dus dat, waar hebben we het over zeg, tijdsbestek van niksquote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Ja, heel lang, sinds mei, toen Pa Dekker zei dat ze eerst maar eens naar Engeland moest zeilen en dat ze dan wel eens verder konden zien.
Maar je hebt gelijk, voor een dertienjarige is van mei tot augustus (toen ze de website maakten en het AD voor publiciteit benaderden) idd een heeeeele lange tijd.
beterschap dan maarquote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
iemand moet voor me zorgen nu ik ziek ben
Agossiepossie, ga ff lekker over de giek hangenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Enne verzorgt zij jou?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat is er nu precies fout aan het feit om op een goede wind te wachten dan wel om een storing heen te varen? Of stelt de prestatie een stuk minder voor wanneer je niet door een cycloon bent gezeild?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus we zeilen er gewoon omheen?
Nou.... 4 maanden op 13 levensjaren, dat staat al snel gelijk met een planning van 8 maanden van iemand die 26 isquote:Op donderdag 3 september 2009 21:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus dat, waar hebben we het over zeg, tijdsbestek van niks
misschien gaat het daar niet om maar om de ondenkbare situatie dat ze overvallen wordt door zeer slecht weer en er niet meer omheen kan varenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Wat is er nu precies fout aan het feit om op een goede wind te wachten dan wel om een storing heen te varen? Of stelt de prestatie een stuk minder voor wanneer je niet door een cycloon bent gezeild?
digitale bijstandquote:Op donderdag 3 september 2009 21:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Enne verzorgt zij jou?
Anyway beterschap.
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien gaat het daar niet om maar om de ondenkbare situatie dat ze overvallen wordt door zeer slecht weer en er niet meer omheen kan varen
ja maar als het dan niet om de zeezeilervaring gaat, dan komt het dus aan op adequaat handelen. Kan Laura dat? Geen idee, maar ik zou de gok niet nemen met een 14-jarige.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??quote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zoals ik reeds eerder oreerde, dan moet je er het beste van hopen, maar dat moet die zeezeiler met 40 jaar ervaring ook.
jij verwoordt wat ik bedoelquote:Op donderdag 3 september 2009 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??
Dat is het punt niet. Jij doet het lijken alsof posters zeggen dat het uitstel juist goede promotie voor die vader zou kunnen zijn naar zijn eigen idee. Maar die posters hebben het over de periode vóór de uitspraak van de rechter.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou zij stilletjes ergens in september vertrokken zijn zonder al die media aandacht .. en was een van de verwijten niet dat er geen/onvoldoende sponsors waren? Vader zat te speculeren op haar behouden terugkomst over 2 jaar, in de hoop dat dat rechten gaat opleveren voor een boek/verfilming?
Tja, het is een mogelijkheid, dat wel, arm kind vanaf haar prilste jeugd geïndoctrineerd etc, want pa en zijn dromen .. maar zou die dan niet op voorhand sponsors hebben gezocht voor die reis, live on camera ed.?
Maar waarom moet Laura dat dan op haar dertiende doen? Als het toch hetzelfde blijft met 40 jaar ervaring?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Op die korte golfslag wordt je sneller uit je (aangepaste) evenwicht gebracht, het dode moment dat je soms hebt tussen 2 golven en de daaropvolgende is net iets hoger dan de voorgaande, de reactietijd is veel korter en met onvoldoende ervaring wordt je verrast door die hogere golf .. en tja, daar komt dan bij dat zeezeilers over het algemeen in een tuig zitten, vastgelijnd.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat je daar ook alle info vandaan hebt.. Ik heb trouwens nergens gezien dat je door een korte golfslag sneller overboord slaat, zoals je beweerd. Het is wel algemeen bekend dat je daar sneller zeeziek van wordt.
Heb je tevens een externe link waarin wordt gesproken over 'pretroutes' en 'feestroutes'?
Het is niet opvallend dat iedereen het maar heeft over die windstiltes die je gek kunnen maken, volgens Bezemer, terwijl diezelfde Bezemer even verderop in hetzelfde artikel zegt dat zij daar wel niet mee te maken zal krijgen, gezien de gekozen route?quote:Dus alle zeezeilers kennen het verkeer niet, en daarom wordt het er nooit mee vergeleken?
In de pers worden alleen de meest bizarre situaties genoemd, volgens jou?
Die is er, in hetzelfde artikel nog wel, maar die zegt dan weer dat zij het geld niet heeft om in de veilige jachthavens aan te leggen .. hij kan blijkbaar in haar portemonnee kijkenquote:Zou het geen nieuws zijn als er eentje zegt:'Nah, valt eigenlijk wel mee, op de pretroute is het prima te doen als je een beetje kan zeilen.'?
Gunstige winden wel, maar een stuk wisselvalliger dan die zuidelijke routequote:Dan moet zij de oceaan oversteken, neem ik aan?
Heb je daar ook pretroutes?
ach, zolang je jouw perspectief maar niet ziet als een vaststaand kader kan ik er mee leven .. waar zouden we zijn als mensheid als niemand die kaders, of moet ik het hokjes noemen, op de schop zat te nemen en te zeggen 'we kunnen meer dan dat'?quote:Je hebt duidelijk een zeer apart perspectief, en ik heb alleen jouw verklaring. Dat laat mij toch ernstig twijfelen.
Wat weet jij van de voorbereidingen van Mike Perham op 14-jarige leeftijd, van de ervaringen die hij op heeft gedaan voor die oversteek?quote:Die was duidelijk zeer gedegen voorbereid, aan het verhaal van Laura zitten allerlei eigenaardigheden. Vandaar de ophef.
Die hebben de passie dan niet om een wereldreis te willen maken .. dat je opgegroeid bent op het water wil niet automatisch zeggen dat je dat prettig vindt, laat staan ambities heeft om jezelf op dat vlak op de kaart te zetten. Zo heb je ook mensen die aan vaste wal opgroeien, met een affiniteit voor water, soms worden die dan op gegeven moment wedstrijd-solozeilers en benadrukken het gevaar, wat je allemaal kan meemaken .. maar dat houdt ze niet tegen om morgen weer in hun boot te stappen .. raraquote:Is ons zeilmeisje zo anders dan? Er groeien wel meer kinderen op in schippersfamilies die op jonge leeftijd al leren zeilen.
Ja, maar dan mogen de jongens en meisjes, college-zeilers, van 16 hier ook niet aan blootgesteld moeten worden. Daar hoor ik jullie dan weer niet over, immers hebben zij de perfecte voorbereiding.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als een 13-jarige dezelfde inschattingsfout maakt als een 40-jarige, is het die 13-jarige dan te verwijten of had die 13-jarige niet aan dat risico blootgesteld moeten worden??
Ja, waarom moeten anderen het op hun zestiende doen?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Maar waarom moet Laura dat dan op haar dertiende doen? Als het toch hetzelfde blijft met 40 jaar ervaring?
nou, die had, in tegenstelling tot Laura, wél alle zeebrevetten, om maar wat te noemenquote:Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat weet jij van de voorbereidingen van Mike Perham op 14-jarige leeftijd, van de ervaringen die hij op heeft gedaan voor die oversteek?
[..]
Maarruhhh, de Dekkertjeskliek zegt nou juist dat er geen stormen zullen zijn, en dat het navigeren en plotten van de koers ook helemaal geen probleem is, omdat ze gewoon mee kan zeilen met het konvooi van de honderden deelnemers aan het pretzeilen op de feestroute???quote:Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef Anarki het volgende:
[..]
Bij het overleven van zulke stormen niet, maar bij het navigeren en plotten van je koers wel.
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja, maar dan mogen de jongens en meisjes, college-zeilers, van 16 hier ook niet aan blootgesteld moeten worden. Daar hoor ik jullie dan weer niet over, immers hebben zij de perfecte voorbereiding.
Overzichtje van wat hij wanneer heeft behaald?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou, die had, in tegenstelling tot Laura, wél alle zeebrevetten, om maar wat te noemen
Ik dacht, maar dit is een aanname, dat meisjes altijd iets verder zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Dan laat ik het feit dat een kind opgroeit bij een vader, qua zelfstandigheid nog even buiten beschouwing.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.
Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden.
Meisjes lopen in de puberteit vaak wat voor op jongens, maar of dat nou werkelijk zo is of dat het vooral zo lijkt omdat ze al snel met make-upjes en andere uiterlijke zaken beginnen terwijl jongens dat vaak wat later belangrijk gaan vinden is het misschien meer een kwestie van "verder lijken" dan van "verder zijn"quote:Op donderdag 3 september 2009 22:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik dacht, maar dit is een aanname, dat meisjes altijd iets verder zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Dan laat ik het feit dat een kind opgroeit bij een vader, qua zelfstandigheid nog even buiten beschouwing.
Hier ben ik het zó mee eens.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is nogal wat ontwikkelingsverschil tussen een 13- en een 16-jarige.
Persoonlijk vind ik het van de 16-jarigen ook niet nodig dat ze alleen op wereldreis gaan, maar ik vind dan ook dat kinderen nog lang genoeg volwassen kunnen zijn en maar zo kort kind, laten we dat vooral zo houden en het kind-zijn niet nog korter maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |