abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72424806
Hoi ik ben Dragorius en ik vraag me af hoelang deze reeks nog gaat duren

Tot ze alsnog mag wegzeilen (laten we het hopen van niet)
Tot ze naar school gaat (bevestigd dan he)
Tot ze de uitspraak hoort over 2 maanden

Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.

Sorry ben een beetje vervelend door de OLE!-griep
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72424814
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:37 schreef Casos het volgende:

[..]

Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.

En ik ben de 1e dagen toch zeeziek geworden en dan strontziek in zwaar komen. Grappig is dat als het echt nodig is, je de zeeziekte zo aan de kant zet, dat lukte mij iig. Schipper helpen met refen van de zeilen, alles nog eens nalopen, maar zodra klaar stort je weer in. Gelukkig kwam ik vrij snel in een bepaald ritme en had geen last meer van zeeziekte.
Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Mr. Prolapse 2009
pi_72424865
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Klopt, maar vaak genoeg gesproken met zeilers die wel alleen waren en zij kwamen met deze tips.
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:50:04 #204
137949 Disana
pi_72425036
quote:

Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.

Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.

Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
pi_72425110
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.

Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden Moet er wel wat meer gepost worden

Oh en de vriendin is werken...dus daar heb ik weinig aan...maar ze werkt in een apotheek kan ze mooi alcoholpompjes en xylometazoline *snotter*

Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:55:36 #206
137949 Disana
pi_72425174
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden

Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Kittens tellen zelfs dubbel

Ja, en ik had ook wel willen weten hoe de andere leerlingen op haar mislukking reageren, vinden ze het zielig of vinden ze het eigenlijk wel leuk.
pi_72425312
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:25 schreef Leandra het volgende:
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.
Bij iemand van 14 jaar of ouder maakt het uit of de zwakke verkeersdeelnemer schuldig is aan het ongeval.
Het is namelijk niet zo dat we allemaal maar ongegeneerd lopend of op de fiets door rood een voorangsweg kunnen oversteken omdat we nou toevallig geen auto zijn.
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.

Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
pleased to meet you
pi_72425368
quote:

gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
pleased to meet you
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:09:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72425447
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.

Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
Nee, en toen ze in 1997 een voorstel deden om het aan te passen (ook bij 14 jaar en ouder de automobilist volledig aansprakelijk stellen) leverde dat zoveel kritiek op dat het voorstel ingetrokken is.
Alle verwijzingen in het artikel zijn ook naar zaken aan het begin van de jaren 90, dus het is al heel lang zo.

Het kan wel wezen dat ze over 2½ week 14 is, maar vooralsnog zou ze 3 dagen geleden vertrekken.... dus of mijn argument over 2½ week niet meer opgaat maakt me niet zoveel uit, het gaat wel op voor de datum dat haar tocht zou beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72425475
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:04 schreef moussie het volgende:

[..]

gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72425557
quote:

Heb je echt Mexicaanse griep? .. Heel veel beterschap!

Dit topic kan nog heel lang duren, misschien moeten we er een sticky 'fanfiction' topic van maken..

Hier vullen users zoveel zelf in.. Iedereen heeft zo zijn eigen beeld. En er is nog genoeg om over te praten. Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Alles over haar zusje die bij moeders woont.
Het verscheurde gezin en hoe het zover kon komen.
Laura's werkelijke beweegredenen (Misschien komt er wel een boekje 'Hoe overleef ik de Atlantische Oceaan' of 'Hoe overleef ik mijn zeilvader'.)
Waarom ze de hond wou meenemen, en of die dan ook aan een lijntje in de kajuit moet.
De eerste 4 jaren van haar leven aan boord.
Waarom vader buiten schot bleef, zowel bij de 'ik wil wonen in de haven' actie als bij de recente persconferenties.
Wat is de relatie tussen Moussie en het zeil'meisssie'?
Is de geheime identiteit van Anarki werkelijk Dick Dekker?
Waarom heeft Laura het over haar wereldreis en 'losbandig leven' ipv over een recordpoging?
Is zij een opstandige en boze puber die geëxploiteerd wordt door pa, en zich daarom van iedereen afkeert, door weg te willen zeilen?
Is er een cursus 'hoe zeil ik om piraten heen?'?

En er is vast nog veel meer te verzinnen!
pi_72425592
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.
Ik denk dat er een mediastop is..
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:16:44 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72425611
EO
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72425680
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heb je echt Mexicaanse griep? .. Heel veel beterschap!

Dit topic kan nog heel lang duren, misschien moeten we er een sticky 'fanfiction' topic van maken..

Hier vullen users zoveel zelf in.. Iedereen heeft zo zijn eigen beeld. En er is nog genoeg om over te praten. Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Laura's werkelijke beweegredenen (Misschien komt er wel een boekje 'Hoe overleef ik de Atlantische Oceaan' of 'Hoe overleef ik mijn zeilvader'.)
Waarom ze de hond wou meenemen, en of die dan ook aan een lijntje in de kajuit moet.
Waarom vader buiten schot bleef, zowel bij de 'ik wil wonen in de haven' actie als bij de recente persconferenties.
Waarom heeft Laura het over haar wereldreis en 'losbandig leven' ipv over een recordpoging?
Is zij een opstandige en boze puber die geëxploiteerd wordt door pa, en zich daarom van iedereen afkeert, door weg te willen zeilen?

En er is vast nog veel meer te verzinnen!
Hahaha, anarchi lijkt dan op anarki, maar nee, ik ben geen familie of iets dergelijks.
pi_72425743
De Fok!-zeilsoap

Met aangepaste woordenlijjsten, zoals "Scheerlijn je weg!!!"

Of "Ik hoop dat je landrot!"

Mr. Prolapse 2009
pi_72425840
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
De Fok!-zeilsoap

Met aangepaste woordenlijjsten, zoals "Scheerlijn je weg!!!"

Of "Ik hoop dat je landrot!"

Je staagt in de weg.
Doe niet zo achtknoop.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:40:03 #217
3542 Gia
User under construction
pi_72426125
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Alles over haar moeder, die niks wilde zeggen.
Haha, kijk morgen weer.....naar SOAP!!!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:41:26 #218
3542 Gia
User under construction
pi_72426169
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef Anarki het volgende:

[..]

Hahaha, anarchi lijkt dan op anarki, maar nee, ik ben geen familie of iets dergelijks.
Nou, zoals Pa Dekker zich afzet tegen de wetten van het land, kun je haast wel van een anarchist spreken. Wat hij wil, moet gebeuren, wet of geen wet.
pi_72426441
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, zoals Pa Dekker zich afzet tegen de wetten van het land, kun je haast wel van een anarchist spreken. Wat hij wil, moet gebeuren, wet of geen wet.
Nou je overdrijft hier wel een beetje erg, als iemand zijn dochter rond de wereld wil laten zeilen is het bijna een anarchist.... *proest* .
pi_72426456
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

21 dagen 24 uur per dag vind ik aardig non-stop. Maar ze kan inderdaad wel een paar haven aan doen, dat is toch wel een groot voordeel. Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans. Goed koken is er op een twee pits fornuisje niet bij.
Mijn opmerking zag meer op het Perham/Watson vs Dekker gebeuren. 7 maanden vs 24 maanden.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:56:52 #221
3542 Gia
User under construction
pi_72426514
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:53 schreef Anarki het volgende:

[..]

Nou je overdrijft hier wel een beetje erg, als iemand zijn dochter rond de wereld wil laten zeilen is het bijna een anarchist.... *proest* .
Dat zeg ik niet, Dicky. Als iemand de wet aan zijn laars lapt en gewoon zijn zin door wil drijven zie ik dat als anarchie.

Iemand die zijn 13-jarige dochter rond de wereld wil laten zeilen zie ik hooguit als gestoord en onverantwoordelijk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:04:07 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72426653
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, Dicky.
pi_72426672
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, Dicky. Als iemand de wet aan zijn laars lapt en gewoon zijn zin door wil drijven zie ik dat als anarchie.

Iemand die zijn 13-jarige dochter rond de wereld wil laten zeilen zie ik hooguit als gestoord en onverantwoordelijk.
Dicky LOL .
Hij wil gewoon dat de droom van zijn dochter Laura in vervulling gaat, dat de overheid zich bemoeit met het prive leven van mensen vind ik veel te ver gaan.
Dat Laura onderwijs moet hebben is prima, maar ook daar is aan gedacht.
Als Laura eenmaal de wereld is rondgezeild en hij daar ook van meegeniet is niet erg in mijn ogen (denk aan zijn schip wat hij wil afbouwen).
Een 13 jarige op een zeilboot de wereld rond laten varen zonder enige voorbereiding kwa route en voorzieningen is al een stuk onverantwoordelijker enz als de hele trip goed op poten zetten.
pi_72426698
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

heb je al een antwoord op mijn vraag gevonden?
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:08:38 #225
3542 Gia
User under construction
pi_72426739
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:05 schreef Anarki het volgende:

Als Laura eenmaal de wereld is rondgezeild en hij daar ook van meegeniet is niet erg in mijn ogen (denk aan zijn schip wat hij wil afbouwen).

Dit snap ik niet. Zo'n reis kost toch alleen maar geld. Hoe kan dat geld opleveren dan?

Daarbij is het wel duidelijk dat het jou alleen maar te doen is om het afbouwen van je bootje. Dat je dochter verkracht zou kunnen worden door piraten is van ondergeschikt belang. Geld, GELD, GEEEELD!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')