abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72417762
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Anarki het volgende:
Maar ze heeft het gedaan en dat op haar tiende, WONDERLIJK !!!!
De oversteek naar Engeland was eerder dit jaar. Ze was dus 13.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:22:36 #182
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72418220
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:33 schreef moussie het volgende:

[..]

En toen was er geen contact met de media, geen site .. nada .. zonder al de media-aandacht zou er nog niet eens een lauradekker.nl zijn .. waar is die veronderstelling op gebaseerd? Pa heeft op voorhand geanticipeerd dat de tegenstand zo groot zou zijn dat het internationale belangstelling genereert, dus verkopen doet het, wat de uitkomst ook is?
lauradekker.nl was wel al in de lucht voor er aan de bel getrokken is. Hij is tijdens de commotie even op 'under construction' gezet. Bij de eerste persberichten op 8 augustus staat de link vaak al vermeld.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  donderdag 3 september 2009 @ 23:25:13 #183
62292 MOVO
pi_72418332
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Om zware stormen te overleven in ieder geval niet volgens dat boek. Ik vond het ook een opvallende conclusie. Overigens zijn er wel nog veel meer andere aspecten waar je met ervaring wel verschil kunt maken.[..]
Zou een gedegen survival training en zelf-ehbo zoals bijv. Mike Perham heeft gedaan verschil kunnen maken?
  donderdag 3 september 2009 @ 23:30:47 #184
62292 MOVO
pi_72418592
En wil Bolkesteijn zijn visie op hazeslaapjes/flinke nachtrust tijdens het zeilen geven?

Is de gangbare afkorting niet TANSTAAFL trouwens?
pi_72418750
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:30 schreef MOVO het volgende:
En wil Bolkesteijn zijn visie op hazeslaapjes/flinke nachtrust tijdens het zeilen geven?

Ja, die hazenslaapjes, die zijn berucht. Kan iemand hallucinaties van krijgen.
Ieder mens heeft nachtrust nodig, het liefste 8 uur per nacht. En als je het dan moet doen met tukjes van 40 minuten, raak je helemaal van slag.
pi_72418863
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ieder mens heeft nachtrust nodig, het liefste 8 uur per nacht. En als je het dan moet doen met tukjes van 40 minuten, raak je helemaal van slag.
Non-stop zeilen is in dit geval niet aan de orde.
pi_72418923
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Nee?
  donderdag 3 september 2009 @ 23:43:17 #188
62292 MOVO
pi_72419123
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sommige posters zijn stellig van mening dat op deze zogenoemde passaatroute dit niet van toepassing is omdat er zich geen grote vaart op deze route bevind en ze dus kunnen vertrouwen op hun eigen radar, kun je dat bevestigen of ontkennen?
pi_72419338
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef MOVO het volgende:

[..]

Sommige posters zijn stellig van mening dat op deze zogenoemde passaatroute dit niet van toepassing is omdat er zich geen grote vaart op deze route bevind en ze dus kunnen vertrouwen op hun eigen radar, kun je dat bevestigen of ontkennen?
Nee, kan ik niet, weet domweg niet genoeg. Heb alleen wél heel goed gelezen wat ervaren zeezeilers vertelden en die vertelden stuk voor stuk dat dit een heel moeilijk probleem is. En die mensen geloof ik, dat zijn ervaringsdeskundigen.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:50:37 #190
62292 MOVO
pi_72419409
Bolkesteijn wellicht?
pi_72419613
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil die gepassioneerde puber helemaal niet in een hokje zetten, ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan, het is een puber, laat haar lekker puber zijn.
Je wil haar anders wel met alle geweld in het hokje plaatsen van 'lekkere normale puber'
quote:
Als deze puber morgen roekeloos de straat oversteekt en wordt aangereden door een automobilist is de automobilist automatisch de verantwoordelijke in de aanrijding, puur op het feit dat het een puber van onder de 14 is....
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een automobilist altijd automatisch verantwoordelijk bij aanrijdingen met een zwakkere verkeersdeelnemer, ongeacht leeftijd
pleased to meet you
pi_72421882
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:25 schreef MOVO het volgende:
Zou een gedegen survival training en zelf-ehbo zoals bijv. Mike Perham heeft gedaan verschil kunnen maken?
EHBO is denk ik wel handig. Kneuzingen, gebroken ribben en snijwonden komen nogal eens voor tijdens zwaar weer. Maar voorbereiding van de boot en zeewaardigheid zijn veruit het belangrijkst, en daarom is het denk ik ook wel verklaarbaar dat zeilervaring niet echt mee telt (natuurlijk is het niet zo dat de weekendzeiler op het Heegermeer zomaar de zee op kan).

Qua voorbereiding is het belangrijk dat je de kajuit en holle ruimten in de boot hermetisch af kunt sluiten, hoe beter alles afgesloten is, hoe beter het drijfvermogen op peil blijft ook al is de kans groot dat er wel een laagje water in de kajuit komt te staan. Ook moet je er voor zorgen dat de kuip (daar waar je het roer kunt bedienen en waar je alle schoten kunt bedienen) voldoende snel van inkomend water af kan komen. Enerzijds omdat je water zo snel mogelijk van de boot af wil hebben, anderzijds omdat je wil voorkomen dat het water andere compartimenten van de boot kan bereiken. Helemaal goed is het als de kuip en de ingang van de kajuit fysiek van elkaar gescheiden door bijvoorbeeld een hoge drempel. Eventuele patrijspoorten en ramen moeten afgedekt worden met dik multiplex om te voorkomen dat golven hen kunnen breken.

Dan is er nog de zeewaardigheid van een boot, het voorsteven moet niet te laag zijn, het achtersteven (ook wel spiegel genoemd) moet bij voorkeur extra versterkt zijn om de kracht achterop komende golven te kunnen weerstaan. Een ander punt is het vermogen van de boot om zichzelf op te kunnen richten als het gekapseisd is. Een goede zeewaardige boot gaat in ruwe zee altijd binnen 10 tot 30 seconden weer rechtop drijven, zelfs al ligt het volledig ondersteboven. Een voorwaarde is wel dat er geen water in de kajuit stroomt, daarom is het van groot belang om die zo goed mogelijk af te kunnen sluiten.

Dan is er nog de positionering van de boot. Het is zaak zo lang mogelijk te blijven zeilen, immers zo lang je vaart maakt kun je sturen en dus anticiperen op golven en wind, meestal vaart men of aan de wind of met de wind schuin achter. Andere koersen zijn niet aan te raden, voor de wind en hoog aan de wind belasten de boot te veel, halve wind is uiterst gevaarlijk vanwege mogelijk kapseizen (dat geen ramp hoeft te zijn, maar je moet het natuurlijk wel zien te voorkomen).

Wie schuin voor de wind weg vaart zit nog met een ander probleem, de snelheid moet beperkt worden. Door de grote windsnelheid in de storm loopt een boot zelfs bij minimaal zeil al veel te hard voor optimale controle. Er is zelfs gevaar van surfen (de golf krijgt vat op de boot en de boot gaat zich als een surfplank gedragen) op de golven waardoor de boot totaal onbestuurbaar wordt. Daarom gebruikt men in die situaties een sleepanker of lange touwen die in het water achter de boot aan gesleept worden om de snelheid te minderen zodat de golven als het ware onder de boot door gaan lopen zodat surfen uitgesloten is en er controle blijft over de boot.

Als de wind nog heftiger wordt en de golven nog hoger, dan kan men volledig in de luwte van de golfdalen komen, ook kunnen brekende golven de boot overspoelen en de zeilen doen scheuren. Zodra daar sprake van is, is het zaak om alle zeilen te laten zakken. Men gaat dan voor 'top en takel' zoals dat in zeezeil termen heet. Toch lig je dan niet stil op het water, de windvang van de mast en de romp zijn dan voldoende om de boot in beweging te houden. Meestal zet men het roer vast onder een kleine hoek, op zo'n manier dat de boot koersvast, schuin voor de wind vaart (een goede boot zoekt deze koers vanzelf op als het roer onder een kleine hoek staat). Ook nu is het belangrijk voor de boot om enige snelheid te houden, dat zorgt er voor dat het geen speelbal van de golven wordt. Echter de kans is groot dat de boot te veel snelheid maakt, dus meestal gebruikt men ook een sleepanker of sleept men touwen achter de boot aan in het water. Dat voorkomt weer dat de boot gaat surfen waardoor de boot ongecontroleerd gaat bewegen.

Hoewel het lijkt alsof je volstrekt aan de elementen overgeleverd bent, iets wat eigenlijk ook wel zo is, kun je met een goede zeewaardige boot wel goed de scherpe kantjes er vanaf halen. Er zijn verhalen bekend van boot van 10 tot 15 meter die op zo'n manier zelfs hurricanes, tyfonen en cyclonen hebben overleefd, situaties waarin er windstoten boven de 200 km/u voor kunnen komen. In feite is alles er op gericht om te voorkomen dat de boot aan de golven is overgeleverd. Ik hoop het zelf overigens nooit zo mee te maken, ik zou het echt niet durven om het roer vast te zetten en in de kajuit te wachten tot de wind en golven wat afnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-09-2009 01:58:38 ]
pi_72421986
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:30 schreef MOVO het volgende:
Van die hazeslaapjes weet ik niks, en ik heb er eigenlijk ook nooit iemand over gehoord in mijn omgeving (niet dat ze niet bestaan, maar ik bedoel dat ik niemand ken die het zo doet). De meeste mensen die ik ken en die zeezeilen, doen dat met minstens een man of 4, in zo'n geval kun je makkelijk een rooster opstellen wie de wacht houdt en wie er kan slapen. Het lijkt mij overigens dat je op de hazeslaapjes wel kan trainen, ik heb wel een verhalen gelezen van mensen die 3 uur wakker zijn, dan een half uur slapen, dan weer 3 uur wakker zijn, half uur slapen. Er is een term voor zo'n slaaprooster, maar daar kan ik even niet op komen. Bedenk wel dat het uitzonderlijk is dat een storm langer dan 24 uur aanhoudt. Daarna is er weer meer gelegenheid voor goed en vooral rustig slapen. Het is geen enkel probleem om bij rustig weer (t/m windkracht 5) op volle zee het roer vast te zetten en met een paar zeilen op (maar niet onder maximaal tuig) rustig voort te zeilen terwijl je slaapt.

Edit: Dat heet 'polyphasic sleep'.
quote:
TINSTAAFL is de variant waarin een dubbele ontkenning vermeden wordt. Ain't No wordt Is No, en TINSTAAFL ligt prettiger in de mond vind ik, dus vandaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-09-2009 01:48:41 ]
pi_72422093
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wel, je kan midden op zee niet even de haven in.
pi_72422133
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wel, je kan midden op zee niet even de haven in.
Voor max 3 weken ja, niet de gehele reis.
pi_72422182
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook dat.
Ik gun een kind ook haar dromen, maar ook haar jeugd en puberteit thuis en met vrendinnen. 2 Jaar is erg lang om op die leeftijd weg te zijn en in je eentje op een zeilboot te zitten. En die 2 jaar kan ze nooit meer inhalen.
Kun je je nou eens voorstellen dat ze onderweg zeilvrienden/vriendinnen"jong en ouder" krijgt en dat de hele wereld meekijkt.+ konvooi van mensen achter /naast/boven haar.Als er op iemand gelet wordt is het wel op Laura Dekker,Laat die meid ,die behoorlijk is voorbereid.
Jeetjehhh pff
Love music!
pi_72422184
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:57 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Voor max 3 weken ja, niet de gehele reis.
21 dagen 24 uur per dag vind ik aardig non-stop. Maar ze kan inderdaad wel een paar haven aan doen, dat is toch wel een groot voordeel. Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans. Goed koken is er op een twee pits fornuisje niet bij.
  vrijdag 4 september 2009 @ 06:17:00 #198
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72422939
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een warme douche, een keer geen deining en vers en lekker eten is wel iets waar je naar verlangt, na een paar dagen op zee. Ik althans.
Volgens mij is dit de crux waar het om gaat met Laura. Wat als ze in het midden of eind van de trip, als ze weet dat ze nog maar weer eens 2 weken of langer op open zee zit.. dat ze het dan niet meer ziet zitten, om overal voor verantwoordelijk te zijn en dat ze geen rust heeft. En dat als ze iets nalaat het onmiddellijk consequenties heeft.

Het kost veel energie om de zelfdiscipline continu vol te houden. Ooit is de koek ook op voor zo'n jong meisje. Ik heb verhalen gelezen van solozeilers die er niet meer tegen konden en overboord wilden springen. Vooral bij chronisch slaaptekort langere tijd kun je rare dingen gaan zien en denken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:25:10 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72424540
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Je wil haar anders wel met alle geweld in het hokje plaatsen van 'lekkere normale puber'
Dat is jouw conclusie en die staat nogal ver weg van wat ik schreef, ik schreef letterlijk: "ik vind het alleen niet nodig dat ze met alle geweld in een volwassenen-hokje komt te staan".
En dat is IMHO iets heel anders dan verplicht in het "lekkere normale puber-hokje"
Het één houdt immers niet automatisch het ander in, tenzij je niet verder komt dan een paar hokjes waar iemand automatisch in geplaatst moet worden.
Ze hoeft van mij in geen enkel hokje, en dus zeker niet in het "kijk Laura eens lekker volwassen zijn-hokje" waar haar voorstanders haar zo graag in lijken te willen plaatsen.
quote:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een automobilist altijd automatisch verantwoordelijk bij aanrijdingen met een zwakkere verkeersdeelnemer, ongeacht leeftijd
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.
Bij iemand van 14 jaar of ouder maakt het uit of de zwakke verkeersdeelnemer schuldig is aan het ongeval.
Het is namelijk niet zo dat we allemaal maar ongegeneerd lopend of op de fiets door rood een voorangsweg kunnen oversteken omdat we nou toevallig geen auto zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72424787
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Van die hazeslaapjes weet ik niks, en ik heb er eigenlijk ook nooit iemand over gehoord in mijn omgeving (niet dat ze niet bestaan, maar ik bedoel dat ik niemand ken die het zo doet). De meeste mensen die ik ken en die zeezeilen, doen dat met minstens een man of 4, in zo'n geval kun je makkelijk een rooster opstellen wie de wacht houdt en wie er kan slapen. Het lijkt mij overigens dat je op de hazeslaapjes wel kan trainen, ik heb wel een verhalen gelezen van mensen die 3 uur wakker zijn, dan een half uur slapen, dan weer 3 uur wakker zijn, half uur slapen. Er is een term voor zo'n slaaprooster, maar daar kan ik even niet op komen. Bedenk wel dat het uitzonderlijk is dat een storm langer dan 24 uur aanhoudt. Daarna is er weer meer gelegenheid voor goed en vooral rustig slapen. Het is geen enkel probleem om bij rustig weer (t/m windkracht 5) op volle zee het roer vast te zetten en met een paar zeilen op (maar niet onder maximaal tuig) rustig voort te zeilen terwijl je slaapt.

Edit: Dat heet 'polyphasic sleep'.
[..]

TINSTAAFL is de variant waarin een dubbele ontkenning vermeden wordt. Ain't No wordt Is No, en TINSTAAFL ligt prettiger in de mond vind ik, dus vandaar.
Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.

En ik ben de 1e dagen toch zeeziek geworden en dan strontziek in zwaar komen. Grappig is dat als het echt nodig is, je de zeeziekte zo aan de kant zet, dat lukte mij iig. Schipper helpen met refen van de zeilen, alles nog eens nalopen, maar zodra klaar stort je weer in. Gelukkig kwam ik vrij snel in een bepaald ritme en had geen last meer van zeeziekte.

Vergeet nooit die keer dat in Marokko uit Essouira vertrokken met toch wel een aardige bries (windkracht 7). Onder luid gejuig van de lokale vissers, die durfden het niet aan met hun zelfbouw (vergis overigens niet in de grote) schepen. Rezpect jeweetzz.....
pi_72424806
Hoi ik ben Dragorius en ik vraag me af hoelang deze reeks nog gaat duren

Tot ze alsnog mag wegzeilen (laten we het hopen van niet)
Tot ze naar school gaat (bevestigd dan he)
Tot ze de uitspraak hoort over 2 maanden

Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.

Sorry ben een beetje vervelend door de OLE!-griep
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72424814
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:37 schreef Casos het volgende:

[..]

Er zijn ook andere opties. Ik heb al de nodige mijlen gezeild op zee / oceaan, alleen nooit alleen. Maar je kan op je hand / arm gaan zitten of in een heel ongemakkelijke houding zitten / liggen. Wordt je snel genoeg wakker van de pijn.

En ik ben de 1e dagen toch zeeziek geworden en dan strontziek in zwaar komen. Grappig is dat als het echt nodig is, je de zeeziekte zo aan de kant zet, dat lukte mij iig. Schipper helpen met refen van de zeilen, alles nog eens nalopen, maar zodra klaar stort je weer in. Gelukkig kwam ik vrij snel in een bepaald ritme en had geen last meer van zeeziekte.
Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Mr. Prolapse 2009
pi_72424865
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar je was dus niet alleen, groot verschil.
Klopt, maar vaak genoeg gesproken met zeilers die wel alleen waren en zij kwamen met deze tips.
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:50:04 #204
137949 Disana
pi_72425036
quote:
Hoi ik ben Dragorius en ik vraag me af hoelang deze reeks nog gaat duren

Tot ze alsnog mag wegzeilen (laten we het hopen van niet)
Tot ze de uitspraak hoort over 2 maanden

Het lastige is dat we enkel kunnen speculeren aangezien niemand hier de familie goed genoeg kent om te weten hoe/wat.

Sorry ben een beetje vervelend door de OLE!-griep
Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.

Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
pi_72425110
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Beterschap! Ik hoop dat je iemand hebt die je een beetje kan verwennen.

Mijn inschatting is dat het blijft lopen tot de volgende uitspraak.
2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden Moet er wel wat meer gepost worden

Oh en de vriendin is werken...dus daar heb ik weinig aan...maar ze werkt in een apotheek kan ze mooi alcoholpompjes en xylometazoline *snotter*

Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:55:36 #206
137949 Disana
pi_72425174
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

2 kittens om me heen, telt dat? En verder Fok! om me op de been te houden

Ik verwacht het ook inderdaad. Vind het wel jammer dat het nu ook heel stil is geworden, vooral erg benieuwd of ze nu op school zit en of ze niet moeite heeft met school omdat ze overtuigd was dat ze zou gaan.
Kittens tellen zelfs dubbel

Ja, en ik had ook wel willen weten hoe de andere leerlingen op haar mislukking reageren, vinden ze het zielig of vinden ze het eigenlijk wel leuk.
pi_72425312
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:25 schreef Leandra het volgende:
Je vergist je inderdaad. Art. 185 van de Nederlandse Wegenverkeerswet.
Bij iemand van 14 jaar of ouder maakt het uit of de zwakke verkeersdeelnemer schuldig is aan het ongeval.
Het is namelijk niet zo dat we allemaal maar ongegeneerd lopend of op de fiets door rood een voorangsweg kunnen oversteken omdat we nou toevallig geen auto zijn.
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.

Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
pleased to meet you
pi_72425368
quote:

gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
pleased to meet you
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:09:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72425447
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hebben dat aangepast in het recentere verleden? Ik zat een aantal jaren geleden een kennis op haar flikker te geven in die context namelijk, zij was 's avonds aan de verkeerde kant van de weg en zonder licht aangereden, haar fiets helemaal in de kreukel en de automobilist maar dokken, ook voor haar fiets, ik was daar best wel boos om, vooral omdat zij er dolle pret om had.

Maar ja, over een X aantal dagen, wanneer het ook is dat zij 14 wordt, wordt dit kind dus wel geacht te weten wat zij doet in het verkeer cq gaat je argument niet meer op.
Nee, en toen ze in 1997 een voorstel deden om het aan te passen (ook bij 14 jaar en ouder de automobilist volledig aansprakelijk stellen) leverde dat zoveel kritiek op dat het voorstel ingetrokken is.
Alle verwijzingen in het artikel zijn ook naar zaken aan het begin van de jaren 90, dus het is al heel lang zo.

Het kan wel wezen dat ze over 2½ week 14 is, maar vooralsnog zou ze 3 dagen geleden vertrekken.... dus of mijn argument over 2½ week niet meer opgaat maakt me niet zoveel uit, het gaat wel op voor de datum dat haar tocht zou beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72425475
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:04 schreef moussie het volgende:

[..]

gokje .. als zij niet op school zou zitten hadden wij dat breeduit gehoord en gezien in alle media
Of het is nog niet bekend. Dat kan ook. Niet iedereen zal er na die uitspraak bovenop zijn gedoken.
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')