen die met een jaar of 6 al gaan zeilen bij een zeilschool, en er zijn zelfs wedstrijden voor optimisten, zoals de klasse heet waarin meestal door jonge kinderen gezeild wordt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef Leandra het volgende:
Moeten we ze dan maar de kans geven hun rijbewijs te halen?
Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in hun eentje op hun 13de een wereldreis kunnen maken....quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Genoeg kinderen die met een jaar of 6 al gaan zeilen bij een zeilschool, en er zijn zelfs wedstrijden voor optimisten, zoals de klasse heet waarin meestal door jonge kinderen gezeild wordt.
Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in hun eentje op hun 13de een wereldreis kunnen maken....
Omdat misschien niet heel 13-jarig Nederland een reisje om de wereld wil maken? Alleen? En aangezien we ons allemaal, niemand uitgezonderd aan de hier in Nederland geldende wetten moeten houden. Dus Laura ook. Dan vind ik het niet zo vreemd dat 'men' hier vele vraagtekens en kanttekeningen bij en bezwaren tégen heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ah, het Nederlandse publiek wenst op de hoogte gehouden te worden van mevrouw haar voorbereidingen en planningen. Waar zou ze dat doen? Het lijkt alsof sommige mensen vinden dat ze verantwoording schuldig is aan het Nederlandse publiek. Dat is ze natuurlijk niet.Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat half Nederland, inclusief overheidsinstanties, zich zo met individuele mensen kunnen gaan bemoeien, hoe haal je het in je hoofd dat je daar recht op zou hebben? Als ik Laura was zou ik ook voor deze mensen een psychologisch onderzoek aanvragen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.
Ik heb niet eens zo veel twijfels over het al dan niet mogelijk zijn, ze zal het misschien best kunnen, ik vind het echter niet verantwoord, net zo min als ik het verantwoord vind dat een kind wat al van kleins af aan op (landbouw)voertuigen op eigen erf rijdt, toegestaan zou moeten worden dat op de openbare weg te doen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.
Vraagtekens en kanttekeningen, dat is prima, dat heb ik ook als Bolt meer dan 40 km/u rent, bij wielrenners die met 120 km/u van een berg af rijden en bij de bergbeklimmers die ieder jaar de K2 op willen. Maar bezwaren vind ik niet op z'n plaats, het is jouw kind niet en je komt ook niet uit de omgeving van Laura, wat is het dat dan hele volksstammen haar dan toch van die tocht af willen houden. Latente moederneigingen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
Dan vind ik het niet zo vreemd dat 'men' hier vele vraagtekens en kanttekeningen bij en bezwaren tégen heeft.
Nou nee, dat niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vraagtekens en kanttekeningen, dat is prima, dat heb ik ook als Bolt meer dan 40 km/u rent, bij wielrenners die met 120 km/u van een berg af rijden en bij de bergbeklimmers die ieder jaar de K2 op willen. Maar bezwaren vind ik niet op z'n plaats, het is jouw kind niet en je komt ook niet uit de omgeving van Laura, wat is het dat dan hele volksstammen haar dan toch van die tocht af willen houden. Latente moederneigingen?
Nee, het gaat verder, velen willen haar af houden van die reis. Bezorgdheid kan zich bijvoorbeeld ook uiten in het geven van extra tips om de reis zo veilig mogelijk te maken. Ik vind overigens, van wat ik tot nu gelezen heb, dat de voorbereiding beter kan, het vergemakkelijkt de omgang met een hoop problemen zodat de slagingskans van de reis dan sterk toeneemt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:59 schreef Lavenderr het volgende:
Nou nee, dat niet.
Eigenlijk bezorgdheid voor het meisje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |