abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2009 @ 14:49:57 #1
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72399487
Natuurlijk is er animo voor deel 17

kopie vorige OP:
quote:
De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.

Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.

De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
pi_72399927
Eigenlijk wel een goede ontwikkeling.

Jeugdzorg heeft laten zien wel degelijk in staat te zijn snel op de ontwikkelingen in te kunnen springen.

Ik neem nu zonder meer aan dat Jeugdzorg alle tuig wat voor galg en rad opgroeit in onze kanswijken ook voortvarend gaat aanpakken, en subiet onder voogdij plaatst
pi_72400181
agendapunt
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_72400522
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:05 schreef 49R het volgende:
Eigenlijk wel een goede ontwikkeling.

Jeugdzorg heeft laten zien wel degelijk in staat te zijn snel op de ontwikkelingen publiciteit in te kunnen springen.
Ik vrees dat ik hier de spijker op z'n kop sla
quote:
Ik neem nu zonder meer aan dat Jeugdzorg alle tuig wat voor galg en rad opgroeit in onze kanswijken ook voortvarend gaat aanpakken, en subiet onder voogdij plaatst
Ik hoop het, maar vrees van niet... Tuig aanpakken is moeilijk, 1 meisje dat netjes volgens de regels wil werken is makkelijk aan te pakken.
censuur :O
pi_72400690
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik hier de spijker op z'n kop sla
[..]

Ik hoop het, maar vrees van niet... Tuig aanpakken is moeilijk, 1 meisje dat netjes volgens de regels wil werken is makkelijk aan te pakken.
Ik ben bang, zó bang... dat je gelijk hebt
pi_72401669
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:30 schreef 49R het volgende:

[..]

Ik ben bang, zó bang... dat je gelijk hebt
Oftewel: koop een klein oud zeilbootje (5000 euro max.!), geef dat bootje aan zo'n relschoppertje, schop hem bij Vlissingen de sluis door, en wens hem veel plezier? Lijkt me een goedkope oplossing
censuur :O
pi_72402051
Nog iets van dat verwend nest gehoord?
pi_72402323
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
Je bent wel erg begaan met het lot van dit kind. Eerst was het een blaag en nu reeds een verwend nest. Bespeur Proef ik iets van afgunst?
  donderdag 3 september 2009 @ 16:47:05 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72403142
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
Jaloers dat jij vastzit aan je kutbaantje, je kutrelatie, je kutkind en je kuthuis en niet, zoals dat "verwende nest" vrij bent om te doen en laten wat je wilt zeker?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72403366
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jaloers dat jij vastzit aan je kutbaantje, je kutrelatie, je kutkind en je kuthuis en niet, zoals dat "verwende nest" vrij bent om te doen en laten wat je wilt zeker?
Ben ik even blij.
pi_72403417
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je bent wel erg begaan met het lot van dit kind. Eerst was het een blaag en nu reeds een verwend nest. Bespeur Proef ik iets van afgunst?
Whahaha, ik wilde weer Blaag typen, maar dacht, kom laat ik voor iets anders gaan.
Ik heb er hier nog meer gelezen.... morgen ga ik voor 'autistje' en dan wil ik daarmee niet de overige autisten in Nederland of waar dan ook beledigen.
  donderdag 3 september 2009 @ 17:48:58 #12
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72404845
Heerlijk, het gaat gewoon verder
Deel 17 alweer.
pi_72404936
Ik erger me aan het minachtende sfeertje dat express door sommige wordt neergezet
  donderdag 3 september 2009 @ 17:54:59 #14
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_72404981
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:55 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Whahaha, ik wilde weer Blaag typen, maar dacht, kom laat ik voor iets anders gaan.
Ik heb er hier nog meer gelezen.... morgen ga ik voor 'autistje' en dan wil ik daarmee niet de overige autisten in Nederland of waar dan ook beledigen.
Autist is geen belediging. Integendeel.

Het woord ' Sociaal' is de blinkende zeis van ons maaiveld. Mooi dat sommige mensen daar lekker schijt aan hebben.
pi_72405053
Ah een deel 17... ben benieuwd of we dit topic nog te horen krijgen of Laura deze week idd in de schoolbanken zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72405211
TerugVaarPost
pi_72405236
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:57 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel 17... ben benieuwd of we dit topic nog te horen krijgen of Laura deze week idd in de schoolbanken zat.
Ben ik ook benieuwd naar. Zal toch wel? Waarom eigenlijk niet he?
pi_72405822
TerugBlaagPost
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:44 schreef Cerbie het volgende:
Vergeef me dat ik niet alle 16 topics door ga lezen, maar we moeten een minderjarige dus gewoon haar gang laten gaan in deze, ook al is de kans groot dat haar iets lelijks overkomt?

Ik dacht dat we als samenleving minderjarigen moesten beschermen tegen onverstandige, roekeloze of uit onervarenheid gemaakte beslissingen? Natuurlijk iedereen moet zijn eigen fouten maken om ervan te leren en je moet een kind niet tegen alles beschermen want dan groeit het nooit op. Maar een twee jaar lange zeiltocht rond de wereld is toch wel wat anders dan een blauwtje lopen op het schoolfeest.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 3 september 2009 @ 18:28:15 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_72405907
Laat het domme wicht toch lekker verzuipen joh, missen we niks aan
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 3 september 2009 @ 18:31:56 #20
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72406019
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:52 schreef Anarki het volgende:
Ik erger me aan het minachtende sfeertje dat express door sommige wordt neergezet
Dat sfeertje wordt natuurlijk gevoed vanuit 2 kampen he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72406049
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:31 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat sfeertje wordt natuurlijk gevoed vanuit 2 kampen he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zet dat express neer idd .
  donderdag 3 september 2009 @ 18:39:19 #22
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72406251
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:03 schreef Lavenderr het volgende:
TerugVaarPost
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 18:53:28 #23
137949 Disana
pi_72406670
quote:
Hoi allemaal ik wil nog even zeggen dat alles wat op LauraGuppy geschreven word komt niet van mijzelf. hellaas doet iemand zich voor als mij
http://twitter.com/Born_to_Sail
pi_72406691
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:30 schreef Perico het volgende:
Ik heb overigens wel alle delen gelezen, de ene post van moussie die ik quootte had ik eruit gelicht omdat hij me was bijgebleven en er niet op gereageerd was. Maar ja, volgens moussie maakt dat niet uit, dan heb je gewoon niet goed gelezen .

Het is begrijpelijk, maar daarom niet minder stuitend gedrag als je vindt dat je als ervaringsdeskundige of als expert meer recht van spreken hebt dan anderen en "landrot-leken" diskwalificeert.
Ik denk dat vrijwel alles wat ik heb gezegd over het zeilen makkelijk te controleren is op het internet, we hadden het ergens in het begin over het verschil in golven bvb, die ik beiden heb meegemaakt en daarom uit eerste hand het verschil ken .. ipv het op te zoeken wordt er nu betwijfeld of ik überhaupt gevaren heb .. en tja, dat gaat de hele tijd al zo.
quote:
Het gaat namelijk niet eens meer om het zeilinzicht van Laura, maar meer om: heeft een 13 jarig meisje een goed beoordelingskader om 1001 beslissingen te nemen, en wat doet het met haar psyche en ontwikkeling om zo lang op zee en weg van huis te zijn, als normaliter een 13 jarige niet eens alleen op vakantie mag naar het buitenland (want, te gevaarlijk).
En daar komt dus het perspectief om de hoek kijken, waarmee ben je opgegroeid, wat is voor jou normaal .. als je van jongs af aan geleerd hebt hoe je je in het verkeer moet gedragen is dat ook wel gevaarlijk maar best te doen, als je uit een dorp in de rimboe komt is het levensgevaarlijk .. daar komt de opmerking over landrotten vandaan, het is een gevaar dat je niet kent en daarom anders benadert.

En nogmaals, de langste periode dat zij alleen is is 3 weken en als ik het goed heb begrepen wordt zij overal opgevangen door bekenden van haar of van haar vader.
quote:
Verder hoef je horrorverhalen van solo zeezeilers niet te negeren. Die dingen gebeuren. Alleen maar zaken rooskleurig voorstellen als: "oww, is een pretroute, en een feestroute van Canarias tot Cariben", dat lijkt me niet juist. In het bergbeklimmen heb je ook zgn. "makkelijke" en "moeilijke" bergen, maar laat nou net een Poolse klimlegende op de makkelijkste achtduizender zijn verongelukt, bijvoorbeeld.
Natuurlijk gebeuren die dingen, wat dan ook je passie is (of noodzaak om van A naar B te komen) en hoe goed je ook voorbereid bent, dat zeg ik dan ook nergens, alleen dat de door haar gekozen route verhoudingsgewijs veilig is en zo genoemd wordt door een aantal zeilers die ik ken (voor hun zit er geen uitdaging aan) .. dus ja, ik vind dat de risico's overdreven worden, uitvergroot.

Ik persoonlijk vind bvb die oversteek die Mike Perham gemaakt heeft op zijn 14de veel gevaarlijker, dat stukje Atlantic is een stuk ruiger, en daar lees je dan van dat pa er wel achteraan zeilt maar midden in een storm is zijn kind toch alleen .. en die wordt dan weer wel geprezen hier, om zijn voorbereiding voor zijn wereldreis die die nu gemaakt heeft, oa dus die trip over de Atlantic, een kortere reis met meer risico is ineens wel goed op die leeftijd? Laura had niet naar Engeland moeten zeilen maar over de Atlantic, dan was het wel goed geweest?

Waar het op neer komt is en blijft het perspectief mi, wat is voor jou normaal, met welke risico's heb jij leren omgaan ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 18:56:23 #25
137949 Disana
pi_72406764
quote:
Kuitenbrouwer over Laura Dekker: ‘Vader Dick wil ook weer de wereld rond’

Het eigenaardigste aan de zaak Laura Dekker vind ik dat we nooit iets van haar ouders vernemen. Zij woont bij haar vader; haar vader is aanwezig bij persconferenties, maar zegt nooit iets. Wij moeten het doen met haar advocaat, een ‘zeilvriend’ (vorige week in Knevel & Van den Brink) en Laura zelf. Haar ouders voelen zich blijkbaar niet verantwoordelijk voor haar, of in elk geval op een andere manier dan gebruikelijk. Ik kan me voorstellen dat je als ouder de indruk wilt vermijden dat jij de motor bent achter zo’n onderneming, maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden een verklaring af te leggen? Je zo angstvallig schuilhouden kan evengoed argwaan wekken. Is er iets te verbergen? Laura’s vader heet Dick, zoveel weten we. Ik googlede Dick Dekker. (HP/De Tijd)
http://www.nauticlink.com(...)weer-de-wereld-rond/

Inderdaad. De moeder durft waarschijnlijk niet eens iets te zeggen, bang dat ze dochter in het kielzog van haar vader tegen zich krijgt... maar waarom zwijgt die vader, juist degene die het voor haar op kan nemen.
pi_72406927
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad. De moeder durft waarschijnlijk niet eens iets te zeggen, bang dat ze dochter in het kielzog van haar vader tegen zich krijgt... maar waarom zwijgt die vader, juist degene die het voor haar op kan nemen.
Best eigenaardig inderdaad.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:03:15 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72406972
quote:
die spelling is om te huilen, ik kan me niet voorstellen dat dit wel de echte is?
pi_72407006
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

die spelling is om te huilen, ik kan me niet voorstellen dat dit wel de echte is?
Dat krijg je he, als ze voor een lagere opleiding gaan
  donderdag 3 september 2009 @ 19:04:41 #29
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72407008
Dat Kuitenbrouwerartikel vond ik inderdaad wel een eye-opener.
pi_72407011
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog een stukje uit de gelderlander aangehaald meen ik waar die vader het een en ander vertelde.
Maar nu verteld de vader nooit iets op persconferenties jaja, gewoon de dekkers afkraken is het, puur bashen
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 19:05:05 #31
137949 Disana
pi_72407021
quote:

[..]

Ja da's gissen natuurlijk. Maar geef de 'bijzondere' kindjes de kost die wel kunnen leren maar totaal niet kunnen spellen.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:06:44 #32
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72407071
quote:

[..]

Hoe kan jij nou toch de spelling van een wonderkindje begrijpen ..........
pi_72407094
quote:

[..]

Kind is bijna 14 en moet dan al spellen zoals iemand die de havo of hoger heeft?
Wederom bashen
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 19:08:03 #34
137949 Disana
pi_72407105
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef Anarki het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog een stukje uit de gelderlander aangehaald meen ik waar die vader het een en ander vertelde.
Maar nu zwijgt de vader nooit iets op persconferenties jaja, gewoon de dekkers afkraken is het, puur bashen
quote:
Laura was out sailing Friday and did not attend the District Court hearing. Her father, Dick Dekker, was in court to hear the decision from the three judges, but made no immediate comment.
'No immediate comment.' Hij zou zijn dochter een groter plezier doen als hij nog een keer de pers te woord stond om te vertellen dat Laura het jammer vindt maar het goed opvat en gewoon weer naar school gaat.
pi_72407143
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:07 schreef Anarki het volgende:

[..]

Kind is bijna 14 en moet dan al spellen zoals iemand die de havo of hoger heeft?
Wederom bashen
Spellen heb je onder de knie lijkt mij, als je van de lagere school komt.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 19:09:16 #36
137949 Disana
pi_72407148
quote:

[..]

Wederom bashen
Spelling en grammatica leer je op de lagere school. Tenzij je een waardeloze onderwijzer hebt of niet geïnteresseerd bent.
pi_72407339
Het hele stuk waar op de vorige pagina al een stukje van is aangehaald:

http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker

Kuitenbrouwer over Laura Dekker

Het eigenaardigste aan de zaak Laura Dekker vind ik dat we nooit iets van haar ouders vernemen. Zij woont bij haar vader; haar vader is aanwezig bij persconferenties, maar zegt nooit iets. Wij moeten het doen met haar advocaat, een ‘zeilvriend’ (vorige week in Knevel & Van den Brink) en Laura zelf.
Haar ouders voelen zich blijkbaar niet verantwoordelijk voor haar, of in elk geval op een andere manier dan gebruikelijk. Ik kan me voorstellen dat je als ouder de indruk wilt vermijden dat jij de motor bent achter zo’n onderneming, maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden een verklaring af te leggen? Je zo angstvallig schuilhouden kan evengoed argwaan wekken. Is er iets te verbergen?
Laura’s vader heet Dick, zoveel weten we.
Ik googlede Dick Dekker.
Behalve recente nieuwsberichten waarin zijn naam valt, vond ik twee documenten. Het eerste was een oud exemplaar van de Wijkse Courant (8 maart 2006), over een actie bij het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede. Schoolkinderen boden de burgemeester een petitie aan tegen de uitzetting van hun klasgenootje, Laura Dekker, die met haar vader op een boot in de jachthaven van Wijk bij Duurstede woonde. Dat is illegaal. De foto toont een klein blond meisje, bepakt een met bontgekleurde rugzak en omringd door leeftijdsgenoten, in gesprek met de burgervader.

Het tweede document dat ik vond, dateert van een jaar eerder, 2005, een pagina op de website van Proteus Producties, een communicatiebureau dat journalistieke producties verzorgt voor onder andere het maandblad Truckstar. Dit is een soort making-of van zo’n productie, het verhaal achter het verhaal, zogezegd.
Het begint zo:
“Echt bijzondere mensen kom je in het leven niet zo vaak tegen en als je ze tegenkomt dan blijken ze vaak in het transport of in de scheepvaart werkzaam te zijn. Dick Dekker is zo’n bijzonder mens en ik kwam hem kortgeleden tijdens een transport/hijsproject tegen op de Lunenburg jachthaven, annex scheepswerf in Wijk bij Duurstede. Een 20 meter lang en 7 (!) meter breed schip werd van het achterterrein op een dieplader van DDM naar de waterkant gereden en vervolgens met een 700 tons telescoopkraan van Michielsens in het water gezet.”

Dat uitroepteken achter die 7 staat er niet voor niets: twintig bij zeven is een bizarre maat voor een schip. Op de foto’s bij het stuk is dat ook goed te zien. Het is net alsof er een gestroomlijnd privézwembad in de takels hangt. Maar het is het schip waar Dick Dekker op dat moment al een jaar of vijf aan bouwt. Ooit was hij binnenschipper, maar dat beviel hem niet, en toen is hij boten gaan bouwen, zonder opleiding en uit het hoofd, zonder tekeningen. Na een aantal conventionele zeilboten begint hij hier aan zijn levenswerk, de boot waarmee hij de wereld rond wil zeilen. Nog een keer, want zoals we hebben kunnen lezen, vond Laura’s geboorte ook plaats tijdens een wereldreis.
Het ontwerp van zijn schip is geïnspireerd op een oud type Noorse viskotter, waarvan Dekker een moderne versie bouwt, met materialen en technieken van nu. Die Noorse kotters hadden een kiel gevuld met basaltblokken, bij Dekkers variant is dat een enorme klomp gewapend beton. Eigenlijk is het een kruising tussen een zeiljacht en een woonboot. Die biedt meer leefruimte dan een gemiddeld rijtjeshuis, ongeveer twee keer zoveel als een normaal jacht. Over vijf jaar moet hij klaar zijn, vertelt Dekker (opm: dat is dus in 2010). Op dat moment was hij part-time werkzaam op de werf van watersportcentrum De Lunenburg maar, zoals NRC Handelsblad vorige week berichtte, onlangs kreeg hij onenigheid met de eigenaar, en sindsdien ligt zijn schip in de jachthaven van Maurik, aan de overkant van de Lek. Op Google Earth ligt het nog bij De Lunenburg, iets ten oosten van de laatste steiger, aan de wal. Langer, maar vooral aanzienlijk breder dan de andere jachten die er zijn afgemeerd. Geen opbouw, geen tuigage, wel een flink gat waar de mast moet komen.

Dick Dekker heeft zelf dus ook een Grote Droom. De wereld rond met zijn unieke Noorse Neokotter. En nu lanceert zijn dochter Laura het plan om solo rond de wereld te gaan zeilen, als jongste zeiler ooit. Als zoiets lukt en je pakt het zakelijk slim aan, valt er erg veel geld mee te verdienen. Een boekdeal, filmrechten, de documentaire, het internationale lezingen- en talkshowcircuit. Kassa. Dan schiet er vast wel wat over om eindelijk die kotter af te maken. Zodat ook de droom van Dick Dekker in vervulling kan gaan. Dat zou een prettige bijkomstigheid zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Banjerkanjer op 03-09-2009 19:52:08 ]
  donderdag 3 september 2009 @ 19:15:08 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72407356
quote:

[..]

Stam plus t heb je dan toch al wel gehad?
pi_72407388
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Spellen heb je onder de knie lijkt mij, als je van de lagere school komt.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Spelling en grammatica leer je op de lagere school. Tenzij je een waardeloze onderwijzer hebt of niet geïnteresseerd bent.
Wat ik daar lees zijn snelheidsfoutjes, en zoals jullie dat afkraken is puur bashen, geeft niet, ik volg jullie nu een paar dagen hier in dit topic en het is nooit positief geweest en dat zullen jullie ook niet worden waarschijnlijk.
Maar jaloezie en afkatten tja een vrouwending denk ik.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:17:38 #40
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72407446
Op die Twitter kan ik me nog wel voorstellen, het gaat allemaal snel. Als ik aan het posten ben, zoek ik ook geen dingen op over tussenstreepjes, bijvoorbeeld, en je typt al gauw een fout.
Maar die website, dat vind ik wel erg. Zoiets zou je toch met aandacht moeten verzorgen, en goed moeten (laten) controleren.
Zelfde geldt voor "Zeilmeisje".
pi_72407460
M'n post, wat doen jullie.

Wat is nou eigenlijk het probleem volgens de Laura-moet-gewoon-gaan kliek? Dat ze oud genoeg is om die keus zelf te maken en dat ze daarin onnodig geblokkeerd wordt?

De laatste keer dat ik keek was een 13-jarige minderjarig en behoor je minderjarigen voor ernstige fouten te behoeden. Zijn jullie / Moussie / serieus van mening dat dat kind op haar 13e mentaal sterk genoeg is om 2 jaar lang alleen op de oceaan rond te dobberen?
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:28 schreef Pek het volgende:
Laat het domme wicht toch lekker verzuipen joh, missen we niks aan
En achteraf ook geen stille tochten gaan houden, ze heeft toch zelf gekozen om te gaan.
pi_72407721
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:15 schreef Anarki het volgende:

[..]

[..]

Wat ik daar lees zijn snelheidsfoutjes, en zoals jullie dat afkraken is puur bashen, geeft niet, ik volg jullie nu een paar dagen hier in dit topic en het is nooit positief geweest en dat zullen jullie ook niet worden waarschijnlijk.
Stam + t heeft niets met snelheidsfoutjes te maken.

En verder heb je gelijk. Jaloezie en afkatten is voorbehouden aan vrouwen, mannen doen dat inderdaad nooit
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 19:24:17 #43
137949 Disana
pi_72407736
quote:

[..]

[..]

Dus ga jij ons maar zitten bashen i.p.v. inhoudelijk over het topic te posten. Makes sense.
pi_72407737
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef ValseNoot het volgende:
Op die Twitter kan ik me nog wel voorstellen, het gaat allemaal snel. Als ik aan het posten ben, zoek ik ook geen dingen op over tussenstreepjes, bijvoorbeeld, en je typt al gauw een fout.
Maar die website, dat vind ik wel erg. Zoiets zou je toch met aandacht moeten verzorgen, en goed moeten (laten) controleren.
Ach er is niets meer te mieren, en dan maar zoeken naar dingen om af te kraken --> wie een hond wil slaan vindt altijd een stok in de buurt, en ja hoor....

Goed ik geef je gelijk dat een website toch minimaal een spellingchecker mag gebruiken als niet dat zelf niet kan.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:26:14 #45
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72407822
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Anarki het volgende:

[..]

Ach er is niets meer te mieren, en dan maar zoeken naar dingen om af te kraken --> wie een hond wil slaan vindt altijd een stok in de buurt, en ja hoor....
Honden slaan mag niet. Vastbinden op een bootje op de oceaan dan weer wel.
pi_72407860
quote:

[..]

Jawel, over de laatste alinea in het Kuitenbrouwer stuk, valt nog heel wat te discusiëren
  donderdag 3 september 2009 @ 19:27:43 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72407889
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef ValseNoot het volgende:
Over die hellaas hoor je me dan ook niet. Maar stam + t heb je onder de knie of niet, van haar mogen we verwachten dat ze het onder de knie heeft.
quote:
  donderdag 3 september 2009 @ 19:30:39 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72408007
quote:

[..]

Goed ik geef je gelijk dat een website toch minimaal een spellingchecker mag gebruiken als niet dat zelf niet kan.
Ook weer zo flauw van jou.

Ik zei:
quote:

[..]

Kortom, ik zou van haar beter verwachten, zoveel beter dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het de echte twitter is.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 19:32:18 #49
137949 Disana
pi_72408076
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jawel, over de laatste alinea in het Kuitenbrouwer stuk, valt nog heel wat te discusiëren
Ja maar dat zijn natuurlijk wel de woorden van Kuitenbrouwer zelf, een mogelijkheid die hij ziet. Eerlijk gezegd zie ik die mogelijkheid ook, want pa is gezien de 'actie' op Laura's school niet vies van wat ophef en aandacht, maar of de beide zeilreizen gekoppeld zijn weten we (nog) niet.

Bedankt voor het plaatsen van het hele stuk trouwens.
pi_72408085
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat vader Dekker zo wordt neergezet dat hij zijn dochter gebruikt om geld binnen te halen om zijn kotter af te bouwen.
Slim idee, maar of dat zo is....
pi_72408104
Gaan we nu over haar spelling door?
  donderdag 3 september 2009 @ 19:33:38 #52
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_72408130
Maar gaat ze nou voor 100% helemaal niet weg of heeft ze nog een kans?
pi_72408149
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Anarki het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat vader Dekker zo wordt neeregzet dat hij zijn dochter gebruikt om geld binnen te halen om zijn kotter af te bouwen.
Kunnen ze veel beter een wedje opzetten:

Voorspel *HIER* hoelang het duurt voordat Somalische piraten aankondigen Laura in de mensenhandel te gooien
pi_72408271
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ook weer zo flauw van jou.

Ik zei:
[..]

Kortom, ik zou van haar beter verwachten, zoveel beter dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het de echte twitter is.
Ohw jij kon je niet voorstellen dat het Laura was die 'spelling fouten maakt om te huilen' ...Gelukkig maar
pi_72408457
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn natuurlijk wel de woorden van Kuitenbrouwer zelf, een mogelijkheid die hij ziet. Eerlijk gezegd zie ik die mogelijkheid ook, want pa is gezien de 'actie' op Laura's school niet vies van wat ophef en aandacht, maar of de beide zeilreizen gekoppeld zijn weten we (nog) niet.

Bedankt voor het plaatsen van het hele stuk trouwens.
Ik wil ook niet beweren dat Kuitenbrouwer het bij het rechte eind heeft, maar er zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten? Ik hoop het niet, want dat zou wel heel kwalijk zijn.
pi_72408487
quote:

[..]

[..]

Ik ben geen vrouw
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 3 september 2009 @ 19:43:22 #57
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72408508
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:32 schreef Anarki het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat vader Dekker zo wordt neergezet dat hij zijn dochter gebruikt om geld binnen te halen om zijn kotter af te bouwen.
Of dat zo is kan niet bewezen worden, natuurlijk. Maar het is weer één van de vreemde puntjes in het verhaal. Daarnaast zijn hier al zoveel vreemde puntjes gesignaleerd, bijvoorbeeld het feit dat ze zelf de publiciteit hebben gezocht en vervolgens over de publiciteit klagen. Het feit bijvoorbeeld dat ze op de Laura-Dekker-site zelf (ik persoonlijk vind op een wat rellerige manier) de discussie aanzwengelen over het al dan niiet goed/afkeuren van het plan van Laura, en vervolgens klagen dat iedereen een mening heeft.
Het feit dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd, en daarnaast de constatering dat velen het meisje in allerlei aspecten nauwelijks middelmatig vinden.
En zo zijn er nog onnoembaar veel vreemde tegenstellingen op te noemen.

En als je dan eens gaat vergelijken met andere jongeren, die een ambitieuze zeildroom willen verwezenlijken .........

Ja, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.
pi_72408869
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw
Was jij dan ook zo erg aan het afkatten en jaloers?

quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:43 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Of dat zo is kan niet bewezen worden, natuurlijk. Maar het is weer één van de vreemde puntjes in het verhaal. Daarnaast zijn hier al zoveel vreemde puntjes gesignaleerd, bijvoorbeeld het feit dat ze zelf de publiciteit hebben gezocht en vervolgens over de publiciteit klagen. Het feit bijvoorbeeld dat ze op de Laura-Dekker-site zelf (ik persoonlijk vind op een wat rellerige manier) de discussie aanzwengelen over het al dan niiet goed/afkeuren van het plan van Laura, en vervolgens klagen dat iedereen een mening heeft.
Het feit dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd, en daarnaast de constatering dat velen het meisje in allerlei aspecten nauwelijks middelmatig vinden.
En zo zijn er nog onnoembaar veel vreemde tegenstellingen op te noemen.

En als je dan eens gaat vergelijken met andere jongeren, die een ambitieuze zeildroom willen verwezenlijken .........

Ja, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.
Dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd verbaast me niets --> het is toch een wonder als je op je 13e de wereld rond wil en ook nog eens kan zeilen (dat laatste zal ze binnenkort bewijzen).
Een wonderkind heeft meestal een bijzonder talent, en zoals ieder mens vele manco's, maar ze is pas 13 bijna 14 jaar.
En onnoembaar veel tegenstellingen zul je altijd vinden of voorgeschoteld krijgen
  donderdag 3 september 2009 @ 19:53:20 #59
3542 Gia
User under construction
pi_72408883
quote:

Och, liever een hond met een stok slaan, dan dat hij door een giek van een boot af wordt geslagen.
quote:
Maareh, ben jij toevallig Pa Dekkers? Geregistreerd op 30 augustus en alleen geïnteresseerd in dit topic? Of misschien ben je Laura zelf wel. Hoewel je als vrouw (meisje dus) het vrouwzijn niet af gaat kraken.
pi_72408927
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef Cerbie het volgende:
M'n post, wat doen jullie.

Wat is nou eigenlijk het probleem volgens de Laura-moet-gewoon-gaan kliek? Dat ze oud genoeg is om die keus zelf te maken en dat ze daarin onnodig geblokkeerd wordt?

De laatste keer dat ik keek was een 13-jarige minderjarig en behoor je minderjarigen voor ernstige fouten te behoeden. Zijn jullie / Moussie / serieus van mening dat dat kind op haar 13e mentaal sterk genoeg is om 2 jaar lang alleen op de oceaan rond te dobberen?
Het is dat ik persoonlijk wordt aangesproken ..

Ik denk dat je je niet blind moet staren op een leeftijd maar kijken naar de omstandigheden .. en voor we weer de discussie over de groei en ontwikkeling van de hersenen krijgen, wie zegt dat een groei buiten de gebaande paden per definitie 'slecht' is?

En hou nog toch ajb eens op met dat '2 jaar lang alleen op de oceaan rond dobberen', de langste oversteek duurt pakweg 3 weken en ze zit tussentijds langdurig aan land en wordt, als ik het goed heb begrepen, opgevangen door bekenden, waarom iedere keer maar weer zo overtrokken uitvergroten?
quote:
En achteraf ook geen stille tochten gaan houden, ze heeft toch zelf gekozen om te gaan.
hehe, ik denk dat er maar een stille tocht wordt gehouden, en dat is voor Laura's droom, ik denk niet dat een rechter het risico durft te nemen en te zeggen 'ga maar', ik vermoed dat zelfs als een bevestiging komt dat zij het mentaal aan kan een rechter nog gaat beslissen dat het risico te groot is, onberekenbaar. Je zal het maar op je bord krijgen als het misgaat, dan is het de zoveelste foute beslissing die een kinderleven kost ..
pleased to meet you
pi_72408968
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, liever een hond met een stok slaan, dan dat hij door een giek van een boot af wordt geslagen.
quote:
[..]

Maareh, ben jij toevallig Pa Dekkers? Geregistreerd op 30 augustus en alleen geïnteresseerd in dit topic? Of misschien ben je Laura zelf wel. Hoewel je als vrouw (meisje dus) het vrouwzijn niet af gaat kraken.
Nee, ik hou alleen hier en daar een pleidooi.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:57:16 #62
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72409020
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef Anarki het volgende:

[..]

[..]

--> het is toch een wonder als je op je 13e de wereld rond wil en ook nog eens kan zeilen
Nou, volgens mij is het een heel gewone droom, hoor, voor een 13-jarige die goed kan zeilen om de wereld rond te willen ......
Daar zullen er wel honderden van zijn in ons landje en honderdduizenden in Europa.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 19:58:12 #63
137949 Disana
pi_72409055
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:55 schreef Anarki het volgende:

[..]

[..]

Nee, ik hou alleen hier en daar een pleidooi.
Ik heb nog geen pleidooi gezien. Ik zie je alleen vrouwen bashen.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:59:02 #64
3542 Gia
User under construction
pi_72409075
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef Anarki het volgende:

[..]

Was jij dan ook zo erg aan het afkatten en jaloers?

[..]

Dat Laura als wonderkind wordt gepresenteerd verbaast me niets --> het is toch een wonder als je op je 13e de wereld rond wil en ook nog eens kan zeilen (dat laatste zal ze binnenkort bewijzen).
Een wonderkind heeft meestal een bijzonder talent, en zoals ieder mens vele manco's, maar ze is pas 13 bijna 14 jaar.
En onnoembaar veel tegenstellingen zul je altijd vinden of voorgeschoteld krijgen
Nogmaals, het feit dat ze fantastisch kan zeilen bewijst nog niet dat ze ook 2 jaar lang alleen op een boot voor zichzelf kan zorgen. Als het mijn dochter was, zou ik haar dergelijke ideeën direct uit haar kop praten. Waarmee ik niet wil zeggen dat kinderen geen dromen mogen hebben, mag best, maar ze moeten wel een beetje reëel zijn.
pi_72409171
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, het feit dat ze fantastisch kan zeilen bewijst nog niet dat ze ook 2 jaar lang alleen op een boot voor zichzelf kan zorgen. Als het mijn dochter was, zou ik haar dergelijke ideeën direct uit haar kop praten. Waarmee ik niet wil zeggen dat kinderen geen dromen mogen hebben, mag best, maar ze moeten wel een beetje reëel zijn.
pi_72409255
Kinderen moeten leren om onderscheid te maken tussen fantasie en realiteit, maar stel nou dat je een ouder bent die dat onderscheid niet zou kunnen maken?
pi_72409256
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:57 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nou, volgens mij is het een heel gewone droom, hoor, voor een 13-jarige die goed kan zeilen om de wereld rond te willen ......
Daar zullen er wel honderden van zijn in ons landje en honderdduizenden in Europa.
Toen ik zielde op m'n 13e kon ik het ook aardig, maar ik wilde echt niet de wereld rond zeilen.
Zij is nu zover dat ze helemaal klaar is, dat is wel een wonder vind ik.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:05:30 #68
3542 Gia
User under construction
pi_72409341
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:03 schreef Anarki het volgende:

[..]

Toen ik zielde op m'n 13e kon ik het ook aardig, maar ik wilde echt niet de wereld rond zeilen.
Mocht je wel de vader van Laura zijn, dan vind ik je onderschrift erg goed gekozen!
pi_72409366
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik wil ook niet beweren dat Kuitenbrouwer het bij het rechte eind heeft, maar er zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten? Ik hoop het niet, want dat zou wel heel kwalijk zijn.
Pa houd zijn mond in de pers zodat de rechten op boek en verfilming van 'the girl that wasn't allowed to go sailing around the world' meer geld opbrengen? Als die attentie wil hebben, geld verdienen met haar reis om zijn bootje te kunnen bouwen, dan praat die toch juist wel met de media, in die lijn van redenering?
pleased to meet you
pi_72409410
quote:

[..]

Dat weten we dus niet
Mr. Prolapse 2009
pi_72409440
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Pa houd zijn mond in de pers zodat de rechten op boek en verfilming van 'the girl that wasn't allowed to go sailing around the world' meer geld opbrengen? Als die attentie wil hebben, geld verdienen met haar reis om zijn bootje te kunnen bouwen, dan praat die toch juist wel met de media, in die lijn van redenering?
Wachten op het hoogste bod werkt beter.
Mr. Prolapse 2009
pi_72409452
quote:

[..]

Weet ik niet, we horen niets van de man zelf. Zelfs toen hij met zijn boot niet meer op zijn eerdere plek mocht blijven liggen (want permanent bewoond), beklom hij niet zelf de barricades maar liet die klus opknappen door de toen 10-jarige Laura?
pi_72409462
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:07 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet
Ze zou allang vertrokken zijn meen ik te weten indien sommige instantie's niet...........
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 20:09:03 #74
137949 Disana
pi_72409478
quote:

[..]

Dat weten we dus niet
Het enige dat we weten is dat ze een bootje kan besturen en een vaag vrijblijvend plan voor de route heeft. Over haar overige kennis weten we helemaal niets.
pi_72409502
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:08 schreef Anarki het volgende:

[..]

Ze zou allang vertrokken zijn meen ik te weten indien sommige instantie's niet...........
Ja maar dat is geen garantie dat ze het kan of wel soms?
Mr. Prolapse 2009
pi_72409540
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:08 schreef Anarki het volgende:

[..]

Ze zou in september vertrekken, na haar 14e verjaardag. Omdat steeds de eerste schooldag van 1 september werd genoemd nam iedereen aan dat dat tevens haar verjaardag zou zijn, maar dat blijkt 20 september te zijn. Misschien bestaat er ergens eoa richtlijn mbt de reis, waarvoor dat 14e levensjaar geldt?
pi_72409567
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja maar dat is geen garantie dat ze het kan of wel soms?
Ik twijfel niet aan haar kunnen, en mede door de manier waarop de reis is uitgestippeld enz weet ik zeker dat ze het aankan.
pi_72409597
quote:

[..]

Wachten op het hoogste bod werkt beter.
op wat .. het kind dat niet mocht gaan? Is dat iets waard dan? En dat terwijl die zijn mond open moet doen om zich in haar voordeel uit te laten .. want dan mag ze wel gaan, en dik poen voor zijn droom verdienen ..

beetje tegenstrijdig?
pleased to meet you
  donderdag 3 september 2009 @ 20:13:46 #79
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72409636
quote:

[..]

Ja, dat jij die droom nooit gehad hebt ..
Ik blijf erbij dat er onnoemelijk veel kinderen zijn die goed kunnen en zeilen en deze droom koesteren.

Zo duiken er regelmatig berichten op in de pers, dat de politie kinderen (soms van 10 jaar oud) hebben aangehouden terwijl zij de auto van pa of ma bestuurden .............. en heel vaak merkt de politie daar dan nog bij op dat ze bijzonder goed konden autorijden, of dat de achtervolging heel wat van de vaardigheden van de politie vergde .....

Ik weet zeker, dat vele kinderen avontuurlijke dromen koesteren, en ik juich dat toe. En ik zou het ook zonde vinden als ouders dat soort dromen zouden afkraken. Maar ik ben verschrikkelijk blij, dat de meeste ouders hun kinderen op een reële manier begeleiden in hun droomfasen.
pi_72409640
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:11 schreef Anarki het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan haar kunnen, en mede door de manier waarop de reis is uitgestippeld enz weet ik zeker dat ze het aankan.
Maar nu zou dat schema niet meer kloppen dus is het plan weer overboord ( )
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 3 september 2009 @ 20:14:02 #81
3542 Gia
User under construction
pi_72409645
Heb nog effe terug gekeken in het vorige topic, maar gezien de reacties van Anarki op bijvoorbeeld het woordje "Blaag", dat toch een topic lang in de titel heeft gestaan, krijg ik het vage gevoel dat we hier toch echt met Dick Dekker zelf te maken hebben.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 20:14:06 #82
137949 Disana
pi_72409646
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:12 schreef moussie het volgende:

[..]

op wat .. het kind dat niet mocht gaan? Is dat iets waard dan? En dat terwijl die zijn mond open moet doen om zich in haar voordeel uit te laten .. want dan mag ze wel gaan, en dik poen voor zijn droom verdienen ..

beetje tegenstrijdig?
Volgens mij gaat het hier gewoon over de eventuele plannen van de vader van voor de beslissing van de rechter.
pi_72409680
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze zou in september vertrekken, na haar 14e verjaardag. Omdat steeds de eerste schooldag van 1 september werd genoemd nam iedereen aan dat dat tevens haar verjaardag zou zijn, maar dat blijkt 20 september te zijn. Misschien bestaat er ergens eoa richtlijn mbt de reis, waarvoor dat 14e levensjaar geldt?
volgens een twitter waarvan we dan maar in goed vertrouwen aannemen dat deze wel echt is?
pleased to meet you
pi_72409716
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Het enige dat we weten is dat ze een bootje kan besturen en een vaag vrijblijvend plan voor de route heeft. Over haar overige kennis weten we helemaal niets.
Een bootje besturen kan IEDEREEN , alleen zeilen is heel wat anders, en de details vd reis kennen we niet, maar geloof me dat is gerust goed uitgewerkt.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 20:16:57 #85
137949 Disana
pi_72409760
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:16 schreef Anarki het volgende:

[..]

Een bootje besturen kan IEDEREEN , alleen zeilen is heel wat anders, en de details vd reis kennen we niet, maar geloof me dat is gerust goed uitgewerkt.
Hoe weet je dat? Geef even een link, en dan niet naar het vage plan dat op haar site staat.
pi_72409772
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Gia het volgende:
Heb nog effe terug gekeken in het vorige topic, maar gezien de reacties van Anarki op bijvoorbeeld het woordje "Blaag", dat toch een topic lang in de titel heeft gestaan, krijg ik het vage gevoel dat we hier toch echt met Dick Dekker zelf te maken hebben.
Nee GIA neh.
Ik ben DIck Dekker niet, moet wel lachen om je.
pi_72409781
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef moussie het volgende:

[..]

volgens een twitter waarvan we dan maar in goed vertrouwen aannemen dat deze wel echt is?
Volgens die twitter idd.
pi_72409803
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Geef even een link, en dan niet naar het vage plan dat op haar site staat.
Omdat de man zich moest verantwoorden voor de rechter.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 20:18:27 #89
137949 Disana
pi_72409820
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Anarki het volgende:

[..]

Je hebt dus geen link naar een gedegen uitgewerkt reisplan.
pi_72409836
quote:

[..]

Nee GIA neh.
Maar je schijnt wel "akelig" veel te kennen van de route zonder dat het ergens te bevestigen is en we moeten je maar geloven....
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 3 september 2009 @ 20:19:23 #91
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72409856
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Volgens die twitter idd.
Zolang er geen twitterlink op haar site staat ga ik ervan uit dat er paar mensen veel lol hebben met LauraGuppy of borntosail.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  donderdag 3 september 2009 @ 20:21:02 #92
3542 Gia
User under construction
pi_72409924
quote:

[..]

Nee GIA neh.
Ach, ik weet nu tenminste zeker dat je niet Laura bent.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:21:38 #93
3542 Gia
User under construction
pi_72409951
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar je schijnt wel "akelig" veel te kennen van de route zonder dat het ergens te bevestigen is en we moeten je maar geloven....
En we moeten hem maar geloven dat Laura het aankan......
pi_72409957
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hebt dus geen link naar een gedegen uitgewerkt reisplan.
Nee, ik denk dat de reis ook niet op internet staat.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niets van de details van de reis enz.
Maar als je je voor een rechtbank moet verantwoorden, dan zou ik maar met een goed doordacht zeiltraject cq zeilplan enz voor de dag komen.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:22:19 #95
62292 MOVO
pi_72409976
quote:

[..]

En heeft de rechter vervolgens nader inzicht in de voorbereidingen en veiligheidsmaatregelen geeist, dus die was nog niet overtuigd...
pi_72410026
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:22 schreef MOVO het volgende:

[..]

En heeft de rechter vervolgens nader inzicht in de voorbereidingen en veiligheidsmaatregelen geeist, dus die was nog niet overtuigd...
Nee dus die zijn ze aan het uitwerken of in jip en janneke taal om het omzetten, zodat zelfs een leek deze kan begrijpen neem ik aan dan.
pi_72410053
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:16 schreef Anarki het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Heb je inside-information?
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 20:25:25 #98
137949 Disana
pi_72410092
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:23 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nee dus die zijn ze aan het uitwerken of in jip en janneke taal om het omzetten, zodat zelfs een leek deze kan begrijpen neem ik aan dan.

Wat weet jij toch veel zeker. Leef je je zo in die mensen in of weet je meer dan wij.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:25:40 #99
62292 MOVO
pi_72410103
quote:

[..]

Ja wel dus uit uitspraak:
quote:
Door middel van dit onderzoek wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven.
link
pi_72410118
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef MOVO het volgende:

[..]

Zolang er geen twitterlink op haar site staat ga ik ervan uit dat er paar mensen veel lol hebben met LauraGuppy of borntosail.
Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn
pi_72410143
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Heb je inside-information?
Jij denkt dus echt dat die vader z'n dochter met een waterkaart en een kompas uitzwaait, zonder ook maar enig plan enz enz?

Sorry ik moest echt lachen....
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 20:27:38 #102
137949 Disana
pi_72410206
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:26 schreef Anarki het volgende:

[..]

Jij denkt dus echt dat die vader z'n dochter met een waterkaart en een kompas uitzwaait, zonder ook maar enig plan enbz enz?

Je krabbelt al terug. Gisteren kwam je hier binnen met kritiek op bijna alle posters hier, nu geef je zelf ook aan dat je helemaal niet weet hoe de vork in de steel steekt. Beetje rare binnenkomer hoor.
pi_72410387
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Je krabbelt al terug. Gisteren kwam je hier binnen met kritiek op bijna alle posters hier, nu geef je zelf ook aan dat je helemaal niet weet hoe de vork in de steel steekt. Beetje rare binnenkomer hoor.
Hoe het allemaal is voorbereid dat weten alleen de dekkers.
Maar ik ga ervan uit dat het een lange voorbereiding heeft gehad die wereldzeilreis van Laura.
En het bashen van pa dekker en z'n dochter, ach daar vielen mij er twee bij op.
pi_72410433
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:32 schreef Anarki het volgende:

[..]

Maar ik ga ervan uit dat het een lange voorbereiding heeft gehad die wereldzeilreis van Laura.
Maar waarom zou het bashen zijn als je het onverantwoord vindt dat eenvader zijn dochter niet wil ophalen in Engeland bijvoorbeeld?

Dat is toch ook gewoon onverantwoord? Lijkt me duidelijk.

Stel ze werd midden op zee ziek...wat had er dan gebeurd? Als ouders erbij zijn kan er tenminste doorgezeild worden.
Mr. Prolapse 2009
pi_72410702
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar waarom zou het bashen zijn als je het onverantwoord vindt dat eenvader zijn dochter niet wil ophalen in Engeland bijvoorbeeld?

Dat is toch ook gewoon onverantwoord? Lijkt me duidelijk.

Stel ze werd midden op zee ziek...wat had er dan gebeurd? Als ouders erbij zijn kan er tenminste doorgezeild worden.
Dat je vraagtekens hebt bij de verantwoording van vader dekker die zoals eerder gezegd niet met een vlaggetje stond te springen op de engelse kade, het duurt natuurlijk geen weken zo'n oversteek.
En stel dat ze ziek zou zijn geworden op zee, dan heeft ze een marifoon neem ik aan, maar ziek; een griepje --> gewoon doorzeilen...
Vader Dekker heeft gewoon een rotsvast vertrouwen in z'n dochter omdat hij haar beter kent dan wij haar kennen.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:43:03 #106
62292 MOVO
pi_72410769
quote:

[..]

Ik stel me zo voor:

Laura heeft een plannetje om met een recreatief bootje 2 jaar rond de wereld zeilen. Omdat Laura moet huilen als ze heel lang alleen is op de boot zit heeft haar pappa een route getomtomd waar Laura niet langer dan 3 weken alleen is. Ook probeert hij allemaal vriendjes en vriendinnetjes te regelen die haar kunnen troosten als ze in de haven komt.

De reis is niet gevaarlijk want papa heeft een feestelijke pret-route gevonden waarbij heel veel bootjes achter elkaar zeilen met niet zo harde wind en niet zo hoge golven en mooi weer.Laura heeft ook zwemdiploma A én B. Haar bootje heeft een apparaat dat de getomtomde route van haar vader precies volgt en het bootje is niet lek.

Huiswerkmaken doet laura op een computertje die ook in haar bootje zit net als een radio en een hele dure telefoon waarmee je zonder beltegoed over de hele wereld kan bellen. Over twee jaar belt Laura haar Papa dat ze weer thuis komt eten.
pi_72410790
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:41 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dat je vraagtekens hebt bij de verantwoording van vader dekker die zoals eerder gezegd niet met een vlaggetje stond te springen op de engelse kade, het duurt natuurlijk geen weken zo'n oversteek.
En stel dat ze ziek zou zijn geworden op zee, dan heeft ze een marifoon neem ik aan, maar ziek; een griepje --> gewoon doorzeilen...
Vader Dekker heeft gewoon een rotsvast vertrouwen in z'n dochter omdat hij haar beter kent dan wij haar kennen.
Ze was toen 10.
Al weet je hoe haar drol is opgesteld, op die leeftijd is het altijd onverantwoord.
Mr. Prolapse 2009
pi_72410838
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ik stel me zo voor:

Laura heeft een plannetje om met een recreatief bootje 2 jaar rond de wereld zeilen. Omdat Laura moet huilen als ze heel lang alleen is op de boot zit heeft haar pappa een route getomtomd waar Laura niet langer dan 3 weken alleen is. Ook probeert hij allemaal vriendjes en vriendinnetjes te regelen die haar kunnen troosten als ze in de haven komt.

De reis is niet gevaarlijk want papa heeft een feestelijke pret-route gevonden waarbij heel veel bootjes achter elkaar zeilen met niet zo harde wind en niet zo hoge golven en mooi weer.Laura heeft ook zwemdiploma A én B. Haar bootje heeft een apparaat dat de getomtomde route van haar vader precies volgt en het bootje is niet lek.

Huiswerkmaken doet laura op een computertje die ook in haar bootje zit net als een radio en een hele dure telefoon waarmee je zonder beltegoed over de hele wereld kan bellen. Over twee jaar belt Laura haar Papa dat ze weer thuis komt eten.
Infantiel gezegd, maar zou kunnen
  donderdag 3 september 2009 @ 20:45:20 #109
62292 MOVO
pi_72410861
quote:

[..]

Jij gaat ervan uit, de rechter niet zie deze post.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:45:30 #110
28033 Pek
je moet wat
pi_72410873
quote:

[..]

Vader Dekker heeft duidelijk andere prioriteiten.
pi_72410879
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ze was toen 10.
Al weet je hoe haar drol is opgesteld, op die leeftijd is het altijd onverantwoord.
Maar ze heeft het gedaan en dat op haar tiende, WONDERLIJK !!!!
pi_72410888
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier gewoon over de eventuele plannen van de vader van voor de beslissing van de rechter.
Dan zou zij stilletjes ergens in september vertrokken zijn zonder al die media aandacht .. en was een van de verwijten niet dat er geen/onvoldoende sponsors waren? Vader zat te speculeren op haar behouden terugkomst over 2 jaar, in de hoop dat dat rechten gaat opleveren voor een boek/verfilming?
Tja, het is een mogelijkheid, dat wel, arm kind vanaf haar prilste jeugd geïndoctrineerd etc, want pa en zijn dromen .. maar zou die dan niet op voorhand sponsors hebben gezocht voor die reis, live on camera ed.?
pleased to meet you
  donderdag 3 september 2009 @ 20:47:18 #113
62292 MOVO
pi_72410943
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ze was toen 10.
Vlgs mij was het afgelopen mei, toen was ze dertien.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:48:27 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72410999
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan zou zij stilletjes ergens in september vertrokken zijn zonder al die media aandacht .. en was een van de verwijten niet dat er geen/onvoldoende sponsors waren? Vader zat te speculeren op haar behouden terugkomst over 2 jaar, in de hoop dat dat rechten gaat opleveren voor een boek/verfilming?
Tja, het is een mogelijkheid, dat wel, arm kind vanaf haar prilste jeugd geïndoctrineerd etc, want pa en zijn dromen .. maar zou die dan niet op voorhand sponsors hebben gezocht voor die reis, live on camera ed.?
De vader? Neh, té doorzichtig, die klopt natuurlijk lang niet zoveel geld uit iemands zakken als dochterlief.
pi_72411000
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef MOVO het volgende:

[..]

Jij gaat ervan uit, de rechter niet zie deze post.
De rechter gaat ervanuit dat ze alles goed hebben voorbereid, en dat wil hij dan ook graag even zien.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:49:08 #116
62292 MOVO
pi_72411024
quote:

[..]

Wat een tearjerker! zeilversie van "the champ". Ik ga kijken!
pi_72411050
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Volgens die twitter idd.
komt er ineens een derde twitter .. gupje .. wil de enige echte twitter even op staan
pleased to meet you
  donderdag 3 september 2009 @ 20:50:21 #118
62292 MOVO
pi_72411080
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:48 schreef Anarki het volgende:

[..]

De rechter gaat ervanuit dat ze alles goed hebben voorbereid, en dat wil hij dan ook graag even zien.
Om te beginnen is het een vrouw ten tweede maak jij wel een hele creatieve vertaling.
pi_72411085
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel alles wat ik heb gezegd over het zeilen makkelijk te controleren is op het internet, we hadden het ergens in het begin over het verschil in golven bvb, die ik beiden heb meegemaakt en daarom uit eerste hand het verschil ken .. ipv het op te zoeken wordt er nu betwijfeld of ik überhaupt gevaren heb .. en tja, dat gaat de hele tijd al zo.
[..]
Ik denk dat je daar ook alle info vandaan hebt.. Ik heb trouwens nergens gezien dat je door een korte golfslag sneller overboord slaat, zoals je beweerd. Het is wel algemeen bekend dat je daar sneller zeeziek van wordt.
Heb je tevens een externe link waarin wordt gesproken over 'pretroutes' en 'feestroutes'?
quote:
En daar komt dus het perspectief om de hoek kijken, waarmee ben je opgegroeid, wat is voor jou normaal .. als je van jongs af aan geleerd hebt hoe je je in het verkeer moet gedragen is dat ook wel gevaarlijk maar best te doen, als je uit een dorp in de rimboe komt is het levensgevaarlijk .. daar komt de opmerking over landrotten vandaan, het is een gevaar dat je niet kent en daarom anders benadert.
Dus alle zeezeilers kennen het verkeer niet, en daarom wordt het er nooit mee vergeleken?
In de pers worden alleen de meest bizarre situaties genoemd, volgens jou?
Zou het geen nieuws zijn als er eentje zegt:'Nah, valt eigenlijk wel mee, op de pretroute is het prima te doen als je een beetje kan zeilen.'?
quote:
En nogmaals, de langste periode dat zij alleen is is 3 weken en als ik het goed heb begrepen wordt zij overal opgevangen door bekenden van haar of van haar vader.
[..]
Dan moet zij de oceaan oversteken, neem ik aan?
Heb je daar ook pretroutes?
quote:
Natuurlijk gebeuren die dingen, wat dan ook je passie is (of noodzaak om van A naar B te komen) en hoe goed je ook voorbereid bent, dat zeg ik dan ook nergens, alleen dat de door haar gekozen route verhoudingsgewijs veilig is en zo genoemd wordt door een aantal zeilers die ik ken (voor hun zit er geen uitdaging aan) .. dus ja, ik vind dat de risico's overdreven worden, uitvergroot.
Je hebt duidelijk een zeer apart perspectief, en ik heb alleen jouw verklaring. Dat laat mij toch ernstig twijfelen.
quote:
Ik persoonlijk vind bvb die oversteek die Mike Perham gemaakt heeft op zijn 14de veel gevaarlijker, dat stukje Atlantic is een stuk ruiger, en daar lees je dan van dat pa er wel achteraan zeilt maar midden in een storm is zijn kind toch alleen .. en die wordt dan weer wel geprezen hier, om zijn voorbereiding voor zijn wereldreis die die nu gemaakt heeft, oa dus die trip over de Atlantic, een kortere reis met meer risico is ineens wel goed op die leeftijd? Laura had niet naar Engeland moeten zeilen maar over de Atlantic, dan was het wel goed geweest?
Die was duidelijk zeer gedegen voorbereid, aan het verhaal van Laura zitten allerlei eigenaardigheden. Vandaar de ophef.
quote:
Waar het op neer komt is en blijft het perspectief mi, wat is voor jou normaal, met welke risico's heb jij leren omgaan ..
Is ons zeilmeisje zo anders dan? Er groeien wel meer kinderen op in schippersfamilies die op jonge leeftijd al leren zeilen.
pi_72411087
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:49 schreef MOVO het volgende:

[..]

Wat een tearjerker! zeilversie van "the champ". Ik ga kijken!
variaties op een thema
pleased to meet you
  donderdag 3 september 2009 @ 20:50:52 #121
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72411096
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:48 schreef Anarki het volgende:

[..]

de rechter wil meer inzicht, dus het is niet klip en klaar
pi_72411138
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef MOVO het volgende:

[..]

Om te beginnen is het een vrouw ten tweede maak jij wel een hele creatieve vertaling.
Maar ik heb gelijk en daar gaat het om
pi_72411166
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:04 schreef Anarki het volgende:

[..]

Maar nu verteld de vader nooit iets op persconferenties jaja, gewoon de dekkers afkraken is het, puur bashen
Nee hoor, er rijzen terechte vragen omtrent het hele verhaal.. ik zie niet in wat daar 'bashen' aan is..
pi_72411197
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

de rechter wil meer inzicht, dus het is niet klip en klaar
Eerst zien en dan geloven, maar goed, we weten meer binnenkort.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:53:59 #125
62292 MOVO
pi_72411240
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:51 schreef Anarki het volgende:

[..]

Maar ik heb gelijk en daar gaat het om
Nee jij denkt dat je gelijk hebt net als iedereen hier, we zullen het over een tijdje zien.
pi_72411308
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:53 schreef MOVO het volgende:

[..]

Nee jij denkt dat je gelijk hebt net als iedereen hier, we zullen het over een tijdje zien.
Moe wordt ik er wel van, vader dekker heeft echt wel die reis goed voorbereid, zoniet dan heeft ie twee weken de tijd om dat te doen en aan te tonen.
pi_72411316
quote:

[..]

[..]

Snelheidsfoutjes? Als je een beetje goed bent in Nederlands, dan maak je hooguit een typefoutje..
Er is veel kritiek en er zijn twijfels omtrent die ondernheming ja.. Waarom is het dan gelijk afkatten en jaloezie?
pi_72411342
quote:

[..]

Of hij wou niet de aandacht op zijn bootje vestigen.. Vragen over hem en zijn achtergrond zouden er dan ook snel gekomen zijn.
pi_72411766
Wrong topic...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_72411858
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Gia het volgende:
oeps.. ik heb zijn dochter een 'blaag' genoemd in de topictitel.. My bad
  donderdag 3 september 2009 @ 21:07:56 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72411876
Maarreh.... een paar jaar geleden was er dus een actie om Laura, die wegens het illegaal bewonen van een boot kennelijk op de verkeerde school zat, op een school te houden waar ze dus eigenlijk niet op mocht zitten, en nu proberen ze Laura van een school te halen waar ze wel op mag zitten?!

Kennelijk woont ze dus wel officieel bij haar vader dan, blijft vaag waar de moeder in het hele verhaal is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 september 2009 @ 21:09:07 #132
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72411928
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Nostalgist het volgende:
Wrong topic...
maar ook hier ben je welkom hoor
pi_72412203
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:07 schreef Leandra het volgende:
Maarreh.... een paar jaar geleden was er dus een actie om Laura, die wegens het illegaal bewonen van een boot kennelijk op de verkeerde school zat, op een school te houden waar ze dus eigenlijk niet op mocht zitten, en nu proberen ze Laura van een school te halen waar ze wel op mag zitten?!

Kennelijk woont ze dus wel officieel bij haar vader dan, blijft vaag waar de moeder in het hele verhaal is.
Best tegenstrijdig allemaal he?
En dan hebben we nu ook nog de droom van Dick Dekker erbij.
The plot thickens.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:16:32 #134
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72412308
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Best tegenstrijdig allemaal he?
En dan hebben we nu ook nog de droom van Dick Dekker erbij.
The plot thickens.
hij exploiteert zijn dochter
  donderdag 3 september 2009 @ 21:18:56 #135
62292 MOVO
pi_72412434
quote:

Dat staat zo vast als een huis. Toch zijn er ook ouders met een rotsvast vertrouwen in het talent, hun kind mee laten doen aan idols en stom verbaasd zijn als hun kind de risee van een uitzending wordt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Laura geen talent heeft maar wel dat ouders dat talent nogal eens overschatten.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:22:34 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72412639
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat staat zo vast als een huis. Toch zijn er ook ouders met een rotsvast vertrouwen in het talent, hun kind mee laten doen aan idols en stom verbaasd zijn als hun kind de risee van een uitzending wordt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Laura geen talent heeft maar wel dat ouders dat talent nogal eens overschatten.
Dat is idd ook zo triest en gebeurt inmiddels zovaak dat ik me er al aan zit te ergeren dat kinderen onder de 16 mee mogen doen, simpelweg omdat hun ouders ze niet tegen het soort teleurstellingen beschermen waar ze nog niet mee van doen zouden moeten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72412691
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef MOVO het volgende:

[..]

Nogmaals ik denk niet dat vader dekker Laura overschat.
pi_72412777
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nogmaals ik denk niet dat vader dekker Laura overschat.
Ik denk dat vader Dekker zijn eigen agenda heeft.
pi_72412878
Naar aanleiding van Laura, ben ik eens in het boek 'Zwaar weer zeilen' dat ik nog in de kast had staan gedoken. Hierin worden een groot aantal edities zeezeilwedstrijden en wedstrijden op de oceaan besproken waarin de windkracht 9 of groter was (oa de Fastnetrace van 1979 waarbij 16 doden vielen). Op de oceaan lopen bij windkracht 11 golven van tussen de 20 en 25 meter! Toch blijkt, verrassend genoeg, dat er geen enkele aanwijzing is dat veel zeezeil-ervaring een rol speelt bij het overleven van dergelijke stormen.
pi_72413065
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Naar aanleiding van Laura, ben ik eens in het boek 'Zwaar weer zeilen' dat ik nog in de kast had staan gedoken. Hierin worden een groot aantal edities zeezeilwedstrijden en wedstrijden op de oceaan besproken waarin de windkracht 9 of groter was (oa de Fastnetrace van 1979 waarbij 16 doden vielen). Op de oceaan lopen bij windkracht 11 golven van tussen de 20 en 25 meter! Toch blijkt, verrassend genoeg, dat er geen enkele aanwijzing is dat veel zeezeil-ervaring een rol speelt bij het overleven van dergelijke stormen.
Bij het overleven van zulke stormen niet, maar bij het navigeren en plotten van je koers wel.
pi_72413203
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef Anarki het volgende:

[..]

Bij het overleven van zulke stormen niet, maar bij het navigeren en plotten van je koers wel.
Dus we zeilen er gewoon omheen?
pi_72413243
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dus het is niet eens nódig om veel zeilervaring te hebben?
pi_72413323
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat vader Dekker zijn eigen agenda heeft.
even vanaf mijn telefoon *kan dus niet pm-en * maar we weten dus ook nog niet wat de volgende stap wordt voor de dekkers of wel?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 3 september 2009 @ 21:35:33 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72413344
quote:

[..]

in een noodsituatie nog adequaat kunnen handelen.
pi_72413352
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is verstandiger.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:36:54 #146
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72413427
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

dan valt die ene plus ook nog weg
pi_72413644
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

even vanaf mijn telefoon *kan dus niet pm-en * maar we weten dus ook nog niet wat de volgende stap wordt voor de dekkers of wel?
Pm-en spannend hoor met Lavenderr ?
Maar de volgend estap, wie o wie ?
  donderdag 3 september 2009 @ 21:41:23 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72413824
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
in een noodsituatie nog adequaat kunnen handelen.
Daar zijn 2 dingen voor nodig: koelbloedig blijven en snel kunnen overzien wat oorzaak en gevolg zijn.

Over Laura's zeilkwaliteiten heb ik niet eens zoveel twijfels, maar mijn twijfel zit m (nog steeds) in het het feit dat ze als 13-jarige simpelweg niet de levenservaring heeft die in een hoop gevallen nodig is om oorzaak en gevolg te overzien.

Of ze koelbloedig handelt weet ik niet, mijn zoon bluste op zijn 8ste een keer een beginnend brandje terwijl de rest alleen maar stond te kijken... ook in andere situaties heb ik hem soms zien reageren op een manier die je over het algemeen niet bij de leeftijd waarop dingen gebeurden verwacht.
Maar dat wil niet zeggen dat ik hem nu graag met een rugzakje een wereldreis zou willen zien maken
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 september 2009 @ 21:43:25 #149
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72413928
quote:

[..]

Ja, heel lang, sinds mei, toen Pa Dekker zei dat ze eerst maar eens naar Engeland moest zeilen en dat ze dan wel eens verder konden zien.
Maar je hebt gelijk, voor een dertienjarige is van mei tot augustus (toen ze de website maakten en het AD voor publiciteit benaderden) idd een heeeeele lange tijd.
pi_72413952
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:39 schreef Anarki het volgende:

[..]

Pm-en spannend hoor met Lavenderr ?
Maar de volgend estap, wie o wie ?
iemand moet voor me zorgen nu ik ziek ben
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 3 september 2009 @ 21:49:56 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72414245
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Ja, heel lang, sinds mei, toen Pa Dekker zei dat ze eerst maar eens naar Engeland moest zeilen en dat ze dan wel eens verder konden zien.
Maar je hebt gelijk, voor een dertienjarige is van mei tot augustus (toen ze de website maakten en het AD voor publiciteit benaderden) idd een heeeeele lange tijd.
dus dat, waar hebben we het over zeg, tijdsbestek van niks
  donderdag 3 september 2009 @ 21:50:30 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72414277
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

beterschap dan maar
  donderdag 3 september 2009 @ 21:51:24 #153
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72414322
quote:

[..]

Agossiepossie, ga ff lekker over de giek hangen
pi_72414337
quote:

[..]

Enne verzorgt zij jou?
Anyway beterschap.
pi_72414342
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat is er nu precies fout aan het feit om op een goede wind te wachten dan wel om een storing heen te varen? Of stelt de prestatie een stuk minder voor wanneer je niet door een cycloon bent gezeild?
  donderdag 3 september 2009 @ 21:51:52 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72414351
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus dat, waar hebben we het over zeg, tijdsbestek van niks
Nou.... 4 maanden op 13 levensjaren, dat staat al snel gelijk met een planning van 8 maanden van iemand die 26 is
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 september 2009 @ 21:56:20 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72414578
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Wat is er nu precies fout aan het feit om op een goede wind te wachten dan wel om een storing heen te varen? Of stelt de prestatie een stuk minder voor wanneer je niet door een cycloon bent gezeild?
misschien gaat het daar niet om maar om de ondenkbare situatie dat ze overvallen wordt door zeer slecht weer en er niet meer omheen kan varen
pi_72414688
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef Anarki het volgende:

[..]

Enne verzorgt zij jou?
Anyway beterschap.
digitale bijstand
Mr. Prolapse 2009
pi_72414892
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

misschien gaat het daar niet om maar om de ondenkbare situatie dat ze overvallen wordt door zeer slecht weer en er niet meer omheen kan varen
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:04:00 #160
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72414977
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.
ja maar als het dan niet om de zeezeilervaring gaat, dan komt het dus aan op adequaat handelen. Kan Laura dat? Geen idee, maar ik zou de gok niet nemen met een 14-jarige.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:04:19 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72414989
quote:
[..]
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 september 2009 @ 22:07:00 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72415129
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??
jij verwoordt wat ik bedoel
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 22:09:00 #163
137949 Disana
pi_72415226
quote:

[..]

Dat is het punt niet. Jij doet het lijken alsof posters zeggen dat het uitstel juist goede promotie voor die vader zou kunnen zijn naar zijn eigen idee. Maar die posters hebben het over de periode vóór de uitspraak van de rechter.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:09:06 #164
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72415227
quote:

[..]

Maar waarom moet Laura dat dan op haar dertiende doen? Als het toch hetzelfde blijft met 40 jaar ervaring?
pi_72415232
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat je daar ook alle info vandaan hebt.. Ik heb trouwens nergens gezien dat je door een korte golfslag sneller overboord slaat, zoals je beweerd. Het is wel algemeen bekend dat je daar sneller zeeziek van wordt.
Heb je tevens een externe link waarin wordt gesproken over 'pretroutes' en 'feestroutes'?
Op die korte golfslag wordt je sneller uit je (aangepaste) evenwicht gebracht, het dode moment dat je soms hebt tussen 2 golven en de daaropvolgende is net iets hoger dan de voorgaande, de reactietijd is veel korter en met onvoldoende ervaring wordt je verrast door die hogere golf .. en tja, daar komt dan bij dat zeezeilers over het algemeen in een tuig zitten, vastgelijnd.

Externe links .. die pretroute is echt een uitdrukking van vrienden van mij, voor hun geen uitdaging daar onderweg, de wereld rond op de passaat-winden .. en de feest-route komt bij een stel bekenden vandaan, volgens hun een jaarlijks feest waar ze zo vaak mogelijk deel aan nemen, eerst lekker genieten van het weer en je boot klaar maken, en als de wind noordelijk genoeg komt groot afscheidsfeest op het strand, daarna vertrekt iedereen naar eigen inzicht richting ontmoetingspunt aan de overkant .. dus tja, de benoemingen komen, tweedehands, bij hun vandaan .. als ik tussen de bedrijven in even de tijd heb ga ik wel googelen op reisverslagen
quote:
Dus alle zeezeilers kennen het verkeer niet, en daarom wordt het er nooit mee vergeleken?
In de pers worden alleen de meest bizarre situaties genoemd, volgens jou?
Het is niet opvallend dat iedereen het maar heeft over die windstiltes die je gek kunnen maken, volgens Bezemer, terwijl diezelfde Bezemer even verderop in hetzelfde artikel zegt dat zij daar wel niet mee te maken zal krijgen, gezien de gekozen route?
quote:
Zou het geen nieuws zijn als er eentje zegt:'Nah, valt eigenlijk wel mee, op de pretroute is het prima te doen als je een beetje kan zeilen.'?
Die is er, in hetzelfde artikel nog wel, maar die zegt dan weer dat zij het geld niet heeft om in de veilige jachthavens aan te leggen .. hij kan blijkbaar in haar portemonnee kijken
quote:
Dan moet zij de oceaan oversteken, neem ik aan?
Heb je daar ook pretroutes?
Gunstige winden wel, maar een stuk wisselvalliger dan die zuidelijke route
quote:
Je hebt duidelijk een zeer apart perspectief, en ik heb alleen jouw verklaring. Dat laat mij toch ernstig twijfelen.
ach, zolang je jouw perspectief maar niet ziet als een vaststaand kader kan ik er mee leven .. waar zouden we zijn als mensheid als niemand die kaders, of moet ik het hokjes noemen, op de schop zat te nemen en te zeggen 'we kunnen meer dan dat'?
quote:
Die was duidelijk zeer gedegen voorbereid, aan het verhaal van Laura zitten allerlei eigenaardigheden. Vandaar de ophef.
Wat weet jij van de voorbereidingen van Mike Perham op 14-jarige leeftijd, van de ervaringen die hij op heeft gedaan voor die oversteek?
quote:
Is ons zeilmeisje zo anders dan? Er groeien wel meer kinderen op in schippersfamilies die op jonge leeftijd al leren zeilen.
Die hebben de passie dan niet om een wereldreis te willen maken .. dat je opgegroeid bent op het water wil niet automatisch zeggen dat je dat prettig vindt, laat staan ambities heeft om jezelf op dat vlak op de kaart te zetten. Zo heb je ook mensen die aan vaste wal opgroeien, met een affiniteit voor water, soms worden die dan op gegeven moment wedstrijd-solozeilers en benadrukken het gevaar, wat je allemaal kan meemaken .. maar dat houdt ze niet tegen om morgen weer in hun boot te stappen .. rara
pleased to meet you
pi_72415321
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dan mogen de jongens en meisjes, college-zeilers, van 16 hier ook niet aan blootgesteld moeten worden. Daar hoor ik jullie dan weer niet over, immers hebben zij de perfecte voorbereiding.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:12:02 #167
28033 Pek
je moet wat
pi_72415340

Het kind is 13. DER_TIEN

tsjongejonge, djeez
pi_72415415
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Maar waarom moet Laura dat dan op haar dertiende doen? Als het toch hetzelfde blijft met 40 jaar ervaring?
Ja, waarom moeten anderen het op hun zestiende doen?
  donderdag 3 september 2009 @ 22:13:54 #169
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72415416
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat weet jij van de voorbereidingen van Mike Perham op 14-jarige leeftijd, van de ervaringen die hij op heeft gedaan voor die oversteek?
[..]
nou, die had, in tegenstelling tot Laura, wél alle zeebrevetten, om maar wat te noemen
  donderdag 3 september 2009 @ 22:14:42 #170
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72415440
quote:

[..]

Maarruhhh, de Dekkertjeskliek zegt nou juist dat er geen stormen zullen zijn, en dat het navigeren en plotten van de koers ook helemaal geen probleem is, omdat ze gewoon mee kan zeilen met het konvooi van de honderden deelnemers aan het pretzeilen op de feestroute???
Ik bedoel, waar gaat het nou toch eigenlijk nog om?
  donderdag 3 september 2009 @ 22:15:10 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72415460
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja, maar dan mogen de jongens en meisjes, college-zeilers, van 16 hier ook niet aan blootgesteld moeten worden. Daar hoor ik jullie dan weer niet over, immers hebben zij de perfecte voorbereiding.
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.

Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden en het kind-zijn niet nog korter maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72415471
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou, die had, in tegenstelling tot Laura, wél alle zeebrevetten, om maar wat te noemen
Overzichtje van wat hij wanneer heeft behaald?
pi_72415573
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden.
Ik dacht, maar dit is een aanname, dat meisjes altijd iets verder zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Dan laat ik het feit dat een kind opgroeit bij een vader, qua zelfstandigheid nog even buiten beschouwing.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:23:15 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72415795
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik dacht, maar dit is een aanname, dat meisjes altijd iets verder zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Dan laat ik het feit dat een kind opgroeit bij een vader, qua zelfstandigheid nog even buiten beschouwing.
Meisjes lopen in de puberteit vaak wat voor op jongens, maar of dat nou werkelijk zo is of dat het vooral zo lijkt omdat ze al snel met make-upjes en andere uiterlijke zaken beginnen terwijl jongens dat vaak wat later belangrijk gaan vinden is het misschien meer een kwestie van "verder lijken" dan van "verder zijn"

Jongens zijn dan vaak nog bezig met "stoer" willen zijn, terwijl meisjes vooral "volwassen" willen overkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72415905
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden en het kind-zijn niet nog korter maken.
Hier ben ik het zó mee eens.
pi_72416189
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Jij doet het lijken alsof posters zeggen dat het uitstel juist goede promotie voor die vader zou kunnen zijn naar zijn eigen idee. Maar die posters hebben het over de periode vóór de uitspraak van de rechter.
En toen was er geen contact met de media, geen site .. nada .. zonder al de media-aandacht zou er nog niet eens een lauradekker.nl zijn .. waar is die veronderstelling op gebaseerd? Pa heeft op voorhand geanticipeerd dat de tegenstand zo groot zou zijn dat het internationale belangstelling genereert, dus verkopen doet het, wat de uitkomst ook is?
pleased to meet you
pi_72416396
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meisjes lopen in de puberteit vaak wat voor op jongens, maar of dat nou werkelijk zo is of dat het vooral zo lijkt omdat ze al snel met make-upjes en andere uiterlijke zaken beginnen terwijl jongens dat vaak wat later belangrijk gaan vinden is het misschien meer een kwestie van "verder lijken" dan van "verder zijn"

Jongens zijn dan vaak nog bezig met "stoer" willen zijn, terwijl meisjes vooral "volwassen" willen overkomen.
Perspectief .. dat was in deze volgens mij het springende punt . je wil een puber met een uitzonderlijke passie en talent in een hokje zetten .. daar hoor je me bezig te zijn en voor de rest .. sshhhhhhh ..
pleased to meet you
  donderdag 3 september 2009 @ 22:49:59 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72416781
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Perspectief .. dat was in deze volgens mij het springende punt . je wil een puber met een uitzonderlijke passie en talent in een hokje zetten .. daar hoor je me bezig te zijn en voor de rest .. sshhhhhhh ..
Ik wil die gepassioneerde puber helemaal niet in een hokje zetten, ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan, het is een puber, laat haar lekker puber zijn.

Als deze puber morgen roekeloos de straat oversteekt en wordt aangereden door een automobilist is de automobilist automatisch de verantwoordelijke in de aanrijding, puur op het feit dat het een puber van onder de 14 is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72417332
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil die gepassioneerde puber helemaal niet in een hokje zetten, ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan, het is een puber, laat haar lekker puber zijn.

Als deze puber morgen roekeloos de straat oversteekt en wordt aangereden door een automobilist is de automobilist automatisch de verantwoordelijke in de aanrijding, puur op het feit dat het een puber van onder de 14 is....
Ook dat.
Ik gun een kind ook haar dromen, maar ook haar jeugd en puberteit thuis en met vrendinnen. 2 Jaar is erg lang om op die leeftijd weg te zijn en in je eentje op een zeilboot te zitten. En die 2 jaar kan ze nooit meer inhalen.
pi_72417486
quote:
Tegenwoordig kan iedere onbenul dat. Er zijn talloze hulpmiddelen die navigeren met GPS (compleet met computer), kaart en kompas erg eenvoudig maken. Sextanten zijn alleen nog maar in het museum te vinden. Wij gebruiken er in ieder geval geen als we op zee gaan zeilen.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
Om zware stormen te overleven in ieder geval niet volgens dat boek. Ik vond het ook een opvallende conclusie. Overigens zijn er wel nog veel meer andere aspecten waar je met ervaring wel verschil kunt maken. Koersvast voor de wind zeilen met flinke zeegang is iets waar je toch wel behoorlijke ervaring voor moet hebben. Je boot wil dan alle kanten op en het vereist goede stuurmanskunst om dan op koers te blijven.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:35 schreef Anarki het volgende:
Dat is verstandiger.
Maar er omheen zeilen is niet altijd mogelijk. Hoewel er tegenwoordig behoorlijke goede weervoorspellingen zijn is het soms lastig om een storm van te voren aan te zien komen en welke koers die storm aflegt. Bij kleine stormen komt wel eens een abrubte wijziging van koers voor en dat kan het verschil maken tussen windkracht 6 en windkracht 9. Aan de andere kant zijn er grote depressies waarvan de koers en omvang vrij nauwkeurig te bepalen is, maar die simpelweg te groot zijn om er nog op tijd weg van te kunnen zeilen. Wel is het zo dat je door rekening te houden met de seizoenen het risico op stormen behoorlijk kan beperken. In de nov-mrt is de kans op storm op de noordelijke Atlantische-Oceaan gewoon groot. Ook tyfonen bij Japan en China komen alleen in bepaalde maanden voor.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-09-2009 23:14:27 ]
pi_72417762
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Anarki het volgende:
Maar ze heeft het gedaan en dat op haar tiende, WONDERLIJK !!!!
De oversteek naar Engeland was eerder dit jaar. Ze was dus 13.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:22:36 #182
62292 MOVO
pi_72418220
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:33 schreef moussie het volgende:

[..]

En toen was er geen contact met de media, geen site .. nada .. zonder al de media-aandacht zou er nog niet eens een lauradekker.nl zijn .. waar is die veronderstelling op gebaseerd? Pa heeft op voorhand geanticipeerd dat de tegenstand zo groot zou zijn dat het internationale belangstelling genereert, dus verkopen doet het, wat de uitkomst ook is?
lauradekker.nl was wel al in de lucht voor er aan de bel getrokken is. Hij is tijdens de commotie even op 'under construction' gezet. Bij de eerste persberichten op 8 augustus staat de link vaak al vermeld.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:25:13 #183
62292 MOVO
pi_72418332
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Om zware stormen te overleven in ieder geval niet volgens dat boek. Ik vond het ook een opvallende conclusie. Overigens zijn er wel nog veel meer andere aspecten waar je met ervaring wel verschil kunt maken.[..]
Zou een gedegen survival training en zelf-ehbo zoals bijv. Mike Perham heeft gedaan verschil kunnen maken?
  donderdag 3 september 2009 @ 23:30:47 #184
62292 MOVO
pi_72418592
En wil Bolkesteijn zijn visie op hazeslaapjes/flinke nachtrust tijdens het zeilen geven?

Is de gangbare afkorting niet TANSTAAFL trouwens?
pi_72418750
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:30 schreef MOVO het volgende:
En wil Bolkesteijn zijn visie op hazeslaapjes/flinke nachtrust tijdens het zeilen geven?

Ja, die hazenslaapjes, die zijn berucht. Kan iemand hallucinaties van krijgen.
Ieder mens heeft nachtrust nodig, het liefste 8 uur per nacht. En als je het dan moet doen met tukjes van 40 minuten, raak je helemaal van slag.
pi_72418863
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ieder mens heeft nachtrust nodig, het liefste 8 uur per nacht. En als je het dan moet doen met tukjes van 40 minuten, raak je helemaal van slag.
Non-stop zeilen is in dit geval niet aan de orde.
pi_72418923
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Nee?
  donderdag 3 september 2009 @ 23:43:17 #188
62292 MOVO
pi_72419123
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sommige posters zijn stellig van mening dat op deze zogenoemde passaatroute dit niet van toepassing is omdat er zich geen grote vaart op deze route bevind en ze dus kunnen vertrouwen op hun eigen radar, kun je dat bevestigen of ontkennen?
pi_72419338
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef MOVO het volgende:

[..]

Sommige posters zijn stellig van mening dat op deze zogenoemde passaatroute dit niet van toepassing is omdat er zich geen grote vaart op deze route bevind en ze dus kunnen vertrouwen op hun eigen radar, kun je dat bevestigen of ontkennen?
Nee, kan ik niet, weet domweg niet genoeg. Heb alleen wél heel goed gelezen wat ervaren zeezeilers vertelden en die vertelden stuk voor stuk dat dit een heel moeilijk probleem is. En die mensen geloof ik, dat zijn ervaringsdeskundigen.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:50:37 #190
62292 MOVO
pi_72419409
Bolkesteijn wellicht?
pi_72419613
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je wil haar anders wel met alle geweld in het hokje plaatsen van 'lekkere normale puber'
quote:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een automobilist altijd automatisch verantwoordelijk bij aanrijdingen met een zwakkere verkeersdeelnemer, ongeacht leeftijd
pleased to meet you
pi_72421882
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:25 schreef MOVO het volgende:
Zou een gedegen survival training en zelf-ehbo zoals bijv. Mike Perham heeft gedaan verschil kunnen maken?
EHBO is denk ik wel handig. Kneuzingen, gebroken ribben en snijwonden komen nogal eens voor tijdens zwaar weer. Maar voorbereiding van de boot en zeewaardigheid zijn veruit het belangrijkst, en daarom is het denk ik ook wel verklaarbaar dat zeilervaring niet echt mee telt (natuurlijk is het niet zo dat de weekendzeiler op het Heegermeer zomaar de zee op kan).

Qua voorbereiding is het belangrijk dat je de kajuit en holle ruimten in de boot hermetisch af kunt sluiten, hoe beter alles afgesloten is, hoe beter het drijfvermogen op peil blijft ook al is de kans groot dat er wel een laagje water in de kajuit komt te staan. Ook moet je er voor zorgen dat de kuip (daar waar je het roer kunt bedienen en waar je alle schoten kunt bedienen) voldoende snel van inkomend water af kan komen. Enerzijds omdat je water zo snel mogelijk van de boot af wil hebben, anderzijds omdat je wil voorkomen dat het water andere compartimenten van de boot kan bereiken. Helemaal goed is het als de kuip en de ingang van de kajuit fysiek van elkaar gescheiden door bijvoorbeeld een hoge drempel. Eventuele patrijspoorten en ramen moeten afgedekt worden met dik multiplex om te voorkomen dat golven hen kunnen breken.

Dan is er nog de zeewaardigheid van een boot, het voorsteven moet niet te laag zijn, het achtersteven (ook wel spiegel genoemd) moet bij voorkeur extra versterkt zijn om de kracht achterop komende golven te kunnen weerstaan. Een ander punt is het vermogen van de boot om zichzelf op te kunnen richten als het gekapseisd is. Een goede zeewaardige boot gaat in ruwe zee altijd binnen 10 tot 30 seconden weer rechtop drijven, zelfs al ligt het volledig ondersteboven. Een voorwaarde is wel dat er geen water in de kajuit stroomt, daarom is het van groot belang om die zo goed mogelijk af te kunnen sluiten.

Dan is er nog de positionering van de boot. Het is zaak zo lang mogelijk te blijven zeilen, immers zo lang je vaart maakt kun je sturen en dus anticiperen op golven en wind, meestal vaart men of aan de wind of met de wind schuin achter. Andere koersen zijn niet aan te raden, voor de wind en hoog aan de wind belasten de boot te veel, halve wind is uiterst gevaarlijk vanwege mogelijk kapseizen (dat geen ramp hoeft te zijn, maar je moet het natuurlijk wel zien te voorkomen).

Wie schuin voor de wind weg vaart zit nog met een ander probleem, de snelheid moet beperkt worden. Door de grote windsnelheid in de storm loopt een boot zelfs bij minimaal zeil al veel te hard voor optimale controle. Er is zelfs gevaar van surfen (de golf krijgt vat op de boot en de boot gaat zich als een surfplank gedragen) op de golven waardoor de boot totaal onbestuurbaar wordt. Daarom gebruikt men in die situaties een sleepanker of lange touwen die in het water achter de boot aan gesleept worden om de snelheid te minderen zodat de golven als het ware onder de boot door gaan lopen zodat surfen uitgesloten is en er controle blijft over de boot.

Als de wind nog heftiger wordt en de golven nog hoger, dan kan men volledig in de luwte van de golfdalen komen, ook kunnen brekende golven de boot overspoelen en de zeilen doen scheuren. Zodra daar sprake van is, is het zaak om alle zeilen te laten zakken. Men gaat dan voor 'top en takel' zoals dat in zeezeil termen heet. Toch lig je dan niet stil op het water, de windvang van de mast en de romp zijn dan voldoende om de boot in beweging te houden. Meestal zet men het roer vast onder een kleine hoek, op zo'n manier dat de boot koersvast, schuin voor de wind vaart (een goede boot zoekt deze koers vanzelf op als het roer onder een kleine hoek staat). Ook nu is het belangrijk voor de boot om enige snelheid te houden, dat zorgt er voor dat het geen speelbal van de golven wordt. Echter de kans is groot dat de boot te veel snelheid maakt, dus meestal gebruikt men ook een sleepanker of sleept men touwen achter de boot aan in het water. Dat voorkomt weer dat de boot gaat surfen waardoor de boot ongecontroleerd gaat bewegen.

Hoewel het lijkt alsof je volstrekt aan de elementen overgeleverd bent, iets wat eigenlijk ook wel zo is, kun je met een goede zeewaardige boot wel goed de scherpe kantjes er vanaf halen. Er zijn verhalen bekend van boot van 10 tot 15 meter die op zo'n manier zelfs hurricanes, tyfonen en cyclonen hebben overleefd, situaties waarin er windstoten boven de 200 km/u voor kunnen komen. In feite is alles er op gericht om te voorkomen dat de boot aan de golven is overgeleverd. Ik hoop het zelf overigens nooit zo mee te maken, ik zou het echt niet durven om het roer vast te zetten en in de kajuit te wachten tot de wind en golven wat afnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-09-2009 01:58:38 ]
pi_72421986
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:30 schreef MOVO het volgende:
Van die hazeslaapjes weet ik niks, en ik heb er eigenlijk ook nooit iemand over gehoord in mijn omgeving (niet dat ze niet bestaan, maar ik bedoel dat ik niemand ken die het zo doet). De meeste mensen die ik ken en die zeezeilen, doen dat met minstens een man of 4, in zo'n geval kun je makkelijk een rooster opstellen wie de wacht houdt en wie er kan slapen. Het lijkt mij overigens dat je op de hazeslaapjes wel kan trainen, ik heb wel een verhalen gelezen van mensen die 3 uur wakker zijn, dan een half uur slapen, dan weer 3 uur wakker zijn, half uur slapen. Er is een term voor zo'n slaaprooster, maar daar kan ik even niet op komen. Bedenk wel dat het uitzonderlijk is dat een storm langer dan 24 uur aanhoudt. Daarna is er weer meer gelegenheid voor goed en vooral rustig slapen. Het is geen enkel probleem om bij rustig weer (t/m windkracht 5) op volle zee het roer vast te zetten en met een paar zeilen op (maar niet onder maximaal tuig) rustig voort te zeilen terwijl je slaapt.

Edit: Dat heet 'polyphasic sleep'.
quote:
TINSTAAFL is de variant waarin een dubbele ontkenning vermeden wordt. Ain't No wordt Is No, en TINSTAAFL ligt prettiger in de mond vind ik, dus vandaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-09-2009 01:48:41 ]
pi_72422093
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wel, je kan midden op zee niet even de haven in.
pi_72422133
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wel, je kan midden op zee niet even de haven in.
Voor max 3 weken ja, niet de gehele reis.
pi_72422182
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook dat.
Ik gun een kind ook haar dromen, maar ook haar jeugd en puberteit thuis en met vrendinnen. 2 Jaar is erg lang om op die leeftijd weg te zijn en in je eentje op een zeilboot te zitten. En die 2 jaar kan ze nooit meer inhalen.
Kun je je nou eens voorstellen dat ze onderweg zeilvrienden/vriendinnen"jong en ouder" krijgt en dat de hele wereld meekijkt.+ konvooi van mensen achter /naast/boven haar.Als er op iemand gelet wordt is het wel op Laura Dekker,Laat die meid ,die behoorlijk is voorbereid.
Jeetjehhh pff
Love music!
pi_72422184
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:57 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Voor max 3 weken ja, niet de gehele reis.
21 dagen 24 uur per dag vind ik aardig non-stop. Maar ze kan inderdaad wel een paar haven aan doen, dat is toch wel een groot voordeel. Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans. Goed koken is er op een twee pits fornuisje niet bij.
  vrijdag 4 september 2009 @ 06:17:00 #198
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72422939
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans.
Volgens mij is dit de crux waar het om gaat met Laura. Wat als ze in het midden of eind van de trip, als ze weet dat ze nog maar weer eens 2 weken of langer op open zee zit.. dat ze het dan niet meer ziet zitten, om overal voor verantwoordelijk te zijn en dat ze geen rust heeft. En dat als ze iets nalaat het onmiddellijk consequenties heeft.

Het kost veel energie om de zelfdiscipline continu vol te houden. Ooit is de koek ook op voor zo'n jong meisje. Ik heb verhalen gelezen van solozeilers die er niet meer tegen konden en overboord wilden springen. Vooral bij chronisch slaaptekort langere tijd kun je rare dingen gaan zien en denken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:25:10 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72424540
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Je wil haar anders wel met alle geweld in het hokje plaatsen van 'lekkere normale puber'
Dat is jouw conclusie en die staat nogal ver weg van wat ik schreef, ik schreef letterlijk: "ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan".
En dat is IMHO iets heel anders dan verplicht in het "lekkere normale puber-hokje"
Het één houdt immers niet automatisch het ander in, tenzij je niet verder komt dan een paar hokjes waar iemand automatisch in geplaatst moet worden.
Ze hoeft van mij in geen enkel hokje, en dus zeker niet in het "kijk Laura eens lekker volwassen zijn-hokje" waar haar voorstanders haar zo graag in lijken te willen plaatsen.
quote:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een automobilist altijd automatisch verantwoordelijk bij aanrijdingen met een zwakkere verkeersdeelnemer, ongeacht leeftijd
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.
Bij iemand van 14 jaar of ouder maakt het uit of de zwakke verkeersdeelnemer schuldig is aan het ongeval.
Het is namelijk niet zo dat we allemaal maar ongegeneerd lopend of op de fiets door rood een voorangsweg kunnen oversteken omdat we nou toevallig geen auto zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72424787
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Van die hazeslaapjes weet ik niks, en ik heb er eigenlijk ook nooit iemand over gehoord in mijn omgeving (niet dat ze niet bestaan, maar ik bedoel dat ik niemand ken die het zo doet). De meeste mensen die ik ken en die zeezeilen, doen dat met minstens een man of 4, in zo'n geval kun je makkelijk een rooster opstellen wie de wacht houdt en wie er kan slapen. Het lijkt mij overigens dat je op de hazeslaapjes wel kan trainen, ik heb wel een verhalen gelezen van mensen die 3 uur wakker zijn, dan een half uur slapen, dan weer 3 uur wakker zijn, half uur slapen. Er is een term voor zo'n slaaprooster, maar daar kan ik even niet op komen. Bedenk wel dat het uitzonderlijk is dat een storm langer dan 24 uur aanhoudt. Daarna is er weer meer gelegenheid voor goed en vooral rustig slapen. Het is geen enkel probleem om bij rustig weer (t/m windkracht 5) op volle zee het roer vast te zetten en met een paar zeilen op (maar niet onder maximaal tuig) rustig voort te zeilen terwijl je slaapt.

Edit: Dat heet 'polyphasic sleep'.
[..]

TINSTAAFL is de variant waarin een dubbele ontkenning vermeden wordt. Ain't No wordt Is No, en TINSTAAFL ligt prettiger in de mond vind ik, dus vandaar.
Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.

En ik ben de 1e dagen toch zeeziek geworden en dan strontziek in zwaar komen. Grappig is dat als het echt nodig is, je de zeeziekte zo aan de kant zet, dat lukte mij iig. Schipper helpen met refen van de zeilen, alles nog eens nalopen, maar zodra klaar stort je weer in. Gelukkig kwam ik vrij snel in een bepaald ritme en had geen last meer van zeeziekte.

Vergeet nooit die keer dat in Marokko uit Essouira vertrokken met toch wel een aardige bries (windkracht 7). Onder luid gejuig van de lokale vissers, die durfden het niet aan met hun zelfbouw (vergis overigens niet in de grote) schepen. Rezpect jeweetzz.....
pi_72424806
Hoi ik ben Dragorius en ik vraag me af hoelang deze reeks nog gaat duren

Tot ze alsnog mag wegzeilen (laten we het hopen van niet)
Tot ze naar school gaat (bevestigd dan he)
Tot ze de uitspraak hoort over 2 maanden

Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.

Sorry ben een beetje vervelend door de OLE!-griep
Mr. Prolapse 2009
pi_72424814
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:37 schreef Casos het volgende:

[..]

Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.

En ik ben de 1e dagen toch zeeziek geworden en dan strontziek in zwaar komen. Grappig is dat als het echt nodig is, je de zeeziekte zo aan de kant zet, dat lukte mij iig. Schipper helpen met refen van de zeilen, alles nog eens nalopen, maar zodra klaar stort je weer in. Gelukkig kwam ik vrij snel in een bepaald ritme en had geen last meer van zeeziekte.
Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Mr. Prolapse 2009
pi_72424865
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Klopt, maar vaak genoeg gesproken met zeilers die wel alleen waren en zij kwamen met deze tips.
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:50:04 #204
137949 Disana
pi_72425036
quote:

Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.

Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.

Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
pi_72425110
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.

Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden Moet er wel wat meer gepost worden

Oh en de vriendin is werken...dus daar heb ik weinig aan...maar ze werkt in een apotheek kan ze mooi alcoholpompjes en xylometazoline *snotter*

Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:55:36 #206
137949 Disana
pi_72425174
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden

Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Kittens tellen zelfs dubbel

Ja, en ik had ook wel willen weten hoe de andere leerlingen op haar mislukking reageren, vinden ze het zielig of vinden ze het eigenlijk wel leuk.
pi_72425312
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:25 schreef Leandra het volgende:
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.
Bij iemand van 14 jaar of ouder maakt het uit of de zwakke verkeersdeelnemer schuldig is aan het ongeval.
Het is namelijk niet zo dat we allemaal maar ongegeneerd lopend of op de fiets door rood een voorangsweg kunnen oversteken omdat we nou toevallig geen auto zijn.
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.

Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
pleased to meet you
pi_72425368
quote:

gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
pleased to meet you
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:09:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72425447
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.

Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
Nee, en toen ze in 1997 een voorstel deden om het aan te passen (ook bij 14 jaar en ouder de automobilist volledig aansprakelijk stellen) leverde dat zoveel kritiek op dat het voorstel ingetrokken is.
Alle verwijzingen in het artikel zijn ook naar zaken aan het begin van de jaren 90, dus het is al heel lang zo.

Het kan wel wezen dat ze over 2½ week 14 is, maar vooralsnog zou ze 3 dagen geleden vertrekken.... dus of mijn argument over 2½ week niet meer opgaat maakt me niet zoveel uit, het gaat wel op voor de datum dat haar tocht zou beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72425475
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:04 schreef moussie het volgende:

[..]

gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72425557
quote:

Heb je echt Mexicaanse griep? .. Heel veel beterschap!

Dit topic kan nog heel lang duren, misschien moeten we er een sticky 'fanfiction' topic van maken..

Hier vullen users zoveel zelf in.. Iedereen heeft zo zijn eigen beeld. En er is nog genoeg om over te praten. Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Alles over haar zusje die bij moeders woont.
Het verscheurde gezin en hoe het zover kon komen.
Laura's werkelijke beweegredenen (Misschien komt er wel een boekje 'Hoe overleef ik de Atlantische Oceaan' of 'Hoe overleef ik mijn zeilvader'.)
Waarom ze de hond wou meenemen, en of die dan ook aan een lijntje in de kajuit moet.
De eerste 4 jaren van haar leven aan boord.
Waarom vader buiten schot bleef, zowel bij de 'ik wil wonen in de haven' actie als bij de recente persconferenties.
Wat is de relatie tussen Moussie en het zeil'meisssie'?
Is de geheime identiteit van Anarki werkelijk Dick Dekker?
Waarom heeft Laura het over haar wereldreis en 'losbandig leven' ipv over een recordpoging?
Is zij een opstandige en boze puber die geëxploiteerd wordt door pa, en zich daarom van iedereen afkeert, door weg te willen zeilen?
Is er een cursus 'hoe zeil ik om piraten heen?'?

En er is vast nog veel meer te verzinnen!
pi_72425592
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.
Ik denk dat er een mediastop is..
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:16:44 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72425611
EO
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72425680
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heb je echt Mexicaanse griep? .. Heel veel beterschap!

Dit topic kan nog heel lang duren, misschien moeten we er een sticky 'fanfiction' topic van maken..

Hier vullen users zoveel zelf in.. Iedereen heeft zo zijn eigen beeld. En er is nog genoeg om over te praten. Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Laura's werkelijke beweegredenen (Misschien komt er wel een boekje 'Hoe overleef ik de Atlantische Oceaan' of 'Hoe overleef ik mijn zeilvader'.)
Waarom ze de hond wou meenemen, en of die dan ook aan een lijntje in de kajuit moet.
Waarom vader buiten schot bleef, zowel bij de 'ik wil wonen in de haven' actie als bij de recente persconferenties.
Waarom heeft Laura het over haar wereldreis en 'losbandig leven' ipv over een recordpoging?
Is zij een opstandige en boze puber die geëxploiteerd wordt door pa, en zich daarom van iedereen afkeert, door weg te willen zeilen?

En er is vast nog veel meer te verzinnen!
Hahaha, anarchi lijkt dan op anarki, maar nee, ik ben geen familie of iets dergelijks.
pi_72425743
De Fok!-zeilsoap

Met aangepaste woordenlijjsten, zoals "Scheerlijn je weg!!!"

Of "Ik hoop dat je landrot!"

Mr. Prolapse 2009
pi_72425840
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
De Fok!-zeilsoap

Met aangepaste woordenlijjsten, zoals "Scheerlijn je weg!!!"

Of "Ik hoop dat je landrot!"

Je staagt in de weg.
Doe niet zo achtknoop.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:40:03 #217
3542 Gia
User under construction
pi_72426125
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Haha, kijk morgen weer.....naar SOAP!!!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:41:26 #218
3542 Gia
User under construction
pi_72426169
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef Anarki het volgende:

[..]

Hahaha, anarchi lijkt dan op anarki, maar nee, ik ben geen familie of iets dergelijks.
Nou, zoals Pa Dekker zich afzet tegen de wetten van het land, kun je haast wel van een anarchist spreken. Wat hij wil, moet gebeuren, wet of geen wet.
pi_72426441
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, zoals Pa Dekker zich afzet tegen de wetten van het land, kun je haast wel van een anarchist spreken. Wat hij wil, moet gebeuren, wet of geen wet.
Nou je overdrijft hier wel een beetje erg, als iemand zijn dochter rond de wereld wil laten zeilen is het bijna een anarchist.... *proest* .
pi_72426456
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

21 dagen 24 uur per dag vind ik aardig non-stop. Maar ze kan inderdaad wel een paar haven aan doen, dat is toch wel een groot voordeel. Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans. Goed koken is er op een twee pits fornuisje niet bij.
Mijn opmerking zag meer op het Perham/Watson vs Dekker gebeuren. 7 maanden vs 24 maanden.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:56:52 #221
3542 Gia
User under construction
pi_72426514
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:53 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nou je overdrijft hier wel een beetje erg, als iemand zijn dochter rond de wereld wil laten zeilen is het bijna een anarchist.... *proest* .
Dat zeg ik niet, Dicky. Als iemand de wet aan zijn laars lapt en gewoon zijn zin door wil drijven zie ik dat als anarchie.

Iemand die zijn 13-jarige dochter rond de wereld wil laten zeilen zie ik hooguit als gestoord en onverantwoordelijk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:04:07 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72426653
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, Dicky.
pi_72426672
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, Dicky. Als iemand de wet aan zijn laars lapt en gewoon zijn zin door wil drijven zie ik dat als anarchie.

Iemand die zijn 13-jarige dochter rond de wereld wil laten zeilen zie ik hooguit als gestoord en onverantwoordelijk.
Dicky LOL .
Hij wil gewoon dat de droom van zijn dochter Laura in vervulling gaat, dat de overheid zich bemoeit met het prive leven van mensen vind ik veel te ver gaan.
Dat Laura onderwijs moet hebben is prima, maar ook daar is aan gedacht.
Als Laura eenmaal de wereld is rondgezeild en hij daar ook van meegeniet is niet erg in mijn ogen (denk aan zijn schip wat hij wil afbouwen).
Een 13 jarige op een zeilboot de wereld rond laten varen zonder enige voorbereiding kwa route en voorzieningen is al een stuk onverantwoordelijker enz als de hele trip goed op poten zetten.
pi_72426698
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

heb je al een antwoord op mijn vraag gevonden?
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:08:38 #225
3542 Gia
User under construction
pi_72426739
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:05 schreef Anarki het volgende:

Als Laura eenmaal de wereld is rondgezeild en hij daar ook van meegeniet is niet erg in mijn ogen (denk aan zijn schip wat hij wil afbouwen).

Dit snap ik niet. Zo'n reis kost toch alleen maar geld. Hoe kan dat geld opleveren dan?

Daarbij is het wel duidelijk dat het jou alleen maar te doen is om het afbouwen van je bootje. Dat je dochter verkracht zou kunnen worden door piraten is van ondergeschikt belang. Geld, GELD, GEEEELD!!!!!!
pi_72426749
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:05 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dicky LOL .
Hij wil gewoon dat de droom van zijn dochter Laura in vervulling gaat, dat de overheid zich bemoeit met het prive leven van mensen vind ik veel te ver gaan.
Dat Laura onderwijs moet hebben is prima, maar ook daar is aan gedacht.
Een 13 jarige op een zeilboot de wereld rond laten varen zonder enige voorbereiding kwa route en voorzieningen is al een stuk onverantwoordelijker enz als de hele trip goed op poten zetten.
Er wordt meer gewezen naar zijn voorgeschiedenis m.b.t. huisvesting waarbij hij zijn 10-jarige dochterje als pressiemiddel heeft gebruikt o.a.
Mr. Prolapse 2009
pi_72426841
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Zo'n reis kost toch alleen maar geld. Hoe kan dat geld opleveren dan?

Daarbij is het wel duidelijk dat het jou alleen maar te doen is om het afbouwen van je bootje. Dat je dochter verkracht zou kunnen worden door piraten is van ondergeschikt belang. Geld, GELD, GEEEELD!!!!!!
Volgens mij zijn we het station grappig nu inmiddels wel gepasseerd.
pi_72426869
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Rustig maar Gia, niet zo kermen.
Echt hoor, ik ben Dick Dekker niet, moet wel lachen.
Na haar reis zou Laura zomaar beroemd kunnen worden, en daar valt altijd wel een slaatje uit te slaan, en wie houdt er nu niet van geld in deze tijd van financiele crisis...
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:15:08 #229
3542 Gia
User under construction
pi_72426901
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het station grappig nu inmiddels wel gepasseerd.
Is niet grappig bedoeld. Ik denk echt dat Anarki Dick Dekker is.
Daarbij vind ik het ook behoorlijk dom, indien ik gelijk heb, dat hij daar niet gewoon voor uit komt. Dan kan hij met inside info proberen de tegenstanders te overtuigen. Nu blijft hij zich uitgeven voor iemand die alleen maar kan gissen naar hoe de voorbereidingen zijn gedaan. Puur allemaal aannames. Totaal ongeloofwaardig.
pi_72426962
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Is niet grappig bedoeld. Ik denk echt dat Anarki Dick Dekker is.
*knipperdeknip*
Dan beleef jij de werkelijkheid niet zoals alle anderen oftewel --> je hebt een psychose .
Maar wees gerust ik ben Dick Dekker echt niet.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:17:29 #231
3542 Gia
User under construction
pi_72426970
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:14 schreef Anarki het volgende:

Na haar reis zou Laura zomaar beroemd kunnen worden, en daar valt altijd wel een slaatje uit te slaan, en wie houdt er nu niet van geld?
Beroemd? Eerder berucht. Ze komt te boek staan als die meid die zich niet aan de wet wenste te houden. Andere landen staan hier ook niet achter. De meeste mensen vinden het een belachelijk idee.

Nee, dat gaat geen kapitalen opleveren. Reken daar maar niet op.

En de kans is zelfs groot dat het kind het niet overleefd of compleet doordraait.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:18:10 #232
3542 Gia
User under construction
pi_72426986
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dan beleef jij de werkelijkheid niet zoals alle anderen oftewel --> je hebt een psychose .

Nee, die psychose heeft Dick. Niet ik.
pi_72427353
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Beroemd? Eerder berucht. Ze komt te boek staan als die meid die zich niet aan de wet wenste te houden. Andere landen staan hier ook niet achter. De meeste mensen vinden het een belachelijk idee.

Nee, dat gaat geen kapitalen opleveren. Reken daar maar niet op.

En de kans is zelfs groot dat het kind het niet overleefd of compleet doordraait.
Nou compleet doordraaien van een wereldreis lijkt me lichtelijk overdreven, en je weet zelf ook dat ze mentaal sterk is --> anders zeil je niet naar engeland toe in je uppie.
En andere landen, dat zijn meestal hoge functionarissen die formeel even laten weten hoe en wat, dus andere landen staan erook achter .
En de meeste mensen staan erook achter, als je van de meeste mensen je iets moet aantrekken dan....
De kans is zeer groot dat ze het wel overleeft...
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:36:39 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72427498
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

heb je al een antwoord op mijn vraag gevonden?
Antwoord op jouw vraag? Ik heb de vraag niet gezien
pi_72427516
Ff tussendoor

Meisje Loos

Geplaatst op Augustus 25, 2009 | Gearchiveerd onder The Semidaily Kuitenbrouwser |

Hallo lieve luisteraars, daar zijn we dan weer met Eén Op Twee Van Drie Tot Vier Op Radio Vijf, sinds kort dus van zes tot zeven op Radio Acht. Mijn naam is Tanja Boljé en naast mij zit zoals altijd Tjerk van den Nachgtkaerschemaeckers. Tjerk, wat gaan we doen?

- Behalve de Gemeenteraadsverkiezingen en de Tweede Kamerverkiezingen heeft Geert Wilders nu ook besloten de komende Europese verkiezingen laten schieten omdat hij zich volledig wil concentreren op de Wereldverkiezingen. Straks een gesprek met onze Haagse correspondent Dop Knijs.’

‘Maar nu eerst De Zaak Laura Dekker. Sinds september 2009 was Laura Dekker onderweg in een poging het jongste meisje ooit te worden dat solo de wereld rondzeilde. Vorige week was zij dan terug in Nederland, maar helaas arriveerde zij niet in haar trouwe Hurley 700 genaamd Guppie, maar per vliegtuig, in een kist.

-Bij ons in de studio Laura’s vader, Dick Dekker. Welkom.’

- Dank u. Wijk Bij Duurstede-Hilversum, wat denkt u?

- Sorry?

- Hoe lang ik erover gedaan heb?

- …?

- 23 minuten. Routeplanner zegt 38.

- Meneer Dekker, spreken wij met een gebroken man?

- Kom kom, ‘t is maar veertig kilometer.

- Ik had het over Laura, en wat er met haar gebeurd is.

- Tja, ‘t is jammer dat ze ‘t niet gehaald heeft.

- Heeft u spijt?

- Waarvan?

- Dat u haar heeft laten gaan?

- Ik begrijp de vraag niet.

- U had haar toch tegen kunnen houden?

- Natuurlijk, maar dan kun je dat record vergeten.

- Weet u precies wat er gebeurd is?

- Nee, niet precies. Die laatste dagen hadden we weinig contact.

- O, waarom was dat?

- Ik was toen zelf net op m’n rug het IJsselmeer aan het overzwemmen. Maar goed, als je de laatste entries van haar blog leest, dan begrijp je dat ze het moeilijk had…

- Moeilijk? Ze hallucineerde! Ze zag smurfen!

- Ik heb daar mijn twijfels over. Misschien was het een grap, misschien wáren er smurfen. Het is makkelijk te oordelen op afstand.

- Maar ze schreef ‘t zelf: ze had een extreem slaaptekort opgebouwd.

- Inderdaad ja. Dat is overigens een van de records waarover we nu met Guinness in gesprek zijn.

- Hoe bedoelt u?

- Laura is dus niet het jongste meisje geworden dat solo de wereld rondzeilde, maar ze heeft waarschijnlijk wel diverse andere records gebroken. Zoals dat slaaptekort, dat loopt in de duizenden uren. Verder is ze dus de eerste zeilster die bij een zware stormwaarschuwing solo de Golf van Biskaye is overgestoken.

- Waarbij ze dus ook bijna vergaan is.

- Dat klopt.

- En een dag lang gewond aan haar lifeline in het water heeft gehangen.

- Correct. En toch was ze na twee dagen weer uit het ziekenhuis van Bilbao. Trouwens, daar zegt u iets, die vierenzeventig hechtingen, dat zou ook een record kunnen zijn.

- Maar goed, na die lange windstilte op de Indische Oceaan, is ze dus, daas van het slaaptekort, de Golf van Aden ingevaren…

- Klopt.

- Is dat geen gekkenwerk?

- Ze heeft altijd gezegd: Als er piraten komen vaar ik wel een eindje om.

- Maar dat slaat toch nergens op?

- Hoe bedoelt u?

- In de Golf van Aden kún je helemaal geen eindje omvaren! De Golf van Aden is een trechter. Een zeiljacht zit daar als een rat in de val.

- Ja, maar weet u, als je van tevoren te veel op één element gaat focussen doe je zoiets niet meer. Het kan ook meevallen.

- ‘T was een gokje, bedoelt u?

- Dat niet, maar zoals met alles in het leven moet je ook een beetje geluk hebben.

- En dat had ze dus niet.

- Ja nee, het is inderdaad anders gelopen.

- Klopt het dat haar laatste SMS, vanaf de satelliettelefoon, luidt: ‘Ik ben nu 122 keer in m’n gezicht geslagen en 37 keer verkracht’?

- Dat klopt ja. Wat natuurlijk ook vrij uniek is.

- Hoe bedoelt u?

- Nou, ik denk dat we daar zeker mee in het Guinness Book of Records komen.

- Nou, gefeliciteerd.

- En dank u voor dit gesprek.

- Graag gedaan.

- Wij spraken met Dick Dekker, vader van Laura Dekker, die als eerste 13-jarige om de wereld, eh, had willen zeilen. Tjerk?

- Zo meteen naar Den Haag met Dop Knijs, maar nu eerst muziek. Luistert u naar Leadbelly met Sail on little girl, sail on!

http://www.jankuitenbrouwer.nl/2009/08/25/meisje-loos/
pi_72427557
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dat heet een ander perspectief..
En als je zou toegeven dat je Dick Dekker bent, zou je niet gelooft worden.. Ergo..
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:39:54 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72427583
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Overzichtje van wat hij wanneer heeft behaald?
Nee, wat is dat voor onzin. Staat op verschillende sites dat hij al die zeebevretten heeft gehaald
pi_72427598
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:31 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nou compleet doordraaien van een wereldreis lijkt me lichtelijk overdreven, en je weet zelf ook dat ze mentaal sterk is --> anders zeil je niet naar engeland toe in je uppie.
En andere landen, dat zijn meestal hoge functionarissen die formeel even laten weten hoe en wat, dus andere landen staan erook achter .
En de meeste mensen staan erook achter, als je van de meeste mensen je iets moet aantrekken dan....
De kans is zeer groot dat ze het wel overleeft...
Nee hoor, Nieuw-Zeeland staat er niet achter. Is verschillende keren op het nieuws geweest.

En dat de kans zeer groot is dat ze het wel overleeft kan zo zijn, maar dat houdt dus ook in dat er een kans is dat ze het níet overleeft, en ik zou als ik ouder van haar was die gok niet nemen.
pi_72427748
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor, Nieuw-Zeeland staat er niet achter. Is verschillende keren op het nieuws geweest.

En dat de kans zeer groot is dat ze het wel overleeft kan zo zijn, maar dat houdt dus ook in dat er een kans is dat ze het níet overleeft, en ik zou als ik ouder van haar was die gok niet nemen.
Prostitutie is zo gewoon.. Als je haar wil exploiteren stop je je dochter in een levensgevaarlijke situatie en zoek je er sponsors voor.. Dat heeft wat meer cachet.
pi_72427908
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij zou iedereen afraden om de wereld rond te zeilen omdat de kans dat je het niet overleeft aanwezig is?
Prima, maar er zijn mensen die van avontuur icm vrijheid houden.
pi_72427987
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Anarki het volgende:

[..]

Zo werkt dat gewoon niet in Nederland, zeker niet als je 13 (bijna 14 whatever) bent
Mr. Prolapse 2009
pi_72428172
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:54 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zo werkt dat gewoon niet in Nederland, zeker niet als je 13 (bijna 14 whatever) bent
Dat zullen we nog wel eens zien in geval van Laura
pi_72428331
quote:

[..]

Jij zou iedereen afraden om de wereld rond te zeilen omdat de kans dat je het niet overleeft aanwezig is?
Nee, tuurlijk niet, maar wél elk meisje van dertien.
pi_72428337
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:01 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dat zullen we nog wel eens zien in geval van Laura
Want jij denkt dat ze alsnog weggaat voordat dat onderzoek er is geweest?

And how can you be so sure?
Mr. Prolapse 2009
pi_72428355
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, maar wél elk meisje van dertien.
Alsof elk meisje van dertien hetzelfde is, en dat is natuurlijk niet zo
pi_72428409
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Want jij denkt dat ze alsnog weggaat voordat dat onderzoek er is geweest?

And how can you be so sure?
Nee, ik heb goede hoop op de uitspraak vd rechtbank voor Laura en haar familie.
pi_72428443
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:11 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nee, ik heb goede hoop op de uitspraak vd rechtbank voor Laura en haar familie.
Die is pas in oktober/november en volgens experts is haar route dan niet meer veilig genoeg...
Mr. Prolapse 2009
pi_72428452
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:09 schreef Anarki het volgende:

[..]

O ja, dat is waar ook, die discussie is hier nog helemaal niet gevoerd
pi_72428537
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O ja, dat is waar ook, die discussie is hier nog helemaal niet gevoerd
Laura's hersenmassa is vast al volgroeid. Dat zou haar inderdaad bijzonder maken. Of een mutant. Hoe je het ook wil zien
Mr. Prolapse 2009
pi_72428539
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die is pas in oktober/november en volgens experts is haar route dan niet meer veilig genoeg...
Er is vast een alternatieve route te bedenken.
pi_72428552
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:09 schreef Anarki het volgende:

[..]

Zo is het maar net, Dicky.. maar slecht voorbereid op wereldreis, geheel zelfstandig terwijl minderjarig, zich onttrekkend aan de leer- en schoolplicht.. Daar hebben sommige mensen niet geheel onterecht bezwaar tegen.
pi_72428645
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Anarki het volgende:

[..]

Vast, maar die moet dan ook weer beoordeeld worden, en tegen die tijd is die route vast ook niet meer veilig.

Vicieuze cirkel of bescherming van het kind?

Ik zou mijn geld inzetten op het laatste btw
Mr. Prolapse 2009
pi_72428737
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zo is het maar net, Dicky.. maar slecht voorbereid op wereldreis, geheel zelfstandig terwijl minderjarig, zich onttrekkend aan de leer- en schoolplicht.. Daar hebben sommige mensen niet geheel onterecht bezwaar tegen.
Zich ontrekkend aan school en leerplicht --> dat doet ze niet; ze zou in die twee jaar een havo opleiding doen meen ik te weten.
En slecht voorbereid? WIe zegt dat en waar staat dat?
pi_72428764
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Laura's hersenmassa is vast al volgroeid. Dat zou haar inderdaad bijzonder maken. Of een mutant. Hoe je het ook wil zien
Ik denk dat ze gedeeltelijk een reptillian is, verbonden met de belangrijkste bloedlijnen van de grootste koninklijke huizen. Vandaar de reeds volgroeide hersenen.Haar vader is natuurlijk bij de Tempeliers en de Illuminatie.
Het idee komt van de Bilderberggroep die het wel een leuk experiment vonden.

De rechtbank zei al dat hij een ander perspectief had!
pi_72428778
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Anarki het volgende:

[..]

Zich ontrekkend aan school en leerplicht --> dat doet ze niet; ze zou in die twee jaar een havo opleiding doen meen ik te weten.
Die aanvraag hiervoor was afgekeurd door de leerplichtambtenaar omdat ze alleen is en er daardoor geen garantie van onderwijs is.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:26:35 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72428782
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Anarki het volgende:

[..]

die van huis naar school en weer terug
pi_72428791
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gedeeltelijk een reptillian is, verbonden met de belangrijkste bloedlijnen van de grootste koninklijke huizen. Vandaar de reeds volgroeide hersenen.Haar vader is natuurlijk bij de Tempeliers en de Illuminatie.

Kom eens bij ons in BNW kijken, you'll fit right in
Mr. Prolapse 2009
pi_72428821
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

The hidden agenda
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:28:38 #259
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72428826
Zijn jullie nou nog steeds bezig?
pi_72428827
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die aanvraag hiervoor was afgekeurd door de leerplichtambtenaar omdat ze alleen is en er daardoor geen garantie van onderwijs is.
Nou dan zie ik haar kansen gerduceert tot erg weinig, want scholing is wel erg belangrijk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:29:17 #261
62292 MOVO
pi_72428834
Ik ben vooral benieuwd welke overwegingen de rechtbank gaat maken.

In de zaak/ het vonnis wordt alleen gesproken over haar wereldreis en niet over haar recordpoging, sterker nog het record als motivatie om zo jong te moeten vertrekken komt niet eens ter sprake, het gaat alleen over haar droomtocht.

Wordt alleen gekeken of zij deze droomtocht kan vervullen zonder ontwikkelingsschade (psychisch en scholing) en zonder dat haar veiligheid teveel in gevaar komt of wordt er ook naar de noodzaak gekeken om zo vroeg te vertrekken?

Kan Laura zelfstandig onderwijs volgen middels de wereldschool? (Ik denk dat de wereldschool ook de adem inhoud).

Gaat de rechtbank zich uitspreken over eventuele verantwoordelijkheid als een en ander mis gaat?

De zaak is best veel omvattend.
pi_72428857
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Nee hoor, echt niet
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:30:52 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72428874
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
laat ons

Of doe je weer gezellig mee?
pi_72428887
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nou dan zie ik haar kansen gerduceert tot erg weinig, want scholing is wel erg belangrijk.

Ik twijfel dan ook niet aan haar zeilvaardigheid (die zal vast prima zijn) maar de andere essentiele zaken waaronder scholing.
Mr. Prolapse 2009
pi_72428907
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

"Rechtdoor naar school en kantoor"
pi_72428927
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kom eens bij ons in BNW kijken, you'll fit right in
Ik kan het je nog sterker vertellen.. Ik ben een tijdje bij de Vrijmetselarij geweest
pi_72428996
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kan het je nog sterker vertellen.. Ik ben een tijdje bij de Vrijmetselarij geweest
Mag ik je PM'en?

BNW kan wel wat vers bloed gebruiken.....
Mr. Prolapse 2009
pi_72429010
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:28 schreef Anarki het volgende:

[..]

Oh? Ik bespeur een ommekeer
pi_72429071
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh? Ik bespeur een ommekeer
Nee Lavenderr nee.
Ik heb nergens gezegd dat scholing niet belangrijk is, maar ik dacht dat ze een soort van wereldschool zou volgen, maar er wordt gezegd dat ze dat niet mag daar ze niet onderwezen kan worden, en zichzelf niet mag onderwijzen of iets dergelijks.
pi_72429106
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:37 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nee Lavenderr nee.
Ik heb nergens gezegd dat scholing niet belangrijk is, maar ik dacht dat ze een soort van wereldschool zou volgen, maar er wordt gezegd dat ze dat niet mag daar ze niet onderwezen kan worden, en zichzelf niet mag onderwijzen of iets dergelijks.
Zo is het precies. Daarbij zijn leer- en schoolplicht niet hetzelfde. Bij schoolplicht wordt bedoeld dat je daadwerkelijk een school bezoekt, zelfstudie voldoet niet aan die norm.
pi_72429215
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Anarki het volgende:

[..]

En slecht voorbereid? WIe zegt dat en waar staat dat?
Moet ik daar echt op ingaan? De afgelopen 16 delen is de argumentatie daarvoor een keer of 500 de revue gepasseerd..
Maar omdat ze alleen op pad zou gaan kan ze geen onderwijs bij de wereldschool volgen en dat dáár nog geeneens aan is gedacht betekent al dat het project slecht voorbereid is.
En dat kun je bij zo'n riskante onderneming stomweg niet gebruiken. Vandaar de twijfel bij velen.
Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
pi_72429241
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mag ik je PM'en?

BNW kan wel wat vers bloed gebruiken.....
Ja tuurlijk
pi_72429324
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moet ik daar echt op ingaan? De afgelopen 16 delen is de argumentatie daarvoor een keer of 500 de revue gepasseerd..
Maar omdat ze alleen op pad zou gaan kan ze geen onderwijs bij de wereldschool volgen en dat dáár nog geeneens aan is gedacht betekent al dat het project slecht voorbereid is.
En dat kun je bij zo'n riskante onderneming stomweg niet gebruiken. Vandaar de twijfel bij velen.
Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
Maakt me niet uit wat er in de vorige 16 delen allemaal de revue is gepaseerd.
Dat het project slecht is voorbereid moet nog blijken en in het kader van het onderwijs dat ze op een bepaalde manier moet volgen, dat is de grootste barrière.
pi_72429537
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:46 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dat het project slecht is voorbereid moet nog blijken en in het kader van het onderwijs dat ze op een bepaalde manier moet volgen, dat is de grootste barrière.
Dat ze ondanks die afwijzing (die was er al veel eerder namelijk) er alsnog vandoor wou gaan is mijns insziens anders vrij onverantwoord en ondoordacht. Ergo > slecht voorbereid.
Mr. Prolapse 2009
pi_72429607
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:46 schreef Anarki het volgende:

[..]

Het moet nog blijken dat er uberhaupt iets aan de voorbereiding is gedaan.. Ze heeft iig. de schijn tegen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:07:45 #276
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72429898
quote:

[..]

pi_72430765
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee, wat is dat voor onzin. Staat op verschillende sites dat hij al die zeebevretten heeft gehaald
En dat neem jij zonder meer over?
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:58:24 #278
3542 Gia
User under construction
pi_72431361
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Prostitutie is zo gewoon.. Als je haar wil exploiteren stop je je dochter in een levensgevaarlijke situatie en zoek je er sponsors voor.. Dat heeft wat meer cachet.
Ik denk dat Dick haar inderdaad beter gewoon de prostitutie in kan douwen, dat levert meer geld op om zijn bootje af te maken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:59:51 #279
3542 Gia
User under construction
pi_72431393
quote:

[..]

Niet iedereen. Iemand die volwassen is, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Als die graag dat risico neemt, moet ie dat zelf weten. Een kind van 13 mag zoiets niet zelf beslissen. Net zomin als een kind van 13 mag gaan trouwen, omdat ze vindt dat ze daar aan toe is.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:01:06 #280
3542 Gia
User under construction
pi_72431426
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Dragorius het volgende:

[..]

In ieder geval 'not human'
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:02:59 #281
3542 Gia
User under construction
pi_72431472
quote:

[..]

Scherp!!
pi_72431764
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet iedereen. Iemand die volwassen is, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Als die graag dat risico neemt, moet ie dat zelf weten. Een kind van 13 mag zoiets niet zelf beslissen. Net zomin als een kind van 13 mag gaan trouwen, omdat ze vindt dat ze daar aan toe is.
Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:17:05 #283
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72431901
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:13 schreef Anarki het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?
Geen enkel kind van mij die 13 is, beslist zelf dat hij of zij de wereld rond gaat varen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:19:01 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72431957
quote:
[..]
We zijn idd allemaal individuen in NL, en er zullen ook best 13-jarigen zijn die probleemloos de Mercedes van papa van Schubbekutteveen naar Lutjebroek kunnen rijden, maar wil dat ook zeggen dat we de 13-jarige die dat kan, of denkt dat te kunnen, maar de kans moeten geven zijn rijbewijs te halen zodat het ook legaal kan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:21:41 #285
3542 Gia
User under construction
pi_72432020
quote:

[..]

Nee, fout, geen enkel kind van 13 mag dit zelf beslissen. Eén of andere domme ouder, die zijn kind geweldig vindt, mag niet bepalen dat zijn dochter boven de wet staat.

Voor dit soort zaken bestaat de kinderbescherming. En blijf je daar tegenin gaan, dan wordt ze uit huis geplaatst, mogelijk in een kindertehuis, of bij moussie. Een andere pleegouder zal een dergelijk tegendraads kind niet graag in huis hebben.
pi_72432111
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

We zijn idd allemaal individuen in NL, en er zullen ook best 13-jarigen zijn die probleemloos de Mercedes van papa van Schubbekutteveen naar Lutjebroek kunnen rijden, maar wil dat ook zeggen dat we de 13-jarige die dat kan, of denkt dat te kunnen, maar de kans moeten geven zijn rijbewijs te halen zodat het ook legaal kan?
Ik vind de vergelijking die je maakt niet kunnen, maar je kan zelf ook bedenken waarom die vergelijking niet kan.
pi_72432209
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, fout, geen enkel kind van 13 mag dit zelf beslissen. Eén of andere domme ouder, die zijn kind geweldig vindt, mag niet bepalen dat zijn dochter boven de wet staat.

Voor dit soort zaken bestaat de kinderbescherming. En blijf je daar tegenin gaan, dan wordt ze uit huis geplaatst, mogelijk in een kindertehuis, of bij moussie. Een andere pleegouder zal een dergelijk tegendraads kind niet graag in huis hebben.
Wie Laura al dan niet graag in huis wil hebben staat buiten kijf hier, maar aardig dat je zo over haar denkt en dit beeld wil neerzetten .
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:29:06 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432246
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:24 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking die je maakt niet kunnen, maar je kan zelf ook bedenken waarom die vergelijking niet kan.
Waarom niet? Omdat het kind anderen schade toe kan brengen??

Waarom denk je dat die kans groter is bij een 13-jarige??
Omdat ze situaties minder goed kunnen overzien dan volwassenen. En dat is nou net het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432316
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
Ah, het Nederlandse publiek wenst op de hoogte gehouden te worden van mevrouw haar voorbereidingen en planningen. Waar zou ze dat doen? Het lijkt alsof sommige mensen vinden dat ze verantwoording schuldig is aan het Nederlandse publiek. Dat is ze natuurlijk niet. Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat half Nederland, inclusief overheidsinstanties, zich zo met individuele mensen kunnen gaan bemoeien, hoe haal je het in je hoofd dat je daar recht op zou hebben? Als ik Laura was zou ik ook voor deze mensen een psychologisch onderzoek aanvragen.
pi_72432348
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat het kind anderen schade toe kan brengen??

Waarom denk je dat die kans groter is bij een 13-jarige??
Omdat ze situaties minder goed kunnen overzien dan volwassenen. En dat is nou net het probleem.
Situatie's overzien/inschatten dat hangt af van de ervaring die je hebt opgedaan.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:42:43 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432606
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Anarki het volgende:
[..]
Situatie's overzien/inschatten dat hangt af van de ervaring die je hebt opgedaan.
En dus zou een 13-jarige een uitstekende automobilist zou kunnen zijn als hij maar voldoende ervaring opdoet?
Moeten we ze dan maar de kans geven hun rijbewijs te halen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432646
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dus zou een 13-jarige een uitstekende automobilist zou kunnen zijn als hij maar voldoende ervaring opdoet?
Zeilen vergelijken met autorijden is appels met peren vergelijken Leandra.
pi_72432763
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef Leandra het volgende:
Genoeg kinderen die met een jaar of 6 al gaan zeilen bij een zeilschool, en er zijn zelfs wedstrijden voor optimisten, zoals de klasse heet waarin meestal door jonge kinderen gezeild wordt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:51:59 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432802
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Genoeg kinderen die met een jaar of 6 al gaan zeilen bij een zeilschool, en er zijn zelfs wedstrijden voor optimisten, zoals de klasse heet waarin meestal door jonge kinderen gezeild wordt.
Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in hun eentje op hun 13de een wereldreis kunnen maken....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432828
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in hun eentje op hun 13de een wereldreis kunnen maken....
Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.
pi_72432877
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, het Nederlandse publiek wenst op de hoogte gehouden te worden van mevrouw haar voorbereidingen en planningen. Waar zou ze dat doen? Het lijkt alsof sommige mensen vinden dat ze verantwoording schuldig is aan het Nederlandse publiek. Dat is ze natuurlijk niet. Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat half Nederland, inclusief overheidsinstanties, zich zo met individuele mensen kunnen gaan bemoeien, hoe haal je het in je hoofd dat je daar recht op zou hebben? Als ik Laura was zou ik ook voor deze mensen een psychologisch onderzoek aanvragen.
Omdat misschien niet heel 13-jarig Nederland een reisje om de wereld wil maken? Alleen? En aangezien we ons allemaal, niemand uitgezonderd aan de hier in Nederland geldende wetten moeten houden. Dus Laura ook. Dan vind ik het niet zo vreemd dat 'men' hier vele vraagtekens en kanttekeningen bij en bezwaren tégen heeft.
pi_72432879
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:56:56 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432920
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb niet eens zo veel twijfels over het al dan niet mogelijk zijn, ze zal het misschien best kunnen, ik vind het echter niet verantwoord, net zo min als ik het verantwoord vind dat een kind wat al van kleins af aan op (landbouw)voertuigen op eigen erf rijdt, toegestaan zou moeten worden dat op de openbare weg te doen.

Het overzien van risico's en het nemen van verantwoorde beslissingen is gewoon een stuk lastiger voor een 13-jarige dan voor een volwassene, en ik vind dat een 13-jarige daartegen beschermd zou moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432936
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
Dan vind ik het niet zo vreemd dat 'men' hier vele vraagtekens en kanttekeningen bij en bezwaren tégen heeft.
Vraagtekens en kanttekeningen, dat is prima, dat heb ik ook als Bolt meer dan 40 km/u rent, bij wielrenners die met 120 km/u van een berg af rijden en bij de bergbeklimmers die ieder jaar de K2 op willen. Maar bezwaren vind ik niet op z'n plaats, het is jouw kind niet en je komt ook niet uit de omgeving van Laura, wat is het dat dan hele volksstammen haar dan toch van die tocht af willen houden. Latente moederneigingen?
pi_72432998
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vraagtekens en kanttekeningen, dat is prima, dat heb ik ook als Bolt meer dan 40 km/u rent, bij wielrenners die met 120 km/u van een berg af rijden en bij de bergbeklimmers die ieder jaar de K2 op willen. Maar bezwaren vind ik niet op z'n plaats, het is jouw kind niet en je komt ook niet uit de omgeving van Laura, wat is het dat dan hele volksstammen haar dan toch van die tocht af willen houden. Latente moederneigingen?
Nou nee, dat niet.
Eigenlijk bezorgdheid voor het meisje.
pi_72433080
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:59 schreef Lavenderr het volgende:
Nou nee, dat niet.
Eigenlijk bezorgdheid voor het meisje.
Nee, het gaat verder, velen willen haar af houden van die reis. Bezorgdheid kan zich bijvoorbeeld ook uiten in het geven van extra tips om de reis zo veilig mogelijk te maken. Ik vind overigens, van wat ik tot nu gelezen heb, dat de voorbereiding beter kan, het vergemakkelijkt de omgang met een hoop problemen zodat de slagingskans van de reis dan sterk toeneemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')